Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belgische politiek zegt NEE tegen MAFIFA

chardonnaybabessss.jpg Het kan onmogelijk komen doordat het politieke landschap bij onze zuiderburen stabieler is (hoewel, veel zal het inmiddels niet schelen) maar desondanks hebben Belgische politici zich uitgesproken tegen de MAFIFA. U vond het wellicht al overdreven dat twee kakkersmeisjes werden gearresteerd vanwege hun oranje Bavaria-jurkje. Maar lees dan even het zogenaamde bidbook. Hierin staan alle eisen die deze dictatoriale voetbalmaffia stelt aan het gastland waarin het WK 2018 of 2022 wordt georganiseerd. Dat zijn geen eisen meer, dat zijn regelrechte juntabeslissingen. Zo eist Sep Blatter een aparte FIFA-snelweg zodat de bobo's ongestoord door het land kunnen crossen. Voorts wenst de FIFA geen belasting en/of BTW af te dragen zodat het organiserende land miljardenwinsten aan haar neus voorbij ziet gaan. Ook dienen in het kader van brandprotection diverse ondernemers weg geïntimideerd te worden. Kortgezegd, de FIFA neemt tijdens het WK het hele land over. Goedgekeurd door demissionaire regeringen in beide landen. En daar zeggen de Belgen nu dus gewoon NEE tegen. Nu onze nationale draaitollen in Den Haag nog. Kappen met die onzin, Rusland heeft dat hele toernooi toch al gekocht.

Reaguursels

Inloggen

Heel goed van die Belgen! Zouden wij ook moeten doen!

De eisen van de FIFA zijn gewoon idioot en super onredelijk!

Er is vast wel een ander land die jullie graag ziet komen (al kan ik me dat niet voorstellen). Toedeledokie, we bellen!

Martinus_van_Oranje | 04-08-10 | 12:46

Volkomen eens met de belgen,opzouten met die handel!

Bataaf | 04-08-10 | 11:16

eens met de zuiderburen

Hemzelf | 04-08-10 | 09:25

Blaffer ehmmm Blatter is gek.

Fireblade1971versie2 | 04-08-10 | 05:47

als we aan deze regels moeten voldoen dan had nederland ook nee moeten zeggen
ik vind voetbal te gek maar dit gaat nergens over laat ze het dan maar lekker in rusland houden

milandz | 04-08-10 | 01:52

Maar een WK in NL was toch leuk?

LiebeMan | 04-08-10 | 01:08

Malafide zwitzal uhh zwitsers. Ga lekker in dat saaie land van jullie moeilijk doen.

Quincy Jones | 03-08-10 | 23:05

Laat dit maar aan Doekle Terpstra en zn gediplomeerde HBOers. Benoemen en bouwen met de entertainment mafia.

Milton Friedman | 03-08-10 | 22:47

Het grootste probleem in dit land is dat er niets meer wordt geproduceerd. Ook op intellectueel gebied. Daarom krijg je een 'taskforce' met torenhoge subsidies, die Nederland wel even op de kaart zal zetten. Daar moeten we wel dankbaar voor zijn. Dus de voetbalmafia krijgt vrij baan.

Milton Friedman | 03-08-10 | 22:36

Ohhhhgodneee... niet wéér die tokkie toeters en die oranje Blokker vlaggetjes... dat hadden wij toch nét gehad? Wij verliezen tóch en het kost ook nog eens bakken met geld. Laat China het maar lekker organiseren - die hebben de mooiste stadions en de meeste centen.
-
Saar Boerlage - kom d'r maar in!

azoturie | 03-08-10 | 22:27

@Butchijo | 03-08-10 | 19:56:
Hierbij leg je ook gelijk de vinger op de zere plek.
De winst is er pas, als er geld binnenkomt vanuit het buitenland. Het bouwen van stadions, aanleggen van infrastructuur etc, is een simpele broekzak/vestzak rekening.
Tuurlijk zet het mensen aan het werk, maar op de penning beschouwd levert het minder op dan een werkloze timmerman of stratenmaker.
Simpel voorbeeld: BAM (niets mis met dat bedrijf, maar gewoon als voorbeeld) bouwt een stadion. Geld komt uit de grote pot met goud die de belastingbetaler vult. Zoveel mensen aan het werk, maar er wordt niets verdient voor die pot. De hele directie van BAM krijgt wel hun bonussen hierop, maar het blijft belastinggeld.

Pas als je buitenlandse inkomsten binnenkrijgt met zo'n evenement is het financieel interessant.
En wat zegt Blatter dan? WE BETALEN HELEMAAL NIETS!!!
Zelfs de multinationals zitten niet eens op een 0% regeling. Ik vind het gewoon schofterig.

Tarmac | 03-08-10 | 20:20

Ik wil die pica zien!
(Ja, ja, FIFA moet deaud)

hotmint | 03-08-10 | 20:17

Ik vind in deze discussie altijd zo aardig dat er gezegd wordt dat de financiele opbrengs veel groter is dan de investering. Het aardige is dat ze er bij vergeten te zeggen dat de investering voor rekening komt van de belastingbetaler en de de opbrengst voor de commercie. In feite dus gewoon geld schuiven van de belasting naar de commercie. Dit zeker nu er allerlei belastingvrijstellingen zijn. Dus: Stoppen met die onzin.
En als ze zo graag sportief willen doen dan amateur wedstrijden organiseren.

Butchijo | 03-08-10 | 19:56

Die corrupte prostaatbende moeten ze direct bij de grens oppakken en verbannen naar Groenland!

Randall Flagg | 03-08-10 | 19:53

vreemd dat NL nu wel voor de FIFA kiest. Maar, mogelijk dat een nieuw kabinet hier nog een stokje voor kan steken. Wij hoeven hier geen nieuwe regels, de huidige regels zijn meer dan voldoende. Wouter Bos had het al gezegd: het levert geen ene fuck op. Den Haag: wees dat ook eens slim en keer FIFA de rug toe.

sapjes | 03-08-10 | 19:00

Ik snap het probleem niet zo. Grote sportevenementen als het EK, het WK en de Olympische Spelen geven volgens de voorstanders een grote economische boost aan het land. Kijk maar naar de OS van 6 jaar terug in Griekenland. Het is sindsdien nog nooit zo goed gegaan met dat land. Heel Europa zwicht onder de recessie, maar de Griekse economie bloeit als nooit tevoren.

En dat het er alleen voor de Bobo's is, is ook een pertinente leugen. Neem alleen maar onze geliefde prins Willem Alexander. Die moest nu helemaal naar Zuid -Afrika voor de wedstrijden en tussendoor weer terug voor een bruiloft in Zweden. Dan weer terug naar Zuid-Afrika, daar loopt die arme jongen op leeg. En dat doet ie niet voor zichzelf, dat doet ie voor ons, de Nederlanders!

Hetzelfde geld voor alle andere bobo's. Het is al erg genoeg dat ze alle feestjes moeten aflopen en zich wekenlang in de watten moeten worden gelegd. Lijkt me vrij logisch dat je dan belastingvrijstelling krijgt en een eigen rijbaan, dat verzacht de pijn nog een beetje van al hun verplichtingen. Zou niet met ze willen ruilen.
Trouwens, wat doet die extra rijbaan er nou toe? We hebben nooit file's in Nederland, dus we kunnen best wel een rijbaantje missen.

/cynismemode off:
GADVERDAMME!!!
Ik weet trouwens niet wat ik erger vind; Blatter die deze absurde eisen stelt, of een land wat serieus op deze eisen ingaat.
Correctie: Dat laatste vind ik eigenlijk een stuk erger.

Tarmac | 03-08-10 | 18:34

Het kan zo simpel zijn; gewoon NEE en een ander land laten organiseren.
Voor de echte liefhebber weer een goede reden om eens op vakantie te gaan.
't Zal de horeca worst zijn waar gespeeld wordt, als de kroeg maar vol zit.

splintersprinter | 03-08-10 | 17:59

Inderdaad, opbokken met die landprofiteurs.

Henk Houthakker | 03-08-10 | 17:58

Ik stel voor om het gewraakte WK gewoon in Italie te houden. Zullen we eens zien welke maffia zijn zakken het beste gevuld heeft. Enig probleem: dan zeggen ze toe dat ze een stadion zullen bouwen en staat er als de ploegen komen alleen een houten tribune rond een akker met Mozarella-buffels. De rest van de centen... tsja... maffialand of niet.
Hoe dan ook, als Belgistan niet meedoet, is het sprookje voor NL ook uit. Goeie bal!

Serafijn Lampion | 03-08-10 | 17:44

Tuig is het. Mafioso, de fifa. België durft tenminste. België plus 1

snap_shootert | 03-08-10 | 17:20

Leuk, GS als erfgenaam van het prototype linkmens Saar Boerlage die er, naast oergierigaard Ed van Tijn met zijn benauwde compacte spelen, mede voor zorgde dat Amsterdam de Olumpische Spelen niet kreeg. Hou een sop ! EK, WK en Olumpische Spelen zijn leuk en ik wil ze in NL hebben, ongeacht Blatter en de Mafifa.

Bigi Bana Boy | 03-08-10 | 16:18

-weggejorist-

miamitwice | 03-08-10 | 16:11

-weggejorist-

miamitwice | 03-08-10 | 16:11

Kijk vanavond voor het slapen gaan maar eens naar

reporter.kro.nl/international/uitzendi...

Via het Zwitserse Olympisch Comité belandde hij bij 's werelds belangrijkste voetbalorganisatie. Opvallend: nergens waar hij kwam, was hij onomstreden. Zijn verkiezing tot FIFA-voorzitter in 1998 ging gepaard met aantijgingen van fraude en corruptie. Er zouden tonnen zijn betaald om stemmen te winnen. Sommigen omschrijven Blatter als dictatoriaal en megalomaan.

In deze uitzending komen niet aan het woord:
Programmamaker Cees Overgaauw heeft uiteraard om gesprekken gevraagd met Nederlandse voetbalgrootheden als Johan Cruijff, Harry Been (secretaris generaal van de KNvB) en KNvB-voorzitter Michael van Praag, maar die waren niet bereid tot een gesprek.

Respect voor de skills vabn Cruijff in het verleden maar vandaag de dag is het een grote sukkels. En die aap van een Gullit bakt er helemaal niks van.

miamitwice | 03-08-10 | 16:10

zolang het toernooi in dezelfde tijdszone blijft vind ik het best .. hoef je tenminste niet 's nachts je bed uit voor een mooi potje voetbal

Brain007dead | 03-08-10 | 15:56

Wegwezen fifa! Wij hoeven die dictatuur praktijken hier niet!

mr-bones | 03-08-10 | 15:31

"Onder meer de sociaaldemocratische SP.A en de groenen in België vinden dat niet door de beugel kunnen."
Toch links die hier een stokje voor wil steken.

Moeder Gans | 03-08-10 | 14:56

Als ze een eigen rijstrook krijgen parkeer ik mijn auto op die strook. Ik haat dit soort onzin. De normale man moet gewoon betalen, en waarom dan zo'n debiele club als fifa niet.

qweetnietveel | 03-08-10 | 14:35

Tot voor kort had ik het hartstikke leuk gevonden dat het WK hier gehouden zou worden maar als er dergelijke belachelijke eisen liggen dan moet je er gewoon niet aan willen beginnen. Bobo Ruud Gullit zal dat toch ook wel snappen.

vandezijlijn | 03-08-10 | 14:32

Oprotten met dat toernooi.

Willem VanDer Decken | 03-08-10 | 14:23

Heel goed! Weg met dat proletarische circus! Hulde aan onze Zuiderburen voor deze ferme NON! Belgen +1

Viezevoozert | 03-08-10 | 14:15

hilarisch dit.
De politiek noemt een organisatie die politieke vormen aan neemt, en dus invloed, een maffia.
Ik zie nergens de hitmen van de fifa, terwijl ik dagelijks lastig wordt gevallen door de hitmen van de staat in meer of mindere vormen.
Waar is het leger en de politie van de fifa??
Knap staaltje projectie!
Je hebt criminelen en je hebt de staat. In overtreffende trap dus.
Wie kwaad wil doen en niet gecontroleerd wil worden weet waar je moet zijn.
Op het pluche in en aan de spenen van de staat.

Liberty 5-3000 | 03-08-10 | 13:53

zit je dan als go clubje of zo te kijken als je moeite moet doen om wekelijks een ruimte te vinden.

sufkut | 03-08-10 | 13:49

Volgens mij werkt dit andersom. Wetten worden vooraf vastgesteld en achteraf moet iedereen zich daar dan aan houden. Wat mij betreft dus: wij passen onze wetten niet aan en als de FIFA dat niet ziet zitten dan blijven ze maar weg. Al verdienen we er 10 miljard mee.

Dit lijkt mij nou iets voor de Europese Unie om te regelen: er worden geen wetten tijdelijk aangepast op verzoek van de FIFA, in geen enkel Europees land.

Ja ook | 03-08-10 | 13:48

Mac The Ripper | 03-08-10 | 13:27
Prima idee. Wold Football Association lijkt me wel wat!

gozahtje | 03-08-10 | 13:29

Zomaar een ideetje, ehm.. zelf dan maar een FIFA oprichten?

Mac The Ripper | 03-08-10 | 13:27

Had van Gaal toch gelijk, voetbal wordt de nieuwe Religie, met daarin de directeur van de FIFA als nieuwe paus, zijn handlangers kardinalen en overige.

Drs. D. | 03-08-10 | 13:13

Terecht!! Optiefen met die Mafifa!! Wij zwichten niet voor zulke belachelijke eisen. Ik mag hopen dat onze Wet & Regelgeving zo belangrijk wordt geacht dat niemand daar onderuit kan.. ook niet de Fifa.

Nonbeliever | 03-08-10 | 13:11

Ik zie Yolanthe al rondrijden in haar nieuwe Ferrari en een grachtenpandje in Amsterdam dat ze vervolgens belastingvrij restaureert. Niet te vergeten dat ze de Kalverstraat gratis leeg koopt.

Bierbauch | 03-08-10 | 13:03

Dit maakt de weg vrij voor goedkope toegangsbewijzen die vrij zijn van btw en inkomstenbelasting, of begrijp ik dit verkeerd.

P. Pundit | 03-08-10 | 13:01

Dat voetballers en hun begeleiders allemaal miljonair willen worden vind ik op zich prima. Maar niet ten koste van de belastingbetaler.
Als ze het met de steeds duurder wordende toegangskaartjes en extreem overtrokken reclamegelden niet meer kunnen redden, dan is er iets goed mis. En commerciële bedrijven die miljoenen sponsoren aan voetbal hoef ik niet meer als leverancier. Want dan betaal ik het immers uiteindelijk ook. Nuts- en (semi-) overheidsbedrijven moet wettelijk worden verboden te sponsoren. Het drijft de tarieven onevenredig en constant op. Energie- en waterbedrijven (Waterschappen). maar ook de overheid (gemeenten en provincies), hoeven niet te bepalen wat, wie en hoeveel ik moet sponsoren om de zakken van enkelen te vullen. Een soort gelegaliseerde diefstal. De meeste goede doelen hebben zich inmiddels al totaal ongeloofwaardig gemaakt door hun bestuurders exorbitante vergoedingen te betalen. Wie meer verdient dan ik, hoef ik niet te sponsoren.

Bedotje | 03-08-10 | 12:55

Ik begrijp het probleem niet ... maak gewoon alle rekeningen aan de FIFA 20% duurder en klaar is Kees ... of ben ik dan te simpel ... nee toch ?! Ik ga trouwens niet eens rekenvoorbeelden geven, want dan ben ik ècht te simpel ... ;)

willemvanmourik | 03-08-10 | 12:51

Leve de Belgen! Dood aan de FIFA! Maar ja, de andere potentiële organisatoren zijn vast niet bereid om nog dieper in de reet van Sepp Blatter te kruipen dan Nederland en België, dus krijgen Nederland en België die organisatie vast wel toegewezen, de slijmjurken. (Zie www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=8958... ).

Cpt. Iglo (jawel) | 03-08-10 | 12:45

Als Wouter Bos zegt dat zo'n WK financieel gezien een slecht idee is, dan moeten we z.s.m. proberen dat toernooi binnen te slepen.

Dat gaat ons gegarandeerd veul geld opleveren.

Art Vandelay Ultor | 03-08-10 | 12:45

Geneigd om de FIFA af te plassen (wat waarschijnlijk terecht zou zijn). Echter: is er een business case? Levert het geheel nog financieel gewin? Worden de ondernemers van wie hun merken worden afgepakt ruimschoots gecompenseerd? Dat zijn toch wel relevante vragen. Als er met alle tegemoetkomingen een algeheel plussaldo is wordt het toch een stuk minder bezwaarlijk. Overigens denk ik niet dat heren van de bid zich met dit soort dingen bezig houden. Het binnenslepen wordt natuurlijk weer een doel op zich, waar vele ego's mee gestreeld worden.

Leute | 03-08-10 | 12:30

Heel goed FUCK FIFA stelletje tokkies!

Repute | 03-08-10 | 12:24

Laat ze lekker opdonderen die Fifa, overigens is het bidboek alleen maar een voorstel wat de landen aan de Fifa doen, de fifa kan alleen aangeven wat ze graag willen, of de landen deze faciliteiten bieden is aan hun. Dus de mafkees die het meest bied krijgt het.
Als je de fifa bent dan kan je natuurlijk de eisen niet hoog genoeg laten zijn en kijken of er een land is wat er in tuint.
Laat ze lekker ergens anders dat wk organiseren! Zo'n WK kost al goenoeg, ook als het niet in NL en BE is.

Boe!! | 03-08-10 | 12:22

Als België nee zegt tegen de maffia, dan moeten ze beginnen afscheid te nemen van hun eigen justitie-apparaat en de royals.

Bos Hout | 03-08-10 | 12:18

Correctie:

Die extra rijbaan is een prima idee.
Scheelt weer onschuldige slachtoffers bij het IED-en

(Als ik boos ben ga ik raar typen)

ontlullen | 03-08-10 | 12:16

@pitcher18 | 03-08-10 | 12:07
Dat is een mooie oplossing. Die blatter kan volgens mij ook nog wel wat lichaamsbeweging gebruiken. Kijk maar eens naar dit buikje blogs.timeslive.co.za/soccer/files/200...

LiebeMan | 03-08-10 | 12:14

Die extra rijnaa is een prima idee.
Scheelt weer onschuldige slachtoffers bij het IED-en

ontlullen | 03-08-10 | 12:12

Kut moet ik naast BP nu ook al Coca Cola, Adidas en Budweiser, McDonalds, Hyundai en Sony boykotten.

* Dan wacht ik maar dat Phillipt met een Ambilight 3D concurrent komt.
* Cola smaakt ook al sinds enige tijd anders, zal wel iets te maken hebben met andere goedkoperen ingrediënten. Schakel nu over op Kinderkola.
* Adidas. 3 strepers heb ik het niet zo op.
* Budwesier, paardepis.
* Mc is we kut, maar ja dan maar die troep van de Febo (Quick voor de zuiderburen).
* Hyundai is voor paupers die hun geld graag naar Azie sturen voor inferieure producten.
Nu maar hopen dat GS/Joris geen deal heeft met deze merken en ik een ban krijg.

ontlullen | 03-08-10 | 12:12

Degenen die "Nederland hiermee op de kaart willen zetten" hebben een minderwaardigheidscomplex en een klein lulletje.
Nederland zet je op de kaart door ballen te tonen, niet door te kruipen voor zo'n autoritair stuk vreten.

PG4161 | 03-08-10 | 12:11

Bij het overhandigen van het bidbook kwamen de Nederlanders op fietsen. Er werd gezegd dat alle stadions in Nederland te befietsen zijn. Dus geen eigen rijstrook voor de Fifa, maar een fietspaadje.

pitcher18 | 03-08-10 | 12:07

Geweldige column trouwens van Derksen, die had ik nog niet gelezen. Hij heeft helemaal gelijk: als Poetin de WK wil, dan moet je als Nederland niet denken dat zonder heel veel corruptie en heel veel geld alsnog binnen te kunnen hengelen.

Sydneylover | 03-08-10 | 12:06

oprotten met SEP BLATTER!!!!!!
zelfingenomen hi ha hondenlul

Tay$teR | 03-08-10 | 12:05

Een WK in de EU is toch niet meer mogelijk. Tegen de tijd dat de europeesche aanbestedingen rond zijn, is zelfs Noord-korea 3 keer wereldkampioen geweest!

Burgerlijke ongehoor | 03-08-10 | 12:03

goeie actie van de Belgen. Mooi dat zij wel inzien dat we niet op zo´n megalomaan project als het WK zitten te wachten. de regels die de fifa stelt aan de organiserende landen zijn, zoals door iedereen hierboven al beschreven, volkomen belachelijk.
Wat ik me trouwens afvraag is wat de FIFA doet met al die miljardenwinsten die ze opstrijken als ze geen belasting hoeven te betalen? Ik neem aan dat ze met het wk in Z-A ook wel goeie knaken verdient hebben. Zou mooi zijn als FIFA liet zien dat ze begaan zijn met de kinderen daar bijvoorbeeld. Ze zouden vlgns mij dat hele land moeten kunnen volplempen met voetbalveldjes, maar wat ik tijdens het WK hoorde was dat er maar liefst 1(!) veldje opgericht is.

The_Lord_Martsjenko! | 03-08-10 | 12:03

De kantonnier | 03-08-10 | 11:26 Die vind helemaal niks, is eigenlijk al deaud en begraven.

Ashtrey | 03-08-10 | 12:02

Nederland moet dat WK niet organiseren. Onze stadions zijn gewoon niet groot genoeg. 2x ongeveer 50k mensen in Amsterdam en Rotterdam en 2 stadions van 30k in Eindhoven en Arnhem. WK onwaardig.

subsidistan | 03-08-10 | 12:01

@LijstG | 03-08-10 | 12:00
Dus. Toch maar gaan voor een dictator?

LiebeMan | 03-08-10 | 12:01

Boer in 020 | 03-08-10 | 11:55
Ik zou graag een WK in eigen land willen, maar zeker niet tegen elke prijs. Wellicht is het beter om nog effe te wachten tot Blatter deaud is (eerder zijn we denk ik helaas niet van hem af) en het dan opnieuw proberen!

gozahtje | 03-08-10 | 12:00

Niettemin zouden we toch geen kans maken aangezien de Russen er mee aan de haal gaan. Een ding laat de FIFA wel heel goed zien. Het laat namelijk zien dat het net zo werkt als de gemiddelde Westerse democratie.

De FIFA heeft leden die mogen stemmen voor een bestuur. Wat doet het hoofd van het bestuur die stuurt allemaal leugens de wereld in en het de leden trappen daar met open ogen in. Vervolgens wordt je daarna nog extra genaaid. Zogenaamd gaat met het WK voetbal je land er op vooruit, wat dus gelul is. Het lijkt wel ontwikkelingssamenwerking, waar dat soort beloftes ook aan de orde van de dag is.

Hier te lande is dat niet anders. Met dien verstande dat we hier op een volksvertegenwoordiging stemmen. Het effect is alleen niet anders. Vervang het wordt 'leden' door 'het volk' en u snapt precies waarom onze 'democratie' niet meer houdbaar is. We houden iets in stand wat niet meer sustainable is.

LijstG | 03-08-10 | 12:00

Dus gewoon : Alle (kandidaat)landen de hele FIFA boycotten en gewoon uitlachen als ze dergelijke eisen stellen.

kleingrutter | 03-08-10 | 11:18

Nog beter is het als ALLE landen ter wereld bij voorbaat al de FIFA boycotten en
alleen op gezamenlijk gestelde eisen, naar de FIFA toe, het toernooi toelaten.
Alleen als het toernooi genoeg geld heeft opgeleverd gaat er mogelijk ook wat
naar die FIFA struikrovers toe.

Het Zilte Nat | 03-08-10 | 11:59

Nee FIFA junta - Ja Zwarte Cross

Patrick Zweedsey | 03-08-10 | 11:59

Eigenlijk altijd al sympathieke lui gevonden, die Belgen. Blatter en de rest van de FIFA-proleten zoeken maar fijn een andere locatie om hun megalomanie te botvieren.

baba4oog | 03-08-10 | 11:57

Ik ben dol op voetbal, maar dit is onzin. Wij roepen wel dat we het kunnen, maar ik twijfel daaraan. Vergeet verder niet dat wij op veel te dichte afstand liggen van Engeland en Duitsland en dat dat dus knokken wordt op de pleinen van Heerenveen en Eindhoven. Vergeet niet dat bij Euro2000 het Belgische stadje Charleroi in een slagveld veranderde. Dat zijn wij met onze roze bril even vergeten. Verder is het argument "goede PR" volstrekte onzin. Toeristen komen toch wel naar de kathedraal van Antwerpen of de Wallen in Amsterdam. Wij hebben dat toernooi helemaal niet nodig. Verder is het onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die Blatter als een normaal persoon behandelen. Laat hem zijn feestje organiseren in Suriname, lekker met zijn boevenvriendjes.

Boer in 020 | 03-08-10 | 11:55

Strak stuk van Derksen. 'k moet die man niet zo, maar dit is toch mooi geschreven..

MalteseKnight | 03-08-10 | 11:53

Kan GeenStijl geen wereldvoetbaltoernooi regelen dan concureert met de FIFA? Das een nog grotere stunt dan PowNed.

doe nog eens | 03-08-10 | 11:52

Het is toch eigenlijk te schandalig voor woorden. Het afgelopen WK stond helemaal in het teken van (heel) Afrika en er werden allemaal mooie praatjes opgehouden dat de wereld Afrika zou helpen, ook na het WK, maar als blijkt dat Zuid-Afrika dus gewoon 0,0 belasting heeft ontvangen dan is dat dus een hele grote leugen geweest.
Blatter zal wel weer een leuke bonus ontvangen hebben en gebruikt de inkomsten van dit WK straks weer om kleine landjes om te kopen om op hem te stemmen...

gozahtje | 03-08-10 | 11:51

Ach so! en het gaat al niet veel beter met de winterspelen 2018. De boeren in Garmisch Partenkirchen moeten opzouten omdat de accomodatie en andere zooi op wandelafstand van de sportmogelijkheden moet liggen,anders gaat het hele feest niet door.
bron: nos.nl/audio/175210-boeren-bedreigen-w...

lichtpunt | 03-08-10 | 11:51

Grappig die link met groen-links (oud CPN, wellicht zien ze samen ook in een verbond te sluiten om de democratie om zeep te helpen en te vervangen door een totalitaire variant.

HonderdEnEen | 03-08-10 | 11:51

euh... ik bedoelde dus dát MAFIFA-tshirt: bit.ly/bbckMg

WillieWinter | 03-08-10 | 11:50

Ik zeg: Met z'n allen zo'n [url=http://bit.ly/bbckMg]MAFIFA shirt[/url] aan en langs de kant die capo di tuti capi Blatter opwachten!

WillieWinter | 03-08-10 | 11:49

De FIFA en zijn eisen lekker links laten liggen, en als ze komen en de eisen van de 'eigen rijbaan' worden waarheid stel ik voor dat we allemaal de dikke auto's van deze demente bejaarde en zijn gevolg klemrijden, banden leksteken en de KLPD irriteren door niet aan de kant te gaan.

Vloberto | 03-08-10 | 11:48

In dat opzicht zijn de vrienden bij het boksen (en andere sporten) een stuk slimmer. Bevallen je de regels je van de bond niet, dan richt je een eigen bond op. Marktwerking zoals de liberale denkers het ooit bedoeld hebben.

LijstG | 03-08-10 | 11:47

@ An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:42
Nee. Het gaat uitsluitend om wie zijn aars zo hoog mogelijk in de lucht kan steken om die löl van een Blatter te behagen.

Multiflauwekulti | 03-08-10 | 11:45

@makreelvanger | 03-08-10 | 11:36
Ik zeg: iedereen die dichtbij een van de stadions woont Heinekenvlaggen en -vaantjes voor het raam hangen!

Überbottehork | 03-08-10 | 11:44

Volgens mij moeten een aantal landen met nog enig ethisch besef in hun donder (ja, dat wordt zoeken), gewoon een nieuwe bond oprichten. Kunnen alle corrupte hufterdictatortjes lekker verder spelen met de FIFA. Wat een ellende dat gedrocht zeg.

Achterdocht | 03-08-10 | 11:44

Vooruit dan: België +1

Seraphin | 03-08-10 | 11:44

@Sjonnie Walker | 03-08-10 | 11:36
Miljoeneninjectie is in ieder geval beter dan miljarden zonder dat er inkomsten tegenover staan (in ieder geval lang niet genoeg)....

Überbottehork | 03-08-10 | 11:43

Als we hier dan toch in mee gaan is het wellicht een goede gelegenheid om "Oranje" om te dopen in "SC De Bruyne Ster".

Multiflauwekulti | 03-08-10 | 11:43

Nix nieuws toch dat de voetballerij gekke eisen stelt. Deden wij vroeger ook al.
Wij wilden alleen maar Highway-kola en Schultenbrau bier anders werd er niet gefoebalt.

hero_of_heaven | 03-08-10 | 11:42

Kan iemand niet effe heel hard recht in het smoelwerk van die Blatter niezen?

gozahtje | 03-08-10 | 11:42

Ik maar denken dat de voetbalsport er om ging wie het beste voetbalde....

An die ARBEIT | 03-08-10 | 11:42

Nederland is een provincie van Duitsland bekend om tulpen, hoeren en drugs. Daar hoef je geen miljarden verslindend feestje voor te geven om dat op de kaart te zetten. En het feestje verandert ook niets aan het imago. Hier wordt een poging gedaan om belastinggeld uit te geven om samen met Prins Pils dik te doen op de tribune. Is net zoiets als die miljoen die aan die moskee in New York is gegeven. Gaat erom dat anderen betalen voor de feestjes van de plucheplakkers en de circusfamilie.

minimá-armezusvan.. | 03-08-10 | 11:41

Dan maar geen WK. Toedeledokie Sepp. Die is waarschijnlijk als kind het een en ander tekort gekomen. En die sukkelaars onderhandelen er niet eens over.

Multiflauwekulti | 03-08-10 | 11:41

Aangezien we met een paar jaar niet eens meer een voetbal club hebben die niet op het randje van faillissement staan zou Nederland dit goede voorbeeld volgens mij moeten volgen. +1 voor de Belgen.

allesofniets | 03-08-10 | 11:41

Plakt FIFA sticker op de auto voor de fifa snelweg

voldemort | 03-08-10 | 11:41

joseph blatter.... UP YOURS

Schlomo De Peaumeaux | 03-08-10 | 11:38

Fick Fufa, was de kreet in Afrika.
Maar even serieus, NL en BE maken geen schijn van kans, dus waar maken we ons druk om?

lieverdeauddanreaud | 03-08-10 | 11:38

Nederland is toch een braaf knikkend landje, ongeacht of er nou een links of rechts kabinet zit. Geen ruggegraat en geen idealen meer. Zie het helaas overal en iedereen doet er aan mee. We zijn verwend geworden...

Capos | 03-08-10 | 11:38

En dan zeggen dat die belgen niet zo snugger zijn!

joss | 03-08-10 | 11:36

@ Überbottehork;
Daarom de miljoenen injectie. Openbaar vervoer verbeteren van en naar Zandvoort (kunnen uiteraard ook een leuk circuit aanleggen in de Flevopolder) en geluidschermen aanbrengen voor geluidsreductie. En als je Femke uitnodigd voor een fietsritje over het circuit en ze mag een bitterballetje mee eten, is die ook zo overstag.

Sjonnie Walker | 03-08-10 | 11:36

kleingrutter | 03-08-10 | 11:18
Steekpenningen vanuit de Fifa. Veel mensen met macht die betalingen van de Fifa aannnemen. Helaas is het niet anders. De wereld is zo corrupt als de tering. Zeker waar het sport betreft.

ITEACHYOU | 03-08-10 | 11:36

De snelweg valt nog wel te regelen, de belasting ook.
Maar wat betreft de reclame lijkt me dat er een probleem is met de wet.
Je kunt simpelweg niet zeggen ok omdat wij het willen moet die en die reclame weg. Als dat prive eigendom is valt daar niets over te zeggen.

makreelvanger | 03-08-10 | 11:36

@Überbottehork | 03-08-10 | 11:28
Wacht even, tweeduizend schrijf je natuurlijk met drie nullen!

Überbottehork | 03-08-10 | 11:36

Kappen met dat achtelijke voetbal. Om te beginnen met de FIFA en Adolf Blatter.

Dr. Horse | 03-08-10 | 11:35

Nederland moet er ook gewoon vanaf zien. Laten ze dat toernooi maar weer in een derde wereld land o.i.d. organiseren, die wel aan die debiele eisen willen voldoen. Als de Fifa zo doorgaat zijn er straks vanzelf landen die het toernooi gaan boycotten.

Jax | 03-08-10 | 11:35

laat die FIFA maar fijn opflikkeren.


janeedantoch | 03-08-10 | 11:34

Vandaag komt de grootste krab naar Sea-World in Den Haag.
Misschien kunnen ze er een hokje naast maken voor Blatter, de grootste kakkerlak ter wereld!

Klokkie | 03-08-10 | 11:33

Iedere politicus die hiermee akkoord gaat wordt betaald door de FIFA, Balkenende voorop.

James Lastig | 03-08-10 | 11:32

Gewoon weer aan Duitsland doen. Die organiseren dat prima.

azijnseikerT | 03-08-10 | 11:32

fuckje | 03-08-10 | 11:28
da's enigzins 'overrated'. ik om nog uit de tijd waarin deze sport rustig 18 minuten lang een item vormde op Studio Sport.

Krassimir | 03-08-10 | 11:32

En hoe gaan we dan die vluchtstrook dan noemen?
Bobo-Soap!

Carpe@diem | 03-08-10 | 11:31

@Sjonnie Walker | 03-08-10 | 11:25
Wel eisen van milieuorganisaties, Groen + links gaan dwarsliggen. Geluidsnormen worden overschreden. Onvoldoende parkeergelegenheid, mogelijkheid tot verwerken van een stroom van honderdduizenden mensen (treinstation zandvoort wel eens gezien?). Mooi idee op zich, maar dat wordt vanuit de eigen gelederen wel gedwarsboomd.

Überbottehork | 03-08-10 | 11:30

alsof de kans bestaat dat we dat toernooi hiernaartoe kunnen halen..... lief....

crk | 03-08-10 | 11:30

@De kantonnier | 03-08-10 | 11:26
wtf...?!

Krassimir | 03-08-10 | 11:30

Wat zou in godsnaam een goede reden kunnen zijn om hier voor te zijn? Elke verdiende euro gaat naar de FIFA en het organiserende land mag alleen maar lappen. Hoeveel smeergeld is hiervoor betaald. Zo snel mogelijk afblazen die zooi. Laat de maffia landjes het maar organiseren.

sk!llz | 03-08-10 | 11:30

KNVB moet gewoon zelf een nieuwe wereldvoetbalbond oprichten, de Belgen doen sowieso mee, dan kunnen ze weer eens voetballen.

doe nog eens | 03-08-10 | 11:30

Ik zou zo zeggen: "Fuck off!"

Zoiets | 03-08-10 | 11:29

Die Belgen willen niet meedoen omdat ze nu nog welgeteld EUR 2.89 in de staatskas hebben en ze het daar nog tot 2025 mee moeten doen.

Biff Eagleburger | 03-08-10 | 11:28

@Krassimir |11:22
Ha, U bent een kenner!

fuckje | 03-08-10 | 11:28

Niet doen! NIET doen! NIET DOEN!

Laat ze afsterven en in een land gaan klooien waar dictatuur normaal is. Rusland of Venezuela of zo.

Vogelbeest | 03-08-10 | 11:28

Onbegrijpelijk dat er 'beschaafde' landen zijn die buigen voor dit soort afpersing. Zou een WK in eigen land geweldig vinden, maar dit gaat toch echt veel te ver. De FIFA mag blij zijn dat we weer een toernooi WILLEN organiseren. Na het Europees Kampioenschap in 200, wat toch vrij vlekkeloos verlopen is, lijkt mij dat wij degenen zijn die eisen kunnen stellen, niet andersom.

Überbottehork | 03-08-10 | 11:28

Ach die Giro heeft ons ook al niets opgeleverd.

LiebeMan | 03-08-10 | 11:27

Sterf Blatter.

Tiepgeit | 03-08-10 | 11:27

Doeiiiiii stop dat WK maar in je H@L

Martijn12345 | 03-08-10 | 11:26

Die Belgen, ze lopen niet vaak voorop, maar als ze het doen...

Superior Bastard | 03-08-10 | 11:25

Wouter Bos heeft bij VI Oranje destijds haarfijn uitgelegd waarom een dergelijk toernooi vrij rampzalig is voor ons en "onze" schatkist.

Gewoon niet doen dus, want niemand zit erop te wachten. Maar ja, Cruyff en de zijnen van de KNVB willen weer populair doen he...

De_Sfinx | 03-08-10 | 11:25

Geachte heer Blatter, steek het WK maar op/in een plekje waar bij u al tijden de zon niet heeft geschenen!

_Fly66_ | 03-08-10 | 11:25

@JohanLiebert | 03-08-10 | 11:19
Heuj LiebeJohan

LiebeMan | 03-08-10 | 11:25

Kunnen we niet beter F1 naar Nederland halen? Veel minder beveiliging, geen hele bijzondere eisen van de FIA, geen miljarden in de bouw van nieuwe stadions, alleen een miljoenen impuls in Zandvoort. Ik stem voor! (hou ook niet van voetbal)

Sjonnie Walker | 03-08-10 | 11:25

FIFA is CDA+PvdA in het groot: het volk krijgt brood en spelen maar moet wel effe wat graaierijen slikken.

ecologiste | 03-08-10 | 11:22

@fuckje | 03-08-10 | 11:19
is dat niet het wereldkampioenschap waar uitsluitend nederland en belgië meedoen en nederland eigenlijk altijd wint?

Krassimir | 03-08-10 | 11:22

Ach, het is de 'gewoon, omdat het kan'-mentaliteit.
En wees eerlijk, denkt u nu echt dat CDA (bouwbelangen), VVD (te veel belangen) en PVV (nationale belangen) even dat WK opzij schuiven?

kapotte_stofzuiger | 03-08-10 | 11:22

Ik snap ook niet waarom het WK steeds in een ander land georganiseerd moet worden. Sommige landen bouwen er stadions bij, waar ze later geen ene flikker aan hebben. Over geldverspilling gesproken. Dat is net zoiets als Wimbledon gaan organiseren op zee.

LijstG | 03-08-10 | 11:20

Hebben ze morgen wellicht toch iets te bespreken tijdens het kamer debat en zijn ze niet voor niets van de camping in zuid Frankrijk gerold.

Vervanmijnbed | 03-08-10 | 11:20

maFIFA en de Spanjaarden, ga es deaud!

JohanLiebert | 03-08-10 | 11:19

De politiek bukt toch wel diep voor Sepp.
Maar we zijn niet anders gewend van 0031 politici of wat daarvoor mag doorgaan.

sjaak.spoiler | 03-08-10 | 11:19

Wij organiseren al jaren lang het Wereldkampioenschap Korfbal, maar daar doet niemand moeilijk over.

fuckje | 03-08-10 | 11:19

Goeie column van Johan Derksen overigens.

Stefan Hoogland53078 | 03-08-10 | 11:16
De 'Bud-bunker'.

Ceulemans | 03-08-10 | 11:18

Even iets totaal anders - krijgen we nog een gigapica Zomercarnaval?

natte krant | 03-08-10 | 11:18

Waarom boycot niemand de FIFA? Gewoon een nieuw orgaan oprichten die met redelijke eisen kan komen en wél fairplay de boel kan organiseren.
Een stadion bouwen in Zuid-Afrika voor drie of vier wedstrijden is te gek voor woorden evenals de eisen van de FIFA.
Het heeft geen enkel doel dan de zakken te vullen van Blatter en zijn bende.
Ik zou juist eisen van de organisatie dat er iets constructiefs wordt neergezet en het volk ook daarna er nog wat aan heeft.
Dus gewoon : Alle (kandidaat)landen de hele FIFA boycotten en gewoon uitlachen als ze dergelijke eisen stellen.

kleingrutter | 03-08-10 | 11:18

FUFIFA

Kraa! | 03-08-10 | 11:18

Die Belgen denken dan ook met hun hersenen en niet zoals de Nederlanders met hun VOC instelling. Donder op met dat kleaute voetbal. Leuk hoor een WK en ik heb tot de finale ook echt genoten maar lekker in het buitenland. Onder de streep houdt je altijd - over. De zogenaamde PR levert geen moer op, hooguit wat extra toeristen. Daar komt bij dat het Nederlands elftal echt niet zo goed is en de komende jaren alleen maar slechter zal worden mede door de belabberde eredivisie hier. En afgaan in eigen land wil je niet, je kunt dan niet afdruipen.

Sliptong | 03-08-10 | 11:17

Hoe gaan ze de "Grolsch veste" dan noemen?

Stefan Hoogland53078 | 03-08-10 | 11:16

Ikl zie liever de MAFIFA dan de PVV,CDA,VVD. Kan nooit veel verschil in zitten.

monaco | 03-08-10 | 11:15

Die lui zijn echt gek geworden hé? Onmiddelijk afblazen die deal.. Een eigen rijstrook op de snelweg en geen belasting betalen, gekkenwerk

EvilVincE | 03-08-10 | 11:15

Dit is oud nieuws. FIFA hoeft nergens belasting over te betalen etc. etc.

LiebeMan | 03-08-10 | 11:15

Kunnen we het niet doen zoals bij het Songfestival: het winnende land organiseert het gebeuren de volgende keer in eigen land (Spanje dus).
Betekent dat wij het NOOIT hoeven te organiseren, net zoals nu dus eigenlijk.

Bisschop Gijsen | 03-08-10 | 11:14

Ook hoeven de Olympische Spelen wat mij betreft niet te komen. Wanneer gaat dit land beseffen dat niet alles te organiseren valt. Dat megalomane gedoe.

LijstG | 03-08-10 | 11:14

Dan maar geen WK. FIFA---> sterf.

G-unite | 03-08-10 | 11:14

Er zijn al plannen om enkele grote demonstraties te organiseren. Deze groeperingen zullen er alles aan doen om dit tegen te houden.
En als je ziet wat ze van plan zijn, komt er echt geen wk in NL en B.

Stefan Hoogland53078 | 03-08-10 | 11:14

Ze krijgen dus dezelfde rechten als iedere buitenlander die zich hier vestigt....

MichieldeMuiter | 03-08-10 | 11:14

Tuig, die FIFA

Arend Jan B. | 03-08-10 | 11:13

kost alleen maar geld...+1 voor de belgen

jessman | 03-08-10 | 11:13

FIFA=MAFFIA, maar das logisch!

Ashtrey | 03-08-10 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken