Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LGF ontmaskert croppende fotograaf Reuters

magunietzienvanreuters.jpg Gaan we weer. In 2006 werd persbureau Reuters gigantisch over de knie gelegd toen het Amerikaanse weblog Little Green Footballs ontdekte dat een fotograaf zelfstandig extradramatische rookwolkjes op een foto van Beiroet had gesoept. Er werden meer gevallen van creatief photoshoppen ontdekt en Reuters stapelde excuus op excuus. Maar anno 2010 lijkt het persbureau weinig bijgeleerd te hebben. Wederom onthult Little Green Footballs dat de foto's genomen aan boord van het Turkse 'hulpschip' Mavi Marmara wel heel typisch in formaat zijn gewijzigd. Zo blijkt een pica "taken by the peace activists” door Reuters precies zo gecropped dat een mes net buiten het beeld valt. HIER het origineel uit de Turkse krant Hurriyet. HIER de Reuters variant. Kan natuurlijk toeval zijn. Maar check DEZE FOTO dan. Alweer Reuters. En wederom een joekel van een aardappelschilmes eraf geknipt. Dit keer samen met een een plas bloed op de armleuning. Dat zijn natuurlijk ook helemaal geen relevante nieuwsfeiten voor een internationaal persbureau. Blijkbaar is de foto ook nog eens expres donker (lichter en nog lichterder) gemaakt om de gewonde Israëlische soldaat op de grond onzichtbaar te maken. Tot zover de voedselhulp op de Turkse rijstboot.

Reaguursels

Inloggen

Goh wat een verrassing doe us ff gauw een artikel over de eigenaren van reuters en de andere persbureaus dan verbaas ik me ook nog eens ergens over.

macwereldburger | 08-06-10 | 21:24

Vermeldde :P

De Bellig | 08-06-10 | 16:02

Niks is meer echt. We zadelen hele generaties na ons op met foto's die niet echt zijn. Nep, Gesjopt, opgepimpt, erger gemaakt. De media maar ook overheden en uiteraard de heren persfotografen zijn hier schuldig aan. KUDT photoshop.

snap_shootert | 08-06-10 | 15:44

Het aantal verontwaardige mensen wat betreft de arme vredes activisten is iig in dit topic op een hand te tellen.

Larevenge | 08-06-10 | 15:31

Roadblock | 08-06-10 | 01:44
Dat zijn argumenten waarmee ik wilde aantonen dat het onwijs is om zomaar partij te kiezen voor Israël, niks Ketman. Ik vermelde tevens dat het personeel van de Flotilla stun gernades zou gebruikt hebben.

De Bellig | 08-06-10 | 15:01

Ik sla de Volkskrant open (oeps)
Zie de foto van dit artikel
Man met mes staat erop
Ondertitel: Foto Reuters

Geen photoshop, geen censuur... zelfs niet in de azijnbode....

Is deze hele discussie nu van tafel? Geen complotten van links of rechts?
Gaat de schrijver nu een mea culpaatje doen? Of blijft iedereen hier huilie huilie doen zelfs als het ongelijk blijkt?

magikdatzeggen | 08-06-10 | 13:16

@ Bokko | 08-06-10 | 03:23

Die kromme is een jihad mes boven op een jihad vlag met nog meer vlijm scherpe messen en combat messen. De hamas tuig wilde gewoon doden en gewonden veroorzaken en de soldaten van de IDF gijzelen.

You mess with the IDF you die, simpele stelregel dat hamas zich
ter harte moet nemen.

solidstate | 08-06-10 | 04:11

@Noord-Europese Unie | 08-06-10 | 02:35
"Photoshopped images"? wtf? Gewoon wat knip werk.
Ohja voor alle wijsneusjes, zoek jullie mesje dan, was van de militair zelf..
www.dewereldmorgen.be/sites/default/fi...

Bokko | 08-06-10 | 03:23

Wat niet wil wegnemen dat ik LGF hiervoor gewoon dikke credits geef.

threewing | 08-06-10 | 03:06

Little green footballs heeft anders ook wel wat bij elkaar geshopped, hoor. Zo was er een foto van Filip deWinter en een of andere sympathisant, uit de (neutrale) achtergrond gecut en geplakt voor een zootje demonstrerende nazi-skinheads... Daar is nog een kleine blog-rel uit voort gekomen... Vette ruzie tussen Robert Spencer en Charles Johnson. Jammer, heel jammer. (Zoek naar achtergrond info: www.jihadwatch.org archieven trefwoord LGF of Little Green Footballs)

threewing | 08-06-10 | 03:03

Smeerkezen. Maar ik zie op de website geen enkele poging van Reuters zich hiervan te distantiëren. Dus maar briefje gedaan - copy/paste gerust, hoe meer hoe beter:
Dear Sir/Madam,

Where can I find the official Reuters statement concerning the Photoshopped images onboard the Turkish vessel - hiding blood stained knives and injuries of Israeli soldiers?

Concerning politicised gravity of the situation and the controversy it has provoked, being a reporter, I would appreciate to find your official statement.

Sincerely,

Noord-Europese Unie | 08-06-10 | 02:35

De Bellig | 07-06-10 | 22:40
Wat er onzuiver aan je redenering is, dat je aan de ene kant aangeeft dat er een onafhankelijk onderzoek afgewacht moet worden voordat er partij gekozen kan worden, terwijl je aan de andere kant door opmerkingen als ' verbàzend dichtbij' , 'heel erg mysterieus' en ' beruchte reputatie' al duidelijk maakt welke partij je zelf gekozen hebt, of welke stemming je wil zetten.
Anyway, De Israelisch hebben met deze slachtoffers niets te winnen. Geloven dat Hamas niet in staat zou zijn om goedwillende activisten als dekmantel voor haar eigen geweldadige doeleinden te gebruiken noem ik pas naief.

Roadblock | 08-06-10 | 01:44

De piraat op de foto waar het mes weggehaald zou zijn is gewoon ontwapend. Hij had het mes aan zn rechter scheenbeen hangen. De matroosjes hebben het afgepakt. Goed dat Reuters dat eraf haalt, anders gaan mensen weer de verkeerde dingen denken.... Moet je altijd doen ontwapenen, anders vallen er nog doden.. ohja check maar hoe de matroos hem ook vast heeft.. fail complot -1

Bokko | 08-06-10 | 00:00

Mensen zijn ook niet te vertrouwen met dit soort crap, dan doet Israël wat fout en dan een Islamitisch land, laat ze elkaar maar lekker afslachten het zal mij een zorg wezen.

dlb | 07-06-10 | 23:31

FEIT: Geert Wilders loopt week in week uit de Israëlische ambassade in - waiting for orders. It's official - check the sources.
FEIT: GS is Geert Wilders niet ongenegen (of zijn wij allen gek?)
FEIT: beide zijden in dit conflict zijn gecertificeerd LEIP. Rustig doorlopen mensen, afwachten tot beide zijden beseffen dat niemand kan winnen en dus toch alsnog de vrede uitbreekt - zie Noord-Ierland
FEIT: tot die tijd beide zijden negeren. En de GS-topics contra the local Arabs.

Prlwytzkofsky | 07-06-10 | 23:19

Roadblock | 07-06-10 | 22:04

Ik breng geen verhaal, ik geef slechts een voorbeeld van onderzoeksresultaten die op z'n minst dramatisch te noemen zijn. Een kant kiezen voor een onafhankelijk onderzoek volledig is afgerond vind ik erg naief, zeker onder de gegeven omstandigheden.

Of noodweer in het spel is, dat laat ik in het midden. Maar 9 doden, waarvan vijf in de rug beschoten wijst zou op een erg uitzonderlijke noodweer-situatie wijzen. Als je dan als "aanvaller" heel erg mysterieus gaat doen en een internationaal onderzoek zit af te wijzen, dan moet je niet verwachten dat iedereen jouw versie van de feiten voor waar neemt. Laten we niet vergeten dat Israël een beruchte reputatie heeft op dit gebied -> feit (niks tendentieus).

Mijn verbazing is niet gebaseerd op een teneur. Het gaat gewoon om wat ik rond dit incident verneem en nog niet heb kunnen vernemen, en de voorbarige verdediging van de aanvallende partij die ik hier aantref.

De Bellig | 07-06-10 | 22:40

Hou het gewoon simpel, kies voor Israël of tegen en blijf consistent. Alle nieuws is toch list en bedrog want onafhankelijke pers van enig formaat bestaat al lang niet meer. Daarvoor zijn de belangen te groot. *Kadima! zegt*

Mike Gaatjeniksaan | 07-06-10 | 22:11

De Bellig | 07-06-10 | 21:42
Ik begrijp dat je verbaasd bent dat Israel verdedigd wordt.
De teneur is namelijk dat Israel het altijd fout doet-hoe dan ook.
Je laat een aantal dingen weg in je verhaal- dat heet overigens volgens de Koran 'Kitman'. Ongeveer zoals Reuter dingen weglaat. De Nos laat ook heel veel dingen in zijn berichtgeving weg.
Gelukkig zijn er nog mensen, die andere berichtgeving bekijken als wat de normale media ons believen voor te schotelen.
Voor wat betreft je autopsie verhaal:
Wel eens gehoord van noodweer? Ook een nederlandse militair mag bij direct levensgevaar, of direct gevaar voor het leven van een kameraad zonder waarschuwing schieten. Op wat voor afstand dat iemand zich bevind is dan irrelevant. Als iemand met een stalen staaf een liggende kameraad de hersens probeert in te slaan lijkt mij eigenlijk zo'n geval.

Roadblock | 07-06-10 | 22:04

Correctie: De slachtoffers werden van dichtbij neergeschoten (in de rug of het achterhoofd), bij één onder hen bedroeg de afstand 2 cm tot 14 cm. Verandert weliswaar niks aan de zaak, maar juist is juist.

De Bellig | 07-06-10 | 21:47

Het is een complexe zaak. Er werd blijkbaar ook een stun grenade in een sloepje van de Israëlische troepen gegooid, dan ga je ze alarmeren natuurlijk. Is dat voor hen een reden om 9 mensen door het hoofd te schieten, van nabije afstand? Een (Turkse) autopsie wees uit dat vijf van de slachtoffers in de rug of het achterhoofd geraakt werden, vanop 2 tot 14 cm afstand.

Da's toch verbàzend dichtbij, niet?

Ik wacht de resultaten van een onafhankelijk onderzoek af vooraleer een mening te vormen over deze gebeurtenis. Als Israël een onafhankelijk onderzoek toelaat ten minste. Ze willen de zaak blijkbaar binnen eigen kringen oplossen. Hmm, wat als Iran iets dergelijks gedaan had. Een "eigen" onderzoek zou onbespreekbaar geweest zijn voor de internationale gemeenschap.

Ik ben trouwens verbaasd over de manier waarop Israël hier verdedigd wordt terwijl het nu net dié kant is die zich heel afhoudend gedraagt tegenover een onderzoek van het incident. Vanwaar die naïviteit?

De Bellig | 07-06-10 | 21:42

Ik denk dat ik maar in Israël ga wonen.
Zij weten tenminste hoe je met dat soort tuig moet omgaan

Raymen | 07-06-10 | 21:17

+/- 485 denk ik MB79

Tinus Trekveer | 07-06-10 | 20:55

Stel je 500 Koerden of Armenen voor die 15 Turkse commando's met messen en knuppels aanvallen. Hoeveel Koerden of Armenen zouden er dan nog leven denk je?

MB79 | 07-06-10 | 20:48

Goed artikel ! Mag ook wel s gezegd worden. \o/

D. Bunker | 07-06-10 | 20:36

Nou om even kort te zijn over die ruziemakers. Ik heb het filmpje gezien en die palestijnios begonnen toch echt met geweld in te hakken op die eerste 4 militairen, nou dan knalde ik je ook overhoop als ik zo'n overmacht los zie gaan op mezelf en mijn maten. Voor de rest, het zal me echt m'n reet roesten wat daar gebeurd.

Tinus Trekveer | 07-06-10 | 20:33

Willem4246 | 07-06-10 | 18:42
Hoe leg je uit dat de egyptenaren volgens jou ook geen humanitaire goederen doorlaten?

Roadblock | 07-06-10 | 20:28

Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 19:40
Ja vanuit gaza kunnen mensen ook nog steeds de grens over om medische hulp te vragen bij de Israëlische ziekenhuizen. Afgelopen jaren dus ook al veel keren gepoogt om er misbruik van te maken. Staat nog wat duidelijker in die grote copypaste van mij.

repulse | 07-06-10 | 19:58

@Monkeyman
Allereerst: preëmptief en preventief opereren in internationale wateren ligt gewoon vast in het internationaal recht.

Zwaarbewapend? Lees eens, wees eens geïnformeerd! Als Sayeret13 dit meteen hard had willen aanpakken, was dat heus wel anders gegaan. De commandant ligt overigens zwaar onder vuur vanwege zijn beslissing in eerste instantie niet-lethale wapens te gebruiken.

Bovendien, alles wat Gaza binnen komt aan hulp (en ja, dat komt er nog, ook vanuit Israel), wordt meteen in beslag genomen door het 'democratisch' aan de macht gekomen Hamas, dat bewezen schijt heeft aan alles wat niet-Hamas is. Ik snap dan ook niet, dat mensen onder het mom van humanitaire hulp een dergelijk theocratisch 'regime' blijven steunen.

@ repulse
Right on! Overigens, mensen uit de West Bank (Gaza weet ik niet) die dringende medische hulp nodig hebben, worden gratis in Israelische ziekenhuizen geholpen.

Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 19:40

Vroegâh knipte je er gewoon een stukkie af, of stelde de vergrotingskoper nét iets hoger af dan 't papiertje aan kon. Drukte je door. Hield je tegen. Kraaide geen haan naar.

Jerry Nick | 07-06-10 | 19:19

Dus, een halve dag en 200 comments verder, en ik heb nog geen PielewaaierT, Scheten-wapperT, Phoenix of volksmennerT gezien.
Rara, waarom dat nou?

ZKH EénOog | 07-06-10 | 19:18

Willem4246 | 07-06-10 | 18:42
Het punt is dus dat het met het niet doorlaten van humanitaire goederen nogal meevalt. Er is geen honger en medische goederen mogen naar binnen.
Geen cement want daarmee kan Hamas Hezbollah style fortificaties bouwen.
Er staat voldoende info in eerdere reacties.

Flashheart | 07-06-10 | 19:12

Kut activisten. Kom op als de Israeli,s een echt attack hadden willen uitvoeren, waren er wel 60 man tegelijk via de lucht en het water binnen gekomen.
Vreedzame activisten, lik mijn reet, Turkse Erdogan likkers en "Islam" lovers.
Binnenkort niet meer lekker shoppen in Instanboel, zonder kopvod.
En Turkije, hou ze in de gaten, en dan heb ik het niet over de Ataturk stroming
die beste man zij 80 jaar geleden al, Staat scheiden van geloof !!!

fotofuck | 07-06-10 | 18:50

Als Israël gewoon humanitaire goederen de Gaza-strook inlaat (wat elk zich zelf respecterend land zou doen), was zo'n vredeskonvooi helemaal niet nodig geweest.

Willem4246 | 07-06-10 | 18:42

Flashheart | 07-06-10 | 18:12
Ja, uiteraard, daar had ik nog even snel naar gezocht, maar niet gevonden. Misschien staat het wel ergens.

Eek the Cat | 07-06-10 | 18:36

Nou nou, ze hebben wat keukengerei van de foto geknipt en met het contrast gespeeld om een slechte overbelichte foto nog enigszins toonbaar te maken en dat hebben ze naar mijn mening nog goed gedaan ook!

Misgeslagen Plank | 07-06-10 | 18:35

Willem4246 | 07-06-10 | 18:13
Well over a million tons of humanitarian supplies entered Gaza from Israel over the last 18 months equaling nearly a ton of aid for every man, woman and child in Gaza. Millions of dollars worth of international food aid continually flows through the Israeli humanitarian apparatus, ensuring that there is no food shortage in Gaza.

Food and supplies are shipped from Israel to Gaza six days a week. These items were channeled through aid organizations or via Gaza's private sector.

IDF coordinates the transfer of truckloads of humanitarian aid on a daily basis.
Archive Photo: IDF Spokesperson

Large quantities of essential food items like baby formula, wheat, meat, dairy products and other perishables are transferred daily and weekly to Gaza. Fertilizers that cannot be used to make explosives are shipped into the Strip regularly, as are potato seeds, eggs for reproduction, bees, and equipment for the flower industry.

In 2009 alone, more than 738,000 tons of food and supplies entered Gaza. Pictures in local newspapers show local markets aplenty with fruit, vegetables, cheese, spices, bread and meat to feed 1.4 million Gazans.

In the first quarter of 2010 (January-March), 94,500 tons of supplies were transferred in 3,676 trucks to the Strip: 48,000 tons of food products; 40,000 tons of wheat; 2,760 tons of rice; 1,987 tons of clothes and footwear; 553 tons of milk powder and baby food.

In a typical week the IDF coordinates the transfer of hundreds of trucks containing about 15,000 tons of supplies. During the week of May 18, 2010 there were more than 100 truckloads of animal food, 65 trucks of fruit and vegetables; 22 truckloads of sugar, some 27 truckloads of meat, poultry and fish; and 40 trucks of dairy products. At holiday times, Israel increases transfers. During the Muslim holy days of Ramadhan and Eid al-Adha, Israel shipped some 11,000 heads of cattle into the Strip.

Maintaining medical aid for all in need

The medical corridor

No Palestinian is denied medical care in Israel. However, if the Hamas regime does not grant permits for medical care, the Israeli government can do nothing to help the patient. Israel will facilitate all cases of medical treatments from Gaza, unless the patient is a known perpetrator of terror.

Israel maintains a corridor for the transfer of medical patients out of Gaza, and about 200 medical staff members go through the crossings every month. Israel also helps coordinate the transfer of Jordanian doctors into Gaza.

In 2009 alone, 10,544 patients and their companions left the Gaza Strip for medical treatment in Israel. Moreover, there were 382 emergency evacuations from Gaza for medical purposes.

The Hadassah Medical Organization in Jerusalem donates $3 million in aid annually to treat Palestinians in Israel. Following fears of a swine flu outbreak, three Israeli hospitals were assigned to treat cases in the Gaza Strip and 44,500 immunizations were transferred to the Strip.

Since 2005, Palestinians exploited medical care arrangements more than 20 times to carry out terror attacks.

Medical equipment

In 2009, some 4,883 tons of medical equipment and medicine were brought in.

In the first quarter of 2010, Israel shipped 152 trucks of medical supplies and equipment into Gaza. In a typical week (in May 2010), some 37 truckloads of hygiene products were shipped to Gaza through the land crossings. In addition, a new CAT scan machine was recently shipped to Gaza.

In 2009, Israel coordinated the transfer of medical supplies for the disabled including wheelchairs, crutches and first aid kits. Other equipment shipped to Gaza include heart-monitors, baby feeding tubes, dental equipment, medical books, ambulance emergency equipment, artificial limbs and infant sleeping bags.
Pleurt toch op man, israel levert alles wat nodig is, behalve spullen die gebruikt worden voor aanvallen op israel en de creatie van smokkeltunnels.

repulse | 07-06-10 | 18:26

@ Willem4246 | 07-06-10 | 18:13
Ik heb geen moeite met die blokkade, er komt overigens veel meer binnen dan de pro-palestina lobby zegt. De bevolking van Gaza heeft Hamas gekozen, die de verkiezingen ingingen met de belofte dat ze de gewapende strijd tegen Israel zou voortzetten en daar is de huidige situatie het gevolg van.
Israel heeft Gaza tot de laatste meter verlaten en kreeg daarop 4000 raketten van Hamas. Daarna volgde de blokkade.
Als Hamas geweld afzweert en Israel erkent is de blokkade morgen over.

Flashheart | 07-06-10 | 18:26

De Israëlische soldaten krijgen te horen dat er boten met wapens komen om de vijand van Israel te bewapenen.
De soldaten hebben gezworen hun land te beschermen, tegen elke vijand.
Ook als ze denken dat die vijand zich voordoet als humanitaire vredes-hulp.
Natuurlijk zijn de Israëliërs tot de tanden bewapend als ze de schepen enteren, sterker nog, dit is gebruikelijk.

Het mes ziet overigens niet uit zoals de messen die het Israëlische leger of de special forces gebruiken (aldus google images).

Overigens: als er echte 'wapens' op de boten aangetroffen waren, dan zou dit echt wel duidelijk en uitgebreid op het nieuws geweest zijn. Although "the absence of evidence is not the evidence of absence" (voor alle geenstijl.nl 'the boondocks'-fans, you know who you are!)

E2K | 07-06-10 | 18:24

@Willem4246 | 07-06-10 | 18:13, "De totale vruchtbaarheid van vrouwen in de Gazastrook behoort tot de hoogste ter wereld: gemiddeld 6,17 kinderen per vrouw (2003). De gemiddelde bevolkingsgroei is 3,8%. Terwijl de werkgelegenheid sinds het uitbreken van de tweede intifada alleen maar terugloopt, is bijna de helft (49,4%) van de bevolking in de leeftijdscategorie van 0-14 jaar.

Tijdens de oorlog van 1947-1949 nam het aantal inwoners van de Gazastrook toe van ongeveer 80.000 tot ongeveer 287.000 inwoners, voornamelijk door instroom van vluchtelingen. Sindsdien (tot 2004) is de bevolking nagenoeg vervijfvoudigd door natuurlijke groei."
nl.wikipedia.org/wiki/Gazastrook

Anticonceptie gebruiken, dat zouden meer mensen moeten doen.

gentle giant | 07-06-10 | 18:18

@Flashheart: zeg er even bij dat de schrijver een "stalwart defender of Israel" is. Ik merk dat aan meer reacties hier: zonder naar de feiten te kijken worden de daden van Israel goedgepraat. Natuurlijk was de entering 'unwise' en waarschijnlijk ook tegen de regels. Vergeet niet dat de blokkade van de Gazastrook illegaal is. Israel heeft wellicht het recht om munitie, wapens, bommen e.d. aan de grens tegen te houden, maar niet om eerste levensbehoeften tegen te houden. Op dit moment is het zo dat op een stuk grond iets groter dan Texel meer dan een miljoen mensen vast zitten. Ze mogen de grens niet over, ze hebben geen eigen aanvoerwegen. Logisch en gelukkig dat er mensen zijn die de onschuldige bevolking in de Gazastrook willen helpen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Willem4246 | 07-06-10 | 18:13

Eek the Cat | 07-06-10 | 18:07
Een nederig excuus van Al-Reuters is wel op zijn plaats denk ik.

Flashheart | 07-06-10 | 18:12

Als je nu reuters.com checked, dan staan de originele foto's er weer op.

Eek the Cat | 07-06-10 | 18:07

@Monkeyman | 07-06-10 | 17:56, "Als men die schepen had willen tegenhouden waren er heel andere alternatieven voorhanden geweest."
Zoals: Rammen, torpederen?

gentle giant | 07-06-10 | 18:01

@Lontekikker | 07-06-10 | 17:29

Een linkse lul, moi ? Mij is al veel verweten, maar dat nog niet :)))

Jij kunt in elke geval ook beter schelden dan lezen. Je bent in elk geval al geheel en al door het Israelisch media-apparaat gebrainwashed. Die commando's hadden daar niets te zoeken, en konden door hun manier van optreden verwachten op weerstand te stuiten,zeker op het Turkse schip, en de verantwoordelijkheid voor de slachtoffers ligt dan ook geheel bij de Israelische overheid. Daarnaast hebben meerdere opvarenden verklaard dat er direct met scherp geschoten werd. Hoe het ook zij : het was van meet af aan een slecht geplande en riskante actie, zeker voor een professioneel leger als het IDF. Als men die schepen had willen tegenhouden waren er heel andere alternatieven voorhanden geweest. Ook het feit dat van de schietpartij zelf geen beeldmateriaal is vrijgegeven is veelzeggend-andermaal een staaltje Israelische censuur. Zwaar bewapende commandos' die hun piraterij beantwoord zien met messen en pijpen, en die dan achteraf de vermoorde onschuld spelen, je moet maar durven.
Het is me ook een raadsel waarom het al of niet vermeende Islamisme hier er door sommigen met de haren bijgesleept wordt. Ja, en ? Maakt dat de Israelische actie ineens gerechtvaardigd ?

Monkeyman | 07-06-10 | 17:56

ik had beter verwacht van reuters, sterker nog, ik ga nu ook twijfelen aan andere foto's van ze en ik vond ze altijd zeer goed. Kan die irritante huilmiep van een de jong nu ook een schop onder d'r reet krijgen?

sufkut | 07-06-10 | 17:53

@dutchdj | 07-06-10 | 17:18, hé hé, eindelijk iemand die inhoudelijk wil discussiëren.
Wil jij mij dan eindelijk uitleggen wat het verschil is tussen Israël en Marokko als bezettende mogendheid, ik kom er namelijk niet uit

gentle giant | 07-06-10 | 17:51

Jullie snappen het niet. Reuters heeft dat mes er niet afgecropped, die Turkse krant heeft het erbij gecropped!

Specy | 07-06-10 | 17:50

Willem4246 | 07-06-10 | 17:33
Je bedoelt die beelden van dat stelletje terroristen, die internationale regelgeving aan hun laars lappen, roepen dat ze hun doel bereiken of als martelaars willen sterven?
Dat zijn geen vredesactivisten...

repulse | 07-06-10 | 17:42

So, Reuters can not be trusted anymore.
Mensen beseffen nog steeds niet de diepgewortelde haat die islamisten hebben t.o.v. Joden, niet op grond van rede, maar op grond van religie; het is een haat die gecultiveerd wordt door imams, geestelijken en politici als erdogan; elke vrijdag weer wordt de haat levend gehouden.
Dat maakt het zo eng. Deze morele dwazen denken werkelijk dat Allah himself, middels een engel middels een profeet, verordineerd heeft dit volk uit te roeien. Het komt niet eens in hen op te vermoeden dat deze 'profeet' deze regels uit zijn duim zoog als gevolg van zijn persoonlijke haat tegen Joden, omdat ze hem niet onderdanig wilden zijn.
Meneer Job Cohen, als u nog een greintje Joods gevoel in uw donder heeft, zeg dan eens openlijk dat dit onacceptabel is. Pak die imams en dat geloof aan. Zij horen niet mee te tellen. Stop uw Verraad van Links.

Fijnstoffer | 07-06-10 | 17:37

De beelden van de vredeactivisten zijn tenminste openbaar. Israël laat alleen de haar welgevallige 10 minuten zien. De rest (drie uur beeldmateriaal?) blijft geheim.

Willem4246 | 07-06-10 | 17:33

Als de Israëliërs half zo slecht zouden zijn als jullie idioten wensen over te laten komen. Dan zouden ze voor ieder raket aanval direct een mortier aanval op een willekeurig target binnen gaza terug plaatsen.

repulse | 07-06-10 | 17:32
-weggejorist-
Lontekikker | 07-06-10 | 17:29

dutchdj | 07-06-10 | 17:14
www.israelnewsagency.com/israelterrori...
Alsjeblieft, hier is de reden waarom de blokkade nodig is. De reden dat dit soort aanvallen op dit moment niet meer gebeuren is niet omdat de wil aan de kant van de palestijnen er niet is, maar omdat Israël om de veiligheid van haar burgers te garanderen de mogelijkheden heeft weggehaald.

repulse | 07-06-10 | 17:23

@ ikker | 07-06-10 | 17:16
Als je geen inhoudelijk antwoord kan geven hou dan gewoon je bek, überlutser!

dutchdj | 07-06-10 | 17:18

dutchdj | 07-06-10 | 17:14
niet iedereen is pro palestijn(terroristen), lutsert!

ikker | 07-06-10 | 17:16

Buiten het feit het soepen van foto's door dergelijke organisaties alles behalve nieuw is mogen jullie ook de verhouding mes versus machinegeweren eens belichten. Echt weer zo'n pro Israël stront topic dit, gaat nergens over. Wanneer gaan jullie (gesoepte) foto's van met bulldozers tot puin gereden huizen van Palestijnen laten zien? Lutsers...

dutchdj | 07-06-10 | 17:14

Monkeyman | 07-06-10 | 17:01
Als wilden gaan schieten? Sukkel. Als de agressie van Israëlische kant was gekomen hadden er doden op ieder schip gevallen, dan was geen enkele commando gewond geraakt. De Israëliërs hebben een vele malen hogere beschaving bereikt als dat jij ook van kan dromen achterlijke barbaar. Ik zou bijna gaan vragen of je aub zou willen emigreren naar de gaza, maar om Israël met nog zo'n randdebiel extra op te schepen gaat me net iets te ver.

repulse | 07-06-10 | 17:12

@Monkeyman | 07-06-10 | 17:01, "Wie kaatst kan de bal verwachten."
Dat zeg ik ook tegen de rossende 'vredesactivisten'.

gentle giant | 07-06-10 | 17:07

@nachtschilder | 07-06-10 | 15:41
Ehm. Nee? gewoon: het viel me op toen ik het live zag op tv: dat hij er zo slecht op stond. Toen heb ik mijn mobieltje gepakt en wat fotos gemaakt, en die fotos heb ik onbewerkt online geplaatst:
s826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...

Daar is dus geen filter of wat dan ook aan te pas gekomen: what you see is what you got that day, from the nos, over de kabel/ether, een keer of 6.

De uitzending gemist versie is veel vager (is altijd) dan de live uitzending, daarop was het niet te zien. Maar een ieder die die ochtend tussen 07:00 en 8:40 het ochtend journaal op tv keek: kreeg die beelden EXACT zoals ik die online gezet heb te zien.

Als jij beweert dat ik die fotos door een filter oid heb gehaalt: bewijs dat dan, en toon mij de ongefilterde fotos van het journaal die ochtend. Heb je geen fotos van het journaal die ochtend? ik wel: ze staan online.

@breinpulp | 07-06-10 | 16:42
Wie dacht je dat die fotos had ingezonden dan? (doet buiging)

BasKoning | 07-06-10 | 17:07

Kunnen ze N-Korea niet inhuren om daar de grens te bewaken?
Die hebben torpedo's genoeg.

Echt waar? | 07-06-10 | 17:05

@Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 16:51

Of de entering van het Israelisch leger legitiem is, is nog allerminst een uitgemaakte zaak. Het ziet er nog steeds naar uit van niet, vooral omdat de zeeblokkade zelf die deze entering zou rechtvaardigen onrechtmatig is. Zoals het meeste dat Israel doet jegens de palestijnen onrechtmatig is. Daar heeft enig Islamisme of niet verder niets mee te maken.
Messen of niet, ik kan weinig medelijden opbrengen voor zwaar bewapende commando's die in internationale wateren dergelijke schepen enteren en als wilden gaan schieten. Wie kaatst kan de bal verwachten.

Wat mij betreft: fotosoepen of niet, no mercy voor dat Israelische tuig.

Monkeyman | 07-06-10 | 17:01

eerlijk is eerlijk, dit zijn de eerste vredesactivisten die ik ken die mensen neerknuppelen en steken. eigenlijk zijn het dus aggressivisten

over internationale wateren, dit zegt de internationale wet:

SECTION V : NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT

Neutral merchant vessels

67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:

(a ) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;

aspergie | 07-06-10 | 16:58

@zambezi
Niet helemaal hoor. De actie van Israel is militair legitiem geweest. Er zijn talloze grondslagen op basis waarvan een schip in internationale wateren mag worden betreden. Bovendien wist men vantevoren, wat het doel van het schip was. Men weigerde, zoals gentle giant al zei, te luisteren.

Zoals inmiddels op vele videos te zien is, waren de 'vredesactivisten' geenszins van plan de Israeli aan boord te laten en waren zij van meet af aan van plan dit te laten escaleren.

Om een lang verhaal kort te maken: er zijn, in het interationaal recht, ontzettend veel grondslagen voor een dergelijke actie. Dat verhaal van 'territoriale wateren' is complete kul.

@Mental K
Er zijn inmiddels ook opvarenden die hebben beweerd als martelaar te hebben willen sterven.

Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 16:51

@Zeldzame Zaadstengel

tjah kijk, dat is nou het vechten voor een goede zaak(in jou ogen), idealisme zoals wij nederlanders dat amper kennen. Als je het doet doe het dan goed mentaliteit.

Ik zeg ook niet dat het een hele snuggere actie was, maar het feit dat er zo hard wordt opgetreden neem ik Israël wel kwalijk ja.

@De La Puerco
Gelukkig heb ik het hier over de palestijnen, en niet over de islam in het algemeen. Trouwens, om dan in dat kader te spreken moeten we hele andere vergelijkingen aanhalen, en ik weet niet of de islam er dan zo verschrikkelijk boven uit steekt met het dodental.

kanaltijd | 07-06-10 | 16:50

-weggejorist-

Gokmaar | 07-06-10 | 16:45

Die (specifieke) k*tturken mogen blij zijn dat het IDF ze niet allemaal heeft doorzeefd. Je zult je land maar moeten verdedigen tegen turken met moordmessen. De EU moet als reactie gewoon duidelijk maken dat de grens met Europa eeuwig ligt bij de Bosporus.

ikker | 07-06-10 | 16:45

@BasKoning 15:18u.

plagiaat pleger, dief, charlatan!
tinyurl.com/23tfgle

Bronvermelding is wel zo netjes.

breinpulp | 07-06-10 | 16:42

Kzag ook nog een interview met een opvarende extreem gesluierde dame op dat schip.. die gaf aan;' we bereiken Gaza of de hemel' nee lekkere instelling voor 'hulpverleners'. Lijkt mij eerder een stelletje Jihadisten door dat interview.

mental K | 07-06-10 | 16:41

@zambezi | 07-06-10 | 16:32, nope, Israel heeft verzocht de koers te verleggen en heeft daar een "fuck you" op teruggekregen.
Somalische piraten worden liever ontvangen dan de IDF seals, m'n beste.

gentle giant | 07-06-10 | 16:38

@0105300 | 07-06-10 | 16:10 Uhh, ja, nee, die figuren die 70 jaar geleden hun rechterarm omhoog zwaaiden waren socialisten, ff de geschiedenisboeken naslaan svp, die waren niet echt te vergelijken met GSvolk van nu.

mental K | 07-06-10 | 16:37

zambezi ga eens wat studeren en breng uzelf op een hoger niveau , want nu komt er aleen maar onzin uit.

"volgens mij...." inje betoog spreekt boekdelen.

3,14mel | 07-06-10 | 16:36

De Israëlies hebben dat schip in internationale wateren aangevallen en volgens mij mag je je dan ook verdedigen zelfs met wapens ze hadden die Israëlies dus gewoon kunnen neerknallen en dan nog was het legale zelfverdediging geweest. Als ik op mijn zeilboot door piraten wordt aangevallen in internationale wateren en ik vind het nodig om mij ak47 op hun leeg te schieten is dat mijn volste recht.

zambezi | 07-06-10 | 16:32

Kleautviolen daar bij Reuters. Meehelpen aan objectieve journalistiek is ver te vinden

Ebert de R | 07-06-10 | 16:27

@0105300 | 07-06-10 | 16:10
FEIT: Marokko onderdrukt de Sahrawi's.
FEIT: Marokkanen in Nederland steunen Marokko onvoorwaardelijk omdat ze hypocriet zijn. En dat praat je niet recht want het blijft zo krom als het zwaard van Mohammed.
nl.wikipedia.org/wiki/Intifada_voor_de...

gentle giant | 07-06-10 | 16:25

@bwahaha | 07-06-10 | 14:27
"Overigens zijn dat soort messen standaard voor zeelieden, als ik mij niet vergis. En is het helemaal niet gek dat die gebruikt worden wanneer gewonden acuut moeten worden geholpen."

Nee lieverd, ik als ex handelsvaart mensch weet, niet denk maar WEET, dat kartelmessen NIET 'standaard' zijn.
Hoogstens een vouwmesje om je nagels schoon the maken of een leatherman.
Hoe help je gewonden met een mes trouwens?

@dienstweigeraar... | 07-06-10 | 15:16
Enorm leger? Een paar soldaten tegen een boot vol provocateurs?
Kijk jij geen video? Wie viel wie aan?

ratseflats | 07-06-10 | 16:25

0105300 en Willem4246 denk nou zelfs eens logisch na zonder berichtgeving van de twee zijden erbij te halen.

Dan kan je niet anders dan tot de conclusie komen , dat Israel geen enkel voordeel zou hebben bij het neerschieten van 9 mensen, behalve dan een hoop PR ellende.

M.a.w. denk zelf eens goed na

3,14mel | 07-06-10 | 16:24

Gek. Laten jullie ook even de eerste 30 minuten beeld en laatste drie uur beeld van de Israelische marine zien? Ik ken alleen de 10 minuten die Israel heeft vrijgegeven en waar Israel schijnbaar meer als slachtoffer naar voren komt.

Willem4246 | 07-06-10 | 16:18

Reuters heeft een paar mollen op de redactie. Hoog tijd om daar de bezem door te halen. Toch de backgroundcheck maar wat grondiger doen bij het aannemen van redactiepersoneel, he?

prakkie | 07-06-10 | 16:18

-weggejorist-

0105300 | 07-06-10 | 16:10

@bwahaha | 07-06-10 | 14:24

dat praat je ook maar na van een of andere bron of was je er zelf bij ?

3,14mel | 07-06-10 | 16:05

Ik denk toch dat croppen van foto's minder erg is dan foto's van jaren geleden gebruiken om de wapens te tonen die zogenaamd aan boord van de Mavi Marmara gevonden waren, zoals Israel deed www.flickr.com/photos/israel-mfa/46623...

Belfastchild | 07-06-10 | 16:02

@vagehond | 07-06-10 | 15:48
Komt bij dat die commando's zwaar belaagd werden. Hoezo vreedzaam?

Sliptong | 07-06-10 | 16:00

Zo zie je maar weer dat je alleen in jezelf kunt geloven.

E.Hitman | 07-06-10 | 15:59

Goh, goh, een paar vage fauteaux en een resem reaguurders met voorbarige conclusies: Activist met prikker in de hand, boe schande! Of net ontfutseld aan menheertje de commando in volle uitrusting, Duh ? Wie zal het zeggen... Ik was er niet bij dus dat wordt speculeren en speculeren is niet gezond, kijk maar naar de beurs...
Inderdaad weer lekker stukie tendentieus en ongefundeerd.

Max Bal | 07-06-10 | 15:57

Ah ok, sorry, zag het mes niet dat ze eruit geknipt hadden.

fappefras | 07-06-10 | 15:54

Had Geert W. toch gelijk dat er vreemde dingen gebeuren op zogenaamde hulpboten en andere convooien ten bate van Palestina, maar Geert is een racist en zo dus die hoeven wij niet te geloven.

Banketstaaf | 07-06-10 | 15:50

We con de world, we con the peopleee

Bokito ergo sum | 07-06-10 | 15:50

Gelukkig is de Israelische televisie altijd fair, toch?
Beide partijen vertellen hun eigen verhaal, maar in de kern blijft het activisten met knuppels en messen tegen illegale, zwaarbewapende commando's die als eerste het vuur openden.
De schepen werden vanaf rubberboten met rubberkogels beschoten voor de commando's aan boord kwamen.
Ik zou zelf ook niet stil gaan zitten afwachten tot ze me kwamen afknallen...

vagehond | 07-06-10 | 15:48

'als je hoaxed doe het dan goed' .. zeggen wij hier op de volkskrantredaksie

nachtschilder | 07-06-10 | 15:47

nachtschilder | 07-06-10 | 15:44 Plus dat je je af gaat vragen wat er om die televisie heen stond en weggecropt is.

zeg maar jansen | 07-06-10 | 15:45

die filtertjes van Bas zijn ook erg primitief .. dan kan beter :)

nachtschilder | 07-06-10 | 15:44

nachtschilder | 07-06-10 | 15:41 Je televisie fotograferen is wel een heel erg primitieve manier van 'uitzending gemist'.

zeg maar jansen | 07-06-10 | 15:42

@BasKoning

goh Bas, helemaal zelf een filterje overheen gehaald (met elements ?)

pffff..

nachtschilder | 07-06-10 | 15:41

Ik zou zeggen: asfalteren, dat hele midden Oosten. Kudtzooi daar altijd.

God Zelf | 07-06-10 | 15:40

@fappefras | 07-06-10 | 15:36
Noem het irrelevant een mes. Ik noem het incorrecte journalistiek.

Sliptong | 07-06-10 | 15:39

Ach de heersende media. De sovjet propaganda zou er jaloers op geweest zijn.
Littlegreenfootballs deed het bij mij trouwens niet :o

Sebnalak | 07-06-10 | 15:38

Wat is nou precies het probleem dan? Dat ze een irrelevant stuk van de foto wegsnijden?

fappefras | 07-06-10 | 15:36

check gelijk dit even, dan weet je ook weer hoe het ertoe ging op de boot;

www.shameonturkey.com/

4sure | 07-06-10 | 15:34

@ BasKoning | 07-06-10 | 15:18
Aan deze zou GS een uitgebreid artikel moeten besteden om hun eigen scoupe te hebben.
De NOS is mogelijk nog erger dan de reuters.
Kom op Geenstijl hier hebben we ons eigen hollandse reuters scoupe.
Helemaal uitgewerkt en al. Overnemen en plaatsen.

solidstate | 07-06-10 | 15:33

@necrosis | 07-06-10 | 15:28
Hé, da's grappig. Je noemt net de hoofdbestanddelen van de Azijnbode: zout en karnemelk. Daar draait Pieter zijn "kwaliteitscourant" van.

Sliptong | 07-06-10 | 15:30

@Beëlzebul | 07-06-10 | 15:24
Sterker nog. Het zout tekort van afgelopen winter lag helemaal niet aan het koude weer...

Sliptong | 07-06-10 | 15:29

@Beëzelbul 15:24
Een silo zout?
Daar krijg je enorm dorst van, ik adviseer véél karnemelk.

necrosis | 07-06-10 | 15:28

@BasKoning | 07-06-10 | 15:18
Alsof we dat al niet deden ;) Maar bedankt voor de uiteenzetting. Goed gevonden! +een paar voor jou.

Sliptong | 07-06-10 | 15:28

In ander nieuws; Geenstijl sloopt server LGF.

Bomba Chipolata | 07-06-10 | 15:27

BasKoning | 07-06-10 | 15:18
So true!

La Vie En Rose | 07-06-10 | 15:24

-weggejorist-

Korreltje Zout | 07-06-10 | 15:24

@BasKoning | 07-06-10 | 15:18 Het NOS journaal moet je met ongeveer een silo zout nemen en dan nog is het hopeloos.

Beëlzebul | 07-06-10 | 15:24

BasKoning | 07-06-10 | 15:18
De feauteaux liegen er niet om.

Ashtrey | 07-06-10 | 15:23

@ jvlaam | 07-06-10 | 15:20
Lijkt op de Leidse balpenmoord.... vertel u eens verder...

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 15:23

@BasKoning | 07-06-10 | 15:18
Ik vind dat ze Femke op die foto ook demonieminiserendemon hoor! Ik wilde haar voor fotosoep nog wel doen, nu niet meer. Bedankt!

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 15:22

@Sjaakdelinkselul 15:08
Leave. Koekje. Alone!

necrosis | 07-06-10 | 15:21

Die man met dat mes was rustig zijn steak aan het eten toen er zo'n Israelier bij hem op tafel viel. Helaas viel die Israelier in zijn mes.

@ bwahaha
ga jij aub met de volgende boot mee????

jvlaam | 07-06-10 | 15:20

@Koekje-dr-bij? | 07-06-10 | 15:10
Blijft wel onbeschoft dat ze aan je brievenbus hebben zitten klauwen. Had u liever iets anders door de bus gewild?

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 15:19

@Rammstein | 07-06-10 | 15:13, viel me op, zit even te zoeken of ze volgens Mankell ff schnell moesten douchen.

gentle giant | 07-06-10 | 15:18

Ach ja. Verleden week zat ik tv te kijken, komt ineens dit plaatje 5 seconden lang in beeld tijdens het ochtendjournaal:

i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...
Even later nog een betere foto kunnen maken:
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...

En daarna: 2 keer 5 seconden lang dit beeld:
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...
Beter plaatje nog:
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...

Wat is dat? Enge fotos van Wilders! Waarom zou de NOS Wilders zo lelijk in beeld brengen? Gelukkig was het bij uitzending gemist lang niet zo erg:
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...

(links ziet u fotos van tv, rechts van uitzending gemist)

tja, zo draagt elk NOS journaal bij, aan het demoniseren van Wilders.

Kijk anders hoe de andere 2 kandidaten er die dag vanaf kwamen: (begin/eindshots, telkens 4 a 5 seconden lang in beeld)
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...
i826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...

Affijn. Wie de hele set wil zien: s826.photobucket.com/albums/zz188/BasK...

Mijn stelling: de NOS doet veel moeite om Wilders zo slecht mogelijk in beeld te brengen. De neutraliteit van het journaal kan u voortaan dan ook beter met een korreltje zout nemen.

BasKoning | 07-06-10 | 15:18

kanaltijd | 07-06-10 | 15:13

Meer dan 15.000 islamo terreur aanslagen sedert 9/11 met dodelijke gevolgen. Israel zal ook wel eens een foutje gemaakt hebben, maar die islamo-debielen spannen toch echt de kroon.

De La Puerco | 07-06-10 | 15:18

…de grootste internationale persbureaus Reuters en AP eigendom zijn van de belangrijkste bankiersfamilie ter wereld, de Rothschild familie?

Deze bureaus leveren hapklaar nieuws aan het journaal en de kranten, en bepalen daarmee wat nieuws is en wat wij als de waarheid beschouwen. Zij zijn de leveranciers van de informatie waarop wij onze keuzes moeten baseren.

Bron: stemniet.nl/wist_u_dat.php

uitderuifvreter | 07-06-10 | 15:18

kanaltijd | 07-06-10 | 15:13
oke stel: jij wordt aangevallen op je bootje door een enorm leger. Ze schieten op je... ga jij dan braaf ja en amen zeggen?
Nee ik vaar gewoon een blokje om. Duh...

sjaakdeslinksesul | 07-06-10 | 15:17

bwahaha, leest u mee? Met bijvoorbeeld:
Waarbenik? | 07-06-10 | 15:12
Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 15:05

Wat is uw commentaar?

Heau even | 07-06-10 | 15:17

oke stel: jij wordt aangevallen op je bootje door een enorm leger. Ze schieten op je... ga jij dan braaf ja en amen zeggen? ik zou denk ik ook wel iets achter de hand hebben..
.
Nee hoor, jij gaat je handen omhoog steken en in 5 talen "niet schieten, niet schieten" roepen. Wedden?

dienstweigeraar... | 07-06-10 | 15:16

@ kanaltijd | 07-06-10 | 15:13
Volgens mij werden ze al gewaarschuwd om vooral NIET met hun "bootje" langs te komen. Toch doen he?

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 15:16

Bakito | 07-06-10 | 15:08
Inderdaad. Die snor had er nooit moeten zijn geweest.

magentaplacenta | 07-06-10 | 15:15

De commando's gebruikten in eerste instantie een soort paintball guns, juist om niet-lethaal te kunnen opereren. Toen zij bijna gelynched werden en één van hen van bijna 10 meter naar beneden was gegooid, hebben ze met scherp geschoten.

Mensen die dit nog vredesactivisten noemen, die bovendien een organisatie als Hamas steunen, begrijpen er niets van, kennen de situatie niet of zijn domweg kwalijk bezig.

Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 15:13

gentle giant | 07-06-10 | 15:03
Mis je het erg, of een klein beetje ?

Rammstein | 07-06-10 | 15:13

o oke, dus het feit dat de activisten zich hebben verweerd praat het gedrag van Israël goed?
oke stel: jij wordt aangevallen op je bootje door een enorm leger. Ze schieten op je... ga jij dan braaf ja en amen zeggen? ik zou denk ik ook wel iets achter de hand hebben..

Oh trouwens ik ben niet links, maar ben wel tegen Israël gekeerd. Wisten jullie trouwens dat oud VVD minister zich ook tegen Israël heeft gekeerd, net zoals velen anderen specialisten? Eigelijk zijn alleen de joodse historici nog tegen de palestijnen.
Je kan er niet meer omheen: Beiden hebben hun fouten, Israël maakte de grootste.

kanaltijd | 07-06-10 | 15:13

Zou je een foto van Cohen zodanig croppen dat alle lelijks eraf is dan blijft er een plaatje over van een wazige lantaarnpaal die toevallig op de achtergrond stond.
En dan nog vind je die foto er op vooruitgegaan. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 07-06-10 | 15:12

@Zuurkool met Worst | 07-06-10 | 15:05,
was al bekend hoor, in eerste instantie zijn er geen vuurwapens gebruikt,
pas toen een stel agressieve Turken, die duidelijk geen idee hadden wie Ghandi was laat staan ook maar enig begrip hadden van 'vreedzaam' protesteren, helemaal losgingen op de militairen brak de hel los.

Op de andere schepen had men duidelijk meer kaas gegeten van vreedzaam demonstreren.

vander F | 07-06-10 | 15:10

De La Puerco | 07-06-10 | 15:06
Die heeft Reuters ergens diep in een la liggen. De foto's ervan, bedoel ik.

Detlev Tarnowitz | 07-06-10 | 15:10

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 14:48
Schotelwijkje in 010 noord.
43% op de niet-westerse allochtonenmeter.
Bizar hoor...
theezakjes, best schaamteloos.

Koekje-dr-bij? | 07-06-10 | 15:10

Probleem is dat Al-Reuters en andere Westerse pers in het Midden-Oosten gebruik maken van lokale Arabieren die onvermijdelijk een eigen kijk hebben op nieuws en nieuwsgaring.
Kudos voor LGF dat ze wederom Reuters aan de paal nagelen wegens oneerlijke berichtgeving. De lijst Pallywood produkties is lang en pijnlijk.

Flashheart | 07-06-10 | 15:10

Jajajaja, Reuters doet een volkskrantje!

GoedenMorgenDezeMorg | 07-06-10 | 15:09

Manipulatie is overigens al eeuwenoud. Rembrandt maakte een heel peloton schutters zwart om in het gevlei van een meisje te komen. Van Gogh haalde zelfs een oor weg om de aandacht af te leiden van de verrotte toestanden aan de andere kant van zijn schedel. Tot slot werd bij Adolf Hitler een groot deel van zijn snor weggegumd om associaties met de porno-industrie te vermijden. Het blijft natuurlijk triest deze respectloze omgang met de naakte waarheid, maar het is niks nieuws onder de zon.

Bakito | 07-06-10 | 15:08

paradoxical | 07-06-10 | 15:03
Inderdaad. Nog even en paranoia is geen ziekte meer, maar een talent.

juriste | 07-06-10 | 15:08

-weggejorist-

wurly | 07-06-10 | 15:08

necrosis | 07-06-10 | 15:01
Job wil koekje teabaggen.

sjaakdeslinksesul | 07-06-10 | 15:08

Detlev Tarnowitz | 07-06-10 | 14:56
Om dat van een soldaat afgepakte mes veilig te stellen? Om bij de railing van een schip het mes kwijt te spelen is slechts een eenvoudige wegwerp beweging nodig. Vraag mij overigens dan ook af wat er met het vuurwapen van de neergeknuppelde soldaat is gebeurd na het 'veilig stellen'.

De La Puerco | 07-06-10 | 15:06

goedzo! De islamitische draaierij wordt zo verder ontmaskerd, ze gaan over lijken om hun heilige zooi door te drukken, fuck gaza gewoon weet je?

Fatwa | 07-06-10 | 15:05

bwahaha | 07-06-10 | 14:32
Faalhaas.

magentaplacenta | 07-06-10 | 15:04

Zoiets lees ju nu nooit eens in de krant. Toch wel amusant, dat internet. Leerzaam ook.

Hansopje | 07-06-10 | 15:04

croppen is wat anders als dingen op een foto toevoegen. Croppen wordt sinds mensheugenis toegepast om zo een "beter" of pakkender plaatje te krijgen. Is niets mis mee.

je hebt zeiken en mierenneuken.... dit artikel gaat ietsje verder :]

flnt5 | 07-06-10 | 15:04

'I am seeing this happen right beside me. It is an absolute reality. People who have done nothing being driven like animals, being punished for their slowness.'
www.guardian.co.uk/theguardian/2010/ju...
Ik mis een beetje nog: RAUS, RAUS!

gentle giant | 07-06-10 | 15:03

Haha.. en dan lopen wij te zeiken op Italie. In Italië weten ze tenminste dat ze bedonderd worden.

paradoxical | 07-06-10 | 15:03

Het lijkt de volkskrant wel.

bosbaan | 07-06-10 | 15:03

Reuters is bijna 200 jaar eigendom van het handjevol elite dat het wereldtoneel bespeelt voor eigen gewin. Al sinds de slag bij Waterloo worden de mensen van alles wijs gemaakt of een kant opgestuurd. En nog steeds tot op de dag van vandaag staan alle nieuwsmedia paraat om de berichtjes over te typen zodra de Reuters-telex begint te ratelen.
Wat dit handjevol nu graag wil is oorlog in het MO, wie begint of wie wint maakt hun eigenlijk niet uit.

Frank Culemborg | 07-06-10 | 15:02

Detlev Tarnowitz | 07-06-10 | 14:56
Vandaar ook de schaamrode baretten.

Bakito | 07-06-10 | 15:01

@Koekje-dr-bij? 14:43
Stonden er trouwens nog verplichte waarschuwingen op dat theezakje zoals: thee is slecht voor de volksgezondheid, het kan je realiteitszin ernstig aantasten alsmede je ruggegraat ontkalken........
*grinnikT*

necrosis | 07-06-10 | 15:01

Ik lees al 3 jaar op deze site en post slechts incidenteel sinds vorige maand, maar "bwahaha" heb ik hier nog nooit iets zien verkondigen waarin ik me enigszins kon vinden. Zeker niet op het moment als politiek ter sprake komt.
Maar goed.... ieder het zijne.

chevronia | 07-06-10 | 15:00

Trouwens, kan RutgerT niet eens naar Gretta gestuurd worden om haar met dergelijke beelden te confronteren en te vragen waarom ze nu niet zeer geschokt is en op de barricades staat? Ik ben wel benieuwd naar hoe ze zich hier uit gaat lullen, wat ze natuurlijk gaat proberen. Of vindt Gretta het allicht normaal voor een humanitair konvooi om wapens in te zetten?

Heau even | 07-06-10 | 14:58

Ik geloof het, maar vraag mij nu wel af waarom Reuters dat doet ? Wat is het belang voor ze ?

Bigi Bana Boy | 07-06-10 | 14:57

Dat is dus wel het mes van die soldaat zelf he. De passivisten hebben het veillig gesteld. Dat krijg je dus, veel wapendragers worden door hun eigen wapens getroffen. Ik zou me rotschamen als elitesoldaat tussen dat klootjesvolk.

Detlev Tarnowitz | 07-06-10 | 14:56

Deze fotofraudeurs dienen in de gevangenis te worden gezet!

Lewis Lewinsky | 07-06-10 | 14:56

Ik vind het heel jammer en stom dat Israel meteen zoveel gezeur over zich heen krijgt. Die typische Gretta-houding heerst bij een hele hoop mensen, zelfs mensen die ik hoger had ingeschat (@dijkshoorn, ja jij). Israel heeft duidelijk bloed aan de handen, maar die idioten op dat ene (!, op de rest was niets aan de hand) schip zijn minstens zo fout.

Dhr. Priet Praat | 07-06-10 | 14:54

@Koekje-dr-bij 14:43
Gewoon "terug naar je maker 2.0"
Envelop, ongefrankeerd en met begeleidend briefje: op Geenstijl drinken wij geen thee, wij drinken sterke drank en bloed!

necrosis | 07-06-10 | 14:53

En dan blijven zeggen dat Nederland pro-Israel is... zucht.
Om te janken.
Geenstijl bedankt.

magentaplacenta | 07-06-10 | 14:52

@bwahaha | 07-06-10 | 14:27
Messen met bloedgoten zoals op de foto zijn uitsluitend bedoeld om mee te slachten, en geen standaarduitrusting voor zeelui. Dergelijke messen zijn in NL gewoon verboten omdat het moordwapens zijn.

rara | 07-06-10 | 14:52

So much voor het 'onpartijdige' Reuters.

mental K | 07-06-10 | 14:51

ik kan me de triggerhappy Israeli's goed begrijpen...

Gefle Bok | 07-06-10 | 14:49

Dat er gefotosoept wordt weet iedereen.
Het komt gewoon slecht over in de Arabische wereld, wanneer je spreekt over een konvooi met hulpgoederen en de opvarenden lopen gewoon met wapens te zwaaien (Een mes is een wapen. Niets meer niets minder. Alleen een Swiss knive met een kurkertrekker zie ik niet als wapen, maar als gereedschap).
Wanneer men keer op keer de berichtgeving vervalst zijn er altijd een paar gekken, die er helemaal in opgaan en tot alles in staat zijn.
Gelukkig hebben wij in Nederland een onafhankelijke staatsmedia, zoals de NPO.

Zweistein | 07-06-10 | 14:48

@ Koekje-dr-bij? | 07-06-10 | 14:43
KudT! In welke moslimwijk woon jij dan?

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 14:48

Riessjaar | 07-06-10 | 14:35
*diepe zucht*
Over al die kwesties had ik het niet, en het is ook niet onderwerp van discussie aangezien het de focus van de legitimiteit van het enteren van het konvooi verlegt. En dat enteren van het konvooi was inderdaad legitiem. Kijkt u het internationaal recht er maar op na.
Toch een wedervraag: Vindt u het dan wel correct dat Palestijnse strijders vrouwen en kinderen als menselijk schild gebruiken? Of raketten afschieten vanaf ziekenhuizen? U hoeft geen antwoord te geven hoor, en doet u het wel dan zal ik er verder niet op in gaan. Het is in deze discussie niet van belang, maar wel iets om eens goed over na te denken.

bwahaha | 07-06-10 | 14:34
Aan welke kant vielen de eerste gewonden toen de militairen aan boord kwamen om de schepen te doorzoeken? Toch zeker niet aan Israëlische kant. Ik ga hier verder geen kant in kiezen omdat ik vind dat in het complete conflict m.b.t. Gaza beide kampen net zo fout zijn.
Maar jezelf een humanitair konvooi noemen en vervolgens een grote verscheidenheid aan wapens (waaronder vuurwapens) aan boord hebben, deze ook gebruiken, en op mensen inslaan met stalen buizen, dat kunt ook u met de beste wil van de wereld niet correct noemen.

Heau even | 07-06-10 | 14:48

Eerstvolgende kudtschip wat de blokkade wil breken, direct torpederen. Waarom zou je je best doen als israel zijnde om netjes volgens de internationale regels te handelen, als keer op keer diezelfde internationale gemeenschap zichzelf schaart achter het tuig wat puur op racistische motieven israel van de kaart wil vegen en iedere jood deaud wenst.

repulse | 07-06-10 | 14:48

Koekje-dr-bij? | 07-06-10 | 14:43
Dan woon jij zeker in een tokkie-buurt.

brienenoord | 07-06-10 | 14:47

Het was trouwens niet little green footballs die het ontdekte het was een van hun reageerders.

solidstate | 07-06-10 | 14:45

-weggejorist-

solidstate | 07-06-10 | 14:44

Even helegaar offtopic:
Er ligt bij mij een PvdA thee-zakje ( inlc. portret van cohen en iedereendoetmee-huilverhaal ) op de deurmat...
Wat
de
F*ck
?

Koekje-dr-bij? | 07-06-10 | 14:43

serverT rookt ...

d_2k | 07-06-10 | 14:43

Mompelt iets met oorlog - uitlokken - Iran - complot e.d. Israël onder druk, wereld er boven op, Turkije bekoelt relaties, verzet tegen Israël groeit, Israël valt Iran aan voor dat de nieuwe luchtdoelraketten zijn geïnstalleerd, WOIII is begonnen, 2012, nieuwe wereldorde. Alu hoedje - licht, lichter, lichtst.

Sliptong | 07-06-10 | 14:42

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo'n beetje elke pers ter wereld, van Reuters tot VARA en van New York Times tot Volkskrant zo links is als Felix Rottenberg tijdens het aftrekken op Cohen?
't Wordt toch goddomme eens tijd dat we dingen gewoon zeggen zoals ze zijn! Zoals in dit geval dat de opvarenden ofwel dood wilden, danwel Gaza wilden bereiken met als doel Israël te sarren (wat overigens behoorlijk gelukt is DANKZIJ de moralistische linksche persbobo's).
Ik verwacht nu trouwens wel een excuus van Gretta, maar dat zal er wel niet in zitten...

Scheetzak | 07-06-10 | 14:41

100% achter Israel, stelletje idioten bij de media:
"eerlijk duurt het langste...", " wie het laatste lacht, lachte het hardst..."

jumboot | 07-06-10 | 14:41

bwahaha | 07-06-10 | 14:34

Zeker, gast. Ze hadden hen beschuit met muisjes moeten voeren en vrije doorgang verlenen naar Gaza met die headshots van je aan boord om de Israelische vrouwen en kinderen zonder frikkin' messen naar het hiernamaals te schieten. Dat is pas eerlijk... antisemitisme.

Waaligator | 07-06-10 | 14:40

In dit conflict is er geen sprake van goed of kwaad. Beide partijen zijn uiterst fundamentalistisch in hun handelen.

Superior Bastard | 07-06-10 | 14:39

Misschien werd het mes gebruikt om de kogel te verwijderen :)

Chow | 07-06-10 | 14:38

@Hanz Ziezo: Israel = epic hate

Reuters -1

Askwhyre | 07-06-10 | 14:38

bwahaha | 07-06-10 | 14:32
Als jij je paycheck van Hamas krijgt zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar blijkbaar ben je weer zo een die op onze belastingcenten teert. Gaat toch heen naar je geliefde zandbak, kun je daar met alu-vormpjes spelen.

Napolejong | 07-06-10 | 14:37

Ach, dus wij mogen niet weten dat de vreedzame vredesactivisten die de Mahatma Ghandi uithingen in de mohammedaanse versie en alleen maar vredelievende bedoelingen hadden, de Israëli's te lijf gingen met ijzeren staven en dolken? Juist.
Heeft iemand trouwens al gezegd dat het heel vredelievende mohammedanen waren die vrede kwamen brengen op vreedzame wijze?

Lewis Lewinsky | 07-06-10 | 14:37

Die 9 dode marionetten kregen precies wat ze zochten, de martelarenstatus. En Erdogan heeft ook bereikt wat ie wilde. De volgende verkiezingen zijn binnen voor hem. Op naar het volgende item.

RL | 07-06-10 | 14:36

@Heau even: even legitiem als het bezetten van de Gazastrook zelf zeker? Het doorlaten van iets simpels als cement beletten, bouwsels die met EU-steun zijn gebouwd tot puin schieten waarna de belastingbetaler gerust weer schokt voor hulp aan Palestina, en verwachten dat je Israëlische bedrijven Europees onderzoeksgeld kunnen blijven binnenshekkelen... Rare jongens toch.

Riessjaar | 07-06-10 | 14:35

Ik heb ergens vernomen dat erdogan persoonlijk met de volgende rijstboot mee gaat om de buit te verdedigen met een samoraibanaan.

reuters.... tja.... die filmde in ramalla hoe vn ambulances door hamasleden werden gebruikt als vluchtauto.. verder is de media behoorlijk eenkennig wat berichtgeving over israel aangaat. ik ben niet anders gewend..... thank god for geenstijl.... dat breekt zo lekker de week.

aruntje | 07-06-10 | 14:35

@Heau even: met een mes kan ik niemand doden, als die niet pal naast me staat. Met een vuurwapen wel. Dat is het verschil.
Die Israeli's hadden dat schip nooit zo agressief moeten beschieten en enteren.

bwahaha | 07-06-10 | 14:34

" Blijkbaar is de foto ook nog eens expres donker (lichter en nog lichterder) gemaakt om de gewonde Israëlische soldaat op de grond onzichtbaar te maken. "

Hoe groot is je Alu-hoed, Brusselmans? En hoe groot is de Pay check die je van het IDF krijgt?

bwahaha | 07-06-10 | 14:32

Link(s)e (foto)soep... da's weer es wat anders

Klaplul | 07-06-10 | 14:32

Hoeveel Turken komen dit te weten?

noly | 07-06-10 | 14:31

inderdaad hier reageren de linkse plebs dan weer niet op, terwijl dit de feiten zijn

Samurais | 07-06-10 | 14:31

bwahaha | 07-06-10 | 14:27
Want met een mes kan je niet iemand doden? En als u zich in levensgevaar zou bevinden zou u niet schieten, mocht u een vuurwapen hebben?
Act as you preach. Als u vindt dat GS niet zo snel zou moeten oordelen, doe dat dan zelf ook niet.

Heau even | 07-06-10 | 14:30

bwahaha | 07-06-10 | 14:27

Wat doe jij met je headshot als en een frikkin'mes op je afkomt om je lek te prikken? Job Cohen bellen?

Waaligator | 07-06-10 | 14:30

Kijk in onze cultuur hijsen we de witte vlag, moslims zwaaien met messen als ze zich overgeven. En die Israelische soldaat was uitgegleden over zakjes Haribo-feestmix die deze filantropen voor de kinderen van de gazastrook mee hadden genomen.
Case closed.

Randy McRanderson | 07-06-10 | 14:30

Spijkertje | 07-06-10 | 14:25
Ik blijf dit tot in den treure herhalen. Het maakt niets uit dat het in internationale wateren was, de handeling an sich was legitiem. Ga zoeken op UNCLOS (het internationaal Recht op Zee), kijk bijvoorbeeld naar het commentaar van minister Verhagen op de legitimiteitsvraag.

Heau even | 07-06-10 | 14:28

Goh, leugens uit de media.. NIEUWS!

An die ARBEIT | 07-06-10 | 14:28

@bwahaha | 07-06-10 | 14:24, de Mavi Marmara is zelfs tot zinken gebracht met alle opvarenden, wist jij nog niet hé?

gentle giant | 07-06-10 | 14:27

'T is een grove schande, wat ik je brom.

Ashtrey | 07-06-10 | 14:27

Overigens zijn dat soort messen standaard voor zeelieden, als ik mij niet vergis. En is het helemaal niet gek dat die gebruikt worden wanneer gewonden acuut moeten worden geholpen.

Nee, laat het maar aan GS over om dan te reageren alsof er WMD's zijn gevonden. We hebben het over een frikkin' mes ! En daartegenover staan headshots van mariniers.

bwahaha | 07-06-10 | 14:27

Antisemitisme zit heel diep geworteld en komt heel subtiel aan de oppervlakte. En soms wat minder subtiel, hè Greta en Dries?

Hanz Ziezo | 07-06-10 | 14:27

Ook Reuters is linkse soep!

Pluto644 | 07-06-10 | 14:25

Ik zie neergestoken Isrealische grensbewakers en de hele wereld vraagt zich af hoe 9 van deze terroristen om zijn gekomen? Waar is de mondiale outrage over de gewelddadige activisten nu? Waar blijft de PVDA met haar ongezouten veroordeling van de activisten, waar blijft Greta Duisenberg?

Folkert Meinhof | 07-06-10 | 14:25

Zijn ze er niet bij geshopt door die Turkse krant???

Kleine Man | 07-06-10 | 14:25

Ik geloof dat Israël zo zorgvuldig mogelijk heeft gehandeld door op die boot. Of het een legitieme actie was op internationale wateren valt te betwisten, maar de ophef die hierover ontstaan is in de wereld is echt gruwelijk overdreven en erg selectief.

Ik sta 100% achter Israël!

Spijkertje | 07-06-10 | 14:25

De Israelies hebben hun 'videobeelden' ook bewerkt. Ze knipten zowat het eerste uur aan aanvallen er uit, zodat het er op leek dat de Israelische mariniers direct aangevallen werden toen zij schepen enterden. Maar de eerste beelden en de beschietingen vooraf hadden ze er fijn uitgeknipt.

bwahaha | 07-06-10 | 14:24

Nou, en zo deed Joran dat dus met Nathalee..... nog vragen?

Zeldzame Zaadstengel | 07-06-10 | 14:24

Dit is niet waar! Het waren vredesactivisten met niets dan hulpgoederen aan boord! Er waren geen wapens! En Khaybar werd enkel geroepen om de Joden te doen denken aan hoe genadig de Islam is!
Echt waar!

Heau even | 07-06-10 | 14:24

Israel is duidelijk het slimste in alle gevallen.

bestgeil | 07-06-10 | 14:23

Men fotosoept erop los, men liegt en draait als een speeltol, men maakt verkeerde berekeningen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wie of wat moet je tegenwoordig de dag nog geloven?

Ik weet het echt niet meer!

Ik heb er zin in! | 07-06-10 | 14:23

Objectieve berichtgeving moeten we gewoon niet willen met zijn allen.

Randy McRanderson | 07-06-10 | 14:22

Islamknuffelen is een internationale bezigheid geworden zo te zien. Ik twijfelde nog of ik wel PVV moest stemmen, weet het nu zeker. Ja dus.

iwoj | 07-06-10 | 14:22

De roots worden daar dus danig verloochend, want Wiki zegt mij: Reuters werd in 1851 in Londen opgericht door de Joodse immigrant Paul Julius Reuter, afkomstig uit Duitsland, zoon van de beroemde rabbijn Reuter van Kassel.

Mr. Blisster | 07-06-10 | 14:22

Vieze spelletjes worden er gespeeld, maar mij verbaast dat niets.

StijlvolRechts | 07-06-10 | 14:21

Yay for corporate newsmedia...

Typo-R | 07-06-10 | 14:21

Da's inderdaad niet best. En nu?

Bixier | 07-06-10 | 14:20

croppen... het maakt je wel nieuwsgierig naar het verhaal. +1 brusselmans

ChillBill | 07-06-10 | 14:20

lekker bezig.

Frederik Vijf | 07-06-10 | 14:20

Als je berichtgeving van Reuters, AP en ANP mijdt, dan zie je veel meer.

Bos Hout | 07-06-10 | 14:20

Dit is nieuws?
Fotosoepen is toch al lang normaal?

JL1 | 07-06-10 | 14:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken