Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Middelkoop: "Al Qaida grotendeels verslagen"

eimertspssstjehebteenwijnvlek.jpg Slingers aan de muur! Muziek uit de speakers! Het is tijd voor een feestje. Moeder de vrouw wapper uw tiet uit het raam onze jongens komen naar huis. Operatie ISAF in Afghanistan is voorbij. De strijd is geleverd. De vijand verslagen. Marjah is een oase van rust. In Helmand heerst de vrede van een kinderboerderij. Zuid-Waziristan idem dito. Kabul is nog stiller dan Staphorst op zondagmiddag. Je kan bij wijze van spreken in Afghanistan een kanon afschieten. Zo veilig is het. Komt omdat we Al Qaida verslagen hebben. Echt waar. Nu roept u wellicht: He wacht eens even. Dat Battle report hebben de Yanks mij niet doorgefaxt. Maar dan heeft u natuurlijk onze gezaghebbende Minister van Defensie (en tevens nog een paar tijdelijke departementen voor spek & bonen) Eimert van Middelkoop gisteren gemist in Spraakmakende Zaken. Daar zegt hij namelijk: "Ik denk dat de strijd tegen Al Qaida grotendeels gewonnen is". Geweldig toch? Geert Wilders loopt geen enkel risico. Als dienstplichtontduiker Eimert zegt: We hebben de oorlog die geen oorlog is gewonnen, dan is dat zo. Wil Generaal Watje dan nu even vandaag nog Obama bellen met het goede nieuws? Zit iedereen volgende week lekker thuis. (via)

Reaguursels

Inloggen

een andere, ethisch bezwaarlijke, maar mogelijk effectieve taktiek zou kunnen zijn om de Taliban van fondsen af te snijden door de heroinemarkt te verzieken en te overspoelen met goedkoop synthetisch spul, deze vorm van oorlog is in ieder geval kostendekkend

Bamzaaiert | 17-07-10 | 22:07

correctie, ik bedoelde natuurlijk, Iran heeft appeltje te schillen met al-qaida + Taliban in de strijd om wie nu de ware opvolger van de profeet mag zijn

Bamzaaiert | 17-07-10 | 22:00

Elmert heeft teveel van de afghaanse opiumpijp gerookt, elke maand wordt er in Iran voor wagonladingen heroine afgezet waar het onder de bevolking en ook voor de regering een groot probleem is, de beste exitstrategie is misschien wel om het door het westen vervloekte iraanse bewind meer invloed in afghanistan te laten gelden, want soennitsche Al-Qaida en Taliban hebben sowieso een appeltje met elkaar te schillen, en dan houden ze elkaar weer lekker een tijd bezig, liever Iran in Afghanistan plus een Iraanse bom, dan Taliban (eigenlijk afkomstig uit Pakistan) die vanuit deze basis de macht willen gaan grijpen in Pakistan , met een pakistaanse bom. Als het erop aankomt heb ik toch liever een Sjiiet achter de rode knop dan een soenniet die zo een beetje patent hebben op zelfmoordaanslagen ongeacht retalliation...

Bamzaaiert | 17-07-10 | 21:53

De man is knettergek.

jopi | 17-07-10 | 15:34

De NAVO is alleen in Afghanistan uit eigenbelang. Dat vindt 55 procent van de door de internationale denktank ICOS ondervraagde mannen uit de provincies Kandahar en Helmand.

www.telegraaf.nl/buitenland/7190595/__...

Wat krijgen we later voor bonnentje voor die corrupte Karzai ellende? Dat vergat van Middelkoop even te melden: dat onder ons bestuur Uruzgan verworden tot een hol van corruptie. Wou op opbouw missie? Afbraak missie! De ene ellende vervangen door een andere (ons wat bekendere) zijnde corruptie.

Afghanistan zal nooit een provincie van de het Westen worden. Wake up boys. Bedje oprollen en naar huis. De komende generaties moet gaan betalen voor de schade door jullie (westerse beleidsmakers: net zo corrupt als Karzai: in dit geval dan bezig met baantjes op het wereldtoneel), maar dat zijn we wel gewend. Maar dan stopt de ellende tenminste.

Wat is er bereikt: 1) Jonge mensen dood/invalide of een mentale tik gehad (veteranen zijn vaak afgeschreven voor de normale maatschappij). 2) Een staatsschuld die weer wat hoger is. 3) Een wig tussen de wereld bevolking. 4) Onze contacten daar voor decennia naar de bliksem (lekker nu grondstoffen op beginnen te raken). Nu wacht China echt een WanTon soep met extra ballen.

Dank u wel meneer Jaap de Hoop Scheffer, meneer Balkenende, meneer Jack de Vries, meneer Verhagen en meneer van Middelkoop. We zijn heel blij met jullie geweldige tactische/strategische inzichten (het brainloos volgen van de oude grote vriend US, die wat op het slechte pad is geraakt, maar ja, vrienden zijn vrienden en vrienden volgen elkaar toch, die houden elkaar niet op het pad toch?)

Denkt Na | 17-07-10 | 08:27

Ah, vandaar het het elitekorps zich vandaag heeft getrakteerd op een Heckler & Koch 416 a $1500.

kitspuit | 17-07-10 | 01:15

Eimert je bent een Slapjanus en een fantast!!

Poepdrol43 | 17-07-10 | 00:03

dommerd
.

Pietje Bell1 | 16-07-10 | 22:25

Ik geloof er niks van dat het grotendeels gewonnen is. Dit is een vijand die je niet ziet, hoe weet je nou hoeveel tegenstanders er nog te bevechten zijn.

Pteranodon | 16-07-10 | 22:19

nachtschilder 12:25
Omdat dat bij deze functie geen eigen mening gewenst is.
Alleen weekdieren worden minister van defensie.

sgt.dickhead | 16-07-10 | 22:08

Volgens mij zit Eimert stiekem aan de crackpijp.

sgt.dickhead | 16-07-10 | 22:02

En om heel eerlijk te zijn: ik weet niet of ik geen bommetjes zou maken als allerlei buitenlandse troepen mijn land binnenvielen om te vertellen dat we anders moeten gaan leven. Laat ze lekker hun gang gaan. Liever dictatuur dan democratie? Prima, als jullie dat willen. Liever een religieuze staat dan iets seculiers? Zoals je wilt. Geef ze een paar eeuwen, dan komt het heus wel goed.
Volgens mij hadden we beter een andere brandstof kunnen bedenken dan monopoy spelen met de oliestaatjes.

En als ze de daders van 9-11 wilden vangen, hadden ze beter Saoedie-Arabië kunnen aanvallen. Maar dat kon niet, want we hadden al goede oliecontracten met dat land.

Links is de duivel! | 16-07-10 | 20:42

Leuk entertainment. Eerst verzinnen ze dat er een internationaal netwerk Al Qaeda bestaat. Dan besluit een stel lutsers met explosieven hun aanslagjes voortaan onder die naam te gaan plegen. Vervolgens beslissen we dat Al Qaeda niet meer bestaat. Intussen ontploffen de lutsertjes rustig verder.

Een bom door het glas, er siste wat gifgas en alles bleef zoals het was.

Links is de duivel! | 16-07-10 | 20:37

wow, we hebben de strijd gewonnen tegen een lijstje waar een aantal namen van "terroristen" op stonden.

OomAgentFactcheck. | 16-07-10 | 20:26

een colijntje uit 1940 niets aan de hand ga maar lekker slapen
hé gereformeerde eikel nog niets geleerd in de afgelopen 60 jaar
ga maar lekker eo-tv kijken maar pas op niet op zondag

harob | 16-07-10 | 17:58

Zeker contact gehad met Char of die andere zgn. helderziende Derek Ogilvie.......... get serious man........ ga lekker thuis de Tour de France kijken en laat deze dingen over aan diegene die er verstand van hebben.

fidelio | 16-07-10 | 16:46

@Denkt Na | 16-07-10 | 14:22
Ik zat u maar te plagen, maar liev dat u mij toch lieverd blijft noemen... Beetje denigrerend, maar ik zal een oogje dichtknijpen ;)

An die ARBEIT | 16-07-10 | 16:22

De mensen die het meeste van de oorlog profiteerden zijn er al met de belastingpoet vandoor (defensiecontracten naar hun privé bedrijfjes) en zijn nu stevig van hun VUT aan het genieten, natuurlijk is die oorlog voorbij.

Pax | 16-07-10 | 16:15

Al Qaida ?? Het is toch de Taliban die werkelijk gevaarlijk is, who the fok cares about Al Qaida ?? Die hebben sinds 9/11 geen fatsoenlijk moord meer gepleegd...

ROGL | 16-07-10 | 14:58

Pieter Bas | 16-07-10 | 12:46
En inmiddels is ook Amnesty International volledig ingepakt.
www.amnesty.nl/voor_de_pers?p=64204&am...
John Daalhuis, bevlogen woordvoerder van de club die eens in het leven is geroepen om de schaddaden van foute regimes aan de kaak te stellen, spreekt schande van het boerkaverbod in Frankrijk. Volgens Amnesty International is nu dus ook Frankrijk een schurkenstaat die genadeloos aan de schandpaal dient te worden genageld. Amnesty International zal een deel van de contributies vanaf nu gericht inzetten om het verderfelijke regime dat in Frankrijk aan de macht is op de voet te volgen en de schanddaden van dit regime openbaar te maken, opdat de vrije wereld er kennis van kan nemen hoe daar systematische onderdrukking plaatsvindt van een bevolkingsgroep.
De redenering van meneer Daalhuius getuigt van een logica die elders ook steeds meer wordt aangetroffen en zeer bedenkelijke trekjes krijgt. Die logica zegt dat wij, westerlingen, volledig verantwoordelijk zijn voor de onderdrukking die binnen onze multiculturele samenlevingen door niet-westerse culturen wordt uitgeoefend, en dat die onderdrukkende culturen zelf boven elke vorm van kritiek verheven zijn:
“As a general rule, the rights to freedom of religion and expression entail that all people should be free to choose what - and what not - to wear. These rights cannot be restricted simply because some - even a majority – find a form of dress objectionable or offensive. States are obliged under international law to protect women against pressure and threats to wear full-face veils. However, comprehensive bans are not the way to do this, They carry a risk that women who currently wear full face veils will become confined to their homes, less able to work or study and to access public services.”
Hier worden de uitgangspunten van Amnesty International letterlijk binnenste buiten gekeerd. Het is een knieval voor onderdrukkende culturen, een vrijbrief voor onderdrukkende culturen om zelfs binnen een westerse samenleving hun moraal in volle glorie te laten schitteren.

Schoorsteenveger | 16-07-10 | 14:34

Het is juist een enorm verlies als Alkaida "verslagen " zou zijn. Het is nl een afleidingsorganisatie gecreerd door de VS en Europa

langzalzeleve | 16-07-10 | 14:30

Zeg nooit dat de vos dood is, voor je zijn lijk aan de haak hebt!

Serafijn Lampion | 16-07-10 | 14:27

@ An die ARBEIT | 16-07-10 | 14:08

Lieverd, mooie dingen worden niet gemaakt door in de kast zittende handtasjes. Mooie dingen hebben expressie nodig. En of iemand homo is of niet is niet belangrijk. Maar een terrosisten glossy? HOE STOM DENKEN DIE OPNIE BEINVLOEDERS NOU WEL DAT WE ZIJN?? Net zo stom als die persberichten overschrijvende een-belediging-voorLou-Grant-zijnde journalisten? Nou dus lekker niet hoor. Waren die verhalen over steniging van vrouwen (kots!!) nog niet genoeg?


@ Biff Eagleburger | 16-07-10 | 13:56
@ Absoluut niet waar | 16-07-10 | 13:48

Sorry boys, maar bij onze Oosterburen is er een President voor minder expliciete bewoordingen af moeten treden. Wat van Middelkoop gisteren zei was volkenrechtelijk ongehoord en een belediging van elke Nederlander met meer dan 1 milligram moraal. Van Middelkoop is een mooie folder voor de Christelijke politiek.

Maar ja, de Oosterburen luisteren naar wat hun leiders zeggen (zin met dubbele bodem, kon het niet nalaten). Wij niet. Op zich ook weer leuk: gewoon zoiets: de man klets maar een eind raak, we doen zelf toch ons eigen ding. Maar het ligt gecompliceerder. Vandaag of morgen worden de Amerikanen het Midden Oosten uit gepest (guerilla oorlogen win je nooit, zeker niet in een terrein met een overvloed aan groten, dan helpen zelfs drones niet). En die dag wil het Midden Oosten ook niets meer met ons te maken hebben. Omdat we geen eigen beleid hebben gemaakt. Volgers waren ipv denkers/leiders. Ik wil dat we schip NL es wat losser gaan maken van zinkend schip US. Heeft niets met vriendschap te maken, vrienden durven elkaar de waarheid te zeggen. Te beginnen bij de mensenrechten. Waarvan stoppen met geheime gevangenissen nummero uno is. Al die geheime shit gaat zich een keer tegen ons keren. Kijk maar naar IRT gedoe. Pyromaantjes die zeggen dat ze goed zijn in vuur beheersen. Ja ja. En nu ga ik weer werken. Want N I E M A N D gaat toch van Middelkoop met zijn uitspraken confronteren.Zeker geen journalisten. Want die zijn liev.

Denkt Na | 16-07-10 | 14:22

Randdebiel!

baanaru | 16-07-10 | 14:14

"Moeder de vrouw wapper uw tiet uit het raam onze jongens komen naar huis."

Komma's? Corrector?

Truttebol | 16-07-10 | 14:14

Door geouwehoer heenprikken van politici is toch wel een vd sterke punten van GS :D

gruppenfuhrer | 16-07-10 | 14:09

@Denkt Na | 16-07-10 | 13:47
Dit blad kan volgens u nooit door terroristen zijn gemaakt, omdat die geen homo's in dienst hebben... Misschien is het wel allemaal een complot, en hebben ze die wel, nee sterker nog, zijn ze allemaal buttbonkende grotbewoners!

An die ARBEIT | 16-07-10 | 14:08

Hey gebroken arm! Zeker een verkeerd standje gedaan bij het verwekken van Moab.

Cunard | 16-07-10 | 14:07

@ Jan Boule | 16-07-10 | 13:18

hahaha.. ja, ik heb dat hele voorgekauwde 'interview' in ons kamp gezien .. maar idd, hij past wel in het gewenste profiel, miezerig en gluiperig.

nachtschilder | 16-07-10 | 14:01

@Denkt Na

Chill.The.Fuck.Out. Breathe in, breathe out.

Biff Eagleburger | 16-07-10 | 13:56

Ga je lekker, Denkt Na?

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 13:48

Wilders zijn naam in die glossy van Inspire (sorry: Freedom House, sorry: CIA) is rot, maar hopelijk denkt Wilders nu ook eindelijk een keer: van je vrienden moet je het hebben.

Ben trouwens erg benieuwd welke US mediahut dat blaadje geproduceerd heeft, want de vormgeving is echt mooi. Alleen handtasjes kunnen het zo mooi (mijn persoonlijke mening). En Al Qaida (only for believers, nee niet oosterse, westerse believers in een wereldwijde netwerk) heeft echt geen handtasjes in het peleton.

Lang leve PR !!

Het Al Quida sprookje was de first (and deepest) cut in PR.

Nooit meer praten over wie het verzonnen heeft (he Brezezinski, oude strateeg die geen garantie geeft op je adviezen, toch fijn dat je nu weer de strategie mag doen voor het westen, failures uit het verleden geven altijd een garantie voor de toekomst), maar het gebruiken om je geopolitieke spelletjes te spelen.

Denkt Na | 16-07-10 | 13:47

Vet! Ons dappere leger heeft officieel een echte oorlog gewonnen!! Vanavond allemaal de Pletterpet op en met de Vuvuzela naar het Museumplein. Eilmert zal samen met de jongens gehuldigd worden en er is een spetterend optreden van de Marinierskapel. We hebben gewonnen!!!!!!!!!!

mindless | 16-07-10 | 13:31

En by the way: Nadat je op de kaart van Azie hebt gekeken snap je ook waarom we perse Iran willen: Maar 1 landje tussen the Caspian Oil/Gas en the High Seas (als in: wereldmarkt). Zelfs zonder nog langs arabische landjes te moeten varen: rechtsteeks the High Seas.

Het Westen en moraal? Geen combo. Echt niet. En de slavenhandelaars staan weer vooraan om hand en span diensten te verlenen. Natuurlijk ten kosten van hun eigen medeburgers, maar ter voordeel van zichzelf (qua eigenwaarde, eer en familiebelangen).

W E G U I T H E T M I D D E N O O S T E N ! ! !

Laat van Middelkoop zijn eigen zonen maar stoere dingen laten doen. En zijn eigen geld daaraan opmaken. Bush en van Middelkoop: lafaards tot op het bot. Nooit gewerkt en altijd van anderen geprofiteerd en anderen het werk laten doen.

Denkt Na | 16-07-10 | 13:22


Nachtschilder 12:25
2010-2011 : Paul Rosenmúller .....

Jan Boule | 16-07-10 | 13:18

Nou belangrijk nieuws wat de vakantie vierende van Middelkoop (Minister van Defensie zonder zelf ooit soldaat te zijn geweest...) te melden had in dit interview was:

OORLOG VOEREN OM ECONOMISCHE REDENEN IS OK

Deze man heeft niet alleen niet in het leger gezeten. Hij heeft ook tijdens staatsrecht en volkerenrecht gespijbeld.

Ongelofelijk wat deze man steeds maar weer even tussen neus en lippen laat vallen. Wij vechten daar voor moraal? Wij zijn moraal compleet kwijt geraakt.

Vechten voor de vrouwenrechten (en de homorechten bij onszelf lekker vergeten).

Ei van Middelkoop is een fail. Een trekpop van andere belangen. Een baantjesjager. Net als de rest van dat kabinet is/was: tot en met de leider.

Nederland? Wat is dat? O ja, daar geven we leiding aan met als doel dat we een internationale baan krijgen.

Een volk krijgt de leiders die het verdient: Nou Nederland: A L S T U B L I E F T, dit is hem dan: deze man wilde u als Minister van Defensie en als onderdeel van uw regering.

Neem een kaart van Azie en je snapt Afghanistan (the road to/for China blokkeren).

Weltrusten !

Denkt Na | 16-07-10 | 13:15

Ja hoor. Een inderdaad ... haha ... god/God bestaat ook.

Bart van Merwijk | 16-07-10 | 13:07

Al Qaida en de Taliban snappen er niets van en hebben om uitleg gevraagd aan Eimert.

winterpeen | 16-07-10 | 13:03

@Brusselmans,
IDEM DITO is dubbel op..
Voor de rest natuurlijk een grote lariekoek..
maargoed, wat wil je anders van zo'n dienstplicht-weigerende Minister van Defensie Lulhannes van Middelkoop van de partij CU(msucker)

Principaute | 16-07-10 | 13:01

@Pieter Bas | 16-07-10 | 12:46
Precies! En dat houden we tegen door in Afghanistan grotten op te blazen?? Give me a break....

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:55

Illustratief voor de Nederlandse politiek. Groot ego, incapabel en achterbaks.

Hamertje Tik | 16-07-10 | 12:49

Doet ook leuke dingen bij de wereldomroep die Bette Dam.

craptainzoom | 16-07-10 | 12:49

Met deze uitspraak zijn de Amerikanen heel blij.

winterpeen | 16-07-10 | 12:47

Middelkoop.... Niet voor niets afgekeurd voor de dienstplicht!

GSpot | 16-07-10 | 12:47

Beste Bert,


Kijk eens goed in alle Europeesche achterbuurten rond en kom dan eens tot de ontdekking dat Al Qaida stilletjes en vrijwel ongemerkt een monsterlijk grote vorm aan het krijgen is. Groter en gevaarlijker dan ooit... Tik, tak, tik, tak, tik, tak.... Boem!

Pieter Bas | 16-07-10 | 12:46

MoonUnit1 | 16-07-10 | 12:38
Dat bedoel ik: Al Qaida heet nu PvdA

Aktivist | 16-07-10 | 12:46

@Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:25
Dat alles ( nou ja, vooral de mega-decolleté's ) vind ik liever in Oostenrijk. Daar spreek ik de taal tenminste ook nog en kan ik lekker elke dag Grillwürstchen m'n gezicht schuiven.

@Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:26
Sharp like tennisballs ;)

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:42

Inderdaad. Die mensen zijn volgens de maatstaven van ieder normaal weldenkend Westers mens geen slachtoffer, maar daders. Moet je dat tegengaan als je het kunt? Jazeker, maar dat doe je door het gedachtegoed met wortel en tak uit te roeien.
Hoe doe je dat? 1) De oude machthebbers verdrijven. 2) Land heropbouwen en modelleren naar eigen idealen. 3) Onderwijs en welvaart brengen.
Een rozentuin leg je ook niet aan te midden van een rotspartij. Neen, je haalt eerst dynamiet, blaast de boel op, laat nieuwe vruchtbare aarde aanrukken, en legt je tuintje aan.
(Mooie parabel he?)
Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:21

Laat 1 ding voorop staan; ik beschouw terroristen uiteraard als daders, maar in sommige gevallen ook zeker slachtoffers..

Daders in de zin dat zij verantwoordelijk voor hun acties zijn en hiermee niet weg kunnen komen; duidelijk.

Slachtoffers in de zin van; in de (veelal islamitische) schurkenstaten van deze wereld wordt omgekeerd hetzelfde gedaan als wat hier gebeurt. EU + VS benoemen Al Qaida tot vijand, de schurkenstaten benoemen `het rijke westen` tot vijand.. De machthebbers in deze staten misbruiken de socialistische tegenstellingen om een dusdanig klimaat te creëren van collectieve haat tegen het westen. Mensen blijven kuddedieren, helemaal in een situatie waarin de bevolking verstokt blijft van objectieve informatie. Wanneer je in zo`n situatie door massale collectieve druk in opstand komt (voor het gemak: terrorist wordt) dan ben je in mijn ogen op een bepaalde manier slachtoffer.

Je hebt dus gelijk met je punt dat je dynamiet zou kunnen gebruiken in strijd met de machthebbers. Ook je punt van onderwijs en welvaart is een belangrijk punt.

Aleen je punt: ,,Land heropbouwen en modelleren naar eigen idealen." kan ik mij niet in vinden.. Waar halen wij het lef vandaan om te denken dat wij landen met een andere cultuur wel even naar ons goeddenken kunnen inrichten? Wij zien allemaal hoe succesvol dat verloopt in Irak en Afghanistan...

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:36

Gansch Al-Qaida staat stil, wanneer van Middelkoops machtige arm dat wil.

Nestorix | 16-07-10 | 12:35

De helft van de al qaeda strijders woont hier in amsterdam ergens in een vinex wijkje bij zijn neef achmed en de beschermende omgeving van de moskee gemeenschap van die betreffende omgeving. Ze komen hier even uit blazen en gaan dan zo af een toe in burka de grens over want onder een burka wordt toch niet gecontroleerd en burka dragers worden ook niet eens geweigerd uit vrees voor maatregelen voor de controleur.

Hier zelfs bij een vliegtuig controle moeten infidel zich legitimeren maar de moslim ubermensch hoeft het schijnbaar niet.
Is het nu GVD eens afgelopen.

www.youtube.com/watch?v=DAB1GffSSZc&am...

solidstate | 16-07-10 | 12:32

@ Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:27

Good old Henkie, de man achter de aanschaf van de Tomahawk kruisraketten ..

nachtschilder | 16-07-10 | 12:32

nachtschilder | 16-07-10 | 12:25
Omdat ze niks te vertellen hebben.

Bos Hout | 16-07-10 | 12:32

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:02
Olie of leidingen, allebei business. Ik geloof in ieder geval niet dat de instorttovenaars van de WTC-torens in Afghanistan zaten.

Bos Hout | 16-07-10 | 12:31

wat kan ie anders zeggen, nu ze moeten oprotten uit Uruzgan?

"het waren 4 fantastische jaren"

Weer te laat | 16-07-10 | 12:28

@Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:23
@Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:23
Dank u, scheelt mij typewerk....

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:28

nachtschilder | 16-07-10 | 12:25
Henk Kamp was een kerel om U tegen te zeggen als Excellentie.
Die man had als een van de weinigen in dat rijtje echt iets op met de soldeniers.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:27

zeg maar jansen | 16-07-10 | 12:19
You are so sharp, that you might cut yourself one day.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:26

Ik geloof het ook!

Louwe Pis | 16-07-10 | 12:26

Waarom zijn de nederlandse ministers van defensie altijd van die miezerige gluiperige mannetjes, die, als ze een helm opzetten, al bijna door hun knieën gaan.
-
1994-1998 Joris Voorhoeve
1998-2002 Frank de Grave
2002-2003 Bert Korthals
2003-2007 Henk Kamp
2007-2010 Eimert van Middelkoop
-
2010-2011 ?

nachtschilder | 16-07-10 | 12:25

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:15
Maar ze hebben fondue, en koekoeksklokken. Milka-koeien die over de mooie alpenweiden lopen, en wulpse melkmeisjes die het er gewoon om doen met hun mega-decolleté.
(En vergeet de banken niet.....)

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:25

wakkere_nederlander | 16-07-10 | 12:19

Hoe weinig ik ook met geloof (zowel Christendom als Islam) heb, dit is natuurlijk veel te kort door de bocht...

Het heeft te maken met achterlijke culturen die sterk beinvloed worden door het geloof. Het probleem is de wijze waarop grote groepen het geloof interpreteren en uitvoeren.. Dat heeft met zoveel zaken meer te maken dan sec de Islam..

Maar goed, hoe makkelijk het voor het CDA is om Al Qaida als vijand te bestempelen, net zo makkelijk is het voor de reaguurderts om de Islam tot vijand te bombarderen.

(hoe achterlijk de culturen in de moslimlanden ook zijn)

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:23

Laten we voortaan 1 verzamelnaam gebruiken: De islam
wakkere_nederlander | 16-07-10 | 12:19
Het is niet het gedachtegoed dat misdaden begaat, maar de volgelingen. Een boek kan in se niks verkeerd doen, maar de lezers wel.
En dat tienduizend keer overschrijven, tot je het begrijpt.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:23

Nu alle legers naar Somalië om daar de piraten te verslaan.

Lord Dude | 16-07-10 | 12:22

Ach, als Eimert (Wat een naam! Waar maken ze dit soort gedrochten toch?) gelooft in sprookjesbaardmansen op witte wolken, gelooft-ie de onzin die hijzelf uitbraakt vast ook wel.

Aktivist | 16-07-10 | 12:21

Gutte gut, Mijnheer Pastoor vindt kijken naar sociale tegenstellingen eng, want dat is links en dat kan natuurlijk niet..
Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:15
Inderdaad. Die mensen zijn volgens de maatstaven van ieder normaal weldenkend Westers mens geen slachtoffer, maar daders. Moet je dat tegengaan als je het kunt? Jazeker, maar dat doe je door het gedachtegoed met wortel en tak uit te roeien.
Hoe doe je dat? 1) De oude machthebbers verdrijven. 2) Land heropbouwen en modelleren naar eigen idealen. 3) Onderwijs en welvaart brengen.

Een rozentuin leg je ook niet aan te midden van een rotspartij. Neen, je haalt eerst dynamiet, blaast de boel op, laat nieuwe vruchtbare aarde aanrukken, en legt je tuintje aan.

(Mooie parabel he?)

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:21

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:09 Het hangt natuurlijk ook van de klimaatverandering af, als die soldaten daar allemaal vertrekken heb je zó een heel ander klimaat.

zeg maar jansen | 16-07-10 | 12:19

Al Qaida, taliban, Hezbollah...
Laten we voortaan 1 verzamelnaam gebruiken: De islam

Is voor iedereen duidelijker:
-De islam heeft een aanslag gepleegd op het WTC.
-De islam heeft in Moskou, Londen en Madrid treinen opgeblazen.
-De islam heeft gisteren een 7 jarig jongetje opgehangen.
-De islam heeft vandaag een 25 jarige zwangere vrouw gestenigd.

wakkere_nederlander | 16-07-10 | 12:19

@langzalzeleve | 16-07-10 | 12:01
U vergeet dat Eimert van de CDAlqaeda is.

James Lastig | 16-07-10 | 12:17

sko | 16-07-10 | 12:13
Het Romeinse Rijk is ook gevallen. Nog meer nieuws van gisteren?

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:13
Jaaaa, maar de Chinezen hebben een Volksbevrijdingsleger, waarmee ze mensen onderdrukken. De Amerikanen brengen welvaart en vrede, en doen aldus Gods werk. Over Gods werk gesproken, ik ga eens tegen de koster zeggen dat hij het wijwatervat moet bijvullen.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:17

@Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:11
Maar die Zwitsers zijn zooooooo traaaaaag...

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:15

Ashtrey | 16-07-10 | 12:14
Al Qaeda, pardon me.

Ashtrey | 16-07-10 | 12:15

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:13

Gutte gut, Mijnheer Pastoor vindt kijken naar sociale tegenstellingen eng, want dat is links en dat kan natuurlijk niet..

Grow up..

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:15

-weggejorist-

Cooliyo | 16-07-10 | 12:14

Alleen deze uitspraak al van deze harlekijn ... Ik denk dat de strijd tegen Al Qaida grotendeels gewonnen is !!
Wat een leipo ... onkruid vergaat niet en Bin Laden en zijn aanhang is tezamen met de Islam het taaiste onkruid wat er is ... droom lekker verder !!
Met een atoombom krijg je die rommel nog niet dood omdat het zaad van het kwaad reeds wereldwijd verspreid is en nog steeds meer haat tempels mag bouwen .
Hij denkt !! Wat een LUL ! Haal je hoofd een uit je reet Eimert en kijk eens hoe het gaat in de wereld !!

klasos1967 | 16-07-10 | 12:14

Da's mooi dat we dat geflikt hebben, kunnen we nu beginnen met het slopen van dat gristentuig hier in Nederland.

Terpetijnzeikert | 16-07-10 | 12:14

Yeahh we did it! We've beaten Al Queda. No more terrorism.
*bloemetjes uitdelen goat ende witte duifjes uit kooi laat vliegen doen*

Ashtrey | 16-07-10 | 12:14

@Ernest P. Worrell | 16-07-10 | 12:07
Wat ook wel logisch is, The U.S ziet zichzelf als liberator, maar ik kan me voorstellen dat het voor de plaatselijke bevolking toch echt over komt als bezetting...

Stel je voor dat China hier even binnen komt walsen, om ons even te vertellen hoe we ons land moeten runnen. Kort door de bocht, maar goed...

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:13

Er wordt in dit boek gekeken naar de sociale achtergronden en de beweegredenen van terroristen om zich bij deze groepen aan te sluiten.
Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:10
Klinkt als een duurbetaalde sociologiese studie van de Wiardi Beckman Stichting.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:13

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:09
Ibifa of Helmand, ik bedank voor beiden. Ik ga dit jaar mooi naar Sankt-Galen.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:11

@langzalzeleve | 16-07-10 | 12:01
Ha-fucking-ha... :S

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:11

Ja, met Eimert 'at the helm' kunnen we allen rustig slapen

vlietinho | 16-07-10 | 12:11

BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:58

Waarom is dat gebaseerd om stemmingmakende actualiteiten? Het is toch een feit dat er veel terrorisme bestaat in de wereld? Er worden toch veel terroristische aanslagen gepleegd wereldwijd?

Dit boek is juist een ander geluid dan de westerse media die het goedpraten dat westerse landen andere landen (Irak, Afghanisatan) binnenvallen.. Er wordt in dit boek gekeken naar de sociale achtergronden en de beweegredenen van terroristen om zich bij deze groepen aan te sluiten.. Er wordt juist gesteld dat het invallen van landen en het neerschieten van mensen de problemen niet oplost...

Dit heeft imho niets te maken met mind control..

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 12:10

@zeg maar jansen | 16-07-10 | 11:49
Lijkt me niks, super warm, zand in je schoenen, kamelen om je heen en alleen maar boos kijkende mensen...

Het zal mijn tijd wel duren voor Helmand ( Zouden ze daar ook allemaal een uitkering hebben en in huispakken lopen?? ) het nieuwe Ibiza is....

An die ARBEIT | 16-07-10 | 12:09

Mensen kan je verslaan, ideeën (in dit geval helaas) niet.

Davros | 16-07-10 | 12:09

Al Qaida is een gedachtegoed die kun je niet verslaan.
Al blazen ze alle gezochte leden van dat netwerk op, het gedachtegoed van hun leeft ook in de harten van de normale burger.

Ernest P. Worrell | 16-07-10 | 12:07

Eimert, Eberhard .. waar halen ze die lui toch vandaan? Die van Middelkoop is toch overigens wel een lichtend symbool van vleesgeworden incompetentie en onbenul.
Wat een leuterende lamzak is het toch. Diep, diep tragisch ook dat zo'n figuur miljoenen mag wegsmijten aan de moslimsteden. Is hard bezig om Jan Pronk in te halen op de ranglijst van grootverspillers.

MoonUnit1 | 16-07-10 | 12:06

Bos Hout | 16-07-10 | 11:53
Er is geen olie in Afghanistan, enkel oliepijpleidingen. En die moeten "we" beschermen. Zeggen ze.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:02

Al quada verslagen? Welnee , ze hebben geen woestijn meer nodig, ze hebben toch een keurige politieke partij, de PvdAlquada ?

langzalzeleve | 16-07-10 | 12:01

OHFOURSIX | 16-07-10 | 11:36
Gekkie.

Mijnheer Pastoor | 16-07-10 | 12:00

@ GS-redactie: U LULT!!! Programma was al woensdagavond op te tillefiesie... Jullie beginnen al aardig op de dode boom media te lijken.... Te laat voor de donderdageditie???

Comrade | 16-07-10 | 12:00

Eimert, Dienstweigeraar, van Middelkoop...

RangerT | 16-07-10 | 11:58

@Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:50
De omschrijving die bij het boek staat is al genoeg om te concluderen dat het een stemmingmakend stukje werk is dat alleen teert op de evenzo stemmingmakende actualiteiten die gecontroleerd worden door overheidsmedia.
Ach ja, win de stem van het volk... enz. vervolgens geeft het volk geld uit aan dit soort onzin.
Mind control? welnee, wij zijn immers nuchtere Hollanders, nietwaar?

BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:58

Die gasten daaro schijten in hun broek voor van Middelkoop aleen het horen van de naam Eimert doet ze al verbleken van schrik, eg waar.

Uw Verzekeringsadvis | 16-07-10 | 11:54

@Parsons | 16-07-10 | 11:49
Ooit wel eens van georganiseerde misdaad gehoord? diefstal door diegenen die de controle over de geldstromen hebben?
Wat er in de VS gebeurt doet er dan niet toe - de VS wordt als het er op aankomt monetair geïsoleerd: 'Sack the lot' - dat krijg je met staatsschulden hè.
Je kunt van alles verwachten mits het van hogerhand goedgekeurd is...

BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:54

@Biff Eagleburger | 16-07-10 | 11:49
Heh, neuh te gehaast geguurd. #werk *out*

Parsons | 16-07-10 | 11:53

Olie en opium, meer is er niet in Afghanistan. Bin-laden is al lang dood en daarmee was dit een verspilling van heel veel levens en geld.

Bos Hout | 16-07-10 | 11:53

Kan nog lang niet het militair industrieel complex wil ons nog veel langer oorlog laten voeren.

Kets22 | 16-07-10 | 11:52

ooh als de gorte kenner annex gristenhond Eimert het zegt, die onder z'n dienstplicht uit is gekomen met het zingen van psalmen, dan kunnen we rustig gaan slapen. In navolging van Guusje ter Dorst: Ga eindelijk weg en blijf weg, vuige incompetente lamzak!

Aktivist | 16-07-10 | 11:51

BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:47

Want? Je hebt het gelezen neem ik aan?

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:50

@ Andie werkt
Overigens...

An die ARBEIT | 16-07-10 | 11:50

Volgens visionair George Bush junior was de oorlog in 2002 al gewonnen. Al Qaida kun je niet verslaan. Ze strijden niet met open vizier en ze kunnen putten uit een oneindige voorraad achterlijke moslims.

Randy McRanderson | 16-07-10 | 11:49

An die ARBEIT | 16-07-10 | 11:48 Hij bedoelde "Het is er veilig we kunnen er gerust heen". Alsof het om een vakantie gaat of zo.

zeg maar jansen | 16-07-10 | 11:49

Als het niet zo treurig was allemaal, dan zou je om dit kabinet of wat er van over is, net als trouwens alle Nederlandse kabinetten, krom liggen van het lachen om zoveel wereldvreemdheid. En om mensen die "Eimert" heten.

Brouhaha | 16-07-10 | 11:49

@Parsons | 16-07-10 | 11:42

Linkjes in het artikel niet geklikt? En zolang ze zijn naam niet kunnen schrijven, lijkt het me vrij sterk dat ze ineens in Venlo voor de deur staan.

Biff Eagleburger | 16-07-10 | 11:49

@BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:44
En gezien de resultaten uit de VS mag je ook daar heel veel waarde aan hechten. *kuch*

Parsons | 16-07-10 | 11:49

"Ik denk dat de strijd tegen Al Qaida in Afghanistan grotendeels gewonnen is," zegt Van Middelkoop daarover in deze uitzending.
De minister benadrukt echter ook dat de NAVO in Afghanistan moet blijven en ziet hierin ook voor Nederland een taak: het land mag niet weer een 'broeinest van terrorisme' worden. Verder noemt de minister de ontwikkeling die is gemaakt op zowel militair gebied als op het gebied van ontwikkelingsprojecten 'indrukwekkend.'

Oftewel: Het is er veilig, dus we kunnen er weg, maar het is er nog niet veilig, dus we moeten blijven, maar het is er veilig, dus we kunnen weg, maar toch moeten we blijven, anders is het niet veilig..... Volgt u het nog?

Origens wel een beetje raar dat de veiligheid van Geert hier direct aan Afghanistan wordt gelinkt, alsof Al Qaida ( als er al zoiets bestaat... ) alleen in Afghanistan opereert....

An die ARBEIT | 16-07-10 | 11:48

Dat heb je als je elke zondag in het sprookjesboek leest; je verliest elke realiteitszin uit het oog. En dat is dan onze minister van oorlog.
Maar het is wel fijn dat onze jongens snel naar huis kunnen.
Maar Eijmert om met Johan C. te spreken: Van Al Qaida kun je niet winnen, je kan er wel van verliezen!

knight03 | 16-07-10 | 11:47

Mission Accomplished.

duffeknol | 16-07-10 | 11:47

@Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:45
Een goed boek... om 's winters de kachel mee op te stoken.

BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:47

Wat toevallig nu dit nieuws praktisch samenvalt met de mededeling van de ECB dat er geen crisis meer gaat komen.
Verrekte toevallig.

BSE rundfunk | 16-07-10 | 11:44

Hoezee. Nu kan hij weer met een gerust hart naar zijn volgende bobo functie. Want hij heeft dit tot een succes gebracht. *NOT*

FlesjeFanta | 16-07-10 | 11:44

Superior Bastard | 16-07-10 | 11:39

True.. Daar verbaas ik mij sowieso erg over.. Want laten wij eerlijk zijn; hoe moeilijk kan het zijn om een goede aanslag te plegen? De wapenfeiten van terroristen in de VS zijn niet om over naar huis te schrijven.. Slechts een handjevol trieste pogingen met een paar blandblaren tot gevolg..

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:43

Tja die man is soldaatjes gewend en die kun je wel alles wijsmaken.

c10 | 16-07-10 | 11:41

@OHFOURSIX | 16-07-10 | 11:36

Gezien de stelligheid waarmee je het een en ander weet uit te zetten, ga ik er vanuit dat je enkele interessante bronnen voor mij hebt?

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:40

Laat ze hier in NL lekker geloven dat Al Qaida bestaat.

mocroflavour | 16-07-10 | 11:40

Ik denk dat we - als we Eimert onder de hogedruk spuit zetten - er een dubbel paspoort biculturele nieuwe terrorist te voorschijn komt.
De strijd gewonnen - tsss. Gelukkig dat we door de toenemende aantallen haatbaarden over een paar jaar niet meer zover van huis hoeven te vechten, zitten ze hier.

funkyd | 16-07-10 | 11:40

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:30
Ik zal het iets nuanceren, Als AQ had bestaan in de vorm waarin men wil dat wij geloven dat het bestaat, hadden ze al veel meer grootschalige aanslagen gepleegd.

Superior Bastard | 16-07-10 | 11:39

Hij klinkt weer als meneer pastoor die de arme mensen wel eens even wat westerse mentaliteit bij komt brengen...

da wizard | 16-07-10 | 11:38

Goh nou als Eimert dat zegt zal het wel waar zijn en kunnen we gerust gaan slapen. De soldaten kunnen wellicht hier te lande worden ingezet tegen riftuig.

Mindy | 16-07-10 | 11:38

@lieverdeauddanreaud | 16-07-10 | 11:34
LOL
Met een museumpleintje en een lintje.

Lord Dude | 16-07-10 | 11:38

Oh en Paul Rosenmöller is zo mogelijk een nog grotere lul dan Eimert van Middelkoop. (zo , dat lucht op)

Parsons | 16-07-10 | 11:38

hihi onze eigen Muhammed Saeed al-Sahaf..

azmagalles | 16-07-10 | 11:38

Die wapperende tieten wil ik dan net weer niet zien eigenlijk.

Biff Eagleburger | 16-07-10 | 11:37

"Ik denk dat de strijd tegen Al Qaida grotendeels gewonnen is".
.
vrij vertaald betekent dat dus...
"Ik denk dat we de macht over Afghanistan weer kwijtraken aan de Taliban".
... Al Qaida bestaat niet, dat is een tak van Mujahedin-agents die CIA training gehad hebben in de tijd dat Amerika en Rusland ruzie hadden. Die worden als boe-man erbij verzonnen, terwijl hun enige orders zijn om het vlammetje te blijven aanwakkeren tussen bevolking/regering/taliban/rest van de wereld zodat Amerika alles kan doen wat ze willen.
en nee geen aluhoedjespraat, maar gewoon simpele logica
de Yanks zijn zo blut als maar kan, de enige manier om geld te verdienen zonder stil te zitten is door oorlog... of in ieder geval een constante strijd waarbij ze hun eigen afgedankte wapens verkopen aan de vijand zodat de vijand kan blijven vechten. Het is ook al bewezen dat Amerika voor Hitler zn spelletjes heeft betaald in 1940... en Werner von Braun en Joseph Goebbels werken tegenwoordig gewoon bij de NASA

OHFOURSIX | 16-07-10 | 11:36

[ ] geschikt.
[x] ongeschikt!

zeg maar jansen | 16-07-10 | 11:34

Vindt het wel een rondvaart waard

lieverdeauddanreaud | 16-07-10 | 11:34

Wat een bullcrap, tis daar juist gevaarlijk dan ooit te voren ... maargoed who cares, als onze jongens daar maar weg zijn ;-)

OuweSchaterhand | 16-07-10 | 11:32

Eerst Ter Horst en nu deze faalminister.
Vandaag schlemielenparade bij GS? Dan volgt voor 1400 Van der Hoeven en zie ik uit naar het topic over Heitinga later op de middag. Om af te sluiten met een itempje inzake Borsato.

Zeepstra | 16-07-10 | 11:32

wat weet de politiek er nou van stelletje lutsers, om dat soort dingen te roepen zucht........

peetd2 | 16-07-10 | 11:30

Kanon afsteken? Afschieten dan maar? En natuurlijk komen onze jongens naar huis.
Net als in de US of A. Had Obama belooft toch? Onze benoemen en bouwen missie is voor 100% geslaagd. Karzai is er ook klaar voor. (papaver velden staan er goed bij) Hang de vlag maar vast uit.

Nojodaaaaaaaaaaa | 16-07-10 | 11:30

Al Qaeda/Qaida bestaat niet Eimert. Ertegen vechten is hetzelfde als schieten op je eigen schaduw.
Superior Bastard | 16-07-10 | 11:27

Op basis waarvan denk je dat? Dat Al Qaida niet hét probleem is, wil toch nog niet zeggen dat het in zijn geheel niet bestaat?

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:30

Geeft niks. Ze hebben al een opvolger: Al Shahaab!

Lepanto | 16-07-10 | 11:29

*hangt slingers op en zet vetpan aan*

Biff Eagleburger | 16-07-10 | 11:29

Weten ze dat in Amerika ook want die sturen weer meer troepen.
*Bedoelt natuurlijk Al Qaida in Nederland*

Lord Dude | 16-07-10 | 11:29

Ik denk dat Eimert een PvdA'tje gaat doen. Je noemt het gewoon geen Al Qaeda meer, dan is het probleem ook opgelost.

James Lastig | 16-07-10 | 11:29

Is deze man helemaal van deze wereld, weg ermee.

lanex | 16-07-10 | 11:29

Niks aan de hand dus. Gelukkig maar! Bedankt Eimert!

Parsons | 16-07-10 | 11:27

Al Qaeda/Qaida bestaat niet Eimert. Ertegen vechten is hetzelfde als schieten op je eigen schaduw.

Superior Bastard | 16-07-10 | 11:27

Middelkoop doet ala Bush " We got them!".

Frederik Vijf | 16-07-10 | 11:27

Op zich al bezopen dat een notoire dienstweigeraar minister van defensie kon worden...........

Jimmy Mc Clure | 16-07-10 | 11:26

Wat weet die Amish kneus nou van oorlog voeren?

Conan de Rabarber | 16-07-10 | 11:26

Wat is dit (middel)goedkoop scoren over de ruggen van de gesneuvelde, bah!

topihere | 16-07-10 | 11:24

Mooi, dan hoef ik nu dus niet meer mijn ID bij me te hebben? Dat was toch ooit ingevoerd tegen terrorisme? Heeft dat trouwens nog ervoor gezorgt dat er minder misdaad is? Of was dat toch meer een excuusje om het erdoor gedrukt te krijgen?

SantaX | 16-07-10 | 11:22

Van Middelkoop dat is het probleem !!

herodus | 16-07-10 | 11:21

-weggejorist-

Qube | 16-07-10 | 11:21

Al Qauda is een meesterlijke uitvinding van westerse inlichtingendiensten om anti-privacywetgeving er door heen te drukken en van de Taliban heb je geen last als je ze met rust laat, want die willen alleen maar terug naar de middeleeuwen. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Don Sputare | 16-07-10 | 11:19

-weggejorist en opgerot-

ouwiedestinkneus | 16-07-10 | 11:19

Fictieve vriend = uiteraard fictieve vijand

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:18

Wát een gelul... En jezelf maar voor de gek houden dat je de hele wereld onder controle hebt.. Al Qaida is een leuke fictieve vriend, maar uiteraard niet het echte probleem.

En guess what Eimert; het echte probleem vált niet op te lossen...

Absoluut niet waar | 16-07-10 | 11:17

Heeft hij nog iets gezegd over de Taliban.... of komt dat een volgende keer aan bod?

Fatwabuster | 16-07-10 | 11:17

Jezus was erbij zeker.

Stroopdoos | 16-07-10 | 11:16

ook namens die 21 .. BEDANKT !
iedereen een heldenspeldje en volgend jaar weer op het malieveld langs een volbehangen Willem.. party on.

nachtschilder | 16-07-10 | 11:16

Leuk dat iedereen hier ook het verschil tussen Al Qaeda en de Taliban kent.

Teuderik | 16-07-10 | 11:16

Goedzo, dat is dan downplaying van het bericht dat Wilders op de lijst van Al-Q. staat.

juriste | 16-07-10 | 11:15

Hij denkt ook dat god bestaat.

azijnseikerT | 16-07-10 | 11:13

Al Qaida is een BS sprookje

Veldmaarschalk Sorry | 16-07-10 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken