
De rechter heeft de 'vuilnismanagers' van Amsterdam zojuist toestemming te geven om te staken tijdens koninginnedag 2010. De gemeente Amsterdam
vindt de actie onverantwoord en probeerde de staking middels een kort geding te voorkomen. Maar helaas. Het is de vakbond Abvakabo gelukt om de mensen met het allermakkelijkste baantje van Nederland op te stoken. Makkelijk ja. Want overal in 020 stikt het van de vuilnis. Speurwerk, inzicht of vooruitdenken is niet bepaald nodig. Iedereen kan vuilnisman worden. Dus probeer Amsterdam als het even kan, te mijden. Het gaat vies worden, het gaat goor worden, het gaat er een broeinest van ebola en andere vieze gore ziektes worden. Koninginnedag gaat zo'n 300 ton afval opleveren. Op
Flickr wat inspirerende beelden van 'garbage strikes'. (foto: vuilnisstaking Athene van vorig jaar)
Reaguursels
Inloggenyes vet cool zo wordt kwiensday in Amsterdam één grote tyfusbende.
Nou ja, nu is naast het station iets minder schoon, ook de straat iets minder schoon. Ik ben blij dat ik niet in die kudtstad woon.
@azoturie
Alleen Vlaanderen. Wallonie is een puinhoop. Hoewel het er wel een stuk leuker is dan in het rijke deel.
Nadat ze hebben ontdekt dat je Nederlands bent en geen Vlaam, anders praten ze niet met je of alleen niet te volgen Frans. Als je van vervallen steden houdt is Liege een must.
Gaat het nou wel of niet door? Zo niet, okee top. Zo ja, en dan? Er gaat een mega teringzooi zijn, en niemand die het opruimt. En dan? Effe Napels bellen dan maar?
kijk.. das lief, de eerste tekenen van sociaal verval.
Sanglier | 24-04-10 | 13:19
-
Ik weet niet waar u in Marokko overal geweest bent, maar réken maar dat in de grote steden de vuilophaaldiensten werken. Zelf in steden ver achter de Atlas zijn de straten schoner dan in Nederlandse steden. Nu is dat niet zo heel moeilijk, dat is in België en Duitsland al zo, maar toch.
Lui volk die vuilnismannen en ik kan het weten, ik ben er 1 geweest.
Het is volledig terecht dat ze gaan staken, want ze ruimen immers wél de ROTZOOI van een ander op!
zet de werkelozen maar aan het werk dan...
Jaaaaa, lekker een paar weken laten liggen dat vuil. Amsterdam gaat zo steeds meer op marokko lijken.
Het verbod is alleen afgewezen omdat de vakbond de staking formeel nog niet heeft aangekondigd --> de rechtbank kon daarom nog niets verbieden. Er staat dus nog niets vast.
Benji_de_Hond | 23-04-10 | 20:00
Een staking verbieden zonder dat er een datum vaststaat is dus prematuur. Als er daadwerkelijk een datum vaststaat kan de rechter een nieuw oordeel geven.
Dus redactie, doe eens de realiteit niet verdraaien.
stinkt toch wel in Amsterdam dus die afvalberg maakt dan ook niets uit.
Wat een afgang. Ik zou zeggen amsterdammers: maak er zo'n groot mogelijke puinhoop van. Dan wordt het overwerken en zullen ze het volgende keer wel uit hun hoofd laten om de koninginnedag te misbruiken voor chantage.
Zeg Hoxa, je vind baantjes wel erg snel gemakkelijk.
@Bos Hout | 23-04-10 | 20:53
Et voila, waarom wordt er op politici gespuugd dan? Omdat ze het land naar de klote helpen, vaak liegen, draaien en dus onoprecht zijn en dat zijn toch echt de hogeropgeleiden waar we zo veel respect voor moeten hebben, braaaaak.
Amsterfail, jullie stemmen toch zo graag links? Veel plezier daar.
Zit toch anders dan men denkt. Gemeente Amsterdam heeft geld beschikbaar gekregen van het Rijk om salarissen ambtenaren te verhogen in Amsterdam (inflatie verhoging). Deze ambtenaren hebben er al 5 jaar niets bij gekregen en het geld wat gestort was is door de Gemeente Amsterdam voor andere dingen gebruikt, geldverslindende projecten als Noord-Zuid lijn en Fusie Stadsdelen hebben de gemeentepot behoorlijk doen interen. De enige die nu nog hun nek uitsteken zijn de gemeentreinigers want de kantoorpikkies durven blijkbaar niet te staken en laten letterlijk en figuurlijk het vuile werk aan de reinigers over.
schoonmaker het makkelijkste baantje me achterwerk.. beetje woordjes typen is veeeeeeeel moeilijker.. och och
Zeg Hoxha, als je nu eens iets minder zuipt vóórdat je zo'n artikel in je macbook ramt, misschien staan er dan wat minder fouten in.
Rammstein | 24-04-10 | 00:47
Ik denk zomaar dat er een generatieverschil tussen ons zit - dat weet ik haast wel zeker. Nu ben ik een Enorme Bruggenbouwer en altijd benieuwd naar wat er in allerlei jeugdige hertjes omgaat, maar ik kan het niet altijd volgen. Jij wel?
Ben topic hoger aan het ouwehoeren over niks, met heel veel ..............
*Eigenlijk kan een mens maar beter dood zijn*
mark twain | 24-04-10 | 00:14
Jij kan 't weten.
Heads or Tails | 24-04-10 | 00:15
www.youtube.com/watch?v=Xqypqm8dTus
Stom eigenlijk. Als de vuilnis heren & dames straks weer aan de slag gaan zal het flink aanpoten zijn. Hernia's, hier en daar een rattenbeet en flink neuspeuteren. Geeft reeds weer het IQ aan van dit soort knechten. Maar als ze slim zijn wachten ze nóg een paar maanden, dan krijgt het afval vanzelf pootjes en zijn er geen vuilnis heren of dames meer nodig. Oplossing is nabij! Geef het wat tijd, dat is met alles zo.
vuilnismannen die nu aan het staken zijn in amsterdam en dit ook op 30 april en de dagen daarna zullen doen.
Wat zijn jullie een stelletje Gore, Vieze, Smerige, Stinkende vuil(nismannen)e
Tring leijers!
30 april ben ik jarig, en wil ik dat waar ik ben geboren en getogen er dan ook spik en span uitziet!
Haal die kudgeintjes maar op 5 mei of op je eigen verjaardag uit, u no good for nothing... get a real job.
ik zeg allemaal ontslaan, met een "'goude" bezem in hun reet.
Maar aan een NZ lijn geven ze hier in mokum graag 2x zoveel uit. Frappant is wel dat WOZ waarde van mijn huis in een jaar tijd met 25% gestegen. Dus ben er al wel achter wie de gaten mogen dichten....
-te
mark twain | 24-04-10 | 00:20
En van jou zijn er ook veul en veuls te veel.
Maar aangezien jij in mijn optiek de grootste relnicht/onruststoker van GS bent, heb ik waardering voor je (of u als u beledigend te ge-vouvotroieerd wilt worden)
Gut. Twee zaken die men ook zonder staking der vuilnispersonen moet mijden, Koninginnedag en Amsterdam.
@wakere_nederlander 00:06
Haha; van jouw soort hebben we er veel en veels te veul. Daarom gaat het zo kut met ons land.
Heads or Tails | 24-04-10 | 00:15
Onschuld.
Ik was overal jammergenoeg te snel achter.
Dus je hebt gelijk.
mark twain | 24-04-10 | 00:14
Krijg jij hiervoor betaald???
Rammstein | 24-04-10 | 00:03
Onschuld, Rammstein. Wie weet nu eigenlijk wat hij doet als de hormonen door z'n lichaam gieren? Soms is het geloof ik maar beter om niet nu te weten wat je later weet.
De simpelste baan is het schrijven van ouwehoerstukjes op GS.
On topic: Gans het raderwerk staat stil als uw machtige hand het wil. Go vuilnismannen!
Parsons | 23-04-10 | 23:40
Wat zou het prachtig zijn als er een rechtse regering mogelijk was zonder de PVV en CDA. Maar dat zal nooit gebeuren!
Voor een weldenker als wakkere_nederlander is het politieke aanbod zeer schamel.
Het is niet kiezen voor kwaliteit maar voor de minst slechte.
Je vindt het misschien vreemd maar ik zal voor mijn geweten moeten stemmen op mijn zielmaat Geert Wilders.
Maar in het huidige politieke spectrum hoop ik dat de VVD zal gaan regeren met Rutte als MP.
Maar het zal wel weer een coalitie worden met het godsdienstwaanzinnige CDA!
En als JPB weer prime minister wordt dan ga ik verkassen naar Zuid Brabant.
maakt
Heads or Tails | 23-04-10 | 23:57
Yep, het scenario is zo goed als compleet, de extra kus krijgt een scène apart.
Oké, even een dooddoener: zou je toen hebben geweten wat je nu weet ...
www.youtube.com/watch?v=wrivjzw0RlI&am...
necrosis | 23-04-10 | 23:55
Oh, wat gek. Als iemand tegen mij hatelijke opmerkingen maak doe ik juist alle mogelijke moeite voor hem.
Rammstein | 23-04-10 | 23:42
't Is allemaal hartverscheurend, als je d'r bij stil staat. Dat doe ik niet alle dagen, want dan zou ik knetter worden en dat ben ik al - ik hou graag nog iets over om naar te streven.
Zoiets dan, geliefde. Er zijn dingen die ik niet vergeet, zeker niet dingen die een vrouwtjesdiertje zomaar doet, gewoon omdat ze way down een schat is (wat ze zich verder ook allemaal in d'r malle hersens haalt, niet speciaal op jou doelend overigens, qua malle hersens - hebben we ook niks aan, hersens). Een extra kusje lijkt me wel op z'n plaats hier, de rest mag je er bij verzinnen - je kent me intussen wel een een beetje.
*Roken, mezcal, topic hoger kijken gaat*
@Heads or Tails 23:23
Ik heb juist een pesthekel aan (voornamelijk) vrouwen die hun kroost met de auto naar school brengen die wel 500 meter van huis ligt.
Gaat zo'n miep ook nog eens voor steekparkeervakken staan met haar truttenschudder om bij te beppen met een andere moeder over koetjes en kalfjes.
Uiteraard precies op de plek waar ik geparkeert sta en die plek wil verlaten om te gaan werken.
Wanneer je vriendelijk vraagt of ze haar auto even een paar meter verder kan zetten omdat ik weg moet wordt niet gereageerd.
Als ik dan vertel dat ik centjes moet gaan verdienen om haar kinderbijslag te kunnen betalen....... als blikken konden doden......
@Parsons | 23-04-10 | 23:40
-
Retoriek is meestal niet de oplossing...
-
Koninginnedag is de enige dag dat je alle overbodige zooi zonder boete van de miljeupliesie op straat mag pleuren. Dus als je je gevaarlijke afval kwijt wil, dump het op Koninginnedag in Napels aan 't IJ. Beter kan je de duurste uitkeringstrekster van Nederland niet eren!
Heads or Tails | 23-04-10 | 23:38
It all comes screaming back to me now .....
www.youtube.com/watch?v=qHYOXyy1ToI
@wakkere_nederlander | 23-04-10 | 23:37
Des Geenstijls is altijd leuk natuurlijk, maar daar hebben we in Den Haag geen reedt aan. Het is verkiezingstijd. Als er ooit een kans was geweest (of misschien nog is) om een rechtse regering te krijgen is het deze tijd wel. Met zo'n partijprogram is dat kansloos. En dat is denk ik een gemiste kans.
Parsons | 23-04-10 | 23:38
Geen idee eigenlijk. Ik heb er geloof ik ooit eens iets leuks op gezien, maar ik heb hem niet in mijn zapservice sitten.
Rammstein | 23-04-10 | 23:26
*Voor altijd geliefde is*
www.youtube.com/watch?v=Q5TqcFqSTzo
't Was het liedje dat de hele tijd door m'n hoofd zoemde toen ik voor het eerst een buitengewoon lief diertje had ontmoet, dat haar goodies met de intense liefde kon delen zoals je dat zo kunt hebben als je een jaar of 16-17 bent. Weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.
@Rammstein | 23-04-10 | 23:31
Kwaliteitszender Arte?
.
*wegduikt*
de=te
Parsons | 23-04-10 | 23:30
Hmm als de azijnbode Wilders afzeikt valt het niet echt op.
Maar serieus ik zie Wilders als een dappere reaguurder die op een redelijk subtiele manier de boodschap van de waarheid aan de man probeert te brengen.
(en vergeet niet met alle risico's van dien)
Natuurlijk is hij wars van politieke correctheid maar dat weet hij de camoufleren door dit soort abusieve vormfouten. Dat is zeer des GeenStijls.
@Parsons | 23-04-10 | 23:30
-
Wat had ik opgemerkt?
-
De lachjurk van 29miljard. Waarom zit die man nog niet in de bak? #P&W
Parsons | 23-04-10 | 23:29
Jij begint over het nieuwe topic ..... en dat gaat over ..... snap je dat ?
@wakkere_nederlander | 23-04-10 | 23:29
Heh, ja, maar dan had een of andere VK lutser het wel opgemerkt.
@Rammstein | 23-04-10 | 23:27
Jij zegt 't, ik ben er niet van.
Parsons | 23-04-10 | 23:27
lol
Frists Wester had geweaun z´n smoel moeten houden.
@Bos Hout | 23-04-10 | 23:24
Ik hoop met je mee.
@wakkere_nederlander | 23-04-10 | 23:22
Het zal door de kiezer niet begrepen worden. Daarom dom. Dat bedoelde ik te zeggen.
@wakkere_nederlander | 23-04-10 | 23:24
-
Goedzo..
-
Parsons | 23-04-10 | 23:26
Incest-porno ?
www.youtube.com/watch?v=fFOHJAuMP-E&am...
Deze ?
@Rammstein | 23-04-10 | 23:21
En niks verder. Zullen we het over porno hebben?
.
*naar boven verhuizen doet*
OT hee KELTISCHE MUZIEK bij P&W!
(en die domme Paul Witteman noemt het country)
Heads or Tails | 23-04-10 | 23:23
Ja maar ....... ik vind het zo'n zenuw-lied.
cekars | 23-04-10 | 23:16
Dat kan ik ZEKER hard maken cekars!
Nieuwe peiling: www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Rutte gaat premier worden. Frits zegt 't. Ik ook.
Nu is het dan zo dat ik in 020 woon en dat die vuilnisophalende ambtenaren er kennelijk een bijzondere aardigheid in hebben om zo rond de ochtendspits rond te gaan rijden, iedereen hinderend die naar z'n werk wil of z'n kinderen naar school wil brengen.
In de grote stad Parijs begint de schoonmaak rond 04:00-05:00 en heb je dus geen last van dat gajes. Geef die mensen er 5% bij en laat ze wat vroeger opstaan - zoveel missen ze ook niet als ze de late-night uitzendingen moeten missen.
Niet voor niets is er het bekende liedje over Parijs dat het vijf uur is en de stad wakker wordt - alsof een stad wakker kan worden, enfin. Mijn Portugees is niet zo goed, bovendien ben ik lui, maar degene die het liedje youtubet is voor altijd mijn geliefde (Hohoho! we blijven wel hetero hè!).
necrosis | 23-04-10 | 23:18
Maar het hoort toch bij je werk...
Parsons | 23-04-10 | 23:13
Nee Parsons ik denk dat Frits Wester het verkeerd uitlegt.
We herdenken op 4 mei niet alleen de slachtoffers van Nazi Duitsland maar ook alle andere gevallenen waaronder de slachtoffers van het communistische Rusland die ook zeer talrijk waren.
Ik ga er van uit dat Wilders daar op doelt. Maar natuurlijk zit er een cynische toon in die regel. Da's mijns inziens het charmante van Geert Wilders: een lekker sarcastische ondertoon. (want alleen zwaar bewaakten kunnen zich tegenwoordig nog bedienen van sarcasme en ironie)
Parsons | 23-04-10 | 23:01
Eh ... ??
trouwens, www.flickr.com/photos/alfredng/3749408...
ik zou zeggen open sollicitatie voor de ondernemende schoonmakers!!
Parsons | 23-04-10 | 22:57
De boobquake!
@Nacho_Vidal 23:02
Ik ken daar een goed voorbeeld van, een "vriend" van mij had een hele oude boerderij "gekraakt" (dat pand stortte zowat letterlijk in).
Pissen deed hij op een plee waar geen water meer uitkwam (stel je de pisgeur eens voor...)
En poepen deed hij op een emmer met een plastic zak erin, na de grote booschap zak eruit, dichtknopen en in de kliko.....
gadverdamme wees blij dat je gvd een goedbetaalde (voor wat het is, zeker!!) baan hebt
@wakkere_nederlander | 23-04-10 | 23:11
-
Zeau, interessant zeg. Kan je dat hard maken?
-
Het is weer eens de greaute PVDi-show bij P&W.
@wakkere_nederlander | 23-04-10 | 23:11
Wester heeft gelijk. Slaat werkelijk helemaal nergens op om dat tussen haakjes te zetten. Net zoals "Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes." op pagina 15. Dom.
@Rammstein 22:56
*doneert liter azijn zonder augurken*
#P&W
Wat is er eigenlijk mis met het herdenken van de slachtoffers van het (nationaal) socialisme?
Bukoswski | 23-04-10 | 23:03
Met alle respect, ik wil niemand tegen wat dan ook aantrappen. Maar ze kiezen er toch zelf voor?
Ik heb geen idee wat voor werk u doet, maar staking houden en daarmee bepaalde delen van de economie plat leggen.... getuigd dat niet van kortzichtigheid??
Jaha, ik weet het, en dit en dat..
Krakerts zijn ook vóór een staking
www.ravagedigitaal.org/2010/t03/toesta...
willen zowiezo niet werken
Boslim alert. #P&W
Wat fritsspits | 23-04-10 | 22:38 zegt. Hoxha, hierro heb je een bezem en laat maar zien wat u kunt! Vuilnismannen succes met jullie staking!
necrosis | 23-04-10 | 22:59
Ach zoveel respect (die ze ondanks alles verdienen) is toch logisch, stel dat we het zonder sanitaire voorzieningen zouden moeten doen, of zonder riolering?
Schuld ook.
.
@Rammstein, eens.
.
Dit dan? bit.ly/cV7O7C
@Parsons | 23-04-10 | 22:57
-
Gaan we lekker de Vaginale Geschillencommissie in het leven roepen..
-
Parsons | 23-04-10 | 22:55
Compost met knoflook, dat is het idd.
@ mezelf
+ hij
@fritsspits 22:38
Inderdaad, dikke respect voor vuinislieden, ze behoren niet tot de grootverdieners van dit land maar ruimen de achteloos weggegooide troep van "betergesitueerden" achter hun reedT op.
Zonder vuilnismensen had NL eruitgezien zoals in DenHaag vroegâh, Hageneizen kennen de locatie Gaslaan waarschijnlijk nog wel (vuilverbranding)
Een wasknijper (of gasmasker) was geen overbodige luxe daar.
Hojatoleslam Kazem Seddighi... Hoe lang zou hij zijn....
1. Hoe lang houd het vol in gevecht met Parsons..
2. Vind hij varkensvlees lekker?
Het is de schild van de vrouw natuurlijk. www.telegraaf.nl/buitenland/6561994/__...
Parsons | 23-04-10 | 22:55
Tè flauw, echt.
@Vieze Tonnie | 23-04-10 | 22:51
Typische hoofddoekjes geur.
@Parsons | 23-04-10 | 22:48
-
Hoi-
-
Parsons | 23-04-10 | 22:48
Jep, joris staakt mee, de stank hier is nu al niet meer te harden.
Parsons | 23-04-10 | 22:48
Nee, we gaan het nu over wat anders hebben
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:48
Fijne avond!
Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:44
Welnee, nu niet.
Eerder een kaasplankje of wat anders.
;)
*Mevr Teun gezelschap houden gaat*
-out-
De hele avond over vuilnis praten. Dan is dus eigenlijk alles on topic?
@all
Ik lees toch echt "vuilnisstaking" in de kop en geen "vuilnismensen m/v staking".
Ik vraag mij dus af wat een vuilnisstaking is, wat gaat vuilnis op 30 April/ 1 Mei NIET doen wat vuilnis daarvoor WEL deed.
@Prof. Hoxha
Heb ik het goede antwoord gegeven? win ik nu een avondje met stickermeisje?
Vieze Tonnie | 23-04-10 | 22:43
Moesjios Graasias.
Zo zie je maar, uit iedere klap ontstaat wel iets moois.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:43
Maar serieus, op dit tijdstip Wagner...?
Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:42
Diepvries zul je bedoelen.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:36
Jawohl! Smells like victory...
Vietnam is een bron van inspiratie voor componisten: www.youtube.com/watch?v=VxVkXj26qds
Maar heeft nacho nog wat stuitermuziek?
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:39
Tsjah, Wagner....
enige Wagner die huize Nacho kent...
Wat een diepgang...
*dikke lach* @ Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:37
Ja ja Prof Hoxha, iedereen kan vuilnisman worden, maar niet iedereen wil dat.
Respect voor de Vuilnisman/vrouw.......!
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:34
picnicb.ciao.com/de/156180565.jpg
Ditte?
Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:31
Geen idee maar ik snap je wel.
@ Tonnie
www.youtube.com/watch?v=sx7XNb3Q9Ek&am...
Vieze Tonnie | 23-04-10 | 22:26
Thanks.
Maar heeft u ook iets van Wagner ?
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:31
Managers gebruiken moeilijke woorden
cekars | 23-04-10 | 22:26
Hallo zeg, weet u wel hoelaat het is.
* "al die moeilijke woorden" mompelt*
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:29
Precies, reaguren is soms best verlichtend
Maar Mark Twain maakt de boel soms zwichtend (is dat een woord)
Afijn, iedereen naar zijn zin?
Ik gooi er straks nog een plaat in :P
Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:23
Zo is het maar net.
Voorkomt huiselijk geweld, straatterreur en wat niet meer zij.
Eigenlijk is reaguren nog zo slecht niet.
Stel je voor, een staking onder het reaguurdersbestand.
Daar wordt het straatbeeld niet vrolijker van.
*zich een zuigende mark twain in het verkeer voor de geest haalt*
Vieze Tonnie | 23-04-10 | 22:26
Ik zocht gewoon voor de gein, maar het bestaat echt;
www.youtube.com/watch?v=TVTowaaGopE
@Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:15
-
Lijdt u nog niet aan beroepsdeformatie dan?
-
Quuick & Dirty | 23-04-10 | 22:24
Wel scheiden he
Niks mis met een paardenclub.
@Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:20
Joepie Teun mag laat opblijven vanavond. Polonaise!
www.youtube.com/watch?v=RQSw61zcIw0&am...
Ik neem mijn vuil, verfresten, oliefilters, in een grote plastic zak met daar bovenop een paar pluus beren, zgn handel. De hele zaak zet ik bij een landelijk bekende Groen Linkser voor de deur en ga dan met mijn telelens staan wachten wat er gebeurd.
Elisabeth2 | 23-04-10 | 22:18
;)
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:21
Idd, eikels...:p
Beetje bijdehand gaan doen... :)
Moet toegeven dat ik de laatste tijd ook niet alles volg hier, maar zo nu en dan ff lekker reaguren...
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:15
UBERLOL.
Dan maar ff een 'lekker' nummertje
www.youtube.com/watch?v=epKA99FDD_A
Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:20
Idem.
*plop*
Nacho_Vidal | 23-04-10 | 22:18
Je moet er toch niet aan denken dat reaguurders zoals puckje in staking gaan en potverdrie tegels van je gaan overslaan..
De horror.
Zat ik nèt lekker klaar om, als enige dacht ik (hihi), die gore, overbevolkte, altijd stinkende rotstad af te zeiken staat het allemaal hierboven al genoemd.
Het is waar: Amsterdam moeten ze afbreken en, door het Noord-Zeekanaal door te trekken er een vismeer van maken; dat was het ooit en is veel beter dan wat het nu is.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:15
Trouwens, nog gezellig dat je er nog bent
*proost*
puckje | 23-04-10 | 22:09
Niet meteen zo'n grote mond opzetten jij.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:15
Lol
amsterdam heeft toch ajax, het super schoonmaakmiddel. Dus als ze dat elftal nou is een keertje wat zinnigs laten doen i.p.v. stom achter een bal aan te rennen.
puckje | 23-04-10 | 22:13
Nou, bedankt.
Ofzo.
( heeft u werkelijk alle 143576 tegels gelezen ? )
-wow-
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 22:05: is het zinnigste dat ik tot nu toe van je hier heb gelezen. Avakabo sucks idd!
Koninginnedag afzeggen, volk boos op vuilnis mensen. Niet werken? Geen feestje...
Dubbele Halve Zool | 23-04-10 | 22:08
Zeg dubbele halve zool, waar ziet u al die onbehoorlijke verwensingen ?
Elisabeth2 | 23-04-10 | 20:21: dan weet je dus ook dat Zuid een tamelijk groot gebied beslaat. Dus waarin Zuid precies heb jij gewoond? Want niet doen alsof jouw stukkie 'Zuid' voor geheel Zuid staat.
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:48
Zeg ik goedverdoeme eens wat, gaat u iets nuttigs doen.
Blijf dan aan die denkbeeldige tafel zitten en staak ( haha *kuch* ) je strijd niet.
Ouwe werkweigeraar.
Zoals gewoonlijk over iedereen die zeikt op schoonmakers/vuilnismannen:
OF het zelf maar eens een half jaar gaan doen OF je bek houden. Vuilnismannen halen op wat JIJ weggooit, de hele dag, elke dag. Hardstikke belangrijk werk in een samenleving met een wegwerp-cultuur. Vuilnismannen doen eerlijk en hard werk en zitten de hele godganse dag in gore troep te wroeten, om de samenleving leefbaar te houden. Ik heb meer respect voor vuilnismannen dan voor een willekeurige klojo op kantoor, die vanachter z'n laptop op de minderverdiener zit te kankeren.
Gieltje | 23-04-10 | 21:49
Ja lekker laten we die Oosteuropeanen behalve een riant deel van de afdrachten aan Europa ook gelijk onze banen maar geven..
Verder vind ik dat ambtenaren geen stakingsrecht zouden mogen hebben.. Dat dan weer wel.
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:48
De enige vooruitgang bij die Bonden betekent blijven hangen in het oude en zorgen dat je als bestuurder kunt blijven zitten waar je zit.
De Vakbonden zijn paarden waar de slager niet eens worst van wil maken.
Voer voor de honden, meer niet.
De vergelijking met boze, blanke, sjek rokende Boomers is dan snel gemaakt.
Ik denk dat we weinig verschil zullen merken met die vuilnisstaking
Mooi affiche voor Nederland, zo tijdens de Giro 'D Italia...
Elisabeth2 | 23-04-10 | 21:56
nou!
Het is wel LOL voor de grachtengordelmensen na 30 april.
Gofferdegoffer. Gaat. Het. Meuren. In. 020.
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:48
Hopelijk heb je geen hulp nodig met luiers scheppen....:p
Ach geef die vuilnismannen die euro's toch. Als het teveel gaat kosten dan doe je het werk toch gewoon met wat minder vuilnismannen. Kunnen die onderknuppels ook eens aan het werk. Gaat daar allemaal veel te makkelijk.
Die schoonmakers moeten niet zo zeiken, er zijn waarschijnlijk zat oost Europeanen die het zelfde werk wel voor het zelfde geld zouden doen. Gewoon dreigen met ontslag dus.
Was zomaar weer eens een topic waarin wat standpunten konden worden uitgewisseld en zelfs de powerplemper pus sang kwam heden verder dan LOL en gheghe. Waarvoor dank, gaat iets nuttigs doen 'out'
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 21:37
En de toeters natuurlijk.
Maar laten we wel wezen Teun. De helft van de turken en marokkanen die vorig jaar hun baan kwijtraakte, was blijkens hun inzet het het hele jaar in de ramadan, sprak de taal niet of wilde geen handen schudden van vrouwen. De andere helft werkte gewoon hard, zelfs tijdens de ramadan, maakte af en toe een gezellig praatje makt niet uit met wie, en deed ook niet moeilijk over die vrouwelijke collega of homoseksuele chef. Die mensen raakte wel hun baan kwijt, omdat een oudere, witte, luie kerel met een vette pens, die toevallig ook nog een FNV- of CNV-lid is, die in iedere zin Nederlands het woord kanker moet laten vallen en die alleen maar o zo gezellige praatjes loopt te maken bij alle vrouwen die hij tegenkomt, daar mag blijven zitten van diezelfde CNV en FNV. Echt, de grootste vijand van de integratie zijn de vakbonden.
Amsterdam zal stinken!
www.ravagedigitaal.org/2010/t03/toesta...
Lekker boeie
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:44
Wees dan ook redelijk en blijf aan de tafel zitten.
We praten hier niet over wel of geen eten hebben.
Toch ?
ik weet nu al wie de lachende derde is. ouke baas!
die heeft de wagens en kan aan het personeel komen. dikke klapper. vet betaald door de gemeente. doen ze overigens elk jaar al. maar dit jaar is het natuurlijk helemaal toppie. waarschijnlijk gaat die linkse pvda rechter snel met pensioen.
vuilnismannen verdienen goed en ze mogen geen strafblad hebben :')
Nog even voor de duidelijkheid:
-Nederland hoogste loonkosten Europa
- loonsverhoging betekend gigantische werkloosheid. De werkgever zoekt jonger goedkoper personeel.
- Door een baan ontwikkel je jezelf. Je kunt als migrant de taal leren, Je leert mensen kennen, plezierig niet van anderen afhankelijk te zijn.
Nu deze uitspraak van de rechter. Het moet juist gericht zijn op PARTICIPATIE werken werken meedoen!
Dick Passchier | 23-04-10 | 21:39
Denkt u niet dat de vakbonden haar langste tijd wel hebben gehad ?
Het enige waar Agnes J. nog voor moet vechten is een slankere lijn.
Meer niet.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 21:40 Het actiewapen wordt hier inderdaad, door de laatste decennia heen, zeer beperkt ingezet. Wel effectief overigens deze strategie, we hebben het pers lot van rekening met de verdeling van de welvaart redelijk voor elkaar. (Bonussen en andere excessen zijn van meer recenter tijden)
Ach ze moeten niet zeuren,vuilnisman zijn is best een spannend beroep toch?
Soms vind je een zak vol drugsgeld,een laptop met gevoelige shidt of een lijk..
En de laptop en het lijk bellen we natuurlijk de pliesie voor hmmm.
'Leuke *kuch* golden oldie film trouwens - 'Men at Work' - www.youtube.com/watch?v=5GAYeXRRYqs&am...
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:35 Tsja, toch maar even de geschiedenis van de Nederlandse vakbeweging er op na slaan als ik u was. Er is op initiatief van vele werknemers voor u veel verbeterd in de arbeidsverhoudingen in 0031. Eerlijker verdeeld zo u wilt. Tegenwoordig noemen wij types als u 'freeriders' want u heeft waarschijnlijk nooit een toegeworpen loonsverhoging geweigerd. Vroegah, bij de grote sociale stakingen, noemde men u en uw gelijken 'gehaktbal'.
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:38
En kijk eens hoe die landen er voor staan.
Nee, met staking lossen we het wel op.
*kuch*
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:35
Lekker afgeven op de vakbond. Maar hoe ben jij aan je 5 daagse werkweek, je vrije zaterdag, je vakantiedagen, veilige werkplek, je middagpauze en je koffieautomaat gekomen denk je. Of ben jij het die mijn Nikes in elkaar lijmt?
Und wo ist Job? Ome Job zit inmiddels veilig en wel met zijn spindoctortjes en boezemvriendjes uit het Rifgebergte gezellig ouderwets Hollands te ganzenborden. Of monopoly met de dirham als overheersende munteenheid om het multiculturele aspect niet onderbelicht te laten.. Lumineus is niet de juiste benaming voor de toestand waarin onze vader Marius J. Cohen onze titulaire hoofdstad de rug toe heeft gekeerd. Astrant als de DOERAK is!
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 21:33 Toch noemen beroepsonderhandelaars het zo. In 0031 wordt nauwelijks gestaakt, de gemiddelde staking duurt korter dan een dag. Over 1880 werkbare uren per jaar wordt slechts enkel minuten gestaakt. In de 'knoflookregio's' ligt dat even anders.
staken is zo hopeloos zielig zwak van de bond.
hier verliezen ze alleen leden mee, en verliezen credits, respect en geloofwaardigheid.
kom op zeg
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:35
Vergeet de gratis petjes en vlaggetjes niet.
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:21
Ik ben zelf vuilnisman geweest en ik heb nooit mijn cao doorgespit en aangezien ik waarschijnlijk de slimste en hoogst opgeleide vuilnisman ooit was, ga ik er gemakshalve vanuit dat er geen vuilnisman is die iets snapt van collectieve loononderhandelingen of ratificaties en wat dies meer zij.
- Waarom is er trouwens geen voorkeursbeleid voor vrouwen en allochtonen in de vuilnisafhaal- en verwerkingsbranche? ze zijn immers zwaar ondervertegenwoordigd -
Alleen een vakbondsman wier tong meer werk aflevert in een uur dan zijn handen in een jaar tijd doen, vertelt de afvalbroeders dat zij moeten gaan staken, omdat de bazen bladibla ook eens voelen bladiblaje niet uit laten buiten bladibla en hier heb je een petje en een te strak T-shirt van het FNV/CNV. Er zijn twee redenen waarom de vuilnisbroeders in dat soort praatjes intrappen 1) ze zijn niet zo snugger en 2) ze hoeven even niet te werken. Vooral dat laatste bepaalt het succes van stakingen en van vakbonden. Lekker niks doen en op je luie gat zitten, of anders in een busje naar een andere stad en je dan een beetje gek gedragen en je 's avonds klem zuipen met je collega's.
Als staken echte arbeid zou inhouden, was het snel afgelopen met stakingen.
"Staken is het overleg voortzetten op een ietwat andere manier."
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:30
Op een ietwat andere manier.
Klopt, zo ietwat anders dat je het met droge ogen geen overleg meer noemen kunt.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 21:29 Staken is het overleg voortzetten op een ietwat andere manier.
Amsterdam, het Napels van het Noorden. Wat een kudtstad is het toch ...
Amsterdam, het Napels van het Noorden. Wat een kudtstad is het toch ...
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:26
Ik ben sowieso niet van het staken.
Ieder zijn ding.
Staken is dreigen en chaos creëren.
*link naar haatbaarden niet maken doet*
Je afval normaal in de prullebak gooien en anders aan een agent geven die voorbij loopt.
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:14
Jouw Nikes en Mexx-kleertjes zijn in zo'n systeem geproduceerd.
MOKUMAN | 23-04-10 | 21:17 Corus 0,75% + 200 Euro, Forbo Krommenie 2x 1,5% en schoonmaak 2x 1,75%. waarom vuilnisophalerTs niet?
Zolang de bankiers hun bonussen niet hebben teruggestort, is een verbod op loonsverhoging voor mensen die echt werk doen, nooit te rechtvaardigen.
Ziet er duur uit voor de belastingbetaler maar niet voor de allochtone UWV uitvreterT @ Ado-Le-Gent | 23-04-10 | 20:59
Zoals Cohen het graag ziet mag ik aannemen...
Ik denk dat niet veel mensen het zal opvallen als er Sodom City
geen vuilnis wordt opgehaald.
Het is daar toch altijd een hele grote bende.
Voor je het weet hebben we hier "Franse toestanden".
Niet toegeven en laat Jan Peter eens een voorbeeld nemen aan Sarkozy.
Krijgen ze toch nog kakkerlakken op bezoek in Amsterdam.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 21:18 Ondankbaar werk, in 020 worden ze nog verrot gescholden ook als ze aan de gracht aan het ophalen zijn. En inderdaad, zeker de lonen van vuilnisophalers/ambtenaren zijn redelijk. Als ambtenaren als geheel actie willen voeren voor hoger loon dan is het redelijk slim om op een cruciaal moment op een cruciale plek actie te voeren. Een raamambtenaar die op 30 april het werk neerlegt(!) maakt wat minder indruk.
sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 21:14 Mis, je gaat een looncontract aan voor een jaar. Na dat jaar ga je opnieuw in onderhandeling over je arbeidsvoorwaarden. Vaak worden de lonen aangepast aan inflatie en verbetering van de productiviteit. Het heeft overigens een plek in onze maatschappelijke ordening, uitkeringen zijn aan de algemene loonontwikkeling gekoppeld. Dat heeft niets te maken met een met de aannemer afgesproken prijs en de vooraangekondigde post 'onvoorzien' en 'meerwerk' gaat dat grenzen te buiten dan blijkt de rechter uitzonderlijk mild voor de opdrachtgever.
hoera
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:11
Ik had iets me iets duidelijker moeten uitdrukken, punt voor u.
Maar ik blijf erbij dat je als ambtenaar ( ondanks alle stoere taal rond verkiezingstijd ) nog steeds prima af bent.
Zeker die aan "de onderkant van de arbeidsmarkt".
Neemt niet weg dat ik alle insect heb voor de werkzaamheden die zij verrichten.
Ik doe het ze niet na.
Agent orange goes 020 :P
Ik word ondertussen dood ziek van die FNV.... de hoogste tijd om bij die rooie [pvda] bond m'n lidmaatschap op te zeggen! BAH!!! En die stadsreinigers, ga gewoon eens lekker werken met jullie luie donder en probeer te begrijpen dat niemand er in 2010 procenten loonsverhoging bij krijgt....!
Bos Hout | 23-04-10 | 21:07 de recente historie laat zien dat actievormen die dicht bij staking komen getolereerd worden. Cohen zette bij acties tegen het functioneel leeftijdsontslag het leger in. Het zijn wel steeds wilde acties geweest. Een aangekondigde staking bij de Brandweer zal tot een verbod leiden (denk ik).
KutFNV en kutCNV, jullie leden sterven bij bosjes en er komen geen nieuwe meer bij. Ha ha.
Ach, een oude techniek. Burgers zodanig zodanig over zeik helpen met al dat rottende afval, dat ze zelfs solidair worden met hun eisen. Een soort induced Stockholm syndroom.
Waar Nederlandse rechters een zeer zorgvuldige afweging maken als het gaat om de privacy van een misdadiger, doen ze laconiek als het gaat om de openbare orde.
Ik begrijp trouwens niet waarom de AbvaKabo weer zo nodig moet staken. Overheidsdienaren hebben in vergelijking met wat ze presteren toch echt niks te klagen over hun salaris.
Verder zou ik zo zeggen, gooi je afval dit keer niet op straat maar in (de buurt van) de afvalcontainer.
Ik vind dat hele stakingsrecht een archaïsch gedrocht. Laten we het heel simpel houden: je wilt een verbouwing aan je huis, je huurt een aannemer in en tijdens de verbouwing brengt de aannemer opeens een hoger bedrag in rekening dan vooraf was afgesproken. Je weigert dat bedrag te voldoen en de aannemer stopt met de verbouwing. Is er dan ook maar één rechter in NL die de aannemer gelijk geeft en jou laat opdraaien voor de geleden schade? Nee, voor aannemers gelden andere wetten.
Toch is dat precies wat stakers/vakbonden doen en de rechter geeft hen daarin nog gelijk ook. Je belooft je werk te doen, bent achteraf ontevreden met je loon en laat je werkgever zitten met de schade. Als daar dan ook nog eens een algemeen belang bij gemoeid is, heeft de overheid mijns inziens het recht om in te grijpen (zet maar wat militairen in) en hebben de werkgever en gemeente het recht om lonen in te houden voor hetzelfde bedrag als de schade die geleden is..
ADO-Le-Cent | 23-04-10 | 21:07
Zei ik ergens dat ik daartoe te beroerd was? Ik ben nog netjes opgevoed en nee, mannen die in gootstenen plassen komen er hier niet in. Uitzondering is Teun maar die plast in wasbakken. Dat kan en mag.
Onder Geert was het Korps Mariniers al lang in actie gekomen. Die knapen weten hoe je een Dam schoonveegt.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 21:05 Mijn waarde powerplemper, juist ambtenaren (ten minste een kwart ervan) worden in ieder verkiezingsprogramma overbodig verklaard. Allen met een raambaan lopen het risico dat het allengs (nog) stiller om hen heen wordt op de werkplek. De vuilnisophalerT is iemand die slecht gemist kan worden, slechts outsourcing naar particuliere diensten, zoals Van Gansewinkel in Amsterdam, bedreigt hun werkplek. Het probleem in deze sectoren, letterlijk de onderkant van de arbeidsmarkt, is dat er nauwelijks kandidaten zijn voor deze vuile en zware baan terwijl vrijwel niemand bereid is om het werk te waarderen. In de particuliere schoonmaak, waar het tarief nog lager ligt, is er uitsluitend nog een toevlucht van inwijkelingen.
Elisabeth2 | 23-04-10 | 21:00
.... Vuile afwas wordt niet meer van je bureau gehaald..
U bent dus te beroerd om een kopje in de keuken te zetten en/of af te wassen?
Zal bij u thuis ook wel een lekkere zooi zijn.
Zou u mij misschien als one night stand naar uw boudoir weten te lokken en dan moet ik eerst de vuile vaat uit de wasbak halen voordat ik er in kan plassen.
.
Kga Cheers kijken: www.youtube.com/v/rijj1oGRp8Y&hl=n...
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:01
En die mogen nog staken ook?
2 x in deze tijden,
Sterk Teun *kuch*
Tantalus2009 | 23-04-10 | 21:01
Juist ambtenaren moeten in deze tijden niet zeuren.
Als er mensen zijn die zich in deze tijden niet druk hoeven te maken om baanverlies zijn zij het wel.
Bos Hout | 23-04-10 | 20:59 Vuilnisophalers in 020 zijn ambtenaren, schoonmaakcao is voor particuliere sector.
Schoonmakers moeten ook meer assertief worden. Werkt bij ons op kantoor ook. Vuile afwas wordt niet meer van je bureau gehaald. Gevolg.... Het staat vol met troep. Het schijnt dat de opperchef 120 niet opgevoede kinderen tot de orde moet roepen.
Wat een idioot beleid daar in Amsterdam betreffende de afvalstoffenheffing.
Elk stadsdeel zijn eigen tarief.
Als ze dat eens gelijktrekken, zou het best zo kunnen zijn dat je die mensen gewoon die loonsverhoging kan geven, terwijl een fiks aantal bewoners zelfs nog minder gaat betalen.
En diegenen die meer moeten betalen hebben in verhouding gewoon jarenlang te weinig betaald.
Je woont toch samen in 1 stad?
Hieronder de tarievenlijst.
EPH is eenpersoonshuishouden en MPH is meerpersoonshuishouden
files.blog-city.com/files/A06/59563863...
.
De CAO loopt van 1 januari 2010 tot 1 januari 2012.
Daarbij zien de loonstijgingen er als volgt uit:
1 juli 2010 : 1%
1 januari 2011 : 1%
1 juli 2011 : 0,75%
Eindejaarsuitkering 2011 : 0,75%. Deze kan na 2011 worden ingezet voor een reiskostentenregeling.
www.facilitairnetwerk.com/index.php?op...
Staat er toch echt. Of geldt dat niet voor 020?
streknek | 23-04-10 | 20:55
Ja, je zegt iets geks. Waar laat je die plastic zak dan? In de (na 10 plastic zakjes) volle vuilnisbakken? Mee naar huis nemen?
-sjaak- | 23-04-10 | 20:55
Helemaal mee eens.
@-sjaak- | 23-04-10 | 20:55 als je er voor zorgt dat ze voor belangrijk en gevaarlijk werk niet voldoende betaald krijgen loop je het risico dat andere prioriteiten (zoals een beetje staken voor een eerlijk loon) gesteld worden.
Bos Hout | 23-04-10 | 20:55
Het is allemaal zo simpel.
*mevr Teun naar buiten stuurt met vuilnisbak*
Gelukkig woon ik in Rotterdam !
De dag na Koninginnedag is veel belangrijker ivm de staking, tijdens is het toch wel een vuilnisbelt.
Grappig, als je op eigen kracht (chanterend of niet) een hoger inkomen kunt afdwingen dan heet je te kunnen onderhandelen en ben je strategisch en tactisch 'goed bezig'. Als vuilnisophalers zich organiseren om het zelfde resultaat te kunnen behalen zijn ze lui en 'vulles'.
Top, dan heb ik tenminste tijd om een beetje te shoppen nadat de verkopers opgerot zijn.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 20:50
*pet rond laat gaan*
Zo. Opgelost.
*leeg bierglas in de pishoek achter de Dam pleurt*
Dit is geen staking, dit is gewoon chantage bij zo'n belangrijke dag. What's next, brandweermannen die voor een brandend gebouw gaan staken?
Als iedereen nauw gewoon 1 plastic zakje mee neemt en door zijn afval in doet? of zeg ik nu iets geks?
A'dam is toch al een gore vuilnisbelt? Denk niet dat iemand iets opvalt als d'r geen afval opgehaald wordt.
Gewoon bacteriën inzetten. www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/...
Banketstaaf | 23-04-10 | 20:49
Doe es voorbeelden geven van "mensen die niet gestudeerd hebben of zoals de schoonmakers een "makkelijk" baantje hebben die op GS altijd voor lul gezet worden"?
Wordt hier bijv. 100x meer op politici gespuugd dan op putjesscheppers.
Wat een bende.
Wat een gemekker allemaal. Ik werk in de zorg, op een medisch lab. Ik doe ook smerig werk, krijg ook al tijden niks meer dan de inflatie erbij. Verschil is: ik heb wel een geweten. Als ik staak kan dat grote gevolgen hebben. Ik heb zelf voor dit vak gekozen, net zoals die vuilnistypes. Dus niet zeuren en gewoon je werk doen. Als het je niet bevalt, ga je maar solliciteren op een andere baan. O, wacht... *ineens het probleem ziet*
Nlz® | 23-04-10 | 20:36
Autos zijn er goed kwijt te geraken, het hangt er alleen vanaf *waar* je 'm kwijtwil, maar kwijtraken op zich is er geen probleem.
Bos Hout | 23-04-10 | 20:48
Een kwartje.
Aandelen wasknijperTs kopen gaat! Oranje wasknijperts dan, dat dan weer wel.
*iets met oranje signaalkleur lijkend op vuilnismannen hesjes enzeau*
Grappig dat mensen die niet gestudeerd hebben of zoals de schoonmakers een "makkelijk" baantje hebben op GS altijd voor lul gezet worden terwijl de gestudeerde mensen de hele economie naar de klote helpen en geholpen hebben.
Ik begrijp iets niet. Er is toch een nieuwe CAO voor de poetsers? Waar staken ze voor?
lol @ koerbagh
Toch wel sneu dat je alleen met dreigen en staken je marktwaarde kan bepalen... Het neigt naar maffia-praktijken, maar dan geweldloos. Minkudo's voor deze lui!
Dan zetten we toch bacteriën in? Qua intelligentie zal het geen verschil maken.
www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2010/...
@ Elisabeth2 | 23-04-10 | 20:33
Alsof je die überhaupt kwijt kunt daar... Nou zijn Mevr. Nlz en ik nog OV-ende studenten, dus dat scheelt dan weer. Maar kan me uit mijn koerier-tijd wel herinneren dat het een crime was ja, parkeren aldaar.
Nlz® | 23-04-10 | 20:22
Ben er 15 jaar geleden voor het laatst geweest en het was een en al gelal en dronken gebrul. Kon trouwens mijn auto bijna niet kwijt. Dan houdt het op voor mij.
Ontslaan en de vakbond nooit nog een blik waardig gunnen. Complete distractie van de stupide, arrogante poldercultuur. Elke verbintenis tussen de overheid en (groepen van) individuen verbreken, anders dan hetgeen puur noodzakelijk is (voor het instandhouden van een rechtsstaat). En het dan overgebleven deel van de overheid een houding toedienen die zelfs de goorste uitbuiter de stuipen op het lijf zou jagen.
Dan houdt dit gezeur eens op.
CoffeePatch | 23-04-10 | 20:26
Ik laat het de buurman wel brengen.
Die heeft nog nooit van een douche gehoord.
Iedereen vuilniszak mee en je eigen troep meenemen naar huis.
G-unite | 23-04-10 | 20:08
Ik neem mevrouw Leverworst nooit mee naar feestjes.
Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 20:26
Alleen als het stinkt.
CoffeePatch | 23-04-10 | 20:25
Kunnen we daar ook ons asbest kwijt ?
*schuurtje slopen gaat*
Solidair met de vuilnismannen, iedereen neemt een volle vuilniszak mee en dumpt die in Amsterdam.
zal mij een bal jeuken ! alsof die stad er nog smeriger op wordt !
k ben gelukkig geen grachtengordel-dier
eh verspreiden natuurlijk.
Hehehe, dat zal ze leren die AmsterdammerTs, *neus knijpers verkeaupen gaat*
Stroopdoos | 23-04-10 | 20:14
.
Tis toch Amsterdam he, vraag vast extra grote knijpers aan dan!
hoezo wij willen een of ander virus gaan versprijden?
dat zal dan lekker worden voor de huisartsen en ziekenhuizen de komende weken.
@ Elisabeth2 | 23-04-10 | 20:06
Die vrees had ik ook al een beetje. Maar goed, er is sowieso meer te doen dan hier in Rotterdam, waar het 95% handelaren zijn in en om het centrum. En allerlei afgesloten feestjes. Terwijl er in 020 nog wel aardig wat meer 'echte' vrijmarkten te vinden zijn.
Prof. Hoxha, waar is de nuance? Ten eerste is de staking nog niet verboden min of meer op de technische grond dat de staking nog niet aangezegd is. Ten tweede is het behalve het makkelijkste baantje natuurlijk ook het meest kuttige stinkende slechtst verdienende baantje. Want waarom staan de managers anders niet in de rij om deze volgens jou fantastische job over te nemen. Normaal gesproken staan die lieden vooraan in de rij bij het uitdelen van leuke, makkelijke, goed verdienende baantje, maar nu even niet. Hoe zou dat dan komen? Dus nie mauwe he, kantoorklerk!
Ach zoveel maakt het natuurlijk voor Amsterdam ook niet uit. Wat is die stad verloederd. Zelfs Zuid waar ik vroeger woonde, wat een armoedige bende.
De toeristen zullen onder de indruk zijn. En kotsmisselijk de treinen vervuilen onderweg naar Schiphol.
Stroopdoos | 23-04-10 | 20:14
Oranje wasknijpers
* gat in markt ziet *
www.at5.nl/artikelen/39624/staking-kon...
Nouja, ik ga er vandeur, ik wens u nog veel reaguurplezier vanavond.
Groeten
-out-
Buffell | 23-04-10 | 20:11
Kan enorm meevallen. De vuilnismannen bij ons kantoor zijn kunstenaars die iets bijverdienen.
Een dag later moeten ze het alsnog op ruimen...
@Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 20:06
Hehehe, dat zal ze leren die AmsterdammerTs, *neus knijpers verkeaupen gaat*
wat een rommelmarkt!
Homer J. Simpson | 23-04-10 | 20:10
U wilt graag 9 uur en 'n beetje gaan werken per dag? Ga uw gang, ik vind 8 ruim voldoende. Slavendrijver.
G-unite | 23-04-10 | 20:08
Dé oplossing voor het multi-culturele drama !
Hulde GU.
*sigaar kopen gaat*
Nee maar zonder gekheid, waarom zouden zij niet mogen staken?
Ze hebben een goor baantje, helemaal onderaan de foodchain, zoals dat zo mooi heet. Hoewel het natuurlijk ook wel een beetje simpel volk is met standaard een sjekkie op de lip, waar en wanneer je ze dan ook ziet.
Begrijp niet waarom de gemeente geen ander bedrijf mag inhuren om de boel op te ruimen :-S
Dat kutvolk doet het gewoon expres, het zullen je werknemers maar zijn. Slappe Nedelrandse ambtenarenbeleid moet echt heel nodig op de schop: Opdoeken dat wachtgeld, baan voor het leven, automatische promoties, overschot aan vakantiedagen (voor mensen die niks doen nog wel), 46 urige werkweken.
Als dit geen startsein voor PRIVATISERING van dit soort taken is weet ik het niet meer.
Privatiseren - inhuren - bij wanprestatie vervangen. The End,
Ja, is hun goed recht joh.
Ik kom toch nooit in die stad.
Lijkt me goed om niet zoveel troep op straat te gooien. Mensen flikkeren alles op straat want het wordt toch opgeruimd. Nou eens een keer even niet.
Vuilnisstakingen zijn nou ongeveer de enige stakingen die je gelijk laten voelen dat je zonder mensen die de teringzooi opruimen zelf niet hogerop kan komen, dus daar zal je wat voor over moeten hebben.
Waarschijnlijk gaan de gezagdragers Koninginnendag over twee dagen uitsmeren. Eerst in Amsterdam en de week erop in Rotterdam.
@Je Verzint Het Niet | 23-04-10 | 20:05
Gelijk heb je! Geef die schoonmakers een paar kwartjes per uur extra.. Ze werken er hard genoeg voor bij nacht en ontij. Ik hoop dat het een grote pleurisbende gaat worden in A'dam.
Iedereen vuilniszak mee en je eigen troep meenemen naar huis.
*benieuwd hoe GS headquarters er na 2 dagen uitziet.
@bookie
PVV Tokkie :')
In welk 3e wereld land is deze foto genomen?
Oh wacht, het is Nederland
Stroopdoos | 23-04-10 | 19:53
Laat dat nu net de dag van de arbeid zijn.
Hoe toepasselijk !
Nlz® | 23-04-10 | 19:59
Koninginnedag in Amsterdam is sowieso niet meer te doen, met of zonder vuilnis.
@GS
Respect voor de vuilnismannen, zonder hen zouden jullie nu ook een Ebola virus hebben. Daarnaast werken deze heren/dames ... wat van menige Nederlander niet gezegd kan worden.
Ik ga extra me best doen om er een dikke puinhoop van te maken in am*dam! :D
Als libertarier ben ik van mening dat er genoeg vervangers zijn om die staking te breken: "Stakers opdonderen en meer dan drie miljoen uitkeringstrekkers in dit land: hup; aan de slag voor je uitkering!
Uitkeringstrekkers: ww, bijstand, prepensioen, wao zonder reden, wajong, etcetera, opvolger van bkr, etcetera, etcetera.
Het verbod is alleen afgewezen omdat de vakbond de staking formeel nog niet heeft aangekondigd --> de rechtbank kon daarom nog niets verbieden. Er staat dus nog niets vast.
Dan past het straatbeeld zich eindelijk aan de persoonlijke hygiene van de Amsterdammer...
Sure, net nu Mevr. Nlz en ik besloten hadden met haar nichtje aldaar eens te kijken of er nog wat te beleven viel. Toch nog maar eens op haar inpraten ;)
ach jaaa
t zal nog geen Napoli worden
www.flickr.com/photos/chrisjohnbeckett...
Goed voor de vuilnismannen en een prachtige datum gekozen!
'Dus probeer Amsterdam als het even kan, te mijden. Het gaat vies worden, het gaat goor worden, het gaat er een broeinest van ebola en andere vieze gore ziektes worden. Koninginnedag gaat zo'n 300 ton afval opleveren.'
veel woorden van hoxha om te zeggen dat de vrijmarkt dit jaar weer gewoon doorgaat.
Amsterdam op 30 April vuilnis staking? Dat maakt Amsterdam op 1 Mei zo'n beetje de smerigste stad ter wereld. Dikke felicitaties voor dat record! *Guiness book of records belt*
strategisch vervuilen.. brilliant !
laat de andere ambtenaren uit die stad het maar opruimen, een werkalibi hebben ze toch niet.
Maar zeg nu zelf, de combinatie "Amsterdam" en "Schoon" blijft ook met een functionerende reinigingsdienst uiterst dubieus.
who cares? Zeker met koninginnedag heb je alleen maar randdebielen in die stad.
Napels 2.0
Nu kan je strategisch gaan vervuilen, bij wie laat je het je afval achter op de stoep, Hanneke bijvoorbeeld of Femke, Cohen z'n illegale rental, etc.
Die vrouw vind het vies ruiken maar ze heeft wel een harde punt.
Oooow alleen 020? Daar gaat toch niemand heen dus goede keuze van de rechter.
gewoon blijven staken totdat je je zin hebt, mijn zegen heb je!
-weggejorist-
Tuurlijk is het onverantwoord.
Als je vrij wil hebben kunnen ze je niet missen en als je opslag wil hebben dan is het; voor jou 10 anderen.
Nou veel succes met die 10 en dan nog wel even netjes die Dam laten stofzuigen, afgesproken?
Ah, Amsterdam is het Napels van het noordwest Europa! Nu definitief! Corrupte politici, torenhoge criminaliteit, scooterkloodtzakjes, en een voetbalploeg die al jaren geen kampioenschap heeft behaald. Ze hebben zelfs al last van een vulkaan. Je hoeft niet meer op vakantie als je een 3e wereld stad wilt bezoeken.
Nou, dat vuil kleeft in elk geval niet meer aan de broek van Cohen. En de boel bij mekaar houden hoeft Asscher ook al niet, daar zorgen de stakende vuilnismannen voor.
vuilnisstaking bij de 'neuzen', dat moet effekt sorteren.
Gewoon Koninginnedag aflasten. Scheelt weer wat provincialen die de boel komen vernielen.
Ach flikker toch op, ze hebben gewoon recht op een paar euro meer, vooral in Amsterdam, teringwerk doen en een grote bek krijgen, en een trap na van de PvdA. Mag wel wat meer kosten.
Staken op 1 mei. Ironisch.
PvdAmsterdam gaat nu de staking positief benaderen en zal tal van multiculti workshops organiseren nabij een vuilnishoop bij u in de buurt.
Denk aan inspirerende lezingen over de sloppenwijken van Brazilië, of de intriges van de Napolese mafia.
Komt allen!
Ga ervoor jongens! 0,20 cent per uur extra is best een redelijk eis voor het ranzige werk elke dag.
werkte, natuurlijk. een paar extra geheel gratis gedempte grachten..
Vuilnismanagers? Hahaha...
En broeinest of niet, A'dam blijft mijn stad!!!
Dacht dat die lui er net 3,5 procent erbij hadden gekregen? Wat heb ik gemist?
Gewoon alles in de grachten gooien, dat wekte vroeger ook zo!
Maar als we nu eens al die ambtenaartjes en geitenwollensokkensubsidievreters in de Amsterdamse welzijns- en culturele scene nuttig inzetten om vuil op te halen?
ik vermijd adam al jaren
Amsterdam is toch 1 grote vuilnisbelt dus echt opvallen zal het niet doen denk ik zo
Misschien knapt het er mee op?
Amsterdam is zo'n vieze stad, ik denk niet dat iemand het verschil merkt.
Amsterdammers stinken!
Wat een stinkboel daar!
Ik ga la jaren niet meer naar die oranje vuilnisbelt op 30 april...
REAGEER OOK