Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Achter je! Tbs'er loopt Vierdaagse mee

white-tennis-shoe-lost.jpgWelkom bij het Vierdaagse Journaal op deze mooie dinsdag. Het belooft een schitterende dag te worden in Nijmegen, 31 graden en 45.000 wandelaars die stuk voor stuk staan te popelen om aan deze historische tocht te beginnen. Extra spanningselementje: tussen het gebruikelijke deelnemerspubliek van puffend en bijna-dood bevindt zich dit jaar ook een tbs'ert op proefverlof. Wie het is zeggen we niet, maar hij heeft in het verleden meerdere vrouwen verkracht en iemand vermoord. Tegenwoordig gaat het echter al stukken beter en zit hij in de laatste fase van zijn behandeling. Hoe meneer reageert op extreme warmte en grote groepen doodvermoeide, weerloze mensen is nog niet bekend. Maar het verzorgend personeel van de Pompe Kliniek te Nijmegen zit met pen en papier voor de tv om geen seconde van dit baanbrekende experiment te missen! Een wandeltochtje was nog nooit zo spannend en de vraag 'hoeveel deelnemers zullen de finish halen?' nog nooit zo betekenisvol. Fijne toch allemaal! En geen paniek.

Reaguursels

Inloggen

Dit is nog niks. Aanstaande augustus, kan eauk september zijn, doet een viermansploeg uitgefaseerde TB-SSerTs uit De Kijvelanden, de altijd weer gezellige www.vkblog.nl/bericht/83041/Hard_drugs... TBS-kliniek in 010-Rhoon/Poortugaal, situee achter originele vier (of vijf) meter hoge MinDefhekken www.gelderlander.nl/algemeen/dgbinnenl... opt terrein van het civiele Delta psychiatrisch krankenheim, voorheen Maaszicht, vanwaar men volgens Oud-Beijerlandse mensen van vroeger in hun durrep aan de overkant van de langsstromende Oude Maas op zondagmiddagen de mongolen van Maaszicht kon horen krijsen en gillen als die even naar buiten werden gelaten door hun verplegers, De Kijvelanden dus, daarvan doen dus twee keer vier uitgefaseerde Longstayers mee aan het NK Wielrennen Op De Weg en dus ook aan het NK Op De Baan. Hun eerste optreden is tijdens de ploegentijdrit waar ze tot de favorieten worden gerekend die het moeten hebben van een ontsnapping aan de volgende achteropkomende ploeg. Echter de complete kliniekstaf gokt naar verluidt om en met zeer forse bedragen op een finaleplek en eindoverwinning in de ploegenachtervolging. Direkte en meest gevaarlijke tegenstander van onbehandelbare TBS-pseudosporters is volgens Jaap Klootwijk, Persoonlijk Begeleider (PB-erT) van een van de Kijvelandse long stay psychokillers, de ploeg van de fietssurveillanten van de politie Rotterdam-Rijnmond. "Aan die gasten hebben we ieder jaar altijd weer zo'n twee tot drie nieuwe patienten te danken, steevast gepakt na een wilde fietsachtervolging dwars door de stad heen...", aldus PB-erT Klootwijk.

F. von Zeikhoven | 21-07-10 | 05:03

FAIL!! Foto aan het einde is van (minimaal) vorig jaar... Dit jaar lopen de wandelaars met bandjes ipv kaartjes...

Stijlleider | 21-07-10 | 02:36

Ja maar hij heeft toch alleen maar gemoord en verkracht? Ik bedoel wat is nu de kans dat hij op een stuk straat of andere bosrijke omgeving volledig opgaat in de mensenmassa en terdege anoniem 1 van de duizende meelopende mensen te grazen neemt... Valt toch reuze mee joh.

Achterlijk land wat dat betreft....

Schlomo De Peaumeaux | 20-07-10 | 23:53

Dus als ik het zo begrijp is het het beste als mensen met tbs die zijn uitbehandeld gewoon van de ene op de andere dag op straat gezet worden (na jarenlang in een tbs inrichting gezeten te hebben) en dat daar geen enkele vorm van overgangsperiode tussen zit?

joozd | 20-07-10 | 23:36

Nederland. Het land waar het recht en de zorg van één boven de rechten en zorg staat van 45.000 anderen. Godsongelofelijk, dit. Natuurlijk moet zo'n TBS'er re-intergreren, maar moet dat zó..? "Het Adviescollege Verloftoetsing TBS heeft toestemming gegeven." Ja, natuurlijk. Ik zou bijna hopen dat mijnheer de TBS'er de komende dagen ergens de mist in gaat, zodat dit soort achterlijke idioterie eindelijk 'ns eens echt op de agenda komt te staan.

Jerry Nick | 20-07-10 | 22:44

Er lopen veel mensen mee die binnenkort een misdrijf gaan plegen.

Quuick & Dirty | 20-07-10 | 22:12

Nederland OHHHHHHH Nederland ..... ik heb met je van doen ....
Maar hij had een slechte jeugd ...
ZIjn ouders zijn gescheiden. ..
Zijn Pa sloeg hem te weinig of was Rechter ....
Zijn moeder stemde GL ....
Zijn neef ver-drinkt in de Thee ...
Zijn nicht is een vent .....
Zijn straf krijgt hij wel !
RML !

hauwz | 20-07-10 | 21:27

Dat is allemaal gelul, dat zeggen ze alleen om die kudde mensen optijd weer binnen te krijgen. Opschieten want een TBS er loopt achter ons.

Geloof mij maar dat er meer vrij lopen dan dat er opgesloten zijn en of bekend zijn bij de debielenstichting.

Jabalinero | 20-07-10 | 16:07

pas op.... dalijk loopt ene Joran van der S. nog achter je aan!

der MM | 20-07-10 | 16:01

het gaat al stukken beter??? Hij moord en verkracht dus niet zoveel meer.
Nou das mooi ,das heel mooi, das gvd ontzettend mooi.

Ren je rot

jadoei | 20-07-10 | 15:12

Wat een laffe honden daar bij de Telegraaf. Als je reageert dat er niet zoveel aan de hand is want er lopen wel meer verkrachters vrij rond dan is het niet volgens de huisregels en plaatsen ze het niet. Dank je de koekoek. Mijn reactie is niet in hun straatje. De Telegraaf is een KUT krant die geen tegenspraak duldt. Vuile huichelaars.

bbbachstra | 20-07-10 | 14:32

hier, nog een vers WTF berichtje :
-
De PVV eist opheldering over berichten dat Nederland de constructie van een moskee op steenworp afstand van Ground Zero in New York medefinanciert.

nachtschilder | 20-07-10 | 14:14

-weggejorist-

datdoetzeerpap | 20-07-10 | 13:12

........... want hij doet heussssss niets. Is nu lieve jongen geworden........... denken we.......(dus als er tijdens de zwoele nachten op de 4 daagse camping om je tentje rare dingen gebeuren, dan kan dat kloppen). Met dank aan de spiegologische wetenschap die weleens wil weten of het lopen van de 4 daagse écht gevaarlijk is.

longblond | 20-07-10 | 13:03

Waar is de tijd gebleven dat dit soort lui stilzwijgen aan een boom gehangen werd....
Tremor | 20-07-10 | 12:43
Die tijd kennen ze nog steeds in Irak, Afghanistan, Iran, Saudi Arabie, Somalie enz... Pak je koffer en verhuis, als je daarnaar terug verlangt.

bolknak | 20-07-10 | 12:56

@Ariel | 20-07-10 | 12:48
Precies, die psychiaters hebben er ook niet voor geleerd, die lul je zo om.

Probeer het eens... Zal je wel schrikken als je er achter komt dat er ineens een psychoLOOG voor je zit ;)

An die ARBEIT | 20-07-10 | 12:53

Ik wil ook TBS! Superfijne behandeling voor mensen die lekker willen moorden en verkrachten. En ach, een psychiatertje lul je zo omver.

Ariel | 20-07-10 | 12:48

Geweldig toch ons rechtsysteem.
Je vermoord iemand, verkracht wat vrouwen, kortom, je sloopt wat levens, en die persoon mag na een tijdje weer gewoon meedoen.
Soort reset, terwijl de rest game over heeft.

Waar is de tijd gebleven dat dit soort lui stilzwijgen aan een boom gehangen werd....

Tremor | 20-07-10 | 12:43

@watsinneneem | 20-07-10 | 12:28
Nou, voor onderweg heb ik alvast de spandoeken met:

" Zo te zien weinig stress bij TBS " en tegen eind:

" Moordenaar, je bent bijna klaar! "

Zou hij dat kunnen waarderen? * Vraagt zich af *

An die ARBEIT | 20-07-10 | 12:36

Laten we hem met z'n allen een groots onthaal geven vrijdag! Suggesties ?

watsinneneem | 20-07-10 | 12:28

kneuterzak | 20-07-10 | 10:40 Het totaal van uit en thuis is altijd 106, is mij opgevallen als ik het tegenovergelegen ziekenhuis weer eens mag bezoeken.

zeg maar jansen | 20-07-10 | 12:23

Rammstein | 20-07-10 | 11:51
Zo niet, dan toch.

Superior Bastard | 20-07-10 | 12:19

Mooi geschreven stuk tekst Mutsaerts.

Jordert | 20-07-10 | 12:14

Nieuwe functie: De vierdaagse ripper

de Sjeèper | 20-07-10 | 12:10

aan dit soort nieuws begin ik helaas 'te wennen' en dat is niet best
het is dat er iemand melding maakt van dit geval.... maar is het niet dat iedereen eraan gewend is geraakt?
er lopen idd veel ongestrafte verkrachters rond ook bij de de 4 daagse....
hoe kunnen mensen(geleerden, wetenschappers) toch bepalen dat iemand er 'klaar' voor is? Als je meerdere verkrachtingen op je naam staan en moord....
hou toch eens op...
ik verlang naar de berechting in Amsterdam op de dam op een schavot
lekker middeleeuws, maar dan heb je ook wat! het schrikt af, ook die opgehangen lijken naast elkaar als je de stad binnenkomt. Dan krab je je wel achter je oren voordat je iets gaat ondernemen. Zucht waar is die tijd?! en nu ?
Nederland=Luilekkerland=Ziekland
iedereen profiteert zelfs die tbs-er in de wandel4daagse... doe je best!
wahahahahahahahahaha

skaik | 20-07-10 | 12:04

@Rammstein | 20-07-10 | 11:44
Doe ik ook graag hoor, even het bos in ofzo. Maar dan niet langer als een ruim uur... En inderdaad niet omgeven door 14 padvindersverenigingen, de halve landmacht en een peleton senioren...

Ik kom er voor de rust hey....

An die ARBEIT | 20-07-10 | 12:02

-weggejorist-

ganjaman555 | 20-07-10 | 11:56

Tuurlijk, hier kan alles. Daar na nog ff met 'begeleider'naar de Hema om een mes te kopen. Wat een stel idioten toch.

snap_shootert | 20-07-10 | 11:53

Superior Bastard | 20-07-10 | 11:47
Geen idee nog, waar of hoe laat. Maar zelfs dan.

Rammstein | 20-07-10 | 11:51

Longstay zit vol en de bakstenen zijn op?

Johnny Redt | 20-07-10 | 11:50

Rammstein | 20-07-10 | 11:35
Ik ben er donderdag. Hoe laat, waar?

Superior Bastard | 20-07-10 | 11:47

An die ARBEIT | 20-07-10 | 11:34
Het is hardstikke leuk, als je op een leuke plek wandelt, niet tussen de verklede, klote-liedjes zingende naai- en sjoelclub, of de familie Grasmaaier met drie generaties gelul. Eigenlijk daar waar eerdergenoemde Kraaij junior n i e t is.

Rammstein | 20-07-10 | 11:44

TBS werkt niet. Nooit. Alsof je een hetero met praatsessies tot homosensualiteit bekeert.

En-el Hak | 20-07-10 | 11:40

Die hitte is echt Killing....
Wat wordt het: de dood of de gladiolen!

Klokkie | 20-07-10 | 11:36

Parsons | 20-07-10 | 11:30
Ja, zo zou je dat kunnen noemen. Ondanks the killer on the probation-loose.
Ik ben niet zo'n feestnummer.

Rammstein | 20-07-10 | 11:35

@Rammstein | 20-07-10 | 11:21
Ik ben er ook van overtuigd dat minstens 50% van wat er zin heeft met dit weer, zo'n eind te gaan lopen, terwijl men gewoon op een terrasje kan zitten, ergens een steekje los heeft...

* Gaat vanavond toch lekker bij de Kronkel eten *

An die ARBEIT | 20-07-10 | 11:34

An die ARBEIT | 20-07-10 | 11:16
Ik plaats ze niet in hetzelfde rijtje als in een vergelijkimng maken. Ik bedoelde alleen te stellen dat met de beredenering van de televaag alle PVV-ers wel thuis kunnen blijven. Maar als ik mensen beledigd heb: hierbij mijn excuses aan alle pedo's en criminelen... ;-)

Superior Bastard | 20-07-10 | 11:10

Dat daders teveel als slachtoffers gezien worden, is een vaak verkondigde bewering, maar daarom niet zomaar waar. Daders bevinden zich in de macht van de staat en zijn alleen daarom al niet te vergelijken met slachtoffers.

In Nederland zijn de straffen vrij recent nog verhoogd trouwens. De langste tijdelijke straf is daarbij van 20 naar 30 jaar gegaan. Het effect is dat het gezeur om de "lage straffen" nog nooit zo groot is geweest

Wellicht leidt onze manier wel tot een veiligere samenleving. Hogere straffen hebben weldegelijk een potentiële prijs: daders zouden bijvoorbeeld eerder getuigen op kunnen gaan ruimen, wat bij zedendelicten vaak het slachtoffer zal zijn. Daarom is het ook belangrijk dat de wetenschap zich hiermee bezighoudt en we niet allemaal gaan liggen schreeuwen om incidenten: elke keuze heeft risico's in positieve en negatieve zin.

griek1 | 20-07-10 | 11:34

Maak daar eens fijne tochT van, Muts.

Boer in 020 | 20-07-10 | 11:34

@ HappyUndertaker | 20-07-10 | 11:31
Ah. Jij ruikt handel.

Multiflauwekulti | 20-07-10 | 11:33

In de gemiddelde stad loop je regelmatig langs een tbs gestelde.. Ik snap de ophef maar het is niet echt realistisch om te denken dat van alle lopers deze man de enige tbs gestelde is. Ik durf te wedden dat er meerdere tbs'ers mee zullen lopen en hiervan zul je het waarschijnlijk nooit weten.

HappyUndertaker | 20-07-10 | 11:31

@Rammstein | 20-07-10 | 11:23
Om te feesten dan?

Parsons | 20-07-10 | 11:30

Iedereen die gek genoeg is om om 3 uur 's nachts een stuk van 50km te gaan wandelen is rijp voor opname in een TBS kliniek.

brunswijk | 20-07-10 | 11:29

Oeps,
de eerste loperT is al binnen.
Heeft de 50 km in 5.40 uur gelopen, uh gerend.

Frau Antje | 20-07-10 | 11:28

Ach... enkele verkrachtingen én een moord... waar hebben we het nou helemaal over. Bovendien is 'ie behandeld en dingen, dus doorlopen maar mensen. Alleen wel een beetje vlotter dan normaal. En mocht u onverhoopt iets voelen prikken... geen zorgen... de dude is een halve pro en weet wat 'ie doet!
*iets over "de dood of de gladiolen" op gaat zoeken"

Multiflauwekulti | 20-07-10 | 11:24

Parsons | 20-07-10 | 11:21
Tof. Maar ik ben er weer, want ik wil deze week nog even naar ... Nijmegen.

Rammstein | 20-07-10 | 11:23

An die ARBEIT | 20-07-10 | 11:19
Loopt zo de begeleiding eruit, is nu reeds gefinisht en gaat eens lekker de stad verkennen met zijn verrekijker.
Het maakt ook geen fluit uit. Er lopen er meer vrij rond, dan dat er opgesloten zitten.
Ik vond griek1 ook een beetje kort door de bocht met zijn scheerkam.

Rammstein | 20-07-10 | 11:21

@Rammstein | 20-07-10 | 11:15
Heu! Hoe was de vakantie?

Parsons | 20-07-10 | 11:21

@Rammstein | 20-07-10 | 11:12
Wordt denk ik een : " Nothing to see here, just keep walking.. "

An die ARBEIT | 20-07-10 | 11:19

Frau Antje | 20-07-10 | 11:17
Een Blitz-vakantie, als het ware. Too damn' hot, too damn short.

Rammstein | 20-07-10 | 11:19

Rammstein | 20-07-10 | 11:16
Hey, leuk dat je er weer bent!
Fijne vakansie gehad?

Frau Antje | 20-07-10 | 11:17

TheLeader | 20-07-10 | 11:13
Onfortuinlijke naam trouwens, Pompen-kliniek.

Rammstein | 20-07-10 | 11:16

@griek1 | 20-07-10 | 11:05
Nou kan je best ver gaan, en da's okay, maar moslims in het zelfde rijtje plaatsen als pedo's en criminelen....

Beetje mwah...

An die ARBEIT | 20-07-10 | 11:16

Parsons | 20-07-10 | 11:13
Nou moe ....

Rammstein | 20-07-10 | 11:15

Je bent sowieso niet goed snik als je aan die massabullshit mee doet.

Parsons | 20-07-10 | 11:13

Dus als hij deze dagen de fout in gaat? Dan is het terug naar de Pompuhh Kliniek? Spannend experiment!

TheLeader | 20-07-10 | 11:13

Zou hij vandaag ineens "kwijt" zijn, zou dat meteen bekend worden gemaakt ?

Rammstein | 20-07-10 | 11:12

De man zit in de laatste fase van het TBS traject wat inhoudt dat de man al op zichzelf woont. Dus misschien is het wel je buurman.

Lees ook bv elsevier.nl:
"Hij bevindt zich nog wel onder het tbs-regime, maar woont sinds kort zelfstandig en wordt een aantal keren per week behandeld."
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/2...

passchier | 20-07-10 | 11:11

LOST!!!111

Major Oeuvre Welsh | 20-07-10 | 11:11

griek1 | 20-07-10 | 11:05
Maar ook niet tot een veiliger samenleving. Natuurlijk is het geen links complot, maar daders zworden hier te vaak als slachtoffers gezien. De samenleving is niet maakbaar, dingen zijn zoals ze zijn en gaan zoals ze gaan, zo dienen ze ook beschouwd en behandeld te worden imo.

Superior Bastard | 20-07-10 | 11:10

Jawel, jawel, maar voor iedere vrouw die hij tijdens de vierdaagse verkracht krijgt hij een minnetje achter zijn naam dus het zal allemaal wel loslopen.

Randy McRanderson | 20-07-10 | 11:09

Laten we hopen dat die man het blaren prikken niet te letterlijk gaat nemen dan. Over nemen gesproken, wat een woordgrap.
Affijn, dat ie maar flink aan het moorden mag slaan, zijn we ook verlost van die groep huisvrouwen/werklozen/arbeidsongeschikten maar wel gewoon een vierdaagse lopend.
Zullen we een poule maken? Ik zeg 1 dode door hitte, 2 door hitsige.
Iemand?

Roskoning | 20-07-10 | 11:09

Hoelang tot kamervragen over deze verkrandelaar ?

Ghostmarley | 20-07-10 | 11:08

De zure zweetlucht, de penetrante geur van ontsmettingsmiddel, het stilletjes rottend vlees der tenen in doodskisten van wandelschoenen, de zuchtende meute die als een reusachtige hobbezak voortmarcheert...

Over bloedheet asfalt waarboven darmgassen vibreren in vochtige luchtdruk. En steeds omringd door dikke reten gedragen door bespataderde poten, en uitgemergelde levende doden op knokige voettocht onderweg naar het Laatste Oordeel.

De Vierdaagse zou Ed Gein de lust nog ontnemen. Hoewel?

Adalgar | 20-07-10 | 11:05

Ik heb begrepen dat er van de 50.000 mensen sowieso een paar pedo's meedoen! En een aantal moslims! En een paar criminelen! Er zijn zelfs duizenden mensen bij die wel eens vreemd zijn gegaan, dus pas maar op als je partner mee wil doen!

Wat een debielenstukje. Laat normale wetenschappers deze materie uispitten; denken dat alle WO opgeleide behandelaars en beleidsmakers onderdeel zijn van een links complot om verkrachters en moordenaars zo snel mogelijk weer op vrije voeten te laten komen ten koste van de hardwerkende Nederlander is ook een vorm van aluhoedjesdenken. En tot nu toe is er geen enkele empirische data die suggureert dat onze manier van straffen en maatregels (TBS is overigens een maatregel) tot een minder veilige samenleving leidt.

griek1 | 20-07-10 | 11:05

@azijnseikerT | 20-07-10 | 11:01
Precies. Meneer zal met duizenden wandelaars om zich heen niet zo gauw iemand de bosjes intrekken. Nogal veul sociale controle in de 4daagse.

Fijnstoffer | 20-07-10 | 11:04

Mwaah, ik zou me niet zo druk maken over die ene vrijwel uitbehandelde TBSer die meeloopt. Ik denk dat het aantal potentiele TBSers dat meedoet aan de vierdaagse iets is om je wat meer zorgen over te maken...

brunswijk | 20-07-10 | 11:04

Bos Hout | 20-07-10 | 11:01
Er lopen enorm veel militairen mee, uit allerlei landen.
Hmmmm ....

Rammstein | 20-07-10 | 11:04

Rammstein | 20-07-10 | 10:54
Ik hou niet van lynch mobs. Overigens kunnen die ook verlammend werken, omdat iedereen op elkaar wacht. Ik heb een keer een groep van zo'n 50 Grunn supporters op de loop zien gaan voor één doorgesnoven ajacied, omdat niemand de eerste klap uit durfde te delen.

Superior Bastard | 20-07-10 | 11:03

Ach valt ie vandaag niet in herhaling, dan doet ie dat morgen wel.

azijnseikerT | 20-07-10 | 11:01

Rammstein | 20-07-10 | 10:50
Peleton Israëliërs? Lopen die ook mee dan? Om de komende overwinningsmars in Teheran voor te bereiden ofzo?

Bos Hout | 20-07-10 | 11:01

@FrankVeer | 20-07-10 | 10:52
Gewoon laten wegrotten in een Braziliaanse gevangenis.
"klabanuszwengelaars" +1.
Doe je effe naar Zuidberg mailen van SN? Die zal 't waarderen.

Fijnstoffer | 20-07-10 | 11:01

@GeflipteVlaflap | 20-07-10 | 10:07
Behoord je tot de doelgroep dan?

Sliptong | 20-07-10 | 11:00

Ik geloof dat ik het wel net zo eng vind dat er mensen zijn die anderen willen vermoorden alleen maar omdat ze vinden dat ze dat recht hebben. Omdat iemand iets heeft gedaan waarvan zij vinden dat daar de doodstraf op staat. Beetje doodseskader spelen. Zulke mensen lopen dus ook gewoon vrij rond in Nederland. Misschien praten ze morgen wel met uw dochter of vrouw....

bbbachstra | 20-07-10 | 10:59

F'Shizzle | 20-07-10 | 10:54
Leuk & aardig maar wie is er dan schuldig aan stemmingmakerij ? De krant van wie bekend is dat ze het niet zo nauw nemen met sensatie-stukken ? Of de halve rand-debiel die er intrapt en met fakkel & hooivork ter plaatse gaat ?

Rammstein | 20-07-10 | 10:59

Ach, ons kennen en weten is onvolkomen. Misschien heeft deze tbs-meneer Ernst Hirsch Ballin of Joris D wel een heerlijke smeerbeurt gegeven. Dat vraagt toch om coulance?

Fijnstoffer | 20-07-10 | 10:57

FrankVeer | 20-07-10 | 10:52
Zo onschuldig vind ik klabanus zwaaiers en zadel ruikers niet.
Mogen van mij ook in de kliniek blijven. Dan verrassen ze hun visite maar met dat ding.

Rammstein | 20-07-10 | 10:57

Mocht er wat gebeuren dan hoop ik dat diegene wiens handtekening onder dit plan staat als medeschuldige voor het gerecht komt.
-
Maar ik vrees van niet daar in Nederland slachtoffers geen enkele rechten hebben.
Onze rechtspraak is zo "sociaal" dat alleen de daders stijf staan van de rechten.

Moi2 | 20-07-10 | 10:55

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:51
Een op een hè, niet met een lynch-mob. Dan is er altijd wel een die trigger-happy wordt. Oog in oog staan, en dan gghhj-gghjk-bóóm.

Rammstein | 20-07-10 | 10:54

De Telegraaf is echt een krant voor debielen. Leuk zo'n artikel, kunnen ze weer lekker "waar gaat het toch heen met dit land!?!" roepen. Ondertussen is de man bijna uitbehandeld en leeft al zelfstandig. Begrijpen die mensen niet dat deze persoon binnenkort alle vrijheid heeft? De Telegraaf handelt in stemmingmakerij, daar verdienen ze geld mee. Wat de maatschappelijke gevolgen zijn boeit ze niet. Kutkrant.

F'Shizzle | 20-07-10 | 10:54

10:51 was tevens @ Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:49

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:53

Ongetwijfeld zal deze hele kwestie geheel volgens de wet verlopen (gevangenisstraf, tbs, proefverlof en uiteindelijke volledige vrijlating), maar iemand die meerdere mensen heeft verkracht en een moord heeft gepleegd, mag wat mij betreft nooit meer vrijkomen. TBS is misschien werkzaam bij potloodventers, zadelruikers en andere onschuldige klabanuszwengelaars, maar voor dit soort misdaden moet gewoon levenslang worden gegeven in een normale gevangenis, zonder dure TBS, proefverloven, begeleid wonen enz. Simpelweg opsluiten en laten zitten tot ze dood zijn.

FrankVeer | 20-07-10 | 10:52

Rammstein | 20-07-10 | 10:45
Ik weet het voor 99% zeker. Voor mij zijn dergelijke meervoudige seksdelinquenten en moordenaars namelijk geen mensen meer, maar ongeneeslijk zieke mensen die je uit hun lijden verlost uit humaniteit. Dat de maatschappij er ook bij is gebaat, is een waardevolle bijkomstigheid.

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:51

Bos Hout | 20-07-10 | 10:40
Of, wanneer je er zwaar doorheen ziet, en die ziel valt je lastig, geef je hem een enorme ramm voor zijn harses met je net verkregen waterfles.
En misschien loopt er net een peleton Israëliërs achter je.
Legio opties om de man een andre vorm van "therapie" te laten ondergaan.

Maar, eerlijk is eerlijk, er lopen vast nog meer gevaarlijke types mee.

Rammstein | 20-07-10 | 10:50

@ OoO | 20-07-10 | 10:27

Ik schrik soms van mezelf.

DoOne | 20-07-10 | 10:50

Rammstein | 20-07-10 | 10:47
Hahahaha..

Ashtrey | 20-07-10 | 10:50

Alsof je na 40 kilometer nog zin hebt om iemand even aan te randen. Vergezocht.

Sliptong | 20-07-10 | 10:49

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:43
Dat weet je nooit als je echt voor een levend mens staat denk ik, maar ik heb er geen morele bezwaren tegen. Iemand die heel bewust een ander mens vermoord voor geld, macht of sex hoeft geen kans meer te krijgen.

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:49

Zet de man voor een riksjah, stuur hem het centrum in ( MET een begeleider op de kar ). Kan 'ie lopen wat hij wil en brengt nog wat geld in het laatje ook nog...

An die ARBEIT | 20-07-10 | 10:49

@chevyeddy | 20-07-10 | 10:15

Nee hoor. Probeer maar eens een werkwoord in te vullen dat niet op een d eindigt.

Drifthout | 20-07-10 | 10:48

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:39
Mijn idee. Sommige daders hebben hun recht op een bestaan in onze maatschappij verspeeld. Iemand die vrouwen verkracht en vermoord hoef ik nooit meer terug te zien op straat, alle welzijnswerkerspraatjes ten spijt.

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:48

Only in the Netherlands...

Barry Balzak | 20-07-10 | 10:47

Ashtrey | 20-07-10 | 10:45
"En meneer gaat ons nu laten zien, wat het geheim is van zijn Vierdaagse energie, ik ben natuurlijk erg nieuwsgierig dus ..... wacht ... ik leg even de microfoon neer ...... "

Rammstein | 20-07-10 | 10:47

Rammstein | 20-07-10 | 10:42
Aber so wichtig..

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:46

Tuurlijk. Want als 'beroeps' TBS-er geeft niets meer bevrediging dan total-loss van het lopen nog effe een verkrachting d'r uit knallen.
Krijg je een extra medaille voor.

@ 00:00:01 | 20-07-10 | 10:46

Moet kunnen in NL zo,n experimentje; Tis tenslotte maar jouw bloed en onze intellectuele moed, trouwens nog paar bijkomende voordelen zijn, deelnemers blijven stug doorwandelen en letten veel meer op elkaar, en de verwachting is dat et wildplassen achter struiken stukken minder is!

william7055 | 20-07-10 | 10:46

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:43
Dat weet je pas wanneer je ervoor staat.
Niet iedereen is een Marcellus Wallace, als het moment daar is.
Met een klein roestig keukenmesje komt je punt misschien beter over.

Rammstein | 20-07-10 | 10:45

@Superior Bastard | 20-07-10 | 10:43
U wordt gepakt op het moment dat u met 3 km/h te hard "wegscheurt" van het plaats delict.

kapotte_stofzuiger | 20-07-10 | 10:45

[email protected] | 20-07-10 | 10:36
*ziet Hansie achterloos in struiken lopen doen*

Ashtrey | 20-07-10 | 10:45

Ik vind dat de dader wel gestraft mag worden ergens tussen de 4de en 7de verkrachting of en vanaf een moord of 2. Zo soft hoeft het voor mij ook niet hoor.

blinde kip | 20-07-10 | 10:44

Meneer TBS kan toch ook de Vierdaagse lopen, zeg, over een week ? Begeleiding mee, gezellig aan de ketting en lopen met je kadaver.

Rammstein | 20-07-10 | 10:43

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:39
Een doodseskader. Wie zou het van ons, keurige huisvaders, verwachten? Ik zou er echt geen moeite mee hebben om de trekker over te halen. Jij?

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:43

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:40
..... en ik had nog globaal gespeurd of-ie er niet al tussen stond.
Timing is a tricky thing.

Rammstein | 20-07-10 | 10:42

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:36
Maar dat dat nou tussen - door het weer en inspanning - luchtig geklede hete bezwete vrouwen moet is misschien niet echt handig.

Bos Hout | 20-07-10 | 10:40

Rammstein | 20-07-10 | 10:38
Great minds...

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:40

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:11
Als wij het voor het zeggen hebben in dit land richten wij samen een "Kogel door hun kop Pompe kliniek" op, speciaal voor dit soort gevallen. Doen ?

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:39

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:37
De TBS'er de dood, de overige wandelaars de welverdiende gladiolen.

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:39

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:36
Een kans inderdaad. Zo, hoppetee, de Waal in, vanaf de brug.

Rammstein | 20-07-10 | 10:39

@Rammstein | 20-07-10 | 10:36
Ah, is die blonde lul met mond ook aanwezig? Dat zou ook mooi zijn, ik zeg hup! TBS-er! Verlos ons!

SODEP | 20-07-10 | 10:39

Hoeveel vrouwen hebben te maken gehad met ongewenste sexuele intimidatie. Ik geloof wel iets van 60 of 70 %. Hoeveel vrouwen zijn ooit verkracht of aangerand? Dus hoeveel daders lopen gewoon rond in Nederland? In uw straat en bij u op het werk. Gewoon de buurman of de bakker of de collega. Of een reguurder van GS. En dus ook deelnemers van Nijmegen. Als er 20.000 mannen meedoen zijn daar zeker enige honderden bij die wel eens iemand hebben verkracht. Kortom: geen reden tot paniek. Niet meer dan ander jaren zeg maar.

bbbachstra | 20-07-10 | 10:39

Mwoah, dat is dan zegge en schrijve één bekende psychopaat.
Heeft iemend een idee hoeveel onbekende psychopaten er in de menigte lopen ?
Overtigens ben je sowieso al niet goed bij je hoofd als je je in deze hitte en een dergelijk kuddeverband wenst te verplaatsen

wouter het bos in | 20-07-10 | 10:38

Je zult toevállig de Vierdaagse maar lopen als slachtoffer zijnde. Lekker, de paden op de lanen in. Goeie therapie (" .... now, walk it off !!") en ineens loopt Kneus je voorbij bij de stempel-tent.

Rammstein | 20-07-10 | 10:38

aaah joh, loopt wel los

De Gristen | 20-07-10 | 10:38

De kans is aanwezig dat één van zijn slachtoffers, als therapie, ook meeloopt. Leuke confrontatie kan dat worden.

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:37

Maar het wordt voor veel deelnemers nu dus echt de dood of de gladiolen straks op de Via Gladiola in Nijmegen. Dat maakt het wel extra spannend natuurlijk.

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:37

@Superior Bastard | 20-07-10 | 10:32
U komt binnenkort ook naar de workshop? Knuffel een psycho?

Die mensen hebben gewoon liefde nodig....

An die ARBEIT | 20-07-10 | 10:36

Ja maar, je kunt die arme man toch niet zo maar de rest van z'n leven opsluiten alleen maar omdat hij een paar vrouwen verkracht en vermoord heeft ? Wat zijn jullie rechtse rakkers toch hardvochtig. Deze man verdient een kans.

Bigi Bana Boy | 20-07-10 | 10:36

SODEP | 20-07-10 | 10:33
Nee jôh, die Hans Kraaij junior. Is een beetje naïef, loopt zo met zijn microfoon die Tee Bee Ess-man achterna de struiken in.

Rammstein | 20-07-10 | 10:36

Verstandig is het dus om je groep niet te verlaten om even je veters te strikken of een appelsientje achterover te slaan, doorhollen en niet even stilstaan.

kitspuit | 20-07-10 | 10:33

Als morgen bekend wordt dat Fons de Poel verdwenen is, zal ik er verder geen traan om laten.

SODEP | 20-07-10 | 10:33

@Patrick Zweedsey | 20-07-10 | 10:29
Dank! Dat is een goede om de dag mee te beginnen.

* Typt youtube in *

An die ARBEIT | 20-07-10 | 10:33

An die ARBEIT | 20-07-10 | 10:30
Precies. Daders zijn zielig, slachtoffers kunnen doodvallen als ze dat al niet zijn.

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:32

OoO | 20-07-10 | 10:27
Oh, de DamschreeuwerT had dan ook mee moeten lopen, want die liet zelfs de kroonprins rennen.

juriste | 20-07-10 | 10:31

Inderdaad, geen paniek, mensen. Het is toch nog nooit voorgekomen dat een TBS'er op verlof weer de fout in ging...

jimbrowski | 20-07-10 | 10:31

In de jaren 70 was er al de film "De 5 van de Vierdaagse" (Met o.m. Johnny Kraaijkamp Sr. en Leen Jongewaard). Daarin mochten 5 gevangenen bij wijze van experiment de Vierdaagse meelopen. Nix nieuws dus; gewoon doorlopen!

MorkieMork | 20-07-10 | 10:30

@drastic | 20-07-10 | 10:23
Dat u de term niet kent, spreekt in uw voordeel ;)

Maar goed, het verzorgen van goed onderdak, met fijne service en een videotheek aan huis is dus blijkbaar niet meer genoeg in Nederland. Voortaan moeten onze " slechtsten der slechtsten " ook gezellige uitstapjes meemaken en gewoon lekker onder de mensen zijn, zonder dat zo'n vervelende begeleider de hele tijd over je schouder meekijkt. Als je eens even verlekkerd kijkt naar een klein meisje, of rustig de omgeving verkent voor een afgelegen bosje o.i.d, mag je natuurlijk ook gewoon niet gestoord worden.

Want dat verdient een goede burger nu eenmaal! Toch?

An die ARBEIT | 20-07-10 | 10:30

The Evil One | 20-07-10 | 10:26
Godwinnen moet je gewoon doen als je vindt dat je dat moet doen, maar als je er niet bij was kun je helemaal niet weten of het zelfmoord was.

Bos Hout | 20-07-10 | 10:30

Ëéntje meer of minder maakt toch niets uit tussem 45000 menschen die een steekje los hebben zitten.

kneuterzak | 20-07-10 | 10:30

He do the song about the sweet lovin women
He do the song about the knife
He do the walk, do the walk of life
Yeah, he do the walk of life

Patrick Zweedsey | 20-07-10 | 10:29

Zijn ze nou met hem aan het experimenteren of met die blarenlopers?

ZehSpittah | 20-07-10 | 10:29

Doet de Stichting Joran van der Sloot een inzamelingsactie. Wel doneren mensuuh, de man heeft het niet breed qua financieel geld.

Rien7847 | 20-07-10 | 10:28

-weggejorist-

HardwerkendeBlanke | 20-07-10 | 10:26

Excusez le Godwin, maar het is dat een dictator van een land ten oosten van ons in 1945 zelfmoord gepleegd heeft, anders hadden ze hem in Nederland asiel verleend, tbs gegeven en gerehabiliteerd, iedereen verdient (ook als je de dood van 20 miljoen mensen op je geweten hebt) een tweede kans tenslotte in Knettergek-land.

The Evil One | 20-07-10 | 10:26

Ze hadden het warme weer tbs moeten geven. Dat is pas een killer.

blinde kip | 20-07-10 | 10:26

Aart Z. | 20-07-10 | 10:21
LOL! Pamplona aan de Maas.

Bos Hout | 20-07-10 | 10:26

Een beetje door het bos wandelen is heerlijk, maar om dat nou met 45.000 man gezamenlijk vier dagen in een grote oven te doen heb ik nooit begrepen.

Bos Hout | 20-07-10 | 10:24

"kliniekkenkapsel"?

drastic | 20-07-10 | 10:23

Mensen die in deze hitte vrijwillig vier dagen gaan wandelen in de omgeving van Nijmegen, mogen van mij sowieso opgesloten worden in een TBS-kliniek.

SODEP | 20-07-10 | 10:13

Hahaha wat een kansloze SBS wandeling is dat ook!

keizeradmiraal | 20-07-10 | 10:23

Dr lopen er in ieder geval genoeg mee om te verkrachten.

joss | 20-07-10 | 10:22

Op de vierdaagse zijn er genoeg getuigen om samen met de politie een eventuele slachting te reconstrueren. Ga daarom gerust lopen.

blinde kip | 20-07-10 | 10:22

Nog wat stieren er doorheen jassen en het feest kan beginnen....

Aart Z. | 20-07-10 | 10:21

BekenTTT... dat is weer een euro in de boetepot voor Mutsaers...

Vote/View | 20-07-10 | 10:21

Dit gaat richting het "pedojagen" door de kampers.

juriste | 20-07-10 | 10:21

Als er dan toch proefverlof is, dan is dit volgens mij een prima keuze.

Koos Knak | 20-07-10 | 10:20

Hmm.... hoe heeft die vent getraind dan ??? Och ja, daar krijg je extra verlof voor...

Cor Rupt | 20-07-10 | 10:20

"De man met de hamer", kan wel heel letterlijk uitpakken zo...

eeneind | 20-07-10 | 10:18

Dat plaatje... komt toch uit Lost?

Stijf 64 | 20-07-10 | 10:18

Ach, ze zullen toch wel zijn ballen afgesneden hebben voor hij de kliniek uit mocht toch? toch?

provinciaaltje | 20-07-10 | 10:17

landlopertje | 20-07-10 | 10:16
Ja.

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:17

Misschien is dat wel de echte reden waarom er sinds de laatste jaren zoveel 'hitte slachtoffers' vallen bij die vierdaagse.

kitspuit | 20-07-10 | 10:16

Er lopen wel meer mensen vrij rond die ooit gevangen hebben gezeten vanwege moord en/of verkrachting. Of hadden die allemaal levenslang moeten krijgen dan? Niets aan de hand. Opgeklopt schuim. En nee ik loop niet mee.

landlopertje | 20-07-10 | 10:16

En Haran B. heeft op het 10-kilometerpunt een blarendoorprikpost ingericht.

Bos Hout | 20-07-10 | 10:15

Een paar jaar geleden vielen een paar doden, zou hij al een kruisje hebben?

truly amazed | 20-07-10 | 10:15

gezien de dagelijkse hoeveelheid berichten van dezelfde WTF strekking, lijkt het een goed idee daarvoor een aparte site te starten..
-
Het Amsterdamse stadsdeel Centrum subsidieert koranlessen die volgens het stadsdeelbestuur 'geen meerwaarde' hebben voor de inburgering in de samenleving. Dat stelt VVD-deelraadslid Stefan de Bruijn.

tinyurl.com/3xzfmbd

nachtschilder | 20-07-10 | 10:15

Da's een nieuwe FBI-aanpak tegen de overbevolking. Ruimt toch lekker op, nah?

oebidoebie el grande | 20-07-10 | 10:15

@ Drifthout
Helemaal mee eens. Beetje overdreven allemaal. Voor een moord krijg je in NL nu eenmaal zelden levenslang, maar als de desbetreffende man uit de gevangenis zou komen zou je er niemand over horen. Als het om TBS-ers gaat zien de meeste mensen zo iemand levenslang in een kliniek zitten.

legaalblondt | 20-07-10 | 10:14

Mensen die in deze hitte vrijwillig vier dagen gaan wandelen in de omgeving van Nijmegen, mogen van mij sowieso opgesloten worden in een TBS-kliniek.

SODEP | 20-07-10 | 10:13

Ik heb de andere berichten erover in de media ook gelezen, deze man zit in de laatste fase voor zijn vrijlating. Er zullen best wel meer mensen met een strafblad meelopen in de vierdaagse, en ook mensen die nog niet eens veroordeeld zijn voor delicten die ze gepleegd hebben. Het wordt weer erger gemaakt en opgeklopt, leuk om lekker nieuws te creëren.

JSD75 | 20-07-10 | 10:13

Je weet niets van die man behalve dat ie in zijn laatste fase van de TBS zit. Vrijkomen doet ie toch dus laat hem maar gaan. Ik denk niet dat we vanavond horen over een meervoudige moord tijdens de 4-daagse.

kleingrutter | 20-07-10 | 10:13

Komt allemaal goed,maak je niet zo druk.

SideburnS | 20-07-10 | 10:12

Ik zie de koppen al..
"Deelnemers Vierdaagse leggen afstand in recordtijd af"

DoOne | 20-07-10 | 10:12

In mijn ideale wereld was deze ongeneeslijk zieke man (let wel: énkele verkrachtingen én een moord) al lang gecremeerd.

*Vrouw belt om goed op te letten*

Superior Bastard | 20-07-10 | 10:11

Dan voer je als keurige VVD-stemmer allerlei redenen aan waarom de VVD toch best in Paars+ kan stappen. Dan meen je zeker te weten dat tegenstellingen tussen links en rechts er niet meer toe doen. Dan denk je echt goede argumenten te hebben waarom de gevestigde partijen heus wel misstanden aan kunnen pakken als de slappe houding richting bewezen criminelen.
En dan is daar de linkse kerk die er met man en macht alles, maar dan ook ècht alles aan doet om Nederland massaal achter Wilders te krijgen.

Zeepstra | 20-07-10 | 10:11

vind+t

Drifthout | 20-07-10 | 10:10

bekenD, fijne tochT

Ben Zine | 20-07-10 | 10:10

Als ik het goed lees komt meneer sowieso vrij. Dan is het toch niet zo vreemd dat hij op proefverlof gaat voor je hem de kliniek uitgooit? (los van de vraag of je vind dat hij vrij moet komen)

Drifthout | 20-07-10 | 10:10

Tjonge kan zo'n saai evenement toch spannend worden.
*pakt sjoko prins en koffie, leunt achterover in de zon en wacht af.

weedo | 20-07-10 | 10:09

Ik lees dat hij zelfstandig woont. Dus er is geen commotie als hij in z'n uppie naar de supermarkt gaat en nu wel omdat hij meeloopt in de vierdaagse? Weer lekker hypocriet van de televaag.

Wim-Lex | 20-07-10 | 10:09

als er straks een vrouw verkracht wordt of als er iemand vermoord wordt tijdens de 4-daagse, dan weten we tenminste wie de dader is

wurly | 20-07-10 | 10:08

Ach er zijn TBS-ers die in het dagelijkse leven heel normaal zijn. Werk, huis, auto, vriendin, hond, kind, en bookmarks van hele normale websites.

Ze zijn doodnormaal totdat iemand zegt "zo wat een lekker wandelweertje he". Dan draaien ze compleet door. Onbedwingbare wurgneigingen. Jeugdtraumaatje. Kan gebeuren. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!

ZDEV | 20-07-10 | 10:08

Wat kan er nou gebeuren? De Vierdaagse is één en al gezelligheid, vooral met dit heerlijke weer worden de mensen extra vrolijk.

Zeeschuimer | 20-07-10 | 10:07

Kan ie de mensen een beetje opjagen zodat ze op tijd binnen zijn..

loerelau | 20-07-10 | 10:07

Hoe meneer reageert ..... is nog niet bekenD.
Mutsaerts, pak je spullen en ga wat anders doen.

Jaap Knasterhuis | 20-07-10 | 10:07

Damn, het lijkt erop alsof mijn luiheid mij gaat redden!

GeflipteVlaflap | 20-07-10 | 10:07

"is nog niet bekent."
Aanpassen maar weer!

weesgegroet | 20-07-10 | 10:07

Spannond!

DoOne | 20-07-10 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken