Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! PvdA-ers: VVD program is de goeiste

Mijn hoofd is funny Willem Vermeend (oud-minister) en Rick van der Ploeg (oud-staatssecretaris), beiden hoogleraar economie (*kuch*) én PvdA-coryfee én auteurs van dit prachtige standaardwerkje, hebben een ingenieus economisch rekenmodel ontwikkeld. Het model is zó complex, zó ingewikkeld, zó cutting edge, dat het veel te ver zou voeren het hier uit de doeken te doen. Belangrijk is te weten dat de heren PvdA-profs met dit model de verschillende verkiezingsprograms langs de meetlat hebben gelegd. Vraag was: welke plannen zijn het goeist om de Nederlandse economie weer picobello tiptop in orde te krijgen? En gunst, wat blijkt: het VVD-program komt volgens de PvdA-geleerden als beste uit de bus. De hoogste economische groei dus de grootste flatscreens voor de grootst mogelijke groep mensen. Vermeend: “De beste methode om onze financiën weer gezond te krijgen is economische groei en daarin slaagt de VVD het beste”. Aldus de Zeer Hooggeleerde PvdA-er. Het PvdA-program daarentegen zou rampzalig uitpakken, leiden tot algehele schaarste en armoede en de bevolking tot gaarkeukens en distributiebonnen veroordelen. Het programma van hun eigen partij zal de economie niet stimuleren. Het PvdA-voorstel een extra toptarief van 60 procent in de belastingen in te voeren heeft volgens hen alleen maar negatieve effecten. Maar dat ziet rekenwonder Job Cohen anders.

Reaguursels

Inloggen

‘Je moet je ook realiseren ten koste waarvan de economische groei wordt geboekt’, zegt Vermeend. ‘Het VVD-programma leidt tot een schevere inkomensverdeling en tot veel minder banen in de collectieve sector.’

baatstra | 18-05-10 | 11:36

Die Telegraaf....één keer een foute krant altijd een foute krant.
Steeds weer berichtgevingen die ze zelf naar hun eigen hand zetten,de lezer ronduit bedriegen.
Nieuws verdraaien zijn ze goed in.... onbegrijpelijk dat iemand die krant nog leest

baatstra | 18-05-10 | 10:45

Oeps! 'VVD-programma toch niet het beste'
haha
"In de Volkskrant van vandaag plaatsen Vermeend en Van der Ploeg kanttekeningen bij die conclusie.

Het is volgens Van der Ploeg zeker te vroeg voor de vergaande conclusies die De Telegraaf gisterochtend trok onder de kop ‘VVD beste programma’. ‘Het VVD-programma is op korte termijn, de eerste vier jaar, slechter voor de economie. Bovendien kun je je afvragen of de VVD-maatregelen politiek haalbaar en wenselijk zijn’, aldus Van der Ploeg"

baatstra | 18-05-10 | 10:42

@Frazetta | 17-05-10 | 20:10
Bhah, progressief... brrr...

Der Kaiser | 18-05-10 | 01:47

wakkere_nederlander | 17-05-10 | 09:04
Met zo'n instelling was men ook nooit uit de crisis van de jaren 30 gekomen.

Raptor | 17-05-10 | 21:36

Wij van WC eend adviseren Harpic.

Word er zo moe van.. | 17-05-10 | 20:54

Job Cohen gaat landelijk! (*en grinnikte met noord-zuidlijn in gedachten, huilde met gedachten aan eigen afgedragen belastingcentjes*)

Stijlloos ten onder | 17-05-10 | 20:12

*wordt, dat is.

Frazetta | 17-05-10 | 20:12

Echt een doodzonde dat de PvdA Willem Vermeend niet als een lijsttrekker naar voren heeft geschoven (Vermeend: charismatisch, fris, progressief, economisch onderlegd, communicatief; Cohen: bijna geen). Blunder. Misschien worden de PvdA alleen door schade en schande wijs...

Frazetta | 17-05-10 | 20:10

nu beginnen ze het zelf ook eindelijk in te zien.

Egdah | 17-05-10 | 19:07

@ harry pikkel | 17-05-10 | 16:34 Ik had al zo'n vermoeden (and I called his bluff), maar goed...

U dan maar bedankt, hè!

Captain Bligh | 17-05-10 | 17:19

Hadden ze hier een onderzoek voor nodig?
Iedereen met een havo achtergrond weet toch dat de linkse klerk in Nederland alleen maar voor sinterklaas spelen...

Ferrero | 17-05-10 | 17:08

@DasUnterMensch | 17-05-10 | 16:21
Akkoord

Der Kaiser | 17-05-10 | 16:40

Dat de verkiezingsprogramma's van PVDA en CDA onvoldoende cijfers bevatten, moge overigens geen verbazing wekken. Ze moeten na 9 juni natuurlijk nog wel alle kanten op kunnen waaien.

harry pikkel | 17-05-10 | 16:35

@saugleistung | 17-05-10 | 16:15
1) Er is door Wouter Bos teveel geld gegeven aan de banken. Als banken feitelijk waren omgevallen was dat ook niet goed geweest, maar je zou je kunnen afvragen of hij met name aan ING niet te veel geld heeft gegeven.
2) crisis en hausse volgen elkaar voortdurend op. Dit zal dus zeker niet de laatste zijn. We kunnen wel het een en ander doen om ons weerbaarder te maken tegen economische neergang. Staatsschuld op orde brengen is zo'n maatregel.
3) 37 miljard, maar een verkoop kan nog geruime tijd op zich laten wachten.
4) De zorg moet beter georganiseerd worden. Dit wordt bereikt door meer concurrentie in de zorg. Ook kunnen we meer zelf betalen en mag er best op verstandige wijze bezuinigd worden op de zorg. Denk bijvoorbeeld aan de afschaffing van het CAK dat de uitvoering van de AWBZ moet regelen.

Der Kaiser | 17-05-10 | 16:35

Captain Bligh | 17-05-10 | 15:54
Ik vrees dat @staatstra weer selectief zit te quoten, wat er werkelijk staat is dit: "De programma's van de PvdA en CDA geven onvoldoende cijfers voor een volledige doorrekening, wel wordt duidelijk dat de economie bij deze twee partijen weinig wordt gestimuleerd."
Toptarief
De PvdA-maatregel van een toptarief van 60 procent belasting heeft volgens Vermeend en Van der Ploeg bovendien alleen maar negatieve gevolgen. Ook het begrotingstekort wordt in het programma van de PvdA minder snel teruggedrongen dan bij andere partijen."

www.nu.nl/nieuws/2248770/vvd-heeft-bes...

harry pikkel | 17-05-10 | 16:34

@ Der Kaiser | 17-05-10 | 15:38
"Op het andere punt ben ik het niet met je eens"

Dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik ben ook niet tegen het verlengen van de AOW. Het enige wat ik zeg is dat als ze het willen verlengen, of ze dan ook even willen aangeven waarom. (Dit is uiteindelijk om de staatskas te spekken, alleen waarvoor je dat geld uit de kast dan weer voor gebruikt is per partij anders) Maar geen enkele partij die de AOW daadwerkelijk wilt verlengen om nu de crisis aan te pakken (aangezien het pas over jaren geld gaat opleveren). Dat geld moet dan dus ook op nuttige manieren worden gebruikt. Een PvdA zou het geld dat ze daarmee verdienen direct weer uitgeven aan linkse onzin (zo noem ik het al jaren, tegenwoordig noemen ze het linkse hobby's). Als dat het geval is zouden ze van mij wel de AOW mogen houden zo als hij is (vind ik het nuttiger dan als het naar die linkse onzin gaat), gebruiken ze inderdaad dat geld staatsschuld af te lasten dan verleng hem maar. Maar ga nu niet verlengen met als excuus de crisis zodat je straks zonder te blikken of te blozen dat geld kunt gebruiken voor je eigen dromen te verwezenlijken.

DasUnterMensch | 17-05-10 | 16:21

Der Kaiser, wat vind U dan van de meer dan 66 miljard euro die de ABN heeft gekost en die nu naar het schijnt maar 9 miljard waard is?
Welke maatregelen voorkomen een nieuwe crisis?
En hoe groot schat U het saldo na de verkoop van ABN?
Mag er op de zorg worden bezuinigd omdat de redding van de banken veel geld heeft gekost?

www.volkskrant.nl/economie/article1245...

www.volkskrant.nl/economie/article1379...

saugleistung | 17-05-10 | 16:15

@ baatstra | 17-05-10 | 14:36
@ baatstra | 17-05-10 | 15:14

Hallo..?
...
Bent u er nog..?
...
Graag een linkje naar de bron van uw plempsels.
...
Please?

Captain Bligh | 17-05-10 | 15:54

@DasUnterMensch | 17-05-10 | 14:41
Ik ben het met je eens dat de machtszucht van het CDA er juist voor zorgt dat we ze een 90% VVD regeerakkoord in de maag kunnen splitsen. De vorige keer voerden ze gewoon het PvdA programma uit. Zo zijn ze.
Op het andere punt ben ik het niet met je eens. Er moet echt geld naar de staatskas toe (om dat nou spekken te noemen, we staan zwaar in het rood) Dit is nodig om de rentelast op de staatsschuld af te laten nemen. We geven nu ongeveer 30 miljard per jaar uit aan rente op de staatsschuld, dat is meer dan dat we uitgeven aan onderwijs.
De AOW leeftijd moet inderdaad naar 67. Niet zo zeer omdat we de arbeidsproductiviteit van deze bejaarden zo hard nodig hebben, maar omdat we ze zo lang mogelijk uit de pensioen voorzieningen willen houden. (De vuile babyboomerts)
Maatregelen die er op gericht zijn van Nederland weer een sterke staat te maken. Zeker nu!

Der Kaiser | 17-05-10 | 15:38

@ propper1000 | 17-05-10 | 14:43
Na aanleiding van jou reactie van propper1000 | 17-05-10 | 14:39 ben ik inderdaad eens gaan kijken.

Ik weet niet waar jij ziet dat de PvdA net zo links/rechts is als de PVV. Waar ik het zie staat de PVV precies in het midden (van links / rechts) PvdA staat in het midden van het linkse vlak. Bij kieskompas kom ik overigens uit op de VVD en bij StemWijzer kom ik uit op de PVV. Verder geeft de kieskompas aan dat een coalitie met VVD / CDA / PVV het beste bij mij past. Precies wat ik wilde zien. Voor mij zijn de PVV en de VVD alle twee goede keuzes (bewijzen deze twee stemwijzers ook wel, niet dat die veel willen zeggen, die van de EU waren echt slecht). Zowel de PVV en de VVD hebben ook wat zaken waar ik het niet mee eens ben. Maar het feit dat de PVV zich niet laat omlullen door links is waarom de PVV mijn stem krijgt. Een coalitie met die 2 zou geweldig zijn aangezien ze zich op een aantal punten aanvullen. Wel jammer dat de huidige rechtse partijen tegen het legaliseren van softdrugs zijn. Ook dat is een vorm van vrijheid en dus rechts (terwijl juist de linkse partijen hier voor zijn). Maar goed, ideaal als er 2 partijen zijn waar je het voor een groot gedeelte mee eens bent en als die dan samen in een coalitie komen.

DasUnterMensch | 17-05-10 | 15:30

@ baatstra | 17-05-10 | 15:14 Bron?

Captain Bligh | 17-05-10 | 15:20

"Het verkiezingsprogramma van de PvdA bevat (nog) onvoldoende cijfers voor een volledige doorrekening"

"Op de korte termijn (2011 - 2015) scoort het programma van de VVD minder goed. Dit wordt veroorzaakt door de omvangrijke bezuinigingen van in totaal 30 miljard euro die de VVD in de komende kabinetsperiode wil doorvoeren. Veel van deze bezuinigingsmaatregelen leiden in deze periode tot een verlies aan banen in de overheids- en gezondheidssector en tot een vermindering van koopkracht, vooral bij lagere inkomensgroepen. Daardoor hebben deze bezuinigingen in eerste instantie een negatief effect op de economische groei en de ontwikkeling van de werkgelegenheid, die niet wordt goedgemaakt door maatregelen waarmee de VVD de economie aanjaagt"

En daaaaaaar zit nou juist het probleem.... de bezuinigingen zullen samen met de neergang van de beurzen wereldwijd... En dat gaat gebeuren,beurzen zullen de komende tijd verder crashen en historisch laag noteren met alle negatieve gevolgen van dien..... zodat we nooit meer op een gezonde manier uit dat dal zullen komen met als gevolg...... dramatische groei van werkeloosheid.
Een economie totaal wegbezuinigd.
Dat is wat gebeuren gaat als zo zwaar bezuinigd gaat worden.
Maak je borst maar nat en koop volop puts!!!!

baatstra | 17-05-10 | 15:14

Wat zou het toch machtig mooi zijn als de VVD als enige partij zou kunnen regeren, ik ben me er uiteraard wel van bewust dat dit bijna onmogelijk is.

staaf86 | 17-05-10 | 15:10

Vermeend en Zalm waren indertijd al een geweldige combinatie; die liberale genen van Vermeend zijn toen waarschijnlijk onder Zalm echt tot wasdom gekomen.
Maar... een dezer dagen komt onze wandelende hinderwetvergunning, M. Hamer, wel weer uitleggen dat ze het zo niet hebben bedoeld, iets met verkeerd geciteerd o.i.d...

Persephone | 17-05-10 | 15:03

Dit is de eerste keer dat ik PvdA'ers gelijk kan geven.

keppie1.0 | 17-05-10 | 14:48

DasUnterMensch | 17-05-10 | 14:41
Ik ben het ook niet zo eens met die linkse puntjes van de PVV. Het zijn er echter wel maar in paar (in tegenstelling tot de SP

Heb je naar het schema van de partijen op KIESKOMPAS gekeken? er zit nauwelijks verschil tussen PVV en PvdA!! Hoezo "een paar linkse puntjes"

propper1000 | 17-05-10 | 14:43

@ Der Kaiser | 17-05-10 | 14:05
Ik ben het ook niet zo eens met die linkse puntjes van de PVV. Het zijn er echter wel maar in paar (in tegenstelling tot de SP) en daarbij zal de PVV (als ze hun zin zouden krijgen, maar dat krijgt helaas geen enkele partij) flink bezuinigen op immigratie (en dat schelt flink veel kosten). Van mij mag de AOW ook omhoog al ben ik het er wel nog zover mee eens dat ze het nu niet ineens moeten doen onder het motto van de economische crisis. Dan doe het inderdaad gewoon niet aangezien dat onzin is. Tegen de tijd dat die maatregel echt geld gaat opleveren is de crisis ondertussen wel voorbij (als we geen PvdA of andere linkse partij in het kabinet krijgen). Zeg dan ook gewoon eerlijk dat het gaat om de linkse immigratie en andere onzin van te betalen (oftewel, gewoon om de staatskas verder te spekken). Want dat is de reden voor de verhoging, echt niet de crisis, de crisis is het excuus, dat is wat heel anders, en in dat opzicht kan ik me voorstellen dat de PVV bij de AOW niet mee wilt doen, maar op zich mogen ze die van mij verhogen. Het nadeel van de VVD is echter weer dat ze niet tegen het 'sociaal' geschreeuw van links in durven te gaan. Als de VVD straks zegt dat ze gaan bezuinigen op WW dan roept links NL direct dat ze asociaal zijn. Dat wil de VVD niet en daarom zullen ze vervolgens het in ieder geval afzwakken. Daarom hebben ze de PVV nodig die in dat geval links even bevestigd dat ze inderdaad niet bezig zijn met sociale dromen maar met werkelijkheid door ze te trakteren om een dikke middelvinger. Samengevat. PVV / VVD zou goed zijn voor het land, liefs evenveel zetels en gedeeld ministerschap (pm). Echter halen ze daarvoor niet genoeg zetels en moet daarom het CDA er maar bij. Die waaien gelukkig redelijk met de wind mee en zullen bij een VVD PVV coalitie dus ook goed rechts mee stemmen. (Net zoals ze in het gevallen kabinet zwaar links mee stemde).

DasUnterMensch | 17-05-10 | 14:41

Hahahaha, LOL. Ricky van der P. begint het te snappen!

Goeie vent die Rick, zit alleen bij de verkeerde partij. Maar goed, ook Ayaan zat ooit bij de PvDa, dus er is nog hoop...
Hahaha

barbarossa72 | 17-05-10 | 14:40

Interessante info op kieskompas:
PvdA ongeveer even rechts als de PVV. Zou het programma van de PVV even goed voor de economie zijn als die van de PvdA??

propper1000 | 17-05-10 | 14:39

" PvdA
Over de verkiezingsprogramma's van de PvdA en het CDA konden ze nog geen definitief oordeel vellen, omdat die onvoldoende cijfers bevatten voor een volledige doorrekening."

Even bewust vergeten te vermelden Van Pruisenl?

baatstra | 17-05-10 | 14:36

PvdA begrijpt plotseling dat de zieligheidsindustrie de economische groei belemmert, maar wel veel banen in de zorg opleveren, die allen bekostigd worden door de belastingbetalers.

juriste | 17-05-10 | 14:32

-weggejorist-

Asd Asd Asd | 17-05-10 | 14:09

@tipo | 17-05-10 | 09:41
Je bedoeld: om het SP programma uitgevoerd te krijgen kun je net zo goed PVV stemmen.

Der Kaiser | 17-05-10 | 14:05

@ thefonz | 17-05-10 | 10:59Ja ik was D66 even vergeten, maar die zijn op wat andere weer erg naar links aan het gaan, op economisch gebied zouden ze indd 2e kunnen zijn. Maar hun linkse ideeën slurpen ook geld, net als die zaken van de PVV. Ook klopt het dat PVV op een aantal punten wat linkser is (helaas, ik ben het juist op dat gebied het minst met ze eens). Dat is ook waarom ik PVV niet zie als economisch de beste maar als 2e of 3e (terwijl ze wel worden gezien als meest rechtse partij). GL eindigt overigens waarschijnlijk ergens bij de laatste 3 als je het mij vraagt. Persoonlijk denk ik dat de PVV net wat beter zal scoren als het CDA Dus laten we het dan houden op 3e in plaats van 2e / 3e.

DasUnterMensch | 17-05-10 | 13:46

@Korreltje Zout | 17-05-10 | 13:08
wahahahahahhaha! +10

Der Kaiser | 17-05-10 | 13:21

@ecologiste | 17-05-10 | 09:35
Daarom is de PVV ook een gevaarlijke linkse club die geen orde op zaken kan stellen. Gewoon de VVD zo groot mogelijk maken en de staatsfinancien zo snel mogelijk onder controle brengen. Geen problemen doorschuiven naar een volgende generatie.
@ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:25
Als de VVD weer wat dynamiek in de economie brengt, mag jij ook een keer carriere maken. Of wil je liever met ''the great unwashed'' langs de zijlijn blijven staan en klagen....?

Der Kaiser | 17-05-10 | 13:18

@ ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:25
Maar dankzij jouw PvdA betaalt iedereen voor hele volksstammen zakkenvullers binnen de EU. Boeren in Frankrijk - een flink deel is miljonair - onvangen samen vele miljarden aan subsidie. Oud-minister Veerman is zo'n boer in Frankrijk. Zijn miljoenenbedrijf ontvangt jaarlijks meer dan een miljoen aan EU subsidie. Uw taxpoet. En vervolgens dumpen deze EU boeren hun overproductie in Africa ruim onder de prijs van de locale boeren. Stemmen op PvdA is door en door egoistisch en uiteindelijk gewoon kortzichtig.

Korreltje Zout | 17-05-10 | 13:15

overloper,wat kreeg je hiervoor?????????

jadoei | 17-05-10 | 13:00

@Hölzenbein | 17-05-10 | 12:09
Ik gun u uw droom ...

d_2k | 17-05-10 | 12:49

ILikeToStufSteffie > Slecht voor uw grammatica ook klaarblijkelijk.

ic3y | 17-05-10 | 12:42

-weggejorist-

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:25

-weggejorist-

ILikeToStufSteffie | 17-05-10 | 12:24

Het is inderdaad een te complex model om zo uit te doeken te doen, zeker voor iemand die het al moeilijk vindt om redelijke stukjes voor GeenStijl te schrijven.

Ikzitopjelip | 17-05-10 | 12:20

De heren hebben de PvdA ooit gediend in enige capaciteit, maar zijn inmiddels 'in bonus' geraakt - hoogleraar, x-aantal commissariaten bij *kuch* eminente bedrijven, tja, Wim Bosboom springs to mind ;D.
De heren willen liever niet bijbetalen nauurlijk, ach, nietsch menschelijks is ook een sociaaldemocraat in ruste met hoge hypotheeklasten vreemd nietwaar. Waar d'oude Bosboom nog vol eerlijke rancune uit de hoek kon komen doen de heren het besmuikter.
Ik neem aan dat de PvdA e.a. de gevolgen van het ondernemersvriendelijke bezuinigingsplan van de jongen Mark voor Jan-met-de-Pet tot ca modaal t.z.t. uit-ge-breid gaat voorrekenen.
Helaas voor de jongen Rik (wat die knaap bij de PvdA deed heb ik nooit begrepen) en baantjesstapelaar Vermeend zullen heel, heel veel mensen op 9 juni geroutineerd hun neus dichtknijpen - en uit welbegrepen, ijskoud eigenbelang op Cohen stemmen. ;D.

Prlwytzkofsky | 17-05-10 | 12:18

Ja PvdA-bash maar lekker verder mensen. PvdA gaat toch winnen if you like it or not.

Hölzenbein | 17-05-10 | 12:09

Het is ook nooit goed ..........................

hallie015 | 17-05-10 | 12:07

1-2-tje tusen PvdA en VVD? gadver! Ik zeg, stem VVD en krijg de PvdA er gratis bij. Nee dank je. Ik ga liever voor een partij waarvan de standpunten iedere dag weer bevestigd worden. Jack de Vries met zijn riante wachtgeldregeling (hoezo bezuinigen?), islamterreur, waardeloos euro(pa), etc.

d_2k | 17-05-10 | 12:02

toch wel pijnlijk trouwens, als je met een mediocre boek op amazon staat:

Amazon.co.uk Sales Rank: 2,024,566 in Books (See Bestsellers in Books)

thorrrr | 17-05-10 | 12:00

he, lekker begin van de dag

thorrrr | 17-05-10 | 11:58

D'r zijn wel meer PvdA-ers die het licht zien na vertrek uit de actieve politiek. En allemaal zijn ze erachter gekomen dat het naadje en bogt was.

Puz Pin | 17-05-10 | 11:57

@ Wij van WC-eend adviseren Glorix!
Maen | 17-05-10 | 11:12

Nee, wij van WC-eend adviseren gewoon weer ouderwetsch boenen met groene zeep. De oude beproefde VVD aanpak: Eerst verdienen dan uitgeven!

brokostoeroe | 17-05-10 | 11:49

Eens kijken of dit progressieve nieuwtje op JOOP punt NL verschijnt...

YMMMV | 17-05-10 | 11:41

van der Ploeg en Vermeend kunnen het beter en vaker dan Jack de Vries. Ze staan beiden bekend om hun razendsnel wisselende contacten. Onder Kok was dat kennelijk geen enkel probleem.

brokostoeroe | 17-05-10 | 11:38

Ik vraag me trouwens af hoe men het programma van de pvda heeft doorberekend, naar mijn beste weten hebben ze geen programma en willen ze alles in de komende kabinetsperiode pas beslissen = gebrek aan leiderschap = laf

Feiten | 17-05-10 | 11:32

@gozahtje | 17-05-10 | 10:12
Damn, gelijk maar ff 10-0 en we zijn nog geen 5 minuten bezig

Feiten | 17-05-10 | 11:29

Nemen we dit ook ff mee in de economische opleiding van JobFlop.

Feiten | 17-05-10 | 11:26

de vvd is toch voordeliger!

Patrick Zweedsey | 17-05-10 | 11:21

@ ecologiste | 17-05-10 | 10:08

Nuclear fission is garbage technology. Het uber voorbeeld van privatizing profits and socializing costs. Geen rond bedrijfsmodel. Gewoon 20eeuwse rommel.

Please stop met anti-bevolking (zit een bruin geurtje aan) en anti-welvaart (zit hypocriet geurtje aan) te zijn.

Alles komt vanzelf goed. En ik mag je stukjes.

Denkt Na | 17-05-10 | 11:16

Wij van WC-eend adviseren Glorix!

Maen | 17-05-10 | 11:12

gelukkig toch nog een PvdA-er die wakker is?

0nt0pic | 17-05-10 | 11:09

Blijkbaar zitten er bij de PvdA ook mensjes die het begrijpen!

kibambam | 17-05-10 | 11:06

DasUnterMensch | 17-05-10 | 10:50
Excuses, maar economisch gezien is de PVV maar in bepaalde opzichten rechts. Er zijn allerlei protectionistische maatregelen die zij voorstellen die slechts als links kunnen worden betiteld. Die maatregelen zouden dramatisch zijn voor Nederland. Waarschijnlijk is D66 na de VVD het beste, met GL en CDA op iets grotere afstand.

Dolle Dries | 17-05-10 | 11:01

Ik kan het toch wel waarderen van Vermeend en Van der Ploeg dat ze dit niet onder het tapijt proberen te vegen.

thefonz | 17-05-10 | 10:59

-weggejorist-

sneuhoor | 17-05-10 | 10:54

Wat een prachtige manier van de PvdA om te zeggen, hee jongens jullie doen het best goed zeg, wij willen graag straks met jullie samenwerken.

Mooi idee zegt de VVD, paars kabinet, Yes we can !!

En een groot deel van die idioten hier trapt er weer in!!!

Lol.......

Meri59 | 17-05-10 | 10:50

WTF, een PvdA rekenmodelletje dat ook nog klopt ook?:O Het is een wonder, vraag blijft dan wel waarom deze mensen dan PvdA aanhang blijven. Je zou toch verwachten dat ze ,als zelfs hun eigen berekeningen aangeven dat de PvdA slecht is, het licht zouden zien en snappen dat de PvdA en andere linkse partijen de verkeerde punten hebben en dat je aan de rechtse kant moet wezen voor een sociaal Nederland.

Grappig wel dat ik u dit ook kon vertellen en meerdere malen deed (in verschillende reacties). En dat zonder een Oxford studie. Met een beetje logisch denken komt elk mens ver, helaas dat juist dit bij de gemiddelde linksmens ontbreekt. Dat in combinatie met zich gemakkelijk laten beïnvloeden maakt ze natuurlijk ook tot linksmens.

Hoe zit het eigenlijk met het PVV programma, daarover zeggen ze niets, en ga er maar vanuit dat als de PVV slecht zou scoren deze PvdA-coryfeeën daar ook wel wat over zouden zeggen. Logisch gezien zal de PVV waarschijnlijk op de tweede, misschien 3e plaats komen.

De rechtse manier van handelen is uiteraard het beste voor de economie en daardoor dus ook sociaal (al snappen de socialisten dat nog niet helemaal, of ja helemaal nog niet). De VVD is daarbij eigenlijk voornamelijk bezig met de economie en de PVV is meer gefocust op immigratie, dus logisch dat de VVD hier het beste programma heeft. Daarentegen is de PVV haar tweede of derde punt wel economie en kost immigratie ook veel dus het is waarschijnlijk dat ze als 2e komen. (Ik weet eigenlijk te weinig af van de punten van TON om die mee te nemen).

DasUnterMensch | 17-05-10 | 10:50

@ Vogelbeest | 17-05-10 | 10:40 U zei: "Ze zullen binnenkort wel overstappen naar een rechtsere partij."
Dat zijn ze blijkbaar al. Althans volgens die laatste link van Dolle Dries. Deze dus: tk2010.nlkiest.nl/2010/05/17/vvd-heeft...

Ik citeer: "Uit het economische rekenmodel van PVV-coryfeeën Willem Vermeend en Rick van der Ploeg blijkt dat de VVD het beste verkiezingsprogramma heeft."

Ze zijn blijkbaar al overgestapt naar de PVV. (Stop the presses)

Captain Bligh | 17-05-10 | 10:45

@Sliptong, ben het met je eens, maar het is uiteindelijk wel de weg die ze in moeten. Als dit zo doorgaat wordt het alleen maar erger.
Het is de kracht van eenvoud.

toetanchamon | 17-05-10 | 10:44

Iedere niet-Correct Linksch Mensch weet dat al sinds het begin van de jaartelling.

Het eigenlijke nieuws is dat er 2 PvdA-ers zijn die niet aan doctrines doen, maar die daadwerkelijk zelf nadenken.

Ze zullen binnenkort wel overstappen naar een rechtsere partij.

PvdA: Portemonnee van de Ander

Vogelbeest | 17-05-10 | 10:40

@ Dolle Dries | 17-05-10 | 10:30 Wat apart hè. Als ik iets minder naïef zou zijn, zou ik er ongetwijfeld iets achter zoeken. Maar nu vermoed ik dat ze er gewoon nog geen ruimte voor hadden.

Ik denk dat zo rond 10 juni a.s die ruimte er wel is!

;-)

Captain Bligh | 17-05-10 | 10:38

sneuhoor voor de PvdA...
Wij van PvdA-eend advisren VVD-eend

sneuhoor | 17-05-10 | 10:35

-weggejorist-

puntertje | 17-05-10 | 10:31

Tja, PvdA en economie . . . het zal nooit wat worden maar die praatjes klinken veel mensen toch zoooo fijn in de oren dat, aan de vooravond van een dreigende meltdown van de euro-economie, de PvdA toch gewoon de grootste partij is in de peilingen...
'
Een land krijgt de regering die het verdient. Helaas.
'
Socialism is a nice thing, but in the end you run out of Other Peoples Money.

Rest In Privacy | 17-05-10 | 10:29

Snoodkapje | 17-05-10 | 10:14
Ik snap. Twijfel, angst en verwarring zaaien. 't is fraai ;-)

Transformatorhuisje | 17-05-10 | 10:29

@oddfellow151 | 17-05-10 | 10:18
ROFLOLLERDEBBQ

Sliptong | 17-05-10 | 10:28

Vermeend en van de Ploeg zitten geregeld bij DWDD en P&W. Is het omdat dit schokkende nieuws niet naar buiten mag komen dat beide programma's abrupt zijn gestopt?
Kortom hoe komt de normale burger dit nieuws nu te weten??

knight03 | 17-05-10 | 10:21

Socialisme=fail

CynicalBastard | 17-05-10 | 10:20

Logisch toch! pvda heeft zijn kiezers bij minima, heeft dus belang bij iedereen arm. VVD heeft belang bij iedereen rijk.

zeefert | 17-05-10 | 10:18

blaatstra | 17-05-10 | 10:10
Heb jij je al eens opgegeven voor die Uri Geller show?
Als jij de AH binnenkomt is het eerste wat je doet de hele Chiquita-afdeling recht proberen te lullen.

oddfellow151 | 17-05-10 | 10:18

@toetanchamon | 17-05-10 | 10:14
Pardon? Luisteren naar het volk? Dat is echt zo not done in de politiek. Behalve bij de PVV maar dan heet het ineens populisme.

Sliptong | 17-05-10 | 10:17

Natuurlijk VVD!

Rest In Privacy | 17-05-10 | 10:15

@ecologiste | 17-05-10 | 10:08
Wat een onzin redenatie. Die mensen werken 80 uur of meer in de week en worden geacht Nederland te leiden. Ik vind dat ze voldoende verdienen en door de helft van je salaris in te leveren wordt je niet ineens geloofwaardiger. Geloofwaardig wordt je als je heldere afspraken maakt en de bevolking kan laten zien dat je die afspraken nakomt en op welke manier je dat doet. Trouwens, socialisme werkt niet. Nooit gedaan ook trouwens.

Sliptong | 17-05-10 | 10:14

Je kunt er nu zoveel geleerde bijslepen voor advies maar het volk volk stemt uiteindelijk. Misschien een idee om daar eens naar te luisteren!

toetanchamon | 17-05-10 | 10:14

Ik blijf het vreemd vinden dat de PVV niet bovenaan staat. De PVV is toch de beste? nou dan.

propper1000 | 17-05-10 | 10:14

@Transformatorhuisje | 17-05-10 | 10:10
Geen idee. Het is campagnetijd, dus ik doe alleen aan vage verdachtmakingen.
Ongefundeerd enzo, jeweetwel... Want we zitten hier nog steeds op GeenStijl.

Snoodkapje | 17-05-10 | 10:14

Daar hoef je geen econoom voor te zijn om in te zien dat jaloezie niet de juiste drijfveer is om een economische crisis op te lossen!

gozahtje | 17-05-10 | 10:12

@AE911TRUTH | 17-05-10 | 10:08

Haal eerst die chip maar eens uit je hoofd die de geheime dienst er in heeft laten zetten. Praten we dan verder.

azijnseikerT | 17-05-10 | 10:11

fuckje | 17-05-10 | 09:56 DWDD is nog niet op vakantie.

zeg maar jansen | 17-05-10 | 10:11

Ben er niet echt van onder de indruk. Standaardwerkje komen voort uit breintjes die al met vooroordeeltjes behept zijn, en uitkomsten van onderzoekjes worden aantoonbaar beïnvloed met de verwachtingen van de onderzoekers. dus wat moet ik hiermee. Ik dacht vanmorgen voor ik de slaap uit mijn ogen wreef dat we misschien vandaag wel geen euro meer zouden hebben. Ik heb nog geen brood gekocht, dus ik weet het nog niet.

fuck the system | 17-05-10 | 10:10

Raar? Nee hoor, maar kennelijk snap jij het ook niet, nadat een PvdA aan de macht was gekomen was de staatsschuld altijd flink opgelopen, waarna een VVD het mocht proberen op te ruimen.... want zo gaat het , ongeveer...

brtnsnwbrd | 17-05-10 | 09:35

Daar klopt dus niets van wat u daar schrijft,kijk maar eens naar onderstaande grafieken over de staatsschuld bij verschillende kabinetten van de afgelopen jaren

infoand.webs.com/staatsschuldkabinette...

baatstra | 17-05-10 | 10:10

Snoodkapje | 17-05-10 | 10:03
Wat zie jij als 'asociaal addertje' bij de VVD?
*ijverig door verkiezingsprogramma doet bladeren*

Transformatorhuisje | 17-05-10 | 10:10

Duh. De pvda is een sentimenten partij. Roepen dat de mens centraal staat en dat alles soosjaler moet maar vervolgens zich al dan niet bewust beseffen dat alles geld kost en dat een goed huishoudboekje het belangrijkste is. Dat ze rond de 30 zetels zullen gaan halen is voor mij echt een raadsel. Dat je sociaal wilt doen prima, maar wees reëel en sluit je ogen niet voor echte problemen die echt geld kosten. Ik wens vurig dat de VVD de grootste wordt.

Sliptong | 17-05-10 | 10:10

Als ze nou eerst eens die economie onafhankelijk maken van olie, kolen en aardgas door bijvoorbeeld over te stappen op geothermische energie opwekking, getijdenenergie en zonne-energie, dan kan DAF automobielen ook weer opnieuw opgestart worden, de werknemers staan namelijk te springen om elektrische auto's te gaan produceren, maar het mag gewoon niet van die Bilderbergers die zullen en moeten hun node nieuwe wereldorde plan erdoor krijgen en daar is nu eenmaal chaos voor nodig dus gaan de euro en de economie eraan net zoals zij dat deden in de vorige eeuw.
Voorlopig lekker veel zaden inslaan, onafhankelijk gaan worden van dit systeem, want iedereen gaat straks gecontroleerd boodschappen doen met boodschappenpasjes die kunnen worden geblokkeerd.

AE911TRUTH | 17-05-10 | 10:08

Denkt Na | 17-05-10 | 09:51
SP is tenminste een stuk zuiniger dan de PvdA. Jammer dat ze nog steeds tegen kernenergie zijn. Ik ben altijd tegen geweest maar nu zie je toch dat met zoveel mensen kernenergie een stuk goedkoper is (ik was ook tegen bevolkingsgroei maar ja in je ééntje hou je dat niet tegen en het wordt nog steeds gesubsidieerd). Fijn zou zijn wanneer alle politici helft salaris inleverde zoals ze bij SP doen, maakt ze geloofwaardiger.

ecologiste | 17-05-10 | 10:08

vandezijlijn | 17-05-10 | 09:33
Yep, dat was de financieel expert van de SP, Karabulet waar zonnetje015 op gaat stemmen, die waarschijnlijk niet eens wist wie vd Ploeg was maar hem wel even de les wilde lezen over arbeidseconomie.

sjaakdeslinksesul | 17-05-10 | 10:05

Heb ik geen programma voor nodig, gezond verstand is genoeg.

Homer J. Simpson | 17-05-10 | 10:04

Ik wou al vvd stemmen, als zelfs ouwe pvda'ers zeggen dat ik het moet doen kan je er toch bijna niet meer omheen.

BiggyBizzy | 17-05-10 | 10:04

De VVD heeft het beste programma, klopt, maar ik wil geen PvdA. Daarom PVV, da's logisch hè.

Vindefin | 17-05-10 | 10:03

lol@Transformatorhuisje | 17-05-10 | 09:56
Maar nu even serieus *gezicht verstrakt a la Zalm*:
bij de VVD zit er natuurlijk ook een asociaal addertje onder het gras. Wel meer dan een, vrees ik.

Snoodkapje | 17-05-10 | 10:03

-weggejorist-

GemLan | 17-05-10 | 10:01

WaarDeWindWaait | 17-05-10 | 09:53
sinds wanneer is berlusconi links?
Aznar is ook niet echt links.
Dus, waardewindwaait, iets te veel de bovenkamer gelucht??

propper1000 | 17-05-10 | 10:00

kunnen we gewoonweg niet ff eenmalig per hoofd van de bevolking 1000 euro storten naar de overheid. Zijn we gelijk klaar met dit bezuinigingsgezeik.

Challenger | 17-05-10 | 09:57

Snoodkapje | 17-05-10 | 09:50
Goed idee, je komt meteen in de Noord- Korea sfeer terecht.
WaarDeWindWaait | 17-05-10 | 09:53
Landen waar 15-25% van de beroepsbevolking ambtenaar is zijn sowieso gedoemd de financiële afgrond in te donderen.

Transformatorhuisje | 17-05-10 | 09:56

DWDD en P&W zijn uit schrik maar op vakantie gegaan.

fuckje | 17-05-10 | 09:56

Nederland is coalitieland, wat je ook stemt, er zijn altijd 2 of 3 partijen nodig voor een meerderheidskabinet, de individuele sterke punten worden daardoor afgezwakt om een compromis te bereiken.
Uiteindelijk krijgt geen enkele kiezer wat hem/ haar belooft is.
*staatsgreep plannen doet*

necrosis | 17-05-10 | 09:56

Dit lijkt me doorgestoken kaart. Ten slotte weet iedereen dat de PVV het beste programma op economisch gebied heeft sinds tijden.

propper1000 | 17-05-10 | 09:56

Goh, dat komt echt als een volkomen verassing zeg. Zou het daarom misschien komen dat al die socialistische landen in Zuid Europa op de rand van het failliessement staan?

WaarDeWindWaait | 17-05-10 | 09:53

links..
goed bedoeld maar het werkt niet

plastic bertrand | 17-05-10 | 09:51

Lol, Rick van den Ploeg zit bij New College? Heb hem afgelopen vrijdag anders niet gezien tijdens het guest diner daar, terwijl vrijwel alle fellows er bij waren.

keizer_frits | 17-05-10 | 09:51

Vreemd, maar waar: Emile snapt het ook:

www.nu.nl/nieuws/2242794/tien-procent-...
tien-procent-overheidsgeld-weggegooid

"Roemer moest in zijn functie als wethouder in Boxmeer een tiende van de gemeentebegroting bezuinigen."

Denkt Na | 17-05-10 | 09:51

De Overheid is veel te groot geworden in NL, laten we dat nu maar eens terugdringen. Dank aan deze PvdAers, stem VVD.

loonslaaf_69 | 17-05-10 | 09:51

Logisch. PvdA heeft alleen verstand van belastingverhogingen, extra heffingen of zinloze subsidies.
Investeren, bezuinigen op onzinnige zaken en economische verbeteringen is aan hen niet besteedt.

WillemWordtWakker | 17-05-10 | 09:50

Een verbod op buitenlandse vakanties voor alle Nederlanders is ook goed voor onze economie. Het komt altijd ergens vandaan.

Snoodkapje | 17-05-10 | 09:50

Ze zullen wel denken, Liever VVD dan PVV.

Tomonic | 17-05-10 | 09:49

Jullie zijn Jan Willem Timmer vergeten. Maar het gaat er toch niet om wie er gelijk heeft? Punt is dat je moet weten wie de dienst uitmaakt in dit land..

Kaanebraayer | 17-05-10 | 09:48

De PvdA heeft het altijd over de 'grote graaiers'.
Maar wie wil er ook alweer 60% van een ander afpakken?

ZDEV | 17-05-10 | 09:48

WS = WC

Gaan we dan eindelijk een VVD premier krijgen?

MrXXX | 17-05-10 | 09:48

@blaatstra 9:31
Telefraaf?
Het brengen nieuws?
Volgens mij ben jij degene die zich moet schamen!

necrosis | 17-05-10 | 09:47

@azijnseikerT | 17-05-10 | 09:39
Klopt. Lees net dat we met de hypotheekschulden rond de 60k uitkomen, dus 2 ton is een beetje veel per persoon. Misschien als we de bedrijfsschulden erbij tellen dat er echt iets recht te praten valt...
Aan de andere kant is het belang van dit soort kennis over losse cijfers natuurlijk minimaal. Het is zo op te zoeken.

Zonnetje015 | 17-05-10 | 09:47

Als zelfs WS eend gaat beginnen met Dubro aanprijzen mag je toch verwachten dat het eens gehoord gaat worden.

MrXXX | 17-05-10 | 09:47

Hoe gives a fuck dat je tot 67ste door moet?

Als je alles goed hebt gedaan, is je werk een passie, dus kun je dat altijd blijven doen! En anders sta je achter de vuilniswagen en dat is een zwaar beroep..

OT: Economie is toch niet zo belangrijk, zo slecht hebben we t toch niet? Verwende kinderen zijn we! Desalniettemin stem ik VVD ;-)

B Fabergé | 17-05-10 | 09:46

Cohen heeft de credit default swaps (die Wouter Bos tijdelijk bij Goldman Sachs geparkeerd heeft in de schaduwboekhouding) meegeteld in die 200.000 Euro schuld per inwoner. Zo eerlijk is ie dan weer wel.

tipo | 17-05-10 | 09:45

Ik weet toevallig dat Cohen een stukje terras heeft laten bestraten van 5 bij 4.
Heeft-ie een rekening gekregen van 200 m2 voor €149,50 inclusief 5 uur a € 400,- en een paar bandjes, komt op € 32.000. Gewoon betaald.
Bij de McD laten ze hem ook altijd 10 euro voor zijn euroknaller betalen.
In de kringen waar hij nu verkeert, hebben ze geen idee van wat in de echte wereld een euro waard is.
Zalig zijn de armen van geest zullen we maar zeggen.

oddfellow151 | 17-05-10 | 09:44

Rutte is wereldvreemd. Die beweert net op radio 538 dat een politieagent die net gestart is een eigen huis kan kopen. Doei Mark, droom lekker verder. Een startende agent heeft netto nog net iets meer dan bijstandsniveau onderhand... Of de VVD die pliesies nou eindelijk straks normaal betalen in plaats van ze iedere keer weer te misbruiken als lekker scorend verkiezingsprogramma-item?

F. von Zeikhoven | 17-05-10 | 09:44

Hier hoef je toch geen geleerde voor te zijn .
De PVDA is niet voor de werkende klasse ,zijn alleen maar uit op een mooi baantje
in den haag en over de ruggen van de domme kiezers die op de PVDA stemmen.

gerrit5042 | 17-05-10 | 09:44

Ik ben benieuwd of DWDD of P&W het lef hebben om Vermeend of v.d. Ploeg voor vanavond uit te nodigen.

broodje frikandel | 17-05-10 | 09:42

-weggejorist-

Klaaswitz | 17-05-10 | 09:41

Om het VVD programma uitgevoerd te krijgen moet je wel PVV stemmen.

tipo | 17-05-10 | 09:41

@AzijnseikerT 9:24
Dat is een verkeerde veronderstelling, ik heb namelijk geen schulden.
Beter zouden ministers hoofdelijk aansprakelijk gesteld moeten worden voor hun wangedrag en hun toekomstige salaris (waar dan ook) moeten worden afgeroomt tot bijstandsniveau.
Dat levert geen miljarden op maar geeft wel een duidelijk signaal aan de heren en dames politici met een chronisch gat in de hand.

necrosis | 17-05-10 | 09:40

@Zonnetje015 | 17-05-10 | 09:29

LOL je hebt gelijk. Maar Cohen wist van toeten nog blazen.

azijnseikerT | 17-05-10 | 09:39

Ah natuurlijk als twee gekke PvdA'ers in de kwaliteitskrant Telegraaf met hun Commodore 64 iets berekenen is dat natuurlijk vele malen beter dan als het CPB dat doet... next!

1oog | 17-05-10 | 09:38

Zucht... Van Pruisen loopt weer lekker met de muziek mee. Even vergeten dat Vermeend en Van der Ploeg óók politieke profs zijn. En dat de Tweede Kamer zo ongeveer de politieke Eredivisie is. Dat het 9 juni om het politieke landskampioenschap gaat. En dat Vermeend en Van der Ploeg de rol van verdedigers in het PvdAteam hebben gekregen van clubvoorzitter Wim Kok. En dat ze volgens hier volgens de Wim Sonneveld-techniek de VVD even scharen. Wat is die Wim Sonneveld-techniek dan? Kijk zelf maar... www.youtube.com/watch?v=taPkaLphBPE Heeft met 'Harry' te maken...
Ah, ik hoor dat Edwin Evers er ook met open ogen instinkt. Hij heeft Rutte aan de lijn, die snapt er ook niks van. Lering voor de PvdA-profs: hou gewoon de stelregel van de Nederlandse journalisten aan voor het babbelen met je doelgroep: ga er van uit dat het twaalf-jarigen zijn....

F. von Zeikhoven | 17-05-10 | 09:37

Leuk he, pvda-erts, als 'ideologie' en werkelijkheid niet met elkaar overeen blijken te komen?
Daar kon je natuurlijk op wachten, net als op het gegeven (voorspellinkje) dat de pvda deze mokerslag tegen haar eigen ideologische programma naast zich zal gaan neerleggen om op de al ingeslagen onheilskoers door te blijven varen.

CynicalBastard | 17-05-10 | 09:37

Jobje bedoelde natuurlijk: aan het eind van mijn eventuele kabinetsperiode is de schuld per inwoner E 200.000.

Hamertje Tik | 17-05-10 | 09:37

@Oncle Ouvert | 17-05-10 | 09:13
Raar? Nee hoor, maar kennelijk snap jij het ook niet, nadat een PvdA aan de macht was gekomen was de staatsschuld altijd flink opgelopen, waarna een VVD het mocht proberen op te ruimen.... want zo gaat het , ongeveer...

brtnsnwbrd | 17-05-10 | 09:35

Objectieve PvdA'ers? In MIJN Nederland? *headsplosion*

Nietvoordekat | 17-05-10 | 09:35

VVD morrelt aan 65 jaar maar PVV maakt zich sterk voor 65 met pensioen.

ecologiste | 17-05-10 | 09:35

als je de hypotheek meetelt denk ik dat Cohen er dichterbij zit dan Jort.
Alleen bankiers tellen hypotheek niet als schuld...
Als Jort staatschuld bedoelde had hij dat moeten zeggen

Zonnetje015 | 17-05-10 | 09:29

Precies.
Jort had het over schuld en met de hypotheekschuld meegerekend is die inderdaad zo hoog als Cohen aangaf.

baatstra | 17-05-10 | 09:34

Tot zover de berichten uit de categorie Oud Nieuws, over naar de actualiteit. Licht getinte jongeren terroriseren steden. Iemand nog een kopje thee?

tismaareenmening | 17-05-10 | 09:34

Die van der Ploeg is destijds door de PvdA op een zijspoor gezet omdat hij veels te slim is voor dat cluppie. Ik kan me nog een discussie in een of ander tv programma herinneren waar een jonge v/d Ploeg hij de vloer aanveegde met een politicus over economie. Op een bepaald moment zei die politicus "wie denkt u wel dat u bent"
v/d Ploeg: "Nou ik heb economie gestudeerd in Cambridge en wat proefschriften geschreven"
Politicus: "oef"

vandezijlijn | 17-05-10 | 09:33

@ecologiste | 17-05-10 | 09:20
droom lekker verder, sp en vvd zijn het principieel oneens. Met een goed sociaal beleid zijn de maatregelen van de vvd financieel niet meer haalbaar.
We moeten kiezen!
(over de pvv wil ik het niet eens hebben)

Zonnetje015 | 17-05-10 | 09:32

Telegraaf:"Jack de Vries kazerne uitgezet"

Andere kranten:"Jack de Vries verlaat kazerne"

Hoe willen mensen het nog duidelijker krijgen hoe de Telefraaf omgaat met het brengen nieuws?

Ook wat betreft het nieuws waar dit topic overgaat.
De Telegraaf brengt het nieuws verdraaid en eenzijdig.... met welk belang doen ze dat?
Zo moeilijk te begrijpen?
Eenmaal een foute krant blijft een foute krant,heeft zich meermalen bewezen.
Paradijs.... ga je eens heel diep schamen.

baatstra | 17-05-10 | 09:31

Beetje off-topic maar ik moest flink lachen toen ik las dat Jack de Vries uit de kazerne is gegooid omdat hij geen politicus meer is.
Maar als hij de straat oversteekt kan hij zó aankloppen bij de poort van de Scheveningse gevangenis.
Die hebben vast wel een kamertje voor hem......
In ieder geval zijn mensen als Jack Zeiloor een goede reden om géén CDA te stemmen, hun "fatsoen moet je doen" en "normen en waarden" zijn blijkbaar alleen voor niet-CDA'ers.
En VVD.... misschien dat ik daarop zou stemmen maar PVV is net wat leuker.

necrosis | 17-05-10 | 09:30

Tja niet zo gek, zij weten ook dat als je Rutte stemt, je Cohen er automatisch bij krijgt.

Harrie Nak | 17-05-10 | 09:30

@azijnseikerT
als je de hypotheek meetelt denk ik dat Cohen er dichterbij zit dan Jort.
Alleen bankiers tellen hypotheek niet als schuld...
Als Jort staatschuld bedoelde had hij dat moeten zeggen

Zonnetje015 | 17-05-10 | 09:29

Ach ja, alsof economische groei het enige is wat telt? Dacht niet dat dat de enige absolute meetlat waarlangs welvaart wordt gemeten. We hebben de afgelopen jaren kunnen zien tot wat voor desatreuze toestanden ongebreideld graaigedrag leidt. Bovendien aan het lettertype te zien is dit weer eens stukje rechtstreeks uit de Telegraaf overgenomen, de krant van achterlijk Nederland. Knap stukje werk recdactie GS.

60CX | 17-05-10 | 09:27

@ Cohen: "Hoeveel is de gemiddelde schuld per hoofd van de bevolking"?

azijnseikerT | 17-05-10 | 09:24

Lol @ 200.000 euri schuld per hoofd bevolking

Binnenbaan | 17-05-10 | 09:23

What's new? Ik hoop eigenlijk dat heel Nederland dit leest. Niet dat 't helpt, maar zodat rechtsdenkend Nederland boe mag roepen als Job Cohen aan het roer komt.

Lexis | 17-05-10 | 09:21

@Karel Kruizenruiker | 17-05-10 | 09:07
Ik dacht al dat ik er eentje vergeten was...

Klukkluk | 17-05-10 | 09:21

Mooi. Houden SP en PvdA nu ook op met hun verkeerde interpretatie van Keynes waarmee ze iedere keer beweren dat de VVD de economie kapot bezuinigt?

Dolle Dries | 17-05-10 | 09:21

De beste combinatie is: VVD, PVV, SP.
VVD voor de financiële gezondheid, PVV om het immigratieprobleem goed aan te pakken en SP voor een betrouwbaar sociaal beleid. CDA en PvdA zijn de grootste mislukkelingen. PvdA heeft de welvaartstaat verkocht door hem zelf te exploietere alsof het een vrije markt was.
NL kent 2 grote problemen: import enorm aantal kanslozen die onze welvaartstaat opslurpen en banken die evenhard meedoen om hun risico's af te wentelen op de belastingbetaler. Wanneer VVD echt liberaal is, PVV echt criminele dubbelepaspoorthouders uitzet en SP echt sociaal is dan kunnen we NL nog redden, vermits de internationaal de bankiers én politici worden aangeakt i.e. in NL types als Wellink en de met dubbeletong sprekende CDA-ers en PvdA-ers die veel beloven maar AOW, WW, WAO etc. niet eens kunnen waar maken. Dubbele tong sprekers allemaal bezit afpakken en op bijstandsuitkering zetten.

ecologiste | 17-05-10 | 09:20

En als je al een flatscreen hebt, wat moet je dan stemmen?

Snoodkapje | 17-05-10 | 09:20

Tja, moet je daar nou hoogleraar voor zijn om te begrijpen dat het verkiezingsprogramma van de VVD het beste voor Nederland is.
Het probleem ligt straks als je een coalitie moet vormen met de Pvda of de sexpartij(CDA) die maken er weer een kolerezooi van of ze lopen weg uit de coalitie of bij hun vrouw.

Bokkie | 17-05-10 | 09:19

De PvdA is een partij die verrotting teweeg brengt. Nu ook door hun eigen economen erkend. Hulde!

Fijnstoffer | 17-05-10 | 09:17

funkyd | 17-05-10 | 09:12
Mee eens!
Die anderen hebben me al te vaak bedonderd.

Sjeng de helle | 17-05-10 | 09:16

De beste methode om de financiën te verbeteren is in te zetten op financiën....
Gelukkig zijn zaken als gelijkheid, gezondheid, milieu, veiligheid, normen en waarden en het risico op herhaling van deze crisis totaal niet belangrijk...
Dat deze economen PvdAers zijn en dat waarschijnlijk blijven ondanks hun eigen uitkomsten zegt ook iets. Iemand al een linkje naar een volledige onderzoek met nuanceringen?

Zonnetje015 | 17-05-10 | 09:14

Nederland gaat naar de klote. Ole... ole...

Norther | 17-05-10 | 09:13

Wat is die PvdA toch een pleurispartij. Ongelofelijk dat er zoveel mensen zijn die hun serieus nemen.

Shani Tinko | 17-05-10 | 09:13

Toch raar dat in het verleden de staatsschuld altijd het hardste omhoog ging onder VVD-bewind.

Oncle Ouvert | 17-05-10 | 09:13

Ik stem SPVVD'66

Retiarius | 17-05-10 | 09:13

Yes we Cohen Altijd -1

De Monarchist | 17-05-10 | 09:12

Zoals Mike de Boer altijd zegt: "Lachen". Het zoveelste bewijs dat VVD en PvdA achter gesloten deuren Paars xx afgesproken hebben. PvdA weet dat ze gaan verliezen, VVD maakt een opmars en zo krijg je als VVD stemmert ineens de PvdA kado. Van het goede van dat programma blijft dan natuurlijk niks meer over, of het wordt "genivelleerd".
De enige garantie om geen PvdA in het kabinet te krijgen is door PVV te stemen.

funkyd | 17-05-10 | 09:12

@landlopertje | 17-05-10 | 09:07 Kleine correctie: PVDA gaat over geld UITdelen dat je niet eerst verdient hebt

witwas | 17-05-10 | 09:11

Stemp VVD mensuh.

JaNeetoch | 17-05-10 | 09:10

en dus vinden de socialisten dat geld belangrijker is dan hun sociale normen? zegt vrij veel over de PvdA...
anderzijds zijn de socialisten hier in NL ook voor het overgrote gedeelte van lotje getikt

theos | 17-05-10 | 09:10

Ik zeg VVD doen!

Willy Dobbe | 17-05-10 | 09:09

De VVD gaat over geld verdienen, de PvdA gaat over geld verdelen, dat weten we nu toch wel?

landlopertje | 17-05-10 | 09:07

nou als je dus zelfs volgens de pvda met de vvd de grootste flatscreens kan kopen, dan is mijn stem dus bij deze bepaald

wurly | 17-05-10 | 09:07

@klukkluk 9.03
Je vergeet Woutertje.

Karel Kruizenruiker | 17-05-10 | 09:07

PVDA-ers zijn draaikonten, waarschijnlijk vinden ze volgende week het progam van de PVV toch beter.....

Retiarius | 17-05-10 | 09:06

Een heel pijnlijk moment voor de PvdA..
Snel terug naar de tekentafel jongens

Mike4fun | 17-05-10 | 09:05

Dat de PvdA de economie en de samenleving geen goed doet, dat hebben we toch al een hele tijd kunnen aanschouwen???

Jammer dat al dat stemvee uit gewoonte toch weer op de PvdA gaat stemmen.

Chris666 | 17-05-10 | 09:05

Het verbaast mij niet.
Wat economische criteria betreft prima stemadvies, zou ik zeggen.

ljcoster | 17-05-10 | 09:04

Nou van Pruisen, zie hier maar eens min-kudo's voor PvdAers Vermeend en vdPloeg uit te halen! Sterkte!

Einde van de Domheid | 17-05-10 | 09:04

Das best oke wakker worden zo op maandag.....

brtnsnwbrd | 17-05-10 | 09:04

Pfff de economie is toch niet meer te redden. Nederland misschien nog wel. It's PVV time.

wakkere_nederlander | 17-05-10 | 09:04

Hihi haha! Hebben ze daar een onderzoek voor nodig dan?

Bos Hout | 17-05-10 | 09:04

Ja, Job komt nog eens prominent in de geschiedenisboeken terecht. Naast J. den Uyl en/aka Sint Nicolaas

Klukkluk | 17-05-10 | 09:03

Daarom adviseren wij van WC-eend. Oh nee!

godsammekrake | 17-05-10 | 09:03

Iedereen is omkoopbaar, ook PvdA coniferen, dat blijkt maar weer.

..zapper | 17-05-10 | 09:02

.... en als Rik dat zegt dan is het ook zeau...

FAHQ | 17-05-10 | 09:02

Met zulke vrienden heb je als PvdA geen vijanden meer nodig.
Niettemin: nuttig stemadvies.

Onbevlekt blazoen | 17-05-10 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken