Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RutgerRepo: Wilders is BLIJ!

wliderskon.jpgDe boodschap is overgekomen. De PVV zou volgens GeenPijl de tweede partij van Nederland zijn. Maar de grootste kritiek is dat Wilders een one issue partij heeft opgericht met een nogal drammerig voorkomen. Nou, dat is nu allemaal anders geworden met het verschijnen van het verkiezingsprogramma. Vanochtend presenteerde de PVV dit nu al veelbesproken programma. Een pak papier met veel punten waar vooral half- en hardwerkende én zieke 50plussers wat aan hebben. Ok, dus dat vraagt om uitleg. Maar hoe zit dat met die nieuwe kandidaten van de PVV, waar zijn die? REPORTAGE! met Rutger, de schurk... Hieronder volgen de hoofdpunten van het verkiezingsprogramma van de PVV. - Tot 2015 21 miljard bezuinigen en 5 miljard investeren. In totaal wordt dan 16 miljard euro gebruikt voor vermindering van het begrotingstekort. - 10.000 extra agenten erbij - hoge minimumstraffen (verkrachters minimaal 10 jaar cel, na drie zware geweldsmisdrijven levenslang) - taakstraffen en tbs afschaffen - immigratiestop uit islamitische landen - verbod op boerka en koran, belasting op hoofddoekjes - maximaal duizend asielzoekers per jaar toelaten - werkloze vreemdeling moet land uit - invoering bindend referendum - Eerste Kamer afschaffen - aantal Tweede Kamerleden terug van 150 naar honderd - het staatshoofd uit de regering, koningshuis moet 20 procent van toelage inleveren - geen subsidies aan politieke partijen - AOW blijft op 65 jaar, is enige breekpunt in formatieonderhandelingen - hypotheekrenteaftrek handhaven - 10.000 extra verzorgenden in verpleeg- en verzorgingshuizen erbij - bredere en meer wegen aanleggen; geen kilometerheffing - miljoenen bezuinigen op 'linkse hobby's' zoals ontwikkelingshulp, Europa, kunstsubsidies, de NOS en de Wereldomroep - kinderbijslag beperken tot maximaal twee kinderen - inkomstenbelasting in tweede schijf verlagen, ook lagere belastingen voor ondernemers - geen verhoging eigen risico in de zorg - niets veranderen aan studiefinanciering en ov-jaarkaart - WW-uitkering blijft gelijk - ontslagrecht niet versoepelen

Reaguursels

Inloggen

Ds. Dick Primera | 24-04-10 | 10:51

Eerwaarde, wilt u s.v.p. nóóit meer "ten allen tijden" schrijven.
Het is: te allen tijde.

misant(i)ropie | 25-04-10 | 20:52

veel punten klinken veel belovend en zeg ik mooooi!!! maarrrrrrrr verbod op hoofd doekjes??? ik schoot toch in de lach....
ik vind ze ook niet mooi net als die kapotte spijkerbroeken die een vermogen kosten (ik snap de gedachte van Geert wel over de hoofddoekjes hoor!) maar een verbod gaat te ver. zeg dan dat ze af moeten op de zelfde momenten als wanneer dat ook verwacht wordt van een petje ofzo.dat heeft te maken met beleefdheid. verbod op de koran?... is er geen vrijheid in godsdienst meer dan?
zorg er voor dat de orginele (christelijke)nederlander zich niet hoeft aan te passen aan de nieuwe (islamitische) nederlander want die kant gaan we op heb ik zo het gevoel.
meer mensen in de zorg? GEWELDIG want het is daar schrijnend en we krijgen er allemaal vroeg of later mee te maken!
en ja in tijden van bezuiniginge doe je dat op luxe uitgaven.
die Geert.... hij heeft best goeie ideeen maar niet doordraven over hoofddoekjes want dat soort onbelangrijke dingen kost je je geloofwaardigheid meneer Wilders

sonjao | 25-04-10 | 10:22

Haal de Islam eruit en Geert is gewoon keihard een linkse rukker!

BRootje | 25-04-10 | 04:55

begrijp ik het goed dat als morgen mn werkgever failliet gaat dat ik het land uit moet?? is dit de democratie waar een gemiddeld nederlander voor staat ? geldt dat ook voor nederlanders elders (vs,canada,australie,antillen...) ? of alleen voor buitenlanders hier. zonder exportroute heeft nederland weinig te melden op economische gebied, dus blaf niet al te hard anders wordt je keihard gebeten.

nijght | 24-04-10 | 22:57

@Marokkkaan nou wat dacht je van de subsidie aan Milieudefensie en allerlei andere onzinnige clubjes zonder draagvlak of bestaansrecht zonder subsidie. Provincies afschaffen, eerste kamer afschaffen, wachtgeldregelingen strenger bewaken. Kom je een heel end mee.

Mijnbescheidenmening | 24-04-10 | 21:15

Marokkkaan | 24-04-10 | 15:33
Ze hebben de lijst met maatregelen, hier aan top, heel snel ingetypt. Ik kan me voorstellen dat je dat niet kunt bijhouden.

Smarties | 24-04-10 | 20:13

en ik ben blij met Wilders want hij geeft wakker nederland hoop op change

frisenfruitig | 24-04-10 | 18:19

Grappig mannetje, alles moet goedkoper voor de burger, maar niemand vraagt zich af hoe hij dit wil bekostigen. Dat zegt wel weer genoeg over zijn eigen achterban.

Marokkkaan | 24-04-10 | 15:33

Er dient een quotum aan immigranten ingevoerd te worden, niks discriminatie, het gebeurt ook in de US. Het kleine nederland verzuipt in de hoeveelheid kansloze analfabete immigranten die hier toegelaten worden en onderhouden moet worden met belasting geld, het draagvlak en solidariteit heeft nu de grens bereikt.
De VVD is nog te politiek correct om daadwerkelijk hier iets aan te doen, VVD, PVV en CDA is onze beste kans voor een redelijke besturing van dit land. Moet er niet aan denken dat de PvdA weer de touwtjes in handen krijgen, dan wordt nederland Groot Amsterdam......

lanex | 24-04-10 | 12:53

@ The Real Flex: Overduidelijk geschreven door iemand met geen enkele persoonlijke ervaring met religie. Religie is geen 'feature' die je in je broekzak kan stoppen als je gaat werken om hem na werktijd er weer uit te halen. Het is een onderdrukkend paradigma wat mensen ten alle tijden op hun schouders voelen.

Een simpele oplossing is er niet voor, maar ik denk dat we goed moeten afwegen waar de rationaliteit eindigt en de emotie begint; ondermijnt een hoofddoek het gezag van een baliemedewerkster in het stadhuis? Is dat hetzelfde bij een politieagente? We moeten veel meer functiegericht hier naar kijken lijkt me; e.g. voor een politieagente is het dus niet gewenst, maar een baliemedewerkster kan prima functioneren met hoofddoek - de burqa is uiteraard ten alle tijden uitgesloten, maar dat betreft ook maar enkele honderden zieltjes.

Ds. Dick Primera | 24-04-10 | 10:51

Bo Dreksma | 23-04-10 | 18:55 .
en met dat links zooitje wordt het alleen maar erger .

mamma5506 | 24-04-10 | 10:51

De Eerste Kamer afschaffen? Wat een nonsense, waar de waan van de dag heerst in de Tweede Kamer, wordt in de Eerste Kamer een weloverwogen besluit genomen over beslissingen. Het is een nuttig instituut dat veel van de onrechtmatige en incorrecte wetgeving eruit weet te filteren. Dat Wilders dit wil afschaffen is treurig en op het ranzige af populistisch.

Ds. Dick Primera | 24-04-10 | 10:46

Geert is liev!

de_juf_ | 24-04-10 | 07:59

Geert is The Man!

De Aarsonaut | 24-04-10 | 03:49

@Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 14:26
Niet achterover leunen Teun. Politiek is serious business.

Sliptong | 24-04-10 | 01:11

DumpertStumpert | 23-04-10 | 22:16
Wanneer je anderen corrigeert, is het wel zo prettig als je zelf correct spelt: geinterviewd met D
propper1000 | 24-04-10 | 00:02
Wees niet zon ontzettende zeikert... Een d of t verschilt behoorlijk van een duitse leraar of leraar Duits.... Rutgert is journalist ik niet...

DumpertStumpert | 24-04-10 | 00:42

@zeg maar jansen | 24-04-10 | 00:00
Ook als je tegen de hoofddoekbelasting bent, zou je toch op Wilders kunnen stemmen. Omdat hij de enige is die iets aan de islamisering wil doen.
Er is geen alternatief.

Lewis Lewinsky | 24-04-10 | 00:35

De schrale Heineken Eulenzeiche is naar Ruktors bol gestegen:
- An die Arbeit? An der Arbeit!
- Duitse leraren? Leraren Duits!

Zwitsaltijd! | 24-04-10 | 00:24

Voor 90 % kan ik er mij er goed in vinden en dat is veel meer dan met de programma's(plannen/inhoud) van andere partijen. Macht koningin inperken = eens, Koran verbieden = niet eens. Boeken moet je nooit verbieden.

frisenfruitig | 24-04-10 | 00:16

Best slim die hoofddoekjestax, heb je een standpunt in te leveren als je moet onderhandelen om in de coalitie te komen.

LaFalange | 24-04-10 | 00:10

gewapende gek van de lijst gehaald... kleinigheidje...

ShagzModo | 24-04-10 | 00:08

Fijn koortslipje heur....

The_Sopranos | 24-04-10 | 00:05

Wilders is ZELF een immigrant. (punt)

ShagzModo | 24-04-10 | 00:04

DumpertStumpert | 23-04-10 | 22:16
Wanneer je anderen corrigeert, is het wel zo prettig als je zelf correct spelt: geinterviewd met D

propper1000 | 24-04-10 | 00:02

Met puntje zes verspeelt Wilders mijn stem.

zeg maar jansen | 24-04-10 | 00:00

Fijn om te zien, gore Rutger blijft maar voeren,
maar het lijkt erop dat Grote Geert er helemaal klaar voor is.

mooi.
game-on

Martijn4254 | 23-04-10 | 22:31

schurk +veel

WeesFatsoenlijk | 23-04-10 | 22:30

Duitse leraren moet leraren Duits zijn Rutger... Het zijn de leraren Duits van de school waar mijn dochter opzit... Daar is een week of twee geleden door Rutger geïnterviewt... Op dat schoolplein wel te verstaan... Waar is dat filmpje gebleven?...

DumpertStumpert | 23-04-10 | 22:16

Mensen in dienst van de overheid,en hun openbare kantoren behoren vrij te blijven van enig religeus symbool,scheiding van kerk(moskee)en staat!!
Waarom is dat zo moeilijk te accepteren zeker als je te gast bent?(werklocatie's)
Waarom zwijgt de VVD daar nog steeds over,onderkenning of politiek-correct de oude machts politiek voortzetten?
Heb jaren bij gebrek aan een beter alternatief op de VVD gestemd toen nog niet met'leider' de links-liberaal Rutte,echter na de onverklaarbare(?) toestemming om het PVDA speeltje: Het Generaal pardon uit te gaan voeren en om te zetten in wetgeving dus mee in te stemmen,voelde ik me gen**id.
En al helemaal toen de VVD instemde met de 55 miljoen die voor het G.P berekend was,elke tokkie wist dat het zwaar ontoereikend zou zijn,,1.2 MILJARD
schijnt dichter in de buurt te komen.
VVD ? Nu even niet!
Nette lijst met punten PVV alleen over die laatste valt te discussieren?
9 Juni,wellicht de laatste kans om het aantal van de ongelimiteerde immigratie wet(Zit geen maximum en gee tijdsduur aan vast?) van kansloze veelal anafabetische gelukzoekers naar beneden te brengen,en niet nog meer PVDA kado'tjes in de vorm van Vogelaarwijken(ruim 250) er bij te krijgen.
P.Fortuijn de goede man zij ooit:Genoeg is wel genoeg.

The real Flex | 23-04-10 | 22:14

Eens met 11 1/4 punt. Slechte score?

Hoen | 23-04-10 | 21:49

O ja, en de AOW-leeftijd moet ook omhoog,

Jelle. | 23-04-10 | 21:23

Met vrijwel alles eens, behalve het korten op de kinderbijslag. Dat is toch te idioot voor woorden? Veel gezinnen kunnen het zonder kinderbijslag echt niet redden!

Jelle. | 23-04-10 | 21:22

Helemaal geen slecht programma, alleen dat hoofddoekjesverbod/belasting is gewoonweg idioot. Ik snap niet dat ze daar aan vast blijven houden. Ze maken zich volslagen belachelijk daarmee. Er zijn waarschijnlijk heel wat kiezers die door dit standpunt besluiten geen PVV te stemmen terwijl ze het op veel andere punten wel eens zijn. Maar nu terugkrabbelen acht Geertje natuurlijk ook geen optie.

Korporaal Banaal | 23-04-10 | 21:15

In de meeste punten kan ik me wel vinden, maar bijvoorbeeld de koningin uit de regering vind ik onzin.

Graaf Kinterslaas | 23-04-10 | 21:04

Rutger, schurk. Wilders wordt mild, burgemeester Oudkerk zei het ook al in DWDD.

websenior | 23-04-10 | 20:53

grote grutjes | 23-04-10 | 18:08
Niet politiek correct genoeg? En dan meteen een Godwin er bovenop. Ik hoor het alweer, als rechtsmens delf je toch altijd het onderspit.

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 20:27

@keigoed. Als je de Islam ergens alle vrijheid geeft, zijn de anderen (wij dus) het straks kwijt.

rien6139 | 23-04-10 | 20:26

Vrijheid van onderwijs, maar dan geen Islamitische scholen? Waar is die vrijheid dan?

keigoed | 23-04-10 | 19:57

Geen gesnij in mij.

Ga ik beter gewoon doorwerken..

Bo Dreksma | 23-04-10 | 19:21

Die kolere Afrikanen denken altijd dat ze wat mankeren met een ziekenhuis in de buurt. Betalen asielzoekers eigenlijk wel zorgpremie. Mijn eigen risico was ik wel kwijt ondanks bedanken voor behandeling.

Bo Dreksma | 23-04-10 | 19:18

Overigens wel een goede filtering in het AMC, klagende Afrikaanse moeders niet meer teruggezien achter de bewaking. Ja, ja in dit land moeten artsen hun werkzaamheden verrichten achter een bewakingsfilter.

Kreeg als blanke Nederlandse man wel een operatie aangeboden omdat er geen ingipsdeskundigen aanwezig waren. Heb er maar voor bedankt en kan nog steeds motorrijden en mijn eigen reet afvegen.

Bo Dreksma | 23-04-10 | 19:08

Mijn stem heeft hij!

reade romke | 23-04-10 | 18:59

Rammstein | 23-04-10 | 18:26

Ik mis trouwens nog een zwarte Fongers fiets met een ronde koplamp uit de erfenis van mijn oma. Kunt u eens informeren bij uw naasten?

kersenflap | 23-04-10 | 18:58

Ook in de zorg kan het zoveel beter. Was vorig jaar na een op weg naar het werk schuiver met de motorfiets door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een foto. Was om 10:00 's ochtends de eerste op de 1e hulp vanwege gesloten radiologie afdeling. Rond een uur of 11 was de wachtruimte geheel volgestroomd met Afrikanen...

Kost een paar centen die immigratie, maar dan heb je ook wat. NOT.

Bo Dreksma | 23-04-10 | 18:55

Ik zeg, toch een sympathieke vent die Wilders. En zijn het nu Duitse leraren, of leraren Duits? Ik denk het laatste..

Jolly Jumper | 23-04-10 | 18:55

Als Duitser komt het behoorlijk je strot uit, geloof me.
Rammstein | 23-04-10 | 18:26

Ach, en u moet ook niet zo lopen janken.
Uw voorouders hebben ons land bezet en joden vergast, míjn voorouders hebben slaven verhandeld. Beiden worden we er zo af en toe op aangesproken. So fucking be it!

kersenflap | 23-04-10 | 18:48

Ook in terug naar eigen land problematiek lijden de goeden onder de slechten. Een goedwillende neemt zijn verlies en financiert zelf de terugreis. Een kwaadwillende koopt geen ticket en blijft lekker "hangen" na wat kinderen uitgepeopt te hebben op Nederlands grondbied (= extra zielig).

Een schop onder hun reet verdienen ze en zet desnoods een boot in om ze terug naar den vreemde te brengen. Dat is pas VOC mentaliteit ipv ervanuit te gaan dat men zelf hun eigen terugreis financiert, is vragen om problemen en procedures..

Bo Dreksma | 23-04-10 | 18:47

Ja, en wat gaan ze doen met ons internet?

Da was ik nie... | 23-04-10 | 18:45

@Rammstein | 23-04-10 | 18:07
Ook jij kan terug naar de overigens zeer prettige Heimat. Over oprotpremies heeft de heer Wilders niet nagedacht. Kansloze asielzoekers kunnen nu al geen vliegticket betalen, met nog meer afknijpen gaat dat helemaal niet lukken. Mensen willen best terug, maar dat gaat niet lukken."

Dat is grote onzin. Elke afgewezen asielzoeker kan gratis een ticket krijgen en een beetje geld. Check de website van het IOM. Maar ja, een ticket en een paar honderd tot 1000 euro is natuurlijk errug mager als je erop gerekend had om de rest van je leven gratis geld te krijgen (soc. dienst, kinderbijslag, etc. etc. ) waarvoor je niet eens je nest uit hoeft te komen.

Zilvermeeuw | 23-04-10 | 18:38

-weggejorist-

Sickie | 23-04-10 | 18:36

@Rammstein | 23-04-10 | 18:07
Ook jij kan terug naar de overigens zeer prettige Heimat. Over oprotpremies heeft de heer Wilders niet nagedacht. Kansloze asielzoekers kunnen nu al geen vliegticket betalen, met nog meer afknijpen gaat dat helemaal niet lukken. Mensen willen best terug, maar dat gaat niet lukken.

Bezuinigen op retourtickets, hoe slecht kan je bezig zijn als roverheid..

Bo Dreksma | 23-04-10 | 18:33

Kan iemand Volkert ff vrijlaten?

fender05 | 23-04-10 | 18:15 "

Denk eens na, stumperT, dan kom je misschien tot de ontdekking dat dit een super smerige opmerking is. Maar waarschijnlijk is nadenken te hoog gegrepen voor iemand met het iq van een stoeptegel.

Zilvermeeuw | 23-04-10 | 18:32

Bukoswski | 23-04-10 | 18:21
Wat is er mis met kritisch zijn ?

Rammstein | 23-04-10 | 18:27

kersenflap | 23-04-10 | 18:07
Als Duitser komt het behoorlijk je strot uit, geloof me.

Rammstein | 23-04-10 | 18:26

Niet zo kritisch tegenover onze Geert GS, jullie zijn eauk zo linksch!

Bukoswski | 23-04-10 | 18:21

-weggejorist-

fender05 | 23-04-10 | 18:15

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 17:01
wat draag je toch veel nationaal socialistische onzin uit, kan dat niet wat minder.

grote grutjes | 23-04-10 | 18:08

Moet dat nou, dat Duitse ge-emmer ?

Rammstein | 23-04-10 | 18:07

Sneu overigens, dat suggestief verwijzen naar de Duitsers.
Zo jammer! | 23-04-10 | 17:43

Ach, neemt u toch niet alles zo serieus.
Een béétje humor mag best! En dat vond Geert zélf trouwens ook....
Het wordt pas smerig, als je het (net zoals de linkse media) geniepig en achterbaks brengt. Op kosten van de belastingbetaler!

kersenflap | 23-04-10 | 18:07

Merlot | 23-04-10 | 17:48 Demoniseren laat ik aan de aanhangers van Mohammed over. Die zijn immers het gevaar, met hun gebruik van linkse politiek.
Maar dat schijnt allemaal te lastig te beseffen voor mensen, na jaren onderhevig te zijn linkse indoctrinatie in het onderwijs en de media, en de politiek. Het besef is er niet. Laat staan het dus inzien van de strategie.
Het staat immers geschreven dat men alle middelen mag veroorloven, voor de Jihad, dus ook ons Democratische zwakke stelsel.
Truste, en slaap gewoon door. Maar niet wakker worden heur, dat zou teveel zijn voor je.

Zo jammer! | 23-04-10 | 18:03

tipo | 23-04-10 | 17:38
Tja, hoe heeft de overheid dat gedaan met "Mein Kampf"? Je kan toch een wet aannemen waarin je opneemt dat kinderporno verboden is en ook verheerlijking daarvan zoals dat in de Koran beschreven is. Verder nog vragen? Zelf betere voorstellen?

funkyd | 23-04-10 | 17:54

Zo jammer! | 23-04-10 | 17:43
Dat was maar onschuldig geplaag, waar Wilders ook wel om kon lachen.
Nee, dan dit: bit.ly/c1jE7l

Merlot | 23-04-10 | 17:48

Sneu overigens, dat suggestief verwijzen naar de Duitsers, als er iets met het NAZI verleden heeft, is het wel de Islam. Kijk maar hoe in Iran de Holocaust ontkend wordt, en Hamas de armen in groet brengt (Heil Mohammed). Logisch ook, veel NAZI's zijn ook na WW2 naar het MO gevlucht. Maar goed, dat hoef ik jullie niet allemaal te vertellen.

Zo jammer! | 23-04-10 | 17:43

@funkyd 17:25
Ben benieuwd hoe Wilders de auteursrechten van de Koran gaat nationaliseren.

tipo | 23-04-10 | 17:38

Prachtig interview, Geert deed het goed.

Zo jammer! | 23-04-10 | 17:37

Hölzenbein | 23-04-10 | 17:30
Haha, je hebt ze allemaal gelezen, jou maken we niks meer wijs! Held!

funkyd | 23-04-10 | 17:32

funkyd | 23-04-10 | 17:25
Wat zeg je nou, het PVV programma is uit Mein Kampf?

Hölzenbein | 23-04-10 | 17:30

Laat ik eerst eens het oordeel van het CPB afwachten...

sjonnie | 23-04-10 | 17:26

Sickie | 23-04-10 | 17:00 "Haha, gezonde logica knul; Zijn vader heeft ondergedoken gezeten DUS hij kan geen beperkte onverdraagzaamse sukkel zijn?!?! DIE EEN BOEK WIL VERBIEDEN UIT NAAM VAN DE VRIJHEID?!?!
---
Nee kan ie niet zijn, als nazi jager moet jij toch wel eens gehoord hebben van een ander fascistoide boek genaamd "Mein Kampf"? Daarvan is de herdruk in NL ook verboden.

funkyd | 23-04-10 | 17:25

Best een aardig programma.
Maar ik ben bang dat de mensen rondom Geert het wel eens kunnen vergallen.
We zullen er snel achter komen.

Eddie de Eekhoorn | 23-04-10 | 17:15

DasUnterMensch | 23-04-10 | 17:07
Vandaar dat het een linkse dhimmi is dus.

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 17:14

-weggejorist-

Sickie | 23-04-10 | 17:10

@ sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 17:01
Volgens mij zijn ze niet getrouwd. Maar racistisch is hij dus niet.

DasUnterMensch | 23-04-10 | 17:07

DasUnterMensch | 23-04-10 | 16:20
Aha, hij is dus zelf met een buitenlander getrouwd? Dat verklaart veel.

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 17:01

-weggejorist-

Sickie | 23-04-10 | 17:00

"Schurk"!

Brilant! Wilders +1

Jansen en Jansen | 23-04-10 | 16:59

Lachen die "schurk" aan het eind! Op Joop.nl hebben ze nog he-le-maal niks gemeld over het feit dat het PVV verkiezingsprogramma er is. Waarschijnlijk bang dat hun reaguurders erachter komen dat het 1000x beter is dan het "iedereen betaald mee" vod van de PvdA. Natuurlijk zijn er nu 60 gesoepsidieerde VARA medewerkers een analyse aan het maken waar de opvolger van Adolf Hitler uit de fascistische kast komt in het verkiezingsprogramma. (Niet dus, begrijpelijk als je weet dat Wilders vader in de oorlog ondergeken heeft gezeten voor de Nazi's.)
Zal wel niks uitmaken voor de linkse "we trekken elkaar lekker af, want het is lekker multiculti" rakkers.

funkyd | 23-04-10 | 16:54

@ Der Kaiser | 23-04-10 | 16:38
Ik weet het. Je moet eerst het land weer gezond maken voordat je vlaktaks kunt invoeren. Klopt helemaal. Maar het is wel iets waar ik voorstander van ben. Aangezien dit het programma tot 2015 is hoort het er dus eigenlijk ook niet in net zoals je dat aan geeft bij de VVD. Maar van mij mochten ze er best bij vermelden dat ze dat op de langer termijn zouden willen.

DasUnterMensch | 23-04-10 | 16:52

@DasUnterMensch
Vlaktax schitterend idee, maar als je het nu op de agenda zet, zul je de hypotheekrente aftrek ook prijs moeten geven. Dat is de politieke realiteit. Kortom nu niet haalbaar. Daarnaast, met het bezuinigingspaket waarmee nu orde op zaken gesteld moet worden krijg je een vlaktax van ongeveer 38%. Veel te hoog. Als je nou eerst de overheid klein maakt en dan de vlakrax invoert maken we Nederland weer gezond. Vlaktax staat daarom nog steeds op de VVD agenda, maar niet in het verkiezingsprogramma.

Der Kaiser | 23-04-10 | 16:38

@relatief | 23-04-10 | 14:38
Ook het programma van de PVV wordt geheel doorgerekend. Ga er dus maar van uit dat dit gewoon betaalbaar is.

@Bos Hout | 23-04-10 | 14:39
Lees het programma anders eens.

DasUnterMensch | 23-04-10 | 16:37

best verdedigbaar programma, jammer dat het uitvoerend personeel ontbreekt of te onervaren of onbetrouwbaar is. Dan houdt het op

Ed71886710 | 23-04-10 | 16:34

*zucht*

Geile Markeerstift | 23-04-10 | 16:33

- aantal Tweede Kamerleden terug van 150 naar honderd
Dit lijkt mij het beste. 33,3% minder PVV lutserts in de kamer.

Hölzenbein | 23-04-10 | 16:32

@DasUnterMensch 16:20
Als je de overlap tussen VVD, CDA en PVV bekijkt, en ze ruilen de juiste dingetjes uit, dan heb je best een aardige agenda voor de komende 4 jaar. Nog steeds zowel cultureel, economisch als fiscaal te socialistisch, maar het is minder erg dan alle andere opties.

tipo | 23-04-10 | 16:28

Boekverbieding in je verkiezingsprogramma anno 2010 Hoe verzin je het.
Nog een tip voor Geert; al eens gedacht aan boekverbranding ?
en.wikipedia.org/wiki/Fahrenheit_451
verder zullen zijn nieuwe iconen Henk en Ingrid hard aan het werk moeten om al die leuke wensen te betalen want ik zie zijn 16 miljard besparing niet. Dus niet 2 x op vakantie Henk en een schoonmaakbaantje er bij voor Ingrid. Lekker werken zij aan zij met Fatima. Goed voor de integratie van de Witmens.
Geert moet maar snel zijn reclamebureau de bons geven en gewoon Sjonnie en Anita van stal halen. Past toch wat beter bij zijn achterban.

kattenmepper | 23-04-10 | 16:27

Let op het nogal onbestaande economische beleid, dat toch wel erg belangrijk is (zijnde geldzaken die de burger betreffen). Toch wel iets belangrijker dan het verbieden van een of ander rijmpjes-boek waar een zootje ongeregeld gek van wordt (keil gewoon die idioten d'ruit, dat boek op zich kan geen kwaad, is niet van plutonium)

Teuderik | 23-04-10 | 16:25

Spaghetti moesten ze ook verbieden. Dat smerige buitenlandse voer. Wat is er mis aardappels? Hè? Nou? Precies.

Biff Eagleburger | 23-04-10 | 16:24

@Blab | 23-04-10 | 16:03
Er is zeker 15 miljard aan linkse hobbiess op te halen. Klimaatbeleid kost in zijn eentje al 4,9 miljard/jaar als we de linkse doelstellingen handhaven.

tipo | 23-04-10 | 16:24

@ sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 14:30
Inderdaad een echte linkse lul.. Wel lullen maar niet de feiten kunnen.
"Wilders is een racist en heeft wat tegen alle buitenlanders, punt uit."
Dat verklaart ook waarom hij een Hongaarse vriendin heeft?:S

Wat betreft veiligheid ben ik het niet overal mee eens (met veel dingen niet). Ik ben meer van vrijheid. Dus niet overal zomaar mogen fouilleren en ook geen verbod op de Koran, geen minimum straffen, drugs legaliseren enz. Ook hoeven er van mij niet meer agenten bij maar moeten de agenten die er zijn eens gaan werken. Dat hoeft dus ook niet op perse straat, laat ze inbraken, diefstallen, vandalen enz ook eens echt oppakken in plaats van de nette burgers op allerlei onzin te pakken om maar bonnetjes te kunnen uitschrijven. Op dat gebied wijk ik dus flink wat af en verder ben ik nog voor een vlaktaks. Buiten deze zaken ben ik het voor het grootste gedeelte overal wel mee eens. Als ik naar andere partijen (buiten de VVD) kijk ben ik het met veel minder dingen eens. Het nadeel van de VVD is dat ze niet zo tegen ze linkse massa in durven te gaan, en dat durft Wilders wel. Een kabinet met PVV en VVD (en CDA) zou dus ideaal zijn.

DasUnterMensch | 23-04-10 | 16:20

Beetje zoutloos interview hoor. En ja dat partijprogramma... ik geloof er niets van dat je hiermee Nederland er weer bovenop helpt. Dan heb ik het nog niet eens over de kandidaten.

Jippie | 23-04-10 | 16:19

-weggejorist-

Sickie | 23-04-10 | 16:13

Koran verbieden... Ook op internet? Niet uitvoerbaar en dus slechte symboolpolitiek. Boerka verbod is ok. Kopvoddentax houdt geen rekening met gematigde moslima's die een hoofddoek zien als een uitting van dit gematigde geloof. Gaan we soms ook traditionele hollandsche kledij in de bible belt verbieden. Of zwarte kousen? Ook een aanslag op het straatbeeld zou ik zo zeggen. Voor de rest een hoop punten waar makkelijke stemmen mee getrokken kunnen worden, alles waar nu een beetje maatschappelijk debat over bestaat, komt Wilders aan tegemoet. Maar of alle bezuinigingen nu alle extra kosten zullen dekken...

GoodGirl | 23-04-10 | 16:13

Het is trouwens niet echt links aan om de AOW, WW of zelfs de WAO in stand te houden, in die zin dat veel rechtse mensen het nut van die voorzieningen ook wel beamen. Let echter wel op het verschil tussen links en rechts op het moment dat die voorzieningen te duur worden. Links wil dan vooral kaasschaven: als er geld af moet dan beknibbelen we wat op de hoogte, maar deelname moet vooral gelijk blijven. Rechts ziet dan veel meer in het er uit trappen van mensen die de regelingen misbruiken.

Muxje | 23-04-10 | 16:10

En nou ophouden met de eerste kamer afschaffen,
tenzij zoals hierboven door Bigi wordt voorgesteld er zoiets als een constitutioneel Hof komt.

Ik heb geen behoefte bloot te worden gesteld aan tijdelijke hippe oprispingen van de kudde kleuters in Kamer 2.

vander F | 23-04-10 | 16:07

@The Foxx 15:30: Je bent ook in het verhaaltje van de AOW gestonken. Paar feitjes:
- De gestegen levensverwachting komt voornamelijk door afname van kindersterfte. De gemiddelde pensioenduur is vrijwel gelijk gebleven.
- Het betaalbaar houden van de AOW is een kwestie van geld. 4 mld per jaar geloof ik. Die hebben we wel, ook zonder er langer voor door te werken.
- Geboortegolf, tja... is het niet logisch om, als de babyboomers het probleem veroorzaakt hebben (als groep altijd te weinig premie betaald, wetende dat het verschil door volgende generaties moet worden bijgepast), diezelfde babyboomers maar later met pensioen te laten gaan? Maar nee: deze groep blijft buiten shot. Als we er voor kiezen om de leeftijd op te trekken, doe dat dan met 1 of 2 maanden per jaar, beginnende volgend jaar. Levert ons ook nog eens meer op.

Muxje | 23-04-10 | 16:05

Dus hij wil 16 miljard gaan terughalen uit, eehm.. ja waaruit eigenlijk...? Alleen de linkse hobby's? Ik zie het niet helemaal geloof ik...

Blab | 23-04-10 | 16:03

Hoe gaat die kopvoddentax er in de praktijk eigenlijk uitzien? Je kruist op je belastingformulier aan dat je een hoofddoek draagt en er wordt vervolgens een bepaald bedrag ingevorderd per jaar. Kruis je toch lekker aan dat je er geen draagt. Dat is frauderen maar wie gaat dat controleren? Politie? Belastingdienst maakt af en toe een surprise bezoekje? Dat is toch niet te controleren. Alleen al daarom te onzinnig voor woorden.

Uhh | 23-04-10 | 16:02

Afgezien van de ene uitglijder (Kopvodden Taks) vind ik het een bijzonder prettig programma. Let op Mark Rutte. Die gaat dat program overschrijven en 35 zetels halen!

Kobus Kloothamer | 23-04-10 | 16:02

Chabot zit al klaar voor een "eerlijke mening" bij de DWDD vanavond. Eén keer raden doe dat afloopt met Die Wilders.

Recht(s) Overeind | 23-04-10 | 16:01

10 jaar bij verkrachting is okay maar dan moet je ook 10 jaar cel hanteren voor valse aangiftes, wat vaak een wapen is voor vrouwen die zich bedrogen voelen.

Anarki | 23-04-10 | 15:59

@mzzia 15:54
Zolang je ongeboren kinderen die linkse hobbies maar betalen.

tipo | 23-04-10 | 15:58

@beenthere, jij snapt het. Geert is een linkse babyboomerT in wolfskleren.

Der Kaiser | 23-04-10 | 15:58

-weggejorist-

Sickie | 23-04-10 | 15:58

Wilders is gewoon een gematigd linksmens geworden. En Rutgert had moeten vragen: ''heb je nog geneukt?'' Mee regeren doet ie toch niet, dat linkse idee van de 65 jaar max is voor Geert onbespreekbaar. Hij zet zich nu al buiten spel.

Der Kaiser | 23-04-10 | 15:57

lekker billen likken bij geert wilders he rutger.

Dimitry | 23-04-10 | 15:54

Ik kom net weer uit de US van de A, maar God lieve Jezus! Wat ben ik blij dat wij hier "linkse hobby's" hebben!

mzzia | 23-04-10 | 15:54

Volgens mij zijn erg veel mensen het wel eens met het programma. Van mij mag de AOW best naar 67. Maar die verdomde hoofddoektaks moet er echt af. Ik kan niet op een partij stemmen die zo'n punt in het programma... Geert denk eens na! Je zit in de goede richting, je moet alleen niet doorslaan waardoor de mensen toch op "safe" gaan bij de VVD.

Neosje | 23-04-10 | 15:52

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:45
Daarom moeten er ook bindende referenda in Noord Korea komen. Met een kiescommissie die betrouwbaarder is dan een stel Rotterdammers. Staat op pagina 34 van het kiesprogramma, onder het kopje: 'Algemeen Beheer Niet Nederlands Grondgebied.'

tipo | 23-04-10 | 15:51

Rutger , ga dit eens vragen aan Job Cohen,http://bottehond.nl/2010/04/23/geenstijl-en-de-pvvwilders/
Maar als je haar maar goed zit.*grappig met Wilders*

dekreu | 23-04-10 | 15:51

Waarom zijn die repo's toch altijd zo slecht van kwaliteit?

sir dancelot | 23-04-10 | 15:48

- Eerste Kamer afschaffen
- aantal Tweede Kamerleden terug van 150 naar honderd
- het staatshoofd uit de regering, koningshuis moet 20 procent van toelage inleveren
-----------------------------------------------------------
Alleen al daarom zou ik op hem stemmen.

reinaarden | 23-04-10 | 15:47

En dat ben jij dus, als je het nog niet doorhad.

Dostranamus | 23-04-10 | 15:47

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:37
Ok goed punt. Een speciaal hof dat daar toezicht op houdt zou idd wel een goed idee zijn. Dat zou inhouden dat de machten nog verder gespreid worden.

Hellsmurfje | 23-04-10 | 15:46

Bindend referendum is goed, maar dan niet ja of nee, kiezen uit twee of meer oplossingen voor een probleem kan toch geen kwaad?

ITEACHYOU | 23-04-10 | 15:46

Lying Dutchman | 23-04-10 | 15:41
Zo maak je ze zelden mee.
Volgens mij is hij ook goed met lepels en dingen die je thuis vooral niet moet proberen.
Boeken die man, hij staat garant voor volle zalen.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:46

tipo | 23-04-10 | 15:42
Daar heb je een goed punt. 99,8% van de Noord-Koreanen zijn immers ook voor hun huidige totalitaire systeem. Wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet juist is ?

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:45

oddfellow 151 15.23
Ach ja, de evolutie brengt nou eenmaal ook domoren voort.

Dostranamus | 23-04-10 | 15:45

Jeetje dat is schrikken, ik zie allemaal linkse hobby's in het verkiezingsprogramma:
- WW-uitkering blijft gelijk
- ontslagrecht niet versoepelen
- JSF niet bestellen
- AOW op 65 houden
- het staatshoofd uit de regering, koningshuis moet 20 procent van toelage inleveren
- inkomstenbelasting in tweede schijf verlagen
.
En als klap op de vuurpijl dat achterlijke voorstel voor een bindend referendum, brrr, D66 hobby.
.
Job en Geert gaan hand in hand...

beenthere | 23-04-10 | 15:43

Southpark episode 200

vermeder | 23-04-10 | 15:42

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:34
Als een meerderheid van Nederland in een totalitaire staat wil wonen, dan moet dat toch kunnen? Het wordt pas een probleem als de Staat totalitair is, tegen de wil van de meerderheid van de bevolking. De Eerste Kamer toetst ook alleen maar aan hetgeen de ongekozen EU-despoten hen ingefluisterd hebben. De Raad van State dito. De vraag is dus of de Eerste Kamer geen totalitarisme faciliteert door EU-richtlijnen legitiem te achten.

tipo | 23-04-10 | 15:42

Volgens mij bedoelen ze ipv de koran, de nikaab? Foutje in het verkiezingsprogramma?

"Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes"
Beetje vreemde context, alsof de koran een kledingstuk is.

hellothere | 23-04-10 | 15:42

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:39
Een "fouje" hehehe. Dat is wel weer grappig.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:42

De typhus geenstijl, waarom publiceren jullie godveredomme nou weer heel het faking partijprogramma van die kneusjes? Doe nou is een kleeeiin beetje objectief. Lutsers..

Henkerd | 23-04-10 | 15:41

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:06
Nee en misschien moeten we daar ook erg blij mee zijn. Wat een schlemiel.

Lying Dutchman | 23-04-10 | 15:41

Wat doen we dan met een verknipte verkrachter die voor de eerste keer wordt gepakt? 10 jaar geven en daarna de straat opsturen met de mededeling dat hij het nooit meer mag doen?

ITEACHYOU | 23-04-10 | 15:41

Geert heeft trouwens flink meegelezen op GS met zijn D66 rechters en zijn linksmensen he ? Hippe boy hoor met dat taalgebruik. Het valt mij nog mee dat er geen reaguurders letterlijk geciteerd werden in het PVV programma.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:40

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:38
In de min.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:39

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:28
Was vast een fouje. Met die 12 miljard bedoelt hij zijn IQ.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:38

@The Foxx | 23-04-10 | 15:30

Helemaal mee eens. Wat mij betreft moet er wel heel voorzichtig met de hypotheekrenteaftrek worden omgesprongen. Dan zou ik liever beginnen zodra er weer meer algemeen vertrouwen in de economie is. Met als uitgangspunt dat het totale leenbedrag in Nederland naar beneden moet.

azijnseikerT | 23-04-10 | 15:38

De blonde Satan: De velosserT voor de bange witmensch.

woefdrammer | 23-04-10 | 15:38

Afgezien van het afschaffen van de Eerste Kamer een heel redelijk programma. Weer een reden om PVV te stemmen dus.

Hockey | 23-04-10 | 15:38

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:36
dat was toch al 3 uur geleden zo?
proost!

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:37

Hellsmurfje | 23-04-10 | 15:26
Euh, je hebt op zich een heel goed punt maar het gaat dus niet om het inhoudelijk beoordelen van wetten maar enkel en alleen om het toetsen aan de grondwet. Ik denk dat zoiets niet in strijd is met de Trias Politica. Sterker nog ik zie liever een speciaal Hof dan een Senaat.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:37

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:22
Ja lach maar, en ondertussen zit dat linkse kutvolk hierboven elkaar te overtreffen wie er socialer/collectivistischer/multicultureler/linkser is. Nou applausje voor jezelf hoor, stelletje stalinisten.
Bewijs? We leven hier in NEDERLAND, niet in een of ander joods (lees: buitenlands) christelijk (lees: buitenlands) humanistische (lees buitenlandse, alhoewel er ook humanisten van eigen bodem zijn, landverraders hou je natuurlijk altijd) uberrelativistische multiculturele verwatercultuur.
En een hoofddoekjesverbod? Zucht... begin eens met een verbod dat vrouwen hun mond opendoen voordat de man (want wie betaalt belastingen opdat vrouwen makeup kunnen kopen? Juist.) toestemming heeft gegeven. Scheelt heel veel gezeik over gezondheidsklachten en de dikke reet van een ander, terwijl je je eigen dikke reet niet wil benoemen. "Mijn reet is niet dik, dat lijkt maar zo door die broek." Right, en mijn overhemd is niet zwart, dat lijkt maar zo door die spaarlamp hierboven.
Ja spaarlampen, waarom zegt die linkse Wilders daar niets over?
Ingrid is ook helemaal geen NEDERLANDSE naam. (Joods wellicht?) Truus wel, of Bertha, of Jantine.

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 15:37

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:31
Eens.
Maar heeft niet iedere partij een ( ok'é, geen 2/3 ) meerderheid nodig om haar idealen te verwezenlijken ?

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:37

@Cadaver | 23-04-10 | 15:34
Welke rechter toets wanneer aan de grondwet? Noem eens een paar arresten van de Hoge Raad waarin een wet rechtstreeks aan de grondwet is getoetst?
Nou vooruit, ééntje dan?
Het mag niet. Het staat zelfs in de grondwet dat een rechter niet toetst aan de grondwet.

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:36

@Flodder | 23-04-10 | 15:32
Dat zou elke ochtend de eerste vraag bij elke overheidsinstantie moeten zijn: "Kunnen we deze intantie afschaffen?"

De tweede vraag zou moeten zijn:
"En wanneer wel dan?"

tipo | 23-04-10 | 15:36

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:26
Typo-R | 23-04-10 | 15:27
TrueWorld | 23-04-10 | 15:27
ITEACHYOU | 23-04-10 | 15:31

Zucht.........
Ik denk dat ik maar eens op tijd aan het bier ga vanmiddag.

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:36

The Foxx | 23-04-10 | 15:30
Eens, behalve met het eigen risico.

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:34

- miljoenen bezuinigen op 'linkse hobby's' zoals [...] de NOS en de Wereldomroep

Ik gok dat ik al weet wat voor standpunt onze geliefde NOS zal innemen ten opzichte van het partijprogramma van Wilders.

Martinspire | 23-04-10 | 15:34

@Hellsmurfje | 23-04-10 | 15:26
Nee, een controle op politici moet je vooral niet willen. Dat zijn namelijk de enige mensen die geen fouten kunnen maken en altijd gelijk hebben. Bovendien hebben we altijd de raad van state nog. Als wetten eenmaal in steen zijn gehakt kun je er gewoon vanuit gaan dat ze uiteraard geheel grondwettelijk zijn. Zo stom zullen politci toch niet zijn dat ze ongrondwettelijke wetten aannemen? Nee, dat laten we door een min of meer benoemd college doen dat bestaat uit partijen die toevallig zitting hebben in de provinciale staten. Dat noemen we dan democratisch.
Onze wetten mogen alleen via jurisprudentie effectief buiten werking worden gesteld, maar toetsen aan de grondwet? Nee, dat moet je niet achteraf nog eens willen. Die grondwet is verder voor het gepeupel niet zo belangrijk. En voor de politici dus ook niet. Er wordt toch verder niks aan getoetst. Hooguit voor de vorm. Vorm zonder inhoud kan prima. Omgekeerd niet.

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:34

tipo | 23-04-10 | 15:27
Een grondwet bepaalt oa de staatsinrichting en vormt als zodanig de spelregels van je democratie. Ik zou er niet voor willen pleiten die af te schaffen omdat het ons mede beschermt tegen totalitairisme.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:34

Wat gaat hij eigenlijk met die tbs'ers doen? Krijgen die gewone detentie waardoor ze eerder en zonder enige behandeling weer op straat staan?
Flodder | 23-04-10 | 14:56
/me kijkt naar zuid oost aziatische landen.
hmm, levenslang is ook prima oplosssing en veiliger omdat ze nooit meer in de buurt van uw 6 jarige dochter komen. En het is goedkoper maar dat is een bijkomstigheid.

Cadaver | 23-04-10 | 15:34

@Hellsmurfje | 23-04-10 | 15:26 De rechter toetst nu wel degelijk of wetten voldoen aan een hogere wet (zoals de grondwet of europese verdragen), dus dit gebeurt nu toch al. Ons stelsel is wel gebaseerd op de leer van Montesqieu, maar de trias politica is niet één op één overgenomen.

Carpa | 23-04-10 | 15:33

Mooi interview... lekker mild, onze schurk Ruktor... vrienden voor het leven, dat zie je gelijk.

Viezevoozert | 23-04-10 | 15:33

18konijn | 23-04-10 | 15:28
Ja, en het scoort waarschijnlijk ook nog goed. Want mensen horen van blunders binnen het tbs-systeem en Wilders zegt het dan af te schaffen. Tadaa, probleem opgelost.

Flodder | 23-04-10 | 15:32

lieverdeauddanreaud | 23-04-10 | 15:28

Als hij 66 zetels zou halen en daarna 50 kamerleden 'elimineert', dan heeft hij al een 2/3e meerderheid. Inderdaad niet erg waarschijnlijk.

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:31

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:23

Dat van die 12 miljard Moslims vind ik toch niet zo een sterk punt van je als je beseft dat de totale wereldbevolking volgens mij iets onder de 7 miljard is op dit moment. Ach ja, 3 nulletjes meer of minder. 3*0 is toch 0.

ITEACHYOU | 23-04-10 | 15:31

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:29
Nee, want niet iedere partij wil de grondwet wijzigen.

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:31

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:20

AOW leeftijd zal omhoog moeten, vergrijzing komt eraan, babyboom generatie gaat met pensioen, de AOW is geen opeisbaar recht voor later, alleen als er nog geld in de pot is kan er nog AOW geld verdeeld worden onder het volk. De premie die je betaalt voor de AOW is per definitie niet voor jezelf later maar voor de mensen die nu in de AOW zitten.

Beperking hypotheekrenteaftrek met daarbij ook afvlakking belastingsschalen betekent daling van de soms absurd hoge koopwoningprijzen en beter toegang voor starters, een begin zal hiermee m.i. gemaakt moeten worden.

Een eigen zorg risiso van bijv. 300 euro is helemaal niet zo raar, hierdoor zou je beter op je gezondheid moeten letten en gaan mensen beter ervaren dat de zorg niet gratis is.

Beperking WW zoals VVD wil spreekt mij meer aan, op langer termijn uiteindelijk beter voor iedereen (minder premies betalen) en fraude wordt hierdoor onaantrekkelijker.

Een versoepeling van ontslagrecht betekent uiteindelijk betere arbeidsmarkt.

The Foxx | 23-04-10 | 15:30

lieverdeauddanreaud | 23-04-10 | 15:28
Zo bezien doet iedere partij dat dus.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:29

Die hooddoekjesbelasting kan je toch niet serieus nemen. Als Wilders nou eens niet zijn haar zou bleken, wat me te sterk aan Michael Jackson-achtige streken doet denken, zou ik hem serieuzer nemen. Nu vind ik hem gewoon een gevaarlijke gek met goeie ideeen (trema op de derde e). Geen vrede hebben met wie je bent en een land leiden, dat gaat niet samen.

computerlove | 23-04-10 | 15:29

Slap filmpje, als dit het niveau van Powned is..

De_Onbekende | 23-04-10 | 15:29

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:12
@koerbagh ® | 23-04-10 | 15:18
Inderdaad, persoonlijk ben ik heel erg blij dat die zo gehate "elite", met een beetje meer hersens dan Jan met de pet, de basisregels voor een ieder heeft vastgelegd.
Je kunt niet zomaar iemand discrimineren op basis van geloof.
Wat gekke Geertje doet is in principe kiezersbedrog, want hij begrijpt vast wel dat hij nooit de 2/3e meerderheid gaat krijgen om de grondwet te wijzigen en z’n plannen door te voeren.

lieverdeauddanreaud | 23-04-10 | 15:28

Flodder | 23-04-10 | 15:21
Ja, er zit systeem in het strafrecht. Maar daar heeft Geert geen boodschap aan. Net zo min als aan de Grondwet en de parlementaire democratie as we know it.

18konijn | 23-04-10 | 15:28

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:23
Verdomme, zijn het er al zo veel ?

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:28

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:21
In plaats van de Eerste Kamer komen er nationale bindende referenda, zoals in Zwitserland. Dan hebben we toch geen grondwet meer nodig? Behalve een grondwet die nationale referenda vastlegt?

tipo | 23-04-10 | 15:27

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:23
Pssst, je favoriete programma begint zo op SBS6

TrueWorld | 23-04-10 | 15:27

Ik vind het veel belangrijker dat de South Park crew bakzeil heeft gehaald.
PVV kan echt op mijn stem rekene.

BBmetR | 23-04-10 | 15:27

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:23
Living up to the name i see?

Typo-R | 23-04-10 | 15:27

-alle 12 miljard moslims
-met je lage IQ’s
oddfellow151 | 23-04-10 | 15:23
ODD it is, left wing veganist!

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:26

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:33
Het toetsen van een wet aan de grondwet door een rechter zou regelrecht ingaan tegen het trias politica idee. Als een rechter bepaald of een wet wettig is, dan zou hij op de stoel van wetmaker gaan zitten en weg is de splitsing der machten.

Hellsmurfje | 23-04-10 | 15:26

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:21
Welke democratie?

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:25

Ik geloof trouwens dat we ons bij Israël gaan aansluiten als ik het zo lees.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:24

Ik heb ook moeite met raar haar van krakers. Raar haar ontsiert het straatbeeld. Ik wil dan ook graag pleiten voor kapsel-belasting. Dat staat dan weer niet in het PVV programma. Gemiste kans. Je vraagt je af waarom niet.
www.visinhetnet.nl/embeds/nieuwsflitse...

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:24

Sjonge, jonge wat zijn de meeste tokkies weer kortzichtig en naief hier.
Hebben jullie het nou echt niet door?
Als je van ieder programmapunt van het 6e woord de 3e letter neemt, en die door elkaar husselt , dan staat er heel duidelijk:
‘Ik ben Beëlzebub en ik ben gekomen om jullie kapot te maken, jullie kinderen te verkrachten en te pissen op het graf van jullie voorouders.’
Hou duidelijker moet je het nog hebben?
Wat een clown zeg, wat een malloot met zijn rare haar.
Een beetje met programmapunten komen terwijl iedereen weet dat hij alle 12 miljard moslims in Europa wil martelen en executeren.
Ga toch lekker SBS6 kijken, dombo’s met je lage IQ’s.

oddfellow151 | 23-04-10 | 15:23

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:13
Toch nog leuk dat je er een "Wiegeltje" tussen propt.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:22

ROFLOL @sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 15:21

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:22

Voor al die tbs'ers die na een paar jaar zitten zonder behandeling weer naar buiten kunnen, heb je wel een 10.000 extra agenten nodig. Tbs kun je nog oneindig verlengen, bij een gewone gevangenisstraf is daar geen sprake van. En wil Wilders met het afschaffen van tbs ook het principe van verminderde toerekeningsvatbaarheid afschaffen? Of wordt dat gewoon gehandhaafd en vallen de celstraffen dus laag uit voor toekomstige geesteszieken die misdaden begaan, aangezien je geen straf kan krijgen zonder schuld. Bij tbs'ers is sprake van verminderde schuld vanwege de ontoerekeningsvatbaarheid. Met het tbs-systeem van nu kan je ze dan toch opsluiten omdat het juridisch een maatregel is en geen straf. Dát wil Wilders afschaffen. Vreemd.

Flodder | 23-04-10 | 15:21

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:18
Juist zonder Eerste Kamer en/of Constitutioneel Hof geef je welke elite dan ook groen licht en ruim baan om effektief de democratie om zeep te helpen. Ik hoop dat je dat toch wel begrijpt ?

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:21

Geen enkel partijprogramma kan (haast) volledig overeenkomen met je eigen opvatingen (als je die hebt). Ik durf te beweren dat op basis van dit programma de PVV het grootste potentiële electoraat heeft.
Nu moet de media en marketing de rest doen, of niet.

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:21

Goede punten Geert! Nu de uitvoering nog. Op naar de overwinning, succes!

Viezevoozert | 23-04-10 | 15:21

Veels te soft on islam. En sinds wanneer hebben homo's en dieren rechten? Bij het joodse gedachtegoed knapte ik definitief af. Alsof WO-2 voor niets is geweest. Zo zie je maar weer, de linkse kerk jat wat rechtse thema's, stopt ze in een voor de verdere rest links verkiezingsprogramma en het is straks weer glas-plas-was. Bah! Linkse dhimmi!

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 15:21

The Foxx | 23-04-10 | 15:17
Dat zijn allemaal punten die de grootste groep kiezers (de beroepsbevolking) aanspreken, uiteindelijk stemt toch iedereen aan de hand van zijn portemonnee.
Helaas geeft hij niet aan hoe dat bekostigd gaat worden, vandaar mede ook dat hij een populist wordt genoemd.

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:20

TabulaRasa | 23-04-10 | 15:10
Dat verklaart veel, zo niet alles.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:20

Alleen wereldvreemden verzinnen zo'n programma.

Hölzenbein | 23-04-10 | 15:20

Predateur | 23-04-10 | 15:17
De Toppers en Guus Meeuw(=NSB)is zullen het ook wel redden.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:19

@L. Rakker | 23-04-10 | 15:13
Het voorgestelde hoofddoekjesverbod geldt alleen in openbare gebouwen, niet in de Albert Heijn. Daar betalen ze enkel hoofddoekjesbelasting voor. Om dat te controleren zijn minstens 10.000 nieuwe politieagenten nodig. Daar heeft Wilders ook aan gedacht.

Voor zover het de scheiding vn kerk en staat betreft, is vermijding van het hoofddoekje uiteraard noodzakelijk, maar de wijze waarop Wilders dit voorstelt is te zot voor woorden.

tipo | 23-04-10 | 15:19

Randy McRanderson | 23-04-10 | 14:40

De angst dat een medewerkster plotsklaps met een hoofddoek komt aanzetten zorgt ervoor dat zij nauwelijks een kans op de arbeidsmarkt krijgen. Als de werkgever simpel kan en mag afdwingen dat hij geen hoofddoek in zijn bedrijf wil toelaten, dan zal dat op korte termijn de emancipatie (en arbeidsdeelname) van de moslima's sterk vergroten.

De PVV heeft het beste emancipatie plan van ALLE politieke partijen.

TriestGeval | 23-04-10 | 15:18

@lieverdeauddanreaud | 23-04-10 | 15:07
Democratie mag ook niet te gek worden hè? We moeten wel zorgen dat de zittende elite het uiteindelijk voor het zeggen houdt. 't Zou een mooi zooitje worden anders, met al dat gepeupel dat meent van alles te kunnen doen.

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:18

De enige 'cultuuruitingen' die het zonder subsidie zouden overleven zijn de musicals van Joh de Mol. Kennelijk vindt Wilders dat genoeg cultuur.

Predateur | 23-04-10 | 15:17

*het staatshoofd uit de regering, koningshuis moet 20 procent van toelage inleveren*
Ja, goed plan, we maken er een republiek van, helaas hebben meer partijen dit nobele streven in het verleden aangekaard, echter na het betreden van het zgn. pluche blijft heel erg stil.
Het is een begin, weer een reden om op de PVV te stemmen.
Korten is het begin van afschaffen hoop ik.

Man zonder jas | 23-04-10 | 15:17

Staan veel goede punten in het programma. Valt me erg mee. Positief programma.

Programma gelezen (bit.ly/d05AKX), zie wel contradictie, PVV wil in de eerste kamer maar deze ook afschaffen...

Vreemd dat PVV zo ageert tegen D66 maar tegelijkertijd wel veel voorstellen van hem omarmt (referendum, gekozen burgemeester) en hierin zelfs verdergaat in positieve zin (gekozen magistratuur).

Dat de islam niet gematigd zou zijn volgens de PVV vind ik wat prematuur. Ayaan Hirsi Ali is hier toch het sprekend voorbeeld van, je kunt moslima zijn zonder je als vrouw onderdrukt op te stellen.

Een aantal punten vind ik ronduit conservatief in negatieve zin en neigen ze zelfs sterk naar bijv. de SP (o.a. de AOW en niet aanpakken WW/ontslagrecht):

- AOW blijft op 65 jaar, is enige breekpunt in formatieonderhandelingen
- hypotheekrenteaftrek handhaven
- geen verhoging eigen risico in de zorg
- WW-uitkering blijft gelijk
- ontslagrecht niet versoepelen

The Foxx | 23-04-10 | 15:17

@Merlot | 23-04-10 | 14:51
Ik vind dit punt erg sterk. Subsidie geven aan instituten die zelf bepalen dat ze subsidie krijgen. Erg kort door de bocht gesteld, maar daar komt het wel op neer.

TisNieZoMoeilijk | 23-04-10 | 15:16

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:13
*Onderschrijft*

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:16

EU: Turkije erin, Nederland eruit! Ik moest lachen. Aantal hele goede punten
een paar minder en verbod op koran en belasting op hoofddoekjes te stomzinnig voor woorden. Verbod op religieuze uitingen in publieke functies en ruimtes
kan ik mij in vinden en daar moet het ophouden. Joods/Christelijke gelul
had eruit gekund maar dat staat erin i.v.m. de sponsoring van de P.V.V.
Samenvattend: Er staan nog steeds beduidend meer punten in dit programma
dan in de programma's van de andere partijen...... dus ik neem die paar onzin
dingen wel voor lief (gaat toch never nooit uitgevoerd worden) en stem P.V.V.

ServerGenius | 23-04-10 | 15:14

Nog even en hij staat net zo gelukkig als Tiesto op de filmpjes.

Einde van de Domheid | 23-04-10 | 15:14

haat=haast, no pun intended.

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:14

@Randy McRanderson | 23-04-10 | 15:06
Heb je het programma gelezen? Dan moeten je 2 dingen zijn opgevallen. Het is nogal nationalistisch. Dat mag, niks op tegen en is ook niks nieuws. Daarbij staan er nogal wat voorstellen in tot ge- en verboden (bevenop alles wat we al hebben aan verboden), in te voeren door de staat. Alle inkomens- en economische voorstellen van de PVV leiden tot verdere nivellering. Je zou dat socialistisch kunnen noemen. Nationalistisch en socialistisch... hee verrek....
Met liberalisme heeft dit programma niks van doen, ondanks de retoriek van het tegendeel. Geert Wilders is net zo liberaal als Emile Roemer en Mark Rutte. Helemaal niet.
De enige liberaal in de kamer is Femke, maar daar kun je weer niet met goed fatsoen op stemmen omdat ze bij een anti-liberale club zit. Da's jammer. Femke is de beste VVD-voorman die ze nooit hebben gehad.

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:13

Suriboy | 23-04-10 | 15:10
Dit zijn haat allemaal standpunten van de PvdA (- islam en migratie) van een jaar of 20 geleden, voordat ze hun oorspronkelijke achterban in de kou lieten staan ten koste van electoraal gewin bij de allochtone kiezers.

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:13

Waarom een hoofddoekjesverbod? Die meiden zitten overal achter de kassa, hebben vaak wél hun best gedaan op school en hebben een baan; ik zie ze hier in 020 overal in toch best respectabele banen zoals apothekersassistente. Afgezien van het hoofddoekje (jammer!) zien de dames er meestal ook zeer modieus uit. Maar welke Nederlandse vrouw in de jaren vijftig liep hier nìet zonder doekje/hoedje/regenkapje? Geef ze de tijd, kortom.
Dan liever een capuchonverbod, als ik de diverse opsporingsverzoeken ondersteund met videobeelden zie. Of een bontkraagjesverbod, of een achterhoofd kaal/bovenop gedektverbod. Het zijn niet de vrouwen Wilders, het zijn de jonge mannelijke klootzakjes. En ze komen uit Marokko. Mag dat nog gezegd worden?

L. Rakker | 23-04-10 | 15:13

Een super programma! Mijn keuze is bepaald.

womannicer | 23-04-10 | 15:12

ik lees op nrc.nl dat Wilders aan een rechts kabinet wil gedogen.... Ik dacht dat dat niet meer mocht van de PVV, gedogen...?

Bert op Safarie | 23-04-10 | 15:12

lieverdeauddanreaud | 23-04-10 | 15:07
Het is in ieder geval onbestaanbaar dat wetten niet aan de Grondwet getoetst kunnen worden. Het lijkt voor de gemiddelde Henk en Ingrid in hun Vinexhok allemaal niet zo spannend wat Geert hier voorstelt, om niet te zeggen dat het ze waarschijnlijk geen reedt interesseert als ze überhaupt al begrijpen waar het over gaat, maar het is een heel ondemocratisch en buitengewoon gevaarlijk voorstel.
Ik maak mij weinig illusies meer over het niveau van van gemiddelde medeburger maar hoop tegen beter weten in dat we dit als volk natuurlijk nooit zullen accepteren.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:12

Post van 15.11u was trouwens voor vagehond 15.07u

rien6139 | 23-04-10 | 15:11

Veel verbod voor een partij voor de vrijheid. En over de kopvoddentaks: het gaan niet wat er OP je hoofd zit, maar on welke ideeen er IN zitten. Hoe krijg je religieuze fundis meer tolerant is de vraag waar we mee zitten.

Brimstich | 23-04-10 | 15:11

Stem dan toch gewoon PvdA, de beste partij voor Nederland ;) Daar schieten we tenminste wat mee op. zucht.

rien6139 | 23-04-10 | 15:11

@Randy McRanderson 15:06
Je moet niet alleen de tegeltjes van koerbagh ® lezen. Zonder context is ie onbegrijpelijk.

tipo | 23-04-10 | 15:10

Ik mis nog het standrechtelijk executeren van iedereen die niet het joods-christelijke gedachtegoed aanhangt.

Biff Eagleburger | 23-04-10 | 15:10

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:06
Ik wil de politiek in, en ben alvast aan het oefenen.
*Out*

TabulaRasa | 23-04-10 | 15:10

Kopvoddentax? Waar is Gidi de nummer 5? Orthodox joodse vrouwen moeten hun haar ook bedekken. Hetzelfde geldt voor het verbod op religieus geslacht vlees. Kosher en halal vlees wordt identiek geslacht. Of laat me weer raden. Deze regels gelden alleen weer voor moslims. Geen principe zaak dus voor Geert.

Uhh | 23-04-10 | 15:10

AOW leeftijd is breekpunt? Ja, laten we de babyboomers ontzien. Goed plan!

azijnseikerT | 23-04-10 | 15:10

Aan allen het verzoek: "gaarne het programma van dhr wilders goed doornemen". Gij zult dan tot de conclusie komen dat die man het beste voor heef met Nederland. Prima punten. Ik durf te wedden dat als de PvdA deze zelfde punten had, dan was het programma/de partij gewoon goed.

Suriboy | 23-04-10 | 15:10

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:06
Ik ben niet zo van de Jehova's.
Maar het zou best kunnen.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:09

Nog heel even over die taakstraffen afschaffen.
Ben ik over in dubio.
Als iemand een klein vergrijp pleegt, wat nu zou worden afgedaan met bijv. 40uur taakstraf.
Als dit afgeschaft wordt, en hij gaat bijvoorbeeld een week de cel in, zou dit dan meer of minder kosten voor de samenleving?
(Niet gemaaid gras inbegrepen)

TabulaRasa | 23-04-10 | 15:08

Best een goed programma. In theorie. In de praktijk geloof ik er niets van.

Ik zou wel het asielzoekersbeleid anders aanpakken. Ik zou pleiten voor een greencard systeem:

- Mensen (moslim of niet) die hun leven aantoonbaar niet veilig zijn mogen *tijdelijk* in Europa wonen totdat ze weer terug kunnen.

- Het gaat om mensen die zonder eerlijk proces vervolgd of bedreigd worden door corrupte en niet-democratische regimes. Uitzondering is oorlog.

- Nederland spreekt met Europa een quotum af: elk EU land draagt bij naar evenredigheid van aantal inwoners.

- Economische vluchtelingen krijgen een briefje met daarop de vriendelijke mededeling de economie in hun eigen land op te moeten bouwen en gaan linea recta terug.

- Je mag in Nederland komen wonen op basis van uitnodiging van een werkgever (geen subsidiebaantjes), die 6 maanden werk garandeert, met een proef van 2 maanden. De werkgever staat garant. Er is geen vangnet voor deze mensen. Er is geen naturalisatie.

- Je mag ook in Nederland komen wonen als je partner in je onderhoud voorziet. De partner staat garant. Eventuele kinderen krijgen scholing. Er is verder geen vangnet beschikbaar. Er is geen naturalisatie.

- Pas na drie jaren aantoonbaar je eigen broek te kunnen ophouden in Nederland krijg je een vergunning voor meerdere jaren. Inclusief recht op een uitkering (WW, geen bijstand).

- Pas na 5 jaren aantoonbaar kom je in aanmerking voor naturalisatie. Naturalisatie houdt in dat je een baan hebt, dat je vloeiend Nederlands spreekt, je aan de Nederlandse cultuur en omgangsvormen aanpast. Je geeft je andere paspoort op. Stemrecht en volledig recht op alle Nederlandse voorzieningen.

ZDEV | 23-04-10 | 15:07

- immigratiestop uit islamitische landen
- verbod op boerka en koran, belasting op hoofddoekjes
- maximaal duizend asielzoekers per jaar toelaten
- werkloze vreemdeling moet land uit
.
Geert, hoe zit het dan met christelijke vluchtelingen uit Islamitische landen?
En een belasting op hoofddoekjes? hoe ga je dat uitvoeren?
Duizend asielzoekers per jaar, met de utopische gedachte dat nummers 1001 en verder gewoon weer terugkeren in plaats van de illegaal te lopen uithangen?
Hoe zit het met de werkloze Nederlander? Moet die ook het land uit, of is het opeens alleen maar niet oke om werkloos te zijn als je hier niet bent geboren?
Voor de rest is het allemaal wishful thinking, 10.000 extra agenten, alsof er zoveel mensen staan te springen om agent te worden?
Haal maar eens wat agenten uit de berm en stuur ze de wijken in. De enige pet die ik zie is dagelijks bij het viaduct op weg naar huis.
En juist de sector waar het hardst zou moeten worden ingegrepen, het onderwijs, laten we maar ongemoeid?
Wat een visieloos gezever, het lijkt wel een xenofobische versie van de SP...

vagehond | 23-04-10 | 15:07

Ik begrijp best waarom enge Geertje de 1e kamer afschaffen wil. Zijn plannen gaan toetsing aan de grondwet niet overleven. Gelukkig waren ze in 1814 al zo wijs om toekomstige populisten een flinke voet dwars te zetten.

lieverdeauddanreaud | 23-04-10 | 15:07

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:00
Hm, hij lijkt wel weer iets aangekomen in vergelijking met een paar weken geleden. Het is vooral de holle, waterige blik in de ogen die zorgen baart. Hoog tijd voor een volpension weekendje Monschau in een rustig hotel, als je het mij vraagt.

18konijn | 23-04-10 | 15:07

koerbagh ® | 23-04-10 | 14:59
Opflikkeren met die uitgekauwde NSB opmerkingen. Iemand die verder verwijderd is van landverraad als de heer Wilders zul je niet vinden. Plak je NSB etiketten maar op meneer Cohen.

Randy McRanderson | 23-04-10 | 15:06

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:03
Ja, ik denk zelf Dr. A. Vogel.

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:06

@Lying Dutchman
Geeft die TaboelaRasa überhaupt weleens antwoord op vragen ?

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:06

Sickie | 23-04-10 | 15:00

Lees eens wat vaker de Geenstijl topics en je zal zien dat het niets te maken heeft met propaganda. Ook de PVV wordt hier vaak op de hak genomen.

ITEACHYOU | 23-04-10 | 15:06

koerbagh ® | 23-04-10 | 14:59
Ik insinueer nogmaals zelf helemaal niks maar de PVV maakte het z'n tegenstanders wel erg makkelijk zo. Ze hoefden hem alleen maar in te koppen en dat hebben ze dan ook naar hartelust gedaan. Voor een partij die resoluut dat soort (historische) verbanden naar nazi partijen afwijst, vind ik dat niet zo bijster goochem.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 15:05

verbod op boeken lijkt me onzin en versoepeling van het ontslagrecht zal moeten als we mee willen in de vaart der volkeren. Dus op dit laatste punt zullen we toch 'progressief' moeten zijn.

Rest In Privacy | 23-04-10 | 15:04

@Merlot | 23-04-10 | 15:02
Dat lijkt me toch eerder een linkse hobby....

koerbagh ® | 23-04-10 | 15:04

@vancum | 23-04-10 | 14:52
15 miljard structureel bezuinigen per jaar is haalbaar, zonder enige lastenverzwaring.
Denk aan afschaffen klimaatbeleid, ontwikkelingshulp met 80% korten, netto EU-bijdrage per Nederlander gelijktrekken aan die van een Fransman, PO naar 1 tv-net, stop op kansloze of willoze immigratie en stimuleren remigratie van kans- of willozen, geen km-heffing, geen JSF, geen JSF alternatief, geen buitenlandse veiligheidsmissies, geen bailouts van PIGS-landen, et cetera.

tipo | 23-04-10 | 15:04

Lol en dan komt de grote vraag, hoe gaan we dat allemaal betalen? Wat gaan die extra agenten doen? Iedereen weer boetes uitdelen voor wildpissen en te hard rijden> Als we nu geen extra agenten creëren maar de taken van de politie anders indelen en minder administratieve rompslomp kan het volgens mij ook wel beter worden, zonder dat er extra geld bij moet.

ITEACHYOU | 23-04-10 | 15:04

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:02
Hij kwam zowaar nog goed over ook.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:03

Over het algemeen wel redelijke standpunten. Alleen met dat verbod op de koran en hoofddoekjesbelasting maakt tie zich wel een beetje belachelijk eerlijk gezegd. Echt een kansloos standpunt.

wo ist der bahnhof | 23-04-10 | 15:03

-weggejorist-

Boemba | 23-04-10 | 15:02

Toch maar even het filmpje gekeken en heb een andere Wilders gezien. Weet iemand wie zijn spindoctor is?

Superior Bastard | 23-04-10 | 15:02

Dit programma is enerzijds extreem rechts, anderzijds extreem links, zeer conservatief, maar ook zeer progressief, maar bovenal:
financieel zeer slecht onderbouwd (slechts met eindbedragen gegoocheld zonder aandacht voor nadelige bij-effecten en economische effecten) en vreselijk populistisch.

Dolle Dries | 23-04-10 | 15:01

Blijft belachelijk, subsidie op hoofddoekje. Waarschijnlijk probeert hij daarmee een groot signaal af te geven. Voor de rest over het algemeen goede standpunten.

1st Male Lesbian | 23-04-10 | 15:01

Kunnen PvdA en PVV niet gewoon van naam wisselen?

Expert Homo | 23-04-10 | 15:01

-weggejorist-

Sickie | 23-04-10 | 15:00

Volgens mij werd Ome Geert niet alleen op school gepest, maar worden zijn boterhammen nog steeds afgepakt. Geef die man te eten, of stuur hem naar een arts. Nog een zwakke leider kunnen we niet veroorloven.

Brakke Obama | 23-04-10 | 15:00

Waarom zegt Wilders nou niet, in plaats van te hameren op hoofddoekjes, simpelweg dat alle ambtenaren of mensen die op 1 of andere manier uit de staatsruif betaald worden hun religieuze uitingen beperken tot de thuissfeer, en zich in functie neutraal kleden (dus een verbod op zowel hoofdoekjes als keppeltjes als kruisjes, voorhoofdtatoeages van Buddha, etc, voor alle ambtenaren in functie), was iig dat punt makkelijk te verdedigen geweest. Je gooit het op een volledige scheiding van kerk en staat, en presto. Kan gelijk heel de PO z'n zure gal niet meer braken, verminder je dus de effectieve zendtijd met 50% en kun je dat ook gelijk weg bezuinigen.

ViagraFalls | 23-04-10 | 15:00

"Bedenk eens dat wij met z'n allen dus maar 150 mensen kiezen om beslissingen te maken van defensie tot onderwijs. En dan moet dat naar beneden met 50 man?"

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:56

Iets minder vakantie en het kan.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 15:00

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:53
En waarom dan wel? De meeuw is het symbool voor vrijheid. Dat de NSB het symbool heeft misbruikt en Geert het nu ook misbruikt betekent niet dat Geert DUS een nazi is. Dat zijn kleuterredeneringen van het type: Alle vegetariërs zijn nazi's omdat Hitler geen vlees at.
Dan kun je nooit meer een symbool gebruiken omdat alles wel eens een keer is misbruikt, verkracht. Panoramix en Hoefnix kunnen dan nooit meer samen afgebeeld worden omdat het verborgen propaganda voor het communisme zou zijn.
Overigens is Geert natuurlijk wel een NSB-er, maar daar kan die meeuw niks aan doen.

koerbagh ® | 23-04-10 | 14:59

@vancum | 23-04-10 | 14:52
Precies, hooguit 2 miljard van Defensie, 2 miljard van ontwikkelingshulp (lijkt me al een utopie), 1 miljard subsidies en wat schraapwerk over de ambtenaren. Maakt hooguit met de beste wil 10 miljard. Wel extra geld uitgeven door de belasting te verlagen, extra politie en extra zorg bovenop veel handhavingen.
-
De 16 miljard van Wilders zijn eerder omgekeerd waar.

Westheimer 2.0 | 23-04-10 | 14:59

Tobi | 23-04-10 | 14:57
;)

Ashtrey | 23-04-10 | 14:59

@TabulaRasa | 23-04-10 | 14:56
Je was me voor, het was dan ook aan jou gericht =(

dzncknmbsttnt | 23-04-10 | 14:59

Redelijk programma maar ik vraag me af waar die 10.000 extra politieagenten en mensen in de zorg vandaan moeten komen. Bovendien zijn de onderstaande twee standpunten echt ongelooflijk kortzichtig.
- tbs afschaffen
- verbod op boerka en koran, belasting op hoofddoekjes

Zwarte Koffie | 23-04-10 | 14:59

Ik mis de interviews met barpersoneel, domme wilders aanhang en toevallig aanwezig leuke meisjes. Dit had bijna van de NOS kunnen zijn.

Siebrandt | 23-04-10 | 14:58

@TabulaRasa | 23-04-10 | 14:52 Ik kan je redenatie volgen maar ben het wel eens met de gestelde punten (tenminste een deel daarvan). 10.000 man politie er bij kan best, je moet alleen het geld er voor vrijmaken.. en hoe die dat wil doen, dat verteld ie niet.. en dan lijkt het al snel op wat losse kreten.

AltijdEenMening | 23-04-10 | 14:58

Nietvoordekat | 23-04-10 | 14:53
Partijdemocratie in Nederland is een wassen neus.
Meer kweekvijver voor partijkader, en een clubhuis voor partijvrijwilligers.
Laat partijen dat maar lekker zelf betalen.

Merlot | 23-04-10 | 14:58

Flodder | 23-04-10 | 14:56
Vraag ik me ook af. TBS is toch een goede maatregel. Sommige misdadigers hebben zulke kronkels in de kop dat ze gewoon nooit meer vrij moeten komen. TBS zorgt daarvoor, een gevangenisstraf van een bepaalde tijd niet.

wo ist der bahnhof | 23-04-10 | 14:58

@lijn5 | 23-04-10 | 14:50
In 1956 is de hoeveelheid kamerzetels uitgebreid van 100 naar 150 (was sinds de 19e eeuw altijd zo). De redenen hiervoor is dat het een grotere bevolking vertegenwoordigd (is nu zelfs NOG groter) en het takenpakket van de overheid is veel groter (is nu helemaal zo).

Daarnaast wil ik erop wijzen dat de werkdruk van de overheid enorm groot is. Als men nog wil verwachten dat de 2e kamer haar functie vervuld en de vele wetten en regels controleert die er dagelijks uitgaan en daarnaast nog eens diepte onderzoek doet in bepaalde investeringen gemaakt door de regeringen zal je moeten accepteren dat het wat kost. Nederlandse maatschappij is groter en ingenieuzer dan ooit met ook nog Europa en de vele regels en richtlijnen die daar vandaan komen.

Internationaal gezien is het dan ook nog een relatief klein aantal, 150.

dzncknmbsttnt | 23-04-10 | 14:57

@ Ashtrey | 23-04-10 | 14:54
Ganz genau, Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit!

Tobi | 23-04-10 | 14:57

"- ontslagrecht niet versoepelen"

Eh, hoe komen ze dan van die ambtenaren af? FAIL

Symmachus | 23-04-10 | 14:57

lijn5 | 23-04-10 | 14:50
Het zijn volksvertegenwoordigers, het waren er ooit 100, maar dat werd verhoogd naar 150, door de groei van onze bevolking. Bedenk eens dat wij met z'n allen dus maar 150 mensen kiezen om beslissingen te maken van defensie tot onderwijs. En dan moet dat naar beneden met 50 man?
Superior Bastard | 23-04-10 | 14:52
Ik meestal op een floppy.

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:56

Wat gaat hij eigenlijk met die tbs'ers doen? Krijgen die gewone detentie waardoor ze eerder en zonder enige behandeling weer op straat staan?

Flodder | 23-04-10 | 14:56

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:52
Kom op dan met je berekeningen, argumentaties en verschillen. Ik begrijp je niet, maar dat zal je elke dag wel horen.

Lying Dutchman | 23-04-10 | 14:56

Het staatshoofd uit de regering, prima. Maar hoe denkt Geert dan voortaan de strapatzen van WimLex te corrigeren? De koning wordt nu in zijn doen en laten beperkt door de geniale uitvinding van de ministeriële verantwoordelijkheid. En op losgeslagen oranje's zitten we niet te wachten, toch?

18konijn | 23-04-10 | 14:56

Het aantal onzinnige standpunten in het programma is beduidend groter dan het
aantal zinnige voorstellen.
Het aantal voor andere partijen onbespreekbare ideeen overtreft het aantal voorstellen, die wellicht wel haalbaar zijn.

Het programma kan dus eigenlijk net zo goed naar de prullenbak. Komt nog bij dat Wilders het ook niet willen laten doorrekenen door het CPB.

mark twain | 23-04-10 | 14:55

@Bill le Koek | 23-04-10 | 14:48
Nee, maar mijn oud-tante Neel wel. En mijn moeder ook in de 60's.

Dikr | 23-04-10 | 14:55

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:53
Nee Bigi, het was gewoon een mega FAIL met die logo's van je. Maakt niks uit hoor, heb ik ook altijd met de VVD en het logo van de Hema.

Lying Dutchman | 23-04-10 | 14:54

Tobi | 23-04-10 | 14:53
Durch fur gegen ohne um

Ashtrey | 23-04-10 | 14:54

Superior Bastard | 23-04-10 | 14:52
En in je loods. En in je hersenen.

Lying Dutchman | 23-04-10 | 14:53

Hij doet echt maar wat... best wel treurig om te zien hoe iemand zo aftakelt... Ideenloos en steeds minder populair. Van alle kandidaten willen de meeste NL'ers hem JUIST niet als premier. En dat is maar goed ook.

bloemis | 23-04-10 | 14:53

koerbagh ® | 23-04-10 | 14:49
Koerbagh goede man, IK suggereer het dan ook niet maar stel slechts vast dat de PVV een niet te missen bal voor het eigen open doel speelt.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:53

Voor het overige verwijs ik naar het topic van hedenochtend over de PVV.

Superior Bastard | 23-04-10 | 14:53

Aus ausser bei mit nach seit von zu

Tobi | 23-04-10 | 14:53

Merlot | 23-04-10 | 14:51
En terecht, de PVV heeft goed aangetoond dat ze zonder kunnen.

Nietvoordekat | 23-04-10 | 14:53

jack and friends | 23-04-10 | 14:49
Ik ga het absoluut niet voor andere partijen opnemen.
Ik bedoel alleen dat het punten zijn die leuk klinken, op het eerste gezicht, maar als je gaat kijken naar cijfers of even gaat nadenken zie je dat het of symboolpolitiek is, of volstrekt onhaalbaar, of gewoon tokkietrekkerij.

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:52

Samengevat:
- Hypotheekrente-aftrek: ongemoeid
- Studiefinanciering: ongemoeid
- AOW-leeftijd: ongemoeid
En dan nog €16 mrd ergens vandaan toveren? Liegbeest.

vancum | 23-04-10 | 14:52

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:46
Opslaan doe je op de tennisbaan.

Superior Bastard | 23-04-10 | 14:52

Mooi programma, helaas bijna onuitvoerbaar in dit politieke klimaat. En dat hoofddoekjesbelasting slaat natuurlijk nergens op, dit zal denk ik het aantal stemmen ook verkleinen.

staaf86 | 23-04-10 | 14:52

LOL Knap gevonden EUssr.

HotPotato | 23-04-10 | 14:51

Zeer matige repo, had veel meer in kunnen zitten

Ebert de R | 23-04-10 | 14:51

"Geen subsidies aan politieke partijen", hahaha!
Even gemeen naar de enkels van de collegae bijten!

Merlot | 23-04-10 | 14:51

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:46
De Eerste Kamer afschaffen kan best maar dan moet er een Constitutioneel Hof komen. Zie : Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:33
Anders introduceren we een nog ergere schending van de democratie dan de 1e kamer in feite nu al is.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:51

Helemaal top die Wilders!

Kruiddamp | 23-04-10 | 14:51

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:46
Beargumenteer die woordenkots van u aub, anders kan ik er sowieso niets mee.

Lying Dutchman | 23-04-10 | 14:51

jo geert voor president i think?

Mr_Poenanie_NL | 23-04-10 | 14:50

@HotPotato | 23-04-10 | 14:46
Jij snapt het!!

Bill le Koek | 23-04-10 | 14:50

@TabulaRasa | 23-04-10 | 14:46 Waarom leg ons niet eens rustig uit waarom ze nergens op slaan. 150 of 100 leden. Lijkt me beide een arbitrair getal Moet het getal perse even zijn of een veelvoud van 10? Wat is er mis met 103 leden.

lijn5 | 23-04-10 | 14:50

Lol @ naam foto:

Skinny puppie. Is vast niet voor Rutger bedoelt...

Cheesy Poof | 23-04-10 | 14:50

Haha, laat me niet lachen. Wachten tot alle andere partijen hun programma hebben gepresenteerd en dan met wat knip- en plakwerk doen alsof je er zelf ook verstand van hebt. Nouja, gelukkig is het otch al een aflopende zaak met deze al eeuwen in het Haagse ronddolende politicus.

bloemis | 23-04-10 | 14:49

@Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:45
Dat is niet het logo, maar een toevallig symbool gebruikt door de NSB. Alsof de NSB de eerste was die ooit een meeuw heeft gebruikt als symbool.
Dan was Tsjechov zeker ook een nazi? www.sparknotes.com/drama/seagull/theme...

koerbagh ® | 23-04-10 | 14:49

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:46
U bedoelt dat het net zo geloofwaardig is als de rest van de partijen en hun verkiezingsleugens?

jack and friends | 23-04-10 | 14:49

Daar word je wel populair van, zo'n lijstje. Maar waarom wel kopvoddentaks en geen speciale Marokkanenpolitie?

cekars | 23-04-10 | 14:49

Nog eventjes en Geertje weegt 40 kilo...

Ashtrey | 23-04-10 | 14:49

@Dikr | 23-04-10 | 14:31
U draagt zon kopvod?

Bill le Koek | 23-04-10 | 14:48

Ik mis het:
- Afvallige Joden in een koud bos laten sterven.

Koranverbod is net zo erg als sharia wetgeving - je zaagt hiermee aan de poten van het vrijheidbeginsel. Hoofddoekjesbelasting is té belachelijk voor woorden.

Taaie-Neuskoek | 23-04-10 | 14:48

Mij is weer eens niets gevraagd door de hoge heren van de PVV in Den Haag...

henkvaningrid | 23-04-10 | 14:48

Aan iedereen die zegt goed programma: Ga es nadenken, en dan bedoel ik nadenken, over de volgende FAILS:

Eerste Kamer afschaffen.
10.000 extra agenten erbij.
aantal Tweede Kamerleden terug van 150 naar honderd.(LOL)
AOW blijft op 65 jaar, IS ENIGE BREEKPUNT in formatieonderhandelingen

En dit zijn alleen de grootste fails.
Geen subsidies aan pol.partijen.
Taakstraffen afschaffen.
Zijn ook maar goedkope praatjes die heel leuk klinken voor de leek, maar nergens opslaan.

TabulaRasa | 23-04-10 | 14:46

Ik zie heel veel goede punten en een paar mindere: belasting op hoofddoekjes is belachelijk - beter is hoofddoekjes verbieden bij publieke functies, koran verbieden - waarom? geen boek incl. mein kampf zou verboden moeten zijn, ontslagrecht mag best versoepeld worden. En wat wordt voorstaan onder islamitsche landen - voorkomt dat ook de zogenaamde huwelijksmigratie?

vip33 | 23-04-10 | 14:46

Alle punten van Wilders niet zo serieus nemen maar meer naar de algemen insteek kijken.
Ook hij weet dat er straks een hoeveelheid water bij de wijn moet en dat kan hij dan doen door een aantal van zijn 'over de top' punten te laten vallen.

HotPotato | 23-04-10 | 14:46

en t zijn zelfs kutvrage rutger

Mopho | 23-04-10 | 14:45

VerenigdeNederlanden | 23-04-10 | 14:38
Ik heb dat niet zelf bedacht uiteraard en vind het ook ver gezocht maar het lijkt er idd wel enigzins op met die meeuw :
allochtonen.web-log.nl/allochtonen/ima...
Ik begrijp dan ook niet waarom de PVV de bal zo voor het open doel legt. Ze hadden erop kunnen wachten tot een of andere bijgoochem de overeenkomsten ook zag en er heissa over ging maken. Dan kun je wel boos worden : binnenland.nieuws.nl/514274 maar "een beetje dom" is het natuurlijk wel.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:45

koerbagh ® | 23-04-10 | 14:43
Duidelijk hetzelfde, zoek het verschil. LOL

psycho_3 | 23-04-10 | 14:45

Goed verkiezingsprogramma, kan ik helemaal achter staan. Mijn stem heeft u meneer Wilders, gebruik 'm goed.

Nietvoordekat | 23-04-10 | 14:44

De eerste kamer afschaffen.. ja dat snap ik, want daar is ome Geert niet vertegenwoordigd. Prutser.

wilmeister | 23-04-10 | 14:44

Ga toch voor de VVD......

Stijlvol stijlloos | 23-04-10 | 14:43

zelfs reclame bij gs.tv aarg

Mopho | 23-04-10 | 14:42

kopje koffie voor u | 23-04-10 | 14:33
Nee ... het is de reactie die het verschil maakt.
Als Geert boos was geworden om het gezuig van Rutger, had Rut hem helemaal aan reepjes getrokken.

Zoals bijvoorbeeld Ella Vogelaar overkwam.
Rutger stelde aan Vogelaar verhoudingsgewijs minder en minder bedreigende vragen dan zojuist aan Wilders.
Kijk maar.
www.youtube.com/watch?v=YKUHWD7Yw4s
.

Merlot | 23-04-10 | 14:42

Hoofddoekjes belasting is onzinnig, boerka verbod kan wel maar daar hebben we al een wet voor die stelt dat je altijd herkenbaar moet zijn. Met een boerka lukt dat dus niet zo goed omdat de wet niet wordt gehandhaafd.

Als we de wetgeving zoals die geldt willen handhaven moeten we de wet niet verwarren met geloof..

Voor de rest wel goed punten alleen haal ik er niet uit op waar de PVV die 15 miljard vandaan wil halen, 10000 man politie en meer geld in de zorg. Volgens mij haal je dat niet alleen maar uit korten op europa...

AltijdEenMening | 23-04-10 | 14:42

(Nu is ie on topic en nog altijd LOLWTFBBQ)
Betekenis en herkomst van Henk
Henk is een Nederlandse jongensnaam.
De betekenis van de naam is HEERSER VAN HET THUISLAND
babybytes.nl/namen/jongens/Henk
Ingrid is een DUITSE meisjesnaam.
De betekenis van de naam is `beeldschone mytische vruchtbaarheid god`.
babybytes.nl/namen/meisjes/Ingrid
(hoor ik daar neonassie roepen?)

Brakke Obama | 23-04-10 | 14:42

Leuk einde.
Maar nu toch even zien hoeveel zetels ze gaan halen...

Opkikker | 23-04-10 | 14:41

- verbod op boerka en koran, belasting op hoofddoekjes

Wat een vrijheid...

Wat hebben de partijen (Ook D66 zag ik vandaag) met het afschaffen van de eerste kamer. Het is de enige buffer die men heeft om het wetboek 'schoon' te houden en onzin zoals het seksverbod met dieren eruit te halen (valt keurig onder dierenmishandeling).

En de 2e kamer van 150 naar 100 zetels brengen? Nederland heeft meer inwoners dan ooit, 150 mensen die 16 miljoen mensen vertegenwoordigen en Wilders wil het minderen.

Ik vind dat zo jammer, want er staan gewoon ontzettend goede rationele standpunten in. Neem het beperken van azielzoekers, we moeten gewoon accepteren dat we nog niet in staat zijn een sluitend systeem op te zetten waarbij men echte azielzoekers helpt en uitkeringzoekende weert en dus eerst maar klein moeten beginnen en een geheel nieuw systeem opbouwen.

En net zoals bij de VVD: Niet sleutelen aan de hypotheekrente aftrek? Het is een gedrocht, afschaffen die hap en compenseren met belastingverlaging en verwijderen van overdrachtsbelasting.

En ik vind geen standpunt wat betreft onderwijs. Willen ze korten of is dat juist onbespreekbaar en moet er meer geld heen. Juist met de PVV ben ik bang voor deflatie en vercommercialisering (lees: Rendement behalen) van het onderwijs.

dzncknmbsttnt | 23-04-10 | 14:41

- verbod op boerka en koran, belasting op hoofddoekjes
Dat is het enige dat me te ver gaat, voor de rest kan ik mij hier wel in vinden.

Linke Soep | 23-04-10 | 14:41

@ "- werkloze vreemdeling moet land uit"

Waarschijnlijk omdat je ze grondwettelijk gezien niet kunt uitsluiten van onze achterlijke verzorgingsstaat XL. Beter vind ik het standpunt dat je ze gewoon uitsluit. Als je nooit hebt bijgedragen kun je ook niet uit de ruif eten. Geldt ook voor jongeren. Nog beter is natuurlijk die hele janboel (verzorgingsstaat XL) afschaffen.

_ILT_ | 23-04-10 | 14:40

Hoofddoekjes belasting is meer dan terecht. Met de hondenbelasting probeert men bijvoorbeeld de vervuiling door hondenpoep te verminderen, met de hoofddoekjes belasting probeert met de vervuiling van het straatbeeld te verminderen. Ontmoedigingsbeleid zoals we dat van zoveel schadelijke/vervuilende zaken kennen.

Randy McRanderson | 23-04-10 | 14:40

Weinig wijzer geworden over de clown.

Bos Hout | 23-04-10 | 14:39

Als hij zo door blijft gaan zoals hij er nu bij staat, heeft hij mijn stem!

maus91 | 23-04-10 | 14:38

Fokke en sukke van een tijdje geleden: "en dat gaan we betalen met het afschaffen van zwemlessen voor moslimvrouwen."

Dit is soms een leuk programma, maar niet te betalen.

relatief | 23-04-10 | 14:38

verbod koran, hoe leuk het ook klinkt, gaat mij net iets te ver. Of koran niet afschaffen, of ALLE religieuze boeken afschaffen (bijbel, thora, etc.)

volgavia9 | 23-04-10 | 14:38

@ Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:36

Even opgezocht, maar ik zie het niet... Kan je me uitleggen, op welke manier het er op lijkt.

VerenigdeNederlanden | 23-04-10 | 14:38

@Mordax | 23-04-10 | 14:37
Goede argumentatie ook.

Art Vandelay Ultor | 23-04-10 | 14:38

Merlot | 23-04-10 | 14:35
Toch lijkt het programma, als je het van onder naar boven leest, veel op dat van het CDA.

Einde van de Domheid | 23-04-10 | 14:37

Wat een slecht programma zeg. Puur tokkie-populisme.

Mordax | 23-04-10 | 14:37

ploertendodert | 23-04-10 | 14:33
Dat vind ik niet maar het lijkt ongelukkigerwijs wél veel op het oude NSB logo. Ik snap niet welke marketingboy zo'n fail op zijn naam heeft kunnen zetten. Wat een kans voor open doel biedt dit huidige logo.

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:36

Prachtig, even dat "schurk", en dat lachje.
Goed ook dat Rutger net zo zuigerig is als bij andere politici.

Zo hoort het ook.
GS, noch PowNed zijn verlengstukken van de PVV.
Als zullen onze vrolijke politieke correcte bendes waarschijnlijk al vinden dat je "vóór" bent, als je niet keihard meedoet met hun hetzes.

Merlot | 23-04-10 | 14:35

@Randy McRanderson | 23-04-10 | 14:31
Je bent af en toe wel eens erg ongenuanceerd, maar hier sluit ik mij volledig bij aan.

TisNieZoMoeilijk | 23-04-10 | 14:34

LOL @ schurk!!

Stroopdoos | 23-04-10 | 14:34

Stemp PVV mensûh. Haha nee serieus, ik vind het een prima programma en mijn stem gaat naar meneer Wilders! Topgozer!

blist3r | 23-04-10 | 14:34

De Eerste Kamer afschaffen klinkt leuk maar ik zou dan wél pleiten voor het instellen van een Constitutioneel Hof zoals in de meeste andere Westerse democratieën. Ik vind het toch een bijzonder ondemocratisch iets dat geen rechter in dit land wetten aan de Grondwet mag toetsen en dat burgers helemaal monddood zijn in deze. Let wel, we hebben het hier over de Grondwet nota bene.
Ik denk dat de gemiddelde Henk en Ingrid geen idee hebben waar het over gaat, maar dit is wel degelijk een ernstige tekortkoming in de staatsinrichting van Nederland.

Zie : nl.wikipedia.org/wiki/Constitutioneel_...

Bigi Bana Boy | 23-04-10 | 14:33

Leuk filmpje verder. Geert reageert spontaan.

Art Vandelay Ultor | 23-04-10 | 14:33

Ik merk voor het eerst op dat die PVV-vogel onder een bepaalde hoek wel erg veel wegheeft van die duitse adelaar.

Ploertendodert | 23-04-10 | 14:33

Behalve de hoofddoekjes tax mogen ze er van mij zo mee beginnen. Hoofddoekjestax is gewoon flauwekul, niet controleerbaar/uitvoerbaar. Een simpele wet: Geen volledig hoofdbedekkende kledingstukken accepteren in openbare gebouwen. Punt.

TisNieZoMoeilijk | 23-04-10 | 14:33

wat is rutger opvallend mild in zijn vraagstelling..

kopje koffie voor u | 23-04-10 | 14:33

Uitstekend programma! We weten dus op wie me moeten stemmen. Doen!

whiskey en lakmoes | 23-04-10 | 14:31

"Schurk..."
Leuk filmpje.

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 14:31

Het is toch te gek voor woorden dat een man met zulke goede ideeën zo schandalig behandeld word door de mainstream media en zogenaamde opiniemakers. Als je het beste met je land voorhebt en gelukszoekers en straatterroristen de deur wilt wijzen word je tegenwoordig in de hoek bij meneer Hitler gezet.

Randy McRanderson | 23-04-10 | 14:31

Als er niet zo'n absurd standpunt als 'hoofdoekjes belasting' tussen zou staan zou ik stemmen op de Partij Voor de VRIJHEID misschien overwegen. Beetje jammer eigenlijk; over het algemeen goede standpunten.

Dikr | 23-04-10 | 14:31

Vergeet niet de aparte zitplaatsen voor blanken in het OV. Dat nog niemand eerder op dat geweldige plan is gekomen zeg.

sjaakdeslinksesul | 23-04-10 | 14:30

JA sorry hoor, we hebben een paar jaar zitten zieken maar stem op ons en het word wreed kapot leuk!

Einde van de Domheid | 23-04-10 | 14:30

Kijk, hier zat ik dus al op te wachten... RutgerT!

Stroopdoos | 23-04-10 | 14:29

Kijk het filmpje later wel. De punten zijn best leuk, alleen die laatste is minder.

Bertie Wooster | 23-04-10 | 14:29

An die Arbeit?!

Ruktor reaguurt dus ook...

En flikker op met je Heineken!

Art Vandelay Ultor | 23-04-10 | 14:27

Geert is een Held.

Normpje | 23-04-10 | 14:27

Kijk, dit zijn de repo's voor den vrijdagmiddag.
*lekker zitten en kijken gaat*

Teun van het Tuinpad | 23-04-10 | 14:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken