
Links van u op de foto: Arie Heijndijk, uitkeringsgerechtigde te Dordrecht. Arie werkt niet maar leeft dan ook uiterst sober.
Interieurcheck. Door zijn minimalistische levensstijl is de zachtmoedige Arie er in geslaagd de afgelopen jaren flink te sparen, en zodoende kon hij de meer dan zesduizend euro huurschuld van zijn wanbetalende buurtjes aflossen. Betalen dus. Nee, we hebben het hier niet over een lening maar over een gift. Arie hecht nou eenmaal weinig waarde aan materie en hoeft zijn zes ruggen dan ook nooit meer terug te zien. Die kans is ook niet zo groot want de buren (die anoniem wensen te blijven) hebben nog meer acceptgiro's op het dressoir liggen. Zie
hier de reportage en oordeel zelf: intrinsieke mafkees, doorsnee goeierd, epic held of voorbeeld voor ons allen? Iemand nog een cynisch, van-onze-belastingcenten ga 'es werken-commentaar in de aanbieding? U mag los na de piep. Piep.
Reaguursels
InloggenHet is hardstikke fijn als mensen iets goeds voor een ander doen.
Mits: Van HUN geld, niet van ONS geld.
Als buurman weer een bedrijf begint zou die Arie moeten helpen met een geschikte baan.... ik zou hem alleen niet op financien zetten...
Op de valreep: +1 voor Arie.
@grote haas | 25-06-10 | 12:01
Zijn het noord-afrikanen?
En ik dan?
Omdat die autistisch is........ verklaart z'n kinderlijke manier van praten, blik op de wereld, blik in ogen, lichaams houding en het interieur ...... deze man kan moeilijk aan werk komen.
Hij kan waarschijnlijk ook niet beredeneren dat die de WehKamp rekeningen van z'n tokkie buren aan het betalen is. Kortom hij heeft zijn beperkingen.
Op zich een goede daad, maar ik vraag me wel af waarom en hoelang deze meneer een bijstandsuitkering ontvangt. Want als hij gewoon gezond is, al 10 jaar in de soos zit en werken van hem eigenlijk niet hoeft omdat hij zo ook wel rond komt, dan vind ik hem overall gezien geen held.
.
..
Is men misschien niet direct opgevallen maar deze jongen is zwaar autistisch.
..
.
Volgens mij komt Arie toch wel wat pussy tekort hoor.
Prachtig mens met een goed hart, die hopelijk niet misbruikt wordt door z'n omgeving vanwege zijn gulheid.
Zal niet de eerste ondernemer zijn die een ander laat bloeden voor z'n rechtse hobby...
Major Doorsnee | 26-06-10 | 05:43
En blijkbaar nog veel te veel
20K mooie praatjes , ga es wat onderzoek doen voor je plempt idioot .
Maximum is 913,06 voor mensen boven de 23 waarvan 5 % vakantiegeld = 867.35 per maand x 12 = 10408,20 per jaar
Met "vakantiegeld" 10956,72 per jaar voor alleenstaanden wat deze gast dus krijgt.
Dat is 9043,28 (bijna de helft) minder als jij beweert.
@Treurig varken | 26-06-10 | 01:24
Dat hij een goeie vent is ben ik met je eens. Ben het echter niet met je eens dat er "geen hond is die zoiets voor hem zou doen": volgens mij leeft Arie van een uitkering en die wordt nog altijd door de belastingbetaler opgebracht. Ik weet niet hoe lang Arie al in de bijstand zit, maar een jaartje uitkering is al gauw 20K wat zomaar in de schoot wordt geworpen.
Ik ben ook verbijsterd over de mentaliteit die schijnbaar in Nederland bestaat: er wordt gedacht dat het "goed" en "uitzonderlijk" is als iemand die van staatswege wordt onderhouden er een bescheiden levensstijl op na houdt. Dit lijkt mij echter volkomen normaal en dit is voor mij dan ook een duidelijk signaal dat uitkeringen in NL te hoog zijn.
Ik vind het werkelijk schrijnend om te lezen dat er mensen zijn met een full-time baan die nog nooit 6K op hun spaarrekening hebben gehad, terwijl iemand die door diezelfde mensen wordt onderhouden schijnbaar dusdanig veel geld krijgt dat hij kan sparen! We moeten ophouden met van de zwakken de sterksten te willen maken.
Wat mij betreft worden uitkeringen in natura uitbetaald: je krijgt een dak boven je hoofd (uiteraard niet in het centrum van bijv. Amsterdam) en je krijgt voedselbonnen. Een televisie-abonnement en bibliotheek-pas moeten er wat mij betreft ook nog bij kunnen, maar daar houdt het zo'n beetje wel mee op, naast verplichte scholing wellicht.
Een goede vent.
Arie is een goeie vent. Dat mag duidelijk zijn. Arie moet zich alleen wel realiseren dat er wellicht geen hond is die zoiets voor hem zou doen. Kortweg, hij is te goed voor deze wereld...
Ik wens hem in ieder geval een lang en gezond leven toe. Bij deze , Arie.
Arie haalt blijkbaar zijn spullen bij de kringloopwinkel. Dat zouden meer mensen moeten doen, dan houden ze vanzelf geld over. Als we niet weten waarom Arie niet werkt, kunnen we hem niets verwijten, daarom, onder voorbehoud: Held!
Kijk directeurtjes van zogenaamde goede doelen die gemiddeld 150.000 per jaar verdienen, ZO kan het dus ook. Ik vraag me erg af wat de reactie van die buurman was. Alle lof voor Arie.
Liever mijn belastinggeld naar knuffelarie dan naar een criminele mocro die zijn uitkering aanvult met allerhande illegale praktijken. +1 voor Arie.
Tsja... blijkbaar kun je nog fors sparen met een uitkering. Hij geeft niets om geld, dus waarom dan ook geld ontvangen zou je zeggen?
Zijn buurman werkte wel voor geld en ging failliet. Betaalde loonheffingen, inkomstenbelasting, etc. om het sociale systeem in Nederland te handhaven. Zijn buurman, de schat, deed in de tussentijd niets en spaarde zo bijna 7.000,00 Euro bij elkaar.
Is het een held? Trek je eigen conclusie....
Ik zucht diep en denk maar niet teveel aan belastingregels en degelijke. Pffff, ga eens bijdragen i.p.v. neuzelen.
-weggejorist-
Rednevil | 25-06-10 | 11:22
Chapeaux!
Alle azijnpissers -1, behalve Dhr Rossum. Daar kunnen jullie nog wat van leren.
hmmmzzz iemand al een postcode check gedaan op pedowatch?
Het doet wel pijn bij velen, als een arbeidsongeschikt persoon een gulle gift doet.
Wie zou nu niet in zijn schoenen willen staan?
Nee, we staan liever op blote voeten op de bankrekening!
Iemand wel eens gedacht dat de man ooit een ervenis ontvangen kan hebben?
Ooit een goede baan, maar door bedrijfsongevalletje een chromosoompje heeft opgelopen?
Het doet pijn, net als werken veel pijn schijnt te doen, waarom zeuren we anders dat wij werkenden beter zijn?
Hij deed, en geen wedstrijdje wie de beste is, maar hij deed gewoon!
Plus veel voor deze knaap!
heel leuk en lief allemaal, maar als hij het echt alleen deed om de buur te helpen en niet om er zelf een goed gevoel aan over te houden was hij er niet mee naar buiten gekomen. Mensen doen namelijk nooit iets alleen voor de ander. Heb je zelf wel eens iets echt goeds gedaan zonder het te vertellen? Moet je moeite voor doen. Al lukt het je, dan heb je kans dat het met een ruzie met die persoon alsnog naar boven komt.
En welk gezin heb ik dan mogen "redden"?
Ik wil mijn geld namelijk wel terug.
Welke van de pot gerukte woningcorporatie laat een huurschuld oplopen tot 6.000?!?! Max. 3 maanden achterstand en dan wieberen....
Doet iemand iets heel vriendelijks... en dan reageert men hier weer vreselijk naar. Was daar niet een spotje over op tv? Jakkes, the One-dimensional Man (Marcuse)
-weggejorist-
@Napeauleon | 25-06-10 | 14:02
helaas... geen wachtgeld.
anders zou ik haar doen, al was het maar omdat haar zoon sportief reageert.
FrankVeer | 25-06-10 | 11:47
Wel Godverdomme, hier hebben we de zielige Nederland hoor. Als jij nou een zo gaat leven als hij, wedden dat jij veel meer geld overhoudt? Maar nee, meneer wil godverdomme minstens één keer per jaar op vakantie, een grote tv en elke week een BBQ met z'n vrinden. Of niet?
@Randall Flagg | 25-06-10 | 16:06
Heijndijk is een goedzak ja! En als jij avondmens bent of moeite met vroeg opstaan dan moet je niet zielig doen maar een andere baan zoeken. Wees blij dat je kunt werken en werk hebt. Als je mensen die van een minimum leven ook nog het recht misgunt te doen wat ze willen met hun geld (ja hun geld niet jouw geld) dan is er wel iets mis met jouw sociale gevoel.
Is Heijndijk nu de goedzak? Die zes ruggen komen uit ONZE potemonnee toch? Hij heeft er geen klote voor gedaan, terwijl ik elke ochten om 6 uur naast mijn nest sta...
In dit land waar de VVD de grootste partij is zijn er dus gelukkig ook nog mensen die niet alleen maar aan zichzelf denken onder het mom van individuele vrijheid. Hallelujah!
Heerlijk, iemand voor wie geld NIET het belangrijkste is. Next!
@Amstel | 25-06-10 | 11:22
Ah gossie, een Calimero'tje.
Die 'rijke' egoïstische VVD-er van jou betaalt al belasting.
Wat een waanzin om een politieke voorkeur te willen plakken op een inkomen.
On topic: aardige man, beetje naief dat wel.
Simpele ziel. Niks mis mee, maar ik weet niet wat voor buurtjes hij z´n centjes heeft gegeven.
-weggejorist-
HOAX! Gewoon een typtetje van Owen Shumacher...
Hier word ik nou blij van.. mooi!
@Hunter S. Thompso dan delen wij toch de zelfde mening ;-)
Op zich wel een nobele actie van die man, maar toch vind ik dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen.
Waarom hebben die buren zulke hoge schulden?? Te ruim geleefd wellicht ? En leven die buren ook zo sober als die gulle gever of lachen die zich nu een deuk? En is het niet beter die buren om te leren gaan met geld? (De gulle buurman kan tenslotte ook met weinig leven en zelfs nog sparen!)
Desalniettemin mag die meneer wel een baantje gaan zoeken en wat minder op de bank zitten lezen.
Er zal vast wel een moneyman opstaan om deze man te willen korten op zijn uitkering, of een belastingaanslag in diens brievenbus te deponeren. Maar beter iets goeds doen met gekregen geld, dan niets met verdiend geld. Blij dat er nog zulke mensen bestaan!
Ik zie in mijn werk (psychiatrie) vaker mensen die best kunnen sparen van hun uitkerking. Deze mensen houden er dan wel een zeer sobere leefstijl op na, iets wat de meesten hier zich niet eens meer kunnen voorstellen. Geen pc, internet, digitale HD tv flatscreen-ding, vakantie naar weet-ik-waar, auto, bbq met hompen vlees voor een heel dorp enz enz. Het is dan mogenlijk om per maand enkele euries te sparen. En wie weet heeft deze goede man dat ook flink wat jaartjes gedaan.
Zonder deze man te kennen is het onmogenlijk te om oordelen over deze man. Ik hoop alleen dat hij geen slachtoffer is geworden van zijn eigen goedgelovigheid, want de buren mogen dan wel voorlopig blijven wonen, ze zijn op deze manier niet uit de problemen.
@weedo hadden ze de vuilnis weer aan de verkeerde kant van de straat gezet? en moest je helemaal omlopen met de zware tonnetjes van de straat naar je wagen?
.
daar heb ik een chauffeur voor.
Namasté Arie
*pinkt ontroert een traantje weg* En nu flink korten op z'n uitkering graag. Arie krijgt duidelijk teveel en heeft dat dus toch niet nodig.
@DutchWax | 25-06-10 | 14:21
Ga eens werken op vrijdagmiddag, pik.
Held!
+1
@peter4871
U weet dat de PVV op een paar punten na net zo links is als de SP?
En nee ik ben niet links. De juiste partij heb ik helaas iet kunnen vinden dus rest mij niets anders dan strategisch te stemmen. Ik zie mijzelf meer als een rechtse socialist. Dus wanneer iemand hulp nodig heeft vind ik het geen enkel probleem daar voor te betalen, graag zelfs. Wanneer je kan werken moet dat en wanneer dat tot je 67ste nodig is dan is dat zo. Criminelen meot je hard aanpakken, zwart, bruin, blank, geel al zijn ze paars.
Criminaliteit zal er altijd zijn aangezien er altijd een onderlaag van de bevolking is. Wanneer je echt denkt dat wanneer er geen buitenlanders meer zijn die criminaliteit verdwijnt is dat nogal naief. Deze plekken zullen door nieuwe crimineeltjes worden ingenomen. Ook toen er nog geen marokjes in Nederland actief waren was er criminaliteit en niet minder dan nu. Ja ik erger me er ook aan, alleen vind ik het wat kortzichtig te denken dat dit probleem opgelost is als er geen buitenlanders meer zijn. Tuig moet je aanpakken en hard ook.
Wat je als laatste aangeeft bedoel ik dus precies. Links aan de macht en het volk denkt alles is kut dus stemmen we rechts. 4 jaar later denkt het volk weer dat alles kut is en stemmen we weer rechts. U maakt dus mijn hele punt duidelijk, mensen stemmen uit onvrede.
@weedo hadden ze de vuilnis weer aan de verkeerde kant van de straat gezet? en moest je helemaal omlopen met de zware tonnetjes van de straat naar je wagen?
Of heb je altijd zo'n pest humeur?
de meeste hier kliederen alleen wat neer om te provoceren, en jij bent zo te zien een goed doelwit.
Iedereen klad zijn mening en zijn inzicht neer. en de een kijkt er nu eenmaal anders tegen aan dan een ander.
dat is niet iets waar je zo druk om hoeft te doen. zo gaat dat als je samen leeft. je kan niet verwachten dat iedereen denk, och wat goed van die man.
Ik vind van wel, en ander vind van niet.
Zo is het nu eenmaal, en als jou dat niet bevalt ga je toch lekker in Noord-Korea leven? kan je de helle dag het zelfde denken en doen als de rest van het land, heerlijk.
Geld heeft geen waarde voor deze parasiet want hij heeft er nooit voor gewerkt. Als hij er dag en nacht voor had moeten werken, bloed zweet en tranen, dan had hij het nooit weggegeven want dan wist hij wel de waarde van geld.
Laat die luie parasiet snel gaan werken voor zijn geld ipv uitkering trekken en wat hij overhoudt aan mij geven, wedden dat het dan snel is afgelopen? Teveel parasieten in dit land.
-weggejorist-
Braxator | 25-06-10 | 12:52
Die heeft de lat wat hoger gelegd, doet alleen nog mannetjes met wachtgeld en vertrekpremies. Loopt niet hard, mischien is het omdat ze 86 is?
Het schijnt dat wanneer ze d'r kunstgebit uitdoet...
@ Sliptong | 25-06-10 | 12:29
Spijker, kop -> +1
@poli
Hoe kan je mijn reactie over het gebrek aan relativeringsvermogen bij veel mensen nou weer uitleggen als een steunbetuiging aan fascisten en Hamas?
Misschien een idee om moderators een maand lang iedereen te laten bannen die zomaar wat wartaal neerkliederen puur en alleen om het neerkliederen.
@tummes | 25-06-10 | 13:55
Dit land is vergeven van tokkies. Er zal vast ook wel een Rouvoettokkie bestaan. Gewoon, omdat het statistisch kan.
Zielig dat die buurman zijn eigen zaken niet kan regelen en gaat profiteren van een zwakzinnige buurman. Jammer van het geld.
Het gaat maar om geld. Door dat te betalen kunnen deze mensen blijven. Anders hadden ze op straat moeten slapen, zegt Arie.
Het is dat Arie het nieuws niet volgt en gewoon een apatisch bestaan leidt, anders had hij wel geweten dat NIEMAND in NL op straat hoeft te leven. Nu komen zijn buren uiteindelijk toch wel in de schuldsanering dus is zijn spaargeld volkomen voor niets geweest. Gelukkig weet onze Arie dit niet en denkt hij gewoon heerlijk simpel.
niveau? | 25-06-10 | 13:53
Je bedoelt dat er ook Rouvoettokkies bestaan? Echt? Serieus? Wijs eens aan?
@Hunter S. Thompson, jij bent de persoon die zorgt voor rechtse reacties.
"Deze site is een broedplaats van wilderstokkies aan het worden"
Mijn beeld is nu, Hunter is een Groen Links stemmer die niet tevreden is met de uitkomst van de verkiezingen.
Ieder anders denkend mens is nu maar gelijk een rechtse lul.
Dan stoor ik me nog aan de zin:
"Beroepsklagers die alles kut vinden. Elk land doet het beter en toch blijven ze hier wonen" niemand zegt dat. ons land is Kut. en andere landen zijn nog fucker, en daar trappen we lekker tegen aan. leuk man :D
Dan krijgen we nog:
"Nederland is een fijn land waar heel veel dingen goed gaan en ook fouten gemaakt worden. Is het glas halfvol of halfleeg?"
De laatste jaren zijn zijn er veel fouten gemaakt. en veel criminaliteit is er bij in geslopen. en veel van hier van wordt veroorzaakt door buitenlanders.
Daarnaast hebben ze ook nog eens een grote mond, en alle linkse partijen hebben jaren geroepen, dat komt wel goed, ze passen zich wel aan. we moeten tolerant zijn. maar na een poosje stopt dat.
eerst zie je het op tv. dan in de buurt en dan in je eigen huis.
Dus al het rechtse is deels veroorzaakt door links. nu is het een tijdje rechts. en als rechts het weer verneukt dan gaat iedereen weer links. zo gaat dat nu eenmaal in de wereld. sorry maar zo is het.
En als je dat niet bevalt. tja niks aan te doen.
Jeaup | 25-06-10 | 13:41
Hoe weet u dat Hunter S. Thompson u wegzet als Wilderstokkie? Vindt hij *iedereen* die op Wilders stemt een Wilderstokkie? Dat wordt niet duidelijk uit zijn mailtje. U gaat ervan uit dat hij dat wel vindt. Hoe kunt u daar zo zeker van zijn? Er zijn er zat die op Wilders stemmen puur omdat hij uit Limburg komt, omdat hij weer 'ns wat anders dan CDA of VVD is, omdat... noem maar op. Maar ja, er zullen ook flink wat tokkies onder de Wilders-stemmers zijn. Tokkies vind je immers overal, ook onder degenen die op SP, PvdA, CDA, VVD, SGP etc. stemmen.
@Symmachus
Lees is
@redactio sem estilo
Im posição adequada para ajudar neste trabalho
ik verdeel mijn geld ook altijd onder de armen. De ene helft onder de ene arm en de andere helft onder de andere.
@jeaup
Dat mag.
@Hunter S. Thompson | 25-06-10 | 13:34
Volgens mij heet dit een reductio ad wildersem. Lekker zeiken op "iedereen hier" zonder met specifieke argumenten te komen. Fail, next.
Geen wonder dat hamas en soortgelijken zoveel steun genieten in europa.. reacties als BVG.. van dat totaal uit de realiteit gerukt och gozie wat zijn ze zielig en hoe durf je daar wat over te zeggen facist figuren..
brr eng
@ Hunter S. Thompson | 25-06-10 | 13:34
Dank dat u mij wegzet als "wilderstokkie". Ik heb een keurige baan, help mijn medemens waar mogelijk (ook als deze een ander kleurtje hebben), schenk aan goede doelen, hou me aan de regels etc. Maar puur en alleen vanwege mijn stemgedrag zet u mij weg als tokkie. Mag ik dat in de categorie "over een kam scheren" en/of "generaliseren" scharen?
Iets met pot en ketel?
Beetje gereformeerd type maar op zich (denk ik) een heel goede vent. Zo iemand gun je het beste, los van de gift die hij gedaan heeft.
Wat een bijzonder mooi mens!
Ik wens hem daarom levenslange vreugde en goede gezondheid toe.
een duidelijk voorbeeld van een 'men with no talent'?
Ah! Daar heb ik dus ook aan meebetaald.
Alles leuk en aardig maar waarom werkt die lutser niet??
BvG
Geef het maar op. Deze site is een broedplaats van wilderstokkies aan het worden. Mensen die het over "hun" belastingcenten hebben en niet nadenken wat daar nog meer mee wordt gedaan.
Beroepsklagers die alles kut vinden. Elk land doet het beter en toch blijven ze hier wonen. Ook denk ik dat je gelijk hebt dat veel van deze mensen een hekel aan hun baan hebben. De hele dag moeten ze suf werk doen voor een baas. Op GS komen ze dan hun frustraties botvieren. Op de vraag welk land beter is blijft het dan ook altijd angstvallig stil.
Nederland is een fijn land waar heel veel dingen goed gaan en ook fouten gemaakt worden. Is het glas halfvol of halfleeg?
volgens mij heeft nog niemand opgemerkt dat je in nederland niet zomaar geld mag schenken zonder daar belasting over te betalen.
Er bestaat in dit land zoiets als schenkbelasting. Zelfs van mijn ouders mag ik maar maximaal 5K eurie per jaar belastingvrij ontvangen en eenmalig 24K
Wanneer je aan een vreemde schenkt zal die gene daar belasting over moeten betalen. Op een bedrag van 6000,- zal dat rond de 1200,- liggen.
Lijkt me niet dat de schenker in dit geval "vrij van recht" schenkt. Dat zou betekenen dat hij de belasting betaalt maar die komt dan boven op de 6K. Dat zal dus zijn 6K voor de buren en ongeveer 1600 voor de blauwe brieven brigade.
Ja wanneer je wilt schenken zul je creatief moeten zijn in dit land.
Naheffingsaanslag schenkinsrecht volgt z.s.m., wereldvreemde buurman wel goud natuurlijk! +1
Hoe de buren in die financiele malaise zijn gekomen is mij onbekend, maar de gulle gever achtte het blijkbaar moreel om ze financieel te helpen. Daar kan ik enkel respect voor hebben. Des te meer omdat de gever zelf van een minimum rondkomt.
Dat het weggegeven geld een uitkerend was (voorheen belastinggeld dus) maakt verder niks uit. De uitkeringstrekker had dat ook aan drank/drugs of prostitutie kunnen uitgeven. En het is niet zo dat uitkeringsgeld minder "eerlijk" verkregen is dan een hoop andere (semi)criminele baantjes zoals bijvoorbeeld topambtenaar, bankbonusopstrijker of aandeelspeculant.
90% hier lijkt me nogal verbitterd door hun uitzichtloze kantoorbaan die ze nog zo'n 35-40 jaar moeten volhouden. Ze gunnen andere mensen niks meer en weten bij elk topic 'hun belastingcenten' in hun comments te betrekken. Ze zitten zo erg vastgeroest in de dagelijkse realiteit dat ze al hun relativeringsvermogen kwijt zijn.
Dit resulteert dan in de volgende reacties (zal ze even onderuit schoffelen, geen dank):
1. Uitkeringen in Nederland zijn duidelijk te hoog!
- De hoogte van een uitkering is nu eenmaal gelijk voor mensen in gelijke situaties, het kost waarschijnlijk meer geld om het bedrag precies af te stemmen op iemand zijn leefsituatie dan om sommige mensen net iets teveel te betalen. Hadden jullie liever gehad dat hij dit geld niet had gespaard en er een HD tv van had gekocht? (fun fact: dit lijkt op het denken van ambtenaren die beleid maken voor de hoogte van budgetten, oftewel: als een afdeling geld overhoudt aan het eind van het jaar zullen ze wel teveel hebben gekregen en geven we ze dus volgend jaar minder. Ik hoop dat u zelf kunt bedenken wat dit in de hand werkt.)
2. Geld weggeven dat niet je eigen geld is, is geen echte liefdadigheid.
- De uitkering is deze man z'n enige bron van inkomsten, als hij daar dus een deel van weggeeft gaat dit direct ten koste van zijn eigen kapitaal, mogelijkheden, luxe etc. Dat hij er niet voor heeft gewerkt is (door omstandigheden) nu eenmaal niet anders. Bedenk wel dat u zelf ook in allerlei opzichten wordt gesponsord door de rest van de maatschappij en een deel van uw geld dus ook niet direct door uzelf verdiend is.
3. Ga eens werken!
- Leuke verbitterde uitspraak van iemand die nog tot 5 uur moet en niets weet van de achtergrond van deze man.
Als je dan toch van een uitkering moet leven, dan maar zo, en ik heb er geen enkel probleem mee voor zo iemand premie af te dragen. Beetje vreemd,maar een goed hart. Als ze allemaal zo waren zou dat een hele hoop problemen schelen. Is Marcel van Dam al gewaarschuwd, met zijn armoede-complex ? Dit soort mannen is natuurlijk erg vervelend voor zijn verhaal !
"Terugbetalen heeft geen prioriteit,"zei de gulle gever er nog troostend bij. "Ik doe dit omdat ik de hardheid van Nederland niet kan begrijpen. Ik verwonder me dat huisuitzettingen mogelijk zijn in een verzorgingsstaat.''
Hij snapt meer van de maatschappij dan menig politici, hij betaald het (in tegenstelling tot Famke) uit eigen zak, terwijl hij er ook een flatscreen of 100 schapen van had kunnen kopen. Het feit dat onze maatschappij potentiele energie (uitkering != schoffelen) verpatst is dom, maar dat betekent niet dat de max aan eigen vermogen voor bijstand een goede reden heeft. Of is dat geld, wat je (bijv. na 20 jaar werken) hebt gespaard, niet meer verdiend? Is zuinig leven ineens 'dom'? Typisch, die linkse potverterende gedachtekronkels.
De meeste mensen die daadwerkelijk vinden dat deze jongen niet goed is, zijn waarschijnlijk nog opzoek naar een goeie smoes om niet sociaal te hoeven zijn. Ookwel de Kut-VVD'rs genaamd (in tegenstelling tot de goeie VVD'rs) Waarom moeilijk doen? Die gast is socialer dan ik, en daar kan ik nog wat van leren.
www.antagoniste.net/WP-Uploads/2008/11...
Mooi al die comments hier over deze meneer, en ik neem mijn petje voor hem af. Deze man is een voorbeeld voor velen. Hij toont beschaving, normen en waarden die wij blijkbaar allen delen. En ook graag bij anderen zien.
Maar..... nekschoten en doodverwensingen zijn hier schering en inslag, zodra de politiek, en met name de linkse, hier wordt besproken. Dan is er van die gewenste beschaving, normen en waarden weinig te merken op dit blog. Dan scheld iedereen weer hard een toontje mee.
Ergens zijn die comments dus wel erg hypocriet.
Voor dat soort mensen wil ik wel ff premie afdragen hoor, die doen nog 'ns wat voor de maatschappij met het geld.
hup en nu weer lekker weer aan het werk...
Nee RedBill, dat doet ie niet, hij loopt lekker te teren op jou geld, terwijl ie jou ervoor laat werken. Hij is zeg maar jou baas.
Het feit dat hij die 6000,- euro geeft is hoe dan ook top.
Indien hij buiten zijn schuld om werkloos is, vind ik het nog bewonderingwaardiger. Is het een bijstandfiguur die niet wil werken, dan is dat feit op zich een zeer slechte zaak, maar dat doet niets af aan het feit dat het top eerstgenoemde stelling.
Held! Als hij er ook nog vrijwilligerswerk bij doet leeft hij helemaal in een stijl die meer mensen zou sieren.
smart-guy | 25-06-10 | 13:03 Welverdiende en uitkering, iets klopt er niet.
Gelijk heeftie!! voor hetzelfde geld worden die buren het huis uit gegooid en blazen ze het op blijkt normaal te zijn in dordrecht: www.youtube.com/watch?v=Ibr0gidiywU&am...
-weggejorist-
Die uitkeringen zijn dus te hoog. Een tijdje geleden was er al een draadje over bijstandmilfjes die ook allemaal geld overhielden en op een spaarrekening zetten.
Goed dat hij minimalistisch leeft, vraag blijft wel waarom hij niet werkt...
Zo'n grote bank voor iemand alleen lijkt me toch wel pure luxe !
Dat kan best een beetje minder.
En hoeveel duizenden euro's hebben wij weggegeven aan deze uitkeringstrekker? Wij verdienen ook een bedankje.
Topgast!
baba4oog | 25-06-10 | 11:15
ik vraag me af of het structureel is ivm een faillisement
@Napeauleon | 25-06-10 | 11:43
is jouw moeder ermee gestopt ofzeau?
Met andermans geld de weldoender uithangen. Zo kan ik het ook!
Zo kan ik het ook! Zonder vrouw zou ik ook geld overhouden.
brouwmaster | 25-06-10 | 12:0
I.d.d.
Echt helpen doe je die buren er niet mee, die blijven waarschijnlijk maar uitgeven en uitgeven, nu helemaal. Zitten daar waarschijnlijk met met een vette flatscreen en DVD speler maar te klagen terwijl moeder de vrouw alweer nieuwe waterbed aan het bestellen is bij de Otto. Wel mooi, maar die man kan beter voor zichzelf houden en er iets leuks van doen. Wat als hij in de problemen komt? Dan zijn die mensen er niet voor hem hoor.
@ azijnseikerT | 25-06-10 | 12:43
Ik ben bang dat dat een nog veel grotere bewustwording voor hem oplevert.
Minder kinderen en zuinig leven. Dan hoeven we allemaal niet zo heel hard te werken en blijft er ook nog iets van de planeet over.
Altruist zou je in 1e instantie denken. Maar ben benieuwd hoe zijn waarde voor geld wijzigt, als we hem vanaf nu geen cent meer geven.
Nog meer uitkeringstrekkers met een spaarrekening!
www.blip.tv/file/343499/
Maar even serieus. Kan je het geven noemen als je iets weggeeft dat van een ander is?
Lijkt een beetje op dat Amerikaans / Nederlandse grapje door een land weg te geven aan mensen zonder dat eventjes te overleggen met de Palestijnen die daar toevallig al woonden... Is ook niet zo'n succes geworden achteraf trouwens.
Goeie vent, maar voor economische begrippen een ramp. Als iedereen zo zou zijn, kunnen we natuurlijk weer met z'n allen elke dag BBQ'en en zelf achter de buffels aanrennen.
Want zoals we hier in Limburg zeggen: Ohne moos nieks loos.
En zo komen de belastingcenten via een omweg alsnog bij een stel klaplopende paupers terecht. Goedbedoelde actie van deze gozer, maar het verdwijnt in een bodemloze put...
Poen,poen,poen, poennn ..... poen, poen, poen, poen poennnn !!
Schatje!
Opa-Buiswater | 25-06-10 | 11:24
Ook voor iemand met een WIA-uitkering is de hoeveelheid spaargeld gemaximeerd. Zou toch een mooie boel zijn. Zwart bijklussen en je uitkering zogenaamd sparen, dat kan dus niet in Nederland. En als het wel gebeurt ben je op enig moment -terecht- de Sjaak.
Respect. Als de hele wereld zou leven als deze man hier, hadden we geen oorlogen, capuchonkloodtzakjes, geen Job Cohen en al helemaal geen maatschappij die op instorten staat omdat iedereen veel meer uitgeeft dan er binnenkomt.
Lintje voor deze kerel!
Blijkelijk komen zij die menen dat Arie een chromosoom te kort heeft, zelf enkele bruikbare hersencellen tekort. Een chromosoom teveel treft sommigen helaas.
Waarom niet gewoon een jaloers gevoel van bewondering hebben voor de actie van Arie? Triest dat het niet te bevatten is, dat er nog een enkeling op deze aardkloot rondloopt die simpelweg doet wat zijn hart hem ingeeft: Geld wat je op het moment zelf niet nodig hebt, geven aan een gezin dat verzuipt in de ellende.
Moet hij zich nu laten neerzetten, als iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft?
´k Vond het voor de verandering wel eens een verademing te zien dat er in ieder geval nog eentje in dit land leeft, dat tevreden is met wat hij heeft. En al komt het van de sociale dienst, dan nog. Er zijn er wel aan te wijzen die voor minder in die sociale dienst rondlummelen, en daarnaast wat beunhazen, proletarisch winkelen en toch altijd en eeuwig blijven kankeren.
Hé Arie, Petje af en bedankt. Trek het je niet aan dat velen je voor achterlijk houden. Als jouw manier van leven, buiten dat valt wat als normaal bepaald is door de bewust graaienden in deze verziekte cultuur, zie het dan als een eretitel.
Mag je kiezen, kies je er dan voor om de kudde der normalen te volgen, je te conformeren aan al wat rechtlijnig, vooroordelend en veroordelend is, of ga je bij jezelf te raden en denk je stiekem dat het goed toeven moet zijn buiten het normale dichtgekitte hok?
Mr Dixit | 25-06-10 | 12:31 : waar staat dat ie bijstand heeft? er zijn nog wel meer uitkeringen bijdehandje! Dat zure gelul van: "daar betalen wij belasting voor
Zieligerts.!
Ik vind het mooi. Gewoon een goede kerel die zijn eigen gang gaat, niemand tot last is en als hij ergens kan helpen, dat ook doet. Laat hem. Zou jammer zijn als die vent nu gestraft wordt voor wat ie gedaan heeft.
NL op zijn smalst.
'Ben jij iets goeds aan het doen..? Uhuh", uhuh.. en wie betaalt dat...?'
mooie gast. ware het niet dat de buren er nu NIETS van leren. uitstel van executie.
Jongens toch, wat een onzinverhaal. Als alleenstaande die bijstand ontvangt mag je maximaal 5455 aan spaargeld hebben. Al het meerdere wordt ingehouden op de uitkering. Deze meneer doet heel luchtig over die 6200 euro, wat impliceert dat hij nog veel meer geld op de bank heeft staan. Dat het een zonderlinge man is staat vast, maar je kan je afvragen of dit verhaal waar is.
Normaal ben ik nogal tegen die steuntrekkers, maar dit weet ik dan wel weer te waarderen.
Harm1985 | 25-06-10 | 12:11
Nou inderdaad, ik zie het...... het contrast tussen de 2 buren is enorm.
Nu snap ik waarom hij niet in beeld wil komen. Over een paar maanden staat de deurwaarder vast opnieuw voor de deur. Triest voor de gulle gever dat zijn gespaarde centjes in een bodemloze put zijn verdwenen.
Hij is uitkeringsgerechtigde en dus heeft hij blijkbaar recht op een uitkering. Dit wordt bepaald door hele wijze soosjiologen en uitkeringsmensen. Dat hij hier van spaart en een stel wanbetalende tokkies helpt siert hem als mens. Of Arie zich niet nuttiger kan maken door bijvoorbeeld lekker voor gemeentewerken te gaan werken is een andere discussie.
Eikel, ga werken lu! Laat die buren van je doodvallen. 'Wensen onbekend te blijven' my ass.... ze het Tokkie o.i.d.! Man man wat een land.
Prima Vent! Dat je met een uitkering nog kan sparen? tja, als je geen pc, internet, auto enzo hebt, dan kan dat best.
epic held
LDF | 25-06-10 | 12:19
Goed punt. En zelfs in de bijstand zitten nogal wat mensen die 100% arbeidsongeschikt zijn. Al zat ik me bij dit artikel eerlijk gezegd ook af te vragen waarom hij niet kan werken, maar goed, daar kan een reden voor zijn.
@vagehond | 25-06-10 | 12:20
99% van de mensen die hier reageren betalen Arie , en daardoor ook de buurman van Arie.
Mijns inziens ergenstussen een intrinsieke mafkees en een goeierd in.
FrankVeer | 25-06-10 | 12:12
Point taken.
Succes, echt.
De man kan blijkbaar rondkomen van zijn uitkering, met genoeg ruimte om iemand te helpen die het ondanks alles minder heeft dan hij.
Het is zijn eigen geld, hij is duidelijk niet het type om voor een baas te werken, dus laat hem.
Hij heeft blijkbaar meer voor zijn medemens over dan 99% van de lui die hier reageren.
Voor alle reaguurders die de sociale recherche op deze man willen afsturen: nergens wordt gesproken over een bijstandsuitkering. Als de brave borst alleen een WAO/WIA-uitkering zonder toeslag ontvangt (wat mij niets zou verbazen) dan mag hij sparen zoveel hij wil.
Deze goedzakkerige goedsul staat model voor de Nederlandse overheid.
Geef 'm een lintje, majesteit; dit MOET wel een man naar uw hart zijn.
IQ van 60. Die buren moeten zich kapotschamen. Eerst zichzelf in de schulden werken en dan misbruik maken van iemand met een verstandelijke handicap. BAH!
Geld is verzonnen, net als "de economie", die bestaat ook niet. Dit is gewoon een goeie daad, klaar.
Zeik toch niet Mutsaers en kom es met nieuws in plaats van met een verhaal wat al dagen geleden in het AD stond. Ik vind het juist prachtig dat die man 6 ruggen schenkt/leent en zo een gezin tijdelijk uit de brand helpt (er staat nog 20 ruggen open bij Zorgverzekeraar). Die man is barmhartig. Oke hij werkt niet, da's jammer maar je baseert je stukje op slechts een deel van het verhaal. Kortom, SBS6 journalistieke prut
De gever lijkt me een aardige kerel. En die volgevreten buurman lijkt me een loser eerste klas met zijn decadente leven. Maarre......... eigenlijk wil ik ook wel jaren achtereen op de bank boekjes lezen, niet uit mijn bed hoeven om 7:00, niet in weer en wind naar mijn werk hoeven, waar ze eisen aan je stellen en dingen moet doen. Stel dat iedereen zo dacht, dan zou er niets meer binnenkomen en lijkt me niet zo'n tof voor bejaarden en gehandicapten en zieken; de mensen die het ECHT nodig hebben. Arie, kom eens van die bank af en ga eens meehelpen ipv je hand ophouden. Dan ben je nog een beter mens.
Als Arie daar blij van wordt moet hij dat doen. Ik hoop voor hem alleen niet dat hij de illusie heeft echt te helpen. Zijn wanbetalende buren leren hier niets van.
Deze goedzak doet niemand kwaad.
Akkoord, hij is misschien een uitvreter in die zin dat ie z'n geld makkelijk krijgt zonder er iets voor te hoeven doen maar hij wekt veel minder irritatie op dan de ontelbare collega-uitvreters die daarnaast hun tijd vullen met crimineel gedrag en het lastig vallen van degenen die hen van een uitkering voorzien.
Zoals de vele Wajong-gerechtigde inteeltkutmarokkaantjes, eeuwig bijstandsgerechtigde woonwagenkampbewoners, autochtone derde-generatie uitkerings-Tokkies. Daar heeft onze maatschappij veel meer last van dan de Arie Heijndijks van deze wereld.
Een zelfkastijende Robin Hood.
@Napeauleon: Ja, dat kan ik wel, maar ik heb net een huis erbij gekocht als oudedagvoorziening (die woekerpolissen hadden een tegengesteld vermeerderingseffect: exit 20.000 euro), en verbouwen kost ook een aardige cent. Dus geld was er wel, maar is nu weer grotendeels op. Vandaar dat ik weer 7 dagen in de week werk om mijn spaarvarken te spekken.
Een soort sociaal gebaar wat t aspect mist dat hij er zelf voor gewerkt heeft.
Dan ben je toch iets te goed voor deze wereld. Zo leren die buren nooit om te gaan met geld. De goeden leiden zoals gewoonlijk weer onder de slechten. Wat moet je overigens in vredesnaam doen wanneer je de hele dag thuis zit? Ik zou me echt kapot gaan vervelen na een paar weken.
Dikkie dik | 25-06-10 | 11:57
ron1954.hyves.nl/
Dit schijnt de beste buurman te zijn... komt niet om van de honger zo te zien. Zijn Hyves staat (inmiddels?) op privé, werd denk ik erg druk na het artikel.
@poli | 25-06-10 | 11:32
Wat is dat nou weer voor gelul, deze man kan waarschijnlijk niet werken of is zeer moeilijk plaatsbaar, of als derde optie, wordt hij doodgewoon buiten de maatschappij geplaatst door instanties, dat gebeurt namelijk vaak genoeg alleen hebben veel mensen daar geen weet van. Deze man deelt tenminste het geld dat hij krijgt van de overheid ook met andere mensen, dit is dus een daad uit puur altruïsme, hij had ook een mooie reis kunnen maken of een vet ingericht huis hebben, dat ook veel uitkeringstrekkers hebben, plus auto én vakantie, dat zijn pas dubieuze zaken.
@ Superior Bastard
Als jij adres en tijd doorgeeft, zal ik er staan met een schepnetje. Wel vooraf even het bedrag doorgeven dat wordt 'verdeeld'. Voor minder dan 1500 euro kom ik niet.
Zo kan ik het ook! Zonder vrouw zou ik ook geld overhouden.
@The Green*Machine | 25-06-10 | 12:04
Inderdaad. Het lijkt erop dat men tegenwoordig denkt dat 1000 voor iedereen gewoon aan de bomen groeit, en als je meer inkomen wil moet je gaan werken.
Hopelijk gaat de volgende regering dat beeld flink veranderen.
Auto de deur uit is altijd een goed idee. En so-wie-so geen auto hebben nog beter.
Brutus Grootbek | 25-06-10 | 12:01
---------------
En dan eindeloos afhankelijk zijn van die OV-terreur..?
Hij geeft dus mijn geld weg.
Fons, met z'n Balkan interieur. Niet echt kleurrijk op z'n kekke hoekbank na.
Doe niet zo naief. Arie heeft gewoon een wietplantage op zolder en doet net alsof ie van zn uitkering gespaard heeft zodat die zes ruggen niet opvallen. Uitkering en sparen mn reet. Er zijn geen gierigere mensen dan langdurig werkelozen.
Het levende bewijs dat de uitkeringen niet verhoogd hoeven te worden.
Een goedbedoelde actie van een man die het beste met de wereld voor heeft, dat is duidelijk. Geen kwaad woord over hem.
.
Echter maakt het wel weer eens pijnlijk duidelijk dat wij in Nederland door ons sociaal stelsel een 'klasse' mensen hebben gecreeerd die zgn. 'niets' nodig hebben, sober kunnen leven en hier tevreden mee zijn. 'Niets' is natuurlijk gelul, want die 700 euro per maand plus de in dit geval waarschijnlijke langdurigheidstoeslag worden gewoon door werkende mensen betaald. Mensen zoals Arie die tevreden zijn met hun nietsnutleventje kunnen prima werken, al is het maar halve dagen. De bijstand is niet bedoeld voor mensen die tevreden zijn met een sober kluizenaarsbestaan, het is een vangnet voor uiterste noodgevallen en heet niet voor niets sinds een paar jaar Wet WERK en Bijstand!
En o ja, die buurman moet zich kapodt schamen ...!
Kan iemand ajb iets met rifapen en terugsturen gaan roepen? Ik voel me bijna ontheemd hier.
Nog iemand geld over? Ik wil graag een nieuwe auto... :-)
FrankVeer | 25-06-10 | 12:00
Of gewoon uit het raam flikkeren.
@ voldemort | 25-06-10 | 11:19
Auto de deur uit is altijd een goed idee. En so-wie-so geen auto hebben nog beter.
Gewoon verknipt of een religieuze gek. Zo'n type die denkt op zo'n manier in de hemel te komen.
Altruïsme bestaat niet. Alles is eigen belang.
Toch heb ik liever die man als buur (rustig, stil, netjes, aardig) dan dat stelletje tokkies die ik nu heb.
Mister Crabs | 25-06-10 | 11:58
-
Juistem, wij zitten op 1 lijn..!!!!
En dan lees ik verder in de comments van Rijnmond TV dat de beste buurman een vuile uitvreter is. Kijk, dan vind ik het nog lullig ook voor deze jongen die denkt goed te doen door zijn spaargeld weg te geven. Had ie beter in het park aan de daklozen kunnen geven.
held+++
en die dochter dan? kan die niet wat geld in het laatje brengen.
van die 6 ruggen kan je heel wat RVS palen kopen.
Wel weer een typisch 11:11 topic overigens.
Topkereltje!
Der Lehrer | 25-06-10 | 11:36
Blijkbaar kunnen mensen dus niet zo leven anders had die man geen 6200 euro aan een uitvreter gegeven omdat hij dan wel wist dat 90% van de mensen egoïstische klootzakken zijn. Deze man heeft zonder het te weten tegen het zere been van heel veel GS reaguurders geschopt.
Als je 6200 euro kan sparen van je uitkering, heb je duidelijk 6200 euro teveel uitkering gehad.
Ik vind het mooi.
Zit geen kwaad in die vent.
Zeldzaam
Die 6 rootjes korten op z'n uitkering; dikke lul, beetje sparen van mijn belastingcenten....
Zijn sobere levensstijl zou geen keuze maar noodzaak moeten zijn.
Ik wordt al depressief als ik naar hem kijk.. waste of space dit soort figuren. (behalve voor de buren dan)
+1 voor deze held
-1 voor de buren die wel het geld in ontvangst nemen, maar niet in beeld willen komen.
@blazuhh,
Makkelijk met je oordelen. Ik zal je vertellen dat ik 2 jaar af en aan tegen minimumloon heb gewerkt tijdens de recessie na 9/11, omdat er even niets anders was. Hoe het ook zit, mensen die 6000 euro huurschuld hebben opgelopen, om wat voor reden dan ook, doen iets niet goed. Die schuld even oplossen voor ze helpt ze geen donder, tenzij de onderliggende oorzaak van de achterstand wordt aangepakt.
.
@modderkip,
In feite wel. Dat is verder niet erg, een goedbegrepen eigenbelang is geen probleem. Daarnaast heeft altruistische behulpzaamheid een functie binnen een soort die in sociale netwerken leeft, zoals de mens.
.
@Rho'd Berth,
Nee, dat heb je helemaal verkeerd begrepen. zoals ik hierboven al schreef, iemand met een huurachterstand helpen neemt een probleem weg, maar niet de oorzaak van dat probleem. Dat leidt slechts tot het terugkeren van het probleem. ALs meneer echt een held was had hij samen met de buurman gekeken naar de achterliggende oorzaak en daar SAMEN een permanente oplossing voor gezocht.
.
Iemand die dreigt dood te vallen hoef je maar eenmalig te helpen, omdat de onderliggende oorzaak meestal een bedreiging van korte duur is. Zijn natuurlijk zat uitzondering op te verzinnen, van mensen die hun uiterste best doen om dood te vallen. Die kan je dan weer helpen om die ene keer te overleven, maar de volgende dag ben je er weer niet bij om ze te helpen, en vallen ze alsnog dood.
.
Iedereen die denkt dat de buurman van deze mafkees geholpen is door deze actie is rijp voor gedwongen opname, wat mij betreft.
Tja,.. blijkbaar zijn die uitkering + andere extra subsidies te hoog..
want als je er ook nog van kan sparen, dan klopt er iets niet...
.
Maargoed, eindeloze discussie.. toch wel aardig van die vent dat hij het
dan toch gebruikt voor een,... andere familie met een gat in de hand.
Dit soort mensen hoort een lintje te krijgen, mensen met empathie en sympathie zijn hartstikke belangrijk voor een gezonde maatschappij, ik hoop dat alle apathische nihilisten er een voorbeeld aan kunnen nemen.
@Rollarocka | 25-06-10 | 11:53
"Als deze man RECHT heeft op een uitkering is het helemaal geen belastinggeld mee, maar ZIJN geld."
Nee.
"Dat is nou eenmaal het sociale stelsel waar we met zn allen voor hebben gekozen, niet waar?"
Inderdaad, niet waar.
@Rollarocka | 25-06-10 | 11:53
ik heb nergens voor gekozen vriend,
ik mag alleen 1x per 4 jaar een poppetje kiezen en dan is het maar hopen of dat wat wordt
ik heb 2 reacties:
1. ga eens werken zak hooi, da's andermans geld!
2. baantje als minister van financien van kabinet Paars Plus misschien ?
Weer een voorbeeld dat uitkeringen en soepsidies de evolutie van de mens in de weg staan.
Iemand die gezond is zou helemaal geen bijstand moeten ontvangen. Er is werk genoeg, gewoon actief banen aanbieden en bij elke weigering 25% korten op de uitkering.
-1
Iemand die het geld van een ander weggeeft. Ik zie het nobele er niet in.
Ga eens werken klootzak. Als je dán geld aan je buren geeft, dán ben je sociaal.
Oja, en kom niet aanzeiken met belastinggeld bla bla bla. Als deze man RECHT heeft op een uitkering is het helemaal geen belastinggeld mee, maar ZIJN geld. Dat is nou eenmaal het sociale stelsel waar we met zn allen voor hebben gekozen, niet waar?
@ jonno | 25-06-10 | 11:14
Het gaat hier gewoon even om het principe. Deze "goedzak" zit gewoon niets te doen terwijl andere mensen werken, en dus heel asociaal (mis)gebruik te maken van sociale voorzieningen. Het gaat hier even om het woord asociaal. Het doet niet terzake of hij er een sobere leefstijl op na houdt. Hij doet het ten koste van anderen terwijl dat niet nodig is. Dat is mijn principiele probleem hier. Wat mij betreft kan de uitkering voor Arie vandaag nog stopgezet worden. Dan komt hij waarschijnlijk zeer spoedig tot een nog veel bewustere levenshouding.
FrankVeer | 25-06-10 | 11:47
Als je als kleine zelfstandige (met zelfstandigenaftrek, aftrek premies etc.) uiteindelijk gemiddeld 50% moet afdragen aan de fiscus dan moet je minimaal 124 k naar binnenharken, wat ik je ten zeerste gun. Maar kun je dan niet ff 6k opzij zetten?
Dordt | 25-06-10 | 11:44
het gaat er denk ik meer om dat wij dit soort mensen niet kunnen opnemen in onze samenleving en een zinvolle tijdsbesteding kunnen geven waarmee je ook je eigen geld/broek kan ophouden.
en nog erger, al 20 jaar langs de zijlijn staat..
Ach, waarom doet een aantal van jullie zo negatief en lelijk over deze man? Hij doet zn best en probeert er iets van te maken. Ik heb diep respect voor zijn gebaar... vele van jullie kunnen nog iets van hem leren. Als jullie niet allemaal een iPhone, flatscreen, laptop, tomtom, rayban, etc. etc. etc. zouden kopen, dan kan je ECHT wel 6000 euro sparen hoor! Wie weet hoe lang die beste man overigens al aan het sparen is geweest?
Dus, doe niet zo zielig en waardeer dit super gebaar. Voor mij dus: EPIC HELD!
Niets mis mee om je medemensch te helpen. Maar toch wel even 100 euries achtergehouden om je psych blij te maken met een bezoekje hoop ik?
Dom dom dom om de publiciteit hiervoor op te zoeken. Ik zie de Belastingdienst, de Sociale Dienst/Recherche allemaal ter wille om hun eer te redden, jullie allebei te verblijden met een (duur)bezoek.
Superior Bastard | 25-06-10 | 11:46 LOL!
Tom de Graaf | 25-06-10 | 11:48
hear hear!
Ik vind hem wel aardig....
MachtigMooi | 25-06-10 | 11:42
Volgens de wet mag zo'n lapzwans ook nog eigen vermogen hebben'(ik dacht zo'n 10K euri) en toch recht op paupersubsidie hebben.
Ik ben ervoor om z'n pauperpremie substantieel verlagen of beëindigen. Bijstand is er niet om van te sparen, maar om in je primaire levensbehoeften, zoals vreten en onderdak te kunnen voorzien!
Gouden meneer. Verdient een medaille.
Altruisme is ook erfelijk.
Lekkere erfenis overigens ;-)
Ik denk gewoon een goedzak met teveel vertrouwen in de mensheid en te weinig hersenen.
Arie heeft de buurman helemaal niet geholpen. Dat hebben alle mensen in Nederland die wel werken gedaan. Het is immers belastinggeld wat de buurman heeft gekregen.
Beetje lullig van Arie om dan te gaan lopen doen alsof het zijn geld is waar hij zelf voor heeft gewerkt.
Sigaar uit eigen deaus.
Epic held natuurlijk. Iemand die iemand in nood helpt is altijd een held ongeacht waar ie zijn geld vandaan heeft.
Waarmee is aangetoond dat de uitkeringen in Nl dus veel te hoog zijn. Ik kan niet zo maar 6000 euro sparen als kleine zelfstandige. Sterker nog: 50% van mijn inkomen gaat naar de belastingdienst, waarmee dus andere uitkeringstrekkers weer kunnen sparen. Mag ik wellicht ook een deel van die 6000 euro terugvorderen? Ben met een verbouwing bezig en kan nog wel wat extra geld gebruiken.
Volgens mij is meneer geen steuntrekker,maar peoptrekker.
Geld hoeft ie niet terug, maar voor die zes ruggen mag ie waarschijnlijk lang, zo'n 120 keer (120 x 50,00 = 6000) sexueelneuqgenot van zijn buurman verwachten ...?
Hij moest wel, want de steuntrekkerT was boven de vermogensgrens van 5400.- gekomen, waardoor zijn recht op uitkering op de tocht kwam te staan. Gewoon een één tweetje om de mazen in de wet te benutten. Niks geen restecp dus. Liever korten ze deze uitvreters tot het maximale.
Goed gebaar, maar met dergelijk volk win je de oorlog niet.
Hij is inderdaad niet onafhankelijk, maar tegelijk wel gul. Beetje Kafkaeske om deze man zo te achtervolgen, <STRIKE>Geenstijl</STRIKE>RTV.
wat een schatje.
Het is natuurlijk scheef dat iemand met een uitkering gewoon 6000 eurrie kan sparen en dus helemaal niet hoeft te werken.
Maar dat hij dat geld dan weer weggeeft ook al heeft hij er niet zelf voor gewerkt is dan wel weer positief. Volgens mij gaat het hier over een specefiek gezin over een man met een zieke vrouw en een dochter van 17 die dan allemaal op straat kwamen te staan. Zoiets had ik gelezen in AD De Dortenaar van afgelopen woensdag, althans ik denk dat het dat gezin is.
a.s. Maandag in het nieuws: "Arie krijgt geen uitkering meer omdat hij goed bij kas zat, en leeft daardoor nu op straat." Wedden? Ironie maakt zich meester.
Kijk die doet wel iets nuttigs met zijn uitkering, die koopt geen LED tv.
@Het CDA | 25-06-10 | 11:39
Ja, het is natuurlijk prachtig dat steuntrekkers er als ware het een dierentuin een hele imaginaire economie op nahouden. Sterf, babyboomer.
kapotte_stofzuiger | 25-06-10 | 11:40
6200,-/35,-
Voor dat geld had hij ruim 175 x van bil gekund met een 18-jarige Ghanese op het kerkplein!
Durf jij 't hem te zeggen?
Blijkbaar krijgt hij teveel. Geen paupersubsidie voordat het eigen vermogen opgegeten is!
[X] geschikt als steuntrekker
[ ] ongeschikt als steuntrekker
fiscalistje | 25-06-10 | 11:31
ik geloof niet dat dat op gaat bij schenkingen voor het aflossen van schulden. ik zou ook wel eens minimalistisch willen wonen.
Arie stort nog meer geld in de bodemloze put die buurman heet. Ik zal Arie niet beoordelen maarre zou wel willen weten waarom Arie niet werkt. Anders kan de VVD inderdaad de huren wel wat omhoog kunnen drukken. Iedereen die om wat voor reden niet kan werken prima maar voor de rest,werken met je donder.
Tegenover deze zwakbegaafde vent met een goed hart staan colonnes met uitvreters, waaronder de ontvangende buurman.
Verloren_onschuld | 25-06-10 | 11:32
Check. De beste samenvatting van het geval tot nu toe. En zometeen komt ook de sociale recherche nog eens bij hem langs. Arme Arie.
@ Het CDA | 25-06-10 | 11:39
ja de babyboomers weten heel goed hoe je geld (en toekomst) van anderen moet uitgeven, wat zijn wij toch domme pubers hiero.
Niet zeuren, gewoon mooi. +6000
-weggejorist-
-weggejorist-
Wel typisch dat een beroepswerkloze meer dan 6.000 op de bank heeft staan..
Desondanks toch +1 voor deze verlegen goedzak.
iemand feauteaux van de 17 jarige dochter van de buren?
Soms moet je gewoon iets goeds doen. Elk fatsoenlijk, en meestal wat ouder, mens weet dit. Leer hier van, pubers van GeenStijl.
Daar heb je het al.
De Belastingdienst.
Slapende honden wakker maken is nooit verstandig.
Straks krijgt Arie nog een naheffing.
En zijn buurman toch wel.
twents neuqkevertje | 25-06-10 | 11:28
FAAIILL xd
Epic held? Hij geeft geld van anderen weg.
Mensen die roepen dat dit het bewijs is dat de uitkeringen te hoog zijn hebben een chromosomenoverschot.
kersenflap | 25-06-10 | 11:34
Wat u zegt. Niets meer en niets minder.
Amstel | 25-06-10 | 11:22
Die "een of andere rijke VVD'er" van je betaalt al gigantisch veel belasting en helpt zodoende met zijn goede hart, handen, ruggegraat en schouders een heleboel mensen. Daar zou wel wat meer waardering voor mogen zijn.
Uw reactie getuigt van jaloezie en nijd.
Verder is het evident dat de uitkeringen te hoog zijn. Als deze man zo kan leven, kunnen al die andere uitkeringstrekkers dat ook.
Zie wel uitkeringen in NL zijn te hoog.
WillemWordtWakker | 25-06-10 | 11:31
Da's inderdaad klote, nu rolt dat geld naar de woningbouw-maffia daar waar het anders kwijtgescholden zou zijn geweest. Dan moet de huur voor de rest wel weer omhoog, maar daar heeft Arie dus geen moeite mee, zo blijkt.
PS. Hoe lang heeft hij erover gedaan die 6k bij elkaar te sparen?
Randy McRanderson | 25-06-10 | 11:26
Man, loop toch niet zo calvinistisch te mekkeren!
Deze man is w.s arbeidsongeschikt, leeft in soberheid, doet geen vlieg kwaad en gebruikt zijn paar spaarcentjes om de buurman te helpen. Een door en door goed mens, waar ik als belastingbetaler geen enkele moeite mee heb.
Gaat u liever los op al die geïmporteerde geitenneukers, met hun uitkering en kinderbijslag voor oom Donald en de 48 neefje in Marokko. Die iedere praktisch iedere doordeweekse dag lachend om 14:00 smiddags richting theehuis vertrekken in hun Mercedes met Rai muziek.
Had ik maar zo'n buurman. Zucht.
Het is dus al jaren 'onmiddellijk' [spellingsnazi].
Arie is gewoon LIEF.
@ kapotte_stofzuiger | 25-06-10 | 11:33
juist ja, goed gezien
!
@Banketstaaf | 25-06-10 | 11:30
We zoeken het even op:
www.e-rente.nl/Nieuwsberichten/bijstan...
"Bij deze vermogensbestanddelen geldt een vrijstelling van 5.455 voor een alleenstaande.."
Onmiddelijk de sociale recherche op deze "weldoener" afsturen.
Duidelijk bewijs dat de uitkeringen veel te hoog zijn.
@ Banketstaaf | 25-06-10 | 11:30
ya ya bernie heeft ook 1 miljoen aan een goed doel gegeven.. en hij is toch ook zo'n goedzak toch?
geld weggeven van een andere is GEEN heldendaad!
Conclusie is dat de uitkeringen dus te hoog zijn?
Als alleenstaande mag je maximaal een vermogen van 5480 eu hebben.
Uitkeringen kunnen dus best naar beneden!
Tegenover deze zwakbegaafde vent met een goed hart staan colonnes met uitvreters, waaronder de ontvangende buurman.
Hoe kom je in godsnaam aan 6 duizend Euro huurschuld? Lag de woningbouw te slapen?
Woorden schieten tekort...
@kersenflap | 25-06-10 | 11:21
Als je nou heel hard gaat bidden, dan houdt het misschien wel op.
*een spaarrekening opent bij Arie Heijndijk*
Respect voor Arie.
maaarrrr, uiteindelijk hadden de buren het geld uit dezelfde pot gekregen, nl. via kwijtschelding na afloop van de schuldsanering.
Wat een lekker gekkie
Handig, maar de buren moeten nog wel ff wat schenkingsrecht aftikken..............
2.000 vrijgesteld + 30% * 4000 = 1200.
@Lucifer_Abraxas | 25-06-10 | 11:26
*gniffelt*
Ongetwijfeld is die man best liev voor zij buren, maar ga gvd eens werken vent. Dat moeten we allemaal om geld binnen te harken.
kloficker | 25-06-10 | 11:25
(W)auw... het betere recherche-werk +!
Kudo's voor de nick overigens
@kapotte_stofzuiger | 25-06-10 | 11:15
Naar mijn idee is dat pas bij 10.000.- dat je je geld moet opvreten omdat je geen recht hebt op bijstand enzovoorts.
Voordat er weer eens wordt geoordeeld over deze man van ga es werken en dat soort comments van studenten die alleen maar bierzuipen en af en toe wat studeren op het HBO en zichzelf fantastisch vinden, kunnen we beter kijken naar zijn daad, dit getuigt toch wel van naastenliefde, iets wat tegenwoordig alom ontbreekt bij de meeste carriere makers die glijden op status. Prima gedaan meneer!
-weggejorist-
Kijk PvdA en SP stemmers: Dat is nou solidariteit.
Gezien het feit dat deze lul zijn hele leven in de bijstand zit en ik al mijn hele leven werk, moeten ze mij bedanken. En nee, niet graag gedaan.
oplosmiddel | 25-06-10 | 11:18
"Dan gaan we naar de bank" zegt 'ie toch?
Of bedoelde hij de 5-zitter, waarin, onder het tweede kussen van links, 4 ton is verstopt?
Even voor alle duidelijkheid.
Ik zie 'm ook liever werken voor zijn geld maar deze actie is natuurlijk gewoon een 'chapeau' waard. Lullig dat hij niet inziet dat hij zijn buren niet echt geholpen heeft, en dat ze straks evengoed vertrokken zijn, tot nooit Aar!
Moet nu echt alles in jullie nihilisme betrokken worden GS?
jonno | 25-06-10 | 11:14
Als het je aanstaat wat hier geschreven wordt.
Ga dan iets nuttigs doen.
Dankzij Arie is dus aangetoond dat de heilstaat uitkeringen gekort kunnen worden, je wordt bedankt Arie. (proest)
@ kloficker | 25-06-10 | 11:25
Ah kijk een vooroordeelbevestigende taxichauffeur, het blijft kudtvolk.
Haha, nou dit doet het beeld van een uitkeringstrekker met een plasma televisie wel verwateren... ja mensen zoveel is die uitkering niet... Alleen tsja, als je geen televisie hebt en geen pc met internet hebt dan scheelt dat toch best veel.
Anoniem??
www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/articl...
signaal voor de buren om nog eens een keer 6 duizend euries uit te geven ... zo leren ze het toch nooit.
@BillyTheCad | 25-06-10 | 11:24
Houd godverdomme eens op over links en rechts. Zo achterhaald, zo 1.0.
Hij heeft dus teveel geld van de staat ontvangen en het zou dus niet meer dan redelijk geweest zijn als hij die 6000 euro besteed had aan iets waar we allemaal wat aan zouden hebben. Zoals bijvoorbeeld een wipkip of rubberen tegels voor onder het klimrek. Maar nee zo zit Arie niet in elkaar. Hij denkt alleen binnen zijn eigen kliekje. Schande.
@kapotte_stofzuiger
Daar heeft ie dan ook de DVD voor :P
Arie +1 en bepaalde uitkeringen kunnen blijkbaar lager. Twee keer goed nieuws!
BillyTheCad | 25-06-10 | 11:24
Ja inderdaad, dat naar voren gekamde haar verklaart je hele lulverhaal.
In de comments achter de link wordt de buur die Arie met zijn actie (waarvoor +veel) gered heeft, netjes voorgesteld.
"Wat er niet bij vermeld wordt is dat de desbetreffende buurman een normale baan als taxichauffeur heeft en daarnaast ook nog eens inkomsten heeft uit een andere baan. Zijn vrouw heeft ook een betaalde baan en zijn 3 kinderen zijn ook allemaal voorzien van een baan. Dat Ronald zijn geld uitgeeft aan totaal andere zaken zoals caravans, dure vakanties enz.enz. wordt voor het gemak ook maar even vergeten. Als er dan een huurschuld onstaat van 6.200,00 gaat meneer vervolgens overal, o.a. op Hyves zielig doen dat hij zijn woning uitgezet zal worden. Niets dan lof voor deze man die zijn spaarcentjes heeft opgeofferd maar Ronald is gewoon een uitvreter eerste klas, schandalig dat hij dit aangenomen heeft, hij lacht zich waarschijnlijk helemaal rot. Volgende week gaat ie weer lekker met het hele gezin een maandje naar Zuid-Frankrijk, van de buurman zijn zuur gespaarde centjes, misselijk gewoon!!
Theo, Dordrecht 24 juni 2010 om 21:49"
Kennelijk een goed mens. Prima dus.
Petje af voor die man die tussen zijn kringloop spulletjes gewoon zit te doen.
Nu maar hopen dat de Belastingdienst niet overijverig gaat nakijken of hij wel rente over dat spaarbedrag betaald heeft.
Bodemloze put maar goed... mooi gebaar.
Ontslagbrief is verstuurd naar m'n baas!
Een groots gebaar van deze heer, waarvoor hulde!
En tegen de nihilisten hier die over sociale recherche enzo beginnen: er wordt slecht vermeld dat hij een kleine uitkering heeft; er staat niets over bijstand of wat dan ook. Mocht deze held een WIA uitkering hebben, dan mag hij volkomen zelf weten hoeveel hij wegspaart, uitgeeft of wat dan ook. Typisch nederlands om daar weer over beginnen te zeiken....
Die zorgvuldig naar voren gekamde sukkelhaardos verraadt de uiterst gehaaide, linkse beroepssteuntrekker. Dit pathetische wezen is een vermakelijk subject voor onderzoek naar besmettelijke ontkenning. Genoemd verschijnsel steekt o.a. de kop op als bij Geen Stijl weer eens Mocro's of islamieten worden gebashed. Dan blijkt er op de redactie van GS een Pavlov hond te werken die ter policor-compensatie een artikeltje aanbiedt waarin wordt gesuggereerd dat wij, de autochtonen, ook behoorlijk erg zijn. Godwins galore voor de dwangdenkertjes. Wedden dat er heel wat linkse mensen zijn die GS sympathiek vinden door dit stupide gekronkel?
Gewoon Hulde!
Epic held!
oftewel: de uitkering/bijstand is te hoog.
HELD !!!
Biedt die gozert eens een vette baan aan bij de gemeente of andere instantie..
bezuinigen zit hem in het bloed..
@kersenflap | 25-06-10 | 11:21
Dat kankeren laat hij aan ons over. ik zie niets.
Geef die man een Nobelprijs.
Tja. En nu gaat inderdaad de sociale dienst een onderzoek instellen, want die man heeft spaargeld, en mag dus de laatste 6 maand terugbetalen. En komt hij zelf in de problemen, en word uit huis gegooid. Goed bedoeld maar niet erg snugger, ben ik bang. Had liever gezien dat één of andere rijke VVD'er die mensen had geholpen, maar nee, die blijven lekker op hun centen zitten en gunnen anderen niks.
"Ik kom niks tekort"
Mannelijke stembanden, een betaalde baan en pusseh?
Van onze belastingcenten! Ga eens werken!
Robin Hood 2.0
Biebel | 25-06-10 | 11:13
Je bedoelt een chromosomen extra, das down.. met een paar minder chromosomen zou hij een fruitvliegje zijn :-P
nl.wikipedia.org/wiki/Chromosoom#Verde...
@kersenflap | 25-06-10 | 11:21
'knaap'
Met deze levensstijl kom je ook weinig vrouwen in tegen.
Goeie vent.
En nu blijkt idd dat die uitkeringen niet te laag zijn. (ook niet te hoog, dat hij zuinig leeft en veel overhoudt is zijn verdienste)
Qippie | 25-06-10 | 11:16 daarintegen is een lul-met-vingers van de ergste soort. Dat je in-en-in slecht bent is prima, maar dat dan proberen uit te leggen met geneuzel is vrij triest. Waarschijnlijk geloof vriend Qippie zichzelf nog ook. Een egoist met een reden, zullen we maar zeggen. "Nee ik help jou niet als je dreigt dood te vallen, want daar wordt je alleen maar sterker van!"
Ik vind het wel heel aardig, hulde daarvoor.
Soberheid siert je als je op kosten van een ander leeft. Luister naar Klokkie en maak deze man Minister van Financiën!
Ik vind hem ook een goed voorbeeld voor anderen met een uitkering. Veel werkenden hebben nog nooit een 6 met drie nullen op hun spaarrekening gezien. De uitkering mag dus best omlaag.
Een goede sul, die voor eigen bestwil beter in bescherming genomen had kunnen worden.
Ja zo kan ik het ook. Maar als echt minima red je het echt niet met die karige uitkering. Eerste levensbehoeften zoals een flatscreen, laptop, scooter, 2 pakjes shag, patat+frikandellen en een tree schultenbrau per dag gaan dan echt maar net.
+1 voor hem.
Fantastisch, en hulde voor deze knaap!
En Mutsaerts, ga eens deaud met je gekanker en gezeur vanuit Pand noord over mensen die gewoon iets goeds voor een ánder doen.
Geweldig!
Mooie stem.
@Qippie | 25-06-10 | 11:16
Als we zo gaan beginnen. Iedere goede daad die gedaan wordt, door wie dan ook, wordt gedaan vanuit egoïsme, omdat ze er een goed gevoel aan overhouden.
Het is nooit goed hé?
Qippie jij bent gewoon iemand met grootheidswaanzin als je zo over dat soort acties denkt. Deze man is gewoon niet egoïstisch en materialistisch ingesteld zoals 98% van de mensheid tegenwoordig. Mensen zoals jij zouden niet eens 3 maanden op bijstandsniveau kunnen leven zonder jezelf ruim in de schulden te werken.
@ oplosmiddel | 25-06-10 | 11:18
Hij zegt toch dat ze samen even gezellig naar de bank zijn gegaan om het geld op te halen. Misschien ook even het filmpje kijken?
Vergeten de buren niet om de gift even op te geven bij de belastingdienst, zijn immers inkomsten.
Hij komt idd een paar chromosomen tekort zo lijkt, maar is geen verkeerde vent. Het schijnt dat de buurman zijn zaak is kwijtgeraakt door een faillissement en daardoor ook nog een huurachterstand had opgebouwd. Ach het is een goede daad van die man en wat een mooi leven is het volkse leven toch :P
Anyway. Een minimalistischere levensstijl zou het weleens he-le-maal kunnen (en moeten) worden de komende decennia. En deze man is al aan het oefenen.
Nou hij houdt meer over dan ik met mijn fulltime baan.
Stoppen met werken en de auto de deur uit?
@oplosmiddel | 25-06-10 | 11:18
De fiscus is het probleem niet, de sociale dienst (of hoe dat ook heet) wel.
jaja kijk Arie is even aan imagebuiding doen. Ondertussen is het gewoon de Pablo Escobar van Dordrecht.
Ach wat meneer met zijn uitkering doet moet hij zelf weten ;)
En als hij daar mensen van helpt is dat helemaal mooi! +1 Meneer Arie!
Toch?
Qippie | 25-06-10 | 11:16
Fout. Check de repo. Buurman had eenmanszaak die belly up ging. Was geen Tokkie.
er is zoveel plezier te halen in de openbare bibliotheek...
@kapotte_stofzuiger
Als je die centjes in een sok bewaart - en daar zie ik deze man wel voor aan - komt de fiscus 't verder ook niet te weten. Tot nu dan...
Eerst een foute grap: Kennelijk is zijn uitkering te hoog.
Nu serieus: Hulde voor deze man!
In Dordt kan je maar beter betalen voor je buur. Je loopt altijd de kans op een ontzette gevel, of erger.
We hebben dus allemaal die buren gered ;-)
-weggejorist-
Geef mij ook wat. Bitte?
In Groningen krijg je gratis een flatscreen, een koelkast, een wasmachine, een wasdroger en als je echt goed bent in bedelen ook nog een mammatron.
GOEDZAK!
@Biebel,
Nee hoor, dat is geen goed hart. Dat is een groot ego met helden-complex. Het probleem van dit soort 'helden' is dat ze hun eigen imago versterken, ten koste van anderen. Want zijn die mensen met huurschuld nu geholpen? Natuurlijk niet, die hebben niets anders geleerd, dan dat ze geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te hebben. Als het echt fout gaat, komt iemand ze wel redden. Toch?
Hoax, als je zoveel spaarcentjes hebt, krijg je geen uitkering meer.
Is de sociale recherche al op bezoek geweest?
Ik heb gehoord dat Geert hem heeft benaderd om Minister van Financiën te worden voor de PVV.
De gift an sich is een mooi gebaar, maar waarschijnlijk geen oplossing voor het structurele probleem wat Heijndijk's buren hebben. Ik die zin een beetje weggegooid geld dusch.
mooie vent
Moet nu echt alles in jullie nihilisme betrokken worden GS?
Gewoon iemand met een goed hart...
en een paar chromosomen tekort waarschijnlijk.
REAGEER OOK