
Nee we gaan hier natuurlijk niet pleiten voor het vertrek van wellicht het meest capabele Kamerlid van de laatste tien jaar. Maar het kan natuurlijk niet anders dat met het mislukken van paars+ ook de politieke carrière van Femke Halsema zich in de terminale fase bevindt. Ga maar na. De salonfähige opvolger van Paul Zakkenvöller maar toch al een eeuwigheid in de oppositie. Amper een keer echt een verkiezing gewonnen. De interne regels moeten oprekken voor nog een termijn als partijleider. Altijd met het vingertje gewezen als het over openheid en transparantie ging. Maar toen er een kabinet gevormd moest worden trok ze alle gordijnen dicht en verschool zich in achterkamertjes. En dan mislukt het kabinet paars+ ook nog. Weg Ministerschap. Weg invloed. Weg
beloning na jarenlang beuken op Vak K. Iedere politicus wil oogsten & verzilveren maar Femke staat alweer met lege handen. Ondertussen warmt de linkse hardliner Jolande Sap zich op om Halsema op te volgen. Fem, het waren prachtige jaren. We zullen je missen. Veel plezier met de kids + man. Schop David Rietveld er nog snel uit en dan lekker een boek lezen in de zon op het dakterras. Je verdient het.
Reaguursels
Inloggen@Birgit Hogefeld | 22-07-10 | 11:05
aggut, je lijkt wel zo'n linksstemmert met zo'n zelfvoldane tekst waarin je nog even benadrukt dat er in de hele wereld maar één persoon is die wérkelijk begrijpt waar het om draait, en -inderdaad- dat is niet eens FH maar dat ben jij natuurlijk zelf!
Prutsmuts, ga naar Gaza
De Zure Citroen | 21-07-10 | 19:54
Halsema is één van de weinige Nederlandse politici die tot nog toe in staat is geweest steekhoudende kritiek te leveren, zonder er een ordinaire scheldpartij van te maken, op de toenemende religieuze dwang die de Nederlandse samenleving ondervindt.
Het zou goed zijn eens de relevante stukken er op na te lezen, die in Nederland allemaal gewoon openlijk te verkrijgen en te lezen zijn. Nu brul je zonder enige relevante kennis van de politieke werkelijkheid.
Zout maar lekker op, Femke. Ga maar lekker op vakantie met je verantwoorde electrische Toyuta. Je bent jaren een nietszeggende kakelkip geweest.
-weggejorist-
Het klinkt wellicht tegenstrijdig maar ik vind haar een mooie fascinerende vrouw alleen sta ik niet achter haar politieke luchtfietserij. Ik sta liever met beide benen op de grond.
Dat neemt niet weg dat ik best wel eens een keertje met haar zou willen knuffelen...
Zonder Femke is GL weer terug bij af: bomenknuffelend gezwets.
nou femke, heb je wat meer tijd om met je stinkende jaren 70 mercedes rond te toeren, hoezo boter op je hoofd milieumongool.]
En die Duyvendak is geen oplichter maar een terrorist, die heeft even geluk dat ie nog leeft.
Hoho, Femke laat zich niet zomaar aan de kant schuiven door een op macht beluste VVD-knul...
Vind het echt zo'n ballentrappende pot. Ff te bewust en feministisch
Dit extreem linkse quasi geaffecteerde mevrouwtje, beter bekend als Halalsema of moslima, moet maar eens rap een enkele reis gaan boeken naar dat achterlijke continent waar groenlinks zo dol op is. (En wel lopend, anders gaat het mi-li-eu eraan) Opzouten met dit wangedrocht!
jammer. leuk mens, juiste 'open-mind', maar helaas bij een foute partij (Vos, Duyvendak, Borghouts, Singh Varma.. om maar eens een paar oplichters te noemen.) . Ik zie haar nog wel eens een eigen partij beginnen, of een leuk programma presenteren (Powned-Gasten, oid ;)
Ik heb een voorstel: Femke blijft, GroenLinks weg. Deal?
Eerlijk is eerlijk. De laatste jaren werd Groen Links realistischer. Vaak meer dan de PvdA.
@Insure | 21-07-10 | 16:21
Je hoeft niet op te rotten naar joop.nl (al zal je daar wel meer vinden dat meer jouw smaak is). Slechts weinigen hier zullen de sociale voorzieningen an sich een gotspe vinden, althans niet op de manier zoals het ooit bedoeld is. Echter vrijwel iedereen laakt de manier waarop met deze voorzieningen is en wordt omgesprongen; en terecht lijkt mij
Groen slinks; landverradelijke leeghoofdige betweters. Linksmensen. Een gevaar voor milieu en cultuur.
Een Playboy foto-shoot is alleen al interessant om te kijken hoever haar buikhaar doorgroeit richting haar zak.
@ Aight
De VVD en de PVV laat de arme arbeider mee betalen aan de rijke villa van een bankdirecteur. Of de VVD wil miljarden snoeien in de zorg. Zo kunnen we bij elke partij wel iets bedenken.
Bovendien bezuinigt de PVV op onderwijs. Niet op de studiefinanciering. Zogenaamd op ambtenaren, maar je hebt ook managers nodig. Of het nu leuk is of niet. Je hebt die mensen toch nodig. Misschien minder, maar toch.
Ben het niet eens met wat groenlinks allemaal wil, maar als groenlinks door iemand vertegenwoordigd moet worden, laat het dan maar gewoon Fem zijn. Ze is best een leuk wijf, zowel qua persoonlijkheid als koppie.
Insure | 21-07-10 | 16:21
Dat kan best zijn, maar het gaat niet om wat ze ooit gedaan hebben. Het gaat om wat ze nu willen. En wat ze nu willen is korten op studenten, zodat alle luilekkerbaantjes die ze onder elkaar verdelen blijven bestaan. Lekker sociaal, waar niemand behalve zij van profiteert.
Ik heb altijd links gestemd. En ik ben beslist geen profiteur. Ik heb een beperking, maar mij hoor je er niet over zeuren. Ik studeer en heb een schema van 40 uur in de week leren( ben student). Voor mij is dat nog langer.
Ik weiger mij en andere weg te laten zetten als profiteurs of als lui. Ik hoef geen zorg die uitgekleed wordt. Mensen die het moeilijk hebben mogen wat mij betreft geholpen worden. En er is ook nog eens zoiets als nuance. Daar ben ik hier misschien voor op de verkeerde plek.
Je kan PVDA alles kwalijk nemen, maar Drees voerde de AOW in en talloze sociale voorzieningen. Den Uyl zorgde voor het minimumloon. Allemaal zaken waar ook rechtse kiezers van profiteren. Een beetje meer respect mag wel.
En nee ik rot niet op naar Joop.nl. Een klein beetje tegenwicht tegen het rechtse geschreeuw hier mag best wel.
gelukkig weg met de linkse trut,sloper ,zeikwijf
Sapperdeflap! Nieuwe haring in aankomst!
Wanneer komt ze nou eens in de playboy????????
Ook een stiekeme linkse fascist, altijd vingertje wijzen en gillen om transparantie,
totdat ze met die dikke reet van haar mee kon onderhandelen, toen mocht niemand iets weten, toen was er geen transparantie!
Links Schorem!!!!!!!!!!!!!
zullen we echt van haar verlost zijnmet die eeuwige gemaakte glimlach
ga naar google en tik in : Lux et Libertas groen links
en alles zal u duidelijk worden
ehh, typfoutje gespot, er staat meest capabele, moet dat niet INcapabele zijn?
Vond dr wel een toffe meid. Bijna nooit met dr eens, maar ze had in ieder geval de capaciteiten van een goed politicus.
@TrauMa
Wat zou dat mooi zijn. Maar weinig vertrouwen. D66,GL te sociaal, VVD te conservatief (als mede sociaal), PVV/TON te fascistisch. Bleh
@Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:46
"bijzonder onder de indruk van zo'n vijfde plaats...." dat noemen wij een middenpartijtje.
magicpenciltrick | 21-07-10 | 12:04
Dat is onzin. Als Halsema liberaler zou zijn dan de rest van GroenLinks, zou ze niet herkozen zijn als partijleidster en zou het verkiezingsprogramma niet aangenomen zijn.
Ik zou haar graag een beurt geven....... als ze tenminste niet zo achterlijk links zou zijn, daar knap ik dan weer op af.
@Discus | 21-07-10 | 10:44
... niets is zo veranderlijk als een politiek standpunt.
-weggejorist-
-weggejorist-
Tsja, links is uit, nu rechts nog en dan eindelijk over op totaal liberalisme.
Op het indienen van wat kleine wetsvoorstelletjes en het stellen van hijgerige kamervragen na heeft ze nauwelijks iets bereikt. Mevrouw Halsema is een mislukt politica. Irrelevant van begin tot eind.
@Zeddegeizot bij de VVD vergeten ze een onverzekerbaar kerncentrale risico van een half triljoen maar even te vermelden. En, als China, India, en weet ik veel wie aan die uranium bronnen gaan trekken raakt het niet op? Het afval is niet zwaar giftig, voor de komende honderduizenden jaren? Dus ik hoor een kandidaat die nog wel een plekje heeft voor een paar melkbussen troep uit Borsele? Nee zeker, hè? Ik heb nieuws voor je, de aardkorst heeft grote 1. En hoeveel reactionaire VVD bla bla je ook uitstoot, dat verandert echt niet. Met andere woorden, er bestaat een kans dat die geweldige alfa mannetjes van meer, immer en nog meer versiersels aan je leven wel eens de overlevingskansen van de kinderen aanmerkelijk kunnen inperken. Of dacht je dat het toeval is dat 1 op 2 mannen in het westen tegenwoordig kanker krijgt in zijn leven? Shocking, nieuw, kan je niet boeien? Nou okay, maar ga dan ook niet zeiken over wat links doet. Want eerlijk is eerlijk, ze tonen even hard de leugens aan van rechts, als vice versa gebeurt. Met andere woorden, ze bereiken in feiten vrij weinig.
Het antwoord is niet links of rechts. Het zijn allemaal in eigen straatje lullende hypocrieten. Het antwoord is holisme, het wat verder kijken dan een stapeltje papiertjes met nummertjes.
Zijn er al naaktfoto's van Jolande Sap?
Wachtgeld moet trouwens ook afgeschaft worden, en als we toch bezig zijn ook meteen het gehele koninklijk huis. En de WW.
zwaai zwaai
-weggejorist-
Osdorpertje | 21-07-10 | 10:07 .
nee die heeft de schaapjes allang op het droge.zoals al die linkse zakkenvullers.en dat wacht geld gelijk afschaffen.
Linksstemmers zijn afhankelijk van de overheid,ze kunnen zelf helemaal niks,gewoon zielige figuren.Zal nooit wat worden,allemaal blaten over groen en klimaat,gewoon profiteurs meer zijn het niet.Als die geitenwollen achterban eens zou gaan opzoeken hoe de "bestuurders" erbij zitten,zouden de oogkleppen afvallen.
Jolande Sap.... die is niet zo knap
dat zou jammer zijn, ik ben fan van Femke.
Kernenergie is onveilig en niet duurzaam, het zadelt toekomstige generaties voor honderdduizenden jaren op met zeer giftig en radioactief kernafval. Bovendien is kernenergie duur en raakt uranium ook op.
Als we niet snel werk maken van een groene economie, dan zal dit grote gevolgen hebben voor mens en milieu.
GroenLinks vindt dat mensen die in eigen land vervolgd worden en niet terug kunnen in Nederland mogen blijven.
GroenLinks streeft naar een eerlijke verdeling van de wereldrijkdom.
______
Serieus. Ik verzin het niet. Bovenstaand samenraapsel van leugens, open deuren en slap gelul levert blijbaar zetels op de TK. Bravo Femke.
keerf | 21-07-10 | 12:31 Goh ik begreep het al niet....
(sukkel)
Het ligt niet zo zeer aan haar maar aan de standpunten van de partij, die ervoor zorgen dat het nooit een grote club zal worden en daar ben ik blij mee.
-weggejorist-
@De La Puerco | 21-07-10 | 12:05
Je had het over grote zaken als democratie en dat het uitsluiten van partijen ondemocratisch zou zijn. In dat perspectief moet je het lezen, uiteraard.
Ach, in feite lul je met zoveel woorden je eigen stelling @11:12 finaal onderuit. Maar dat gevoel had je al een beetje, nietwaar?
@denoorman Kongsi is met een k.
Wat heb je nu eigenlijk bereikt in al die jaren , Femke?
Ok , je bent financieel onafhankelijk en je hebt een fijn huis in Frankrijk.
Maar ik bedoel voor Nederland.
Wat heb je voor Nederland betekend?
nou?
Trouwens, onze Femke heeft al een hele tijd haar Tweets beschermd voor openheid. Tot zo ver Femke en transparantie. Het wordt inderdaad hoog tijd dat deze slecht tegen kritiek kunnende, licht hysterische feminist en salon milieu activist elders haar talenten inzet.
Alhoewel ik niet altijd eens was met haar standpunten, vond ik haar altijd sterk en beleefd in debat.
David Rietveld, ja inderdaad, wat een minkukel is dat. Zo iemand die er als enige van overtuigd is dat hij een intellectueel vermogen bezit.
Maar toen er een kabinet gevormd moest worden trok ze alle gordijnen dicht en verschool zich in achterkamertjes. sterk, en waar. Kortom, al even hypocriet als al die andere partijen. Denk, en werk voor jezelf. Overheden sluiten toch alleen maar compromissen met fascisten voor u. Herinner Swift, waarin de Amerikaanse overheid op uw bankrekening zit mee te kijken. 42 liberale stemmen voor het compromis, in het EP. Rood, paars, oranje allemaal 1 pot nat op het moment dat ze geil worden van de macht.
Dan zal ze binnenkort wel opzichter worden over de illegale negerts op de Franse plantage van vriendin Marijke "Probo Koala" Vos.
Voorvochtvrouw
Famke heeft niks bereikt in al die jaren. Vergelijkbare partijen in omringende landen zijn veel groter. Mevrouw kan leuk debateren en charmant acteren wat het goed doet omdat de vrouwelijke concurrentie in de politiek minimaal is. Verder bereikt ze helemaal niets. Via een congsi met de PVDA probeert ze nu in een kabinet te komen. Fail, Famke -1
De La Puerco | 21-07-10 | 12:10
Bij de PVV is het hebben van een eigen mening verboden. Daar mag je alleen maar jaknikken. Geert bepaald hoe de anderen moeten denken.
Ik denk dat ik wel weet wat mij meer aanstaat.
klein_broertje | 21-07-10 | 12:08
Gaap.
magicpenciltrick | 21-07-10 | 12:04
De voorvrouw doet zich liberaler voor dan haar partij. Tja hoeveel hypocrieter wil je het hebben.
-
Halsema: Mijn partij heeft weliswaar abjecte ideeen, waar ik volledig achter sta, maar ik ben eenoog in mijn partij van de blinden. Zoiets ?
-weggejorist-
@Bulloch | 21-07-10 | 12:05
Je hebt volledig gelijk!
Ik zal geen traan laten als die muts van het toneel verdwijnt.
Misschien is het ook tijd om die hele Groene terreurbende op te doeken?
GroenLinks is een duister clubje
zie ook :http://luxetlibertasnederland.blogspot.com/2010/05/groenlinks-is-een-misdadige-partij.html
Ho, ho. Zoals wijlen mijn schoonvader zei: Nooit hei roepen voor je over de brug bent. Wie zegt dat hare Majesteit niet zal proberen toch haar zin te krijgen door Job Cohen op te dragen een kabinet te vormen met PvdA, CDA, D66, Groen links en SP? Nog niemand aan gedacht? Onze Rattus Catholicus rent zijn benen onder zijn kont vandaan als deze mogelijkheid hem geboden wordt. Tenslotte heeft deze combinatie 86 zetels en is dus duidelijk in overeenstemming met de wens van het Volk. Volgens Mevrouw Von Amsberg dan. En als dit kabinet dan over een jaar in elkaar dondert kunnen we echt lachen. Als Wilders tegen die tijd tenminste geen Volkert van der Graafje gedaan heeft. Of zoiets. Laten we hopen dat er tegen die tijd geen echte Adolf Hitler opstaat, dan zijn de rapen pas goed gaar.
edit | 21-07-10 | 12:01
Het niet in onzinnige onderhandeling willen gaan met de PvdD, omdat dat dat louter tijds verspilling is kan opportuun zijn.
Wat ben ik blij dat die huichelachtige fakers mogen opbokken met hun 'grote noodzakelijke hervormingen'. Links lullen, rechts vullen heet dat.
-edit | 21-07-10 | 12:01
Het uitsluiten van een links hobby clubje, om programmatische redenen valt natuurlijk niet te vergelijken met het uitsluiten van een brede volks beweging.
@De La Puerco: Ze is zeker geen muurbloempje. Ze kan ook zinnige dingen vermelden, en het feit -zoals al in eerdere comments werd genoemd- dat zij liberaler is dan de meeste partijgenoten van G.L. spreekt des te meer voor haar.
En we krijgen Fleur Agema er voor terug. Het PVV wicht dat zo had kunnen weglopen uit een James Bond film.
@ Denkt Na | 21-07-10 | 11:22
Gaat eens doen wat je nickname veronderstelt, want op dit moment lees ik alleen dom, ongeïnformeerd gekakel.
-edit | 21-07-10 | 12:01
Je kunt natuurlijk altijd uitzonderingen hebben.
DeSlapendeInktvis | 21-07-10 | 11:55
Uhm...., nou vooruit, bij hoge uitzondering dan en alleen mbt Halsema.
@De La Puerco | 21-07-10 | 11:45
Hij heeft het letterlijk meermalen gezegd: de PVV sluit GL als enige partij uit. Dacht dat dat toch een feit van algemene bekendheid zou zijn.
@ Ashtrey | 21-07-10 | 10:36
Spookie! je hebt nog gelijk ook ,-)
@ De SlapendeInktvis 11:55
Ik denk niet dat je een conservatief moslim hoeft te zijn om tot de conclusie te komen dat Famke inderdaad een ongestelde eindbaas is.
magicpenciltrick | 21-07-10 | 11:50
Net als Fouter Bos, heeft ze nu een heerlijk excuus om op ere banen jacht te gaan. Die kans zal ze echt niet gaan missen. Er is een beslist nog wel een goed betaalde functie bij een subsidie molen beweging.
Wel een zwaktebod van sommige reaguurders dat ze haar omschrijven als 'permanent ongesteld' en soortgelijke uitspraken. Hello; modern world calling! Je wil jezelf toch niet op één lijn plaatsen met conservatieve moslims die vrouwen minderwaardig vinden?
woefdrammer | 21-07-10 | 11:38
Verdomd ja! Heb je al een email gestuurd dat deze naam niet kan?
Wilders heeft niemand uitgesloten. Wilders heeft slechts gesteld dat er grote verschillen waren, die het samenwerken danig zouden bemoeilijken, dat twijfel gegrond zou zijn of samenwerken wel zin heeft.
Dit betekent, hij erkent dat er water bij de wijn gedaan zal moeten worden om samen te kunnen werken. Dat is anders dan de egocentrische blik van menig links partijleider, om maar te zwijgen over de demonisatie van één man. Ontluisterend om te zien hoe slechts één man zo'n grote invloed heeft gehad op de propaganda van 4 linkse partijen, zonder dat enig partijleider kan zeggen dat hij/zij (ondanks het ruime argumentatieterrein) gegrond kan zeggen dat de PVV uitgesloten moet worden omwege haar houding.
@ enkelen die Femke Halsema een milf vinden:
Femke een Milf??!
OF jullie hebben de lat wel erg laag liggen.
OF jullie moeten nodig uit de zon komen.
Laat ik voor jullie hopen op het laatste.
magicpenciltrick | 21-07-10 | 11:50
Als muurbloempje ?
Hölzenbein | 21-07-10 | 11:50
edit: afgewezen beoogde regering.
-
Je hoeft me niet te bedanken, de nada.
-
Als elke bespreking van een eventuele kabinet zou mislukken plus een aanleiding zou zijn om op te stappen, zou Greet ook thuis zitten. Samen met Cohen, Rutte, Pechtold en Verhagen. Wederom weer een fijne GS non-topic. Laat Femke maar fijn in de oppositie zitten, daar gedijt zij het best.
Femke is de enige in deze regering met ballen!
doskabouter | 21-07-10 | 11:45
Stalin, Mao, Fidel, Pol Pot, Marcus Bakker, Femke Halsema, allemaal vakmensen, ja dat dan weer wel. Maakt ze nog verwerpelijker.
Ik zal haar niet missen, de hypocriete doos. Waar ik wel heel gelukkig om ben is dat we er (kennelijk) toch in geslaagd zijn Nederland weer uit de klauwen van Groen Linksch te redden. Ik hoop voor een lange periode.
-edit | 21-07-10 | 11:39
Programmatisch erg onwaarschijnlijk, is niet hetzelfde als uitsluiten.
Daar zit wel wat in. En daar komt nog bij dat veel stemmer lesbische vrouwen zijn die Femke gewoon een lekker wijf vinden. Dat valt toch altijd weer op als ze het GL publiek in kaart zetten.
Toaal verkeerde ideen maar wel een vakvrouw. Dat dan weer wel.
Ze moest tijdens die onderhandelen zich van haar liberale kant tonen, niet van haar linkse kant. Pechtold idem dito. En ja, nu heeft ze het verkloot en moet ze met de gevolgen leven.
Mensch kwam op mij over als continu ongesteld.
Wat een vreselijk wijf.
Geen verlies.
Groen Links komt voort uit de Communistische partij Nederland, een partij die zich identificeerde met de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis, Halsema is daar voorvrouw van.
-
Halsema heeft jaren rond lopen toeteren, dat de wereld vergaat, quod non, verdedigde tegen beter weten in de grootst mogelijke klimaat leugens.
-
Dat ze er beter uitziet dan Hamer en Jekkelien Creamer, is zo ongeveer haar enigste verdienste.
@De La Puerco | 21-07-10 | 11:30
Bedoel deze link
www.youtube.com/watch?v=C_NMTKDoqSY
Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:06
Jezelf vernoemen naar een terrorist die diverse doden op haar naam heeft staan.....
ziek figuur ben je.
btw, is het een beetje uit te houden daar op het hoofdkantoor van DWARS ?
@De La Puerco | 21-07-10 | 11:30
Jazeker wel. Onder andere hier www.google.nl/search?hl=nl&q=wilde... zegt hij dat en later heeft hij dat herhaalt.
Femke symboliseert alles waar 'links' zijn voor staat:
- Morele kwallen als Wijnand Duijvendak de hand boven het hoofd houden.
- Klimaatonnozelaar zijn (bijv. propageren dat windmolens op wind draaien i.p.v. op subsidie).
- Zwijgen over de uitwassen en gigakosten van de multiculturele heilsstaat.
- De islam eigenlijk afwijzen
www.depers.nl/binnenland/335454/Slinge...
maar toch niet de volle consequenties daarvan nemen, en bek dichthouden en laten begaan; op lange termijn tot grote schade voor haar eigen idealen.
- Jezelf mooier voorstellen dan je bent
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/04/...
aah het geluid van sarcasme wat heerlijk!
Nu is heel die retouché poster voor niets geweest.
Grappig, dat er zoveel Halsemaa verheerlijkende commenteerders zijn, die zich erg bekommeren over de tokkies die volgens hen GW wel aardig vinden.
-
Links=Hypocriet
-
Maar ja, dat wisten we al door hun massale neiging, om over de rug van de arbeider zelf de meest lucratieve baantjes voor zich zelf te regelen.
@Ploertendodert | 21-07-10 | 11:13
Vrij weinig, lees anders m'n eerste comment even, spuit elf. Agema is een Chakra-troll waarmee zij zich per definitie al plaatst in het land der waanzinnigen en dus niet serieus te nemen (haha) is.
Doei, ik zal je (niet) missen!
hans5985 | 21-07-10 | 11:29
Sorry, kon het niet laten
-edit | 21-07-10 | 11:22
De PVV heeft groenliks niet categoraal uitgesloten hoor.
@De La Puerco | 21-07-10 | 11:27
Roflol................
msgambler | 21-07-10 | 11:09
Goed gezien. Het persoontje, in 't geval van GroenLinks, het vrouwtje, daar draait het toch maar om. GL gedijt goed op een soft mannetje dat 'vrouwvriendelijk' is en dus geen brute zuipende billentikker is maar wel woest krulhaar heeft. Of een milf met twee kinderen die samenwoont met een onduidelijke 'vriend' en waarbij bartype's er stiekem van dromen die vriend in de gracht te flikkeren, zodat zij zelf dat derde kind kunnen verwekken en overigens mevrouw tot allerlei orde kunnen roepen.
Jezus, dat er echt mensen zijn die Femke lekker vinden! Waar gaat het heen met deze wereld?!
ik snap niet dat iedereen femke zo geweldig vindt, ze kan niet eens normaal praten, altijd maar die tanden op elkaar houden.
en als ze echt zo gebrand was op het milieu, had ze die ouwe Benz van haar vriend allang de deur uit gedaan, milieuvervuilend ding
hans5985 | 21-07-10 | 11:26
Hoe bevalt het daar in je verzorgings tehuis ?
*zwaait naar Femke* Tot nooit meer ziens linkse kudt hippie.
"wellicht het meest capabele Kamerlid van de laatste tien jaar"......
Laat me niet lachen, zelfverklaarde guttmensch en 100% non-valeur Fapke Kaakklem, flikker toch aub een eind op domme doos.
Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:06
Ja, ze kan gaan stralen op de walletjes, er zijn geperverteerden die op zo een type vallen, heus, kijk maar naar die 10 bedden, err. zetels van haar.
Laat Femke lekker blijven........... waar moet in anders in hemelsnaam op fappen?
Ik heb altijd geyle dromen dat Femke in een latex verpleegsterspakje mij komt wassen................
Totaal mijn politieke kleur niet, maar Femke is wel een bevlogen, deskundig over komende politica en een goed debater (ik weet alles is relatief). Ik zou het jammer vinden als zij zou vertrekken.
Koedoos voor Yeah73 die om 10:04 zei: "ben benieuwd wanneer ze in de Playboy staat" ... heerlijk droog comment :)
Lieve Femke,
Aangenaam,u wordt bedankt.
Kappen voordat het gezwel op uw wang te onappetijtelijk wordt om nog op TV te verschijnen.
En ik ben het eens met eerder genoemde wens hier op GS :
Trek de stekker er maar uit bij dat Groen Links !
H. E. Pennypacker | 21-07-10 | 11:17
VVD wil snijden in linkse hobby subsisies, de PVV ook. De VVD wil de immigratie net als de PVV doelmatiger inrichten. HRA eens, daarnaast staat de PVV pal voor de verzorgingsstaat en wil ook de VVD echt geen uitkeringen gaan afschaffen.
Leg dat eens naast de overeenkomsten met anderen.
@De La Puerco | 21-07-10 | 11:12
Met uw ietwat vreemde redenering is een coalitie over rechts niet mogelijk. De PVV heeft GL immers evengoed uitgesloten en is daarom volgens u een ondemocratische partij. Rechts-blond is, met de PVV erbij, dan ook een ondemocratische coalitie in uw denkpatroon.
Wat nu?
Hoop dat Sap wat slimmer is dan Halsema inzake Big Brother initiatieven als kilometer heffing. Gewoon de benzine/diesel/LPG prijs omhoog en nix te de overheid wil weten waar iedereen is.
Ik heb Halsema altijd met haar pseudo 'digitale voorloperschap' enorm blind/dom gevonden inzake digitale Honecker dingen.
Toch was Halsema voor vrijheid, maar ze vindt a) het spel te leuk (de glimlach gisteren tijdens gaan zitten in Nieuwpoort zei genoeg) en b) ze snapt erg weinig van dat geld verdient moet worden in de markt (ze weet de plaats van de overheid niet) en c) ze strijd 0,0 tegen de digitale controle van het CDA, sterker nog: ze is er een pleitbezorger van.
Welke IT'er gaat Halsema eens voorlezen uit 1984 van Orwell of uit Freedom Next Time van Pilger of uit Shock Doctrine van Naomi Klein?
Dulf | 21-07-10 | 11:17
Nee...
Eerlijk is eerlijk Groenlinks is nou eenmaal niet één van de groten, daar kan Femke ook weinig aan doen. Vond haar als individueel politicus toch altijd een van de beste, wat mij betreft blijft ze.
Klaar voor de toekomst!
-weggejorist-
Ik hoop dat ze in de Tweede kamer blijft!
Er zitten nu al te weinig mooie vrouwen in de Tweede Kamer en het oog wil toch ook wat!? Ik zet het geluid wel uit als ze praat.
De La Puerco | 21-07-10 | 11:12
Wat is er ondemocratisch aan niets te zien in een samenwerking met de PVV? De standpunten op vele vlakken tussen de VVD en de PVV liggen nogal uiteen. het socialisme van de pvv en het liberalisme van de vvd zijn moeilijk te verenigen lijkt me.
@De La Puerco | 21-07-10 | 11:15
Houdt u dan a.u.b aan uw mij-zelf-opgelegde-semi-ban en laat de kinderachtige sneertjes achterwege ;)
Haar reply op twitter @3.06 zegt al genoeg. Lekker op het pluche blijven plakken dus.
Ik heb liever dat ze blijft.
Cohen gaat gedwongen worden te regeren met CDA en VVD. If so dan vreten D'66 en GL de PvdA op. Links versplinterd dan en is out voor kabinetten de eerste 8 jaar.
Lijkt me heerlijk vooruitzicht. Allochtonen verminderen en daarmee kiesvolk van links verminderen. Terug naar Nederland met nederlandse normen en waarden!
Daadkracht en handhaving, nog even!
Moet Willem A ook niet terug komen uit Mozambique (zijn reeds verkochte onderkomen?) kan hij wat ervaring opdoen of is zijn eeuwigdurende vakantie belangrijker voor hem.
An die ARBEIT | 21-07-10 | 11:08
---Semi Ban-----
Jammer, kan Rutger niet meer met haar knuffelen. Nouja, als hij maar rechts negeert komt het wel goed met PowNed.
*Sarcasme uit*
@Biff Eagleburger | 21-07-10 | 10:34
Dat ze nog niks bereikt heeft, behalve dat ik der zou doen, is een redelijk vaststaand feit, maar misschien kun je me ook even uitleggen wat la halsebla nou eigenlijk bereikt heeft behalve wat geroesemoes en een paar lachpartijen in de kamer na wat opmerkingen van haar kant uit die ze deed op een denigrerende kleuterjuftoon? Voor belachelijke voorstellen en onzinnige kamervragen hebben we Marianne Thieme toch al?
Groen links is weer waar het hoort in een heel klein hoekje
H. E. Pennypacker | 21-07-10 | 11:06
Natuurlijk, een meerderheid is een meerderheid. Het uitsluiten van partijen om een meerderheid mee te vormen is niet democratisch en omdat op de VVD na alle Paars+ partijen de PVV hebben uitgesloten is Paars+ een coalitie van ondemocratische partijen. En ja, een groot deel van het electoraat mag zich dus terecht ergeren aan het ondemocratische handelen van de Paars+ fetisjisten.
Een politica waar ik het vaak niet mee eens ben, maar waar ik wel respect voor kan hebben.
Dat zal Pechtold, bijvoorbeeld, niet lukken.
Eerst zien, dan geloven.
hoezo capabel?
in de zin dat ze zonder enige moeite de rol van de koningin over zou kunnen nemen, die andere overgewaardeerde glazen doos?
wees blij dat dit niet de minister van televisiespelletjes is geworden, GROEN GROEN GROEN, bal 42
en dat ze weer dagelijks kan aanschuiven bij die twee onpartijdige 'journalisten' (KUCH)
Femke haar politieke visie is puur hormonaal.
Altijd zuren over het openbaar vervoer maar haar roetmop rijd in een dikke Mercedes diesel.
Femke zeurt altijd maar over de belangen van de burger, maar als de burger tegen Europa stemt, neemt ze het niet serieus en zegt ze dat ze slecht zijn voorgelicht.
Femke => nominatie slechtste politicus van het jaar!
-weggejorist-
Ach, al die uitkeringtrekkers en sandalenmensen vinden wel weer een andere milf om op te stemmen.
@an die
Natuurlijk moet "arts", " begeleider" zijn ...
Geen MEGA-coalitie hier. Jammer Femke. Dat doet Bouta Delano beter.
Huldo's voor een vrouw die haar principes altijd met flair en weloverwogen heeft verdedigd. Ook al zijn het niet mijn principes.
Mogen wij nog lang van haar genieten.
@@De La Puerco | 21-07-10 | 10:28
Aha, u bent gewoon een beetje aan het zoeken naar iets om zuur over te zijn richting mij en heeft moeite overeind te blijven zonder bijstand van uw buddy Sanglier....
Moet u het eens met uw arts over hebben, zegt namelijk iets over uw persoontje ;)
@Schaffelaar | 21-07-10 | 11:02
Met deze uitslag is het mogelijk elke coalitie als kiezersbedrog aan te merken. Maar eigenlijk is het gelul, die term kiezersbedrog. Elke mogelijke meerderheidscoalitie kan immers alleen maar gevormd worden vanwege de uitslag van de verkiezingen. Ook die coalitie die een bepaald deel van de kiezers liever niet heeft. Dat houd je toch.
@Schaffelaar | 21-07-10 | 11:02
Vind het ook geen kiezersbedrog... Maar ik hoor de PVV-adeptjes nogal hard roepen dat paars+ kiezersbedrog is, terwijl die gewoon een meerderheid hebben (en 3 winnaars). Elke combinatie die een meerderheid heeft, doet recht aan de stem van de burger
Ik vond het zo'n irritant kind met haar magnetronstem.
Zoals wij hier in Brabant zeggen:
"Oprotte jonge kut. Bam!''
Ik denk overigens dat ze gewoon blijft. Gewoon omdat het kan en ze irritant is.
Die Liesbeth van Tongeren is trouwens een gevaarlijke outsider, die zie ik dinges, Jolande Sap, nog wel een gewiekste elleboogstoot geven of gif in d'r groene thee doen.
Semper Pecunia | 21-07-10 | 10:50
Ik vind dat niet hypocriet. Je kan best enerzijds de vrije keuze van vrouwen verdedigen om te dragen wat ze willen (of dat nu een hoofddoek of een minirok is) en anderzijds hopen dat vrouwen er zelf voor zullen kiezen om niet voor die hoofddoek te gaan. In het eerste geval verdedig je meerdere fundamentele vrijheden, en in het andere geval verdedig je Nederlandse liberale waarden. Volgens mij gaan die vaak zat prima samen.
H. E. Pennypacker | 21-07-10 | 10:55
Nee dat is geen kiezersbedrog, het CDA is nog steeds de 3e grootste partij. Er is geen meerderheid over links, wel een meerderheid over rechts (Als je Wilders rechts vind, daar is discussie over mogelijk). Een rechts kabinet kan dan toch geen kiezersbedrog zijn?
Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op Wilders, maar veel werkbare alternatieven zijn er niet.
@ Semper Pecunia | 21-07-10 | 10:50
Hoezo achterkamertjes? Bij mijn weten heeft Halsema daar nooit een geheim van gemaakt. Als er één partij progressief is en opkomt voor onder anderen vrouwenrechten, is het GroenLinks. Het enige punt is dat je mensen niet kunt dwingen hun hoofddoek af te doen, omdat het nog altijd een persoonlijke keus is die te dragen.
blinde kip | 21-07-10 | 10:55
Je hebt gelijk, dat is zeker niet handig en zeer zeker niet de lading dekkend wat betreft mevrouw Halsema. Maar de naam is gekozen, ik zal het er verder mee moeten doen op deze website.
@De La Puerco | 21-07-10 | 10:28
Doe maar nog even antwoorden bij het item van gister...
En hoe noem je een korte samenvatting van de inhoud, vorm en opmaak beoordelen?
Dat is die muts die nooit der benen wijdt doet. Hoe het ooit aan kinderen is gekomen is mij een raadsel. Kan ik hier trouwens voor aangeklaagd worden?
Jolande Sap is lector 'Leeftijd en Loopbaan' bij Hogeschool INHolland.
Een gevleugelde uitspraak van haar: "Van kinds af aan ben ik allergisch voor onrecht en dol op cijfers." Haha, dol op cijfers...
Oh, Femke. Inderdaad, het afketsen van Paars pluche kon wel eens een hard gelag zijn voor Halsema. Jaren staan kakelen aan de interruptiemicrofoon, vooral als er camera's in de buurt waren, en dan dit: leeg damestasje, op een pakje sigaretten na. Heeft ze in elk geval nog wat te roken.
Op naar de volgende geinponum bij GL.
De la Puerco bulkt veel zonder enige vorm van inhoudelijke onderbouwing van wat dan ook. Puerco grossiert zelfs in onjuistheden.
De nickname wordt inderdaad eer aangedaan.
@Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:46
Jezelf noemen naar een veroordeelde RAF terroriste en tegelijk opkomen voor mevrouw Halsema lijkt me niet handig. Ik zeg het maar even.
@2emeREP | 21-07-10 | 10:52
Is VVD/PVV/CDA geen kiezersbedrog met de grootste verliezer van de verkiezingen erbij?
Jan Ligthart | 21-07-10 | 10:51
Een linkje, één der velen:
www.privacybarometer.nl
Belangrijker dan dat sentimentele geleuter over langdurige dienstverbanden, inhoudelijke kwaliteiten etc. is de vraag of Jolande Sap eigenlijk te doen is?
Ze moet gaan acteren.
niet onwaarschijnlijk.
de waan van de dag regeert hier dan wel (Wilders bedrogen! We krijgen paars plus!!!) in Den Haag gaat het allemaal iets anders.
ow ja,
leuk weetje:
Als VVD PVV en CDA regeren (76 zetels slechts en met brinkman erbij natuurlijk toch een beetje wankel...) wil de SGP wel steunen.
Reli-blank noemen we die variant.
Dat de GSers even weten dat een stem op Wilders dus betekent dat ze er extra-graties de relinitwits van de Veluwe bij krijgen.
Heeft GL net zo'n 'joriscommissie' als GS?
NIET in de playboy zetten trouwens. Zo opwindend is Femke nou ook weer niet. Kom op kerels, hebben jullie geen smaak meer? GS is de afkorting voor 'GeenStijl' en niet voor 'GeenSmaak' !!!
Ik vind haar meer bij de partij die vrouwen in een tuinbroek in een kraakpand zet, of vastgeketend aan het hek van een atoombommenfabriek. Nee, misschien dat Femke meer scoort door met die tuinbroek aan uit de kast te komen in de Gaykrant of zo. Da's pas echt lekker ouderwets Groen en Links.
@Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:46
Wat een flauwekul, doet u mij eens een feitelijk linkje ? Die grote bek van de Pvda is intern al wat kleiner geworden. Ze weten verdomd goed dat ze het alleen ook niet redden.
Wim-Lex | 21-07-10 | 10:43
Triest eigenlijk, je betaalt zo een figuur 10+ jaar lang en het is eigenlijk niet te duiden, wat voor nut zo iemand had/heeft. Algemeen probleem, maar toch..
Laten we het hopen. Wat een ongelofelijk irritant naïef kind is dat. Constant politiek correct bezig zijn en dan in de achterkamertjes toch verkondigen dat ze niks met hoofddoeken heeft. Zeg gewoon waar je voor staat en doe eens niet zo schijnheilig.
@Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:46
Volgens mij was de PvdA aan de macht de laatste jaren, en de site bestaat nog....
welnee, gaat nog lang niet
kijken we nog jaren tegenaan en wees eerlijk, zo'n slecht gezicht is dat niet
Jammer jongens, maar ik denk dat jullie nog niet van Femke af zijn. Femke is voor GL wat Jan Marijnissen was voor de SP!
F.H's finest hour was het moment waarop de PVV fractie het kamerdebat verliet
en zij direct de microfoon pakte om het CDA nog even flink met politieke stront te bekogelen.
Zij noemde zoiets als het "verdachte" democratisch gehalte van het CDA......
F.H. je had het niet beter kunnen zeggen.
In dat opzicht was je een waardige opvolger van Zakkenvöller die destijds Pim
Fortuyn's aanstellerige charades (als Pim ook eens een weerwoord kreeg en zich prompt gedemoniseerd voelde) op geweldig wijze blootlegde.
Zielige Pim weigerde hem vervolgens een hand te geven.
Verder vind ik je een goede debater, maar met name de communistische "progressieve" achtergrond van je partij en de verbintenissen met o.a. groeperingen als de kraakbeweging, doet me walgen en ik ben blij dat G.L. niet (nimmer) in de regering komt.
@De La Puerco | 21-07-10 | 10:46
Ja, joh. Daar gaat de politiek nou eenmaal over.
Poll: welke dikbetaalde functie bij een milieuclub en/of hulpverleningsinstantie gaat Femke vervullen binnen een jaar?
ze keek zo lief.
-edit | 21-07-10 | 10:40
Zozo, schokkend en zo helemaal Femke, een aanpassing om regeltjes nader te regelen. Tjonge jonge.
Fem, zou nog even blijven: na het volgende kabinet ligt verkiezingswinst voor het oprapen.
En, politiek zonder jou zou toch te saai zijn om naar te kijken.
Jan Ligthart | 21-07-10 | 10:38
Zou jij werkelijk willen dat de PvdA andere partijen ging opslokken en daarmee dit land een dictatuur maken?!
Eén van de eerste vrijheden die bij PvdA op de lijst van afschaffen staat is vrijheid van meningsuiting. Deze site is onmogelijk onder PvdA-bestuur.
6 jaar dik wachtgeld trekken en dan een burgemeesterpost.
Triest wijf.
@ Jan Ligthart | 21-07-10 | 10:38
Op zich helemaal geen slecht idee. Maar op dit moment denk ik dat de PVV te socialistisch is voor de VVD en GL te progressief voor de SP.
@ De La Puerco | 21-07-10 | 10:35
Nee dat kan ik niet. Maar dat kan ik om eerlijk te zijn bij geen enkele politicus. Ook niet van "mijn" VVD-ers of een PvdA kamerleden. Ze komt bij mij altijd over of ze weet waar ze het over heeft en ergens voor staat (ook al zijn dat niet mijn punten).
-edit | 21-07-10 | 10:40
Ook niet mijn partij, dat GL, maar Femke is één van de betere politici heden ten dage.
En ze heeft nog borsten ook.
Femke stapt ook inderdaad helemaal niet op. Ze heeft veel succes geboekt, er is een bulk aan oorspronkelijke GL-visies geïmplementeerd in het Nederlandse politieke denken, en dit land is feitelijk een stuk GroenLinkser in denken en doen geworden.
Dat dit zich niet vertaalt in zetels staat daar volledig naast, het gaat om de werkelijke resultaten die behaald zijn.
Femke gaat gewoon door.
T-Bone | 21-07-10 | 10:41
U is lesbisch ?
zilla | 21-07-10 | 10:33
Ja, heeft wat weg van het verkopen van illusoire Klimaatrampen.
Doei Femke, als troost wil ik je nog zeggen:ik zou je wel willen doen!
Groenlinks heeft niets bereikt, alleen maar met het groene vingertje naar anderen wijzen.
Ooit nam Femke Halzema het op voor Ayaan Hirschi Ali, dat was haar enige daad van betekenis.
Misschien kan ze ook bij de Ikon werken, het liefst i.p.v. die enge Rosenmuller.
@De La Puerco | 21-07-10 | 10:35
Je roept maar wat, zonder te weten waarover.
Ze heeft er zelfs een initiatief tot wijziging van de grondwet doorgekregen, naast een hoop andere zaken.
www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/28331_...
Da's politiiek gezien niet bepaald 'niets'.
Nee, Femke heeft redelijk wat voor elkaar gekregen, binnen de mogelijkheden die ze als kleine fractie heeft, natuurlijk.
Ook niet mijn partij, dat GL, maar Femke is één van de betere politici heden ten dage.
Femke: we zijn trots op je! Maar anders dan GS denk ik niet dat er sprake is van aftreden. Ze heeft het de afgelopen tijd goed gedaan en daarom zal ze gewoon aanblijven. Weer een mislukte scoop van GS.
Halsema: Stop gekonkel in de achterkamertjes groenlinks.nl/node/47731
Geef ons 15 zetels en wij zullen de cultuur van gekonkel in de achterkamertjes stoppen.
Met 10 zetels mag je natuurlijk wel gewoon gaan konkelen in het achterkamertje.
Oud-staatssecretaris van Defensie Jack de Vries gaat advies geven op het gebied van reputatiemanagement.
-
zo zie je maar ..
Wat een gelul; hoogste tijd om de melting pot van tien partijen terug te brengen naar 3. En dáár ligt een schone taak voor Femke; doorbreek de wandjes en kom tot een pvdaspgl(d66) met of zonder kopjes thee... het zal me een worst wezen. En PVV/VVD zullen op termijn ook wel weer het rechterflankje vormen.
Zoniet.... dit soort ellende waar niemand beter van wordt.
Discus | 21-07-10 | 10:34
U doelt natuurlijk op het vullen van het anale gat van het electoraat.
-
/* Termen als in de stront roeren wellen op */
Nee please, Femke niet weggaan. Ik stem weliswaar niet op GL maar je bent tenminste wel 1 van de leukste Kamerleden. Niet die zure SAP please....
* hierbij voorspellen doet dat 11:11 een nieuw toppik verschijnen zal doen *
Wim-Lex | 21-07-10 | 10:31
Kunt U uw uitspraak onderbouwen met wat op haar voorspraak aangenomen wetsontwerpen ? Is moeilijk, ik weet het, zoooooo capabel en dan niets weten te bereiken. Ik snap het ligt aan het Grootkapitaal.
@Ploertendodert | 21-07-10 | 10:27
*proest*
Vergeleken me la kaakklem is chakra-trol Agema een nietig stofje in het politieke universum.
Eindelijk die zelfingenomen betweterige grijns van d'r smoel af.
Het gespeculeer op haar vertrek lijkt me nogal voorbarig. Zolang we nog geen ander kabinet hebben, is paars plus niet uitgesloten. Zo gaan die dingen.
Mijn Femke Fatale geeft nooit op!
@ Chevalier | 21-07-10 | 10:24
Als dát geen mooie manier is om verongelijktheid ronduit toe te geven!
Nee, hoor, die liberale/progressieve inslag van GroenLinks de laatste jaren is uitermate goed geweest. Hiermee heeft GL een gat in het politieke spectrum gevuld, en daar is niks mis mee.
Goedkoop Femke bashen, zielig.
Ik heb niets met GL maar voor Femke heb ik veel respect: een goede, gedreven en eerlijke politicus. GS blinkt steeds meer uit in totaal stupide artikelen die alleen bestemd zijn voor het televaag tokkievolk. Zielig, maar ach, het verkoopt hè?
De La Puerco | 21-07-10 | 10:30
Mijn therapeut is homo en heeft dus in dit geval geen kennis van zaken.
Bij de NCRV zullen ze nog wel een zwaar overbetaalde baan voor haar hebben liggen. Dus geen getreur.
@de la Puerco: Femke is niet bijzonder gecharmeerd van pausen, pausachtigen en navenante afwijkende gevaarspotenties voor vrijheid en vrijheden. Integendeel zelfs. Haar voordragen voor zaligverklaring, bij leven zelfs al, bij een dergelijke mannelijke burkadrager en burgeruitzuiger zal ze absoluut niet waarderen.
Bazooka Joe | 21-07-10 | 10:31
Die fixatie van U zit kennelijk diep, eeeecht wat aan laten doen hoor.
Ze moeten die hele partij van klimaathoaxers verbieden.
Als Femke een nummertje met Rutte had moeten maken voor een plaatse in het kabinet dan had ze dat gedaan. Desnoods midden in de kalverstraat of op de dam in een rechtstreekse uitzending.
Ik ben het niet eens met haar standpunten, maar ze is idd wel een van de meest capabele politici op het binnenhof. Het zal jammer zijn als ze vertrekt.
aardappelninja | 21-07-10 | 10:19
Nou ik vind Halsema nog niet in het rijtje met Paay en Brard thuishoren.
Vind haar eerder thuishoren in een rijtje met oa Linda de Mol.
Bazooka Joe | 21-07-10 | 10:26
Uw vrouw staat daar niet alleen in. Wat vond uw therapeut ervan ?
Alhoewel Groen Links belachelijk is, is Femke best lief.
Rut, ga haar is blij maken met een nieuwe fles wijn. De vorige zal ondertussen wel op zijn
Hopenlijk binnenkort in de nieuwe LINDA meer.
Dit is waarschijnlijk wel een goed conclusie van GS. Eindelijk zal ik dan maar zeggen, opduvelen met dat gore mensch. Groen links ook meteen zwaai, zwaai en weg bij de volgende verkiezingen. Daar gaan wij even een biertje op drinken.
Jolande Sap? Please Fem, blijf! Rek die regels op! Ik wil niet tegen dat hoofd van Jolande Sap aankijken. Als je op je wiki namelijk in werkelijk elke zin het woord emancipatie hebt staan heb ik al gegeten en gedronken. Weg met die positief discriminerende wijven. Het zijn de ergste van allemaal! Gelijkheid ok, maar vrouwen zijn net iets gelijker dan mannen....... gatver
Klaar voor de toekomst, moehahahaha.
"laatste capabele kamerlid": proest, kuch ..... even bijkomen van deze grap. Hemke Falsema. Mijn advies aan haar; remove yourself from this universe.
An die ARBEIT | 21-07-10 | 10:25
Zozo, gaan we weer de vorm en opmaak beoordelen, jefe.
Weg met Femke als MILF van de 2e kamer(de aftakeling was toch al flink ingetreden bij juffrouw kaakklem), tijd voor Fleurtje van de PVV met haar zweep!
Baal als een blok soja?
Birgit Hogefeld | 21-07-10 | 10:20
Zou u haar niet voordragen voor zalig verklaring bij de paus ? Ben benieuwd wat voor ere baantje ze voor zichzelf aan het regelen is. Zal wel iets worden in de directie van een Subsidiemolen.
Toch vond ik haar altijd wel te doen (voor een keertje dan), waardoor mijn vrouw aan mijn smaak voor vrouwen begon te twijfelen.
Nou, ik zie het al. Die zit dalijk dus bij ome Ivo Niehen op de bank om haar ooh zo leuke levensverhaal te vertellen. Top, wanneer komt ze in de PB?
Fijn, een stukje waar geen 300 links in te vinden zijn.. Wel een beetje jammer dat het qua inhoud ook niet veel verder komt als " Femke gaat weg, Jolande gaat het doen... "
Hoop toch dat ze weggaat. Stiekem is ze namelijk een goed kamerlid en een goede partijleider. Door haar vaak liberale opstelling heeft ze GL populairder gemaakt bij een breder publiek. Als ze daar nu weer een of andere Greenpeace fanaticus of ex-krakert neerzetten zakt GL terug naar 6 of 7 zetels. Lijkt me een positieve ontwikkeling.
Hulde, mooi stuk. Nederland is Halsema-moe, van vertrekken op een hoogtepunt is al een jaar of twee geen sprake meer.
... meest capabele ...
*hoofd schudt en proestend afhaakt*
En anders kan haar partner nog wel wat extra declaraties indienen om de 'terugval' van het inkomen te compenseren.
Opgerot met die eeuwig ongestelde rotkop!
Jammer, Femke rulez. Alleen haar visie(groenlinks in z'n geheel) is èèn dikke fabeltjeskrant.
Halsema is één van de weinigen die ook opkwam en -komt voor de vrijheid van meningsuiting van bijvoorbeeld Geert Wilders. Anderen van links tot rechts staan wat dat betreft slechts in verhulde angst distanciëringsuitingen te fabriceren.
Halsema is sterk in zeggen waar ze werkelijk voor staat, de rest speelt hun machts- en belangenspel over de rug en de belangen van de Nederlandse burger heen.
Kunnen we geen petitie beginnen? Femke in de Playboy?
Of een Don&Adje; NK zaadslikken?
En dan nu met een hele dikke gouden parachuut wachtgeld in. Zo nu en dan een commisietje scoren of in een goedverdienende speech even op het bedrijfsleven afgeven.
Zeeschuimer | 21-07-10 | 10:15
Ja, wat moeten GroenLinks en NL zonder haar ? Nou staat me voor de geest, dat ze eigenlijk helemaal nooit iets gedaan heeft, dus ik kan u gerust stellen, het zal we loslopen.
ro8in | 21-07-10 | 10:17
Voor mensen als u zouden ze een senioren versie moeten uitbrengen. Met schoonheden als Paay, Brard en Halsema.
Weg ministerschap? Is er al een ander kabinet dan??
Ook al ben je het niet met Femke eens, haar passie en manier van debatteren spreken wel aan. Laat ze maar lekker blijven....
mens ga toch koken !
Ik zoek nog iemand voor achter mijn aanrecht...
ik vind d'r wel lief...
@Zeddegeizot | 21-07-10 | 10:13
Hear hear. Halsema is hét levende synoniem van verongelijktheid. Veel plezier in je nieuwe zwaar gesubsidieerde functie.
Dat zal Rutger (waar is ie eigenlijk?) wel jammer vinden, geen semi-geflirt meer met Femke. Maatje Plasssssterk ook al weg.
Dan maar een focus op Sabine Uitslag Rutger!
Toch zou ik haar in de Playboy willen zien.
NOG een sollicitant? Hoeveel f*cking mensen hebben jullie nodig daar op de redactie??
Nee, Femke moet blijven! Zij is het beste voor GroenLinks sinds tijden. Zij kan als de beste debatteren en ze hadden toch tien zetels na de verkiezingen.
Ik weet niet waar RutgerT de laatste tijd bivakkeert, maar persoonlijk lijkt me dit een uitgesproken moment veur hem om es te keuvelen met Femke.
Valt dit nou onder het "journalistieke gestrekte been", sollicitant?
Halsema is één van de weinige linkse figuren die pal staat voor de vrijheid van meningsuiting, ook van meningen die ze zelf verafschuwde. Serveer haar maar af. Krijg je inderdaad de Duyvendak of Marijke Vos.
Sorry. Ik mag Femke niet. Politiek opportunisme. Aanvoerder van een diep rood roversnest. Verpakking: Lifestyle mozaïek van wat vage hippe thema's. Inhoud: Bedrog, geweld en intimidatie om zinloze thema's door te drukken die - ironisch - het slechtst uitpakken voor de eigen doelgroep. Moralistisch gekweel aan de interruptiemicro. Wel weten hoe niet moet, niet weten hoe het wel moet. Nooit openlijk afstand genomen van boefje Duyvendak, beroepsleugenaar TSV, gepensioneerd amateurterroristje Pormes en staatsvijandje Brouwer.
Laat de politiek over aan de professionals. Begin een bioboerderij. Maar doe aub het licht uit van GL en pak die exit. Doei!
Discus | 21-07-10 | 10:08
Excellent debater ? Hmm, dacht altijd dat ze niet los kon komen van haar kleuterleidster (syn)droom.
En wat DeSlapendeInktvis zegt dus.
Ik wist wel dat het niet zou lukken met paars+. Rutte wil eigenlijk 32 mrd. bezuinigen... Hij blij!
"Nee we gaan hier natuurlijk niet pleiten voor het vertrek "
en het dan vervolgens toch doen he? stiekumerds
-weggejorist-
DeSlapendeInktvis | 21-07-10 | 10:06
maar die krijgen dan ook minder stemmen, ergo: minder gevaarlijk
@Don Sputare | 21-07-10 | 10:06 De foto met veel haar tussen haar 'tanden', was toch ietsjes, zeg maar veel, beter.
Ik zou het jammer vinden als ze opstapt. Wat je ook van haar vindt; ze werkt duidelijk met hart en ziel en ze is een excellent debater.
Jaja, klaar voor de toekomst, als bakfietsmama. Lekker met riante uitkering de larfjes naar school brengen. Wie zei ooit dat huismoederen geen beroep is ?
Bye bye, zwaai zwaai! Na 10 jaar mag je jezelf toch wel eens afvragen of jouw visie wel de goede is als je continue veroordeeld wordt tot de oppositie!
Het toneel lijkt me wel wat voor haar.
Niet te snel sollicitant. De soap is pas halverwege.
www.youtube.com/watch?v=WXDBLuitItU
Kan ze tenminste weer ongegeneerd in haar oude stinkmercedes rondtuffen.
Beste Femke, ik ken het adres van de sociale dienst in Oost niet, maar dat hoef jij ook niet te kennen want jij gaat lekker 6 jaar wachtgeld trekken terwijl de rest van werkend Nederland hooguit 1 jaartje bij het UWV terecht kan. Veel plezier ermee, en vergeet niet je oude vervuilende Mercedes in te ruilen voor een zuinig stadsautootje.
Ik zal haar missen: 3.bp.blogspot.com/_jzUfCYD_Vps/Smn4orf...
Laten we het niet hopen. Zij is toch wel de meer liberale stroming van groenlinks, beter dan de stroming-duivendak en rosenmoller.
Waar moet mijn moeder dan op stemmen?
@Yeah73 | 21-07-10 | 10:04
Zo snel mogelijk dan. Haar hoeveelheid ouderdomsverschijnselen groeien evenredig aan de staatsschuld (100 miljoen per dag!!) mee.
Er zijn nog vele circuits waarin Femke kan stralen en bloeien als lichtend figuur aan een donker politieke firnament.
Daaaaaaaag Femke!!!!! We zullen je missen..... als KIESPIJN!!!
Dus binnenkort gelijk der Paulie voor de EO opstap?
Femke. Ga maar lekker verongelijkt doen wanneer een man een vrouw komisch bejegent. Daar ben je goed in. Grote ogen opzetten en quasi-geschokt om je heen kijken.
Dag Fem, vond je altijd lekker kittig en heb heerlijk om je kunnen lachen. Dank voor al die fijne jaren. Kuz!
ben benieuwd wanneer ze in de Playboy staat
REAGEER OOK