Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trending: multiculti incidentjes negeren

oudemediapijp.jpgWellicht heeft u het gemist, maar er zijn de afgelopen week wat nare multiculti incidentjes geweest. Met doden, rellen, aanrandingen en zo. Natuurlijk is dat onwijs komkommertijdnieuws en negeren de meeste mediajongens & meisjes het volkomen, maar misschien toch interessant om even te melden. In Den Haag prikte een Moluks meisje met wat hulp van de Molukse gemeenschap haar Marokkaanse vriend dood. Voor de betere crowdsourcing checkt u even de reacties + audio. Is vrij heftig, zou je zeggen. Maar waarom zou je het als media melden als je ook zomercolumns in het assortiment hebt? Gaan we door naar Den Bosch. Matten op het Rivierenplein. Mocro's vallen meisje van 11 lastig, hooligans van Den Bosch spelen daarop eigen rechter, keren zich tegen de hermandad en worden dus gearresteerd. Hoe vang je dat in een pakkende kop? Juist: Rivièra Bar dicht. Laat dat duiden maar aan dode bomen over. Maar goed, allemaal incidentjes, mensen. Een biculturele afrekening in Den Haag, etnische fitties in Den Bosch, dat is geen nieuws als je de berichtgeving moet geloven. Er gebeurt geen klap deze zomer. Iedereen lekker vakantie vieren!

Reaguursels

Inloggen

@sjaakdelinksesul

Je mist alleen de 1,5 generatie. Veelal ging met vanaf de 2de generatie niet naar de 3de maar via (neuken en trouwen van) neefjes en nichtjes een stap terug naar de 1,5 generatie.

Hierro | 04-08-10 | 02:11

Van8er_t_behang | 03-08-10 | 16:25
Goeie site is dat trouwens he? Staat bij mij in de favorieten.
@griek1
Overigens houdt dat wat mij betreft niet in dat er geen preventie, begeleiding tijdens de straf of reclassering moet zijn. Als die hulp werkt moet je het zeker doen. Alleen vergeten mensen wel eens dat het belang van de maatschappij in sommige gevallen parallel loopt met de dader (uit de criminaliteit stappen) en in sommige gevallen niet (bij onverbeterlijke criminelen).
En kruid wast, kruit niet natuurlijk.

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 16:53

griek1 | 03-08-10 | 14:53
Je maakt een veronderstelling die niet klopt. Die generaties slaan op waar mensen geboren (bv eerste generatie in marokko, twee generatie de ouders uit marokko, derder de opa en oma enz.) zijn, niet op generaties van vader op zoon. De eerste generatie bestaat zodoende uit kinderen die in Marokko zijn geboren en hier naartoe zijn gehaald, terwijl de tweede en derde generatie alleen in NL hebben gewoond, maar ze zijn even oud om het even simpel te houden. Dan zou volgens jouw verklaring de criminaliteit onder de eerste generatie veel hoger moeten zijn en onder de derde generatie weer lager dan onder de tweede. Het is juist net andersom.
Een zware straf heeft drie voordelen. Het houdt criminelen langer van de straat zodat er minder misdaden worden gepleegd. De age-crime-curve (hoe ouder men wordt hoe minder men tot misdaad geneigd is) zorgt ervoor dat ieder jaar verlenging van de straf tot minder recidivisten leidt. Gezien de maatschappelijke kosten van misdaden weegt de afname van criminaliteit hierdoor echt wel op tegen de kosten van opsluiting.
Tenslotte zijn er voldoende bewijzen dat een hogere straf (in combinatie met een grote pakkans en lik-op-stuk-beleid) misdaad voorkomt onder meer berekende criminelen. Berekende veelplegers zitten er niet zoveel onder autochtonen, dat zijn vooral verslaafden en pathologische misdadigers. Daar is geen kruit tegen gewassen. Maar als de helft van alle Marokkaanse jongens in R'dam een strafblad heeft, kun je toch moeilijk anders concluderen dan dat er daar heel veel jongens tussen zitten die crimineel zijn om andere redenen (geld, status, verveling enz) dan omdat ze 'moeten'. Juist die groep is gebaat bij zware straffen omdat ze zich dan wel twee keer bedenken voordat ze over de schreef gaan. Nu komen ze er meestal mee weg.

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 15:47

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 07:03

Als je goed nadenkt, is dat helemaal niet zo raar. De eerste generatie Marokkanen is niet goed vergelijkbaar met latere generaties, tenminste niet in dit opzicht, omdat die eerste generatie met een speciaal doel (arbeid voor meer loon) hierheen kwam en dat zoiets het criminaliteitspercentage ten opzichte van latere generaties tegenwerkt. De latere generaties hebben weliswaar alleen onder het huidige regime geleefd, maar kennen en weten en ondergaan de oorspronkelijke hardere rechtscultuur van (meer) vergelding natuurlijk wel.

Ik ben voor een 'keiharde' aanpak, maar dan wel in de zin van er bovenop zitten, lik-op-stuk, zorgen voor hogere pakkansen en meer van dat soort onzin. Gevangenisstraf is enorm duur, hoe sober je het systeem ook wilt maken. Zwaarder straffen (inclusief strafminima) leidt er alleen maar toe dat er relatief nóg meer geld naar criminelen gaat dat ook naar bejaarden had kunnen gaan, zonder dat het op lange termijn bijdraagt aan een veiligere samenleving.

griek1 | 03-08-10 | 14:53

Kom er maar in hoor met de heropvoedingskampen! Alhoewel her-opvoeden? Opvoeden da's meer van toepassing!
Tuurlijk ligt het weer aan de politie... Dood- en doodziek word je van dit Mocrotuig! Verontwaardigd! Lachen man! Schorem wordt verontwaardigd geboren!
Lekker wegwezen!

krokostil | 03-08-10 | 10:49

hulde voor de mensen uit den bosch , politie doet niks dus sla er maar op los die k.t marrokanen.
En die dooie rif aap is misschien een goed begin.

boes66 | 03-08-10 | 10:04

de beste stadsguerrilla's zitten aan de riviera!

Snelle Gerrit | 03-08-10 | 08:40

griek1 | 02-08-10 | 23:44
Da's een heel rare stelling. Want de criminaliteit onder marokkanen van de 1e generatie (mensen die dus opgegroeid zijn in een hard regime) is veel en veel lager dan onder de 2e en 3e generatie (die alleen ons regime zijn gewend).

sjaakdeslinksesul | 03-08-10 | 07:03

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:07
CultureVulture Inc. | 02-08-10 | 14:10
Marshall'80 | 02-08-10 | 14:15

Daarvoor hoef je zelf geen extra empirisch-wetenschappelijke onderzoeken te verrichten - de gegevens liggen zoals zo vaak voor het oprapen. ;-)

Neem twee bevolkingsgroepen die onder hetzelfde rechtssysteem leven (Marokkanen en Nederlanders), waarvan er één groep (Marokkanen) historisch gezien een harder regime gewend is dan de andere groep (Nederlanders), terwijl die ene groep (Marokkanen) gemiddeld toch crimineler is dan de andere groep (Nederlanders) nu die beide groepen onder hetzelfde rechtssysteem leven.

Dit toont empirisch-wetenschappelijk aan dat harder straffen niet goed werkt om 'de moraal er bij het volk in te krijgen'. Wij hebben onder ons historisch relatief humanistische systeem immers beter aangeleerd om ons aan de regeltjes te houden dan zij onder hun relatief hardere systeem.

Maar laten we vooral toch hun kant op bewegen met oplossingen!

griek1 | 02-08-10 | 23:44

Aan de reacties te lezen op Westonline over dat incident in Den Haag krijg ik de indruk dat het hier gaat om een lid van een enge wereldvreemde sekte.

Arme Molukkers.

basweetutwel | 02-08-10 | 23:08

Ook in Duitsland is het ''multiculti incidentjes negeren''

De media mogen niets negatiefs meer berichten over criminele migranten.

nieuwreligieuspeil.net/node/3833

Media in Neder-Saksen verplichten zich tot positieve berichtgeving over integratie

Duitsland, juli 2010

De nieuwe minister van Sociale- en Integratiezaken van de deelstaat Neder-Saksen, Aygül Özkan, wil dat de media een ‘Mediacharter Integratie’ onderschrijven.
Lees zelf verder.

Ella | 02-08-10 | 21:07

Tot de elite zelf eens geprikt wordt ! Dan pas is Leiden in last !
Het Plebs krijgt nooit gelijk, maarrrrr heeft het wel ! Vandaar de PVV !

Pluto644 | 02-08-10 | 20:17

@necrosis | 02-08-10 | 13:19
Ik heb begrepen dat u tijdens mijn verlof enige malen mijn rietje ter hand hebt genomen. Zou u zich hiervan willen reframeren indien u een werkwoord als geldT niet juist vervoegt?
Man, man, man, wat een wereld tref ik bij thuiskomst. De accu is weer gevuld.

illuvatar | 02-08-10 | 19:58

Een meisje van 11 lastig vallen... tss tss.. je moet toch nog 5 jaar wachten hier in nl hoor.

sufkut | 02-08-10 | 17:50

Rest ons te hopen dat de babyboomende media zo snel mogelijk aan HIV doodgaat opdat we misschien verlost worden van Hollandistan, censuur land.

Ariel | 02-08-10 | 16:01

De pers mag daar niets over schrijven van onze(nouja niet van mij) BEA en de JoodsIslamitische Cohen.Dan gaat het fout in dit landje.Wel de autochtone Nederlanders oppakken die gerechtigheid willen.Dit is echt een Cubaanse opzet.Alles wat in het gelijk van de Linkse politiek loopt heeft niets gedaan maar wat tegen is wel(dus de autochtone Nederlander).Alles wat het hiet zogenaamd voor het zeggen heeft,is Links dus die doen niets wat niet mag van de JoodsIslamiotische COHEN.Opzouten die vent naar libanon.

jezuz | 02-08-10 | 15:43

janeedantoch | 02-08-10 | 15:13
En wanneer gaan ze die raddraaiers er dan eens een keer uitpkikken?? Ik merk er bitter weinig van.

Bolle Wim | 02-08-10 | 15:26

Mijn kat is overreden dat is pas erg; dit diertje heeft nooit iemand kwaad gedaan . nou snel een borrel dan maar !!!!!!!

claener | 02-08-10 | 15:24

An die ARBEIT | 02-08-10 | 15:05
Dat ben ik met u eens. Ik geef alleen maar aan waarom mensen anders kijken naar een moord als er iemand uit een groep wordt vermoord die zelf alle foute lijstjes aanvoert.
En ik meen mij te herinneren dat Nederlanders in het algemeen geen oude mensen, en gehandicapten beroven en vermoorden. Nou ja, een enkeling legt zijn vader of moeder om voor de erfenis, maar dat is het dan ook wel w.b. dit soort misdaden.
Waarmee ik dus niet zeg dat Nederlanders zich niet schuldig maken aan andere vergrijpen.

reaudkeaukert | 02-08-10 | 15:19

Haragha | 02-08-10 | 15:09
de antillianen doen het anders stukken slechter.

maar dat is mijn punt niet. mijn punt is dat het voor zowel de marokkanen als voor de rest van nederland geen zin heeft om hele groepen te zwarte-pieten. Raddraaiers kunnen we er ook uit pikken aan de hand van de raddraaierij. Dat veroordelen van groepen is gebaseerd op de wensgedachte dat je de crimineel van te voren kan herkennen, en door hem uit te sluiten de misdaad kan beperken of voorkomen. Dat is niet alleen tegen de rechtsstaat, het is ook dom, middeleeuws, en het werkt niet.

janeedantoch | 02-08-10 | 15:13

@janeedantoch | 02-08-10 | 14:49
Niet zeiken, er zijn meer bevolkingsgroepen dan marokanen en Turken in Nederland. En die doen het allemaal veel beter dan marokaantjes en ook zij zijn niet met open armen ontvangen.
Dat marokaantjes het zo slecht hebben is 100% hun schuld, naar de toekomst kijken is niet hun sterkste kant.

Haragha | 02-08-10 | 15:09

@sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 15:03
Aha, ja true, point taken :)

An die ARBEIT | 02-08-10 | 15:09

-weggejorist en opgerot-

Papeda2 | 02-08-10 | 15:06

@reaudkeaukert | 02-08-10 | 14:50
En door bij een moord als deze goedkeurend toe te kijken, plaats je jezelf op gelijke hoogte met dat soort tuig. Overigens is het "beestachtig vermoorden van mensen " iets wat bij elk volk langskomt. Dat ik geen enkele reden om het beestachtig vermoorden van iemand van de zelfde nationaliteit dan goed te praten.
Ik stoor me af en toe gewoon aan dat zwart/wit denken.

An die ARBEIT | 02-08-10 | 15:05

@kleingrutter | 02-08-10 | 13:19 : sorry, ben een beetje te serieus soms. Then again, dat zouden meer mensen eens moeten doen, en niet alles afdoen met een grap.

mental K | 02-08-10 | 15:04

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:52
Dat marginale figuren die geweld als oplossing zien voor iedere aantasting van de eigen eer (nooit de eer van een ander natuurlijk) overal te vinden zijn in de maatschappij . Of denk jij dat die molukkers uit het topic een goede opleiding, baan en dito relatie hebben?

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 15:03

reaudkeaukert | 02-08-10 | 14:50
Eens!

Marshall'80 | 02-08-10 | 14:56

reaudkeaukert | 02-08-10 | 14:50
Couldn't agree more .Hear hear...........

Koning BongoBongo | 02-08-10 | 14:52

@sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:45
Dan vind ik het nog een erg rare uitspraak, en hoop maar dat het sarcastisch bedoeld is. Respect en eer zijn dingen die je maken wie je bent, bijna elke beslissing die je neemt, wordt er door beïnvloed.
Maar wat heeft dat eigenlijk met m'n plempsel van 02-08-10 | 14:19 te maken?

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:52

Sliptong | 02-08-10 | 14:48

In dit geval zeker. Hersenloos gevogel:)

pius | 02-08-10 | 14:52

@dosis | 02-08-10 | 14:42
En vergeet niet dat de lafheid diepgeworteld in de genen van de Nederlander zit. Derhalve eveneens geen revolte tenzij ze aan de spaarbankboekjes zitten of omdat er een voetbalwedstrijd wordt gespeeld dan wel geannuleerd.

Sliptong | 02-08-10 | 14:51

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:19
"Als Marokanen een Molukker op deze manier hadden bewerkt, was de algemene reactie hier waarschijnlijk iets in de trend van: "wat zijn die finnen toch beesten " geweest... Nu is een Marokkaan het doel en is alles geoorloofd"
.
Daar heeft u gelijk an. Het punt is echter dat er zich onder een groep Marokkanen nogal wat lieden bevinden die zelf op zeer laffe wijze veelal kwetsbare mensen beroven of beestachtig vermoorden. Daarnaast is enige zelfreflexie bij deze groep afwezig. Het altijd naar anderen wijzen als de maatschappelijke positie van een groep Marokkanen weer eens aandacht krijgt, het eeuwige verongelijkt zijn. Dit alles maakt dat deze groep zich hier ten lande niet geliefd heeft gemaakt, zwak uitgedrukt.

reaudkeaukert | 02-08-10 | 14:50

Molukse meiden zijn meer mans dan Hollandse jongens .

Koning BongoBongo | 02-08-10 | 14:50

Audio: Doen Molukkers wat, dan gaan ze meteen een slachtoffer rol innemen.
Mena Muria!

blikje bier | 02-08-10 | 14:49

Sliptong | 02-08-10 | 14:40
ik wil de problemen in marokkaanse gezinnen zeker niet goed praten, of ontkennen.
Maar ik kan mij de tijd dat marokkanen met open armen door de maatschappij werden ontvangen, niet herinneren. Marokkanen zijn begonnen in de kutste baantjes, werden consequent lager beoordeeld in hun mogelijkheden, en werden beschimpt en buitengesloten vanaf dag 1. De hele grope, niet slechts de rotte appels, stonden in een kwaad daglicht.
Een slachtofferrol van de marokkaanse kant schiet niet op, en dat moet je ook zeker niet in de had werken. Het andere uiterste, "kwaadschiks", zoals jij dat noemt, heeft al helemaal geen zin. En het is tegen de rechtsstaat in ook nog.
Crimenele marokkanen zijn prima te isoleren op hun criminele gedrag. Er is geen enkele reden of vergoeiliking voor het wegzetten van een hele bevolkingsgroep, ongeacht inzet, welwillendheid en ijver. Het is middeleeuws om te geloven dat dat op een of andere manier gaat werken.

janeedantoch | 02-08-10 | 14:49

@pius | 02-08-10 | 14:30
Snaveltjes toe?

Sliptong | 02-08-10 | 14:48

@An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:19
Niet alles is geoorloofd en iemand vermoorden is per definitie fout. Het kan me gewoon niet schelen. Dat schorem komt dagelijks negatief in het nieuws en niet omdat we per definitie een hekel aan ze hebben. Je kunt je ook afvragen: wat moet je geflikt hebben om op zo'n manier dood te gaan? Is het voor de lol gebeurt of heeft meneer zo iets ergs gedaan dat de daders hiertoe genoodzaakt zagen? Of was het een afrekening? Dit zijn geen misdaden die zomaar even bedacht worden omdat zijn kop iemand niet aanstond.

Sliptong | 02-08-10 | 14:48

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:37
aan... hangen dan maar uit pure wanhoop dingen aan die niets kosten en niet bestaan

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:45

o vos omnes | 02-08-10 | 14:27
Heb jij gisterochtend geluisterd naar OVV op Radio1? Daar werd een schilderij behandeld dat symbool staat voor de Nederlandse Revolutie, 'De 'Bestorming van de Bastille', maar dan op z'n Nederlands. Eén kereltje op een platte kar, met één paardje ervoor. In opdracht van de Veldheren vertrekt hij van Maarssen naar Fort Nieuwersluis (nu nog steeds als militair object gebruikt - als gevangenis). Vanaf daar krijgt hij een trompettertje mee (Jan K.) om in Amsterdam melding te doen van het feit dat de Republiek is uitgeroepen.
Dat was het. Geen bloedvergieten, geen heroïsche dames met ontblote borsten, geen heksenjacht op politici. Gewoon een mannetje op een kar, die er op uit wordt gestuurd om de Republiek kenbaar te maken. Dit alles op een schilderijtje van een paar honderd euro. Lekker Hollands.
'
Er komt in Nederland geen revolutie. Niet zolang we bier, voetbal en vreten hebben. En lekkere wijven. Trouwens, als we geen vreten meer hebben, worden de vrouwen vanzelf better looking. Kijk maar eens wat structurele jarenlange ondervoeding voor moois heeft voortgebracht in het voormalig Oostblok...

dosis | 02-08-10 | 14:42

skaik=pro moluks en anti marokkanen
tel uit je winst

skaik | 02-08-10 | 14:41

@janeedantoch | 02-08-10 | 14:19
Soms moet je een groep als geheel aanpakken om de uitwassen te kunnen bestrijden. De Marokkaanse gemeenschap en de Turkse in mindere mate, moeten eens leren dat hun manier van "opvoeden" niet strookt met onze normen en waarden en een succesvolle integratie in de weg staat. Met de Turken gaat het stukken beter. Laat de Marokkanen zich nu maar eens profileren als welwillend en dan praten we verder. Onze maatschappij heeft er de afgelopen jaren enorm veel bloed, zweet, tranen en vooral heel veel geld in geïnvesteerd. Nu is het tijd dat zij zich als gemeenschap aanpassen aan ons in de zin van meedoen aan de maatschappij in positieve zin. Als er een initiatief komt vanuit de Marokkaanse gemeenschap is het 9 van de 10 keer een negatieve of een met beperkingen. Nee, homo's mag je niet meppen maar het is wel smerig en vies en het mag niet van Allah. Ik kan mijn zoon niet in de tang houden maar dat hij westerse hoeren lastig valt is geen probleem.
Uiteraard zijn er legio voorbeelden waar het wel mee lukt maar nog steeds veel te weinig om de beeldvorming om te kunnen laten slaan. Daar zijn echt radicale veranderingen voor nodig. En dat moet gebeuren. Goedschiks is geweest, het is nu tijd voor kwaadschiks. Zero tolerance óók, en misschien wel juíst, voor de ouders.

Sliptong | 02-08-10 | 14:40

@sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:28

" hangen dan maar uit pure wanhoop "

Ik begrijp de zin niet helemaal...

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:37

Vroeger waren het Joden.

Xinicus | 02-08-10 | 14:00

Meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden. De maatschappij lijkt altijd een zondebok nodig te hebben. Als dit geen etnische minderheid is, zijn het wel de armen of de rijken. De schuld ligt altijd bij een ander.

Gualtiero | 02-08-10 | 14:36

Nederland heeft hulp nodig...

Patrick Zweedsey | 02-08-10 | 14:36

o vos omnes | 02-08-10 | 14:27

Pathetisch figuur. En dat alles gebaseerd op de ineffectiviteit van een komende rechtse regering. De Revolutie die u predikt zal in moreel opzicht een verslechtering teweeg brengen. Zelfs in verhouding tot het 'linkse' tijdperk dat we achter de rug hebben. De menselijke maat is iets wat u graag negeert vooral omdat het uw bloedige fantasieen sneller zal realiseren. Als het zover is hoop ik u te treffen. Verbaal en vreedzaam natuurlijk. Salonrevolutionair.

pius | 02-08-10 | 14:36

@De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:51
Toch nog even het volgende: Ik hoor van veel turken/marokkanen dat er "in marokko/turkije geen homo's zijn".

Dat is toch al bewijs genoeg dat uw gedrag gewoon aangeleerd is door het gedegenereerde omgelovige westen en dat alleen bekering u nog kan redden?

of zie ik iets over het hoofd met die redenering

nance | 02-08-10 | 14:33

Het Rivierenplein in Den Bosch is al jaren slachtoffer van de marroc-hanggroepjeugd en is een van de 8 marroc-hanggroepen die in Den Bosch (inwonertal 130.000!!) terroriseren. Commentaar van de politie: "we zijn blij dat we met hen in gesprek kunnen blijven"... armoe troef dus. Zaterdag ook, een hele groep FCDB supporters rennen het plein over, en ik denk zeker 6 politieauto's geteld te hebben, maar niet in de buurt van het plein. Ingrijpen doet schijnbaar de ME?
Behalve als winkeliers en bewoners dagelijks klagen over (auto)inbraken, lastigvallen en vernielingen, dan zie je helemaal niemand meer. Of wacht, jawel, de straatcoaches... zucht... alles met de mantel der linkse liefde...
+1 voor de FCDB supporters

GiftZwerg | 02-08-10 | 14:33

o vos omnes | 02-08-10 | 14:27
ah!
het doel heiligt de middelen. welke zijde van het politieke spectrum werd dat ook alweer voortdurend verweten?

overigens: als je weet hoe het allemaal moet, wordt dan zelf agent. wordt zelf openbaar aanklager. wordt zelf rechter. Handen uit de mouwen, klaagsmurf!

Overigens2: hou je verre van historische analyses, wil je. Ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen in twee regels.

janeedantoch | 02-08-10 | 14:33

@o vos omnes | 02-08-10 | 14:27
Inderdaad, de echte beslissingen die worden genomen, worden geenszins beïnvloed door wat wij gestemd hebben. Dat is een illusie die ons kalm en mak houdt.
De enige manier is echt iets te veranderen, is inderdaad een revolutie. Iets wat ons inmiddels al uit het hoofd is gepraat. Dat soort dingen doen wij in een "beschaafd, westers land" nu eenmaal niet...

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:31

griek1 | 02-08-10 | 13:52
Mooie woorden. I.p.v. 20 uur taakstraf 40 uur of iets langer papierprikken, of een beetje schoffelen en met zijn zessen de gehele dag doen over 4 m2, bij mij voor de deur?
Bovendien zijn er maar weinig Marokkaanse jongeren die zo'n taakstraf zien zitten.
De buitenruimte schoon houden is zeer slecht voor je image. Ze komen gewoon niet opdagen en met ons zo goed georganiseerde controlesysteem blijven ze vrij rond lopen of gaan alsnog voor korte tijd het gevang in. Dat is pas kewl, die gevangenis.

reaudkeaukert | 02-08-10 | 14:31

Snavel | 02-08-10 | 13:42

Houd je snavel man.

pius | 02-08-10 | 14:30

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:19
Mensen die zelf geen reet voorstellen en dat diep van binnen weten hangen dan maar uit pure wanhoop dingen die niets kosten en eigenlijk niet bestaan: eer bijvoorbeeld, maar ook respect en geloof.

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:28

Voor al degenen hierboven die een oplossing zien in een rechts kabinet: de politieagenten blijven dezelfden(dus laf en slap), de rechters blijven dezelfden, dus links en slap), het OM blijft hezelfde (dus volledig wereldvreemd).
M.a.w. een rechts kabinet verandert hier helemaal niets aan.
Alleen een echte revolutie kan ons nog redden.
De Franse revolutie had niets uitgehaald zonder de Terreur van Robespierre en de Russische had nooit kunnen slagen zonder het uitroeien van de koelakken.
Alleen als we hiertoe bereid zijn is er nog hoop. Anders is het over en uit voor de Westerse Beschaving in Westeuropa.

o vos omnes | 02-08-10 | 14:27

Sliptong | 02-08-10 | 14:19
We wachten met smart af.

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:25

@Bolle Wim | 02-08-10 | 14:17
Je vindt Mohammed B. een goed voorbeeld om aan te halen? Je denkt dus dat de denkbeelden die die labiele jongeman z'n bolle kop vullen, een goed model zijn voor hoe de Moslim in Nederland tegen conflict-resolutie aan kijkt?
U zou echt eens achter die PC en TV weg moeten. Dit is Nederland. Niet één of andere zandbak.

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:24

@Sliptong | 02-08-10 | 14:07
Laten we even eerlijk zijn. Ik heb de reacties ook door gespit, maar hoe weet je dat dat waarheid is? Ik ken niemand van de betrokkenen, ik neem aan u ook niet..
In die zelfde reacties lezen we trouwens ook dat de jongen geslagen, vast gehouden, recht in z'n hart gestoken en vervolgens meerdere malen overreden is. Is dat dan dus maar okay? Ook dit neem ik, net als de comments over zijn persoon ( negatief EN positief ), met een flinke korrel zout.
We weten niet niet wat zich heeft afgespeeld, er zijn net zo goed Molukkers die niet bepaald "lieve jongens " zijn, net zoals bepaalde Marokkanen en Nederlanders alike. Als Marokanen een Molukker op deze manier hadden bewerkt, was de algemene reactie hier waarschijnlijk iets in de trend van: "wat zijn die finnen toch beesten " geweest... Nu is een Marokkaan het doel en is alles geoorloofd.

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:19

@sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:07
Mag ik me daar even bij aansluiten. Just 4 the fun of it?

Sliptong | 02-08-10 | 14:19

nachtschilder | 02-08-10 | 14:08
veel, maar bij lange na geen 99,9 procent. Je moet je niet verstoppen voor de feiten, en fiet is dat marokkanen vaker betrokken zijn bij misdrijven (kleine criminaliteit) dan allochtonen. Overigens zijn Antillianen er nog vaker bij, maar dat terzijde. Feit is dat het niet alleen de marokkanen zijn die crimineel zijn, en feit is dat er meer criminaliteit is dan vervelend in groepjes op straat hangen en tasjes jatten.
Dat soort zaken moet je oplossingsgericht aanpakken. straffen waar nodig, voorkomen waar kan. Op dit moment is er een nederland een tendens om het probleem van de marokkanen op te blazen, en daarbij alle andere problemen te vergeten. Het helpt integratie vn minderheden geen flikker, en het helpt niet om criminaliteit te verminderen om continue de rol van marokkanen te overdrijven, en continue alleen te richten op mistanden bij marrokaanse minderheden.

een leugen zoals jij suggereert (marokkanen zijn verantwoordelijk voor 99.9 gevallen van de moorden/geweldsmisdrijven) maakt dat alleen maar erger. Met alle respect, jij bent deel van het probleem.

janeedantoch | 02-08-10 | 14:19

@Bolle Wim | 02-08-10 | 13:31
Waar onze speciale NOS oorlogscorrespondent in kogelvrije kleding rondloopt om u een update te geven van deze urban warfare.

Sliptong | 02-08-10 | 14:18

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:10
Hm... Gemiddelde Moslim. Betaat er een gemiddelde Moslim? Maar wellicht heb je een punt. Ik zal eens aan Theo van Gogh vragen wat hij daar nu van vind.

Bolle Wim | 02-08-10 | 14:17

Puur empirisch-wetenschappelijk gezien tonen de criminaliteitsproblemen met allochtonen overigens juist aan dat relatief lage straffen beter werken dan relatief hoge straffen.
griek1 | 02-08-10 | 13:52
Je begint je eigen pleidooi met de mooie opening: "wat een onzinbericht weer". Vervolgens brabbel je zelf wat onzin en laat je ons achter met een aantal vraagtekens. Hulde voor uw bijdrage! Mogen we nu de empirisch-wetenschappelijke onderzoeken zien?

Marshall'80 | 02-08-10 | 14:15

Dit was een bewezen drugscrimineel, dus die Mokrokodillentranen mogen weggelaten worden. Blijkbaar wordt het strafblad van deze 'normale jongens' ook 'vergeten' als ze vermoord worden.

Brakke Obama | 02-08-10 | 14:12

@griek1 | 02-08-10 | 13:52:

iets teveel aan de Ouzo gezeten gast.

CultureVulture Inc. | 02-08-10 | 14:10

@Bolle Wim | 02-08-10 | 13:57
Je hebt het over opvattingen die in Iran als normaal worden bestempeld. Hier wordt er iets genuanceerder gereageerd door de gemiddelde Moslim.
Maar blijf vooral lekker in je angstbeeld leven. Broodje döner, iemand?

An die ARBEIT | 02-08-10 | 14:10

@ janeedantoch | 02-08-10 | 14:00

tja dat krijg je als dat in 99.9% gevallen zo is.. maar ik heb nog hoop, als is het een heel klein beetje.

nachtschilder | 02-08-10 | 14:08

griek1 | 02-08-10 | 13:52
"Puur empirisch-wetenschappelijk gezien tonen de criminaliteitsproblemen met allochtonen overigens juist aan dat relatief lage straffen beter werken dan relatief hoge straffen."
Geef een link naar dat onderzoek of leg uit, ik ken ze namelijk niet. Wel onderzoeken die het tegendeel beweren. Maar ik sta open voor je bewijzen, dus lever ze maar.

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 14:07

@An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:32
Ik kan er geen traan om laten. Meneer had, naar het schijnt opgemaakt uit de berichtgevingen, al een aardige reputatie als teringlijerT opgebouwd. Dat meisje zal hem zomaar neergestoken hebben. Omdat het zo'n aardige jongen was. Veel van die jonge mannen ben ik liever kwijt dan rijk. Het voegt niets toe, het pakt alleen maar. Misschien als de treurige papa en mama zoonlief beter (lees: beschaafder) hadden opgevoed, had het allemaal niet zo hoeven lopen.

Sliptong | 02-08-10 | 14:07

natuurlijke selectie heet dat.

joopwil | 02-08-10 | 14:05

Snavel | 02-08-10 | 13:42
tuurlijk
die rechtstaat is eigenlijk alleen maar voor blanken bedoeld.

janeedantoch | 02-08-10 | 14:04

Dit is geen trend. Dit gebeurt al 40 jaar. Daarom hebben we nu pas een PVV.

Als de feiten met betrekking tot importvolk vanaf dag 1 in de media waren geweest hadden we nu 1 miljoen immigranten en nakomelingen minder.

Vogelbeest | 02-08-10 | 14:03

en, mijn mazzel, ik zal m nooit leren kennen.

De Lopende Hollander | 02-08-10 | 14:01

-weggejorist-

Xinicus | 02-08-10 | 14:00

Het is de bedoeling dat de mocros de DADERS zijn, he. nou niet ingewikkeld maken met allemaal zogenaamde "feiten", die mollukkers zullen heus wel een goede reden hebben gehad om iemand dood te maken. Dit soort zaken zijn vast gespind door de PvdA en de JOOP.
/sarcasme-modus uit.

janeedantoch | 02-08-10 | 14:00

De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:51
Neen. U bent een ongelovige hond. Daar zal geen traan over worden gelaten.
Sterker nog; het is uw verdiende loon!

Bolle Wim | 02-08-10 | 13:57

In Antwerpen werd een café helemaal gesloopt door onze Noord-Afrikaanse lieverdjes... Natuurlijk wordt dit stilgezwegen door alle Belgische kranten.

Aerial | 02-08-10 | 13:57

@De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:51
U en de uwen mogen binnenkort weer gewoon een kast uitzoeken en daar in gaan zitten. Het is óf dat, óf de toren. Goed, de afgelopen 20-30 jaar heeft u mogen doen wat u wilde, maar het feest is over.

(Streept Gayparade in agenda van 2011 vast door)

nance | 02-08-10 | 13:57

@De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:51
Ze? Wie zijn ze? Ik zal er in ieder geval geen traan over laten, mocht dat je overkomen. Feit is dat je die jongen niet kent. Dus ga je uit van wat je WEL weet, en dat is dat dat jong dood is. Verder niks over wie hij was of wat hij deed.

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:55

Watler | 02-08-10 | 12:27
U wilt de waarheid niet onder ogen zien? Zelf een subsidietrekkende baan in de hulpbehoevende sector bestaande uit maatschappelijk achtergestelde jongere van een bepaalde afkomst?

Marshall'80 | 02-08-10 | 13:53

Wat een onzinbericht weer. Natuurlijk is dit geen incident, maar om te denken dat een rechtse regering deze problemen even oplost door harder op te treden... dan geloof je net zoveel in de maakbaarheid van de samenleving als de linkse rakkertjes.

De straffen zijn de laatste jaren juist verhoogd, en rechters in Nederland geven hogere straffen dan ooit tevoren.

Puur empirisch-wetenschappelijk gezien tonen de criminaliteitsproblemen met allochtonen overigens juist aan dat relatief lage straffen beter werken dan relatief hoge straffen.

griek1 | 02-08-10 | 13:52

huilen ze ook voor mij als ze me met mn hoofd naar beneden van de toren gooien ?denk t niet.

De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:51

Misschien wordt het tijd dat we het KNIL weer oprichten. Ambonezen genoeg hier en die hebben er zin in.

Klaarblijkelijk hebben de Marokkaanse straatcoaches en buurtvaders die in de rivierenbuurt in Den Bosch aangesteld zouden worden om de problemen te verhelpen ook nog niet zo'n effect gehad.

Misschien maar Molukkers als straatcoach en buurtvader aannemen.

nance | 02-08-10 | 13:48

Shadow112 | 02-08-10 | 13:30
Dus als het een Marokkaan betreft waar je ruzie mee hebt, moet je diegene vermoorden?

blikkoek | 02-08-10 | 13:46

@Bolle Wim | 02-08-10 | 13:35
Oorlogstijd? Ik denk dat jij nodig eens weg moet uit de Randstad. Ga eens een tripje Centraal-Afrika doen, of een leisure-reisje door het midden-oosten. Ga ze daar even vertellen over de "oorlogssituatie " in 0031.

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:44

Komt goed met die harde straffen Mo, Wilders zit nu in de regering!

sjaakdeslinksesul | 02-08-10 | 13:43

-weggejorist en opgerot-

Snavel | 02-08-10 | 13:42

Haragha | 02-08-10 | 13:25
Zuurkool met spek. Best lekker.

Watler | 02-08-10 | 13:39

@necrosis | 02-08-10 | 13:19

+1, volgens mij sloeg jij met die post de spijker op z'n kop.
Ik heb het altijd al gezegd; opvoeding maakt de mens. Echter neemt dat niet weg dat wij het vermogen hebben ons aan te passen, maar wanneer de wil ontbreekt houdt het natuurlijk al snel op.
Dan zit er nog maar 1 ding op: wegwezen!

Hnm | 02-08-10 | 13:36

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:32
In oorlogstijd vallen er nu eenmaal slachtoffers. Vreselijk allemaal.
Ik denk zelf dat de VN razendsnel vredestroepen moet plaatsen in Nederland.

Bolle Wim | 02-08-10 | 13:35

@Haragha | 02-08-10 | 13:28
Dan zal ik maar een stoppen met refreshen ;).
Wat een niveautje daar hey het, herinnert je er even dat aan dat we het op GS zo slecht nog niet hebben...

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:34

@De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:28
Doe eens normaal man. Lekker makkelijk om de dingen zo maar te bekijken van achter je beeldscherm, maar in real life is er wel gewoon een mens dood, van 21 jaar... En daar huilen een moeder en vader over.

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:32

En nu schakelen we live over naar het front in Culemborg.

Bolle Wim | 02-08-10 | 13:31

@Haragha | 02-08-10 | 13:28 , he he he yep ik ben er al mee gestopt.
Terwijl ik toch een IP uit een beschaafd land heb.

c10 | 02-08-10 | 13:31

Dat die bar dicht is zal mij aan mijn reet roesten.
Maar hoe is het met dat 11 jarige meisje.

winterpeen | 02-08-10 | 13:30

@lion@night | 02-08-10 | 13:25
Laten we voor de vorm even er vanuit gaan, dat die verhalen die de ronde toen over dat joch, dat 'ie echt meerdere malen is overreden, z'n telefoon afgepakt zodat 'ie geen ambulance kon bellen... Dan vraag je je toch ook af wat voor mensen het zijn, die dat met een ander mens den.. Vrij harteloos, neh?
Maar dan nog, het is goed voor te stellen dat het een retaliatie was voor wat dan ook. Anders gaat men hoogstwaarschijnlijk niet over tot dit soort rigoreuze maatregelen...

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:30

Spijtig voor de familie van Marrokaantje, maar feit blijft wel dat die molukkers wél van zich afbijten. Daar waar wij laffe Nederlanders geen front kunnen vormen tegen die plaagdieren. En nu ze dus wel een tegenstander hebben gevonden met organisatie vermogen hoor ik alleen maar huilende rifaapjes.
Go molukkers! Nederland staat *symbolisch natuurlijk* achter jullie!

Shadow112 | 02-08-10 | 13:30

Blue Leader | 02-08-10 | 13:09
LOL!

gozahtje | 02-08-10 | 13:29

@An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:25
Ben al sinds vrijdag bezig een bericht achter te laten van af diverse IP adressen...
En dat lukt niet. Hoe bedoel je damage control.

Haragha | 02-08-10 | 13:28

-weggejorist en opgerot-

De Lopende Hollander | 02-08-10 | 13:28

@Watler | 02-08-10 | 13:22
Omdat iedereen (foute media en omstanders) hoopt om rellen. En aangezien alle varkentjes in Transvaal helemaal hyper aan het worden zijn lijkt dat ook het geval. Probleem voor die varkentjes is dat er vrijwel geen Molukkers in Den Haag wonen.
Dus zal het wel aflopen met een sisser...

Haragha | 02-08-10 | 13:25

Ik word een beetje onpasselijk als ik die reacties op Westonline lees. Om ZOveel redenen....

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:25

Leuk audio fragment, typisch ook weer.
"Het was een heule lieve jonguh", en hij schreeuwt k*nker (maar 1x, dat dan weer wel)

Maar de mooiste quote;
"mensen hebben geen hart meer, weet je..."
zei de mocro himself.

lion@night | 02-08-10 | 13:25

Zet kansloos stem accent aan: "marokaantje vermoorden om niks" ROFLMFAO

Who gives a fuck, ik zeker niet.

Oyibo | 02-08-10 | 13:24

Inderdaad! het is een samenzwering van de kranten en oude media om de linkse kerk te helpen! maar goed dat Geert er is, of niet dan!!11!1!!

Groenepuntmuts. | 02-08-10 | 13:23

ljcoster | 02-08-10 | 13:05
er zaten toch echt wel molukse meisjes met echte kanonnen in de trein

hetluis | 02-08-10 | 13:22

Fijnstoffer | 02-08-10 | 12:50
Daarin heb je helemaal gelijk. Mijn eerdere, ietwat knorrige reactie op dit stukje had dan ook niet zozeer te maken met het feit dat Quid ons bij praat over de laatste gebeurtenissen in het land, maar omdat het misschien niet was geschreven wanneer het hier om een Albanese of over Polen ging (die laatste veroorzaken in de relatief korte tijd dat hun werkgebied is uitgespreid over de EU ook de nodige incidenten, ook in NL). Er zijn hier nog zoveel andere incidenten met immigranten om scherpe stukjes over te schrijven (Somaliërs, Antillianen, Polen). Waarom dan (weer) de Molukkers en Marokkanen, was mijn gedachte.

Watler | 02-08-10 | 13:22

@Johnny Quid
Ontzettend tendentieus stukje dit Johnny... Precies waar ik even zin in had op dit, de eerste dag des mijns vakantie!
+1!

An die ARBEIT | 02-08-10 | 13:21

@Koekje-dr-bij? | 02-08-10 | 13:16
Beetje tendentieuze berichtgeving vindt je niet? En wat weet u er nou van? U woont daar alleen maar. Er zijn hele slimme mensen in Den Haag, ver van u vandaan, die daarvoor hebben gestudeerd en die dat dus veel beter kunnen beoordelen. Uw wijk is juist mooi door dát er zoveel gezellige Marokkaanse mensen wonen. U kunt zich gewoon niet aanpassen. /soosjiologiesche modus uit.

Sliptong | 02-08-10 | 13:20

@Hnm 13:02
Dat heeft alles te maken met opvoeding.
Een kind dat geboren wordt in de NL biblebelt is vanaf geboorte geen gggrefo, die kinderen worden geïndoctrineerd om binnen de doelgroep te passen.
Hetzelfde geld voor Marokkanen, als een jonge knul elke dag te horen krijgt dat hij eerst Marokkaan is en dan pas inwoner van Nederland, ga je het op een gegeven moment gewoon geloven, met alle gevolgen dien.
De oplossing is zó simpel, maar het probleem is hardnekkig.
En daar laten mensen als Cohen steken vallen.

necrosis | 02-08-10 | 13:19

@breinpulp | 02-08-10 | 13:10

Er was toen toch iets met een trein en het leger?

Ik zie het al de luchtdebiele brigade door transvaal marcheren :)

toch?... of? hmm.. wat ... tja

Maen | 02-08-10 | 13:19

mental K | 02-08-10 | 13:06
Ooit hehoord van ironie?

kleingrutter | 02-08-10 | 13:19

De PVDA mag vooral niet beschadigd worden, uit het nieuws houden. Stel je voor dat Wilders daar profijt van heeft.

bosbaan | 02-08-10 | 13:19

'En het was zo'n leuke jongen' aldus zijn vrienden; dat is altijd de eerste reactie van Marokkaantjes als er weer eentje wordt koudgemaakt.

van der g | 02-08-10 | 13:19

@Sliptong
Het is nu eenmaal een beproefde methode om dit soort problemen mee op te lossen. En lukt het nou allemaal niet zo snel, dan gooien we er gewoon een extra bestuurslaag tussen, gegarandeerd succes.
Zelfs de grote Job Cohen week niet van deze methode af, zie:
www.artikel7.nu/?p=25586

breinpulp | 02-08-10 | 13:19

Tja, had hij maar met zijn handjes thuis moeten laten. Een echte man slaat geen vrouwen. Maar goed, ze had dan ook niet met een echte man maar met een marokaan.
Ben er niet treurig om, ben eerder de Molukse gemeenschap dankbaar.

Haragha | 02-08-10 | 13:18

Bij mij in de buurt is het juist retegezellig. Zal geen toeval zijn.
Toen hier de oranjegekte een beetje begon los te barsten heb ik de meeste buren in paniek de geit en schotel op het dak van de mercedes ( bouwjaar: 1976 ) zien binden en met piepende banden richting casablanca zien scheuren.
Nu is het een oase van rust in de wijk.
*zucht van verlichting slaat en met angst het einde van de zomervakantie tegemoet ziet*

Koekje-dr-bij? | 02-08-10 | 13:16

Ik heb die eerste anders wel voorbij zien komen. Inclusief vermelding van de achtergrond. Je moet gewoon een beetje opletten.

Niet voor Jan | 02-08-10 | 13:15

Laat ik alvast Job's reactie voorspellen (in de trant van de reactie naar Mark Rutte);

"Het is niet waar dit gebeurd in Nederland niet, nee echt het is niet waar! Zo belieft u nu een kopje thee?

Maen | 02-08-10 | 13:15

@breinpulp | 02-08-10 | 13:10
We moeten juist bezuinigen op de overheid. Ga jij een beetje de boel weer spekken! Potverteerder.

Sliptong | 02-08-10 | 13:13

@LiebeMan | 02-08-10 | 13:11
Rot op. Echt? Meen je niet. Ik zeg voorpagina! ;

Sliptong | 02-08-10 | 13:12

Hmmm, komkommer met tomaat en tonijn.

Sliptong | 02-08-10 | 13:11

Ehm in Gaza zijn er ook mensen gestopt met roken. Gaan we het daar niet over hebben?

LiebeMan | 02-08-10 | 13:11

Ik zeg:
Spekkoek eten en Molukse straatcoaches inzetten. Politie vanuit de Molukken hiernaartoe halen om Nederlandsche collegae te leren 'hoe respect te tonen' naar de leider van de groep. Subsidie geld beschikbaar stellen voor voorlichting folders in de eigen taal. Apart loket voor Molukkers op het gemeentehuis. Verplichte vrijwillige cursus over de Nederlandse taal en gebruiken. Eigen feestdag voor de Molukkers ten koste van Koninginnedag of Carnaval. Voorlichting op de staats-tv middels een eigen omroep. Speciale trajecten op scholen en universiteiten inclusief het beschikbaar stellen van een eventuele bidruimte. Geheel verzorgde tripjes naar de Molukken om de ontspoorde jongeren weer lekker in touch met hun roots te krijgen. Speciale trajecten bij de GGD. Een eigen geestelijke in het leger. Tegemoet komen aan eventuele kleding-eisen door op Koninginnedag blauw-wit-groen-rood te dragen ipv oranje, en respect vooral heel veel respect tonen. enz, enz...
Dan komt alles vanzelf goed, toch? ... TOCH?
Zo hebben we de problemen met Marokkanen destijds ook opgelost en daar plukken we nu nog de vruchten van.
...
of, nee, wacht eens? .. huh? .. wat??

breinpulp | 02-08-10 | 13:10

lal

mindeater | 02-08-10 | 13:09

Wellicht dat we met een rechtse regering wel blauw op straat krijgen dat die groepen mocrotuig flink de gummilat mag laten voelen.
Hard slaan, lang vastzetten, paspoort innemen en uitzetten. Dat gaat het helemaal worden :)

McPhart | 02-08-10 | 13:09

Was de PvdA ook maar een incidentje

Blue Leader | 02-08-10 | 13:09

Gevalletje "Benoemen en bouwen", dat lijkt me duidelijk.
Laten we een paar miljoen neertellen voor ettelijke vierkante kilometers Gobiwoestijn. Hek erom en dat noemen we dan "Nederland 2". Bevalt het je hier niet maar wil je niet terug naar je land van herkomst? Misdraag je je? Breek je stelselmatig de Nederlandse (straf-)wet? Wens je achterlijke (en hier strafbare) gewoontes uit je thuiscultuur hier in Nederland te importeren? Zoek je heil in Nederland 2! Al dan niet met zachte aandrang :-)

m4ppet | 02-08-10 | 13:07

v0tl00k | 02-08-10 | 13:00
Linksch mensen schreeuwen altijd hoog van de toren dat het verwerpelijk is dat de misdadigheid van immigranten in kaart wordt gebracht, maar als ze dat al verwerpelijk vinden, wat vinden ze dan wel niet van de misdaden zelf?

gozahtje | 02-08-10 | 13:06

kleingrutter | 02-08-10 | 12:59 omdat 'ie een Marokkaan is? Riep ze dat terwijl ze stak ofzo? Nee, dit is gewoon een meisje-jongen ruzie en zij steekt, helemaal fout en die moet opgeborgen wordne, maar dat ze van een andere komaf is heeft hier niets mee van doen, dat is pure racistische insteek van de Marokkaanse gemeenschap. Dat is de catch22 die je tegenkomt in hun argumentatie als je dit wilt bespreken, Marokkanen worden altijd en overal gediscrimineerd vinden ze, maar zijn zelf de grootste racisten in NL.

mental K | 02-08-10 | 13:06

De trend van de media om nieuws te verzwijgen wat niet past in het straatje van de redactie begint inderdaad verontrustende vormen aan te nemen.
Elke mediavorm bezondigt zich hieraan, echt onafhankkelijke journalistiek bestaat al lang niet meer in Nederland.
Belangenverstrengeling op vele manieren zijn daarvan de oorzaak.

Terpen-tijn | 02-08-10 | 13:06

+1 voor het aankaarten van deze doofpotten, GeenStijl!

Hnm | 02-08-10 | 13:05

Boeiend, dat audio interview. Volgens de spreker ligt het probleem bij "deze mensen", "weet-je-wel". Maar "deze mensen" zijn al in Nederland sinds de Indonesische onafhankelijkheid, zo rond 1949. Nooit problemen met Molukse meisjes gehad in dit land. Never ever! Anderzijds komt er een toestroom uit Noord-Afrikaanse landen zo eind jaren zestig en later. Andere normen en waarden, andere manieren om met meisjes om te gaan, "weet-je-wel". Sinds die tijd zijn er steeds meer problemen op alle gebieden.
Welnu, in plaats van alweer af te geven op de ene culti-groep of op de andere culti-groep zou het beter zijn om eens diepgaand de problemen te analyseren. Voor zover dat nog niet is gebeurd door -tig commissies en werkgroepen. Resultaten? Horen we daar nog eens iets over? Of blijft het bij theedrinken?

ljcoster | 02-08-10 | 13:05

Natuurlijk moeten berichten over gewonden en doden tijdens ruzies gevrijwaard blijven van "etnische achtergronden".
Voor je het weet is het failliet van de linkse multikul een feit, dat kost de PvdA, de straatcoaches en medewerkers van de zieligheidsindustrie hun baan (en inkomen).
Zo'n beetje de hele PvdA + achterban moet er van vreten.
Dus mensen: als jullie geen 2 mio aan extra werklozen willen, niet nadenken en gewoon doorlopen, niets aan de hand....

necrosis | 02-08-10 | 13:04

Het leuke aan Nederland is dat we heel veel leuke culturen in een gezellig klein landje hebben, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat we, bij eventuele rassenonlusten, als toeschouwer langs de lijn staan. Waar kan ik een jaarkaart kopen?

Lying Dutchman | 02-08-10 | 13:03

@koerbagh ® | 02-08-10 | 12:50
@v0tl00k | 02-08-10 | 12:57
Dat speelt allemaal een rol.
hoeiboei.blogspot.com/2010/07/pijnlijk...
Als niet-moslim sta je in de islamitische beleving gewoon een mega-trede lager (tussen de varkens, apen en ezels, that is). Dat straalt ook af van de reactiepanelen op de moord.
Het niet zien, of niet willen zien, van deze feiten is zo ergerlijk aan de politiek correcte regenten en prominenten die in deze dagen zo huilie-huilie doen over de PVV.

Fijnstoffer | 02-08-10 | 13:03

Walgelijk die reacties op die neergestoken Marokkaanse Hagenaar.
Wat kleine citaten uit een reactie:

- "... ook holanders die zo agresief kunnen reageren. wij als marokanen zitten eenmaal zo inelkaar.kan je daar niet tege?"
- "Wij zijn heel anders dan holanders."

Verschrikkelijk, de onwil, de verrekte drang om vast te houden aan de eigen cultuur.

Hnm | 02-08-10 | 13:02

Viel al een tijdje op dat niet of zelden nog wordt vermeld dat het om multiculti-"inicdentjes" gaat. Waarschijnlijk is hiertoe tijdens een onderhoudend theekransje met de media van "hogerhand" opdracht gegeven (het zou immers de PVV te zeer in de kaart te spelen.

krelus | 02-08-10 | 13:02

L. Rakker | 02-08-10 | 12:22
Klopt

GeenStijl : Bizarre multicultifittie, oude media zwijgt
30 juli 2010 ... Deze multiculturele fittie in de relationele sfeer te Den Haag bijvoorbeeld. Lees voor het betere crowdsourcegevoel gelijk even de reacties. ...
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/...

O2Consumer | 02-08-10 | 13:01

Als er veel cholera-incidentjes voorkomen, spreekt men normaliter van een epidemie.

Waaligator | 02-08-10 | 13:00

Ok, moeten we deze incidenten nu officieel omdopen tot rassenrellen mr Quit.

azijnseikerT | 02-08-10 | 13:00

Drs. D. | 02-08-10 | 12:49
LMR

Steegneger® | 02-08-10 | 12:59

mental K | 02-08-10 | 12:57
Als ik die jongen op de audio moet geloven wel. Ze liep er heen en stak hem zomaar deaud. Zomaar....

kleingrutter | 02-08-10 | 12:59

Laat ik dat ook maar weer eens doen.

Drs. D. | 02-08-10 | 12:59

brutus68 | 02-08-10 | 12:42
Toen kwam net die persco van Rutte en co over het minderheidskabinet. Dat goede excuus om een matig topic te skippen ontbreekt vandaag helaas.

Detlev Tarnowitz | 02-08-10 | 12:58

Drs. D. | 02-08-10 | 12:56
Lol, ik niet, vandaar mijn antwoord.
*Weer aan de slag gaat*

Superior Bastard | 02-08-10 | 12:58

Het wordt een hete zomer. Vrouw steekt vriend neer, en Marokkanen maken er een rassendrama van. Lekker hoor. Wie is hier nou racist? Net alsof die meid die gozer neer heeft gestoken omdat het een Marokkaan is.

mental K | 02-08-10 | 12:57

Geen top Gear topic vandaag?
Jammer, er werd aangetoond dat classic Brittisch sportscars de beste op de wereld zijn.

weedo | 02-08-10 | 12:57

Superior Bastard | 02-08-10 | 12:54
Ja dat is eigenlijk ook wel weer zo, zat me gewoon te vervelen...

Drs. D. | 02-08-10 | 12:56

Drs. D. | 02-08-10 | 12:46
Ik neem aan dat een Drs. wel in staat is om aan de hand van het gegeven voorbeeld zelf in te schatten wat zo ongeveer de stekking van mijn antwoord zal zijn.

Superior Bastard | 02-08-10 | 12:54

Drs. D. | 02-08-10 | 12:52
Lol, droog.

JohanLiebert | 02-08-10 | 12:53

"maak zijn graf groter" oke. maar daarna wel vullen.

De Lopende Hollander | 02-08-10 | 12:52

JohanLiebert | 02-08-10 | 12:49
Ik zat ook al te zoeken naar een punt. Maar als je goed kijkt dan zie je er toch een staan, achter de laatste zin onder het streepje van het uitroepteken...

Drs. D. | 02-08-10 | 12:52

De audio geeft het verschil perfect weer... Marokkaan vraagt zich af waarom. "Voor een meisje?" M.a.w. vrouwen zijn kuthoeren, hoef je geen respect voor te hebben, zijn niks waard, hoef je niet te beschermen. Daar denken Molukkers dus iets anders over. Maar goed... 't is maar een incidentje. Doorlopen mensen, niks aan de hand.

koerbagh ® | 02-08-10 | 12:50

Zullen de komende tijd dan wel weer de traditionele Ladybird Stille RIP Parades voorbij zien trekken, zow her en der in multicultiland, zet in onmacht bijbehorend toepasselijk muziekje op Bob Marley and the Wailers Babylon by Bus RIP to RIP zulle we maar denke!

william7055 | 02-08-10 | 12:50

Net zo erg als de incidenten zelf, is het verhullen van de incidenten en het verbloemen van de ware toedracht en context. De pers, vooral de msm (dode bomen en Hilversum), zouden hun vak weer eens moeten gaan uitoefenen.

Fijnstoffer | 02-08-10 | 12:50

Steegneger® | 02-08-10 | 12:47
Dikke LOL, rolf, al die andere afkortingen, TTYM baby....

Drs. D. | 02-08-10 | 12:49

Mr Quit now, Het kan aan mij liggen. Ik heb uw artikel gelezen, maar wat is uw punt?
Moeten deze kleine incidentjes worden vergroot in de Media? *mompelt iets van een muis een olifant maken*

JohanLiebert | 02-08-10 | 12:49

Hoe vervelend het ook is voor de beste man op de audio, z'n verhaal is wel erg van het wijzen naar anderen. Alsof marokkanen altijd maar slachtoffer zijn en nergens de schuldige aan zijn. Erg jammer.

gozahtje | 02-08-10 | 12:48

Niks aan de hand mensen, doorlopen graag...

Alexander de Kleine | 02-08-10 | 12:48

Was het geen volle maan dit weekend?

Steegneger® | 02-08-10 | 12:47

De zogeheten multiculturele samenleving is zeker en vast ook een incidentje?

camff | 02-08-10 | 12:46

Superior Bastard | 02-08-10 | 12:42
Ach, die boerenjongens doen niets meer dan een potje matten, das hoort bij het leven. Ze vermoorden tenminste niemand. Maar, kun je mij eens uitleggen waarom Quid zijn “ongezonde fixatie”is “geuit vanuit een TOTAAL misplaatste invalshoek”.

Drs. D. | 02-08-10 | 12:46

Meneer Sjonnie Koeweit vindt nieuws geen nieuws als er niet in wordt vermeld dat het om een Marokkaan gaat.

OT: Al gehoord van de nieuw ingevoerde wet in het gristelijke Angola (ofzoiets) waar homo's de doodstraf krijgen? Nee zeker, is geen nieuws want het gaat niet over Mocro's of mosselims. Iets met onze profeet Geert doe er wat aan ofzoiets?

Gualtiero | 02-08-10 | 12:46

L. Rakker | 02-08-10 | 12:38
brutus68 | 02-08-10 | 12:42
Raar. Beetje Geenstijl onwaardig.

kleingrutter | 02-08-10 | 12:45

Ashtrey | 02-08-10 | 12:44 * sjit *
* staart tussen benen afdruipen doet *

Ashtrey | 02-08-10 | 12:45

L. Rakker | 02-08-10 | 12:38 Geleauf ik niet.

Ashtrey | 02-08-10 | 12:44

kleingrutter | 02-08-10 | 12:38

Kan het verhaal van Rakker bevestigen. dit topic heeft vorige week in iets andere bewoordingen inderdaad een paar minuten online gestaan. Vroeg me inderdaad ook af waarom het weer verwijderd is. Al heb ik een vaag vermoeden....

brutus68 | 02-08-10 | 12:42

Moet je eens zien hoeveel brave boerenjongens elkaar hier dit weekend de hersens weer hebben proberen in te slaan in het overwegend blanke Drenthe. De heer Quid heeft een ongezonde fixatie, ook nog eens geuit vanuit een totaal misplaatste invalshoek.

Superior Bastard | 02-08-10 | 12:42

L. Rakker | 02-08-10 | 12:28
Dat zou zo maar kunnen, al zou dat niet geheel terecht zijn denk ik.
"Kritiek is goed, we zullen u niet de mond snoeren vanwege inhoudelijke kritiek."
Ik heb het nog even doorgelezen. Mijn reaguursel is zeker niet bedoeld om GeenStijl te beschadigen of de sfeer te verpesten, evenmin als Johnny's stukje bedoeld was om de Molukse gemeenschap te beschadigen of de sfeer tussen hen de Marokkaanse gemeenschap te verpesten. Toch?

Watler | 02-08-10 | 12:41

Het komt natuurlijk ook door de warmte waardoor de helft van de journalisten aan het strand ligt (Rutger) en tegelijkertijd de mensen meer buiten leven en zich aan elkaar gaan ergeren. In de zomer zijn er altijd meer incidentjes.

Simon_GS | 02-08-10 | 12:40

Leuke pica tekst. Bloemencorso Hahhahahaha

v0tl00k | 02-08-10 | 12:39

kleingrutter | 02-08-10 | 12:38
Yep

L. Rakker | 02-08-10 | 12:38

L. Rakker | 02-08-10 | 12:22
Beweer je nou dat er een topic was over dit onderwerp? En dat het topic na een paar minuten is verwijdert?

kleingrutter | 02-08-10 | 12:38

@Vote/View 12:31
Graat? die zitten in vissen!
Probeer graad eens, je weet maar nooit.

necrosis | 02-08-10 | 12:37

GeenStijl heeft een punt hier, beste oude media. GS bleek de beste manier te zijn om op de hoogte te blijven van de vorderingen van de kabinets(de)formatie. Hier is meer inhoud te vinden dan in de volksmennerskrant, de trouwloos, de autobode^Wtelegraaf, nuffniet.nl en bovenal de (pdd?)nos.

Flippo 3.0 | 02-08-10 | 12:37

Reden te meer om varkenskop Roemer z'n pen,potlood en laptop af te pakken.
"Geert,kom eens door..?!"

R.B.Scott | 02-08-10 | 12:37

ja toch typisch dat dit soort berichtgevingen niet in de plaatselijke kranten staan, maar inderdaad genegeert worden, iets om over na te denken mensen, dat is waarschijnlijk de bedoeling van dit topic.
slaap schaapie slaap daat buiten loopt een ....

peetd2 | 02-08-10 | 12:36

@Vote/View | 02-08-10 | 12:31
Je begrijpt nog steeds niet dat heel veel nederlanders zich groen en geel ergeren aan de manier waarop de pers en politici zich in all bochten wringen om maar niet te hoeven toegeven dat de criminalitieit onder onze nieuwe medelanders erg hoog is. Weg met die multiculti. Aanpassen!

v0tl00k | 02-08-10 | 12:36

Aan de andere kant hoorde je bij de Haagse dakmoord ook niet dat het over White Trash ging...

Steegneger® | 02-08-10 | 12:36

vorig jaar werd op dat rivierenplein nog dagelijks in auto's ingebroken, gewoon overdag door dezelfde groep kudtjongeren... slappe hap vd gemeente om die pukkelkopjes niet aan te pakken... dan kun je er op wachten totdat de brutalere burgers het zelf gaan oplossen... +1 voor de vrijwilligers die het rivierenplein willen 'opschonen' :-)
ze hadden (mede voor die wijk) Marokkaanse straatcoaches ingehuurd, 300.000 euro weggegooid --> www.bastionoranje.nl/index.php?pagina=... (laatste zin 1ste alinea ;)

Interpoolbal | 02-08-10 | 12:36

Lying Dutchman | 02-08-10 | 12:33
Tip: iets verder van de monitor gaan zitten...

L. Rakker | 02-08-10 | 12:35

Die L. Rakker mag van mij ook wel wat meer naar de achtergrond.

Lying Dutchman | 02-08-10 | 12:33

Nare multiculti incidentjes bestaan niet, dit is multiculti, So, eat it.

toetanchamon | 02-08-10 | 12:33

Er wordt ook krampachtig niet over hun afkomst gesproken. hilarisch!

gozahtje | 02-08-10 | 12:33

o0hdw0o | 02-08-10 | 12:31
Zit je niet in het verkeerde venster?

L. Rakker | 02-08-10 | 12:33

Eindelijk een rechts kabinet.

o0hdw0o | 02-08-10 | 12:31

Ashtrey | 02-08-10 | 12:29
De ongeschreven regel: gij zult de hand niet bijten die u online voedsel tot redaguren verschaft

L. Rakker | 02-08-10 | 12:31

Prima, maar dan wil ik dat GS voortaan ook ELK kort politieberichtje uit ELKE Nederlandse krant uitzoekt en hier een topic van maakt. Achtergronden dus: familie-stambomen tot in de derde graat, lokale omstandigheden, interviews met buren, ooggetuigen van eenzijdige brommerongevallen. Hup! Aan de slag!

Vote/View | 02-08-10 | 12:31

Dat audio-linkje is weer vooroordeel bevestigend.
De schuld ligt bij een ander en ze zijn zelf heeeel erg lievvv. Zelfreflectie is hen totaal vreemd.

kleingrutter | 02-08-10 | 12:30

Ja, dat is wat de onafhankelijke media doen voor hun politieke meesters.
Aan de andere kant is het ook weer niet strafbaar om de incidentjes van de multikul in het daglicht te slepen. Foei wel, dat zeker, maar niet strafbaar.

Jan Passant mk2 | 02-08-10 | 12:30

L. Rakker | 02-08-10 | 12:28 Zou u denken?

Ashtrey | 02-08-10 | 12:29

Ik zeg meer Molukse politie agenten naar het front! Komt alles goed...
Geert, kom er maar in!

Ab_Use | 02-08-10 | 12:28

Maar een Moluks meisje samen met een Marokkaan, dat is toch net zo verboden als bij Romeo en Julia

Drs. D. | 02-08-10 | 12:28

Watler | 02-08-10 | 12:27
Ik voel een Joris aankomen...

L. Rakker | 02-08-10 | 12:28

Dat "Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend" kan onderhand wel eens weg. Maak er maar "opnaaien en tweedracht zaaien" van. Dat past beter bij de hedendaagse berichtgeving hier.

Watler | 02-08-10 | 12:27

Kan ik weer lekker met een Schultenbräu in de tuin gaan liggen.
ThijsDoetRaar | 02-08-10 | 12:25
Nou doe je wel erg raar, Thijs!

L. Rakker | 02-08-10 | 12:26

*struisvogelpolitiek*

Blue Leader | 02-08-10 | 12:26

Het is net als met dat gedonder in Israël: het gebeurt zo vaak, dat het begint te vervelen dus breng je het maar wat minder in het nieuws. Nu dus net zo, laat de mensen toch want eerlijk gezegd: wat kan mij het rotten dat Molukkers en Marokkanen elkaar kapotprikken? Lost zich toch zelf op zo te zien? Kan ik weer lekker met een Schultenbräu in de tuin gaan liggen.

ThijsDoetRaar | 02-08-10 | 12:25

[kwoot]O Allah, vergeef (noem naam van de overleden persoon) en verhef zijn rang tussen de rechtgeleiden en wees een Beschermer voor de achtergeblevenen. Vergeef ons en hem, O Rabb van de werelden. Maak zijn graf groter en laat er licht in schijnen'.

buurmeisje[unkwoot]

Hoe simpel ben je als je een stukje tekst overtikt uit een avondwake-boekje en vergeet eventjes de naam van de overledene te noemen...
Dom. Dom. Dom. Waar staat die toren ook al weer...

OoO | 02-08-10 | 12:24

t zijn beesten meneer... allemaal!

vip33 | 02-08-10 | 12:24

Hahaha, die audio tape gaat nergens over. Mooiste is nog dat die Marokkaan roept op 01:07 "voordat de Mollukkers kwamen had je nog geen rassenhaat marokaantje vermoorden om niks”.

Drs. D. | 02-08-10 | 12:24

rechtsheeftvoorang | 02-08-10 | 12:22 Cheers to that!

Ashtrey | 02-08-10 | 12:23

-weggejorist-

lieverdeauddanreaud | 02-08-10 | 12:23

-weggejorist-

malashenko | 02-08-10 | 12:22

Zo, dit topic is na een paar dagen dus weer online? Wat was de reden dat het Haagse incidentje dit weekend na een paar minuten weer offline werd gehaald, Mr. Quit?

L. Rakker | 02-08-10 | 12:22

Het probleem is dat het gewoon geen nieuws meer is.
Niemand kijkt er van op.

Repetitive Beats | 02-08-10 | 12:22

Tis niet helemaal waar dat die incidentjes genegeerd worden. Ik heb beide gevallen voorbij zien komen in krant/teletekst etc. Alleen wordt dan wel de achtergrond van het verhaal(en welke bevolkingsgroepen erbij betrokken zijn) tactisch weggelaten.

wo ist der bahnhof | 02-08-10 | 12:22

Maar lindsey Lohan is weer vrij

rechtsheeftvoorang | 02-08-10 | 12:22

-weggejorist en opgerot-

Biergever | 02-08-10 | 12:21

Riviera bar dicht? Fuck

Nacho_Vidal | 02-08-10 | 12:18

Lekker verhaal weer...

Drs. D. | 02-08-10 | 12:18

Opzich zijn het eauk incidentjes, een hele heaup...

Ashtrey | 02-08-10 | 12:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken