Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kom op mensen. Humor om te lachen

En dit mag niet ofzo?En zie. Allemaal Eerlijke Laptops (AEL) en haar stroman Abdoulmouthalib Bouzerda zijn zojuist door de Rechtbank Utrecht vrijgesproken van 'het beledigen van het Joodse volksdeel'. Bovenstaande, extreem kudt getekende cartoon is weliswaar 'wansmakelijk' en 'bijzonder kwetsend bladibla' maar verder pas de problème. Allemaal Eerlijke Laptops hoeft dus géén boete te betalen omdat zij de cartoon – waarin, schijnt, de holocaust wordt ontkend - op haar website plaatste. Pech dus voor het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), dat de aangifte deed. Goed. Als je wilt weten hoe het gesteld is met de persvrijheid in een land, dan hoef je alleen maar te kijken naar de politieke cartoons die gemaakt kunnen worden. Piekfijn in orde dus, hiero! Al zijn we wel de tel kwijt. Is het nou 2-1 of 3-0? Hoe dan ook: HET MAG WEER!

Reaguursels

Inloggen

Lijkt me fijn, als moslims meer en meer rechten krijgen. In landen waar veel moslims wonen is het goed vertoeven! Gezellig je kinderen doodgegeseld zien worden met een stalen kabel, omdat ze aten tijdens de ramadan.

Haha, de humor! De humor daar! Islam betekent vrede. Haha!

(Voor bronnetje over de heugelijke gebeurtenis. Oud nieuws, maar de Koran is ook oud nieuws: www.democraticunderground.com/discuss/...)

decadent degeneraat | 23-04-10 | 10:29

Loopt er nu een proces tegen Gregorius? Ik heb het niet zo gevolgd en kan er ook niets over vinden. Lijkt me fijn om te weten of ik in een bananenrepubliek woon of niet.

decadent degeneraat | 23-04-10 | 10:24

lekker strak

Pommetje_Horlepiep | 23-04-10 | 08:18

Volgens een oud grapje is het dunste boek ter wereld wat betreft humor "Duitsche Humor".
Het dikste boek is 1400 jaar muzelmanhumor opgetekend in de koran.
Het meest grappige is dat ze er zelluf niet om kunnen lachûh en dit moppenblaadje zeer serieus nemen.

wachtmeester de bruy | 23-04-10 | 08:00

@de tandarts | 22-04-10 | 23:55
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer: als je hier een hardwerkende, allochtone burger bent, krijg je de zwaarste rekening en krijg je er zo goed als niks voor terug.
Het enige voordeel wat "we" ooit hadden, was de hypotheekrente-aftrek. Die wordt binnenkort ook afgeschaft/beperkt en vanaf dat moment zijn we 100% cash-cow.
We mogen al meer dan de helft inleveren, hebben recht op geen enkele subsidie en staan wel elke dag in de file (op kutwegen), moeten zelf betalen voor die ene keer per 10 jaar dat we naar de dokter gaan (ondertussen €12.000 aan premies betaald). We zien onderwijs achteruithollen, gezondheidszorg uitgehold worden, ouderdomsvoorzieningen verdampen en stug blijven we betalen.
Waarom?! Waarom slikken we dit nog en laten we ons lot bepalen door gelukszoekers, werkschuwen en andere parasieten? Ik begin op een punt te komen dat ik democratie verwerp, simpelweg omdat dit een democratie van armoedigen is die teren op hen die wel bereid zijn zich in te spannen.

Deipnosophist | 23-04-10 | 00:42

Pff, slappe cartoon, de meest tenen krommende 'holocaust humor' in beeld en tekst komen uit joodse hoek is mijn ervaring. Er zijn joden die veel grovere 'humor' hebben dan deze AEL mongeaulen kunnen verzinnen.
Daar heb je het; relativeren.

modderfokker23 | 23-04-10 | 00:18

En zo buigt het westen steeds dieper voor de duivelse religie: de islam. Southpark buigt ook al. Dodende taxichauffeurs worden tot lage straffen veroordeeld. Nekschot wordt geintimideerd vanwege een paar cartoons. Westergaard kapt ermee wegens de moeilijkheden die sommige mensen zouden kunnen ondervinden. Ondertussen betaal je de rekening voor vier km te hard rijden, en lopen de overvallers uit Veenendaal vrij rond. Een pvda met een lijst van moslims met een tweede nationaliteit.

Lachen man hier en dan vooral in Nederland als je een hetero blanke, zelfs lichtblonde, man bent.

de tandarts | 22-04-10 | 23:55

@blikkoek | 22-04-10 | 20:20
Het grote verschil is dat Bigi Bana Boy NIET de kinderen van mensen die het met hem oneens van school probeert te sturen. Hij respecteert hun mening, ook al is hij het er niet mee eens.

Helaas leidt een pol-oncor mening in onze maatschappij vaak tot een (mini)cordon sanitaire. Vrijheid van meningsuiting binnen de "fatsoenlijke" grenzen dus...

Deipnosophist | 22-04-10 | 23:34

Ik herinner mij ene Gregorius waarvoor heel andere regeld golden.

Jolly Jumper | 22-04-10 | 22:49

Ik vind 9 jaar wel wat oud voor Mohammed. Elatik schijnt ook een retegeil doekje te hebben volgens haarzelf wel te verstaan.

havanaaan de | 22-04-10 | 22:11

Een echte democratie kan de vrijheid van meningsuiting wel aan maar die is er in dit land niet want we leven in een nepdemocratie.

frisenfruitig | 22-04-10 | 21:14

Het mag weer, het kan weer, en het zal nog een tijd(je?) 'nodig' zijn. En daarna, hup naar de volgende level.

Hoop ik.

Ben Adam | 22-04-10 | 21:10

Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 19:09
Klinkt behoorlijk paradoxaal naar mijn mening. Natuurlijk zou jij je mening moeten mogen hebben en daar niet veroordeeld voor worden, alleen als de ouders op de school van je kind jouw mening verwerpelijk vinden, moet je ook niet raar opkijken als ze je daarna niet meer hoeven. Evenals jij waarschijnlijk zogenaamde linksmenschen uit de weg gaat.

blikkoek | 22-04-10 | 20:20

Dus een land wat zelf de Holocaust ontkent verwacht wel van Turkije dat zij de Armeense genocide erkennen. Volgens mij is die 'rechter', die dankzij al die slachtoffers zelf in vrijheid kan leven, de zoveelste die volledig de weg kwijt is. Respectloze klootzak.

PG4161 | 22-04-10 | 20:20

blikkoek | 22-04-10 | 19:57
Dus ik zou als nageslacht van holocaust slachtoffers aanspraak mogen maken op een willekeurig land naar keuze?

blikkoek | 22-04-10 | 19:59

swift1.6 | 22-04-10 | 15:57
Op de site www.annefrank.org/content.asp?PID=532&... staat:
"In de Arabische wereld is het propageren van onwaarheden over de holocaust in de eerste plaats een wapen in de strijd tegen Israël. Door twijfel te zaaien over het lot van de joden tijdens de Tweede Wereldoorlog probeert men de bestaansgrond van de staat Israël te ondermijnen. "

De holocaust wordt dus als argument gezien voor de ethische status van de staat Israël? Wat hebben Palestijnen met de genocide van joden te maken?

blikkoek | 22-04-10 | 19:57

@hierboven
google eens op "radioislam.net"...
multiculti-love en policor...
nee, tekeningetjes het probleem my dear...

Auweyida | 22-04-10 | 19:50

@Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 19:09
Is helemaal waar, zelfs bij sommige 'vrienden' -zijn het wel vrinden?- hoef je niet met de waarheid aan te komen. 'k Heb geleerd wijselijk mijn mond te houden, anders loop ik de ganse dag met gezwollen aderen in m'n nek.

En-el Hak | 22-04-10 | 19:30

En-el Hak | 22-04-10 | 15:30
Mijn punt is dat het grootste gevaar van onze politiek correcte gutmensch landgenoten komt die met hun policor terreur een ieder met een afwijkende mening de bek snoeren. Zie de PVV/Humanitas casus of probeer zelf je op je werk of op de school van je kind maar eens duidelijk uit te spreken. Moet je eens zien hoe snel ze je eruit weten te werken. Het gevaar komt nog meer van dat tuig dan van de moslims die ze zo'n warm hart toedragen allemaal.

Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 19:09

Wat een toeval. Vandaag werd ook bekend dat de Rotterdamse pedojaagster Yvonne van Hertum als incontinente Nazi pedojaagster afgebeeld mag worden inclusief pedo-sterren. De domeinhouder van een website die haar compleet belachelijk maakte gaat geheel vrij uit.

www.voddevanhertum.com/2010/04/voorsch...

Wat een mooie dag voor de vrijheid van meningsuiting. De websites van Yvonne van Hertum, www.yvonnevanhertum.com en www.stopkinderseks.com zijn gelijk uit de lucht gehaald.

Mordechai H. | 22-04-10 | 19:03

Ik ben het niet eens met de cartoon, maar kon er best om lachen. Alleen. De razzia op die Nederlandse cartoonist, die Nekschot oid. Waarom?

Hansopje | 22-04-10 | 18:07

Het is toch mooi dat de AEL wel de vrijheid krijgt die ze de kafir niet gunnen.

TheStef | 22-04-10 | 18:03

Hetzelfde staat er over 50 jaar in de staatscourant van Saoudi-Arabië over Israël. SAllah is nu eenmaal geen godheid die het brein van zijn aanhangers verlicht, hoogstens hun kloten.

Waaligator | 22-04-10 | 17:59

Sorry ik vind die spotprent nou niet echt het toonbeeld van humor. dient enkel en alleen om te shockeren. -1 dus.

Spoorwissel | 22-04-10 | 17:18

Wezel | 22-04-10 | 16:26
Niet iedereen is gelijk. De koning(in) staat daarboven. Zie mijn bijdrage iets voor die van jou.

polt | 22-04-10 | 17:07

websenior | 22-04-10 | 16:55
ik betwijfel of de lui van AEL ueberhaupt kunnen leren, maar dit terzijde.

polt | 22-04-10 | 17:06

Slecht getekend, niet grappig. Maar, goed dat het mag. Vrijheid van meningsuiting FTW

TheSupreme | 22-04-10 | 17:05

Bovendien zouden de moslims Mozes of Christus belachelijk moeten maken maken als ze willen protesteren tegen een mo cartoon. Het ondersteunen van de massamoord door de Duitsers is toch wat anders.

cugel | 22-04-10 | 17:02

Het verschil is dat als je de joden of christenen beledigd je niet voor je leven hoeft te vrezen terwijl de moslims direct overgaan op geweld.

De islam is dan ook ontstaan bij een groep rovende woestijn nomaden. De enige religie die geweld in principe niet afkeurt.

cugel | 22-04-10 | 16:58

@Balsaq | 22-04-10 | 16:51 Ik begreep je eerst verkeerd, maar ben het met je eens. Volle vrijheid moet . Je moet alles kunnen zeggen, ook oproepen tot moord etc. Who cares? Echter tegenstanders van deze volle vrijheid komen dan altijd met het voorbeeld van het roepen van "brand" in een volle zaal. Tja, lijkt me academisch: in hoeveel volle zalen is er ooit brand geroepen?

lijn5 | 22-04-10 | 16:58

@Achterdocht | 22-04-10 | 15:57
Dat zeg je goed: de VERBETERINGEN omarmen. Voor zover ze er zijn.

@Superior Bastard | 22-04-10 | 16:01
Zie bovenstaand.


En-el Hak | 22-04-10 | 16:56

Het is goed dat het mag, dan leert het AEL dat wij wel principes hebben en zij alleen maar haat.

websenior | 22-04-10 | 16:55

@lijn5 | 22-04-10 | 16:48:

Dat maakt toch geen verschil zolang het alleen om meningen of uitingen daarvan gaat? Als ik vind dat blauwe mensen inferieur zijn, en die mening uit, dan mag dat wettelijk wellicht verkeerd worden opgevat, maar moreel is er niets mis mee. Pas wanneer ik die mening in daden omzet (bewust blauwe mensen niet aannemen, blauwe mensen slaan, etc.) wordt het ook moreel verkeerd.

Ik vind het verschil tussen godsdienst, ras, en feiten wat dat betreft niet zo relevant.

Balsaq | 22-04-10 | 16:51

@La Bailaora | 22-04-10 | 16:37
Thanx. I stand corrected. Dat arrest van de Hoge Raad van 1995 had ik gemist.

Lewis Lewinsky | 22-04-10 | 16:48

@Balsaq | 22-04-10 | 16:37 Even serieus: de islam is een godsdienst en de de joden vormen een ras net als negers. Godsdienstkritiek is natuurlijk altijd mogelijk (nog wel), maar anti- emitisme is domweg verboden, De cartoon was geen voorbeeld van anti-semitisme.

lijn5 | 22-04-10 | 16:48

@lijn5 | 22-04-10 | 16:45:

Volgens mij is dat veeleer luchtswaffelen geblazen ;)

Balsaq | 22-04-10 | 16:46

@Balsaq | 22-04-10 | 16:37 Het fucken van de algemene analytische oplossing van een vijfdegraads polynoom is beslsist incestueel. Niet aan beginnen.

lijn5 | 22-04-10 | 16:45

Goed zo. Iedereen weet weer wat voor antisemitische zielepoten die kneusjes van de AEL zijn. Nooit dit soort haatzaaiers de kans ontnemen zichzelf belachelijk te maken.
PS: Van Pruisen, ga alsjeblieft een cursus creatief schrijven volgen, want dit en je vorige episteltje hadden je op de middelbare school zonder twijfel een dikke 4 bezorgd.

Boeuf Bourguignon | 22-04-10 | 16:43

@Causa Sui

juist!

joajoa | 22-04-10 | 16:39

lang leve de vrijheid van meningsuiting!

Lardeerik | 22-04-10 | 16:37

Positief.

Niet omdat ik iets heb tegen welke godsdienst dan ook. Ook twijfel ik geen seconde aan de holocaust, maar heel simpel:

Vrijheid van Meningsuiting is Vrijheid van Meningsuiting; als je de islam mag fucken, mag je dat _dus_ ook met het jodendom, de holocaust, het vliegende spaghettimonster, en de algemene analytische oplossing van het vijfdegraads polynoom.

Daar kunstmatig onderscheid in aanbrengen is slecht voor de Vrijheid.

Balsaq | 22-04-10 | 16:37

Het ontkennen van de holocaust is in Duitsland strafbaar, maar in Nederland niet.
Lewis Lewinsky | 22-04-10 | 15:48
Daar denkt Wikipedia anders over:
nl.wikipedia.org/wiki/Holocaustontkenn...
Wie weet nou of het strafbaar is volgens de wet of niet?

La Bailaora | 22-04-10 | 16:37

Als deze cartoon mag, dan mag ik ook wel 's een cartoon tekenen en op internet zetten? iedereen is voor de wet toch gelijk? of zijn sommigen wat gelijker dan anderen?

Wezel | 22-04-10 | 16:26

ps
Geldt trouwens ook voor gelovigen, die lezen een boek en denken dat het daarom 'zo' is, waarom?? Dáárom! :)

Causa Sui | 22-04-10 | 16:24

Achterdocht | 22-04-10 | 16:06
Geen dank. Deze 53-jarige kwam er een paar jaar geleden minder bekaaid af. Maar ook hier ging het weer om belediging van een groep:

Voorwaardelijke celstraf voor beledigende teksten op internet

De rechtbank acht bewezen dat de 53-jarige man uit Schijndel in de periode van 10 december 2003 tot 29 maart 2004 via het internet opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over joden wegens hun ras en godsdienst. De man uit Schijndel heeft een vrij toegankelijke website gecreëerd waarop hij een aantal teksten heeft geplaatst met de titels "De Holocaust die er nooit geweest is".

De man is veroordeeld tot een voorwaardelijk gevangenisstraf van vier weken met een proeftijd van twee jaar.

LJ Nummer
AR7891

Bron: Rechtbank 's-Hertogenbosch
Datum actualiteit: 21 december 2004

-----

Maar blijkbaar is het niet meer zo dat holocaust-ontkenning aangepakt kan worden via belediging van een groep (zo was het wel in 2004, maar dus niet in 2010).

Zie verder:
ikregeer.nl/zoek/dossier/30579

Wat we geleerd hebben van dit hele verhaal is dat je als cartoonist je over lijken kan gaan, maar dat je absoluut niet de koning(ing) mag beledigen:
Artikel 111
Opzettelijke belediging van de Koning wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie.

polt | 22-04-10 | 16:23

@ Bukoswski | 22-04-10 | 16:11

Waarschijnlijk vinden de haatbaarden Horry Potter niet liev.

De echte wel te verstaan niet onze namaak HP jan-peter want die vinden ze waarschijnlijk wel liev.

Maen | 22-04-10 | 16:22

-weggejorist-

Timooooo | 22-04-10 | 16:21

@Eurotokkie | 22-04-10 | 16:08
precies, maar de plaatjes hebben er niets mee van doen, die zijn niets meer noch minder dan een soort decoratieve franje, en als je je daardoor laat opnaaien, ben gewoon eenvoudig te manipuleren, een emotionele marionet, een mentale slapjanus, een malloot met een eenvoudig te triggeren bewustzijnsdaling, die later wél verantwoordelijk zal worden gehouden voor zijn eigen actie als ie er op denkt te moeten gaan meppen of hakken.
En wie zich zo graag dan 'superieur' voelt toont zich wel erg dom door zo eenvoudig te manipuleren te zijn.

Causa Sui | 22-04-10 | 16:21

-weggejorist-

Timooooo | 22-04-10 | 16:21

CYFAWS | 22-04-10 | 14:49 Pim zei het al jaren geleden *achterlijk volk*.

reageerbuis | 22-04-10 | 16:19

Wat je ziet is geen beschaving, hulde aan cartoons in het algemeen, maar het AEL bestaat uit een uit de middeleeuwen getrokken stelletje imbecielen die menen hun gram te moeten halen voor onschuldige cartoons waarin de 'profeet' afgebeeld wordt met een lontje uit zijn hoed/opgerolde sjaal.
Humorloze chagrijnen.

lanex | 22-04-10 | 16:16

domme vraag misschien maar wat is Auswitch? Is dat zoiets als "heksen eruit"?

Bukoswski | 22-04-10 | 16:11

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 16:02
Lol! Mooie dubbele bodem.

Superior Bastard | 22-04-10 | 16:10

Was er nu maar Sharia-wetgeving in Nederland ;) :

Painting/drawing/pictures of animate objects are haraam in Islam.

'Ali (may Allah be pleased with him) said: "Shall I not send you on the same mission as the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) sent me? Do not leave any built-up tomb without leveling it, and do not leave any picture in any house without erasing it." (Reported by Muslim and al-Nisaa'i )

Ibn 'Abbaas (may Allah be pleased with him and his father) reported that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Every image-maker will be in the Fire, and for every image that he made a soul will be created for him, which will be punished in the Fire." Ibn 'Abbaas said: "If you must do that, make pictures of trees and other inanimate objects."

sahih Bukhari Vol 3, Book 34. Sales And Trade. Hadith 318.
Narrated By 'Aisha : (Mother of the faithful believers) I bought a cushion with pictures on it. When Allah's Apostle saw it, he kept standing at the door and did not enter the house. I noticed the sign of disgust on his face, so I said, "O Allah's Apostle! I repent to Allah and H is Apostle. (Please let me know) what sin I have done." Allah's Apostle said, "What about this cushion?" I replied, "I bought it for you to sit and recline on." Allah's Apostle said, "The painters (i.e. owners) of these pictures will be punished on the Day of Resurrection. It will be said to them, 'Put life in what you have created (i.e. painted).' " The Prophet added, "The angels do not enter a house where there are pictures."

sahih Bukhari Volumn 003, Book 034, Hadith Number 428.
-----------------------------------------
Narated By Said bin Abu Al-Hasan : While I was with Ibn 'Abbas a man came and said, "O father of 'Abbas! My sustenance is from my manual profession and I make these pictures." Ibn 'Abbas said, "I will tell you only what I heard from Allah's Apostle. I heard him saying, 'Whoever makes a picture will be punished by Allah till he puts life in it, and he will never be able to put life in it.' " Hearing this, that man heaved a sigh and his face turned pale. Ibn 'Abbas said to him, "What a pity! If you insist on making pictures I advise you to make pictures of trees and any other unanimated objects."

sahih Bukhari Volumn 004, Book 054, Hadith Number 448.
-----------------------------------------
Narated By Abu Talha : I heard Allah's Apostle saying; "Angels (of Mercy) do not enter a house wherein there is a dog or a picture of a living creature (a human being or an animal)."

sahih Bukhari Volumn 007, Book 063, Hadith Number 259.
-----------------------------------------
Narated By Abu Juhaifa : The Prophet cursed the lady who practices tattooing and the one who gets herself tattooed, and one who eats (takes) Riba' (usury) and the one who gives it. And he prohibited taking the price of a dog, and the money earned by prostitution, and cursed the makers of pictures.

polt | 22-04-10 | 16:09

Het is allemaal onvoorstelbaar dom en smakeloos, maar niet strafbaar. Erover klagen mag, aanklagen ook, maar verbieden moeten wij niet willen. Het zelfreinigend vermogen van een land kan wel een (plaag)stootje hebben, hoor.

wil van reem-talma | 22-04-10 | 16:08

Causa Sui | 22-04-10 | 15:59

Ja maar dan te denken dat het alleen over dit plaatje gaat,
dit plaatje is alleen een aanleiding maar het gaat om de
achterliggende gedachten , dat je door een volmaakt geloof je
superieur gaat voelen en neerkijkt om mensen die dit geloof niet aanhangen.
Dat Geenstijl meteen met een tegenoffensief komt is ook
een vorm van zwakte en dat willen ze nu juist hebben ,
mensen uit de tent lokken .

Eurotokkie | 22-04-10 | 16:08

polt | 22-04-10 | 15:59
Goh, bedankt. :)

Al duidelijkheid over de strafbaarheid van holocaust-ontkenning in NL?

Achterdocht | 22-04-10 | 16:06

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:22
Zeeschuimer | 22-04-10 | 15:23

Iedereen mag tekenen wat ie wil maar ik hoef het niet allemaal te zien. moslims zijn in de loop van enkele eeuwen dankzij hun geloof geëvolueerd tot talentloze zielepoten, als die cartoons over Joden gaan tekenen kan het alleen maar humorloos kwetsend zijn. Check even de verdiensten van moslims in kunst, muziek en wetenschap en je begrijpt wat ik bedoel.

Sanglier | 22-04-10 | 16:04

Blijft natuurlijk de vraag wat de Interdepartementale Werkgroep Cartoon Problematiek hiervan vindt.

Lewis Lewinsky | 22-04-10 | 16:01

En-el Hak | 22-04-10 | 15:48
U gaat ervan uit dat een cultuur een ingekaderd iets is. Als dat zo zou zijn trokken we nog steeds in berenvellen over de steppe.
Culturen veranderen doorlopend en het zijn nieuwe invloeden en daarmee nieuwe invalshoeken die leiden tot uitdaging, vooruitgang en innovatie.
U gaat er ten onrechte vanuit dat een religie de voedingsbodem is voor een cultuur. In werkelijkheid is het andersom.
Neemt niet weg dat sommige culturen te ver achter zijn gebleven bij andere culturen, het verdient dan inderdaad geen aanbeveling om de "mindere" cultuur dominant te maken.

Superior Bastard | 22-04-10 | 16:01

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:58
Althans, proberen

ITEACHYOU | 22-04-10 | 16:00

Goede zaak. Geen grenzen in de vrijheid van meningsuiting kan ik alleen maar toejuichen.

Stroopdoos | 22-04-10 | 16:00

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:58
Die ouwe en die Milf zou ik neuqen....

ITEACHYOU | 22-04-10 | 16:00

Achterdocht | 22-04-10 | 15:57
pinkt traan weg. Wel mooi gezegd :)

polt | 22-04-10 | 15:59

AL die emoties om een getekend plaatje.. je moet wel verdomd simpel en achterlijk irrationeel zijn wil je daardoor van slag raken en gaan zitten janken en dreigen met moord en doodslag. Kijk dan gewoon niet en beheers je emoties..:) Je hoeft er niet naar te kijken = je hoeft er niet onder te lijden = je hoeft er geen anderen op af te rekenen.
Maw picturaal lijden is een keuze.. :)

Causa Sui | 22-04-10 | 15:59

ITEACHYOU | 22-04-10 | 15:46
Als er bij de kassa een oud krom lelijk vrouwtje kwam aansukkelen, met pal achter haar een lekkere milf, wie zou jij, als je bedrijfsleider was, dan kiezen als eenmiljoenste klant van je vestiging?

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:58

Canarie | 22-04-10 | 15:45
ik ben het helemaal met je eens dat je in princiepe mag ontkennen wat je wilt, al is het nog zo hard bewezen. Je mag ook de zwaartekracht onkennen, maar dan moet je niet klagen als je uit je slaapkamerraam stapt en valt.
Maar wat van mij zou mogen is niet zo van belang. Van belang is wat er volgens de wet mag. Ik was in de veronderstelling dat het ontkennen van de holocaust ook in Nederland strafbaar was maar ik lees net dat dat valt onder de artikelen 137c (het verbod op de discriminerende belediging), 137d (het verbod op het aanzetten tot haat) en 137e (het verbod op het verspreiden van discriminerende uitlatingen) van het Wetboek van Strafrecht.
www.annefrank.org/content.asp?PID=532&...
Des al niet te in blijf ik het vreemd vinden dat het dan toch toegestaan is, gezien het plaatje de holocaust op zijn minst bagataliseert al dan niet ontkent.
Ik vermoed dan ook dat de zaak verkeerd is aangespannen.

swift1.6 | 22-04-10 | 15:57

En-el Hak | 22-04-10 | 15:48
Canadezen wonen ook gewoon in steden hoor. Grotere steden dan hier. Ik ken de gutmensch-case voor Canada niet, maar in blokhutten of iglo's wonen op honderen kilometers van elkaar is daar niet zo'n ontzettende regelmaat hoor. :)

Overigens acht ik culturen niet per definitie statisch. In een periode van 50 jaar is NL alleen al toch behoorlijk veranderd. Nieuwe invloeden veranderen een cultuur nu eenmaal en immigranten zijn daar een factor in. Dat onze samenlevingsvorm in termen van individuele vrijheid en welvaart en welzijn wat mij betreft superieur zijn aan vele andere vormen op de deze aardkloot, daar zullen we weinig discussie over hebben. De uitdaging is het goede te behouden en verbeteringen te accepteren.

Achterdocht | 22-04-10 | 15:57

@mocroflavour | 22-04-10 | 15:51
allah is klein

Lewis Lewinsky | 22-04-10 | 15:57

Je moet het deze mensen naar hun zin maken zoals we hier
in Nederland doen , 40 jaar knuffelen .... ,
want stel je voor dat ze hun zin niet krijgen dan kunnen ze boos worden en willen we toch niet hebben ?

Eurotokkie | 22-04-10 | 15:56

Die ene op de grond lijkt op Allah. Oww fuck

funkyd | 22-04-10 | 15:55

Dit is gewoon het bewijs dat moslims geen humor hebben. Dat er terroristen zijn die geloven dat je 72 maagden mag neuqen in een andere dimensie als je voor Islam zelfmoord pleegt zonder dat daar iemand erom moet lachen zegt al genoeg.
Met ze allen volop tekeer gaan als iemand ook maar een een klein beetje kritiek tegenover hun religie heeft en zelf een misplaatste cartoon over massa genocide op het net plempen, jammer hoor...

Typo-R | 22-04-10 | 15:54

Nu moet er dus gedreigd worden met represailles als die cartoon niet verwijderd wordt..

Fratello | 22-04-10 | 15:52

Eindelijk gerechtigheid. De persvrijheid heeft gewonnen.

mocroflavour | 22-04-10 | 15:51

Shit , het staat alweer 3-1

Azzkickr | 22-04-10 | 15:50

@Superior Bastard | 22-04-10 | 15:37
Het probleem is dat meerdere culturen niet vreedzaaam kunnen worden gemengd, een cultuur zal dominant moeten zijn. Gutmenschen wijzen dan vaan naar Canada, maar dat is onterecht, want dat is een gigantische oppervlakte die groepen in staat stelt langs elkaar heen te leven. In Nederland zullen we het samen, onder de vlag van een enkele cultuur, moeten doen. En laat ik nu mijn eigen, superieure West-Europese cultuur voor die rol in gedachten hebben....

En-el Hak | 22-04-10 | 15:48

ITEACHYOU | 22-04-10 | 15:46
Ze wilden vast niet iemand met een haakneus...

Aktivist | 22-04-10 | 15:48

@swift1.6 | 22-04-10 | 15:41
Het ontkennen van de holocaust is in Duitsland strafbaar, maar in Nederland niet.
Vandaar dat de AEL het plaatje niet in Duitsland zal publiceren.

Lewis Lewinsky | 22-04-10 | 15:48

Als zo een Joodse organisatie weer eens op de tenen is getrapt moet ik altijd weer denken aan de beelden toen in het Joods Historisch museum de 1 miljoenste bezoeker kwam. Het bestuur was toen zeer selectief om de miljoenste bezoeker uit te kiezen op basis van uiterlijk. "Nee, die ziet er niet uit, we kiezen die" ................

ITEACHYOU | 22-04-10 | 15:46

swift1.6 | 22-04-10 | 15:41
Ja, dat snap ik ook niet goed. Blijkbaar stond dat niet in de aangifte? Het werd gegooid op "het is beledigend voor joden als groep" en daarmee "discriminatoir". Misschien hangt het ervan af wie de aangifte gedaan had. Wellicht dat de bal anders gerold had als een directe holocaust-overlevende aangifte had gedaan.

polt | 22-04-10 | 15:46

Ik ben het met de rechtbank eens. Hoe walgelijk de cartoon ook is; als je het gaat verbieden komt direct de eis dat dan ook alle kritiek op de islam verboden moet worden.

robert1 | 22-04-10 | 15:45

@swift1.6 | 22-04-10 | 15:41
Het is een mening. Hoe fout ook. Als wij deze cartoons te ver vinden gaan omdat ze een feit ontkennen, dan zijn we net zo fout en eenkennig. Hoezeer ik voor veroordeling ben van ontkenners, is het hun mening. En als we mensen gaan veroordelen om hun mening zijn we niet zoveel beter.

Canarie | 22-04-10 | 15:45

Voor iedereen die de miljoenen doden van de holocaust voor zijn eigenbelang wil inzetten -∞.

feddepetje | 22-04-10 | 15:44

Cartoons Srebenica anyone?

magentaplacenta | 22-04-10 | 15:43

Randy McRanderson | 22-04-10 | 15:08

1, 2, 3, 4, 5 of 6 miljoen, het maakt niet uit. De Holocaust is wat mij betreft uniek door de "industriele" aanpak. Overal en altijd zijn er grote groepen mensen massaal afgeslacht maar de strakke planmatige aanpak (wat toch wijst op een zekere "beschaving" normaliter) maakt het geheel zo onthutsend.

mindless | 22-04-10 | 15:42

ITEACHYOU | 22-04-10 | 15:41
grapjas

polt | 22-04-10 | 15:42

Canarie | 22-04-10 | 15:38
maar hoe zit het er dan mee dat, naar wat verteld wordt, het ontkennen van de holocaust strafbaar is?
Dat is op zich het punt bij deze cartoon.

swift1.6 | 22-04-10 | 15:41

polt | 22-04-10 | 15:36

Maar liefst 12. Wooooooooow

ITEACHYOU | 22-04-10 | 15:41

Smakeloos en humorloos of niet.
Dit moet dus ook gewoon kunnen.
..
Degene die niet vinden kunnen en de profeet-cartoons wel, moeten daar eens goed over nadenken.
Hoezeer ik zelf ook neig naar het wel vinden kunnen van de Mohammed Cartoons en deze niet..
..
En nu wil ik bier.

Canarie | 22-04-10 | 15:38

Jammer dat Kurt Westergaard er mee stopt net nu het weer mag...

©®™e | 22-04-10 | 15:38

En-el Hak | 22-04-10 | 15:18
Ik geloof dat alles wat u daar zo mooi beschrijft ooit is ontsproten uit het menselijk brein, evenals al het rotte wat het verleden ons heeft gebracht en het heden ons helaas nog steeds brengt. Inclusief God, Jaweh, Mohammed of wat dan ook. Als iedereen elkaar in zijn waarde zou laten in plaats van anderen belemmeringen op te leggen teneinde eigen belang te laten prevaleren, zou iedereen en alles hier welkom zijn en derhalve ook voelen.

Superior Bastard | 22-04-10 | 15:37

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:31
Ik een sharia, daarom woon ik al niet meer in Nederland.

psycho_3 | 22-04-10 | 15:34

"De vrijheid van meningsuiting hoeft in dit geval niet te wijken voor het recht van anderen van discriminatie gevrijwaard te blijven"
Dit zinnetje kan nog wel eens heel groot gaan worden na de verkiezingen.
Ik zie stickers en buttons.

alwayslearning | 22-04-10 | 15:33

Kunnen ze die spotprentjes voortaan niet gewoon uit het Midden-Oosten uploaden - of old-skool verzenden in een woestijnzandkleurig envelopje met postzegel van een of andere lachwekkende baardmans?
.
Als 't zo doorgaat hebben we hier straks 6 miljoen van die duizend-en-1-nacht-getuigen in dit kikkerlandje. Het is zo'n gedoe om die in een wonderlamp-cabine te laten verdwijnen ergens in Oost-Europa - kost weer 5 jaar aan waardevolle geschiedenisboek-bladzijden en die scholieren hier hebben het al zo zwaar.
.
Levert wel weer toffe prentjes op, dat dan weer wel.

Auweyida | 22-04-10 | 15:32

Ik zeg: "Fatwa"! En wel op allemaal eerlijke laptops.

zeg maar jansen | 22-04-10 | 15:32

@psycho_3 | 22-04-10 | 15:29 : Tja, ben heel benieuwd hoe het hier over 20 jaar is.

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:31

Randy McRanderson | 22-04-10 | 15:08
het begon niet pas in 1942.

polt | 22-04-10 | 15:31

Randy McRanderson | 22-04-10 | 15:08
Dan heb je een gat in je geschiedenislessen. De massamoorden breidde zich gedurende de hele oorlog uit, vanaf de bezetting van Polen af aan. Die 6 miljoen is tot nu toe de hogere schatting van het aantal joden, je kan er een 5 miljoen aan andere groeperingen aan toevoegen.

Achterdocht | 22-04-10 | 15:30

Prima uitspraak. Mooi precedent.

Sjors W. | 22-04-10 | 15:30

@Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 15:25
Jahaaaa! Wat wil je nu horen? Dat is gewoon wederom een trieste actie van een Gutmensch slesj aandachtshoer.

En-el Hak | 22-04-10 | 15:30

"Allemaal Eerlijke Laptops" is bijna net zo slecht als de cartoon zelf....

Insignificant_Cunt | 22-04-10 | 15:30

@ Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 15:25

Ja ik weet het onze omroepen zijn nog niet links genoeg dus moet zo nodig een geitenwollen sok nog maar weer een beetje faciliteren. ik erger me er deaud aan.

Ik vraag me af of als men die CSI lampjes op die geitenwollen sokken van die linkse bende richt men een boel lichtend sea-men vind van de haatbaarden en hakbars.

Maen | 22-04-10 | 15:29

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:25
Snap ik. Maar een cartoon wordt toch getekend om grappig te zijn of in ieder geval dat deze grappig dient over te komen en deze is dat dus geen van beide.

psycho_3 | 22-04-10 | 15:29

Kan iemand mij nu uitleggen waarom Gregorius van z'n bed gelicht werd?

gozahtje | 22-04-10 | 15:28

Chris666 | 22-04-10 | 14:53
Jij woont in de efteling? En ziet nooit bejaarden?

polt | 22-04-10 | 15:27

Maen | 22-04-10 | 15:24
Misschien wel door Pistolen Gidi ?

Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 15:27

@mezelf 15:21
beledigd, ik ga me schamen

oddfellow151 | 22-04-10 | 15:26

Wat flauw, geenstijl. Had dan die mohammed cartoon groot geplaatst ipv de ontkenning van een feit.
Je trapt op het hart van mensen die familie verloren hebben.

Niet te vergelijken met het verscheuren (ridiculiseren) van een stripboek (koran) van een kind (moslim) dat een stripfigurenheld (mohammed) aanbidt.

polt | 22-04-10 | 15:26

@psycho_3 | 22-04-10 | 15:22 : MIjn reactie was eerder sarcastisch dan dat je die letterlijk moet nemen. Deze hele cartoonsituatie zo belachelijk ...

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:25

is de maker van deze cartoon al door de cidi met de deaud bedreigd?

*wacht op de oorverdovende stilte*

Maen | 22-04-10 | 15:24

@Sanglier | 22-04-10 | 15:19
Vindt u dat vervelend? Ik ben er erg blij mee. Als zij het weer mogen, dan is het geen probleem als de Westergaards weer gaan tekenen. Over de Islam of van mijn part de Nederlanders, als er maar humor inzit.

Zeeschuimer | 22-04-10 | 15:23

Randy McRanderson | 22-04-10 | 15:08
In Rwanda (jaren 90tig van de 20ste eeuw) ‘deden’ ze er één miljoen in 6 maanden tijd, en dat zonder treinen, gaskamers of geweren!

Dus 6 miljoen is eigenlijk helemaal niet zo veel voor de door de nazi’s toegepaste techniek.

Colle Tout | 22-04-10 | 15:23

@ Syb | 22-04-10 | 14:51
Dat is mrT, you fool. En Hem beledigen zou strafbaar moeten zijn.

Korreltje Zout | 22-04-10 | 15:23

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:19
Dank je, maar ik kan er nog steeds niet om lachen en gezien cartoons er zijn om te lachen, zou wat mij betreft deze gelijk in de prullenbak mogen verdwijnen. Of zou het toch gaan om het verkeerd gespelde woord "Auswitch".

psycho_3 | 22-04-10 | 15:22

@Sanglier | 22-04-10 | 15:19 : Dat zou niet zo heel erg zijn aangezien wij niet jankend en schreeuwend over de straten lopen te rellen. Wat mij betreft gooien we die ultraorthodoxe Joden en Moslims lekker samen in een hok zodat de gewone mensen lekker hun gang weer kunnen gaan.

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:22

"De officier van justitie had geldboetes geëist"
Dus als een geiteneuker zich beledigt voelt wil hij bloed zien, als een jood zich beledigt voelt wil hij geld zien.

oddfellow151 | 22-04-10 | 15:21

Ach gut, nou krijgen we stapels cartoons van talentloze moslims over Joden.

Sanglier | 22-04-10 | 15:19

@psycho_3 | 22-04-10 | 15:17 : Dat wij een dubbel moraal hebben omdat wij wel kunnen lachen om een stomme cartoon over Mo, en niet om 6 milj. dode joden die we best hard kunnen gebruiken. Juist op dit moment van Islamitische inmening met de vrije wereld.

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:19

Dat meisje van "Het Mag Weer!" heeft trouwens best een
dikke reet voor haar leeftijd...

basweetutwel | 22-04-10 | 15:19

@Superior Bastard | 22-04-10 | 15:02
Mooi!

In hinsight vind ik echter dat we zeker over een christelijk-Joods-humanistische cultuur beschikken. Natuurlijk zie ik -pantheïst zijnde- monotheïstische religies liever een toontje lager zingen, maar alles bedacht, uitgevonden, besproken, beleefd, gedacht, gemaakt, gegeten, gedronken, geleefd in het Frankische Rijk, de Renaissance, Gouden Eeuw, Verlichting, Interbellum en de e postmodernistische tijd behoort tot onze cultuur en is ver te preferen boven al het schoons de zandbak ons te biedne zou hebben. Ander gezegd: islam hoort hier niet.

En-el Hak | 22-04-10 | 15:18

Ik blijf het toch verwonderlijk vinden hoe kortzichtig men in het Midden-Oosten omgaat met die holocaust. Men komt nog wel zo ver men inziet dat Israel en haar bondgenoten o.a. de holocaust gebruikt om het bestaan van de Joodse staat te legitimeren. Maar daar stopt het dus, en het enige wat men er tegenin brengt is een krampachtig ontkennen. Als men ook maar even de moeite zou nemen om wat verder te kijken dan de neus lang was dan zou men wellicht tot de volgende redenering en conclusie komen: de holocaust was het uiteindelijke resultaat van eeuwenlange discriminatie en vervolging van de Joden in Europa. Uiteindelijk was er voor de overlevenden slechts een uitweg: een eigen staat in het Midden Oosten. Een oplossing die door Europa van harte werd ondersteund. conclusie: Europa heeft haar probleem met de Joden gedumpd in het Midden Oosten.

Gotthard | 22-04-10 | 15:17

Zal wel aan mij liggen, maar ik snap de clue niet. Kan iemand hem mij effe uitleggen?

psycho_3 | 22-04-10 | 15:17

@Syb | 22-04-10 | 14:51 : Hahahahaha

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:17

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:07
Met bewondering nog een keer leest.
Mooi geschreven.

Superior Bastard | 22-04-10 | 15:17

Woej! We kunnen weer tekenen!
Overigens is het earthday vandaag, en dan komen ze met zo'n cartoon: kidsfootprint.org/

Zeeschuimer | 22-04-10 | 15:15

Requiescat in pace | 22-04-10 | 15:02
Heb je helemaal gelijk in. Het was ze te doen om de provocatie zelf. Wat ze Kurt Westergaard en anderen verwijten, namelijk dat deze mensen alleen maar zouden willen provoceren, dat doen ze zelf als geen ander. Dan moet het zuur zijn als de rechter het gewoon toelaat.

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:15

Holocaust ontkenning is niet hetzelfde als de geschreven waarheid uit de Koran waar Mo kindertjes bonkt.

Frederik Vijf | 22-04-10 | 15:15

hulde voor de cartoon van Gregorius!

rovertje | 22-04-10 | 15:15

Het toont hooguit dat de politieke elite banger is voor moslims dan voor Joden.

VictorMancini | 22-04-10 | 15:13

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:07
Tja, als je niet tegen ridiculisering kan, heb dan niet zulke ridicule opvattingen.

Valt verdomme niet mee om een beetje beschaving te creeren tussen hordes zeikgelovigen. Agressie is natuurlijk enger, maar rechtszaken en blasfemiewetgeving kan mensen ook kopschuw maken.

Achterdocht | 22-04-10 | 15:12

Maar inderdaad: het moet wel mogen.

Inextremis | 22-04-10 | 15:11

Wat is "Rechtspraak"?
Iets wat krom is recht lullen..?

afdankert | 22-04-10 | 15:11

Als dit mag dan mag Mohammed ook. Gelijke monniken, gelijke kappen. Wat zeg ik nu weer..

snap_shootert | 22-04-10 | 15:09

@Requiescat in pace | 22-04-10 | 15:02
Scherpe analyse. Helemaal waar. (En nu weer fijn kijken naar Mo (NSFWomen)-gerelateerde karikaturen.)

houwezo | 22-04-10 | 15:09

Had op zijn minst wat kleurpotloden gebruikt ofzo. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik denk dat de cijfers van de holocaust wat opgehoogd zijn. 6 miljoen dat kan toch helemaal niet man. Het begon pas in 1942.

Randy McRanderson | 22-04-10 | 15:08

Het mag weer, omdat het hier om joden gaat en niet om moslims?

gozahtje | 22-04-10 | 15:08

Volgens mij is er dan nog steeds een verschil tussen enerzijds cartoons die volgens de rechter gemaakt mógen worden en anderzijds cartoons die nog gemaakt kúnnen worden. En dat is precies waar het hierom draait.
Even afgezien van het feit dat het tekenaartkje van de AEL in navolging van die staatscartoonisten in Iran er blijk van geeft niet te snappen wat humor eigenlijk is, dus zeker niet wat zwarte humor is, de uitspraak van de rechter zal, hoe terecht ook, niet verhoeden dat de humor zware klappen heeft gehad sinds het zich beledigd voelen uit naam van De Verhevene een internationale sport is geworden.
Humor is relativering, spot, omkering, spiegeling en komt voort uit het vermogen buiten de eigen kaders te kunnen stappen, buiten de eigen kaders te willen stappen, om de eigen standpunten heen te lopen en is vaak de kruipolie die vastgeroeste ideeën weer in beweging brengt zodat ze in een ander perspectief en in een ander licht komen te staan.
De 'Lof der Zotheid' van Erasmus is nu bijna vijfhonderd jaar oud. Wat Erasmus toen deed is bijna niet meer mogelijk, zo lijkt het. We zijn vergeten wat humanisme eigenlijk was, en hoezeer de kunst van de satire een samenleving verder kan helpen.

Schoorsteenveger | 22-04-10 | 15:07

Ik vind het ook een stomme cartoon, en nee het is niet hetzelfde als die mohammed cartoons (Mohammed is een fantasie, de holocaust was real) maar in een vrij land moeten beide typen cartoons kunnen. Get used to it.

Korreltje Zout | 22-04-10 | 15:07

Het is zo'n totaal mislukte poging om humoristisch te zijn. Echt zoiets van: als hullie dat doen teuge ons, doene wij dat trug tegen zullie.
Ideologie: dus geestloos ipv geestig.

Inextremis | 22-04-10 | 15:07

Kansloze kutcartoon, maar da's niet tegen de wet. Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Achterdocht | 22-04-10 | 15:07

Ik moet zeggen dat ik de cartoons waar alle stampei om gemaakt wordt (Mootje met bomtulband, dit ding en nekschot) helemaal niet grappig vindt. Maar wat mij betreft mag je alles tekenen.

pjotr1985 | 22-04-10 | 15:06

Dit betekent dus NIET dat we satire mogen doen over moslims hè. Dan krijg je nog steeds een malloot met een bomgordel die zichzelf opblaast.

reinaarden | 22-04-10 | 15:05

Of je nu moet lachen of niet, het moet kunnen.

Teun van het Tuinpad | 22-04-10 | 15:05

Moslims hebben het enige geloof zonder humor.

Vogelbeest | 22-04-10 | 15:04

Ok, helder. Dus nu iedereen, Joden, Moslims en ander relituig: bek houden en opzouten met jullie gekwetste zieltjes.

mindless | 22-04-10 | 15:04

En hier is het nieuwe platfom voor de mannen :http://www.telegraaf.nl/binnenland/6578082/__Nieuwe_moslimomroep__.html?p=3,1

Bigi Bana Boy | 22-04-10 | 15:03

En-el Hak | 22-04-10 | 14:59
Ja!

Superior Bastard | 22-04-10 | 15:02

-weggejorist-

Nivea | 22-04-10 | 15:02

Het is duidelijk 2-1. De AEL had gewild dat hun cartoon als illegaal werd bestempeld, want dan hadden ze kunnen zeggen dat dan de Mohammed-cartoons ook illegaal verklaard moesten worden.

Daarentegen staan ze nu met lege handen. Eigenlijk hebben ze de rechtszaak dan ook de facto verloren.

Requiescat in pace | 22-04-10 | 15:02

Dit kan echt alleen maar door een arabier gemaakt zijn, wat slecht.
Ze probeerden zeker via een achterdeur cartoons te laten verbieden. Ach wat zwets ik nou, de politieke jihad, die bestáát toch helemaal niet volgens onze regenten?(!)

Lamzaq | 22-04-10 | 15:02

Overigens heb ik ook helemaal gehad met die gevoelige beroepsklagers van het CIDI die hun zelfmedelijden slechts nog kunnen uiten door te procederen, en in te spelen op het misplaatste schuldgevoel waarvan zij vinden dat de huidige generatie daar nog last van moet hebben.

Superior Bastard | 22-04-10 | 15:01

Tis maar wie je tekend. Als de CIDI nou gewoon mensen met de doodt gaat bedreigen, krijgen ze misschien ook hun zin. Zoiets als; "kijk maar wat er met Jezus is gebeurt", en dan een linkje met het adres van de desbetreffende tekenaar. Het schijnt bij die andere club goedt te werken. Wellicht kunnen ze elkaar op dat terrein helpen. Groeit er misschien nog iets moois tussen die woestijngoedmenschen.

Kafironic | 22-04-10 | 15:00

@ The Concrete Mixer | 22-04-10 | 14:54
-
Volgens mij is het gewoon fout hoor, ook in het Engels. En het is natuurlijk Oświęcim in plaats van Oœwiêcim. ;)

CYFAWS | 22-04-10 | 15:00

Syb | 22-04-10 | 14:51

Ik zeg: Fatwa over Syb! Ga alvast maar onderduiken jongen...

eerstneukendanpraten | 22-04-10 | 15:00

Wanneer worden (wij) de Atheisten nu eindelijk eens aangepakt?

Brakke Obama | 22-04-10 | 14:59

bezemkast
Hij is inderdaad niet scherp of grappig...

maraboe | 22-04-10 | 14:59

@Superior Bastard | 22-04-10 | 14:58
Maar mogen ze worden gemaakt?

En-el Hak | 22-04-10 | 14:59

witch!? wat een geiten

Druipsteen | 22-04-10 | 14:58

Einde van de Domheid | 22-04-10 | 14:55
Volledig eens. Slecht getekend, plat, geen prikkeling tot nadenken en humorloos. Ze ontberen alles wat een goede spotprent nodig heeft en hebben slechts de bedoeling om te shockeren.

Superior Bastard | 22-04-10 | 14:58

maraboe | 22-04-10 | 14:56
Maken, ok. Maar ik stel voor alleen de grappige te publiceren.

bezemkast 1919 | 22-04-10 | 14:58

@ Syb
ik vind het wel humor:)

The_don | 22-04-10 | 14:58

Hier kan ik nou zo pissig van worden. Het meten met twee maten. Mohammed mag niet maar de rest mag wel. Gewoon provocatie en dat kunnen wij ook. Ik hoop dat Gregorius binnenkort weer met een leuke cartoon komt.

©®™e | 22-04-10 | 14:58

Aan de letters te zien gemaakt door iemand die niet kan tekenen... daarnaast is hij ook niet echt scherp. -3 voor de poging. Verder moeten ALLE cartoons gemaakt kunnen worden!

maraboe | 22-04-10 | 14:56

De kinderkoran... muhahaha!

En-el Hak | 22-04-10 | 14:55

Nekschot, Kierkegaard, AEL, Fitna.
Er zit weinig humor in!

Einde van de Domheid | 22-04-10 | 14:55

Ze kunnen Auschwitz niet eens correct spellen. Stelletje primaten.

Maar goed, hele goede jurisprudentie waarbij de groep moslims die immer boos, snel beledigd en ontevreden is zijn eigen glazen heeft laten ingooien door de rechter.

Superior Bastard | 22-04-10 | 14:55

@CYFAWS:

Engelse spelling... London/Londen verhaal.. Oœwiêcim zou natuurlijk helemaal goed zijn, maar dan snapt niemand de grap meer.

The Concrete Mixer | 22-04-10 | 14:54

Je moet ze negeren ipv vrijspreken. De rechtbank had kunnen zeggen dat zo'n puberclubje niet interessant genoeg is.

kleingrutter | 22-04-10 | 14:54

Duidelijk. Mohammed mag ook weer gepakt worden.

beastiaan | 22-04-10 | 14:54

zulke slechte humor hadden ze wat mij betreft mogen bestraffen hoor.

Madice | 22-04-10 | 14:53

Die joden moeten eens ophouden met dat ge-emmer. Van iedereen die nu nog zo loopt te miepen heeft niemand ooit de 2de wereld oorlog meegemaakt. De enige oorlog die ze kennen is die die ze zelf begonnen zijn.
Ga lekker koloniseren ofzo!
Moslims moeten ook hun bek houden trouwens. Die achterlijke volken zouden eens wat humor erin moeten evolueren ofzo...

Chris666 | 22-04-10 | 14:53

Als de AEL 't mag, mag Gregorius 't ook. Tóch?

DeToerist | 22-04-10 | 14:53

de "het mag weer" link doet et em.

frbrob | 22-04-10 | 14:52

laat ze lekker tekenen!!

The_don | 22-04-10 | 14:51

'Auswitch'.. epic fail. Leer het op z'n minst goed spellen.

CYFAWS | 22-04-10 | 14:49

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken