Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tripoli Vliegramp Avond Topic

kies477.jpgAangepaste programmering op GeenStijl. Even geen Toppers in Concert, en het interview met Jack de Vries is komen te vervallen. De NOS heeft een prima actueel twitterdingetje aangemaakt met de naam nosvliegramp. Ongefilterde Twitter-info via deze search. Volgens excellentie Maxime Verhagen (BuZa) is het aantal Nederlandse slachtoffers onzeker, en zaten er mogelijk meer pax in het ramptoestel. Het wachten is op de namenlijsten. Het tienjarige jongetje, wiens shockfoto's de wereld over gaan, is overigens nummer 14 op de lijst Sole Survivors van vliegrampen. Foxnews heeft alle lucky pechvogels op een rijtje gezet. Prettige avond verder. Vliegtuigongevallen met NL slachtoffers door de jaren heen 1948-1949: In minder dan een jaar tijd stort tot drie keer toe een Lockheed Constellation van KLM neer. De ongelukken in het Prestwick (Schotland), Bari (Italië) en Bombay (India) kosten in totaal aan bijna 120 mensen het leven. 22 maart 1952: De DC6 Juliana van KLM, op weg van Johannesburg naar Frankfurt, stort neer kort voor de landing. Er zijn 47 mensen aan boord van wie er slechts twee de crash overleven. 16 juli 1957: Bij Biak in Nieuw-Guinea verongelukt een Lockheed Super Constellation van KLM. Daarbij laten 58 van de 68 passagiers en bemanningsleden het leven. 14 augustus 1958: Een Lockheed Superconstellation van KLM met 99 mensen aan boord stort nabij de Ierse stad Shannon in zee. Geen van de inzittenden overleeft de ramp. 30 mei 1961: Een DC8 van KLM stort in de Atlantische Oceaan, enkele minuten na vertrek uit de Portugese hoofdstad Lissabon. Alle 61 inzittenden komen om het leven. 27 maart 1977: Twee jumbo's van KLM en PanAm botsen op de luchthaven van het Spaanse eiland Tenerife. Er vallen 583 doden, waarvan 267 aan boord van het KLM-toestel. De ramp geldt nog altijd als die met de meeste slachtoffers in de luchtvaarthistorie. 6 oktober 1981: Een Fokker-F28 op weg van Rotterdam naar Eindhoven stort neer bij de Brabantse plaats Moerdijk. Alle zeventien inzittenden, onder wie vijf Nederlanders, komen om. 7 juni 1989: Op luchthaven Zanderij bij Paramaribo stort een DC8 van de Surinaamse luchtvaartmaatschappij SLM neer. Van de 187 inzittenden overleven er slechts elf de crash. 4 oktober 1992: Een Boeing 747-vrachttoestel van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al stort neer in de Bijlmer. De vier bemanningsleden komen om en ook sterven 39 mensen op de grond. 21 december 1992: Een DC10 van Martinair met 340 mensen aan boord verongelukt bij de luchthaven van Faro in Portugal. Daardoor komen 56 passagiers om het leven. 15 juli 1996: Een Hercules-transportvliegtuig van de Koninklijke Landmacht stort neer op de vliegbasis Eindhoven. 34 inzittenden komen om het leven. 12 mei 2010: Een Airbus A330-200 van Afriqiyah Airways verongelukt bij de Libische hoofdstad Tripoli. Zeker 103 passagiers onder wie mogelijk 61 Nederlanders komen om. Een Nederlands kind overleeft als enige de crash.

Reaguursels

Inloggen

Er rest mij 1 brandende vraag!

Heeft Ghadafi een tweede LOCKERBIE op zijn naam staan of niet?

Watergeusss | 14-05-10 | 02:41

Ik mis de Dakota die in de Waddenzee stortte op 25 september 1996.
Toch ook wel een erg belangrijke dunkt me...

Anjer82 | 13-05-10 | 17:07

Het is waanzinnig allemaal...

De Aarsonaut | 13-05-10 | 15:51

-weggejorist-

Gokmaar | 13-05-10 | 13:30

Pff 70 doden!

Carl von Rabenhaupt | 13-05-10 | 13:14

@ Parsons : knap he?

Meerdere specialisten vertelden dat zij een aanslag niet uitsluiten ( gezien bij DWDD, journaals RTL, SBS6 en de ARD, . Feit blijft dat de enorme hoeveelheid brokstukken voor een raadsel zorgt waarbij men de crash van Turkish Airlines als voorbeeld neemt die ook vlak voor de landing neerstortte. en redelijk intact bleef.

Vermoedens van een aanslag zijn vooral gebaseerd omdat:

- Het vliegtuig nog gezien zou zijn op 500 meter hoogte
- Een ooggetuige meldde dat hij eerst een brand en toen een explosie zag

Darkwater | 13-05-10 | 13:01

@-edit was je dronken ? -
R5593 | 13-05-10 | 00:48
Nope. Vreemd, mogelijk 2 zinnen door elkaar gehaald. Doet er ook niet echt toe natuurlijk, in ieder geval niet zo bedoeld, excuses!

R5593 | 13-05-10 | 12:55

Libië betekent vrijheid, dus waar hebben we het over. Binnenkort Zweeds model.

Frederico Jacobse | 13-05-10 | 04:16

ik wens alleen het jochie heel veel sterkte mijn kind van tien zei dit toen ze het hoorde "mam als ik alleen zou overleven ik zou er een eind aan maken zonder jullie kan ik niet leven" kan me er heel veel bij voorstellen :s

ladytwin | 13-05-10 | 02:25

Stel ik zou arm zijn... Stel ik zou SP stemmen... Dan zou ik deze ramp zien als gerechtigheid. De pedante rijkdom die mensen doet reizen naar landen in het zuiden van Afrika. Om Olifanten te bekijken die ook gewoon in Artis te zien zijn. Dat is geld wat aan de armen toebehoort. [/joopmodus] Maar ik stem VVD en vind het toch wel triest allemaal

Hurmuk | 13-05-10 | 02:05

@vlugge japie: Dat vroeg ik mij ook al af..... hebben ze al gereageerd?

Kapitein-Ter-Zee | 13-05-10 | 01:24

Hi fopkots Ik heb altijd fanmail hoor; maak je niet ongerust.....

Kapitein-Ter-Zee | 13-05-10 | 01:19

@ Kapitein-Ter-Zee | 13-05-10 | 01:12

Probeer het morgen maar opnieuw ja. Misschien krijg je dan wel fanmail.

fopkots | 13-05-10 | 01:19

Overigens....... ligt iedereen nu te: slapen, vingeren, rukken dus weinig kans op reaguursels. Probeer het morgen maar opnieuw.

Kapitein-Ter-Zee | 13-05-10 | 01:12

seven | 13-05-10 | 00:54

Ik heb het gelezen Seven, bedankt en misschien is het nu handig (voor mij) om over te schakelen naar het gossiepossie onderwerpje waarmee we de nacht in moeten. Ach, laat ook maar...

www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/...

boeglul | 13-05-10 | 01:12

@necrosis 01:07 Bedenk zelf eens iets; gaan wij er wel wat mee doen.....

Kapitein-Ter-Zee | 13-05-10 | 01:10

@Parsons 0:57
Is er een nieuw topic?
*niets vinden kan*

necrosis | 13-05-10 | 01:07

Je hoort B. Baksteen; tussen de regels door; ook zeggen dat Tripoli, welliswaar gemoderniseerd, nog geen Top luchthaven is. Maar dat is niet aan de orde: het vliegtuig zit 100mtr boven de baan en is op koers en lijkt een goede landing te kunnen maken. Aan de fragmenten van de restanten kan je zien dat het geen normale crash is geweest: hij lijkt 'in de lucht' ontploft te zijn en dat geeft te denken. De A-330 is nieuw en een bewezen veilig toestel alhoewel ik persoonlijk iets tegen het ontwerp heb. Er zijn, na zijn in gebruikstelling in 2009 pas drie ongelukken gebeurd en dat is best wel veel voor zo'n toestel. Als, later, bekend wordt dat het toestel beschoten is of door constructiefouten de baan niet heeft gehaald sta ik daar niet van te kijken.
Het overlijden van zoveel personen is, voor niet betrokkenen, al zo traumatiserend dat het voor de betrokkenen welhaast niet te bevatten zou moeten zijn. Ik hoop dat de nabestaanden ooit een moment kunnen vinden om dit verlies een plaats te kunnen geven. Het is bizar; echt bizar.

Kapitein-Ter-Zee | 13-05-10 | 01:00

@Rammstein | 13-05-10 | 00:52
Never mind. Ik ben me aan het opwinden over het nieuwe topic.

Parsons | 13-05-10 | 00:57

@ DumpertStumpert 00:37
dank voor de info: Weet je mischien of dit ook de grootouders zijn die bij EditieNL (RTL4) in beeld zijn geweest?
@ Parsons 00:39
bijzonder Stijlloos om zo te reaguren; DS deelt alleen mede wat hij weet.

".. Never shoot the messenger.."

(Daarbij: Op deze dag van bijzonder weinig nieuw-nieuws -zal wel komen doordat de ramp is gebeurt in zo een achterlijk land als Libie- is elk nieuwtje welkom)

FredFlinstone | 13-05-10 | 00:54

boeglul | 13-05-10 | 00:45
PvdA vinden ze toch erger.. ;) www.parool.nl/parool/nl/2264/TWEEDE-KA...

De PvdA wil feitelijk een extra tax van 9% bovenop het IB tarief voor hoger opgeleiden. (en ook stufi leenstelsel) Een tax op slim zijn zeg maar. Zo ontziet de PvdA meteen zichzelf.. Dat het straffen van doorleren met een extra tax het domste is wat je kan doen voor een land snappen ze ook niet. Ze willen intelligentie straffen en onderontwikkeling belonen. Partijstrategie zeker / afhankelijken, dommen , pvda stemmers kweken..

seven | 13-05-10 | 00:54

@zeg maar jansen | 13-05-10 | 00:52
Msn-en.

verraad van links | 13-05-10 | 00:53

Stinger...

PTS | 13-05-10 | 00:53

De Herculesramp was een toestel van de Belgische luchtmacht met Belgische passagiers. Het enige Nederlandse eraan is de locatie.

Ook vergeten jullie de crash van de KLM Cityhopper Saab 340 op Schiphol in 1994, met drie doden als gevolg.

Tsuru | 13-05-10 | 00:52

IN JE MIK | 13-05-10 | 00:48
Hoe bedoelt u dat ?

Parsons | 13-05-10 | 00:41
Waarom niet, en waarom wel ?

Rammstein | 13-05-10 | 00:52

Parsons | 13-05-10 | 00:48 Kunnen jullie dan niet beter gaan SMSen of zo? Of pingen?

zeg maar jansen | 13-05-10 | 00:52

Geen stijl goes soft. En ik doe keihard mee. Klotezooi

@fopkots | 13-05-10 | 00:42
Als Als dat waar is wat jij stelt, dan stel ik voor om die Hugo B is ff collectief uit te kotsen bij de volgende wedstrijd van zijn geliefde ketelbinkies. Hugo B van de buis en uit de krant. Ja Voetbal dat is lekker belangrijk...

IN JE MIK | 13-05-10 | 00:48

@zeg maar jansen | 13-05-10 | 00:42
Never mind. Ik had die discussie met wakkere nederlander. Please ignore die tegel.

Parsons | 13-05-10 | 00:48

@Wat zal dat kind blij zijn dat ie nu zonder ouders verder moet. Lullig, maar het kind is echt amper beter af zo. In ieder geval sterkte aan de vele nabestaanden!

R5593 | 12-05-10 | 20:08
Is dit een geintje ofzo? dat eerste stuk heb ik echt niet getypt? wtf? beetje vreemd dit.
-edit was je dronken ? -

R5593 | 13-05-10 | 00:48

boeglul | 13-05-10 | 00:45

Ik vergeet niets. Dat doen de studenten. Maar toch bedankt.

pius | 13-05-10 | 00:46

Parsons | 13-05-10 | 00:41 Kosten asielaanvraag? Als ze niet komen zijn ze een paar miljard duurder.

zeg maar jansen | 13-05-10 | 00:44

@zeg maar jansen | 13-05-10 | 00:42
Ah dank! Heb je de politieke poll gezien trouwens? Ik had het bijna goed. VVD +1, PVV -1

Parsons | 13-05-10 | 00:44

Ik zag vanavond Hugo B op tv piepen over het feit dat deze shit te veel aandacht krijgt want dat is zogenaamd hypocriet. Als het 62 Engelsen waren geweest dan hadden we er geen aandacht aan besteed. Klopt Hugo. Dat is een beetje hetzelfde als dat jij meer aandacht besteedt aan Sparta dan aan Dnjepr P Petrovsk hypocriete aandachtsgeile schreeuwer.

fopkots | 13-05-10 | 00:42

@repulse | 13-05-10 | 00:40
LOL.

verraad van links | 13-05-10 | 00:42

Parsons | 13-05-10 | 00:39 Er is een nieuw topic over.

zeg maar jansen | 13-05-10 | 00:42

Rammstein | 13-05-10 | 00:35
Your wish is my command...
verraad van links | 13-05-10 | 00:35
Er kwam zojuist een opening in mijn agenda geloof ik, maar ik moet het even checken met mijn adjudant

repulse | 13-05-10 | 00:40

@DumpertStumpert | 13-05-10 | 00:37
a) Dat interessert me geen fuck
b) Smakeloos om door te gaan met nieuws maken over een jongetje van 8 dat de ramp heeft overleeft. Laat dat kind met rust!
c) Geen bronvermelding
.
Jammer.

Parsons | 13-05-10 | 00:39

@Parsons | 13-05-10 | 00:35
Nee, dat blijft toch echt het Mitsubishi Forklift-Stadion van Omniworld.

verraad van links | 13-05-10 | 00:39

DumpertStumpert | 13-05-10 | 00:37
Tragisch.

Rammstein | 13-05-10 | 00:39

En toch had ik goede hoop op een heropleving van de club toen men een paar jaar geleden Martin Drent aantrok.

verraad van links | 13-05-10 | 00:37

'Jongetje heet Ruben'

AMSTERDAM - Het jongetje dat als enige de vliegramp in Tripoli overleefde, zou de 8-jarige Ruben van Assouw uit Tilburg zijn.

Dat heeft zijn oma, An van de Sande, tegen het Brabants Dagblad gezegd.
Mevrouw Van de Sande kreeg 's avonds te horen dat het jongetje in een Libisch ziekenhuis de naam 'Ruben' had laten vallen. "Daarover hebben we een telefoontje gekregen. We zijn heel de dag op vliegveld Zaventem bij Brussel geweest. Zelf heb ik de televisiebeelden uit het ziekenhuis daarom nog niet gezien. Familieleden wel, maar het is moeilijk om voor de volle honderd procent zeker te zijn dat het echt om Ruben gaat," aldus de vrouw tegen het Brabants Dagblad.
Ruben was samen met zijn broer Enzo (11), moeder Trudy (41) en vader Patrick (40) op safari geweest in Zuid-Afrika. Het gezin had daar de koperen bruiloft van de ouders gevierd.
Een oom en tante van Ruben worden zo snel mogelijk naar Libië overgebracht.
De jongen had meerdere botbreuken en werd in een ziekenhuis in Tripoli geopereerd. Zijn belangrijkste organen zijn in orde en zijn toestand is stabiel.

DumpertStumpert | 13-05-10 | 00:37

repulse | 13-05-10 | 00:24
Over welk studentenoproer heb jij het? Volgens mij blijft er veel vuil liggen maar daar hebben studenten niets mee te maken.

www.google.nl/search?q=+studentenoproe...

boeglul | 13-05-10 | 00:36

@verraad van links | 13-05-10 | 00:33
Blijft wel de mooiste naam voor een stadion.

Parsons | 13-05-10 | 00:35

@repulse | 13-05-10 | 00:24
Neuqen dan?

verraad van links | 13-05-10 | 00:35

repulse | 13-05-10 | 00:35
Beide.

Rammstein | 13-05-10 | 00:35

Rammstein | 13-05-10 | 00:34
Advies of wens?

repulse | 13-05-10 | 00:35

repulse | 13-05-10 | 00:33
Of gewoon opgeven.
Is tevens advies.

Rammstein | 13-05-10 | 00:34

@Parsons | 13-05-10 | 00:32
De Lange Leegte is nu eindelijk helemaal leeg.

verraad van links | 13-05-10 | 00:33

Rammstein | 13-05-10 | 00:26
Minder denken, meer doen?

repulse | 13-05-10 | 00:33

@koerbagh ® | 13-05-10 | 00:24
Toen moesten ze nog spelen in zwartwit. Tegenwoordige gelukkig in kleur. Alhoewel dat faillissement natuurlijk weer vrij kleurloos is. Dat dan weer wel.

Parsons | 13-05-10 | 00:32

@koerbagh ® | 13-05-10 | 00:24
Weer een bewijs dat vroegah alles beter was.

verraad van links | 13-05-10 | 00:30

Zeer stijlveaul om een veaulledige avond aan dit topic te besteden..
Uiteraard alle sterkte aan de nabestaanden namens iedereen uit BedReauck

FredFlinstone | 13-05-10 | 00:30

ps @00:00 ehhh hoewel..
*Kijkt nog eens naar aandelenportefeuille* Vlieg alleen KLM ;)

seven | 13-05-10 | 00:27

repulse | 13-05-10 | 00:24
Ik word al moe als ik er aan denk.

Rammstein | 13-05-10 | 00:26

Gelukkig niet het vliegtuig waar mijn maatje inzat. Pfff. L&K!
Respect 4 all.

Nuancator | 13-05-10 | 00:24

@verraad van links | 13-05-10 | 00:14
Kampioen van de tweede klasse in 1954. Nou, da's toch best mooi, voor zo'n kudtclub in zo'n kudtdorp.

koerbagh ® | 13-05-10 | 00:24

Rammstein | 13-05-10 | 00:23
Weet jij veel wat je misloopt...

repulse | 13-05-10 | 00:24

repulse | 13-05-10 | 00:21
Weet jij veel wat ik je bespaar ....

Rammstein | 13-05-10 | 00:23

verraad van links | 13-05-10 | 00:13
Zo kun je het ook zeggen ja, Geheim Agent vvl. Ik moet even bier halen en de Sturmbann oberführen, brb.

Detlev Tarnowitz | 13-05-10 | 00:22

Rammstein | 13-05-10 | 00:19
Zie je nou wel dat ik niet voorzichtig hoeft te zijn met mijn wensen....

repulse | 13-05-10 | 00:21

@ seven | 13-05-10 | 00:11
Ik had ook al een andere van een Nederlandse vliegtuigspotter gevonden, link staat @ F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 21:12 Qua jouw picca, zouden ze in Zuid-Afrika soms vergeten zijn dat karretje van het voorwiel af te halen?

F. von Zeikhoven | 13-05-10 | 00:19

boeglul | 13-05-10 | 00:18

Pvda. Gezien het studentenoproer.

pius | 13-05-10 | 00:19

repulse | 13-05-10 | 00:17
Nope.

boeglul | 13-05-10 | 00:18
Nope.

Rammstein | 13-05-10 | 00:19

Rammstein | 13-05-10 | 00:08
Geloof je ook in geesten en een opperwezen? Voor de complotdenkertjes: voor wie komt het stoppen van de verkiezingscampagne het beste uit? CDA, PVV?

boeglul | 13-05-10 | 00:18

Rammstein | 13-05-10 | 00:14
Zucht.. hij was al niet echt grappig maar als ik hem nu ook moet gaan uitleggen wordt het helemaal niets...
Neuqen?

repulse | 13-05-10 | 00:17

Om de slachtoffers te gedenken ga ik vanaf nu elke dag zo'n 7 uur stilte houden. En ja, dat heet slapen. Heel makkelijk, zou iedereen moeten doen. Kost weinig moeite...

ArchieB | 13-05-10 | 00:16

Zie ik op de foto nou een verkiezingsposter?
"KIES ..." (In rose, GL gebruikt rose (waarbij GL voor 2 dingen kan staan))

Ik vind overigens wel dat de laatste tijd (laatste 1,5 jaar) erg veel vliegtuigen uit de lucht vallen. Ik dacht maandag of dinsdag nog "Goh het is eindelijk weer een tijdje rustig, al een tijdje niet meer gehoord dat er weer een vliegtuig naar onder is gekomen, daarvoor was er minimaal eens per maand wel een bericht." Die zelfde dag nog was er iets over een noodlanding en nu dit weer.

DasUnterMensch | 13-05-10 | 00:15

@deoudererijperevrouw | 13-05-10 | 00:12
Voetbal is oorlog.

Parsons | 13-05-10 | 00:15

deoudererijperevrouw | 13-05-10 | 00:12

Hugo Borst is wel de laatste die zich over de waan van de dag dient te beklagen. Diezelfde waan van de dag bied hem namelijk een uitstekend bestaan op vele gebieden. Hoe kun je zo dom zijn.

pius | 13-05-10 | 00:14

@koerbagh ® | 13-05-10 | 00:12
Nee, een kudtclub die vrijwel niet gepresteerd heeft in haar 116 jarige bestaan.

verraad van links | 13-05-10 | 00:14

repulse | 13-05-10 | 00:11
Que ?

Rammstein | 13-05-10 | 00:14

.. ed = .. te

seven | 13-05-10 | 00:13

@verraad van links | 13-05-10 | 00:07
We zaten Dexter te kijken. Nu P&W. Half out.

Parsons | 13-05-10 | 00:13

@Detlev Tarnowitz | 13-05-10 | 00:09
Vieze Tonnie! Ik vond het al wat vreemd icm de Luger...
:)

verraad van links | 13-05-10 | 00:13

RIP BV Veendam. Is ook best erg. Toch?

koerbagh ® | 13-05-10 | 00:12

Wat is Hugo Borst een zak. Geen aandacht aan besteden want 'het WK staat voor de deur'. Nee, dat is lekker belangrijk: voetbal is een spelletje volgens mij.

deoudererijperevrouw | 13-05-10 | 00:12

Rentboy | 12-05-10 | 23:55
Het was een bijna gloednieuwe Airbus. Deze week nog een toestel van Transavia dat in brand vloog op Schiphol, wat als het na het opstijgen gebeurd was? Het ligt aan de toestellen, piloten, of omstandigheden van buitenaf, wat dan ook, maar kom niet aanzetten met een te goedkope vliegreis, dat is lariekoek.

Koffieleut | 13-05-10 | 00:11

Rammstein | 13-05-10 | 00:08
Omdat ik het dan ook krijg?

repulse | 13-05-10 | 00:11

seven | 13-05-10 | 00:00
Het zou zomaar kunnen dat de nieuwste vliegtuigen zo zeer zijn gebouwd op landen met een ILS, dat een landing op een baan die géén ILS heeft, ineens een hachelijke onderneming wordt. Als het ontbreken van ILS op de landingsbaan in Tripoli inderdaad een rol speelt, wordt het interessant om de vraag te gaan stellen of het nog wel verantwoord is om een mens te laten interfereren in de complexe computergestuurde bedieningssystemen van die nieuwste vliegtuigen. Andersom kun je ook stellen dat de internationale luchtvaartwetgeving gaat verbieden dat vliegtuigen die ILS gebruiken/nodig hebben nog mogen landen op landingsbanen die géén ILS hebben.

F. von Zeikhoven | 13-05-10 | 00:10

Plopmoment | 13-05-10 | 00:07
Als ik het niet dacht. Jenevertje erbij?

Detlev Tarnowitz | 13-05-10 | 00:10

@Zuidhollandse Tukker | 12-05-10 | 23:29
Zei ik al ja en dat ben ik volledig met je eens.

Parsons | 13-05-10 | 00:09

verraad van links | 13-05-10 | 00:06
Denk eens na. Van wie kent u dat filmpje?

Detlev Tarnowitz | 13-05-10 | 00:09

Wat ik wel mooi vind is dat er de buitenlandse Nederlanders bij een vliegramp tot volwaardige Nederlanders worden gerekend.

juriste | 13-05-10 | 00:08

@TheDentist81 | 12-05-10 | 23:28
Nog zo'n sollicitant voor de NTSB.

Parsons | 13-05-10 | 00:08

boeglul | 13-05-10 | 00:02
Be carefull what U wish for.

Rammstein | 13-05-10 | 00:08

@Parsons | 13-05-10 | 00:06
Waar was je? Sigaretten halen bij de Tamoil pomp?

verraad van links | 13-05-10 | 00:07

Detlev Tarnowitz | 12-05-10 | 23:52
ja lekker!

Plopmoment | 13-05-10 | 00:07

@F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 23:56
Zeer scherp!, want ja natuurlijk melkt Balkenende dit echt helemaal uit.
Jij weet het , ik weet het, nu de rest nog.
echtwegnudoei
z

doppertje | 13-05-10 | 00:07

Niet een Nederlandse Hercules storte neer op 15 juli 1996 maar een Belg.... nl.wikipedia.org/wiki/Herculesramp Doet aan de ramp niks af natuurlijk tis maar een detail.

deurknop | 13-05-10 | 00:07

@Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:22
Nee, Atletico heeft gewonnen.

Parsons | 13-05-10 | 00:06

@Detlev Tarnowitz | 13-05-10 | 00:02
En u bent?
Filmpje ken ik trouwens al en is zeker na een paar keer strontvervelend.

verraad van links | 13-05-10 | 00:06

boeglul | 13-05-10 | 00:02
Allemaal vooroordelen. Echt nieuws vind je in de wandelgangen en doofpotten.

juriste | 13-05-10 | 00:04

@frickY | 12-05-10 | 23:50
Ja, en veel Nederlanders zijn bovendien geen nederlander.. ja-ok, op papier..
Ik
ga maffen , en ja mevrouw van 87 ook het overlijden van uw man van 95 (in ziekenhuis X) was/is erg. En nee, daar ga je niet overheen komen, maar het slijt wel.... ergens..
Maffen nu, of misschien nog ff porno kijken.....
Jeweethetniethe ;-)
Doei

doppertje | 13-05-10 | 00:03

Snert, ik bedoel dan het voedsel wat ik vandaag tot mij genomen heb na een CDAer (spin), Brinkman (drank), GS (pink) en reaguurders (complotdenkers). Nu nog een rustig biertje en mijn dag is weer als vanouds. Morgen hopenlijk een echte dijkdoorbraak met minimaal 1300 doden!
Ik smacht naar echt nieuws!!!

boeglul | 12-05-10 | 00:33

Schreef ik een kleine 24 uur geleden... nu ligt zelfs de verkiezingscampagne plat.
Jammer!

boeglul | 13-05-10 | 00:02

Rentboy | 12-05-10 | 23:55
Rondreis door Zuid-Afrika is nou niet echt low budget.. verder "Afriqiyah Airways heeft landingsrechten voor de hele Europese Unie en voert wekelijks drie vluchten op Amsterdam uit. Voor zover bekend zijn er bij controles bij Afriqiyah Airways nooit grote onregelmatigheden aangetroffen."

seven | 13-05-10 | 00:00

@Rentboy | 12-05-10 | 23:55
Je bent nu geloof ik de 8000e die dit zegt. Lees je eens in voordat je deze onzin uitkraamt.

verraad van links | 12-05-10 | 23:58

Buona notte a tutti. Sognibene.

ristretto | 12-05-10 | 23:57

koerbagh ® | 12-05-10 | 23:20
Inderdaad, een blijk van de macht van de grote aantallen op het gevoel en statistisch onvermogen. Maar wie weet krijgen we nu om de 3 weken (zie 21:26 ) ook een landelijke herdenking voor de circa 61 verkeersslachtoffers die in de afgelopen 3 weken zijn gevallen.

seven | 12-05-10 | 23:56

@ frickY | 12-05-10 | 23:50
Ik voorspel een schipholhangar met 62 lijkkisten en een massauitvaart waar Balkenende even een mediamomentje scoort voor z'n verkiezingscampagne, corrigeer, waar Balkenende de nabestaanden troostend toespreekt en hen tot steun is. Ik heb het hier al eerder gezegd, het zou goed zijn als Balkenende die blije bakkes van hem op de uitvaart liet zien van iedere, ik herhaal iedere(!) Nederlandse Afghanistan-ganger die zich in die zandbak heeft laten kisten vanwege de politieke belangen van onze Zeeuwse gristenhondenleider en z'n partijgenoten... Maar ja dooie militairen kunnen niet meer stemmen, da's waar....

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 23:56

@Merlot | 12-05-10 | 23:52
trekken ze zo'n mannetje nog een roze nachthemd aan ook.

ristretto | 12-05-10 | 23:55

Dan weet je gelijk waar je mee vliegt als je zo'n goedkoop klotereisje boekt bij Kras of bij Stip.

Rentboy | 12-05-10 | 23:55

Mijn R.I.P.-calculator zegt, geen R.I.P. van mijn kant heute abend. Weliswaar veel Nederlandse slachtoffers, maar te ver weg gebeurd en te weinig beelden. Pindakaas. Biertje iemand?

Detlev Tarnowitz | 12-05-10 | 23:52

Wat een ellende rondom dat kereltje.
Alsof het zo al niet erg genoeg is.
Die hele mediashit over hem en zijn familie heen.

Merlot | 12-05-10 | 23:52

@verraad van links | 12-05-10 | 23:39
Briljante clip.

ristretto | 12-05-10 | 23:52

@doppertje
Of is de rest gewoon zo naïef?
Alleen al dat toontje; "Er zijn misschien wel 68 Nederlanders dood".

Ik vind het echt niet meer of minder erg als er 68 Duitsers, 68 Fransen, 68 Engelsen, of gewoon van alles een beetje dood ging. Maar mijn leven veranderd er niet door.
Dat van de nabestaanden wel, en dat vind ik enorm spijtig voor ze en wens ze dat absoluut niet toe. Maar daar veranderen we niets aan met een beetje mediageilheid.

Niemand heeft er iets aan als de onze premier zijn medeleven betuigd, zelfs de nabestaanden niet, op landelijke televisie.

frickY | 12-05-10 | 23:50

Qua on topic en zoekrichting voor oorzaak neerstorten Afriqyah 8U 771.
Even wat researchen op de Internets en je loopt je te barsten tegen een treffende overeenkomst met die crash van Korean 803 op 27 JUL 1989. aviation-safety.net/database/record.ph... "Flight 803 departed Seoul (SEL) on a flight to Tripoli (TIP)(...) Weather was poor as the aircraft approached Tripoli. Visibility was varying between 100-800 feet and the runway 27 ILS had been reported unserviceable. On final approach to runway 27 the aircraft crashed short of the runway, striking 4 houses and a number of cars."
Vlucht 8U 771 zou ook op landingsbaan 27 hebben moeten landen, maar werd volgens nog onbevestigde berichten omgeleid naar landingsbaan 9. Een reden daarvoor is (nog) niet bekend, wel dat landingsbaan 9 in tegenstelling tot landingsbaan 27 niet beschikt over een ILS (Instrument Landings Systeem). nl.wikipedia.org/wiki/Instrument_landi... "Het Instrument landing system (ILS) is een radionavigatiesysteem waarmee een precisienadering van een landingsbaan kan worden uitgevoerd. Het is een instrumenten-naderingssysteem dat de piloot een nauwkeurig beeld geeft van de positie van het vliegtuig ten opzichte van de ideale koerslijn en daalhoek naar een landingsbaan. Tevens geeft het ILS -indien gekoppeld aan een DME (Distance Mesuring Equipment nl.wikipedia.org/wiki/Distance_measuri...) - een indicatie van de afstand tot aan het optimale landingspunt op de baan. ILS maakt landingen bij (zeer) slechte zichtcondities en automatische landingen mogelijk. "(wiki) Kennelijk zijn er op vliegveld Tripoli zeldzaam voorkomende omstandigheden die in combinatie met het niet beschikbaar zijn van een ILS de kans op neerstorten tijdens de landing doen toenemen...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 23:49

Mufana | 12-05-10 | 23:32
Vreselijk zeg... dat arme ventje! helemaal alleen in een vreemd land, raar ziekenhuis, mensen die de taal niet spreken. Ik hoop maar dat hij goed wordt opgevangen en dat er nu geen fouten worden gemaakt.

Precies zo denk ik er ook over.
Hoe erg ook de ramp en helemaal dat jochie. Maar dat uitmelken van elk dingetje in Media pfff.
Sterkte aan de nabestaande en alle onzekerheid door het geklungel van de overheden, wat daar dan ook weer de reden van mag zijn. Overal hebben we computers, vroeger hadden ze volgens mij zo de lijst uit een kaartenbak getrokken.

Rooie2005 | 12-05-10 | 23:46

@TheDentist81 | 12-05-10 | 23:28
Een aanslag, of sabotage, is vooralsnog niet uit te sluiten. Dat de dictator van Libië dat wel doet, zegt niets.

Lewis Lewinsky | 12-05-10 | 23:46

@frickY | 12-05-10 | 23:42
Jij hebt echt geen inlevingsvermogen. Gewoon wel even stil staan bij 100 doden is op de plek..
Aan de andere kant krijg je als nabestaande een gratis vliegreis aangeboden..
-jaloers is-

doppertje | 12-05-10 | 23:46

TheDentist81 | 12-05-10 | 23:28

Zekers, ontkennen is altijd beter.

Hufter666 | 12-05-10 | 23:45

*doet zijn hoed af strekt zijn arm maakt een diepe buiging en loopt achterwaarts de deur uit* Ik groet U
*out*

Steve1234 | 12-05-10 | 23:43

doppertje | 12-05-10 | 23:30
Sarcasme daarentegen, is vloeibaar geworden levenservaring.

Merlot | 12-05-10 | 23:42

Het spijt me maar ik vind het allemaal niet zo spannend.
Er gaan dagelijks mensen dood in verkeersongevallen. En ook aan enge ziektes zoals leukemie, aids, kanker en noem maar op.

Allemaal heel vervelend voor de nabestaanden maar het doet mij persoonlijk niet zo heel veel als ik die mensen verder ook niet ken.
Het is ook niet alsof we het over een ramp van enorme omvang hebben, of er weer een of andere dictator inhumaan heeft gehandeld.

Gewoon voor je kijken en doorlopen mensen.

frickY | 12-05-10 | 23:42

TheDentist81 | 12-05-10 | 23:28
succes met het vouwen van je hoedje

Jeen | 12-05-10 | 23:39

@Steve1234 | 12-05-10 | 23:31
Ik weet wat je bedoel, als ik de ramp serieus benader zoek ik niet hier ;_0
Heb vaak wel andere tabbladen openstaan..
Geenstijl is het nieuws brengen met een teenager mentaliteit.
En dat is ook weer niet negatief bedoeld..
jeweettog.
Even fun moet ook kunnen, en de 1 zijn grap is voor de ander een beleidigung.
-we are the people! - ;-)

doppertje | 12-05-10 | 23:39

doppertje | 12-05-10 | 23:30
Bedankt.... kom ik er ineens achter dat ik mijn hele leven al een humorist ben geweest

Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:33

Vreselijk zeg... dat arme ventje! helemaal alleen in een vreemd land, raar ziekenhuis, mensen die de taal niet spreken. Ik hoop maar dat hij goed wordt opgevangen en dat er nu geen fouten worden gemaakt.

Mufana | 12-05-10 | 23:32

doppertje | 12-05-10 | 23:23 Ik besteed een groot deel van mijn online tijd aan het lezen van reacties op diverse fora en blogs. GS heeft zijn eigen charme de reacties zijn vaak net iets scherper, soms getuigen ze van intellect, helaas zijn de meeste reacties totaal niet doordacht en missen de dubbele bodem of knipoog.

Steve1234 | 12-05-10 | 23:31

@Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:28
cynisme is gestolde humor.

doppertje | 12-05-10 | 23:30

Rammstein | 12-05-10 | 22:57
Is twittertaal.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 23:30

TheDentist81 | 12-05-10 | 23:28
en daar hebben we de eerste complottheorie ook alweer

Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:30

Verschrikkelijk wat er gebeurd is.....

Maarrrr... is het niet genoeg om te melden dat er een 8jarig jongetje de crash heeft overleefd?
Moet men nou weer zo nodig de naam en veel erger nog de beelden van dit arme kind de hele wereld over sturen???

Ik zal er wel weer niks van snappen.. maar voor dat jongetje zie ik het nut daar echt niet van in....

Zuidhollandse Tukker | 12-05-10 | 23:29

En ja hoor. Benno Baksteen bij Pauw en Witteman. De lijken zijn nog niet geborgen of de deskundigen spreken al over de stoffelijke resten. Morgen de deskundige die over de oorzaak gaat en overmorgen de deskundige die over de schuldvraag gaat.
Wat moet ik toch oprecht kotsen van dit land, dit volk en deze mentaliteit.
* out en mp3 via Shure In-ear opzetten gaat dus nu echt niks meer mee krijgt *

Chiant | 12-05-10 | 23:28

Twee broers van mij wonen in Tripoli. vlakbij de luchthaven daar.... volgens hun is er in Libië weinig bekendheid gegeven aan dit ongeluk.
ER zit een luchtje aan dit "ongeluk".
Zojuist hoorde ik op TV dat volgens Verhagen er een zandstorm in Tripoli is waardoor Nederlandse hulpverleners niet vanavond naar Libië zouden kunnen gaan, ik heb vernomen dat het weer daar gewoon goed is.
Verder vind ik het ook verdacht dat de passagierslijst niet is vrijgegeven en dat een terroristische aanslag direct bij voorbaat al was uitgesloten.
Het is ook merkwaardig te noemen dat het hele vliegtuig helemaal in kleine stukjes uit elkaar ligt terwijl het vliegtuig niet echt hoog zat aangezien het vlakbij de landingsbaan is gebeurd........
Volgens mij is er in dat vliegtuig een ontploffing geweest....... ik hoop dat de waarheid (zeker voor de nabestaanden) boven tafel komt.
Is in Libië zeker moeilijk.....
Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe met het verlies van hun dierbaren en hoop dat het jongetje ooit weer een normaal leven kan opbouwen voor zover het mogelijk is als je zoiets vreselijks hebt meegemaakt....

TheDentist81 | 12-05-10 | 23:28

koerbagh ® | 12-05-10 | 23:26
Eigenlijk is cynisme een op ervaring gestoeld realisme

Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:28

@pius | 12-05-10 | 23:20
Nee, ik ben een realist. Cynisme is hooguit een stijlfiguur voor me. Wel eentje die me goed past, dat wel.

koerbagh ® | 12-05-10 | 23:26

juriste | 12-05-10 | 23:07
Dat wordt een klus dan. Hoe kan het dat die passagierslijst niet bekend is? In Johannesburg is een lijst met daarop de mensen die incheckten, en enkele doorgestreepte namen, zei men. Zo moeilijk kan het dan toch niet zijn om met een voorlopige lijst te komen. Wanneer er totaal geen lijst was, dan krijg je dit soort trieste verhalen.Bij volwassenen is vaak dna uit tanden te halen, maar bij kinderen ligt dat anders. www.youtube.com/watch?v=CHRrBB7nfbk

Koffieleut | 12-05-10 | 23:25

-kan niets aanvullends vinden over de crash op het www-
voor de grap danmaar de plempsels van steve1234 doorgenomen, niets mis mee eigenlijk.
Je zou er ook niets aan missen, maar dat geld voor 99,9 % van de reaguursels....;-)

doppertje | 12-05-10 | 23:23

koerbagh ® | 12-05-10 | 23:20
Ik ga je gelijk geven... ennu..... Fulham verloren?

Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:22

Merlot | 12-05-10 | 23:17
Ah, nu zie ik het pas, thanx.
Nu snap ik het iig.

Steve1234 | 12-05-10 | 23:16
Eensch.

Rammstein | 12-05-10 | 23:21

koerbagh ® | 12-05-10 | 23:20

Cynicus.

pius | 12-05-10 | 23:20

@Merlot | 12-05-10 | 23:17
Ja, en het is knap vervelend.

verraad van links | 12-05-10 | 23:20

Ook gecondoleerd aan alle nabestaanden van verkeersslachtoffers deze week.
Want ja, daar hoor je eigenlijk nooit iemand over in onze RIP-cultuur. Vreemd is dat toch. Eigenlijk zou GS elke dag even de doden van de dag op een rijtje moeten zetten. Kunnen we even massaal RIPPEN en dan de volgende dag weer a la Egbert Hennen naar huis en werk racen.
RIP Fulham ook. Pakken we dat ook nog even mee.

koerbagh ® | 12-05-10 | 23:20

Sterkte toegevenst aan alle familie van de slachtoffers in deze zware tijd, namens mij als UK-Nederlander, en volgens mij spreek ik ook voor al mijn oude landgenoten.
Gewoon zwaar kut!
Sterkte!

frikandelmayo | 12-05-10 | 23:18

Rammstein | 12-05-10 | 22:57
Het is twitteriaans.

Merlot | 12-05-10 | 23:17

juriste | 12-05-10 | 23:07
hoe kom je daar nou bij. Er staan nog tientallen andere mogelijkheden open

Graaf van Egmont | 12-05-10 | 23:17

Rammstein | 12-05-10 | 23:14 maar goed ook Joris is de enige beschermheilige die historisch gezien de draken mag bevechten. Laten we dat zo houden.

Steve1234 | 12-05-10 | 23:16

We reist er nou met A Freaque

mans6640 | 12-05-10 | 23:14

Steve1234 | 12-05-10 | 23:11
Oh lieve help, nee hoor !
Not even close.

Rammstein | 12-05-10 | 23:14

Steve1234 | 12-05-10 | 23:06
Ik ben jammergenoeg irl even irritant als hier. Trek je er niets van aan, doe je ook niet. Hulde.

Rammstein | 12-05-10 | 23:13

Koffieleut | 12-05-10 | 23:02 Jeen | 12-05-10 | 23:07 Rammstein is toch een ook een soort van Joris, maar dan zonder Joris powers.

Steve1234 | 12-05-10 | 23:11

Steve1234 | 12-05-10 | 23:06
Dat is waar, en dat wil ook absoluut niet zeggen dat je met alle reaguurders mee moet slijmen, dan is de lol eraf. Wel stoer dat iemand al uw reaguursels van vandaag heeft gelezen, dat doe ik nog niet eens met m'n eigen posts.

Koffieleut | 12-05-10 | 23:11

Dexter tijd nu. *out*

Parsons | 12-05-10 | 23:09

Parsons | 12-05-10 | 23:07
En hoppetee, de beker !

Rammstein | 12-05-10 | 23:08

Koffieleut | 12-05-10 | 23:02
Joris is ook in rouw... Zit met zwarte band om zijn arm zich in te houden.

Jeen | 12-05-10 | 23:07

@ ristretto | 12-05-10 | 22:52
Toch 'ns wat aan m'n Pizzalitaans doen.. Volare?
Lol@ Free Falin. Vlieg Met Me Mee Naar De Regenboog, die was ik vergeten. Goeie band, die Editors. Kende ik niet, meteen maar even piratenbaai aangetrapt voor de discografie. Inderdaad Albert Hammond's Air Disaster kan niet overtroffen worden... De eerste programmamakerT die het aandurft uit de inmiddels GS-Aircrash top-22 een achtergrondmuziekje te kiezen voor onder een repo helpt een stevig taboe om zeep. Maar echt vreemd zou het niet zijn. Bij zo'n onderwerp worden wel beelden en opsommingen van andere crashes erbij gesleept. Dus waarom geen gerelateerde muziek eronder? Toch niks nodeloos kwestsends aan?
*Winken naar RutgerT doet*

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 23:07

Ze moeten met DNA identificeren dus moeilijke klus. De passagierslijst is niet bekend.

juriste | 12-05-10 | 23:07

@Rammstein | 12-05-10 | 23:03
Ik zal er rekening mee houden!
.
Intussen scoort Atletico en pakt daarmee de beker!

Parsons | 12-05-10 | 23:07

@Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:18
ach, zal me eigenlijk roesten wat uw burgerlijk meninkje is.

HotFrog | 12-05-10 | 23:07

Koffieleut | 12-05-10 | 23:02 eens, relativeren hoort er bij. GS is niet het echte leven. Hier kun je anoniem iemand spreekwoordelijk in de bek tuffen, in real life loopt dat meestal anders af.

Steve1234 | 12-05-10 | 23:06

Parsons | 12-05-10 | 23:05
Het is een ramp.

Rammstein | 12-05-10 | 23:06

Het is pas +/- 100 keer gereaguurseld maar idd antidepressiva adict Borst had gelijk. Kunnen we niet gewoon verder gaan en al het gis even laten voor wat het is. Sjezus zou bijna willen dat de toppers wel hadden uitgezonden. Wat een droeve ellende, had er wel bij gepast.

Jeen | 12-05-10 | 23:06

@Rammstein | 12-05-10 | 23:00
Bij de NOS ook vanavond. De ene na de andere extra nieuwsuitzending. Ik vraag me af wat het allemaal toevoegt. Ik vind het verschrikkelijk nieuws en heb nogal last van inlevingsvermogen, maar nu weten we het wel.

Parsons | 12-05-10 | 23:05

Parsons | 12-05-10 | 23:01
Ik vind het rete-irritant.

Rammstein | 12-05-10 | 23:03

Steve1234 | 12-05-10 | 22:57
Och, zolang je niet weggejorist wordt is er weinig aan het handje dunkt me.

Koffieleut | 12-05-10 | 23:02

@Rammstein | 12-05-10 | 22:57
Het verduidelijkt zo nu en dan. En ik hebe geen zin in lappen tekst. Zit nog voetbal te kijken. #spannend

Parsons | 12-05-10 | 23:01

@Darkwater 22:56

Yep. SBS, ja, dat is een redelijke betrouwbare bron.....

brutus68 | 12-05-10 | 23:00

Parsons | 12-05-10 | 22:58
Er zijn veel specialisten on-line vandaag.

Rammstein | 12-05-10 | 23:00

Steve1234 | 12-05-10 | 22:57
Je moet voor de gein even je reaguursels van vandaag teruglezen. En dan nóg een keer.

Rammstein | 12-05-10 | 22:59

@Darkwater | 12-05-10 | 22:56
De NTSB doet gemiddeld 3 jaar over dergelijke onderzoeken, maar jij hebt de conclusie van achter je PC al getrokken op basis van een SBS verklaring. Hulde!

Parsons | 12-05-10 | 22:58

:( Rust in Vrede lieve mensen. Veel sterkte gewenst aan de nabestaanden.
Soul-survivor, Jij bent een held en een lichtpuntje in deze donkere dag.
Sterkte man!

Geert aan de macht | 12-05-10 | 22:57

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:38
Die van Christina Stürmer is mooi!
Hier nog een heftig nummer, niet om vrolijker van te worden, niet in het duits, maar wel opgenomen in Berlijn.
www.youtube.com/watch?v=ioxeqbQCvMo

Koffieleut | 12-05-10 | 22:57

Rammstein | 12-05-10 | 22:52 ach ja van dit en dat, en van zus en zo, zo gaat dat op GS de ene dag welkom de andere dag reeds bij de deur heen gezonden.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:57

Parsons | 12-05-10 | 22:55
Je hebt gelijk.
Waarom dat " # " gedoe trouwens ?

Rammstein | 12-05-10 | 22:57

Het lijkt mij onmogelijk dat het vliegtuig door een defect is neergestort. Het vliegtuig was al aan het landen bij een defect zou het vliegtuig niet in zoveel brokstukken uit elkaar zijn gespat. Een ooggetuige heeft een explosie in de lucht gezien (bron: SBS6) daarvoor was er een brand te zien.

Darkwater | 12-05-10 | 22:56

Ik vind dat gespeculeer over de naam van dat jongetje nogal wazig. Wat voegt dat toe? Net zo kansloos als die beelden van dat kind uit het ziekenhuis. #slaatnergensop

Parsons | 12-05-10 | 22:55

De crash was toch tijdens de landing? Staan er standaard geen camera's op landend/stijgend vliegverkeer ? ik kan het niet vinden.

doppertje | 12-05-10 | 22:54

Steve1234 | 12-05-10 | 22:51
Nee hoor.

Rammstein | 12-05-10 | 22:52

Bob_ | 12-05-10 | 22:50
Niet gezien zojuist?
Hij zei het toch echt...

Ommezwaai | 12-05-10 | 22:52

ROFLOL @ SN "Team ANWB naar Tripoli"
Ik denk niet dat daar nog iets te repareren valt...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:52

-weggejorist-

ristretto | 12-05-10 | 22:52

-weggejorist-

newsjunk2010 | 12-05-10 | 22:51

Ommezwaai | 12-05-10 | 22:49 Zelfreflectie, zucht !

Steve1234 | 12-05-10 | 22:51

@ Chiant | 12-05-10 | 22:48
Die worden verzwegen. Libië ies moeslimitisch heej, daar mag bi niet....

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:51

Oh nee,
er lopen hier ook al van die Hugo Borstjes rond. Altijd prijs, he. Ga lekker op een eiland zitten en tuf elkaar in het gezicht, ofzo. Als je toch zo nuchter bent.

Lebowski Achiever | 12-05-10 | 22:50

@Ommezwaai

Nee, prutser. Je hypothese commentaar over Nova.

Bob_ | 12-05-10 | 22:50

Steve1234 | 12-05-10 | 22:48
Je eerste nuttige comment van vanavond!

Ommezwaai | 12-05-10 | 22:49

@ Analia von Solmsch | 12-05-10 | 22:48

* duim opsteekt *

Kapitein Sjaak Mus | 12-05-10 | 22:49

@ newsjunk2010 | 12-05-10 | 22:41
Zulke gasten zijn niet goed 'voorgeproduceerd'. De productiemedewerker van het programma hoort vooraf te controleren of iemand een beetje geschikt is voor op radio of tv. Dat is hier misschien wel of niet gebeurd, feit is ook dat de kudt-gewoonte van het exclusiviteitclaimen door nieuwsprogramma's een rol kan spelen. Bronnen worden door zo'n Meneer De Uil keihard onder druk gezet om alleen met De Fabeltjeskrant te praten omdat hij De Bron het eerste te pakken had. Toch praten met Paulus de Boskabouter komt De Bron op een ban bij de Fabeltjeskrant te staan, en een optreden op tv kan De Bron vergeten, maakt De Uil De Bron dan wijs...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:49

Steve1234 | 12-05-10 | 22:48
Jij had een kut moeten hebben.

Rammstein | 12-05-10 | 22:48

De gedigt Waarheid uit de bundel verzinsels:
Waarheid.

De
Waarheid
Is
Dat
Niet
Dat
Wat
Ontdaan
Is
Van
De
Leugen?

Naakt staat zij daar. En er niemand die haar ziet.
Waarheid is ijl als de wind.
Zij is er niet en wel.
Zij blijft eeuwig, nee zij is.

AntiSoof | 12-05-10 | 22:48

@Koffieleut | 12-05-10 | 22:38
Hoe zouden ze dat nu doen met biculturele Nederlanders?

Chiant | 12-05-10 | 22:48

En NU?
Huilie huilie omdat er toevallig nederlanders bij betrokken zijn?
En als het 248 bolivianen waren,
het artikeltje van tien regels op pagina 11 over het hoofd zien?

Analia von Solmsch | 12-05-10 | 22:48

Rammstein | 12-05-10 | 22:47 je hebt gelijk ik zal voor straf nu afscheid nemen en *out* gaan.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:48

Bob_ | 12-05-10 | 22:45
Moet ik jouw nog uitleggen waarom die Witteman een lul is?

Ommezwaai | 12-05-10 | 22:47

Steve1234 | 12-05-10 | 22:42
Ik ben je slappe gelul een beetje zat. Denk jij wel na ? Versta je Nederlands ?

Rammstein | 12-05-10 | 22:47

@ Amigo1973

"Identiteid"

Als je dan persé op verwarde en smakeloze wijze het nationalistische wilt vermengen met het religieuze in een topic dat over dood, verlies en verdriet gaat, gebruik dan woorden die je zelf begrijpt of let tenminste op je d's en t's.

Kapitein Sjaak Mus | 12-05-10 | 22:45

@Ommezwaai

Waarom?

Bob_ | 12-05-10 | 22:45

Wat een lul die Witteman..."Deze uitzending zal geheel in het teken staan van de vliegramp in Tenerife uuuuhhhhh Tripoli."

Ommezwaai | 12-05-10 | 22:45

@ landlopertje | 12-05-10 | 22:34
Ah, tis met onze Teunis dan inderdaad zoals Großvati Von Zeikhoven riep na de tweede nederlaag van Duitschland in een wereldoorlog: "Übung macht den Meister!"

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:43

Tenenkrommend die hypotheses op NOVdA...

Ommezwaai | 12-05-10 | 22:43

Remos | 12-05-10 | 22:40 omdat vliegen met een andere maatschappij duurder is en die NL'ers niet meer dan 349 euri over hebben voor die vlucht. NL'ers zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang je weet tog.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:42

-weggejorist-

newsjunk2010 | 12-05-10 | 22:41

@ Koffieleut | 12-05-10 | 22:38
"19 Unknown (to be notified upon confirmation)" Daar moeten ze Stephen Hawking even over bellen: www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:40

Mhh Libische maatschappij en 62 Nederlanders dood. Waarom zaten er zoveel Nederlanders in dit vliegtuig naar Tripoli?

Remos | 12-05-10 | 22:40

@poetsnoet 22:38

Welke niet vrolijk stemt....

brutus68 | 12-05-10 | 22:40

In Nova weer de eeuwige link leggen tussen prijsvechters en onderhoud van vliegtuigen. Mensen, prijs zegt niks over kwaliteit.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:39

@Bozsma | 12-05-10 | 20:37
Ongezien de tiefus dan maar.

Parsons | 12-05-10 | 22:39

Wat Ommezwaai | 12-05-10 | 22:37 al zei dus:)

Koffieleut | 12-05-10 | 22:38

@brutus limburgse deskundigheid

poetsnoet | 12-05-10 | 22:38


Update
www.afriqiyah.aero/news/68-afriqiyah-f...
The passenger’s nationalities are as follows:

58 Dutch

6 South Africans

2 Libyans

2 Austrians

1 German

1 Zimbabwean

1 French

2 British

19 Unknown (to be notified upon confirmation)

11 Crew members (Libyan nationalities

Koffieleut | 12-05-10 | 22:38

ZachteG | 12-05-10 | 22:31
LOL. Maar die puistenkoppen hebben geen huiswerk. Bankhangers gezien hun taalgebruik. Nooit iets geleerd en nooit iets bijgebracht.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 22:37

Het optreden van Verhagen bij NOVA is eh, euhm, werkelijk een aanfluiting...., onverstaanbaar, eh, euhm, nietszeggend, wat een joker.....

brutus68 | 12-05-10 | 22:36

@Amigo1973 | 12-05-10 | 22:20
Je redeneringen lijken te kloppen. Alhoewel je vooronderstellingen vragen kunnen oproepen.

Maar goed. Onwetendheid kent geen grenzen. En fantasie ook niet ;)

AntiSoof | 12-05-10 | 22:34

Qua off-topic en het mateloze geplemp van Teun vh T, vraag ik me zomaar ineensch af of er ook Mond- en Voetreaguurders zijn.... Iemand?

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:26

Als je Teun op de reaguurderszoekmachine opzoekt zul je zien dat zijn aantal reaguursels per seconde toeneemt.. heel curieus.

landlopertje | 12-05-10 | 22:34

Disrespect voor de pubers die hier over deze topic heen per se hun gelijk willen halen over ditjes en datjes. ... GA AAN JE HUISWERK! PUISTEKOP!

ZachteG | 12-05-10 | 22:31

Melvin123 | 12-05-10 | 22:27 Maria zat ook in het vliegtuig ze ronselde hookers voor haar pimp. zegt men.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:29

Qua off-topic en het mateloze geplemp van Teun vh T, vraag ik me zomaar ineensch af of er ook Mond- en Voetreaguurders zijn.... Iemand?

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:26

-weggejorist-

Koffieleut | 12-05-10 | 22:26

Respect voor de slachtoffers.
Medeleven voor de nabestaanden.

ZachteG | 12-05-10 | 22:26

@ PowNed@1 | 12-05-10 | 22:14
Je kunt het ook anders zien, in 1989 stuiterde Korean Air 803 op dezelfde plaats bij landingspoging twee letterlijk van de landingsbaan af, zó op een paar auto's en wat huizen daar. Helaas niet alleen deaude vliegmenschen, ook een aantal woon- en autopeoples kwamen er acuut door van het roken af.

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:23

@Boemba | 12-05-10 | 22:01
Meesterlijk

Amigo1973 | 12-05-10 | 22:23

Koffieleut | 12-05-10 | 22:19 ik ken een chirurg uit Senegal die wel in Frankrijk mag opereren maar in NL alleen maar aan de lopende band doosjes mag vouwen.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:21

ytk99 | 12-05-10 | 22:14
Waren toen helemaal geen Nederlanders onder de slachtoffers: " Er waren in totaal negen doden: vijf Turken en vier Amerikanen. Onder de slachtoffers waren de 3 piloten en 1 lid van het cabinepersoneel."http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines-vlucht_1951

seven | 12-05-10 | 22:21

@AntiSoof | 12-05-10 | 21:53
Ik zie dat als een klassieke drogreden

"Je kunt niet bewijzen dat de Nederlandse identiteid bestaat, dus de Nederlandse identiteid bestaat niet."

"Je kunt niet bewijzen dat de Nederlandse identiteid niet bestaat, dus de Nederlandse identiteid bestaat."

Geloven heet ook niet voor niets geloven he ?

Daar ik mijzelf onder de agnotisten schaar en jij over komt als een typische atheistisch denkende ( zonder daar een religie aan te verbinden echter puur vanuit denk patroon ) denk ik dat we daar toch nooit uitkomen :-)

Amigo1973 | 12-05-10 | 22:20

Koffieleut | 12-05-10 | 22:07
Nee. Maar Afrikaanse regulatory nemen dat niet zo nauw. Daar kan een aap met een petje op al piloot zijn.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 22:20

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:15
Dat zou kunnen, maar ik kende bv. een hartchirurg die vanuit Pakistan naar NL kwam, en hoorde dat zijn diploma hier niets waard was, en nergens aan de slag kon. Ik dacht dat de opleidingen voor piloot misschien ook verschillend waren, en dat ze vanuit hun eigen landen dan wel voldoende gekwalificeerd zijn, en wereldwijd mogen vliegen, maar wanneer ze hier in NL als piloot zouden solliciteren, ze lachend de deur gewezen zou worden. Zoiets.

Koffieleut | 12-05-10 | 22:19

Koffieleut | 12-05-10 | 22:15 prof.dr.mr. Steve1234 at your service

Steve1234 | 12-05-10 | 22:18

@ dosis | 12-05-10 | 22:14
Nee, die ken ik dan weer niet. Maar bedankt voor te tip, kzal er naar zoeken, volgende keer dat ik weer eens bij De Slegte aan het dolen sla...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:17

Steve1234 | 12-05-10 | 22:09
Onvoorstelbaar. En hoe handig. Ik wilde altijd nog de zorg in, maar heb meao gedaan, en zie nu ineens nog vele mogelijkheden voor mijn toekomst :)

bedankt voor deze mededeling

ytk99 | 12-05-10 | 22:17

@Chiant | 12-05-10 | 22:13
Mooi.

AntiSoof | 12-05-10 | 22:17

Steve1234 | 12-05-10 | 22:09
Onvoorstelbaar. En hoe handig. Ik wilde altijd nog de zorg in, maar heb meao gedaan, en zie nu ineens nog vele mogelijkheden voor mijn toekomst :)

Koffieleut | 12-05-10 | 22:15

AntiSoof | 12-05-10 | 22:11
Zweverig is misschien beter verwoord. Maar ja, kan neerstorten.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 22:15

@ Koffieleut | 12-05-10 | 22:07 Lijkt me dat die gelijkgeschakeld (toch nog best een handig woord eigenlijk) zijn opdat piloot Hu Lang van China Airlines z'n 747 ook op Schiphol aan de grond mag zetten...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:15

Is/Was het niet altijd zo, dat die dingen altijd in het totaal van 3 naar beneden komen, we wachten op de andere 2 plaines....

Mijn bedachte gaat uit, naar de nabestanden....

PowNed@1 | 12-05-10 | 22:14

Wat een saai onderwerp, ga wel een biertje pakken in 1 of andere Biergarten om de hoek.. Viel Spass!

PierDrie | 12-05-10 | 22:14

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:11
Virtual reality is wel wat voor jou, niet? Otherland-serie van Tad Williams gelezen?

dosis | 12-05-10 | 22:14

En de vliegramp met Turkish Airlines? Waren toch ook Nederlandse doden bij?

atb | 12-05-10 | 19:52

nee dat waren turken met een nederlands paspoort dat telt niet

ytk99 | 12-05-10 | 22:14

@PSZ-E | 12-05-10 | 21:56
@wegjorisser | 12-05-10 | 22:00
Ik ben bang dat de hordes hournalisten, advocaten, aanklagers en hoogwaardige bestuurders al onderweg zijn. De schuld is al gelegd, de claims zijn onderweg. De wetten om herhaling te voorkomen liggen reeds in de kamers en de commissies die onderzoek gaan doen zijn reeds ingesteld. De rechten van het boek dat dit kind mogelijk ooit gaat schrijven zijn reeds vastgelegd en ook Tim Kuijk verdiept zich vast preventief in deze queeste. Diverse lieden storten zich op de domeinnamen die verband houden met deze ramp en ook de links naar Faro en Tenerife zijn al geclaimd. De benoemde onderzoekscommissies houden al rekening met een parlementaire enquête en ook het demissionaire kabinet voorziet een een tweede demissionaire periode. Onderwijl vraagt gans Nederland zich af wat er toch allemaal gebeurt in de wereld. En krijgt post uit Leeuwarden. En de buurman knipt de heg te laag. En de Rijdende Rechter komt vanavond op TV!

Chiant | 12-05-10 | 22:13

Ik placht wel eensch te mijmeren over de gedachte dat het oog niet waarneemt wat er in de buitenwereld gebeurt, maar wat de binnenwereld aan de innerkant van de oogbol projecteert. De zenuwen leveren daar dan de passende sensaties bij en verder existeert Von Zeikhoven louter als zijn...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:11

@Elisabeth2 | 12-05-10 | 22:05
Nou, ik doe mijn best eens wat preciezer te zijn in mijn beweringen, en jij noemt dat zeuren? Ja, hee!

AntiSoof | 12-05-10 | 22:11

Ik heb trouwens het vermoeden dat er veel en veel meer Nederlandse doden zullen vallen (op termijn weliswaar, maar toch) door die enorme olievlek in de Golf van Mexico. De deskundigen maken zich meer zorgen dan ze laten merken.
ff kaike: www.youtube.com/watch?v=did-S6XbpMM

dosis | 12-05-10 | 22:10

@dosis > ahz, op zo'n fiets. Je hebt gelijk. Hopen dat Arnie hem de filmrechten niet ontfutselt.

PSZ-E | 12-05-10 | 22:09

Is er eigenlijk een verschil tussen de brevetten van piloten wereldwijd?

Koffieleut | 12-05-10 | 22:07
F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 22:06

De jongen schijnt Ruben van Ashout te heten, lijkt me niet echt een naam die in nederland voorkomt, denk dan eerder aan, van de Elshout

Rest In Privacy | 12-05-10 | 22:05

AntiSoof | 12-05-10 | 21:49
Je zeurt.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 22:05

Boemba | 12-05-10 | 22:01
Dit was een zo goed als nieuwe Airbus.

Koffieleut | 12-05-10 | 22:05

PSZ-E | 12-05-10 | 22:02
Oh, ik had niet het idee dat het allemaal jouw idee was. Iedereen kan twitter checken en copy/pasten naar GS. Wat ik bedoelde was, dat nu zijn identiteit bekend is, er een ware golf van publiciteit over dat jochie en zijn aanstaande pleegfamilie zal rollen.
Wat je zegt: Welkom in de jaren '10.

dosis | 12-05-10 | 22:05

@dosis > Sorry voor de twitter copy-paste. Welkom in de jaren '10.

PSZ-E | 12-05-10 | 22:02

-weggejorist-

Boemba | 12-05-10 | 22:01

dosis | 12-05-10 | 21:59 staat SBS zo meteen bij een buuv voor de deur zo van wat vind u er van erg he.

Steve1234 | 12-05-10 | 22:01

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden. Moge dat kind van 10 nog een normaal leven krijgen...

wegjorisser | 12-05-10 | 22:00

PSZ-E | 12-05-10 | 21:56
Los van zijn naam weten we dan in ieder geval dat het echt is. Goed nieuws dus.

Bos Hout | 12-05-10 | 21:59

PSZ-E | 12-05-10 | 21:56
Nu kruipen de kakkerlakken pas écht uit het houtwerk. Hoe lang denk je dat het nog duurt voordat de peetvader en -moeder zijn gelokaliseerd? Jochie mag nog blij zijn dat hij ook niet de millenniumbaby was...

dosis | 12-05-10 | 21:59

AntiSoof | 12-05-10 | 21:49
Lol. Je definiëert het pas, als je het identificeert. Nog een lange weg te gaan voor de gemiddelde straat-ego.
@Teun
Ja, en bedankt hoor. Je bent goed bezig met jezelf google-en. Geniet van je avond, en probeer niet over (mede)klinkers te dromen...

dosis | 12-05-10 | 21:57

Altijd lastig, als men aan last minute changes doet, om precies te weten, meteen na een ongeluk, hoeveel en wie er aan boord zaten.
Dat jochie kan wel gewoon een slachtoffer op de grond zijn geweest.

Zo jammer! | 12-05-10 | 21:57

BREAKING: Child who survived Libya plane crash is Ruben van Ashout, 8, Dutch, doctor tells CNN

PSZ-E | 12-05-10 | 21:56

Vliegtuig in opdracht van JP Bakellende gesaboteerd als afleidingsmanoevre Jack de Vries

sr69 | 12-05-10 | 21:56

@Amigo1973 | 12-05-10 | 21:49
Nationalisme is een uitvergroting van het persoonlijke ik-idee en daarom nog steeds ongeldig, behalve als er maar genoeg mensen in geloven. Maar goed, dat zeg ik niet hoor, dat zegt de filosofie.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:53

mmm identiteit, ego, ik Steve1234 vind dat hij in de 3e persoon gaat praten daar is hij goed in.

Steve1234 | 12-05-10 | 21:52

Bos Hout | 12-05-10 | 21:47
:)
dosis | 12-05-10 | 21:48
Te laat.
Never mind.
Kiezel is ook goed.

Laters @ all.
-out-

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:51

dosis | 12-05-10 | 21:43
( waar googel al niet goed voor is )

Teun van het Tuinpad | 08-08-09 | 19:03. @Sint Vitus | 08-08-09 | 18:52 ..... Hey, ik heb geen zwitsalhoofd meer! Is daar nog een inauguratie-ritueel voor

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:49

@dosis | 12-05-10 | 21:45
Nee, ik ben niet in de war. Ego komt van het latijnse 'Ik'. En dat 'ik' is dus - ogenschijnlijk- de ervaren identiteit. Maar goed. Het gaat er om om bewust van dit feit te zijn, niet hoe we het definiëren.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:49

@AntiSoof | 12-05-10 | 21:41

Jij spreekt dan over "Sociale identiteit"

maar ik bedoelde meer een Nationale identiteit
Het brengt een bepaalde nationale samenhang tot uitdrukking en duidt in internationale relaties en multiculturele samenlevingen op de invloed van bepaalde cultuurverschillen waarmee we terdege rekening moeten houden

leesmateriaal nl.wikipedia.org/wiki/Identiteit_(eige...)

Amigo1973 | 12-05-10 | 21:49

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:45
Hold your horses. Jij had geen zwitsal, maar een kiezel.

dosis | 12-05-10 | 21:48

Ik zie Nico Dijkshoorn morgen alweer zijn nu.nl column over de paar ongepaste reaguursels op totaal van honderden reaguursels typen. Kom op Nico je kan het vast nogeens. Neem je DWDD Hugo Borst ook meteen de maat?

seven | 12-05-10 | 21:47

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:44
*te foute grap tikte en maar op F5 ipv 'Post' klikte*

Bos Hout | 12-05-10 | 21:47

AntiSoof | 12-05-10 | 21:41
Ben je niet in de war met 'ego'? Een identiteit hebben is nog niet zo'n probleem, maar die identiteit met normen en waarden behangen leidt tot afsluiting voor andere denkbeelden en ideeën. En dát leidt weer tot intermenselijke problemen.

dosis | 12-05-10 | 21:45

dosis | 12-05-10 | 21:43
Geef me een minuutje.
*reaguursel zoeken gaat*

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:45

Bos Hout | 12-05-10 | 21:43
Dat zeg ik, het plakt niet maar kleeft wel.
Typisch Frans.

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:44

brutus68 | 12-05-10 | 21:41 Komt nog bij dat die trollen zelf bellen met die Televagisten zodat ze als derderangs artist of spurter nog even in het nieuws komen om vervolgens gelukkig weer in de vergetelheid te geraken.

Steve1234 | 12-05-10 | 21:44

@ seven | 12-05-10 | 21:26
Tenzij dat vliegtuig uit de lucht valt tijdens de spits op de A13 van 070 naar 010 bij pak'm beet 015. Of Tweede Paasdag óók op die A13 bij 015 maar dan afslag Ikea...

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 21:44

Elke dag sterven er een kleine duizend Nederlanders, en wereldwijd elke dag zo'n 300.000. Dat zegt mijn verstand. Mijn gevoel reageert anders.

landlopertje | 12-05-10 | 21:43

dosis | 12-05-10 | 21:40

Ghe ghe, mocht dat onverhoopt gebeuren dan zal ik het voor je in de gaten houden:-)

pius | 12-05-10 | 21:43

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:40
Hehe. Gewoon niet toegeven, hè? Geeft niks hoor, maar het valt wel op dat jij (of all people) nooit een zwitsal hebt gehad...

dosis | 12-05-10 | 21:43

Requiescat in pace en sterkte voor de nabestaanden.

seven | 12-05-10 | 21:43

AntiSoof | 12-05-10 | 21:41
Moet je vooral zo stellen, daar maak je vrienden mee.
Klootviool.
Voor de verder rest dat je natuurlijk gelijk hebt.
;

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:43

koetjeboe | 12-05-10 | 21:29

ik geef je hierin gelijk, het grijpt meer aan. Maar ik vind het dan zo overdreven dat alles qua nieuws naar de achtergrond wordt geplaatst, de politiek stopt met campagne voeren, amusements programma's worden gecanceled en de vlag half stok wordt gehangen. Je kunt de vlag dan net zo goed het hele jaar door halfstok hangen. Er gaan zo vaak Nederlanders dood. Prima dat ze er aandacht aan besteden, maar er zijn meer belangrijke zaken.

droptoffee | 12-05-10 | 21:43

seven | 12-05-10 | 21:38
?? Teun was toch Frans Bauer?

Bos Hout | 12-05-10 | 21:43

Heeft Pieter van V. de zwarte doos al in bezit? Vertrouw hem toch meer dan het lokale stamhoofd Moammar al-Q.

Bos Hout | 12-05-10 | 21:41

@Steve1234 21:30

Inderdaad. De als als-verhalen. Echt weer wat voor de Teleklaag. Walgelijk en irritant.

brutus68 | 12-05-10 | 21:41

@Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:37
Jij bent snel van begrip zeg. Maar wat ik bedoelde was: Als je wat dieper dan gebruikelijk doordenkt, dan kom je volgens mij tot de conclusie dat je identiteits-idee in wezen een idee in het hoofd is. En uit deze denkfout komen veel ruzie's enzo voort.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:41

@ seven | 12-05-10 | 21:26
Het nieuws zit in de relatieve zeldzaamheid van de gebeurtenis. Het hoge aantal doden door één oorzaak is een andere nieuwscategorie die de nieuwswaarde van de gebeurtenis overigens een belang geeft die recht evenredig is aan het aantal doden. Waarmee ik maar wil zeggen dat één verscheiden mensenleven vrijwel geen statistische significantie heeft in de ongelukkenberichttgeving.

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 21:41

pius | 12-05-10 | 21:30
Vliegangst is mij onbekend. Ik maak me dan ook niet zo druk om de 'verhalen', maar er zijn nog meer passagiers in zo'n vliegbus, die allemaal redelijk nerveus kunnen doen.
Wat betreft het a-emphatische vermogen van onze mede-reaguurders (voor zover geen CDJA-klantjes); dat hoort er blijkbaar ook bij. Opzettelijke hufters heb je overal.
*inside joke maakt: wacht maar tot ik ineens dood ga. Staan er ook allemaal mensen te roepen dat ik zo'n aardige jongen was, terwijl ze mij levend niet konden luchten...

dosis | 12-05-10 | 21:40

seven | 12-05-10 | 21:38
Het plakt niet maar kleeft wel.
;

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:40

@Chiant | 12-05-10 | 20:17
@chronologische update onder topic
Googlen kunnen we zelf uitstekend. De enige meerwaarde van het chronologisch opsommen van vliegrampen waarbij 0031'ers zijn gesneuveld is de verkoopmeerwaarde. Zo kun je ook een top 10 presenteren van rampen waarbij de meeste Nederlanders zijn omgekomen. Ook lekker actueel (not, sic). Dat heeft ook geen ENE ZAK met het onderwerp te maken. Draagt ook GEEN REEDT bij aan de nieuwswaarde en dreint lekker mee in de kabbelende stroom van hijgerige media die bestuurlijk Nederland regeren op straffe van overmatige aandacht en vooral via deskundigen geëtaleerde verantwoordelijkheden en daaruit volgende aansprakelijkheden.

Chiant | 12-05-10 | 21:39

@koetjeboe

dat was Leen

falbers | 12-05-10 | 21:38

@AntiSoof | 12-05-10 | 21:33

Dat heb ik gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat het toch echt het enige element is wat een volk bind .
Sterker nog als een volk het niet heeft dan is het ook gedoemd om uit te sterven
cq overgenomen te worden door een volk wat het wel heeft de geschiedenis is het bewijs van mijn gelijk .

Amigo1973 | 12-05-10 | 21:38

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:37
Hoi Pritt.

seven | 12-05-10 | 21:38

AntiSoof | 12-05-10 | 21:33
Dus ik ben Teun eigenlijk helemaal niet ?
*confuus is*

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:37

AntiSoof | 12-05-10 | 21:32
Ik zat net op nu.nl te zoeken of er de afgelopen tijd nog bericht is over een (bv zwaar) verkeersongeval. In NL nml gemiddeld immers bijna 3 per dag, maar ik kom niets tegen. Geen nieuws...

seven | 12-05-10 | 21:36

Ashtrey | 12-05-10 | 20:51
Is dat van je Loesje scheurkalender?

baca | 12-05-10 | 21:36

Het mooie is, je wordt een week van tevoren gechecked, tot aan zowat je anus, op elk vliegveld, nog voor je aan boord gaat, en niemand is bij een crash in staat om EVEN die database op te vragen?

j0shua | 12-05-10 | 21:35

De politiek is gestopt met campagne voeren? Gelul, het CDA doet dit nog volop, lees Balkenende en Verhagen. De hele dag zie ik die kopen voor de TV en trekken ze hun gristelijke prullipjes en proberen ze op deze manier zieltjes te winnen.

Triest en sterkte voor alle nabestaanden. Verder erger ik me door aan dat SBS achtige nieuws, in een keer is iedereen familie van elkaar.

fritsspits | 12-05-10 | 21:34

@Amigo1973 | 12-05-10 | 21:30
Je identiteit is alleen maar een fabel in je hoofd. Denk daar maar eens over na.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:33

pius | 12-05-10 | 20:43
so true

yohan | 12-05-10 | 21:33

@seven | 12-05-10 | 21:26
Ja, maar dat is geen nieuws meer van dat verkeer hè? Alleen nieuwe ellende scoort. Journalisten zijn eigenlijk cynisten, als je het zo bekijkt. Ze jokken, dikken aan en selecteren dat het een aard heeft.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:32

dosis | 12-05-10 | 21:25

Dat is niet het punt. Het punt van een aantal reaguurders is puur een ander zijn beleving niet gunnen. En net doen of dit zo wonderlijk is terwijl het juist gangbaar is, wat doe je dan op GS. Als dit geen nieuws is dan is niets nieuws. Het punt in filosofische zin is helder alleen word door velen hier met verkeerde intenties gemaakt. Niet door jou, wel door anderen. En dat verwerp en herken ik. that's all. Ik heb zelf trouwens ook vliegangst, dus, fijne vlucht kameraad (goedbedoeld).

pius | 12-05-10 | 21:30

@fappatat | 12-05-10 | 21:07

Dit is precies wat er mis is met dit land , wanneer mensen geen greintje saamhorigheid meer hebben om hun identiteid , de islam maakt er trouwens ook dankbaar gebruik van en zijn u dankbaar doordat er bijna geen cohesie meer is binnen het Nederlandse volk onderling is het erg makkelijk dit land over te nemen .

Inderdaad "de" Nederlander bestaat bijna niet meer ( Maxima heeft het goed gezien ) ik denk dat ik een der laatste Mohikanen ben :-(

Alhoewel ik zeker weet dat ik niemand ken in dat vliegtuig zal ik om hen rouwen
om het simpele feit dat zij net als ik Nederlanders waren , als jullie dit raar vinden dan zegt dat heel wat over jullie .

Het meest trieste is dat je zelf waarschijnlijk niet eens beseft wat het eigenlijk zegt

Amigo1973 | 12-05-10 | 21:30

@droptoffee
Hij heeft ook een punt. Vanochtend zag ik dat artikel in de krant staan over die vliegramp en ik dacht: "Tsja, gebeurt wel vaker"
Toen hoorde ik dat het 61 Nederlanders waren die gestopt waren met roken en toen schrok ik wel even. Is natuurlijk waarschijnlijk, hoe dichterbij het komt, hoe meer je je het aantrekt. Zo hypocriet als de pest natuurlijk, maar wel mens eigen.

koetjeboe | 12-05-10 | 21:29

Crash rampvlucht A8U 771 zou lijken op Korean Air 803 die in '89 crashlandde op luchthaven Tripoli bit.ly/KoreanAir803

F. von Zeikhoven | 12-05-10 | 21:28

Spijtig zo in een keer het zelfde aantal NL doden als in 3 weker wegverkeer. Gelukkig valt er niet elke 3 weken een toestel met dit aantal NL-ers uit de lucht.. dan zou het op gelijk niveau zijn met wegverkeer..

seven | 12-05-10 | 21:26

droptoffee | 12-05-10 | 21:23

Wat wil je nou. Filosofisch gezien heb je zeker een punt. Maar Borst niet. Hij bijt op een bizarre manier in de hand die hem voed. Hij is een schijnheilige teringhypocriet.

pius | 12-05-10 | 21:26

@pius
Ik ben het wel eens met de kliek die het allemaal overdreven vindt. Als je de hele dag geen tv aan hebt gehad, vraag je je af waar het allemaal over gaat. Er is een vliegtuig neergestort; er is weinig bekend over het Hoe & Waarom; er zaten (voor zover bekend) geen bekenden van mij in. Op radio1 blijven ze er ook maar over doorgaan, zonder dat er iets nieuws te vertellen valt. Bovendien moet ik over twee dagen zelf vliegen (naar Griekenland, of all places) en heb ik dus geen behoefte aan dit soort bangmaakverhalen.
Op Radio2 zitten ze vandaag op 12 mei 1980. Toen was ik 3 en wist niet eens wat een vliegtuig was.

dosis | 12-05-10 | 21:25

Ik heb gehoord dat Regilio Tuur dat ene jongetje uit t vliegtuig heeft getrokken

koetjeboe | 12-05-10 | 21:24

pius | 12-05-10 | 20:55

ik zeg toch niet dat Dit geen nieuws is? Ik vind het nieuws over v bronckhorst óók nieuws. Misschien niet relevant voor jou maar voor anderen wel. Net als het nieuws over deze crash. Blijkbaar heel relevant voor jou en minder voor anderen. En wat jij van borst vind geloof ik meteen, maar hij heeft in mijn ogen wel een punt.

droptoffee | 12-05-10 | 21:23

Elisabeth2 | 12-05-10 | 21:21
Ik had beter moeten weten.
Inderdaad.

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:23

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:16
Je weet tog.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 21:21

krem | 12-05-10 | 21:18 en zeker als hij vandaag geen appelmoes bij zijn frietjes heeft gekregen.

Steve1234 | 12-05-10 | 21:20

dat Balkenende nu zegt "geschokt" te zijn kan je toch ook niet serieus nemen.. dat zegt hij elke week wel 5 x

krem | 12-05-10 | 21:18

HotFrog | 12-05-10 | 21:17

Het is kennelijk belangrijk genoeg om van uw mening gewag te doen. Waarvan akte.

pius | 12-05-10 | 21:18

Amigo1973 | 12-05-10 | 21:15 het jochie heeft breuken in de voeten dus is hij niet levensbedreigend gewond.
Dan heb je niet zoveel fancy equipment nodig to survive.
Ik denk dat hij daar beter af is dan in een gemiddeld ander hospitaaltje in zuid europa.

Steve1234 | 12-05-10 | 21:18

HotFrog | 12-05-10 | 21:17
*voorzet inkopt*
Ga eens deaud !

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:18

zit nog steeds te wachten op het bericht dat onder de slachtoffers een familielid zit van een bn er.
b.v een achter achterneef van gordon.
*morgen kwalbert verlinden kijken gaat*

bjusterbaarlik | 12-05-10 | 21:17

Zie ik daar een arm liggen?

Maelstrom | 12-05-10 | 21:17

Het doet me allemaal geen ene zak. Dagelijks gaan er overal meer mensen dood, wat me trouwens ook niks doet, maar nu omdat het 'nederlanders' zijn moet ik het erg vinden oid?
*trekt maar een potje bier open*

HotFrog | 12-05-10 | 21:17

Elisabeth2 | 12-05-10 | 21:08
*zucht van verlichting slaat*

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 21:16

Even nog voor de duidelijkheid , op SBS was een Libie kenner aan het woord die o.a. vertelde dat de reden dat je het kind alleen in zijn bed ziet en niet de rest van de kamer en het ziekenhuis is omdat de ziekenhuizen niet echt volgens de bij ons minimale standaarden zijn en libie ( dictatuur ) graag een goede indruk wil maken .
Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer het bekend is dat er een Nederlands sprekend kind moederziel alleen in den vreemde is de Nederlandse regering alles wat in haar mogelijkheden ligt moet uitvoeren om het kind de best mogelijke zorg en overlevingskansen te bieden en de schade zoveel mogelijk beperken .

Amigo1973 | 12-05-10 | 21:15

AntiSoof | 12-05-10 | 21:09 het was een kadootje u had duidelijk een gebrek aan klinkers. Ik had nog over van alle keren dat ik wtf heb uitgesproken vandaag.

Steve1234 | 12-05-10 | 21:14

juriste | 12-05-10 | 20:59
Toch wel jammer van Hello Goodbye, hé

Elisabeth2 | 12-05-10 | 21:10

@Steve1234 | 12-05-10 | 21:05
Zo, jij spreekt een lekker woordje zeg. ! Dt dt pn.
In de Gnostische geschriften las ik trouwens ook van de klinkeruitroepen. Maar dat heeft weer niets met het leed van onze medemensen in verongelukte mobielen. Want eerlijk is vaak waar, verdriet is universeel.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:09

Brakke Obama | 12-05-10 | 21:06 Neen alle vluchten zijn afgelast uit piëteit met de slachtoffers. duh.

Steve1234 | 12-05-10 | 21:08

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:51
Ik had zo leuk gereageerd op je. Waarschijnlijk 'refresh' geklikt. Weg. Maar het trieste gezucht was niet over jou, integendeel. Diep medeleven met mensen die stonden te wachten.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 21:08

Bozsma | 12-05-10 | 20:15

+1

fappatat | 12-05-10 | 21:07

juriste | 12-05-10 | 20:59
Als juriste zou je zowieso naar de rijdende rechter moeten kijken ;-)
(Hello, goodbye ging zeker door onder de naam goodbye?)

Brakke Obama | 12-05-10 | 21:06

*klinkers kopen gaat bij Teun*

Jackanders | 12-05-10 | 21:06

AntiSoof | 12-05-10 | 21:02 *enigma machine aanzettend* aa o i e e ie a e aa o a o ee e e

Steve1234 | 12-05-10 | 21:05

AntiSoof | 12-05-10 | 21:02
Strk pln, mltj nr d rdct!

Ashtrey | 12-05-10 | 21:05

@Ashtrey | 12-05-10 | 21:00
Wrm tkkn w nt llml z? Ds tch vl snllr?

AntiSoof | 12-05-10 | 21:02

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:59
*glunderen doet*

Ashtrey | 12-05-10 | 21:02

AntiSoof | 12-05-10 | 21:01

Heel soms siert bescheidenheid niet :-)

pius | 12-05-10 | 21:02

@pius | 12-05-10 | 20:59
Ok, ok, eigenlijk al heel mijn leven. Maar ik dacht, laat ik bescheiden blijven.

AntiSoof | 12-05-10 | 21:01

@Bozsma | 12-05-10 | 20:42
Huh ?? volg je het nieuws wel ? begrijp je het eigenlijk zelf wel ?
1.Als het kind tegen zijn dokter roept holland holland ( omdat hij het arabisch vast niet machtig is en vast ook geen engels spreekt ) dan is het volgens jou vast een chinees ? ( was gewoon in het nieuws hoor die info )
2. Ben jij er geweest ? de personen ( experts ) die aan het woord komen op tv vertellen namelijk een ander verhaal
3. Nee ... maar je zou op zijn minst verwachten dat men zeker voor een kind meteen een Nederlands sprekende arts naar zo`n land zou sturen
4. Helemaal mee eens maar dan wel met Nederlands sprekende artsen en verplegers .

Voor de duidelijkheid we hebben het hier over een getraumatiseerd kind van hooguit 10 jaar oud dat in een ziekenhuis ligt van een 3e wereld land

Amigo1973 | 12-05-10 | 21:00

AntiSoof | 12-05-10 | 20:58
Msschn, dt s ht lvn nn 2010.
;)

Ashtrey | 12-05-10 | 21:00

juriste | 12-05-10 | 20:55
Dat u een emotionele vrouw bent betekent niet, dat alle vrouwen dat zijn.

Rammstein | 12-05-10 | 20:59

*aluhoedje op* Libië vandaag 103 slachtoffers, geen terrorisme. Lockerbie december 21 1988 Pan Am flight 103 was wel terrorisme gepleegd door Libiër.
*aluhoedje af*

Steve1234 | 12-05-10 | 20:59

Ashtrey | 12-05-10 | 20:51
Das mooi. Daar plak ik een poesieplaatje bij.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:59

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:57
LOL. Ik heb al cake en kijk naar de Rijdende Rechter, want Hello Goodbye gaat niet door wegens vliegtuigramp.

juriste | 12-05-10 | 20:59

AntiSoof | 12-05-10 | 20:58

De laatste jaren? Hoezo de laatste jaren.

pius | 12-05-10 | 20:59

pfff..

ligt aan de piloten, zeker geert haters ofzo..

nogsteeds medeleven hoor!

echt niet normaal dit..

R.I.P

jessezz | 12-05-10 | 20:59

Het valt mij op dat het 'nieuws', de laatste jaren, tenminste, dat is wat ik nu ervaar, minstens elke dag wat over dood of ellende brengt. Het lijkt verdomme wel of we gehersenspoeld worden. Wat kan mij het schelen hoeveel van dit of dat soort er niet meer is? Mijn hemel, en dat is nieuws? Daarom denk ik, we worden gewoon in de maling genomen.

AntiSoof | 12-05-10 | 20:58

Nee, dit voegt echt iets toe. Weet niet precies wat, maar goed werk Prutt!

nuckin*futs | 12-05-10 | 20:57

juriste | 12-05-10 | 20:55
*ojee denkt en chips halen gaat*

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:57

droptoffee | 12-05-10 | 20:51
Ik vind het ook. In Libie is een vliegtuig neergestort en de campagne in NL wordt dan stilgelegd. Er is enorm veel aandacht voor emoties, misschien omdat er zoveel vrouwen meebeslissen.

juriste | 12-05-10 | 20:55

droptoffee | 12-05-10 | 20:51

Waarom is het dan wel nieuws als een Nederlandse voetballer stopt met voetballen. Die argumentatie is zo ontzettend kansloos. Het is gewoon zeiken om het zeiken. Borst is een vilein pisventje met de relevantie van een Zimbabwaanse dollar. Waarom is er zoveel belangstelling voor wedstrijden van het Nederlands elftal in Nederland. Zou dat er ook zijn als het een Duits team was. Dat soort gelul. Hou toch op, echt.

pius | 12-05-10 | 20:55

Bozsma | 12-05-10 | 20:53
Je moet haar niet pesten met haar oren enzo.
Da's pas stout.
Slechterik !
Foei.

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:54

Bozsma | 12-05-10 | 20:53
Tsja.

Rammstein | 12-05-10 | 20:54

@Rammstein | 12-05-10 | 20:51
Oh wat stout! Slechterik! Als je hier was had ik je met ezelsoren in de hoek gezet hoor, foei!

Bozsma | 12-05-10 | 20:53

Ik hoor zo weinig over die ruim 40 andere slachtoffers?
Een vriendin van me hoor ik al zeggen: "God is een klootzak"

Brakke Obama | 12-05-10 | 20:52

Brakke Obama | 12-05-10 | 20:50

Een Beurscrash is indirect bijna nooit zonder doden.

pius | 12-05-10 | 20:51

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:49
Je wordt toch niet moe van me he ?
Dat is dus echt niet mijn bedoeling.
Hallo trouwens.

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:51

pius | 12-05-10 | 20:38

mijn punt is dat ik het belachelijk vind dat alle toonaangevende media nu items gaan schrappen hier om. Dit is nieuws, allemaal heel erg. Maar het gebeurt elke dag. Je vindt toch ook niet in de krant dat er vandaag weer 7 doden zijn gevallen in het verkeer? Nu zie ik morgen alle kranten al 3 pagina's volstaan met dit item. Vanavond gaan alle nieuwsprogramma's hier over. Zoals Hugo borst al zei: als er 62 Engelsen in hadden gezeten zou dit dan ook het nieuws van de dag zijn, neen! Ik geef u volkomen gelijk dat dit nieuws is, maar dit gebeurt nu eenmaal.

droptoffee | 12-05-10 | 20:51

Bozsma | 12-05-10 | 20:48
Jammer, dat ik dat zelf mag weten hè ?

Rammstein | 12-05-10 | 20:51

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:43
Loslaten is de moeilijkst opgave in het leven,
toch moeten wij mensen daar niet naar willen streven.
Geef het een plekje in je hart,
ook al zie je het soms zo donker zo zwart,
leef je leven, morgen is wederom een nieuwe start.

Ashtrey | 12-05-10 | 20:51

Waan van de dag vandaag decrash, morgen dat videootje op youtube van die dikke skater met de beste faceplant effar.

Steve1234 | 12-05-10 | 20:51

Vliegtuigcrash met doden is erg, maar toch heeft (bijna) niemand liever een beurscrash zonder doden.

Brakke Obama | 12-05-10 | 20:50

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:38
Ja, zucht.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:49

Het onbeduidende gevalletje de Vries en zijn luchtmachtsnolletje levert een handvol topics en vrijwel iedereen doet vrolijk mee. Niks mis mee hoor.
Maar vreemd dat er bij nieuws waar sprake is van veel meer persoonlijk leed wordt gemekkerd dat er 'alweer' aandacht aan wordt besteed.

En dan met de opmerking hier en daar dat dit alleen gebeurt omdat er nederlanders zijn omgekomen. Tja, er wordt hier ook flink gereaguurd op stukjes over allerlei nederlanders die door Finnen zijn belaagd.
ook maar mee stoppen dan, want: zouden we dat ook doen als het Fransen betreft die door die finnen worden gepakt?

lupo | 12-05-10 | 20:48

@Rammstein | 12-05-10 | 20:35
Rammstein, zou je eventueel kunnen ophouden met die inhoudsloze reacties op mijn comments telkens? Ik heb hier niets aan en jij al helemaal niet. Als je stopt is dat dus een win-win situatie. Dat is goed.

Bozsma | 12-05-10 | 20:48

Wortel_13 | 12-05-10 | 20:39 En wat nou als M v Nieuwekerk morgen aankondigt dat Hugo niet meer aan tafel mag. Wordt de fitie tussen M en H dan groter nieuws dan de crash. Krijgt DWDD dan het Boulevard niveau waarin de presenter more important wordt dan de gast of het nieuws. "O" wacht dat is het al.

Steve1234 | 12-05-10 | 20:44

R.I.P. voor de slachtoffers en sterkte voor de nabestaanden

En heel veel sterkte voor die kleine pik die waarschijnlijk G0dverdome nu wees is.
Nee hoor mensen God bestaat dit hoort bij zijn enorme plan tuurlijk..........................................

..........

J@n k@@s | 12-05-10 | 20:44

Ashtrey | 12-05-10 | 20:27
Ook een beetje stil is.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:43

Wortel_13 | 12-05-10 | 20:39

De waan van de dag is het principe waar dwdd op gebaseerd is. Dus de opmerking van Borst is van een onvoorstelbare domheid. En nog naar ook.

pius | 12-05-10 | 20:43

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:38
Hulde!

Ashtrey | 12-05-10 | 20:42

@Amigo1973 | 12-05-10 | 20:35
Goed. Jij hebt er nog het allerminst van begrepen?
1. Het is niet op zeker een Nederlands kind.
2. Ziekenhuizen in Libië zijn niet per definitie armetierig. (Heb je de beelden al gezien van die jongen? Hij ligt er keurig bij.)
3. Het onderzoek en de slachtoffer/nabestaanden hulp komen net op gang en van jou had die jongen eigenlijk al in NL moeten zijn? Is dat realistisch?
4. Een gewonde kan doorgaans beter worden geholpen in een ziekenhuis dan in een vliegtuig.

Bozsma | 12-05-10 | 20:42

Langedikke | 12-05-10 | 20:36

Mis. Blijft nog lang dorgaan. Zieligheid en verdriet bij andere mensen is nu eenmaal prachtig voor de media en politiek zodat de werkelijke prangende problemen minder aandacht krijgen zoals de leegroof van de EU door de polderaars en in NL de vervreemding en verpoldering van ons erfgoed.

ecologiste | 12-05-10 | 20:42

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:38

Touché.

pius | 12-05-10 | 20:41

hanz71 | 12-05-10 | 20:35

Andere meningen prima. Uw mening is vooral dom. Dat is mijn mening.

pius | 12-05-10 | 20:40

"Dat is zelfs een buitencategorie hype"
@hanz71 | 12-05-10 | 20:35

Ik vind het meer 'doelbewust beschadigen', hetgeen je in dit geval ook een koekje van eigen deeg zou kunnen noemen.

Prof. D.A.H. Vintik | 12-05-10 | 20:40

vander F | 12-05-10 | 20:35

klopt, ik ben er op tegen maar het zij zo. Doe je niks aan.

droptoffee | 12-05-10 | 20:39

Arie Bombarie | 12-05-10 | 20:26 Mij viel op het beeld van een uitgebrande auto die werd weg getakeld. Zou dus zomaar nog een victim in kunnen zitten.

Steve1234 | 12-05-10 | 20:39

HYPOCRIET TEN TOP

Zojuist de wereld draait door gekeken. wat een HYPOCRIET zooitjes zeg!!
Het begon als volgt:
----
Borst: Waan van de dag regeert

AMSTERDAM - Hugo Borst wilde in De Wereld Draait Door niet lang praten over de vliegramp maar snel overgaan tot 'de orde van de dag': Giovanni van Bronckhorst stopt met voetballen...
Borst was woensdagavond tafelheer in het programma van Matthijs van Nieuwkerk. De presentator opende het programma met "Wat een dag! Toch?", waarop Borst reageerde met "Oh je doelt op het vliegtuigongeluk?"
"Ik heb meteen even gebeld met Guus Dubbelman, die zit in Zuid-Afrika. Ik dacht het zal toch niet waar zijn?", vervolgt Borst. Maar Dubbelman liet Borst weten vanavond pas te vliegen. "Toen ben ik overgegaan tot de orde van de dag. Giovanni van Bronckhorst stopt met voetballen", vertelt Borst daarna.
Van Nieuwkerk breekt daarop in door te vertellen dat de programmering van het programma wel is aangepast en dat de komische rubriek 'De TV draait door' is geschrapt, omdat dat niet gepast is na de vliegramp.
"Als 62 Engelsen waren omgekomen, hadden we wel een 'TV draait door' gehad", reageert Borst daarop. "Ik word daar altijd wel een beetje ongemakkelijk van."
Als Van Nieuwkerk dat 'een hele rare opmerking' noemt, zegt Borst dat het 'natuurlijk wel heel tragisch is'. "Dat zonder meer, maar vliegtuigongelukken gebeuren. Ik vind het wel de waan van de dag die regeert, want overmorgen denken we er niet meer aan", besluit hij.
---
Geen grappen ivm vliegtuig ongeluk dus.
Wat scherts de verbazing? Aan het einde van de uitzending in LuckyTV toch even grap over een journalist die de heledag voor buitenlandse zaken staat en je kunt een nummer bellen.

HYPOCRIET TEN TOP

Wortel_13 | 12-05-10 | 20:39

hanz71 | 12-05-10 | 20:32
Inderdaad, het is gewoon woensdag , zoals een gewone woensdag hoort te zijn.
Dik 60 gewone Nederlanders die, zoals gewoonlijk op een woensdag, heel gewoontjes het loodje leggen.
Heel gewoon, dood gewoon.

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:38

droptoffee | 12-05-10 | 20:32

Blijf dan lekker bij GS weg. Als dit geen nieuws is wat dan wel. En het gaat gewoon zo. Als uw familie in dat vliegtuig zou zitten zou u er schande van spreken als er geen aandacht aan zou worden besteed. Uw opmerking is nutteloos en slecht onderbouwd. Moeilijk doen om het moeilijk doen dus.

pius | 12-05-10 | 20:38

op de site van fox news staat in de titel dat het kind 10 was, maar onder het plaatje op de zelfde site staat dat hij 8 is? lekker tegenstrijdig

feudeu | 12-05-10 | 20:37

@Parsons | 12-05-10 | 20:28
Kun je misschien ophouden met alleen maar comments plaatsten die reacties uitlokken? Waarmee je -indirect- zelfs vraagt om reactie? Die dan al bijna niet meer vriendelijk kunnen zijn? Een onverwachte reactie op je mening of bericht is toch veel leuker? En anders is FOK! wellicht iets voor u.

Bozsma | 12-05-10 | 20:37

yohan | 12-05-10 | 19:59

Sorry, maar ik heb naar DWDD gekeken en vond dat Borst gelijk had. Het is vreselijk wat er is gebeurd, maar wat als het Belgen waren? hadden we dan alle programmering veranderd? Morgen zijn de meeste mensen het grotendeels vergeten, en overmorgen hoor je er niks meer over. Sad, but true

Langedikke | 12-05-10 | 20:36

@pius | 12-05-10 | 20:33
he getver. Mensen met een andere mening. Daar wordt je zo moe van.

@Parsons | 12-05-10 | 20:33
Dat is zelfs een buitencategorie hype

hanz71 | 12-05-10 | 20:35

Wat schaam ik mij weer dat ik nederlander ben !!! ik kan het wel uitschreeuwen stelletje hufters van een Nederlandse regering !!! er zit daar in Libie een Nederlands kind van 10 jaar in een armetierig ziekenhuis !!! stuur een arts ala kaliber professor dr Bob Smalhout inclusief staff met de luchtmacht naar dat land met een vliegtuig van de luchtmacht of vorder een KLM toestel
echt te triest voor woorden ..... shame on you !!!

Amigo1973 | 12-05-10 | 20:35

@droptoffee | 12-05-10 | 20:32 ,
dit is nieuws,
300 dooie Oekraïense mijnwerkers nu eenmaal niet.
Zeg maar dingen die wat dichter bij huis komen,
'nieuws' moet wel een beetje spannend of roddelbaar zijn

vander F | 12-05-10 | 20:35

@pritt,
-De herc ramp was met een toestel van de Belgische luchtmacht, niet de Koninklijke Landmacht. Wel zaten er leden van de fanfare van de landmacht aan boord.
-Bij de bijlmerramp waren het 3 bemanningsleden en 1 passagier.

Joost Maghetweten | 12-05-10 | 20:35

Bozsma | 12-05-10 | 20:15
Je bent niet hard.
Je bent een zeikerd.

Rammstein | 12-05-10 | 20:35

Parsons | 12-05-10 | 20:32

Dat klopt.

pius | 12-05-10 | 20:34

Voetbal. *out*

Parsons | 12-05-10 | 20:34

Toch vertrouw ik het niet. Een vliegtuig waar makkelijk 200 man in kan met weinig mensen is en verrassend goedkoop en een ontploffing en mooi weer en autoriteiten in Zd-Afrika en Libië lijst passagiers niet willen prijsgeven....
Bijmerramp was een gevalletje van wapenleveranties USA naar Israel. Wat of wie zat er nog meer in dat vliegtuig? Of heb ik een onzichtbaar althans voor mezelf aluhoeje op? Vragen die wel nooit zullen worden beantwoord behalve natuurlijk dat ik een aluhoedje op heb..

ecologiste | 12-05-10 | 20:34

Chiant | 12-05-10 | 20:17

Heel goed verwoord, mijn complimenten! Je hebt helemaal gelijk en dat wilde ik jou toch maar even zeggen :)

noobie | 12-05-10 | 20:34

@hanz71 | 12-05-10 | 20:32
Nee 20 topics over een non figuur die buiten de deur neuqt. *Dat* zet zoden aan de dijk. #kuch

Parsons | 12-05-10 | 20:33

hanz71 | 12-05-10 | 20:32

Pfff. U bent vermoeiend. Fijne avond verder.

pius | 12-05-10 | 20:33

pius | 12-05-10 | 20:23
oh ja, misschien staan er wel namen op de lijst van mensen die nog gewoon in london, amsterdam rondlopen.

ganzo | 12-05-10 | 20:33

@pius | 12-05-10 | 20:30
Ja maar ze hebben toch banden in de toren? Je weet het niet.

Parsons | 12-05-10 | 20:32

Hugo borst heeft gewoon gelijk, als er een vliegtuig met 62 IJslanders was neergestort zou het een klein item zijn. Heel de media gaat nu programeren nu op die crash waar we eigenlijk nog niets over weten. Kom op mensen, deze week zijn er misschien ook wel 62 nederlanders overleden in het auto en fietsverkeer. Hoor je ook niets over. Klinkt harteloos, maar is de waarheid. Doorlopen.

droptoffee | 12-05-10 | 20:32

pius | 12-05-10 | 20:28

juist ja, GEWOON nieuws. Niet nieuws waar hele uitzending plots op moeten worden gebaseerd, waar 5 items op GS over moeten gaan en deskunigen op tv moeten gaan zitten gissen. Benoemen, ja. In de krant, ok. Er bij stilstaan, ook heel goed en fatsoenlijk. Maar dit heet overdrijven. Er een hype van maken. Beetje kortzinnige reactie van u.

hanz71 | 12-05-10 | 20:32

Het zal wel de magie of mythologie van het vliegen zijn. Die ons steeds weer laat schrikken bij zo'n ongeval. De mens heeft er eeuwen over gedaan om het vliegen mogelijk te maken. Vliegen staat gelijk aan vrijheid, zo vrij zijn als een vogel dat willen we allemaal. Helaas stort er dan af en toe zo'n ijzeren vogel uit de lucht.
En brengt dat ons gelijk weer met beide benen op de grond.
Mijn devies kijk niet te vaak of te lang naar de lucht voor je het weet zie je de aanstormende auto over het hoofd.

Steve1234 | 12-05-10 | 20:31

@pius 20:23

Is koeltoer daar. Reken maar dat de Libische autoriteiten met hun handen in het haar zitten met dit ongeval.

brutus68 | 12-05-10 | 20:31

Parsons | 12-05-10 | 20:26

Dat vraag ik me af. Toen men de persconferentie deed was de zwarte doos gevonden maar nog niet beluisterd.

pius | 12-05-10 | 20:30

@hanz71 | 12-05-10 | 20:26
Als er 60 tegelijk omkomen wel ja. Hoezo?

Parsons | 12-05-10 | 20:29

@Arie Bombarie | 12-05-10 | 20:26
Ja en? Dat doet ter zake omdat?

Parsons | 12-05-10 | 20:28

hanz71 | 12-05-10 | 20:26

Het is ook gewoon nieuws. Hoe wil je in godsnaam een krant vullen als dit onopgemerkt voorbij dient te gaan om maar iets te noemen. Beetje domme redenering van u. Verder is het een kwestie van fatsoen. Wat je daar ook van vinden mag. En je mag er wat van vinden natuurlijk.

pius | 12-05-10 | 20:28

Als een ramp wordt losgelaten,
mensen stoppen met erover te praten.
Is de pijn bij de naasten nog even groot,
leven gaat helaas over in de dood.

De tijd heelt niet alle wonden,
voor altijd aan elkaar verbonden.
Vragen blijven altijd bestaan,
waarom moest jij nou gaan?

Of we nu willen of niet 't leven blijft te nimmer stilstaan.

Ashtrey | 12-05-10 | 20:27

-weggejorist-

Arie Bombarie | 12-05-10 | 20:26

@pius | 12-05-10 | 20:23
Dat weet je helemaal niet. Ze hebben de banden uit de toren al afgeluisterd en weten derhalve wel wat er is gebeurd, maar brengen dit nog niet naar buiten om dat nader onderzoek nodig is.

Parsons | 12-05-10 | 20:26

gaan we vanaf nu ook elke maand op deze wijze uitgebreid stilstaan bij die 60 doden die elke maand (!) in het verkeer omkomen? Iedereen hoopt natuurlijk dat vliegtuigen niet neerstorten, en ja de nabestaanden hebben het erg zwaar, en ja ik hoop dat het mij nooit overkomt, maar verder heeft Borst gewoon een punt. Feitelijk gezien is het gewoon elke keer een hype.

hanz71 | 12-05-10 | 20:26

kunnen we weer terug naar Jack ?

watsinneneem | 12-05-10 | 20:25

De kans dat de Schotse overheid achter deze aanslag zit lijkt mij ook gering.

Brakke Obama | 12-05-10 | 20:24

Parsons | 12-05-10 | 20:20

Dat fiks je toch binnen een paar uurtjes. Lijkt mij dan weer.

pius | 12-05-10 | 20:24

Uiteraard is het kut, maar weer zo ontzettend buitensporig veel media aandacht, alsof er een vliegtuig tot ontploffing is gebracht boven amsterdam.

..zapper | 12-05-10 | 20:24

ganzo | 12-05-10 | 20:18

Daar gaat het niet om, het is hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat er geen sprake is van een aanslag. Het gaat erom dat de libische overheid verregaande conclusies presenteert zonder of voorafgaand aan enig onderzoek en niet ondersteund door welk bewijs dan ook om die bewering te ondersteunen. Dat vind ik apart.

pius | 12-05-10 | 20:23

ontzettend sneu, als het bij een vliegtuig fout gaat.. gaat het helaas vaak goed fout.

Sleurhutje | 12-05-10 | 20:22

@Ashtrey | 12-05-10 | 19:54
Tja, ik weet niet of hij wel zo blij is met dat engeltje mocht zijn hele familie zijn omgekomen..

Vreselijk ongeluk weer, sterkte aan de nabestaanden.

De_Onbekende | 12-05-10 | 20:21

Bij geen Nederlandse doden was dit een item in het journaal.
Is het vreemd dat me dit als NL'er niet meer doet dan normaal? Het blijven trieste verkeersdoden.

Brakke Obama | 12-05-10 | 20:20

pius | 12-05-10 | 20:14
Waarom dacht je zelf? Daar werkt het echt voor geen meter, hoor.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:20

@pius | 12-05-10 | 20:14
Taalproblemen wordt gezegd.

Parsons | 12-05-10 | 20:20

Bozsma | 12-05-10 | 20:15

+1

De-Joego | 12-05-10 | 20:20

Mis de C-47 (DC-3) Dakota van de Dutch Dakota Association in bovengenoemd lijstje. Slachtoffers waren voornamelijk brugwachters etc. en hun familie.

Ookmooi | 12-05-10 | 20:20

ganzo | 12-05-10 | 20:18

Ik sluit inderdaad ook niets uit nee.

Don Quijote | 12-05-10 | 20:19

pius | 12-05-10 | 20:14
met een beetje geld kun je daar alles regelen - misschien is ook zo wel iemand met een bom aan boord gekomen.

ganzo | 12-05-10 | 20:18

rip

Dr. DH. | 12-05-10 | 20:18

Bozsma | 12-05-10 | 20:15

Pff.

pius | 12-05-10 | 20:17

Een trieste dag voor heel wat medelanders, sterkte.

Jackanders | 12-05-10 | 20:17

weet je wel hoeveel verkeersdooien er per jaar in nederland vallen? of hoeveel slachtoffers van DHZ klusjes in en om het huis? Hoor je niemand over. Lullig voor die arme mensen, maar ik hoef geen hele week doodgespamd te worden. ZAP.

zeiksmurf | 12-05-10 | 20:17

Uiteraard OPRECHT geschokt door deze ramp.
Maar sta mij toe om mijzelf nu volledig af te sluiten van de vaderlandsche media, incluis GS getuige dit topic, omdat ik de GOEDVERVLIEGENDEKANKERTERINGTYPHUSHEKEL heb aan speculeren, oudhollandsch vingerwijzen, schuldschuiven, voorbarig claimen, rampen uitmelken, advocatenhoren, deskundologen in praatprogramma's en oorzaakzoeken nog voordat de lijken uit onderhavige ramp zijn afgekoeld.
Dit heeft geen ene ruk te maken met oprechte piëteit naar de slachtoffers en hun nabestaanden toe en kan hooguit worden geduid als een plicht- en kuddematig bêh-roepen. Slechts stilte en verslagenheid zou ons deel moeten zijn en de uitdrukking "met stomheid geslagen" zou boekdelen moeten spreken. Zij die uit oprechte (dus niet vanwege het voor het openbare oog plichtmatige) overwegingen hun deelnemingen betuigen daargelaten.

Chiant | 12-05-10 | 20:17

Wat een heisa om een vliegtuigongeluk. Elke keer staat de hele wereld weer op zijn kop. En NL nu dubbel; want een ongeluk waar Nederlanders omkomen schijnt erger te zijn dan een ongeluk waar andere mensen doodgaan. Hulde voor Hugo Borst die het, toen aangekondigd werd dat er geen De TV Draait Door zou komen hierom, zojuist een beetje relativeerde bij start van DWDD; 'als er 62 Engelsen waren omgekomen was iedereen doorgegaan met een dag als alle anderen'. Of zoiets.
En kom nou niet met reacties over hoe hard ik wel niet ben, en of ik wel besef hoe erg het voor de nabestaanden is. Want dat is het, dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar de slachtoffers komen heus niet terug als we met z'n allen bedrukt gaan doen of, alleen vanavond, oh ironie, geen DTDD kijken.
Reizen neemt risico's met zich mee, of je nou vliegt of rijdt of fietst. En als het een keer misgaat hoeft dat wat mij betreft niet dagenlang de media te beheersen.

Bozsma | 12-05-10 | 20:15

En waarom geeft de Zuid-afrikaanse douane de passagierslijsten niet vrij. Heel apart.

pius | 12-05-10 | 20:14

o kristusss we gaan weer op alle zenders tegelijk ouwehoeren over wat we al weten en vooral wat we helemaal NIET weten.

GormSuil | 12-05-10 | 20:14

Damn... dat ventje... sterkte jongen.

SODEP | 12-05-10 | 20:13

Apart is dat de Libische overheid een verband met terrorisme met 100 procent zekerheid uitsluit. En dat zonder dat er sprake is geweest van enig onderzoek. Dat geeft in ieder geval te denken.

pius | 12-05-10 | 20:13

R5593 | 12-05-10 | 20:08 u mag bij de begrafenis vooraan staan, ik denk dat u dan wel terugkomt op uw uitspraak.

Steve1234 | 12-05-10 | 20:12

Volgens excellentie Maxime Verhagen (BuZa) is het aantal Nederlandse slachtoffers onzeker, en zaten er mogelijk meer pax in het ramptoestel.

Toch heeft het verhaal over Jack de Vries und zijn Adjudant een indruk gemaakt, dat we ineens overstappen naar peppie Defensie woorden.

Koenz0r | 12-05-10 | 20:12

Ashtrey | 12-05-10 | 20:02 & Parsons | 12-05-10 | 20:01

Inderdaad. Zo ben je leuk met vakantie en dan hopla in het niets verdwenen. Diep triest. Makes you wonder. Leven.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 20:11

R5593 | 12-05-10 | 20:08
?
Doe je het erom?

kleingrutter | 12-05-10 | 20:10

R.I.P no further comments

asmageilismagallis | 12-05-10 | 20:10

jemig ook fijn dat kind in het ziekenhuis gelijk live op tv uitzenden.
je moet maar als familie journaal kijken en er zo achter komen dat hij nog leeft.

ikvindtmooi | 12-05-10 | 20:09

Wat zal dat kind blij zijn dat ie nu zonder ouders verder moet. Lullig, maar het kind is echt amper beter af zo. In ieder geval sterkte aan de vele nabestaanden!

R5593 | 12-05-10 | 20:08

-heeeel veeel voor mijn persoontje!

(schaamdtdt zich)

uber-n00b | 12-05-10 | 20:07

......... sprakeloos .........

sterkte !

Stillekracht | 12-05-10 | 20:07

Vliegtuigongevallen met NL slachtoffers door de jaren heen:

Kwamen er bij de bijlmerramp geen Nederlanders om?
(dit is vast maar 1 van de vele vergeten rampen waarbij Nederlanders omkwamen)

uber-n00b | 12-05-10 | 20:06

En toch had Hugo Borst gelijk zonet bij DWDD. Het is erg, maar er valt voorlopig niets te melden. En over een paar dagen praten we er niet meer over.

OhJee | 12-05-10 | 20:05

@yohan

Borst heeft eigenlijk 100% gelijk.

Bob_ | 12-05-10 | 20:05

yohan | 12-05-10 | 19:59 Hugo heeft wel gelijk dit soort nieuws hoort in het Journaal je mag in een entertainment programma best even hier bij stil staan.
Maar dan weer over tot de order van de dag.
DWDD gaat de fout in door een expert uit te nodigen die niet direct betrokken is bij het onderzoek, die man kan net als ons niets anders doen dan gissen.
Laten we maar afwachten wat het echte onderzoek uitwijst.

Steve1234 | 12-05-10 | 20:04

Denk je "Hello" te zeggen, is het "Goodbye".
*programma op PO niet meer kijken gaat*

Teun van het Tuinpad | 12-05-10 | 20:04

Baksteen bij Pauw & Bitterbal om uit te leggen waarom vliegtuigen soms vallen

Tobi | 12-05-10 | 20:04

@Bos Hout:
Zolang je de onvervalste linkse vara-boodschap verkondigt kom je door het Joop®-filter.

yohan | 12-05-10 | 20:04

goodnight alvast, beetje nieuws volgen en morgen weer een dag...
*denkt liever aan die andere beroemde nummer 14 uit Nederland*

Interpoolbal | 12-05-10 | 20:02

Elisabeth2 | 12-05-10 | 19:57
Het leven is zo fragiel als een huisje van kaarten.

Ashtrey | 12-05-10 | 20:02

@Elisabeth2 | 12-05-10 | 19:57
Ja daar moet ik ook de hele tijd aan denken. Verschrikkelijk. Vooral de onzekerheid.

Parsons | 12-05-10 | 20:01

yohan | 12-05-10 | 19:59
Heb er op gereageerd. Soms plaatsen ze dat dan ook.

Bos Hout | 12-05-10 | 20:01

Deze staat er niet bij : Op 25 september 1996 stort een 53 jaar oude Dakota DC-3 van de Dutch Dakota Association neer in de Waddenzee. Alle 32 inzittenden komen om het leven. Bron : oudnieuws.web-log.nl/oud_nieuws/2007/0... ...

The Seraph | 12-05-10 | 20:00

Een Nederlandse en dan precies nummer 14, kan ook aan mij liggen.

Justevo | 12-05-10 | 19:59

Maar als ik de lijst bekijk heeft al eerder een Nederlander geluk gehad, Annette Herfkens, of dit jongetje geen Nederlander?

Kaas de Vies | 12-05-10 | 19:59

Gaat Poetin weer het onderzoek leiden?

Bos Hout | 12-05-10 | 19:59

Was persoonlijk liever overleden als ik mijn ouders en enige zus verloren was op die leeftijd.
Ik hoop op een lievvve oom of tante voor dan ventje.

Arie Lekst | 12-05-10 | 19:58

Arie Lekst | 12-05-10 | 19:56
*koningscobra naar Arie slingeren doet*
Pak aan, schavuit!

Ashtrey | 12-05-10 | 19:58

Schandalig dat het interview met Jack de Vries komt te vervallen!

Winaart | 12-05-10 | 19:58

Kun je je bijna niet voorstellen. Sta je te wachten om iemand op te halen.

Elisabeth2 | 12-05-10 | 19:57

Beetje cru in het verkeer scoren we in NL ook zo'n 61 doden per maand.
Dan spreek ik nog niet van het aantal zwaar gewonden.
Vliegen blijft de veiligste vorm van reizen.
Toch is en blijft elke crash er een te veel.

Steve1234 | 12-05-10 | 19:57

Geen Samuel L. Jackson....
Hoax!

Arie Lekst | 12-05-10 | 19:56

Vreselijk nieuws. Vreselijke beelden. #narigheid #droevig #bedroefd

Parsons | 12-05-10 | 19:55

-weggejorist-

DiekoThaKurd | 12-05-10 | 19:55

'T arme jochie had een engeltje op zijn schouder.

Ashtrey | 12-05-10 | 19:54

Sterkte aan nabestaanden.

w0kkel | 12-05-10 | 19:54

-weggejorist-

PowerKiWii | 12-05-10 | 19:54

Vreselijk, maar ik bewonder Geenstijl wel dat ze dit keer niet over winterbanden beginnen.

Kaas de Vies | 12-05-10 | 19:53

Ik wens u nog een heel prettige avond

Pasta-saus | 12-05-10 | 19:52

verschrikkelijk
doorlopen

Jorrts | 12-05-10 | 19:52

En de vliegramp met Turkish Airlines? Waren toch ook Nederlandse doden bij?

atb | 12-05-10 | 19:52

Prettige avond @Pritt

Stroopdoos | 12-05-10 | 19:51

Jaa hoor

Pasta-saus | 12-05-10 | 19:51

Medeleven voor alle nabestaanden namens moi.

debully | 12-05-10 | 19:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl