Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RefDag: Jammer dat Malawihomo's geen straf krijgen

malawigaykoppeltje.jpg En dan graaien we even in de krantenbak en lezen we het hoofdredactioneel commentaar in het Reformatorisch Dagblad, het parochieblad voor zwartekousengristenen. Onderwerp zijn de twee homoseksuele mannen in het Afrikaanse land Malawi, die onlangs tot maar liefst 14 jaar gevangenisstraf werden veroordeeld wegens hun goddeloze viespeukerij, maar na internationale druk toch weer werden vrijgesproken. Wat vinden de pepermuntsabbelaars van het RefDag daar eigenlijk van? "Veertien jaar is fors, zeker voor westerse begrippen. Toch is het jammer dat de Malawische president zo snel door de knieën ging. Als de burgers van Malawi willen weten waar dit spoor eindigt, moeten ze de komende tijd de politieke verslaggeving uit Nederland volgen. Zaterdag was er een voorproefje: D66 kondigde aan eerdaags de veelbesproken initiatiefwet in te dienen die de enkelefeitconstructie ongedaan maakt. Als deze wet van kracht wordt, kunnen christelijke scholen niet langer docenten met een homoseksuele leefwijze weren." Ja hoor, het staat er echt. Omdat in gristenscholen in Nederland straks niet langer mogen discrimineren op geaardheid valt het te betreuren dat die twee gaynegerts het komende decennium niet weg rotten in een cel. Eigenlijk is het RefDag gewoon hartstikke jaloers op de koeltoer in Malawi, waar flikkertje meppen een volledig ingeburgerde nationaalsport is. Zeg gestoorde jezuslovers, boek dan lekker zelf een enkeltje Achterlijk Afrika.

Reaguursels

Inloggen

Een piemel in een christen...

henkiedenkiedenkie | 02-06-10 | 17:34

"Als de burgers van Malawi willen weten waar dit spoor eindigt, moeten ze de komende tijd de politieke verslaggeving uit Nederland volgen." ???
Warm en koud stromend water, electricitijd, gezondheidszorg, drie maaltijden per dag, democratie, beschaving? OMG, ik moet er niet aan denken!

KrakerJack | 01-06-10 | 23:11

Sommige mensen reageren onwijs heftig op de Islam en over het bewaren van onze Joods-christenlijke cultuur. Maar die christelijke cultuur herbergt wel een heleboel intolerante mensen. Moeten we het daar dan van hebben.
Lang leve de Multiculturele niet religieuze samenleving.

J Ekmef | 01-06-10 | 14:19

Het wordt eens tijd dat we een einde maken aan al die achterlijke, indoctrinerende bijzondere scholen.

New World Order | 01-06-10 | 11:25

De La Puerco | 31-05-10 | 17:41

Hihi ja, grappig he.
Pompiedompiedom.

De Mannelijke Homo | 01-06-10 | 00:36

Overigens ben ik op die verkiezingsbijeenkomst van het COC geweest.

Daar moest ik wel even lachen om een pot die tegen een CU'er zei: "En dat moet u ook vinden". Waarop de man antwoorde: "Ik moet helemaal niks, ik maak zelf wel uit wat ik vind."

En dat is precies waar het om gaat. De gedachtenpolitie van het COC hoeft helemaal niets te bepalen.

Fietstas | 31-05-10 | 23:18

Wat een gezeik weer om die geloofsovertuigingen wanneer gaan we dit soort volk opsluiten?

dlb | 31-05-10 | 23:17

Heb het net gelezen. Refoos zijn niet diep gelovig maar diep gestoord. Schandalig stukje.

deoudererijperevrouw | 31-05-10 | 22:42

haha, ik bezorg deze krant dagelijks....8 abonnees verdeeld over drie wijken, het schijnt dat deze krant niet zo populair is. vind je het gek met zoveel bekrompenheid.

Koelkast Magneet | 31-05-10 | 21:09

@De La Puerco | 31-05-10 | 17:41

Waarom krijg ik altijd dat idee als gelovige mensen discriminatie goed praten ?

Anarki | 31-05-10 | 20:32

Ze hebben het wel altijd over die heaumeau's, maar die garistenen zijn ook geen lievertjes.

Parsons | 31-05-10 | 18:35

@ De La Puerco
Als je voor gelijke rechten ben, dan ben je volgens jouw opvatting een homo !!Het moet met die gristenen niet erger worden !! ALs wethouder van onderwijs moet je goed nagaan wat het de gemeente gaat kosten als je een openbare school moet opknappen. Door het gelijkheidbeginsel moet je de kosten die je maakt voor het openbaar onderwijs ook aan de 'bijzondere' scholen betalen. Of ze het nu nodig hebben of niet. En die schoolbesturen maar lachen, de valserikken. Dit gelijkheidsbeginsel moet worden afgeschaft, homo of niet !!

bijtertje | 31-05-10 | 18:32

eerst de homofiele christenen, die kinderen misbruikt hebben maar eens in de diepste kerkers gooien vervolgens ook al degenen die hun eigen kinderen zwanger gemaakt hebben en dan eens kijken hoeveel er van die ( in veel ogen criminele) organisatie overblijft

sparrow | 31-05-10 | 18:27

Inderdaad Ref Dagblad wegwezen. Hier horen jullie niet thuis.

Hockey | 31-05-10 | 17:56

-weggejorist-

Snikkelhoofd | 31-05-10 | 17:47

nou mannen, jullie weten wat je te doen staan als een beetje grefogristen:
Pak je plunjebaal, tuig je ezel op en al je kinderen en wandelen op naar Malawi.
Daar zitten ze echt op jullie te wachten!!

naatholweg | 31-05-10 | 17:41

@Sperti, bijtertje, Ballenman, Baron RoestvanOnder, Mr. Bator, pollodepiemel, De Mannelijke Homo, Zeldzame Zaadstengel, Tinus Trekveer.

Waarom lijkt GS altijd ineens op een dark-room/homo-dating scene, als het over dit soort zaken gaat.

De La Puerco | 31-05-10 | 17:41

@Sperti, bijtertje, Ballenman, Baron RoestvanOnder, Mr. Bator, pollodepiemel, De Mannelijke Homo, Zeldzame Zaadstengel, Tinus Trekveer.

Waarom nou in alles, zelfs in je nick-name benadrukken dat je homofiel bent, wees blij, dat in ieder geval de christenen niet zo fanatiek zijn als jullie.

De La Puerco | 31-05-10 | 17:39

Goh, ik zou ook willen zien dat alle gelovigen vervolgd worden, echter denk ik dat de rechters daar ook wel een stok voor zullen steken.

YouBastard | 31-05-10 | 17:30

Baron RoestvanOnder | 31-05-10 | 16:59

Door reacties als o.a. die van u, kan ik me er wel wat bij voorstellen, dat (vuilbekkende) homofielen uber alles types zoals u, wat weg gehouden worden van kinderen.

De La Puerco | 31-05-10 | 17:24

Ies Coeltoer.

Fukjoe | 31-05-10 | 17:19

Men neme Het Colloseum, een groepje Christenen en een stuk of wat uitgehongerde leeuwen.... ach je zou er bijna naar terug verlangen.

Lafayette | 31-05-10 | 17:16

Laten we nu eens beginnen met het bijzonder onderwijs tot particulier onderwijs te bepalen. Als ze chistelijk of islamitisch onderwijs voor hun kinderen willen is dat prima, maar niet op staats-(oftewel mijn-) kosten !! In het onderwijs is nog steeds Kerk en Staat niet gescheiden, dit in strijd met de Grondwet. Kom op politieke partijen steek je nek eens uit !!!!

bijtertje | 31-05-10 | 17:10

@Soms wat opstandig:

ja, van mij mogen ze homo's weigeren, op voorwaarde dat ze óf geen cent subsidie meer ontvangen, óf er akkoord mee gaan dat andere scholen of instellingen christelijke leraren gaan weigeren om hun geloof.

Ballenman | 31-05-10 | 17:08

Het wordt tijd dat die vuile refo's eens door een peleton mariniers anaal genomen worden, en die tereing god ook (jaja jorisje maar weer weg). God is een lul... die willen ze in hun reet

Baron RoestvanOnder | 31-05-10 | 16:59

En dan vindt men het gek dat de ontkerkelijking toeneemt. Met zo'n intolerante houding win je geen zieltjes. Integendeel.

Sperti | 31-05-10 | 16:57

Ballenman | 31-05-10 | 16:35

Maar ik begrijp dat jij ondanks alles van mening bent dat christenen toch echt zelf mogen weten welke leeraren zij voor de klas willen hebben.
Ik ben het overigens eens met jou kritiek op de punten a en b.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 16:47

Elmauro | 31-05-10 | 15:15

Scherpe constatering, het RD wijst inderdaad op het feit dat de VN vooraan staan bij het veroordelen van geweld tegen homo's (in dit geval), en geweld tegen christenen niet erg hoog op de agenda hebben staan. MAAR...

Waar Brusselmans (en ik ook!) het schuim op de bek van krijgt, is het stuk tekst vanaf "Veertien jaar is fors..."

RD zegt hier:
a) 14 jaar is wel een beetje veel, maar straf was zeker op zn plek geweest
b) het niet veroordelen van homo's leidt tot wetgeving waarbij christenen veroordeeld gaan worden die zeggen dat ze homo's zondig vinden.

iets anders dan ziekelijk kan ik het commentaar van RD niet noemen.

Ballenman | 31-05-10 | 16:35

@Terpen-tijn | 31-05-10 | 16:15
@ ambsterdammetje | 31-05-10 | 16:15

Kern van christendom en islam is: Geloof wat ik geloof, anders ga je eeuwig branden na de dood (en we zullen desnoods die dood wat bespoedigen). Dat is geen vredelievende boodschap. Dat is een boodschap van geweld.

koerbagh ® | 31-05-10 | 16:34

Kunnen zij niet aangeklaagt worden voor het aanzetten tot haat en discriminatie?

KurtRussel | 31-05-10 | 16:33

@ambsterdammetje | 31-05-10 | 16:15
"'t Is alleen te betreuren dat zij die zeggen een geloof aan te hangen dit nog wel eens vergeten"

Precies. Er wordt ook hier weer bij de reaguursels geen onderscheid gemaakt tussen "het geloof" cq. "de religie" en "de gelovigen/religieuzen".

Tante Kaatje | 31-05-10 | 16:31

Tante Kaatje | 31-05-10 | 16:24
Eben Haezer idd
hahaha

Aad Tomaat | 31-05-10 | 16:26

@Aad Tomaat | 31-05-10 | 16:19
En gedoemD is men, als men met deze resultaten van de lagere school afkomt.

Tante Kaatje | 31-05-10 | 16:24

Aad Tomaat | 31-05-10 | 16:19

Stopt denken bij het geloof of begint het denken daar, dat is de vraag.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 16:22

LinkseNerd | 31-05-10 | 16:14

Het gaat slechts om respect voor elkaar dus ook respect voor een kleine minderheid zolang men de wet respecteerd. Bij nieuwe wetgeving moet je dus altijd ook de mening van een kleine groep meenemen. Zeker als het gaat om dit soort principiele vraagstukken.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 16:21

Gedoemt is men die een geloof aanhangt en het denken vervangt voor geloven.

Aad Tomaat | 31-05-10 | 16:19

Terpen-tijn | 31-05-10 | 16:15

Zo erg is het toch niet om de Bijbel te kennen?

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 16:17

Korreltje Zout | 31-05-10 | 16:10

Man, zet die kop op scherp.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 16:16

@ koerbagh ® | 31-05-10 | 16:09
de kern van alle religies is mijns inziens nog steeds dat je lief voor elkaar moet zijn, dus ook voor de ongelovigen. 't Is alleen te betreuren dat zij die zeggen een geloof aan te hangen dit nog wel eens vergeten

ambsterdammetje | 31-05-10 | 16:15

Koerbagh 16:09
Ken de bijbel helaas maar te goed maar het christendom is echt niet gebaseerd op geweld alhoewel er genoeg gewelddadige sprookjes instaan.
Vroeger wisten ze niet beter...

Terpen-tijn | 31-05-10 | 16:15

Scheiding kerk en staat. Wat het motief ook is van mensenrechten schending het is fout. Als het religie is, is het nog fouter want je gebruikt dan onterecht een verzonnen god en je medegelovigen als schild/excuus voor je eigen wreedheden!

LinkseNerd | 31-05-10 | 16:14

Korreltje Zout | 31-05-10 | 16:02

Ho die ho, niet te snel. Ik heb niet gezegd dat Hitler, Stalin enz de gewelddaden hebben begaan omdat zij niet-christelijk waren. Geweld op die schaal heeft niets te maken met religie of meningsvorming behalve dat mensen worden gemobiliseerd op grond van religie of bijv. de haat te religieuze mensen of op grond van jood zijn of niet. Wij hebben met deze discussie en de situatie in het MidOosten beide zaken voorbij zien komen vandaag. Stalin zette aan tot haat tegen de boeren, de Communistische dictatuur wou geen christenen onder zich enz.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 16:14

@ Terpen-tijn | 31-05-10 | 16:05
"Geloof heeft niets te maken met geweld."
Alle domheid op een stokje, heeft u wel eens naar een journaal gekeken? Of denkt u echt dat de moord op T. van Gogh, de aanslagen in New York (2001), Bali (2002), Madrid (2003) en London (2005) niets met geloof te maken hadden? Waren het random acts of violence?

Korreltje Zout | 31-05-10 | 16:10

@Biff Eagleburger | 31-05-10 | 15:12
Je kunt er sowieso voor kiezen hoe en of je dit profileert.

Tante Kaatje | 31-05-10 | 16:09

@Terpen-tijn | 31-05-10 | 16:05
Behalve dan van religies waarin geweld deel van de kern-doctrine is. (Ik noem het christendom, de islam). Jainistische zelfmoordterroristen zijn erg zeldzaam.

koerbagh ® | 31-05-10 | 16:09

In het jaar nul, toen slangen, ezels en brandende braambosjes nog conversaties voerden met epileptische profeten en andere GGZ-clienten, "openbaarde" de Heere dat hij de mens geschapen had naar zijn beeld en gelijkenis.
Onder die "goddelijk geschapen" mensen blijken er statistisch ook ca. 8% rond te lopen, die op het eigen geslacht vallen. Dat zijn er momenteel dus ca. 500 mio!
Aangezien de gelovige rabbies, pausen, dominees en ayatollah's zelf zeggen dat God alles beter weet, zouden ze zich eens moeten afvragen of de Almachtige, Alwetende Creator met de schepping van die speciale categorie ook wel een speciale bedoeling zal hebben gehad.
Bijvoorbeeld het onderwijzen van de kinderen van de gelovigen, opdat die ongestoord verder kunnen copuleren en kinderbijslag ontvangen.

Mr. Bator | 31-05-10 | 16:07

zie hier het Calimero effect: "Kennelijk had deze kwestie een hoge prioriteit voor de VN, terwijl Ban Ki Moon zich nog niet zo vaak druk heeft gemaakt over folteringen van christenen"

ambsterdammetje | 31-05-10 | 16:07

Soms wat opstandig 15:56
Precies.
Geloof heeft niets te maken met geweld.
Alleen sommigen geloven dat hun geloof de enige ware is.
Dictators uit het verleden houden niet van gelovige mensen want zij zijn toch de nummer 1...?
Hitler bv was van plan om alle kerken na WO2 te vernietigen.

Terpen-tijn | 31-05-10 | 16:05

Ik vind dit enger dan mijn ex-schoonmoeder.

pollodepiemel | 31-05-10 | 16:03

@ Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:56
Dus als iemand niet gelooft is alles wat ie doet het gevolg van het feit dat ie atheist is? Klassieke drogreden die door Christenen wordt toegepast omdat ze geen echte argumenten hebben. Hitler en Stalin waren ook (i) voetgangers, (ii) mannen, (iii) met een snor. En dat zegt niks. Toon eerst maar eens een oorzakelijk verband aan tussen hun misdaden en hun atheisme, dan praten we verder. Next!

Korreltje Zout | 31-05-10 | 16:02

@IWAB | 31-05-10 | 15:48
En wat heeft een school als werkgever daar precies mee te maken? Wat een leraar buiten werktijd/schooltijd doet is niet aan een school om te bepalen. Als hij zijn werk maar goed doet. Seksualiteit komt daar in het geheel niet bij kijken, of wordt er op gristenscholen praktijkles seksuele voorlichting gegeven? (Ik kan me iets herinneren van seks-kelders in de Guido de Bres-school... hoe zat dat ook alweer...?)
In dat geval kan ik me de seksuele voorkeur voorstellen, maar zelfs dan... Ik ken genoeg homo's die ook wel eens vrouwen neuken, dus als het voor het werk echt moet, in dit geval dan praktijkles seksuele voorlichting, dan kan zelfs een homosensuele leraar best voordoen hoe dat met een vrouw moet.
Dus zelfs in dat extreme geval doet de privé-voorkeur en levenswijze van een leraar er in het geheel niet toe. Van een leraar Engels kun je ook niet verwachten dat hij John Milton of Shakespeare privé fantastisch vindt. Hij moet het wel gewoon goed onderwijzen.

koerbagh ® | 31-05-10 | 16:01

@ Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:53
nee, Chistendomheid is een bedreiging voor de geestelijke gezondheid van de mensen die eraan lijden, en het is een bedreiging voor mensen die wel normaal nadenken en bijv. op zondag willen winkelen. Nog niet zolang geleden zaten er geen vragen over evolutie in de eindexamens, om mongoloide christenen niet te beledigen. Ons land heeft de scheiding kerk/religie nog steeds niet doorgevoerd. Tot die tijd scheld ik op Christenen.

Korreltje Zout | 31-05-10 | 15:58

Korreltje Zout | 31-05-10 | 15:51

Was jij wat "grote heersers vergeten? Hitler, Stalin, Mao en wat langer geleden Nero. Het zijn er maar vier die zonder na te denken bij mij opkomen en niets hadden met het chr. geloof.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:56

die zware gristenen zijn een grotere bedreiging voor de maatschappij dan heel Geert wilders

epsilone | 31-05-10 | 15:56

Korreltje Zout | 31-05-10 | 15:50

Moet ik jou mening over christenen met een korreltje zout nemen?

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:53

@juriste
Bij mij werkt het heel goed, zo schijf ik hier geen andere onzin. kusje :-)

Zyprexa20mg | 31-05-10 | 15:53

religie > domheid > onverdraagzaamheid > geweld > terreur

Korreltje Zout | 31-05-10 | 15:51

@Nietvoordekat | 31-05-10 | 15:12
Ik zal niet vallen over "bedingd", hoewel ik me wel afvraag wat dat kan zijn. Een ongedefineerd iets waar een ongedefinieerd ding aan vast gemaakt is? Affijn, als lid van de commissie voor de bevordering van sterke werkwoorden hebben we nog een hoop te doen alvorens de sterke werkwoorden hun rechtmatige plaats in het taallandschap weer hebben bedongen.
Verder heb je natuurlijk gelijk.

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:51

IWAB donder op met je Christelijke brainwash onderwijs. Laat kindertjes lekker zelf kritisch nadenken en hou een sop met ze wijs te maken dat het een deugd is om verhaaltjes klakkeloos aan te nemen. Jullie kudtchristenen snappen natuurlijk heel goed dat als je kinderen op jonge leeftijd niet vergiftigd, dat nooit meer gaat lukken als ze 18 zijn.

Korreltje Zout | 31-05-10 | 15:50

Er is klaarblijkelijk een misverstand bij de grrristenen (en moslims?) over tolerantie/intolerantie:

[REFDAG]
Het is niet uitgesloten dat hier straks het omgekeerde gebeurt van wat de rechters in Malawi deden: niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen.
Of zou Ban Ki Moon dan ook onze Tweede Kamer komen toespreken en het opnemen voor deze intolerantie jegens religieuzen?[REFDAG]

Een homo zou dus intolerant zijn jegens grrrristenen en (kleedjesknielerTs) puur omdat hij/zij homo is?
Ik kan veel hebben en ben best tolerant maar deze wijze van redeneren gaat zelfs mij een stap te ver.
Een moslim op zijn beurt is dan intolerant jegens grrrristenen, niet- en anders gelovigen terwijl een grrristen op zijn/haar beurt ook weer vreselijk intolerant is jegens de rest van de wereld.
Zelfs grrrristenen onderling zijn het nog niet eens over de enige juiste en universele waarden.

paost712 | 31-05-10 | 15:50

@Zyprexa20mg | 31-05-10 | 15:25

Oh buurman, wat doet u nu ?

Nyx | 31-05-10 | 15:50

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:41
Ik zou kunnen zeggen: "Dat is niet bij wet verboden, ullah!"
Daar vragen ze niet naar en bovendien mag een homo gewoon lesgeven op een christelijke school, het gaat niet om de geaardheid van iemand, het gaat om de levenswijze die christelijke scholen - op grond van de Bijbel - van hun personeel vragen. En daar ligt het probleem.

IWAB | 31-05-10 | 15:48

Wat een hypocrieten bij RefDag! Verder staat in het artikel namelijk:
"Een ruime Kamermeerderheid steunt dit voorstel en dat zal door de komende verkiezingen nauwelijks veranderen. Het is niet uitgesloten dat hier straks het omgekeerde gebeurt van wat de rechters in Malawi deden: niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen.

Of zou Ban Ki Moon dan ook onze Tweede Kamer komen toespreken en het opnemen voor deze intolerantie jegens religieuzen?"

Vooral het laatste stuk: "intolerantie jegens religieuzen" Zijn zij juist niet ten eersten malen intolerant jegens zij die qua geaardheid vrij willen zijn?

Trekhaeck | 31-05-10 | 15:48

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:43
Heeelemaal mee eens. Zwangerschappen zouden moeten worden afgeschaft!!

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:46

Nietvoordekat | 31-05-10 | 15:12

Revolutionaire opvatting, hoe ver mag je daar volgens jou mee gaan?

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:46

Fuck all religions

MikeTheBull | 31-05-10 | 15:46

@IWAB | 31-05-10 | 15:32
Merkwaardig is het te constateren, dat de meningsvorming in deze comments blijkbaar niet veel afwijkt van de handhavers in Malawi.
Men ziet wel de splinter in andermans oog maar niet de balk in de eigen oogkas

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:44

@Mr Dixit | 31-05-10 | 15:34
Een zwanger wijf kost de werkgever altijd geld. Je moet invallers inhuren, je moet roosters wijzigen, je moet je na werping van het kroost aanpassen aan het melk-ritme van moeders enzovoorts undsoweiter. Plus daarbij een hoop administratief gezeik met het UWV, wat uren werk kost dat niet wordt betaald.

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:43

Typo-R | 31-05-10 | 15:30 Jij denkt toch niet dat..?
Aan 'denken' hebben we niets, aan weten hebben we meer. Er staat wel degelijk e.e.a. zeer duidelijks en niet voor misinterpretatie vatbaars in de bijbel over homoseksualiteit, en ja, ook in de christelijke griekse geschriften (het nieuwe testament).

4nonymous | 31-05-10 | 15:41

@IWAB | 31-05-10 | 15:32
Ah! Maar een gristen-school mag wél vragen naar de wijze van orgasmeren van de kandidaat met als doel een kandidaat af te wijzen als die wijze niet overeenkomt met de bijbel en de leerstellingen van de Dordtse synode?
Merkwaardige dubbele moraal hou je er op na.

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:41

Sterf gestoorde jezuslovers, sterf

Korreltje Zout | 31-05-10 | 15:40

@vagehond | 31-05-10 | 15:24
Onzin. Er bestaat geen gereformeerde natuurkunde. Als een school een natuurkunde-leraar nodig heeft is de leefwijze van de leraar volkomen irrelevant. Een afweging kan zijn of een kandidaat qua persoonlijkheid in "het team" zou passen, maar zelfs dat kun je niet bij een sollicitatiegesprek meteen merken.
Nochtans is dat niet mijn verwondering: ik begon met de opmerking dat bij geen enkele sollicitatie aan mij ooit naar mijn seksuele voorkeur is gevraagd, en ik vroeg me af of ze dat bij sekte-scholen wel standaard doen, en zo ja: waarom?

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:38

Die gristenen begrijpen niet hoe dicht ze tegen fascisme zitten. Blind geloof in een grote leider van mythologische proporties met een totalitaire wereldstaat als ultieme wens. Anno 2010 zouden er toch wel wat alarmbellen moeten gaan rinkelen, maar nee. En waarom ook eigenlijk. Zelf nadenken hoeft niet. Als Grote Leider heeft gezegd dat iets niet mag dan mag het niet en dan is dat logisch en goed voor iedereen. Ook al heeft de Grote Leider iets niet gezegd maar wordt het continu beweerd door zaakwaarnemertjes.

Enge mensen. Met dezelfde overtuiging zetten hun voorgangers destijds mensen op de brandstapel.

Stir Glenfarclas II | 31-05-10 | 15:35

Een kersenflap onderwerp maar die slaapt zeker nog.

Mindy | 31-05-10 | 15:35

Mr Dixit | 31-05-10 | 15:14
Als praktiserend atheist zit jij natuurlijk ook te wachten op overtuigde creationisten die jouw kids lesgeven tijdens het wekelijkse evolutietheorie-uurtje? Of dan toch weer net niet wellicht? Want da's nou net die dubbele moraal die in dergelijke discussies en GS topics constant de kop opsteekt.

Als je consequent wilt zijn schaf dan speciaal/seculier onderwijs af. Maar om een seculiere school - die acteert vanuit een bepaald levensbeeld - het recht te ontnemen dit levensbeeld mee te wegen in het personeelsbeleid - en sollicitanten die daar haaks op leven af te wijzen - gaat nergens over.
Wat uitrichten behalve de heaumeaurechten-activisten blij maken gaat het ook niet, want de betreffende sollicitant wordt dan alsnog op andere gronden afgewezen. Er is altijd wel een 'geschiktere' kandidaat en anders wel 1 die 'beter in het team past' onder die omstandigheden. Pure symboolwetgeving dus. Maar dat zijn we wel gewend van onze heren politici.

4nonymous | 31-05-10 | 15:35

En zo "help" ik toch weer mee om het bezoekersaantal en het aantal reaguursels voor Brusselmans op te vijzelen. Lul dat ik ben!

IWAB | 31-05-10 | 15:34

@koerbagh ® | 31-05-10 | 15:30
Onzin, zwangerschapsverlof valt onder UWV. Als werkgever kost een werkneemster die met zwangerschapsverlof is dus geen salaris.

Mr Dixit | 31-05-10 | 15:34

Zyprexa20mg | 31-05-10 | 15:25
De farmalobby is op GS. Lilly sought to make Zyprexa “the number one selling psychotropic in history,” according to a 2000 plan distributed to its product team. The memo was among more than 10,000 pages of internal documents unsealed last month in lawsuits by insurers and pension funds seeking to recoup money spent on the drug. They allege Lilly exaggerated Zyprexa’s effectiveness.
preview.bloomberg.com/apps/news?pid=ne...

juriste | 31-05-10 | 15:33

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:30
Volgens mij mág je daar helemaal niet naar vragen en is het zelfs toegestaan om te liegen als je deze vraag stelt.

IWAB | 31-05-10 | 15:32

@Elmauro | 31-05-10 | 15:15
"Als deze wet van kracht wordt, kunnen christelijke scholen niet langer docenten met een homoseksuele leefwijze weren." en "niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen."
Volgens mij hebben deze zinnen weinig van doen met commentaar op de selectieve verontwoordiging van de VN. Afgezien daarvan, men doet alsof het verboden is om iets af te keuren of om er een mening over te geven. Dat is in geen geval waar, er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting. Kijk nog eens naar de comment van @koerbagh ® | 31-05-10 | 15:20

Mr Dixit | 31-05-10 | 15:32

Goed blad dat RefDag, wilde me erop abonneren, helaas kunnen ze het niet bij me langs brengen, geen enkele gelovige christenhond in mijn buurt.

websenior | 31-05-10 | 15:32

Pa Cartwright 15-22
Het is niet relevant om van jou te zeggen dat je geen enkele vorm van intelligentie bezit?
Dat maak ik zelf wel uit!
Net zoals anderen dat voor mij uitmaken...

Terpen-tijn | 31-05-10 | 15:31

Koekje-dr-bij? | 31-05-10 | 14:59

Duidelijk, Als een bepaalde groep overgaat tot min of meer Hiltler, Stalin, Napolion enz like acties dan mag jij je niet onttrekken door te stellen dat jij het niet wist. Zo ook de rechter die iem. ter dood veroordeelde in Duitsland op grond van de regelgeving van Hiltler. Na de oorlog vond men die rechter toch wel schuldig. Hij had moeten begrijpen dat Hitlers wetgeving feitelijk geen wetgeving was waar hij zich op kon beroepen. Hier echter gaat het er niet om dat er iemand of een bevokingsgroep wordt vermoord of zelfs maar een fractie daarvan. Iedereen kan toch kiezen waar hij wil werken en je wil toch niet werken in een vijandelijke omgeving? Dit doet niets af aan mijn opvatting dat een homo net als iedere mens aardig of onaardig kan zijn en capabel kan zijn om een klas te leren wat nodig is enz.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:31

Zyprexa20mg | 31-05-10 | 15:25
Gelukkig wordt je niet gehinderd door enig verstand van zaken.

IWAB | 31-05-10 | 15:30

Ik denk toch niet dat homofobie een boodschap van Jezus was, eerder iets van wees liev voor elkaar. Ik snap niet waarom christenen zo'n ophef maken over homoseksuele leraren, als je dat soort leraren hebt is het toch ook een sutk makkelijker om die leerlingen wat extra tolerantie bij te brengen? Die hebben teveel South Park gekeken ofzo.

Typo-R | 31-05-10 | 15:30

Klaas Appelmelk | 31-05-10 | 15:29
"Ik kom zelf regelmatig in de kerk"
I lol'd

Nietvoordekat | 31-05-10 | 15:30

@Boris011 | 31-05-10 | 15:18

Heb ik ook bij jou. Jij mag ook verdwijnen. Want, ik vind je irritant. (Dat rijmt.)

De Mannelijke Homo | 31-05-10 | 15:30

@Mr Dixit | 31-05-10 | 15:23
Nou, zwangerschap vind ik wat anders. Als werkgever wil je weten of een sollicitant van zins is kinderen te nemen voor je haar een vast contract geeft want je bent verplicht zwangerschapsverlof te betalen. Dat is dan een hele redelijke vraag, tenzij mevrouw alle kosten van zwangerschap en kinderopvang voor eigen rekening neemt.
Heeft niks te maken ongezonde interesse, maar een kosten-baten analyse van de kandidaat.
Maar seksuele voorkeur gaat niemand wat aan bij een sollicitatie, in 99,999% van de beroepen is dat volkomen irrelevant. Alleen bij porno-acteurs is dat een relevant gegeven.

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:30

Randfiguur | 31-05-10 | 15:18
Lees het motto ( wat is dat??) van GS en je weet het antwoord.

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:29

Ashtrey | 31-05-10 | 15:16
Dank u. ;)

Jackanders | 31-05-10 | 15:29

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:20
LOL. Bij 'pot mosterd' ging bijna mijn thee over mijn toetsenbord. Humor en inhoud, de reguurders maken GS weer.

Achterdocht | 31-05-10 | 15:29

je zet toch ook geen jood voor een Koran klasje

fouroaks | 31-05-10 | 15:29

Belachelijk
ik kom zelf regelmatig in de kerk maar dit is ronduit belachelijk!

Klaas Appelmelk | 31-05-10 | 15:29

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:20
Dat mag jij vinden, net als dat ik iets anders mag vinden, toch?
We hebben gewoon andere standpunten en we komer er toch nooit uit. Het valt mij gewoon op met hoe weinig kennis van zaken hier door de gemiddelde reaguurder gepost wordt. Ik proef bij velen een bepaalde angst die ik niet kan omschrijven. Ik vraag mij altijd af waar deze vandaan komt voor hen persoonlijk.

IWAB | 31-05-10 | 15:29

Wordt gewoon eens tijd dat die hele verzuiling binnen de Nederlandse scholen eens aan een einde komt, zijn we ook gelijk van het nieuwe fenomeen van al die louche slecht functionerende Islamitische scholen af. Godsdienstles vervolgens gelijk integreren met geschiedenis en dan zonder censuur, misschien komt er dan eindelijk eens een minder idiote generatie uit voort.

dutchdj | 31-05-10 | 15:27

vagehond | 31-05-10 | 15:24 Het gaat een beetje OT, maar inderdaad, ik kan me goed voorstellen dat een school met Christelijke grondslag een homo liever niet als leraar willen. Evengoed als ik weinig zou aannemen van een haatbaard ;) Of dat dan discriminatie is... ja, als je het opzoekt wel ja.

Daff | 31-05-10 | 15:26

Klopt, volgens refo's verdienen homo's straf. Maar is dat diskriminaatsie? Volgens refo's verdient iedereen straf, want we zijn allemaal vieze, verdoemde zondaars die recht naar de hel gaan. We zijn namelijk ten eerste als zondaar geboren en ten tweede als we iets leuks doen, dan is dat ook zonde, want leuk=zonde. Alleen als god goed gezind is, wat ie niet vaak is volgens de refo's, dan ziet ie wel eens iets door de vingers. Vingers kruisen maar, refo's!
En nu ben ik even om een kopje suiker bij de buurvrouw.

Zyprexa20mg | 31-05-10 | 15:25

Kudo's voor de laatste zin!

rekenmachine | 31-05-10 | 15:25

@koerbagh ® | 31-05-10 | 15:20
Het gaat niet om homo's alleen, het gaat om mensen die "in zonde" leven.
Van gereformeerd personeel wordt een bijpassende levenswijze verwacht.
Mensen die ongehuwd samen gaan wonen, niet actief bij een kerk betrokken zijn of zich in het weekend klemzuipen hoeven ook niet te solliciteren.
Als je daar niet mee kunt leven, heb je ook niets te zoeken in religieus onderwijs.

vagehond | 31-05-10 | 15:24

@koerbagh ® | 31-05-10 | 15:12
Psies. Vragen naar sexuele geaardheid, zwangerschap, religie en dat soort persoonlijke dingen zijn verboden in Nederland. Zeker door overheidsinstanties.

Mr Dixit | 31-05-10 | 15:23

Paspoorten afpakken en naar Utah exporteren.

mokum4all | 31-05-10 | 15:23

Boris011 | 31-05-10 | 15:18
Ach ja, als je als heaumeaux-koppel net als "normale mensen" met elkaar wilt leven ben je al irritant? Ik stel voor dat jij verdwijnt! Heb je ook geen last meer van enge gays en gristenhonden!

Randfiguur | 31-05-10 | 15:23

@ Terpen-tijn | 31-05-10 | 15:13
Wellicht. Echter is dat nu niet relevant, wel? Louter gaf ik aan dat hij zonder meer een punt heeft als hij schrijft dat jij steevast begint te vloeken en tieren. En behold, ook dáárop reageer je weer zo offensief.

Pa Cartwright | 31-05-10 | 15:22

TabulaRasa | 31-05-10 | 15:17
Maar vooralsnog is dit wettelijk vastgelegd en is er politiek géén draagvlak om dit te veranderen. Wilt u tegen de bestaande wetgeving ingaan zonder deze op een democratische wijze te wijzigen? Klinkt mij redelijk fascistisch in de oren, derhalve -> Foei.

IWAB | 31-05-10 | 15:20

Zeg, kunnen wij nu trouwens ook intolerante Gristenen buitensluiten vanuit onze geloofsovertuiging?

Flowers | 31-05-10 | 15:20

@IWAB | 31-05-10 | 15:15
Definieer "anders". Wat is de norm dan? Het gaat niemand ene flikker aan wat een ander in de slaapkamer doet buiten slapen om. Het zal mij als schoolbestuur worst wezen of een leraar natuurkunde 's avonds zijn klavotz in een klamme kudt stopt, het sterretje van een vent, een opblaaspop of een pot mosterd. Als de meneer in kwestie een kei in natuurkunde is en een goede leraar, dan begrijp ik niet waarom de wijze van orgasme er toe doet. Ik vind die fascinatie van gristenen voor de seksuele beleving van anderen een beetje ziekelijk en idioot.

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:20

IWAB | 31-05-10 | 15:15 Ik Weet Alles Beter ? :)

Daff | 31-05-10 | 15:20

Elmauro | 31-05-10 | 15:15
Dit is meer nuance dan de gemiddelde reaguurder kan hebben. Lijkt me dus een kansloze missie.

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:19

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:01
En waarom zou GeenStijl dan in vredesnaam positief tegenover het rechtssysteem van Malawi moeten staan? Hm? Heb jij soms ook een hekel aan mensen die anders zijn dan jijzelf?

Randfiguur | 31-05-10 | 15:18

Irritante homo's en gelovigen. Allebei mogen ze van mij verdwijnen.

Boris011 | 31-05-10 | 15:18

Ik zie sommige mensen weer duiden op Darwin en voortplanting; wees blij! Overbevolking is één van de grootste bedreigingen voor de wereld.
Er moeten MEER mensen uit de kast komen! Hihi.

De Mannelijke Homo | 31-05-10 | 15:18

IWAB | 31-05-10 | 15:10
Dat heet helemaal geen discriminatie. Dat bijzonder onderwijs niet met prive-geld betaald wordt is gewoon de erfenis van de schoolstrijd en kiesrechtkwestie en sociale kwestie van begin 20e eeuw.
Maar een intellectueel als u weet dit uiteraard. (Net als ieder ander met twee jaar middelbaar onderwijs)

TabulaRasa | 31-05-10 | 15:17

Jackanders | 31-05-10 | 15:09
En zeau is ut!
*Jack welgemeend klopje op schouder geven doet*

Ashtrey | 31-05-10 | 15:16

man + man = homofiel
man + jongentje = christen
waarom nu al die haat? is de christen jaloers dat hij geen volwassen vent kan misbruiken?

theos | 31-05-10 | 15:16

Symmachus | 31-05-10 | 14:45

Interlectuele bijdrage.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:16

Allemaal de schuld van de PvdA!

Zeldzame Zaadstengel | 31-05-10 | 15:16

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:12
Ga je mij nou écht vertellen dat je niet aan iemand merkt dat hij/zij "anders" is? Het enige excuus daarvoor wat ik kan bedenken is dat je teveel televisie kijkt. Daar zie je alleen maar homo's. Hahaha

IWAB | 31-05-10 | 15:15

de strekking van het commentaar in het RD is gericht op de selectieve verontwaardiging van de Verenigde Naties. Laat ze (ook) hun verontwaardiging uitspreken over het folteren van christenen in dergelijke landen. Nooit hoor ik de VN over christenen in Eritrea die met tientallen zijn opgesloten in zeecontainers, of de verdrukking waar christenen in N-Korea, Saoedi-Arabie, China, Iran, Mexico (!), en vele andere landen mee te maken hebben.

Elmauro | 31-05-10 | 15:15

IWAB | 31-05-10 | 15:07
Kijk, dit is nu een reactie die enige diepgang heeft.
IWAB heeft gelijk. Selectieve verontwaardiging. Mogelijk ook tunnelvisie. In ieder geval vooringenomen comments.

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:15

@4nonymous | 31-05-10 | 14:58
Slimme vergelijking die je maakt, een homo=kettingroker en een school=Stivoro. Maar je hebt gelijk, als subsidiespons mag Stivoro een kettingroker niet afwijzen. Die tolerantie van de overheid of overheidsorganisaties jegens burgers is grondwettelijk vastgelegd, in artikel 1. Je kan overigens wel afgewezen worden op domheid.

@IWAB | 31-05-10 | 15:07
Als praktiserend atheïst kan het refo-bashen mij niet ver genoeg gaan, dus ik ben voor. En geen VMBO'er. Die zijn trouwens ten opzichte van de gemiddelde acadeem wel erg vaak religieus.

Mr Dixit | 31-05-10 | 15:14

Randy McRanderson | 31-05-10 | 15:12
Je mag als homo-leraar wel geweigerd worden, net als hetero-leraar.
Alleen niet omdat je homo-leraar bent.

TabulaRasa | 31-05-10 | 15:14

Pa cartwight 15:04
Heb bij jou nog nooit een enkele vorm van intelligentie gezien.
Is maar een klein kritiekpuntje hoor..

Terpen-tijn | 31-05-10 | 15:13

U ziet het, de beledigingen onder de persvrijheid geldt alléén indien gelinkt aan de godsdienstvrijheid. Als niet-gelovige de persvrijheid gebruiken om je discriminerende overtuiging te berde te brengen mag dan weer niet. Wat een raar land. In dat opzicht lijkt het Malawi wel!

Tim | 31-05-10 | 15:13

Brusselmans, doe eens iets aan je laatste zinnen. Die zijn altijd over the top.

Testosteronni | 31-05-10 | 15:12

Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich dat christen scholen geen homo leraren meer mogen weigeren? Je mag als school toch gewoon je personeelsbeleid bepalen? Of word je als homo automatisch aangenomen en hoef je niet eens meer op gesprek te komen?

Randy McRanderson | 31-05-10 | 15:12

@Randy McRanderson | 31-05-10 | 15:05

Gelukkig kan je ervoor kiezen om heaumeau te worden.

Biff Eagleburger | 31-05-10 | 15:12

Bazooka Joe | 31-05-10 | 14:55

Wat zeg jij nou kerel: Een partij die zijn waarden ontleend aan de Bijbel en o.a. Jezus mag niet,! ..... Socrates mag dan wel? en Plato dan?, Napolion? en de socialistisch of Liberale denkers dan?, WIlders is feileijk liberaal! Deze mensen gefooden toch ook in hun verhaal. Wat wordt de nieuwe orde in Nederland beste Joe?

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:12

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:01
Laten we eerst eens zorgen dat homoseksuelen precies evenveel rechten hebben als heteroseksuelen, en ons dan zorgen maken over de toon waarop we dit bedingd hebben. Oké?

Nietvoordekat | 31-05-10 | 15:12

Wat ik niet snap: Ik ben bij een sollicitatiegesprek nog nooit naar mijn seksuele geaardheid gevraagd. Doen ze dat op gristenschooltjes standaard wel bij sollicitanten? Zo ja: waarom?

koerbagh ® | 31-05-10 | 15:12

Laten we de suggestie waarmee ze eindigen serieus nemen en de redactie 14 jaar opsluiten. In Malawi welteverstaan, in het kader van een uitwisselingsproject.

Mark 9712 | 31-05-10 | 15:11

Bijzonder onderwijs lekker zelf door de religieuze idioten laten bekostigen.
G-unite | 31-05-10 | 15:00
*
Domoor, dat heet discriminatie en dat mag niet in NL. Ga je schoolgeld terughalen!

IWAB | 31-05-10 | 15:10

Eerstcondoomomdoendanneukendanpraten...

eerstneukendanpraten | 31-05-10 | 15:09

Persoonlijk vind ik gelovigen (maakt niet uit wàt ze geloven), veul gevaarlijker dan mensen die toevallig op iemand van dezelfde sekse vallen.
Hoog tijd om die onzin af te schaffen.
Verstandige mensen hebben geen boeman nodig om zich fatsoenlijk te gedragen, dat heet ontwikkeling.
Het geloof heeft die ontwikkeling altijd tegengewerkt, afschaffen dus!

Jackanders | 31-05-10 | 15:09

@ kom hoe heet ie | 31-05-10 | 15:05
Crucifixion is toch ook afgeleid van kruisfixatie?

Pa Cartwright | 31-05-10 | 15:09

Woehahahaha: "Dat dat haaks staat op de Afrikaanse cultuur en indruist tegen de opvatting van de overgrote meerderheid van de bevolking, nemen homolobbyisten voor lief."

In tegenstelling tot kindsoldaten, volkerenmoord en bloederige dictaturen. Die druisen niet tegen de Afrikaanse cultuur in. En hebben een breed draagvlak onder de bevolking.

Mr Dixit | 31-05-10 | 15:08

_waverider_ | 31-05-10 | 15:02 Dat is aan de betrokkenen om zich daarin te plaatsen, of niet. Ik merk alleen op dat er discriminatie en/of uitsluiting is op basis van sexuele geaardheid. Verwerpelijk.

Dirrek | 31-05-10 | 15:08

Stom gristentuig!

Chicka | 31-05-10 | 15:08

Ach gut, kwam GS weer wat bezoekersaantalletjes tekort? Verder het gewoonlijke bij een religie-onderwerp en wéér van Brusselmans. Zit je christelijke opvoeding je zo dwars, knullie? Praat er eens met iemand over.
Als ik de gebruikelijke, bevooroordeelde reacties hier weer lees, is Nederland binnen 10 jaar een LWOO-VMBOnatie.

IWAB | 31-05-10 | 15:07

Voordeel, helaas het is waar, van bijzonder onderwijs, bijvoorbeeld Christelijk onderwijs, is dat er weinig tot geen niet westerse allochtonen, vaak van islamitische komaf, op zitten. Een school vol met blanke kindertjes die veelal vreedzaam met elkaar omgaan. De verdwaalde Turk en of geadopteerde negert aldaar passen even zo goed in het geheel. Dit soort onderwijs is gewoon nodig om je kinderen te beschermen tegen de hel van openbare basisscholen waar het wemelt van de kansarme, zwakzinnige NWA's (niet die NWA: www.youtube.com/watch?v=WiX7GTelTPM) die de boel terroriseren en een uitermate slechte invloed hebben op de anders gezinden. Da's geen racisme, da's een constatering!

Sliptong | 31-05-10 | 15:07

Ik mag graag op nuances wijzen als het om christelijke standpunten gaat, maar dit...
Heeft die man wel een idee wat er in Malawi aan de hand is?
Ik kan best snappen dat ze op gereformeerde scholen niet zitten te wachten op het gedwongen aannemen van homo-leraren, maar dit gaat te ver.
Veel te ver...

vagehond | 31-05-10 | 15:07

Jezus was zelf ook een sluimernicht die worstelde met z'n geaardheid en een kruisfixatie.

Rest In Privacy | 31-05-10 | 15:05

Zodra je jezelf tot homo of moslim bombardeerd moeten alle deuren voor je geopend worden en moet alles maar geaccepteerd worden in het kader van je levensstijl of religie.

Randy McRanderson | 31-05-10 | 15:05

@ Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:57
Maar dat jij je bij ook maar de geringste vorm van kritiek steevast van platitudes gaat bedienen, is dan weer wél een gegeven, dat dan weer wel kerel. Daar heeft die TabulaRasa zonder meer een punt.

Pa Cartwright | 31-05-10 | 15:04

die gristeren denken ook echt dat ze alles zijn.

demp | 31-05-10 | 15:04

TabulaRasa
Ga je moeder pesten.

Terpen-tijn | 31-05-10 | 15:04

Sterke vergelijking van het refdag! Alleen mis ik nog de opmerking dat ook Hitler homo was.

sjaakdeslinksesul | 31-05-10 | 15:03

Voor homo's op de knieën gaan?
Viespeuken hoor.

aquarius | 31-05-10 | 15:03

@_waverider_ | 31-05-10 | 14:48

Joehoe!

Biff Eagleburger | 31-05-10 | 15:03

Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:57
Nu nog werken aan je argumentatie.

TabulaRasa | 31-05-10 | 15:03

@Dirrek
Oja, je zweert een eed dat sex van mannen met mannen of vrouwen met vrouwen zonde is en doet het vervolgens toch? Meineed heet dat.

_waverider_ | 31-05-10 | 15:02

@Nietvoordekat | 31-05-10 | 15:00
Je kunt het allicht proberen zeg ik altijd maar.

Sliptong | 31-05-10 | 15:01

Vreemd, deze stellingname van GS/Brusselmans. Hoezo kwetsend, ongefundeerd etc.
Geen stijl zou juist zijn Malawi en zijn rechtssysteem groot gelijk te geven en subtiel te wijzen op het ref dagblad die blijkbaar ook positief staat tegenover het rechtssysteem in Malawi.

Hendrik Cornelis | 31-05-10 | 15:01

G-unite | 31-05-10 | 15:00
Eens, en buiten reguliere schooltijden om!

TabulaRasa | 31-05-10 | 15:01

Nietvoordekat

Maar die mening mag best wat rustiger worden uitgedragen. Wij hoeven toch niet meteen in de voetsporen te treden van Nero of die andere Romeinse grapjas, die waarschijnlijk ook leed aan een vergevorderde vorm van syfilis.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 15:01

"Dyslectici hebben moeite met foutloos en vlot leren lezen en spellen, zelfs met veel oefening wel lezen wat er staat. " Dit in aanmerking nemende: In t stuk staat dat het jammer is dat de regering overstag gaat mbt het homohuwelijk, terwijl het blijkbaar niets doet aan christenvervolging en foltering. Er staat nergens dat het spijtig is dat de homo's 14 jaar krijgen. Stelletje badmutsen.

k-schaaf | 31-05-10 | 15:01

Bazooka Joe | 31-05-10 | 14:55
Dat een homo op een gristenschool wil werken snap ik niet, net zomin dat ik snap dat vrouwen lid willen worden van de SGP. Maar dat jij zegt dat dit ok is snap ik nog minder. Uitlokking? Dat is toch wel het klassieke Reli-argument: ik voel me erdoor beledigd, dus mag jij het niet doen. Kom nou, zij mochten de afgelopen 2000 jaar, nu even 2000 jaar niet.
Bovendien zouden scholen sowieso niets met religie te maken mogen hebben, maar dit terzijde.

TabulaRasa | 31-05-10 | 15:01

Bijzonder onderwijs lekker zelf door de religieuze idioten laten bekostigen.

G-unite | 31-05-10 | 15:00

Aldus Andre Ruigpoot

De Drent | 31-05-10 | 15:00

Als er 1 club is van worst met mensendarm dan zijn het die gristenen wel! Wat een hypocrieten!

zeefert | 31-05-10 | 15:00

SatchRules | 31-05-10 | 14:57
Mag ik dan ook een Arische school waar joden en niet-westerse allochtonen geweerd worden als leraar en leerling?

Nietvoordekat | 31-05-10 | 15:00

_waverider_ | 31-05-10 | 14:57 Er zijn ook holebi's die belijden. Iedereen heeft recht op zijn of haar godsdienst. Andersom, daar schuilt echter het probleem. Diverse godsdiensten, zo niet alle, discrimineren holebi's, Dat is de crux.

Dirrek | 31-05-10 | 15:00

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:43
Nee, zij niet. Maar hun grote leider wel en ach, daar kunnen zij toch niet over oordelen?
Nurenberg-verweer: -1

Koekje-dr-bij? | 31-05-10 | 14:59

(Verbeterde versie)

Niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen, schrijft het Reformatorisch Dagblad volkomen onjuist. Mijn mening is: Deze groepering(en) mogen de homo's wel zondig noemen, maar ze mogen er geen acties aan verbinden, zoals het niet toelaten van homoseksuele leraren op hun scholen. Het artikel is hierdoor een typisch gereformeerd staaltje van 'kijk ons nou eens in de hoek gedrukt' staan.

datdoetzeerpap | 31-05-10 | 14:59

_waverider_ | 31-05-10 | 14:48
Heaumeau!

lieverdeauddanreaud | 31-05-10 | 14:59

Dr.Zeldenrust | 31-05-10 | 14:54
als werkgever heb je je gewoon aan de NL wet te houden. punt. uit.
Let overigens ook op de framing: "homoseksuele leefwijze"... alsof je als homo je anders gedraagt dan hetero's. Het enige verschil is het geslacht van je geliefde.

janeedantoch | 31-05-10 | 14:59

nee homo's zijn vies, vraag dat maar aan de slachtoffertjes van jullie vrinden

misti | 31-05-10 | 14:58

Nou moet ik wel zeggen dat het getuigt van een enorm hoog bananenrepubliekgehalte dat de president van Malawi ffies bepaald dat 2 bewezen wetsovertreders worden vrijgesproken. Iets met scheiding van de machten, onafhankelijke rechtspraak etc, etc.
Pas dan de wet aan. Dit is gevalsgewijs met een presidentieel toverstokje zwaaien om negatieve internat-berichtgeving de kop in te drukken. Naast schending van onafhanelijke rechtspraak enorme symboolpolitiek. Fijn voor de betreffende 2 handtasjes, maar valt totaal niet over te juichen inderdaad, onafhankelijk van welke kant je het bekijkt.

Daarnaast is het natuurlijk idioot dat een werkgever niet zou mogen besluiten geen werknemers aan te nemen die er een levenswijze op na houden die haaks staat op de beoogde 'bedrijfsvoering'. Typisch geval van tolerantie gone too far. Stichting Stivoro mag straks zeker ook geen overtuigd kettingroker en Marlboro grootaandeelhouder weigeren als directeur?
Wettelijk afgedwongen "tolerantie" is geen tolerantie, en zal alleen maar weerstand wekken. Welkom in NL inderdaad.

4nonymous | 31-05-10 | 14:58

de schriftgeleerden van deze wereld gaan altijd graag op de troon van god zitten, maken elkaar af om een woord of een tekening, betalen natuurlijk geen belasting en verklaren elkaar heilig. pedofilie is gewoon ingeburgerd net zoals de hunkering naar geld en macht en als de heren, ja de dames hebben natuurlijk niets te vertellen, het ergens niet overeens zijn, lees:machtstrijd zetten ze hele volken tegen elkaar op.
in mijn woordenboek zijn dat de flikkers. amen vrede en liefde.

9-buts | 31-05-10 | 14:58

TabulaRasa 14:50
Je hebt igg mongolide trekjes door te stellen dat je bij mij nog nooit een vorm van intelligentie gezien hebt...
Daarom
Zal ik jou eens even fijn samenvatten?
Vind je een leeg dom ding die zelf niks relevants kan typen en aandacht zoekt.
Netjes getypt zonder scheldwoorden.

Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:57

Ze hebben ergens wel een punt, als je een gereformeerde school hebt dan zit je niet op een homoseksuele leerkracht te wachten volgens mij.
Typisch Nederlands om dat dan via een wet te gaan afdwingen. Wat denken ze dan in Den Haag, dat de opvattingen over homosexualiteit in gereformeerde kringen dan ineens 180 graden draaien?
Beter schaffen ze alle vormen van bijzonder onderwijs af, iedereen gewoon hetzelfde onderwijs.

SatchRules | 31-05-10 | 14:57

@datdoetzeerpap
Wat heeft een praktiserend homosexueel te zoeken op een school waar word beleden (dat is het zweren van een eed) dat de bijbel waar is, waarin staat dat seks van mannen met mannen zonde is?
Leg eens uit, wat voor belang heeft zo iemand daarbij?
Ongelofelijk die arrogante onwetende rechthebbende houding...

_waverider_ | 31-05-10 | 14:57

Tijd dat godsdienstbescherming wordt afgeschaft. Gewoon dezelfde rechten en plichten als iedereen.
Als je overigens homo's voor de klas mag weren, mag je ook marokkanen en negers voor de klas of uit je café weren.

Als ja trouwens als ambtenaar mag weigeren homo's te trouwen, mag je ook weigeren om marokkanen, negers en iedereen die je niet aanstaat te trouwen.

Straks mag je als ambtenaar zeker ook weigeren om homo's een uitkering te geven of een visvergunning

nance | 31-05-10 | 14:56

Gewoon weer een buslading Livingstone grefo mokkeltjes ernaartoe die dan vrolijk gegangbanged worden.
Zijn er trouwens al lieve donkere kindertjes aangetroffen in de bible belt kerken, De dametjes hebben vast geen abortus ondergaan. Dat mag niet van de dominee.

Oyibo | 31-05-10 | 14:56

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:50 Waarvan akte. Lekker iedereen in zijn waarde laten.

Dirrek | 31-05-10 | 14:56

Volkomen achterlijk dat RefDag. Ze krijgen toch hopelijk geen cent subsidie?

Ion Susai | 31-05-10 | 14:56

Ben zelf tegen wat voor religie dan ook, maar als er mensen zijn die in sprookjes willen geloven, mijn "zegen" hebben ze, mits ze hun geloof bij zich houden en niet gaan proberen anderen te bekeren of hun regeltjes op te dringen. Kerk en staat is hier officiëel gescheiden, er zou dan ook een verbod moeten komen op partijen die politiek willen bedrijven vanuit de een of andere geloofsovertuiging. Maar wat betreft het weigeren van werknemers op scholen of andere instituten die een bepaalde religie uitdragen omdat die werknemers niet in het religieuse plaatje passen, moet ook kunnen. Om er als andersdenkende of homosexuele te solliciteren is in mijn ogen een manier van uitlokking.

Bazooka Joe | 31-05-10 | 14:55

_waverider_ | 31-05-10 | 14:48
Eensch. Als je een schooltje of kerkje hebt en je wilt om principiele redenen homo's weren, dan zie ik het probleem niet. Als homo wil je daar niet eens werken. Intolerantie der toleranten heet deze GS berichtgeving! Overigens ben ik het niet eens met het commentaar van het refdag, maar ik begrijp het wel.

Dr.Zeldenrust | 31-05-10 | 14:54

Als een gelovige discrimineert heet het godsdienstvrijheid, en ze komen er nog mee weg ook volgens de vigerende jurisprudentie. Treurig, maar eens gauw de godsdienstvrijheid inperken tot vrijheid van keuze van godsdienst. Welke partij begint hier eens an?

lijn5 | 31-05-10 | 14:54

datdoetzeerpap | 31-05-10 | 14:52
Goed gezegd. 'Help ik word onderdrukt, want ik mag anderen niet onderdrukken!' Dat toontje dus. Hoe eerder mensen ophouden met daar intrappen, hoe beter.

Achterdocht | 31-05-10 | 14:54

@_waverider_ | 31-05-10 | 14:48
Omdat hetero's niet zoveel steun nodig hebben.
Wist je dat mensen die felle standpunten hebben tegen homo's vaak zelf sluimerhomo's zijn?

Canarie | 31-05-10 | 14:53

De hypocrisie! De intolerantie! Waar halen we het lef ook vandaan om intolerant te zijn tegen de intoleranten... of zoiets. Wat die zwarte kousenlovers vergeten is dat bij vrijheid van meningsuiting en gelijkheid iets heel erg belangrijk is...: wederkerigheid. Een groep kan de tolerantie en vrijheid wordt gegeven niet misbruiken door zelf vervolgens intolerant te zijn en de vrijheid van anderen te beperken. Daar hebben ze toch zelf zo'n regeltje voor in het leven geroepen? Iets met anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden?

Flowers | 31-05-10 | 14:52

Niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen, schrijft het Reformatorisch Dagblad volkomen onjuist, deze groepering(en) mogen de homo's wel zondig noemen, maar ze mogen er geen acties aan verbinden, zoals het niet toelaten van homoseksuele leraren op hun scholen. Het artikel is hierdoor een typisch gereformeerd staaltje van 'kijk ons nou eens in de hoek gedrukt' staan.

datdoetzeerpap | 31-05-10 | 14:52

_waverider_ | 31-05-10 | 14:48
"Hoe lang duurt het nog dat je als hetero seks met een homo mag weigeren?"
Ik voel een ondertoon van eroticisme, misschien een fan van gay bondage die nog niet uit de kast gekomen is? Dat je hierover fantaseert, zegt mij al genoeg.

Nietvoordekat | 31-05-10 | 14:52

Die Refo's zijn gek

nance | 31-05-10 | 14:52

Nou, wat een verrassing, dit artikel. Echt, dat had ik nou niet verwacht van die refo's.

artbrut | 31-05-10 | 14:51

_waverider_ | 31-05-10 | 14:48
U gelooft in sprookjes?

TabulaRasa | 31-05-10 | 14:51

Dirrek | 31-05-10 | 14:41

Wat je zegt Dirrek, als wij nou allemaal eens onbevooroordeeld aan elkaars iedeen ruiken, de mensen erachter proberen te begrijpen en vervolgens elkaar respecteren dan komen wij verder.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:50

@ _waverider_ | 31-05-10 | 14:48
Mwoah, zó'n vaart zal dat niet lopen wel?

Pa Cartwright | 31-05-10 | 14:50

_waverider_ | 31-05-10 | 14:48
Muahahahaha, kom toch gewoon uit de kast frust en doe een beetje relaxed.

Achterdocht | 31-05-10 | 14:50

Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:45
Nog iets wat me opvalt, bij kritiek ga je schelden.
Maar ik bedenk me nu dat je waarschijnlijk 15 bent.

TabulaRasa | 31-05-10 | 14:50

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:44
Ja vrije meningsuiting. Waar dacht je dat wij mee bezig zijn?

Nietvoordekat | 31-05-10 | 14:49

Geenstijl is blijkbaar een andere naam voor:
"Ik ben intolerant en ik ben homo, alle christenen moeten het land uit en mogen niets meer" zoiets?
Ik walg hoe langer hoe meer van die homo propaganda.
Wanneer komt er een Geenstijl boot op de Gaypride?
Hoe lang duurt het nog dat je als hetero seks met een homo mag weigeren?

_waverider_ | 31-05-10 | 14:48

Ja, dat kan dan wel,Artwido, maar jij begrijpt dat niet.Kijk, al die blaadjes van de wachttoten tot en met de Hervormde Gemeente blaadjes en niet te vergeten de gereformeerde gemeente bladertjes, zijn broodnodig voor de gemoedsrust. Wat Afrika betreft, dat is toch zo idioot, de regeringdaar {wie is het nu weer?} vindt het niet goed dat iemand HOMO is. Nou, wat kan deze homo daar nu aan doen. Hij heeft zichzelf niet gemaakt. Hij moet er mee leven en dat is om de donder niet zo gemakkelijk. In Afrika, waar, inderdaad alles mag en kan, elkaar uitmoorden, met iedereen die `t kan even doen wat je moet doen, hoevelen sterven aan aids? En bedoel ik dagelijks. Men wil toch niet iets leren! Altijd droogte, altijd kindertjes zonder vlees en dikke buikjes en dan altijd om hulp vragen. Waar blijft men dan? Ik zeg nu: de domme mens is altijd blij.. Heeft geen zorgen!!!!!

siebbie | 31-05-10 | 14:48

Amen!

Semmo | 31-05-10 | 14:45

Er zijn vast ook mensen die GS niet leuk vinden.
@Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:44

Lul niet zo stom zeg.

Symmachus | 31-05-10 | 14:45

TabulaRasa 14: 40
Mongooltjes zoals jij herkennen intelligentie niet eens.
Weten je begeleiders wel dat je stiekem hier je achterlijke plempsels zit op te typen?

Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:45

@Fietstas | 31-05-10 | 14:37
Het schrappen van antihomowetten betekend dat een deel van de (beperkte) rechtsstaat in het land weer voor de vervolging van verkrachters etc. kan worden gebruikt.
Kwestie van prioriteiten zal ik maar zeggen...

Zonnetje015 | 31-05-10 | 14:44

Vrije meningsuiting beste mensen, ook als wij er anders over denken. Er zijn vast ook mensen die GS niet leuk vinden.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:44

Echt wereldvreemd dit verhaal.
Net of er geen homo's zijn tussen die gereformeerden.
Maar goed, zij schrijven een stukje in een krant met een oplage van 50 stuks, het zijn de moslims die homo's opjagen met bijlen en stroppen.
Buiten dat zijn er niet zoveel echte gereformeerden. Net genoeg om een krantje uit te geven.
Het echte gevaar zit ergens anders. En niet in een stukje extremistische Nederlandse cultuur waar bijna een hek omheen stond voordat de moslims dit land onder de voet liepen en het extreem denken weer aanwakkerden.

gofast | 31-05-10 | 14:43

Koekje-dr-bij? | 31-05-10 | 14:30

Jammer, maar even terzijde, de mensen die je indirect aanspreekt, de Chr. inwoners van dit land kennen in pincipe geen haat.

Soms wat opstandig | 31-05-10 | 14:43

't Zijn ook net Mosselmannetjes, die Kristenen.

Lepo | 31-05-10 | 14:42

Zelf verlang ik terug naar een tijd toen Grefo's nog als ketters werden verbrand, gevierendeeld of geradbraakt..

lieverdeauddanreaud | 31-05-10 | 14:42

Kunnen we nou voor eens en voor altijd dat kutgeloof uit de grondwet halen en gewoon echt seculier zijn. Kutgristenen, zeikmoslims, terreurjoden, word er een beetje moe van.

breiz | 31-05-10 | 14:41

Aan de andere kant, onbekend maakt onbemind. Het zou best kunnen zijn, dat als die zwartekousen een keer van de verboden vrucht hebben geproefd, dat ze niks liever meer willen dan eens flink te baltsen met lieden van het gelijke geslacht. In de katholieke kerk lusten ze er immers ook wel pap van.
Ik sla nog steeds over trouwens. Ik laat die yoghurtbeker aan mij voorbijgaan.

Dirrek | 31-05-10 | 14:41

Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:35
Ik heb echt nog nooit een teken van intelligentie in jouw tegels gezien.

TabulaRasa | 31-05-10 | 14:40

@Randy McRanderson | 31-05-10 | 14:34
Alsof iedere heaumeaufiele leraar de hele dag met zijn handtas loopt te zwaaien...

Canarie | 31-05-10 | 14:40

God is liefde mensuuuh. Elkaar afslachten, in cellen gooien en homo's kapot maken, ja dat wil God natuurlijk ook, maar alleen in naam der liefde !

despecialist | 31-05-10 | 14:39

Begrijp het probleem wel:
Als ik zo'n zwartekausen inteelt knotje zou moeten doppen werd ik ook spontaan homo. Dus om niet uit te sterven verbied je dat gewoon.

Sjeng de helle | 31-05-10 | 14:39

@koerbagh ® | 31-05-10 | 14:36
Precies, en dat is waarom ze nu lopen te janken. Om geld. Smerige bedelaars.

Symmachus | 31-05-10 | 14:38

Eng en gevaarlijk clubje dat Reformatorisch Dagblad.

Artwido | 31-05-10 | 14:38

oke een ieder mens is als een schaap????oh jaa????jaa!!!!ze willen ergens bijhoren bescherming zoeken bij de groep,.,.of dat nu god,allah,kermit,miss piggy,of de duivel is maak niet uit,.mensen moeten voor zichzelf leren denken,en niet alles voorgekaudt krijgen door 1 of andere geit,.doe er wat mee,.

OSS4ever | 31-05-10 | 14:38

Neemt niet weg dat het raar is dat Ban Ki Moon de moeite neemt om persoonlijk een regering toe te spreken in godbetert Afrika over 2 homo's!

Op HET continent waar honderdduizenden verkracht, vermoord, verjaagd, verminkt en gemarteld worden raakt de VN in de stres over een land waar Europeanen op vakantie gaan.

Kwestie van prioriteiten zal ik maar zeggen?

Fietstas | 31-05-10 | 14:37

@Randy McRanderson | 31-05-10 | 14:34
Rock & Roll-gasten zijn in de regel de beste leraren. Mits ze niet écht ontsporen natuurlijk. Je wordt dan als kind in ieder geval niet opgeleid tot Vinex-kutje.

Symmachus | 31-05-10 | 14:37

Discrimineren moet mogen. Als een discotheek eigenaar een kudde finnen niet wil binnen laten is het oké maar als een stelletje middeleeuwse, geïndoctrineerde gristen fundamentalisten geen heaumeaux voor de klas willen is het not done. En welke heaumeau wil er nou bij die engnekken werken?
Flikker dan gewoon godsdienst uit de grondwet. Probleem opgelost.

Willem VanDer Decken | 31-05-10 | 14:37

@koerbagh ® | 31-05-10 | 14:33
Misschien 1 dagje cel in Malawi :D

Zonnetje015 | 31-05-10 | 14:36

@Symmachus | 31-05-10 | 14:35
De angel zit 'm in dat laatste zinnetje hè...

koerbagh ® | 31-05-10 | 14:36

lol @ als de burgers van Malawi willen weten waar dit spoor eindigt, moeten ze de komende tijd de politieke verslaggeving uit Nederland gaan volgen. Nou mensen er is kans dat de ge-livestreamde debatten de komende weken iets langzamer zijn vanwege overweldigende belangstelling uit Malawi.

zooishettoch | 31-05-10 | 14:36

Afrika is het meest domme bevooroordeelde continent in de wereld.
Walgelijk.
Een grote corrupte bende is het waar chaos troef is.
Egoistisch tot op het bot, niemand is te vertrouwen maar iedereen gelooft en is GEEN homo.

Terpen-tijn | 31-05-10 | 14:35

Wat zeiken ze nou. Iedereen heeft, mits het curriculum door de onderwijsinspectie wordt goedgekeurd, het recht om een onderwijsinstelling te beginnen in Nederland en om wie dan ook als leerkracht aan te stellen.

Als je het dan maar zelf betaalt...

Symmachus | 31-05-10 | 14:35

Als liefhebber van het gelijke geslacht zou ik sowieso niet bij een School met den Bijbel gaan solliciteren/werken. Zelf ben ik niet gecharmeerd van een mannelijk lid in mijn mond, laat staan die warme yoghurt tegen m'n huig. Dito geldt voor mijn sterretje. Ik snap niet wat ze d'raan vinden, maar dat terzijde. Vrijheid, blijheid.

Dirrek | 31-05-10 | 14:34

Tjonge jonge je mag als school toch gewoon geen homo voor de klas willen hebben? Homo's zijn natuurlijk gelijk aan andere mensen maar laten we eerlijk zijn het is geen normaal gedrag. Ze zijn beter op hun plaats in andere bedrijfstakken. Leraren hebben een bepaalde voorbeeldfunctie, niet iedereen is daar geschikt voor. Ook hetero's niet. Een hetero met een of andere sex drugs en rock & roll leefstijl zou ook niet geschikt zijn.

Randy McRanderson | 31-05-10 | 14:34

God is wel ok, maar die fans...

nononono | 31-05-10 | 14:34

Goddomme, je gelooft het niet, zelfs niet nadat je het gelezen hebt. Ugh.

Achterdocht | 31-05-10 | 14:34

@backpack | 31-05-10 | 14:30
Dank u.

En-el Hak | 31-05-10 | 14:33

Ongelooflijk, wat een triest stelletje bij dat achterlijke Refdag.

Conan de Rabarber | 31-05-10 | 14:33

@Zonnetje015 | 31-05-10 | 14:30
En een beetje folteren? Klein beetje maar. Alstublieft?

koerbagh ® | 31-05-10 | 14:33

Walgelijk dit. Ik stel een verschijningsverbod voor.

Discus | 31-05-10 | 14:33

Geloven is liefde he? EN ALS JE NIET GELOOFT ZUL JE BRANDEN IN DE HEL! lol ja echt waar ik voor zou kiezen, koekoek, toet toet, helemaal gek die gasten.

Tinus Trekveer | 31-05-10 | 14:32

wat een idioten

wurly | 31-05-10 | 14:31

Flikkertje meppen?

joyriders | 31-05-10 | 14:31

En de Islam is achterlijk?

Neen, alle religie is achterlijk!!

ams | 31-05-10 | 14:31

Ies cultoer

It is me what | 31-05-10 | 14:31

Refdag vindt het niet kunnen dat de VN en Nederland hun protesten laten horen als vredelievende mensen 14!jaar achter de tralies worden gezet...

"Het is niet uitgesloten dat hier straks het omgekeerde gebeurt van wat de rechters in Malawi deden: niet degenen die zich openlijk homoseksueel gedragen, worden bestraft, maar juist christenen en moslims die dat gedrag zondig noemen."

Hooguit met een boete als het op belediging begint te lijken, niet met 14 jaar cel

Zonnetje015 | 31-05-10 | 14:30

@En-el Hak | 31-05-10 | 14:29
correctie

Religie = ziekte.

backpack | 31-05-10 | 14:30

Zolang homo's op grond van hun geaardheid niet een kerk in hun woonplaats mogen ontslaan, wegwezen!

Napeauleon | 31-05-10 | 14:30

Ik hoorde bij de EO op radio 1 vanochtend Arie Slob ook al over de enkelefeitsconstructie.

Ik dacht en hoopte dat we hier voorbij waren. Maar zo snel komen we schijnbaar niet van die geloofsgekken af en ze lijken de wind zelfs in de rug te hebben. Onvoorstelbaar.

Sjors W. | 31-05-10 | 14:30

Die gasten hebben pas recht van zeiken als je 14 jaar de bak in moet omdat je christelijk bent.

Anarki | 31-05-10 | 14:30

Ik haat gelovigen.
Nee echt, ik haat ze.

Koekje-dr-bij? | 31-05-10 | 14:30

Religie + ziekte.

En-el Hak | 31-05-10 | 14:29

Malawi super mooi man, voor een christen dan.

Rest In Privacy | 31-05-10 | 14:29

Misselijkmakend walgelijk. Refdag opheffen.

Solten | 31-05-10 | 14:29

walgelijk. religie toont haar ware gezicht maar weer eens.

malaclypse | 31-05-10 | 14:29

Ik denk dat die reli's zichzelf nog wel om zeep helpen in de toekomst.
Darwin kom er maar in, zo dom heb ik ze nog niet gezien!
*afklopt*

M_K | 31-05-10 | 14:28

lol @ Henk & Ingrid

geweldig

The Nameless | 31-05-10 | 14:28

Na 9 juni zullen we hier hopelijk geen Gristus-lovers aan het roer hebben. Bijbelbelt: groot hek omheen zetten en dat onder 20000 Volt zetten......

ill-Eagle | 31-05-10 | 14:27

En Jezus weende.

Randfiguur | 31-05-10 | 14:27

Godvoordommen.

TabulaRasa | 31-05-10 | 14:27

Godverdomme.

Godmode | 31-05-10 | 14:26

damm christentuig, je ziet het die lijpos kunnen net zo erg zijn als die finnen

backpack | 31-05-10 | 14:26

Lol @ 'door de knieën ging'.

zabbiman | 31-05-10 | 14:25

Aan het kruis met die lui.

Ach-Jee | 31-05-10 | 14:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken