Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

24 maanden voor meppende taxichauffeur

kansjaja1.jpgSidi Mohamed Belghiti uit Ksar Chourfa, de man die vorig jaar Rob Sitek doodmepte gaat 24 maanden de cel in. GeenStijl publiceerde in augustus 2009 nog foto's van de auto die naast het politiebureau stond waar de man werd verhoord. De doodslag veroorzaakte vorig jaar behoorlijk wat ophef. Het was het zoveelste geweldscincident waarbij een asociale 'Amsterdamse' taxichauffeur betrokken was.

Reaguursels

Inloggen

Min voorarrest natuurlijk:-( De Mickey Mouse rechtspraak slaat weer toe. Koos H pijpt rechters. FF mes een kopen bij de Hema. Proefverlofje, begeleider was aan het bellen

snap_shootert | 22-04-10 | 11:50

Persoonlijk vind ik twee jaar ook te weinig. Maar laten we die knakker geen krachten toekennen waarover hij niet beschikt. Die ontzettende lul heeft Rob Sitek geslagen, het waren niet de krachten van die ontzettende grote lul die hem gedood hebben maar de ongelukkige val op de stenen. Blijft natuurlijk wel dat twee jaar veel te weinig is, al kost langer opsluiten ook meer geld. Het mooiste is dat hij inderdaad direct uit de gevangenis weer de taxi in kan en wel tot 07-05-2012. Zijn taxipas is tot die datum geldig en helaas kan die pas niet ingetrokken worden. Wanneer hij een nieuwe pas aanvraagt wordt er gekeken of hij de afgelopen 5 jaar een beetje lief is geweest. Dat zou dus inhouden dat hij in 2012, 3 jaartjes shoarma moet bezorgen en dan weer de taxi in mag.

TotaalCrispy | 22-04-10 | 07:05
-weggejorist-
Lontekikker | 22-04-10 | 02:07
-weggejorist-
Lontekikker | 22-04-10 | 02:05

Schandalig lage straf. 'De media aandacht die deze zaak had heeft de rechter ook meegerekend' - wat heeft dat er in godsnaam mee te maken?
Heeft hij er lagere straf gekregen omdat de media met verontwaardiging over deze doodslag bericht heeft?
Is de rechterlijke macht afhankelijk van wat er in de media wordt bericht of is de rechterlijke macht onafhankelijk?

Er zou bij de taxi-standplaats op het Leidseplein een gedenksteen moeten komen voor deze doodgeslagen man.
En elke dag verse bloemen...

Baruch Spinoza | 21-04-10 | 23:24

Degene die nú nog niet begrijpt waarom we minimum-straffen nodig hebben gaat het nóóit meer begrijpen.

drs Marcel van Dam j | 21-04-10 | 23:24

De straf voor Belghiti is goed, maar Sitek had gewoon moeten betalen en geen grote bek geven, dan was er niets gebeurd.

datdoetzeerpap | 21-04-10 | 22:24

100%Isis:
Is dat een reden om iemand dood te slaan dan?

Hoppy | 21-04-10 | 22:16

die andere kerel begon met meppen he, vergeet dat niet

100%Isis | 21-04-10 | 21:53

Een goy die een goy doodmept. Wat is het probleem nu eigenlijk? Dit is Nederland. Iedereen telt mee, Marokkanen voor twee.

lijm11 | 21-04-10 | 21:18

De zoveelste misser van de rechtspraak. Twee jaar voor doodslag (geen moord!) is veel te weinig natuurlijk. Voor een ordinaire fraude krijg je al meer.
Hopelijk gaat het OM in hoger beroep, want dit kan echt niet.

Hoppy | 21-04-10 | 20:55

Eerst 3 meisjes mishandelen en nu een echte Killer! 24 maanden = 16 zitten, ik hoop dat hij ook de begrafenis kosten betaald.
Iemand zijn leven beëindigen is tegenwoordig een zware mishandeling. Tsssssssss

Flappie2006 | 21-04-10 | 20:53

Twee jaar.... gottegottegot, wat is dat rechtssysteem in 0031 toch een belachelijk gedoe. Je slaat iemand dood en loopt over twee jaar weer als vrij man rond. Man man man...

Reykjavik | 21-04-10 | 20:53

In één klap iemand doodslaan als geoefend kickboxer... en dat loopt waarschijnlijk dit jaar alweer op vrije voeten, wegens aftrek voorarrest. Welkom in de meest belachelijke rechtsstaat in Nederland! Wat een lutsers!

Redwood | 21-04-10 | 20:45

2 jaar...... echt...... poeh....!

Swalmen | 21-04-10 | 20:20

Ach daar is weer zo'n wereldvreemde rechter die blind van policulturele barmhartigheid en niet gehinderd door kennis van zaken een muzelman praktisch vrijspreekt van doodslag.
Is het een mannelijke rechter dan woont hij waarschijnlijk in de grachtengordel of Concertgebouwbuurt en als het zo'n dom gansje is dan heeft zij haar positie natuurlijk te danken aan haar vrouw zijn.
De rechterlijke macht, het laatste bolwerk, dat nog een taboe vormt in dit land als het om kritiseren betreft.

Nou bij deze dan: "Vuilnisman, kunnen deze zakken ook mee?"

knerf | 21-04-10 | 19:16

WTF?? 2 jaar voor dood door schuld???????? En nog steeds vraagt men zich af waarom rifapen, die voor het jatten van een appel in eigen land al een hand kwijt raken, hier zo'n schijt aan het rechtssysteem hebben....

S. Quentin Quale | 21-04-10 | 18:59

Alleen z'n kop is al reden genoeg om hem minimaal 10 jaar te geven... 2 jaar is natuurlijk belachelijk weinig!

gozahtje | 21-04-10 | 18:26

nou 't is natuurlijk geen amsterdammer. daar zitten er nog maar weinig van op de taxi en wat mankeerde er nou aan dat bedrijf in 1998? Heb er zelf in gezeten van 1961 tot 1998 het ging gewoon ordelijk 'eerste man laait' op CS 020

flapstra | 21-04-10 | 17:51

Nederland staat vrij hoog in de ranglijst van de hoogte van straffen, maar dat weten jullie niet..

Moeder Gans | 21-04-10 | 17:16

lijkt wel op pierre van hooijdonk

repo | 21-04-10 | 17:14

Je wordt al kotsmisselijk als je naar die foto kijkt. Daar doe je zo wie zo geen zaken mee. Waarin dan ook.

womannicer | 21-04-10 | 16:26

Even door met De Jager-terminologie: wie was er eerder, de kip of het ei? Deze meneer werd eerst geslagen door de heer Sitek, omdat laatsgenoemde het niet eens was met de ritprijs. Dan stap je toch lekker niet in, denk ik dan. Zoek een andere taxi. Maar ga niet slaan. Dat vervolgens Taxi Bob, wat een geoefend kickboxer is, met vlakke hand (i.t.t. wat er op de Nederlinkse Omroep Stichting geroepen wordt) terug slaat en daarbij de heer Sitek zo raakt, dat deze komt te overlijden, lijkt mij niet meer dan een ongelukkige samenloop van omstandigheden die in deze situatie gebruikt wordt om een einde te maken aan brutale taxichauf's. Niettemin moet er verantwoordelijkheid genomen worden, waarbij ik 2 jaar bakkie doen niet onredelijk acht. Het zwarte schaap is ritueel geslacht. Einde.

S* | 21-04-10 | 16:09

De komende 24 maanden dus tuin- drama- dans- beeldende- aroma- groeps- en klankschalentherapie voor deze moordenaar. Het is om te grienen...

my anal pony | 21-04-10 | 16:05

Gilles dela Tourette | 21-04-10 | 13:56
Al zou het slachtoffer als eerste geweld hebben gebruikt, dan nog heeft Sidi slechts het recht zich gepast te verdedigen, daarbij zijn kickboksvaardigheden, de 'rules of engagement voor taxichauffeurs', de locatie (een overvol Leidseplein temidden van zijn taxicollega's is minder gevaarlijk dan een stil steegje) en de kennelijke staat van het slachtoffer in aanmerking nemend. Een snoeiharde vuistslag van een geoefend kickbokser op het hoofd van een aangeschoten man is zondermeer excessief geweld en kan op geen enkele manier als zelfverdediging worden bestempeld. Die vuistslag deelt ie maar uit in de ring of tegen een plunjezak.

Er is voor Sidi geen enkel moment een levensbedreigende situatie ontstaan, dit in tegenstelling tot voor het slachtoffer.

Lambertus Lamstraal | 21-04-10 | 16:05

@Latuque
Zou Antizanic het misschien cynisch bedoeld hebben? Is maar een ideetje hoor.

De Geilige Maagd | 21-04-10 | 15:50

"Marokaanse Amsterdammer"

johnboy | 21-04-10 | 15:45

@antizanic | 21-04-10 | 15:16
Als gevolg van de karateklap die de dader, een geoefende kickbokser, toebracht, scheurde een slagader, wat de dood van het slachtoffer tot gevolg had.

Lewis Lewinsky | 21-04-10 | 15:38

De echte criminelen zijn de rechters. Wie beschermt ons tegen de rechters? En dat hele agressieve mocro tuig ben ik zo zat. En dan te weten dat er alleen maar meer komen en dit soort verschijnselen ook toenemen. Walgelijk.

womannicer | 21-04-10 | 15:37

werkelijk schandalig die straf.
de rechtspraak in nederland is zo verrot als een 10 jaar oude appel.

smerig gewoon, een moord op je geweten hebben en maar 2 jaar zitten. dat zou minstens 15+ moeten zijn

Stassy&Dennis | 21-04-10 | 15:25

Ga jij even de boel omdraaien antizanic, das nou typisch het probleem in Nederland.

De dader wordt gebombardeerd tot slachtoffer......wellicht heeft dat zijn nut in het Rif gebergte maar hier gelden die normen dus niet! Hier ben je verantwoordelijk voor je eigen onbeheerste gedrag. Het is alleen jammer dat die rechters compleet mesjokke zijn geworden in Nederland.

latuque | 21-04-10 | 15:24

Gezien de gebeurtenissen is dat wel te verklaren. Het slachtoffer, notoire ruziezoekende vader van gezin met kinderen aan het stappen op zaterdagavond, heeft zelf ruzie gezocht en beledigingen geroepen. Na een kanl voor z'n kannis is hij ongelukkig op straat terecht gekomen. Het leven van de chauffeur is zeer ernstig beschadigd door het handelen van deze brave 'huisvader'.

antizanic | 21-04-10 | 15:16

ristretto | 21-04-10 | 14:29
Klopt en daarnaast lieg ik ook niet; iets wat deze complete volksstam uitstekend onder de knie heeft en overal toepast. Het geheel was nogal cynisch bedoeld.

C.Mill | 21-04-10 | 15:10

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 21-04-10 | 14:57

Ik schaam mij oprecht over deze uitspraak van twee jaar door deze z.g. "rechter"...
Wat waren de verzachtende omstandigheden, - dat hij afkomstig was uit een kansenland?

latuque | 21-04-10 | 14:50

@ solidstate | 21-04-10 | 12:41,

Ja maar die houden het spul voor zichzelf en spugen niet naar de andere beestjes..

basweetutwel | 21-04-10 | 14:49

Gilles dela Tourette | 21-04-10 | 14:14
Ik zie het ook voor me. Slachtoffer vraagt aan de taxichauffeur hoeveel het kost om bijvoorbeeld naar het einde van de Overtoom gebracht te worden. De chauffeur heeft geen zin in een korte rit en probeert het slachtoffer af te wimpelen op de voor Marokkaanse taxichauffeurs typerende, onbeschofte manier. Deze neemt daar geen genoegen mee en blijft aandringen. De chauffeur zegt vervolgens hem er wel heen te willen brengen, maar alleen als hij daar 30 euro voor betaalt. Het slachtoffer wordt boos en geeft aan dat de chauffeur zich asociaal opstelt, door een veel te hoog bedrag te vragen. Er volgt een woordenwisseling die escaleert. De chauffeur geeft het slachtoffer een grote bek en deze reageert door te zeggen dat hij moet oprotten naar het land waar hij vandaan komt. De chauffeur spuugt het slachtoffer in diens gezicht en deze reageert door de chauffeur met de vlakke hand in het gezicht te slaan. Vervolgens slaat de chauffeur het slachtoffer met een gebalde vuist vol in het gezicht, zoals hij dat heeft geleerd op de sportschool in stadsdeel De Baarsjes.

harbi | 21-04-10 | 14:46

@C.Mill en anderen die overwegen de twee jaar te brommen.
Volgens mij maken jullie een denkfout. Als jij voor de rechter staat krijg je zekers te weten een jaartje of acht. Je bent geen zielige Marokkaanse Taxichauffeur is het wel? Die krijgen een ander "tarief".

ristretto | 21-04-10 | 14:29

24 maanden voor doodmeppen...

Zouden ze iets willen promoten met zo'n straf?

basweetutwel | 21-04-10 | 14:28

*aan naar huis gaan denkt om daar lastige stuk buitenlands vreten van een buurman te vermoorden* Voor de straf hoef ik het immers niet te laten. Oh nee, shit dit is dan natuurlijk weer wel met voorbedachte rade... Mwoch, een jaartje meer...

C.Mill | 21-04-10 | 14:24

dat de media er mee bemoeit
zal zeker altijd in een strafzaak worden meegenomen.aftrek...
we leven niet meer in een tijdperk van duivenpost.
Mijn maag draait om als ik lees dat hij 2 jaar krijgt.
Waar zijn we in terecht gekomen? is die 2 jaar een compensatie?
gaan mensen nu niet denken van hé das is kort....
Moordenaars zijn het, dieven die je leven stelen en het leven van nabestaanden.
De rechters gaan weer lekker golfen straks, alsof er niets gebeurd is.
happie doen, lekker brallen en schijt hebben aan mensen....
ziek land waarin we leven!

skaik | 21-04-10 | 14:14

noteert: *nulletjes toevoegen in WvS*

Lewis Lewinsky | 21-04-10 | 14:14

harbi 21-04-10 14:02 Ik zie het al; u laat zich bijzonder hoffelijk uit over uw gekleurde medemens. Als je spuugt vraag je er om “vernederd” te worden? En als je beledigd wordt door de toevoeging “rot op naar je eigen land”? En als je een klap in je gezicht krijgt? Het is duidelijk dat de hele situatie geëscaleerd is van woordenwisseling – belediging – spugen – klap in gezicht – vuistslag in gezicht. En dat de taxichauffeur hierin te ver is gegaan. Maar het nou ook weer niet zo dat het slachtoffer uit het niets in zijn nek is gesprongen.

Gilles dela Tourette | 21-04-10 | 14:14

@James Lastig | 21-04-10 | 11:45
Hij zit vast sinds 5 of 6 juli 2009. Tel daar 16 maanden bij op, dan komt hij vrij op 5 of 6 november aanstaande. Dat is inderdaad ruim voor de kerst.

Lewis Lewinsky | 21-04-10 | 14:13

toch wel met eigen badkamer en gratis dierenfilms?

plastic bertrand | 21-04-10 | 14:07

Veel te kort, 2 jaartjes

StuffKikker | 21-04-10 | 14:06

24 maanden????? Die gast heeft iemand dood gemaakt..... ziek!

Frantique | 21-04-10 | 14:04

Gilles dela Tourette | 21-04-10 | 13:56
De naffer spuugde het slachtoffer in het gezicht. Dan vraag je erom om terug vernederd te worden. Bovendien, een bitch slap is wel wat anders dan een vuistslag.

Citeer je trouwens ook even de passage waarin staat vermeld dat de taxichauffeur tevens is veroordeeld voor de mishandeling van een jonge dame in 2007? Ook dat gebeurde n.a.v. een woordenwisseling over de ritprijs.

harbi | 21-04-10 | 14:02

Ashtrey | 21-04-10 | 12:42
zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:42
Scherp, maar het maar even kort te houden!
;

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 13:56

Lambertus Lamstraal 21-04-10 13:44 Wie gebruikte er als eerste geweld ......?

Gilles dela Tourette | 21-04-10 | 13:56

hij reed in een Chrysler-taxi dus smaak heeft 'ie ook niet.

Geile Markeerstift | 21-04-10 | 13:53

De taxichauffeur maakte gebruikt van zijn recht op vrijheid van godsdienst tegen een ongelovige klant. Het verbaast me dat hij uberhaupt veroordeeld wordt.

IJStengel | 21-04-10 | 13:44

Tja, het OM had 3 jaar ge-eist. Ook belachelijk weinig, dit heeft toch nks met zelfverdediging te maken? Taxichauffeur, midden op een overvol Leidseplein? Geen enkele levensgevaarlijke situatie voor Sidi en dus ook geen enkele reden (zeker niet als geoefend kickboxer) om geweld te gebruiken.

Man, man, man wat een land...

Lambertus Lamstraal | 21-04-10 | 13:44

Na die 24 manden mag hij van mij direkt een enkeltje Atlas gebergte nemen ... als ik mij goed herinner kwam hij daar so wie so vandaan ... uit een of ander geitendorp ... back to base !

willemvanmourik | 21-04-10 | 13:42

von sokkenstopfen | 21-04-10 | 13:06
Fantaseer ik ook vaak over. Lijkt mij ideaal voor mensen met bijvoorbeeld terminale kenker die de maatschappij nog iets positiefs willen nalaten. Gebruik je laatste tijd op aarde zinvol. Wie maakt je nog wat ? De pest voor de goede doelen maffia.

Bigi Bana Boy | 21-04-10 | 13:41

PVV doe er wat aan!!!

dikbill | 21-04-10 | 13:40

Aangezien de meeste reaguurders het vonis niet hebbn gelezen hierbij een relevante passage:

Op 5 juli 2009 omstreeks 04:22 uur ontstaat tussen verdachte en [slachtoffer] een conflict over de prijs van een taxirit. In eerste instantie worden over en weer verwensingen geuit. Een taxichauffeur komt tussen verdachte en [slachtoffer] in en probeert het conflict te sussen.vi Hij neemt verdachte ook mee, weg van het conflict. Ook [slachtoffer] verwijdert zich, maar komt vrijwel direct terug en laat zich beledigend uit naar verdachte. Twee getuigen hebben [slachtoffer] woorden horen zeggen in de trant van 'rot op naar je eigen land'.vii Verdachte zoekt vervolgens weer de confrontatie met [slachtoffer] op en spuugt in zijn richting.viii [slachtoffer] slaat met zijn platte rechterhand in het gezicht van verdachte, een vernederend bedoelde klap, die door een getuige een zogenaamde bitch slap wordt genoemd. Verdachte stapt hierop achteruitix en stompt vervolgens met zijn tot vuist gebalde linkerhand tegen het hoofd van [slachtoffer], tengevolge waarvan [slachtoffer] in elkaar zakt en met zijn hoofd op het geasfalteerde fietspad valt.x [slachtoffer] komt te overlijden.

Gilles dela Tourette | 21-04-10 | 13:36

Gewoon Nederlands paspoort afnemen en terug naar zijn thuisland sturen, kunnen wij toch ook gewoon "per ongeluk" doen ?

Anarki | 21-04-10 | 13:35

Wat een lamstraal.

(De buurvrouw blijft zeiken. Ik spuit formaline op de stoep tegen het groen. Zij is van groen. Maar dit terzijde)

Zyxtraal | 21-04-10 | 13:35

voortaan graag de namen van de rechter(s) bij het vonnis publiceren.. eventueel van wel partij zij lid zijn.
gewoon wat meer transparantie ..

nachtschilder | 21-04-10 | 13:34

Voor die kop alleen moest ie al 10 jaar zwaar krijgen .
Rechtspraak ? Rotop , linkse hufters .
Alleen de familie heeft in dit zieke land levenslang .

StevieR | 21-04-10 | 13:34

2 jaar voor moord? Gekker mag het echt niet worden. Wat is dat voor kutrechtbank, zeker die van Den Haag weer?

Hölzenbein | 21-04-10 | 13:30

24 maanden is echt bizar weinig voor het doodslaan van iemand... zeker als je dat voorarrest er af trekt. Welke politieke partij is er voor zwaardere straffen (en gaat dat ook doorvoeren...)?

Valentijn Schuinsmaa | 21-04-10 | 13:27

Twee jaar als je iemand doodslaat. Is die rechter gepijpt door Sidi?

Wijnand Duyvendak | 21-04-10 | 13:27

Jullie moeten niet zo hard zijn voor de dader, zo maken jullie hem slachtoffer!

cDR | 21-04-10 | 13:26

2 jaar ????? In zijn eigen land krijgt ie 2 jaar als ie al naar zijn eigen nichtje kijkt

hubiex dk | 21-04-10 | 13:26

2 jaar, wat een grap. Die gozer is met 1/3 aftrek minus voorarrest inderdaad alweer voor de kerst vrij. Wat een land....

Jan Kaas | 21-04-10 | 13:23

Heeh, die is nog lang niet jarig!

bmxje | 21-04-10 | 13:23

ongeveer net zoveel straf als Vmax+50......

woefdrammer | 21-04-10 | 13:19

Het wordt steeds moeilijker om het verlangen naar iemand als A.H. te B. te onderdrukken. Die wist wel raad met dit soort rechters. Lees zijn tafelgesprekken maar eens.

o vos omnes | 21-04-10 | 13:10

gelukkig is zijn taxipas dan nog geldig , tot 07-05-2012 namelijk

JML89 | 21-04-10 | 13:07

@von sokkenstopfen.

Lekker bezig jij! Ouwe Junta Generaal

fruitel1a | 21-04-10 | 13:06

wat zou je krijgen als je zo een rechter neermept?
geen 2jaar.

mamma5506 | 21-04-10 | 13:06

Je zou haast een geheime club oprichten die dit soort lutsers als ze vrij komen
alsnog om zeep helpt. Een soort van paul kersey clubje die dit soort tuig stiekum
uitroeid. Ook zouden ze van mij dan de rechters mogen vermoorden die
zulke lage straffen eisen, want dat zijn imo net zo'n stelletje misdadigers dan de moordenaars die ze veroordelen.

von sokkenstopfen | 21-04-10 | 13:06

Heerlijk land dit, alles mag!
Hooguit 30 jaar rukken in een luxe cel met breedbeeld, dvd speler, aardige begeleiders etc... moet je wel iets meer voor doen dan iemand doodslaan uiteraard, dat verdien je niet zomaar! Aantrekkelijk uitzicht voor de gemiddelde zwerver denk ik.

Morpheus1972 | 21-04-10 | 13:05

Criminelen zijn de klanten van politie en justitie en klant is nu eenmaal Koning.

Eagle_Eye | 21-04-10 | 13:05

24 maanden = effectief 16 maanden zitten
16 - 8 voorarrest = over 8 maanden kan ie weer verder gaan met het terroriseren van het Leidse Plein.

Willem VanDer Decken | 21-04-10 | 13:03

Ach-gut... het lijkt zo'n lieve, geweldloze man, die Mohamed.

grote haas | 21-04-10 | 13:01


twee jaar cel, ik begrijp dat niet........

hij heeft toch sorry gezegd


maar weer gewoon op de PvdA stemmen, komt alles goed

Capt. J.T. Spaulding | 21-04-10 | 12:59

Staat het vonnis ergens online? Ik ben wel benieuwd naar de naam van de rechter.

harbi | 21-04-10 | 12:59

In nederland gaat he momenteel alleen om geld geld geld, als je fraude pleegt met een paar miljoen ga je langer de bak in dan als je iemand vermoord. dus als de overheid voor iedereen 50000 euro kan krijgen doen ze het.

flask | 21-04-10 | 12:58

2 fucking jaar??!! Zijn ze helemaal gek geworden bij de rechtbank?

Spoorwissel | 21-04-10 | 12:57

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:38
Haha, spuugberber, die kende ik nog niet.

von sokkenstopfen | 21-04-10 | 12:57

De doodstraf eisen is natuurlijk absurd. Kom op zeg, het is maar doodslag. Ik bedoel, als je nou de profeet in een berenpak laat zien.

Bigi Bana Boy | 21-04-10 | 12:56

Als ik bespuugd word spuug ik terug.
Als ik geslagen word sla ik terug.
Het risico is voor de aanvaller.

streknek | 21-04-10 | 12:54

teringhonden die taxichauffeurs. voor die gasten die bij CS en Leidseplein staan. Tuig van de bovenste richel.
Goede taxichauffeurs sterven uit en in de plaats komen het gajes als bovenstaande pannenkoek. Het zijn schoften die je proberen af te zetten en als je ze van repliek bedient gaan ze dreigen en je uitschelden... En die stadswachten die erbij staan om de boel goed te laten lopen die kunnen geen reet en proberen vriendjes te blijven met de chauffeurs die op hun standplek staan.
GATVERDAMME. Allemaal een neqschot

fruitel1a | 21-04-10 | 12:53

24 maanden (effectief 16) is niet veel voor een moord.

JohnnyBGood | 21-04-10 | 12:46

Hij heeft mazzel zijn pas is nog geldig,kan zo weer beginnen.

larz | 21-04-10 | 12:46

Er werd toch 3 jaar geëist?
Hoe hebben ze er dan 24 maanden van weten te maken?
Waardeloos rechtsysteem hebben we weer.

Jaspère | 21-04-10 | 12:45

Sliptong | 21-04-10 | 12:38
Gompie. Nu gaat u wel heel ver hoor.
Knuppel.

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:45

Wat een prettig signaal gaat hiervanuit richting al die verveelde kutmarokaantjes.
---
Ga naar een sportschool en luister niet als ze zeggen: dit mag je alleen gebruik als verdedigingsmiddel.
Sla iemand dood die je tegenspreekt.
Lach je ballen uit je broek als je te horen hebt gekregen wat voor straf er komt
Half jaar zitten en na vrijlating stoere bink zijn tegenover Joesoef en Achmed
---
Job.... wat gaan we toch mooie jaren met je tegemoed.

... Bytheway moet jij niet eens een taxietje pakken op het leidseplein??

Feiten | 21-04-10 | 12:44

Hij ontvangt veel meer dan 20000. Twee jaar gratis kost en inwoning, en een schare pamperaars die hem gaan knuffelen voor en na zijn detentie. Wij betalen het gelag.
En zijn maatjes/broeders/zusters in het geloof zullen deze ongetwijfeld vrome moslim van alle gemakken voorzien.

Nee, ze hadden hem en zijn hele familie voorgoed naar Ksar Chourfa moeten schoppen. Geen probleem met die dubbele paspoorten. Koning Mohammed uit Rabat houdt zoveel van zijn onderdanen, en wil dat zij tot in alle eeuwigheden onder zijn koningshuis vallen. Dus daar zal 'ie geen moeite mee hebben.

Fijnstoffer | 21-04-10 | 12:44

@mises | 21-04-10 | 12:40 Volkomen met je eens. Het was ook de woede die sprak. Een lul die me samen met zijn 13 vrienden aanpakte en op een haar na doodstak kreeg van de "rechter" vijftig ballen boete wegens verstoring van de openbare orde. Als ik dit soort dingen lees krijg ik weer een rood waas voor m'n ogen.

vraagstaart | 21-04-10 | 12:43

Diep triest voor vriendin en kinderen Rob Sitek. De mogelijkheid om een voorbeeld te stellen was aanwezig en men doet het tegenovergesteld.
Is die macro misschien ook bevriend met de rechter??

svw | 21-04-10 | 12:43

@Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:37
Dat dan weer wel. Maar het openbaar vervoer wordt anders ook aardig bevolkt door "minder" sociaal volk.

TisNieZoMoeilijk | 21-04-10 | 12:43

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:36
Hehe, ik zie wel een lichte 'goat'ee, om even in de dierenfabels te verblijven.

Ashtrey | 21-04-10 | 12:42

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:40 Gebaseerd op het aantal betalende reizigers ben je weer wel de enige in de tram, dat dan weer wel.
Maar dat is voor de statistiek.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:42

24 maanden voor doodslag?
Ies teveel. Moe minder. Iek ga ien beroep.
-
Wat een krom rechtsysteem hebben we hier toch. Als je 5 km t ehard rijdt wordt je gestraft met een behoorlijk eboete en als je die niet betaalt met gevangenisstraf en zo'n lullo komt er met 24 maanden van af.

Boomschade | 21-04-10 | 12:42

Een nieuw rechtelijk schandknaapje?

Links om | 21-04-10 | 12:41

Wowzers, twee HELE jaren cel. Nou ja, min aftrek voorarrest en eventuele verkorting straf wegens goed gedrag natuurlijk. Daar moet je in Singapore toch al snel... ehhh, een miligram wiet voor op zak hebben.

De Vrolijke Kaafir© | 21-04-10 | 12:41

@ zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:38
Wolkers heeft het ooit over die spuugbeestjes gehad in zijn natuur programma.

solidstate | 21-04-10 | 12:41

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:38
Zo zie je maar.
De 'grote' stad is niks voor Teun.
Daar heb ik totaal geen kaas van gegeten.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:40

@grappert | 21-04-10 | 12:36
Wat je zegt. Er zijn inderdaad veel slechte advocaten en rechters en agenten en artsen en politici en militairen en noem alle mensen maar op die dienstverlenend zijn. Grappig genoeg heeft de rechtbank dit de taxi chauffeur ook extra kwalijk genomen. Het is een dienstverlener...

Hooijstra | 21-04-10 | 12:40

@vraagstaart
Als je bijvoorbeeld het boek The Ethics of Liberty van Murray Rothbard leest, zie je dit 'met gelijke munt principe' ook terugkomen als optie. Andere optie is idd financiele compensatie. Je zou dit in een contract kunnen vastleggen. Daar heb je geen overheid voor nodig.

De munten van de Sharia echter zijn nogal disproportioneel. Zo zou je in een 'gelijke munt sitiatie' nooit iemands hand kunnen eisen als straf voor een diefstal. De straf moet wel proportioneel zijn aan het misdrijf.

Dit soort oplossingen kunnen overigens alleen in een overheidsvrije samenleving. Alle problematiek rondom de rechtspraak en slecht functionerende politie komt natuurlijk vanwege het failliet van democratie en staatsmonopolie als samenlevingsvorm. Politie heeft geen prikkels om het veilger te maken, ze krijgen toch hun belastinggeld wel. Juristen zijn gebaat bij veel conflicten tussen staat en burger om deze vervolgens in hun voordeel te beslechten: levert macht en geld op, etc.

mises | 21-04-10 | 12:40


Feitelijk bezien bestaat het complete 020 taxikorps uit ongeletterde licht tot middelmatig verstandelijk gehandicapte nieuwe Nederlanders.

O wat ben ik blij hier in dit prachtige brabantse boerendorpje te wonen.

Willianus Wortelus | 21-04-10 | 12:39

Gisteren zag ik ook zo'n marokkaan in een taxi zitten. Dus ik roepen: 'hé marokkaan!". Je had hem moeten zien kijken die marokkaan.

sjaakdeslinksesul | 21-04-10 | 12:39

Sliptong | 21-04-10 | 12:38
Daar heb je een punt.
brienenoord | 21-04-10 | 12:37
:-)

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:39

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:37 Jij gaat er van uit dat je alleen in die tram zit, dat is niet zo.
Hele volksstammen spuugberbers reizen met je mee.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:38

@Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:29
Rotterdrammers zul je bedoelen. Laat die koek maar zitten.

Sliptong | 21-04-10 | 12:38

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:29
Zie mijn post van 12.34
Persoonlijk vind ik trouwens, áls je al wilt meerekenen dat de man kickbokser was, dat je moet stellen dat hij verrekte goed wist wat hij deed.
Waardoor het geen mishandeling, maar moord wordt.

Merlot | 21-04-10 | 12:38

@Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:30
Da's nog veel linker teun. Eigenlijk moet je er gewoon niet komen. No go area enzo.

Sliptong | 21-04-10 | 12:38

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:36
Viespeuk! Heb je niet genoeg aan je cavia's?
;-)

brienenoord | 21-04-10 | 12:37

TisNieZoMoeilijk | 21-04-10 | 12:35
De kans dat je een poeierT van een OV-chipkaart krijgt is sowieso stukken kleiner.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:37

Abugreip | 21-04-10 | 12:34 Rekenwonder, reken het nog even na.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:37

Hé interessante uitspraak! Het zelfverdedigings argument is er geheel onderuitgeschoffeld omdat hij vanuit zijn beroep gezien gewoon conflicten uit de weg zou moeten gaan en kennelijk is geacht dat hij daarvoor ruimschoots de ruimte heeft gehad bij de aanloop van de fittie. Verder is hij tevens schuldig geacht aan mishandeling en bedreiging van een of ander meisje in 2007. Als je dat weer hoort dan denk je toch helemaal volkomen terecht dat deze klojo achter tralies gaat, geen enkele twijfel meer.

Zuma | 21-04-10 | 12:37

Hooijstra. 12.17.
Ik heb geen slechte advocaat, ze komen wel met bosjes tegenwoordig in het nieuws, en nu ook de rechters, ach waar het allemaal op neer komt is dat zij zich hooguit onderscheiden door hetgeen ze hebben geleerd, en dat zegt, [ zo weten we natuurlijk allemaal wel, en komt beetje bij beetje naar boven ] niks over de persoon, zijn net mensen.... met dezelfde verdorven wensen.

grappert | 21-04-10 | 12:36

Ashtrey | 21-04-10 | 12:34
Tijd voor een 'pony' dan maar.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:36

Zoals helaas gebruikelijk waren de linkse rechtertjes weer opvallend mild voor deze allochtone recidiverende crimineel.
Kan de geloofwaardigheid van Justitie nog verder afnemen? Nieuw dieptepunt.

Avant | 21-04-10 | 12:36

En al die Marokkaanse wapenvergunningen niet te vergeten..

cekars | 21-04-10 | 12:36

@Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:30
Maarja, dan krijg je weer met die OV-Chipkaart te maken. Lastige zaak...
Taxi-Chauffeur vs OV-Chipkaart

TisNieZoMoeilijk | 21-04-10 | 12:35

Terpen-tijn | 21-04-10 | 12:33
Sorry meneer Boomstra!

De kantonnier | 21-04-10 | 12:34

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:20
Hij heeft uhm duidelijk 'afgemat'.

Ashtrey | 21-04-10 | 12:34

Heeft hij ondertussen geen recht op schadevergoeding? Zijn voorarrest was langer dan zijn straf.

Abugreip | 21-04-10 | 12:34

Waarom de politiek correcten die maximumstraffen toch zo belangrijk vinden?
Ze worden toch vrijwel nooit geeist/gevinnist.
Op "zware mishandeling de dood ten gevolge hebbende" (art 302 WvS lid 2) staat maximum tien jaar.
De eis was 3 jaar, de uitspraak zelfs maar 2 jaar.

Wat moet je dan doen om die maximum-eis te krijgen?
Hoeveel brutere vorm van zware mishandeling had het OM en rechtbank dán gewild voor een eis/vonnis van 10 jaar?
Volgens mij in het aanleggen van **minimum**straffen ondertussen véél belangrijker!

Merlot | 21-04-10 | 12:34

Hou er even rekening mee dat het hier een Marokkaan betreft en die hebben in Nederland en zeker in Amsterdam nu eenmaal meer rechten dan een Nederlander. Triest maar waar. Het valt eigenlijk mee dat hij er niet met een taakstrafje is afgekomen. Hij kon kennelijk niet de juiste kinderporno leveren.

jan-lul-de-behanger | 21-04-10 | 12:34

De Kanntonier 12;23
Zonder die godverdomme van je zou je toch wat minder stoer overkomen.
Echt one of the boys ben je nu.

Terpen-tijn | 21-04-10 | 12:33

En wordt hij uitgezet na die 2, gum gum gum, 1 jaar en 4 maanden? Of kan hij weer lekker de taxidriver uithangen? You talkin' to me? BAM op zunne bakkes.

Sliptong | 21-04-10 | 12:33

Dat is per saldo dat hij nota bene voor aftrek van het voorarrest nog maar 16 maanden hoeft, gelukkig is hij uiteraard genoeg gestraft zo, we zijn per slot van rekening een beschaafd volk, en leven in 2010, moet kunnen zo!

KaiserSoza | 21-04-10 | 12:33

Gelukkig hoeft hij zijn pas niet verlengen. Die is nog lang genoeg geldig. 2 jaar - aftrek voorarrest is dus de prijs van een mensenleven in Nederland anno 2010. Hoor ik daar een hoger beroep aankomen? Kunnen we nog even de rechter(s) wraken? Ik kan mij niet voorstellen dat het OM, u weet wel die pedofielenclub, hier mee akkoord gaat. Update z.s.m. gaarne.

Sliptong | 21-04-10 | 12:31

funkyd | 21-04-10 | 12:10
Volkomen eens met wat je zegt.
Ik heb trouwens ook wel eens boksen gedaan op school, toen ik een klap op m'n kop kreeg was ik niet gelijk K.O. maar echt aanwezig en capabel om andere klappen af te weren ben je dan ook niet nee...

Typo-R | 21-04-10 | 12:31

Harbi. 12.28.
En hoe schandalig... er zijn zovelen met hem. helaas, helaas.

grappert | 21-04-10 | 12:31

Welke rechter heeft deze vonnis uitgesproken?

Ik denk dat de enige oplossing tegen deze belachelijke vonnissen zijn schijnwerpers.

Grote felle schijnwerpers op de rechters dit soort wanprestaties leveren.

GS laat dit niet niet liggen.

solidstate | 21-04-10 | 12:31

Je zou bijna het openbaar vervoer gaan nemen als je de auto niet bij de hand hebt in Amsterdam.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:30

@mises | 21-04-10 | 12:27 Sharia voor deze mafkees? De broer van Rob Sitek die 'm op vrijdagmiddag mag kelen op de Dam? Je zou er bijna (nou ja...) fundamentalistisch moslim voor worden.

vraagstaart | 21-04-10 | 12:30

Hooijstra | 21-04-10 | 12:13
Heb jij zelf het vonnis wel gelezen?

"8.3.2. Voorts heeft verdachte zich ook in 2007 schuldig gemaakt aan mishandeling en bedreiging met zware mishandeling. Blijkens de schriftelijke verklaring van [persoon 1] van 15 september 2009 ondervindt zij nog steeds nadelige psychische gevolgen van deze feiten."

harry pikkel | 21-04-10 | 12:29

reïncarjorist | 21-04-10 | 12:19
Gevluchte rotterdammers bestaan niet.
Je hebt Rotterdammers, en je hebt de rest.

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:29

Merlot | 21-04-10 | 12:25 Mishandeling, Merlot, mishandeling die de dood tot gevolg had. Moord is niet bewezen want voor moord moet voorbedachte rade aangetoond worden.
Desalniettemin is twee jaar voor het nemen van een mensenleven niet echt een straf, meer een aanmoediging.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:29

Dat is dus een leven waard. 2 jaar. Zijn vrouw, kinderen hebben levenslang. En Sidi doet aan vechtsport. Die wéét hoe hij moet slaan. En heeft dat ook gedaan. Hoezo geen doodslag?
En dan later huilie-huilie doen dat meneer Rob boos deed over de achterlijke ritprijs die hij vroeg.
Achterlijke gladiolen, die rechters.

Bull Dozer | 21-04-10 | 12:29

@verraad van links | 21-04-10 | 12:25
U heeft gelijk het is niet het gerechtshof, of de HR.

Hooijstra | 21-04-10 | 12:29

Mas Rob | 21-04-10 | 12:08
Deze man is geen Amsterdammer, maar een ongewenste vreemdeling uit een achterlijke cultuur.

harbi | 21-04-10 | 12:28

@doskabouter | 21-04-10 | 12:26 Nee hoor. Alleen het leven van een autochtone Amsterdammer is zo weinig waard.

En straks in heel Nederland. Dankzij Job Cohen, die de boel zo lekker bij elkaar kan houden.

vraagstaart | 21-04-10 | 12:28

Ik hoor verder ook niemand over de kosten die de slachtoffers ook nog eens moeten betalen om onze grote meppende taxivriend in d egevangenis onder te brengen. Ik heb helemaal geen zin, laat staan de nabestaanden, om nu ook nog eens via belastingen gedwongen te worden mee te betalen aan het verblijf van deze moordenaar in een of andere inrichting.

Oplossing: opheffen strafrecht, want strafrecht is het dubbel naaien van slachtoffers, maar invoeren van compensatierecht volgens de beginselen van het natuuurrecht. Gelijke munt terugbetalen en/of financiele compensatie door de dader te betalen aan de slachtoffers. De nabestaanden klrijgen hun dierbare nooit meer terug maar de dader kan wel bijvoorbeeld 1 miljoen betalen, door de rest van zijn leven voor de nabestaanden te werken. dan houdt dit aso gedrag snel op

mises | 21-04-10 | 12:27

@spanarchist | 21-04-10 | 12:20
Ik ben het er mee eens dat ons rechtsysteem moet worden herzien. Zeker nu blijkt dat zowel de rechterlijke macht, alsmede de officiers van justitie niet altijd goed presteren. Het vraagt dan wel om een complete herziening, want uitgangspunten als reintegratie van daders en vervolging door de staat en niet door slachtoffers zijn een baken in het strafrecht.

Hooijstra | 21-04-10 | 12:27

Merlot | 21-04-10 | 12:25

Wij kennen het verhaal niet... maar het klinkt idd heel raar mocht het moord zijn.

Min. straffen van 2 jaar?

michzelluf | 21-04-10 | 12:26

Twee jaar om iemands leven te nemen???????? Is een mensenleven zo weinig waard volgens de rechters?????? DAT zal mensen tegenhouden iemand dood te meppen. Onbegrijpelijk.

doskabouter | 21-04-10 | 12:26

wat zullen we worden uitgelachen, he, voor zoveel onnozelheid

Ed71886710 | 21-04-10 | 12:26

De kantonnier | 21-04-10 | 12:23 En dan nog vind ik het een trap na aan het gezinnetje van Sitek.
Een trap die deze keer gegeven wordt door het openbaar ministerie en de rechterlijke macht.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:25

@ Hooijstra | 21-04-10 | 12:24
Vonnis.

verraad van links | 21-04-10 | 12:25

Waar krijg je in Nederland zoal 24 maanden gevangenisstraf voor:

24 maanden voor Dennis Hatzman, voor internetoplichting/kinderpron rechtennieuws.nl/6843/24-maanden-gevan...
24 maanden voor poging tot doodslag. www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/u...
24 maanden voor poging tot afpersing. www.jongbloedonline.nl/zoeken/public/u...
24 maanden voor mishandelen kraker Yoghurt jure.nl/bk0357
24 maanden voor poging brandstichting (in een moskee, voegt men er aan toe, dat maakt kennelijk nog uit) juridischdagblad.nl/content/view/1010/...
24 maanden voor oplichting Clickfonds www.om.nl/organisatie/landelijke_0/res...

Hmmm... deze moord is wel érg licht bestraft, lijkt me?
.

Merlot | 21-04-10 | 12:25

Lees het arrest nog maar. Het is zelfs minder dan doodslag: Het handelen van verdachte zoals hiervoor is bewezenverklaard is dan ook gekwalificeerd als zware mishandeling de dood ten gevolge hebbende.

En nog een bedankje voor GS in het arrest:
De rechtbank weegt voorts mee dat verdachte te maken heeft gehad met grote media-aandacht, waarbij hij met naam en toenaam is vermeld. Verdachte zal eventuele gevolgen van die aandacht ook na afloop van deze strafzaak blijven ondervinden.

Hooijstra | 21-04-10 | 12:24

Dus voor Hemelvaartsdag loopt ie weer vrij rond?

Terpetijnzeikert | 21-04-10 | 12:24

Uitzetten na zijn straf plus gezinshereiniging in marokko met zijn familie hier.

solidstate | 21-04-10 | 12:24

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:16
Zodat ze weten dat ze niet om kunnen rijden. Ik ben zelf tot voor 10 jaar taxichauffeur geweest. Stapt er bij mij een klant in, lopend vanaf het toenmalige Rijnhotel(200 m vanaf het CS) koffertje in de kofferbak, doet z'n jasje uit(ik denk, dat wordt een klappertje) zegt ie man: naar CS aub. Ik doe alsof m'n neus bloed, rij naar CS en zeg, dat is dan 5 gulden 50. Kijkt die man me verbaasd aan, en laat een bonnetje zien van de heenrit CS > Rijnhotel van 75 gulden. Bleek die via de A-20/A-16/A-15 >Zuidplein/Maastunnel naar het Rijnhotel gereden te zijn.
Moraal: Zeg altijd dat je bekend bent in een vreemde stad.

brienenoord | 21-04-10 | 12:24

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:22
Laten we het gvd hopen jansen.

De kantonnier | 21-04-10 | 12:23

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:22
"volle mep"
Scherp.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:23

Een lichtpuntje is wel dat de aftrek wegens goed gedrag sinds 1 juli 2008 niet meer automatisch is. Het is nog wel mogelijk maar alleen maar wegens goed gedrag.
Met het temperamentje van Sidi blijft ie de volle mep zitten, verwacht ik.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:22

Een vrijbrief om alle geschillen middels non-verbale communicatie op te lossen. Geen best signaal.

koyt | 21-04-10 | 12:22

reïncarjorist | 21-04-10 | 12:16

Noem mij geen PvdA'ert... voor mij is geen partij goed genoeg omdat het allemaal hetzelfde is waaruit je kan kiezen... maar dat leg ik je later wel uit.

Ik ben een echte liberatiër!

Daar is veel wat me aanspreekt in tegenstelling tot de pauper waaruit je mag 'kiezen'...
voor meer info:
www.vrijspreker.nl

michzelluf | 21-04-10 | 12:22

Ben trouwens twee jaar geleden in 020 bedreigd door zo'n zandnegert in een taxi. Spugen, dreigen... toen had ik nog voldoende vertrouwen in de politie om zijn nummer op te nemen en naar de kit te gaan.

Reactie: "Ja meneer, TCA hè. Ze zijn daar allemaal zo. Kunnen wij echt niet aan beginnen."

"Wat? Zal ik 'm dan zelf maar pakken de volgende keer in plaats van naar jullie hollen? De hufter bedreigde me!"

"Nee meneer. Eigenrichting mag niet, daar tillen wij heel zwaar aan."

Dat tuig dat voor agent moet doorgaan is nog in staat om je een bon te geven omdat je een verkrachting onderbreekt en daarvoor je auto bij een stopverbod neerpleurt.

vraagstaart | 21-04-10 | 12:22

Ze konden moord (5 jaar- in NL in praktijk: nét 3) niet bewijzen, maar doodslag net wel. Min voorarrest komt ie op hooguit 15 maanden zitten. Volgend jaar april rijdt ie weer vrolijk rond, op proefverlof. Wat een land.

slappe haan | 21-04-10 | 12:20

Hooijstra | 21-04-10 | 12:17
Maar het blijft iets onrechtvaardigs houden dat de familie van de vermoorde man in deze helemaal geen partij is en maar moet hopen dat de officier van justitie een beetje zijn best doet, terwijl de dader zijn eigen advokaat kan kiezen.

spanarchist | 21-04-10 | 12:20

Ashtrey | 21-04-10 | 12:17
Vergeet het matje niet, die doet het 'm.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:20

Hoe is het toch mogelijk dat de gemeente Amsterdam het probleem van die asociale taxichauffeurs maar niet onder controle krijgt? Mensen worden niet meegenomen, opgelicht, uitgescholden... onbegrijpelijk dat een groot deel van die taxichauffeurs nog steeds een vergunning heeft...

maraboe | 21-04-10 | 12:20

@brienenoord | 21-04-10 | 12:03
@Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:16
Jullie vergeten de mooiste: O Ja Joh???
Als gevluchte Rotterdammert brengt dat me dan toch weer even terug naar het Noordereiland bijvoorbeeld....

reïncarjorist | 21-04-10 | 12:19

Jaap de Paap | 21-04-10 | 12:16
;)

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:18

Dit heerschap heeft overigens wel een markante boevenkop, hoezeau uiterlijk zegt niks?

Ashtrey | 21-04-10 | 12:17

Wordt deze rif-aap na detentie tijd, teruggestuurd of mag die zoals vele voormalige rif-bewoners gewoon weer zijn hand ophouden.

Easy Solar | 21-04-10 | 12:17

@grappert | 21-04-10 | 12:11
Zoals gezegd had de officier van justitie beter zijn best moeten doen. De advocaat heeft hier juist goed zijn best gedaan.
Om nog maar vast te stellen. Een goede advocaat, arts, politicus, agen, enz. Het zijn allemaal voorwaarden voor een geslaagd eind. Als je dus een slechte advocaat hebt, dan heb je niet goed gekozen...

Hooijstra | 21-04-10 | 12:17

Hoeveel jaar krijg je als je een rifaap doodmept die je in je muil spuugt?

Twee jaar? Vast niet. Voor die vermaledijde kudt-autochtonen gelden andere wetten.

vraagstaart | 21-04-10 | 12:17

@Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:15
Dat wordt nog wat voor de lui die zich hadden ingesteld op de plantsoenendienst als pauze tussen hun werkzaamheden.

Jaap de Paap | 21-04-10 | 12:16

@ mezelluf 12:11
Nooit gedacht dat ik het met een PVDA'er zo roerend eens zou zijn.
Snik! Ik heb even een momentje....

reïncarjorist | 21-04-10 | 12:16

@grote grutjes Nee, omdat moord niet te bewijzen is door het OM. Moord is in Nederland altijd met voorbedachte rade. Bij gebrek aan wetboek thuis lees dit eens: nl.wikipedia.org/wiki/Moord Of dit, als wiki te simpel blijkt wetboek.net/wetboek/Sr.html dan bent u juist voorgelicht.

keerf | 21-04-10 | 12:16

@ Bos Hout | 21-04-10 | 12:15
Ach, over ongeveer 8 maanden is ie weer vrij. Wachten op een taxi in 020 zal niet veel korter duren denk ik.

verraad van links | 21-04-10 | 12:16

brienenoord | 21-04-10 | 12:03
Klopt.
Sjoof: "Komp u dan uit Rottedam?"
Ik: "Kejje dannie hore dan?"
En voila: vrienden voor het leven.

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:16

von sokkenstopfen | 21-04-10 | 12:13

Dat had je ook op een meer beschaafde manier kunnen duidelijk maken waarbij je zorg voor de ander toont...

michzelluf | 21-04-10 | 12:15

Allemaal leuk en aardig, maar met een taxi minder worden de rijen alleen maar langer.

Bos Hout | 21-04-10 | 12:15

nice, dood door schuld. dus je kunt gewoon iedereen in mekaar buiken met als hoogst mogelijke straf 2 jaar. zeker de moeite waard!

steef360 | 21-04-10 | 12:15

Jaap de Paap | 21-04-10 | 12:13
Sisi heeft de tijd inderdaad niet mee.
Ik denk dat Spong hier wel iets mee kan.
;

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:15

Dat 'ie überhaupt nog straf krijgt zeg. Zouden ze wakker worden? Of bang voor de verkiezingen?

Jaap de Paap | 21-04-10 | 12:13

lion@night | 21-04-10 | 12:08

Tja, waarschijnlijk gewoon terugsturen naar Marokko, heel simpel. Het is niet anders.

michzelluf | 21-04-10 | 12:13

Ik reed vorig jaar van den bosch naar tilburg over die kut provinciale weg waar je maar 80 mag, en dan wel met een aanhanger er achter, en toen reed er ook zo'n
hakbar met z'n kuttaxi op de linkerstrook NAAST een rechst rijdende auto,
en die kwal bleef daar gewoon kilometers lang plakken, en dan met 70kmh!
Toen ik hem eindelijk bij de stoplichten z'n huid volkankerde, ging ie nog uitstappen ook. Gelukkig stond hij voorgesorteert om links af te slaan en ik om rechtdoor te rijden en sprong het op groen voor mij, dus ben ik snel doorgereden, want ik had geen zin in een potje matten met die stinkturk.
Ik heb wel de politie gebeld en die klootzak aangegeven, maar of dat nut had zal ik nooit weten, en denk ik het van niet, want die polizei is alleen geintereseert
in boetes uitdelen die nergens over gaan, dus lekker makkelijk scoren.

von sokkenstopfen | 21-04-10 | 12:13

@harry pikkel | 21-04-10 | 11:57
Stond terecht, maar is daarop vrijgesproken.

@grote grutjes | 21-04-10 | 12:05
Iets met appels en peren

@spanarchist | 21-04-10 | 11:57
Ik ben het met je eens dat de officier beter zijn best had moeten doen om te bewijzen dat er opzet was. Nu een verklaring van een deskundige (en we weten dankzij Peter R de Vries en Lucia de Berk wat dat waard is) heeft vastgesteld dat er niet perse opzet is kan er door de rechtbank niet veel anders geconcludeerd worden. arrest hier: zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?...

Hooijstra | 21-04-10 | 12:13

@ Willianus Wortelus | 21-04-10 | 12:11
Ach, hij zal ook nog wel een 27e kans krijgen.
*moedeloos wordt*

verraad van links | 21-04-10 | 12:12

Merlot | 21-04-10 | 12:10 Dat hoort wel zo, maar soms speelt het gebrek aan IQ ook een eind mee en dan wordt het allemaal wat primitiever. Deze jongen zal van nature kickbokser zijn omdat wij die manier van vechten toevallig zo noemen.

zeg maar jansen | 21-04-10 | 12:12

verraad van links | 21-04-10 | 12:10
Als ik afgerekend word op kleinzielige zaken heb ik daar moeite mee maar ok bedankt voor het attenderen.

De kantonnier | 21-04-10 | 12:12

Ik dnek dat ik ook maar mijn grootste vijand gaat neermeppen, twee jaar luxe cel heb ik er wel voor over hoor.

Jeklo | 21-04-10 | 12:11

Mas Rob | 21-04-10 | 12:08
Ja, aanklagen wegens discriminatie. Op straffe van een boete van 10000 euro per dag. Bel het MDI. Zo gaan we in dit land niet met elkaar om. Foei!

harry pikkel | 21-04-10 | 12:11

PVDA (Rob Oudkerk om precies te zijn) heeft toch gelijk!
Het zijn en blijven kudt-Marokkanen!

reïncarjorist | 21-04-10 | 12:11

Zilvermeeuw | 21-04-10 | 12:09

Zo is Lucia de B ook in de gevangenis terecht gekomen...

michzelluf | 21-04-10 | 12:11

@ Merlot | 21-04-10 | 12:10
Dat geldt voor een Nederlandse kickbokser wel ja.

verraad van links | 21-04-10 | 12:11


verraad van links | 21-04-10 | 12:06 Ik snap het wel. Deze man verdiend natuurlijk een tweede kans. Wat je ook doet in Nederland: je zal je tweede kans krijgen.

Willianus Wortelus | 21-04-10 | 12:11

Hooijstra. 11.54.
Voor de niet juristen, U bent dus wel jurist ? Wel je hoeft het nieuws maar half te volgen en duidelijk is dat je daar nu niet bepaald trots op hoeft te zijn, advocaat van koos Hertog die vies, vies heeft zitten blunderen, een advocaat uit Den Haag die al zijn klantjes afraad mee te werken aan TBS, dat zijn maar twee summiere voorbeelden, men kan zo dagen doorgaan. Om het over rechters maar niet te hebben, het is een gore stinkzooi, en deze straf is een regelrechte schande. Valt op geen enkele wijze te begrijpen, en dus al helemaal niet goed te praten, juristje....

grappert | 21-04-10 | 12:11

Merlot | 21-04-10 | 12:10
Binnen de ring wel ja.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 12:10

De rechter zal wel, multicultureel als die waarschijnlijk is (D66), rekening hebben gehouden met het feit dat deze 'ware' gelovige een 'ongelovige' heeft doodgeslagen. In de ogen van deze 'ware' gelovige is deze 'ongelovige' een varken/hond en dus is de strafmaat daarop aangepast.

Kondor | 21-04-10 | 12:10

@ De kantonnier | 21-04-10 | 12:08
Doe eens niet zo zogenaamd grappig.

verraad van links | 21-04-10 | 12:10

Als je een kickbokser bent, zou je dan niet juist méér controle horen te hebben over je vuisten?

Merlot | 21-04-10 | 12:10

@ Mas Rob | 21-04-10 | 12:08
Taxichauffeurs in Amsterdam zijn geen 'Amsterdammers', maar grotendeels rif-import die de Nederlandse taal niet eens machtig zijn.
Dan kun je niet over 'Amsterdammers' spreken.

lion@night | 21-04-10 | 12:10

Jullie mogen klagen tot 9 juni. Wie dan weer op de bestaande politieke partij heeft gestemt, schikt zich naar de slappe hap die al jaren NL regeerd, en daar is dit soort rechtspraak nu eenmaal een onderdeel van. Alleen PVV stemmerts mogen na 9 juni nog klagen.
Deze man is een zeer bedreven kickboxer, net als de meeste mocro's. Mensen tot moes slaan is daar kennelijk een hobby. De gemiddelde Nederlander is niet verder gekomen dan 3 jaar judo op de lagere school, omdat je met je vriendjes leuk kon sporten. Ik weet uit ervaring dat 1 klap in je gezicht, ookal weer je die af, voor ons meteen een K.O. inhoudt, omdat je het niet gewend bent. En dan gaan ze pas echt op je los.

funkyd | 21-04-10 | 12:10

Aan z'n ogen kun je al zien dat het een psychopaat is.

Zilvermeeuw | 21-04-10 | 12:09

Gezien de agressiviteit van deze gast kun je er vergif op innemen dat deze klootzak binnen 4 à 5 jaar na zijn vrijlating weer in de fout gaat.

lion@night | 21-04-10 | 12:08

Waarom staat "Amsterdamse" tussen haakjes? Is de dader dan geen Amsterdammer? Of is die term gereserveerd voor de oud-Mokummers die nu al een generatie of langer in Purmerend of Almere wonen?

Mas Rob | 21-04-10 | 12:08

EenZiener | 21-04-10 | 11:59
Het is zelfs korter. Een maand is bij justitie dertig dagen.

kleingrutter | 21-04-10 | 12:07

Naam van Rechter goed onthouden zie uitzending de Vries.

Victor Meldrew | 21-04-10 | 12:07

KlunsJohannus | 09-07-09 | 10:24

Eerste zinvolle opmerking... goed bezig.

michzelluf | 21-04-10 | 12:06

@ Willianus Wortelus | 21-04-10 | 12:05
Nee hoor, dat lijkt alleen maar zo.
*kuch*

verraad van links | 21-04-10 | 12:06

James Lastig | 21-04-10 | 12:04
Kusje voor jouw voor de complimenten. *smak*

De kantonnier | 21-04-10 | 12:06


2 jaar maar? Is de rechterlijke macht in Nederland een beetje doorgedraaid?

Willianus Wortelus | 21-04-10 | 12:05

Hooijstra | 21-04-10 | 11:54
die politieman die dat meisje van 13 verkrach en vermoord heeft, die is toch ook doodslag ten laste gelegd inplaats van moord met voorbedachte raden.
dat komt omdat het een politieman betreft

grote grutjes | 21-04-10 | 12:05

Jffreey | 21-04-10 | 12:02
Klopt, bedankt voor de aanvulling.

harry pikkel | 21-04-10 | 12:05

Mmm 2 jaartjes is prima te doen. Denk dat ik voortaan ook mijn problemen maar met doodslag oplos.

Ariel | 21-04-10 | 12:05

Dat is wel heel kort voor moord. Wat waren de verlichtende omstandigheden? Maar dat is wat je er van krijgt als je in Nederland de buitenlandse probleemjeugd op kickboksen stuurt.

DasUnterMensch | 21-04-10 | 12:05

@harry pikkel | 21-04-10 | 12:01
He gelukkig, met deze keiharde aanpak gaat het geheid lukken.

verraad van links | 21-04-10 | 12:05

24 maanden? Dat is wel heel lang... Je zit dus langer voor belastingfraude.

loerelau | 21-04-10 | 12:04

Hoor net dat ie begin November dus al weer vrij rond loopt....
Werkelijk onbegrijpelijk. Even sprakeloos - Voor een snelheidsovertreding wordt je nog zwaarder gestraft tegenwoordig.

Miss Diction | 21-04-10 | 12:04

@De kantonnier | 21-04-10 | 11:58
Te dom om twee derde van 24 uit te rekenen
Te weinig zelfspot om daarom te kunnen lachen
Te weinig manieren om je fatsoen te houden.
.
Je bent een verrijking voor de mensheid.

James Lastig | 21-04-10 | 12:04

Als je in NLD in de fout gaat doe het dan goed want de straffen zijn niet recht evenredig met de ernst van het delict. Kortom je krijgt meer waar voor je geld wanneer je flink de beest uithangt.

Fijne boodschap van ons rechtsapparaat.

Jokkebrok | 21-04-10 | 12:04

Gewetenloos tuig. Twintig jaar zakkies plakken in een donkere kerker wat mij betreft. Ik snap het vonnis wel, maar het is erg onverteerbaar. Mensen die roepen dat 'ie in de VS wel levenslang krijgt: ook daar niet.

Boeuf Bourguignon | 21-04-10 | 12:04

Is Nekschot inmiddels al veroordeeld vanwege die schandalige tekeningen? Twee jaar lijkt mij hier toch wel minimaal op zijn plaats.

spanarchist | 21-04-10 | 12:04

Weet u het nog? Deregulering taxi markt? Dit zou leiden tot een gevarieerder taxi aanbod, daardoor zou de ritprijs naar beneden gaan en de service toenemen. Want immers de taximarkt in steden was in handen van grotere bedrijven en eigen rijders, die bedrijven en "vrije jongens" zouden nu meer service gaan bieden.

Leuk bedacht destijds door Tineke, maar tien jaar later blijkt dat de gerenommeerde bedrijven zijn kapot gedraaid door hele hordes nieuwkomers. Deze Taliban-tax jongens spreken vaak niet eens de Nederlandse taal, weten heg nog steg en slaan je dood bovendien. Aardige mensen... hoe gaan we er mee om?!

manmettas | 21-04-10 | 12:04

Dat is vanmiddag alleen nog ff een bak thee drinken, en dan loopt hij weer vrij rond

wurly | 21-04-10 | 12:03

wat een lief gezicht heeft die beste man...
laat hem maar goed voelen in de bak

de beer van de meer | 21-04-10 | 12:03

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:01
De eerste vraag van de sjoof is zeker altijd, of u hier al eerder bent geweest?

brienenoord | 21-04-10 | 12:03

@Carl van Rabenhaupt: ik ga het helemaal niet voor die taxichauffeur opnemen. Laat 'm lekker wegrotten.

Maar voor mij geldt ook dat Sitek niet drankorgel had moeten gaan spelen en niet had moeten gaan spugen. Want dan ben je mede-aansprakelijk dat je ongelukkig valt.

bwahaha | 21-04-10 | 12:03

harry pikkel | 21-04-10 | 11:57
3 meisjes zelfs. Waar gaat het heen.

Jffreey | 21-04-10 | 12:02

Kijk 2 jaar voor moord zou je als blanke dat ook krijgen ik weet nog wel iemand ......

Braakbal | 21-04-10 | 12:02

@nebulous | 21-04-10 | 11:51
1000 rechters of strengere straffen kunnen Rob Sitek niet meer tot leven brengen. Het grote probleem is dat een grote groep (en alsmaar groeiend) cultuurverrijkers zonder enige vorm van opvoeding, verantwoordelijkheidsgevoel en fatsoen de maatschappij vergiftigen en in feite onze democratie opblazen van binnenuit, en we staan erbij en kijken er naar...

Gies van Agt | 21-04-10 | 12:01

Jffreey 11;49
Je hebt gelijk.
Had wegens goed gedrag willen typen..
Een blunder van mij dus.

Terpen-tijn | 21-04-10 | 12:01

brienenoord | 21-04-10 | 11:53
Dan heb ik inderdaad mazzel gehad. Elke keer.
Dat het niet de meest sociaal vaardige figuren zijn ben ik met u eens, maar nooit gebekvecht onderling en geen woekerprijzen. Tot nog toe dan.
Meer vraag ik niet.

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 12:01

verraad van links | 21-04-10 | 11:53
Ach ja, je wordt er een beetje cynisch van. Maar de redding is nabij, zo staat er in het CDA-programma dat relschoppers in het OV een vervoersverbod krijgen. En deze mag er ook zijn. Geen vijf, maar twee keer! Poeh..
www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/bin...

harry pikkel | 21-04-10 | 12:01

@TabulaRasa | 21-04-10 | 11:48 : Walgelijke gasten sowiezo. Ik doe het tegenwoordig alleen via de centrale, kan je ze er nog op aanspreken/klacht indienen. Heb het zovaak meegemaakt dat ze zelfs niet voor een ritje van 20 euro willen rijden :S.

Frederik Vijf | 21-04-10 | 12:01

Bubba, ga je gang!

lupo | 21-04-10 | 12:01

nebulous | 21-04-10 | 11:51
Ik volg je wel hoor, maar als jij door rood rijdt en een kind over het hoofd ziet dan mist er een element van bewust gekozen risico. Ik probeer het uit te leggen:
Opgefokt op een provocatie reageren door een potentiële klant in het gezicht te spugen, terwijl je ook weg kan lopen of kan proberen te sussen. Als je dan ook nog een (amateur-)kickboxer bent, en je slaat iemand vol in het gezicht, (nogmaals, je had weg kunnen lopen of de provocatie kunnen negeren,) dan neem je daarbij bewust een extra risico. En het is juist de lage straf ten opzichte van het bewust genomen risico dat veel reaguurders hier tegen de borst stuit.
Uiteraard, in jouw voorbeeld neem je ook een risico als je door rood licht rijdt, maar door niet te remmen heb je niet óók nog eens de intentie om een kind aan te rijden. Het element van het weg kúnnen lopen van het gevecht, maar het niet doen staat dus niet gelijk aan het door rood rijden mét de intentie om een kind aan te rijden.

Tim | 21-04-10 | 12:00

Zet hem bij die Pieper in de cel, dan kan hij die doodmeppen en krijgt hij er hopelijk nog 2 jaar bij (of levenslang als we mazzel hebben)

Rem&Co. | 21-04-10 | 12:00

Schuld of geen schuld... Hij heeft iemand DOOD geslagen! Voorbedachte rade of niet. Iemands vader is DOOD en komt nooit meer terug omdat meneer zijn vieze handjes niet thuis kon houden! Iemand dood maken zou een ondergrens van 10 jaar moeten hebben! Dit land is verrot!

Carl von Rabenhaupt | 21-04-10 | 12:00

24 maanden klinkt heus niet langer dan 2 jaar.

EenZiener | 21-04-10 | 11:59

titsme | 21-04-10 | 11:50
Ik heb de taxi nu al een stuk of 6x genomen van 010-centraal naar mn voordeur.
Elke keer op het dubbeltje exact hetzelfde bedrag. I shit you not.
In 020 stap je op een groepje marokkanen af ( geen bontkragen dus taxichauffeurs ). Je vertelt dat je een taxi nodig hebt. Waarheen mompelt taxichauffeur A zonder je aan te kijken? Naar locatie B. Locatie B levert blijkbaar niet genoeg op dus de heren gaan vrolijk verder met roken en praten, in het berbers uiteraard. Vertwijfeld wacht je even of er nog iemand bereid is je naar je plek te brengen, maar na een paar minuten ga je het nog maar eens proberen.
Zelfde verhaal. Na enig aandringen overleggen de heren chauffeurs in woord en gebaar met elkaar, maar er schijnt geen consensus te komen over wie die vervelende kaaskop weg moet brengen. Plots komt er een jonge knul aanlopen, die wil het dan wel doen. Krijgt meteen op zn sodemieter van de rest, die wilden me blijkbaar nog wat langer laten wachten, misschien om de prijs op te drijven. Het is immers laat en koud en de kaaskop is duidelijk wezen stappen. Beetje bekvechten afwachten maar uiteindelijk plaatsgenomen in de taxi.
Hoeveel gaat het ongeveer kosten? 15 euro? Okeee. Op bestemming aangekomen blijkt 15 euro toch stiekum 25 te zijn. Exact 25,00 euro, dus dat moet haast wel kloppen.
Dat is de korte versie van het verhaal. Kan wel stoer zeggen dat ik daar nooit meer een taxi heb genomen, maar eerlijkheid gebied te melden dat ik die grafstad in zijn geheel nooit meer zal betreden. Zo mogen het houden van me.

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 11:59

Euro GS, die gulden is zo hopeloos ouderwets.

Koops | 21-04-10 | 11:59

Mohammed mag toch niet afgebeeld worden?

Expert Homo | 21-04-10 | 11:58

James Lastig | 21-04-10 | 11:54
Mooi he lul mensen pakken op cynisme. Kneus!!

De kantonnier | 21-04-10 | 11:58

24 maanden?! Waar gaat dit over...?! Er is iemand door hoor!

Carl von Rabenhaupt | 21-04-10 | 11:57

Hooijstra | 21-04-10 | 11:54
Oh nee? Hij stond ook terecht voor bedreiging en mishandeling van twee meisjes.

harry pikkel | 21-04-10 | 11:57

Hooijstra | 21-04-10 | 11:54
Prima, maar hij had kunnen weten dat zijn actie de dood tot gevolg zou kunnen hebben. Begrijp de uitleg van de juristen, maar ik word het een beetje zat dat mensen nooit op hun eigen verantwoordelijkheid aan kunnen worden gesproken.

spanarchist | 21-04-10 | 11:57

Dit zijn de belachelijkste straffen die ze in Nederland uitdelen. Omdat het doodslag zonder voorbedachte rade is, maar ondertussen is er wel iemand dood. Schandalig!

TisNieZoMoeilijk | 21-04-10 | 11:57

@lupo | 21-04-10 | 11:49:
LOL!

CultureVulture Inc. | 21-04-10 | 11:56

4 jaar cel omdat je iemand van je woonboot jaagd en in het water gooit, waarna die persoon jammerlijk verdrinkt.
gemeente-hellevoetsluis.citysite.nl/li...
En dan dit, volledig gestoord.

gentle giant | 21-04-10 | 11:56

Bovendien stond hij terecht voor het mishandelen van drie meisjes in Amstelveen en het bedreigen daarvan.
Plus een doodslag.

kleingrutter | 21-04-10 | 11:56

Nou dat zal de nabestaanden een goed gevoel geven zeg.
Oh nee, daar gaat het natuurlijk niet om en ook niet om het slachtoffer, want die is toch al dood, het gaat om Sidi... en Sidi moet zo snel mogelijk weer aan 't werk kunnen, in zn taxi en z'n oude leventje weer kunnen oppakken.

Causa Sui | 21-04-10 | 11:56

nebulous | 21-04-10 | 11:51

Kudo voor de eerste zinnige post in dit grote "wat is NL toch een k*tland waar je iedereen dood mag slaan land, en ik wil emigereren topic"

René B. | 21-04-10 | 11:56

nebulous | 21-04-10 | 11:51
Zo is het.

Superior Bastard | 21-04-10 | 11:56
-weggejorist-
Lontekikker | 21-04-10 | 11:56

2 jaar ? Volgens mij heeft hij al die tijd sinds het incident in voorarrest gezeten, of niet ? Dus die komt per direct vrij. Ik kan er niet bij hoor... En voor deze gast was het toch niet de eerste keer dat hij losse handjes had of wel ? En mag hij dan per direct ook weer taxirijden of is hij gebanned ? Hoe werkt dat ?

Monkeyman | 21-04-10 | 11:55

Op een lekke boot terug sturen. Zo'n degenerate hoort niet in een beschaafd land thuis.

Randy McRanderson | 21-04-10 | 11:55

@ juriste

kom er maar in...

we wachten op uw commentaar/advies

lion@night | 21-04-10 | 11:55

ach waarom verbaast mij dit ook niet meer..... wat een systeem hebben we ook hier, wat een straffen ... schaam me ervoor om nederlander te zijn.

peetd2 | 21-04-10 | 11:54

1 keertje spookrijden met drank op en een dodelijk ongeval met gewonden veroorzaken. betekent dus bv:
5 jaar cel
Rijbewijs kwijt.
Baan kwijt.
Vrouw en gezin kwijt.
Woning kwijt.
Schade kan oplopen tot miljoenen euro s.
De ene doodslag is de andere niet..

Terpen-tijn | 21-04-10 | 11:54

@De kantonnier | 21-04-10 | 11:50
Ga eens heel snel terug naar de kleuterschool
24 / 3 = 8
24 - 8 = 16
Moeilijke rekensom he.

James Lastig | 21-04-10 | 11:54

allochtoon hé, en bovendien Marokkaan.
Die behoor je volgens de PvdA maatstaven poeslief te behandelen.
Over 2 jaar mag hij weer bij Job aan tafel voor een kopje thee.

Schande deze straf!

lion@night | 21-04-10 | 11:54

Voor de niet juristen: 'Doodslag' is een juridische omschrijving van 'per ongeluk'.
Of je nou wil of niet, maar deze man heeft natuurlijk nooit de bedoeling gehad om iemand moedwillig dood te meppen. Iemand dus meerdere jaren vast zetten voor iets wat hij niet had gewild is dan ook zinloos. Had deze man wat vaker geweldsdelicten gepleegd, dan had zijn straf iets hoger kunnen uitvallen, maar dat is nu niet het geval. Ergo het is niet vreemd dat iemand zo'n straf krijgt.

Hooijstra | 21-04-10 | 11:54

@ harry pikkel | 21-04-10 | 11:52
Dan wordt er wel wat afgezogen in dit land zeg.

verraad van links | 21-04-10 | 11:53

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 11:48
Dan hebt u ook geluk gehad. Wat er bij 010-CS staat, is net zo goed tuig.

brienenoord | 21-04-10 | 11:53

Ds. GVD | 21-04-10 | 11:51
U zit duidelijk boven uw theewater.

titsme | 21-04-10 | 11:53

Wordt hij na het uitzetten van zijn straf als ongewenste criminele vreemdeling uitgezet?

robert1 | 21-04-10 | 11:53

@Superior Bastard | 21-04-10 | 11:48
Neehoor, ik heb niet de intentie iemand te vermoorden. Maar als ze niet doen wat ik wil dan kunnen er natuurlijk geheel per ongeluk klappen vallen. Daar kan ik ook niks aan doen. En met een beetje buit is 16 maanden zitten goed te doen.

James Lastig | 21-04-10 | 11:53

@ verraad van links | 21-04-10 | 11:51
- 1x het

verraad van links | 21-04-10 | 11:52

Had ik vandaag overigens al eens gezegd dat ik vind dat in Nederland de doodstraf weer ingevoerd moet worden ?

Marcus Porcius Cato | 21-04-10 | 11:52

Misschien pijpt ie de rechter.

harry pikkel | 21-04-10 | 11:52

2 fokking jaar maar voor zo'n klootzak! Niet te geloven.

yamahaha | 21-04-10 | 11:52

Doorlopen iedereen, niets aan de hand.

Frederik Vijf | 21-04-10 | 11:52

Een kennis is jaren geleden tot 2 jaar celstraf veroordeeld (waarvan er één gezeten) omdat hij met bonnetjes had lopen rotzooien. De belasting oplichten (als kleine ondernemer dan) is blijkbaar net zo kwalijk als iemand het leven ontnemen.

spanarchist | 21-04-10 | 11:51

Toch zou ik zweren dat ik eens bij die verrekte mongool in de taxi heb gezeten....

The Evil One | 21-04-10 | 11:51

@ Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 11:48
Het erg(st)e is nog wel dat je heden ten dage aangenaam verrast bent als zoiets gewoon werkt zoals het het zou moeten werken.

verraad van links | 21-04-10 | 11:51

Was 't niet zo dat hij iemand een klap voor z'n kop gaf, waarna die persoon instortte? En het dus niet is alsof ie met een ijzeren staaf van iemand's gezicht puree heeft gemaakt? Of iemand heeft geprobeerd te doden? Dan is het 'gewoon' mishandeling met de dood tot gevolg. Daar krijg je ook in de VS geen levenslang voor hoor.

Als ik door rood rijd en 10 jaar gevangenisstraf krijg, dan vindt iedereen dat terecht belachelijk. Als ik door rood rijdt, een kind over het hoofd zie en het dood rijd, dan krijg ik meer dan een bekeuring, maar ook niet 10 jaar gevangenisstraf. Zelfde handeling, andere gevolgen, en hogere straf, maar het verandert de basis van het strafbare feit niet.

Maar goed, dit zal wel te moeilijk geredeneerd zijn voor de gemiddelde reaguurder.

nebulous | 21-04-10 | 11:51

2 (twee, u leest het goed) jaar cel omdat deze taxi-mongool iemand DOOD (dus niet levend, nee, dood, deaud, dead, morte, tod) heeft geslagen.................. het is goddomme te triest voor woorden, ik moet er bijna van janken.......... wat een schijt-tyfus-kutland met softe debielen van rechters zijn we toch geworden.

Vierendelen en door de honden op laten vreten, dat is de de straf die zwijnen zoals dit verdienen, maar nee hoor, twee jaar cel en kopjes thee..............

Ds. GVD | 21-04-10 | 11:51

Geeft maar even aan hoeveel een mensenleven in NL feitelijk waard is... scheelt niet heul veul van Sierra Leone...

bello | 21-04-10 | 11:51

oh nee 16 maanden !!

De kantonnier | 21-04-10 | 11:51

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 11:50
Oh ja joh, wie dan?

Superior Bastard | 21-04-10 | 11:51

Gelukkig heeft de rechter ingezien dat het per ongeluk ging. (24 maanden - 1/3 is 18 maanden)

De kantonnier | 21-04-10 | 11:50

Jullie fotofuck klopt niet. In werkelijkheid krijgt hij veel meer dan 20.000 euro aan uitkering omdat hij niet kan werken als hij vast zit...

djaxefield | 21-04-10 | 11:50

Als hij vrij komt ken ik nog wel een paar mensen die om een taxiritje verlegen zitten.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 11:50

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 11:48
Ja ja. En die taxi's rijden zeker ook nog gewoon de meest logische route van A naar B? Haa, zie je zelf hoe ridicuul dat klinkt?

titsme | 21-04-10 | 11:50

Bigi Bana Boy. 11.44.
GEWELDIG.

grappert | 21-04-10 | 11:50


Twee jaar voor moord ? Die moordende marokkaan staat dus weer over drie maanden op het Leidseplein te wachten ophet volgende slachtoffer dat hij kan doodmeppen.

Kees Klinker | 21-04-10 | 11:50

Nu zit die gast dus nog ff tot het eind jaar vast voor het vermoorden van iemand anders, -1 voor Nederlandse rechtspraak, supermarktmedewerkers die een dief neermeppen krijgen meer straf...

Typo-R | 21-04-10 | 11:49

Terpen-tijn | 21-04-10 | 11:42
En zelf vergeet je dat het al zo goed als koninginnendag is? Anders snap ik dat deel van het voorarrest niet.

Jffreey | 21-04-10 | 11:49

Binnenkort op Animal Planet, een nieuwe documentaire van Sir David A.
"The darkhaired rifmonkey is very dangerous... It attacks its victims unexpected and with brutal violence"...

lupo | 21-04-10 | 11:49

James Lastig | 21-04-10 | 11:45
Yep... Plus: hij en z'n vriendjes lachen om de zwakke rechterlijke macht in NL, en bovendien wint ie er ook nog eens RESECPT mee op straat.
Daarnaast komt ie in de bak in aanraking met ander tuig, waardoor een lucratief dealtje aantrekkelijker lijkt dan gewoon je werk doen als taxichauffeur waardoor we er weer een recidivist bij hebben gekregen.
Maar ach, pas als zijn strafblad 25 kantjes(!) beslaat, mag ie voor 2 jaar naar een ISD.
Welkom in Nederland!

Tim | 21-04-10 | 11:48

James Lastig | 21-04-10 | 11:43
Lees eerst even het verschil tussen moord en doodslag.
Belghiti: doodslag. Uw voornemen: moord.

Graag gedaan.

Superior Bastard | 21-04-10 | 11:48

Heb één keer een taxi gepakt in 020. Dat was meteen de laatste keer.
Hier in 010 stap je op centraal gewoon in de taxi die vooraan staat.
Je vertelt de beste man waar je heen moet, en als je uitstapt betaal je het verschuldigde bedrag. Revolutionair.

Koekje-dr-bij? | 21-04-10 | 11:48

... ga ook maar is ff iemand doodmeppen..... daar wil ik wel 2 jaar voor in een gevangenis zitten

Marina5412 | 21-04-10 | 11:48

Gelukkig was de eis van het OM ook enorm hoog.

verraad van links | 21-04-10 | 11:48

Ik print meteen even die foto uit, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

grappert | 21-04-10 | 11:48

Broodje schaamlip | 21-04-10 | 11:44
Sorry je was me voor

wjamgb | 21-04-10 | 11:47

Duidelijk, iemand bespugen is geen geweld en derhalve is terugslaan niet gepast.
-taxichauffeur spuugt, slachtoffer slaat terug, taxichauffeur slaat dodelijk terug (dat was toch het verhaal?)
*fikse fluim gaat voorbereiden.

kapotte_stofzuiger | 21-04-10 | 11:47

God wat een straf zeg 24 maanden min een derde!!! Gaat weer nergens over

ACE_1978 | 21-04-10 | 11:47

Hij heeft de dhimmitude garantie, op voorhand straf reductie.

Klaas_Eindbaas | 21-04-10 | 11:46

AARDIGE mensen...... hoe gaan we ermee om ?

grappert | 21-04-10 | 11:46

@TabulaRasa | 21-04-10 | 11:4
Niks over twee jaar.
Straf is 24 maanden. Een derde wordt hem direct kwijtgescholden, dus blijven er 16 maanden over. Feiten dateren van augustus, dus 8 maanden geleden. Blijven er dus vandaag nog 8 maanden over. Voor de kerst is ie dus weer vrij.
.
Dat is Nederland .....

James Lastig | 21-04-10 | 11:45

Heeft hij de rechter gep**pt of zo. 24 maanden is 20 jaar te weinig.

wjamgb | 21-04-10 | 11:45

Sjonge wat een straf zeg...
*James Lastig volgt*

verraad van links | 21-04-10 | 11:45

Ter verduidelijking, ik ben geen familie/kennis maar ben gewoon ouderwets nieuwsgierig :)

Henkuchov | 21-04-10 | 11:45

Mooi dat hij in elk geval even de bak in moet, hoewel twee jaar natuurlijk te weinig is. Beter was geweest 5-10 jaar met daarbovenop een verbod om ooit nog het beroep van taxichauffeur uit te oefenen.

Requiescat in pace | 21-04-10 | 11:45

"U ontvangt geen 20.000 gulden"
Ergens heb ik het idee dat dit niet helemaal waar is...

[g.i.t] sjon | 21-04-10 | 11:44

Hoelang moet het nog duren voor dit volk met toortsen en hooivorken door de straten loopt en dat witgebefte tuig aan de haren de rechtbanken uitsleept voor een goede lynchpartij ? Hoeveel policor Coornhertliga D66 befgajes kan dit volk verdragen ? Hoeveel Saban's en Sidi's en stekende TBS'ers op verlof moeten er nog komen ?

Bigi Bana Boy | 21-04-10 | 11:44

2 jaar maar????... wat een aanfluiting... heeft zeker de rechter gepijpt??

Broodje schaamlip | 21-04-10 | 11:44

Moet er niet staan 240 maanden ? Daarna definitieve uitwijzing, heeft immers
toch 2 paspoorten !

AbuTelfan | 21-04-10 | 11:44

Zou er niet tevreden mee zijn als familie/kennis, kun je dan ook niet in hoger beroep gaan? (Weet zelf niet veel van het systeem rond rechtspraak.)

Henkuchov | 21-04-10 | 11:44

Mooi...! 24 maanden x 2/3 = 16 maanden.
Hij zit vast sinds JUL'09. Komende november komt ie dus weer los...

Hoe lang zat Lucia de B. ook alweer vast?
.

Bonnie Swart | 21-04-10 | 11:44

da wizard | 21-04-10 | 11:42
*Snik*

Superior Bastard | 21-04-10 | 11:44

sorry hoor, maar.... wat kan 2 jaar wat 6 of 8 jaren niet kunnen?

Lebowski Achiever | 21-04-10 | 11:44

Zeer verrast dat deze man een noord-afrikaans uiterlijk heeft.

Astort | 21-04-10 | 11:44

De rechter heeft vast mee laten wegen dat er in Amsterdam een tekort aan taxi's is, dus Sidi moet snel weer terug aan het werk
Waar betaalt die vent trouwens zijn advocaten van?

Wilhelmina Kuttje | 21-04-10 | 11:44

Zo wordt het bijna de moeite waard om iemand uit de weg te ruimen...

R-W | 21-04-10 | 11:44

2 jaar.........

Lebowski Achiever | 21-04-10 | 11:43

mhhh... voor de straf hoef je het niet te laten...

MichieldeMuiter | 21-04-10 | 11:43

Een gemiddelde eiergooier komt er slechter vanaf.

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 11:43

he, hij lijkt wel lichtgetint!

lupo | 21-04-10 | 11:43

Twee jaar voor moord (als ze je al grijpen) ... dat biedt perspectieven.
*gaat rustig plannetjes uitwerken*

James Lastig | 21-04-10 | 11:43

de nabestaanden van het slachtoffer hebben langer dan twee jaar...

ijgenweis | 21-04-10 | 11:43

2 JAAR?! Pfff...

SKa_BaaS | 21-04-10 | 11:42

NightFly 11:39
Vergeet het voorarrest niet.
Binnen een jaar zit ie weer op de taxi.

Terpen-tijn | 21-04-10 | 11:42

Uitwonen die gast!

De Stramme Kabouter | 21-04-10 | 11:42

De kinderen van Rob hebben levenslang...

da wizard | 21-04-10 | 11:42

dit is toch nederland op en top he... in the USA, idd: levenslang, en terecht.

The Pussy Magnet | 21-04-10 | 11:41

Ben benieuwd of deze 'Amsterdamse' taxichauffeur over 2 jaar gewoon weer aan het werk kan.

TabulaRasa | 21-04-10 | 11:41

@pica: Waarom zijn die letters in pis-rood en niet GS-roze? DAT zijn dingen die ik me afvraag.

Albert K. | 21-04-10 | 11:41

Meneer Belghiti doet aan S.M. ?

bwahaha | 21-04-10 | 11:41

En Cohen zag dat het goed was.

spanarchist | 21-04-10 | 11:40

Dus over een half jaar mag tie weer tuffen.
Leve Nederland!

Teun van het Tuinpad | 21-04-10 | 11:40

LOL @ picca!

ibot touch | 21-04-10 | 11:40

2 jaar... min aftrek voorarrest pffff.... met een beetje mazzel staat ie met Koniginnedag weer met een TukTuk bij het Leidseplein

N1ghtFly | 21-04-10 | 11:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken