Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fietskloodtzakjes rijden onschuldig kind aan

old-bicycle-t10100.jpgNa Gouda, Culemborg en Veenendaal kunnen we na vandaag ook Oegstgeest bijschrijven in het rijtje van 'voorheen schattige maar nu gebukt gaande onder terreur dorpen'. Felrealistische shit zojuist gehoord op de Twitter van @tuinkabouter2: haar schoolgaande dochter probeerde het zebrapad voor school over te steken toen er in volle vaart een groepje fietsers naderde. Zonder ook maar te proberen te stoppen klapten ze voor op het meisje, waarna er 'Altijd hetzelfde met die kutkinderen!' werd geroepen. Toegesnelde moeder over de zeik, ruzie ontstaat, verwijten over en weer, kind plast van schrik in haar broek en fietsers maken dat ze wegkomen. De betrokkenen overwegen op dit moment of ze aangifte gaan doen, maar helaas zijn namen & rugnummers van de het tuig niet bekend. Daarom kunnen we u slechts waarschuwen om verdere incidenten te voorkomen. Kijk uit naar een groepje zestig-plussers op gezondheidsfietsen, die al scheldend en tierend Oegstgeest onveilig maken. Goksignalement: grijze regenjassen, chagrijnige kop, fietstassen en een 'wij zijn altijd de lul' attitude. Dat laatste is uiteraard onterecht want het is tijd dat er eindelijk opgetreden wordt tegen deze bejaardenterreur!

Reaguursels

Inloggen

Wielrenners... altijd over de weg knallen als er een fietspad is, met 230 km/h over de boulevard racen met die pedalen 1 cm van je auto vandaan, en altijd lekker snel het vingertje omhoog. K.tvolk, opsluiten an afknallen.

Broodje kipkorn mayo | 16-04-10 | 07:17

Die wielren terreur is verschrikkelijk, ze blazen op zondag hele gezinnen van de fietspaden af. Vooral oudere en bovenal asociale mannen op B merk race fietsjes zijn verschrikkelijk..

snap_shootert | 15-04-10 | 11:21

@Zwavelzuur
Denk het wel....

tuinkabouter2 | 14-04-10 | 23:26

ik rem niet voor oudjes ;)

Geile Markeerstift | 14-04-10 | 21:21

Ben ik dan hier de enige die het eens is met die babyboomers?

Zwavelzuur | 14-04-10 | 20:14

@kapoerewiet
Het ging mij om het feit dat mijn dochter bij de zebra stond en de man in kwestie meteen zonder na te denken begon te schelden!

tuinkabouter2 | 14-04-10 | 15:58

Gottegottegot, ouders van tegenwoordig denken dat je ieder ongelukje in het leven kunt vermijden. Niet, dus! Wij vroeger, pleurden om de haverklap op onze mieter, daar werden we groot en sterk van, daar leer je van dat je zelf ook moet uitkijken in het leven. Vaak genoeg aangereden, gebeten, gevallen, denk maar niet dat mijn ouders dan meteen hun beklag deden bij school, rechtbank, krant. De godswondertjes van tegenwoordig groeien op met het idee dat ze altijd, tegen iedereen en alles in bescherming genomen moeten worden, ouders raadplegen opvoedboeken, consultatiebureau's, internetfora want oh jee er zitten zoveel onvoorziene zaakjes in kleine hoekjes waar je op voorbereid moet zijn. Het is bijna neurotisch, en je vreest het ergste voor de toekomst.
* jeugdvantegenwoordig modus uit *

kapoerewiet | 14-04-10 | 11:32

@PolderBoer
Ik ben idd de twitterende moeder.
Ik vond dat dit verhaal niet onopgemerkt voorbij kon gaan.
Was behoorlijk boos, vooral het gelijk gaan schelden zonder na te denken.
Sommige reacties zijn idd wat grof maar ach dat is de toon van deze website en daar heb ik ook geen problemen mee hoor! Ze besteden er tenminste aandacht aan! Ben blij met alle bijval!
Er waren een paar reacties waarvan ik vond dat de schrijvers wat meer uitleg verdienden vandaar mijn aanmelding en verdediging.

Mijn dochter heeft er gelukkig niets ernstigs aan overgehouden behalve dat ze nu wat bangig is maar dat slijt wel weer.

tuinkabouter2 | 14-04-10 | 11:19

Stelletje asociale k.tfietsers. Opsluiten en de sleutel weggooien.

HJDB | 14-04-10 | 11:04

Babyboomers op racefietsen denken altijd dat verkeersregels niet voor hun gelden. Triest volk.

Rechtsspraak | 14-04-10 | 10:47

Het is mooi weer, de vogeltjes fluiten, de rokjes zijn kort. Je zou toch zeggen dat het een uitgelezen kans is voor de eenstrepers om wat aan hun bonnen quota en tegelijk hun suntan bij te werken. Stoeltje achter een struikje en maar schrijven: overtreders zat! Ook leuk voor op de televe, piepende automobjes & scooterfinnen: ga boeven vangen; ik koop de doritos vast.

Fred Janssen | 14-04-10 | 10:42

Wat is nou het nut van dit soort posts? Fijn dat de GS redactie helemaal tot over z'n bolletje is met Twitter, maar val ons daar niet mee lastig.

RobbieG | 14-04-10 | 10:23

@ tuinkabouter2
Erg moedig om (als u de twittermoeder bent) uzelf hier aan te melden om uw voorval te verdedigen. Geenstijl is niet 100% genuanceerde en onderbouwde meningen.
-
In uw geval had u blijkbaar gelijk. Mijn betoog ging over het algemene feit dat veel mensen niet op fietsers letten omdat die (denk ik) minder gevaarlijk gevonden worden dan auto's of iets dergelijks. Dat dit niet zo is kunt u nu wel beamen denk ik. Dit was meer een reactie op de discussie die is ontstaan hier, waarbij er (in mijn mening) te veel geluid van één kant kwam. Daarbij erger ik me ook groen en geel aan onoplettende mensen, en schrik ik echt van het feit dat er ouders zijn die niet goed genoeg (lees, helemaal niet) op hun kinderen letten bij het oversteken van een fietspad.
-
Ik hoop dat uw kind er niets aan over houdt (behalve dat ze misschien geleerd heeft om nog beter op te letten, maar dat is positief, toch?).

PolderBoer | 14-04-10 | 09:51

Tja... is allemaal toch kwestie van je plek weten..
Kutkindje is in een wip gemaakt, maar zo'n kutbejaarde doe je wel zestig jaar over..!

Biels | 14-04-10 | 09:37

@PolderBoer

Even voor de duidelijkheid...
Ik liep achter mijn dochter met mijn andere 3 kinderen en een bakfiets.
Het was overduidelijk dat we over wouden steken!
Dochter had haar fietsje vast en stond aan de rand van de zebra met haar voorwiel op het zebrapad. Ik riep nog stop tegen haar!
En toch fietsten die lui door! Dat ze ons niet gezien hebben is onmogelijk! Ze gingen er gewoon van uit dat ze niet hoefden te stoppen! En dan vallen zowel mijn dochter als de mevrouw op de fiets. En dan gelijk beginnen te schelden dat het altijd het zelfde is met die Quote "stomme kutkinderen" vind ik te ver gaan!
Probeer je ze vriendelijk uit te leggen dat ze behoren te stoppen voor een zebrapad krijg je naar je hoofd geslingerd dat het ze geen barst kan schelen!
Daar sta je dan met je goede fatsoen! Je leert je kinderen uit te kijken, altijd bij een zebra over te steken en niet te schelden en te vloeken. En dan gebeurt er zoiets dat alles wat je je kind leert teniet doet!
Ik snap best dat die mensen geschrokken zijn maar ze hadden op z'n minst sorry kunnen zeggen en fatsoenlijk kunnen reageren en niet gelijk gaan schelden op de kinderen. De zebra in kwestie ligt voor een lagere school, je kunt verwachten dat er kinderen over willen steken!

Natuurlijk heb ik mijn kind getroost en eerst veilig thuis gebracht.
Twitteren deed ik pas achteraf....

tuinkabouter2 | 14-04-10 | 09:36

@FetteBees
Had ik die lui vast moeten houden dan om de lokale pers te moeten bellen?
Het zal je maar gebeuren! Op zo'n moment denk je daar niet aan.
Ik ben wel van plan om er een ingezonden brief aan te wijden in de lokale krant hier.
Zelfs als er klaarovers staan denken mensen op het fietspad dat zij niet hoeven te stoppen voor een zebra!
Trouwens hoe weet je dat de schrijfsels in de landelijke dagbladen te vertrouwen zijn? Zij zijn ook uit op hoge oplages en veel verkoop toch!

tuinkabouter2 | 14-04-10 | 09:11

@ Novius
Ik weet het, ik reageerde meer op de hele discussie die was ontstaan. Misschien had mevrouw in dit geval wel gelijk. Ik weet het niet, ga niet af op een reeksje twitter berichten. Hoe kan het trouwens dat mevrouw 6 twitterberichten op het net zet, terwijl haar kind in de broek plast van de schrik? Daar had ik wel een foto van willen zien!

PolderBoer | 14-04-10 | 08:52

@RugOp81
Ben jij zeker straks zo'n 60+er op de fiets die niet stopt voor overstekende kinderen! Kom zeg lul niet zo. Tuurlijk leer ik mijn kids om uit te kijken en word boos als ze dat niet doen. Maar een ieder die rijles heeft gehad of op school verkeersles (voor de jongeren onder ons) of zelfs een brommercertificaat heeft weet dat je moet stoppen voor een zebrapad als je ziet dat mensen aanstalte maken om over te steken. Al staan ze bij de stoeprand moet je stoppen!
Doe je dit niet ben je formeel in overtreding en kun je er een boete voor krijgen!

tuinkabouter2 | 14-04-10 | 08:43

PolderBoer | 14-04-10 | 08:27
Amen!

baca | 14-04-10 | 08:38

@PolderBoer | 14-04-10 | 08:27:
Allemaal waar wat je zegt, maar het sleutelwoord in dit verhaal is ZEBRAPAD.

Novius | 14-04-10 | 08:37

Word ook altijd schijtziek van die kudtsenioren die altijd maar denken dat ze overal mogen doorlopen, -fietsen, voordringen...
En als ik dan die twee uur per week dat ik niet werk probeer naar de supermarkt te gaan lopen ze daar ook nog eens met z'n allen gratis koffie te zuipen, minutenlang op elk artikel te studeren, complete gangpaden te blokkeren en medewerkers lastig te vallen met stomme vragen....

Novius | 14-04-10 | 08:33

Wohooo duidelijk bijna geen fietsers hier. Ik fiets zelf veel in de stad (ong. 10-20 km per dag) en rijd dagelijks één of twee mensen BIJNA aan. Ik noem voorbeelden van moeders die zonder het gebruikelijke links-rechts-nogeenkeerlinks hun kinderwagen blind het fietspad op duwen. Ouderen die met gebogen hoofd een kruising op gaan. Mensen die zonder hun hand uit te steken afslaan. Mensen die slingeren omdat ze aan het sms-en zijn. Mensen die niet even naar links kijken als ze uitwijken. Auto's die niet in de spiegel kijken als ze afslaan. Heel, heel erg veel voetgangers die gewoon zonder te kijken het fietspad op lopen. Dit soort mensen wagen het ook nog eens om BOOS te worden als ik er al bellend vlak langs scheer, omdat ik wel snap dat ik heel goed moet opletten (anders was het al vaak mis gegaan).
-
Wielrenners kloodtzakjes noemen omdat ze hard fietsen vind ik kortzichtig. Ik snap wel dat ze soms irritant rijden, maar het is te gemakkelijk om elke gast met smalle bandjes gelijk een label te geven.
-
OT: uitkijken voor kinderen moet altijd. Kinderen doen onverwachte dingen. Daarom, hoeveel haast ik ook heb, ga ik altijd stapvoets langs een kind dat vlak bij een fietspad staat (of er al op loopt). Maar diegenen die het MEEST op kinderen moeten letten, zijn de ouders. Dus in dit geval gelijk de fietsers de schuld geven is niet terecht denk ik. Waarom had mevrouw haar kind niet bij de hand? Waarom stak haar kind zonder haar moeder over? Waarom nam mevrouw voorrang op een VOP terwijl ze een jong kind bij zich heeft? Ik snap dat vanuit de auto dit soms moeilijk te begrijpen is, maar bekijk het eens vanaf de fietserskant, en ga niet over op automatische-kind-bescherm-modus. Vergelijk het maar met het feit dat een meisje iemand beschuldigd van aanranding. Zo iemand wordt ook altijd direct als schuldig gezien. We weten nu dat dit niet altijd waar is.

PolderBoer | 14-04-10 | 08:27

janpietjoris | 14-04-10 | 01:59
Ik wielren ook veel, heel veel, en ook ik erger me groen en geel aan die peletonnetjes die de regels aan hun laars lappen. Aan de andere kant erger ik me ook aan vooral automobilisten, die niet kijken als ze naar rechts afslaan (wegen en rotondes), die mensen moeten gewoon hun rijbewijs inleveren.

baca | 14-04-10 | 07:48

Laat de lente maar komen, 4x4, dikke bullbar en een peloton dazen dat stug met z'n vieren naast elkaar blijft rijden.
Altijd weer een leuke combinatie.

de veteraan | 14-04-10 | 06:32

Ik stap ook zo nu en dan op de wielrenfiets om een stukkie te fietsen, maar heb een schurfthekel aan zulke gasten die denken dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden omdat ze vinden dat ze zo goed kunnen fietsen..

janpietjoris | 14-04-10 | 01:59

Beest uit Oegstgeest!

Broodje kipkorn mayo | 14-04-10 | 01:47

-weggejorist-

jemoederopeenhoutenv | 14-04-10 | 00:42

jemoederopeenhoutenv | 14-04-10 | 00:01
Hooi.

brienenoord | 14-04-10 | 00:14

-weggejorist-

jemoederopeenhoutenv | 14-04-10 | 00:03

-weggejorist-

jemoederopeenhoutenv | 14-04-10 | 00:01

Ja, Duitsers, Marokkanen en vergeet de bejaarden niet, wat een tuig die ouwe mensen.

funkyd | 13-04-10 | 23:51

Over dom gesproken, moet je Tieme horen bij P&W over paling en kabeljouw visserij. Wat een domme kudtmuts, niet te geloven.

Oyibo | 13-04-10 | 23:30

tuinkabouter2 | 13-04-10 | 19:22

Zozo. Kut dit, kut dat, kut zus, kut zo. Hoe oud ben je eigenlijk? Proest, "Op van die snelle fietsen" en "brutaliteit". Na de cursus 'ABN' op (twitter-)moment suprême alles vergeten en hard 'KUDT'-reaguuren op Geenstijl.nl. Tijd voor de bijscholing. Misschien voor de kids een cursusje 'hoe gedraag ik mij in het verkeer'. Of tuigje met riem, helemaal zo gek nog niet. Ligt vast nog wel in de SM-kelder, rawr.

Prof.Drs.Ing.B | 13-04-10 | 23:22

ik heb niet al het domme gezwets hier voor gelezen, sorry. ben bang dat ze het had over de snelheid toen het over 60+ ging, zal wel 60 li zijn geweest (is circa 35 km/h), 60 kilometer in het uur lukt mij nog niet heuvel af en wind mee, maar goed, het zal je dochter maar wezen, kutwielrennerts. als ze dat bij mijn dochter doen trap ik hun ballen tot moes, waarvan akte.

tismaareenmening | 13-04-10 | 23:13

KevinBeun | 13-04-10 | 18:59
Aan je naam te zien kom je uit inteelt Rijnsburg?

Oegstgeest, daar wonen de mensen die wassenaar net niet kunnen betalen.

Gist | 13-04-10 | 23:11

-weggejorist-

henkvanpeppel | 13-04-10 | 22:59

Als die moeder nou eens blij was dat het zo gelukkig is aflopen, nee hoor, gaat ze nog harder bleren als der kind. kutmoeders ook.

doppertje | 13-04-10 | 22:25

Kan iemand een kwartje in Mutsaers gooien? Z'n inspiratie is op, wat een slecht verhaal....

DeRoyVanZuipensteijn | 13-04-10 | 22:19

[email protected] de emmer | 13-04-10 | 21:57
'Woest', of 'woedend' werkt ook. Hardwerkend is al op zijn retour.

-edit | 13-04-10 | 22:13

Dikke +1 voor de fietsers, de kinderen denken tegenwoordig dat ze alles mogen en kunnen, mede dankzij dit soort ouders, die hun kinderen tot op het debiele af gaan beschermen en toejuichen. Ik vind het gewoon een veredelde vorm van kindermishandeling. Het zijn geen fucking prinsen en prinsesjes! Ik zei vroeger sorry als dit zou gebeuren en ging niet meteen me broek onder zeiken en janken. Whiners zijn het die kinderen van tegenwoordig!

Kopvod | 13-04-10 | 22:10

Bij kinderen moet je altijd oppassen, die lopen en reageren onverwachts als ze vlakbij een fietser zijn of ze kijken gewoon niet uit. Toen ik een keer een ongeluk met mijn fiets veroorzaakte was er ook een babyboomer als de kippen bij om mijn telefoonnummer te noteren, nu mogen van mij de babyboomers zweten voor het gerecht !

websenior | 13-04-10 | 21:58

"Rijden onschuldig kind aan". Het woordje onschuldig moet er wel even bij. Anders leest de helft het niet.

Bram de emmer | 13-04-10 | 21:57

@koerbagh ® | 13-04-10 | 20:17
Je hebt helemaal gelijk. Op één klein puntje na. Een kind zit nog in het leerproces. Daarom is het per slot van rekening een kind. De één leert wat sneller, de ander doet er wat langer over. Zo gaan die dingen. Van volwassenen mag verwacht worden dat zij, gelet op hun superieure kennis, levens- en verkeerservaring een beter inzicht en overzicht hebben dan een kind dat het nog moet leren.

Maar je hebt gelijk: het concept werkt. Dat uitkijken.

-edit | 13-04-10 | 21:56

Als uk is mij geleerd eerst naar LINKS (gevaarlijk) te kijken en dan naar Rechts (veilig)!
Als zo'n kind links wordt opgevoed kijkt het alleen maar naar RECHTS ,tja en dan
komt van AGT er met zijn vriendjes aanscheuren! PECH,pech,en nog eens pech !
Kijk voortaan GOED uit !

Pluto644 | 13-04-10 | 21:41

Tsjonge, wat wordt er af-gemord op 65+ ers. Vanwege hun zogenaamde gebrek aan fietstalenten.
Nou, dat hebben ze dan geleerd van het jonge goed, beginnend rond een jaar of vier, en dan moeders achterna op de fiets op (jazeker) het voetpad, en vooral niet uitkijken, en ZEKER niet stoppen voor rood licht of voor mensen die een zebrapad willen oversteken, en een groete bek als je er een aanmerking op maakt. Werkelijk SCHUNNIG!
Ik denk dat eenieder eens goed naar zijn eigen fietstalenten moet kijken. Negentig procent van Nederland heeft een rijstijl die bij de wilde spinnen af is. Zeau is dat en niet anders.

ljcoster | 13-04-10 | 21:23

@ Extraxyz | 13-04-10 | 17:49
Niets meer aan toe te voegen. Bel 0900-TUIG als je ze tegenkomt

JohnnyBGood | 13-04-10 | 21:19

God mutsaerts - er steekt zowat een journalist in je. Knap gedaan, man! En zo fijn aanvoelen dat je doelgroep niet van bejaarden houdt - jij komt er wel.

Jean | 13-04-10 | 21:08

Ik ken wel wandelaars die in het bos e.d. doelbewust takken en palen over het pad leggen om zich te beschermen tegen mountainbikers. Voor die dwaze trapperduwers gaat de lol er dan wel snel af.

antizanic | 13-04-10 | 21:05

Ja, leuke reaguursels zijn erbij, hierboven. Dat zeker. LOL!
Maar wie ooit een peleton volwassen sportfietsers met verbeten smoelen heeft langs zien racen, die weet dat het zich gedraagt als een niets ontziende trein waarvan alles moet wijken. Mjn advies is: al die fietsers alleen maar achter elkaar (niet naast elkaar), en dan bovendien alleen nog op de vluchtstrook van de snelweg.
Overigens: niks mis met 65+ ers. Het probleem zit bij de middenmoot (wat leeftijd betreft). Bij de mensen die "zich moeten bewijzen".

ljcoster | 13-04-10 | 21:04

Over eenzijdige berichtgeving gesproken. Ik hoop niet dat dit 'artikel' enkel gebaseerd is op de Twitter berichten van een of andere moeder die compleet over de zeik is omdat haar lieve, onschuldige dochtertje is aangereden toen ze het fietspad op rende. Hoe kun je nou nagaan wat hiervan klopt? Dat iets via Twitter het internet op wordt geslingerd is toch totaal geen garantie dat het echt gebeurd is?!?!

Ik zou graag een update zien met een link naar een wat objectievere bron.

FetteBees | 13-04-10 | 20:50

1. Of er nou een zebrapad ligt of niet, gewoon staan blijven tot de weg vrij is tenzij je suicidaal bent,

2. wielrenners moeten ze sowieso voor het peleton zetten.

Loodje | 13-04-10 | 20:48

Lekker commentaar weer mensen: elke racefietsert heeft een as van het kwaad...

maar jullie wel met 5 of 6 naast elkaar blijven fietsen op je gemakje en als ik dan netjes even bel om te laten weten dat ik er even langs wil dan eerst allemaal even omkijken en daarna gewoon doorrijden...

... lekker veel wederzijds begrip ook weer...

AntaresLex | 13-04-10 | 20:42

Oh ja, naast alle honden mogen ze van mij ook alle 60+ers laten inslapen...
*spuughekel aan bejaarden heeft*

Stijlloze bezoeker | 13-04-10 | 20:31

Dan moet ze godverdomme d'r kind aan de lijn houden !! Of d'r dochtertje leren oversteken, jeweetwel; "kijk links kijk rechts en nog een keer, als je oversteken moet". En geef je kind eens een draai om de oren als het niet luistert en steeds wegloopt of zomaar de straat op schiet.
Die irritante softe (ik-sla-me-kind-niet) kudt ouders van tegenwoordig.

RugOp81 | 13-04-10 | 20:29

Ashtrey | 13-04-10 | 20:11
fietstastisch LOL

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:23

Je kunt je kinderen ook gewoon leren uit te kijken voor ze oversteken. Klinkt als een dom concept, maar heus het werkt! Zeker als ze een keertje aangereden worden: daarna kijken ze wel uit hun doppen.

koerbagh ® | 13-04-10 | 20:17

In de knieschijven! Op het schavot! Ze krijgen hun straf wel als ze over 15 jaar een bejaardentehuis in moeten. *gniffel*
Twitter: altijd -1

Sliptong | 13-04-10 | 20:17

En dat allemaal van TwitterT afgeplukt. Ik kom pas sinds een half jaar ofzo op Geenstijl, erger me vaak aan mensen die spannendere dingen eisen dan bepaalde artikelen in zich dragen, maar dit vind ik de woorden echt niet waard.
Shit happens en als TwitterT niet bestond had je er nooit iets van meegekregen.

Natuurlijk is het allemaal een beetje dubbelzijdig sarcastisch bedoeld. Zowel de baby-boomers in de zeik zetten als de TwitterTaars. Maar toch, het is de moeite om op internet te plemmen niet waard. Goedenavond.

TisNieZoMoeilijk | 13-04-10 | 20:13

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:53
Zoals ik al eerder heb aangegeven, Ed fietst makkelijk een nieuwe setting in.
Ed in zum beispiel een drieluik zou fietstastisch zijn, heb engelen geduld dus doe rustig aan. ;)

Ashtrey | 13-04-10 | 20:11

@OoO 20:04

Uit (eigen) onderzoek is gebleken dat 57,2% van de ANWB leden liever niet meer dan twee zebrapaden per uur tegenkomt. Dus.

widtvoet ® | 13-04-10 | 20:08

Een Twitterstrip. 't Is vandaag wel érg louw loene, hè..? Moeite om 't quotum te halen, zoals we vanochtend al vermoedde..?

Jerry Nick | 13-04-10 | 20:08

Hell's Grannies.
Al zijn die ook niet meer wat het geweest zijn, vroeger, toen ze nog met hun handtasjes hele steden terroriseerden.

Zoetwaterpanharing | 13-04-10 | 20:07

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:01
Ah, dat hebben we ook nog.
;)

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 20:07

Ik heb nooit voor fietsers hoeven remmen. Gaat vanaf nu ook niet meer gebeuren. ANWB, doe er wat aan voordat het te laat is.

OoO | 13-04-10 | 20:04

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:56
Vooral luchtfietsen.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 20:01

Racefietsers die brutaal overal brutaal doorheen scheuren, door rood en dat in combinatie met voorrang voor fietsers in leiden en Oegstgeest is een vreselijke combinatie

michael8161 | 13-04-10 | 19:59

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:53
Klinkt niet echt als een Boomer die Ed.
Fiets tie wel ?

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:56

Ze hadden natuurlijk fietstassen vol met aardappels !!!!

lanex | 13-04-10 | 19:55

Vroegpensioen-babyboomers: lomp, asociaal volk dat het land naar de tiefus heeft geholpen. Van mij mogen ze allemaal een spuitje.

Symmachus | 13-04-10 | 19:55

Ashtrey | 13-04-10 | 19:45
Ik weet. Ik kan altijd nog over Big Ed vertellen... Hoe ik bij hem langsfiets om naar de plantjes te kijken.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:53

@Mutsaerts
Komkommerseizoen en de RSS-feed op de Twittert gericht of wat?

Chiant | 13-04-10 | 19:50

Wolkers is echt weg uit Oegstgeest.

Kudtkip | 13-04-10 | 19:49

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:41
De feuilletonnie staat geboekmerkT, fiets af en toe eens langs.

Ashtrey | 13-04-10 | 19:45

Net nog een dikke babyboomer in een veels te grote en veels te dure yuppentrekkert van de parkeerplaats afgestuurd, inparkeren kon ie niet, en hij nam bijna nog wat buitenspiegels en spelende kinderen mee. Fietsen kunnen ze niet, autorijden ook niet, om van die tokkiescootmobiels nog maar te zwijgen. Die gasten snel een driewieler met vierkante wielen geven, of een hometrainer.

Redwood | 13-04-10 | 19:44

pius | 13-04-10 | 19:38
Schrale plekken in het kruis?

brienenoord | 13-04-10 | 19:43

Ashtrey | 13-04-10 | 19:33
Het ligt ff stil. De buitenlucht die roept en tjilpt is schuldig. Maar het broeit en gist van binnen, vroeg of laat komt het eruit.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:41

*homp kalk in de buitenfrituur dondert en overgebleven kwasten van die parkeerplaatskruizen laatst bijeen zoekt om hier in de buurt een extra zebraatje te sprietsen*

#ineigenhand

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:41

CoffeePatch | 13-04-10 | 19:40
lol

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:41

juriste | 13-04-10 | 19:35

Er is een wezenlijk verschil tussen broekplassen uit angst door een incident en structureel broekplassen, dat laatste kan inderdaad op onderliggende problematieken wijzen. Het is natuurlijk mogelijk dat het kind er iets aan over houd, maar dit is geen wetmatigheid.

pius | 13-04-10 | 19:38

juriste | 13-04-10 | 19:35
Ah, daarom plas ik altijd in mijne bedde.
*link van Teun nog es opzoeken goat*

Ashtrey | 13-04-10 | 19:38

brienenoord | 13-04-10 | 19:37
Gewoon één voor één, op mijn racefiets.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:38

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:35
Nééé. Niet met je shovel-fiets!!

brienenoord | 13-04-10 | 19:37

Voorrang.
Ik stop met mijn 6-liter V12 auto voor elk zebrapad (en rechtdoorgaand verkeer etc). Kinderwagens of wandelstokken die zomaar schuin oversteken zonder te kijken en daarbij de verkeersregels overtreden rij ik helemaal kapot, op mijn fiets.
A man's gotta live by a code.

Crak-ho | 13-04-10 | 19:36

brienenoord | 13-04-10 | 19:33
Right.
*op fiets stapt en 3 bejaarden schept op de stoep*

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:35

Arm kind. Ze kan op de wachtlijst van Jeugdzorg wegens broekplassen, want dat kan duiden op allerlei psychische stoornissen.

juriste | 13-04-10 | 19:35

Je moet stoppen voor een zebrapad, stelletje babyboomers! ben hier voor mijn deur waar zelfs een zebrapad ligt voor een school ook al bijna tig keer zowat aangereden omdat die kleatzakken niet stoppen! Schop nou iedere keer hun bumper kapot als ze het niet doen.

Necramonium | 13-04-10 | 19:34

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:29
Schiet nou eens op Teun. Sta hier te verkleumen op die dijk.

brienenoord | 13-04-10 | 19:33

Bejaarden op een fiets, dat zie je in 020 niet.
Maar als je even de stad uit bent en even een stap op een fietspad zet, dan komt er altijd iemand hard bellend aan. Ja, een fiets moet nu eenmaal de ruimte hebben en een voetganger op een fietspad, dat is knap lastig!

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 19:33

CoffeePatch | 13-04-10 | 19:31
Of bejaarden.
Ook goed.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:33

Elke bejaarde per definitie zo'n Eurlingskastje graag! Ook op hun minder gemotoriseerde mobielen. En dan elke km een eurootje voor de schatkist in dat ding douwen of je wieltjes slaan op slot.

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:33

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:26
Nog inspirerende schrijfseltjes gebrouwd de laatste tijd?

Ashtrey | 13-04-10 | 19:33

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:29
Dan hoef ik ze niet te voeren, dat scheelt weer.

CoffeePatch | 13-04-10 | 19:31

spijkerstrips voor die bejaarden

gestyled | 13-04-10 | 19:31

bejaarden op een fiets zijn inderdaad heeeeeel erg. was in de regen aan t hardlopen tijdens de fietsvierdaagse, om niet aangereden te worden door die kudtbejaarden aan de "verkeerde" kant van de weg. Een opmerkngen die je naar je hoofd krijgt, niet normaal. Wanneer komt actieve euthanasie nou eens van de grond?

zeiksmurf | 13-04-10 | 19:29

CoffeePatch | 13-04-10 | 19:26
Kabouters

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:29

tuinkabouter2 | 13-04-10 | 19:22
Fietsrijbewijs veur die wegpiraten, maak het vrijwel dagelijks mee als ik met mijn auto op den weg vertoef dat een oudevandagen de boel weer aan het verkleauten is.
En dan nog verontwaardigt reageren als ik claxoneer, tuig, en dat is het.
Misschien een busje pepperspray veur de kleine om zich een weg te banen tussen die tweewielerterroristen. ;)

Ashtrey | 13-04-10 | 19:29

als ze dat kind nou eens opraapt in plaats van gaan staan twitteren!

Gillerd | 13-04-10 | 19:28

Eigenlijk zouden ze iedereen die de gezegende leeftijd van zestig bereikt jaarlijk op moeten laten komen voor hun (brom)fietscertifikaat. Rijbewijs lijkt me sowieso uitgesloten.

*net voordelig T-Mobile abonnementje heeft afgesloten en dit al pokerend op die goksite viert met het ploppen van een nieuw flesje Sourcy Vitaminwater*

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:27

Gaat aan Rien Poortvliet vragen wat tuintrollen eten.

CoffeePatch | 13-04-10 | 19:26

Nu weet ik weer waarom ik twitter. Altijd boven op het nieuws. Man man ga toch fietsen.

Vieze Tonnie | 13-04-10 | 19:26

@ tuinkabouter2 | 13-04-10 | 19:22
jammer dat heel Oegstgeest vol zit met 60+ babyboomerts.
Ik zou uw dochter een quad cadeau geven voor haar verjaardag met een stikker achterop;
"ik rem niet voor grijs"
(en dat bedoel ik ook voor politiek, jong geleerd is oud gedaan)

tuinkabouter2 | 13-04-10 | 19:22
Heb je de chassisnummers van de fietsen kunnen noteren?

Bos Hout | 13-04-10 | 19:25

Bos Hout | 13-04-10 | 19:23
Groot is anders, inderdaad.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:24

tuinkabouter2 | 13-04-10 | 19:22
Leuk dat u zelf even langs komt.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:24

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:21
Dochters van tuinkabouters zijn echt klein! Kijk maar om je heen.

Bos Hout | 13-04-10 | 19:23

Nu Brussen het Cristenen-bashen van Mutsaerts heeft overgenomen, mag laatstgenoemde zich bezig houden met gerontofilie.

CoffeePatch | 13-04-10 | 19:23

Ben blij dat mijn verhaal is geplaatst!
Als je kinderen op een zebrapad voor de school al niet meer veilig kunnen oversteken omdat een paar 60+ers niet eens de moeite nemen om uit te kijken laat staan te stoppen .... das toch niet normaal meer!
En dan ook nog de kinderen de schuld geven dat mevrouw gevallen is, bij een zebra waar ze behoorde te stoppen! Stond helemaal te shaken! tuurlijk heb ik na een heftige discussie mijn dochtertje getroost en thuisgebracht. Dit laat je toch niet over je heen gaan! Stelletje kut 60+ers...
Ik moet ze voorlopig niet tegen komen hier....
Tja en aangifte doen.... helaas heb ik geen naam en adres (daar denk je niet aan op zo'n moment). Maar of dat goed zou zijn... het zou waarschijnlijk alleen maar meer geruzie uitlokken waar ik nog mijn dochter bij gebaat zijn. een melding gaan we wel doen omdat de zebra beter zichtbaar kan zeker voor een stelletje kut 60+ers!

tuinkabouter2 | 13-04-10 | 19:22

[email protected] ® | 13-04-10 | 19:19
Een deaudgeweaune zaak.

Ashtrey | 13-04-10 | 19:22

Wat een schijtmedium is twitter.

Koen Anker | 13-04-10 | 19:22

lol @ Bos Hout | 13-04-10 | 19:19

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:21

In verkeersborden-en-strepenoerwoud Nederland is een zebrapad niet altijd goed te ontwaren.
Kabouters zijn daarbij ook nog eens lastig te ontwijken obstakels.
Al met al een begrijpelijk voorval dus.

Bos Hout | 13-04-10 | 19:19

Tijd voor een Three strikes Drion beleid.

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:19

Het is me toch wat. Wat een wereldramp. Gelukkig besteedt GS er aandacht aan. CNN schijnt al onderweg te zijn.

zininho | 13-04-10 | 19:17

"Van de jeugd mot je 't hebben!"

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:17

Ashtrey | 13-04-10 | 19:13
*proest*
:)
En ik maar denken dat een middelvinger tijdens het voorbij fietsen genoeg was.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:16

Dat kind loopt op een ZEBRAPAD. Wat denken die babyboomende steunkousfietsers wel niet.

Mindset | 13-04-10 | 19:16

Als je niet op tijd weg kunt zijn voor een trots grijze leeuwen dan heb je niets van Darwin geleerd. Maar in de broek plassen en incontinent praten (twitteren) is wel meteen verwijfd Nederland ten voeten uit.

lijm11 | 13-04-10 | 19:15

Je zou zo'n klubje terrorbejaarden zomaar gaan volgen en telkens inhalen op je fietskar of anderszins wanneer ze met hun machogeprutter weer een zebrapad naderen op hun mobielen om daarna, met de fiets(kar) in de hand rustig drie keer heen en weer te wandelen over datzelfde streepjesfeest.

Zou... want de laatste keer dat ik zoiets deed werd ik niet lang daarna bewust aangereden door een andere zestigplusser die deze keer de al dan niet gemotoriseerde stoelfietsen heen en weer naar de verzorgingsflat reed.

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:14

Medaille. 2 kanten.

grote haas | 13-04-10 | 19:10

Zouden het geen wielrenners geweest kunnen zijn? Dat zijn altijd van die aso's!

Nifelheim | 13-04-10 | 19:09

die zestig plussers denken altijd dat ze alles kunnen maken en dat de jeugd het altijd heeft gedaan. ja doei!

gwab | 13-04-10 | 19:08

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:07

Gewoon de bak, geen speciale voorzieningen, laat ze de rest van hun miserabele leven maar weg rotten.

svenk91 | 13-04-10 | 19:06

Wat een slechte reclame van T-mobile: je kan helemaal niet voor 9,95 zo'n 'zwarte bes' krijgen. Volksverlakkerij van lik-me-vestje.

kapotte_stofzuiger | 13-04-10 | 19:06

-weggejorist-

Elisabeth2 | 13-04-10 | 19:05

[OT] Hero Kassis Brinkman (PVV) eist een rechercheonderzoek naar het oneigenlijk verspreiden van zijn 06 -via een lagere overhead- waardoor hij nu enigszins bedreigend gestalkt is geworden door ene Markouch. O humor ende tuiten. [/OT]

widtvoet ® | 13-04-10 | 19:04

-weggejorist-

50 Grand | 13-04-10 | 19:02

Oegstgeest Bastards!

p.loods | 13-04-10 | 19:01

Fruitvliegje | 13-04-10 | 18:57
Je kan fietsen en vooruitzien of niet, natuurlijk...

brienenoord | 13-04-10 | 19:01

[email protected] | 13-04-10 | 18:59
Het zijn net bijen.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 19:00

Als ik naar school fiets moet ik lang 4 basisscholen, altijd hetzelfde die kinderen kijken gewoonweg nooit, ook al is het met ouder ze steken gewoon zonder te kijken het fietspad over, dit is misschien een ander verhaal omdat het een zebrapad betreft, maar die kinderen moet echt gewoon geleerd worden eerst te kijken, meestal is gaat het maar nét goed. Ik weet niet wat er hier aan de hand was, maar ook al is het een zebrapad, fietsers kunnen dan niet opeens stilstaan voor elk kind dat zonder te kijken de straat oprent.

dennis123 | 13-04-10 | 19:00

KevinBeun | 13-04-10 | 18:59
Warmond ?

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:59

@ Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:53
En wat een samenscholing!
Alleen kunnen ze het niet af..

Oegstgeest, dat ligt naast mijn terrordorp. komt steeds dichterbij. Dat tuig zal wel van het Visser 't Hooft lyceum of een van die andere terrorscholen in Leiden vandaan komen.

KevinBeun | 13-04-10 | 18:59

Kom eens fietsen met je snelle racefiets op het fietspad langs de Oude Maas tussen de Heinenoordtunnel en Heerjansdam in het weekend tijdens goed weer, 100% valkans!!!!

Fruitvliegje | 13-04-10 | 18:57

het is simpel... doorrijden na een aanrijding... is dus een misdrijf

GoedenMorgenDezeMorg | 13-04-10 | 18:55

Ik woon naast oegstgeest er woont alleen maar van die kouwe kutkak, afsteken en verkopen aan deutschland of swaziland als het maar weggaat.

bunbun | 13-04-10 | 18:54

@Ctrpllr 17:50" Dat hele begrip "voorrang nemen" is destijds uitgevonden om te zorgen dat prins Claus niet de schuld kreeg van een ongeluk waar hij wel schuld aan had.

Muxje | 13-04-10 | 18:52

Ik woon in Drenthe en daar hebben we elk jaar de fietsvierdaagse, alleen maar van die bejaarden die dom door fietsen met 2 of 3 naast elkaar en geen ruimte maken. In mijn geval hebben ze dan altijd een probleem door mijn licht overgewicht kan ik wat massa in de strijd gooien. Moet je die oudjes dan eens horen vloeken, heerlijk.

vandezijlijn | 13-04-10 | 18:50

Sjongejonge, ga dan ook niet nutteloze twitter berichten plaatsen. Deel een paar corrigerende tikken uit aan dat tuig!

Kropsla123 | 13-04-10 | 18:50

brienenoord | 13-04-10 | 18:45
Ach, het voor Joris he.
*jas pakken gaat*

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:49

Waarom brengt niemand die zebra terug naar Blijdorp? Die horen toch helemaal niet bij kudtkinderscholen?

F. von Zeikhoven | 13-04-10 | 18:47

@Kruiddamp | 13-04-10 | 18:44: Meppen voor beschaving.... logisch.

Fleauxe | 13-04-10 | 18:46

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:43
Nou, er staat nog wel een frisch windje.

brienenoord | 13-04-10 | 18:45

Inderdaad, hebben ze wat over die automobilisten te zeggen, maar een hoop fietsers kunnen er ook wat van. Compleet asociaal. Een ram voor zijn smoel had ie moeten krijgen.

Kruiddamp | 13-04-10 | 18:44

Ik bedoel dus dat je bejaarden in het verkeer net als leswagens veel ruimte moet geven... die zijn ronduit gevaarlijk!
Vooral die bejaarden zijn echte verkeershufters omdat die levenswijs zijn.
De moraal is dus vertrouw nooit op een zebrapad en al helemaal niet op mede verkeers deelnemerts!

Beëlzebul | 13-04-10 | 18:44

Lieve hemel, over een jaar is Mutsaerts hoofd ´belangrijke dingen´ bij SBS Hart van Nederland. Dit heet onbeschoft gedrag en is voor sommigen een éérste natuur.

Fleauxe | 13-04-10 | 18:44

Babyboomers... Tuig is het...

Carl von Rabenhaupt | 13-04-10 | 18:43

brienenoord | 13-04-10 | 18:42
Kijken of we nog een paar oudjes kunnen afsnijden.
Het weer werkt iig mee.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:43

@ F. von Zeikhoven | 13-04-10 | 18:41
Jaartje erbij nog... Datum vrijlating: 6 jaar x 2/3 = 4 jaar, vanaf 0607 is dat dus 0611.

F. von Zeikhoven | 13-04-10 | 18:43

Zullen wel van die ellendige babyboomers zijn. Of wielrenners.

Fietstas | 13-04-10 | 18:42

H2S04 | 13-04-10 | 18:37
Toch LOL.

Elisabeth2 | 13-04-10 | 18:42

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:39
Ook excuus hoor, ik fiets mee met den Spartamet.

brienenoord | 13-04-10 | 18:42

Bejaarden op elektrische en andere hulp(MOTOR)voertuigen zouden verboden moeten worden!
Net als scholieren die overal fietsen waar zij willens en wetens een hinder zijn in het verkeer en bovendien zelf ook gevaar lopen.
Verder zijn overstekende vuilniszakken ook pas op het laatste moment zichtbaar als het donker is.
Net als mensen in donkere kleding.
Voorrang nemen als je niet duidelijk zichtbaar bent is wel het laatste wat je doet als je nog een of twee werkende hersencellen hebt.

Beëlzebul | 13-04-10 | 18:41

@ F. von Zeikhoven | 13-04-10 | 18:39
Effectief komt deze *kuch* zieke 'koerierster' (waar láát je in Fleischbaumsnaam 144 kg?) over twee maanden vrij.

F. von Zeikhoven | 13-04-10 | 18:41

Verder ben ik wel van mening dat je je kinderen gewoon aangelijnd moet houden, honden mogen ook niet los lopen (terecht) en die willen nog wel eens luisteren.

voldemort | 13-04-10 | 18:40

O oh.
Mijn excuus Joris.

Op naar Oegstgeest dan maar.
Voor straf, op den fiets.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:39

Nederland Troetelland. Check dit dan, Nederlandse in Engeland gepakt met 144 kg onversneden bruin en veroordeeld tot 21 jaar Tower. Nee, dan maar snel naar 0031!
"Engelse straf voor drugssmokkel omgezet in zes jaar cel in Nederland
Rb Breda - De rechtbank Breda heeft op 9 april 2010 aan een 42-jarige vrouw uit Oudenbosch een gevangenisstraf opgelegd van zes jaar, met aftrek van voorarrest. De vrouw was in 2008 in Engeland veroordeeld voor drugssmokkel, en mag deze straf nu in Nederland verder uitzitten.

De vrouw had in Engeland 21 jaar celstraf gekregen voor een poging tot invoer van 144 kilo onversneden heroïne (69,4 kilo zuivere heroïne). Zij zat daar sinds juni 2007 haar straf uit." Hoi Juridisch Dagblad... juridischdagblad.nl/content/view/9182/...

F. von Zeikhoven | 13-04-10 | 18:39

@[email protected] | 13-04-10 | 18:34
En dan verzorg ik dat tuig ook nog, maar die zaten in een klooster. Ver weg van de buitenwereld en onschuldige kinderen.

Zeeschuimer | 13-04-10 | 18:39

H2S04 | 13-04-10 | 18:37
Zwavelzuur, weet u wat H2OI is?

brienenoord | 13-04-10 | 18:38

brienenoord | 13-04-10 | 18:36
Welnee, om 6:00.
Met werk dat is.
De acht was zomaar, zeg maar.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:38

Toch jammer dat de Duitsers destijds niet 6 miljoen fietsen gedeporteerd en vernietigd hebben.

Brakke Obama | 13-04-10 | 18:38

-weggejorist-

H2S04 | 13-04-10 | 18:37

-weggejorist-

brienenoord | 13-04-10 | 18:36

Fietsers stoppen nooit voor een zebrapad, hier in het dorp krijg je van de auto's netjes voorrang om daarna op het fietspad van je sokken gereden te worden.

En zelf hebben ze wel om de haverklap voorrang zelfs als ze een voorrangsweg kruisen. Het fietspaden beleid is hier wat verwarrend.

voldemort | 13-04-10 | 18:36

Vermoedelijk daderprofiel:

Als iemand die veel fietst heb ik de ervaring dat de meeste gevaarlijke fietsers gebruik maken van een elektrische fiets met zon blok aan de as. Ze fietsen zelden alleen en hebben meestal een kompaan met een zelfde soort fiets. Voor mensen die ze hen willen inhalen noch tegenliggers wijken ze uit, waardoor de meeste mensen worden gedwongen de berm/het gras/de autoweg op te gaan bij een uitwijkmanoeuvre. Meestal zijn ze ook niet te beroerd om u berispend toe te spreken wanneer u blik van van onbegrip toont.

Piet Politiek | 13-04-10 | 18:36

goedverdoemme nog an toe. kunstgebit eruit rukken en in de reedt ermee zeg ik.

spin81 | 13-04-10 | 18:35

Kinderen en 60+'er moesten verboden worden in het verkeer. Vanaf nu wil ik enkel nog (netjes ingeparkeerde) dames van 18-28 tegenkomen;-)
Dit om in de (Oest)geest van GeenStijl te blijven..

Brakke Obama | 13-04-10 | 18:35

@ Zeeschuimer | 13-04-10 | 18:28
Soms wil dat tuig nog naakt fietsen ook.
Opsluiten zeg ik dat soort lui.

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:33

Het lijkt me toch heel duidelijk: Zebrapad: voorang verlenen aan voetgangers. Zelfs op de fiets gelden gewoon de verkeersregels. Ik zit zelf vaak op de racefiets, maar dit heeft niks met racefietsen te maken. Tis gewoon ouderwets asociaal weggedrag.

MDA | 13-04-10 | 18:31

TabulaRasa | 13-04-10 | 18:29
Sharon ?

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:30

Hoe noem je een vrouwelijke tuinkabouter?

TabulaRasa | 13-04-10 | 18:29

zeg maar jansen | 13-04-10 | 18:00
"Op zon en feestdagen heb je ook van die wielerclubjes, omdat ze met veel zijn en allemaal een racefiets menen ze dat ze niet op het fietspad hoeven te rijden. De graftakken."
Die mogen niet eens op het fietspad, anders zijn ze daar weer te lastig. Dat is zo geregeld in de hoop dat de sterkste wint ...

Synecdoche | 13-04-10 | 18:28

Na 10 jaar wachtgeld + vutje van 5 jaar worden die luxe-werkeleauzen vervelend en opstandig. Geweaun weer aan het werk zetten!

Stroopdoos | 13-04-10 | 18:27

Als die oudjes nou gingen allemaal roken en zuipen lieten ze de wereld achter zich en konden wij er mee verder, wat mooi zou dat wezen(en mij mag je op mijn 70e ook in een ravijn werpen hoor, geen moeite mee)

Ploertendodert | 13-04-10 | 18:26

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:25
Da's waar.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:26

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:23
Ik moet ze ook nog begraven, vriendelijkheid is dus een stukje klantenbinding.

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:25

OT
Ah, we gaan "pingen".
*zucht*

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:25

brienenoord | 13-04-10 | 18:21
Of een zwieper met het wierookvat geven.
Een kruis tussen de spaken..
Optie's genoeg.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:23

Dochtertje doet huilie, huilie, want net vallie, vallie gedaan door een stel asociale kutfietsers. Wat doe je dan als rechtgeaarde moeder? Je kind troosten? Nee, je frustraties de wereld in twitteren!!!!

Anarchus_Rex | 13-04-10 | 18:22

Oegstgeest = semi-Leiden, daar heersen de fietsers over de wegen, tenminste dat vinden ze zelf. Die stoppen voor niemand, dat had die kleuter ook kunnen weten.

Poedersuiker | 13-04-10 | 18:22

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:18
U kunt toch de rozenkrans tussen de spaken werpen?

brienenoord | 13-04-10 | 18:21

6 twitterlinkjes in een dedicated twittertopic.
Een record.
Wist overigens niet dat er in Oegstgeest ook al fanatiek getwitterd wordt, maar sinds vandaag is dat duidelijk.

brienenoord | 13-04-10 | 18:18
Drongen ze ook maar voor in die rij wachtenden....
Moeten ze wel opschieten bij het Laatste Oordeel, niet dat ze daar ook heel hun portemonnaie omkeren op zoek naar hun zonden.

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:20

Squirrel Men | 13-04-10 | 18:10
Jij begrijpt het, asofietsers overal. En soms ook nog eens met blikjes gooien. Maar dat is dan het kaalkopjesvolk

roelof009 | 13-04-10 | 18:16

Echt he.. weg ermee..

Opsluiten en nooit meer vrijlaten.

Pfft | 13-04-10 | 18:17

Squirrel Men | 13-04-10 | 18:18

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:12
Probeer dat maar eens als zo'n ouwe zemelaar in een door Joke Bruijs aangeprezen scootmobiel met 180 km/h op je af komt geracet. Enige wat je dan kunt is wegspringen.

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:18

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:08
Nee Tena!!! Gewoon op je beurt wachten. Je wacht toch ook geduldig tot onze lieve heer je roept?

brienenoord | 13-04-10 | 18:18

Ben ook wel eens de berm ingeduikeld met de fiets (nee, geen racefiets, doe ik niet aan) omdat zo'n tuinkabouter een schijbeweging het fietspad over inzette. Moeders riep nog, maar kon niet meer (in)grijpen... Ja, Achterdocht in het gras. Moeders knalrood, ' gaat het wel', 'jeetje, wat spijt me dit' ' let toch op joh (tegen kind), kind zo'n 'ik deed geloof ik iets verkeerds, maar wat precies' blik in de ogen. Moet ik dan dat kind gaan uitschelden? Of er vol tegenaan knallen ofzo? Ter lering ende vermaek? Lager dan laag in mijn beleving. Mensen maken fouten en kinderen helemaal, ook in het verkeer. Dat is voor niemand leuk nee, maar van agressief worden leren ze ook niks goeds, dacht ik zo.

Achterdocht | 13-04-10 | 18:18

het klootjesvolk dat vroeger toen ze klein waren de boel ook al vertyfden, hebben het dus nog steeds niet geleerd. Opsluiten en nooit meer vrijlaten.

Pfft | 13-04-10 | 18:17

Squirrel Men | 13-04-10 | 18:10
Jij begrijpt het, asofietsers overal. En soms ook nog eens met blikjes gooien. Maar dat is dan het kaalkopjesvolk

roelof009 | 13-04-10 | 18:16

winged | 13-04-10 | 18:09
En zo is dat! Die kudtbejaarden kunnen er ook wat van, hoor. Halfblind en strompelend zich in het verkeer stortend om over te steken. En doorzetten, hè, gewoon doorstrompelen.

Elisabeth2 | 13-04-10 | 18:16

De irritante-mensen-top-3 wordt al jaren bezet door bontkraagjes, Russen en, inderdaad, 60+'ers. Hrrr... van die azijnpissende, betweterige, Trouw-lezende, zomers-naar-de-camping-in-Frankrijk-gaande rimpeltrollen. Gatver! Heb je ze wel eens meegemaakt op de markt of bij een winkel waar je geen nummertje hoeft te trekken? Wow, je hoeft geen moeite doen om ze eruit te halen. "Wie is de volgende?", vraagt zo'n marktkoopman dan. Waarna meteen zo'n chagrijnige kenau roept "Eerst was die man met die hoed, daarna die mevrouw rechts, dan de gekleurde meneer met de sportjas en daarna was IK"

De Vrolijke Kaafir© | 13-04-10 | 18:15

Heb jij een auto met zijwieltjes?

brienenoord | 13-04-10 | 18:13

nee een elro, onder de noemer een rolstoel scooter. :D
je kent het wel. die bejaarden die altijd zo hard rijden in winkelcentra ;-)

Squirrel Men | 13-04-10 | 18:15

Verdomme, die jeugd van vroeger!

Metalingus | 13-04-10 | 18:13

Squirrel Men | 13-04-10 | 18:10
Heb jij een auto met zijwieltjes?

brienenoord | 13-04-10 | 18:13

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:08
Ik probeer die mensen altijd voor te zijn door ze net voor de rij te tackelen.
Ofzo.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:12

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:10
ROFLOL

brienenoord | 13-04-10 | 18:11

brienenoord | 13-04-10 | 18:10
Heu. Examen? CBR?

Elisabeth2 | 13-04-10 | 18:11

GS kunnen jullie je hard maken voor een fiets certificaat? Ik word ook zo moedeloos van die kut jeugd van tegenwoordig, met zn 4en naast elkaar en zo'n verwaande leraar die denkt dat die god is door langzaam te fietsen, en nog verwaand loopt te kijken, toeter ik met mijn 6 wieler wijkt die uit fietser uit, rijd ik hem nog plat ook alles tegen mijn schuld in. Voor niemand gaan ze aan de kant, fiets afnemen registreren en afvoeren voor een taakstraf. Mijn kar loopt 15 die fietser 4 a 5 op een rij naast elkaar, hele fietspad bezet, dat mag helemaal niet. Slakkengangetje van die fietser, zij ik tegen dat joch, je moet een beetje door fietsen slome mafkees!

Zo ik heb mn hart gelucht, bedankt.

Squirrel Men | 13-04-10 | 18:10

brienenoord | 13-04-10 | 18:07
Als ik zulk soort tegen kom zeg ik niets en ga ik staren.
Net zolang tot ze vragen: "Wat kijk je nou"

"Ik sta te wachten totdat u deaud neer pleurt meneer"

Klaar.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:10

Elisabeth2 | 13-04-10 | 18:05
Als automobilist dient u rekening te houden met het onvoorspelbare gedrag van kinderen, zoals plotseling oversteken ed. Als u CBR-examen had gedaan was u nu gezakt.

brienenoord | 13-04-10 | 18:10

Het ergste bij die capuchonvutters is dat je nooit weet wie van het stel nu het mannetje en wie het vrouwtje is. Zelfde kapsels, zelfde regenjas, zelfde 'sport'fiets, zelfde slippers.. Ik EIS een wet op de duidelijke herkenbaarheid van dit soort kwetterende, niet-uit-hun-doppen-kijkende fietsfinnen!! NU!

Krachtmeester | 13-04-10 | 18:10

Het zijn die Kutkinderen die denken dat als ze een stap op het zebrapad zetten dat je vol in de remmen kan....... NEE dus.......

winged | 13-04-10 | 18:09

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:04
Ooit al een scootmobiel tegen je schenen gehad? En dat niet alleen, ze moeten altijd voordringen met hun "och Mijnheer Pastoor, mag ik alstublieft voor? Ik heb enkel een blikje kattenvoer voor ons Minoes."

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:08

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:04
En je hebt ook van die ouwe vellen, die gaan dreigen met hun wandelstok. Nou dan kenne ze lachuh. Ik lach vriendelijk naar ze, biedt ze een pepermuntje aan, wat in werkelijkheid een Bert Dorenbos-pil is.

brienenoord | 13-04-10 | 18:07

Fietsers, meest asociale domme k*t volk wat er is, het rijdt door rood... ach eigenlijk alles doen ze fout. En een grote bek hebben als ik ze bijna dood rij...

indeklit | 13-04-10 | 18:06

Ohoh Oegstgeest... daar ben ik dus geboren. Tis daar nooit pluis geweest! Gemiddelde leeftijd was toen al 80, moet nu dus rond de 110 liggen!

Drek van Dilderen | 13-04-10 | 18:06

zeg maar jansen | 13-04-10 | 18:01
Eens, maar niet als er opeens een kind overgeholderbolderd zonder uit te kijken komt.
Laatst hier nog in het straatje bijna een kind op die manier onder mijn auto terwijl pa ook buiten stond.

Elisabeth2 | 13-04-10 | 18:05

Wacht maar, die graftakken stonden laatst de hele winkelstraat te blokkeren met hun scootmobielen. Zeg je er wat van, krijg je nog een grote bek terug ook. Eentje spuwde zijn pruimtabak op de grond en riep "Wacht maar totdat wij het voor het zeggen hebben".
.
Dat Geert daar eens iets aan doet!

Mijnheer Pastoor | 13-04-10 | 18:05

Neem wraak. Rijd ze aan met je kinderen in een bakfiets!

Dr. Faust | 13-04-10 | 18:04

Aha --- vast --- en zeker --- de homo superioris babyboomensis was weer op weg, zich voortbewegend op hun moreel superieure klimaatneutrale toerfietsen.
Wedden dat ze ook unisex jacks aanhadden.
HUUUUH!!

Merlot | 13-04-10 | 18:04

zeg maar jansen | 13-04-10 | 18:00
En dan van 20 meter afstand al " Hey, Heeeeeey" gaan roepen.
Incl de klingende fietsbellen.

Fietsvandalen, dat zijn het.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:04

Babyboomers .... oei, breek me de bek niet open

Korreltje Zout | 13-04-10 | 18:03

Alle babyboomerts zonder alibi oppakken en met een molensteen om de nek de sloot ingooien.

Ploertendodert | 13-04-10 | 18:03

Verschrikkelijk. Maar dat tuig dat zich heilig waant haat kinderen, heeft prachtige pensioenuitkeringen en hebben 0031 lekker verneukt. Kinderen kosten namelijk geld en potverteren is hun levensmotto. De afgrond in sodemieteren die gasten. Lang leve het kind!

NoMinister | 13-04-10 | 18:02

brienenoord | 13-04-10 | 18:01
Ik dacht even dat je doelde op Bas.
Die nieuwe stukkies-schrijverT.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 18:02

Elisabeth2 | 13-04-10 | 17:54 Zebrapad, dat betekent dat je moet stoppen als er iemand wil oversteken, ook als je op de fiets zit.

zeg maar jansen | 13-04-10 | 18:01

Fiets elke dag langs een kinderopvang en daar zijn de pappa's en mamma's drukker doende met de auto dan met de koters.......

Zaaddonor | 13-04-10 | 18:01

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 17:59
Bejaarden Basher
;-)

brienenoord | 13-04-10 | 18:01

Op zon en feestdagen heb je ook van die wielerclubjes, omdat ze met veel zijn en allemaal een racefiets menen ze dat ze niet op het fietspad hoeven te rijden. De graftakken.

zeg maar jansen | 13-04-10 | 18:00

buurvanurk | 13-04-10 | 17:58
Dat is toch voor zebra's bedoeld? Wat hebben voetgangers daar te zoeken dan?

brienenoord | 13-04-10 | 18:00

Waren ze niet gewoon aan het twitteren? Dan verslapt de aandacht nl. Zulks is evident.

widtvoet ® | 13-04-10 | 17:59

brienenoord | 13-04-10 | 17:58
Zo, da's grof !
*helemaal confuus is*

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 17:59

Er was een tijd dat het verkeer vaart minderde en stopte voor voetgangers die gebruik wilden maken van een zebrapad...

buurvanurk | 13-04-10 | 17:58

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 17:57
Teun is een BB.

brienenoord | 13-04-10 | 17:58

het is ook zo moeilijk om je op de fiets een beetje te gedragen.....
* tevergeefs kijkt naar plaats naast het huis waar net vorige week m'n eigen fiets gestolen is*

FW Ta-183 Huckebein | 13-04-10 | 17:58

Ik hoor het al.... van die hijgerige wielrenners. Van die hysterische fietsbellers die de wegen onveilig maken. En maar 'auto! auto! roepen. Walgelijke mannetjes met strakke broekjes.

FreshClash | 13-04-10 | 17:58

Rot toch op met die kudt Twitter- troep.

Stijlvol stijlloos | 13-04-10 | 17:58

Sinds die oudjes de E-bike ontdekt hebben is het nergens meer veilig in Nederland...

Terpen-tijn | 13-04-10 | 17:57

brienenoord | 13-04-10 | 17:55
Ja.
Ook een spoorwegovergang.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 17:57

Mark van Leeuwen | 13-04-10 | 17:54
Heette die vent toevallig Ted?

brienenoord | 13-04-10 | 17:56

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 17:53
Nee, dat kost weer extra gemeenschapsgeld. Hebben ze in Oegsgeest geen brug?

brienenoord | 13-04-10 | 17:55

Zet em op grijze krullenbollen! Laat dat jonge tuig maar uit hun doppen kijken, leren ze ook dat ze met oogjes moeten kijken.

Elisabeth2 | 13-04-10 | 17:54

Ja, achterlijken! Gisteren reed ik zo'n wannebee tour de franser bijna aan. Foutje, niet zien aankomen. Die vent dacht werkelijk dat ik het op hem gemunt had en zette de achtervolging in. Na een goed gesprek begreep hij eindelijk dat het toch per ongeluk ging.

Mark van Leeuwen | 13-04-10 | 17:54

60 plussers zijn zoooo 1980

Mikey is #1 | 13-04-10 | 17:53

En maar zeuren over 'de jeugd van tegenwoordig'.

Sandereau | 13-04-10 | 17:53

Kampers op de fiets voortaan?

braadlap | 13-04-10 | 17:52

Die bejaarden van tegenwoordig...

Jaap Brulaap | 13-04-10 | 17:51

Zelfs niet eens finnen? 'Tis is me toch wat

Tientonner | 13-04-10 | 17:51

nice boy | 13-04-10 | 17:50
De kraag van 007?

Ashtrey | 13-04-10 | 17:51

Een groepje fossielen wat "kutkinderen" roept?
't Mot nie gekker worre!!
Opsluiten in het bejaardenhuis, en alleen eruit tussen 6 plankjes.

brienenoord | 13-04-10 | 17:50

Babyboomers op de fiets zijn zo ongeveer het ergste soort mensen wat er bestaat. Zo recalcitrant als de nete, met een 'wie doet mij wat' attitude en een ongezonde hoeveelheid schijt aan de meest elementaire fatsoensnormen..

JosVerbeek | 13-04-10 | 17:50

Ouderlingen! Ik heb nog liever finnen terreur dan die van die vreselijke kwezels.

Willem VanDer Decken | 13-04-10 | 17:50

Ja, zeg. Rij dan door ook...

GulleGapert | 13-04-10 | 17:50

-weggejorist-

nice boy | 13-04-10 | 17:50

Op het moment dat mensen op een sport cq race fiets zitten dan verliezen ze alle werkelijkheid. Niet alleen 60+ maar alle race/sport fietsers.
Al heel wat meegemaakt met deze asfaltklevers (kunnen niet op tijd stoppen he).

Boomschade | 13-04-10 | 17:50

Voorrang krijg je, dat neem je niet. Opletten dus. Maar; babyboomers hebben NOOIT voorrang.

Ctrpllr | 13-04-10 | 17:50

Wielrenners dus.. Groter tuig zul je op 't asfalt niet vinden.

Extraxyz | 13-04-10 | 17:49

Naast hangbejaarden nu ook valbejaarden...

Platzak | 13-04-10 | 17:49

tja scooterklootzakjes moeten ook bezuinigen, dan maar een fiets.

Madice | 13-04-10 | 17:49

Terug naar Oegstgeest.
Met de auto dan maar.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 17:48

Babyboomerts, die denken dat ze alleen op de wereld zijn..

60CX | 13-04-10 | 17:47

Vreeschlijk!

Ashtrey | 13-04-10 | 17:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken