Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Academisch rijk worden met allochtonen

oomtom1.jpg Hoi niet-Westerse allochtoon. Heb jij al nagedacht over je studie? Nee? Denk dan eens over een studie aan de universiteit Leiden. Dat levert ons als universiteit namelijk tonnen aan belastingpoet op en jou, lieve gekke niet westerse allochtoon, een leuke maar lichte pretstudie. Want we hebben liever niet dat je rechten, geneeskunde of een andere "zware" studie gaat doen. Dat kun jij toch helemaal niet gekkie! Jij kunt maar het beste iets van een minder hoog niveau gaan doen. We willen niet hardop zeggen "een studie voor jouw soort", maar toch. Een leuke cursus bedrijfskunde, bedrijfscommunicatie of vrijetijdskunde bijvoorbeeld is makkelijk, gezellig en nuttig. Echt hoor, we zeggen dit voor je eigen bestwil. Wij blanke meesters weten namelijk wel wat goed voor je is. Dat noemen wij: integratie door discriminatie. Vroeger ging dat met missionarissen en werd er afgerekend in spiegeltjes en kraaltjes, tegenwoordig gaat dat via universiteiten en wordt er (in tijden van crisis) flink subsidie binnengeharkt. Maar verder is er weinig veranderd. Misschien is het leuk om je heel symbolisch vandaag nog aan te melden bij onze tolerante universiteit? Hoe dan ook, alvast bedankt voor die 4,5 ton allochtoon!

Reaguursels

Inloggen

Autochtoon verrijkt autochtoon over de rug van de allochtoon.

Geen allochtoon hier hierover meebeslist.

Ik, de allochtoon betaal er wel aan mee met mijn belastingcentjes!!

Stelletje fuckers!

MrGG | 01-07-10 | 22:19

Parsons | 30-06-10 | 18:51
"... De Universiteit van Leiden krijgt 450.000 euro per jaar van het Rijk voor het aantrekken van niet-westerse allochtone studenten..."

4,5 ton dus, scheelt een nulletje, gewoon even lezen voortaan.
Verder alles goed, grootmuil?

ffberg | 01-07-10 | 16:06

ikke heel slim, kan alleen de J van Jinus niet uitspjeken.
Vooj veel eujo,s ikke wil ook lichtte studejen.
ikke woon in tent 7 dooj achtejste bos bij vuilnisbak, waaj buujman is dood vejmoojd.

Gjoeten van mijn vjouw, dejtien kindejen en jest van familje
Aliegton

herodus | 01-07-10 | 09:39

Gatverdamme: "Een universiteit moet de bevolkingsgroepen in de maatschappij weerspiegelen" Wat the fok! Een universiteit moet alleen intelligente en ijverige mensen toelaten. Nu krijg je weer van die excuustruus miepen die het gemiddelde niveau omlaag halen en daarmee tref je de echte briljante studenten. Bah bah bah.

ZDEV | 01-07-10 | 09:35

Helemaal eens Frederique!

legalese | 01-07-10 | 09:24

Het is waar dat Nederlandse universiteiten niet tot de top 50 van de wereld behoren ( nog wel net in de top 200). Als we Nederland als kennisland willen profileren moeten we toch echt meer geld in het onderwijs en onderzoek zelf stoppen: publicaties, innovaties en opzienbarende onderzoeksresultaten op onderwerpen die er toe doen en die de wereld weer een beetje beter maken, daar moet het geld naar toe!

Frederique78781 | 01-07-10 | 08:44

Een rechtenstudie in Leiden is wel degelijk zwaar. Ik zie dagelijks hoe de studenten de boodschappen (bier) laten bezorgen door AH, maar het wel zelf de trap op sjouwen. Ook mag men de zwaarte van het societeitbezoek niet onderschatten. Zo gaat er veel energie zitten in zooien, zuipen en neuken. Uiteindelijk is zelfs het een topprestatie om de volgende dag weer in de collegebanken te verschijnen.
Man, ik wou dat ik weer student was...

rara | 01-07-10 | 08:14

Sinds wanneer is een studie rechten zwaar?

Onderschepper | 01-07-10 | 02:56

Bert,

ik had niet met treffender sarcasme kunnen beschrijven wat hier gebeurt. Wederom wordt de allochtoon niet voor vol aangezien, maar als slachtoffer door het linkse matriarchaat. En wederom schiet niemand er wat mee op.

Wittemens | 01-07-10 | 00:35

Dmitri Dmitrievitsj | 30-06-10 | 23:02

Ik zeg ook goed doorlopen, niet de categorie "zesjescultuur". Maar jongeren met potentie! Waarom niet.

Frederique78781 | 30-06-10 | 23:02
Nou nou land van herkomst,, dat is toch het hele verhaal achter het prachtige 'je mag dan wel een paspoort hebben maar eigenlijk hoor je niet echt natuurlijk' woord allochtoon

Daarnaast komt het niet vaak voor dat mensen uit een lagere sociale klasse(met alle respect) naar het VWO gaan en deze goed doorlopen en als dat wel het geval is mag daar in geinvesteerd worden.Van talent moet je gebruik maken, als jongeren met hun kop boven het maaiveld uitsteken moet je er niet met een grasmaaier overheen.

truusch | 30-06-10 | 23:15

Ik vind het een slecht idee. Positieve discrimitatie op basis van land van herkomst moet je NOOIT willen. Je kunt je als overheid beter richten op het belang van een goede scholing onder kinderen uit bijvoorbeeld lage sociale klasses. Dus daaronder vallen op dit moment veel allochtone families maar ook Nederlanders. Ik vind dat je nu de Nederlandse kinderen passeert die ook best wat extra stimulatie, die ze niet van huis uit meekrijgen, verdienen! Beetje lastig subsidie uitdelen maar ik zou zeggen sponsor dan gelijk een paar goede reclamebureaus die een goede aansprekende campagne voor deze doelgroep in elkaar kan zetten in plaats van de universiteit zelf.

Frederique78781 | 30-06-10 | 23:02

truusch | 30-06-10 | 22:47
Alles mag in Nederland maar studeren. Het is nooit aangetoond dat er meer kennis en innovatie komt als je iedere Jan L. die het VWO weet uit te zitten naar de universiteit stuurt.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-06-10 | 23:02

Je zal maar het resultaat van honderden generaties zorgvuldig intelen in het Rifgebergte zijn en dus een ieku van 75 hebben. Dan is een studie communicatie-wetenschappen toch echt wel het hoogst haalbare, hoor.
.
[SARCASM MODE ON]
Dus geef die niet-westerse allochtoon ook een kans; we hebben al zo weinig communicatie-wetenschappers in het bedrijfsleven...
[SARCASM MODE OFF]

Brouhaha | 30-06-10 | 23:00

Big Swinging Dick | 30-06-10 | 22:51

En wat zie je dan als je rondkijkt?

truusch | 30-06-10 | 22:53

In Oxford doen ze helemaal geen moeite om "de instroom te bevorderen". Daar wordt gevochten om een plaats. En kun je het niet aan ? Dikke pech, voor jou een ander....

Monkeyman | 30-06-10 | 22:52

DD Is in dit geval helemaal niet zo moeilijk he= Kijk voor de aardigheid maar eens rond op onze universiteiten en hogescholen.... Stoppen met het rondpompen van subsidies en ontwikkelingssamenwerking kan dus per direct. Kon toch ook met het niet meer verstrekken van pgb´s of niet. Kwestie van die wil en die weg.....

Big Swinging Dick | 30-06-10 | 22:51

Russ Meyer | 30-06-10 | 18:40

Spookstudenten die subsidie opstrijken

*proest*

Leg uit

truusch | 30-06-10 | 22:51

Nou geen stijl heeft weer een spetterend topic hoor, jezus wat een bullshit weer! Bert je bent een ei, roepen schreeuwen maar je ergens in verdiepen ho maar!

Universiteiten krijgen al tijden subsidie, voor studenten met een handicap bijvoorbeeld, studenten die studievertraging oplopen door een bestuursfunctie maar ook door zwangere studenten te ondersteunen etc etc.Maar het geld wordt ook gebruikt voor studenten met een taalachterstand of nog mooier studenten die de taal niet machtig zijn, bijvoorbeeld Duitse studenten.

En 4,5 ton valt reuze mee als je al weet wat er jaarlijks naar besturen toe gaat en wat we p.p krijgen is best wel karig zeker als je weet hoeveel tijd je investeert.

Goed initiatief!Maar het had beter gekund, de 3tu kunnen het geld beter gebruiken!
Als mensen het VWO goed doorlopen zijn ze het aan de maatschappij verplicht om een gedegen studie te volgen en af te ronden.In onderwijs moeten we blijven investeren Nederland loopt achter op het gebied van kennisontwikkeling en loopt vergeleken met andere west-europese landen ook achter op innovatiegebied.

Prlwytzkofsky | 30-06-10 | 22:02
Lekker simpel. Het lijkt veel geld maar zo veel komt er niet binnen hoor in het HO.
Vergeet niet dat wij alles wat het land in ons investeert, dubbel en dwars terugbetalen. Wij dragen straks de zwaarste lasten.

En wat krijgen we ervoor terug? Waarschijnlijk geen hypotheekrente aftrek,hogere ziektekosten, zeurende babyboemers en tokkies die huilen omdat de Nederlandse overheid ze in de kou laten staan terwijl de allochtoon wordt verwend.

truusch | 30-06-10 | 22:47

Big Swinging Dick | 30-06-10 | 22:40
Eigen bevolking, dat is gemakkelijk gezegd, maar niet zo eenvoudig te definiëren.

Dmitri Dmitrievitsj | 30-06-10 | 22:46

Ja joh, maak Nederland nog iets aantrekkelijker voor niet-westerse allochtonen. Wel allemaal klagen over Wilders, maar jullie belastingcenten gaan naar deze criminelen.

Numero Uno | 30-06-10 | 22:45

Beste DD een zuinig sober zakelijke club die eerst en vooral zorgt voor de eigen belastingbetalers, en eigen zwakkeren en op grote schaal de bezem haalt door het zinloze rondpompen van subsidies, stopt met ontwikkelingssamenwerking en het huishoudboekje weer op orde brengt. Hoeft op zich niet zo´n groot probleem te zijn, als je maar keuzes durft te maken en je niet zo graag wil profileren als de redder van de wereld. De eerste plicht van iedere regering is die voor de eigen bevolking.

Big Swinging Dick | 30-06-10 | 22:40

Big Swinging Dick | 30-06-10 | 22:30
Wat zou er voor het linkse regentendom in de plaats moeten komen?

Dmitri Dmitrievitsj | 30-06-10 | 22:35

En zo donderen we elk jaar onder leiding van de `politieke elite` bakken vol geld in bodemloze zinsloze putten. Het volk wordt aangewreven dat we een groot financieel probleem hebben, waarvoor het klootjesvolk moet bloeden. In feite hebben we geen financieel probleem, maar een politiek/bestuurlijk probleem van wereldverbeteraars die hun hobbies graag gesubsidieerd willen zien.
Dit is de gekte voorbij terwijl we per direct stoppen met het geven van pgb´s aan gehandicapten. Die mogen dus creperen en de allochtone studentjes worden op onze kosten gepamperd. Weg met dit linkse regentendom!!!

Big Swinging Dick | 30-06-10 | 22:30

Een van de best bewaarde geheimen van deze Staat is dat hele volksschtammen autochtonen per soepsidie van de verheffing der allo's hun boterham beleggen.
Da's Nederland: aan de ene kant bezuinigen, aan de andere kant gaat het geld met bakken de deur uit.
Let op de codewoorden... Project Verheffingssubsidie Allo op de Uni. Project Herintroductie Bever in Nederland. Project Das & Boom. Project Stervensbegeleiding voor Slachtvarkens. Project Levensloop voor Afgestoken Asperges.
Gelukkig kan het oude beleid afgeknepen worden, de ziektekosten van de Hardwerkende Nederlander, zijn of haar pensioen, maakt niet uit. Maar Nieuw Beleid moet er komen!
Vijftigduizend NSB'ers á 50.000 euri per head om het Rauchverbot in het Kleine Cafeetje bij de Haven te controleren!!! (Hm. 50.000. Het zijn er veel... maar zoveel? Ik zoek dit nog op ;D).
Nou ja, je begrijpt 'm al hé? Kloof tussen Burger en Politiek... Hoe zou dát nou toch komen... : (

Prlwytzkofsky | 30-06-10 | 22:02

Ik ben vast niet de eerste die dit gaat zeggen, maarre.... rechten een zware studie!? wahahaha!

Sir Hackalot | 30-06-10 | 22:00

Er kan vast nog wel een nieuwe studie: "wederzijds respect en interculturele dialoog " worden opgericht.

mayor_pickwick | 30-06-10 | 21:50

waarom wil tegenwoordig iedereen studeren? het geld ligt voor het oprapen bij beroepen als stukadoor etc. Herinvoering ambachtsschool +1

tonys | 30-06-10 | 21:32

Nou vind ik dat een universiteit dat geld moet krijgen, maar godverdomme niet voor dat.

Dicere | 30-06-10 | 21:32

Weer een lading geld naar de kleauten, dus.
Vice-rector Rietje van Dam: ‘Een universiteit moet de bevolkingsgroepen in de maatschappij weerspiegelen. ...'
FOUT. Een complete bull-shit doelstelling. Kan iemand die zelfgenoegzame grijns van haar gezicht verwijderen?

Fijnstoffer | 30-06-10 | 21:26

@bloemis | 30-06-10 | 21:10
Als je je ogen sluit kun je er op rekenen dat je t.z.t. je neus stoot.

Sliptong | 30-06-10 | 21:18

Het leuke van dit alles is dat je de bi-cultureel in kwestie grootheidswaanzin in optima forma aanpraat. [email protected]

Sliptong | 30-06-10 | 21:18

Ik word weer eens misselijk van Geenstijl. Aan deze ongein gaat Nederland kapot. Binnenkort rassenrellen, met PVV'ers die niet-westerse allochtonen in elkaar slaan etc. Geen enkel besef voor verantwoordelijkheid. Wanneer mogen gewoon weer eens een polletje saboteren ipv dit gelul.

bloemis | 30-06-10 | 21:10

Zelf heb ik ook vaak de optie aangeboden gekregen om gebruik te maken van allochtonen-potjes voor aio-schappen etc. Altijd uit principe die dingen links laten liggen; ik ben tegen positieve discriminatie tenzij het écht noodzakelijk is om duidelijke vormen van discrimatie op korte termijn tegen te gaan. Dat is hier echt allang niet meer het geval. Kappen ermee; er zijn geen kansloze jongeren, helaas wel kansloze projecten.

arbanafal | 30-06-10 | 21:08

Wat een gelul dit artikel. Bedrijfskunde, bedrijfscommunicatie en vrijetijdskunde worden in Leiden ook helemaal niet gegeven. Verder zie ik het punt van het artikel ook niet. Bij wijze van hoge uitzondering een keer een 'kudoscore' voor dit artikel: -1.

Ook nog eens slecht (want: inconsequent) geschreven...

Creyfs_Interim | 30-06-10 | 21:07

In mijn volgend leven word ik lid van de pvda, ik doe een vage sociale studie, rotzooi 10 jaar met honderden alfa studentes, neem een huis in de sociale sector, neem vervolgens een directeurs baan bij een gesubsidieerde stichting of organisatie met dito salaris en roep dan dat we de hypotheekrente moeten afschaffen en dat we alle vluchtelingen en gelukzoekers van de hele wereld naar nederland moeten halen.

denoorman | 30-06-10 | 21:05

Iedereen wat minder "studeren" vooral geen psychologie, rechten en andere nietszeggende pretstudies. In plaats daarvan opleidingen volgen voor bakker, timmerman, bankwerker etc. beroepen waar de maatschappij wel wat aan heeft. We hebben al veel te veel duurbetaalde zogenaamde intellectuelen hier rondlopen die de hele dag niets uitvoeren behalve dan A-4-tjes verschuiven.

meneer Q | 30-06-10 | 20:55

Wat een belachelijke onzin om nog meer miljoenen te verspillen! Nogmaals het is allemaal de schuld van de PVDA. > Verbanning en deportatie van Job Cohen naar Rottumerplaat. Famke en Kereltje Pechtold mogen hem daar gezelschap houden!

denoorman | 30-06-10 | 20:49

henkdekanarie | 30-06-10 | 19:07
Hurr durr durr kijk mij slim zijn hurr durr

magentaplacenta | 30-06-10 | 20:43

Een godverdomde schande voor de zoveelste keer

Michael Vail | 30-06-10 | 20:36

-weggejorist-

win/win | 30-06-10 | 20:30

Eeeej! bedrijfskunde is heul niet makkelijk!

fail | 30-06-10 | 20:25

Politicologie en bestuurskunde. Dat zijn studies die allochtonen opleiden tot bestuurders en assistenten van bestuurders. Hirshi Ali is een voorbeeld.

juriste | 30-06-10 | 20:22

Hoewel ik al heel wat van dit soort nieuws gewend ben, sta ik toch weer versteld. Deze actie is beledigend naar een enkele allochtoon die een studie geneeskunde wél aankan en pure discriminatie jegens autochtone Nederlanders, die ze blijkbaar toch iets minder graag op de uni zien dan biculturelen/allochtonen/nieuwe Nederlanders/of hoe je ze tegenwoordig ook moet noemen

my anal pony | 30-06-10 | 20:15

een babyfacezwitsal! en dat met een baard, tjongejonge

baard a/d balie | 30-06-10 | 19:46

En toch blijft het wrang met al die bezuinigingen op het onderwijs, that is.

Conan de Rabarber | 30-06-10 | 19:44

En toch blijft het wrang met al die bezuinigingen.

Conan de Rabarber | 30-06-10 | 19:43

Ik vind het echt een fantastische week. Elke keer als je denkt dat het niet gekker kan.. jawel, het kan gekker, heus. Het smulbos is the icing on the cake wat bij betreft. Heb het pdf'je naar alle linkschmensen die ik ken doorgestuurd en hun gevraagd wat ze er nu zelf van vinden. Nog geen reacties gehad.. hmm.

baard a/d balie | 30-06-10 | 19:40

Ik ga al liberal arts doen.. sorry

Frussif | 30-06-10 | 19:34

Over de balk smijt-kunde

Gefle Bok | 30-06-10 | 19:29

Lol @ 'cursus' bedrijfskunde, ik raad iedereen die dat beweert aan om die cursus eens op de Erasmus Universiteit te proberen, kijken of je dan anders piept. Hetzelfde geldt voor rechten, over het algemeen zijn universitaire studies niet 'simpel' tenzij je zeer getalenteerd bent...

aubz | 30-06-10 | 19:24

@nivangelus | 30-06-10 | 18:45
Ik ben een grote voorstander om de doelgroep gewoon bij naam te noemen. Daar pleit ik allang voor. Maar dat mag niet. Want dan komen er opeens cijfers naar buiten van bepaalde groeperingen in Nederland die het zeer slecht doen. Maar ook cijfers van groepen, bijvoorbeeld Hindoestanen, die het zeer goed doen. Weetje... we nemen het gemiddelde van alle groepen en dan hebben we ook een cijfertje. Om gek van te worden.
Over Hindoestanen gesproken, wist je dat er volgens wiki maar 123.000 Hindoestanen in Nederland zijn. Maar ze zijn wel oververtegenwoordigd in het bedrijfsleven maar ook in medische instellingen. De ene allochtoon is de ander niet.

Haragha | 30-06-10 | 19:23

widtvoet ® | 30-06-10 | 19:19
Vertel !
*afstandschakelaar pakken gaat*

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 19:20

*Oranje shirt aantrekt, vulvazela pakt en met een fatsoenlijke voorraad ijskoud bier binnen handbereik overschakelt naar Politiek24*

widtvoet ® | 30-06-10 | 19:19

Voor je het weet roep je "Yes, we can" en ben je eerste burger van een importland.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 19:19

Ene meneer Scheltema live nos.nl/nieuws/live/politiek24/ , met dank aan alerte Widtvoet.
Na 20:00 pas Wellink en Hoogervorst.

Bos Hout | 30-06-10 | 19:18

******** | 30-06-10 | 19:11
Helemaal mee eens, maar dat had u al begrepen denk ik.

Jackanders | 30-06-10 | 19:17

Het is godverdomme van de gekke.

Hamertje Tik | 30-06-10 | 19:16

@tonys 18:57

Laat lekker lullen joh. Zijn veelal mensen die nog geen eenvoudig kontrakt kunnen lezen laat staan opstellen en voor elk min of meer juridisch wissewasje kennis en advies in moeten kopen. Dat de akademische lat ook en misschien wel met name mbt. een rechtenstudie de laatste jaren flink naar beneden geschopt is verder staat wat mij betreft buiten kijf. Zou zomaar wat van doen kunnen hebben met de bijgeur van dit topik.

widtvoet ® | 30-06-10 | 19:13

Jackanders | 30-06-10 | 18:53
wat mij betreft moeten we als samenleving dolblij zijn met iedereen die bereid is om zonder geklaag als vuilnisman ofzo te werken.
er zijn al meer dan genoeg ambitieuze mensen die vechten om de leuke baantjes. terwijl we heel wat meer bakkers en timmermannen nodig hebben dan directeuren.

zolang het maar niet zo is dat je als vrouw of allochtoon geen carriere zou KUNNEN maken. maar die tijd is al jáááren voorbij. het gaat nu toch vooral om carriere WILLEN maken.
inmiddels is positieve discriminatie een veel groter probleem voor vrouwen dan traditionele anti-vrouw discriminatie: het werkt het idee in de hand dat alle vrouwen ongetalenteerde excuus-truzen zijn.
en hetzelfde geldt voor allochtonen: ze krijgen een mooi kantoortje, ver bij de directie-kamers vandaan. in ruil voor 4 keer per jaar op de foto met de rest van het bedrijf om te 'bewijzen' hoe progressief en multi-culti het bedrijf wel niet is. en verder moet de excuus-negert vooral z'n bek dicht houden, elk van z'n voorstellen wordt met luid gejuich ontvangen en verdwijnt even later achter z'n rug in de papierversnipperaar

******** | 30-06-10 | 19:11

Welkom in Nederland, als de subsidie stopt vinden we wel een kutsmoes om je weer van school te trappen of monsterlijk veel collegegeld te laten betalen.

dugo | 30-06-10 | 19:07

Wat is NL een min poepland geworden zeg! Groeten, mij niet gezien wanneer vertrekt 't eerste vliegtuig?

Critics | 30-06-10 | 19:07

Sinds wanneer is rechten zwaar? Dat is juist een van de meest simpele universitaire studies om te halen.

henkdekanarie | 30-06-10 | 19:07

Bos Hout | 30-06-10 | 19:03
Dat bedoel ik.
;

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 19:05

@Parsons | 30-06-10 | 18:51
Excuus. 3 miljoen maar. Niks aan de hand bij nader inzien.

Parsons | 30-06-10 | 19:05

@ffberg | 30-06-10 | 18:32
Jij denkt zeker dat alle allochtonen hetzelfde zijn? Wel eens gedurfd om met paar te praten? Niet elke allochtoon is een moslim.
Het ligt aan je opvoeding. Denk je nou echt dat allochtonen niet weten hoe ze naar de universiteit komen? Ik neem aan dat jij ook in Nederland op de basis- en middelbareschool heb gezeten?
Lees mijn reactie @ 18:11

@sjaakdeslinksesul | 30-06-10 | 18:36
Ach zulke mensen zet ik op ignore mode. Ik mag zeggen dat ik aardig succesvol ben. Zeker in vergelijking met iemand die denkt rechts of links te zijn. Het leven is te ingewikkeld om in hokjes te denken.
Ik ben geboren en getogen in Den Haag en heb een Groen-Geel hart met een Oranje-wimpel. Ik ga nergens naar toe, zo werkt het niet in het leven.

Haragha | 30-06-10 | 19:04

magentaplacenta | 30-06-10 | 19:03
Nou, gefeliciteerd !

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 19:04

Ach quotje dan maar van de uni zelluf je weet toch:

"Vice-rector Rietje van Dam: ‘Een universiteit moet de bevolkingsgroepen in de maatschappij weerspiegelen. Daarom is het zo jammer dat niet meer niet-westerse allochtone studenten voor een universiteit kiezen en dat, als we ze eenmaal binnen hebben, de uitval relatief groot is. Wij doen al van alles om meer allochtone studenten te interesseren voor een universitaire opleiding en om ervoor te zorgen dat allochtone studenten zich bij ons thuis voelen. Maar het kan altijd beter en de middelen om te doen wat je eigenlijk zou willen, zijn er niet. Het talent is er, dat blijft onderbenut. "

Eeeehm Rietje spreekt zichzelf wel tegen..........
Uitval als er talent is, ik nie snappen.

ratseflats | 30-06-10 | 19:04

Haha, ik ben ook een niet-westerse allochtoon, misschien toch maar overwegen naar Leiden te gaan.

magentaplacenta | 30-06-10 | 19:03

ffberg | 30-06-10 | 18:40
Denk je nu echt dat ze aan allochtonen hebben gevraagd waarom ze ervoor kiezen om advocaat, ingenieur of arts te worden en geen socioloog, cultureel antropoloog, klimatoloog, organisatiedeskundige of bedrijfspsycholoog? Nee, anders zouden ze het antwoord wel weten. Geef liever 4,5 ton uit aan het tegenhouden van autochtonen die wel voor die studies kiezen.

sjaakdeslinksesul | 30-06-10 | 19:01

Bos Hout | 30-06-10 | 18:57
Doen we er een paar Koi-karpers in.
Wordt tie gek.
Lachen.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 19:00

dat rechten geen fuck voorstelt is ook gewoon onzin. ben wel benieuwd wat voor studie die mensen zelf doen? Alpha studies hoeven per definitie niet makkelijk te zijn. Wanneer je een ster bent in beta vakken, haal je exacte studies ook met 2 vingers in je neus. En bedrijfskunde moeilijker dan rechten? Waar nog een stukje beta bij komt kijken? Laat me niet lachen..

tonys | 30-06-10 | 18:57

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:43
We hebben een mooie vijver die hij 24/7 kan managen als-ie even niks te doen mocht hebben.

Bos Hout | 30-06-10 | 18:57

en de enigen die van dit geld gaan profiteren is een stelletje blanke reclame-jongens op die universiteiten. de doelgroep (de getinte medemens) gaat er geen euro van terugzien in de portemonnee.
gebruik dit geld liever om de studiefinanciering omhoog te trekken. dan komen de arme studentjes vanzelf wel, en dus ook de allochtonen.


Russ Meyer | 30-06-10 | 18:40
dat soort oplichting gebeurt overal hoor.
ken een jochie met een marrokaanse papa en nederlandse mama. papa was er al voor de geboorte vandoor, kind dus in alle opzichten gewoon nederlands (met een hoog-opgeleide moeder die het best in d'r eentje aankon).
probeerden ze op de basisschool uit alle macht om dat kind als 'marrokaan' in de boeken te zetten (en dan heb ik het dus over het vervalsen van papieren). en zo dus lekker subsidie op te strijken voor de behandeling van zijn niet-bestaande leer- en taalachterstand.

******** | 30-06-10 | 18:56

Rechten en geneeskunde, twee studies op het wo die eigenlijk niet wetenschappelijk zijn.

Pokemonster | 30-06-10 | 18:54

Guusje alcohol-infuusje was ook al zo succesvol met dat " meer vrouwen aan de top" gebral van haar.
Wat is dat toch, dat 'goed' willen doen middels hele foute methoden?
Mensen die naar de top willen en kunnen, doen dat gewoon.
Blank, zwart, man of vrouw, dat maakt geen moer uit!
Sommigen hebben die ambitie nu eenmaal minder of helemaal niet.
Als iedereen zo nodig astronaut moet worden hebben we straks niemand meer om de vuilniszakken op te halen.
Positieve discriminatie is ook discriminatie, fout dus! Stelletje kromdenkerTs!


Jackanders | 30-06-10 | 18:53

@ffberg | 30-06-10 | 18:32
4,5 miljoen voor voorlichting en reclame? Verder spoor je wel?

Parsons | 30-06-10 | 18:51

prima stuk BertBrussen
*zich schaamt dat ie in 071 is afgestudeerd*

Korreltje Zout | 30-06-10 | 18:51

Ik weet voor de deelnemende uni's en hogescholen nog wel een paar interrrressante leerstoelen:
*Studie wekker zetten
*Studie beschavingskunde
*Studie religieuze verdraagzaamheid
*Studie non-fysieke probleemoplossing
*Studie gezinsvorming en opvoedkunde voor anafabeten
*Studie feminale ontharingskunde
Ik wil wel professor worden, hoogleraar is ook goed.
De Pen werkt aan een betere maatschappij!

pennestront | 30-06-10 | 18:51

@Bos Hout 18:42

Verwacht er ook niet al te veel van maar ga toch met een half oog een stukje volgen. Even zien welke bezem Noutje nu weer gaat hanteren om zijn straatje schoon te vegen.

widtvoet ® | 30-06-10 | 18:50

nivangelus | 30-06-10 | 18:45
Goed idee.
Laten we ze allemaal Hindostanen noemen.
Top!

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:47

nivangelus | 30-06-10 | 18:45
Hoeft niet, je ruikt de kerrie.

ffberg | 30-06-10 | 18:46

Misschien word het tijd om... het woord allochtonen te veranderen. Op menig uni's bij de opleiding geneeskunde zijn er heel wat Hindostanen. Dat zijn ook niet-westerse allochtonen. Maar die doen het prima in ons land. Kijk maar in menig ziekenhuizen een keer achter de schermen, en in het lab.

nivangelus | 30-06-10 | 18:45

Bos Hout | 30-06-10 | 18:32
Er zal vast wel een wc zijn mét een spoelbak.
Om het water te managen.
;

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:43

widtvoet ® | 30-06-10 | 18:22
Thx voor de tip!
Noutje komt zelf zie ik. Ben benieuwd en ook weer niet.

Bos Hout | 30-06-10 | 18:42

4,5 miljoen. Van het rijk, 4,5 miljoen. Het staat er echt.
En kereltje Pechtold vraagt zich af waarom de PVV zo groot is? Dit land is gek geworden!

lauwebal | 30-06-10 | 18:41

Graag goed er op toezien dat de universiteiten in navolging van sommige HBO instellingen een aantal jaren terug geen spookstudenten inschrijven om deze subsidie op te strijken.

Russ Meyer | 30-06-10 | 18:40

sjaakdeslinksesul | 30-06-10 | 18:36
In het algemeen helemaal mee eens, maar kan het kwaad om wat gerichte marketing te doen? Ze krijgen geen gratis lening of hogere cijfers ofzo...

ffberg | 30-06-10 | 18:40

Zou massa immigratie echt een linkse geldkoe zijn en ook nog stembussen vol met rood aangeturfde pvda-hokjes opleveren? Ik weet het nog niet.

Jan Passant mk2 | 30-06-10 | 18:40

Juist. En dit is waarom behalve allochtonen en praatpoppen van de publieke omroep ook de Rietjes van Dammetjes in ons land op PvdA stemmen.

John Marston | 30-06-10 | 18:36

Haragha | 30-06-10 | 18:22
Man (of vrouw)... soms denk ik wel eens dat je als hardwerkende, goed meedraaiende allochtoon een stuk beter af bent als je dit land ontvlucht. Zijn het niet de rechtse onrendabelen die de allochtoon verantwoordelijk houden voor hun eigen luiheid/domheid, dan zijn het wel de weldenkende multikul-linksen die hun moeder Theresa-complex op je willen botvieren. Of je het nu wilt of niet. Gewoon iemand behandelen op basis van wat hij kan of doet ipv wie hij is, komt schijnbaar nooit in de hoofden van Nederlanders op.

sjaakdeslinksesul | 30-06-10 | 18:36

Herinner me die plat-pratende bierdrinker met een paar missende voortanden nog, die mij in het alcoholisch toebrabbelde dat 'ie aan de Uni van Leiden had gewerkt, als timmerman dan. De intelligentste persoon die waarschijnlijk ooit daar rond heeft gelopen.

Auweyida | 30-06-10 | 18:35

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:24
Bea woont hier lekker chill in haar Huys. Eigenlijk wel benieuwd of WimLex hier komt als ze naar Drakensteyn vertrekt.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Bos Hout | 30-06-10 | 18:32

Haragha | 30-06-10 | 18:22
Hoezo voortrekken, positieve discriminatie? Dit is puur voor reclame/voorlichting. Allochtonen zijn blijkbaar zwaar ondervertegenwoordigd op de universiteit, weten de weg niet te vinden, zijn bang voor studieschuld, gaan liever bij hun oom in de shoarmazaak werken.... Of willen we liever alleen maar kansloze en criminele allochtonen?
Specifieke doelgroepmarketing dus. Hoe precies weet ik ook niet, maar het klinkt sympathiek. Een slimme geit is op haar toekomst voorbereid, ofzo... Wat meer positieve rolmodellen in de omgeving kan wel helpen, dat je ook een BMW kan rijden zonder te dealen.

ffberg | 30-06-10 | 18:32

@LiebeMan | 30-06-10 | 18:19

Lekker he, straks zes week vakantie. Had je goede cijfers op het rapport?

eerstneukendanpraten | 30-06-10 | 18:31

het wordt tijd om mijzelf van mn nadelige blanke huidskleur te ontdoen. *in de poep rollen gaat*

Vrij_Onverveerd | 30-06-10 | 18:31

Haragha | 30-06-10 | 18:22
Eigen waarden en aanpassen.
( sterk stukje overigens )

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:28

Parsons | 30-06-10 | 18:24
Santé.
Geef mij één kans, een ietsiepietsie subsidie en de 'problemen' zijn opgelost.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:26

@Haragha | 30-06-10 | 18:22
Spijker, kop, raak en tegel van de draad wat mij betreft.

Parsons | 30-06-10 | 18:25

@Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:21
*Glazen volschenken doet en prosit roept!*

Wat een gekkenhuis, al die kansensubsidies niet? Daar zwoeg je dan de hele dag voor.

Parsons | 30-06-10 | 18:24

Bos Hout | 30-06-10 | 18:22
Bea is een 'kanjer' uit Leiden, dat vleesgeworden nageboorte van haar ook.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:24

widtvoet ® | 30-06-10 | 18:18
het wordt pas een probleem als het uit de mond van een PVV-er komt, dan moet je er gewoon meteen principieel tegen zijn anders ben je racist.

Boembox | 30-06-10 | 18:24

Rechten is een prachtige studie! De meeste mensen die hier commentaar leveren hebben nooit een universitaire studie afgerond.
Aansteker21 | 30-06-10 | 18:19

Ik twee, waarvan de één rechten was. Dus ik vertel mensen meestal dat ik maar één studie heb gedaan.

Levine | 30-06-10 | 18:23

@LiebeMan | 30-06-10 | 18:19
Laat maar.

Parsons | 30-06-10 | 18:23

Jaap de Hoop Scheffer is ook zo'n kanjer uit Leiden. Vooral zijn geweldige Engels maakte internationaal veel indruk.
Kratje bier voor wie mij kan vertellen wat hij hier zegt als hij Bush begroet. Ik kom er niet uit namelijk.
www.youtube.com/watch?v=rnSXLX9V5Dg

Bos Hout | 30-06-10 | 18:22

@sjaakdeslinksesul | 30-06-10 | 18:11
Het gebeurt maar al te vaak maar gelukkig zijn er nog mensen die hun eer belangrijker vinden dan een snelle (en vaak doodlopende) carrière. Mijn vrouw kon level 2 manager worden bij een niet nader te noemen bank, op haar 28 ste!!!!. Want ze was vrouw en allochtoon!
Dat aanbod heeft ze op een nette manier afgeslagen. Die level 2 komt er zeker maar dan wel op eigen kracht.
Mijn oom, werkt al zolang bij de pliesie op een goed niveau. Hij werd door wat hoge piefen persoonlijk gevraagd voor een belachelijk hoge functie ergens op het platteland (voorbij Utrecht naar links) ook hij heeft de functie geweigerd. Alleen maar omdat hij een kleurtje heeft.
Als je op eigen kracht zo ver bent gekomen dan wil je niet voor getrokken worden. En zo zullen studenten neem ik aan ook reageren. Ze zullen alleen de loser types aantrekken. Wedden?

Haragha | 30-06-10 | 18:22

@Stir Glenfarclas II | 30-06-10 | 18:17
Ach misschien geen inconsistente onzin, maar de meerderheid van Nederland heeft volgens mij geen speciaal plekje in zijn/haar hart vrijgemaakt voor wiskunde maar zit toch op de computer en heeft een mobieltje etc.

LiebeMan | 30-06-10 | 18:21

Parsons | 30-06-10 | 18:17
Ghe, avond buur.
;

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:21

@Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:16
Ja.

Parsons | 30-06-10 | 18:20

LiebeMan | 30-06-10 | 18:16
Laat maar.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:20

@Steilloos ten Onder | 30-06-10 | 18:14
Das war einmal. Althans, toen ik er studeerde. Voor dit soort berichten schaam ik me diep, en dat terwijl ik er al 12 jaar niet meer woon.

Parsons | 30-06-10 | 18:20

-weggejorist en opgerot-

LiebeMan | 30-06-10 | 18:19

Rechten is een prachtige studie! De meeste mensen die hier commentaar leveren hebben nooit een universitaire studie afgerond.

Aansteker21 | 30-06-10 | 18:19

Deze subsidie is in strijd met de grondwet artikel 1:

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

bionrgy | 30-06-10 | 18:18

@Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:14
Neuh, ik hou het graag netjes vandaag en ik weet dat je het eigenlijk wel met me eens bent, dus waarom zou ik me druk maken? Alsof het nog niet warm genoeg is.

Parsons | 30-06-10 | 18:18

Maar in deze is het registreren van etniciteit en het vormen van beleid op basis daarvan geen enkel probleem dus? Apart.

widtvoet ® | 30-06-10 | 18:18

@LiebeMan | 30-06-10 | 18:11
Op een PC verkondigen dat je wiskunde inconsistente onzin vindt? Ik kom het maar zelden tegen.

OT, KNMI voorwaarschuwing weeralarm
www.knmi.nl/

Stir Glenfarclas II | 30-06-10 | 18:17

@LiebeMan | 30-06-10 | 18:09
Ga jij nu bepalen tegen wie ik wel of niet iets zou zeggen? Ik denk dat Teun en ik dat uitstekend zelf kunnen, denk je ook niet?

Parsons | 30-06-10 | 18:17

@Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:14
Tsja, maar geen hoofdletter blijft geen hoofdletter. Niet dat ik daar problemen mee heb overigens.

LiebeMan | 30-06-10 | 18:16

@Parsons | 30-06-10 | 18:10
U ziet liever de trein richting de sahara vertrekken om van de problemen af te zijn?

Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:16

Was rechten voor jou een zware studie, Bert? Ik ga daar verder niks lulligs over zeggen hoor.

borderlijntje | 30-06-10 | 18:15

'dat HET een correctie'
Was het warm vandaag Teun ?
- Ja, het was warm.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:15

Vreemd dan dat je op de UU zo weinig allo's ziet (ik deed Engelse taal & cultuur). Meen me welgeteld 1 niqaab te herinneren die goedverdoemme alleen maar negens kreeg, maar anders was het racisme.

Overigens is dit bericht volgens mij een hoax. Leiden is toch zeau'n rijke stad voor balletjes die rechten en geneeskunde doen? Misschien is dit wel een verkapte oproep om meer schoonmakers naar Leiden te lokken.

Steilloos ten Onder | 30-06-10 | 18:14

@Parsons | 30-06-10 | 18:10
Ik sta tot uw beschikking. Ga eens lekker los ;)

Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:14

@Haragha | 30-06-10 | 18:11
De universiteit van Leiden wil een juiste afspiegeling van de samenleving.
waarom gebruiken we trouwens massaal het (de oorspronkelijk griekse) allochtoon en autochtoon. In het Nederland hebben we prima vervangers. Ik stem voor buitenlander en Nederlander.

LiebeMan | 30-06-10 | 18:14

En de administratie van deze zoveelste belastinggeld verkwisting wordt zeker gevoerd vanuit een kapitaal historisch kantoorpand in het centrum van Amsterdam...
Kap nou toch eens met dat gepamper en neem de (helaas nog virtuele) grootste politieke partij serieus.

R.B.Scott | 30-06-10 | 18:14

LiebeMan | 30-06-10 | 18:09
Als u goed leest, ziet u dat een correctie is op een vorige tegel.
Dus.
Lieve man, probeer het nog eens en laat mij er buiten, wil je.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 18:14

@Stir Glenfarclas II | 30-06-10 | 18:10
Geldt dat niet voor iedereen?

LiebeMan | 30-06-10 | 18:11

Wat een grote onzin.
De groep is veel te klein om opvallend op een universiteit aanwezig te zijn. Wat wil de Uni van Leiden? Dat de samenstelling uit 33,3% blanke Nederlanders, 33,3% niet-westerse allochtonen en 33,3% westerse allochtonen bestaat?
Elk jaar komen er steeds meer allochtonen op de Uni's, je kan niet verwachten dat dit opeens het dubbele word. Daarvoor zijn er te weinig allochtonen.

Haragha | 30-06-10 | 18:11

Och jezus... helemaal de juist toon Bert. Je zult GVD maar als allochtoon je vwo hebben gehaald, naar de universiteit gaan en dan nóg aan je trillende bruine handje door de witte bwana naar je academische titel toe worden geleid. Als socioloog of communicatiedeskundige ofzo.
Snappen de universiteiten en het rijk nu echt niet wie hier de racisten zijn?

sjaakdeslinksesul | 30-06-10 | 18:11

@Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:02
Ik ben blij dat jij vindt dat dit een goede manier is om ons belastinggeld aan te besteden, maar ik ben het daar op z'n zachtst gezegd niet mee eens. Ik moet zelfs de nodige moeite doen om niet een scheldkanonnade over je uit te storten.

Parsons | 30-06-10 | 18:10

@ZTR | 30-06-10 | 18:05
Grappig dat waarde reaguurder niets van wiskundige theorietjes moet hebben, maar wel dankbaar gebruik maakt van wiskundige technologietjes.

Stir Glenfarclas II | 30-06-10 | 18:10

@Parsons | 30-06-10 | 18:07
Laat me maar het grondwetsartikel zien waar dat in staat. Vertel het trouwens ook maar tegen Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 17:50

LiebeMan | 30-06-10 | 18:09

@LiebeMan | 30-06-10 | 18:05
Mee eens, toch gebeurt het regelmatig dat er wel beoordeeld wordt op huidskleur en afkomst.

Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:09

Is 4,5 ton € tegenwoordig veel? Of doet BB niet zelf de boodschappen.

Elisabeth2 | 30-06-10 | 18:09

Studie rechten, dat is toch de vergaarbak van elke universiteit? Als je het niet weet ga je toch rechten studeren. Zeg maar wat de studie communicatie is voor het HBO!

borderliner | 30-06-10 | 18:08

Leije! Heeft Noutje Wellink ook gestudeerd, net als meer van die onkundige incrowd Haagse kliek.
En nou moet je eens kijken wat dat dan oplevert in een willekeurige poll:
Nout Wellink?
Opstappen 8546 90.8%
Blijven 862 9.2%
Totaal 9408

Bos Hout | 30-06-10 | 18:08

@LiebeMan | 30-06-10 | 18:05
Ik vind het ongrondwettelijk om een zin niet te beginnen met een hoofdletter.

Parsons | 30-06-10 | 18:07

Balsaq | 30-06-10 | 17:19
Jij begrijpt duidelijk niet wat wiskunde is, als iets iets anders tegenspreekt binnen wiskunde klopt een van de twee per definitie niet. Als jij een (significante) inconsistentie of tegenstrijdigheid kan vinden binnen wiskunde garandeer ik dat je er een paper over kunt publiceren.

ZTR | 30-06-10 | 18:05

@Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:02
hmm, toch snijdt dit geen hout. als je discriminatie wilt aanpakken helpt buitenlanders subsidiëren niet. verder lijkt me dat je iemand moet beoordelen op zijn capaciteiten als hij een studie wilt gaan doen en niet op zijn huidskleur of afkomst. ik vind dit eigenlijk ongrondwettelijk het optreden van de overheid en leiden.

LiebeMan | 30-06-10 | 18:05

Weg met ons!

Parsons | 30-06-10 | 18:04

OT, zaterdag kan wel eens zwaar noodweer gaan opleveren dat in de middag en avond naar het oosten overtrekt. Hou berichten in de gaten als je plannen hebt.

Stir Glenfarclas II | 30-06-10 | 18:04

@solidstate | 30-06-10 | 17:50
Er wordt inderdaad met hoge bedragen gegokt om Nederland naar het randje van de afgrond te helpen, het liefst er nog overheen zelfs. En daar plukt de volgende generatie de vruchten van - *kuch* -.
*alvast tribunaal oprichten gaat voor ziekelijke criminelen*

Auweyida | 30-06-10 | 18:04

Rechten een zware studie? Woehahaha!

Rest In Privacy | 30-06-10 | 18:04

@lelive | 30-06-10 | 17:59
leuk reaguursel maar je zit op het verkeerde topic.

LiebeMan | 30-06-10 | 18:02

@Brandje | 30-06-10 | 17:43
Nee, ik zeg niet dat hij nu geen kans heeft. Maar ik denk dat een allochtoon sneller wordt afgewezen dan een autochtoon (in onderwijs of voor een baan). Met een subsidie kan de situatie voor hem verbeteren.

Zeeschuimer | 30-06-10 | 18:02

-weggejorist-

lelive | 30-06-10 | 17:59

Ze zullen er zich helemaal thuisvoelen. Dhr Ramadan komt er ook een lezing geven.

fender05 | 30-06-10 | 17:55

Dat soort kanslozen komt eauk nog via positieve discriminatie bij gemeentes terecht om nederlanders die 30 jaar werken te vertellen dat ze nergens recht op hebben terwijl hun kansloze neef achmed alle bijstand krijgt die de islam uit de infidel kan persen.

Deze oplichtingspraktijken om de linkse multiculti sociale experiment in stand te houden tot de bodem er onderuit valt.

solidstate | 30-06-10 | 17:50

weer is weet, wie oppert die zweet.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 17:50

@zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:40
kunst en cultuur subsidieren? wat is er over van marktwerking, vind het überhaupt raar dat de overheid definiëert wat cultuur is en wat niet.

LiebeMan | 30-06-10 | 17:50

Ik ben vandaag zo bruin geworden.
Ga me aanmelden voor een studie Rechten als allochteun.
Wie weer.

Teun van het Tuinpad | 30-06-10 | 17:49

ik snap hem bijna helemaal, ik doe gewoon niks meer en dan komt men mij alles aandragen, toch?

sufkut | 30-06-10 | 17:49

@Auweyida | 30-06-10 | 17:41
.
Mee eens.

Brandje | 30-06-10 | 17:46

BertBrussen heeft rechten gedaan??
Rechten is zo'n beetje DÉ lichtste studie van de universiteit, dat weet iedereen. Nu kan je daar lang over twisten, maar een rechten student spendeerde (onderzoekje paar jaar geleden) gemiddeld het minste tijd aan zijn of haar studie, 12 uur per week was het dacht ik.
Zwaar zijn van oudsher de bèta studies, geneeskunde en natuurkunde inderdaad, maar toch zeker geen rechten, dat kan iedereen met een beetje geheugen.

Ariel | 30-06-10 | 17:46

Hoho! Bedrijfskunde is veel zwaarder dan rechten. Rechten is een 100% alfa studie in tegenstelling tot bedrijfskunde, waar een boek uit je hoofd leren niet voldoende is.

Je baas | 30-06-10 | 17:45

@ mezelf.
.
Die tweede namelijk mag weg.

Brandje | 30-06-10 | 17:44

polt | 30-06-10 | 17:31 Aantrekken hè? Ze hoeven er niet voor af te studeren. Ze hoeven er alleen maar te zijn op papier. En dát willen ze wel want dan is er studiebeurs en vrij reizen. "Money for nothing" nog maar eens aanzetten: www.youtube.com/watch?v=dlPjxz4LGak

zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:43

Rechten een zware studie, alsjeblieft, de grootste lamlullen gaan rechten studeren..

PSV Eindhoven #1 | 30-06-10 | 17:43

"De universiteiten maakten nog geen afspraken over streefcijfers voor de instroom of het studierendement." On ge loof lijk

vip33 | 30-06-10 | 17:43

@Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:16
.
Jaja. Dus impliciet zeg jij dat een allochtoon nu geen kans heeft (of anders weinig) om op een universiteit te komen?! Volgens mij moet je daar toch echt alleen maar je VWO voor afronden of anders je P halen op het HBO.... Hoe gaat 3 miljoen subsidie daar een nuttige rol in spelen? Ik zie het niet hoor.
.
Dat ze zware studies kiezen als geneeskunde is overigens heel goed voor ze. Of je namelijk direct een aansprekend CV hebt / een goede kans hebt op de arbeidsmarkt met een master "vrijetijdskunde" vraag ik me namelijk af.

Brandje | 30-06-10 | 17:43

Ze kunnen dat geld beter steken in extra lessen en opleidingen voor de beste en snelle studenten, die leveren daarna tenminste nog wat op i.p.v. alles in zuigerds en lamzakken te steken.

Causa Sui | 30-06-10 | 17:43

Hier het tenenkrommende stukje uit de nieuwsbrief van de UL: www.nieuws.leidenuniv.nl/nieuws-agenda...
Je kan je trouwens ook niet afmelden voor die UL spam als je er student bent :(

Dowabieyouuuuuu | 30-06-10 | 17:43

blanken zijn de nieuw joden?

LiebeMan | 30-06-10 | 17:42

Geez, je zou maar een intelligent mensch zijn met auslander-blut. Krijg je dit over je heen. Het beeld van de zielige onderontwikkelde allochtoon moet immers wel gehandhaafd blijven! Daarom halen we allen maar Tokkies met een kleurtje binnen! Dan voelt de sociologie-kliek zich weer gestreeld in hun ego, want daar gaat het uiteindelijk om. En dat moet dan het pientere, nadenkende volk van dit land vertegenwoordigen.
.
"Je kunt het eigenlijk helemaal niet, deze studie, allen maar omdat je 'allochtoon' bent, maar als wij nu iemand aanstellen die jou ook nog eens als allochtoon gaat behandelen - je hoort er immers niet echt bij, je bent immers van oudsher geen Nederlander - dan gaat het he-le-maal goed komen."
.
Zoveelste uiting van het zieke 'multiculturele feest'.
Lang leve de zieligheidscultus!
*zucht*

Auweyida | 30-06-10 | 17:41

LiebeMan | 30-06-10 | 17:38 Alle is overdreven, kunst en cultuur zouden gesubsidieerd moeten blijven anders ontstaat er echt een armoede op dat gebied.
Maar we zouden wel wat subsidies kunnen missen als kiespijn, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:40

Extragraties atfies aan de leipe Leienaeren : biedt een studie "Zanger(es) Lichte Muziek" aan en de collegebanekn zullen volstromen !

baba4oog | 30-06-10 | 17:39

oplossing: alle subsidies afschaffen.

LiebeMan | 30-06-10 | 17:38

"It's too bad that stupidity isn't painful.”
~ Anton LaVey ~

zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:38

"Kiezen ze voor het wo, dan zijn ze geneigd om te snel te kiezen voor een studie die tot een ‘zichtbaar beroep’ opleidt
.. eeh...?
een onzichtbaar beroep is wel beter voor de integratie en studie resultaten?

Causa Sui | 30-06-10 | 17:36

@Specy | 30-06-10 | 17:30
Klopt. Mijn zin was onzin.

Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:36

pfff 4,5 ton waar praten we over? de overheid gooit miljarden de Balk(elende) over, noemt het dan een lening en verwacht dat griekenland die dan ook werkelijk gaat terugbetalen HAHA.

Overigens rechten een studie? ehhh vast wel moet je eens kijken in de 2e kamer hoeveel loozers daar een rechtenstudie hebben gevolgd (verklaard een boel!)

Overigens wie er in Nederland een studie recht volgt is niet goed bij zijn hoofd en is iig kansloos op de internationale markt.

Maen | 30-06-10 | 17:36

Dit staat in het schrijven van de UvL zelf:
.
"Hierdoor zijn ze [allochtonen] te weinig bekend met de academische wereld en ontwikkelen ze er ook geen binding mee."
.
Jaja. Dan vraag ik me oprecht af welke "wereld" ze hier mee bedoelt. Die mensen die gewoon even doorzetten en vervlogens een normale baan zoeken?!
.
Wat een beroerd argument.

Brandje | 30-06-10 | 17:35

nog een mooi voorbeeld van doorgeslagen PvdA politiek

LiebeMan | 30-06-10 | 17:35

@aardappelninja | 30-06-10 | 17:20
Nee, het maakt weinig kans, maar als het iets helpt..

Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:33

@ michaelgielkens | 30-06-10 | 17:29

Discrimineren mag nu. Kijk maar, de overheid doet het ook. Dus jij mag dat ook doen.

Kwestie van dingen in evenwicht houden. Als de overheid extra subsidie mag geven om allochtonen vooruit te brengen, dan mag jij als je iemand aanneemt de voorkeur geven aan een autochtoon. Dan is in totaal iedereen gelijk behandeld.

Specy | 30-06-10 | 17:33

het is subsidie voor het aantrekken van... reclame te maken dus.

polt | 30-06-10 | 17:31

Leiden hanteert een bindend studieadvies. Voor de gemiddelde student vallen er binnen een jaar 60 punten te halen, dat aantal is bijvoorbeeld ook nodig voor het behalen van een propedeuse. Bovengemiddelde studenten halen meer. Preseteert u onder het gemiddelde dan is dat op zich geen probleem, maar haalt u minder dat 40 punten, dan wordt er een bindend negatief studieadvies gegeven. Met andere woorden: u wordt weggejorist.

Tenzij,.. u bedrijfskunde studeert, 20 punten haalt of minder, vrouw bent en een hoofddoek draagt. U krijgt dan eem """""bindend""""" negatief studieadvies en wordt uitgenodigt op gesprek, waar u te horen krijgt dat iedereen weleens een dipje heeft en u alle tijd krijgt die u nodig acht.

LM | 30-06-10 | 17:31

@Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:16

Daarnaast wordt er voldoende subsidie besteed aan de autochtone student.

Dan wordt er toch ook voldoende subsidie besteed aan de allochtone student, of ben ik nou gek?

Specy | 30-06-10 | 17:30

-weggejorist-

michaelgielkens | 30-06-10 | 17:29

ITEACHYOU | 30-06-10 | 17:24
Geld dat ook voor allochtonen.

Haagse-Geertje | 30-06-10 | 17:28

Gewoon een dagje in Nederland
- Marine die vluchtelingen netjes een lift aanbiedt
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
- Uitbreiding 'relatief dure' Jeugdcoches na succes in Slotervaart
www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...
- Geen ontruiming moskee want over een paar maanden begint tenslotte de ramadan weer
www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...
- Allochtonen worden steeds egoistische
www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/...
- Dood Somalische reden voor kamervragen
www.nu.nl/binnenland/2281889/groenlink...
-

Tabula Rasa | 30-06-10 | 17:28

Vroeger wisten we het ook zo goed hoe het met de negertjes moest.

Tocqueville Esque | 30-06-10 | 17:28

Zwarte studie? O nee zware studie.

Specy | 30-06-10 | 17:27

ITEACHYOU | 30-06-10 | 17:24
Penisnijd?

aardappelninja | 30-06-10 | 17:26

ITEACHYOU | 30-06-10 | 17:24 Dat komt doordat ze meestal de vrouw bijstaan in een (v)echtscheiding. Hoe is het nu met je relatie?

zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:25

Theologie, hoofdvak Islam. Gesubsidieerd en wel.

Geert, zeg er wat van!

zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:24

OT
Waarom zijn vrouwelijke advocaten van rond de 35 altijd van die gigantische kutwijven? Of generaliseer ik nu?

ITEACHYOU | 30-06-10 | 17:24

Zware studie. Twee veredelde HBOstudies waar je geen wetenschappelijke ontwikkeling doormaakt; Geneeskunde. Of een studie die gebouwd is op samenvattingen de zogenaamde Joho's. Algemeen bekend dat rechten en geneeskunde studenten een veel makkelijker bachelorprogramma hebben dan de andere studies.

kruikie | 30-06-10 | 17:22

En dat wordt hier serieus als nieuwtje gemeld? Dat gebeurt al jaren en niet alleen op een universiteit. Binnen alle vormen van onderwijs gebeurt dit. Ben je geadopteerd, maar staat een buitenlandse stad als geboorteplaats in je paspoort? Aha, dan ben je allochtoon, want da's goed voor de subsidie.

Sinds mensenheugenis al gaande, dus absoluut niets nieuws.

Adriaantjeeeeeuh | 30-06-10 | 17:21

Rechten een zware studie? Hahahahaha!

cultheld | 30-06-10 | 17:21

Een studie 'lichte muziek', behoort dat ook tot de mogelijkheden?

zeg maar jansen | 30-06-10 | 17:21

@Sual | 30-06-10 | 17:19
het is 3 miljoen per jaar, voor meerdere universiteiten, 3 jaar lang.

blikjegrolsch | 30-06-10 | 17:21

Principaute | 30-06-10 | 17:14
de subsidie is voor de universiteit.
je zou dus
a) niet meer geld van de overheid krijgen dan een student zonder schoensmeer op zijn harsens.
b) geen studiepunt binnen halen omdat begrijpend lezen niveautje groep 6 je al te hoog gegrepen is.

janeedantoch | 30-06-10 | 17:21

Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:16
En waarom krijgt een allochtoon die kans niet nu al? Volgens mij zijn er al heel wat allochtonen aan het studeren en die doen dat omdat ze graag iets willen leren zodat ze later gewoon een baan kunnen krijgen die ze ambiëren. Denk je echt dat dit plan ook maar een bontkraag de universiteit binnen lokt? Nee toch?

aardappelninja | 30-06-10 | 17:20

Biff Eagleburger | 30-06-10 | 17:18
Zo herkenbaar dat ik hard moest lachen.

kleingrutter | 30-06-10 | 17:20

Zanger lichte muziek is tegenwoordig ook al een universitaire studie?

Conan de Rabarber | 30-06-10 | 17:19

Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:16
He, als je zo slim bent, kom je ook wel op de universiteit zonder die subsidie. Wat is dit nou voor rare gedachte dat er meer gaan studeren als er 3 miljoen subsidie wordt gegeven. Hoe wordt dat geld besteed? Meer reclame in het wekelijkse suffertje? Billboards in de moskee? Grotere huizen voor de gezinnen met 24 kinderen en 3 slaapkamers? Ik begrijp het niet helemaal geloof ik.

ITEACHYOU | 30-06-10 | 17:19


Over wat voor studies hebben we het nu eigenlijk?....

Rechten: Kijk, rechten heeft an sich niets meer met de werkelijkheid van doen dan wiskunde. In beide gevallen maak je een op zichzelf staand bouwwerkje van allerlei theorietjes en tekstjes dat zo vol met uitzonderingen en inconsistentie zit dat je vervolgens kunt promoveren op het --ik zal maar zeggen-- bouwen van een heel klein steunpilaartje ergens onder een stel van die theorietjes. Zo kun je jezelf in elk geval wijsmaken dat je iets gedaan hebt, want Zonder Jou zou Gansch het Bouwwerk zijn ingestort!!1!!één!1

Geneeskunde: Goed, dat is al iets beter, maar nog steeds niet goed: Geneeskunde is precies het tegenovergestelde van rechten; we kijken naar een systeem waarvan we bar weinig begrijpen, en dat zo ingewikkeld is dat we iemand een HBO-studie fenomenologie aandoen zodat ie net een beetje met de meest basic zaken om kan gaan. Nuttig hoor! Zeker! Maar dan wel als HBO cursus kenmerken.

Nee, de enige Echte Studies die iets toevoegen aan wat we weten èn kunnen, zijn de studies binnen de Natuurwetenschappen. Geen overloos getheoretiseer, want Meneer de Gemeten Werkelijkheid straft je onherroepelijk als je daarin te ver gaat, maar ook geen phenomenologie; we _begrijpen_ inderdaad een aantal zaken _heel_ goed.

Rechten en geneeskunde, tss, laat me niet lachen!

Balsaq | 30-06-10 | 17:19

-weggejorist en opgerot-

Kennn | 30-06-10 | 17:18

Ik heb er nog één in de aanbieding met een HBO-diploma 'International Business Management' Je moet 'r nog wel even leren hoe excelfuncties werken, hoe je een mailtje tikt zonder 10 grammaticale en spelfouten en dat het telefoonnummer van de zaak niet gebruikt kan worden om de familiebanden met Marokko weer eens op te halen. Maar verder is het een aardige meid hoor.

Biff Eagleburger | 30-06-10 | 17:18

Wat een paternalistisch kutstukje op de site van de universiteit.
BertBrussen+1

mokum4all | 30-06-10 | 17:18

schijtland

streknek | 30-06-10 | 17:18

Rechtenstudenten krijgen een gratis Geenstijlpremium abonnement, anders zouden zich echt doodvervelen.

kapotte_stofzuiger | 30-06-10 | 17:17

Academie voor "lichte muziek".

kleingrutter | 30-06-10 | 17:17

Kudos voor de auteur.

Stop met overheidsdiscriminatie!

Liberty Wolfe | 30-06-10 | 17:17

Ik vind het prima. Een allochtoon krijgt via deze weg een kans om te studeren. Een kans die ervoor zorgt dat hij iets kan gaan betekenen in de maatschappij. Een kans die ervoor zorgt dat hij uit de criminaliteit blijft. Daarnaast wordt er voldoende subsidie besteed aan de autochtone student.

Zeeschuimer | 30-06-10 | 17:16

@Reez: Subsidie wordt net zo'n lelijk woord als allochtoon zo.

Nou en? Dan verzinnen we een ander woord en is het probleem opgelost!

zie ook:

Buitenlander -> Gastarbeider -> Allochtoon -> Bi-cultureel -> Cultuurverrijker

Vikingdread | 30-06-10 | 17:15

Verbied 'positieve' discriminatie!

Kennn | 30-06-10 | 17:15

Ik denk dat ik me zelf maar eens een buitenlands accentje ga aanmeten, een pot schoensmeer aanschaf.. en me gaat aanmelden.. Beetje onsammenhanged brabbelen en klaar is kees.. het paradijs tot de subsidie-pot is dan binnen handbereik.

Principaute | 30-06-10 | 17:14

rechten een zware studie, goeie grap.

Levine | 30-06-10 | 17:14

... want het het is natuurlijk niet de bedoeling dat er geintegreerd gaat worden. Niet-Westerse Allochtonen moeten vooral naar hun haatpredikende imam blijven gaan, zodat we argumenten houden om ze het land uit te flikkeren. En we ons nog een beetje superieur kunnen blijven voelen.

Als die 4,5 ton een flink aantal marokkanen stimuleert een academische graad te halen lijkt het me uitstekend geinvesteerd gemeenschapsgeld.

janeedantoch | 30-06-10 | 17:14

Ik vind dat er ook subsidie moet komen voor mensen met het downsyndroom. er zijn te weinig downers die beginnen met een universitaire studie.............
Welk omhooggevallen rukker van een ambtenaar heeft dit verschrikkelijke plan bedacht? Op dit soort achterlijke afgestudeerde halvegare ambtenaren gaat Nederland naar de klote. De hele dag geen kut te doen hebben en dan dit soort plannen uit de mouw schudden. Tja, je moet die € 100.000,- aan salaris toch waarmaken, stelletje prutsers....

ITEACHYOU | 30-06-10 | 17:13

Niet zo nehgatief, Bert. Dat is de Universiteit van de Toekomst, de Smul-universiteit.

Schoorsteenveger | 30-06-10 | 17:13

-weggejorist-

Polderdandy | 30-06-10 | 17:12

Get your own allochtoon :)

Be de Laer | 30-06-10 | 17:12

wordt het begin van de slavernij ook herdacht?

tuurtjess | 30-06-10 | 17:11

"Door onbekendheid met de academische wereld kunnen ze gemakkelijk uitvallen". Helemaal terecht: Ik als lelieblanke was al op de universiteit geweest voordat ik er kwam.

godsammekrake | 30-06-10 | 17:10

Rechten een zware studie... HAHAHAHA

Onderdegroenezoden | 30-06-10 | 17:08

Ja, in de toekomst hebben we gestudeerde uitkeringstrekkers hard nodig...

Bisschop Gijsen | 30-06-10 | 17:08

Sinds wanneer is rechten een echte studie? Tuurlijk, je moet veel dingen kennen, maar eigenlijk is het hele rechtssysteem toch ook maar een lachertje?

poepstoer | 30-06-10 | 17:08

Hoezo lichte studie? Als je geen nederlands schrijft/leest/ verstaat is dat net zo moeilijk als rechten hoor..

H. simpson | 30-06-10 | 17:08

Ik wordt steeds weer boos als ik dit soort berichten lees.. wat een achterlijk land zijn we toch geworden in de jaren!

orthen25 | 30-06-10 | 17:08

Krijgen ze ook subsidie voor het weren van blanken? Moet indirect eigenlijk wel, voor studies met een numerus fixus althans.

SH- | 30-06-10 | 17:07

Gezellig zeg.

Morkovich | 30-06-10 | 17:07

Subsidie wordt net zo'n lelijk woord als allochtoon zo.

Reez | 30-06-10 | 17:07

Vrijetijdskunde

*proest*

gristen | 30-06-10 | 17:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken