Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ephimenco: Bea, terug in je hok!

koninginfototoestel.png Spijker. Kop. Raak. De kalliese koeleumnist van dakblad Trouw met zijn schitterende accent Sylvain Ephimenco zegt het gewoon maar even: Beatrix moet eens een keertje dimmen! Na bijna een maand vruchteloos Paars Plus-gebabbel ten paleize hoeft niemand verantwoordelijkheid te nemen voor deze tijdverspilling. Maar wat is eigenlijk de rol van Beatrix in dit tot mislukking gedoemde project? Nou, zeg het maar Eef: ‘Het niet-gekozen staatshoofd is vanzelfsprekend onschendbaar in ons monarchale museum en mag zich daarom ook van alles permitteren. Zoals het benoemen van vertrouweling Tjeenk Willink, tegen het algemene advies, om haar zin, Paars-plus, door te drukken. En wie hoopt op een koninklijke hand in eigen boezem kan de komende dagen beter stilletjes op een dag vorst wachten. De koningin is vooral onfeilbaar en heeft een willetje dat men dient te gehoorzamen. Ook al leidt dat naar het ravijn der verloren illusies’. Het ravijn der verloren illusies, het is pure poëzie als het niet zou gaan om de bestuurlijke chaos waarin ons land zich bevindt. Sylvain heeft ook nog een advies voor de toekomstige regering. ‘Geef Nederland een nieuw en efficiënt kiesstelsel en beperk op drastische wijze de macht van het niet-gekozen staatshoofd’. Niets meer aan toe te voegen. De reden waarom het CDA niet met de PVV wil regeren staat hier. Iemand nog vragen?

Reaguursels

Inloggen

sinterklaas spelen met andermans portemonnaie. en dat houdt ook die circusfamilie in stand.

minimá-armezusvan.. | 26-07-10 | 09:17

We zijn volledig terug in de Middeleeuwen, de nieuwe duisternis heet het Linsksche Geloof en onze elite regeert met hun Bijbel in de hand. Zoals je toen voor 16 zilverlingen in de Hemel kon komen kun je nu een toppositie bereiken door je aan het linksche geloof te onderwerpen ( DE reden dat het cda ook volledig linksch is, het PvcdA) . Zoals toen het volk voor hun kerken en onbeperkte luxe mocht betalen en aan de hongersdood mocht sterven en wie in opstand kwam heulde met de Duivel of was een tegenstander van het geloof en stond Lubbers, euhhh de Inquisiteur voor een mooie bekentenis garant en gaan we weer linksaf, wordt het volk nu uitgeroeid door hogere belasting op zuiver slavenwerk immers ALLEEN de Gelovigen mogen hogerop komen. Het einde van trixiedixie is nabij, niet wij maar zij mag het loodje leggen.
Ze wil het land vol laten lopen met Arabieren zodat aan haar positie niks veranderd en de politiek het geld naar haar rekening blijft overmaken. De Arabische Kolonisten blijven hun bruiden uit eigen land halen en planten zich hier voort dus integreren NIET. Daarom moet dit verboden worden

langzalzeleve | 26-07-10 | 00:04

Eindelijk wordt er (door Peter Siebelt) iets over het enge clubje van de Worldconnectors geschreven. Wanneer komt de waarheid over CDA'er Herman Wijffels, die het vorige kabinet formeerde, boven water? De waarheid over de enge goeroes die Wijffels aanbidt, wier methoden onder andere bij de politie worden gedoceerd en toegepast? Of is het te pijnlijk dat ook het koningshuis er bij betrokken is, via Irene en haar zoon? Siebelt, maak er werk van!
www.skepsis.nl/andrewcohen.html
www.worldconnectors.nl/index.php?id=45...
www.petermerry.org/Peter_Merry/Writing...
De beerput moet open!

AgentKrol | 25-07-10 | 16:38

Laten we blij wezen dat we nog zo'n instituut hebben dat de politiek een beetje kan corrigeren en sturen en een staatshoofd met meer dan 30 jaar ervaring.
Het schijnt trouwens dat Lubbers gewoon opdracht heeft gekregen om een rechts kabinet te onderzoeken, nadat Verhagen de onderhandelingen met de PVV de eerste keer heeft geblokkeerd.
Denk dat Ephimenco tegen de verkeerde boom aan staat te blaffen en dat
ecologiste hierboven de spijker op zijn kop slaat wat betreft het CDA (Christus Dacht Anders).
Die zijn verantwoordelijk voor de huidige impasse en het vruchteloze gezeur rondom paars +

Ab Sconditus | 25-07-10 | 12:21

Alle drie de grote partijen hanteren een dubbele boekhouding. Loopt de PvdA voorop met het graaien in de staatsruif, doe maar eens een kijkje in de wirwar van nutteloze stichtingen die als enige doel hebben "de vrouw van-" op goedkope manier van de straat te houden. Onder het mom van engagament wordt er flink gehengeld in menig subsidiepotje, en heeft menig gemeente-raadslid naast de drukke bezigheden in het pluche, nog een lucratief baantje in een stichtingsbestuur. Subsidie wordt geregeld door echt- of partijgenoot. Je zou haast gaan verlangen naar een paar jaartjes PVV, om de bezem eens flink te halen door het stichting-paradijs en de koninklijke stulpjes!

Dagelijkse Dosis | 25-07-10 | 12:08

CDA zit vuistdiep in NL net als PvdA. Ze "ondernemen"via hun monopolieposities in de "overheidsmarkt", zeg maar de berg belastingopbrangst waaruit de gepriviligeerden mogen graaien, niet omdat ze een I-pad, een energievriendelijk automobiel of een medicijn tegen kanker hebben uitgevonden, nee gewoon omdat ze deel uitmaken van een politiek netwerk. Deze lieden hebben NL kapot gemaakt. En iedereen die probert wel iets goeds te doen in overheidsland wordt door die lieden eruit gebonjourd. Er heerst zeer groot onrecht in NL,er wordt voor tientallen miljarden weggevreten door nonvaleurs en voor minimaal hetzelfe bedrag worden goeie initiatieven afgeremd. Dat is de kern van het GROTE PROBLEEM en het ontstaan van het ravijn van de verloren illusies. De illusies die niets meer of minder zijn dan opium van het volk: christelijke en socialistische idealen verkwanseld door het grondpersoneel van de Here Jezus.

ecologiste | 25-07-10 | 10:47

reorganisatie van het kiesstelsel 100% voor, met minder dan 5 zetels kom je niet in de kamer en met minder dan 10 zetels niet in de regering, jammer voor die partijtjes maar volgende keer beter, want laten we wel wezen versnippering brengt chaos zoals we nu zien gebeuren

fcj | 25-07-10 | 09:41

ja, dit laat weer eens zien dat we geen andere regering krijgen omdat teveel mensen van de geldkraan afhankelijk zijn. We hebben een paar wetten nodig die politiek actieve mensen uitsluiten van "handelen met voorkennis" achtige praktijken.

Da was ik nie... | 25-07-10 | 03:57

@ Handboek | 24-07-10 | 23:48
Alsnog zeggen jullie allebei eigenlijk helemaal geen ene fuck.
Niet dat het niet leuk om te lezen is.. maar maak je vooral geen illusies.

You-On-A-Gin | 25-07-10 | 03:28

zeer vermaeckt met de plempsels vanmiddag opt strand. sterk bezig ouwe rotten!

Manonvriendelijk | 25-07-10 | 01:02

@bakoenin | 24-07-10 | 18:20
Paars was inderdaad niet seculier. VVD heeft als god Keynes, de PvdA Marx. D66 heeft op wiki als ideologie "Secularisme" staan. Het verstand komt dus niet altijd met de jaren, zo blijkt.
Een president naar huis sturen? Sarkozy, Poetin, Bush? Berlusconi zit er ook nog, alleen niet als president. Een president heeft als doel de vier jaar uit te zitten, een monarch moet er zijn/haar hele leven mee doen en kijkt dus verder. De VS is effectief maar een jaar of twee bestuurbaar. De aanloop en nasleep van de verkiezingen bepalen alles. Het meest wereldvreemde voorstel (en strijdig met je andere uitlatingen) is alles democratischer te gaan maken omdat het beter zou zijn. Een paar uitzuigers en subsidie-sponzen hebben evenveel stemrecht als iemand die flink belasting dokt en inhoudelijk de boel beter op een rijtje heeft. Ideologisch misschien juist. Praktisch niet.
@sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 18:31
Jouw melding van 18:22 is er duidelijk een van vrede en heeft geen enkel spoor van vijandsbeeld. Snoezig. Heb je inhoudelijk ook nog iets te melden? Ik was niet van plan iets te gaan leiden. Waarom ik morgen een pak aan zou moeten weet je misschien wel?
Je hebt in ieder geval zelfkennis, dat pleit voor je. Ik krijg namelijk de indruk dat je mij niet lust. Dat drijft je aardig de hoek in van de mensen die jij wegzet als het "domme volk".

Handboek | 24-07-10 | 23:48

De CDA-ers zijn al net zo subsidieverslaafd als de PVDA. Kiesstelsel kan inderdaad aangepast worden. Kandidaten voor gemeente of voor de landelijke politiek mogen nog maar 1 paspoort hebben.

denoorman | 24-07-10 | 23:17

verhoog ook eens de kiesdrempel, zodat de kleine partijen geen toegang meer krijgen tot dit waardeloze stelsel. En een niet-gekozen staatshoofd moet geen enkele zeggenschap hebben. Totaal uit de tijd!

fidelio | 24-07-10 | 22:59

Helemaal waar. Sluwe Beatrix heeft met Lubbers bewust "Mephisto uit het lijkenkabinet" tevoorschijn gehaald. Hij doet alsof hij de PVV een kans wil geven, maar wie hem kent weet dat het hier slechts gaat om een schijnbeweging van Mr. Verborgen Agenda.

Stachauer | 24-07-10 | 22:17

De genoemde reden is nu zo'n beetje ook de reden achter het succes van Pim Fortuyn, Wilders en de rest.
We want Change and yes, we can.
In boeken als die van Peter Siebelt zoals we hebben "Econostra, het netwerk achter Volkert van der Graaf" is al beschreven hoe de vlag erbij hangt en het verstandshuwelijk tussen de boven- en onderwereld van het "actiewezen".
Zelfde geldt voor een "Postcodeloterij" die deze "goede doelen" en de NGO's ook al zo graag de nodige Pecunia toe schuift.
Wat die "goede doelen" betreft is het ook al genoegzaam bekend dat als de luitjes allemaal zouden weten welke duistere,schimmige, criminele organisaties men nu eigenlijk steunt men waarschijnlijk wel eens flink achter de oren zou krabben vooraleerst men nog geld overmaakt naar dergelijke clubjes.
Zelfde geldt voor hun miljarden kostende hobby's en miljarden kostende waanideeen en idioterieen.
Zoals we daar hebben de Multikul, de "ontwikkelingshulp", de "Global Warming" koeienpoep en de gedoogsteun aan een politieke islam.
.
"Truth behind the mask of Greenpeace and NGO's."
video.google.com/videoplay?docid=-3095...

said_fred | 24-07-10 | 21:45

Ze kan niet eens aftreden, laat staan optreden.
Doei Beatrix, ga lekker op vakantie naar waar dan
ook....

alkmaar06 | 24-07-10 | 21:38

Nou nou tut tut ho ho!
Ben het in feite wel eens met Mozart uut Venlo: ontwikkelingshulp werkt niet, beperk je tot noodhulp. Wij blij: geld in knip, zij blij: als het nodig is is het er.
-
Maar dat al deze goedbedoelende babyboomende CDA'ers in de Teleraaf vandaag als een soort Duistere Broederschap van Landverraders worden weggezet is wel errúg over the top zeg...
-
Maar... op zich wel interessant: blijkbaar schakelt de Teleraaf onder J. Paradijsvogel geruisloos over op de agenda van de Grote Blonde Volkstribuun. Opletten, Mark! De commentaren op PaarsPlus waren al niet mals! Nog 1 foutje enne, nou ja, nieuwe verkiezingen!! Dat riep ik hier 2 dagen na de verkiezingen al: Pyrrhus-overwinning van de VVD! We gaan het zien mensen.

Prlwytzkofsky | 24-07-10 | 20:57

Als ik alle berichten op trouw, en ja, de telegraaf lees.

Dan is nederland rijp voor een revolutie, misschien geen molotovs en fakkels, die opmerking word namelijk niet geapricieerd door joris. maar op z'n minst een dikke stoet die naar de paleizen en torentjes oprukt om een eind te maken aan die bekrompen familie die telkens weer de rotste appels in hun rangen opnemen.
op naar het zwitsal leven zou ik zeggen, weg met de burgerij.

voor de nederlanders een vertaling ;)

www.youtube.com/watch?v=q5djq141fsI&am...

OomAgentFactcheck. | 24-07-10 | 20:55

Uffff wat een stierschijt.
Uiteraard kun je van alle bestaande partijen en dus niet van het nieuwe PVV mensen vinden bij die organisaties.
Kwien Rocks, doet het goed, is lekker bezig met smerig spuug-volk-tokkie Nederland-Hollanders toch nog een regering te vormen die wat gaat doen de komende jaren.
Ondertussen zal het de vakantievierder en feestende Hollander een zorg zijn....
-
Eerder meer dan minder zeggenschap bij de Kwien zeg ik

hfakker | 24-07-10 | 20:43

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 19:29
Ik ben republikein en daarin pricipieel, dus nee geen Bea, want ze zit daar slechts door erfopvolging.
Pragmatisch gezien, een president hoeft slechts ceremonieel te zijn, lintjes doorknippen, en enigzins een schrander voorkomen te hebben.
Verder hoef je weinig last van zo een figurant te hebben.
En de kosten kunnen daarom ook laag zijn.
Het CDA, ... ook daarin ben ik principieel, zoals ik niet in enige ideologie geloof, heb ik ook niets met welke godsdienstige overtuiging dan ook, en daarom ben ik seculier.
Iedere vorm van godsdienstige invloed op de politiek zou in de grondwet verboden moeten worden.
Wel natuurlijk staat het een ieder vrij om welke godsdienst dan ook aan te hangen.
Verder, het CDA... bestaat voor mij voor een groot gedeelte uit lakeien van de familie van Amsberg, net zoals de PvdA, en zijn daarom voor mij volledig onbetrouwbaar.
Dit zijn natuurlijk slechts persoonlijke principiele overwegingen.

bakoenin | 24-07-10 | 20:17

Nederland is heel mooi ZONDER een koningshuis. Stop die geldmachtwolven!

Antitheïst | 24-07-10 | 20:15

Ik wist niet dat deze NL hater nog een spreekbuisje had. Erg orgineel is Ephimenco overigens niet.

lector saluti | 24-07-10 | 19:57

kriebeltjes | 24-07-10 | 17:51
Mooi standpunt over oude tradities.
leverworst | 24-07-10 | 19:40
Ik vind ook dat de Koningin Rutte goed beschermde, want het CDA is nu eenmaal sterk met kopstukken. Zonder CDA redt de VVD het niet.

juriste | 24-07-10 | 19:53

Is al heel lang een publiek geheim dat de meeste subsidies en vooral alles wat te maken heeft met allochtonen/derde wereld/ontwikkelingshulp in de eerste plaats terechtkomt bij allerhande (meestal linkse) profiteurs. Lekker jezelf verrijken met Other People's Money.

Avant | 24-07-10 | 19:50

De Tweede Kamer heeft gewoon zelf verzaakt in het nemen van initiatieven. Dat kun je de Koningin niet aansmeren. Zij doet precies wat nodig is. En neemt zelfs Rutte in bescherming tegen een mislukte rechte formatiepoging, waardoor deze Rutte direct zou zijn afgebladderd. Prima werk dus van de vorstin en alle mensen die hier domme dingen zeggen over haar activiteit: beter opletten. En wat die Trouw columnist betreft: Columns schrijven over zaken waar je geen verstand van hebt is niet verstandig.

leverworst | 24-07-10 | 19:40

bakoenin | 24-07-10 | 19:17
Waarom zouden we anderen nodig hebben om ons leven te bepalen ?
Ligt eraan wie 'we' zijn, veel mensen kunnen niet zonder. Maar zolang je er een beetje pragmatisch mee omgaat (vb. al ben ik republikein, laat Bea maar lekker zitten, de enige personen die mij geschikt lijken als president zijn dood of stokoud) geeft het niet. En da's nou net prettige aan het CDA om on-topic te blijven, dat pragmatische (of opportunistische, het is maar hoe je het bekijkt).

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 19:29

die link naar dat onderzoek over die cda-leden verdiend gewoon een topic opzich,! Ik vind het net iets boeiendere info als BEA waar toch niks aan gaat veranderen

Leyolm | 24-07-10 | 19:27

kriebeltjes | 24-07-10 | 18:36
Dat is waar, maar die zijn dan ook niet via een staatsgreep aan de macht gekomen, en over hun afkomst hoef je ook geen twijfel te hebben.
Dat in tegenstelling tot de Amsbergjes, die niet te herleiden zijn naar de oorspronkelijke Oranjes, die na Napoleon via een staatsgreep aan de macht gekomen zijn, en die inderdaad germaans, vuistdiep in Nazi praktijken betrokken waren.
Zoek de geschiedenis van de familie van Lippe er maar eens bij.
Veel plezier

bakoenin | 24-07-10 | 19:23

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 18:31
Ik ken geen ideologie die werkt, beter is zo weinig mogelijk ideologie, en zo weinig mogelijk staat.
Waarom zouden we anderen nodig hebben om ons leven te bepalen ?
Zoals mijn wijze ega al zei vandaag: het vet komt bovendrijven.

bakoenin | 24-07-10 | 19:17

Tsss.. typische gevalletje eigen schuld, dikke bult. Als die plucheplakkers in de 2e kamer wat meer verantwoordelijkheid hadden genomen dan hadden ze zelf een informateur aangewezen. Maar neuh daar hebben ze dan weer geen zin in. Ons staatshoofd is zo machtig als de tweede kamer haar laat zijn. En de 2e kamer... raad eens... dat zijn wij!

Jona23 | 24-07-10 | 19:09

ik begin dit land zo kost beu te worden
het wordt toch langzamer hand eens tijd dat die hele kliek graaiers worden opgedoekt , het liefst gelijk met alle religie zodat ze nooit meer onder het mom van hun zg. barmhartigheid een land kunnen bestelen

deraderendraaien | 24-07-10 | 18:56

@ bakoenin | 24-07-10 | 17:59
De stammenhoofden der Germanen kennen een nog oudere traditie.

kriebeltjes | 24-07-10 | 18:36

Linkse hobbys, zakkenvullen........... CDA ten onrechte als centrumpartij aangemerkt?

Dulf | 24-07-10 | 18:35

bakoenin | 24-07-10 | 18:25
Gek eigenlijk. Het schijn zo te werken met aanhangers van ideologieën, dat ze eerst een gitzwart pessimistische (toekomst)beeld moeten schetsen om vervolgens een schuldige aan te wijzen, voordat ze hun eigen ideologie als oplossing aanbieden. Terwijl een ideologie die echt werkt toch geen vijandbeeld nodig heeft.

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 18:31

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 18:22
Check ;-)

bakoenin | 24-07-10 | 18:25

Handboek | 24-07-10 | 18:02
Wat een dom gewauwel weer. Door de beperktheid van je blikveld denk jij echt dat mensen zoals jij geschikt zijn om het domme volk te leiden, terwijl de realiteit is dat jij alleen geschikt bent als slippendrager en het domme volk jou sowieso niet lust. En ga nu alvast maar je beste C&A-pak luchten voor morgen.

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 18:22

Handboek | 24-07-10 | 18:02
Het oude paars seculier ?
Mijn beste hoe oud was u toen paars aantrad ?
Ja, paars was naar de trend van die tijd liberaal (althans voor die zaken die de happy few bevoordeelden), maar absoluut niet seculier.
Daarom kon Fortuyn in het gat springen wat de puinhopen van paars hadden achtergelaten.
Een president kan je als er belangen verstrengeling optreedt naar huis sturen, deze nep monarchie niet.
En om het nog mooier te maken, een president kan je ook ceremonieel maken.
Democratisch, en er ook nog eens geen last van hebben.

bakoenin | 24-07-10 | 18:20

@HY78 | 24-07-10 | 17:40
Mooi betoog, goed verwoord.
En inderdaad ziet het CDA religie als machtsmiddel.
Zoals de paap ooit tegen de keizer zei: jij pakt hun geld, ik hun ziel... oid.
Afgezien daarvan ben ik anti religie (mooie gebouwen en lekker koel nu, dat wel),
maar ook en vooral tegen dit regentengedrag.
Onuitroeibaar lijkt het.
Maar wat doe je er aan als zwitsalletje ey?

ratseflats | 24-07-10 | 18:18

Weg met het koningshuis. Die poppenkast slaat helemaal nergens op. Sterker nog, Bea geeft persoonlijke sturing aan een democratisch proces. Hoeze stemmen is goed? Als de uitkomst haar niet bevalt, bekonkeld zij wel een alternatief.
Wegwezen, een uitkering krijgen voor de rest van het leven (ik ben de slechtste niet) en in Overvecht Noord op een flat zetten. Zal ze zich prima thuis voelen.

MKJ | 24-07-10 | 18:16

mark twain | 24-07-10 | 14:52
Karel V was niet de koning der Nederlanden als zodanig hehehe want het Koninkrijk der Nederlanden is toch echt een uitvinding van de Fransen.

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 18:14

Wat een dom gewauwel van een stel atheisten weer. Flink van leer trekken tegen Paars Plus, maar het gedachtegoed van het oude Paars vol omarmen: secularisatie en gelijkheidsdenken. Het is duidelijk wat het gebracht heeft: het gat waar Wilders in is gesprongen. Elke atheist en anti-reli fanaat heeft zijn eigen religie en is daarbij vaak te dom om de beperktheid van zijn standpunten in te zien.
Bea doet het prima. Deze constructie geeft de mogelijkheid vastgelopen onderhandelingen vlot te trekken. Een president geeft overigens alleen maar meer mogelijkheden tot belangenverstrengeling. Wanneer gaat de Televaag het voor de andere partijen uitzoeken?

Handboek | 24-07-10 | 18:02

kriebeltjes | 24-07-10 | 17:51
Kunt u dit ook inhoudelijk onderbouwen ?
De republiek kent in Nederland een veel oudere traditie .

bakoenin | 24-07-10 | 17:59

Widukinn | 24-07-10 | 16:39
Vergeet het maar vriend... weet je wel hoeveel lakeien vreten uit de ruif van baantjes en subsidies die allemaal mogelijk zijn vanwege hun steun aan de monarchie ?
Dat geven ze nooit op.
Half Joop wordt er door bevolkt, betaalde opiniemakers.
Of... dit domme domme volkje moet de aankomende verkiezingen de NMP (Nederlandse monarchistische partij) bestaande uit PvdA/CDA/VVD/GL/D66/CU volledige negeren en massaal gaan stemmen op andere partijen.
Lees je eens in, MPP.
nl.wikipedia.org/wiki/MPP

bakoenin | 24-07-10 | 17:55

Ons koningshuis moet blijven, om het praktische, maar ook vanwege de traditie. Zoiets waardevols mag niet verkwanseld worden. Daarom zeg ik: oranje boven en drie hoeraatjes veur de Koningin! HOERA! HOERA! HOERA!

kriebeltjes | 24-07-10 | 17:51

Ephimenco +1
Weg met de monarchie en verhoog de kiesdrempel maar vermijdt een districtenstelsel..

Munitie | 24-07-10 | 17:47

Egalite, Liberte, Fraternite ..... wanneer gaat bij ons de Guillotine eens flitsen ???

Ik stel voor 25 Juli ... naar het schavot !

Kwatz | 24-07-10 | 17:45

@ratseflats | 24-07-10 | 17:08
Reli-fundi's van christelijke huize, zitten inderdaad meer in de hoek van de SGP. De mensen die het katholicisme als de vertegenwoordiger van de Antichrist op aarde zien, zeg maar. En die mensen zouden de Islam verwelkomen? Geloof ik niks van.

Het CDA herbergt de lieden, die religie als nuttig vehikel zien in hun streven naar macht. De goede uitzonderingen niet te na gesproken, uiteraard. Zodra de gemiddelde CDA'er inzag, dat de Islam een machtsfactor van belang zou kunnen worden (niet eens als gevolg van "een meerderheid is 50% of meer", maar meer door de potentiële dreiging, die er van de woordvoerders van die toko uitgaat), werd de Islam omarmd, onder zalvende woordjes als "zij noemen god anders, maar het is uiteindelijk ook een zwaar verwante club").
Voor de rest ben ik het met U eens: het CDA is stuurloos, probeert krampachtig greep op de zaak te houden (en helaas, ratteke Maxime is behendig in dat spelletje). Voor het handhaven van principes bent u m.i. echter bij het CDA aan het verkeerde adres, het gaat ze om het pluche, niet om de weg er naar toe en de offers die men ervoor moet brengen in praktische of ideologische zin.

HY78 | 24-07-10 | 17:40

Ach Ephimenco, een zwalker; eerst superlinks, dan superrechts. Zijn denken gaat hoe de trend van de 'intellectuele' denkers gaat. Hier heeft hij wel een punt. Maar ja, zo moeilijk was dat ook niet.

grote haas | 24-07-10 | 17:28

Johan van Oldenbarneveldt en de gebroeders de Witt draaien zich om in hun graf.

colonnecinco | 24-07-10 | 17:25

Bilderberger die der eigen belangen zoekt. Mohammed op de rug tatoeëren en naakt uitzetten in Teheran bij nacht. oh ja, en afschaffen die monarchie! Alex moet maar eens een echte baan beginnen te zoeken.

Lucifer_Abraxas | 24-07-10 | 17:08

@Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:39
zo net terug van fietsen en wat een zadelpijn!
On topic: ik persoonlijk denk niet dat de pijn bij het CDA over religie gaat: het blijft een plattelands partij.
De reli fundi's zitten meer bij SGP etc die elke aanval op islam als een aanval op welk geloof dan ook zien.
Ik denk dat CDA bijzonder verongelijkt is dat ze de verkiezingen verloren, geen echte leiders meer hebben en stuurloos zijn.
Wat een prachtige kans om toch een land in een richting te duwen.....
Geert gaat het ook niet worden, Pim had het op intelligentie kunnen worden.
Kortom weer 4 jaar aankloten, wat het ook wordt.
Blijft een feit dat de 'ontwikkelingshulp' afgeschaft moet worden.

ratseflats | 24-07-10 | 17:08

@Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 16:50
Eens! Maar het zou zo mooi zijn als nu juist de Kroon zichzelf uit de Kroon zou halen, fluwelen revoluties zijn een waardevol ding!

Widukinn | 24-07-10 | 17:04

Tarah Levasseur | 24-07-10 | 16:30
Ik heb mijn hooivork al uit de schuur gehaald. Laat maar komen die handel.

reinaarden | 24-07-10 | 17:02

Widukinn | 24-07-10 | 16:39
Heeft hij uberhaupt niet toe. Hij kan enkel abdiceren, en dan neemt Amalia gewoon de troon over, onder regentschap van een oom ofzeau.
Om de monarchie met wortel en tak uit te roeien hoeft het parlement enkel de grondwet aan te passen. Daar heb je Prins Pils helemaal niet voor nodig.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 16:50

Widukinn | 24-07-10 | 16:39
Eensch, NL was trouwens langer republiek dan dat het koninkrijk is. Onrechtmatig.
Eendracht maekt macht. Leve de republiek!

Willem Hollander | 24-07-10 | 16:44

De koning is dood, leve de republiek! PWA wordt hopelijk de laatste der niet-gekozen staatshoofden op het grondgebied van de Republiek der Nederlanden. Het zou hem sieren om vlak na zijn kroningceremonie te melden, mijn eerste daad als Koning van Nederland is het opheffen van het Koninkrijk der Nederlanden en de onmiddelijke instelling van de Republiek der Nederlanden!

Widukinn | 24-07-10 | 16:39

@mark twain | 24-07-10 | 15:13

Echt slim ben je niet. Lees je zin nog eens en besef dat het echt werkelijk nergens op slaat. Als je een amnestisch syndroom hebt, heb je die kennis niet. Ook nog eens een goedkope manier om iemand proberen te kwetsen. Dat dat van jou moet komen, met je moralistisch geleuter, stelt waarschijnlijk jezelf teleur.

azijnseikerT | 24-07-10 | 16:37

Iedereen begint binnen onze zogenaamde democratie de kameleon der meritocratie te zien. Zo begon ook de Franse revolutie.

Tarah Levasseur | 24-07-10 | 16:30

Dit is het benoemen en bouwen van honderdduizen linkse CDA-ers werkzaam bij subsidiestichtingen, zoals Doekel Terpstra: "320 miljoen belastinggeld innen voor de extreem linkse gristenclub ICCO, miljarden voor de tandenpoetsdiploma's van z'n HBO's, en dan zeggen dat het erom gaat dat ontwikkelingsgeld geven een principele kwestie is, de rechtstaat zou in gevaar komen als de subsidie van Doekel wordt gekort". En Bea is het daarmee van harte eens, ze hoeft toch geen belasting te betalen.

Milton Friedman | 24-07-10 | 16:22

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 16:02
Noem het ondemocratische eens.

afvaller | 24-07-10 | 16:21

Afvaller: dat betekent dat jij tot de uitvreters behoort die nu ongegeneerd uit de ruif vreten. Gewoon een geitenwollen sokken halve zool die zijn zakken vult met subsidies. De linkse "intelligentsia" die graag wil benadrukken hoe dom PVV'ers wel niet zijn. jaja, vanuit hun eigen superieure ivoren toren, op kosten van de maatschappij!

Hamertje Tik | 24-07-10 | 16:21

Onwetendheid ten top, mensen die denken dat de Monarchie niks bijdraagt aan ons land.
Als we de tweede kamer moeten laten beslissen wie de informateur of verkenner moet zijn, ben je zo al twee maanden verder.

ProfNed | 24-07-10 | 16:20

Republiek? Denk je nu echt dat dat veel beter is??? Errug naïef...

AchMetDeBalzak | 24-07-10 | 16:15

Nederland is een monarchistische democratie, wat een contradictio in terminis is. Hopelijk wordt Nederland een republiek, want het is compleet van de zotte en zo 1672 dat het koningshuis tegenwoordig nog flinke politieke invloed heeft. De enige partij die daar terecht expliciet werk van wil maken is de PVV, en het is daarom ook niet geheel bevreemdend dat Beatrix het niet heeft op de PVV.

Affengeiler Schwanz | 24-07-10 | 16:14

@afvaller 15:55
wat Ashtrey @ 15:56 zegt...

R.B.Scott | 24-07-10 | 16:08

afvaller | 24-07-10 | 15:47
Limburgers stemmen PVV, Brabanders CDA, Bible-Belt'ers SGP en Gristenunie, en Randstedelingen stemmen en masse PvdA. Waarom mogen PvdA'ers wel zelf weten waar ze op stemmen, maar anderen niet? Het zaakje stinkt in die zin dat jij je ontzettend antidemocratisch opstelt in deze.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 16:02

Dwarsstraat | 24-07-10 | 15:47
Dat zagen we tijdens Dodenherdenking ja. Goh, wat konden ze rennen!
Als ze echt hun best zouden doen zouden ze nog sneller in Engeland kunnen zitten dan Wilhelmientje dat kon.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 15:58

@afvaller 15:29
Het bevalt me hier anders prima, ik denk dat ik nog maar even blijf.

necrosis | 24-07-10 | 15:57

afvaller | 24-07-10 | 15:55 Over jou.

Ashtrey | 24-07-10 | 15:56

R.B.Scott | 24-07-10 | 15:53
Aanhangers van uitvreters? Lol gunnen? Waar heb jij het nou weer over?

afvaller | 24-07-10 | 15:55

@afvaller | 24-07-10 | 15:47
Ik woon in Limburg, en weet dat u liegt. Verder stoor ik me ook wel aan het hele PVV-circus, maar meer aan het grotere circus waar dit gedoe deel van uitmaakt.
=
Politiek zuigt en frustreert, we konden het maar beter afschaffen..

An die ARBEIT | 24-07-10 | 15:53

@afvaller 15:29
Aanhangers van uitvreters gun ik die lol niet.

R.B.Scott | 24-07-10 | 15:53

mark twain | 24-07-10 | 15:20 Heet het geen Koninklijke Olie meer?

Russ Meyer | 24-07-10 | 15:51

Dwarsstraat | 24-07-10 | 15:47
Dr is niets van jou bij
Tenzij .... je netto belastingbetaler bent... dan heb je waarschijnlijk vorig jaar een pleerol betaald

k-schaaf | 24-07-10 | 15:51

necrosis | 24-07-10 | 15:42
Ga jij eens lekker ergens anders mierenneuken.

afvaller | 24-07-10 | 15:49

Het is misschien een kutkoningshuis, maar wel óns kutkoningshuis.

Dwarsstraat | 24-07-10 | 15:47

An die ARBEIT | 24-07-10 | 15:39
Ik ben die PVV meuk zo zat, de ene keer krokodillentranen als het niet lijkt te lukken. En als het wel goed lijkt te komen gelijk alles en iedereen uitlachen.
Een hoger "ik ben dom en ik wil dat graag aan de wereld laten zien" gehalte kan je in geen enkele groep stemmer zo duidelijk terugvinden als bij PVV stemmers.
Inmiddels hebben ze voor die groep op de grenzen van Limburg de welkomstborden aangepast; 63% van Limburg heet u nog steeds van harte welkom

afvaller | 24-07-10 | 15:47

@necrosis | 24-07-10 | 15:42
U petst dus kijhard met het riedje? Illuvatar zal u vast dankbaar zijn ;)

An die ARBEIT | 24-07-10 | 15:45

afvaller | 24-07-10 | 15:35
Kiezen gaat dus voor het benoemen.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:43

@afvaller 15:38
Ga eens een cursus Foutloos Nederlands volgen.
*vanwege afwezigheid van illuvatar zelf met rietje op blote billen van @afvaller tetst*

necrosis | 24-07-10 | 15:42

juriste | 24-07-10 | 15:21
Natuurlijk, mrs. Mugabe mag immers graag winkelen bij Cartier.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 15:41

@juriste | 24-07-10 | 15:21
O u bent er zo een.
U doet graag iets voor de klant.

Klanten gaan naar de hoeren, staan in een rij en moeten wachten op hun beurt. De hulpvraag is dringend, de inspanning (geleverde dienst) minimaal, de klant doet het werk (falen is eigen schuld)
de hoer krijgt het geld en geeft dat aan de pooier. de pooier koop drugs voor de hoer, de hoer krijgt aids en besmet haar klanten.
De klant heeft meer hulpvragen, de pooier belt de dealer de dealer krijgt geld en de pooier zijn deel, er is vraag, er is markt.
De cirkel is rond, u bent er klaar voor, niet te vrede? zoek lekker een ander!

toetanchamon | 24-07-10 | 15:40

@afvaller | 24-07-10 | 15:38
Ik wou het al niet doen.. dank

An die ARBEIT | 24-07-10 | 15:39

@Cooliyo | 24-07-10 | 15:34 Wat in hemelsnaam heeft de koningin op wereldreis te maken met het succes van de PVV? Geert Wilders is een gefrustreerde ex VVD-r. Die man heeft alle pvv stemmers kijhard in de maling genomen omdat hij wist dat gemiddeld pvv stemmer het iq van een straatlantaarn heeft is het hem nog gelukt ook.
U mijn vrind bent het levende bewijs.

afvaller | 24-07-10 | 15:38

Of een wél gekozen staatshoofd die juist meer macht heeft.

Ariel | 24-07-10 | 15:38

Wij gebruiken geen internet, dat is een familietraditie.

John_Galt | 24-07-10 | 15:37

Landverraders zonder enig historisch besef zijn jullie Oranje is onlosmakelijk verbonden met dit land en ik walg van die revolutionaire rioollucht hier.
Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:28
De Oranjes hebben nooit iets nuttigs gedaan voor de Nederlanden. Mannen als Johan de Witt en Van Oldenbarneveldt wel. Beiden zijn dankzij de Oranjes een heel pijnlijke dood gestorven.

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 15:37

Seau, dus er komt nog wat goeds uit die vent.

Reez | 24-07-10 | 15:37

@Cooliyo | 24-07-10 | 15:34
HUPhupHUP Geert...
Onsterfelijke woorden waar zelfs Keats of Irving moeite mee zou hebben aan te tippen...

An die ARBEIT | 24-07-10 | 15:37

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:31
benoemen is wel onderdeel van kiezen.

afvaller | 24-07-10 | 15:35

-weggejorist-

Cooliyo | 24-07-10 | 15:34

Was de linkse kerk decennia lang volstrekt anti-monarch, thans wordt het gekoesterd als een waardevolle en extra hindernis tegen de Pimmen en Geerten van deze wereld.
Los van deze dramakwien: dat rechtse kabinet komt er nooit.
En ook niet alleen door het CDA met Ruud, Doekle en Herman c.s. en hun belangetjes her en der. Maar evenzo door VVD die dat na een quasi-rechtse gluiperig tracht te verbergen maar eveneens door linkse geesten gedomineerd wordt. Na in de laatste 5 jaar uiteraard de complete rechtervleugel te hebben geëlimineerd (Wilders, Verdonk, Kamp, Oplaat, Van Baalen, Boekesteijn etc.).

stoomloc | 24-07-10 | 15:33

@mark twain | 24-07-10 | 14:52
Wat een onzin.

Art Vandelay Ultor | 24-07-10 | 15:33

nee, benoemen is zeggen dat iemand het is geworden, kiezen is besluiten dat iemand het is geworden... klinkt hetzelfde, is iets heel anders ;) een voorbeeld:
Ik wil appeltaart (kiezen) Dat is appeltaart (benoemen)

afvaller | 24-07-10 | 15:33

afvaller | 24-07-10 | 15:29
Benoemen is een vorm van kiezen.
Toch ?

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:31

Nederland 2 is overigens OntZETtend boeiend... NAAhum

* Warns in advance *

An die ARBEIT | 24-07-10 | 15:30

leuk hoor zo al dit geklaag, maar heeft er iemand over nagedacht dat als de koningin de (in)formateur niet benoemd wie het dan gaat doen? Stel Rutte was de persoon die de informateur zo aanstellen. Wat denk je dat de situatie word? Laat me niet lachen! Gelukkig doet de Koningin het. En nu moeten alle PVV kruipsels natuurlijk gaan roepen dat ze uitgesloten worden (wen er maar vast aan, dat is nou eenmaal zo in een democratie aka de dictatuur van de meerderheid) en dat de koningin alleen maar paars plus wilde. Want als dat al zou zijn zou ze nog gelijk hebben ook, wat denken jullie zelf? Gaat de blonde verlosser echt wat doen? O zo dom, o zo dom om daar in te geloven. De koningin kiest trouwens de informateur niet, kiezen gebeurt door hele andere personen.
*gaat achterover zitten en wacht de onnozele reply's rustig af*

afvaller | 24-07-10 | 15:29

opdoeken, dat koningshuis

peertaart | 24-07-10 | 15:29

juriste | 24-07-10 | 15:21
Precies.
En bananen zijn krom, ook in dit land.
Het woord Replubliek zal ik maar niet roepen, wel typen dus.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:25

Hopelijk draait Wilders asap de geldkraan dicht voor al deze verkwistende losers.
Laat ze maar aankloppen bij Paleis Noordeinde waar dankzij het jongste zusje van onze onkreukbare *kuch* vorstin nog wel wat illegaal opgeslagen euro's rondslingeren.

R.B.Scott | 24-07-10 | 15:23

Huishoudelijke mededeling: De RVD leest mee! Dus geen nek- of knieschoten aub.

Abugreip | 24-07-10 | 15:23

@TBA 14:57
Yup, maar daar vind ik ook niet zoveel mis mee, tenminste, het hangt er van af in welke mate het 'staatshoofd' macht heeft, en in welke vorm het is gegoten. Ik denk dat de Oranjes hier de expertise en ratio wel voor zouden hebben en dat ze onafhankelijk genoeg zouden zijn.

je therapeut | 24-07-10 | 15:22

Het is zo dat ontwikkelingshulp aan de derde wereld ook iets oplevert voor Europa, want hulpverleners verdienen altijd aan slachtoffers.

juriste | 24-07-10 | 15:21

@tuurtjess 15:18

Onzin. Maar je gaat dadelijk vast ook nog beweren dat je gelijk hebt , omdat het bedrijf Royal Dutch Shell heet.

mark twain | 24-07-10 | 15:20

Onze democratie is zo rot als een mispel. de onderbuik regeert en we zijn al jaren stuurloos.

Leve de monarchie, leve de Koningin!

Thorbecke, terug naar de tekentafel..

LauweBruis | 24-07-10 | 15:20

Ik denk dat Max met wat rode lichten makkelijk het Koninklijk Huis kan onderhouden.
Maar goed.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:18

Shell afgelopen jaar het grootste bedrijf ter wereld.
Beatrix groot aandeelhouder bij shell.
Toeval?

tuurtjess | 24-07-10 | 15:18

Ze mag blijven zitten,alleen maar lintjes knippen en daar mag ze dan zelf geld voor vragen.Vanuit de staatsruif krijgt ze niets meer.Politiek onbekwaam en zeer ingenomen met de Partij Voor De Allochtonen.Daar gaat dit land aan kapot, er komen teveel mensen hier naar toe die geen belangstelling hebben voor Nederland en het werk.Alleen maar geld innen en dan versturen naar het land herkomst voor een hotel of mooie woning(PVDA weet hier van en ondersteunt het ook daadwerkelijk zoals alle Linkse en Midden Partijen)en hier maar klagen dat ze te weinig krijgen.De zogenaamde helper moet ook goed betaald worden(de zogenaamde mensensmokkelaar,meestal een familie lid).

jezuz | 24-07-10 | 15:15

@fleurtje 15:10

Zo is het. Jammer dat alle andere landen ook aan die kwalen lijden.

mark twain | 24-07-10 | 15:15

BEATRIX GO HOME! (Duitsland dus.) En neem die subsidie zuigers alla Doekele Terpstra en Ruud Lubbers meteen mee. Goed stuk in de Telegraaf met juiste cijfers erbij - schokkend!

funkyd | 24-07-10 | 15:14

Baron de laclou | 24-07-10 | 15:11 Lachen ze in Antwerpen -op het terras- soms eauk om ons koningshuis?

Ashtrey | 24-07-10 | 15:13

@azijnzekertT 15:05

Heb jij Alzheimer of Korsakov? Dan heb je inderdaaad niet zoveel aan kennis van het verleden.

mark twain | 24-07-10 | 15:13

Mijn God, ze geven echt honderden miljoenen weg aan al die sinterklaasclubjes van het CDA. Wat zijn dat voor een rovende pleurislui? Hoe lang moet het verdoemme duren voordat we richting Den Haag gaan en dit tuig afzetten!? Kom op Geenstijl organiseer eens wat! Leidt onsch!

Semper Pecunia | 24-07-10 | 15:13

Beste Reaguurders,

Tot mijn genoegen lees ik in toenemende mate dat iedereen dat wijf eigenlijk kwijt wil. Gefeliciteerd met dit ontluikende gevoel van ongenoegen, Nederland, het begint hier en eindigt met de deportatie naar Mozambique, Argentinië of een ander dictatoriaal land (of met zo'n verleden) dat hunne opvreterdts ongetwijfeld asiel zal verlenen.

Prins Pils: commentaar nog niet zat, of verlaag je je niet tot communicatie met het PLEBS VAN NEDERLAND. Wees een vent en laat eens wat horen, grapjurk.

Byter | 24-07-10 | 15:12

@fleurtje | 24-07-10 | 15:10

Potjandikkie ja, wat een kutland met zijn belastingen.

*Enkeltje Griekenland boekt*

Fwenx | 24-07-10 | 15:12

Gooi er maar wat cliches tegen aan, dat zal niet verhinderen dat dezelfde fouten weer worden gemaakt.

azijnseikerT | 24-07-10 | 15:12

die niet te onthouden naam meneer moet nu direct naar powned en Peter Siebelt.. altijd + erg veel.

Baron de laclou | 24-07-10 | 15:11

Dit land is zo ziek,belasting innen,boetes,inleveren,en voor wat,om de managers,bankdirecteuren,en al dat volk met een mooi pak aan in leven te houden,zodat zij maar niets hoeven te missen.Laat ze lekker zelf d'r broek omhoog houden.Wij hoeven toch niet te betalen voor de fouten die zij maken.

fleurtje | 24-07-10 | 15:10

azijnseikerT | 24-07-10 | 15:05
Wie zijn geschiedenis niet kent, is gedoemd deze te herhalen.

TBA | 24-07-10 | 15:09

Die hele Beatrix en haar kliek. Sorry hoor, maar kunnen we dat niet gewoon afschaffen? Beetje zakken lopen vullen, beetje grote mond hebben tegen het volk. Ongepast, brutaal en niet meer van deze tijd.

patat - generatie | 24-07-10 | 15:07

WIe zijn verleden niet kent, zal het heden niet beheersen
.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:06

Wat een aanmatigens gezeik over het belang van historische kennis.

azijnseikerT | 24-07-10 | 15:05

@Koerbagh 14:56

Inderdaad.

mark twain | 24-07-10 | 15:04

barch | 24-07-10 | 15:02
Op die fiets.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:04

Remy Martin Louis 13 | 24-07-10 | 15:01
Dank u.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:03

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:00
Nee hoor, maar je klonk net zo dismissief dat ik eigenlijk geen verdere reacties verwachtte. Maar goed, never mind.

barch | 24-07-10 | 15:02

Bos Hout | 24-07-10 | 15:00

*strepsils pakken gaat*

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:01

je therapeut | 24-07-10 | 14:57
Klinkt verdacht veel als een republiek.

TBA | 24-07-10 | 15:01

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:49
U ook.

Remy Martin Louis 13 | 24-07-10 | 15:01

barch | 24-07-10 | 14:59
Dat doen we tussen het reaguren door.
Als u het niet erg vinden doet.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 15:00

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:57
4593 stijllozen die voor Huis ten Bosch gaan staan gillen.

Doen?

Bos Hout | 24-07-10 | 15:00

Radboud.

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 15:00

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:57
Ging jij geen Tour kijken?

barch | 24-07-10 | 14:59

TBA | 24-07-10 | 14:54
So what? Zij kent het land vanuit haar positie. Ze hoeft niet 3 hoog achter te hebben gewoond om beslissingen te kunnen maken. We komen uit een historie waarbij in het romeinse rijk de keizer de pontifex maximus was. Later werd die term geplagieerd door de paus. Dat spreekt me geenszins aan. Maar een staatshoofd hebben die inderdaad er vele mysteriën op nahoudt spreekt mij in de tegenwoordige tijd nog steeds veel meer aan dan "de meerderheid heeft het voor het zeggen." Daardoor zal ons land namelijk waarlijk ten onder gaan. Dus doe mij maar een koningshuis.

barch | 24-07-10 | 14:58

@Fijnstoffer | 24-07-10 | 14:53

een democratie waarin het volk regeert komt er niet als je alleen de koningin er uit flikkert, mijn vrind. Daar moet nog heel wat meer voor veranderen.

@TBA | 24-07-10 | 14:54

Geen dag gewerkt is een beetje kort door de bocht, onze oppermevrouw is vaak heel druk bezig met handjes schudden.

Fwenx | 24-07-10 | 14:58

@Parsons 14:41
Ik bedoel geen volledige dictatuur zoals in N. Korea, maar een samenspel tussen een democratie en een staatshoofd. Er zou toch een manier moeten zijn waarop dat kan werken? Dan hoeft staatshoofd niet meteen overerfbaar te zijn maar kan ook een groep professoren zijn ofzo, ik roep maar wat. Een kenmerk van volledige democratie is inefficiëntie en dat het teveel op de korte termijn is gericht. Ik speel gewoon een beetje met manieren hoe dat beter kan, ik stel geen communisme voor ;)

je therapeut | 24-07-10 | 14:57

Rechtse kiezers die opeens van het koningshuis af willen? Het moet niet gekker worden. Stelletje opportunisten!

LijstG | 24-07-10 | 14:57

Dat geldt nog VEEL meer voor alle andere partijen
die niet eens met de PVV willen praten.
Partij van de allahtonen, dhimmi666 en groenslinks en hun achterban drijven volledig op oplichting van de gemeenschap en subsidie regelingen.

Dan valt het CDA nog wel mee, het betreft maar een deel van het CDA.
Het overgrote deel van het CDA stelt nog wel het landsbelang voorop, alleen dat komt nog niet volledig tot uitdrukking in het bestuur.
Laat het CDA bestuur maar eens zien dat het landsbelang voorop staat en dat subsidie vangen voor je clubje ver onderaan het prioriteitenlijstje komt.

solidstate | 24-07-10 | 14:57

Bos Hout | 24-07-10 | 14:56
Maar niet te hard gillen.
Anders loopt ze weg.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:57

@ Dr Lambiek 14:49
Heb ik niet gehoord maar gelukkig wel jakhals Terpstra in stand.nl waar hij zich op het spastische af in bochten wringt om Wilders als onbetrouwbaar neer te zetten.

R.B.Scott | 24-07-10 | 14:57

mark twain | 24-07-10 | 14:52
Karel de Grote.

koerbagh ® | 24-07-10 | 14:56

mark twain | 24-07-10 | 14:52
Toen bestond Nederland nog niet als autonoom geheel. Als je zo gaat redeneren, zal de eerste 'koning' wel een of ander Germaans opperhoofd geweest zijn.

TBA | 24-07-10 | 14:56

TBA | 24-07-10 | 14:54
Ze komt wel eens buiten kijken hoor. Bij rampen enzo.

Bos Hout | 24-07-10 | 14:56

barch | 24-07-10 | 14:47
Zou de koningin ook weten hoe het er in de 'echte' wereld aan toe gaat? Voor zover ik weet is ze toch echt in kapitale villa's opgegroeid, gescheiden van de buitenwereld, nooit een dag gewerkt. Zou Beatrix ooit last hebben gehad van het uitwas van de multiculti samenleving? Ooit te maken hebben gehad met bontkraagjes? Denk het niet, nee. Iemand die niet weet hoe het er echt aan toe gaat in het land is niet geschikt om te regeren.

TBA | 24-07-10 | 14:54

Sylvain Ephimenco is een heldje. Veel meer columnisten zouden zijn voorbeeld moeten volgen: gewoon zeggen waar het op staat. Toch zien we ook bij hem de policorre angst nog terug. Waarschijnlijk denkt hij: opdoeken dat dure anti-democratische corruptocratische sjoemel-Koningshuis. Schrijf dat dan gewoon, Ephimenco. Democratie betekent dat het volk regeert, maar dat is nu niet zo. Het volk wordt op belangrijke zaken compleet genegeerd. We moeten dus van die achterlijke Bilderbergse erfelijke opvolg-familie af; en van hun schare hielenlikkers en lakeien die hun best doen deze onzin in stand te houden.

Fijnstoffer | 24-07-10 | 14:53

@Parsons | 24-07-10 | 14:45
Ja! En dan PATS op het binnenhof neer laten ploffen! Doen ze daar ook nog eens iets productiefs....

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:53

@ Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:28
Zaken als de Tweede Beeldenstorm, opiumhandel, de VOC en zijn eauk onlo-smakelijk verbonden met de geschiedenis van dit land.
Als je bij de baten/moraliteit van die dingen vraagtekens zet, ben je dan ook een landverrader?
Valt me 'n beetje tegen van je. Maar goed, ik vlieg zelf ook wel eens uit de bocht.

You-On-A-Gin | 24-07-10 | 14:52

@ Bigi Ban Boy 14:43

Ik sta inderdaad soms ook versteld van het gebrek aan historische kennis.
Zo was bijvoorbeeld niet Lodewijk Napoleon de eerste koning, die ons land bestuurde, maar die eer komt Karel de V toe. Voor alle vollediheid. Dat de was de
spaanse Karel de V en niet de franse.
Graag gedaan.

mark twain | 24-07-10 | 14:52

en ook Viva trouwens

San Paulo | 24-07-10 | 14:51

Vivi la Revolution!

San Paulo | 24-07-10 | 14:51

@Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:26
Oeverloos...

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:51

Maar goed, de Tour draait door.
Met Rabo en een vleugje oranje.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:51

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:43
Inderdaad, en het trieste is dat het 'traditie-argument' (waar ik overigens geen fan van ben, tenzij het in mijn voordeel is natuurlijk ;) ) altijd wordt gebruikt om te pleiten vóór een koningshuis.

TBA | 24-07-10 | 14:50

Parsons | 24-07-10 | 14:42 Maybe.. *eauk Tour opzet*

Ashtrey | 24-07-10 | 14:50

Ik word hier een beetje moe van...

Op 20 april *verwierp* de Tweede Kamer een motie van D'66/GroenLinks om voortaan als Kamer zélf een formateur aan te wijzen. In plaats van het bij de koningin neer te leggen.

De Kamer had de koningin dus al veel meer op afstand kunnen zetten, maar *verwierp* het. En nu maar klagen over de koningin, de PVV voorop...

Ik wil de koningin ook uit het democratisch bestel, maar als een Tweede Kamer zo dom is om hun eigen rechten niet op te eisen, en er vervolgens huilie huilie over te doen, ja, dan verdien je als Kamer wat je krijgt.

Thomas Chatterton | 24-07-10 | 14:50

De huidige politiek kan het in z'n eentje toch niet bolwerken, ik zie op dit moment geen enkele coalitie die niet over.. say 2 maanden weer rollebollend Den Haag door vecht. Wees blij dat er dan in ieder geval iemand sturing geeft, ook al is dat Bea-sturing met een stinkend vooroordeel in haar achterhoofd.

Fwenx | 24-07-10 | 14:49

barch | 24-07-10 | 14:47
U vergeet de meerwaarde tijdens handelsmissie's.
*proest*

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:49

Als iedereen zich een paar uurtjes lezend zou verdiepen in de handel en wandel van dit Huis sinds - we moeten ergens beginnen - Bernhard zur Lippe er aanbelde, dan kunnen het beeld nog enigszins overzichtelijk houden. De slavenhandel en handel in zeer fijne kruiden van Willem de bank-oprichter laten we dan maar even buiten beschouwing.
Met het koninklijke aura heeft deze familie zichzelf op zo veel manieren zo enorm verrijkt in alle geheim en geniep over ons aller ruggen heen, dat dat de belangrijkste reden is om afscheid te nemen.
Daarbij hebben ze een netwerk van aangetrouwde familie en vrienden met antecedenten die er bij ons thuis niet in komen. And they love it.
Maar het meest bizar: Bea moet verantwoording afleggen aan de een of andere hogere macht, die haar blijkbaar hier naartoe gestuurd heeft, terwijl ze als lid van de regering verwoording af moet leggen aan de volkvertegenwoordiging. Kan niet. Ze moet kiezen.

Bos Hout | 24-07-10 | 14:49

R.B.Scott | 24-07-10 | 14:41

Heb je gisteren ook gelezen en op de radio gehoord dat volgens PvdA lid prof. Heertje de meeste verspilling onder PvdA bestuurders geschiedt? Nee zeker? Overigens vinde van Thijn en Vermeend beide PvdA dat Job niet goed reageert.

Dr Lambiek | 24-07-10 | 14:49

@barch | 24-07-10 | 14:47
*naar voorhoofd wijst en Tour kijken gaat*

Parsons | 24-07-10 | 14:48

Ze zit altijd achter het raam van het paleis of het rijtuig. Iemand die achter de ramen zit en geld ontvangt is toch eigenlijk een .......!

exciter | 24-07-10 | 14:48

@Parsons 14:39
Bent U de laatste keer vergeten dat U kon stemmen?

mark twain | 24-07-10 | 14:47

Moet je luisteren. Hare majesteit de koningin is verreweg de beste ervaringsdeskundige die ons land heeft. Zij heeft vele kabinetsformaties meegemaakt en zij is vele malen briljanter dan welke fractievoorzitter-van-het-moment dan ook. De majesteit is een meester schaker en dit masterplan van de afgelopen weken was schitterend. Ik vind dat hele democratische anti-koningingebral juist gigantisch leeg van inhoud, want door dat geouwehoer hadden we jaren Balkenende, Paars, en noem zo maar op.
Dat de majesteit het eens een keer op een andere keer probeert, met andere lakeien, vind ik helemaal prima. Ik heb veel bewondering voor de koningin en de bevolking van ons land heeft het - samen met de monarchie van Engeland - het beste van deze hele wereld. Al dat geklaag... storm in een glas water. Want we hebben het goed.
Dus ja, de koningin mag van mij nog wel méér, en niet minder invloed hebben op het regeringsproces. Haar functie een symbolische maken? Laat me niet lachen. Onder de koningin en onder hen die haar voorgingen hebben wij het goed. Mensen moeten hun plek leren kennen en stoppen met dit populistische gedoe, want ondanks het feit dat elk huisje zijn kruisje heeft, vertrouw ik op onze koningin die het landsbelang voorop zet. Eat that, van Koetsveld.

barch | 24-07-10 | 14:47

@Weer te laat
Zo gek is dat niet hoor de hoger de staatsschuld des te meer Bea verdient.

Koets | 24-07-10 | 14:47

@An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:42
Een toren kan toch ook?

Parsons | 24-07-10 | 14:45

flunkerT | 24-07-10 | 14:42
Leuk :-) maar dezelfde protestantse universiteit als oa Bos en JP

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:44

Loeki Knol | 24-07-10 | 14:34
Leeft ze nog dan ?

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:44

TBA | 24-07-10 | 14:37
Grappig idd. Weet dat je één van de weinigen in dit land bent die weet hoe het zit met de geschiedenis van de Oranje's. De meesten staan je apatisch en vol ongeloof aan staren als je ze zegt dat de eerste koning van dit land, Lodewijk Napoleon, een Fransman was én bovendien de broer van. .....
Dat is dertig jaar onderwijshervormingen voor je .... een volk zonder enige kennis van de eigen geschiedenis.

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:43

@Ashtrey | 24-07-10 | 14:37
Ja.

Parsons | 24-07-10 | 14:42

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:34 ,
laat me raden: inHolland?

flunkerT | 24-07-10 | 14:42

@Parsons | 24-07-10 | 14:25
* Zoekt ravijn in Nederland *

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:42

Perfekte timing van de Telegraaf om juist vandaag het artikel te plaatsen over de giga-verkwisting onder met name de CDA-graaiers.
Veel breder kan het niet onder de aandacht worden gebracht,dus HULDE!
Leedvermaak om die ellendige rat,luisterend naar de naam Doekle Terpstra alleen al zorgt ervoor dat ik weer eens redelijk optimistich het weekend in ga.
Wilders wil slechts voor direkte noodhulp de knip trekken wat natuurlijk 100% rechtvaardig is.
Cursussen breien,fietsen,nederlands spreken,spruitjes koken,klompendansen en koekhappen moet toch écht zelf betaald gaan worden.
"En Koninklijke Hoogheid: B A C K O F F . . . "

R.B.Scott | 24-07-10 | 14:41

Ik ben republikein, al erg lang, eigenlijk al sinds de basisschool. Gewoon omdat ik vind dat men niet geboren hoort te worden met politieke macht. Helaas houden we in Nederland erg van traditie, zeker als we er geld mee kunnen verdienen. Beide partijen wijzen naar het verleden, maar ook in de tijd van de republiek kregen mensen macht bij geboorte, regenten en adel hadden het voor het zeggen. Je moet bij dit soort kwesties dan ook niet naar het verleden kijken, tradities zijn leuk hoor, maar niet als er politieke invloed aan vast zit.

Wat me wel opvalt is dat veel rechtse kiezers opeens 180 graden van mening veranderen en Bea nu zo snel mogelijk weg willen hebben, dat is puur opportunisme. Overigens zijn de volgende partijen voor een republiek, al lopen ze er niet mee te koop en hebben ze het naar achteren gedrukt in hun statuten: Groenlinks, PvdA, SP, PvdD en D66.

doe nog eens | 24-07-10 | 14:41

Mv. van Amsberg maakt er een puinhoop van zoals de rest van de familie al honderden jaren doet. Het wordt straks nog erger als die zoon van haar Willem de Overbodige onverhoopt koning zal worden, die deugt voor geen moer, gelijk zijn foute opa, zuipt te veel en met zijn argentijnse golddiger wil ik niet, dat hij zich met regeringszaken gaat bemoeien.
Ga linten knippen man.

harob | 24-07-10 | 14:41

@je therapeut | 24-07-10 | 14:33
Op basis van overerving? Zoals dat in Noord Korea gebeurt? #doeffnormaal

Parsons | 24-07-10 | 14:41

het idee dat Bea een voorkeur voor links heeft is net zo belachelijk als dat Wilders het beste voor heeft met Nederland.

Weer te laat | 24-07-10 | 14:40

Geef ze eerst de kans dat ze hun miljoenen of miljarden veilig weg kunnen zetten. De aanhangers gaan steeds maar over tot het noemen van jaloezie en het duurder zijn van een republiek. Maar nu concreet wat levert het ons op? Ze hebben maling aan de Nederlanders. Overigens waar is WA en Max? Mogelijk in hun omstreden stulpje in Mozambique. Overigens zijn het niet de slimsten die aanhangers.

Dr Lambiek | 24-07-10 | 14:40

Ashtrey | 24-07-10 | 14:37
Ooit van de commisaris vd koningin gehoord? ;) Daarnaast een heleboel getouwtrek achter de schermen, en belangrijke baantjes uitdelen aan degene waarmee ze het best bevriend is/die haar politieke gedachtegoed het best kan uitoefenen.

TBA | 24-07-10 | 14:39

@Parsons | 24-07-10 | 14:37
Leuk geprobeerd, dom antwoord...

Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:39

@mark twain | 24-07-10 | 14:31
Mij is anders niks gevraagd. Of heb ik iets gemist?

Parsons | 24-07-10 | 14:39

ratseflats | 24-07-10 | 14:32
De pijn bij het CDA zit hem in de religieuze hoek, geloof mij. Dat islam gebash ligt erg gevoelig bij de CDA achterban omdat ze indirekt als aanval op het geloof in het algemeen zien. Verder is de partij een echte bestuurderspartij die huiverig tegenover instabiele clubjes als de PVV en de LPF staan. Daar zit het probleem.

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:39

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:34
Wat grappig, ik ook! Dan zou je toch echt moeten weten dat Nederland van oorsprong een Republiek is, en de hele monarchistische ellende pas met Napoleon begonnen is. Niks traditioneel een monarchie, traditioneel een Republiek!

TBA | 24-07-10 | 14:37

@Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:29
Is dat de echo die je de hele dag in je hoofd hoort?

Parsons | 24-07-10 | 14:37

Toch heeft Bigi Bana Boy een punt.

Stroopdoos | 24-07-10 | 14:37

Heeft de koningin dan echt zoveel in de melk te brokkelen, naast formateur en informateur aanstellen?

Ashtrey | 24-07-10 | 14:37

@18konijn | 24-07-10 | 14:28
Parsons | 24-07-10 | 14:20

Parsons | 24-07-10 | 14:36

ratseflats | 24-07-10 | 14:32
De pijn bij he bij

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:36

Bos Hout | 24-07-10 | 14:34
De eerste stap is in ieder geval gezet.

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:36

He ja leuk, een republiek met enorm veel macht voor gekozen volksmenners als president. Wilders die de kopvoddentaks gewoon uitvoert omdat hij dat kan.
Doe mij maar deze constitutionele monarchie waarin de consensus van het geheel van de samenleving de macht van enkelen balanceert.

patjepejer | 24-07-10 | 14:35

@Bigi Bana Boy 14:28
Bix, en haar nageslacht, zijn geen échte oranjes, en de oorsprong van dit land was de vereniging van de (toen) 7 provinciën van Nederland, gegoten in een republiek!
Niks geen koningshuis.
Voor extreem links cq landverraders moet je toch echt op een andere website zijn.

necrosis | 24-07-10 | 14:35

OT:
Wat wordt nu de nieuwe nick van Elsa?

Loeki Knol | 24-07-10 | 14:34

TBA | 24-07-10 | 14:32
Ik ben van huis uit historicus, vriend.

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:34

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:33
Zal allemaal wel. Hoor het wel als ze eruit zijn.

Bos Hout | 24-07-10 | 14:34

Dat gaat nog lachen worden met die domme Doekle, die plaat B-2500 atlanti kwaliteit beton voor dat verongelijkte Grrrrrrrrristen smoelwerk van hem is dik genoeg om hem weer een episch te doen falen in z'n strijd tegen de blonde Satan.

Domme Dhimmie Doekle gaat het CDA van binnenuit slopen.........

woefdrammer | 24-07-10 | 14:33

Een land geregeerd door de kleine geest van het 'monarchale museum' is een onderdrukt land. Vive la Republique!

Stroopdoos | 24-07-10 | 14:33

@ Parsons 14:23
Ik ben niet bijzonder oranjegezind ofzo, ik denk dat een regulerende macht over de gekozen partijen in de vorm van een niet gekozen staatshoofd juist goed kan zijn. Zo'n staatshoofd leeft niet in de waan van de dag en hoeft zich geen zorgen te maken over de korte termijn peilingen wat lange termijn wetgeving ten goede zou komen. Ze kan ook zorgen dat er efficiënter bestuurd wordt.

je therapeut | 24-07-10 | 14:33

@Bigi Bana Boy: volgens mij ben jij degene zonder historisch besef... Na de opstand tegen Spanje en de 80-jarige oorlog hebben wij hier toch echt een 'Republiek der Nederlanden' gehad. Pas nadat Napoleon 200 jaar later de boel hier kwam overnemen werd er een koning ingevoerd, dat werd nadat de Fransen weg waren een achterachterneef van Willem van Oranje. Sindsdien zit die familie op de troon politiek achter de schermen aan de touwtjes te trekken en belastinggeld op te strijken. Wist je dat Beatrix één van de rijkste vrouwen op aarde is?

TBA | 24-07-10 | 14:32

@Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:23
Amice, je ontkracht zijn argument, ook al is het maar een deel van de hele waarheid, niet met het wijzen op wanstanden in zijn 'thuisland'.
Het argument dat CDA'ers vuistdiep in de ontwikkelingsindustrie zitten zegt niet dat er van veel andere partijen ook mensen idem zitten, sterker: ik durf te beweren dat er meer salonsocialisten inzitten dan CDA'ers.
Blijft over dat het verspilling is en bij velen zakkenvullerij.
Maar de vraag blijft waarom PVV buiten elke coalitie wordt gehouden (cordon sanitaire?).

ratseflats | 24-07-10 | 14:32

Gemankeerd schrijver en een onzinnig en vooral vermoeiend mens. Dat is S. E.
Wij hebben namelijk met zijn allen besloten dat het zo wel eens kan voorkomen dat Beatrix de formateur/informateur benoemt.Daarover gaan zitten jammeren is dus onzin.

mark twain | 24-07-10 | 14:31

Bea en het CDA zijn viiiiieeesss man!

Patrick Zweedsey | 24-07-10 | 14:31

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:23
Het heeft meer te maken met het feit dat Beatrix nu veel te veel macht heeft, het koningshuis hoeft helemaal niet weg, daar ben ik trots op, maar het dient slechts ceremonieel te zijn.

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:31

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:23
Eens. Een groot deel van het CDA heeft oprechte bezwaren tegen samenwerking met de PVV, vanuit een bepaalde ethiek, maar ja, dat is een vies woord geworden tegenwoordig.

18konijn | 24-07-10 | 14:30

@Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:28 : Er valt echter weinig trots te zijn op het huidige Nederland: Overbevolking, multikul, corrupte zakkenvullers, werken tot na je 65e en je hele leven betalen voor een jaren '70 hok in een afgegleden wijk.

lauwebal | 24-07-10 | 14:30

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:23
De bezwaren van het CDA komen voort uit het kinderachtig, aandachtszieke en brallerige optreden van dhr Wilders in de afgelopen vier jaar. Als hij zijn ideeen iets gematigd had (soort van lijn die Fortuijn voorstond), wat minder persoonlijke aanvallen had uitgevoerd op CDA'ers en wat minder vaak in binnen- en buitenland op kruistocht was geweest, had hij evenveel stemmen gehaald, had hij dezelfde voorstellen uit de coalitie-onderhandelingen kunnen slepen, maar was het kabinet pvv-vvd-cda er allang geweest. Maar goed, het zal wel weer aan een ander liggen (linkse media, beatrix, lubbers enz.) volgens de PVV-aanhang. Het ligt altijd aan een ander.

sjaakdeslinksesul | 24-07-10 | 14:30

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:28
Ik gun Trix en de hare veel lintjes en een gezond leven.
Meer niet.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:30

@Parsons | 24-07-10 | 14:20
Waarom roep je niet gewoon een paar keer achter elkaar "poep"? Dat lucht ook op hoor...

Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:29

Leve de Republiek!

TBA | 24-07-10 | 14:29

knibber | 24-07-10 | 14:26
Dat had ik nu ook.
Verder is het mooi weer om de was buiten te hangen.
Tip voor Trix, gratis en voor niks.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:28

Landverraders zonder enig historisch besef zijn jullie Oranje is onlosmakelijk verbonden met dit land en ik walg van die revolutionaire rioollucht hier. Leuk om hetzelfde gedachtegoed als extreemlinks te hebben hoor. Wees er maar trots op,

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:28

@Parsons | 24-07-10 | 14:13
Kom eens met argumenten. Nu zwets je nog inhoudslozer dan Ephimenco.

18konijn | 24-07-10 | 14:28

@An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:13
Vind ik zelf wel een leuke slagzin. Jaloers?

Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:26

@teun

Geen probleem.

.. Wat?

knibber | 24-07-10 | 14:26

@ojédiaré | 24-07-10 | 14:22
Zoek je een fittie, kleuter?

Parsons | 24-07-10 | 14:26

@treser.info | 24-07-10 | 14:21
Godsamme, is dit nu interweb??

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:26

@An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:23
Ik stem voor. We beginnen in de Baarsjes.

Parsons | 24-07-10 | 14:25

Dat subsidieverhaal is een slap kulargument. Het is natuurlijk waar dat een aantal CDA'ers vuistdiep in die hulpindustrie zitten maar te stellen dat dit nu hét argument tegen d PVV is, getuigt van diepe en gevaarlijke dommigheid. De bezwaren tegen Wilders komen namelijk echt wel uit een andere hoek. Verder wijs ik Sylvain graag op de ernstige tekortkomingen uit zijn voormalige Franse vaderland met al zijn presidentieële corruptieschandalen. Zo bont maken de Oranje's het niet hoor, amice. Dat hele onpatriotische Oranje gebash hier bevalt mij overigens helemaal niet. Een land met zonder de Oranje's met Wilders als PM ? Ik moet er niet aan denken en ga het ook niet mee maken ook.

Bigi Bana Boy | 24-07-10 | 14:23

Wat een totale onzin, in het CDA-huisblaadje natuurlijk.
Paars-plus is vele malen logischer dan machtspartijen-coalitie VVD-PvdA-CDA. Als CDA en PvdA met elkaar door 1 deur kunnen had het kabinet niet hoeven vallen, en als VVD en PvdA samen kunnen is D66 erbij, aangevuld met GL, veel logischer.
En onzin op het feit dat Bea minder macht moet krijgen na natuurlijk.

Stilløs | 24-07-10 | 14:23

@Parsons | 24-07-10 | 14:20
Verder een leuk en genuanceerd stukje tegel van jou! Gefelicitaart.

ojédiaré | 24-07-10 | 14:23

@je therapeut | 24-07-10 | 14:18
Dat doet ze al. Of ben je daar door de oranjegezindheid blind voor?

Parsons | 24-07-10 | 14:23

@Parsons | 24-07-10 | 14:20
Logisch toch? Mijn idee is om willekeurige mensen in een ravijn te blijven gooien. Als de stapel eenmaal hoog genoeg is en iemand overleeft de val, is dat onze monarch voor de rest van de week.
Op maandag kiezen we een nieuw ravijn en beginnen we opnieuw, dragen we ook ons steentje bij aan het tegengaan van overbevolking...

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:23

@Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:17, yep, "de nederlander" is een laf, gemakszuchtig en vooral politiek correct persoon die niet de minste moeite wil doen.
"de nederlander" heeft het socialisme en calvinisme door zijn aderen stromen.."doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg" en zelf nadenken? "daar hebben de regering voor, die mensen hebben er voor geleerd"
Zoals Theo van Gogh al zei: de westerse wereld zal het op den duur afleggen omdat we niet bereid zijn om voor onze rechten en verworvenheden te knokken

Slipsnifter | 24-07-10 | 14:22

knibber | 24-07-10 | 14:21
Bedankt voor de uitleg.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:22

@Parsons | 24-07-10 | 14:20
De koningin is niet een of andere snol Parsons. Je eigen vrouw misschien?

ojédiaré | 24-07-10 | 14:22

VanKoetsveld is een prima nieuwkomer op GS.
Ik zat al een tijdje te wachten op een goede vervanger voor Raoul.

lauwebal | 24-07-10 | 14:22

Nog een keer ?
Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:12

Ahw, heb dat al gemist dus. Sund

knibber | 24-07-10 | 14:21

Eindelijk niet politiek correct gelul.
Bea moet weg, prins pils en zijn stoeipoes zit ook niemand meer op te wachten.
Ontwikkelingshulp alleen nog maar door het leger te gebruiken verstrekken.
Weg met dat schuldgeld!
Nooit meer Pronk 2.0
Zo nu ff fietsen....... ik ben het weer kwijt

ratseflats | 24-07-10 | 14:21

Ik ben het helemaal eens met Ephimenco. Ik begrijp werkelijk niet wat Beatrix allemaal doet. Dat zij achter de schermen behoorlijk aan het touwtje trekt heeft marionet Balkenende de afgelopen jaren laten zien.
We hebben in Nederland toch duidelijk voor rechts gekozen bij de laatste verkiezingen. Het volk heeft bepaald. Dan maar gauw afbouwen dat koningshuis. Dat gevoel wordt bij mij steeds sterker.

GSpot | 24-07-10 | 14:21

@An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:18 dit is internet geen landelijk dictee
vanmorgen soms ruzie met moeders de vrouw gehad.

treser.info | 24-07-10 | 14:21

afleidingsmanoeuvre.
natuuuurlijk is trix voor paarsplus, maar ze is ook voor de grondwet.
dat laatste moesten we vandaag ook maar even memoreren.

Charles Swietert | 24-07-10 | 14:21

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:18
Dat bedoel ik.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:20

@chr!!s | 24-07-10 | 14:15
Het is goed dat iemand op basis van overerving in plaats van competentie macht kan uitoefenen in de hoogste bestuurslagen van dit land? Ben je wel helemaal goed snik? Nederland is een Noord Korea aan de Maas waar één of andere snol met een bepaalde achternaam op basis van het neuqgedrag van haar voorvaderen mag bepalen wie er wel en niet aan een regering mogen deelnemen. SIC!1!!

Parsons | 24-07-10 | 14:20

@Harrie4508 | 24-07-10 | 14:17
Leestekens!! Is uw "." knop kapot?

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:18

"Geef Nederland een nieuw en efficiënt kiesstelsel en beperk op drastische wijze de macht van het niet-gekozen staatshoofd"

Eensch met dat eerste, maar leve de koningin! Ik denk dat het beter met Nederland zou gaan als alléén Bea zou heerschen, maar ja, das weer zo dictatuurderug.

je therapeut | 24-07-10 | 14:18

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:15
Oeeh, kunnen we meteen vragen of het ooit wat wordt met Nederland.

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:18

Het word tijd dat we dat koninklijk huis eruit gooien kost alleen maar geld
het is toch niet meer van deze tijd dat we zulke zakkenvullers onderhouden

Harrie4508 | 24-07-10 | 14:17

Slipsnifter | 24-07-10 | 14:13
Van mensen uit het buitenland hoef je ook niet veel te verwachten, kijk maar naar Greg Shapiro bijvoorbeeld. Het lijkt bijna wel alsof niemand er meer om geeft. Volgens mij vind een groot deel van de bevolking het wel best, als ze maar hun boodschappen kunnen doen en met de Volvo + caravan naar Zuid-Frankrijk kunnen elk jaar.

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:17

Het nieuwe zendelingen werk moet toch ergens van betaald worden, toch?!

ODF | 24-07-10 | 14:16

monarchale museum

nice

SwiftCrack | 24-07-10 | 14:16

@mezelf: zucht...

Slipsnifter | 24-07-10 | 14:16

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:14
Ik ga voor Willem Wever.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:15

Juist goed dat Beatrix hier een rol heeft. De partijen hebben zich tijdens de campagne allemaal zo ingegraven, dat ze nu allemaal gebonden zijn en ze voelen ook nu weer de dreiging van concurrentie. Hierdoor zijn ze ook enorm verdeeld. De politiek is niet bij machte om op eigen kracht een bestuur samen te stellen en heeft de leiding en rust van het staatshoofd ook gewoon nodig. Haar uiteindelijke macht is beperkt, want ze besteedt de taken uit aan nu Lubbers en het zijn ook de partijen zelf die regeerakkoord maken. Maar wel geldt zoals altijd, hoe verdeelder de politiek, hoe groter de macht van de koninging en ambtenaren.

chr!!s | 24-07-10 | 14:15

@VanKoetsveld
+1000 voor "Bea, terug in je hok"!!!!

necrosis | 24-07-10 | 14:15

Het Koningshuis/Bea moeten we gewoon houden,, maar dan als folklore ...
Dan kunnen mensen die het volk gekozen hebben gewoon regeren en besluiten ...

minck | 24-07-10 | 14:15

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:10
Willem de VI, of VII? Ik stem dan sowieso op Willem van Hanegem.

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:14

MOET dat nou ?? : een foto van sneaky Lubbers bij het artikel en direct daar onder : " erectieproblemen" ??? zie : " hier"

daytripper | 24-07-10 | 14:14

@mezelf: Ephimenco, lees toch en door voor je op post klikt

Slipsnifter | 24-07-10 | 14:14

wat een gelul om niks. Waarom heb je eigenlijk een konigin als ze geen enkel zeggenschap heeft.
Is net zoiets als dat je een Lamborghini hebt en nooit harder gaat dan 50 km/h.
De logica van tegenwoordig is echt ver te zoeken. We betalen wel miljoenen voor een koningshuis maar als ze dan doen waarvoor ze betaald worden gaat iedereen mekkeren.
Wat een schaapachtig gedoe toch.

treser.info | 24-07-10 | 14:13

@Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:06
U heeft hier laatst een nieuw woordje geleerd zie ik? Of heeft u van dat word-a-day toiletpapier?
-
Bea, zucht. Men moet niet denken dat deze dame alleen mar geld kost, ze draagt ook wel degelijk IETS bij, door bijvoorbeeld handjes te schudden met bedrijven die zich in Nederland zouden kunnen vestigen... Verder heeft ze......
Ahhh fuck it, ik begin de zin om genuanceerd dingen de bekijken en vervolgens een goed verhaal er van te maken compleet kwijt te raken door deze verrotte, corrupte, laaienlichtende groep mensen die wij ons land in handen hebben gegeven.
-
Ik zeg
------------------De fik er in!

An die ARBEIT | 24-07-10 | 14:13

@18konijn | 24-07-10 | 14:09
Blahblahblah. Zeg dan gewoon "Ik begrijp er niks van."

Parsons | 24-07-10 | 14:13

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:02; en dat is nu exact de situatie in nederland.
Kudo`s voor Ephimeco, er zijn gelukkig nog mensen in dit land die nadenken.
Opvallend is dat dit tegenwoordig steeds vaker mensen zijn die hun roots niet in nl hebben liggen.
De autochtoon lijkt murw gebeukt en moe gestreden...

Slipsnifter | 24-07-10 | 14:13

knibber | 24-07-10 | 14:10
Nog een keer ?

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:12

+hand :)

ServerGenius | 24-07-10 | 14:11

Iemand nog vragen?
VanKoetsveld | 24-07-10 | 13:59
Ja, wat gaat uedele eraan doen, Van Koetsveld? Gaan we met zijn allen naar Goejanverwellesluis en Bea daar het land uitjagen? Gaan we met zijn allen naar Huis ten Bosch, om daar bij aankomst erachter te komen dat Bea allang op de boot naar Engeland zit? Kortom, wanneer gaat GS de monarchie ten val brengen?
Vragen, vragen en nog eens vragen.....

Mijnheer Pastoor | 24-07-10 | 14:11

Stuur dat bejaarde faalwijf lekker met haar familie naar Mozambique. Laat ze
dat land maar eens naar hun proberen te zetten... moet je opletten wat er gebeurd.

ServerGenius | 24-07-10 | 14:11

Ja ik heb een vraaag,

Zou er ook mogelijk een plaatje van een lachende kikker geplaatst kunnen worden? Zoo eentje die meescrollt naar beneden, kun je als je de comments leest je af en toe te goed doen aan die gekke kikker?

knibber | 24-07-10 | 14:10

Het valt me mee dat Bea nog niet de optie 'Stadhouder' heeft genoemd.

Teun van het Tuinpad | 24-07-10 | 14:10

-weggejorist-

Criticoaster | 24-07-10 | 14:10

Niemand wil met je regeren als je het koningshuis afvalt.
Stem allen SP...

da wizard | 24-07-10 | 14:09

Ephimenco zwetst uit zijn nek want Lubbers is nu uitdrukkelijk bezig met onderzoek naar een rechts kabinet. Dat rechtse kabinet was onmogelijk zolang het CDA weigerde met Wilders aan tafel te gaan zitten (weet u nog wel, Ephimenco?) En Tjeenk Willink is simpelweg een zeer gezaghebbend persoon in Den Haag, een vanzelfsprekende keuze als informateur dus. Kortom, wat een bullshit zeg.

18konijn | 24-07-10 | 14:09

Denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat Hare Majesteit de Koningin een iéts te dikke vinger in de pap heeft hier..

Wel amusant om te zien hoe iemand die zich doorgaans op geen enkele manier bezig wil houden met dergelijke zaken opeens even haar koninklijke willetje doordrukt.

De_Sfinx | 24-07-10 | 14:08

Leve de Koningin!

Standard | 24-07-10 | 14:08

100% eens met Sylvain, maar ik ga nog een klein stapje verder.
Opdoeken dat hele Koningshuis!

Met de huidige vorm van dit Koningshuis is Nederland geen democratie. We mogen democratisch stemmen, maar ons stemrecht is geen democratisch recht tot besluit van formatie van een coalitie.
Dat recht ligt blijkbaar in eerste instantie bij Bea.

lion@night | 24-07-10 | 14:08


Leve de Republiek!

Haarkopje | 24-07-10 | 14:07

Het stuk was gister al goed, en nu nog steeds. Hulde.

Rollins | 24-07-10 | 14:07

'beperk op drastische wijze de macht van het niet-gekozen staatshoofd’ Is het ergste wat je kan doen want dan is haar macht helemaal niet meer te controleren. Het hele instituut Monarchie gewoon HELMAAL AFSCHAFFEN. (en eventueel nog even verekenen met de parasietjes voordat ze vertrekken)

Koets | 24-07-10 | 14:06

Oranje, je reinste nepotisme...

Arend Jan B. | 24-07-10 | 14:06

hoor net dat de helft van de cda-fractie nog gewoon vakantie aan het vieren is. eigenbelang gaat toch voor het landsbelang.

cumshaft | 24-07-10 | 14:06

Dramatisch hoor..

"Zoals het benoemen van vertrouweling Tjeenk Willink, tegen het algemene advies, om haar zin, Paars-plus, door te drukken."

Goh, ja joh! Samenzweringstheorieën die rechts tegenwerken! Help!

mzzia | 24-07-10 | 14:03

Hij slaat wel de spijker op zijn kop hiermee. Ik dacht exact hetzelfde.

kleingrutter | 24-07-10 | 14:03

De rol van de koningin dient inderdaad slechts ceremonieel te zijn, anders stelt onze democratie ook geen reet voor en heeft stemmen ook weinig zin.

Steilloos ten Onder | 24-07-10 | 14:02

lol @ dakblad Trouw!

lion@night | 24-07-10 | 14:01

Tja, wisten we al.

Olc32 | 24-07-10 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken