Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tijs van den Brink nog steeds boos om TijsTapes

tijs22.pngWij waren die hele Tijs van den Brink gate eigenlijk al weer vergeten, maar gelukkig haalt de feestcommissie die het poephoofd - Jan-Peter Balkenende verzint mijn vragen - destijds uitnodigde nog even fijn een oude koe uit de sloot. Na 9 maanden grondig onderzoek zijn ze er op de Hogeschool van Utrecht namelijk achter wie toch die anonieme bron was die geheel tegen de afspraken in de opnames lekte, en ons journalistieke talent ontving zojuist dan ook een officiële berispingsmail in zijn inbox: "Ik heb via zeer betrouwbare bronnen vernomen dat jij het interview met Tijs van den Brink hebt opgenomen en doorgegeven hebt aan GeenStijl. (...) Tijs van den Brink gaf aan het interview off the record te willen geven. (Daar geef je als student dan ook gehoor aan.) Jouw actie heeft Tijs van den Brink negatief in het nieuws gebracht. Dit betreur ik enorm. Daarbij was het zogenaamde 'nieuws' helemaal geen nieuws, maar GeenStijl weet helaas overal nieuws van te maken en dat vervolgens op een nare manier te brengen. Je wist dit van tevoren." LOL. En deze jankert studeert dus journalistiek hè! Hoezo geen nieuws, Irma Timmermans? Gelukkig komt de aap al snel uit de mouw: "Tijs van den Brink heeft tot op de dag vandaag niets van je gehoord. Hoewel er een flink aantal maanden overheen zijn gegaan, zou het alsnog zeer op zijn plaats zijn als je je excuses aan hem aanbiedt." Gááááp. Jongens, ga 'es op zoek naar een of andere megascoop ofzo in plaats van non-stop de gristelijke reedt van die EO malloot te likken.

Reaguursels

Inloggen

Fietstas | 26-06-10 | 14:01
Informatie vergaren met verborgen camera's of andere opname apparatuur door journalisten wordt zeker als verdedigbaar gezien als het gaat om iets waar een voldoende belang achter zit etc. etc.
Met de onthulling van deze student zullen verschillende mensen erachter komen dat ze met Tijs van den Brink jarenlang niet naar een journalistiek kwaliteitsproduct hebben zitten kijken maar naar iets ingestudeerds waarbij de journalist zich aan de lijband van Balkenende liet leggen. (Okay toegegeven: om nu te zeggen dat dat zonder deze onthulling voor veel mensen nog niet duidelijk was... maar goed niet voor iedereen.)

Met daarbovenop nog de mooie bijvangst een discussie over het al dan niet verdedigbaar zijn van dergelijke praktijken. Zeer goed werk van deze journalist in opleiding. Hier hebben we één van de weinige studenten die het wel begrijpt en blijkbaar *echt* iets leert van zijn opleiding.
Zaken onder de pet houden met als argument dat je anders in de toekomst minder hoort of minder openheid van gasten over hoe je foute journalistiek (althans journalistiek die het daglicht niet voor niets niet kan of mag verdragen), is natuurlijk een kulargument. Want voorbeelden over hoe je niet moet opereren als journalist kun je ook uitstekend in colleges uitgelegd krijgen.

Sterker nog: uitgelegd moet krijgen. We constateren aan de hand van de casus Tijs van den Brink dat dat in het verleden onvoldoende gebeurde...
Met andere woorden: nu al uitstekend werk van deze journalist in opleiding. De reacties uit de opleiding van wellicht minder getalenteerden, zoals deze Irma, geven helaas zeker niet het gevoel dat daar voldoende lerend en vernieuwend vermogen aanwezig is..

Schout-bij-nacht | 27-06-10 | 09:41

@Schout-bij-nacht | 26-06-10 | 01:46
Te veel informatie over jouw sexuele fantasietjes...

LiebeMan | 26-06-10 | 18:46

Als een journalist niet of the record dilema's van het vak kan bespreken op een journalistiekopleiding is dat nadelig voor de opleiding.

Als je dat niet snapt heb je zo weinig inzicht in hoe relaties werken dat je net zo goed geen journalist hoeft te worden.

De opleiding heeft dus groot gelijk. Stiekem opnemen sucks. -1 voor GS dus.

Fietstas | 26-06-10 | 14:01

Tja. Heb de video van Irma Immergans 'ns bekeken. En ze presenteerde zich als een monotoon en vooral inhoudelijk erg oppervlakkig pratend gansje, met de woordenschat van een peuter. Maar dat geeft niets want praten bleek nog helemaal niet haar sterkste punt te zijn, of het punt waar ze haar loopbaan op zou moeten baseren. Dat is iets anders, zie vimeo.com/12803511

En ik zat meteen enorm te twijfelen. Ik wilde kiezen om mijn zaad over haar hoofd of haar decoleté heen te spuiten. En ik heb niet gekozen maar het allebei vol overtuiging gedaan.
Dank je wel hoor Irma. Jij komt vast wel ergens binnen als journalistje en komt dan om voor anderen onbegrijpelijke redenen toch nog wat hogerop...

* veegt de dikke klodders van zijn beeldscherm *

Schout-bij-nacht | 26-06-10 | 01:46

Noord korea, Iran, VS, China, Cuba of Venezuela, het zijn allemaal landen waar op basis van ideologie en schijnrechtvaardigheid geregeerd wordt. Je kunt zien hoe zij het nieuws beheersen. Dus, voor die "rechtvaardige" journalisten, en ik weet dat je dit aan het lezen bent, hier heb je een paar videos:
www.youtube.com/watch?v=yzlgXPbGy-E
www.youtube.com/watch?v=tmeLvHuV4QY
www.youtube.com/watch?v=ZSk968_EHeQ
www.youtube.com/watch?v=a9bZBfFUGB0
www.youtube.com/watch?v=7MdRxb_fAsY
www.youtube.com/watch?v=hohIgioeb0E
Leer er wat van, anders wordt je zelf nieuws.

Waarbenik? | 25-06-10 | 23:29

Zou dit ook voor andere opleidingen en studies gelden? Als je naar zoiets als het IPCC kijkt zou je het wel denken...

Gimmy Moore | 25-06-10 | 21:37

Ze leren daar op die school voor journalistiek wel de mores van het vak, hè.

Gimmy Moore | 25-06-10 | 21:35

Vanwege dit soort voorbeelden ben ik dus geen journalistiek gaan studeren. Te veel geïndoctrineerde malloten.

mindflicks | 25-06-10 | 20:59

Journalisten zijn over het algemeen totaal wereldvreemde en op zichzelf geilende mensen. Ik werk er dagelijks mee, dus kan het wel enigszins beoordelen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd (Frits Wester bv, om een bekende te noemen). Deze Irma past echter wel precies in het plaatje.

woppo | 25-06-10 | 20:19

Iemand die de journalistieke mores nog moet leren, nog steeds, geeft iemand die de censuur van het regiem Balkenende aan het licht brengt, die de journalistieke merites dus wel begrepen heeft, een veeg uit de pan. Irma zou liever met Adolf en Eva zelfmoord plegen dan een schandaal te veroorzaken. Nou Irma, zolang de linkse media nog bestaat, niet lang, ben jij van een knoepert van een baan verzekerd.

Hansopje | 25-06-10 | 19:23

Het probleem ligt dus helemaal bij Tijs van den Brink zelf, als je er off the record een andere mening op na houdt dan dat je elke dag voor de camera staat te verkondigen.
Stel dat Job Cohen off the record zegt dat hij wel wat aan criminele marokkanen gaat doen, dat zou toch ook aardig nieuws zijn?

koffiepadje | 25-06-10 | 18:36

En jack de vries verzon de antwoorden?

Bar_Type | 25-06-10 | 18:09

Geen wonder dat 99% van de hoernalisten op geen enkele originele gedachte te betrappen is.

RobbieG | 25-06-10 | 17:51

Ik denk dat Irma het nog ver zal schoppen. Daarvoor zal ze uiteraard op de juiste momenten moeten bukken om een hogergeplaatste te gerieven, maar dat zal ze er ongetwijfeld voor over hebben. Die typetjes zijn als een stevige keutel: komen altijd weer bovendrijven.

FrankVeer | 25-06-10 | 17:28

Studeert Bert daar dan nog?

spooky | 25-06-10 | 17:24

Ben het met de brief eens. Off the record is off the record is off the record.

Wowzers | 25-06-10 | 17:22

"maar ik ben iemand die er alles aan zal doen om voor elkaar te krijgen wat ik wil" jaja meis.. je zal toch echt wat vaker je benen uit elkaar moeten doen wil je je plekkie vinden op de Gooische Matras.

Chicka | 25-06-10 | 17:20

Chicka | 25-06-10 | 17:12
Dit is het nieuwe fatsoen, het ethisch reveil, zoals jarenlang gepropageerd door Jan Peter Balkenende. Met succes, naar hier blijkt. Dat fatsoen zullen ze hard nodig hebben.
www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland...

Schoorsteenveger | 25-06-10 | 17:18

laagopgeleid, massa-volk, ... blabla
geenniveau | 25-06-10 | 16:25
Je had niet verder naast de waarheid kunnen zitten.

ZSU-23-4 | 25-06-10 | 17:16

Tijs heeft LeF flink onder de plak zeg. Journalistieke fail?

Chicka | 25-06-10 | 17:12

Goedzoo Irma, Obey the authorities... buig diep voor het gezag en kus de hielen van de gevestigde journalistiek en politiek. Misschien zal je nederigheid nog eens worden beloond met een van de beschikbare baantjes ergens en wellicht krijg je ook ooit nog weleens je welverdiende neukpartij met onze Thijs, ene Thijs look alike, Thijs wannabee of andere wandelende carrière opstaphulp.
Overigens ben ik blij dat ik niet meer in de studentenmolen zit met dit soort types, want zou het nimmer kunnen nalaten hun verheven denkbeelden uit te dagen en weet inmiddels wel uit ervaring wat een gezeik je daarmee krijgt. (mensen met idealen houden niet van vragenstellers, want die hebben altijd gelijk namelijk). Hopelijk vindt Irma snel een baantje op haar nivo, ergens onderop bij de Viva bijv. en verzamelt ze snel zo veel mogelijk kritiekloze kontkussers om zich heen. Beter voor d'r.
Ohja Thijs, als je mijn verontschuldigingen had verlangt had je wat mij betreft door kunnen vallen. Gaat u maar de kont van Balkenende kussen nu het nog kan.

ZSU-23-4 | 25-06-10 | 17:09

Irma Timmermans heeft het al snel begrepen tijdens haar studie "Journalistiek":
geen lastige vragen stellen en je gast naar zijn mond praten anders heb je zo geen gasten meer. De nieuwe lichting journalisten kan zo aan de bak bij de EO.

koffiepadje | 25-06-10 | 17:08

Inderdaad GS: het is tieten tijd.
Bier staat klaar

ratseflats | 25-06-10 | 17:08

geenniveau | 25-06-10 | 16:25
"Het zou allemaal niet zo groot geworden zijn als..."
Nee, inderdaad. Zou je destijds ook tegen Woodward en Bernstein van de Washington Post hebben kunnen zeggen, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Schoorsteenveger | 25-06-10 | 17:07

"Hoewel er een flink aantal maanden overheen zijn gegaan".
Correct Nederlands is ook niet meer aan journalisten besteed tegenwoordig.
Zou ze het ook altijd over 'mond-op-mond reclame' hebben?

Ad Hominem | 25-06-10 | 17:07

Die Irma:

‘Ik ben altijd erg punctueel, maar ik ben nooit op tijd. Mijn vriendinnen weten dat als we om zeven uur afspreken, ik er niet voor half acht ben.'

logisch | 25-06-10 | 17:06

Ha, ze moet Mediakritiek ook nog een beetje beter leren:

"Geen letter geleerd en toch Mediakritiek gehaald met net een voldoende. Aan ene kant fijn, andere kant jammer."

SAW | 25-06-10 | 17:06

Yitsan | 25-06-10 | 16:20
Ach komop, zie je dat kontkruipen niet?
"Jouw actie heeft Tijs van den Brink negatief in het nieuws gebracht. Dit betreur ik enorm."
Meneer van den Brink, iemand die door de wol geverfd zou moeten zijn, komt een stelletje journalisten-in de-dop de kneepjes van het vak leren en gaat dan een sfeertje van 'off the record' oproepen. Mijn hemel, Tijsje heeft een stelletje opgroeiende broodschrijvertjes nodig om zich lekker te voelen, om de meneer te spelen, om indruk te maken, om zich binnen te slijmen, om zijn ijdelheid te strelen, om zijn eigendunk verder op te poken. En dan voelt de ambitieuze Irma zich geroepen om tegen deze grootheid, deze topjournalist, deze kanjer op te gaan rijden, hem in bescherming te nemen tegen het kwaad?
Het was misschien, volgens strikt geïnterpreteerde bijbelse normen, niet echt ontzettend fatsoenlijk en netjes om te lekken, maar what the fuck, die Tijs vráágt erom natuurlijk als hij er blijk van geeft als journalist geen knip voor zijn neus waard te zijn, liever te hoereren met de macht en dat hoereren 'off the record' te onderwijzen aan de volgende generatie dan die macht werkelijk het vuur aan de schenen te leggen.

Schoorsteenveger | 25-06-10 | 17:02

Als blijkt dat onze president stiekem een communist is en de staatsomroep gaat er in mee, dan is dat geen nieuws? Wat the fak!
Vandaar dat de beste journalisten gewoon Nederlands gestudeerd hebben!

editorxx | 25-06-10 | 16:59

Dat Irma niet begrijpt wat nieuws is maakt haar niet alleen een slechte journalist in spe, maar ook een domme trut 'in general'. Die Van den Brink zit vuistdiep in het establishment ipv zich kritisch op te stellen zoals het een journalist betaamt. En dat iemand zich niet aan zijn cultuur van geheime afspraakjes en fluistergesprekjes houdt is net goed. Zo iemand moet je niet verdedigen, zeker niet als je namens een journalistenopleiding denkt te spreken. Hoezo verantwoordelijkheid nemen?

Cookie8022 | 25-06-10 | 16:50

Een topjournalist? Maar de waarheid mag niet boven tafel komen,van dit soort hebben we er genoeg.Onderkruipers,en dit noemt zich objectief?.Meer iets van een meelopertje,het kontkruipertje past wel in de linkse draaimolen natuurlijk.

fleurtje | 25-06-10 | 16:47

@geenniveau: kan je wel, lekker anoniem andere mensen afzeiken....

Yitsan | 25-06-10 | 16:45

geenniveau | 25-06-10 | 16:25
Elk woord dat ik aan jou besteed is er 1 te veel lutser

Terpetijnzeikert | 25-06-10 | 16:35

verantwoordelijkheid*

DannydeKr | 25-06-10 | 16:33

Vette kudo voor student die dit weer doorzet naar Geenstijl. Zulke scoops, met vervolg topic maanden later, zijn altijd de leukste.

Stroopdoos | 25-06-10 | 16:32

@geenniveau, wat jij doet is erg generaliserend en getuigt ook niet echt van een hoog niveau? Het blijkt zelfs dat de overgrote meerderheid van de reaguurders een hoge opleiding hebben afgerond, dit in tegenstelling tot jouw generaliserende reactie.
Overigens is hetgeen wat Irma doet verantwoordelijk nemen inderdaad. Maar de manier waar op zij dit doet is niet wat je van een toekomstige journaliste verwacht. Ze begrijpt nog steeds niet hoe het vak in elkaar steekt. Waarschijnlijk zal ze dan ook nooit verder komen dan ANP berichtjes overnemen en politiek-correcte interviews houden.

DannydeKr | 25-06-10 | 16:32

geenniveau | 25-06-10 | 16:25
Altijd grappig, types als jij die anderen in de hoek zetten als massa-volk (sic) en zelf het ene na het andere cliché aaneenrijgen. Doe je de groetjes aan Irma?

harry pikkel | 25-06-10 | 16:30

Irma (22), quote 'Ik wil heel graag echt volwassen zijn'... *Leest zucht en dan nu een Bav*

Puz Pin | 25-06-10 | 16:29

hmmm
doe dr mailadres maar...
wil dr wel een diepgaand "interviewtje" geven hoor...
kan ze geen pap meer zeggen :-)

D. Warsligger | 25-06-10 | 16:27

-weggejorist en opgerot-

geenniveau | 25-06-10 | 16:25

Op de Johan Cruijff Academie geen sport.
Op de HEAO geen sales.
Bij theologie geen god..

adhd-je | 25-06-10 | 16:24

Geef dat wijf een tissue en een flinke doorsmeerbeurt en laat haar ophouden met janken.

Ironisch Naakthuisje | 25-06-10 | 16:21

En wat vindt Irma dan van Karen Geurtsen die infiltreerde bij de PVV?

Humedia interviewt favoriete PVV infiltrante: www.humedia.nl/profiles/blogs/intervie...

Ga es ff lekker infiltreren in een of ander gezellig buitenland om belangrijke dingen te onthullen.

Verhip | 25-06-10 | 16:21

@Schoorsteenveger: ik zie dat in de kont van Van den Brink kruipen niet zo, maar misschien moet je dan inderdaad maar beter over lijken gaan en constateren dat ie nou eenmaal negatief in het nieuws komt en dat dat eigenlijk geen moer uitmaakt. Of het nou feitelijk klopt of niet. De houding van de echt ambitieuze journalist die voor de jackpot gaat.

Yitsan | 25-06-10 | 16:20

Tsss die irma, als het mijn vrouw zou zijn dan zou ik haar volgens goede bijbelse traditie eens een pak rammel geven.

IkWilOokWatZeggen | 25-06-10 | 16:18

Ik vind Irma gewoon een irritant mormel. Het lijkt me echt zo'n betweter met een kudtmening waar geen hond op zit te wachten. Hij die haar wil doen heeft of geen smaak of heeft thuis een nog engere doos op de bank

Terpetijnzeikert | 25-06-10 | 16:18

Dom van dat wijf, kan ze niet indenken dat deze zelfde jongen weer opnieuw naar Geenstijl gaat met zo'n dreigmail?

Prins_Bernhard | 25-06-10 | 16:17

Persco 16:45
104 Teletekst vr 25 jun
***************************************
Informateur Rosenthal bij koningin

***************************************
` Informateur Rosenthal heeft op Paleis
Noordeinde eindverslag uitgebracht aan
koningin Beatrix.In de afgelopen twee
weken bekeek hij welke mogelijkheden er
zijn om een kabinet te vormen dat kan
rekenen op vruchtbare samenwerking met
het parlement.

Rosenthal heeft allerlei coalities
verkend,die steeds werden geblokkeerd
door een of meer van de beoogde
deelnemers.

Rosenthal licht om 16.45 uur de pers in
over het eindverslag dat hij zojuist
heeft uitgebracht.De persconferentie
van Rosenthal wordt uitgezonden op het
kanaal Politiek24.
***************************************

Stir Glenfarclas II | 25-06-10 | 16:14

Parsons | 25-06-10 | 16:07
Maar zelfs Thijs kan zien dat het in de kwartfinale bijzonder lastig wordt voor onze jongens.

harry pikkel | 25-06-10 | 16:14

Ik dacht dat journalistiek om "waarheidsvinding" ging, maar daar houden Timmermans en vd Brink (en daar hebben we weer een titel voor een nare talkshow) niet zo van kennelijk...

Rudolfinski | 25-06-10 | 16:07

Hulk Thijs heeft nog nooit een goede pot voetbal van commentaar voorzien, alleen daarom is het al een pisvlek eerste klas.

Parsons | 25-06-10 | 16:07

Yitsan | 25-06-10 | 15:47
Volgens mij heet zoiets schromelijke zelfoverschatting. Iemand die tegelijk dergelijke aspiraties heeft én meteen bereid is om in de kont van van den Brink te kruipen heeft niet echt ambitie. Die buigt braaf met alle winden mee en laat zich welwillend door degenen met echte ambitie gebruiken, net zoals van den Brink zich laat gebruiken. Mensen mét ambitie zijn altijd 'on the record', die stomen door, gaan desnoods over lijken.

Schoorsteenveger | 25-06-10 | 16:04

Publieke omroep, dat is zeker maar Powned mogelijk (net) niet.

Brakke Obama | 25-06-10 | 16:04

@Jackanders | 25-06-10 | 16:01
Same here. Fuck de EO.

Parsons | 25-06-10 | 16:03

@thinktwice | 25-06-10 | 15:50
Denk dan nogmaals na eer u een account aanmaakt. U kunt ook wegblijven?

Zeeschuimer | 25-06-10 | 16:02

De Nederlandse televisie heeft zelden een grotere ZUIGER voortgebracht dan Tijs v/d Brink. Wat een geit van een kerel en totaal ongeschikt om objectief te verslaan. Man zoek een andere baan, want als journalist ben je een grote FAIL!

De Stramme Kabouter | 25-06-10 | 16:02

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:44

Het spijt me, voetjebal begint zeau, anders ging ik kijken (niet dus!).

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 16:01

" EO malloot", dat dekt de lading wel.

*Samba-voetbal kijken gaat*

Jackanders | 25-06-10 | 16:01

Wat een zeikmailtje, vooral dat onderstrepen van "door jou" geeft het wel weer.
Dat zet zo'n wichtje in een briefje waarin ze de verkering opzegt en nog even de schuld bij de ander neerlegt.

zeg maar jansen | 25-06-10 | 16:00

Kolere. En dat wil journalist worden. Die zien we wel weer terug bij de NRC of de Opzij belanden met haar eigen wekelijkse multicul- of dierenrubriekje.

Hanxie | 25-06-10 | 15:57

Meine gute, die Irma, die wil je niet als vriendin. Voor je het weet heb je enorme kale plek op je achterhoofd. Wat een self-centered dame zeg. Verder: "Ik wil geen kinderen, die ontnemen je je vrijheid, daar ben ik nogal op gesteld". We spreken je over een jaar of 8 wel weer als je eierstokken aan het rammelen zijn.

RedBill | 25-06-10 | 15:54

@vagehond | 25-06-10 | 15:43
1) Het 'lek' in kwestie studeert géén journalistiek, maar 'digitale communicatie' (dat is praten in digi-taal, de taal van de toekomst)
2) Tijsje heeft in een reactie aan HP/De Tijd laten weten: "De suggestie dat ik heb bepaald dat de bijeenkomst aan de School voor Journalistiek in Utrecht vertrouwelijk was, is feitelijk onjuist. Ik heb overlegd met de organisatie. Ik heb aangegeven dat het mij niet veel uitmaakte, als het maar duidelijk zou zijn."
3) Ja, vertrouwen is belangrijk, zeker in de journalistiek. Maar als waakhond van de maatschappij (wat je als journalist volgens mij toch behoort te zijn) moet je soms dat vertrouwen schenden. Het is niet anders. Een psycholoog heeft ook zoiets als een beroepsgeheim, maar zal toch écht wel naar de politie stappen als een patiënt hem toevertrouwt dat 'ie vier mensen heeft omgelegd.

De Vrolijke Kaafir© | 25-06-10 | 15:53

Studentenvereniging LeF, moet dat niet zijn: LaF?

BroodenSpelen | 25-06-10 | 15:51

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 15:44
Je verzint het niet!

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:51

-weggejorist en opgerot-

thinktwice | 25-06-10 | 15:50

een interview off the record is net zoiets als droogneuqen

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 15:48

Is dat die man met die verbeten slissende grefostem die Radio1 opvrolijkte met items over sprookjes?

Stir Glenfarclas II | 25-06-10 | 15:48

@Schoorsteenveger: Dat heet ambitie.

Yitsan | 25-06-10 | 15:47

Ik liet net een scheet. Net zoveel nieuwswaarde als Tijs is. Koekel dit straks en ik heb meer hits.

Sliptong | 25-06-10 | 15:45

Wat een mens.
‘Ik zie mijzelf wel een politieke partij oprichten.’
'Ik wil heel graag nu al echt volwassen zijn’
'Als Rob Trip morgen ziek wordt, dan zou ik hem best willen vervangen.’
Die is nog niet droog achter de oren.

Schoorsteenveger | 25-06-10 | 15:44

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:41

Heb zoluist een bolus van formaat geschapen; significante overeenkomst met het hoofd van Tijs vd B. . Wil je em zien?

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:44

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:28
Ghe, ik eauk. Bij de gedachte aan Tijs beginnen mijn darmen altijd te protesteren.

Ashtrey | 25-06-10 | 15:44

Ik hoop voor mevreu Irmaatje dat ze heur beweringen met feiten kan staven. Zomaar een student beschuldigen zonder bewijs lijkt me kwalijk. Zeker voor een docent hoernalistiek.

1nfidel | 25-06-10 | 15:44

Volgens HP/De Tijd is het overigens geen student journalistiek, maar student digitale communicatie.

Yitsan | 25-06-10 | 15:43

Off the record-gesprekken zijn altijd interessanter, maar de enige reden dat ze interessanter zijn is omdat de gesprekspartner erop kan vertrouwen dat het off-the-record is.
Als je dat vertrouwen schendt, dan ben je niet te vertrouwen. Punt.
Vooral iemand die journalist prentendeert te willen worden zou beter moeten weten dan iemand op deze manier naaien, maar het geeft wel mooi een beeld van de huidige staat van de journalistiek:
Bij gebrek aan nieuws maak je het gewoon zelf.

vagehond | 25-06-10 | 15:43

En wat is het belang van het lekken van deze mail?? Als je je ergens op aangesproken wordt kan je jezelf toch verdedigen? Of denkt dit anoniempje dat hem dat alleen lukt met Geenstijl als waalhond ernaast? Pas op, want ik stuur alles door naar Geenstijl!!1!!

Yitsan | 25-06-10 | 15:43

@Mutsaerts

Waarom Tijs v/d Brink en nu Irma Timmermans hierbij betrekken als het studentje in kwestie er gewoon blijk van heeft gegeven niet integer te handelen? Deze journalist in spe is een eersteklas rat. Bah.

Sydneylover | 25-06-10 | 15:42

@Brakke Obama | 25-06-10 | 15:22
Done that!

TisNieZoMoeilijk | 25-06-10 | 15:41

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:37

Ga toch schijten!

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:41

Dat wordt een goeie journalist.

Stir Glenfarclas II | 25-06-10 | 15:40

Scholierenruzie's.. Heel stoer van die vent dat hij weet hoe je een interview opneemt, maar zijn mail wisselingen met zijn 'klasgenoten' mag hij voor zichzelf houden. Straks dumpt hij al zijn 'grappige' MSN logs en Hyves krabbels hier ook neer..

BlitzFlicker | 25-06-10 | 15:40

Rebelse studenten ftw.

Bluebook | 25-06-10 | 15:39

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:29

Ik neuk je niet, dus praten is overbodig.

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:37

uuuu | 25-06-10 | 15:26

Ik ook! Diep en hard graag...

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:37

Irma is zelf noch leerlingjournalist (studeren doe je ....), en zo te zien één die nog veel te leren heeft.

witwas | 25-06-10 | 15:35

iets met de andere wang toekeren ...

Je Verzint Het Niet | 25-06-10 | 15:33

-weggejorist-

Bill_Gates | 25-06-10 | 15:33

Roflol @ kneuterzak (15:26)

Zeeschuimer | 25-06-10 | 15:32

Nog even die mail gelezen:
Ze klaagt dat de interviews minder diepgravend worden als hetgeen gezegd wordt naar buiten gebracht wordt. Eerste regel van de nieuwe journalist: niets naar buiten brengen, anders wil degene die geinterviewd wordt niets meer zeggen :-)))))

Hanz Ziezo | 25-06-10 | 15:32

-weggejorist-

stating the obvious | 25-06-10 | 15:30

Vroegâh, toen hadden ze op GS nog een Vrijmibo-topic die je mee liet lopen tijdens de borrel.

Tieten vs. Tijs... ff denken...

*plop

Napeauleon | 25-06-10 | 15:29

Irma stemt vast ultra-ultra links. Als ze al stemt uiteraard want Noord-Koreaanse praktijken liggen haar kennelijk beter. Bah!

Tabula Rasa | 25-06-10 | 15:29

Hoi Irma,

Als je dit leest, ik twitter onder de naam 12"cock. Wil je me followen?

Superior Bastard | 25-06-10 | 15:29

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:28

Moeten wij dit weten of zeau?

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:29

- Edit: en dit is on topic want? -

Hdevries | 25-06-10 | 15:28

niveau? | 25-06-10 | 15:26

Precies, wat een niveau van GS. Het is toch vrijdagmiddag, bier en tieten graag.
Nee? Nou ik ga zelf wel bier halen bij de supermarkt, buurmeisje komt om half vijf thuis, is er ook weer voor de tieten gezorgd...

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:28

Ik moet poepen...

Drs.. Gelul | 25-06-10 | 15:28

Maar heeft de student wel een voldoende voor zijn stage gehad?

MR2 | 25-06-10 | 15:28

niveau? | 25-06-10 | 15:26 Uitloggen en je niet meer ergeren.

zeg maar jansen | 25-06-10 | 15:28

Ik kan veel leukere dingen bedenken als de Gristelijke Reedt van een EO-ert likken!
Brrrrrr.... lelijke man ook....

Kobus Kloothamer | 25-06-10 | 15:27

Laat die Timmermans snel naar Noord Korea emigreren en daar haar 'journalistiek' gaan bedrijven!

Hanz Ziezo | 25-06-10 | 15:27

Dus student joernalistiek toont aan dat Tijs het met de journalistieke plichten niet zo nauw neemt (lees: trekpop/spreekbuis van de Balk is) maar moet excuses aanbieden omdat het "bonus" programma van mevrouw de journalistiekjuf nu minder vanzelf gaat...
Deze mail toont wel aan dat betreffende student TERECHT voor anonimiteit koos. Mevrouw de prutsjuf had hem ander sofort van school geschupt.

JanVergoor | 25-06-10 | 15:27

Iedereen weet toch dat Tijsje allan deaud is, alleen wil hij het nog niet toegeven...

eerstneukendanpraten | 25-06-10 | 15:27

- Edit: en dat is on topic want? -

niveau? | 25-06-10 | 15:26

Toch zou ik die irma timmermans een keer willen doen.!

uuuu | 25-06-10 | 15:26

Tijs is Evil, bekend van Evil en Knievel

kneuterzak | 25-06-10 | 15:26

"de publieke omroep vertelt ons verhaal", toch?

hetluis | 25-06-10 | 15:24

studenten, ze denken veel van zichzelf, maar zijn nog zo naief.
(been there)

Brakke Obama | 25-06-10 | 15:22

Een off the record interview is niets anders dan gewoon een gesprek tussen twee personen, beetje vergezocht dus van Tijs en mevrouw de voorzatster.

*Verder gaat met off the record interviewen van mevrouw Bastard.*

Superior Bastard | 25-06-10 | 15:21

Sjors W. | 25-06-10 | 15:18

Ik pleit overigens voor het op gekozen momenten overtreden van fatsoensnormen, niet voor het overtreden van wetten. Wanneer wetsovertreding wel of niet mag (of nooit mag) moet ieder voor zich (en Huub Evers voor ons allen) maar bepalen, en als je kiest om het te doen (wat ik me kan voorstellen) moet je maar kunnen leven met de consequentie dat je aangeklaagd en veroordeeld kunt worden.

Sjors W. | 25-06-10 | 15:20

Zonder toestemming opnemen is simpelweg niet netjes. Punt.

Sorry zeggen vind ik niet te veel gevraagd. Daarbij mag de student in kwestie van mij wel aangeven dat ie het de volgende keer weer zou doen omdat hij of zij vindt dat het wel nieuws betreft en een breder maatschappelijk belang (kotsterm, sorry) dient.

Sjors W. | 25-06-10 | 15:18

Mijn buren zijn niet eng. Tijs van den Brink. Die is pas eng.

Klukkluk | 25-06-10 | 15:18

-weggejorist-

Sol Badguy | 25-06-10 | 15:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken