Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kamervragen NOS Uitzending Koninklijk Huwelijk Zweden

hetbruidspaar.jpgVragen van het lid Stift (GeenStijl) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het op Nederland 2 live uitzenden van de huwelijksvoltrekking van een of andere Scandinavische snertprinses met een brilhomo op de Publieke Omroep dd zaterdag 19 juni 2010 (Ingezonden 19 juni 2010) 1. Bent u bekend met de live uitzending vandaag om 15:10 uur van tot 17:40 uur van het huwelijk van de Kroonprinses van Zweden op de Nederlandse Publieke Omroep? 2. Is het niet zwaar bezopen dat de Nederlandse televisiekanalen gebruikt worden voor dergelijke monarchistische agitprop? 3. Kunt u aangeven in hoeverre het Nederlandse Koninklijk Huis betrokken is bij deze live-registratie? 4. Indien zo ja danwel en ook. Is deze bijna TWEE EN EEN HALF UUR durende kermisvertoning te danken aan het feit dat H.K.H. Prinses Catharina-Amalia toevallig aanwezig is als bruidsmeisje? 5. Gaat de NOS in de toekomst ook de kinderfeestjes van Hare Jeugdige Hoogheid live uitzenden? 6. Is het wenselijk dat de Nederlandse Publieke Omroep misbruikt wordt voor dergelijke privé-aangelegenheden van Scandinaviërts die ons geen biet interesseren? 7. Kunt u uitrekenen wat deze grap de Nederlandse belastingbetaler per hoofd van de bevolking kost? 8. Bent u ook van mening dat het volstrekt ongepast is om in tijden van crisis, terwijl duizenden mensen in stille armoe leven, het volk te trakteren op beelden van lieden die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien? 9. Gaat in de bewuste NOS Uitzending nog voldaan worden aan de het bij de Publieke Omroep vigerende etnische registratiesysteem "Allochtonen Quotum" en zo nee waarom niet? 10. Op welke termijn kunt u toezeggen dat het Nederlandsche Volk voortaan van dit soort flutprogramma's gevrijwaard blijft? 11. Kunt u aangeven op welke termijn u de heer H. Laroes van de NOS de zak geeft, en de overige malloten op het Mediapark de laan uitstuurt? 12. Zou u zo vriendelijk willen zijn ook de aanvullende kamervragen van reaguurders te beantwoorden? www.omroep.nl www.tvgids.nl

Reaguursels

Inloggen

Als er nog naakte blonde zweedse modellen langskomen, wil ik best kijken hoor. Alleen wel NAdat ik voetbal heb gekeken en m'n bier opheb.

AY | 21-06-10 | 08:20

Over geldverspilling gesproken,Ik word onderdehand schijtziek van dat voetbal + ná beschouwingen en betaalde experts,DAT en DEZE lieden kosten 'n bak met ( ons) geld.Ik vond het eindelijk eens een verademing ook eens wat anders te zien dat dat eeuwige voetbalgeleuter!Alle zenders hebben hun programma's wel lekker afgesteld ivm dat voetbal gedoe,er is werkelijk niks meer te zien,

Thea | 21-06-10 | 08:09

Wanneer wordt er iets aan gedaan dat we in een zogezegde democratie én in een monarchie wonen? Want die twee vind ik eerlijk gezegd niet met elkaar te rijmen.

DeGroteBozeWolvin | 20-06-10 | 22:33

Gewoon niet kijken en je er niet druk om maken. Weet wel dat bejaardentehuizen etc dit soort TV prachtig vinden, juist om NL koninklijk huis er bij is. Deze grote groep geeft totalement nihil om voetbal, dus elck wat wils en elck sijn sin.

pe4444 | 20-06-10 | 19:46

Interessant 1.4 mio zegt u Weird Guilders. Klinkt als de 29 April -onderzoeken die zeggen dat 68% van de Nederlanders het Koninklijk Huis wenst te behouden, 89 % Beatrix een geweldige vrouw vindt en 70% WA van Buuren een te gekke Koning zou vinden (alleen Maxima scoort beter, maar die heeft dan ook een NOG foutere vader).
Daarbij, was het niet juist de PO die meent -onderscheidende TV- te moeten maken, dat is -TV gericht op kleinere doelgroepen:-? Past Powned prima tussen, net als RTV Oranje of Goeidag Telegraaf of hoe ze zich ook noemen. Llink niet want dat is het zelfde als GroenLinks en die had al Politieke Pratijen (tikfout laten we staan) en DWDD.

Fred Janssen | 20-06-10 | 14:38

Jullie zijn niet goed bezig hier.. Iets met planken en mis slaan.
Inderdaad, ik vind er ook niet veel aan maar waarschijnlijk 1,4 miljoen mensen wel. Waar hebben jullie het dan over..? Ik hoop dat jullie terug komen op jullie oude niveau.

uw omgeving | 20-06-10 | 14:27

Haha Pritt, daar ga je. 1.4 MILJOEN kijkers. Dat moeten de Powned vrinden nog maar zien te halen. Ik vind er ook geen reedt aan, maar met 1.4 mio kijkers is het te verdedigen lijkt mij...

Weird Guilders | 20-06-10 | 13:21

Ah boehoe.
@Kudtstudent | 20-06-10 | 09:20 True that!

Due|rr | 20-06-10 | 13:12

@Pritt Stift: Leve de Monarchie!

arg71 | 20-06-10 | 09:35

Toch nog een 9e plek gisteren qua aantal kijkers (www.kijkonderzoek.nl/):
HUWELIJK KROONPRINSES VICTORIA VAN... 1.392.000

Hoeveel kijkers had Powned ook alweer?? Powned!

Kudtstudent | 20-06-10 | 09:20

Nah, ik bemerk afgunst.
koop een spoorboekje of een stevig touw en doe je ding, dwaas.

Eindelijk een programma waarin geen zelfverheerlijkende homo ons belastingeld aan het opmaken is.

Nu zijn er een heleboel mensen blij, op den Duitse tv duurde het nog langer.
Besteed je vragen zinniger.

jankaas | 20-06-10 | 08:37

Beste Whydis,

Het was min of meer een geintje, maar laten we even serieus worden. Als u in discussie gaat met de scribenten van ProRepublica, dan denk ik dat u een behoorlijke dobber krijgt aan het ontzenuwen van hun argumenten.

Overigens is het geheel mijn eigen keuze om tegen de monarchie te zijn en voordat ProRepublica of het Nieuw Republikeins Genootschap ook maar bestond was ik er al tegen. Om te beginnen al vanwege het principe. Geen enkele leidinggevende kan welke leidinggevende positie dan ook bekleden alleen op basis van geboorterecht! Het is te krankzinnig voor woorden. Ik eindigde mijn vorige post hiermee en hoor van u graag een ontzenuwing. Maar kom mij niet aan met allerlei fasseurige argumenten. Van het onpartijdig geboren zijn of i.d.

"Goodwill?" Ik geloof er geen deuk van, het maakt voor de handel en industrie uiteindelijk geen schroef uit of een lid van een koninklijke familie of een president meegaat. Handel wordt er toch wel gedreven. Doet volkomen niet ter zake als er maar poen verdient kan worden. Neem een handelsmissie. U denkt toch niet dat een Chinese firma een joint venture met een Nederlands bedrijf aan zal gaan omdat hij een Van Amsberg de hand heeft geschud? Boost voor het bedrijfsleven door de monarchie? Kom maar op met de cijfers zou ik zeggen.

Leuk citaat van Simeon II, maar hij is een belanghebbende en derhalve is het geen goed argument. Bovendien is Bulgarije thans een republiek en hoeveel beter is het daar geworden voor het gewone volk onder zijn leiding?

"Verder biedt de staatsvorm monarchie alleen maar voordelen, prachtig voorbeeld hiervan is de symboolpolitiek wat ik presidenten de afgelopen tijd allemaal zie beoefenen!"
Neem me niet kwalijk, maar het is mij niet echt duidelijk wat je bedoelt. Maar goed wat zijn die voordelen dan? In ieder geval kunnen we een president naar huis sturen als hij er een potje van maakt, met een erfelijke monarchie kan dat niet zo makkelijk.

We komen er hier natuurlijk niet uit, want u bent kennelijk een fervent voorstander en ik een even fervent tegenstander van deze, in mijn ogen, grote boevenbende. Maar doet u alleen nu maar uw best om de geboorterechtkwestie te rechtvaardigen zou ik zo zeggen.

Ta, misschien wilt u wel onderdaan zijn, heeft u om welke psychologische reden behoefte aan een macht boven u. Zou kunnen. Maar ik ben *niet* geboren voor onderdanigheid om met Belle van Zuylen te spreken. Iedere autoriteit die zich niet kan legitimeren dient spoorslags te verdwijnen, in Nederland te beginnen met de familie Van Amsberg.
Ave, Evocatus

Evocatus | 20-06-10 | 02:45

@Evocatus | 19-06-10 | 23:55
Oh, weer iemand die geïndoctrineerd raakt door de spannende verhaaltjes van ProRepublica. Wat denk je van de boost die het bedrijfsleven krijgt? Kosten zijn makkelijk in cijfertjes uit te drukken, zeker als ze na te slaan zijm in de begroting. De baten zijn niet zomaar in cijfertjes uit te drukken maar ik denk dat je achterover valt als je wist hoeveel goodwill de monarchie ons landje oplevert. Verder biedt de staatsvorm monarchie alleen maar voordelen, prachtig voorbeeld hiervan is de symboolpolitiek wat ik presidenten de afgelopen tijd allemaal zie beoefenen!

"The president of a republic is as though you pick a player from one of two teams and make him umpire." ~Czar Simeon II of Bulgaria

Whydis | 20-06-10 | 01:08

13. Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen meneer?

OoO | 20-06-10 | 00:56

Twee strontvliegen in een klap: opdoeken kongsihuis en publieke omroepen.

Affengeiler Schwanz | 20-06-10 | 00:52

@JDulop idd Hulde voor dit artikel opzouten met die ongekozen parasieten

zambezi | 20-06-10 | 00:50

hulde voor dit artikel! opdoeken die onzin.

JDulop | 20-06-10 | 00:29

Nee, dan voetbal-paupertv, daar wordt je wijzer van! Wat een reclame voor Nederland als ze die Orange Army vertonen op tv! Het imago van Nederland was direct opgevijzeld hoor.

Fruitvliegje | 20-06-10 | 00:26

GeenStijl, Zit niet zo te zeiken ...

fappefras | 20-06-10 | 00:08

Ach, het klootjesvolk kijkt graag naar sprookjes, worden ze rustig van, dus gewoon doen die uitzending.
Die ouwe Julius zei al: geef ze brood en spelen.
realismo | 19-06-10 | 09:37

Kleine correctie: Nog het brood, nog de spelen worden ons gegeven, wij moeten er fiks voor betalen!
----------------------------

Die mensen denken alleen maar "het Koningshuis kost veel" en daarna begint het gekwijl weer. Niet kijken naar de voordelen van de monarchie of naar de baten. Jammer dat ik het huwelijk op TV heb gemist. Pro Gloria et Patria!
Whydis | 19-06-10 | 19:55

Voordelen??? Welke?
Baten??? Zoals

Gaat u voor straf eens alle artikelen van ProRepublica overschrijven. Ik ben in een prettig humeur, das allemaal maar één keer. U ziet ik mats u nog. Onze Patria kan wel degelijk zonder een vorstenhuis, al was het maar uit principe!
Ave, Evocatus

Evocatus | 19-06-10 | 23:55

Is Admiraal van Oranje deze keer ook als een haas gevlucht toen er iemand boeoeoeoe! riep?

Rien7847 | 19-06-10 | 23:08

-weggejorist-

michaelgielkens | 19-06-10 | 22:55

Dat hier over gezeikt wordt... Wat maakt het uit?

Mark1108 | 19-06-10 | 22:27

koninklijk woordenboek in de stijl van www.prorepublica.nl

beatricks alias mevr dan wel de heks van amsberg alias hare grajesteit
wimlex alias prins pils alias de garnaal.
maxima voor de minima alias het pampavrouwtje
ze verzinnen daar van alles.

zambezi | 19-06-10 | 22:24

Aks je al die personen nu eens vervangd door voetbalmiljonairs in Afrika. Wat heb ik met die lui te maken?

malkiel | 19-06-10 | 21:35

Wat een ongelooflijk zeikerig stukje van die Pritt Stift. Nee, dan bijvoorbeeld een hele middag schaatsen op TV, dan zie je nog eens wat.

Kloppstökl Sr. | 19-06-10 | 20:06

Mijn antwoord:
@1: Neen
@2: Ja
@3: Neen, behalve dat deze zielige vertoning ons (verplicht) geld kost.
@4: Slaat nergens op.
@5: Hopelijk niet op onze kosten.
@6: NEEN.
@7: Neen, maar dat word gewoon automaties verrekend.
@8: Ja, deze zichzelf opgepromoveerde lieden jatten hun geld toch wel bij de burger, want in verre landen en door het verder vernielen van het mileu en uitprakezeren van tegengestelde regelgeving lukt het niet zo goed meer.
@9: Neen, want het is staats propaganda, en dat mag de burger geld kosten.
@10: Komen we zolang CDA het hier zogenaamd voor het zeggen heeft niet van af.
@11: Ik ken deze meneer niet. Maar wat mij betreft mag het hele zaakje per onmiddelijk opzouten, en zeker als dat de belastingtarieven (waarbij de locale/gemeenten politiek toxh weer kijk en luistergeld HEFFEN) omlaag zou brengen. Zal wel niet lukken......................
@12: Lees en huiver....................

kiezer | 19-06-10 | 20:05

Via de sateliet de hele dag gekeken naar de live uitzending van SVT1, de NOS liep tig seconden achter. Het knåckebröds verstå ik maar een beetje, maar dat geeft niks. Hier werd gelukkig de boel niet verziekt door vulvazuelas.

Mayumi | 19-06-10 | 19:59

@realisticus dutch | 19-06-10 | 19:25
Die mensen denken alleen maar "het Koningshuis kost veel" en daarna begint het gekwijl weer. Niet kijken naar de voordelen van de monarchie of naar de baten. Jammer dat ik het huwelijk op TV heb gemist. Pro Gloria et Patria!

Whydis | 19-06-10 | 19:55

beste mensen,

jammer dat hier zo negatief tegenaan gekeken wordt,
wie alleen geluisterd heeft naar de teksten die gesproken zijn: hier kan heel Nederland wat van leren!!

realisticus dutch | 19-06-10 | 19:25

Jezus, dit soort dingen laat ik lekker aan me voorbij gaan. Gewoon niet overdag tv kijken, dat is voor zieken en paupers. Trouwens, als je ziek bent kan je ook geen tv kijken en als je tv kan kijken kan je ook je laptop opstarten en werken.

' s Middags TV kijken is dus echt alleen voor paupers.

kolojoeris | 19-06-10 | 19:17

Ik kan niet wachten tot de dag dat het konignshuis wordt afgeschaft. Dat wordt pas echt veest vieren. Die mensen voelen zich verheven boven alles wat leeft. Bah.

shiptar | 19-06-10 | 19:11


Piet de Hond

Helemaal mee eens. Pritt, en zo te lezen meerdere mensen schaffen het liefst alles af.
Wat zeurt iedereen toch. Nederland heeft geld zat en is een van de rijkste landen ter wereld.

Schakel over naar Duitsland Piet, daar krijgen ze er geen genoeg van.

Corrina | 19-06-10 | 18:18

Nie janken

heejij | 19-06-10 | 18:00

@piet de hond | 19-06-10 | 17:28
Mee eens. En Pritt is niet dom. Hij weet precies wanneer het 'volk' met nationale vlaggetjes zwaait. Als het koningshuis opduikt (hier of elders in Europa) of als er internationale voetbalwedstrijden bezig zijn. Alleen dan leeft de Vlag. Vind de vergelijking wel koddig.

paridae | 19-06-10 | 17:42

En dat het veel geld kost maakt geen reet uit. De Powned programma's gaan meer kosten en worden waarschijnlijk net zo ranzig als BNN.

Rifmaster | 19-06-10 | 17:40

Er zit een knop aan je TV, zet hem dan uit. Veel mensen vinden dit mooi om te zien. Doe eens ophouden met azijnpissen.

Rifmaster | 19-06-10 | 17:38

Geenstijl, hou eens op met zeiken op de publieke omroep, sbs6 is 1000x kutter.

Pizzakoerier | 19-06-10 | 17:33

Och, ik vind die prinses best lekkr..... :P

Styllurt | 19-06-10 | 17:28

Bos hout: nog niet vertaald?
Ik heb genoten van het huwelijk, alleen de nos zond het maar weer halfbakken uit.
Begonnen pas om .. .. en dan eerst weer geouwehoer wat je al weet ipv live uitzenden.
Heb lekker naar Belgie gekeken hoe alle gasten naar de kerk liepen. Prachtig.
Lekker ouderwets. Vroeger ook gekeken en toen waren het de ouders en nu de kinderen, een generatie verder . Wel leuk, ben benieuwd of we Amalia ook nog in de toekomst zullen zien, trouwen en de kroning? maar dan ben ik wel heeel oud, dus dat zal wel niet lukken.
Geen Stijl noemt dit poppekast, maar hoe noemen jullie dat stomme voetbal dan?
Dat is totaal nutteloos en waarom dragen jullie oranje?? toch stiekem een beetje royallisten. Als stijlloos zo tegen het koningshuis is moeten ze ook geen oranje meer dragen, stelletje balletje-hoppers.

piet de hond | 19-06-10 | 17:28

Goed nieuws voor de Zweedse bevolking, hun kroonprinses is zojuist met Clark Kent, aka Superman getrouwd... Heeft er in elk geval wel de juiste bril en bijbehorend kapsel voor.

Gelukkig hoefde hij tijdens de dienst de wereld even niet te redden!

Tollebol | 19-06-10 | 17:21

lang leve de koningin !!!

gatti500 | 19-06-10 | 17:13

Stel je niet zo aan man. België zend het trouwens ook live uit.

Flounder123 | 19-06-10 | 17:03

michaelgielkens | 19-06-10 | 12:20

Juist... en wie wilde dat het verdrag van Lissabon NIET werd ondertekend.... WIJ, het Nederlandse volk.... en wie hadden de arrogantie dat te negeren.... 'onze' politici en Hare Grajesteit.... Hoezo DEMOCRATIE?

Republikein4ever | 19-06-10 | 17:02

Het is nog altijd beter dan popstars 10

Commander Keen | 19-06-10 | 17:00

Nou, heb lekker zitten genieten hoor van deze huwelijksplechtigheid.

paridae | 19-06-10 | 16:58

Zit niet zo te kutten man. Gun de liefhebberts hun opwellende tranen.

Echt waar joh? | 19-06-10 | 16:51

Is dat die prinses met die mismaakte kin ?
Hemeltje, slecht voetbal op het ene net en dit soort poppenkast op het andere..
-neemt een pilletje en gaat liggen--

070 | 19-06-10 | 16:03

Een meerderheid van Nederland kiest voor die poppenkast... Ik zou zeggen: Richt een Oranjevereniging op en hef flink wat contributie voor je oranje helden. Probleem opgelost, scheelt de schatkist miljoenen per jaar.

Xinicus | 19-06-10 | 15:59

Niet zo zeuren allemaal... beter dan al die prut programma's van de publieke omroepen bijelkaar...

Njaaa | 19-06-10 | 15:52

Als je een beetje begrijpt hoe de monarchie in elkaar steekt stel je al deze vragen niet.

D. Bunker | 19-06-10 | 15:48

@Kundera | 19-06-10 | 15:33
"Monarchie is een instituut dat wij moeten koesteren."
Hé een leesteken punt. Ik had een leesteken komma verwacht, gevolgd door het voegwoord "omdat".

Chiant | 19-06-10 | 15:42

Alle vragen zijn hetzelfde

Pepperonipaolo | 19-06-10 | 15:39

Wat een zielig, zinloos gezanik hier. Waar is het respect voor de monarchie, danwel de Nederlandse of de Zweedse. Monarchie is een instituut dat wij moeten koesteren. De NOS besluit om dat uit te zenden, so what? Ik heb liever dat huwelijk dan 'take me out' of 'xfactor 1 t/m 100'

Kundera | 19-06-10 | 15:33

@Gomer Pyle | 19-06-10 | 11:01 - Meesterlijk verwoord!

huisregelneef | 19-06-10 | 15:16

Of je zet de TV uit?

Popiejopie79 | 19-06-10 | 15:12

GEEN WONING GEEN KRONING .. of zoiets

nachtschilder | 19-06-10 | 14:36

Ach wie kijkt er tegenwoordig nog tv?

Binnenbaan | 19-06-10 | 14:04

Bos hout , artikel vertalen in het nederlands svp .
Ik ben maar een dom persoon die niet naar voetballen kijkt.
Ik wilde nog wat kwijt, er wordt geschreven over domme huisvrouwen die naar het Koninglijk huwelijk gaan kijken.
Jullie (geen stijl) vinden dat dom maar nog veel dommer zijn die brallende, bierzuipende, schreeuwende personen die van het mannelijke geslacht zijn.

piet de hond | 19-06-10 | 13:55

Ook meisjes met het Down syndroom én plastische chirurgie mogen natuurlijk best bruidsmeisje worden...

Ben Gestoord | 19-06-10 | 13:53

Way to go Pritt Stift slopen die feodale klerezooi! Met dank van een lid van Pro Republica.

zambezi | 19-06-10 | 13:42

Kween bea heeft het maar druk deze maand;eerst bij de bilderberg kliek een paar dagen bedenken hoe ze het plebs kunnen uitmelken en hun wil op blijven leggen daarna de nederlandse democratie de door haar gewenste richting op regieseren,en dan nog even een slijmerig charme offensiefje in zweden in goede banen leiden.Gelukkig begint het volk langzamerhand wakker te worden,de langste tijd heeft de opvreet familie wel gehad,als door god zelluf aangewezen stamhoofd van NL

K.Zwellever | 19-06-10 | 13:40

@Paulkruger | 19-06-10 | 13:05

Het gaat hier om propaganda voor mensen die uit machtswellust bereid zijn tot heel veel. En die propaganda gaat heel ver. Zo ver, dat mensen zoals jij en vele anderen dat niet in de gaten hebben.
Ik ben liever een zeikerd, dan dat ik over me heen laat walsen.

Yuca | 19-06-10 | 13:39

Laat maar gaan die grap. KH afschaffen kost meer dan ze handhaven. Die pandjes moeten ook dan onderhouden worden door de staat en dan moeten we (oud-)presidenten, hun families, hun huizen beveiligen). Wel graag de begroting volledig transparant publiceren en de dames en heren net als de rest van het land hun vermogen laten opeten.

En het belangrijkste: het houdt het volk blij. Een deel kijkt graag voetbal (en weet je wat die politie-inzet iedere week kost?), een deel kijkt graag poppenkast.

Jellinek | 19-06-10 | 13:32

Stelletje uilen!! kijk eens naar Belgie en Duitsland die zenden nog langer uit en niet om Amalia.
Heel kinderachtig, er zijn zat echte nederlanders die naar Ned 2 gaan kijken en ikzelf kijk eerst naar belgie want die begint 3 kwartier eerder en dan naar ned. 2
Ik kijk echt niet naar dat stomme voetbal, want dat is iets wat heeeel veeel geld kost.
Hoeveel % staat achter jullie dronkemans gebral ? 0,0002 % ?
Voetbal kost heeel veeel geld en hoeveel wordt er niet kapot gemaakt voor-tijdens en na het voetballen in nederland. Zeg daar eens wat over!!
Sukkels!!

piet de hond | 19-06-10 | 13:14

Komt er ook nog een extra special van Blauw Bloed met die twee glibbers? Zou fijn zijn.

Bos Hout | 19-06-10 | 13:09

goed artikel. De monarchie moet het voor voortbestaan oa a hebben van de collaborerende media denk aan de propaganda van de NOS of Blauw Bloed. Zodra de media stopt met het promoten van de monarchie is het met hun populariteit gauw afgelopen. Republikeins nederland groeit gestaag ondanks alle pro oranje maffia propaganda. Als het om de monarchie gaat lijken we verdomme net op Noord Korea. Erg prettig te lezen dat Geenstijl als een van de weinigen wel kritiek op die criminele oranjes durft te leveren. C H A P E A U

zambezi | 19-06-10 | 13:05

pfff wat `n zure gezeik hiero. Laat die mensen toch ! 22 mensen uit `n ver land die achter `n bal aanlopen live uitzenden zit ook niet iedereen op te wachten!

Paulkruger | 19-06-10 | 13:05

Ja zo kun je wel aan de gang blijven, is wel meer poep te zien op den publieke. Dan nog heb ik liever dat belastinggeld hieraan verspild wordt dan aan al die andere dingen ...

IMDNME | 19-06-10 | 13:01

two ball cane | 19-06-10 | 12:42
Ik verklap het einde alvast voor je: de bruidegom is een alien.

Rammstein | 19-06-10 | 12:48

Cornald Kruyt | 19-06-10 | 09:41
Wat een onzin.
En al was het zo, democratie is onbetaalbaar

steile helling | 19-06-10 | 12:42

heeft niemand door dat 2 en een half uur een lekker wijf (met geld en, door geboorte, een hoge positie) eeuwige monogamie zien beloven de grootste en meest realistische horrorfilm van afgelopen eeuw is??!1?
ik durf in ieder geval niet te kijken.

two ball cane | 19-06-10 | 12:42

De PVV kan ze vragen zo doorsturen. Vragen van het lid Bosma...

lauwebal | 19-06-10 | 12:40

Vreselijk dat mensen nog geilen op die poppenkast.
Maar hier staan we ook nog met een voet in de middeleeuwen,
ruim die oranje rommel op en laat ze zelf hun kostje bij elkaar scharrelen aub.
Bezuinigen nou begin dan maar hier mee!

steile helling | 19-06-10 | 12:39

Kunnen we nu niet ALLE koningshuizen naar de Efteling brengen??

Byter | 19-06-10 | 12:38

De piloot die de familie naar Zweden vliegt schijnt een Argentijns accent te hebben en heeft als specialiteit boven water vliegen..

langzalzeleve | 19-06-10 | 12:35

Ach, als je er niet naar kijkt zie je het niet.

Sanglier | 19-06-10 | 12:33

En maar niet te spreken over al die zenduren besteed aan dat kinderlijke gebaltrap door 100x modaal verdieners.

Peter_S | 19-06-10 | 12:29

Het "koningshuis" ontkent officieel het bestaan van een mederlandse cultuur en toch moeten we verplicht naar deze sarcastische parade kijken om ons de ogen uit te steken? Trix is Linksch, lekker belastingsgeld onbeperkt verspillen

langzalzeleve | 19-06-10 | 12:28

Waarom kijken we niet naar de uitstraling van een Koninklijk Huis en de opbrengsten daarvan? Waarom kijken we altijd zo kortzichtig naar de kosten.

Geenstijl lijkt een steeds lager niveau aan te nemen.

Stefan Hoogland53078 | 19-06-10 | 12:27

Ik zag gisteren reclame voor deze kermis. De gedachte dat er mensen zijn die dit willen zien bewoog mij de alom bekende facepalm uit te voeren.

F'Shizzle | 19-06-10 | 12:27

-weggejorist-

michaelgielkens | 19-06-10 | 12:20

@Yuca | 19-06-10 | 12:02
Yep en toch gaan jaarlijks miljoenen mongolen uitgedost in oranje op pad om de verjaardag van de keunegen te vieren. Het volk wil worden bedrogen, dat is altijd al zo geweest.
Doet me denken, het Nederlands elftal dient in rood, wit en blauw te spelen, niet in dat vreselijke oranje. Shirts uit 1905 terug! *wit shirt aantrekt*

En-el Hak | 19-06-10 | 12:18

13. Waarom gebruikt de NOS ons belastinggeld voor een studio in zuid Afrika met een crew van 40 man en 20 verslaggevers voor 5 weken lang?

The Seeker | 19-06-10 | 12:15

Volstrekt idioot wat de NOS doet.

Retep Neknarf | 19-06-10 | 12:14

En nog een vraag:
"Wanneer wordt Nederland eindelijk een republiek?"
*Optiefen WimLex*

copy2devnull | 19-06-10 | 12:10

Wat een laag niveau, al die reaguurders die vinden dat het niet belangrijk is, wat hier gemeld wordt. Reaguurders die het ok vinden om in een land te leven, waar een familie aan de macht is naar aanleiding van leugens, bedrog en verderf. Dat de NOS de propagandamachine van de monarchie is, dat is toch duidelijk. Als dat dan nog een keer benadrukt wordt, is dat alleen maar positief.

Yuca | 19-06-10 | 12:02

Echt waar? 2,5 uur royal overdadigheid uit een land waar we anders ook nauwelijks of niet naar omkijken? Wat een achterlijkheid!

Reykjavik | 19-06-10 | 11:56

LHC | 19-06-10 | 11:24

Dank u zeer. Het kan soms zeer geslaagd zijn om van perspectief te wisselen.

ecologiste | 19-06-10 | 11:50

ristretto | 19-06-10 | 11:24
Natuurlijk niet maar de imker ziet hoeveel honing een volk opbrengt en die heeft geen zin in incest, of een koningin die een beetje voor zichzelf begint.

ecologiste | 19-06-10 | 11:47

leo de pejo | 19-06-10 | 11:26

Hele volksstammen zullen B zeggen, ben ik bang voor...

eerstneukendanpraten | 19-06-10 | 11:38

Puik stuk tekst :)

Het Zebrapad | 19-06-10 | 11:36

Die Daniel Westling lijkt verdomd veel op Elton John..

(tja, vrouwelijke intuitie schreeuwt om Google)

Pizzawijf | 19-06-10 | 11:35

Het koningshuis is groot geworden door roof, diefstal, verkrachtingen, moord, fraude, onderdrukking, leugens, bedrog, huichelarij, en vul de rest zelf maar aan..................

Prins Kakkie van Neuktisme en Prinses Bef van Anaalheid...... brrrrrrr, opzouten jullie

fritsspits | 19-06-10 | 11:35

Vergeet niet dat we heeeel veel bejaarden hebben die het geweldig vinden om naar een koninklijk huwelijk te kijken. Ik hou niet van voetbal en met mij velen. Desondanks worden niet alleen live uitzendingen, maar ook voorbeschouwingen, tussen- en nabeschouwingen, herhalingen, Jack van Gelders en andere figuren van publiek geld betaald en dan heb ik het nog niet gehad over de exorbitante kosten van veel politiebeveiliging, gesloopte abri's en treinstellen bij voetbalwedstrijden en ga nog maar even door. Die kosten worden ook door de samenleving opgehoest. Terwijl ik er zo'n hekel aan heb betaal ik gewoon verplicht aan die ellende mee. Gaan we daar nu ook kamervragen over stellen?

Basje1738 | 19-06-10 | 11:34

Ik ken heel veel babyboomerts die hier van smullen, volgens mij is dat een heul groot deel van onze samenleving. De publieke omroep vertelt jouw verhaal!

Linkse Zakkenvuller | 19-06-10 | 11:31

Brakke Obama | 19-06-10 | 11:22
De Josti-band tijdens de inauguratie.
Ghe.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 11:31

eerstneukendanpraten | 19-06-10 | 11:23
Lol!
Ik ben ook bang dat hij tot die categorie
(a) behoort
(b) behoord
(c) behoordt

leo de pejo | 19-06-10 | 11:26

Ook niet iedereen vind het WK leuk. Moet je es kijken hoeveel tijd dat in beslag neemt...

Gaapert | 19-06-10 | 11:25

@ ecologiste: Briljant!

LHC | 19-06-10 | 11:24

ecologiste | 19-06-10 | 11:21
Interessant. Maar je hoeft toch geen imker te zijn om te snappen dat het zooitje niet deugt?

ristretto | 19-06-10 | 11:24

leo de pejo | 19-06-10 | 11:20

Misschien is hij wel geslaagt...

eerstneukendanpraten | 19-06-10 | 11:23

Voor de rest nog iets belangrijks te melden op geenstijl?

Hölzenbein | 19-06-10 | 11:22

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 11:03
Wel goed voor de gehandicaptenemancipatie zo'n Down-to-earth Koningin in 2050.

Brakke Obama | 19-06-10 | 11:22

Wat is de toegevoegde waarde van dit artikel? Een met wrok gevulde republikein?

Kingzor | 19-06-10 | 11:21

De koningin is alleen goed voor bij de bijen. Daar heeft de koningin een functie namelijk door de eitjes te leggen en te zorgen voor het nageslacht van het bijenvolk: de werksters (hard werkende onderdanen) en de darren (hofdienaars in de ruimste zin des woords).
In de grotemensenwereld zoals deze nu is heeft de koningin vooral een symboolfunctie maar toch legt ook zij eitjes maar die zijn niet zoals bij de bijen voor het volk, nee die zijn voor de koninklijke familie en komen ook weer ten laste van de onderdanen. Wat mij betreft blijft de koningin de koningin maar de eitjes zijn dan wel voor het volk die er voor werkt, eerljk is eerlijk dus alle leden van de koninklijke famlie moeten werksters worden (darren kan niet want dan heb je incest). Deze oplossing kan ons op jaarbasis zeker 100 miljoen per jaar opleveren én meer eenheid bij het volk. Iedere ander volk dat probeert onze honing te krijgen zonder mee te doen wordt het nest uitgezet.

ecologiste | 19-06-10 | 11:21

istawa | 19-06-10 | 11:11

Zeker niet geslaagd voor het VMBO? Herexamentje in het vooruitzicht?
denk = Denk
antwoordt = antwoord
zakkewasser = zakkenwasser
punt vergeten aan het eind van de zin.

leo de pejo | 19-06-10 | 11:20

Als er toch mensuh zijn die dat leuk vinden. Mss kijken hier wel meer mensen naar dan naar powned.

Siebrandt | 19-06-10 | 11:19

" De Koe (Recht) In De Kont Kijken"; uitdr. gezegde. bet.: "Niet weglopen voor problemen" , ook wel "De situatie analyseren".
Uitdrukking is relatief nieuw, voor het eerst gebruikt op populair weblog "GeenStijl" in de jaren 10.
Chiant | 19-06-10 | 09:50 : Je bent mijn amigo.

Bisschop Gijsen | 19-06-10 | 11:18

istawa | 19-06-10 | 11:11
Ja. zie ristretto | 19-06-10 | 10:36
Dat het antwoord je niet bevalt is zware pech.

ristretto | 19-06-10 | 11:17

"Boehoe er is iets op TV dat ik niet leuk vind."
Get a life Pritt. Jij vind het niet leuk om dit te horen, maar huwelijken in koninklijke families zijn historische gebeurtenissen.

Woudloper | 19-06-10 | 11:16

istawa | 19-06-10 | 11:11
Het is me allemaal wat.
Tjongejonge.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 11:15

@istawa | 19-06-10 | 11:11
Stijlvormen en creativiteit zijn u vreemd?

En-el Hak | 19-06-10 | 11:13

Nog even op mijn valreep: dikke plus voor het epistel @Pritt.

widtvoet ® | 19-06-10 | 11:13

denk je nou echt dat je hier antwoordt op krijgt grote zakkewasser die je bent

istawa | 19-06-10 | 11:11

Pfft, alsof die zogenaamde democratie tot uiting komt in de politiek.

ristretto | 19-06-10 | 11:11

Vragen van het aspirant lid Ka aan de minister van Buitenlandse zaken:

1) Bent u het met mij eens dat het zeer gewenst is dat Hare Majesteit nog voor haar abdicatie een staatsbezoek aan de Republiek Suriname brengt?

2) Indien de Hoogheid na aankomst op Johan Adolf Pengel International Airport niet geraakt is door de 21 saluutschoten, zal zij dan President Desire Delano Bouterse op de wang of vol op de bek zoenen?

3) Indien op de wang, bent u bereid om via diplomatieke kanalen te sonderen of Baas bereid is zijn gezichtshaar te verwijderen teneinde de Majesteit te faciliteren? Zo nee, waarom niet?

Dr. Ka wo lo | 19-06-10 | 11:11

So dan. Elf uur geweest alweer. Wat vliegt toch de tijd wanneer je kroontjes schijt.

*die enge Doekle hoort in Kamerbreed, zoveelste radio het raam uit smijt, Maartje van Weegen shirt aantrekt en vast gaat indrinken om rond 13:30 beslagen ten ijs te komen*

widtvoet ® | 19-06-10 | 11:10

Kansloze babyboomtelevisie.

En-el Hak | 19-06-10 | 11:10

Hulde aan Pritt Stift voor dit artikel!

dubbert | 19-06-10 | 11:10

wanneer gaan ze dat allemaal eens terugbetalen aan ons....

Flapgeit | 19-06-10 | 11:10

Hebben jullie echt allemaal een plaat voor jullie hoofd? Dit heet subliminale propaganda. Alleen Amalia weet niet dat ze daarvoor gebruikt wordt.
Die kinderen worden altijd ingezet als charmeoffensief voor de monarchie. Daar de fam. van Ambsberg en Co. maar al te goed weet, dat hoe meer propaganda ze voor zichzelf maken, en de mensen daarin trappen, hoe langer ze aan de macht kunnen blijven.
Noem me maar een zeurpiet, maar de waarheid over die hele familie is allang bekend, doch brood en spelen is wat de mensen willen, dan zullen ze het krijgen ook.
www.prorepublica.nl

Yuca | 19-06-10 | 11:10

Sliptong | 19-06-10 | 11:05
En dat allemaal voor een Zweedse trouwerij.
;)
*ook klaar zit*

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 11:09

Volgens mij kan Geenstijl naast ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend ook de eigenschap zuur toevoegen.

-=PyP=- | 19-06-10 | 11:09

@Korreltje Zout 10:44
Nee!
Het betreft hier (de duurste ooit) uitkeringstrekkerTs van NL.
De gewone werkmensch moet tijdens koststondige WW en daaropvolgende bijstandsperiode zijn/ haar spaargeld/ huis "opeten".
Ik zie geen enkele reden waarom dat lot het koninklijk huis bespaard moet blijven.
De hele oranjekliek (KH, niet de voetbaltokkies) hebben poen zat.
Ik ben het gezeik over "de broekriem aanhalen" meer dan zat, dat geldt namelijk alleen voor de midden- en onderklasse.
De uitkeringstrekkerTs krijgen jaarlijks een "loonsverhoging" en het KH krijgt automatisch prijscompensatie en een bonus, rechtsstreeks van de burger gejat door JanPeuter.
Mensen die klagen over de kosten van een president ipv de koningin: nu betalen we én voor een ongekozen nepkoningin, én voor een ongekozen MP.

necrosis | 19-06-10 | 11:08

Is het "bomenknuffelgehalte" van Anorexia al bekend.
En hoe staat het met de zangkunsten van Aria(ne) ?
Vragen..

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 11:07

Eindelijk hebben we beeld van Trilhomo. Oh nee, er staat Brilhomo...

eerstneukendanpraten | 19-06-10 | 11:07

Bier koud zetten [check]
Vuvuzela invetten. [check]
Duitse "Jetzt geht loss" Holland poetsen. [check]
Bier koudzetten [check}
Oranje shirt (de El Cheapo variant) wassen en aantrekken. [check]
Kinderen schminken. [ ]
Tafeltje voor twee bij de sushi bar [ ]
bier koud zetten [check]
123 beesies rood-wit-blauw-oranje gesorteerd [check]
Doodklap gemaakt over grote beesie onder aan trap #%^**^$$!!!#%^[check]
Foutste oranje cd aller tijden afgestoft www.bol.com/nl/p/muziek/oranje-hits-wk...
-
#zin in de wedstrijd

Sliptong | 19-06-10 | 11:05

Gewoon afschaffen die harenarigheid!

Toe Maar dan | 19-06-10 | 11:04

Brakke Obama | 19-06-10 | 11:01
Dat ene chromosoompie was toch al weg ?

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 11:03

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:58
Dat fotosjoppen we er wel uit!

Brakke Obama | 19-06-10 | 11:01

Ben het he-le-maal eens met dit stuk. Deze vragen svp direkt naar iemand die ze durft te stellen.

Zieke Hond | 19-06-10 | 11:01

Ach, wat maakt het nou uit? Als je azijn wilt pissen dan kan ik ook wel wat 'kamervragen' gaan stellen over dat hele WK voetbal. Dat word je nog veel erger door de strot geramd. Radio aan? Voetbal. TV aan? Voetbal. GeenStijl aan? Voetbal. Wakker worden? Vuvuzela van je buurjochie. Randdebielen met vlaggetjes uit de autoramen... sneu. Het interesseert me werkelijk geen hol wie nou die bolletjestrui heeft gewonnen bij dat hele voetbal.

Gomer Pyle | 19-06-10 | 11:01

@michaelgielkens | 19-06-10 | 10:20

Uitstekend verwoord. Al die figuren uit jouw lijst houden elkaar de hand boven het hoofd. Het is 1 grote kliek van macht en eigenbelang met als hoofdrol speler mevr. van Amsberg. Het woekert als een kankergezwel in Nederland, (nagenoeg) niemand heeft het lef te ageren. Lees dit boek eens
bit.ly/8XhE0d
Verbazing maakt plaats voor walging

Republikein4ever | 19-06-10 | 11:00

-weggejorist-

wergwrehasvwe | 19-06-10 | 11:00

/care iedereen kijkt toch nederland japan

jip_86 | 19-06-10 | 10:59

15. Bent u bereid de geldkraan waaruit 0,7 miljard/jaar naar de publieke omroep wegvloeit, per direct dicht te draaien? Za ja, morgen? zo nee, waarom niet?

tipo | 19-06-10 | 10:59

Brakke Obama | 19-06-10 | 10:53
Ze keek wel een beetje down op het laatste fotomomentje, klopt.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:58

afschaffen die ellende

tonijn | 19-06-10 | 10:57

In die 2.5 uur tijd kan de NOS (ook bekend als sport-omroep) beter sporten in beeld brengen die nooit een enige vorm van Media aandacht krijgen.

Sinclair | 19-06-10 | 10:57

100+% mee eens. Kan het zelf niet beter formuleren.

BroodenSpelen | 19-06-10 | 10:57

Het moge duidelijk zijn dat de direct betrokkenen er niet met een schoffelstage af mogen komen en langdurige vrijheidsstraffen tegemoet horen te zien, maar wat te doen met degenen die er naar gekeken hebben?

Hansopje | 19-06-10 | 10:56

@Brakke Obama 10:53

Te erg! (Wel humor.)

widtvoet ® | 19-06-10 | 10:56

Zolang het niet ten koste gaat van de WK voetbal zendtijd lekker uitzenden die handel. Kijkt toch geen hond naar.

Bo Dreksma | 19-06-10 | 10:56

15> Bent u ook van mening dat op Koninginnedag al die grijze muizen in bloemetjesjurk langs de route duidelijke sluikreclame is voor CDA , CU en SGP, en derhalve nooit meer in beeld mag worden gebracht?

fuckje | 19-06-10 | 10:56

heel goed stiff lid. uw pennetje is nog scherp.

wolfje23 | 19-06-10 | 10:55

-weggejorist-

erik.c | 19-06-10 | 10:53

@ lid Pritt
*toch wat onwennig is bij het zich richten tot een lid, maar voor deze keer z'n best doet*
Bent u zich ervan bewust wat de kosten zijn van 1 enkele kamervraag?
Weet u wat 2 en een half (2 1/2) uur televee op den publieken omroep vullen kost als er een serie / nieuwsshow / showshow of iets dergelijks voor gemaakt dient te worden, ten opzichte van een camera bij een toch al gebeurend feit plaatsen?
U overkomt als een drammerig zeikertje wat alleen zijn eigen programma'tje zendtijd wilt geven en niet eens denkt aan degene die bij de gelukkig getrouwden of samenwonenden onder ons de overhempies en oranje shirtjes strijken en het bier halen tijdens de wedstrijden?
[/zeikmodus uit]
Wel grappig geformuleerd, dat dan weer wel. Nu weer echte issues zoeken.

Kratman | 19-06-10 | 10:53

Amalia? Knoop in je zakdoek?

Brakke Obama | 19-06-10 | 10:53

Mogen wij gevoeglijk aannemen dat ons prinsesje in een oranje jurkje opdraaft? Zo neen; wat is dan de toegevoegde waarde van deze nonsens, zo ja; weet de fifa daar van?

hoocheecoochee | 19-06-10 | 10:51

14. Bent u ook van mening dat de royale registratie van een trouwpartijtje van een Zweeds koningskoppel ongepast is, ten tijde dat wijzelf met een koningin zitten opgescheept die 1,5 miljoen kiezers monddood heeft gemaakt door het bejaardenhuis van het CDA op te jutten tegen Maxime Verhagen?

tipo | 19-06-10 | 10:51

Verder is Vic niet echt een "daar kom ik mijn bed voor uit dame".
Maar da's een kwestie van smaak.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:51

Kan dan ook direct dat teringvoetbal van de buis, en alle kutsoaps en domme kwisjes?

captainobvious | 19-06-10 | 10:49

Erg geintreseerd in punt 7, zal een leuk grapje zijn :(

super-woman | 19-06-10 | 10:49

Wat ik me verder afvraag: Is dit een privé aangelegenheid, omdat Amehoela bruidsmeisje is? Of dat de een weer petekind is van een ander?
Dan neem ik ook aan dat de familie van Amsberg zelf de kosten draagt.
Terug naar de realiteit: Wanneer ruimen deze graaiende abjecte operettefiguren nu eindelijk eens het veld?

Republikein4ever | 19-06-10 | 10:47

Wat een zuur zeik topic. He Pritt, er is binnenkort een baantje vrij bij de volkskrant.

fender05 | 19-06-10 | 10:47

Kan er dan ook meteen een halt worden toegeroepen aan de zelf promotie van de publieke zenders? Waarom zien we eindeloze spotjes met overbetaalde linksmensen die zeggen mijn verhaal te vertellen maar in werkelijkheid van mijn belastingcenten hun eigen linkse praatjes over Nederland uitstorten. Hierbij refereer ik specifiek naar de schaamteloze PvdA campagne die gevoerd is door de wereld drrraait doorrr in de aanloop naar de verkiezingen. Op naar 0 zenders! (gooit een taart met peop naar de VARA).

Oculus Malus | 19-06-10 | 10:46

Maxima en Willem A zijn goed bevriend met deze feestfamilie. Dat er wel mee te maken hebben. Anders moet je weer wachten op de DVD ofzo.

doskabouter | 19-06-10 | 10:46

-weggejorist-

Ma Dalton | 19-06-10 | 10:46

Pritt! Je maakt je druk over de verkeerde dingen.

KimWok | 19-06-10 | 10:46

Bezoek allen de site van Pro Republica. www.prorepublica.nl/
Lees en huiver waar dat walgelijke koningshuis allemaal toe in staat is. Viva La Republica!

LHC | 19-06-10 | 10:46

Niet zeuren "GeenStijl" dit is gewoon een zoethoudertje en een tegemoetkoming voor alle vrouwen die zich suf vervelen met al dat voetbal de hele dag op de TV.
Effe twee uur "boeketreeks" vertier voor de dames en daarna is alles weer voetbal wat de klok slaat. LoL

kippevlees | 19-06-10 | 10:46

keeskwal | 19-06-10 | 10:26
Die mensen krijgen gewoon een budget, en daar doen ze[ leuke dingen voor zichzelf]van.Dit was je vergeten Kees.

fleurtje | 19-06-10 | 10:46

de oude nar (5) | 19-06-10 | 10:43
026 wel.
;)

Morkovich | 19-06-10 | 10:46

Laat ik even knotsgenuanceerd doen:
Ja, ik ben voor het Koninklijk Huis, maar nee, de kroon mag geen politieke invloed hebben en de kosten moeten drastisch omlaag. Iedereen nu tevreden?

Korreltje Zout | 19-06-10 | 10:44

spanarchist | 19-06-10 | 10:36
Die hoef je niet meer te onderzoeken op gedragsstoornissen. Die behoort standaard TBS te krijgen in combinatie met gevangenisstraf uiteraard.

kleingrutter | 19-06-10 | 10:43

Morkovich | 19-06-10 | 10:42

Oke, bedankt. Hier in 023 niet.

de oude nar (5) | 19-06-10 | 10:43

Morkovich | 19-06-10 | 10:42
Mogge.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:42

de oude nar (5) | 19-06-10 | 10:39
Ja.

Mogge allen.

Morkovich | 19-06-10 | 10:42

Wanneer krijgt het koningshuis enig zelfinzicht en trekt zich terug uit de poppenkast?

azijnseiker | 19-06-10 | 10:41

En dat schijft een website die voor de lol een omroep is begonnen en hierdoor de komende jaren nog veel meer belastinggeld gaat uitgeven dan de kosten van het flutprogramma van vanmiddag.

Gezellig! | 19-06-10 | 10:41

Verlos ons van die poppenkast!

Bataaf | 19-06-10 | 10:41

@Vonkentrekker | 19-06-10 | 10:31
Klopt ja. Waarom zou SBS of RTL niet het WK kunnen uitzenden? Geen enkele reden dat dit op de publieke moet. Dat kost per klote wedstrijdje meer dan dit hele koningshuis gebeuren.

filmmakert | 19-06-10 | 10:41

-weggejorist-

najad | 19-06-10 | 10:39

ff off topic " heeft er nog iemand signaal van Vodafone op zijn mobiel?"

de oude nar (5) | 19-06-10 | 10:39

ristretto | 19-06-10 | 10:36
Oranje boven ROFLOL !

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:38

@michaelgielkens 10:20

Is er eigenlijk weleens vastgesteld of Bea werkelijk familie is van Willem I? Kist openmaken om er wat bruikbaar DNDinges uit te lepelen, beetje wangslijm of een druppeltje blauw bloed van Hare Zaligheid nemen. Koud kunstje. En voor je het weet... is die fascistenkliek van de troon gerot.


@willemvanmourik 10:21

Geen zweet dude, was maar een plaagtegeltje.

widtvoet ® | 19-06-10 | 10:37

mwooaa is net zoiets als het foeballuh kost wat maar vermaakt een hoop mensen.
er zal je in je stille armoe ook nog je helden/droomprins/es afgenomen worden word het nog drukker bij de riag.

lidlbier | 19-06-10 | 10:37

www.volkskrant.nl/binnenland/article13...
Kamervragen! Altijd zijn die arme biculturele kansenjongeren de klos, goede zaak dat de familie eens laat merken het er niet mee eens te zijn. Zo ga je niet met elkaar om.

spanarchist | 19-06-10 | 10:36

En dan nu de antwoorden.
1. Bent u bekend met de live uitzending vandaag om 15:10 uur van 17:40 uur van het huwelijk van de Kroonprinses van Zweden op de Nederlandse Publieke Omroep?
1.Ja. Boeie. Heb je wel eens gezien wat er normaal wordt uitgezonden op een zaterdagmiddag?

2. Is het niet zwaar bezopen dat de Nederlandse televisiekanalen gebruikt worden voor dergelijke monarchistische agitprop?
2. Ja dat is zwaar bezopen. Evenzeer als alle mensen die zich op Koninginnedag laten vollopen omdat het zo leuk is.

3. Kunt u aangeven in hoeverre het Nederlandse Koninklijk Huis betrokken is bij deze live-registratie?
3. Vuistdiep. Willem is zelf de regisseur én eindredacteur. Maxima stond er op dat Amalia goed in beeld kwam. Dat wordt dus nog wat.

4. Indien zo ja danwel en ook. Is deze bijna TWEE EN EEN HALF UUR durende kermisvertoning te danken aan het feit dat H.K.H. Prinses Catharina-Amalia toevallig aanwezig is als bruidsmeisje?
4. Ja natuurlijk. Wat dacht je dan? Dat we voor niets twee uur naar een sportschoolhouder gaan kijken?

5. Gaat de NOS in de toekomst ook de kinderfeestjes van Hare Jeugdige Hoogheid live uitzenden?
5. Ja, we zijn zelfs van plan een Koninklijk Jeugdjournaal te starten.

6. Is het wenselijk dat de Nederlandse Publieke Omroep misbruikt wordt voor dergelijke privé-aangelegenheden van Scandinaviërts die ons geen biet interesseren? \]
6. Ja net zo wenselijk als het uitzenden van Biljarten of een uitzending van "Nederland zingt"

7. Kunt u uitrekenen wat deze grap de Nederlandse belastingbetaler per hoofd van de bevolking kost?
7. Ja, ongeveer 3 eurocent. Paul de Leeuw is duurder.

8. Bent u ook van mening dat het volstrekt ongepast is om in tijden van crisis, terwijl duizenden mensen in stille armoe leven, het volk te trakteren op beelden van lieden die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien?
8. Nee hoor, fijn om te zien wat je had kunnen worden. Mensen hebben rolmodellen en voorbeelden nodig. Al dat doemdenken... bah.

9. Gaat in de bewuste NOS Uitzending nog voldaan worden aan de het bij de Publieke Omroep vigerende etnische registratiesysteem "Allochtonen Quotum" en zo nee waarom niet?
9. Ja hoor. Alle vrouwen, met of zonder snor, met of zonder boerka willen weten welke jurk Victoria draagt.

10. Op welke termijn kunt u toezeggen dat het Nederlandsche Volk voortaan van dit soort flutprogramma's gevrijwaard blijft?
10. Nu niet straks niet nooit niet. Zelfs in republieken wordt dit sprookjeshuwelijk uitgezonden.

11. Kunt u aangeven op welke termijn u de heer H. Laroes van de NOS de zak geeft, en de overige malloten op het Mediapark de laan uitstuurt?
11. Goed idee. Is morgen vroeg genoeg?

12. Zou u zo vriendelijk willen zijn ook de aanvullende kamervragen van reaguurders te beantwoorden?
12. Tuuuuuuuurlijk.

ristretto | 19-06-10 | 10:36

Niet zeiken. Anti-monarchisme is voor linkse eigen-land&cultuur-hatende pipo's die high worden van hun eigen 'progressieve' ideeen.

Teuderik | 19-06-10 | 10:36

Korreltje Zout | 19-06-10 | 10:34
Omdat dit koninklijke bagger is ?
Misschien..

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:35

KapiteinClaus | 19-06-10 | 10:31
Nee, met een Claus aan het roer was het allemaal niet gebeurd.
Toch, van Amsberg ?
;)

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:34

@ vagehond | 19-06-10 | 10:05
Mee eens. Dit was een bijzonder zuur zeikstukje van Pritt. Zo ken ik hem niet. Er zijn zeker tientallen mensen die dit prachtige TV vinden en deze mensen betalen ook voor de publieke omroep dus ik gun die bejaarden dit wel. Verder is 90% van wat op de publieke omroep verschijnt bagger (dit is een feit) dus waarom is Pritt zo selectief?

Korreltje Zout | 19-06-10 | 10:34

Eindelijk rechtse TV, is het weeeeeehr niet goed.. next..

Bokko | 19-06-10 | 10:33

Waardeloze bijdrage, ga eens zeiken waarom de NOS miljoenen publiek geld verkloot aan commercieeeeeel voetbal, opgedrongen door de maFIFA.

Vonkentrekker | 19-06-10 | 10:31

Mij interesseert het koningshuis niet zoveel. Maar al dat gezeik over de kosten voor die arme belastingbetaler word ik ook zat. Dat is echt klagen om het klagen. Er zijn belangrijker dingen in het leven.

KapiteinClaus | 19-06-10 | 10:31

Pritt (met nichterige rosé-kater) zal nu ongeveer wel twitteren dat ie iedereen weer mooi in het ootje heeft genomen ;-)
Dat brakke excuus kennen we nu al wel. Ga de volgende lekker je roes uitslapen in die silo aan de overkant, makker.
(weekend-dienst zuigt, nietwaar pritje?)

Brakke Obama | 19-06-10 | 10:31

Wacht de kijkcijfers nu 's af. Er zijn helaas genoeg Nederlanders die dit soort meuk leuk vinden.

woppo | 19-06-10 | 10:31

@willemvanmourik | 19-06-10 | 10:25
Proost!

filmmakert | 19-06-10 | 10:30

doordeauwer | 19-06-10 | 10:24
Een continuïteit in internationale contacten die je niet hebt als je alleen een president hebt? Er word gezegd dat multinationals zich graag huisvesten in koninkrijken juist door de stabiele regeringsvorm die daar zijn. Ja, er hangen ook nadelen aan het koningshuis maar ik wil me niet kapot staren hier op en het van meerdere kanten bekijken

Raptor | 19-06-10 | 10:30

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de bruidegom in kwestie een sportschoolhouder is geweest. Misschien hopen ze op Steven Seagal-achtige taferelen?

Grasgriezel | 19-06-10 | 10:28

willemvanmourik | 19-06-10 | 10:25
Toch had tie op 10:15 beter tot zijn recht gekomen.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:27

@ Sliptong | 19-06-10 | 10:24
Wees dan een vent en ga niet naar de IKEA als uw vrouw weer loopt te zeuren op tweede paasdag!

Korreltje Zout | 19-06-10 | 10:27

Stelletje jankers!
Als jullie net zulke slechte tv blijven maken als jullie nu doen krijg je ook vragen over wat die pulp de Nederlandse belastingbetaler wel niet moet kosten!!

Er zijn meer mensen dan jullie alleen in NL die dit wél kunnen waarderen!

T-town | 19-06-10 | 10:26

@doordeauwer | 19-06-10 | 10:24
"Wat denk je dat de meest positieve bijdrage van het KH is aan Nederland???"
Oranje-shirtjes voor het voetbalelftal?

Robert van Effen | 19-06-10 | 10:26

Als je echt wilt bezuinigen op de PO, dam moet je gewoon de laatst toegevoegde omroepen schrappen ;-)

Brakke Obama | 19-06-10 | 10:26

titsme | 19-06-10 | 10:10
Ach, het is weleens anders geweest.
;)

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:26

Wordt wel een beetje flauw, dat dagelijkse gezeik hier over de publieke omroep. Die mensen krijgen gewoon een budget, en daar doen ze dingen van. En dat blijft zo, want die schurken van de PVV blijven lekker buiten spelen. Beetje op de pik getrapt?

keeskwal | 19-06-10 | 10:26

@ Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:09
Special voor jou (en alle GS lezers die vanaf nu pas inschakkelen):

@ Pritt: Leven en laten leven ... dat was toch het motto van GS ... ?
Dit is duidelijk een persoonlijke aanval van Pritt op iets wat hem/haar zelf - schijnbaar - niet bevalt en / of op een of andere manier door gefrustreerd raakt ...
Het lijkt mij beter dat persoonlijke tekortkomingen niet via een openbaar medium - zoals het normaal wel goed functioneerened GS - tot uiting worden gebracht ... shame on you !

willemvanmourik | 19-06-10 | 10:25

[ ] Is het wenselijk dat wij indirecte reclame maken, door aandacht te besteden aan dat land, voor 's werelds grootste producent van kudtproducten en veroorzaker van hartaanvallen, echtscheidingen, TIA's?
[ ] Is die bril er op gefotosoept?
[huppelende middelvinger smiley]

Sliptong | 19-06-10 | 10:24

necrosis | 19-06-10 | 10:19

( ) geschikt
(x) ongeschikt

Opgejorrist!! met KH . kost klauwe vol geld, en wat krijg je dr voor terug ......
miss dat wel leuke pol...
Wat denk je dat de meest positieve bijdrage van het KH is aan Nederland???

doordeauwer | 19-06-10 | 10:24

Koningshuizen zijn zo Middeleeuws.

u ook bedankt | 19-06-10 | 10:24

Ieder zijn smaak, sommige mensen vinden het nou eenmaal geweldig om een kroonprinses te zien trouwen. Laat ze er lekker naar kijken.

Koops | 19-06-10 | 10:23

Nee, naar een groepje 'kerels' kijken, die een paar weken lang tegen een bal aan trappen (hoe volks...), da's leuke tv. Heb ik het nog niet eens over het gelul van 'de deskundigen' voor en na dat gedoe. Stumperds.

Naitwies | 19-06-10 | 10:21

Waarschijnlijk geeft Zweden er geld bij om de beelden uit te zenden....

Robert van Effen | 19-06-10 | 10:21

@ widtvoet ® | 19-06-10 | 10:06
Nou nee, toen ik om 10:03 keek was mijn 'originele' tekst weg (gepimped). Uiteraard pikte ik dit niet en heb mijn tekst opnieuw geplaatst ...
Naar aanleiding van uw reactie heb ik nog een keer gekeken en nu staat de originele tekst er weer wel ... heel vreemd !
Het was iig zeker niet de bedoeling om mijn verhaal tweemaal te plaatsen ... bij deze mijn excuses hiervoor !

willemvanmourik | 19-06-10 | 10:21

Wat een gezeik. Deze registratie zal voor heel veel meer mensen boeiend zijn dan die vreselijk PowNed demo. De bekrompenheid en het domme schoppen worden hier op GS met de dag erger.

Overigens denk ik dat de kosten wel een beetje mee vallen.

filmmakert | 19-06-10 | 10:20

het wordt toch wel in HD uitgezonden?

braba | 19-06-10 | 10:20

Leve de republiek!

Bennie Thuis | 19-06-10 | 10:20

-weggejorist-

michaelgielkens | 19-06-10 | 10:20

De voorzitter geeft nu het woord aan de heer Castricum van de PGS

watsinneneem | 19-06-10 | 10:20

Als alle -in mijn ogen- onzinprogramma's op TV geschrapt zouden moeten worden, dan hadden we genoeg aan een dagelijks "kinderuurtje". Gelukkig heb ik enkel BVN en internet voor mijn TV-meuk, dan wordt je dus vanzelf selectief.

Brakke Obama | 19-06-10 | 10:19

lol, het kan nooit meer kosten dan dat clupje van 40 man dat in Z-A zit en elke avond gasten laat invliegen. en dat voor 22 volwassen mannen die achter een bal aan hollen!

Maen | 19-06-10 | 10:19

In het reorganisatie voorstel over de Publieke Omroep zullen dit soort uitzendingen niet meer plaats vinden bij de PO. Het wordt geacht amusement te zijn en dat komt straks niet meer bij de nieuwe Publieke Omroep. Is geen koeltoer..

bijtertje | 19-06-10 | 10:19

Wat een kansloos topic. Wat zou het nou helemaal kosten, in verhouding met andere live-registraties? De beelden maken ze waarschijnlijk niet eens zelf. Echt gezeur van hoog niveau, dit artikel, ik ben beter gewend van Geenstijl.

De Keurslager | 19-06-10 | 10:19

Volgens mij een uitstekend moment voor een polletje:
Het Nederlandsch koninklijk huis:
[ ] behouden
[ ] afschaffen
*grinnik ende grijns*

necrosis | 19-06-10 | 10:19

@ Dundunbanza | 19-06-10 | 10:09
Go your gang. Ze is vrijgezel.

Korreltje Zout | 19-06-10 | 10:18

Ik ruik de volgende GS-stunt, na Powned nu een politieke partij? Denk dat jullie nog best wat zetels zullen halen!

RVVdeTuinman | 19-06-10 | 10:17

Pritt, ga je ook zo'n epistel schrijven voor Blauw Bloed, Lingo, TROS op locatie etc etc etc etc

Misschien zijn er gewoon een hele hoop Nederlandse roddelpers lezers die vanmiddag wegsmullen.
Of die hele volkstammen/woonwagenbewoners, waar de mannen buiten zitten voetbal te kijken en alle Priscilla's binnen weg te janken.
Ieder z'n ding

rooiebosduivel | 19-06-10 | 10:15

'Prinses Analia doet het voor de eerste keer in het openbaar.' Het zou zomaar een goedkope pr0n-film kunnen zijn.

titsme | 19-06-10 | 10:14

Ik vind het stiekem wel lekker, zo'n sprookjeshuwelijk. Gewoon heerlijke feelgood-televisie!
Maar de voetbal gaat voor.

Diana Charité | 19-06-10 | 10:14

Kom zeg, maak je liever wat druk over de invloed van dit instituut op de formatie van de cohen-bende.

Jan Passant mk2 | 19-06-10 | 10:14

Al de oranje-uitzendingen trekken ongeveer het zelfde publiek. De overbetaalde "sterren" krijgen sowieso teveel media-aandacht.
Wederom een 'spijkers op laag water-topic', helaas.

Brakke Obama | 19-06-10 | 10:14

De uitzendingen van de mislukte coupe van kroonprins Cohen hebben veel meer kostbare publieke zendtijd in beslag genomen.

knight03 | 19-06-10 | 10:14

leuk stukje Pritt!

Volkomen mee eens dat het ronduit belachelijk is dat er een 2,5 durende live-uitzending aan gespendeerd moet worden.

Zeikerd. Ik vind het wel lekker. Niet om naar te kijken, maar gewoon om aan te hebben zeg maar. Lekker rustig op een regenachtige dag en eindelijk niet van de fLiTsENde CSI.

mzzia | 19-06-10 | 10:12

Goed zo Pritt, aanpakken die hypocriete geldverspillers. Op naar een PO zender!

Hamertje Tik | 19-06-10 | 10:11

De MULTINATIONAL "HET HUIS VAN ORANJE"
In tegenstelling tot de redelijk open maatschappij waarin we leven heeft het instituut "Koningshuis" nog veel feodaals en is mijns inziens dan ook niet meer van deze tijd. De muur die is opgetrokken rond het reilen en zeilen van de koninklijke familie moet voorkomen dat de ware aard getoond wordt. Het "sprookje" mag immers niet door de realiteit verstoord worden, er staan nl grote financiële belangen op het spel en het zou voor de belanghebbenden catastrofaal zijn wanneer bij de onderdanen de schellen van de ogen vielen. Als er werkelijk openheid gegeven werd wat betreft de jaarlijkse kosten van deze folklore zouden de meeste mensen het waarschijnlijk niet kunnen geloven. Naast riante uitkeringen en belastingvrijstellingen etc. moeten ook de additionele kosten gigantisch zijn. En wat de belastingbetaler hier voor terug krijgt is een BIJZONDER IK-GERICHTE FAMILIE DIE VOORNAMELIJK OP EIGEN GEWIN UIT IS EN IN HUN BIJZONDERE POSITIE EEN SLECHTE VOORBEELDFUNCTIE VERVULT. In deze tijd van - snijden in subsidies - zou het wenselijk zijn ook dit toneelgezelschap niet te ontzien. Ongedaan maken van de belasting en andere geldverslindende privileges in combinatie met een salaris in overeenstemming met de geleverde arbeid, zou dan ook heel reëel zijn. Hans7007

hans7007 | 19-06-10 | 10:11

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:09
LOL. Niet iedereen is zó schaars met tegels als jij :P

titsme | 19-06-10 | 10:10

De vraag is ook: heeft Zweden destijds ook het huwelijk van Wimlex en Maxima uitgezonden. Ik kan het me niet voorstellen.

wakkere_nederlander | 19-06-10 | 10:10

willemvanmourik | 19-06-10 | 10:03
Kunt u deze tegel misschien nog een keer posten ?
Ik denk dat deze op 10:15 beter tot zijn recht komt.
Alvast bedankt.

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 10:09

@Korreltje Zout | 19-06-10 | 10:06
Die zou ik graag doen.

Dundunbanza | 19-06-10 | 10:09

Ik zou ons koningshuis graag inruilen voor het Zweedse...

my first punksong | 19-06-10 | 10:09

-edit | 19-06-10 | 10:02
Omdat er zaken zijn die miljarden kunnen besparen of dingen die veel dichter bij de persoon staan dan het koningshuis. Dit betekend echter niet dat je die miljoenen (dus geen miljarden) die het koningshuis ieder jaar weer kost zomaar geoorloofd zijn. En ja ik weet dat er ieder jaar een enquête gehouden word onder de bevolking en dat die dan positief is, maar ik zou wel eens willen weten wat de uitslag daarvan zou zijn als je ze de vraag wel of geen koningshuis zou stellen op een andere dag dan die ene vrije dag in het jaar en als je een overzichtelijk kostenplaatje hebt van het koningshuis!

laazje | 19-06-10 | 10:07

@willemvanmourik 10:03

U vond uw tegel van 09:45 zo briljant dat u dacht ik plemp 'm gewoon nog een keer?

widtvoet ® | 19-06-10 | 10:06

Victoria = doen!!!
22 voetballerrs = niet doen!!

sarkaasticus | 19-06-10 | 10:06

Ik ga wel kijken. Misschien zingen de boys & girls van ABBA weer 'Dancing Queen' in baljurk!

John Toroflex | 19-06-10 | 10:06

Het is Amalia's eerste officiële optreden, als lid van de Von Amsberg-uitzuigbende. Het sprookje zal zich voortslepen, zolang er voldoende dom slaafs volk is dat aan sprookjes behoefte heeft (God, Allah, koningen, koninginnen, prinsen en prinsessen).

Fijnstoffer | 19-06-10 | 10:06

En dan te bedenken dat men tijdens de TK-verkiezingen aangewezen was op de commerciële zenders. Ik zeg opheffen die PO grachtengordel hobby.

knutsel | 19-06-10 | 10:05

Wakker worden jongens..
Af en toe zal er toch echt iets op tv worden uitgezonden dat júllie geen bal interesseert, maar een paar miljoen anderen weer wel.
Zo moet ik een paar week lang wijvenfilms op tv kijken omdat een groep mongolen heeft besloten in Zuid-Afrika tegen een bal aan te trappen.
Dat wordt dan weer uitgezonden op een publieke zender, van mijn belastinggeld.
Stel daar ook even kamervragen over dan?
Fuck, Geenstijl zou gewoon de naam Azijnbode van de Volkskrant moeten overnemen.....

vagehond | 19-06-10 | 10:05

Mensen mensen toch. Stel jullie niet zo aan.

Sjaak Koesto | 19-06-10 | 10:04

@Robert van Effen | 19-06-10 | 10:02
Jamaar, jamaar.... daar kies je dan zelf voor. Zeggen ze....
*proest*

-edit | 19-06-10 | 10:03

Ik vind het prima als de lekkere dames van de koninklijkhuis maximaal in bikini langs komen lopen over beeld. Er zitten voldoende MILFs in de contrije.

Oscar11 | 19-06-10 | 10:03

@ Pritt: Leven en laten leven ... dat was toch het motto van GS ... ?
Dit is duidelijk een persoonlijke aanval van Pritt op iets wat hem/haar zelf - schijnbaar - niet bevalt en / of op een of andere manier door gefrustreerd raakt ...
Het lijkt mij beter dat persoonlijke tekortkomingen niet via een openbaar medium - zoals het normaal wel goed functioneerened GS - tot uiting worden gebracht ... shame on you !

willemvanmourik | 19-06-10 | 10:03

koningen-keizers-prinsessen-prinsen is een creatie van uitbuiters en-
zogenaamde elite en door uitbuiting van arme mensen verkregen kapitaal-
niemand komt ter wereld als bovengenoemde ,politiek en religie is de -
grootste bedreiging voor alles wat op deze aardkloot leeft,dus nokken-
met die onzin wereld wijd kost dit miljarden en het levert niets op alleen-
maar alleen ellende weg dus met die onzin van persoonsverheerlijking.

sharlie | 19-06-10 | 10:03

Die commerciele crap-televisie, zoals daar bijvoorbeeld is :" amrican funniest home video''s" betalen wij toch ook !
Alleen niet via de belastingen, maar gewoon hanje-contantje in de supermarkt.

Robert van Effen | 19-06-10 | 10:02

@laazje | 19-06-10 | 09:54
Heb je je wel eens afgevraagd waarom die partijen andere prio's hebben? Het antwoord op die vraag zal een hoop ophelderen. De meeste Nederlanders 'kiezen' voor een monarchie, namelijk. Indirect welliswaar, maar toch. Het koningshuis heeft inderdaad weinig met ratio te maken, maar vervult voor velen toch (juist vanwege het ontbreken van die ratio) een nuttige functie.

-edit | 19-06-10 | 10:02

Trek de stekker uit de Publieke Omroep,ouwe lullezooi.Koop een schotel en een dreambox,en je hebt 2500 tv kanalen,nooit meer De Leeuw,Mulder of Smeets,heerlijk.Mensen kijk eens verder dan die 3 geldverslindende prutkanalen.

fleurtje | 19-06-10 | 10:01

Het koningshuis kost veel meer dan het opbrengt, zeker met de snelheid waarop ze tegenwoordig allemaal kindertjes produceren. Tijd om het koningshuis af te schaffen.

Lucretia Borgia | 19-06-10 | 09:59

Niet zeiken Pritt, Victoria is lekker.
Geile Zweedse wijven op tv: altijd +10. Zelfs als er ook van die dorre boomtakken van de andere koninklijke huizen in beeld zijn.

El Gringo | 19-06-10 | 09:58

@Biep 9:42
Gewoon hetzelfde doen als wat de PO tijdens "optredens" van Wilders doet: het geluid uit, de stekker eruit en beeld op zwart.
En de aanwezigheid van Amalia-Catharina is gewoon PR voor haar toekomstige bruid, die moet tenslotte ook uit de blauwbloedige sector komen.

necrosis | 19-06-10 | 09:57

Gewoon jaloers Pritt! Je had graag zelf die Zweedse prinses willen hebben!

ristretto | 19-06-10 | 09:57

Vragen van lid Teun van het Tuinpad ( Geenstijl ) aan de ministers van OCW, Financiën & WWI over verspilling van taxpoet via de publieke media:

- Hoeveel troostmeisjes gaat de overwinnig van Oranje op Japan ons deze middag kosten ?

Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom wel. Zo misschien, hoeveel dan en zijn ze blond ?

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 09:56

Wat een gezeik dit topic. Nee, ik ga het niet kijken maar ik weet wel wie dat wel gaan doen: Mijn moeder, zus, oma, tantes etc. Zij vinden het leuk.

Raptor | 19-06-10 | 09:55

Kijk toch geen hondt naar. Iedereen is in de kroeg bezeaupen aan het worden na de overwinning van onsch Nederlandsch Elftal

Chicka | 19-06-10 | 09:55

@-edit | 19-06-10 | 09:48
Omdat die partijen misschien standpunten hebben die directere prio's zijn? Maar een president kan veel functies van een mp overnemen en die zal op zijn competenties de functie moeten 'verdienen' in tegenstelling tot die lui van oranje.

laazje | 19-06-10 | 09:54

blaat. censuur pritt. gewoon niet kijken dus.

gruppenfuhrer | 19-06-10 | 09:54

lol @ "Indien zo ja danwel en ook"

Brinkster | 19-06-10 | 09:53

Wees gerust, dat belastinggeld raakt echt niet op. Heb deze maand weer een fikse bijdrage ´mogen´ leveren.

Platte Poes | 19-06-10 | 09:52

lol @ Pritt.
Hilarisch !

Teun van het Tuinpad | 19-06-10 | 09:52

Kijkcijfers komen toch op 1 of 2 miljoen uit terwijl er in werkelijkheid een handje vol randdebielen gekeken heeft, leve de bananenrepubliek Nederland.

casino | 19-06-10 | 09:51

Ach, je hoeft niet te kijken toch? De kosten zullen wel meevallen en aan de andere kant hebben die zwakzinnigen die toch willen kijken hun eigen plezier.

kleingrutter | 19-06-10 | 09:51

Vragen van het lid Chiant (GeenStijl) aan de ministers van OCW, Financiën & WWI over verspilling van taxpoet via de publieke media:
1. Bent u bekend met eerdere kamervragen van het lid Stift (eveneens van mijn partij) d.d. 30-03-2007 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/03/... betreffende de geboorte van een jonge gorilla?
2. Kunt u aangeven wanneer u deze vragen denkt te kunnen beantwoorden? Zo nee, waarom niet?
3. Bent u het met mij eens dat het heuglijke nieuws dat er een jong aapje is geboren tenminste zoveel aandacht van de publieke media verdient? Zo nee, dan toch.
4. Bent u bereid de ingeruimde zendtijd vanmiddag alsnog te besteden aan deze geboorte, ook al is het nu de koe in de kont kijken, en te laten weten wat uiteindelijk de naam van de aap is geworden? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom wel. Zo misschien, wanneer dan?

Chiant | 19-06-10 | 09:50

14. Wanneer wordt de motie voor meer boobies op het scherm uitgevoerd?

IJzervreter | 19-06-10 | 09:49

Een puntige en ter zake geformuleerde kamervraag PrittStift ! U bent een waardig volksvertegenwoordiger ! Dank voor het aan de kaak stellen van dit soort misstanden !!

krelus | 19-06-10 | 09:49

He he, eindelijk eens wat medestanders. Stoppen met die onzin, stoppen met dat koningshuis.
Leve de republiek!

Balthasar Gerards1 | 19-06-10 | 09:48

whaaaaa
Hier zit dus echt werkelijk NIEMAND op te wachten.
Wat een verspilling van geld, tijd en moeite!
Ikzelf ben zwaar chauvinistisch maar daar hoort agitatie voor het koningshuis NIET bij, laat staan het ZWEEDSE (wtf) koningshuis.

wakkere_nederlander | 19-06-10 | 09:48

@laazje | 19-06-10 | 09:44
Kiezen wie die miljoenen opmaakt? Dat kan je nu ook! Kies maar op een partij die de monarchie wil afschaffen, bijvoorbeeld. Vooralsnog hebben die partijen geen meerderheid weten te verkrijgen. Je zou dus kunnen zeggen dat we in Nederland de monarchie in meerderheid willen. Dat blijkt ook telkens uit onderzoeken.

-edit | 19-06-10 | 09:48

Val dood GeenStijl.
-edit nee-

Fruitvliegje | 19-06-10 | 09:47

Hear, hear. Wat een onzin, die vikingen...

GulleGapert | 19-06-10 | 09:46

Ga zo door Pritt, en blijf plakken.

Graag dezelfde vragen voor de WK-uitzendingen!

ZDEV | 19-06-10 | 09:46

*muesli van beeldscherm veegt*

gentle giant | 19-06-10 | 09:46

Ben ik blij dit ik in Rusland hier die ellendetroep niet kan ontvangen. Geef ze een eigen zendert achter de decodert. Die wil kijken mag het bekostigen.

ruski | 19-06-10 | 09:45

Bezuinigen is voor de dommen, hare Grajesteit is weer op pad ! www.prorepublica.nl

EH3761 | 19-06-10 | 09:45

Wat een drammerig stuk. Geeft toch niets. Heerlijke zaterdagmiddag TV, net als voetbal, de Sinterklaasintocht (die brug is veel te laag, dat gaat nooit goed) en Rail Away. Niks mis mee. Gewoon zo laten. We dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was...

Pistenbully | 19-06-10 | 09:45

@ Pritt: Leven en laten leven ... dat was toch het motto van GS ... ?
Dit is duidelijk een persoonlijke aanval van Pritt op iets wat hem/haar zelf - schijnbaar - niet bevalt en / of op een of andere manier door gefrustreerd raakt ...
Het lijkt mij beter dat persoonlijke tekortkomingen niet via een openbaar medium - zoals het normaal wel goed functioneerened GS - tot uiting worden gebracht ... shame on you !

willemvanmourik | 19-06-10 | 09:45

Cornald Kruyt | 19-06-10 | 09:41
Maar dan heb je wel zelf kunnen kiezen wie aanspraak op die miljoenen maakt.

laazje | 19-06-10 | 09:44

Wat een gehuil weer. Volgens mij zijn er zat mensen die dit leuk vinden om te kijken. Dat gezeik op de de PO omdat dat stoer en rechts zou zijn....

Darmschurft | 19-06-10 | 09:44

Belastinggeld is niet op te krijgen.

Boomschade | 19-06-10 | 09:43

Ooooow wat een kleinurgerlijk republikeins gejank. Kom op zeg @8 met een argument van crisis het aanwenden van middelen compleet uit zijn verband rukken. Op barricaden kamaraden! Kunnen de armen geen CAKE eten dan? Het hoofd moet eraf hahaha. Er zijn zat bejaardentehuizen die hier een hele fijne middag aan over houden hoor. Lekker met een slagroompunt of CAKE erbij.

GormSuil | 19-06-10 | 09:43

Wat een gezeik weer, meneer Stift. Kost de NOS ook nog eens geen drol om dit uit te zenden, gewoon de feed van de Zweedse staats-TV overnemen en een vertaler plus herkenbare voice-over stem klaarzetten.
Er zijn hordes mensen in Nederland, die u wel weer als 'onrendabelen' zal willen wegzetten, die hier graag naar kijken. Huisvrouwen bijvoorbeeld.

CynicalBastard | 19-06-10 | 09:42

Lid Pritt: bleven de vragen maar plakken!
Het is dat je het zo geinig neertikt, dat je een beetje vergeet hoe debiel het inderdaad is dat dit een uitzending betreft van >2 uur.
Maar wat doe je d'r aan?

Biep | 19-06-10 | 09:42

drijflijk | 19-06-10 | 09:34
Er wonen erg veel rare mensen in dit land, brood en spelen en een sprookje er achteraan.

lanex | 19-06-10 | 09:42

Het koningshuis kost de Nederlandse belastingbetaler maar 250 miljoen euro per jaar. Een koopje, vergeleken bij wat een president kost.

Cornald Kruyt | 19-06-10 | 09:41

Ik denk dat er genoeg Shownieuws en Boulevard kijkende alleenstaande huisvrouwen zijn die totaal geen behoefte hebben aan een potje baltrappen tegen een land vol op elkaar lijkende spleetogen. Dáárvoor is deze uitzending bedoeld.

Prof. Appelmoes | 19-06-10 | 09:40

Morgen een extra editie van de Televaag waarschijnlijk.

*ubermonarchist even-broodje-doen Sjuul al rukkend achter z'n bureau ziet zitten*

widtvoet ® | 19-06-10 | 09:39

Ach, het klootjesvolk kijkt graag naar sprookjes, worden ze rustig van, dus gewoon doen die uitzending.

Die ouwe Julius zei al: geef ze brood en spelen.

realismo | 19-06-10 | 09:37

@ Pritt Stift
"8. Bent u ook van mening dat het volstrekt ongepast is om in tijden van crisis, terwijl duizenden mensen in stille armoe leven, het volk te trakteren op beelden van lieden die nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien?" Ach gut, Pritt, je stemt tegenwoordig ook al SP ? Als je dit soort dingen gaat schrijven dan kun je huilie huilie columnist worden bij de Volkskrant, naast Thomas von der Dunk. Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 19-06-10 | 09:37

Tsjongejonge... wat een kleinburgelijk gezeik, pritt. Mij boeit het ook voor geen reedt, maar er zijn nogal wat keurige Ingrids in 0031 die dat sprookjesgedoe prachtig vinden. En weer meebetalen voor het voetbal waar zij dan weer geen reedt mee hebben.

-edit | 19-06-10 | 09:37

Pro republica!
Weg met die achterhaalde poppenkast!

Man zonder jas | 19-06-10 | 09:36

*proest* Bril-jant.
13. Hoort u ook het geroffel van reaguurdershanden op de bankjes?

titsme | 19-06-10 | 09:36

@pritt: wil je zeggen dat jij van plan was om niet naar het voetballen te kijken?

fweddy | 19-06-10 | 09:35

Prit, helaas ben je van het verkeerde geslacht, maar ik hou van je.

Yokotsuno | 19-06-10 | 09:35

Dit soort vragen kun je beter stellen nadat je de kijkcijfers ziet. Het zou me niets verbazen als er een miljoen oranje zwakzinnigen kijken. Dat zelfde volk dat op prinsjesdag 200 kilometer aflegt om om 4 uur ´s ochtends met hun campingstoeltjes en koffie langs de route gaan zitten...

drijflijk | 19-06-10 | 09:34

I lolled.

G-unite | 19-06-10 | 09:34

Pritt Stift, you go GIRL!!!

WhatEver | 19-06-10 | 09:34

Daar gaan onze belastingcenten weer. nu zelf in tweevoud. (1x Publiekeomroep, 1x Koningshuis)

DeLex | 19-06-10 | 09:33

PowNed propagandaaaa

dragontje | 19-06-10 | 09:33

13. Dacht u dat er überhaupt iemand ging kijken tijdens Nederland-Japan?

Lothar240 | 19-06-10 | 09:32

Deze republikein gaat lekker voetballen kijken vanmiddag!

Jan Vlag | 19-06-10 | 09:32

Ogh veel anders dan de meeste schijtzooi op de PO is het toch niet.

lokado | 19-06-10 | 09:32

KH = achterhaald instituit

Lord Dude | 19-06-10 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken