Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam legt stembureauleden spreekverbod op

taped_mouth.jpgHet is ook niet simpel. Laat je eerst de gemeenteraadsverkiezingen vol-le-dig mislukken, moet je nog geen twee maanden later alwéér zo'n irritante stembusgang organiseren. Dan verwachten de mensen dus Keiharde Maatregelen, en in Rotterdam is men daarom maar eens begonnen met het introduceren van een algeheel spreekverbod voor alle stembureauleden. Jazeker, het is de sympathieke vrijwilligers VERBODEN om op 9 juni nare journalisten met oncomfortabele vraagjes te woord te staan. Al het contact met de pers verloopt gewoon via de afdeling publiekszaken van het gemeentehuis alwaar een geschoolde pr-miep alle lastige vragen moeiteloos zal proberen te pareren. Zeg maar de bekende 'doodgezwegen chaos is geen chaos' doofpot-redenering, al tijden het recept voor het discreet wegmoffelen van tal van misstanden. Tot nu dus. Want nu deze ongein naar buiten is gekomen weten we zeker dat iedere kiezer/stembureaumedewerker op 9 juni met een opgeladen communicatietelefoon op zak loopt en alles wat ook maar enigszins verdacht Zou Kunnen Zijn fotografeert en doormailt naar GeenStijl. Uitleg vragen zal niet nodig zijn want de beelden spreken voor zich. Afdeling publiekszaken 010, wij hebben er zin an!

Reaguursels

Inloggen

Het liefst had links rotterdam het stembiljet ook al voor de kiezers ingevuld.

Bataaf | 19-05-10 | 22:42

Maar goed, lieve kijkbuiskindertjes.
Hoe slaan wij de hyperrealiteit aan diggelen?
Geen idee...
hoe komen we van die verrekte multikul af?
Tsja, een sterke identiteit en grof geweld allicht...
Hoe dan ook, ik heb gewoon verrekte zin om te knokken...
.
Oogjes dicht en snaveltjes toe.

Auweyida | 19-05-10 | 21:13

Zo was die hele hertelling gewoon een show. Gestolen, verdwenen en ongeldig gemaakte stembiljetten bijvoorbeeld: hoe hertel je die? Dat wisten deze mensen best, dat het een grote schijnvertoning was. Maar daar was het ook niet om te doen. Het 'plaatje' naar buiten toe, daar ging het om. Zodat de brave kijkbuiskindertjes het idee kregen: "zie, nu is de waarheid boven tafel". Nicht so.
Hyperrealiteit ten top.

Auweyida | 19-05-10 | 20:24

En dat is nu precies wat ze met het de mond snoeren van stemlokaalmedewerkers willen bereiken: als het plaatje naar buiten toe maar aannemelijk en correct overkomt, via een 'persvoorlichter' die allesbehalve onafhankelijk is, is de publieke opinie makkelijk te beinvloeden. Dat heeft weer consequenties voor het stemgedrag van de menigte en daar is het uiteindelijk weer allemaal om te doen. Zo is het cirkeltje weer rond. De boel wordt verdoezeld en verdraaid weergegeven - wat zich werkelijk heeft afgespeeld is van secundair belang, dat wordt 'achter de schermen' allicht behandeld.

Auweyida | 19-05-10 | 20:14

De staatsmedia hebben er in dit geval dankbaar gebruik van gemaakt: mensen zijn ook nog eens vrij vergeetachtig en het "nieuws" jaagt telkens het hier en nu na - de dag van morgen is weer anders.
Na al die misstanden bij de gemeenteraadsverkiezingen heeft het staatsjournaal de boel zo weten te draaien alsof het leek dat die 'rechtse partij' daar compleet de schuld in had gehad, terwijl dat slechts ging om klein detail in het geheel aan misstanden.
Mensen kregen zoiets mee van: 'o, chaos in Rotterdam bij de verkiezingen, het zal ook eens niet' en een dag later werd dat gekoppeld aan de leefbaren, zodat het plaatje werd: 'zie je nou wel, het zijn die verdomde rechtse lui weer'. Dus een ieder die niet verder kijkt dan zijn tv weg staat, denkt nu: 'Ja, die leefbaren hebben zelf er een potje van gemaakt en nu nog klagen ook.' En dat zullen de meeste mensen zich blijven herinneren. Mediacratie, zeg maar.

Auweyida | 19-05-10 | 20:03

Arabische posters ophangen waarop uitgelegd wordt op de pvda te stemmen.

henkdekanarie | 19-05-10 | 20:02

Oome Gijs | 19-05-10 | 18:09
pielewaaier | 19-05-10 | 18:48
"Baudrillards simulacrumtheorie gaat over de echtheid en werkelijkheid van beelden die wij denken te kennen. In deze theorie wordt gesteld dat de mens het contact met de echte wereld is verloren, doordat hij een beeld van de wereld creëert aan de hand van wat hij in de media ziet. Baudrillard zei dat er steeds minder waarheid is, omdat we al onze werkelijkheid baseren op iets wat we zelf (de mensheid) hebben bedacht (in film en media). Een voorbeeld van een 'simulacrum' is dat iedereen weet hoe een neerstortend vliegtuig eruit ziet. Maar wij weten dit doordat we dit op televisie hebben gezien. Het 'kennen' van dit beeld is dus niet gebaseerd op onze eigen waarheid, maar op de waarheid die gecreëerd is op tv. Zijn simulacrumtheorie plaatst de realiteit lijnrecht tegenover de door de beeldcultuur gecreëerde illusie van werkelijkheid.
.
Volgens de filosoof ontbreekt er deze tijd een perspectief en elan en rest er ons het ondergaan van de media, die leven bij de gratie van het voortdurend (her)uitvinden van "nieuws"."
Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Jean_Baudrillard...

Auweyida | 19-05-10 | 19:39

Oome Gijs | 19-05-10 | 18:09
Wat een wijsheid ome Gijs... en daarom is het ook nogal hard,als je levend in de virtuele schijnwereld ineens geconfronteerd wordt met de (keiharde)realiteit.... een voorbeeldje... politie jaagt op een verdachte scooterrijder... resultaat; botsing scooter en politieauto en scooterrijder zwaar gewond.... veel commentaren van goed zo .. prima optreden van politie.. als ze hem doodgereden zouden hebben,geen enkel probleem... eigen schuld (virtuele wereld).. ouders van scooterrijder in mineur(reeele wereld).

pielewaaier | 19-05-10 | 18:48

We leven in een beeldcultuur. Alles draait om IMAGE. Het gaat om het-beeld-naar-buiten-toe. Dat is de prijs die we betalen voor het feit dat we onze eigen cultuur te gronde laten gaan. Waarheid wordt verward met IMAGE. Gek hè, dat je in een tijd van "communicatie" een meer autoritaire maatschappijvorm krijgt, met een steeds groter wordende kloof tussen arm en rijk en een steeds grotere afstand tussen de officiële werkelijkheid en de echte werkelijkheid. TV en internet SUGGEREREN meer openheid, maar bieden in werkelijkheid slechts meer schijn. We leven in een virtuele schijnwereld, het virtuele spiegel-labyrinth.

Oome Gijs | 19-05-10 | 18:09

hang gewoon een verborgen camera op en je zult genoeg 'overtredingen' zien. Vroeger in het computertijdperk, waar de vrijwilliger de bejaarde ff ging helpen op knopjes drukken, maar ook nu zullen ze hun foefjes wel hebben.

je postbode | 19-05-10 | 18:00

ik twijfel toch aan de rechtgeldigheid van dat contractje

krem | 19-05-10 | 17:53

ik twijfel toch

krem | 19-05-10 | 17:52

@DasUnterMensch | 19-05-10 | 12:39
Toen ik op schiphol werkte bij de Kmar had ik weldegelijk een spreekverbod voor de pers. Omdat we daar persvoorlichting hadden. Je ziet op TV eigenlijk nooit een gewone agent of ambtenaar geinterviewd worden; altijd de woordvoerder.

Dus: waarom het ineens nu een probleem is: ik blijft het niet begrijpen. Nogmaals: journalisten kunnen zelf in de stembureau's kijken. Er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd. Verklaringen kunnen ze bij de persvoorlichting krijgen.

-edit | 19-05-10 | 14:54

Dit is de geest van aboulaadklep.
Over alles zwijgen en vooral je eigen incompetenties achter een muur van zwijgen,achterklap en intrige verbergen.
Mensen doden en onderschikten laten struikelen en in geen geval, zoals goed islamitisch gebruik, de verantwoordelijkheid op je nemen maar altijd wijzen naar een infidel.

Deze ezeldrijver aan het hoofd van een wereldhaven is een zinkend schip.

solidstate | 19-05-10 | 13:40

-edit | 19-05-10 | 12:30
"Waarom dat nu ineens een probleem zou zijn"

Omdat het komt nadat de vorige keer de mensen die nu de mond worden gesnoerd met informatie naar buiten kwamen dat het fout ging. Het is heel erg duidelijk dat ze het hier niet doen om de persvoorlichting in professionele banen te leiden maar om de misstanden zo veel mogelijk achter gesloten te deuren te houden. Nogmaals, de journalisten kunnen dat zeker maar het wordt ze wel moeilijker gemaakt.

Daarbij geloof ik niet dat de gemiddelde ambtenaar een spreekverbod voor de perst heeft. Ik zou het in ieder geval raar vinden als dat zo zou zijn. De gemiddelde werknemer die werkt voor een commercieel bedrijf heeft dat wel. Dit omdat een commercieel bedrijf bedrijfsgeheimen heeft en de overheid geen bedrijfsgeheimen mag hebben (weer uitzonderingen daargelaten).

DasUnterMensch | 19-05-10 | 12:39

Niet dat het in nette landen zoals Irak veel beter gaat tegenwoordig, daar was laatst ook al sprake van Nederlandse toestanden..

Ariel | 19-05-10 | 12:36

Ze doen alles om te voorkomen dat hun eigen ego'tje in stand gehouden kan worden. Jammer alleen dat dat sowieso onhoudbaar is.

Barrièretijger | 19-05-10 | 12:32

@DasUnterMensch | 19-05-10 | 11:02
Het gaat er niet om dat er destijds niemand van de pers over vrijwilligers heen is gevallen. Het gaat erom dat persvoorlichting in professionele banen te leiden. En niet aan vrijwilligers over te laten. Meer niet, eigenlijk. Bedrijfsleven, maar ook overheid maakt sinds jaar en dag gebruik van dit fenomeen. Waarom dat nu ineens een probleem zou zijn, zie ik niet. Er wordt journalisten niets in de weg gelegd om aan eigen waarneming te doen ofzo.

-edit | 19-05-10 | 12:30

Juridisch m.i. een onhoudbaar contract. Wel schrijnend dat de Gemeinte het meent en durft te moeten opleggen. Sjors Orwell ftw.

_ILT_ | 19-05-10 | 12:29

@ -edit | 19-05-10 | 10:35 / -edit | 19-05-10 | 10:28

“Los daarvan: achteruitgang is meestal geen vooruitgang.”
Echter is verandering ook geen vooruitgang. Dat ze censuskiesrecht ooit (onder druk van de socialisten) hebben afgeschaft wilt dus niet zeggen dat ze toen vooruitgang hebben geboekt. Misschien hebben ze toen wel achteruitgang geboekt. Het opnieuw invoeren daarvan betekend dan dus ook niet direct weer achteruitgang. Niet dat ik direct voor pleit overigens. Je moet dan goed stellen wanneer je mag stemmen en wanneer niet. Ook moet je rekening houden met bijvoorbeeld rijke buitenlandse landen die je eventueel willen innemen. De NSDAP haalde ook de stemmen bij de grote socialistische (linkse) arme massa die het niet zo hadden op de rijke lui (Joden). Met censuskiesrecht was ze dat dus niet gelukt.

“Van een communicatieverbod is in feite geen sprake. Alleen dat de communicatie via bepaalde lijnen loopt.”

En die bepaalde lijn wordt goed dichtgeknepen, dus dan heb je toch echt een communicatieverbod of op zijn minste censuur. Je zegt dat de journalisten ook zelf kunnen onderzoeken. Dat klopt, maar het wordt ze wel erg moeilijk gemaakt met reden om juist minder informatie te krijgen, dus de informatievergaring wordt bewust gefrustreerd.

En ook je vergelijking die je maakt met het bedrijfsleven is erg scheef. De overheid moet juist transparant zijn. Zeker als het op de democratie aan komt. Dat is om corruptie te voorkomen. Daarom kun je ook altijd informatie opvragen bij de overheid en zijn ze verplicht je die informatie te geven (daar zijn uitzonderingen op, maar die zijn hier niet van toepassing). Vergelijkbare informatie bij commerciële bedrijven blijft veilig achter slot en grendel. Als de journalisten dus achteraf zouden vragen of zich er problemen hadden voorgedaan is de overheid ook verplicht daar antwoord op te geven, waarom dan de mensen in het stembureau eerst de mond snoeren (als dat al wettelijk mag?) als ze toch verplicht zijn deze informatie te verstrekken? Dat is dus gewoon omdat ze toch liever informatie (illegaal) achterhouden. Iets dat corruptie in de hand helpt en dan ook niet voor niets verboden is.

DasUnterMensch | 19-05-10 | 12:22

@Hölzenbein | 19-05-10 | 11:44
Nee jij woont niet in Rotterdam, maar jij lapt daar ook aan mee.
Nu is het Rotterdam, morgen geheel Holland en overmorgen heel Nederland.
Ben benieuwd of je tegen die tijd enigszins zinnig commentaar te geven hebt.

Auweyida | 19-05-10 | 11:55

Zo. Dus. Het probleem is dus niet de grootste verkiezingsfraude in de geschiedenis van dit land, maar het feit dat er nog oprechte mensen zijn die dit naar buiten brengen. Ja, de rooddoordrenkte staatspropaganda had inderdaad de grootste moeite om het recht te lullen, maar aan enkele reacties te zien heeft de indoctrinatie zijn werk weer gedaan.
Wat de klere heeft de oorspronkelijk Rotterdammer gedaan om al die shit over zich heen te krijgen? Alsof de stad in puin en het verloren gaan van het historisch centrum nog niet genoeg was. Hoeveel van die provocerende janktorens er ook door de quasi-gemeente worden gefinancierd en hoeveel importvolk ook wordt toegelaten: dit is en blijft bij de machten van mijn voorouders de grond der Rotterdammers. En vroeg of laat zullen wij het terug nemen, desnoods met geweld.

Auweyida | 19-05-10 | 11:49

Kom niet uit Rotterdam dus vet boeien.

Hölzenbein | 19-05-10 | 11:44

Ik zeg CNN vertellen dat er fraude op handen is en laat ze al die allochtonen stemmen met een camera erop. Ik stel me voor dat de gemiddelde Amerikaan die beelden als volgt waarneemt in Amsterdam/Rotterdam: "Look dear, there are finaly elections in the Middle East, look at all these Arabs voting!"

funkyd | 19-05-10 | 11:28

Rotterdam heeft volkomen gelijk! Het is prima dat manipulaties en intimidaties de PvdA aan een overwinning hebben geholpen, maar het is een schande dat een stel leden van stembureaus het feest hebben bedorven door de manipulaties en intimidaties te onthullen. Dus moet het de leden van de stembureaus onmogelijk worden gemaakt om dat te doen. Dan kan de PvdA ongestoord doorgaan met manipuleren en intimideren.

MAD1950 | 19-05-10 | 11:27

Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:46

Met het "mevrouwtje" ipv "mevrouw" toont u zich een waarachtig stembureauhufter die ik zonder schroom om een geldig identiteitsbewijs zal vragen. En reken maar dat er stennis van komt als u dat niet bij u draagt.

Sanglier | 19-05-10 | 11:25

Ik ben wel van mening dat ALLE PvdA steden externe controleurs moeten krijgen.
Deze allochtonen partij heeft laten zien niet vies te zijn van de in moslimlanden zo gewone stemfraude.

Moi2 | 19-05-10 | 11:15

@ -edit | 19-05-10 | 09:37
Dat klopt in dit geval toch echt. Bij de gemeenteraadsverkiezingen is ook de hele pers gevallen over het feit dat het zo slecht gin. Echter kan ik me niet herinneren dat de pers over een van die vrijwilligers is gevallen. Dus wat je daar zegt klopt gewoon niet. De reden dat ze een persvoorlichter willen is niet om de vrijwilligers te beschermen maar ze willen juist de vrijwilligers monddood maken om zichzelf te beschermen tegen het bekent worden van misstanden, in plaats van dat ze juist de misstanden proberen te voorkomen.

DasUnterMensch | 19-05-10 | 11:02

Ik zou vrijwilliger bedanken voor de eer.... als ik als vrijwilliger een spreekverbod krijg opgelegd,zoeken ze maar iemand anders.... en dat hoeft geen probleem te zijn,want het barst van de braverikken in dit land
Het wordt steeds gekker... nu ook al moeten overblijfouders met een verklaring van goed gedrag aan komen kakken..... straks is het zonder zo'n braafheidsverklaring niet meer mogelijk je eigen kinderen groot te brengen....
De welzijnsmaffia zou zoiets natuurlijk toejuichen.... hoop dat ik ze niet op het idee heb gebracht.

pielewaaier | 19-05-10 | 11:00

christiaan weijts | 19-05-10 | 09:40
Omdat 't georganiseerd is door Rotterdammers, en wie is daar aan de macht...?

Juist.

Geile Markeerstift | 19-05-10 | 10:53

-edit | 19-05-10 | 10:42
door, vooral emotionele, reacties van personeel kunnen in voorkomende gevallen (bedrijfs)belangen geschaad, die vlieger gaat geheel niet op voor stembureauvrijwilligers die mogelijke misstanden aan kaak stellen

hetluis | 19-05-10 | 10:45

Rotterdam degenereert tot een Afrikaanse Stad-staat.

Kaanebraayer | 19-05-10 | 10:43

@hetluis | 19-05-10 | 10:39
Ik denk dat je het tegen mij hebt, maar ik heb het niet alleen over bedrijfsbelangen gehad. Overigens in context is het niet zo appels en peren als jij het nu zonder context doet lijken laat.

-edit | 19-05-10 | 10:42

Nog even en er geldt ook nog een stemverbod. Leve koning Aboutaleb, de vazal van Mohammed VI

Boomschade | 19-05-10 | 10:42

@Merlot | 19-05-10 | 10:36
het is maar weinigen dit inzicht gegeven. en met de economische kennis van jc (daar istieweer) zal het niet veel beter worden. Helaas zal het te laat zijn als men het licht ziet dat het zo niet werkt.

wilikniet | 19-05-10 | 10:41

@-editeur
bedrijfsbelangen vergelijken met verkiezingsbelangen is wel heel erg appels/peren

hetluis | 19-05-10 | 10:39

@Merlot | 19-05-10 | 10:34
succes!

wilikniet | 19-05-10 | 10:37

wilikniet | 19-05-10 | 10:19
Maar wat een gekte, hè?
Ze halen jaarlijks rond de 100.000 kansloze handophouders naar binnen, die alles aan Nederland haten, behalve de sociale voorzieningen.
En jaarlijks ontvluchten rond de 80.000 productieve mensen, grotendeels MKB (grootste werkgever en schatkistvuller) het land.
Hoe lang denken ze dat dat goed gaat?
Moeten ze niet allemáál een cursusje economie voor mongolen volgen?

Merlot | 19-05-10 | 10:36

@Superior Bastard | 19-05-10 | 10:32
dacht het niet, vrij heldere visie wel

wilikniet | 19-05-10 | 10:36

-weggejorist-

Asd Asd Asd | 19-05-10 | 10:36

@Superior Bastard | 19-05-10 | 10:29
Ik zie niet in wat invloed van invoering van censuskiesrecht is op het spreekverbod voor de pers van stembureauvrijwilligers.

Los daarvan: achteruitgang is meestal geen vooruitgang.

-edit | 19-05-10 | 10:35

wilikniet | 19-05-10 | 10:19
Nog niet, als we het voor elkaar krijgen gaat het wel gebeuren.
Als de fiscus de kooi tenminste niet voorgoed op slot heeft gedraaid.

Merlot | 19-05-10 | 10:34

@Kaas de Vies | 19-05-10 | 09:30
he lullo, ik kom effuh vrijwilligen voor dat stembusgedoe.
Ja gast, dat is toch dat burgers zo'n papiertje invullen en in die verrekte mieterse bus proppen?
Jongen, hebbie koffie?anders ga ik gewoon door met bier hoorr gast.
Wat zeggie?Dat was gisterrrrr?
Oh dan heb ik me zeker verslapen(fapfap driewerf fap).
mazzel, laters, doei!!
ja, man doe toch maar die koffie.

Zuitschuip | 19-05-10 | 10:33

Hanxie | 19-05-10 | 10:29
Al zo vroeg op de dag aan de drank?

Superior Bastard | 19-05-10 | 10:32

De islamistische fascisten denken dat ze land aan het inpikken zijn. Ze weten niet dat ze eigenlijk een moeras willen bezetten met een hoog technologische waterhuishouding. Daar snappen ze de ballen van en binnen no time is hun Nederlanse kalifaat weer een onbewoonbaar verdronken land. Ze verzuipen massaal en hun lijken spoelen stuk voor stuk de zee in. Neerlands zoete wraak.

Hanxie | 19-05-10 | 10:29

Gewoon censuskiesrecht invoeren, ben je in één keer van al dit soort shit af.

Superior Bastard | 19-05-10 | 10:29

@pleurtop | 19-05-10 | 10:20
Waar staat in de 'regels van de democratie' dat je de pers niet alleen via persvoorlichting te woord mag staan? Van een communicatieverbod is in feite geen sprake. Alleen dat de communicatie via bepaalde lijnen loopt. Hoezo is dat gek?

-edit | 19-05-10 | 10:28

Northolt zojuist op radio 1:
Hij is lid van de VVD geworden, zegt de PvdA vaarwel.
PvdA- burgemeesters zijn bang, goeie burgemeesters zijn Leers en Van Aartsen!

fuckje | 19-05-10 | 10:28

@Wim-Lex | 19-05-10 | 10:18
Eén grote puinhoop... Wel wel... poe poe... Valt reuze mee, eigenlijk. Het toont alleen aan dat ook Nederlanders niet altijd even goed kunnen tellen. Een kleine mistelling is het probleem niet. Pas wanneer het de uitslag (het aantal zetels en de politieke verhoudingen) beïnvloed heeft, heb je een probleem. Dat was zelfs in Rotterdam niet het geval. De politieke verhoudingen waren daar vóór en na de hertelling gelijk aan elkaar.

Ook bij een stemcomputer met papertrail zijn mistellingen niet uit te sluiten. Een stemcomputer heeft andere nadelen.

-edit | 19-05-10 | 10:25

@ laagvliegert | 19-05-10 | 09:47
Nadere uitleg a.u.b.

DasUnterMensch | 19-05-10 | 10:24

Tot dusverre nog nooit een wanbeeld gezien danwel wanklank gehoord in stembureau 111 te 010, maar zal desondanks eensch superextrazeerscherp opletten, 9 juni a.s. Je weet 't tenslotte maar nooit met die militante rimpelsauriers anno 21e eeuw !

baba4oog | 19-05-10 | 10:23

Realiseer me net dat ik op verkansie ben op 9 juni.

James St John Smythe | 19-05-10 | 10:22

Dat communicatieverbod druist regelrecht in tegen de democratie.

pleurtop | 19-05-10 | 10:20

@Merlot | 19-05-10 | 10:15
u bent 0031 ook al ontvlucht?

wilikniet | 19-05-10 | 10:19

@Meri59 | 19-05-10 | 10:12
Dat Hero Brinkman zich niet aan de afspraken houdt of wat meer vrijheid heeft/neemt dan de PVV-nieuwelingen, doet niets af aan het feit dat die afspraken wel degelijk zijn gemaakt.
En het nieuws volgt mij uitstekend.

Snoodkapje | 19-05-10 | 10:18

@ -edit | 19-05-10 | 10:07
Dat was ook een probleem ja. Maar waarom is er 2 keer geteld en 2 keer een andere uitslag uitgekomen? Komt dat door meedere mensen in 1 hokje?
In Maastricht waren ze zelfs stemmen "vergeten" te tellen. Het was 1 grote puinhoop dat tellen in Nederland. We leven toch niet in Irak?

Wim-Lex | 19-05-10 | 10:18

"VERBODEN" moet zijn "VERBOTEN"

Claude Jacque | 19-05-10 | 10:16

Nederland is een ambtenarenjunta met cosmetisch kiesrecht.
Coalitievorming wordt als reden opgegeven, om letterlijk iedere verkiezingsbelofte te breken.

Wat Hanxie zegt.
Nederland: het waren 4 fantastische eeuwen.
Maar nu wordt het een arabo-marxistische "heil"staat, dwz dat alle andere denkbeelden langzaam maar zeker, desnoods met geweld, de nek om gedraaid zullen worden.

Omdat onze bestuurders vergaten, dat je geen antidemocraten in een democratie moet toelaten.
Geen vossen in het kippenhok moet toelaten!
Omdat er anders snel alleen nog maar vossen over zijn.
Kijk in ons landsbestuur en tel de vossen.
Of nee - tel de kippen maar, dan ben je eerder klaar.
Veel eerder.

Ik heb één ding waar ik om kan lachen.
Door hun met betonnen ideologie volgegeoten koppen, snappen noch marxisten, noch arabieren ook maar iets van economie, samenleven en technische vooruitgang.
Er zal zeer snel geen geld meer zijn om de dijken te onderhouden.
.

Merlot | 19-05-10 | 10:15

@wilikniet | 19-05-10 | 10:09
Volgens mij heb ik niets gezegd over het al dan niet deugen van deze raad. Alleen dat het al dan niet deugen puur subjectief is. Ik heb geen idee of die raad deugt. Ik volg de Rotterdamse politiek niet op de voet.

Dat is ook niet nodig om een algemeen oordeel te kunnen vellen over een spreekverbod met de pers van vrijwilligers.

-edit | 19-05-10 | 10:15

Volgende stap: een algeheel boerka verplichting in publieke ruimtes.

vliegende pinguin | 19-05-10 | 10:14

@Snoodkapje | 19-05-10 | 09:48

Jij bent niet echt volger van nieuws, Hero Brinkman heeft laatst behoorlijke uitspraken gedaan, die gewoon ontvangen zijn.... Maar goed je moet natuurlijk iets verzinnen om op de PVV te kunnen zeiken, kan jou het schelen dat hier de democratie gigantisch om zeep geholpen wordt, als jij maar het gevoel hebt dat je gelijk hebt...

Meri59 | 19-05-10 | 10:12

@-edit | 19-05-10 | 10:06
als u vindt dat een gemeenteraad op deze manier aan de macht gekomen en met deze samenstelling deugt.....
i rest my case.

wilikniet | 19-05-10 | 10:09

@Wim-Lex | 19-05-10 | 10:03
Het probleem in Rotterdam was niet het potlood, maar de hoeveelheid mensen in één stemhokje. Hoe je dat dan met een computer op kan lossen, zie ik niet.

-edit | 19-05-10 | 10:07

@wilikniet | 19-05-10 | 10:00
Ah, nou... Of iemand deugt of niet deugt is in the eye of the beholder. Als dat het criterium is, heb je altijd een probleem, want probeer maar eens iemand te vinden waarvan iedereen vind dat ie 'deugt'. Neen, dat is geen argument in dezen.

Het opleggen van een spreekverbod met de pers is de normaalste zaak van de wereld, hoor. Geldt in nagenoeg alle bedrijven, organisaties en instellingen die in het nieuws (dreigen) te komen. Omgaan met de pers moet je aan pro's overlaten. Is niks ondemocratisch aan.

-edit | 19-05-10 | 10:06

@fuckje | 19-05-10 | 10:03
hoe triest de situatie daar nu is, was het maar waar. dan liet de ontevreden meerderheid van de nederlandse bevolking zijn stem van afkeuring horen tegen dat zootje in den haag, in plaats van een beetje klagen in krant of de internets

wilikniet | 19-05-10 | 10:06

Nederland. Het waren vier fantastische eeuwen.

Hanxie | 19-05-10 | 10:04

@ -edit | 19-05-10 | 10:00
Dan een stemcomputer waarbij je een uitdraaitje krijgt die je in een aparte ton kan doen. Is het altijd na te tellen. Verzin wat leuks. Het stempotlood is hopeloos ouderwets en is in Rotterdam bewezen ook niet betrouwbaar te zijn.

Wim-Lex | 19-05-10 | 10:03

Bangkok aan de Maas.

fuckje | 19-05-10 | 10:03

@Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:59
dat laatste, daar zit nou precies het probleem. voorlichter of niet.

wilikniet | 19-05-10 | 10:01

@Wim-Lex | 19-05-10 | 09:54
Probeer de stemmen die per computer gemaakt zijn maar eens te hertellen. Dat is onmogelijk zonder papertrail. Geen goed idee, dus.

-edit | 19-05-10 | 10:00

@-edit | 19-05-10 | 09:57
en als degene die de pv inhuurt niet deugd, dan deugd de pv ook niet en kan die beter thuisblijven. daarbij, het opleggen van een spreekverbod (en daarvoor nog tekenen ook) is ook niet echt nl democraties te noemen. nog daargelaten de reden.

wilikniet | 19-05-10 | 10:00

Stuur Rutger maar naar die PR-miep :D

Yoghurtje | 19-05-10 | 10:00

wilikniet | 19-05-10 | 09:56
U denkt dat Aboutaleb de verkiezingen om half 3 laat stilleggen als Rutger van Geenstijl om 1 uur van een stembureaulid hoort dat er in deelgemeente delfshaven 2 mensen tegelijk in het stemhokje stonden?
Wat is het probleem nou eigenlijk? En wat maakt het uit? Het plebs gaat weer van zich laten spreken, we krijgen weer een linksgristelijke eurofiele kutoverheid en life goes on.

Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:59

Beetje voorbarige conclusie. Misschien verloopt het nu wel volgens de regeltjes. Geef ze een kans daar in 010!

Chicka | 19-05-10 | 09:59

@wilikniet | 19-05-10 | 09:51
Dat is niet 'pleiten voor', maar zo werkt het nou eenmaal. Met een steeds harder en 'eager to scoop' opererdende pers, is die voorlichter noodzakelijk kwaad geworden. Zoals ik eerde betoogde: dat is deels de eigen schuld van de pers.

De journalist moet achter de waarheid aan. Dat is zijn vak. Niet, zoals jij lijkt te willen, het vak van de persvoorlichter. Die dient de belangen van degene die hem inhuurt.

-edit | 19-05-10 | 09:57

@Dr. Mabuse | 19-05-10 | 09:54
Goed idee! @ redactie: verzoek indienen bij de EU wegens wantoestanden? Leuke topic.

Sliptong | 19-05-10 | 09:57

Ik zal mn fotocamera meenemen naar het stembureau alhier.

Nlz® | 19-05-10 | 09:56

@Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:54
punt is dan wel dat de verkiezingen al geweest zijn. en hoe we achteraf tegen de problemen aankijken en oplossen hebben we gezien in Rabbah a/d Maas.

wilikniet | 19-05-10 | 09:56

Check de kieswet, als je erboven op wilt zitten als burger/journalist. Dan kan dat, of ze nu commentaar geven of niet.

keerf | 19-05-10 | 09:54

1 woord: STEMCOMPUTER.
Jaja die is ook te manipuleren, maar dat is lastiger (voor de niet-tweakers) dan met papieren stemmen die "zoek raken/verkeerd geteld zijn" enzo.

Wim-Lex | 19-05-10 | 09:54

Kan de EU geen waarnemers sturen?

Dr. Mabuse | 19-05-10 | 09:54

nance | 19-05-10 | 09:47
Wat een onzin. Alsof er 10 juni geen kranten meer gedrukt worden.
Als ik misstanden aantref dan leest u die hier op de ochtend van 10 juni direct.
AzijnpisserT.

Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:54

Een fijn stukje dictatuur naar de mensen toe. Abutalib zorgt er wel voor. Riffaanse verkiezingen met de geur van Turkse grijze wolven.

Hanxie | 19-05-10 | 09:52

@-edit | 19-05-10 | 09:48
nee, maar wel dat de persvoorlichter het woord van zijn broodheer (lees aboutaleb/pvda) spreekt. zie ook DasUnterMensch | 19-05-10 | 09:46 en nance | 19-05-10 | 09:47

wilikniet | 19-05-10 | 09:51

Dus als de plaatselijke pleuris uitbreekt moeten ze hun bek houden?

Kaanebraayer | 19-05-10 | 09:51

In de voormalige DDR mocht je niet praten, ook niet met de stembureauxleden, en moest je je verplicht identificeren.

AE911TRUTH | 19-05-10 | 09:50

islamitisch bindend stemadvies aan de analfabeetjes en snorvrouwtjes dus

RobbieG | 19-05-10 | 09:49

@wilikniet | 19-05-10 | 09:46
Ik pleit volgens mij niet voor slechte woordvoering, dacht ik?

-edit | 19-05-10 | 09:48

Misschien moet er maar 'gewoon' cameratoezicht komen in de stemlokalen. In het casino hebben ze die ook om real time en achteraf te kunnen kijken of er niet vals wordt gespeeld.

witwas | 19-05-10 | 09:48

"In het contract staat expliciet vermeld dat zij niet met met de pers mogen praten."
De jongens en meisjes van Wilders zijn dit gelukkig al gewend.

Snoodkapje | 19-05-10 | 09:48

Het kan natuurlijk nog veel gekker: In Weesp, Naarden, Bussum etc. wordt je gewoon bestolen van je stemrecht. Omdat je wel eens tegen het huidige bestuur zou kunnen stemmen.

laagvliegert | 19-05-10 | 09:47

Als de medewerkers van het stemlokaal de democratie hoog in het vaandel had staan zouden ze rustig weigeren die verklaring te tekenen, maar ja, er zal wel een vergoeding tegenover staan.

Aboutaleb laat steeds meer ziendat hij democratie nog niet goed begrijpt en neemt teveel trekjes mee die klaarblijkelijk meer bij Rabbat aan de Maas horen dan bij Rotterdam

nance | 19-05-10 | 09:47

Misschien nog wat undercover pers verschud opstellen bij verschillende stembureaus. Maar dat is nou wat je krijgt met een Marokkaanse burgemeester in Nederland. Zo iemand vertrekt daar omdat het land waar hij woonde redelijk naar de klote is en komt dan hier vertellen hoe we hier zaken moeten regelen. Alle misstanden gewoon achter gesloten deuren houden dan zullen die stomme burgertjes ook niet zeuren en die corruptie waar dat dan toe zal leiden neem je dan wel op de koop toe. Zo gaat dat tenslotte in Marokko, dus waarom niet hier? Dubbele agenda, andere cultuur en dan mogen ze hier hoge maatschappelijke functies beklede. Lekker dan.

DasUnterMensch | 19-05-10 | 09:46

/aluhoedje modus aan
pvda heeft zich al zo gemanoeuvreerd dat zij ontegenzeggelijk zullen gaan winnen. De linkse, anarchisten hebben al een akkoord gesloten. Links progressief is wat het zal worden de komende jaren en de armoede zal toenemen, de werkloosheid zal naar nieuwe hoogten stijgen, extra belasting op die verderfelijke rechts rabiate pensioenen, top tarief van 60%; even vergetende dat die lieden dat verlies compenseren door te gaan reorganiseren = nog meer werkloosheid, ambtenarij zal toenemen, meer regels, minder duidelijk. # zin in de toekomst.

Sliptong | 19-05-10 | 09:46

@-edit | 19-05-10 | 09:40
dus u vindt de situatie bij de vorige verkiezingen doodnormaal als de persvoorlichter bij monde van het college meldt: doorlopen mensen, niets aan de hand, terwijl heel nederland ziet wat er gebeurt? laat die voorlichter dan ook maar thuis.

wilikniet | 19-05-10 | 09:46

Sanglier | 19-05-10 | 09:43
Klopt. Van de categorie:
"Mevrouwtje, regels zijn regels: één persoon in het stemhokje. U mag jengel en bengel even bij de deur deponeren. Interesseert me niks dat ze dan gaan huilen, daar worden ze hard van."

Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:46

Wat is uw echte naam? Die ga ik even onthouden voor 9 juni.
Lul.
Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:36

Aangenaam, mijn naam is Sanglier.

Zeg Lul Koekje-dr-bij, ben jij toevallig zo'n stembureauhufter?

Sanglier | 19-05-10 | 09:43

Dan zal er ook nog wel een verbod op mobiele telefoons en camera's worden ingesteld. Leer mij de grenzeloze creativiteit van dat soort bestuurders kennen.

witwas | 19-05-10 | 09:41

-edit | 19-05-10 | 09:37
helemaal mee eens

Oncle Ouvert | 19-05-10 | 09:41

verkiezingen moeten worden verboden

watsinneneem | 19-05-10 | 09:40

@wilikniet | 19-05-10 | 09:38
Een persvoorlichter dient per definitie het doel van zijn broodheer, dus is altijd afhankelijk. Daar is niks mis mee. Aan de journalist om aan onafhankelijke berichtgeving te doen en de zin van de onzin te scheiden. Zo zijn de vehoudingen.

-edit | 19-05-10 | 09:40

waarom zijn de verkiezingen in rotterdam helemaal mislukt?
dat begrijpt ik niet eigenlijk

christiaan weijts | 19-05-10 | 09:40

Bij rampen, crises, grootschalige aktiviteiten, oorlog, aswolk, ontvoering en wat al niet.
Informatiestop, spreekverbod de nieuwe manier van communicatie.

Einde van de Domheid | 19-05-10 | 09:39

Wat een goede oplossing. Geheel in de traditie van de Marokkaanse democratie.

Kotsende lama | 19-05-10 | 09:39

Ik snap niet dat wij hier verbaasd over zijn. Je krijgt gewoon wat je op grote schaal importeert. Afrikaanse aapjes toestanden dus. De PVDA roodhemden vinden het best.

laagvliegert | 19-05-10 | 09:38

@-edit | 19-05-10 | 09:37
maar dan wel een onafhankelijke en niet door een nogal dubieus gekleurd college aangesteld.

wilikniet | 19-05-10 | 09:38

Ik vind het nog redelijk logisch, anders hebben die oudjes helemaal geen mening

Hi_neuken?! | 19-05-10 | 09:37

Zo gek is dat net. Bij veel bedrijven en instellingen mag je niet met de pers praten. Daar heb je persvoorlichters voor. Pure noodzaak tegenwoordig, want bij één verkeerd woord, wordt je )ook als symathieke vrijwilliger) publiekelijk kapoet gemaakt. Net zo makkelijk....

Dus laat de pers ook de hand in eigen boezem steken dat de persvoorlichter noodzakelijk geworden is.

-edit | 19-05-10 | 09:37

Sanglier | 19-05-10 | 09:34
Wat is uw echte naam? Die ga ik even onthouden voor 9 juni.
Lul.

Koekje-dr-bij? | 19-05-10 | 09:36

in 010 zijn de 3 aapjes aan de macht, horen zien en zwijgen (en vooral niets positiefs doen).

Maen | 19-05-10 | 09:36

alberto stegeman, kom er maar in !

"ik kan zo een stembureau inlopen, dit is niet tegelopen."

Beau ter Ham | 19-05-10 | 09:35

-weggejorist-

Gerrit van Appel | 19-05-10 | 09:35

Rutger, kompt er maar in!

SuperShota | 19-05-10 | 09:35

Laat elke stemmer de leden van het stembureau vragen om zich te legitimeren. Dat zal die hufters leren.

Sanglier | 19-05-10 | 09:34

Ook worden er nu normale mensen gevraagd, voornamelijk studenten.

Kaas de Vies | 19-05-10 | 09:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken