Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stop de muziek. Kies een stoel!

cdajokkebrokverhagen.jpg Het boetseren van het conservatieve rechts-gristelijke kabinet VVD/CDA/PVV is in volle gang. De partijen zijn afgelopen weekend bij informateur Rosenthal geweest om de eerste snuffelstage af te werken. U weet wel: Kijken of de toekomstige partner uit zijn bek stinkt. Heel progressief Nederland vreest een rechts kabinet. Maar ja, het moet nu eenmaal van u. En dus schuiven Mark Rutte en Geert Wilders vandaag weer aan tafel om een pact te smeden. Er zullen er een hoop breekpunten sneuvelen. Sowieso zijn de drie K's (kopvod, knieschijf en koranverbod) te belachelijk voor woorden. Maar ook die debiele SP-plannen waarmee Wilders de tokkiestem wist te winnen gaan overboord. Feitelijk is Wilders (ooit uit de VVD gekicked) volledig overgeleverd aan de grillen van zijn oude baas. De leider van RechtBlond geilt zo enorm op regeringsdeelname, dat hij de volledige provincie Limburg lachend zou verpatsen aan de hoogste bieder wanneer hem dat een ministerschap zou opleveren. Spin in het web is natuurlijk wederom het CDA. Zwaar verloren dus extra rekening mee te houden. Vergeet al die lulkoek over terughoudendheid en bescheidenheid. Eerdaags sleutelt beroepsleugenaar Maxime Verhagen gewoon mee aan het eerste kabinet Rutte. Leer ons die machtsgeile gristenen kennen. Is het niet nu dan wel ergens in de herfst.

Reaguursels

Inloggen

En dan is de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie eindelijk de grootste, heeft Rutte toch nog de overwinning van Phyrrus behaald! De kiezer wordt bedankt! Wat zal de toekomst brengen?
Een VVD-PVV-CDA combinatie met alle mogelijke scenario's van groteske LPF- achtige toestanden? Het CDA weet er van. Gaan er weer ministers van eenzelfde politieke partij rollebollend ruziënd over straat of houdt Wilders de touwtjes wel strak in handen? Wie zijn al die onbekende PVV'ers op de kieslijst? Komen er nog meer rotte appels tevoorschijn? Wat heeft Brinkman nog voor ons in petto? Welke mogelijke ervoor stekende stokjes tegen uitvoerend beleid bedenkt de Senaat? Hoe gaat hiervan straks de nieuwe samenstelling uitzien?
Of gaan we in het kielzog van Pechtold en Halsema een Groot Paars Kabinet meemaken, Nieuwe Paarse Puinhopen tegemoet? Kan Rutte zich zo'n combinatie met alleen maar linkse partijen veroorloven?
Of wordt het uiteindelijk toch een Nationaal Kabinet van VVD, PvdA en CDA? Staat Cohen hier wel om te springen? Of Rutte? Of Verhagen?

Ach, ware er nog maar zo'n uitbundige spotprenttekenaar als Opland, want we gaan weer politiek interessante tijden tegemoet!

citroenlimoen | 15-06-10 | 21:17

Brusselmans, in het volgende topic steunt U den partijlijn van den PVV - maar hier weer niet. Is U nu al jaren in feite BertBrussen incognito of niet?
Ik lees hier beledigende woorden aan het adres van de Blonde Leider. Dit zal Mettertijd Gevolgen Hebben (ja, nu lacht U!).
Wij zullen Zien.

Prlwytzkofsky | 15-06-10 | 21:07

Kom op Maxime, billen bloot, en niet draaien!

hotmint | 15-06-10 | 19:25

Nou Brusselmans, ik vond je altijd wel een toffe peer, juist omdat je nooit meedeed met die Anti-Wilders-meute. Ik had niet verwacht dat je zo hard zou meehuilen (of doe eignlijk maar meeheulen) met de (vooral linkse) wolven in het bos. Als ik zo je goedkope stukkie lees, heb je voorlopig bij mij afgedaan. Tegenvaller.

rien6139 | 15-06-10 | 19:11

@John Toroflex | 15-06-10 | 14:14
Over 9 maanden is die rechtse meerderheid er wel en is Paars+ haar meerderheid in de Eerste Kamer kwijt.

tipo | 15-06-10 | 18:17

@Simpele Marxist 14:42
Weerleg het dan.

tipo | 15-06-10 | 18:16

Slimme observatie: Wilders is aan zijn oude baas overgeleverd! Klopt. Als de VVD niet wil, kan de PVV het schudden. En die gristenhonden van het CDA komen heus de boel wel dichtlijmen tot 76 zetels hoor, met een smoel van paapse schijnheiligheid. Leer mij die Raspoetin Verhagen kennen....

Boer in 020 | 15-06-10 | 16:31

Het beste voor Nederland eenr echts kabinet Met links gaat Nederland nog verder naaar de knoppe Hoop dus op een goede uitkomst en dat zal ook wel gebueren want zo een machtspartij als het CDA gaat echt niet in de opositie zitten

Reurink | 15-06-10 | 15:07

tipo | 15-06-10 | 12:25
Onzin, een typische opmerking van een tokkie die denkt liberaal te zijn.

Simpele Marxist | 15-06-10 | 14:42

John Toroflex | 15-06-10 | 14:14
Laat het dan maar opnieuw gebeuren dat de Eerste Kamer op oneigenlijke wijze systematisch politiek gaat bedrijven. Kunnen we daar ook eens de bezem doorheen halen.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 14:31

Het ontgaat iedereen blijkbaar dat VVD+PVV+CDA geen meerderheid in de Eerste Kamer hebben. Zelfs niet met de SGP erbij (37 van de 75 zetels). Dus alle wetten die een eventueel VVD+PVV+CDA kabinet maakt zijn bij voorbaat kansloos.

John Toroflex | 15-06-10 | 14:14

@paranoia

"40% van de PvdA stemmers hebben strategisch gestemd". Precies mijn gedachte hoewel ik de feiten daarover niet heb.
Terwijl de Hond roept dat PvdA door strategisch gestem nog veeeel groter had kunnen zijn. Was misschien ook zo geweest met een leider met ruggegraat. Maar de kiezers wisten al dat VVD groter zou worden. De voorkennis was er dus al. Zijn peilingen
waren toch redelijk accuraat als het om de verhoudingen tussen de linkse partijtjes gaat. De PvdA zal niet snel groter worden of ze moeten een nieuwe leider aanstellen wat voorlopig niet gebeurt. Ze hopen vooral dat Cohen groeit in zijn nieuwe rol. Wat een garantie geeft op een langzame maar gestage slinking van het pvda electoraat. Wat is die man robotterig, saai, braaf, om niet te zeggen slaapverwekkend bezielings- en passieloos.

En als Maxime machtsgeil is dan geeft dat eigenlijk goede hoop. Ze komen er echt wel uit met de PVV als ze niet meer met samengeknepen billen moeilijk lopen te doen over een paar pittige standpunten over de islam die toch nooit in de wet komen en de PVV best wil laten vallen aangezien VVD ze ook niet wil. Als ze een probleem hebben met de visie van de PVV komt dat puur door onwetendheid daaromtrent.

Wittemens | 15-06-10 | 13:13

Dat zeg je heel goed Brusselmans.

zooishettoch | 15-06-10 | 13:09

"Leer ons die machtsgeile gristenen kennen. Is het niet nu dan wel ergens in de herfst"

Zelfs studie vrienden van Verhagen noemen hem een achterbakse klootzak die er alles voor over heeft om zijn doel te bereiken.

Maar hij wil MP worden en als ze nu gaan regeren zal hij de komende 8 jaar geen MP kunnen worden. Terwijl als hij een LPF'je laat gebeuren. Minderheids kabinet VVD/PVV met gedoogsteun van CDA/Christen unie, deze figuren binnen 2 jaar overstraat vechten en bij een herverkiezing CDA mogelijk als grootste uit de bus komt.

40% van de PvdA stemmers hebben strategisch gestemd, met PVV uit het zicht zal PvdA halveren en krijg je mogelijk een meerderheid kabinet val alleen VVD en CDA.
Met Maxine als MP.

Vergeet niet politiek gaat niet om verhaaltje die ze vertellen, maar keihard om macht. Verhagen heeft al 8 jaar in de schaduw van Balkende gestaan een paar jaar underdog spelen kan daar makkelijk bij.

Overigens zou Nederland beter af zijn zonder Verhagen, dus het zou mooi zijn als hij nu zijn hand gaat overspelen.

paranoia | 15-06-10 | 12:48

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:31
wat is het "goede" dan volgens u, wanneer niet humanistisch/ religieus

Bukoswski | 15-06-10 | 12:44

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:33
Ah, u bent een hedonist. 'Lekker' is 'goed'. Je een beetje lekker door het leven heen slepen, zonder de ander te veel in de weg te zitten. Utopia, Walden Two.
Nou, de gristenen en de moslims zijn het in elk geval niet met u eens. Voor hen staat genot haaks op het goede. Tenzij dat genot natuurlijk volledig in dienst van dat goede komt te staan.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:42

Er gaat een rechtse zomer aankomen. Claudia de Breij, Fransisco van Jolo en ander gutmenschen zullen peentjes zweten bij de gedachte aan wegsmeltende subsidiebergen, afkalvende rechten voor babyboomers en ander bankhangers en vooral hun eigen sterk verminderde relevantie. Jammer hoor.

LJBrinkhorst | 15-06-10 | 12:42

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:30
En we zijn nou eenmaal zo stom dat we altijd een reactie op een golfbeweging nodig hebben om (te) langzaam tot een nuance te komen. Ook dat heeft zijn nut.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:35

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:30
hahaha, ja wat ik net aan het plempen. Dat is ook de sleutel. Als het pijn zou doen zouden we uitsterven, dus een lekker gevoel cq iets fijn vinden cq 'goed doen' is de drijfveer. Daar hoort tweespalt zaaien niet bij in mijn beleving (hoewel ik echt wel zie dat er aanscherping nodig is).

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:33

Bukoswski | 15-06-10 | 12:27
Beiden niet.
.
Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:27
Dat is waar maar met de 70-80 jaar die we hebben kunnen we maar beter iets doen wat bijdraagt aan het algehele welbevinden van onszelf. En dat copuleren een lekker gevoel geeft is toch de sleutel.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:31

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:05
... maar het blijft wel leuk, dat copuleren, dat wel!

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:30

@Lewis | 15-06-10 | 12:27
Onwetendheid lijkt wel eens op humor, of is als grappig te betitelen...

An die ARBEIT | 15-06-10 | 12:28

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:05
We copuleren en zijn er mettertijd achtergekomen dat we ons aldus voortplanten. Vervolgens hebben we die voortplanting ook nog weten te koppelen aan een moraal. Maar of voortplanting als zodanig iets met het goede in de mens te maken heeft, ik waag het te betwijfelen.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:27

Na het vorige christelijk conservatieve (rechtse) kabinet willen de mensen wat anders. Dit zou het slechtste kabinet sins balkenende 1 kunnen worden. zonder balkenende gelukkig, dat dan weer wel.
cabbit | 15-06-10 | 11:50
Toe, zeg dat je een grapje maakt. Het vorige kabinet réchts?

Lewis | 15-06-10 | 12:27

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:03
Het "goede"? u is humanist of Gristen?

Bukoswski | 15-06-10 | 12:27

@Simpele Marxist | 15-06-10 | 12:19
Klassiek liberalen en fiscaal conservatieven smullen juist van een VVD-PVV-CDA-regering met gedoogsteun van de SGP.

Alleen socialistisch-liberalen (D66) en groen-liberalen (GroenLinks) haten het, wanneer de overheid kleiner wordt en de vrijheid van mensen navenant groter wordt.

tipo | 15-06-10 | 12:25

Deze reactionaire coalitie houdt 't nog geen 6 maanden vol, ik denk dat elke liberaal in Nederland zich even achter de oren moet krabben... Met de installering van dit kabinet zal de VVD officieel als nep-liberaal de politicologische literatuur in gaan.

Simpele Marxist | 15-06-10 | 12:19

@Einde van de Domheid | 15-06-10 | 12:09

Is er dan ook maar 1 partij te vinden waar je je compleet goed bij voelt? Eigenlijk zit ik persoonlijk op geen enkele van deze padvindersclubjes te wachten, maar we zijn er toe veroordeeld to the end of days. Of iemand moet ergens nog een nuke hebben liggen die groot genoeg is...

* Zolder doorzoeken gaat *

An die ARBEIT | 15-06-10 | 12:14

-out-

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:10

An die ARBEIT | 15-06-10 | 12:03
Mark heeft zowel de PVV gekopieerd als de PVV rechts in willen halen.
Dat heeft een partij opgeleverd die stemmers bij PVV wegzoog (hard maar vertrouwd) maar die niemand eigenlijk wil.

Einde van de Domheid | 15-06-10 | 12:09

Riessjaar | 15-06-10 | 12:08
Enige wijze ook, wat je er verder ook van vindt. Stemplicht!

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:09

VVD-PvdA-CDA, ik zeg het toch, enig werkbare coalitie, en niet de politiek de schuld geven maar de ruim 9 miljoen stemmers en de 3 miljoen thuisblijvers.

Riessjaar | 15-06-10 | 12:08

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:01
Jan Marijnissen had net zoveel stemmen als Geert Wilders.
Toch is het net alsof Geert de besprekingen leidt.
Het moet toch lastig zijn als je je plaats niet kent en iedereen houdt zijn mond.
(Net als bij Rita..).

Einde van de Domheid | 15-06-10 | 12:07

Allen = Alleen

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:05

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:59
Allen het proberen je voort te planten is al leuk.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:05

@Hölzenbein | 15-06-10 | 12:00
Ik probeer het toch zo veel mogelijk te voorkomen... :)

An die ARBEIT | 15-06-10 | 12:05

@Sir EnemA | 15-06-10 | 11:53
Ach, ik denk dat Markie Rut het toch gaat gooien op " die labiele PVV ". Een regering met The Blonde Leader gaat in er in ieder geval niet van komen deze keer. Geertje heeft daar niet genoeg overwicht voor gekregen. Had 'ie de 30 gehaald was het misschien een ander verhaal geweest.

Geert bevindt zich ondertussen op dun EN glad ijs, door de dag na de verkiezingen al z'n " principes "

* kuch *

te verkwanselen, in ruil voor een kans op ministerschap. Dat is niet de Geert waar een groot deel van z'n kiezers op heeft gestemd en dat wordt nu misschien nog wel getolereerd, maar zal 'em in the long run parten gaan spelen. Geert is, net als elke politicus, aan het draaien geslagen, terwijl hij constant afgaf op alles wat draaide ( ik heb een filmpje gezien waar 'ie tegen een LP-speler staat te schreeuwen ;) ). And I think it's gonna bite 'em in the ass, sooner or later...

An die ARBEIT | 15-06-10 | 12:03

Le Magic Prout | 15-06-10 | 11:57
De Rote Clown und weiße Spaßvogel.
.
Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:59
Denk dat mensen het willen diep van binnen. Uiteindelijk evolueren we nog steeds, daar zit toch een drang om het 'goede' te doen in. Daarom planten we ons ook voort.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:03

yesssss iedereen weet het , rutte de minister president en de rechtste lente begint binnenkort

#rent naakt over straat van blijheid

aspergie | 15-06-10 | 12:03

Einde van de Domheid | 15-06-10 | 11:55
De SP werd weggezet omdat de partij te extreem menselijk werd gevonnden, de PVV wordt weggezet omdat de partij te extreem onmenselijk wordt geacht. Zoiets?

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 12:01

An die ARBEIT | 15-06-10 | 11:40
Geniaal comment. Je moet vaker een fucking slecht humeur hebben.

Hölzenbein | 15-06-10 | 12:00

tipo | 15-06-10 | 11:56
Wijsheid zorgt ervoor dat er geen VVD-CDA-PVV kabinet komt. In welke constellatie biedt de PVV gedoogsteun? dat is de enige werkbare samenstelling waarbij het CDA niet met de PvdA hoeft samen te werken in.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 12:00

In EEN post de toekomst van geenstijl veilig gesteld.

Einde van de Domheid | 15-06-10 | 11:59

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:55
Zo vaak opgeschreven en uitgevent dat we hebben besloten dat het waar is.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:59

@BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:38;

hap, hap, hap. Trouwens, al een Rote Clown Fraction in de pipeline?

Le Magic Prout | 15-06-10 | 11:57

@Brusselmans
Een verfrissende, hard schoppende post, hulde!

Bukoswski | 15-06-10 | 11:57

@cabbit | 15-06-10 | 11:50

Balk III een rechts kabinet? Hahahahaha. Neem van mij dat Balk diep heeft moeten bukken voor de wensen van Bos en Rouvoet (op economisch gebied linkser dan de PvdA).

Neen, Blond1 wordt het eerste rechtse kabinet na Balk II (Toen D66 nog goed rechts was).

LJBrinkhorst | 15-06-10 | 11:56

@tipo | 15-06-10 | 11:48
Daar heb je gelijk in, wat Denemarken betreft. Maar met het LPF debacle in het achterhoofd kan ik mij niet voorstellen dat het nu wel zou lukken. `Den Haag` is dan wel weer opgeschrikt door een politieke `aardverschuiving`. Maar mijn ervaringen met aardverschuivingen is dat het een hoop troep en ellende geeft. De vorige `aardverschuiving` was 8 jaar geleden, en met die troep hebben we nog steeds te maken.

de ondode dichter | 15-06-10 | 11:56

@BaadErInMeinhof 11:52
Grasping @ straws? Dat VVD-CDA-PVV kabinet met gedoogsteun van de SGP is eigenlijk nu al een feit. Alleen moeten de puntjes nog op de i.

Op 1 juli 2010 staan ze op het bordes.

tipo | 15-06-10 | 11:56

ecologiste | 15-06-10 | 11:46
Simpel en waar, nog wel even oefenen op die piano. Heerlijk
.
Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:47
Zit bij geen enkel pak neer, heb veel lol in het leven. Denk dat het motto niet christelijk IS maar in de aard van mensen zit en het door enkele christelijke geinponems gewoon heel vaak opgeschreven en uitgevent is.
.
tipo | 15-06-10 | 11:48
Mooi he.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:55

Kan iemand mij vertellen waarom 25 PVV zetels iets anders zijn dan 25 SP zetels?

Einde van de Domheid | 15-06-10 | 11:55

Greetje is zo machtsgeil dat hij voor Reliblond I zonodig al zijn principes overboord gooit. (cq zijn oude marketingsstrategie, twijfel of het principes waren).
VVD en CDA willen alle risico's uitsluiten en zullen de PVV op integratie, verkeer en dierleed zetten en verder bek dicht en stil zitten voor Geert. Eventuele val van het kabinet zou de schuld zijn van de LPF-achtige PVV.
Het CDA werpt zich op als sociale beschermer van gezinnen en alles onder 2 maal modaal en pakt de winst op links. Greet kan zich niet profileren en Mark krijgt de kudo's.
Gevalletje te vroeg gepiekt voor de PVV als ze nu gaan regeren.

Sir EnemA | 15-06-10 | 11:53

qwares | 15-06-10 | 11:45
Normaliter heb ik een schijthekel aan het draaien van het CDA om in het centrum van de macht te blijven maar ik hoop nu echt dat Maxime dat wel zal doen. Als hij wijs is schiet hij te hulp als de VVD breekt met de blonde clown. Ik begrijp dat het CDA ook niet op een nationaal kabinet zit te wachten met weer de PvdA maar ik schat het CDA wel zo verstandig en integer in dat ze het landsbelang (geen PVV) laten prevaleren. het is veel beter dat fatsoenlijke partijen enkele goede standpunten van de PVV overnemen in plaats van bestuurlijke onbenullen die zich willen laten gelden in vak K toe te laten. Dus mannen en enkele vrouw; wees alsjeblieft wijs, houdt de clown buiten vak K en haal hem de wind uit de zeilen door standpunten van hem over te nemen. Hij zou zijn eigen standpunten ook niet kunnen doorvoeren in een coalitie dus je hoeft hem niet eens zielig te vinden.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:52

Dit is echt het laatste wat nederland nodig heeft, VVD met de op twee na grootste partij die bijna geheel uit tegenstemmers bestaat, plus de op vier na grootste partij, christelijk en zojuist afgestraft en gehalveerd na 8 jaar wanbeleid.
Na het vorige christelijk conservatieve (rechtse) kabinet willen de mensen wat anders. Dit zou het slechtste kabinet sins balkenende 1 kunnen worden. zonder balkenende gelukkig, dat dan weer wel.

cabbit | 15-06-10 | 11:50

Die Jan Kees de Jager jaagt ons het geld uit de zakken en verklaart glashard op de tv bij Pauw en Witteman dat dat niet zo is. Weg met die schraalhans. Overigens, ik kan me niet voorstellen dat de VVD financien aan een andere partij overlaat. Enne, het afgelopen weekend heeft de informateur geen fractievoorzitters ontvangen, dat begon pas maandag.

Het meisje van Yde | 15-06-10 | 11:49

@de ondode dichter 11:40
In Denemarken zit zo een soortgelijk kabinet er al voor de derde periode (9 jaar). Dat gaat hier eindelijk ook gebeuren.
BaadErInMeinhof 11:41
Hoe u over mijn deskundigheid oordeelt is niet relevant. Relevant is hoe de deskundigen/aandeelhouders uit Kuwait hierover denken:
citaat:
“Indeed, the cost of insuring Dutch government debt, as well as the premium investors are demanding for it, have crept up in recent months. Reflecting hope that a right-leaning coalition will emerge from talks, five-year credit default swaps dipped to 46 from a peak of 56, meaning it would cost investors �46,000 to protect �10 million -worth of Dutch government bonds.”
www.kuwaittimes.net/read_news.php?news...

Dat kabinet komt er dus, want de aandeelhouders van onze staatsschuld willen dat.

tipo | 15-06-10 | 11:48

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:36
Als u zegt 'echt veel beter wordt het niet', dan gaat u naar mijn idee bij de pakken neerzitten, dan gelooft u het wel, dan probeert u zich moeizaam in leven te houden met enkel nog dat oerchristelijke motto dat u en de uwen bescherming moet bieden.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:47

Nou Maxime.. ik zou lekker langs de zijlijn blijven staan. Fok het landsbelang.
Laat het klootjes volk het maar lekker zelf uitzoeken.

qwares | 15-06-10 | 11:45

An die ARBEIT | 15-06-10 | 11:40
hahaha... heerlijk stukje.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:42

@Tomz | 15-06-10 | 10:57
Gelukkig maar, zit er niet op te wachten om terug naar de middeleeuwen te gaan.

'TrauMa | 15-06-10 | 11:41

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:32

Het is zo jammer dat het vrije westen zo in de richting van het wilde westen is gegaan, dat het liberalisme van vrijdenken naar graaien is gegaan en dat homo sapiens nog steeds is zoals hij in de steentijd was maar dan op wereldschaal. Dat kwaliteit steeds vaker verward wordt met kwantiteit...

ecologiste | 15-06-10 | 11:41

tipo | 15-06-10 | 11:37
*kugh*... je moet nog veel leren jongen. Dat gaat niet gebeuren...

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:41

@tipo | 15-06-10 | 11:37
"van dit schitterende VVD-PVV-CDA-kabinet met gedoogsteun van de SGP" ... dat het zeker niet één regeringstermijn volhoudt.

de ondode dichter | 15-06-10 | 11:40

@deraderendraaien | 15-06-10 | 10:34
Ja, de raderen draaien, maar het product is miniem... Waar heb je het in Gods naam over? Je niet laten provoceren door links? Normaal zou ik zo'n nietszeggende comment links laten liggen, maar heb toevallig vandaag een FUCKING slecht humeur...

En waar baseer je op, " dat het wel goed komt met VVD CDA PVV " ? Als je een beetje logisch verstand zou hebben, zou je snappen dat dit 1 van de lastigste coalities is die er mogelijk zijn... Helemaal aangezien PVV en VVD enorm van mening verschillen over economische standpunten, en Maxime.. Daar hoeven we het niet eens over te hebben, toch?

Bewaar dat soort wijsheden, als: " alles komt vanzelf wel goed voor VVD . PVV . CDA . en als het niet goed komt, dan toch! " lekker voor de chill-out bij de volgende Pokémon-kaarten-ruilbeurs-extravanganza, daar kom je mischien nog enigszins geloofwaardig over. Ik waardeer je analytisch vermogen in ieder geval niet.....

Zo, dat lucht op, nog maar een bakkie. * pakt bakkie en peuk *

An die ARBEIT | 15-06-10 | 11:40

ecologiste | 15-06-10 | 11:35
Heerlijk, dank U.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:39

Le Magic Prout | 15-06-10 | 11:36
Het woord clown gebruik ik als beeldspraak niet letterlijk als aanduiding van circusartiest. Dacht dat dat wel duidelijk was. Sorry. Meer vragen? Heb overigens geen enkele frustratie, ben ik helemaal vrij van gelukkig.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:38

Heerlijk, die paniek in de ogen van socialisten, nep-liberalen, eurofielen, klimaathysterici en zieligheidsindustriebaronnen bij het aanzien van dit schitterende VVD-PVV-CDA-kabinet met gedoogsteun van de SGP.

tipo | 15-06-10 | 11:37

@BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:20:

lange kale clown, blonde clown, kale clown... je frustraties zitten wel heel erg diep qua circuswezen, is het niet?

Le Magic Prout | 15-06-10 | 11:36

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:33
Ik weet het niet, dat is een stroming en ik heb niets met stromingen. Ben een zelfdenkend individu en dat is het. Mijn enige motto is: wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet. En zelf daarmee heb ik soms moeite.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:36

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:31
U bent nihilist?

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:33

ecologiste | 15-06-10 | 11:26
De Verlichting wordt niet op zijn juiste waarde geschat. Eerst hadden we die overbelichting, nu zware onderbelichting. De meeste bedenkelijke 'denkers' en 'bruggenbouwers' uit de moslimwereld zien dat veel scherper dan wij en doen er hun voordeel mee. Ze pogen uit alle macht te voorkomen dat het verlichtingsdenken alsnog als overwinnaar uit de huidige 'crisis' in het westerse denken naar voren komt. En tot nu toe hebben ze de wind aardig mee.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:32

ecologiste | 15-06-10 | 11:26
Behalve dat een geheel seculiere samenleving niet bestaat omdat mensen nou eenmaal grote schijters zijn (bang voor de dood oa) en sommige mensen nog veel grotere schijters zijn (bang voor het hiernamaals). Bovendien is alle in de natuur erop gericht te vluchten of te vechten om te overleven waaruit je kunt aflezen dat angst de drijfveer van het leven is. Kortom, echt veel beter wordt het niet:-).

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:31

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:10

Perfecte analyse!
Een stap in de goede richting kan de enlightened citizen zijn. Communicatie en juiste informatie zijn zeer belangrijk ingrediënten.
En ook de filosofie van "wie niet geniet is ongenietbaar".

ecologiste | 15-06-10 | 11:26

McPhart | 15-06-10 | 11:21
Ja en voor elke eerwraak moord daar mogen wij er hier ook een plegen. We gaan ons tot niet verlagen tot de zienswijze van middeleeuwers? of moeten we dat juist maar eens wel doen... weet het niet... misschien wel.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:25

@Flounder123 | 15-06-10 | 10:52
Ga eenn even gauw teruglezen jij!

An die ARBEIT | 15-06-10 | 11:22

Hoezo zijn de 3 K's te zot voor woorden?
In de gemeentewet staat keihard dat ambtenaren het publiek neutraal tegemoet moeten komen. Een kopvod sluit dat uit. Wilders had gewoon moeten eisen dat de ambtenaren- en gemeentewet uitgevoerd dienen te worden naar de letter van de wet. Dan had zelfs Kereltje Pechtold toch moeilijk kunnen gaan janken.
.
Bovendien: Islam is een ideologie. Religie is daar slechts een onderdeel van.
En voor de godsdienstvrijheid huilies: in de bijbel staat ook "Oog om oog, tand om tand"!
Dat betekent: geen nieuwe moskeeën in Nederland die uit Saoudisch geld worden gefinancierd. In Saoudi Arabië is het immers verboden om kerken o.i.d. te bouwen.
Geen nieuwe Turkse moskeeën, tenzij er in Turkije ook nieuwe kerken (mogen) worden gebouwd. 1-op-1: voor elke nieuwe kerk in Turkije mag er een nieuwe Turkse moskee in Nederland worden neergezet.
.
Kopvod op straat: who cares?
Kopvod achter de (gemeentelijke) balie: opzouten!
.
Niets mis mee, toch?

McPhart | 15-06-10 | 11:21

Godsdienst is de wortel van alle kwaad. Het demoniseren van een single issue partij is een prachtig voorbeeld van hoe via de band de eigen belangen worden veilig gesteld. De linkse kerk vecht voor behoud van het soepsidie-circus en import van stemvee. Het CDA zal uiteindelijk moeten kiezen wat haar visie op de samenleving is. Een seculiere maatschappij met respect voor alle overtuigingen, of een staatsgecontroleerde belangenvereniging die steeds meer verachterlijkt. Sharia en schuilkerken in de steden, en op het platteland doen we of onze neus bloedt, totdat ook daar de hordes verschijnen. De visieloosheid van de Nederlandse politici is van een stuitende domheid alleen geëvenaard door de immensheid van hun arrogantie. Wij vertellen jou wel even wat goed voor je is en wie je hebt te accepteren. En als je protesteert ben je slecht! Het heet niet voor niets linkse kerk. Het wordt Paars-plus want zo is het systeem. Bereidt u voor op de armoedeval.

minimá-armezusvan.. | 15-06-10 | 11:20

Natuurlijk ziet het CDA graag dat het tussen VVD en PVV niet lukt.
Dan hoeft het CDA immers geen duidelijk Nee of Ja te zeggen, maar kan het CDA elke draai eraan geven wat het op dat moment deze rattenpartij het beste uitkomt.
Wel weer jammer dat het stemvee zoiets niet ziet.

uitgeslapen | 15-06-10 | 11:20

Lewis | 15-06-10 | 11:15
Precies, zoals ook alle PVV stemmers zo meteen niet moeten gaan huilie huilie doen als de blonde clown vak-K niet binnenkomt. Dat is een mogelijk resultaat van het spel.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:20

propper1000 | 15-06-10 | 11:13
En feitelijk onjuist wat je zegt. Hij is geen begenadigd schrijver. Dat is niet mijn mening maar objectief af te lezen uit de reacties onder zijn plempsels. Hij is niet voor niets gewogen, te licht bevonden vervolgens uitgekotst. Ik vraag me af onder welk pseudoniem hij nu probeert zijn ware gezicht te camoufleren. Hij zal gebogen schouders hebben inmiddels.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:18

Klets niet zo dom over onbetrouwbaarheid van CDA en/of Verhagen, Brusselmans. Dat heet politiek. Een paar jaar geleden deed de VVD precies hetzelfdfe toen die partij had verloren en werd gevraagd deel te nemen aan een kabinet. Zo gaat dat nu eenmaal in de politiek - play hard to get.

Lewis | 15-06-10 | 11:15

propper1000 | 15-06-10 | 11:13
Ik spreek altijd voor mezelf, zou voor geen ander willen spreken. Maak ik uit jouw suggestie op dat dit idee jou niet vreemd zou zijn en jij dit wel graag zou willen?

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:15

propper1000 | 15-06-10 | 11:09
Hahaha respect.... dat woord is net zo hol als het begrip 'witte mars'of als 'sbs6'. Zie eens in dat democratie met wijsheid te maken heeft en niets met respect of meeste stemmen gelden.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:13

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:10
Spreek voor jezelf. van pruisen vind ik een begenadigd tekstschrijver.

propper1000 | 15-06-10 | 11:13

Zo heerlijk dat we niets meer van van Pruisen vernemen. Joris wil je hem uit de redactielijst halen zoals ik je e ook op heb geattendeerd het vergeten eendje in te zetten. Dank U.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:10

rightwingranter | 15-06-10 | 10:38
Leve de relaxte katholieken en weg met de verbiedrefo's? Heb in de gaten dat de verbiedrefo's voortborduren op eenzelfde thema: "mens, gij zijt schuldig, gij zijt behept met de erfzonde, gij deugt niet'. Die katholieken zijn geen haar beter.
Wat zich in de gehele westerse wereld aftekent is een hergeboorte van deze fundamentele instelling, een nieuw schuldgevoel.
De socialisten schreeuwden vroeger nog 'arbeider, u bent van nature een goed mens, u deugt', als een soort tegenwicht tegen die loodzware grijze religieuze dekens die aan de armen werden uitgereikt. De rode haan kraaide vroeg in de morgen, en de arbeider ging toen nog monter en vol vertrouwen in de toekomst naar zijn werk.
Maar die tijden zijn veranderd. Die arbeider heeft het inmiddels een stuk beter en heeft ook wat te verdedigen, terwijl de socialisten salonsocialisten zijn geworden die hechten aan het pluche. Zij hebben de houding en de taal van de katholieken en refo's overgenomen en zeggen nu tegen diezelfde arbeider dat hij eigenlijk niet meer deugt, dat hij verwend is en egoïstisch, dat hij het milieu verpest en dat hij dreigen tot fascist en racist te verworden als hij niet snel tot inkeer komt en stopt met zondigen.
En de liberalen? Die durven niet meer hardop te zeggen dat de westerse vrijheid een kostbaar bezit is dat met hand en tand verdedigd dient te worden, die betuigen spijt als voor de zoveelste keer het koloniale verleden ter sprake komt en de wreedheden van het kapitalisme breed worden uitgemeten, en die maken pas op de plaats als de secularisering en de vrijheid van godsdienst ter sprake komen.
Kortom, de boodschap van de politiek aan de burger luidt 'westerse mens, gij zijt schuldig, gij deugt niet', en deze boodschap loopt synchroon met de boodschap van de islam.
Wilders, of wie dan ook, hoeft alleen maar te roepen 'gij deugt' om drommen stemmers naar zich toe te trekken. Het grote drama is dat achter dat 'gij deugt' niet veel visie schuilgaat en al snel ontaardt in een 'gij zijt beter dan die ander'. Die visie zal er moeten komen.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 11:10

Veenkolonie | 15-06-10 | 11:06
uit respect voor de pvv: restecteer ook de vrijheid van meningsuiting

propper1000 | 15-06-10 | 11:09

Benieuwd of Verhagen politiek-harakiri wil plegen door Bruin 1 in de zetel te helpen.
Aan de andere kant zou Rutte harakiri plegen door voor een wel stabielere paars+ variant te gaan. Uiteindelijk zal het toch weer VVD-CDA-PVDA worden denk ik.

Sjef in de bijstand | 15-06-10 | 11:09

RightDutch | 15-06-10 | 10:54

De aanhang van die rechtervleugel van het CDA is massaal overgelopen naar de VVD en PVV, dus daar zul je niet zo veel meer van horen. Bovendien is het CDA nu vleugellam!

Veenkolonie | 15-06-10 | 11:08

Veenkolonie | 15-06-10 | 11:06
Dank u, eensgelijk.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:07

Hölzenbein | 15-06-10 | 11:02
Zo is het, daarom is het jammer dat de lange kale clown niet is gaan regeren. Zijn post-mortale schaduw is vele malen erger dan zijn flinterdunne wijsheden.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:07

Hölzenbein | 15-06-10 | 11:02
Zolang wilders trouw blijft aan zijn hoofdpunten, de concessies die hij wil doen acceptabel zijn voor achterban, zie ik weinig problemen om over een paar maanden weer naar de stembus te gaan. vvd zal zijn winst kwijtraken, dus dat zijn er weer 9 zetels erbij, de mensen die gedemotiveerd werden door de peilingen zullen meer vertrouwen hebben in wilders en het feit dat er vele zijn die wel zijn gaan stemmen. Wilders zal alleen maar verder groeien.

repulse | 15-06-10 | 11:07

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:05

Kijk aan, nog meer verstandige mensen hier!

Veenkolonie | 15-06-10 | 11:06

Wat ik trouwens nergens hoor/zie (maar misschien let ik niet goed genoeg op) zijn reacties op de tamelijk malle uitspraak van onze Geert over het positieve, hoopvolle geluid van het PVV program. Ik heb het écht getracht, maar ik kan geen positief geluid vinden? Iemand?

de ondode dichter | 15-06-10 | 11:05

Als de grote blonde clown zo meteen niet gaat regeren wilt u mij dan nu alvast beloven niet verongelijkt te gaan jammeren als een klein kind. De blonde clown gaat namelijk niet meeregeren, meneer kan het niet en de rest van normaal denkend Nederland pruimt de blonde clown niet.
.
Daar kunt u dan heel verongelijkt op reageren en gaan schreeuwen dat u nu echt gaat emigreren maar doe dat dan ook echt en zie in dat uw zienswijze niet strookt met normaal denkend Nederland.

BaadErInMeinhof | 15-06-10 | 11:05

Dus Wilders stemmers zijn tokkies volgens Brusselmans? Hm... dan was mijn vermoeden toch juist. Laat de PVV maar eens regeren zou ik zeggen. Ik geef ze niet langer dan drie maanden dan moeten we weer de rode potlood nat maken.

Hölzenbein | 15-06-10 | 11:02

uitgeslapen | 15-06-10 | 10:48
Ken uw geschiedenis. Ook in de jaren 90 werd exact hetzelfde over de CDA gezegd: een gemarginaliseerde partij. De geschiedenis leert ook dat, wanneer je het over de marge hebt, een partij als de pvv daar meteen voor in aanmerking komt.

propper1000 | 15-06-10 | 11:02

Brusselmans, het is nu wel duidelijk dat je geen PVV stemmer bent. Stop eens met jouw mening aan ons op te dringen?

Flounder123 | 15-06-10 | 10:52
Brusselmans, mijn complimenten. Eindelijk eens een verfrissend geluid, na al die eenzijdige topics rond de pvv.

propper1000 | 15-06-10 | 10:59

Mensen trap er niet in: de Haagse elite praat nu alleen met de PVV om u het gevoel te geven dat uw stem telt maar VVD+PVV+CDA gaat er never nooit komen!

Tomz | 15-06-10 | 10:57

We zitten op een burgeroorlog te wachten, links sluit rechts uit, ondanks de verkiezingen. Het wordt tijd dat de rechter vleugel in het CDA van zich laat horen!!!!

RightDutch | 15-06-10 | 10:54

Ah. Ik hoor het al. Het niet besturen van het land gaat nog wel even door. En als er dan een regering komt, ploft deze binnen afzienbare tijd (zie Balkenende I). Een herhaling van de afgelopen 8 jaar is dus het vooruitzicht. Maar gelukkig komt er dan vast wel weer een andere "sterke leider" die "zegt wat 'ie denkt, en denkt dat 'ie wat doet" (ofzo). Massale proteststemmen, etc. Ad Infinitum.
Zeg niet dat ik het niet gezegd heb.

de ondode dichter | 15-06-10 | 10:52

Brusselmans, het is nu wel duidelijk dat je geen PVV stemmer bent. Stop eens met jouw mening aan ons op te dringen?

Flounder123 | 15-06-10 | 10:52

Laat het CDA maar aanschuiven.
Prima.
Ook dit kabinet gaat de 4 jaren niet uitzitten, waarna het CDA pas echt goed gemarginaliseerd wordt.
Makkelijker kan je het niet krijgen.

uitgeslapen | 15-06-10 | 10:48

Brusselsmans, de drie K's zijn allang achterhaald, nu tot de orde van de dag komen!
Wilders heeft wat programma punten overboord moeten gooien voor een coalitie, hoe zouden die andere partijen dat dan doen????
Wat is er mis met een rechtse regering, zouden er meer mensen naar de voedselbank moeten??? Zouden er minder mensen binnen mogen komen???
Juist met een rechts blok kan er eindelijk iets gedaan worden aan het oeverloos uitstrooien van gemeenschapsgeld.
En als ze toch bezig zijn, met een kaasschaaf over de zorginstellingen gaan totdat een aantal lagen van het management is verdwenen. Dan gebeurt er wat.
Van onze linkse vrienden hoeven we dit allemaal niet te verwachten!

lanex | 15-06-10 | 10:48

rightwingranter | 15-06-10 | 10:38
Rationele waarneming. Mijn complimenten

propper1000 | 15-06-10 | 10:47

Het was altijd mijn grootste vrees dat Maxime leider zou worden, aangezien die Limburgse gristenrat geen scrupules kent wanneer het gaat om vergaren van macht. Camiel Eurlings komt straks ook weer uit retirement en dan is het gevreesde Limburgs triumviraat een feit: NL overgeleverd aan een drietal xenofobe, gristen-ideeen-supportende lieden. Gefeliciteerd NL!

rintelman | 15-06-10 | 10:47

Ik ben nog niet bekomen van de schok. Dacht ik eindelijk een betrouwbare vent als politicus gevonden te hebben, geeft Geert meteen, de dag na de verkiezing, zijn breekpunt al weer op. Is dat een schande of is dat een schande

propper1000 | 15-06-10 | 10:46

ecologiste | 15-06-10 | 10:15
Een realist is een dromer die zijn dromen heeft aangepast aan de realiteit, een dromer is een realist, die de realiteit aangepast wil zien aan zijn dromen.
Beide groepen zijn even destructief voor de vooruitgang zonder de ander, maar zonder dromers en realisten zal er ook geen vooruitgang zijn.
Jongeren zijn dromeriger, willen hun dromen verwezenlijken, ouderen beschermen het gene wat zij bereikt hebben, hun idealen zijn aangepast aan het gene wat zij konden realiseren.
Zoals momenteel oud links ooit progressief en vernieuwend was, nu alleen nog maar dogmatisch conservatief, niet begrijpend dat hun dromen al zijn uitgekomen. Dat zij ruimte dienen te maken, voor de dromen van de jongeren. Helaas zijn de babyboomers nog steeds met te veel, is het evenwicht tussen de generaties verstoord. Dit zal resulteren in een grote escalatie.

repulse | 15-06-10 | 10:44

Geert heeft mij behoorlijk bedonderd. "De AOW is een breekpunt. Als ik dat zou intrekken na de verkiezingen is dat kiezersbedrog" De inkt van de uitslag is nog niet droog of hij pleegt dat verkiezingsbedrog.
Als je zo gemakkelijk je beloften breekt is het niet zo gek dat anderen geen vertrouwen in je hebben.
Ik denk binnen een half jaar nieuwe verkiezingen, want hier is geen enkele stabiele coalitie te maken. Alleen met dit verschil, dat ik voortaan thuis blijf

zuichkragt | 15-06-10 | 10:43

Ik hoop juist dat het CDA mee gaat doen.
De katholiekjes (relaxed en niet alles verbieden) weer aan het roer, weg met de verbiedrefo's van het CDA en de PVDA.
Snap niet waarom iedereen Maxime een rat/leugenaar noemt.. waarschijnlijk gewoon een verkapte vorm van angst. Want je kan een hoop roepen over Maxime.. hij heeft de brains, contacten en de skills en hiermee overvleugelt hij een hoop andere politici. En ik heb eerder hem op BZ dan een Hero Brinkman of een Fred Teven

rightwingranter | 15-06-10 | 10:38

Heeft Brusselmans toevallig dit weekend een Joop medewerker geneukt?

thesherminator | 15-06-10 | 10:38

en wat wil meneer Brusselmans zelf nou eigenlijk? de ene keer komt ie positief over de brug en de andere keer wordt er weer gedownplayed op deze combi?

MarkkieDee | 15-06-10 | 10:38

Ik snap het niet, men zegt steeds dat de bezoekers van Geenstijl veelal hoogopgeleid zijn. Aan de poll nu te zien is dat: 61% is zeer laag opgeleid, 34% is hoog opgeleid en 4,6% zijn laag opgeleide mensen zonder mening.

Zocalo | 15-06-10 | 10:37

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 15-06-10 | 10:37

laten we ons geduld nog even bewaren Ned rechts

ik bedoel , we hebben nu al zolang geduld gehad dat die laatste 14 dagen er ook nog wel bij kunnen zonder dat we ons door links Nederland laten provoceren.
dus even niet meer reageren op het uitdagende gedrag van links dan komt alles vanzelf wel goed voor VVD . PVV . CDA . en als het niet goed komt, dan toch!
(de volgende keer)

deraderendraaien | 15-06-10 | 10:34

@Oyibo | 15-06-10 | 10:29
?

Sliptong | 15-06-10 | 10:31

Hé Lucas de Linkse Lul, heet je nu Brusselmans? En wat is het alternatief? De nimmer machtsgeile PVDA?...

Folkert Meinhof | 15-06-10 | 10:31

@Brusselmans
Wilders is nooit uit de VVD gekicked.
Op 3 september 2004 stapte hij zelf uit de VVD. Ken uw feiten!

Graf v. Hohenstaufen | 15-06-10 | 10:31

Referendum iemand ? of toch maar over een paar weken opnieuw verkiezingen om definitief de keuze van het volk kenbaar te maken.

Oyibo | 15-06-10 | 10:29

@aruntje | 15-06-10 | 09:33
LOL :-)

Meri59 | 15-06-10 | 10:28

Leuk hoor dat schoppen van meneer Brusselmans, zou toch graag willen weten wat voor coalitie hij in gedachten had...

kw_nl | 15-06-10 | 10:26

DasUnterMensch | 15-06-10 | 10:07
Ik begrijp het. "DerUnterTier" klinkt ook wel leuk vin ik.

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 10:23

@DasUnterMensch | 15-06-10 | 09:41
* DUM oogdruppels aanreikt voor belerend-vingertje-in-oog schade *

Sliptong | 15-06-10 | 10:19

repulse | 15-06-10 | 10:00

Mooi verhaal. Heel vaag herinner ik me iets van middelbare school, lang geleden.
Nu zie ik ook een parallel met dromers en realisten.
“The dreamer whose dreams are non-utilitarian has no place in this world. In this world the poet is anathema, the thinker a fool, the artist an escapist, the man of vision a criminal.” (Henry Miller)

ecologiste | 15-06-10 | 10:15

Even een opsomming van de *KUCH* voordelen van een links destructief kabinet:
- U rijdt auto? Jammer want er komt een Euro van Femke per kilometer bovenop;
- Bezuinigen? Nee joh, we lenen lekker tot we groen zien;
- Criminaliteit? Dat moet hard aangepakt worden door het aantal hulpverleners (lees: tengere soosjaal meisjes) te verdubbelen.
- Banen (zie vorige punt)
- Immigratie: bah, wat een vies woord. Iedereen is welkom. Kansarm is maar hoe je er naar kijkt. Meer criminaliteit en hogere druk op de sociale voorzieningen bieden ook kansen. Kansen voor meer ambtenaren! Doelstelling banen behaald.
- Topinkomens? Die verderfelijke mensen moeten extra belast worden. Lekker populistisch en het levert heel weinig op. Gevolg: de mensen met de topinkomens gaan of verkassen naar het buitenland of gaan verder reorganiseren wat ten koste van Jan met de Pet gaat. Hé maar daar komen jullie toch voor op?
- Softdrugs? Lekker en goed voor de creativiteit. Gewoon belasten. Wiettax (nee, geen bezorgservice)
Economische hervormingen? Noodzakelijk maar niet op de destructieve manier zoals de linkse partijen dit willen.

Sliptong | 15-06-10 | 10:15

Prima VVD - PVV - CDA en allemaal wat inleveren. Wacht dacht je van een paars+ regering, die zullen nog meer moeten doen om samen te regeren (behalve die twee geitenwollensokken partijtjes GL en D66 want dat is al een siamese tweeling). Maar waar het omgaat is dat de PVV en VVD in ieder geval de islamisering van Nederland tegengaat. Daarom en nergens anders voor heeft de PVV zoveel stemmen gekregen en ook de opstelling van de VVD hierover heeft ze geen windeieren gelegd.
Dat CDA mee moet doen is jammer maar onvermijdelijk maar een ministerspost voor deze partij zal in de categorie moeten zijn van "minister voor gezin en samenleving" of zoiets. Ministerposten voor de PVV: Justitie, Binnenlandse zaken en Defensie.

nightwish | 15-06-10 | 10:14

Doe maar VVD-PVV-CDA. Knalt binnen een jaar, CDA valt nog dieper, PVV stort in. VVD plukt de rechtse vruchten en daarna verder met liberaal-progressief VVD-GL-D66.

Harry Turtle | 15-06-10 | 10:13

@ mokum4all | 15-06-10 | 09:22
Zie ook.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/06/...

Dat is dan zeker wel weer goed? Dat zijn linkse praktijken. Als links het doet is het echter sociaal en doet rechts het dan is het asociaal en zijn we ineens untermenschen.

Nogmaals, er word te veel geregistreerd, maar afkomst is zo globaal dat zou wel moeten kunnen. Ook om te zien hoeveel mensen hier wonen met buitenlandse afkomst.

DasUnterMensch | 15-06-10 | 10:12

Het CDA kan kiezen: of ze gaan in de oppositie zitten bij een paars plus kabinet. De SP en de PVV zullen de grote winnaars zijn in 2014 want de PVV is the real deal t.o.v. van de VVD en de SP t.o.v. de PvdA. In dit strijdgewoel zal het CDA niet of nauwelijks meer zetels halen.

of ze gaan als witte raaf in een rechts kabinet zitten. In 2014 zijn ze nog het enige fatsoenlijke alternatief op rechts, tenminste als ze hun rol in Blond1 goed uitspelen.

Mwah, ik denk dat Maxime voor optie 2 gaat.

(Marco Pastors heeft er al zin an)

LJBrinkhorst | 15-06-10 | 10:11

Altijd dat azijnzeikgedoe laat de PVV gewoon regeren slechter kan het niet .
Wat wil je dan vvd met pvdallah ?

Er is niks mis mee om te zeggen NU EVEN NIET meer goedzoekers .
Het waren ooit GASTarbeiders maar ze gingen niet meer terug.

Vraagje hoeveel Nederlanders zijn al overhoop gestoken door mensen met een dubbel paspoort ?

willems1 | 15-06-10 | 10:07

@ Schoorsteenveger | 15-06-10 | 09:49
Taaltechnisch heeft u gelijk.
Das vind ik gewoon leuker klinken en het maakt het nog wat minderwaardiger.

DasUnterMensch | 15-06-10 | 10:07

@Pincoffs 9:57
Jij betaald géén belasting?

necrosis | 15-06-10 | 10:05

Behaard smaalkopje | 15-06-10 | 09:33

Voilà. Maar het gaat niet om buitenlanders want daar heeft de NL-er geen hekel aan, nee bepaalde buitenlanders en wel die die niet mee willen doen en waarvan er ook nog velen aan onze fundamenten knagen of zelfs zagen en graven.
En dat moeten de gevestigde partijen gaan oplossen z.s.m. anders gaan ze stemmen verliezen. Dus VVD, CDA en PvdA doe eindelijk je werk stelletje slampampers: meer dan 7 miljard per jaar en algehele achteruitgang van de sfeer in NL.

ecologiste | 15-06-10 | 10:04

ecologiste | 15-06-10 | 09:57
en.wikipedia.org/wiki/Men_Like_Gods
Maar voordat we zo ver zijn, zullen er nog vele crisissen nodig zijn en niet verspild mogen worden.

repulse | 15-06-10 | 10:00

necrosis | 15-06-10 | 09:55

Wordt dus rond gepompt en zo hoort het ook alleen ik een beetje meer dan jij...

ecologiste | 15-06-10 | 09:59

kapelaan oudekerken | 15-06-10 | 09:50

Mooi complot. Pim wordt uitgeschakeld, Geert komt erin, moslims gaan eruit op termijn. Wij zijn bezig met deze tiefuszooi en ondertussen gaan de banken hier en daar schuiven met aandelen en vooral obligaties van landen die garen of juist geen garen bij spinnen. Je moet er maar op komen maar je weet het nooit hoe of de hazen lopen, maar wellicht de bookmakers (lees: de bilderbergers) wel.

ecologiste | 15-06-10 | 09:57

@Necrosis
Rechts heeft zojuist het hele bankensysteem naar het randje van de afgrond geduwd slimmerd. Dat geld wat momenteel gegenereerd wordt om de boel te redden, komt bij klungelige belastingbetalers vandaan zoals jij.

Pincoffs | 15-06-10 | 09:57

De tamtam zal al wel op volle sterkte trommelen,dus voorlopig zakken de asielaanvragen vanzelf wel.Dat is in ieder geval al winst,waar Wilders niks aan hoeft te doen.Kijken alleen is genoeg.

Dropke | 15-06-10 | 09:55

@Zweedsok 9:43
Rechts genereert geld, links maakt het op!
Maar dat is al 40 jaar bekend!

necrosis | 15-06-10 | 09:55

@Pax | 15-06-10 | 09:51

Hoeveel miljonairs ken jij?

__dictatuur | 15-06-10 | 09:53

@Schoorsteenveger
Grappig, dat dacht ik net ook: die naam klopt niet. Nou ja, wel een mooie bevestiging dat we hier met een echte untermensch van doen hebben.

Pincoffs | 15-06-10 | 09:53

Korreltje Zout | 15-06-10 | 09:13
necrosis | 15-06-10 | 09:24
Heh, jammer.

brp | 15-06-10 | 09:52

Ik vind het trouwens weer typisch dat de SP erbij wordt betrokken en hun kiezers bovenal als tokkies worden bestempeld.
Ondertussen stemt zo'n beetje iedere miljonair die ik ken SP (de filantropen althans) en stemden de "tokkies" al massaal PVV voor er een PVV was (hun armoede is altijd te wijten aan een ander, ideaal iemand die geen van hun karakteristieken deelt, zoals buitenlanders)

Pax | 15-06-10 | 09:51

@Timnie | 15-06-10 | 09:23: omdat het niet rechts is.... Als je ziet wat de vvd allemaal van plan is gaan heel veel mensen het nog HEEEEEL moeilijk krijgen de komende jaren. Terwijl bijvoorbeeld de banken lekker kunnen doorgaan met graaien. De pvv moeten we maar even laten zwemmen en afwachten. Ik begrijp jullie enthousiasme maar let wel ze hebben nog niks laten zien....

vannikname | 15-06-10 | 09:51

links is dus rechts...
Pfff lullo

De man met de hoed | 15-06-10 | 09:50

is heel simpel, die blonde gozerd is deel van masterplan,als jij nu de niet uitspreekbare zaken doet doen wij de rest
met andere woorden dit is van te voren zo gepland eerst scheiden dan samen de boel overnemen
een geniaal (master) plan
iets van bilderberg ofzo

kapelaan oudekerken | 15-06-10 | 09:50

Cda zal nooit in met deze verkiezingsuitslag in het kabinet gaan zitten. De vvd en de pvv hebben de rechtervleugel van het cda afgescheurd. Als het cda in dit kabinet gaat zitten, kan zij misschien een klein beetje van die kiezers terug krijgen. wanneer zij rutte dwingen om met paars in zee te gaan( de enige optie als het cda nee zegt) zal rutte al zijn standpunten over immigratie moeten laten varen en veel van de bezuinigingen. Hierdoor kan het cda zichzelf dus veel makkelijker presenteren als rechtser als de vvd voor de volgende verkiezingen. Hierdoor is de kans veel groter om kiezers te herwinnen.

repulse | 15-06-10 | 09:50

Zo te zien verhoogt Brusselmans ook het tokkie-gehalte hier op GeenStijl!

Ferdi Rivas | 15-06-10 | 09:50

Kunnen we Limburg niet aan Wallonië schenken, zodat ze daar eerdaags verplicht Frans moeten gaan lullen?

YeshivaRosenbaum | 15-06-10 | 09:50

"Zweedsok | 15-06-10 | 09:43

Bedenk daarbij wel dat de PVV ook een reactie partij is. Die bal is ook eens gegooid..

azijnseikerT | 15-06-10 | 09:49

Brusselmans u spoort niet!

flaam | 15-06-10 | 09:49

DasUnterMensch | 15-06-10 | 09:41
Zpu het niet 'DerUnterMensch' moeten zijn? Of mis ik hier een diepere betekenis?

Schoorsteenveger | 15-06-10 | 09:49

uitleggen wat is vandaag te dag het verschil tussen links en rechts?

Zweedsok | 15-06-10 | 09:43

Simpel...
Links is waar de duim aan de rechterkant zit en links is waar de duim aan de linkerkant zit.

De man met de hoed | 15-06-10 | 09:48

@inzaghii 9:32
Verklaar je nader.

necrosis | 15-06-10 | 09:48

Enthousiast kan ik er niet over worden, maar volgens mij zijn er uiteindelijk twee opties: over rechts of over links.
Dus kun je nu wel zuur en cynisch gaan zitten doen over het CDA, ze zijn keihard nodig, eventueel met gedoogsteun van de SGP, ondanks de rare vrouwenkwestie verreweg de meest stabiele partij die in Den Haag bivakkeert.

En toch... hoop ik zelf dat het over rechts gaat.
- omdat links gelijk staat aan geldverkwisting
- omdat de PVV wel verreweg de grootste winst heeft behaalt
- omdat we dan over een tijdje weten of het wel of niet werkt met blonde Limbo
- omdat met een rechtse coalitie we er over 5 jaar wèl weer goed voorstaan. Dat lukt niet met naïeve theedrinkers, daar ben ik van overtuigd.

Sydneylover | 15-06-10 | 09:48

@ mokum4all | 15-06-10 | 09:22
Overigens weet ik dat dit bij links erg gevoelig ligt, vandaar dat ik mijn reactie al geheel genuanceerd en uitgelegd had. Maar dan mag u mij eens vertellen waarom de oorspronkelijk afkomst / achtergrond / ras niet geregistreerd mag worden maar de lengte, leeftijd, geslacht, geboorteplaats enz enz enz allemaal wel?

DasUnterMensch | 15-06-10 | 09:47

CDA gaat echt niet regeren met de PVV..

Morkovich | 15-06-10 | 09:46

@Hangbar | 15-06-10 | 09:41

LOL! GS moet natuurlijk wel wat opleveren voor eigenaar Televaag.

Rudolfinski | 15-06-10 | 09:46

vreemd stukje brusselmans! je hebt eindelijk door hoe ons democratisch bestel echt werkt.....?

pfffar-right | 15-06-10 | 09:43

-weggejorist-

Zweedsok | 15-06-10 | 09:43

@plakbandapparaat | 15-06-10 | 09:40
Wat je zegt ben je zelf.

Hangbar | 15-06-10 | 09:42

@ mokum4all | 15-06-10 | 09:22
De achtergrond van iemand. Kun je ook uit de reactie halen.
Tja en jij bevestigd met die reactie mijn gedachte over links. Jullie zien andersdenkende als untermenschen, wat jullie zelf dus de übermensch maakt. nl.wikipedia.org/wiki/Untermensch
Daarom heb ik die naam ook gepakt. Dus eigenlijk doe jij mijn naam eer aan.
Socialisten denken altijd dat ze zo verheven boven de rest zijn. Dat zien we door alle jaren heen.

DasUnterMensch | 15-06-10 | 09:41

@Rudolfinski | 15-06-10 | 09:14
Weet je wel op welke site je zit?
Het is NOOOOOOOIT goed!
Daar is nl goed geld mee te verdienen.

Hangbar | 15-06-10 | 09:41

@Rudolfinski | 15-06-10 | 09:14
Ssssst, ze houden de schijn van onpartijdigheid op. Niet doorvertellen.

Sliptong | 15-06-10 | 09:41

Hee Brusselmans! Over "uit je bek stinken" gesproken... Ik vind dat je nogal peop praat. Het CDA geeft Wilders hier in feite (maar met andere woorden) gewoon de vinger. Gezien door jouw anti-gristenbril krijgen we uiteraard weer een ander beeld voorgeschoteld. lutser...

plakbandapparaat | 15-06-10 | 09:40


Dat van dat Limburg spreekt voor zich. Sterker nog, ik ruil Limburg nog wel in voor een rotte appel. Dan heb je tenminste nog iets.

Willianus Wortelus | 15-06-10 | 09:39

Ja Brusselmans, gij heeft gelijk: men dient beroepsleugenaar Maxime Verhagen goed in de gaten te houden.
*Maxime heeft vast al wel weer contact gehad met criminele Amerikaanse wapenlobby om toch eerdaags die kudt JSF er door te drukken.*

YeshivaRosenbaum | 15-06-10 | 09:39

@Tomz | 15-06-10 | 09:31: kort, krachtig, klopt.

Rest In Privacy | 15-06-10 | 09:38

Dit is ook belangrijk genoeg voor een topic: FIFA laat ’babes’ in oranje jurk oppakken.
-
Dus wel kudttoeters toestaan, maar geen lekkere meiden.
FIFA - ontelbaar ...

laagvliegert | 15-06-10 | 09:37

Brusselmans ga eens LOI cursus Nederlandsch doen!

Voicemail | 15-06-10 | 09:37

@ Timnie | 15-06-10 | 09:23
Waarom er een linkse regering moet komen? De staatsschuld is nog niet groot genoeg, er zijn nog steeds rijke mensen die genieten van het leven, en de invloed van Europa is nog niet groot genoeg in Nederland. Verder is autorijden nog steeds belachelijk goedkoop, zijn er te weinig regels, te weinig ambtenaren, wordt criminaliteit veel te hard aangepakt en is er nog te weinig overlast door jeugdtuig en is er veel te weinig geweld tegen homos en hulpverleners. Verder zijn er nog nauwelijks gescheiden loketten voor mannen en vrouwen, en betaal je slechts de helft van je inkomen aan de Belastingdienst, dus dit land kan nog zoveel beter.

Korreltje Zout | 15-06-10 | 09:36

3 k's, is dat niet een beetje copyricht: Carel brendel?

gentle giant | 15-06-10 | 09:36

vuile was is gegooit door slink en gues what?..... ze konden helaas geen vuile was gooien maar slechts de gestreken onderbroeken van wilders geflaneerd in het daartoe behorende vakje plaatsen. p.v.v. mot gewoon gaan regeren. zo hoort het. het volk spreekt... dat heet democratie

Jaren geleden kwam slinks met de hakken over de sloot,toen onze pim fortuyn neergeschoten werd voor de verkiezingen. tjongejonge wat vonden ze dat allemaal toch erg. net nadat ze hem tegenover nederland zo afgezeken hebben als een hitler.

Nu is het wat anders. hier kunnen ze niet meer onderuit.... p.v.v. is een feit. eat youre heart out leftys!

aruntje | 15-06-10 | 09:33

Wat een geblaat deze keer, Brusselmans, dat kan beter kerel JA Henk:

Het is veeleer wat "E2K | 15-06-10 | 09:03" zegt:

Mensen willen helemaal geen rechts kabinet.
Ze willen gewoon minder buitenlanders.

Behaard smaalkopje | 15-06-10 | 09:33

Nogmaals, Wilders wil helemaal geen regeringsdeelname. Maar is als de deaud dat hij afgerekend wordt, net als de SP, zodra hij de schijn tegen krijgt dat hij helemaal geen regeringsdeelname wil. Dit is een politieke move.

azijnseikerT | 15-06-10 | 09:32

-weggejorist-

inzaghii | 15-06-10 | 09:32

Let op mijn woorden: VVD doet er zogenaamd 'alles' aan om een kabinet met PVV mogelijk te maken om over anderhalve week tot de conclusie te komen dat ze het inhoudelijk toch niet eens kunnen worden. En dan krijgen we alsnog paars plus. Rutte kijkt wel uit om zijn nieuwe baantje als premier in gevaar te laten brengen door de onervaren PVV. Wat Rosenthal en Rutte nu doen is voor de vorm maar op de achtergrond zijn ze al lang bezig met het échte nieuwe kabinet.

Tomz | 15-06-10 | 09:31

@Andersom dag | 15-06-10 | 09:19
Nee, hier nog een. Verhagen is een enorme rat die het flink achter zijn ellebogen heeft. Daarnaast heeft Verhagen een flink portie geduld, wat hem nog veel gevaarlijker maakt.

laagvliegert | 15-06-10 | 09:29

Simon_GS | 15-06-10 | 09:26
Wilders zal zijn rol beperken tot immigratie-woordvoerder van de VVD en de rest van het PVV-programma laten varen. Het is buigen of barsten voor de PVV. Niet meeregeren en hij is weg bij de volgende verkiezingen.

mokum4all | 15-06-10 | 09:28

@brusselmans
"De leider van RechtBlond geilt zo enorm op regeringsdeelname, dat hij de volledige provincie Limburg lachend zou verpatsen aan de hoogste bieder wanneer hem dat een ministerschap zou opleveren"

Wat heeft de hoogste bieder te maken met "iemand, die hem het ministerschap zou opleveren". rare zinsbouw.

Jolly_Jop | 15-06-10 | 09:26

Sociaal-economisch staat de PVV dicht bij de SP en is linkser dan de PvdA. Ik zie het nog niet gebeuren dat VVD en PVV tot een compromis komen maar aan de andere kant is Wilders vooral een machtspoliticus. Dus wie weet gooit hij zijn halve programma het raam uit.

Simon_GS | 15-06-10 | 09:26

Stelletje hypocriete, zondebokkende huichelaars zijn jullie.
"Wilders heeft mij niet bedrogen, hij krijgt de kans voor zijn werkelijke agenda niet!"
Jullie slikten het, jullie kozen ervoor en nu moeten jullie 4/8 jaar op de blaren zitten (als daar met die tijd geen stokje voor wordt gestoken)
Houdt door je zwoegen in gedachten - "ik heb dit alleen aan mijzelf te wijten"
Oh, en blijf braaf consumeren - ik denk dat ik toch nog even rond blijf hangen gezien ik in de klasse zit die hier op vooruit gaat ;)

Pax | 15-06-10 | 09:25

@brp 9:10
Dat is Korreltje Zout!
Een serieus antwoord moet ik je onthouden, ik meen namelijk een inkoppertje te herkennen, maar liever niet in eigen doel!

necrosis | 15-06-10 | 09:24

Toch vreemd dat Wilders het CDA nu zo ontzettend aan het paaien is terwijl nog geen twee weken gelden het CDA, volgens Wilders, nog nooit iets goed heeft gedaan. En dan word Verhagen als politicus een rat genoemd.
Hoop dat het CDA de rechtse coalitie vooral heel snel in de stront laat zakken.

Jimi H. | 15-06-10 | 09:23

@mezelf
definiet=definitie
zucht

mokum4all | 15-06-10 | 09:23

@vannikname | 15-06-10 | 09:08
Geef nu eens één goede reden waarom het goed is dat links in de volle breedte gaat regeren.

Timnie | 15-06-10 | 09:23

DasUnterMensch | 15-06-10 | 09:20
Ik ga je niet vragen wat je definiet van 'ras' is. Je doet je tag te veel eer aan.

mokum4all | 15-06-10 | 09:22

@ mokum4all | 15-06-10 | 09:17

Harry zei het al ..

nachtschilder | 15-06-10 | 09:22

Van mij mogen ze, ook al ben ik een enorme linksdragende lul. Alleen is het niet terecht wanneer het CDA gaat mee regeren, ze hebben verloren, incasseer dan ook. Daarnaast hou ik mn broek vast voor het geval die gaat afzakken van het lachen bij het aanhoren van PVV kamerleden in debatten... Wat een stelletje incompetente autohandelaren.

de Botte Bijl | 15-06-10 | 09:21

@James Lastig | 15-06-10 | 09:06
*zucht*
scheiding tussen kerk en staat is niet hetzelfde als scheiding tussen religie en staat.

Rho'd Berth | 15-06-10 | 09:20

Nou conservatief (behoudend) zou dit kabinet echt niet worden. Het zal juist eindelijk weer eens een vooruitstrevend (progressief) kabinet zijn zonder die linkse stilstand erbij.

Wilders zal het knieschijven schieten niet hoeven te laten vallen want dat mag al (nouja benen). Op het verbieden van de Koran zitten de meeste PVV-stemmers niet op te wachten een hoofddoekjes verbod zitten ze misschien in bepaalde gevallen op te wachten. Niet algeheel verbod. En dat zou er best wel eens kunnen komen. De SP-punten mag hij van mij ook laten vallen al zal hij er daar ook wel 2 van intact laten en verder zal alles samen met de VVD wel worden uitgevoerd. Lijkt me een prima kabinet dus.

Hopelijk komt die rassen registratie er ook. Ze registreren nu ook mijn woonplaats dus waarom niet mijn ras. Dan mag de vingerafdruk registratie wel weer verdwijnen. Kunnen we ook eens zien hoeveel procent van de in Nederland wonende mensen ook echt afkomstig zijn van hier. Kunnen we ook later eens een maximum aangeven voor het aantal mensen van een andere afkomst. Niets mis mee.

En het is echt niet dat ik mensen met een buitenlandse afkom niet moet (heb genoeg vrienden met een buitenlandse afkomst). Maar het lijkt me niet meer als redelijk als je in Nederland mensen met een Nederlandse achtergrond ook in een grote meerderheid zijn. Ook lijkt het me niet meer dan redelijk om er cijfers van te hebben hoeveel mensen met welke achtergrond er zijn en hoeveel mensen met bepaalde achtergrond zich misdragen en uitkering trekken enz.

DasUnterMensch | 15-06-10 | 09:20

Tja, geef Verhagen eens ongelijk. Ook Rutte wil wel, alsof hij premier wil worden van een links-progressief kabinet waarin de VVD zwaar in de minderheid is. Dan kan hij dus nog geen kant op, zoals het CDA dat ook niet kon met de PvdA.

Tocqueville Esque | 15-06-10 | 09:20

Ben ik de enige, ik vind die Verhagen nog een 3x grotere gluipert dan Balk.

Andersom dag | 15-06-10 | 09:19

VVD heeft weinig keuze. De PVV kunnen ze makkelijk onder druk zetten. Maar ze hebben het CDA keihard nodig. Geen CDA betekent een paars kabinet of nog erger: een kabinet zonder VVD.

Het CDA heeft dus stiekem wat te eisen. Er wordt dus minder streng bezuinigd dan de VVD wil. Helaas.

Ik denk dat er veel geld naar Europa en naar vluchtelingenwerk (zendingswerk, kerkwerk) blijft vloeien. De Nederlandse overheid wordt niet drastisch gesaneerd.

Zorg en onderwijs zullen niet voldoende worden gereorganiseerd. Religieuze scholen blijven, en het bouwen van moskeeën gaan door want het CDA is als de dood dat er iets met de Islam gebeurt: dat zou ook impact op het Christendom hebben.

Wat wel wordt aangepakt zijn immigratie en de huren. De hypotheekrente-aftrek blijft staan. De AOW blijft niet op 65. Subsidies op linkse hobby's zullen worden afgezwakt.

Maar eerst nog maar eens zien: deelnemen aan een kabinet met de PVV kan het CDA splijten. Liever een sterk CDA dan een sterke PvdA. Godverdomme.

ZDEV | 15-06-10 | 09:19

Ik hoop zo dat dit gaat lukken. Misschien niet helemaal goed voor het land maar gewoon om dat ik helemaal gek word van Pechtold en Halsema en alles wat kwa links daar hand in hand meebrult.
De publieke omroep en de pers in het algemeen is zo bezig van dit kan en mag toch niet gaan lukken. En die brabanders/limburgers zijn ook gek met al hun PVV stemmers.
Ehh hallo we hebben niet voor niks VVD en PVV gestemd... fuck you links.

Rooie2005 | 15-06-10 | 09:17

Als de grootste partij maar 31 zetels heeft, is het onvermijdelijk dat een verliezende partij een sleutelrol heeft, dat is het failliet van dit systeem. Nu het CDA maar eerder waren CU en D66 in staat de onderhandelingen te gijzelen, en die waren nog veel kleiner dan het CDA nu. Rutte probeert te doen alsof hij over rechts gaat, en praat ondertussen over Paars3, denk ik.

mokum4all | 15-06-10 | 09:17

nou als jullie het niet erg vinden blijft de muziek gewoon aan, en als wilders limburg wil verpatsen, kan die dat doen aan vlaams belgie. lijkt me niet zo een slecht idee.
zo niet, zouden ze dat stukje nederland eens flink moeten zuiveren.

weetnie | 15-06-10 | 09:16

gut gut GS, krijgen we (hopelijk) eindelijk weer een rechts kabinet, is het nog niet goed! zeikerds.

Rudolfinski | 15-06-10 | 09:14

Alles beter dan links-progressief

MH026 | 15-06-10 | 09:14

@ brp | 15-06-10 | 09:10
ik

Korreltje Zout | 15-06-10 | 09:13

@ vannikname | 15-06-10 | 09:08

Is dat zooo lekker, paranoide zijn?

Varreke | 15-06-10 | 09:12

Kan de oppositie lekker 4 jaar moord en brand schreeuwen en over 4 jaar het land, na een periode van versterking van het land en de economie, weer tot op de fundamenten afbreken.

Sliptong | 15-06-10 | 09:11

Nou Mark het aftellen is begonnen. Je hebt nog 15 dagen te gaan om je woord te houden: 1juli is er een kabinet.
Drie M-en op een rij: twee rechtop en 1 op zijn kop M-ark+M-axime+W-ilders.
Kom gooi er nog een Weetje bij:
www.youtube.com/watch?v=p4qAhAr_nHA
Hahaha
Maar het zal wel een andere lettercombinatie worden. Ik hoop op een andere Lotto.

ecologiste | 15-06-10 | 09:11

aberratius | 15-06-10 | 09:09
Als Nederland massaal PVV wil stemmen (in dec 2009 stond PVV op 80 zetels) dan peilt Maurice de fucking hond de PVV langzaam naar de afgrond. Zo gaat dat in Nederland.

wakkere_nederlander | 15-06-10 | 09:11

We kunnen toch gewoon Paars reanimeren, samen met GL.
Alles is beter dan Christenen aan de macht, en helemaal met gedoogsteun van de SGP...

da wizard | 15-06-10 | 09:11

Nou, nou GS, wel weer een hoog wishful thinking gehalte he?
Wacht nou eerst maar eens even de definitieve uitslag van de verkiezingen af.
Die komt in de loop van de dag en dan zal blijken hoeveel voorkeurstemmen Hero heeft en hoe groot de potentiele splijtzwam dus is. Ik voorspel: meer dan 50.000 stemmen voor Hero: geen PVV in het kabinet!

Veenkolonie | 15-06-10 | 09:10

necrosis | 15-06-10 | 09:08

Wie is 'het volk'?

brp | 15-06-10 | 09:10

@necrosis, 09:08 je hebt zeker gelijk. Wat het nu gaat worden? De toekomst zal het leren.

MH026 | 15-06-10 | 09:10

Van mij mag Wilders best enige punten overboord gooien. Het is m.i. belangrijk voor de toekomst van NL dat Wilders mee gaat regeren. Er dient eens een andere wind te waaien. Een wind richting Afrika waar de uitvreters naar toe mogen waaien. Daarnaast dient NL tuig keihard aangepakt te worden. Ik zie dat alleen met Wilders in het kabinet gebeuren. Dat daar concessies voor gedaan moeten worden is begrijpelijk en geen enkel probleem.

laagvliegert | 15-06-10 | 09:09

' Het Europees Parlement gaat niet onderzoeken in hoeverre gerommel door Griekenland en andere EU-lidstaten de schuldencrisis in de hand hebben gewerkt. '
-
en wel daarom ..

nachtschilder | 15-06-10 | 09:09

Ik stem voor Brinkman als minister van justitie, dan 24 uur een camera op zijn smoel voor zijn eigen real-life soapie, en die dan uiteraard 24uur per dag uitzenden op het enige overgebleven publieke kanaal. Dan krijg je pas waar voor je geld!

Vloberto | 15-06-10 | 09:09

Het CDA blijft in ieder geval deze kabinetsperiode in zijn hok, mark my words.

kneuterzak | 15-06-10 | 09:09

Volgende keer massaal PVV stemmen

bis

aberratius | 15-06-10 | 09:09

Als je 20 zetels verliest zoals het cda, mag je natuurlijk niet meer regeren en moet je plaats nemen in de oppositie. Maar ja het alternatief is een kabinet met de pvda en daar zit ook niemand (die een klein beetje gezond verstand heeft) op te wachten.

Karel Kruizenruiker | 15-06-10 | 09:08

Goedzo! Who cares, als er maar een rechts kabinet komt. Ook de SGP heeft aangegeven gedoogsteun te geven. Vergeet niet dat een links progressief kabinet U allen zoveel gaat kosten dat U allen te moe bent om te reaguren van de extra krantenwijken en bijbeun klussen. En dat willen we toch niet? Ik heb er zin an.

Sliptong | 15-06-10 | 09:08

Goed het CDA zit over een jaar met 2 zetels in de kamer. De pvv heeft niemand het meer over en paars kan lekker zijn werk afmaken... oooo wat hou ik van die geslepenheid van links... yes yes yes..

vannikname | 15-06-10 | 09:08

@MH026 9:02
Klopt, maar als "links" toendertijd naar het volk had geluisterd (iets wat ze pretendeerden), had Wilders nu nooit zo groot geweest.

necrosis | 15-06-10 | 09:08

zoiets belachelijks zie je alleen op links
MH026 | 15-06-10 | 09:02
Het idee kwam van Jack de Vries, CDA.

@mokum4all | 15-06-10 | 09:05

Binnen een links kabinet;) en nu is de reden wel bekend waarom "Jack" het land in wilde:P

MH026 | 15-06-10 | 09:08

PVV wilt integratie, als ze die hebben kunnen ze verder. Als de VVD die niet wilt geven houdt het snel op maar PVV is bereid om aardig wat in te leveren.
VVD wilt Financiën en CDA wilt onderwijs zodat ze (hoop ik) het speciaal onderwijs kunnen blijven verdedigen.
Tada! Regeren met die hap!

xzaz2 | 15-06-10 | 09:08

En uiteindelijk draait het uit op PvdA-CDA-D66-GL-SP....

MorkieMork | 15-06-10 | 09:07

Als de 'Partij voor Veel Vakantie' en 'Veel Vrije Dagen' samen kunnen gaan krijgen we een driedaagse werkweek plus even lang vakantie als de publieke omroep.

Nee dus! | 15-06-10 | 09:07

Bah. Zit ik op GeenStijl of op JOOP? En als Wilders Limburg wil verkopen dan is dat helemaal geen slecht idee.

Korreltje Zout | 15-06-10 | 09:07

De volgende keer gewoon echt massaal PVV stemmen.

wakkere_nederlander | 15-06-10 | 09:07

Tja .. als nog steeds 1 op 7 op de huichelfarizeeërs van het CDA stemt dan blijven de ggristenleugenaars een belangrijke rol spelen natuurlijk.

Maak daar eens werk van PVV - VVD ... Absolute scheiding van kerk en staat. Dus geen religieuze partijen meer in NL.

James Lastig | 15-06-10 | 09:06

zoiets belachelijks zie je alleen op links
MH026 | 15-06-10 | 09:02
Het idee kwam van Jack de Vries, CDA.

mokum4all | 15-06-10 | 09:05

Ben toch niet zo ongerust op wat er komen gaat. Bedenk wel: de PVV is de laatste jaren gedemoniseerd tot en met. Veel mensen is jarenlang ingepeperd dat deze partij zo'n beetje de belichameling van het Nazisme zou zijn.

Het feit dat de linkse pers voorafgaand aan de verkiezingen geen lijken in de kast van de PVV heeft kunnen vinden geeft me toch wel vertrouwen. Want reken maar dat er heel wat vuilniszakken overhoop zijn gehaald in de hoop wat rotzooi te vinden.

alexbl895 | 15-06-10 | 09:05

mooi toch zo?

Sr. Martinez | 15-06-10 | 09:05

Mijn onderbuik zegt dat het uiteindelijk Paars wordt. Alles nu is een rituele dans.

Bos Hout | 15-06-10 | 09:05

Termpje 'Rattus Catholicus Maximus' al gevallen?

Nee dus! | 15-06-10 | 09:05

CDA pleegt zelfmoord met een deelname aan Blond-1

niet voor de hond | 15-06-10 | 09:04

Je stukje barst van de fouten.

Randy McRanderson | 15-06-10 | 09:03

Mensen willen helemaal geen rechts kabinet.
Ze willen gewoon minder buitenlanders.

E2K | 15-06-10 | 09:03

Maxime 'De Rat' Verhagen heeft weer teveel touwtjes in handen. Andere opties? Nope.

Stroopdoos | 15-06-10 | 09:02

@necrosis

zoiets belachelijks zie je alleen op links

MH026 | 15-06-10 | 09:02

krijgen we nu weer een 100-dagen toernee?

necrosis | 15-06-10 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken