Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokko geeft raadsleden vakantie cadeau

02_OCTOGONE.jpgKijk, en daarom moet je er dus altijd voor zorgen dat er een paar Marokkanen in je gemeenteraad zitten. Want zo krijg je nog eens wat! Neem nou Malika Zaâboul, PvdA-raadslid te Weert en dol op weekendjes weg. Malika heeft alle reden tot lachen want de Marokkaanse overheid schenkt haar geheel grrraties en voor niks een schitterende reis naar haar geliefde geboorteland. En niet te zuinig hoor, want Malika mag maar liefst vijf vriendinnen uitkiezen die haar zullen vergezellen op deze trip naar de zon. Donderdag vertrekt het gezelschap bestaande uit Malika en haar zus, een Weertse kinderarts en drie mede-raadsleden voor een 100% vrijblijvend, alleen maar voor de leuk bedoeld genotsreisje. Geen doel, geen reden. Zeker geen spionagetrip. Gewoon een gevalletje 'van Marokko, voor Malika'. Uiteraard kunnen de Limburgse boertjes zoveel gastvrijheid weer niet handlen, en de gehele gemeenteraad (behalve de PvdA en het reisgezelschap zelf) is fel tegen de reis. Weert staat op z'n kop en eist UITLEG. Morgen spoeddebat, daarna vlug koffers pakken. Of niet.

Reaguursels

Inloggen

daar zit een maartje aan.waneer mag de burgermeester van rotterdam daar naar toe om verslag uit te brengen.

mamma5506 | 14-07-10 | 09:02

Het Pvda verpleegster/raadslid dat blijkbaar op goede voet staat met een reislustig kinderarts heeft alvast een tent gekregen van haar thuisland in de Marokkaanse integratiekleuren groen en rood.
weert.sp.nl/pastfrantzen/buurtfeest/or...
Dat wordt dus kamperen in de achtertuin volgens de laatste berichten:
www.limburger.nl/article/20100713/REGI...
Of de moskeet dweilen.

wachtmeester de bruy | 14-07-10 | 07:18

Geen politici in gemeenteraden meer met dubbel paspoort. Dubbel paspoort is dubbele loyaliteit. Marokko moet zich niet met Nederland bemoeien. Nederlands paspoort inleveren en dan enkele reis Marokko!!

denoorman | 14-07-10 | 00:37

@ BeSure | 13-07-10 | 19:46

Er zijn twee verschillen. Wilders wordt niet door de Israelische regering uitgenodigd maar door sympathiserende politieke partijen of verenigingen.

Verder heeft Wilders geen Israelisch paspoort.

DebraCadabra | 13-07-10 | 23:39

Als het nou enkele reis zou zijn...

dr.andus | 13-07-10 | 23:06

Je kunt er donder op zeggen dat deze dame ook een leuk gesprekje krijgt met de Marokkaanse geheime dienst.

Democratuur | 13-07-10 | 22:23

En de meelopertjes staan in de rij voor een zogenaamde 'free lunch'. Zijn die ambtenaren nou allemaal dom?

lanex | 13-07-10 | 21:30

-weggejorist-

BeSure | 13-07-10 | 20:07

Niet echt vertrouwenswaardig

Iwmac | 13-07-10 | 20:00

.
Dit wekt geen vertrouwen en geeft twijfel over integriteit. Dit soort cadeaus mag je simpelweg niet aannemen in die functie.

.
Marokkanen zijn transparant. Dit soort gebaren doen ze niet zomaar en dat zullen ze ontkennen. De niet gestelde vraag is: wat zit er achter? wat wil Marokko hier voor terug?
.
Er moet iets zijn wat zij via de gemeenschap terug kan geven en het is meer waard dan dat reisje. Lokale opvang asielzoekers om in de onderwereld te laten verdwijnen?

Dulf | 13-07-10 | 19:56

-weggejorist-

BeSure | 13-07-10 | 19:49

-weggejorist-

BeSure | 13-07-10 | 19:46

@Geert3624 | 13-07-10 | 16:02
De negativiteit is logisch. Voor niets gaat immers de zon op, dus het is behoorlijk naïef om te denken dat hier niets achter zit. Marokko heeft al vaker bewezen controle uit te oefenen over zijn 'onderdanen'.

Bulloch | 13-07-10 | 19:42

voor mij mogen ze daar een heeele lange vakantie hebben zo'n jaar of 40

harob | 13-07-10 | 19:23

@BeSure | 13-07-10 | 17:57 uhh.. omdat Wilders niet straat-terroriseert? Omdat Wilders niet in de top van de Nederlandse criminaliteitsstatistieken voor komt? Omdat Wilders geen dubbel paspoort heeft? Omdat de kinderen van Wilders niet perse een Marrokaanse naam moeten krijgen van NEDERLANDSE ambtenaren? Omdat Wilders geen homos in het water gooit? omdat Wilders onze jonge dames niet lastig valt? Omdat Wilders geen geweld predikt? etc. kan nog wel een minuut of 30 doorgaan. Maar goed, ik zal wel gek zijn volgens mensen als BeSure.. niets aan de hand met de Marrokaanse samenleving in NL toch? nee, niets.

mental K | 13-07-10 | 18:56

-weggejorist-

MartijnP | 13-07-10 | 18:52

-weggejorist-

BeSure | 13-07-10 | 17:57

Een Nederlandgezin Herman en Jettie Boonstra die humanitairwerk verrichte (het ondedrdak verlenen en verzorgen van Weeskinderen) kon vanwegen het uitten van hun Christelijk geloofsovertuiging vertrekken uit Marokko maar dan 4ever! (wel op kosten van Marokko)

ONS | 13-07-10 | 17:55

De 5e colone op landelijk en gemeentelijk bestuursnivo moet natuurlijk wel in het gareel worden gehouden. Raar dat ze de overige paar 100.000 marokkanen niet uitnodigen, je zou er bijna wat achter zoeken.

funkyd | 13-07-10 | 17:29

@Ed71886710 | 13-07-10 | 16:05: Lees het boek Eurabia van Bat Ye'or maar eens, dan zal het je duidelijk worden.

Slipsnifter | 13-07-10 | 16:34

-weggejorist-

Cooliyo | 13-07-10 | 16:27

Net of wij persé iets moeten met Marokko, een vervelend landje in Noord Afrika, dat in Arabische pikorde laag staat, wegens de vele hoeren, de vele homo's en de beroerde mentaliteit. Daar moet Nederland, gidsland met zijn kenniseconomie, persé iets mee

Ed71886710 | 13-07-10 | 16:05

@Geitenwollensokjuhz | 13-07-10 | 15:34
Hoezo belangenverstrengeling? We zijn toch allemaal mensen. Met zijn allen op weg naar een schitterende toekomst. We dienen toch allemaal dat ene doel, hoger dan alle andere; één wereld, één mensheid. Allemaal individuen met verschillende levensopvattingen en culturen, hand in hand als broeders en zusters op weg naar het paradijs.

Dat sommige volkeren nog niet helemaal zover zijn dan wij Westerse ontwikkelden, dat is toch niet erg?! Integratie, ontwikkelingswerk, bruggen bouwen en putten slaan. Daar gaat het toch allemaal uiteindelijk goed door komen! Begrip en respect, met zijn allen voor ons allen.

Belangenverstrengeling, tssss, Marokka streeft toch exact hetzelfde doel na als wij, als Malika. Ja toch?

TisNieZoMoeilijk | 13-07-10 | 16:03

Wat is er toch weer snel commentaar via media! Men heeft amper het advies van de gemeente inzake deze reis ontvangen en METEEN is er dan weer die negatieve publiciteit met ONVOLLEDIGE informatie. Wie doet dit? Stemmingmakerij! Wie geeft dit allemaal zo snel door? Wie is hier zo negatief?

Geert3624 | 13-07-10 | 16:02

@Gentle Giant: LOL!!

Nee, GeenStijl haalde het zich een tijdje terug in het hoofd om een email met fouten belachelijk te maken, en sindsdien kan ik het niet laten ze af en toe op hun eigen beroerde schrijfstijl te wijzen... Vooral samengestelde zinnen gaan hier steevast verkeerd. En van kommaplaatsing heeft deze redactie echt geen kaas gegeten. Ik ben dol op hun stukjes hoor, maar damn wat hebben die lui een corrector nodig...

Truttebol | 13-07-10 | 15:46

Dit is een reden temeer om de dubbele nationaliteit op te heffen wegens belangenverstrengeling van de personen met een dubbele nationaliteit.

Geitenwollensokjuhz | 13-07-10 | 15:34

zie illuvatar | 13-07-10 | 11:36
Waar ik gozahtje | 13-07-10 | 11:23 | had komt @Niekler | 13-07-10 | 14:03, *stop*.

illuvatar | 13-07-10 | 15:21

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. En weer is de sharia in Nederland een stapje dichterbij gekomen. Allemaal dankzij de PvdA(llochtonen). Oftewel de PvdWIS!!! (Partij van de Wolven In Schaapkleren) PvdA: ook wel het Paard van Troje.

schendstok | 13-07-10 | 15:05

Als je tussen de regels doorleest, zie je dat Malika Z. het bestuur van haar Marrokkaanse reisdoel onder druk heeft gezet om wat te regelen.
www.artikel7.nu/?p=22994
En die Marokkanen snapten wat er van ze werd verwacht. Dat is dan weer koeltoer.

XHannibalX | 13-07-10 | 15:03

@Truttebol | 13-07-10 | 14:51, ze gaan nergens heen, als in: de reis is afgeblazen?

gentle giant | 13-07-10 | 14:58

"Donderdag vertrekt het gezelschap bestaande uit Malika en haar zus, een Weertse kinderarts en drie mede-raadsleden voor een 100% vrijblijvend, alleen maar voor de leuk bedoeld genotsreisje."

Jongens, hou eens op met samengestelde zinnen die nergens heen gaan. Jullie kunnen dat nog niet.

Truttebol | 13-07-10 | 14:51

Een buitenlandse mogendheid, die aan haar onderdanen in een ander land met een functie in het openbaar bestuur aldaar, een trip naar het thuisland aanbiedt en die dan ook nog eens een paar andere personen mee mogen nemen, heeft in dit geval duidelijk maling aan de NLse souvereiniteit. Het PvdA-raadslid heeft ook duidelijk maling aan de regels en is tevens niet loyaal aan de gemeente Weert en het Koninkrijk.
Of het hier wel of niet zou gaan om een beloning voor bewezen diensten is vraag twee. Het feit alleen al, dat dit soort vragen onmiddellijk gesteld (dienen te) worden, deert dit soort dubbele paspoorthouders ook al niet. Over respect en loyaliteit gesproken.
En dat er mensen zijn, die dit dan allemaal niet bezwaarlijk vinden, is al meer dan erg en ernstig genoeg.

Vigil | 13-07-10 | 14:07

De overheid zou een actief "enkeltjesbeleid" moeten voeren. Mevrouw en al haar onrendabele vrienden en vriendinnen worden dan op verzoek, op kosten van de gemeenschap, naar hun thuislanden gevlogen. Eerste klas wel te verstaan en voorzien van aantrekkelijk pakketje knoepertharde euro's.

Vindefin | 13-07-10 | 14:05

Wat is het probleem? De Marokkaanse overheid betaald het toch.

Niekler | 13-07-10 | 14:03

Integriteit bij de overheid. Bedragen boven de €50 mogen niet worden geaccepteerd. Mevrouw is dus, indien zij de reis aangeboden kreeg in of vanwege haar functie in overtreding. Mocht zij deze reis aangeboden hebben gekregen op haar persoonlijke titel dan is ze vrij om te gaan en is haar niets te verwijten. Het enige waar ze dan rekening mee moet houden is dat er aan haar motivaties altijd een geur van partijdigheid hangt.

Daarom is mijn devies. Het was gezellig en blijft u maar weg.

Johanvb | 13-07-10 | 13:49

@Slappehap | 13-07-10 | 13:39
Niet zaniken, Calimero. Je gehate SP en D66 zijn ook tegen deze trip.

Bulloch | 13-07-10 | 13:44

Zou een PVV ook dit aanbod gekregen hebben? En hoe zou de PVDA en reguliere media dan reageren?

Slappehap | 13-07-10 | 13:39

Laat ze maar lekker reizen op Marokkaanse kosten. Is niet ons pakkie an, dus dit is weer een no item item. Verzin eens iets leuks Mutsaerts en zet je PvdA detector eens uit want het wordt op den duur vervelend.

Hölzenbein | 13-07-10 | 13:37

Is de lijst niet langer dan ?

Bart van Merwijk | 13-07-10 | 13:37

Tja, dit krijg je als je dubbele nationaliteitshouders in onze nationale organen plaats laat nemen. Weg loyaliteit en een open deur voor informele spionage door een buitenlandse mogendheid.
We moeten met terugwerkende kracht alleen nog mensen met enkel de Nederlandse nationaliteit laten werken binnen onze bestuursorganen.

Tarah Levasseur | 13-07-10 | 13:30

Even een gesprekje over de stand van zaken betreffende de Marokkaans-Nederlandse fusie?
Ligt prima op schema heb ik de indruk.

Slipsnifter | 13-07-10 | 13:27

maar dat tweede paspooort heeft verder geen invloed bij al die marrokanen hoor.. nix aan het handje geen belangenverstrengeling, geen partijdigheid voor een middeleeuws regime, niets van dat alles.

mental K | 13-07-10 | 13:07

-weggejorist-

Bloodzone | 13-07-10 | 13:02

@Arend Jan B. | 13-07-10 | 12:51
LOL. Ik suggereerde maar wat.

Sliptong | 13-07-10 | 13:01

Ze kan lekker op vakantie op kosten van de Marokkaanse regering. Lekker toch? We halen allemaal wel eens voordeel in het leven.

computerlove | 13-07-10 | 13:00

-weggejorist-

hfakker | 13-07-10 | 12:59

Alsof daar geen hoger doel achter zit, die marrokaantjes willen nou eenmaal alles zo veel mogelijk in de hand houden. Of zouden ze haar uitnodigen omdat ze zoveel respect voor onze goedlopende samenleving hebben en dat ze die daar ook wel in willen voeren, wat een lachertje en nog staatsgevaarlijk ook.

Tinus Trekveer | 13-07-10 | 12:54

Meneer Balkenende. Ik wil graag met 5 vrienden naar de VS.

DealyMM | 13-07-10 | 12:49

@kleingrutter | 13-07-10 | 12:26
Door overmatig SMSen is dienst tijdelijk niet beschikbaar. Voor vragen en antwoorden richt u zich a.u.b tot Liebemann. deze heeft de tijd.....

An die ARBEIT | 13-07-10 | 12:45

Even een linkje naar de gedragscode voor raadsleden van de gemeente Weert. www.weert.nl/downloadsinternet/Gedrags...
Samengevat, gift kan om meerdere redenen niet worden geaccepteerd en mocht de gift inderdaad prive zijn (wat bepaald niet aannemelijk is), is mevrouw een aardige duit belasting verschuldigd!

Tabula Rasa | 13-07-10 | 12:43

@Ashtrey | 13-07-10 | 12:24
Ik blijf erbij: The troet is out dehr!

En dat Heer Liebeman gewoon een jongeling met teveel vrije tijd is...

An die ARBEIT | 13-07-10 | 12:43

Sliptong | 13-07-10 | 12:33
De gepaste stilte doet mijn vermoedens bevestigen.
Achter de façade van deze 'nieuwe' reaguurder schuilt een oude bekende, no doubt about it. Liebe(r)man, laat juh heuruhh!

Ashtrey | 13-07-10 | 12:37

PvdA zegt toch al genoeg.
Paupers stemmen toch zelf op die partij.

Boomschade | 13-07-10 | 12:34

@Ashtrey | 13-07-10 | 12:24
Het is Teun niet. Het is een copycatplemper. Wel verdacht.

Sliptong | 13-07-10 | 12:33

Mag ik ook mee?,
Een keer kost het de Nederlandse belastingbetaler geen geld, dus lijkt me prima, ik ga alvast mijn koffers pakken.

Minder Belasting AUB | 13-07-10 | 12:32

@Arend Jan B. | 13-07-10 | 12:20
Als de olie op is/ niet meer nodig is, is nut en noodzaak van het onderhouden van banden met de arabische mafia verdwenen. Ik kijk er nu al naar uit.

Sliptong | 13-07-10 | 12:32

@LiebeMan | 13-07-10 | 11:56
Laat je niet weerhouden door een joris. Brand los in alle redelijkheid. *proest*

Sliptong | 13-07-10 | 12:29

@Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:49
Godwin bevestigd.

Sliptong | 13-07-10 | 12:28

Check deze logica op haar website, en let op de laatste zin: "Brussel is een mooie stad maar wel met zeer slecht onderhouden wegen. Wil men deze gaan opknappen dan zal dat een aardige duit gaan kosten. Bovendien is er ook geen beginnen aan."
.
"Geen beginnen aan" als oplossing voor een onderhoudsprobleem, OMG wat een niveautje daar in allochtoons Weert

borderlijntje | 13-07-10 | 12:26

An die ARBEIT | 13-07-10 | 12:19
Mijn vrouw heeft net een sms verstuurd. Heeft ze al wat gewonnen want er wordt niet op haar voicemail gereageerd.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/07/...

kleingrutter | 13-07-10 | 12:26

An die ARBEIT | 13-07-10 | 12:19
Ergens riekt dit zaakje naar een dubbelreaguurder, ik kan m'n vinger er nog niet op leggen. Maar hoe meer Liebe(r)man reaguurT hoe meer het rookgordijn zal vervliegen. I will discover the truth!

Ashtrey | 13-07-10 | 12:24

Misschien gaat ze daar de mogelijkheden bekijken voor Tour de Maroc.
*Krijgt inspiratie van het kijken naar Tour de France*

Lord Dude | 13-07-10 | 12:21

Kom kom, menschen, niet zo gierig. Niets mag ons teveel zijn om onze vrienden van Marokkaanschen bloede te vriend te houden. Eensch zult ook gij zuchten onder dit edele Arabische juk!

Arend Jan B. | 13-07-10 | 12:20

@Ashtrey | 13-07-10 | 12:16
U mag kiezen:

Uw opmerking is A: Teveel eer voor LiebeMan...

Uw opmerking is B: Een belediging voor Teun....

U kunt nu SMSen naar nummer 4455, de winnaar krijgt een selderiepers

An die ARBEIT | 13-07-10 | 12:19

LiebeMan | 13-07-10 | 12:11 Teun? *Nout Wellink....*

Ashtrey | 13-07-10 | 12:16

LiebeMan | 13-07-10 | 12:11
Achterin staan ook nog een paar deuren open, wilt u die ook nog even intrappen?

Superior Bastard | 13-07-10 | 12:16

Spionage, Malika is een 'slaper', ze spioneerT in NL veur haar moederland Maroc.
Uiteraard is Malika perfect geintegreerd (PvdA niet waar?), AIVD kijkt u even mee?

Ashtrey | 13-07-10 | 12:15

"There ain't no such thing as a free lunch"

heetemans | 13-07-10 | 12:13

-weggejorist-

LiebeMan | 13-07-10 | 12:11

Zolang onze grootste uitkeringstrekker van Oranje met zijn importbruid van oorlogsmisdadige afkomst de wereld mag af snoepreizen (Johannesburg, Mozambique), heeft deze selectieve verontwaardiging natuurlijk geen poot om op te staan.

Bakito | 13-07-10 | 12:11

@Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:59
En daar ben ik het dan weer mee eens. Het is ook een vreemde zaak, misschien toch wel een stukje op GS waard. Ik vind de samenstelling van het groepje vooral vreemd. De zus van. Een (gewoon EEN willekeurige?) kinderarts. 2 raadsleden van fracties die als fractie in zijn geheel op de reis tegen zijn.
Misschien moet Malika toch maar eens heel duidelijk uit de doeken doen WAAROM haar deze eer te beurt gevallen is. Wat het doel van de reis is. En waarom het reisgezelschap juist uit deze 6 personen bestaat.

TisNieZoMoeilijk | 13-07-10 | 12:11

Niks niet nada niente never is dit een reis op persoonlijke titel.
Deze PVDA-muts wordt nml. uitgenodigd OMDAT ze raadslid is. Ieder groot bedrijf heeft een integriteitscode, waarin staat dat je géén cadeaux en reizen mag accepteren zonder VOORAFGAANDE toestemming van je leidinggevende. De overheid dient hier een voorbeeld aan te nemen.
Dus óf niet gaan óf ontslag nemen. Zo eenvoudig kan het zijn !

De Literator | 13-07-10 | 12:10

@ Lugosi | 13-07-10 | 12:05
Klopt. Maar dat zijn geen Marokkanen, wel?

Pa Cartwright | 13-07-10 | 12:08

Voor wat hoort wat. Dus wat willen ze via haar gedaan krijgen?

omwenteling | 13-07-10 | 12:06

Jongens en meisjes -
er zijn warempel wel ergere dingen in Nederland Bestuurdersland geweest en aan de gang. Die veel meer in aanmerking komen voor schuld & boete. Geert Dales + NZ Lijn. Annemarie Jorritsma/illegaal waterpompen/toch burgemeesterskandidate. Harry Borghouts/IceSave. Scheringa/Zalm/Linschoten. Allemaal superzuivere bestuurders, op 1 na rechts en blank. Zou dat het hem zijn?

Lugosi | 13-07-10 | 12:05

@Pa Cartwright | 13-07-10 | 12:01
Ach so :) Sorry, dat was een gevolg wat ik inderdaad niet voorzien had... Het spijt me oprecht, ik zal voortaan luisteren Pa!

An die ARBEIT | 13-07-10 | 12:05

Verrotte Kebab. Dat ik daar niet opgekomen ben.

Pa Cartwright | 13-07-10 | 12:05

-weggejorist-

Kapitein Haatbaard | 13-07-10 | 12:05

@Koning BongoBongo | 13-07-10 | 12:03
Oke, ik vond de overeenkomst zo treffend dat ik hem u niet wou onthouden.

LiebeMan | 13-07-10 | 12:05

antwoord lijkt me simpel:
het aannemen van giften >50 euro o.i.d. is verboden dus ---> ontslag
case closed

Dubrovink | 13-07-10 | 12:04

azijnseikerT | 13-07-10 | 12:00
In Marokko.
Zeg heb je nog wat gehoord van onze zuster uit Weert?
Nee, het schijnt dat ze moeilijk kan bellen ivm de AIVD.
Dan halen we haar even hier naar toe. Dan neemt ze maar een paar mensen mee, dan valt het niet zo op.
Doen we.

kleingrutter | 13-07-10 | 12:04

Volgens mij is er iemand/zijn er jaloerse mensen op de redactie van GeenStijl. Niet doen ! Al kreeg ik het gratis, ik zou niet gaan. Dat noemde men destijds "heulen met de vijand" ! De geschiedenis herhaalt zich.

AbuTelfan | 13-07-10 | 12:04

LiebeMan | 13-07-10 | 12:00
No sorry , Manu sings "Bongo bong"
BongoBongo is fictie ( as far as I know anyway )

Koning BongoBongo | 13-07-10 | 12:03

Links lullen, rechts vullen!

blussert | 13-07-10 | 12:02

@azijnseikerT

Idd.. Niets voor niks...
Onderliggende gedachte...
Dubbele agende..
Ander motief..
Er moet iets achter zitten.....

NeetNormaal | 13-07-10 | 12:02

@ An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:55
Zie je, doe je het tóch?

Nou je zin?!

*Beheerst zich om vooral zich niet in gesprek te mengen*

LiebeMan | 13-07-10 | 11:56

Pa Cartwright | 13-07-10 | 12:01

*in Marokko
Ambtenaar tegen collega: Laten we eens gek doen, laten we een paar mensen gratis overkomen. Zomaar voor de leuk en het gaat ons geld kosten bovendien.

azijnseikerT | 13-07-10 | 12:00

@Koning BongoBongo | 13-07-10 | 11:58
Manu chao?

LiebeMan | 13-07-10 | 12:00

@seven | 13-07-10 | 11:36
My thoughts exactly...

"Gratis reisje op persoonlijke titel" ? Me reet. Het wordt gewoon wachten op de eerstvolgende schimmige raadsbeslissing om weer een bak subsidie in het Weertse te gaan besteden aan een plaatselijke stichting "ter ondersteuning/ontwikkeling van den Marokaansche medemens". Kijk en dan hebben we het WEL over kosten voor de NL belastingbetaler.

Als je als gemeenteraadslid een beetje integriteit en gezond verstand in je donder hebt (ok, lastig voor een PvdA-ster) dan sla je dit gewoon beleeft & resoluut af. Schept ook geen verplichtingen...

Grijskijkert | 13-07-10 | 11:59

@LiebeMan | 13-07-10 | 11:56
Goed plan, werk die eigenschap verder uit! Staat u goed!

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:59

@ TisNieZoMoeilijk | 13-07-10 | 11:51
Eens. Het lijkt mij ook vrij onbeduidend – zie geen imperialistische motieven. Die Malika is vooralsnog volkomen transparant geweest mbt deze gift, de kosten zijn voor rekening van Marokko, prima.

Echter, het gaat om een forse, genereuze gift; ik ben van mening dat je als publiek figuur, als raadslid, te allen tijde discussies omtrent zoiets moet voorkomen.

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:59

seven | 13-07-10 | 11:50
Daar schrik ik toch wel even van. Al dat gratis geld wordt nog gediscriminieerd verdeelt ook.

kleingrutter | 13-07-10 | 11:58

Lugosi | 13-07-10 | 11:43
Onzin wat ik daarnet schreef, natuurlijk gun ik pvda'ers en leden van lokaal Weerts belang geen gratis tripje naar de zon.

sjaakdeslinksesul | 13-07-10 | 11:58

Lugosi | 13-07-10 | 11:45

Wou jij beweren dat jij naar Marokko zou gaan als het voor niet was ?
Waarom zou je die lowlifes gaan opzoeken ? Voor koeltoer ? Of om de hele dag lastig gevallen te worden voor baksjiesj ? Of om je vrouw te laten betasten ?
Please explain.

Koning BongoBongo | 13-07-10 | 11:58

Lugosi | 13-07-10 | 11:45
Iedere integere bestuurder die dit aanbod krijgt.

aardappelninja | 13-07-10 | 11:57

*Beheerst zich om vooral zich niet in gesprek te mengen*

LiebeMan | 13-07-10 | 11:56

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:48
Sorry, kon het niet laten. Net als roken, je weet dat het slecht voor jou en je omgeving is, maar toch doe jet het (soms).

Superior Bastard | 13-07-10 | 11:55

@Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:49
Waarom niet? Is dat het verboden woord vandaag? Daarbij plempte ik ook niet " nazi " , ik plempte " spellingsnazi ", a whole different ball-game...

Als we uw directies zouden volgen, mag collega-reaguurder Soupnazi dus de hele dag niks plempen...

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:55

@gewild en gehaat | 13-07-10 | 11:41
Je snapt het kennelijk niet waar het over gaat, en het feit dat u meteen de het-ligt-eraan-dat-het-een-Marokkaanse-is-kaart speelt zegt eigenlijk ook al genoeg...

Get a life zegt u? Get a spellingscursus zeg ik....

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:53

kunnen ze de rest ook niet meenemen???

peetd2 | 13-07-10 | 11:52

@Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:42
Ik snap wel dat het discutabel is omdat zij het aanbod voor deze reis nooit gekregen zou hebben als zij geen raadslid was. Maar toch, houdt deze gift inhoudelijk verband met haar werk? Wordt zij gechanteerd/gepaaid/bespeeld om in de hoedanigheid van raadslid iets in de Weertse gemeenteraad voor elkaar te krijgen in het voordeel van de Marokkaanse overheid?

Kijk, ik ben het er mee eens dat het niet helemaal een fris zaakje is, maar er zou pas iets aan de hand zijn indien de Marokkaanse overheid op deze manier probeert invloed uit te oefen op politieke beslissingen in Weert. Het al dan niet verlenen van een bouwvergunning voor een moskee. Het aanpassen van lokale regelgeving ten voordele van de Marokkaanse gemeenschap. Meer subsidie voor vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap.

Zoalng dit uit niets blijkt is het enkel lichtelijk dubieus, maar volgens mij is er dan niet veel aan de hand. Niet genoeg voor een stukje op GS.

TisNieZoMoeilijk | 13-07-10 | 11:51

Misschien kan ze 5 relschoppers meenemen en daar laten.....
Dan mag ze iedere week gaan wat mij betreft!

Klokkie | 13-07-10 | 11:50

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:39
Kebab op de hoek van de herengracht met de leidsestraat. Nou ja kebab, ik ben zaterdag wezen varen op de Oostvaarder plassen. Botulisme enzo.
Lugosi | 13-07-10 | 11:43
Een zuiveringseed is niet hypothetisch, wanneer de schijn van belangenverstrengeling aanwezig is, moet ze weigeren. Ik gun haar die trip best hoor, maar het mag gewoon niet.

sjaakdeslinksesul | 13-07-10 | 11:50

Marokko drijft natuurlijk op doorbetaalde uitkeringen aan geremigreerde Marokkaanse Nederlanders en naar 'thuis' overgemaakte gelden. Vanaf 45 betaald NL de bijstands en ww uitkering levenslang door aan remigranten. (Naast vaste minder plaatsgebonden rechten als WAO en AOW) De remigratiewet (voor 45+) alleen al betekend dik 700 euro per maand levenslang. Zie 13:[email protected] www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/...

seven | 13-07-10 | 11:50

@ An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:49
Even liever geen 'nazi' plempen nu. Dank.

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:49

leuk voor die mevrouw, en ik gun het haar best (ik ken r niet maar ben niet zo afgunstig ingesteld).
wel is bekend dat de marokkaanse regering nogal eens de neiging heeft om zich, via marokkaanse nl'ers, te bemoeien met de gang van zaken in NL.

lijkt me iets om in de gaten te houden bij dit soort gevallen. (en inderdaad: there's no such thing as a free lunch)

Ballenman | 13-07-10 | 11:49

@illuvatar | 13-07-10 | 11:36
Ik vind dat u creatief omgaat met uw rietje, en bewonderenswaardig dat u doet wat ik niet zo goed durf: Uw frustratie over infantiele spelfouten uiten.

Met mij nick word ik namelijk al snel voor spellingsnazi aangezien... JAWOHL

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:49

Wie het kleine niet eert, is het grote niet Weert.

kleingrutter | 13-07-10 | 11:48

@ Superior Bastard | 13-07-10 | 11:45
Vrij naar Leo Beenhakker;
"Gaan we het daar nou wéér over hebben?! Word ik wel zó moe van hè!"

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:48

@Superior Bastard | 13-07-10 | 11:45
Euh. Oke.

LiebeMan | 13-07-10 | 11:47

@Sliptong | 13-07-10 | 11:42
Rabat -en ook Ankara- houden graag grip op HUN burgers. Niets betalen, nu ja, op dat reisje na dan, en toch invloed hebben. Ja, zelfs de Marokkaanse regels voor geboort-aangifte worden hier gehanteerd. Machtig, toch? Wie is er godverdomme gek, Nederland of Marokko?

En-el Hak | 13-07-10 | 11:45

LiebeMan | 13-07-10 | 11:39
Israel ook, wat mij betreft.

Superior Bastard | 13-07-10 | 11:45

Ik snap het punt niet? Ze krijgt toch die reis van Marokko? Laat haar lekker! zolang ze netjes voor deze reis haar vakantiedagen opvraagt is er niets aan de hand!

Sjores de Pores | 13-07-10 | 11:45

Wees eens eerlijk: wie van ons zou dit aanbod geweigerd hebben?
(*oorverdovende stilte*)

Lugosi | 13-07-10 | 11:45

Ze is sowieso wel van de uitstapjes. 98 vrouwen op stap in Brussel. Daar word zelfs ik zenuwachtig van ;)

Valentijn Schuinsmaa | 13-07-10 | 11:44

@sjaakdeslinksesulmetdesatedieallangoverdehoudbaarheidsdatumheenis (11:37u) -
het antwoord op die vraag is niet te verifieren. Daarmee is het een triviale, niet ter zake doende vraag (hoewel ze op zichzelf respectabel is, i.e. niet beledigend).
Van mij mogen de meiden gaan. Niet alles is omkoperij en belangenverstrengeling.

Lugosi | 13-07-10 | 11:43

aga | 13-07-10 | 11:35
De eerste "zanger lichte muziek" die zichzelf wel kon bedruipen.

kleingrutter | 13-07-10 | 11:43

Weert?

Maelstrom | 13-07-10 | 11:43

Wat is het probleem? ik hoop dat Malika het er zo naar dr zin heeft dat ze besluit er te gaan wonen!

ilse | 13-07-10 | 11:43

De niet-Marokkaanse afvaardiging van extragraties Marokkaans subsidiegeld mag even luxe aan de stranden van Copa liggen luieren. Niets ontbreekt hen. De zusjes zullen af en toe even weg moeten om wat ondervraagd en hun training wat bijgespijkerd te krijgen. Iedereen komt met een glimlach terug uit het land van het groene pentagram in een veld van bloed, precies de kleur waar de PvdA zich bij thuisvoelt.
Gesynchroniseerde bruggenhoofden uit het land van de rijzende maan.

illuvatar | 13-07-10 | 11:43

Je kan gewoon aanvoelen dat deze reis een bedankje is voor alle reeds gegeven en nog te geven subsidies aan Marokkaans - islamitische moskeeën, alles voor de islamisering van Nederland, dorp na dorp, stad na stad.

seven | 13-07-10 | 11:42

Mijn vraag: wat is die band toch met Marokko dat we alles van die zandbakkengroothandel accepteren. Van spionage tot lijsten met verplichte namen. Van het doorsluizen van miljoenen aan AOW, WW, kinderbijslag en overige toeslagen tot dubbele paspoorten? IS er een anarchistisch genootschap die inziet dat met Marokkanen je de democratie om zeep kunt helpen? Is het angst? Krijgen we via Marokko in ruil voor bovengenoemde bepaalde privileges op het gebied van oliehandel? Krijgen we gratis vijgen, dadels en olijven? Vragen, vragen, vragen. Zoek dat eens uit Mutsaerts. De band tussen het Koninkrijk der Nederlanden en Marokko. Je hebt een maand de tijd.

Sliptong | 13-07-10 | 11:42

@ TisNieZoMoeilijk | 13-07-10 | 11:38
Het gaat om de hoedanigheid. In deze is het evident dat de uitnodiging verband houdt met haar functie.
Voorts, het gaat hier niet om een doosje wijn.

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:42

Als ze vrijblijvend op vakantie willen betalen ze die trip zelf maar, zoiets neem je niet aan als je het zelf eenvoudig kan betalen.

Causa Sui | 13-07-10 | 11:42

Wat is dit tog hier met die mensen. stelletje misgunners dat jullie zijn. jullie zijn er als eerste bij zodra er iets gratis is en nu het een Marokaanse is is het zo van neh moet niet kunnen. GET A LIFE PEOPLE

gewild en gehaat | 13-07-10 | 11:41

Ze krijgt gewoon haar instructies door als onderdaan van de koning van Marokko. Waarom zou je er nog geheimzinnig over doen als het toch al lang bekend is. En dan zeker met zo’n gehucht als Weert. Bij Rotterdam doen ze dat nog eventjes in het geheim.

John Marston | 13-07-10 | 11:41

@ sjaakdeslinksesul | 13-07-10 | 11:37

Waar sta straks met je verrotte saté? Of verkoop je dit jaar enkel lauwe bussen bier voor 2,50 euro?

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:39

@koerbagh ® | 13-07-10 | 11:34
U haalt me de woorden uit de mond.

LiebeMan | 13-07-10 | 11:39

@Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:20
Dus als je een raadslid bent mag je echt nooit, van niemand iets gratis aannemen? Ik weet het niet hoor, dat zou ik toch een beetje vreemd vinden. Zolang er geen sprake is van belangenverstrengeling lijkt me toch dat je ook als raadslid "iets" zou mogen krijgen?

TisNieZoMoeilijk | 13-07-10 | 11:38

Als hij zichzelf opblaast krijgt hij 72 vriendinnetjes.... toch?

redheat | 13-07-10 | 11:38

Lugosi | 13-07-10 | 11:32
Tijdens de ambtseed moet je als raadslid beloven dat je geen giften aanneemt die gerelateerd zijn aan het werk dat je als raadslid doet. Mevr Zaaboui en de PvdA moeten zichzelf dus de volgende vraag stellen: zou de marokkaanse overheid haar reis ook betaald hebben als zij niet in de gemeenteraad zou zitten? Zoi ja, dan is er niets aan de hand, zo niet, dan moet ze of thuis blijven of haar functie neerleggen.

sjaakdeslinksesul | 13-07-10 | 11:37

@ An die ARBEIT

Juist ja!

Schlomo De Peaumeaux | 13-07-10 | 11:37

Tja ik begrijp die Marokkaanse overheid wel al is het maar voor een vakantie, alleen de mensen die het in Nederland ver geschopt hebben willen ze weer terug hebben en vieze restjes mogen we houden.

Roel Driesvink | 13-07-10 | 11:37

There ain’t no such thing as a free lunch

“There ain’t no such thing as a free lunch” (alternatively, “There’s no such thing as a free lunch” or other variants) is a popular adage communicating the idea that it is impossible to get something for nothing. The acronyms TANSTAAFL and TINSTAAFL are also used. Uses of the phrase dating back to the 1930s and 1940s have been found, but the phrase’s first appearance is unknown. The “free lunch” in the saying refers to the nineteenth century practice in American bars of offering a “free lunch” with drinks. The phrase and the acronym are central to Robert Heinlein’s 1966 libertarian science fiction novel The Moon is a Harsh Mistress, which popularized it. The free-market economist Milton Friedman also popularized the phrase by using it as the title of a 1975 book, and it often appears in economics textbooks; Campbell McConnell writes that the idea is “at the core of economics”.
en.wikipedia.org/wiki/There_ain‘t_no_s...

“The Moon Is a Harsh Mistress is a 1966 science fiction novel by American writer Robert A. Heinlein, about a lunar colony’s revolt against rule from Earth. The novel expresses and discusses libertarian ideals in a speculative context.”
en.wikipedia.org/wiki/The_Moon_is_a_Ha...

seven | 13-07-10 | 11:36

*met rietje op blote billen gozahtje | 13-07-10 | 11:23 tetst*
Zoals u ´betaald´schrijft is niet zoals u het bedoelt. Foei, ga eens snel je geld voor je inburgeringscursus terugvragen, hop hop!

illuvatar | 13-07-10 | 11:36

Kan ze meteen haar Marokkaanse paspoort vernieuwen. Toch handig z'n reisje.

Lord Dude | 13-07-10 | 11:36

Dat is vast een trip om daar het Marokkaans paspoort in te kunnen leveren, toch?

stom schaap | 13-07-10 | 11:36

@Lugosi | 13-07-10 | 11:32
Hallo, dit is GS hier hè, tussen de regels, daar moet u lezen! Daar staat namelijk dat er hier om gaat, om die gemeenteraadsleden ( die natuurlijk vet heftig belangrijk zijn qua besturende kracht in 0031 ) daar te indoctrineren, met cous-cous en Marokkaanse thee-parties, zodat ze voortaan alles direct doorfaxen naar koning Abdullah....

Vette duh.

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:35

-weggejorist-

aga | 13-07-10 | 11:35

Ik ben absoluut niet tegen de reis... zolang het maar een enkeltje blijft....

Schlomo De Peaumeaux | 13-07-10 | 11:34

Een Nederlands-Marokkaans raadslid dat dergelijke forse giften aanneemt van de Marokkaanse overheid is zonder meer discutabel te noemen.

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:34

Ik vind dat Marokko veel meer van die reisjes moet organiseren. 350.000 ongeveer. Enkele reis, dat spreekt voor zich.

koerbagh ® | 13-07-10 | 11:34

Eerst het geld uit de Gemeentekas overmaken naar Marokko.

winterpeen | 13-07-10 | 11:34

@wsc981 | 13-07-10 | 11:20
*Facepalm* Na-TUUR-lijk, how silly of me ;)

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:32

Ik vind het onzin om je hier druk over te maken. Geen Nederlander wordt er armer van. Doen wij dan nooit iets voor succesvolle Nederlanders in het buitenland?
(trefwoord: huldiging)

Lugosi | 13-07-10 | 11:32

kleingrutter | 13-07-10 | 11:27
Dat is correct.
Toen ging men Kevelaer.

raster | 13-07-10 | 11:29

Malika Zaâdboal, maak er een enkele reis van. Stop de cultuurverrijking, nu!

Ed71886710 | 13-07-10 | 11:28

Dat je als raadslid geen giften mag aannemen geldt niet voor leden van de PvdAllochtonen. Duidelijk zal u zijn dat Marokkaanse volksvertegenwoordigers vazallen zijn van het Marokkaanse regime en er alles aan zullen doen Nederland in te lijven als zoveelste provincie van Marokko en de Islam hier te bevorderen.

knight03 | 13-07-10 | 11:27

Ik vraag me af welke buitengewone verdiensten aan de invitatie voorafgegaan zijn.
Het moet wel heel bijzonder zijn.

aardappelninja | 13-07-10 | 11:27

De Marokkaanse regering zou eigenlijk iedereen in NL die wel eens last heeft gehad van een marokkaan zo'n reisje moeten geven.

Tom de Graaf | 13-07-10 | 11:27

raster | 13-07-10 | 11:22
Ik wist niet dat er vroeger ook reisjes waren naar marokko? Betaald en wel.

kleingrutter | 13-07-10 | 11:27

Wat ze in Belgie doen moeten zij weten.

azijnseikerT | 13-07-10 | 11:26

Tis en blijft verrijking corruptie.

william7055 | 13-07-10 | 11:26

Gaan ze daar dan leren hoe een bomgordel werkt?

d_2k | 13-07-10 | 11:25

Krijgen wij eindelijk een keer geld van Marokkanen, is het weert niet goed.

kapotte_stofzuiger | 13-07-10 | 11:24

Marokko betaald, dat moeten zij weten!

gozahtje | 13-07-10 | 11:23

kleingrutter | 13-07-10 | 11:17
"Gelijk ook weer een zus die mee moet"
Vroeger ging de pastoor mee, nu een kinderarts.

raster | 13-07-10 | 11:22

Weert is toch Duitsland?

Superior Bastard | 13-07-10 | 11:21

@ Ddarez | 13-07-10 | 11:16
Ja. Echter is dat "persoonlijke titel" arugment volkomen flauwekul in deze.
Die Malika is raadslid, in tweede plaats burger.

Pa Cartwright | 13-07-10 | 11:20

Achterlijk land, achterlijke mensen, achterlijke acties.

Scagnetti | 13-07-10 | 11:20

Als gemeenteraadslid MAG je geen giften aannemen.
Punt.

JanVergoor | 13-07-10 | 11:20

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:15

Ik denk dat Frenky D. sprak onder het mom van 'voortschrijdend inzicht'.

wsc981 | 13-07-10 | 11:20

Pffff, kost het een keer geen belastinggeld, is het weer(t) niet goed. Van mij mogen ze gaan, zolang ze in Marokko maar geen reclame maken voor Nederland als mogelijk tweede vaderland. De tijden van het aardse paradijs zijn over.

witwas | 13-07-10 | 11:19

en dit krijgt ze alleen omdat ze een plaats warm houd voor de party van de alochtoontjes

ongegeneerd | 13-07-10 | 11:19

Volgens mij gaat Nederland de komende tijd honderden buitenlanders fêteren teneinde hier een WK voetbal en de Olympische Spelen binnen te halen.
Het gaat bij mij altijd om de reden en de rekening. Als die maar helder zijn.

Bos Hout | 13-07-10 | 11:19

Gezellig op de bonne fooi naar Marokka.
PVDA? Toedeledokie!

Beelenkamp | 13-07-10 | 11:19

Via lexa.mo

Maar dat weten die vriendinnen nog niet.

Napeauleon | 13-07-10 | 11:18

Ik zie het probleem niet. Gratis vakantie! Op kosten van de buitenlandse belastingbetaler! Als dit Duitsland ofzo was had niemand er een probleem mee.

Turrukje | 13-07-10 | 11:17

Gelijk ook weer een zus die mee moet. En de PvdA zag dat het goed was.

kleingrutter | 13-07-10 | 11:17

Waat now weer...

NeetNormaal | 13-07-10 | 11:16

Ik mag toch ook zelf weten of ik iemand uit nodig of niet, wat is het probleem?

Ddarez | 13-07-10 | 11:16

En blijf weg!

LiebeMan | 13-07-10 | 11:15

@Frenky D. | 13-07-10 | 11:14

Kap toch eens met die onzin! Is Geert er ooit ingekomen? Nee, hier niet en in het kabinet niet ;)

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:15

Surprise! You're going to The Riff mountains :P

An die ARBEIT | 13-07-10 | 11:14

achjaaa we zijn het onderhand wel gewend van ze. dus, geertje, kom er maar in

Frenky D. | 13-07-10 | 11:14

Dit is toch al langer bekend? Niets nieuws dus.

kleingrutter | 13-07-10 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken