Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aankomend roerganger Wouter/Job/Joop spreekt

windvaantje.jpg Stilte voor uw aankomend premier Windvaan Job Cohen tijdens de aftrap van de PvdA-campagne in Haarlem. Job, take it away: "Nederland moet weer op zoek naar de redelijke compromissen tussen verschillende belangen, zoals tien jaar geleden nog gebruikelijk was. Het lijkt wel een mensenleven geleden dat het voorkomen van extremen nog als een deugd werd gezien. Nu geldt: hoe wilder, hoe beter. De winnaar is de helft plus één en de verliezer heeft dikke pech. Extreme standpunten zijn 'lekker duidelijk' - nuance en bedachtzaamheid al gauw 'niet helder' en 'laf'. Ook dit geschreeuw is een vorm van gedrag dat de samenleving geen stap verder helpt, maar wel het onderlinge wantrouwen tussen mensen bevordert. Ik wil een dam opwerpen tegen een kille en harde samenleving waar het ieder voor zich is, waar banken worden geholpen, maar mensen het maar zelf moeten uitzoeken. Waarbij je zonder geld of connecties aan het kortste eind trekt. Dat is niet mijn wereld. Het neo-liberale tijdperk loopt ten einde en de markt is ontketend en losgeslagen. De rechtse partijen zoeken het nog steeds in verdere marktliberalisatie en houden vast aan de recepten van Thatcher en Reagan. Roekeloos gedrag in een samenleving en een tijd die behoefte hebben aan maatschappelijke samenhang om de nieuwe wereld met vertrouwen tegemoet te kunnen zien." Weekendquizvraag: werd deze speech geschreven door Joop den Uyl, Wouter Bos of @jaapstronks? Prachtige prijzen.

Reaguursels

Inloggen

Cohen weg wezen je maakt het nog erger dan het al is.
Heb je al meer lijm gekocht want dat is wat je altijd net als de hele pvda altijd probeert alles te lijmen maar je schiet er geen steek mee op.
Wees eens nuchter en doe wat je hart je ingeeft, dat zal zijn, het tuig er uit en grenzen dicht, maar dat durven jullie niet aan, stel draaikonten.

bernhardes | 04-05-10 | 10:05

Ergo, korte vertaling: "We gaan 20 jaar terug in de tijd en weer als vanouds politiek correct onze kop 3m diep het zand in steken".
Wollig geklets hierboven even 'lekker duidelijk' gemaakt. Houden we van. Duidelijkheid.
----
Wat een bak zag. Dit soort politiek correcte nonsens heeft juist die huidige extremen veroozaakt Job. Je kop zo diep mogelijk in het zand steken voorkomt geen extremen maar veroorzaakt ze en escaleert ze vervolgens naarmate de kop-in-zand-stekerij aanhoudt. Hey, dat is nou net onze wereld nowdays. Gek he? Not. Zaken wel even in perspectief blijven zien a.u.b.
----
PS: straatterroristen zijn geen belangengroep. Tenminste, niet voor de eerzame burger. Wel voor jou, omdat ze op je stemmen natuurlijk.

4nonymous | 03-05-10 | 14:16

OMG!!! die Job is nog cluelesser dan ik vreesde.

RobbieG | 03-05-10 | 12:46

Joop den Uijl was al hersendood tijdens Reagan en Thatcher dus die kan het niet zijn. Maar om even op de inhoud terug te komen. Extremen doen zich voor door gebrek aan visie en aansturing van de samenleving. Dat geheel compromis gelul dient alleen maar de alsmaar uitdijende overheidsbureaucratie, pluche fabriek voor dit soort zwetsers. Als hij zo n moeite heeft met de hulp aan banken dan moet hij laten zien dat ie echt ballen heeft en nog eens wat verdere reorganisatie maatregelen voor te stellen. Net als de Grieken allemaal een salarisverlaging van 20%. Maar dat durft Job niet, want dan bijt hij in de hand van het vakbondsestablishment dat weer stemvee moet leveren. Socialisten beginnen verdacht veel op de Katholieke Kerk te lijken. Hou ze arm, hou ze dom. Zou dit ook tot sex onthullingen gaan leiden?

minimá-armezusvan.. | 03-05-10 | 11:08

"... waar banken worden geholpen, maar mensen het maar zelf moeten uitzoeken." Euh... was het niet die flippo van jouw partij die de banken miljarden heeft toegestopt om vervolgens tegen het volk te zeggen dat we de broekriem moeten aanhalen? (Lees: zoek het maar lekker zelf uit...)
Over windvanen gesproken...

Typo-R | 03-05-10 | 08:19

Het blijft een lastige paradox, kies je links, word je genaaid door de overheid, kies je rechts, word je genaaid door het bedrijfsleven. Beetje erg kort door bocht, maar daar komt het in essentie toch op neer bij de keuze links, rechts?

Timnie | 02-05-10 | 23:48

Ik heb inmiddels begrepen dat er enig besmettingsgevaar is voor Job door de omgang van Job met Spindoctor 1 Felix en Spindoctor 2 Matthijs. Van Matthijs was bekend dat hij wel eens buiten de deur at. Felix doet het regelmatig. En Job schijn nu ook zijn toetje elders te gebruiken. Dit maakt Job kwetsbaar en chantabel de komende weken....

denoorman | 02-05-10 | 20:29

Het is niet te hopen dat Job en zijn club het voor het zeggen krijgt. Ik ben van mening dat zijn zienswijze uit de tijd is. Alsjeblieft geen premier "die de boel bij elkaar wil houden". Ik hoef niet solidair te zijn met mensen die niet willen werken en liever hun hand willen ophouden en met mensen die andere mensen uitsluiten. En ook niet dat Nederland weer de beste leerling van de klas wil spelen en dat ons land de wereld wil voorhouden dat wij zo sociaal zijn.

freedom now | 02-05-10 | 20:04

geweldige speech van Cohen. En multiculti-onzin bestaat niet. Onze samenleving is multiculti, zoals alle westerse landen. Doe er iets goeds mee zou ik zeggen.

bloemis | 02-05-10 | 19:39

-weggejorist-

keuleniscool | 02-05-10 | 17:20

eye | 01-05-10 | 19:24
wat eye zegt

sowieso door halsema geschreven

watsmetdeze | 02-05-10 | 17:16

sjaakdeslinksesul | 02-05-10 | 12:20
Hij vraagt van de burger om genoegen te nemen met datgene wat door hem en zijn partij als 'redelijk compromis' naar voren wordt geschoven. Hij zegt daarmee niet dat hij zélf of dat zijn mede-apparatsjiks compromissen zouden moeten sluiten.
Het enge van de toespraak is dat de schuld bij de toehoorder wordt gelegd, de burger, de kiezer. Schuld aan alles wat er mis is gegaan en schuld aan alles wat nog mis zál gaan mits... mits die toehoorder doet wat hem wordt opgedragen, braaf PvdA stemt en verder geen kritiek uit. De truuk is die van de priester of dominee die elke zondag weer het schuldbewustzijn van de gelovige lekker aanwakkert om aldus een balans te creëren tussen de menselijke schuld en de aardse ellende, zichzelf elke keer weer als de brenger van die boodschap op een voetstuk plaatsend.
De ellende is dat het telkens weer werkt, dat de aanwezigen na zo'n donderpreek luid applaudiseren en met gebogen hoofd huiswaarts keren, zich bewust van hun onvolmaaktheid, zich bewust van hun zonden.

Schoorsteenveger | 02-05-10 | 16:16

Wie roept daar in de woestijn? Het ies Gjob Cohijn

vrijheid-van-spreken | 02-05-10 | 16:05

"onderbuikerig' of course.

Sint Niklaas en de Kerstman fabriceren tenminste hun speelgoed zelf.

Waaligator | 02-05-10 | 14:54

Zucht. Hetzelfde loze gewazel dat voor alle problemen heeft gezorgd de laatste 40 jaar. Repeat-knop indrukken = non-onderbeukerig, weldenkend elitisme dat alle ruimte biedt aan links stemmend , profitaristisch gepeupel. Wie werkt, mag betalen. Dank u, rode messias. hou de boel eindelijk eens bijeen op uw eigen kosten.

Waaligator | 02-05-10 | 14:52

Cohen heeft gelijk.

F'Shizzle | 02-05-10 | 14:37

De zuivering van de grote steden van het niet progressieve autochtone bevolking is natuurlijk een exodus geweest en net zo oirbaar als de holocaust van Amsterdam. Stap 1: een rechtsstaat waar etno-ideologie en mensenrechten niet door elkaar gehaald worden.

adhd-je | 02-05-10 | 14:16

-weggejorist-

Charon | 02-05-10 | 14:02

????
.
"Ik wil een dam opwerpen tegen een kille en harde samenleving waar het ieder voor zich is, waar banken worden geholpen, maar mensen het maar zelf moeten uitzoeken" wie had hier ook alweer de bank geholpen? En welke partijen hebben ons naar deze kille maatschappij geleid? Zijn zij nou zo dom of ben ik een voorbeeld van het compleet kansloze volslagen achterlijke debiele electoraat? Vragen, vragen... knaag, knaag.....

Allardus | 02-05-10 | 13:49

Ik ben geen fan van Job Cohen.

Wat een verschrikkelijke ordinaire uitlatingen doet die Job Cohen, Geert Wilders is er niets bij. Dit land op de klippen laten lopen is zeker fatsoenlijk.

bosbaan | 02-05-10 | 12:55

En trouwens, als Cohen niet van extremen en schreeuwen houdt, zou hij zijn partijgenoten van Zembla dan even willen terugfluiten?
Hij is tenslotte de enige naar wie ze luisteren.

Merlot | 02-05-10 | 12:29

Aha.
Lekker duidelijke, extreme speech van Cohen.

Dus het is NIET de schuld van een onbetrouwbare, bedilzuchtige, graazieke en in toenemende mate door PvdA en GroenLinks overlopen overheid?
Die de reet afveegt met democratie?
Die de voor hen zo lucratieve zieligheidsindustrie --met bijbehorende importzielepietjes-- steeds verder utbouwt?
En protesten daartegen met een politiek correct schrikbeweind (quote Ayaan) onder controle houdt?

Goh.
Want dat dacht ik dus.
Tsjee, allemaal de schuld van mensen die kritiek wagen te leveren dus.
Nounou, wie had dat kunnen denken.
.

Merlot | 02-05-10 | 12:27

Unfuckingbelievable. Eerst zoekt zg hij naar het compromis en de redelijkheid (wat wilder-s natuurlijk niet doet met moslims) en in de volgende zin benoemt hij het liberalisme (want het neoliberalisme bestaat niet) als oorzaak van al het kwaad in de wereld. Is links nou echt zo stom dat ze hun eigen morele kaders niet van toepassing kunnen of willen verklaren op hun eigen standpunten? Ik snap die mensen gewoon niet. Blind of te overtuigd van het eigen gelijk. In ieder geval te gevaarlijk om macht aan te geven.

sjaakdeslinksesul | 02-05-10 | 12:20

er zou toch eindelijk eens met een volle bezem grote schoonmaak moeten worden gehouden, zoals Cohen, robotfiguur, opzij, opzij, opzij en dan ons aller Eberhardje, aardig misschien, ook niet helemaal geschikt als burgervader van A`dam, wie dan wel? Vooral geen truusje terHorst, vooral geen Knorritsma en vooral geen Haksema, wie dan? Het zal wel nooit iemand worden die overal grip op heeft en met straffe hand de lakens en alles wat daarbij hoort zal uitdelen. Waar wachten wij op, weten we zelf niet eens. Zal allemaal wel weer voor ons geregeld worden en dat is het dan. De moed niet verliezen, niet druk maken, er komt toch niemand die dat kan want er is n.l. niemand....

siebbie | 02-05-10 | 11:41

@ Überkopf | 01-05-10 | 21:28
Kapitalisme is alleen maar een scheldwoord. De keuze is, doen we het met zijn allen of laten we het aan iemand anders over. Het eerste is 'kapitalisme' (zelfredzaamheid) het andere 'socialisme' (de staat bepaald wat goed voor u is).

Als je in Nederland 20.000 euro per jaar of meer verdiend, dan betaal je meer dan 50 procent belasting, dit houdt in dat bijna iedereen die werkt meer dan zes maanden per jaar alleen maar voor de staat (belasting) werkt. Wat Cohen zegt is dat dat nog niet sociaal genoeg is.
De oplossingen:
Stoppen met de import van kansarme allochtonen.
Minder overheid en meer zelfredzaamheid.
Stoppen met subsidies (van hypotheekrenteaftrek tot publieke omroep)
Bedrijven dwingen tot redelijke beloning van topmensen.
Belastingverlaging.

me,myself and IK | 02-05-10 | 11:33

Die man is echt niet goed, na Amsterdam verziekt te hebben, gaat ie nu verder met het land. Volgens mij is de man nog nooit in een islamitisch land geweest waar je als varken, of vuile christenhond bekeken wordt. En diezelfde gedragscode is hier in NL onder deze mensen echt niet anders, zij het dan bedekter...

K. Metjes | 02-05-10 | 11:31

Je-Zus Redde | 02-05-10 | 10:58
Geen woorden,
alleen,
Maar daden!

Ella | 02-05-10 | 10:59

Ja, ik begrijp dat het pijn doet, zo'n stevig staaltje beschaving van Job Cohen, voor de gemiddelde geenstijl neanderthaler..

Je-Zus Redde | 02-05-10 | 10:58

minder lullen meer ballen.....

lidlbier | 02-05-10 | 10:28

als je dan ook neelie binnenhaald hang ik jullie poster op.

lidlbier | 02-05-10 | 10:27

hee rutte bied marieke stellinga (elsevier) een ministerspost aan en je hebt onze stem.

lidlbier | 02-05-10 | 10:22

wat kan cohen het mooi vertellen, dat zou een goeie zijn in de efteling in het sprookjes bos

mamma5506 | 02-05-10 | 09:55

De PvdA staat voor het afromen van eenieder die het in zijn kop haalt
om te werken. Dit is een partij die doet voorkomen dat ze tolerant zijn, behalve voor zij die hard werken en geld verdienen...

ZDEV | 02-05-10 | 09:51

niet ouwehoeren gewoon met z'n allen rechts of nog iets rechtser stemmen. dan zijn dit soort discussies overbodig. vervolgens trappen we alle haatbaarden, haatbaardlovers en ander gespuis teroeg naar apenland, gaan allemaal weer gewoon lekker aan t werk, dus ook werk wat eigenlijk niet zo leuk is!!!
en dan is nederland weer een land waar je graag wil zijn, met rechten en plichten.

kaplaarzenverkoper | 02-05-10 | 09:26

wat een lutser.

skafloc | 02-05-10 | 09:07

Je kunt compromissen sluiten tot je een ons weegt, de "gewone mens" mag er weer onverminderd voor opdraaien, en de usual suspects die er de volle vruchten van plukken.

Binnenbaan | 02-05-10 | 08:51

Quote van Jobbie:
"Ik wil een dam opwerpen tegen een kille en harde samenleving waar het ieder voor zich is, waar banken worden geholpen, maar mensen het maar zelf moeten uitzoeken."

O, nu begrijp ik het, we moeten allemaal net zo doen zoals Wim Kok bij de ING.
Links lullen en rechts vullen.
En weet je Jobbie dat jou partij onder leiding Graaiert Kok en Woutert Windvaan mee hebben gewerkt aan het tot stand komen van deze maatschappij ?
Moet je nu niet huilie huilie doen Jobbie als iedereen je uitkost.

Lenco | 02-05-10 | 08:46

vrije markt excessen? zie er maar eens een te vinden die zich met jouw tunnel kan meten en dan nog met een stalen smoel beweren dat het een leertraject is.
gisteren aangetrouwd familielid gesproken hr manager bij middelgroot transportbedrijf gaat na pensioen in duitsland wonen en 10% betalen/genieten, nee hoor er worden geen mensen verjaagd uit nederland gewoon betalen mensen en vooral niet zeuren!

lidlbier | 02-05-10 | 08:33

alors on danse!

rudles | 02-05-10 | 08:27

andere verkoper zelfde produkt: niet zeuren mensen gewoon betalen!

lidlbier | 02-05-10 | 08:22

funkyd | 02-05-10 | 00:27
Job Colijn, dan zal Balkenende juichen. Balkenende gaat immers altijd uit van Calvijn, Kuyper en Colijn.

websenior | 02-05-10 | 07:58

De man wil geen kille en harde samenleving waar het ieder voor zich is. Wat denk je wat voor samenleving het wordt als de PvdA regeert met onze supereconoom Job Cohen ?

websenior | 02-05-10 | 07:54

Joppie heeft het bijna goed.
Het is: "Nu geldt: hoe Wilders, hoe beter."

Terwijl ik het zo terug lees denk ik..... als ik Joppie's tekstschrijver had geschreven: "des te wilder, des te beter"; maar dat is vast te moeilijk voor de gemiddelde allochtoon.....
[allochtoon modus aan]
Wat ies destebeter? Iek ken niet destewilderdestebeter. Ies warom Cohen spreken zo raar? Ik nie begrijp!
[allochtoon modus uit]
Dus verword de NL-se politiek maar tot een semi-gezellige speeltuin vol Jip-en-Janneke-Taal (of in dit geval Mohammed-en-Fatima-taal) .

klomp72 | 02-05-10 | 03:26

Prachtig stukje demagogie weer. Eerst de "kapitalistische" marktwerking zien frustreren doordat banken werden verplicht hypotheken af te sluiten die nooit worden terugbetaald en dan roepen dat het systeem niet werkt.

Zoiets als je vriendin te barsten neuqen en dan zeggen dat je niet met haar wil trouwen omdat ze geen maagd meer is.

Nog afgezien van Job's prachtige "verzoenen en bij elkaar houden" door iedereen te verketteren die er anders over denkt dan hij. Die mensen mogen blijkbaar weg, net zoals hij ze Amsterdam heeft uitgetreiterd.

vraagstaart | 02-05-10 | 03:24

www.europa-nu.nl/id/vidhi4l1klxx/nieuw...

“Volgens sommige peilingen worden wij de grootste partij in Nederland. Ik wil bescheiden blijven, maar wie weet, zou ik zelfs minister-president kunnen zijn in een paar maanden tijd!”

“Wat zal veertig jaar vanaf heden worden uitgezonden? Zal het nog steeds: "Dit is Londen" zijn? Of zal het "Dit is Londonistan" zijn? Zal het ons hoop brengen? Of zal het de waarden van Mekka en Medina uitdragen? Zal Groot-Brittannië verzet bieden en doorzettingsvermogen? Vrijheid of slavernij? De keuze is aan jullie. En in Nederland is de keuze aan ons.”

Kijk, dat was nog eensch een speech waar de urgentie vanaf droop! Als we nu niet optreden zijn we morgen allemaal slaven! Cohen zal spoedig vergeten zijn, wat ik u brom!

boeglul | 02-05-10 | 02:03

TonyM | 02-05-10 | 00:54
Kan ik dat? Ja, kan ik. Heb alleen geen zin om er erg veel tijd aan kwijt te zijn. De bangmakerij en demonisering staat er niet expliciet in (daarom: goed geformuleerd). De hele samenleving radicaliseert en wordt veel extremer, en mensen schreeuwen en roepen maar van alles, en daar in het midden staat de stem van de rede, die aan alle kanten aangevallen wordt. Welnu, die steek naar "het extreme" is een erg sneaky verwijzing naar Geert Wilders, die door de PvdA (en meerdere prominente PvdA'ers) al heel vaak een extremist (lett. iemand die extreem is) genoemd is.

Mooi ook hoe hij alle anderen even wegzet als domme schreeuwers en zichzelf opwerpt als de Redder, de stem van de rede. Ik mag aannemen dat je dat met je oogkleppen op nog wel kunt lezen.

Nietvoordekat | 02-05-10 | 01:33

Wat zegt ie nou, coach?

RightOfMind | 02-05-10 | 01:24

@TonyM | 02-05-10 | 00:54
Nee, dat zie je verkeerd. Het is de schuld van Wilders. En dat weten we nu al ruim 6 dagen.

Parsons | 02-05-10 | 01:05

Hij heeft gelijk, kijk eens naar de ellende met taxi's, het gesloten gezicht van onze regering, en de excessen in de bankwereld waar een handjevol mensen beter is geworden en wat wij als belastingbetaler mogen ophoesten.

@Nietvoordekat: Over fear mongering gesproken, waar ben jij dan mee bezig?
Leg eens uit wat je bedoelt met: 'zeer goed geformuleerde bangmakerij en demonisering is'? Kan je dat?

Nee, vanaf nu kan het alleen maar beter. Sinds die zgn. 'professor' huilnicht van een Pim Fortuin zich met politiek ging bemoeien en een stel geld en macht beluste domme onontwikkelde schapen hem ging volgen en nog steeds blijft doen, maar dan zonder enige plannen en visie maar wel met enge ideeën is het er hier niet beter op geworden in Nederland. Of wel soms?

TonyM | 02-05-10 | 00:54

Iedere keer als ik die grafkop zie krijg ik trek in kippenbouten.
@ Bo Dreksma | 01-05-10 | 22:37

Oi, toch niet de mijne he?

Gravin v Kippenbouth | 02-05-10 | 00:32

Voor de oppervlakkige lezer is het een prachtspeech, dus het moge van het begin af al duidelijk zijn dat het voor de PvdA is. Ga je echter wat dieper in op de inhoud, dan kom je al snel tot de conclusie dat het zeer goed geformuleerde bangmakerij en demonisering is. Zoals we van de PvdA gewend zijn. Een vos verliest wel z'n haren (dag Wouter), maar nooit z'n streken. Ik zou zelfs willen stellen dat ik bang word van die partij, en niet om de partij zelf maar om de mongolen die er in trappen.

Nietvoordekat | 02-05-10 | 00:32

@nuckin*futs | 02-05-10 | 00:22
Hij moet helemaal niets zeggen. Hij moet zich aanmelden bij de eerste de beste psychiatrische instelling.

Parsons | 02-05-10 | 00:29

Job Colijn

funkyd | 02-05-10 | 00:27

Wat moet hij dan zeggen, geachte terzake deskundige varkensrollade?

nuckin*futs | 02-05-10 | 00:22

een grotere egotripper dan Job is nog niet gesignaleerd in Den Haag, wat op zich al een prestatie is gezien the big ego's... tel de hoeveelheid 'ik'

'Ik ben vast van plan te reageren zoals ik ben,' zegt hij. 'Ik reageer op punten zoals ik dat wil en op de inhoud. Dat ga ik doen.' (Elsevier)

wat is dit land toch afgegleden dat dit soort clowns uberhaupt ook maar een baantje hebben

varkensrollade | 02-05-10 | 00:10

Geert lust hem rauw, kom maar op met die debatten !

Mazzeltov | 01-05-10 | 23:58

@Heads or Tails | 01-05-10 | 23:25
suicide of reason, lee harris. zou verplicht op de boekenlijst moeten. was een literatuurtip van wijlen botte hond (god late zijn ziel met rust).
maar eigenlijk leest een mens natuurlijk veel liever hele andere berichten.
*nacht*

geurtje | 01-05-10 | 23:47

@Heads or Tails | 01-05-10 | 23:25
Ik ga toch voor de 7de eeuw. Ik ben er nog niet uit of "Muhammad" slechts een titel was of daadwerkelijk de naam van een historisch persoon.

gepost op | 01-05-10 | 23:34

Cohen kent zijn klassiekers niet.... Joop den Uyl: POLARISEREN! Zo is het allemaal begonnen, Job Onbenul. Ga maar naar huis, sluit jezelf op en gooi de sleutel weg want voor Nederland kun je niets betekenen.

Snelle Gerrit | 01-05-10 | 23:27

geurtje | 01-05-10 | 23:06
Ik weet ook niet alles (het zij mij vergeven) - een achtbaan houdt een keer op en dat lijkt een beetje op doodgaan, als je d'r oog voor hebt.

Gelijk of ongelijk vind ik niet zo boeiend, zolang ik maar win. Zolang wij maar winnen en die 14e-eeuwse krankzinnigheid met wortel ende takh uitroeien. Triest genoeg dat je daarvoor moet beginnen met Nederlanders die geen enkel idee hebben van de tribale, oorlogszuchtige en totaal stompzinnige ideologie van het mohammedanisme dat omarmt wordt om zuiver opportunistische (ik vrees: stompzinnige) redenen. Veel mensen durven gewoon niet meer te kijken naar 'wat er bij is' en denken dat er zoiets bestaat als een gematigde islam. Zelfs mensen uit islamitische hoek vinden dat een lachertje. Komt bij dat extremisme alleen maar kan bloeien op gematigde bodem en je weet al wel dat die gematigden mislukte extremisten zijn.

Wat alle extremisten zullen beamen en, erger nog, de gematigden way down ook. En uitgerekend die criminele kliek is de achterban van Job Cohen cs. Dat hij zich niet vrijwillig in het IJ verzui.... etc. is me een raadsel. Soms zou je willen dat hij, Job Cohen, gewoon alleen maar gestoord was. Dan zou ik er nog wel een paar euro voor over hebben om hem onder te brengen in een mooi, lommerrijk sanatorium.

Helaas. Job Cohen = 14e eeuw. Inquisitie, radbraken etc.

Heads or Tails | 01-05-10 | 23:25

Wha, dat zegt die cohen, terwijl het juist zijn partij is die ervoor zorgt dat alleen nog de allerrijksten van een normaal bestaan kunnen genieten. Door PvdA maatregelen worden zowel auto's als huizen onbetaalbaar. Toch wel datgene wat een mens gelukkig maakt in materialistisch opzicht

datzitzo | 01-05-10 | 23:07

@Heads or Tails | 01-05-10 | 22:58
ik heb deze week van oorlog gedroomd. en dan niet op de plezierige manier waarop ik gewoonlijk over bijvoorbeeld de zoete minnestrijd mijmer.
nee, gewoon ouderwets hakgebeuk, om vreten. en het gelijk aan je kant.

dus ja, ik voel die 14e eeuw steeds dichterbij komen. ik heb tijd altijd graag als een achtbaan gezien. maar waar dat 'graag' eigenlijk op slaat?

geurtje | 01-05-10 | 23:06

Als je d'r over nadenkt is er helemaal geen wereld die wel de wereld van Job Cohen zou zijn of we moeten denken aan het zuiden van Soedan. Dat lijkt me een prima plek voor de gratuite praatjes van deze microcefale beroepslikker.

Waarom zit zo'n sukkel niet in de zorg? Kannie thuis niet de afwas gaan doen of zo - vast genoeg te doen daar, meer dan Wouter Bos thuis te doen heeft.

Ja, wat je zegt, een heel gore steek onder water. En weet je wat, zo is het ook bedoeld. Opzouten met die 14e-eeuwer!

Heads or Tails | 01-05-10 | 23:04

@Parsons | 01-05-10 | 19:53:

hartelijk dank voor die link! Wedden dat zuurmens Stevens CDA stemt?

Ayatollah Oink-Oink | 01-05-10 | 23:00

en schattig ook, die beelden van ontevreden, stakende grieken.
niet alleen alice woont in wonderland.

geurtje | 01-05-10 | 22:59

geurtje | 01-05-10 | 22:50
Langzaam beginnen is nooit een slechte strategie, als het maar gevolgd wordt door snel afmaken.

Look at it: Job Cohen = 14e eeuw. Alle verkiezingsposters van de Partij van de Arabieren zouden daarmee moeten worden overgekalkt. Meteen. Je zou kunnen discussiëren of het 14e of 8e eeuw moet zijn - daarin gun ik de menschen wel een brokkie vrijheid naar hun eigen ik-figuur toe.

*Offert zo nog het een en ander, dat we weer bij de les zijn*

Heads or Tails | 01-05-10 | 22:58

"Op zoek naar redelijke compromissen." Alleen iemand zonder enige inhoud kan zoiets zeggen. Wees blij dat er partijen zijn die NIET in het politieke midden vissen en hoog in te durven zetten. Klojo.
Ik veroordeel de PvdA tot het levenslang moeten zijn van... de PvdA. Een zwaardere straf bestaat niet.

Tocqueville Esque | 01-05-10 | 22:57

@Heads or Tails | 01-05-10 | 22:47
hé liefje, je komt zoals gewoonlijk wat traag op gang.
maar ik houd goede moed!

geurtje | 01-05-10 | 22:50

@lauwebal | 01-05-10 | 22:34
ach, het onderwijsstelsel wordt ook iedere keer weer aangepast en dan even later weer veranderd.
alhoewel: dat is nu al weer een tijdje geleden, zeg. we staan toch niet stil of zo?

geurtje | 01-05-10 | 22:48

Job Cohen heeft alles aan zijn 'connecties' te danken. Als al eerder gezegd, een groter opportunist en leugenaar zul je niet gauw vinden in NL. De geestelijk opvolger van mensen als Den Uyl, Wim Kok, Wouter Bos - stuk voor stuk huichelachtige ratten die maar in één ding geïnteresseerd waren: hoe blijf ik in het pluche zitten?

Driewerf bah voor die vuile islamlikkende jodenverradende Job Cohen. Een schande voor de natie. Je kunt goddomme nog beter op Geert Wilders stemmen.

Zo, dat is dan van vòòr de mezcal. De nuance komt later wel, maar onthou, die Job Cohen is een rat eerste klas, zonder ook maar enige kennis van wat voor zaken dan ook. In feite een aan Selbsthass leidende jood, die dat maar vertaalt in moslimlikkerij - alsof dat de joden van morgen zijn.

Je zou zo iemand om minder een ko... ik bedoel natuurlijk, 1 mei Dag van de Arbeid, laten we 2 mei de Dag van de Uitkering maken. Da's veel meer iets voor deze Partij van de Arabieren-proleet.

Een stem op Job is een stem op de 14e eeuw. Zegt het voort.

*TOETER: JOB COHEN = 14E EEUW!!!*

Heads or Tails | 01-05-10 | 22:47

"De winnaar is de helft plus één en de verliezer heeft dikke pech. "

Daar weten ze in Rotterdam met die k*t PvdA van je alles van HE JOB ?!?

Bubba | 01-05-10 | 22:46

Ik heb het gehad om met dieven te gaan discusieren flikker maar op met die 'democratie'

JensDensen | 01-05-10 | 22:46

"Het neo-liberale tijdperk loopt ten einde en de markt is ontketend en losgeslagen. "

Daarom dan nu een verfrissend geluid.
Wij luiden tata tata, het veelbelovende tijdperk in van het negentiende eeuwse Marxisme!!!

j.m.de graaff | 01-05-10 | 22:38

Broodje bakpau is hier in de ban, broodje Cohen is de nieuwe snack.

Iedere keer als ik die grafkop zie krijg ik trek in kippenbouten.

Bo Dreksma | 01-05-10 | 22:37

Even kijken, hoe kun jezelf tegenspreken. Eerst lullen over compromien maken met eigenlijk vanlles en nog wat. PvdA figuren bedoelen dan dat we radicale moslims dus maar toestaan dat ze alles mogen. Maar dan tegelijkertijd geen compromis willen maken met de PVV? En inderdaad, de banken worden geholpen, maar tegelijkertijd deelt de PvdA geld uit aan elke parasiet in binnen en buitenland.

Eventhorizon | 01-05-10 | 22:35

@geurtje: Juist. Maar helaas is de VVD groot voorstander van die onzalige privatiseringen en heeft de PvdA er hard aan meegedaan.

lauwebal | 01-05-10 | 22:34

BTW, is het koningshuis nu al aan het oprotten???

Byter | 01-05-10 | 22:33

Met de dood van Joop den Uyl waren we een landverrader kwijt. Helaas, zijn geest staat weer op, zucht . . . . . .. .

Byter | 01-05-10 | 22:32

geurtje | 01-05-10 | 22:22
Juist.

Rammstein | 01-05-10 | 22:32

ik geloof helemaal nooit niet dat cohen mini-pres gaat worden. met wat voor coalitie dan? ik denk dat vvd en cda nu al de posten aan het verdelen zijn.
het is de betweterige toon van bevrijdingstheoloog cohen - a.k.a. the essence of arrogance - die de andere kleuters doen stuiteren van jaloezie.
zandhappen zal dat kereltje.

ik vind het dan wel weer tof dat jc vindt dat de privatisering te ver is doorgeschoten. ik hou van staatsbedrijven. call me old fashioned.
maar alsof die nieuwe vrije jongens het zo goed doen.

geurtje | 01-05-10 | 22:22

@ koerbagh ® | 01-05-10 | 21:52
Een fout. Je hebt gelijk. Ik zal er niet als een PvdA’er omheen draaikonten.
Toch is ze op een bepaalde manier dood. Niemand had het nog over haar; behalve Job Cohen. Niets van haar ‘erfgoed’ is er nog. En een volwassen geest sterft bij dementie, zoals een kind sterft in de pubertijd.

Fijnstoffer | 01-05-10 | 22:20

Zoals de meesten van jullie natuurlijk al in de gaten hadden, maar het om één of andere reden niet zeiden, heb ik dit gezeik geschreven, maar het kan ook mijn buurvrouw zeik-lotgenoot zijn geweest.

Jullie hebben me een paar dagen moeten missen maar gelukkig ben ik weer terug. Als Brienenoord dit leest zal hij wel over de zeik gaan.

Als jullie het nu verder over voetbal hebben (geen verstand voor nodig) zal ik de serieuze zaken behandelen.

(De buurvrouw lijkt droog te staan. Maar dit terzijde)

Zyxtraal | 01-05-10 | 22:17

Chili (ooit straatarm en commie btw, sinds 80ies eerst een coupe en kapitalisme en democratie) heeft bv grote inkomensverschillen (vlgn gini index) , echter per saldo zijn er toch veel minder armen dan in meer egalitaire economieën.
De minste armoede in Zuid-Amerika dus in kapitalistisch Chili. De meeste armoede in de socialistische landen eromheen.

Percentage population living on less than $1.25 (ppp / int. koopkrachtpariteit )per day 2009 en.wikipedia.org/wiki/File:Percentage_... (blauw=nauwelijks, geen arme mensen onder de UN armoede grens)
en.wikipedia.org/wiki/Poverty_threshol... }

seven | 01-05-10 | 22:13

watismuziek | 01-05-10 | 19:17
Zucht. Wanneer Cohen "president" wordt, betekent zulks dat Nederland inmiddels een republiek is geworden. Nederland is een constitutionele monarchie waar een koning of koningin staatshoofd is, aangevuld met ministeriele verantwoordelijkheid. Soms vind ik het erg beangstigend dat mensen zoals jij stemrecht hebben.
.
Ten tweede, het einde van het neoliberale tijdperk? Cohen's ideaal is op massale schaal nationaliseren en centraliseren? Leren deze mensen niet van de geschiedenis?
Cohen’s diagnose: te weinig bureaucraten, en de belastingen zijn te laag.
Mensen die in deze verkiezingen op de PvdA gaan stemmen, ga u diep schamen. Een partij van demagogen en semi-intellectuelen.
Slechts de VVD staat een solide financieel en economische beleid voor. Een stem op de PVV is overigens een stem voor wanorde en semi-socialisme.

Krifko | 01-05-10 | 22:06

@Parsons | 01-05-10 | 21:36
Misschien heeft de Woutert ook meteen alle officieren van justitie omgekocht, zodat hij niet wegens dat grove landverraad opgepakt gaat worden.

@SpimSpemSpam | 01-05-10 | 21:53
Heel verstandige keuze van je. Naar welk land ga je emigreren?

Zwitsaltijd! | 01-05-10 | 22:03

Ex-boerkameester dirtyJob Cohen van Islamsterdam vergeet gemaxhalve even te vermelden dat 'die tweedeling' en direct gevolg is van socialistisch graaien, heffen en zakkenvullen. En van berekenend electoraal denken in plaats een ongedraaid en daadkrachtig beleid, waarin IEDEREEN rechten en PLICHTEN heeft.
Met deze kalief als te vrezen opperhoofd van NL heeft 020 er een exportprodukt bij: gemeentegrenzen overstijgende landelijke ellende!

pennestront | 01-05-10 | 22:02

@Krachtmeester | 01-05-10 | 21:26 ,
interessant uitgangspunt,
dat kapitalisme helemaal geen systeem is maar 'natuurlijk' menselijk gedrag.

Een waar schrikbeeld voor de maakbaarheid fetisjisten (sociaal democraten) ,
dat mag uiteraard helemaal niet,
zo maar een beetje de mens uithangen.

vander F | 01-05-10 | 21:58

-weggejorist-

SpimSpemSpam | 01-05-10 | 21:53

@Fijnstoffer | 01-05-10 | 21:07
Vertel eens, sinds wanneer is Maggie Thatcher dood? Ze is zo dement als een deur, maar dood? Nee.

koerbagh ® | 01-05-10 | 21:52

Inderdaad Job, als jij met je linkse vriendjes 76 zeteltjes weet te krijgen dan hebben al die anderen gewoon dikke pech! Lullig voor ze. Zelfs voor Nederland is er de wal die het schip keert in de vorm van het IMF dat ooit kritiek zal leveren op té grote begrotingstekorten maar dan bied je toch gewoon je ontslag aan? net als in Amsterdam als de grond te heet wordt onder je voeten door allerlei problemen (NZ lijn) dan peer je 'm gewoon. Zeg je dat je van je vrouw meer aandacht aan je kinderen moet besteden en vraag een leuke wachtgelduitkering aan.

Wezel | 01-05-10 | 21:52

Was dit de hiphopversie of de versie voor de kijkers van het Jeugdjournaal? Meneer of mevrouw de tekstschrijver is bijna klaar met zijn bijscholing. Wat een nietszeggende afgezaagde praat die niks oproept behalve braakneigingen. Als dit de visie is van een toekomstige minister president is het tijd om weer onderduikadres te gaan zoeken.

nadenkeniseenkunst | 01-05-10 | 21:49

"Heel genuanceerd vragen we dan ook vanuit Amsterdam 15 cent per kilometer, tot in Almere en Nieuw Vennep". Dat is heel wat beter dan al dat extreme gedoe.

doof potje | 01-05-10 | 21:46

@Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:42
Oh, lucky woman!

Frau Antje | 01-05-10 | 21:45

Frau Antje | 01-05-10 | 21:32
D'r is niets van mij bij.
Mevr. Teun is de gelukkige eigenaar.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:42

Wat een geweldige inspiratie gaat hier weer vanuit: "Nederland moet weer op zoek naar de redelijke compromissen tussen verschillende belangen, zoals tien jaar geleden nog gebruikelijk was". Dit moet toch op zijn minst weer twintig nieuwe Vogelaar wijken (© PvdA) opleveren. Dames en Heren, wat dit land nodig heeft, dat zijn de compromissen van 10 jaar geleden die ons hier gebracht hebben. Dat is echte vooruitgang.

Marcus Porcius Cato | 01-05-10 | 21:40

Kapitalisme is het enige systeem die de economie zodanig organiseert dat het valt te rijmen met natuurrecht. Impliciet gezien is kapitalisme het enige systeem dat niet automatisch aanzet tot slavernij. Immers, natuurrecht, oftewel het universele recht van elke mens, wordt gerespecteerd, namelijk dat je de vruchten van je scholing, ideen en arbeid mag plukken. Dat laatste, het plukken van je vruchten van je eigen arbeid, is in tegenstrijd met het belang van de linksmens. Dat maakt het kapitalisme dus ook zo inherent slecht volgens hen. Voor mij is dat net hetgeen het kapitalisme inherent goedmaakt. We zullen het nooit eens worden, ik zal ze nooit respecteren! Ik ben tegen ELKE vorm van slavernij!

Het_leuke_zuiden | 01-05-10 | 21:39

-weggejorist-

topcat | 01-05-10 | 21:38

@80 | 01-05-10 | 21:35
Ik vind het ook een lul, maar om nou over z'n neus te beginnen?

Parsons | 01-05-10 | 21:37

@Zwitsaltijd! | 01-05-10 | 21:35
Daar wordt hij wegens volksverraad voor het gerecht gesleept. Iets dat we hier ook zouden moeten doen.
.
Weet iemand waarom Wouter B. nog niet is opgepakt? #bankfraude

Parsons | 01-05-10 | 21:36

PvdA zak ik nooit stemmen, maar Job heeft wel een punt..

80 | 01-05-10 | 21:35

@Rammstein | 01-05-10 | 21:25
In dat geval is Israel mogelijk een beter emigratieland voor Job Cohen.

Zwitsaltijd! | 01-05-10 | 21:35

De lofzang van Cohen over de sociaal democratie staat los van de realiteit. Neem bv Griekenland, een land met een absolute meerderheid voor de sociaaldemocraten.." President: Károlos Papúlias (Socialist, in ambt sinds 12 maart 2005)
Regeringsleider: Giorgos Papandreou junior (Socialist, minister-president namens PASOK, sinds 6 oktober 2009)

Na de parlementsverkiezingen van 4 oktober 2009 zetelen de volgende partijen in het Griekse Parlement:
PASOK, Sociaal-Democraten (160 zetels);
Nea Dimokratia, Conservatieven (91 zetels);
KKE, Communisten (21 zetels);
LAOS, Nationaal-Democraten (15 zetels);
SYRIZA, Socialisten (13 zetels).

seven | 01-05-10 | 21:35

@Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:28
In tegenstelling tot jouw Fries,
vind ik je hlemáál niet bokkig;-)

Frau Antje | 01-05-10 | 21:32

@nachtschilder | 01-05-10 | 20:14
Waar zegt Wilders dat hij de gulden terug wil?

Zwitsaltijd! | 01-05-10 | 21:30

@Frau Antje | 01-05-10 | 21:24
Ik heb blanco gestemd.

Parsons | 01-05-10 | 21:29

Frau Antje | 01-05-10 | 21:24
Ik ben altijd tegendraads.
Jeweettog.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:28

Het kapitalisme haalt het domste en lelijkste en laagste in mensen naar boven. Het kan zichzelf feliciteren dat het ongekend veel mensen kan onderhouden, hierin is het superieur tov elk ander systeem (voorzover die er zijn). Toch vind ik er niks an. Zoveel moeite die gedaan wordt om zoveel troep te produceren en aan de man te brengen, walgelijk. Kooplieden en politici verlagen zich tot de mensen aan wie ze geld willen verdienen, how low can you go?

Überkopf | 01-05-10 | 21:28

'Het Kapitalisme' is helegaar geen 'systeem', het kapitalisme IS ER, al tigduizend jaar. Wie beweert een toverformule te bezitten om de menselijke hebzucht te beteugelen, is een kwakzalver. Geen wonder dat Gargamel Cohen dit soort onzin debiteert. Als hij nu met voorstellen zou komen om overheden en semi-overheden die bankje (en steeds vaker va banque) spelen met andermans geld te beteugelen, zou hij tenminste het goede voorbeeld kunnen geven. Maar nee hoor, we gaan weer net doen alsof er in NeDDRland Ambtenarenland zoiets bestaat als 'de markt'.
De overheid moet kleiner en slimmer worden en de lastendruk moet over alle schijven naar beneden. Zolang ik daar niets over lees bij onze zelfbenoemde tollenaarsvertegenwoordigers, luister ik nergens naar.

Krachtmeester | 01-05-10 | 21:26

Ja, laten we godverdomme teruggaan naar het tijdperk van het poldermodel!
Godverdomme. Compromissen sluiten om de lieve vrede te bewaren.
Dat heeft juist geleid tot polarisatie.
Krijg lekker ongezien de tyfus met je politiek correcte gelul. Links had na de val van de muur in 89 niks meer te doen dus hebben ze dat hele globlalisaite/multuculti gelul omarmd en nu zitten we met de gebakken peren.
Een beetje kapitalisme de schuld geven maar wel net zoals als Labour in de UK het toezicht op de markt opgeven.
Net zoals die ex-vakbondsman, ex-premier Wim Kok lekker vet betalende commessariaten heeft KPN en zo.

Zzzzooooffff | 01-05-10 | 21:25

Zwitsaltijd! | 01-05-10 | 21:03
Ach, da ist Heimweh Mann.

Rammstein | 01-05-10 | 21:25

@Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:20
Volgens de poll wordt het 053.

Frau Antje | 01-05-10 | 21:24

Oke Cohen! Hier heb je het redelijk compromis:
Jij wordt geen premier, net als Wilders. Dat wordt Rutte, Halsema, of Pechtold. Niemand anders!
Jij mag je banken nationaliseren, maar de grenzen gaan op slot. Ook mag jij voor deze tegemoetkoming Griekenland helpen, maar geen Portugal, Spanje of Italie!
De subsidiecultuur wordt afgeschaft, maar in ruil mag jij weigeren om verder de JSF niet aan te schaffen.We trekken ons terug uit Irak en Afganistan, maar in ruil geen beperking van de studiefinanciering. In ruil ga ik (niet jij) langer doorwerken tot de 67ste levensjaar. Wel wil ik niet meer dan 35% belasting betalen!

Hier heb je je compromis! Niets meer, niets minder. Deal?

Het_leuke_zuiden | 01-05-10 | 21:24

Cohen heeft zijn eerste lesjes economie gevolgd en mag nu een spreekbeurt houden. Gesouffleerd uiteraard door zijn partijgenoten.

misant(i)ropie | 01-05-10 | 21:24

Socialisten zijn anders dol op de "markt". Het ruist in het land van de linkse stichtingen met een directeur onder "marktconform" inkomen.

Jan Passant mk2 | 01-05-10 | 21:24

Overigens:
020 gaat het morgen worden.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:20

Cohen"Nederland moet weer op zoek naar de redelijke compromissen tussen verschillende belangen, zoals tien jaar geleden nog gebruikelijk was. "
& "Het neo-liberale tijdperk loopt ten einde en de markt is ontketend en losgeslagen. "
Tien jaar geleden was de tijd van paars, het meest neo-liberale kabinet ooit. Wim Kok is een neo-liberaal.
". In Nederland worden vooral de namen van de premiers Ruud Lubbers (CDA, 1982-1994) en Wim Kok (PvdA, 1994-2002), en Frits Bolkestein (VVD), geassocieerd met het neoliberalisme. "maar ook de Democratische president Jimmy Carter nl.wikipedia.org/wiki/Neoliberalisme
Met de term neoliberalisme wordt verwezen naar de opleving van het economisch liberalisme die begon in de jaren tachtig. Het richtte zich vooral op de privatisering van overheidsbedrijven, het openbaar vervoer en de posterijen en telefonie. De politieke stroming gaat er vanuit dat de vrije markt in staat is zaken beter te regelen dan organisaties die door de overheid gestuurd worden. Binnen het neoliberalisme schuift de overheid dus meer taken af van zichzelf naar de markt (het bedrijfsleven).(..) Merk op dat neoliberalisme boven alles een economische stroming is; aanhangers van het neoliberalisme hebben niet per se liberale opvattingen over andere onderwerpen. Zo kunnen ook conservatieve politici, zoals voornoemde Thatcher die leider van de Engelse conservatieven was, of regelrecht autoritaire politici een neoliberale politiek voeren. Maar ook sociaaldemocratische politici voeren sinds de jaren tachtig vaak een min of meer neoliberaal beleid."

seven | 01-05-10 | 21:20

Fijnstoffer | 01-05-10 | 21:07
Amen enzo.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 21:18

En het volk zag dat het goed was...

Zo jammer! | 01-05-10 | 21:17

@Fijnstoffer | 01-05-10 | 21:07
Tegel van de draad. Heel veel kudo's.

Parsons | 01-05-10 | 21:17

Pvda gelul. Slappe hap die zegt ..... nee, SCHREEUWT dat ze er is voor Jan de Arbeider.
Ik ben ook zeer nieuwsgierig hoe ze "genuanceerd" aan Jan de Arbeider gaan uitleggen hoe die op zijn werk op Schiphol kan komen, zonder 15 cent / km kilometerheffing te betalen.

Anjin Mohammed | 01-05-10 | 21:15

@Gokmaar | 01-05-10 | 20:42
Als Job Cohen het voor het zeggen krijgt kom jij al na een jaartje of 4, 5 vrij.

Chiant | 01-05-10 | 21:14

@Fijnstoffer
Je hebt het in je betoog o.a. over vleselijke lusten en ergens anders over de frustraties van Pvv-kiezers. Interessant.

Snoodkapje | 01-05-10 | 21:14

Verder graag ook geen TV en muziek meer voor de helft +1 doelgroep. Diversificatie is de basis voor een nieuwe hoogkwalitatieve eenheid.

Einde van de Domheid | 01-05-10 | 21:12

@Job Cohen
Lekker gemakkelijk 1mei-praatje. Een sneer naar twee dode mensen (Thatcher en Reagan); wat een armoe. Er was en is ook bij neo-liberalen genoeg oog voor de extremen waartoe een ongebreidelde marktwerking zou kunnen leiden. Zo’n extreem is er ook helemaal niet geweest, behalve in de bestuurskamers van multinationals en banken, die hun oogklepperige gang hebben kunnen gaan, gedoogd door alle autoriteiten inclusief de socialisten. Vooral in West-Europa waren alle ontwikkelingen ingebed in een zwaar socialistisch collectivistisch kader. Het 1mei-praatje van Cohen schets een plaatje dat niet bestaan heeft. Hij moet nog wat meer op cursus. Nu sluit hij zich al te gemakkelijk aan bij het ideologische geroeptoeter van GL en de SP van vlak na het invallen van de kredietcrisis. Het falen van toezichthouders, centrale banken en ministers zoals Wouter Bos, vergeet Cohen maar even.
Waar ook Cohen weer niet op ingaat: de geldverspilling t.g.v. massa-immigratie, subsidiesponzen, ‘ontwikkelings’-hulp, de EU, corruptocratie, etc. Wij konden ons een kredietcrisis veroorloven. Misschien wel twee tegelijk, als we die honderden miljarden de afgelopen decennia niet in bodemloze putten hadden gedonderd als gevolge van de idiote multikul/linkse/EU-visie van partijen zoals de PvdA, het CDA en de VVD.
Een beetje indirect brullen tegen het gevolg (symptoom Wilders), is te gemakkelijk heer Cohen. Zonder op oorzaken in te gaan, en zonder een eerlijke analyse van de toestand van Nederland, is uw speech een waardeloos prul. Bij u telt niet iedereen mee. U laat de PVV-stemmers in de vrieskou staan. En de man die hun frustraties verwoordt, is uw partij aan het demoniseren en juridisch aan het vervolgen. De PvdA staat daarmee voor onderdrukking van de vrije meningsuiting, islamisering en verkwanseling van dit land aan niet-Nederlanders.
Hoe is het overigens met die meid van Halal? De internets gonzen weer een beetje van een relatie. Of klopt het niet? Is uw zeer milde houding t.o.v. de islam niet ingegeven door zoiets banaals als vleselijke lusten? Of bent u werkelijk zonder ‘strings attached’ bereid alle vrijheden en verworvenheden, ook de socialistische, het risico van opkomst van de islam aan te doen?

Fijnstoffer | 01-05-10 | 21:07

Job, als dat niet jouw wereld is, wat doe je daar dan nog? Waarom emigreer je dan niet naar een van de vele fijne islamstaten die de andere wereld op deze aardkloot heeft?

Zwitsaltijd! | 01-05-10 | 21:03

neo-socialisme: de risico' delen met de maatschappij maar de verdiensten zelf houden.

ganzo | 01-05-10 | 21:02

Zoals gewoonlijk weer een eindeloos verhaal van de socialisten. Ik zal het even samenvatten, rijk-arm-zielig, blablabla, sterkste schouders, blablabla, nog meer belastingverhoging. afsluiten met zingen Internationale. Dit heeft ome Joop ooit eens geschreven en het wordt ieder jaar weer uit het stoffig archief gehaalt en opgedreund.

WaarDeWindWaait | 01-05-10 | 21:02

Mooie volzinnen: redelijk is de automobilist Euro 18 miljard laten betalen en Euro 4,5 miljard teruggeven. Een verschil van Euro 13,5 miljard. Redelijk is ook dit verschil te verdubbelen.
Redelijk is ook Euro 7 miljard aan Griekenland te geven. Redelijk dat de Nederlander dan tot zijn 67ste doorwerkt terwijl een Griekse ambtenaar met 50 jaar met pensioen kan. Redelijk is ook dat als Spanje, Portugal, Oostblokkers, UK om "leningen" komen vragen dat wij weer de portemonnee trekken en misschien wel tot ons 70ste moeten doorwerken.
Goed, duidelijk is dat de nuance nu reeds ver te zoeken is. Job, pak je basis economieboek er nog even bij!

Hamertje Tik | 01-05-10 | 21:02

Rammstein | 01-05-10 | 20:55
Maar nog wel arrogant!

Ulle Ruttelflut | 01-05-10 | 21:01

@Dicere | 01-05-10 | 20:39
Stakker.

Parsons | 01-05-10 | 21:00

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:55
Vrouwen kunnen een potje breken bij 'm.
Mits je jezelf goed weet uit te drukken.
Ik mag hem erg graag.

Maar inderdaad, niet waar Jobske bij is.

Rammstein | 01-05-10 | 20:58

Hij heeft groot gelijk.

gladstoned66 | 01-05-10 | 20:57

2x over.
Sterk Teun.
Lullo.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:56

Ulle Ruttelflut | 01-05-10 | 20:54
Momenteel is de Grachtengordel niet zo arrogant.

Rammstein | 01-05-10 | 20:55

Rammstein | 01-05-10 | 20:39
We bewaren het voor een "passend" draadje.
Praten over T. in een draadje over J.
Dat zou hem te ver gaan.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:55

Een ex burgermeester van AMsterdam die denkt dattie Nederland kan regeren.
Grachtengordelarrogantie?

Ulle Ruttelflut | 01-05-10 | 20:54

PS. Waar Cohen komt, komt verwarring.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 20:53

@Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:47
Moskeeën subsidiëren vindt Cohen een redelijk compromis tussen de scheiding van kerk en staat enerzijds en de scheiding van kerk en staat anderzijds.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 20:52

@Dicere | 01-05-10 | 20:39
Laat de PvdA maar lekker jouw geld uitgeven, dan doe ik het met het mijne.

eye | 01-05-10 | 20:51

linksgeluid | 01-05-10 | 20:38
Hij mag van mij eerst eens invullen wat hij onder 'redelijke compromissen' verstaat.

Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:47

bakoenin | 01-05-10 | 20:35

Ik ben het volledig met je eens, ik geloof en dat is dus een bepaalde vorm van economisch denken dat nu niet het moment is van bezuinigingen. Ik heb het dan ook over de situatie op dit moment. Natuurlijke ben ik het met je eens dat we niet in een vast stramien moeten blijven denken, echter de grootste problemen onstaan wanneer mensen denken te weten wat de situatie vereist. Iedereen heeft ergens wel een mening wat deels hout snijdt...... of dit nu gebaseerd is op het vijfkrachtenmodel of een andere prachtige theorie uit de bedrijfswetenschap :p

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:47

Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:45
Cohen wil PM worden van 1962

Rammstein | 01-05-10 | 20:46

@Gokmaar | 01-05-10 | 20:42
15 jaar zitten klinkt alsof er eerst smerige plannen uitgevoerd moeten worden.
Doe het niet. Zoek argumenten, geen vergelding.

HY78. | 01-05-10 | 20:46

Dicere | 01-05-10 | 20:39
Ja, vooral dat verwijt van Cohen dat we vervallen zijn tot een houding van "ieder voor zich en God voor ons allen" is erg vermakelijk. Want wat wil hij? "Niemand voor zich en God allen voor sommigen" of zoiets. God voor ons allen, zo was het ooit, maar zo is het al lang niet meer. God praat niet voor ons allen, maar enkel voor sommigen. En als God zich beledigd voelt, dan voelt niet iedereen zich beledigd, maar voelen sommigen zich beledigd. Nee, God voor ons allen, dat lukt niet meer vandaag de dag. God heeft voorkeuren en bevoordeelt de een ten opzichte van de ander.

Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:45

Cohen MP, Schwarzenegger president van de Steets ....

Rammstein | 01-05-10 | 20:44

Gokmaar | 01-05-10 | 20:42
Ja ja .....

Rammstein | 01-05-10 | 20:43

-weggejorist-

Gokmaar | 01-05-10 | 20:42

@Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:34
als er een langdurige periode van zeer hoge inflatie voor de deur staat, stijgen ook de uitgaven in dezelfde mate en stijgt ook de rente met dezelfde mate over de kortlopende schulden.
Vergeet ook niet dat de pensioenfondsen de grootste financier zijn van onze staatsschuld.
Egoïstisch gedrag naar komende generaties IS geen oplossing: iedere generatie zal zijn eigen broek moeten ophouden en ik weet dat dit een not-done idee is binnen de pvda

huppelkudtje | 01-05-10 | 20:40

hahaha vooral op die rode rakkers stemmen als je Nederland graag ten onder wilt zien gaan....

staaf86 | 01-05-10 | 20:40

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 20:32
Nee, ik zie echt enkele de spat nemen en de rest gaat gebukt staan.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:24
We will never know and that's immensely sad & cruel.
Ik zou je er helemaal gek over kunnen praten.
Ik kan er nog steeds niet over uit, wat daar heeft plaatsgevonden.
Op die koude kut stoep. Bah.

Rammstein | 01-05-10 | 20:39

Heb de hele speech gelezen, erg goed, ga zeker PvdA stemmen nu. Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet altijd moet gaan om zoveel mogelijk geld voor jezelf te vergaren, het kan ook anders.

Dicere | 01-05-10 | 20:39

Nou toch een stuk beter dan het "ideologische veren afschudden" van Wim Kok. Snap dat er hier geen PvdAers zitten, maar je moet toch toegeven dat je zo wel weet waar je wat aan hebt. Voorzichtige terugkeer naar ideologie en tenminste wat tegengas richting de nu heersende opinie onder de partijen dat vrije markt alles beter maakt en alle problemen die we nu kennen een gevolg zijn van een tekort aan vrije markt. Mag toch wel hopen dat iedereen met gezond verstand en zintuigen nu wel weet dat dat niet opgaat.

Zou nogsteeds niet op hem stemmen, maar als ze bij de PvdA consequent deze lijn zouden aanhouden en alternatieven ontwikkelen zou het al heel wat beter zijn dan de "VVD light" die ze sinds begin jaren '90 zijn.

linksgeluid | 01-05-10 | 20:38

beste Koos de la Rey, natuurlijk hebben we allemaal wel eens van Keynes gehoord. Maar ik denk niet dat Keynes het had geaccepteerd door de sociaisten als excuus gebruikt te worden voor een gat in de hand. Zijn aanpak had vooral betrekking op een conjuncturele crisis. Een crisis die veroorzaakt wordt door structurele problemen, zoals vergrijzing, verslechterende positie op de wereldmarkt, achterblijvende innovatie en blijvend te hoge overheidsuitgaven los je daarmee niet op. Dan moet je de tering naar de nering zetten, zoals we nog steeds aan socialisten moeten uitleggen.

JoopRe | 01-05-10 | 20:36

@ watismuziek | 01-05-10 | 19:17
Ben benieuwd wat hier komt immigreren als Cohen premier wordt.
*president is zó 2015*

Siebie_Randstad | 01-05-10 | 20:36

-weggejorist-

michaelgielkens | 01-05-10 | 20:36

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14
Beste Koos, we hebben hier en in Amerika toch een overwegend Keyenisiaanse economie gehad en gehouden.
Zie steun aan banken..... zie kunstmatig laaghouden van de rente.
Zie bijdrukken van geld, en wederzijdse lobby van bedrijfsleven en politiek.
En als je kijkt naar de positie van het bedrijfsleven de verwevenheid daarvan met andere bedrijven, de plaatsing in de waardeketen, en de krachten van Porter waar ieder bedrijf aan onderhevig is, dan kan je stellen dat vrije markt een utopie is.
Net zoals de geleide economie een utopie is. (meer een drama)
Neem daarbij geografische en demografische factoren, culturele verschillen tussen landen, en je komt al snel tot de conclusie dat er geen vuistregels zijn voor hoe een economie eruit moet zien.
Het beste zou zijn flexibiliseren van economisch denken, en daar datgene toepassen wat de situatie vereist.
Vertrouwen op een onzichtbare hand, of alleen op overheid is beide naief.

bakoenin | 01-05-10 | 20:35

Geen socialist, maar geheel eens met Cohen.

relatief | 01-05-10 | 20:35

Er zit natruurlijk een groot gat tussen het totaal uit de hand laten lopen van je staatschuld en het slim en tactische stimuleren van je economie waardoor je later juist geld verdient en zo een kleine schuld kan betalen.
We staan aan de vooravond van een langdurige periode van zeer hoge inflatie waardoor de schulden relatief lager zullen worden.

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:34

@Rammstein | 01-05-10 | 20:23
Het lijkt erop dat je gelijk hebt. Het lijkt alsof Nederlanders alles maar pikken en nooit in opstand komen. Maar toch.
Er komt een dag dat de Nederlanders en masse zeggen: nu is het genoeg!
Dat kan niet anders.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 20:32

Wie is Jeaup den Oiyl? Nooit van gehoord...

eerstneukendanpraten | 01-05-10 | 20:30

wouter bos

ilse | 01-05-10 | 20:29

Het verhaal is goed. Hij weet alleen niet wat hij voorleest.

dubber | 01-05-10 | 20:29

Wat een overtuigend verhaal. NOT.

fjordman | 01-05-10 | 20:28

Economen ouwehoeren maar wat, over het algemeen.

Snoodkapje | 01-05-10 | 20:26

Als Job premier wordt, allemaal stoppen met taxpoet betalen, stop alle activiteiten, stop met consumeren en emigreer of trek steun (en spendeer de pegels buiten de EU)... of zoiets.... of we worden allemaal moslim met burka en bijpassende tribale samenlevingsvormen met x-aantal uitkeringen.
Yes we cohen!

de_juf_ | 01-05-10 | 20:25

Bonnie Swart | 01-05-10 | 20:22

Meer zon, minder reagan

ADO-Le-Cent | 01-05-10 | 20:25

Lees: hoe wilders hoe beter!!!!??

wakker | 01-05-10 | 20:25

Rammstein | 01-05-10 | 20:21
Het had waarschijnlijk begonnen met "Kudt Herrie".
Ofzo.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:24

Dit is nou geleuter van 30 jaar Populisme de gevolgen kennen we inmiddels en daar willen we nu juist van worden verlost!
De tekst is nog steeds schokkend ouderwets!

ONS | 01-05-10 | 20:24

"waar banken worden geholpen, maar mensen het maar zelf moeten uitzoeken"

Dat geld alleen maar voor de autochtone middenklasse hoor Job. Voor de rest wordt reeds keurig gezorgd.

Maar Job kan helemaal geen premier worden. Job is immers nog niet op een Bilderberg-bijeenkomst geweest. Het wordt of nogmaals JP, of Verhagen.

frickY | 01-05-10 | 20:24

@Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14
ik weet niet welke economen jij spreekt, maar die ik shoor zeggen toch echt wat anders
bovendien houd je economie echt niet draaiend op subsidie verstrekking en daar kan in NL best stevig op bezuinigd worden

huppelkudtje | 01-05-10 | 20:24

Nog steeds geen Godwin? Wie biedt?

Chiant | 01-05-10 | 20:24

Mag ik een teiltje. Er moet een chinees naar buiten... Maar ja er zal weer braaf op deze partij gestemd worden. Dit land is echt niet meer te redden. Mark my words...

jan v.d. pot gerukt | 01-05-10 | 20:23

Chiant | 01-05-10 | 20:11
Ik geloof niet dat ik in de loop der jaren van standpunt ben veranderd. Maar ik kan me natuurlijk schromelijk vergissen.

Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:23

ooit = nooit !!
Sowweee

Rammstein | 01-05-10 | 20:23

Reagan was een topperrrt...!!

Bonnie Swart | 01-05-10 | 20:22

Altijd dat gezeik over neo-liberalen. Waar zijn die de afgelopen 3 jaar geweest dan in de regering? Hoe lang is het geleden dat Thatcher en Reagan het voor het zeggen hadden?

@Koos de la Rey: Er zijn meer visies dan die van Keynes maar dat terzijde. Een hoge staatsschuld is ook niet alles. Eens moet er bezuinigd worden om de staatsschuld terug te dringen en daar is het dalijk een mooi moment voor. Gelijk ook een kans om nutteloze uitgaven van de overheid aan te pakken zou ik zeggen.

KapiteinClaus | 01-05-10 | 20:22

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:04
Ik had daar zo graag een column over gelezen de volgende dag van die blauwe pretogen en die domme grijns van "wie doet me wat?"

Rammstein | 01-05-10 | 20:21

leo de pejo | 01-05-10 | 20:04
Dat is fijn voor je, pik.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 20:04
Nee hoor. Het is toen niet gebeurd, het gebeurt ooit.

Rammstein | 01-05-10 | 20:20

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14
Fijne avond nog.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:19

Fijne avond allen.

*out*

pius | 01-05-10 | 20:19

@Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14
Het is inderdaad een stuk beter om de staatsschuld op te laten lopen. Dat zie je wel aan Griekenland. Hulde voor jouw inzicht in de economie.

Parsons | 01-05-10 | 20:19

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14
Die Keynes is zo achterhaald, dat wil je niet weten.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:17

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14

Funest op de economie op korte termijn. Schulden op laten lopen is funest voor de lange termijn. En niet alleen van de economie trouwens. Je kunt niet blijven uitgeven wat je niet hebt. Iemand zal daar uiteindelijk voor op moeten draaien. Jouw kinderen misschien?

pius | 01-05-10 | 20:17

@De Monarchist | 01-05-10 | 20:12
En als ik zo de geluiden beluister van de aanstormende VWO-generatie, dan moet er nog een superlatief voor "rechts" worden verzonnen. Overigens kun jij volgens diezelfde geluiden dan ook beter op zoek gaan naar een nieuwe nick, maar dat geheel terzijde en niet weerspiegelend mijn mening.

Chiant | 01-05-10 | 20:15

Wat Cloothen of enige andere pvda-er zegt, schrijft of anderzijds aan leugens wil verspreiden, ze doen maar, ga dat geen moment volgen, zonde van de tijd.

Uw Verzekeringsadvis | 01-05-10 | 20:15

Wilders wil de gulden terug .. kijk , dat is duidelijke taal.

nachtschilder | 01-05-10 | 20:14

Het is Schrijnend om te zien hoe mensen uit gewoonte de PvdA bashen, Terwijl iedere econoom je toch kan uitleggen dat het bezuinigen wat VVD en CDA willen funest is voor de economie. Je kunt natuurlijk allemaal populair lullen maar je moet de economie draaiende houden, iemand wel eens John Maynard Keynes gehoord.
Het prachtige Amerika met zijn lage belasting en Liberale inslag is een zooitje. Ben er laatst geweest alles staat daar weg te roesten, zat naast zo’n dikke conservatieve Amerikaan in het vliegtuig die zat te klagen over de nieuwe plannen omtrent zorgverzekering, die gast wilde niet snappen dat al het geld dat het dus kost juist de economie in gaat, namelijk meer banen in de gezondheidszorg door toegenomen vraag.

Koos de la Rey | 01-05-10 | 20:14

Roekeloos gedrag is natuurlijk geen condoom gebruiken, zodat we het risico lopen dat er nog meer van die PvdAaaierts komen.

ADO-Le-Cent | 01-05-10 | 20:14

"Hoe Wilders, hoe beter", heeft ie dat echt gezegd?

Snoodkapje | 01-05-10 | 20:14

Het Tijdperk van Links in afgelopen, Nieuw-Rechts wordt deze generatie de boven toon.

De Monarchist | 01-05-10 | 20:12

Vrienden,
Wij moeten een dam opwerpen tegen een kille en harde samenleving waar het ieder voor zich is, waar banken worden geholpen, maar mensen het maar zelf moeten uitzoeken. Waarbij je zonder geld of connecties aan het kortste eind trekt. Dat is niet mijn wereld.

Begrijp ik hieruit dat banken niet geholpen behoren te worden en dat Woutertje Bos het dus falikant fout heeft gedaan ? Royeren dan die man want dat is niet Cohen's wereld.

Muggenzifter | 01-05-10 | 20:12

@Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:07
Ik lees dat jij in de afgelopen 6 jaar toch ergens het licht gezien hebt. Ik kan mij de polemieken van weleer nog herinneren...

Chiant | 01-05-10 | 20:11

Groenepuntmuts. | 01-05-10 | 20:00

Hij heeft inderdaad een punt. Ware het niet dat dit zijn enige punt is. En hij legitieme punten van anderen negeert. Je kunt slechts verbinden en de boel bij elkaar houden als je ook durft te benoemen en handhaven. Dat is mensen werkelijk serieus nemen, dat is mensen niet in de kou laten staan, want woordelijk vebrbinden kan iedereen dat is het punt niet het punt is dat je beide kanten van het verhaal moet zien. Om maar eens een paar punten te noemen. En dat is nu juist het punt. Dat doet hij niet. En daar krijg ik een punthoofd van.

pius | 01-05-10 | 20:11

Volgens mij bevorder je de "maatschappelijke samenhang" niet met sinterklaasgedrag naar regenten, het ambtenarenapparaat, andere landen of mensen die er zelf geen reet voor willen uitvoeren. Tel daarbij op het ontkennen van integratieproblemen of het omarmen van een religie die haaks staat op het sociaal-democratisch ideaal en je hebt je wereld die Cohen voor ogen ziet. Betalen en bek houden.

knutsel | 01-05-10 | 20:09

Morkovich | 01-05-10 | 20:02
Neem mij niet kwalijk.
;)

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 20:08

Helaas: ook een redelijk tot intelligente man zoals Cohen laat zich weer ompraten tot een 19-flinstone-achtige toespraak en dito denkbeelden. Man is nu al aan het balen dat ie wouter heeft verlost van zijn baantje. Niet mijn partij, maar het is werkelijk knap hoe zij (als toch een van de grootsten van NL) de oogkleppen gewoon weer ouderwets opzetten; pretenderen wijsheid in pacht te hebben, standaard werkplaats-taal uitbraken en dan menen werkelijk aansluiting te hebben bij den maatschappij van vandaag. Het is een parodie op politiek heden ten dage.
O ja; wie denkt dat uit de euro stappen (iets met gyros) een 'oplossing' is voor verdere crisis-problems: ga je huiswerk eens doen. En als je stemt op dat soort luitjes: ga je schamen. Dank je alvast voor de volgende crisis.

KLF | 01-05-10 | 20:08

"Redelijke compromissen tussen verschillende belangen'.
Wat is redelijk, Job? Wat is redelijk in een land waarin de emotie en niet de rede de boventoon is gaan voeren? In een land waarin het taboe en niet het argument doorslaggevend is geworden? In een land waarin niet het redelijk denkende individu maar de naar eigen willekeur gebiedende Verhevene lijkt te bepalen wat mag en niet mag? In een land waarin je zonder geloof niet kunt functioneren?
Die redelijkheid is ver te zoeken, Job, die redelijkheid heeft plaatsgemaakt voor angst en nervositeit, voor vrees om op de lange tenen van gelovigen te trappen en daarmee de toorn van God over zich heen te krijgen. Het vermogen en de bereidheid om te relativeren, om te kunnen lachen om eigen en andermans vooringenomenheden, de vanzelfsprekendheid van een goede grap, van een harde grap soms is helemaal verdwenen, want de redelijkheid heeft het verloren van compromisloze waarheden die onaantastbaar zijn, immuun tegen elke ondervraging.
Nee, wat eens een redelijk compromis was is verworden tot het inwilligen van een eisenpakket dat letterlijk uit Heilige Boeken is overgeschreven, een eisenpakket dat weinig of niets te maken heeft met legitieme wensen of verlangens van zwakken in de samenleving, van individuen die aan de onderkant van de samenleving bungelen, maar alles te maken heeft met een ideologie die probeert te wortelen en zijn invloed poogt uit te breiden.
Redelijke compromissen zijn enkel mogelijk, Job, als alle partijen de bereidheid hebben om redelijk te zijn, om het argument van de ander serieus te nemen, om water bij de wijn te doen. Het lijkt er voorlopig op dat sommige belangen kunnen worden behartigd zonder dat daar enige vorm van redelijkheid aan te pas komt. De ene partij lijkt te moeten begrijpen en accepteren dat de andere partij in een aantal opzichten niet redelijk hoeft te zijn.
Redelijke compromissen, daar heeft een gebiedende God geen boodschap aan.

Schoorsteenveger | 01-05-10 | 20:07

Equilibrium maar verder kijken dan. #RTL7
.
Fuck Cohen met z'n gezever.

Parsons | 01-05-10 | 20:07

Dostranamus | 01-05-10 | 20:04
Je ziet het verkeerd, zegt ie.

Morkovich | 01-05-10 | 20:05

-weggejorist-

Klaaswitz | 01-05-10 | 20:04

@Rammstein | 01-05-10 | 19:58
Ja. En sindsdien worden politici bedreigd, is een cartoonist door de politie van zijn bed gelicht en is er een politiek proces tegen Wilders. En nog steeds gebeurt er niets qua protest.
Toch denk ik dat er een grens is. En die is vlakbij.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 20:04

Vooral na van Gogh.
Ik kan daar nog steeds zo ontzettend kwáád om worden.
Godverdegodver.

Rammstein | 01-05-10 | 19:58

Word jij maar lekker kwaad achter je peeceetje op een zonnige zaterdagavond...
Ik ga een lekker koud pilsie pakken.

leo de pejo | 01-05-10 | 20:04

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:54
Stom! Dat krijg je ook als de avond goed begint. Koffie met appeltaart. Maar helaas moet meneertje Job de boel weer verzieken.

Morkovich | 01-05-10 | 20:02

Hm, hij heeft zeker een punt. maarja, dat gunnen wij als reaguurders de PVDA natuurlijk niet. *PVV modus voor de komende topics maar weer aanzet*

Groenepuntmuts. | 01-05-10 | 20:00

Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:58
Dat met Goldman Sachs kan dus alleen maar zolang je overheden hebt met regels, vooral wanneer -zoals het een goed overheid betaamt- de regels voor de een meer gelden dan voor de ander.

jack and friends | 01-05-10 | 20:00

En dat zootje met die arrogante opperwindvaan Job Nohen staat bovenaan in de peilingen. Dat geloof je toch gewoon niet?

rien6139 | 01-05-10 | 20:00

@Parsons | 01-05-10 | 19:56
Zembla, zembla. *denkt* Oja, dat programma waarin aangetoond werd dat Wilders Jezus had vermoord.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 19:59

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 19:54
Dat heb ik nooit gesnapt, ik snap het zelfs nog steeds niet: na Fortuyn, maar vooral na van Gogh, dat er geen enorme rellen, protesten en stakingen zijn uitgebroken.
Maar dat is nu niet aan de orde.

Vooral na van Gogh.
Ik kan daar nog steeds zo ontzettend kwáád om worden.
Godverdegodver.

Rammstein | 01-05-10 | 19:58

Nou een markt heeft markt falen. Om als voorbeeld Goldman Sachs te noemen. Nou je zou dus regels willen maken om die perverse bonussen in te perken of zo in te delen dat het niet op korte maar lange termijn bonussen worden uitgekeerd. Zorg er met goed toezicht voor dat zij geen subprime hypotheken kunnen verkopen om daarna te gaan speculeren op de instorting van de huizenmarkt waardoor ze nog meer geld verdienen en daarna gewoon gered worden door de overheid. Dat is regulering, beter en daadkrachtige toezicht. Niet dat de overheid zelf als bankje moet gaan spelen.

Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:58

Dus ... meer immigratie, hogere belastingen, staats schuld loopt op, autochtonen kunnen barsten, straffen gaan omlaag, onderwijs gaat nog verder naar de kloten, auto rijden wordt duurder, ben ik nog iets vergeten?

Hockey | 01-05-10 | 19:57

Zo, Joris, jij bent alert en snel vandaag! (@hero_of_heaven @19:52)

Chiant | 01-05-10 | 19:57

@Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 19:54
Ja maar die gebeurtenissen zijn allemaal de schuld van Wilders. Je weet tog? #Zemla

Parsons | 01-05-10 | 19:56

Vroeger (voor 1970) begreep de PvdA nog dat geld eerst verdiend moet worden.

Boeuf Bourguignon | 01-05-10 | 19:55

Tien jaar geleden waren *redelijke compromissen* gebruikelijk, zegt Cohen.
Dat was dus in het jaar 2000.
Daarna hadden we 11 september 2001, de moord op Fortuyn (6/5/2002), de moord op Van Gogh (2/11/2004), om maar een paar dingen te noemen.
Sindsdien kunnen we compromissenmakers als Cohen missen als kiespijn, naar mijn idee.

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 19:54

Over welke marktliberalisatie heeft cohen het eigenlijk?
Voor zover ik kan nagaan zijn het vooral overheden met regel op regel waardoor het zo'n chaos is.
Maar goed ik ben dan ook niet links..

jack and friends | 01-05-10 | 19:54

Morkovich | 01-05-10 | 19:53
Die kent Job niet.
Probeer eens de Marokkaanse variant.
;

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:54

Waar zijn Henk, Anja en Ingrid gebleven? Hebben die een avondje vrij?

Morkovich | 01-05-10 | 19:53

-weggejorist-

hero_of_heaven | 01-05-10 | 19:52

Nederland tot zijn lippen in de shit. In plaats van het uitgraven van het putje zoekt Cohen op zijn gemakkie naar een knijper voor op zijn neus. Loser.

Peerie | 01-05-10 | 19:49

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:43
Ik ben penis arts.

Rammstein | 01-05-10 | 19:48

Cohen is van de oude PvdA garde. Communistisch dus.

Lord_Crapsalot_II | 01-05-10 | 19:48

Ach, daar is de keizer zonder kleren weer, levend in zijn kleine imaginaire wereld waar socialisten niet massaal (zullen) worden uitgekotst in Hongarije, het perfide Albion en Holland.

lijm11 | 01-05-10 | 19:47

@Arrabinekoeterine | 01-05-10 | 19:45
O nee, sorry. Je hebt gelijk. De bonussen bij de publieke omroep worden inderdaad uit gemeenschapsgelden betaald.

Chiant | 01-05-10 | 19:47

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:40

Kapitalisme 'pur sang' is net zo extremistisch als alle andere extreme ideologieen. Laten we de ogen ook niet sluiten voor de gebreken van het minst slechte systeem. Dat is te makkelijk.
-
Ongebreideld kapitalisme zal uiteindelijk een hele kleine groep rijken en een enorme groep armen creeeren.Dit zogenaamde Laissez-faire kapitalisme leid uiteindelijk tot precies hetzelfde als communisme namelijk. En dat zijn Monopolieposities voor reusachtige bedrijven.
-
En daarom moet je jammer genoeg enigzins reguleren. De mens blijft nu eenmaal de mens. En Utopisch denken daar heeft, de mens, zich genoeg aan bezondigd.

pius | 01-05-10 | 19:47

@Arrabinekoeterine | 01-05-10 | 19:45
Sinds wanneer worden bonussen uit gemeenschapsgelden betaald?

Chiant | 01-05-10 | 19:46

@Chiant

Je slaat de plank mis als je sinterklaasgedrag met subsidie verbindt. De grootste verspilling van geld is: bonussen. Je weet wel: de loonverhoging die de schoonmakers vragen, is minder dan de bonussen van de directie van de NS en Schiphol. Laten we de echte sinterklazen bestrijden: VVD en CDA.

Arrabinekoeterine | 01-05-10 | 19:45

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:40
Minimumlonen?
Werkomstandigheden?

TabulaRasa | 01-05-10 | 19:44

Wantrouwen is juist goed. Paranoia nog beter.
*vertrouwt die hele Cohen niet*

Lewis Lewinsky | 01-05-10 | 19:44

Cohen donder maar op met je Marxistische materialistische armoede en ellende. En donder ook op met je compencerende neutraliteit. Een eufemisme voor islamisering van heel Nederland. Nog liever vreet ik stenen van de honger dan dat ik mijn vrijheid opgeef in jouw islamistisch-socialistische 'heilstaat'. Donder op!

Hanxie | 01-05-10 | 19:44

Pssst, Cohen, doe eens wat aan kosten van de niet-westerse immigratie.

eye | 01-05-10 | 19:44

Ja Job, redelijke compromissen ? Betekend dat men de autotchtone nederlander er ook eens bij gaat betrekken als het om intergratie en staatschuld gaat ? Of betekend dit, dat Nederlanders niet meer zo moeten zeiken als hun rechten en geld ontnomen word ? Betekend dat jij gaat stoppen met vannuit je onderbuik PVV'er zwart maakt voordat ze een woord hebben gezegt ?

Anarki | 01-05-10 | 19:44

@Bloodzone | 01-05-10 | 19:39
Er is geen marktwerking in de zorg. Was dat maar waar.
Om 'Jaimy Fox' een handje te helpen; de overheid ziet toe dat iemand die zich arts noemt, ook daadwerkelijk de vereiste opleiding heeft gevolgd, maar voor de rest geen bemoeienis.
"Ja, maar dan wordt het toch duur, zielig voor arme mensen etc."; waar zijn dan de staatssupermarkten?

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:43

*Uit volle borst zingt*
" 't heerlijk avondje is gekomen, 't avondje van Sinterklaas"
" wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is subsidie"
" 't zal een vreemdeling wezen, ik zal eens vragen naar zijn naam"
" daar wordt aan de deur geklopt, het zal de fiscus zijn"
" O kom er eens kijken, wat ik in mijn loonstrookje vind"
" gooi wat in de huizen, dan grabbelen we als muizen"

Chiant | 01-05-10 | 19:42

Dit ruikt naar een nieuwe TK Peiling.

Ryan+ | 01-05-10 | 19:42

Goedverdoeme, een Allahlose.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:42

Job is Chamberlain 2.0

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:42

Simpel. Gelul.

Boomschade | 01-05-10 | 19:42

En wie redde die banken ook alweer? Ohja, die andere windvaan.

JWT Gnoe | 01-05-10 | 19:41

@Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:37
Dat is dan geen kapitalisme pur sang. Wat moet een overheid dan 'reguleren'?

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:40

Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:37

Yep!

pius | 01-05-10 | 19:40

-weggejorist-

Bloodzone | 01-05-10 | 19:39

Kapitalisme is het beste systeem, of het minst slechte dat is beter geformuleerd. Maar zaligmakend is het niet natuurlijk. Dat is geen enkel systeem. Een duurzaam kapitalisme heeft de voorkeur. Maar hoe krijg je het voor elkaar. Dat is de vraag natuurlijk

pius | 01-05-10 | 19:39

@Zeaui | 01-05-10 | 19:35
Kon je vanavond nog terecht in een kliniek voor een harttransplantatie of reed je zonder file van direct van Amsterdam naar Rotterdam.

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:39

@kapotte_stofzuiger
Het is geen tegenspraak, het is het beste systeem voor economische voorspoed alleen het hoort door de overheid gereguleerd te worden zodat de Goldman Sachs in deze wereld geen vrij spel hebben wat nu gebeurd is. Ik zeg niet de overheid hoort de markt te verzorgen, reguleren betekend regels opstellen. Niet regelen.

Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:37

het maakt niet uit wie het heeft geschreven ( Wouter/Job/Joop ) ze hebben en hadden allemaal stond in de ogen. En willen hun ogen niet open doen voor de werkelijkheid. Net als al die andere linkse mensen

populistische | 01-05-10 | 19:37

Paul Joseph Goebbels. Geen twijfel mogelijk.

Charles de Batz | 01-05-10 | 19:36

Rechtse partijen? dat is flauw JOB. Het PVDA beleid onder paars is met het grootste gemak als neo-liberaal te classificeren. Dus mocht JOB er bezwaren tegen hebben, dan eerst de hand in de eigen boezem graag. Eerst naar jezelf kijken dus. Want dit is weer zeau makkelijk. Straks gaat hij nog zeggen dat rechts de arbeiders in de kou heeft laten staan, je weet het niet.

pius | 01-05-10 | 19:35

Als we echt een vrije markt hadden dan hadden we nu ultramodern openbaar vervoer tegen spotprijzen en niet zoveel semi-overheid die alles wat ze moeten doen alleen maar slecht doen tegen extreem veel kosten.

Zeaui | 01-05-10 | 19:35

Het wordt steeds duidelijker dat de PvdA het spoor compleet bijster is..

OscarWilde | 01-05-10 | 19:34

Rammstein | 01-05-10 | 19:33
Zolang mijn prostaat er niets van krijgt, vind ik het best.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:34

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:32
Schattig hè ?

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:29
Rammstein & van het Tuinpad, in plaats van P&W ?

Rammstein | 01-05-10 | 19:33

Faalend markmechanisme? Die kerel weet niet waar hij over praat. Nederland heeft een socialistische markt, niet een vije markt.

kritiekloze criticus | 01-05-10 | 19:33

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:32

Ik vind zelf het communisme wel wat hebben, maar dan zonder overheidsbemoeienis!

TabulaRasa | 01-05-10 | 19:33

Mooie speech.

mokum4all | 01-05-10 | 19:33

@Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:31
LOL, mooie tegenspraak:
"Kapitalisme is het best werkende systeem maar de overheid hoort alleen streng te reguleren"

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:32

Het interesseert me niet wie het schreef, Cohen heeft gewoon gelijk.

Overigens pleit het niet voor BertBrussen dat hij Den Uyl aanmerkt als mogelijk auteur, want als er nou iemand stond voor een polarisatiestrategie, dan was hij het. Hadden hij en Wiegel dat maar kunnen doorvoeren, dan waren we verlost geweest van het CDA en hadden we de huidige misere niet gehad.

Arrabinekoeterine | 01-05-10 | 19:32

Socialisten die zeggen dat kapitalisme heeft gefaald zijn gevaarlijk. Kapitalisme is het best werkende systeem maar de overheid hoort alleen streng te reguleren maar voor de rest moet je niet met marktwerking bemoeien. Stel goede regels en code's op waar mensen zich aan moeten houden maar zie deze crisis niet als excuus om de overheid de markt te laten overnemen, iets wat die socialisten natuurlijk fantastisch vinden.

Jaimy Fox | 01-05-10 | 19:31

Titel klopt niet. Job wordt niet de roerganger.

Sanglier | 01-05-10 | 19:30

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:28
O, ik dacht dat in een democratie de meerderheid beslist, zolang er rekening wordt gehouden met de minderheid ( de minderheden).

TabulaRasa | 01-05-10 | 19:30

watismuziek | 01-05-10 | 19:17
Wat Ramm zegt.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:29

Dus Job gaat de banken laten vallen als een baksteen. Maar helpt wél de mensen? Zonder banken geen economie, en zonder economie al helemaal geen steun aan uitkeringstrekkerts.

Zeaui | 01-05-10 | 19:28

TabulaRasa | 01-05-10 | 19:26
In een democratie is de winnaar altijd de helft + 1.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:28

lekkere nietszeggende lulkoek speech

ksk | 01-05-10 | 19:28

Bovendien lekker consequent, het was immers Wouter Bos die de banken heeft gered, terwijl "rechtse schreeuwers" juist tegen overheidsbemoeiemis waren.

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:27

watismuziek | 01-05-10 | 19:17
Ja ja ...

Rammstein | 01-05-10 | 19:27

En dan te bedenken dat Gemeente Amsterdam in 2009 maar liefst 3x garant stond in kader van die Maxima-regeling microkrediet voor startende ondernemers....3x... Nee, dit heeft die Heemsteder zelf geschreven met hulp van redacties DWDD, P&W & Nova soort populistisch nieuw (s)links).

Zoek_ook | 01-05-10 | 19:26

Hij heeft gewoon gelijk in de eerste helft van het stukje.

TabulaRasa | 01-05-10 | 19:26

@eye | 01-05-10 | 19:24
[X] premier :Geert Wilders

Klinkt mij beter.

d_2k | 01-05-10 | 19:26

@eye | 01-05-10 | 19:24
I like it:)

Be de Laer | 01-05-10 | 19:25

aha, nog een vloedgolf aan goede bedoelingen...

zoalshetis | 01-05-10 | 19:25

Wie het ook geschreven heeft, ze snappen er nog steeds niets van.

d_2k | 01-05-10 | 19:24

wat hij nog steeds niet snapt is dat de 'extreme standpunten' het directe gevolg is van het pamperen van 10 jaar terug

huppelkudtje | 01-05-10 | 19:24

Er is een verschil tussen compromissen sluiten (prima), polderen (irritant, maar vooruit) of complete besluiteloosheid c.q windvaantjesgedrag (dodelijk): "wel of niet Afghanistan, wel of niet kilometerheffing, wel of niet HRA beperken" etc.

kapotte_stofzuiger | 01-05-10 | 19:24

Uw wereld is mijn wereld niet meneer Cohen.

Hoogmoedige Clojo.

Teun van het Tuinpad | 01-05-10 | 19:24

Hoezo "aankomend premier"?
Bij de Europese verkiezingen heeft de PvdA zwaar verloren en bij de afgelopen
gemeenteraadsverkiezingen is de PvdA bijna gehalveerd.
[X] premier :Neelie Smit Kroes
[X] burgemeester 020 :Ivo Willem Opstelten

eye | 01-05-10 | 19:24

'roekeloos gedrag' Job? ik neem aan dat hiermee 50jr pdva beleid wordt bedoeld?

varkensrollade | 01-05-10 | 19:23

Schrijver van de speech is : van Jeauleau.

CoffeePatch | 01-05-10 | 19:23

Cohen ga thee drinken bij je vrienden linkse slinkse sul.

Eskeep | 01-05-10 | 19:23

Tja, net zulk dom en wazig geleuter als rechts en wilders dus.
Met het verschil dat er geen mensen met een ander geloof gedemoniseerd worden en het land uit moeten.

captainobvious | 01-05-10 | 19:22

Geschreven door Job persoonlijk, zie de verwijzingen naar recent. Kan ook van Kereltje Pechtold zijn.

cugel | 01-05-10 | 19:22

Heel erg bommeliaans - met moet van Marten Toonder zijn!

spuitje11 | 01-05-10 | 19:22

Het contrast tussen Cohen's onkunde van economische zaken aan de ene kant en de felheid van zijn uitspraken daarover aan de andere kant is opmerkelijk.
Hij zegt te willen verzoenen, maar mensen die niet links zijn worden door hem voor rotte vis uitgemaakt, zonder zelfs maar onderbouwing of een poging tot nuance.

JoopRe | 01-05-10 | 19:21

En weer worden we in de armen van de PVV gedreven

obapa | 01-05-10 | 19:21

-weggejorist en opgerot-

Elkerlyc | 01-05-10 | 19:21

Broodje slap vlees. Zijn al 20 jaar aan het bewind en hebben Nederland aan de rand van de afgrond gebracht, maar echt beste kiezer, dit keer gaat het ons lukken. We moeten terug naar 20 jaar terug toen jullie niet aan het bewind waren.

D.Bader | 01-05-10 | 19:20

-weggejorist-

pipilangkous | 01-05-10 | 19:20

Maar... gelukkig is @ajboekestijn at the scene.

Nee dus! | 01-05-10 | 19:20

Ik zie hier ook de hand van de tweede presentator van DWDD in. Rottenberg.

Nee dus! | 01-05-10 | 19:19

Zucht.

Parsons | 01-05-10 | 19:19

Kan geschreven zijn door iedere pseudo-intellectuele zelfingenomen 'progressieve' lapzwans zonder ruggengraat.

Vliegenvanger | 01-05-10 | 19:18

ik ga emigreren als cohen president word.

watismuziek | 01-05-10 | 19:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl