Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jan Mulder was fouter dan Dirk Scheringa

postbankblauwpastbijjouw.png Net als die lachnegert van een Howard Komproe, de seksueel misbruik wegzalvende brommerpoot Antoine Bodar en natuurlijk die verschrikkelijk irritante Postbanksnol waarvan ons de naam even is ontschoten. Allemaal stuk voor stuk grotere oplichters dan Dirk Scheringa en zijn DSB. Zulks is de uitkomst van een onderzoek van de AFM waaruit blijkt dat de Postbank tokkies veel vaker een te hoge hypotheek in de maag splitste dan de Woekeraar uit Wognum. Bij de Postbank bleken tien op 47 dossiers (21%) een naar luchtje te hebben tegenover slechts vijf op 34 stinkende dossiers (15%) bij DSB. Iedere keer wanneer een onrendabele televisiekijker Jan Mulder in zijn gekke blauwe leeuwenpak zag rondhuppelen, verkocht de Postbank weer een te hoge hypotheek aan iemand waarvan ze wisten dat hij het niet terug kon betalen. De praktijken van de Postbank waren in de wandelgangen overigens volledig bekend. Het is voor het eerst dat een gedegen onderzoek dit aantoont. Dat u het even weet wanneer u het Grote Moreel Kompas Jan Mulder bij DWDD weer eens hoort foeteren op het grootkapitaal en de commercie. Het is officieel Jan: Je oudedagvoorziening is ordinair bij elkaar gestolen.

Reaguursels

Inloggen

Het klopt.. ik heb ook zo'n hypotheek. Gelukkig kan ik hem nog wel betalen maar ik heb behoorlijk meer geleend dan dit huis waard is. Maar op dat moment boeide mij dat niet. Ik woon er prima en de Postbank heeft er voor gezorgd dat ik er woon :)

Klaas Braunsma | 14-04-10 | 10:59

Wat veur fossielen bij dwdd allemaal aan tafel schuift.
Daarbij vergeleken is Omroep Max een jongerenzender.

wachtmeester de bruy | 14-04-10 | 08:20

vagehond | 13-04-10 | 10:06

Vijf dossiers zijn vijf dossiers. Grote bank, kleine bank. Maakt niks uit.
Maar jij bedoelt waarschijnlijk 5% van de dossiers. Ja, dan zijn het er bij grote bank veel meer dan bij een kleine bank.

wimjansma | 13-04-10 | 21:29

Postbanksnol +1

MasterTommy | 13-04-10 | 20:02

En dan over de staat nog maar te zwijgen dat mij kapot belast, veel te veel voor zorg laat betalen, babyboomers matst met het handhaven van het huidige ontslagrecht waardoor ik niet kan doorstromen... He wacht, de Postbank was toch van de staat..?

Carl von Rabenhaupt | 13-04-10 | 18:35

Mooi toch dat de Postbank een ruime marge had qua overcreditering tegen een normale rente en zonder woekerpolis. Is een heel ander verhaal dan wat DSB deed: "normale hypotheekschuld door klanten zelf laten financieren met koopsompolissen:.

Bo Dreksma | 13-04-10 | 18:15

@Canis Ferox
Er gaat niets van jouw belastinggeld naar dat huis van een miljoen, degene die dat huis van een miljoen koopt draagt minder af dan het top tarief, maar betaalt nog altijd dik.

Prof_Bukmaar | 13-04-10 | 16:16

Jan Mulder is niet de schuldige, de bank is ook niet de schuldige, maar de schuld ligt bij al die domme mensen zelf .. die zonder na te denken (oh het zal wel goed zijn) ergens hun handtekening onder zetten.

RugOp81 | 13-04-10 | 16:11

*Dacht dat DSB werd aangepakt wegens koppelverkoop van allerlei gore nevenproducten*

cekars | 13-04-10 | 15:30

@ Prof_Bukmaar
De hra heeft wel degelijk met mijn belastinggeld te maken. Het is een belastingaftrek die voortkomt uit de hypotheekrente die je betaald, een kadoo-tje van de Staat en die Staat zijn wij allemaal. Dus als ik een huis koop van een miljoen dan betaal jij daar aan mee. Nou, dankjewel.

@ repulse.
repulse | 13-04-10 | 12:28 zegt in z'n eerste zin wat anders: het grootste probleem om nu rigoureus de hra af te schaffen is juist die verlaagde bnp. Wat wil je? Helemaal direct afschaffen, geleidelijk afschaffen, of helemaal niet afschaffen?

Canis Ferox | 13-04-10 | 13:55

repulse | 13-04-10 | 13:26
Nogmaals, de ING heeft een boete gekregen op basis van dossiers uit 2007 (ze is niet beboet op basis van dossiers uit 2009, hetgeen zou kunnen bevestigen dat het beleid zoals ze zelf aangeven is aangepast sinds 2007) en ze is *niet* beboet voor het niet gebruiken van informatie waarover ze wel beschikt t.a.v. van adviezen.
-
DSB ging in 2009 vrolijk verder en is voor laatstgenoemde specifiek wél beboet. Ik quote de AFM: "Ook heeft DSB Bank N.V. in verschillende gevallen haar advies onvoldoende gebaseerd op informatie die zij wel had ingewonnen."
De link in mijn vorige bericht geeft haarfijn aan dat bij DSB het aantal en de diversiteit aan overtredingen ook recent nog aanzienlijk waren.

MacReady | 13-04-10 | 13:46

@repulse | 13-04-10 | 13:33
waar nog bij komt dat overheid als de dood is voor de media, ministers reageren immers op de pers. Als je daar maar hard genoeg schreeuwt wordt het vanzelf beleid..
en om nog een ondemocratische factor te noemen: onderzoeksbureaus.. geen politicus kan nog een beslissing nemen zonder het eerst te laten onderzoeken..

theos | 13-04-10 | 13:41

theos | 13-04-10 | 13:16
Laat ze maar eens met een echt goede lange termijn visie op de proppen komen, netjes via een project planning uitgebeeld. We hebben 3 publieke omroep zenders, die heel feitelijk rechtstreeks kunnen laten zien wat de lange termijn visie is. Momenteel ontbreekt die visie totaal en wordt dus gestuurd door de hogere ambtenaren, iets wat een totaal ondemocratische gang van zaken is.
JanVergoor | 13-04-10 | 13:26
Je geeft iemand het recht om de schuld die je hebt, rechtstreeks bij je werkgever vandaan te halen inplaats van dat die schuldeiser moet wachten of jij wel daadwerkelijk zin heb om je schulden te voldoen. Dus ja je steekt je kop in een lus, maar wel een lus die je zelf maakt door de schuld aan te gaan. Dat de schuldeiser van de wetgever daar deze voorwaarde aan mag verbinden moet je dus niet de schuldeiser aanrekenen maar de wetgever.
Nee ik heb nooit voor dsb gewerkt.

repulse | 13-04-10 | 13:33

De hypotheekrente heeft geen moer te maken met "Ons aller belastinggeld". Niemand heeft een malle moer betaald aan iemand anders zijn koophuis. In tegenstelling tot menig huurhuis. Het is een aftrek. Als ik een koophuis heb, betaal ik minder belasting. Op een hypotheek van 3 ton betaal je pak-m-beet 1200 Euro rente per maand. Laten we eens aardig zijn en een gezinsinkomen op pak-m-beet 5000 euro bruto zetten. Met veel plussen en minnen blijft daar 2600 Euro van over. in plaats van 2400 euro gaat er nu 1900 euro naar de belastingdienst. Die wordt vervolgens keurig netjes teruggehaald door de diverse inkomensafhankelijke toelagen. Hypotheekrente aftrek is geen cadeau, maar een correctie van een idioot progressief belastingstelsel en diverse niveleringsmaatregelen.

Prof_Bukmaar | 13-04-10 | 13:32

Fuck de Postbank en de ING. heb al mijn geld er allang weggehaald. Maar helaas is de Knabobar geen haar beter.

ZDEV | 13-04-10 | 13:28

MacReady | 13-04-10 | 13:08
De boete waar je nu naar linkt is dezelfde waarvoor postbank is beboet. Jouw stelling dat dsb een boete zou hebben gehad voor het bewust achterhouden van informatie of bewust niet gebruiken van informatie die ze wel had is dus duidelijk niet onderbouwd.
In je stukje eerder geef je aan dat je het belangrijk vond dat ing in 2009 heeft aangegeven dat ze haar processen heeft herzien en aangescherpt. Ik zou nog eens goed naar de overeenkomst tussen dsb en jelle hendrickx kijken die onder toezicht van de financieel ombudsman was gesloten.

repulse | 13-04-10 | 13:26

@repulse | 13-04-10 | 13:14
u bent duidelijk een verongelijkte ex-DSB werknemer.
Ieder ander uit de financiele wereld weet nl. dat een akte van cessie tekenen betekent dat je eigenhandig de je hoofd door de strop steekt én het touw alvast vrijwillig aantrekt.

JanVergoor | 13-04-10 | 13:26

@repulse | 13-04-10 | 13:01
ik blijf even op je reaguren; lange termijn is onbelangrijk geworden, ze moeten na 4 jaar (hoewel tegenwoordig eerder door faalaap balkenende) resultaten tonen.
Met dat wat ze dan bereikt hebben profileren ze zich
Oppositie kan vrijwel niks meer dus profileren ze zich met wat de regering niet, of niet goed, gedaan heeft..
kortom: moddergooien 2.0

theos | 13-04-10 | 13:16

JanVergoor | 13-04-10 | 13:06
Een medewerker kan zijn loonvordering slechts overdragen of verpanden voor zover er een bepaald bedrag voor hem resteert. De overdracht of verpanding betreft in beginsel dus niet het volledige loon van de medewerker, omdat de medewerker een bestaansminimum moet overhouden.
.
Het is een wettelijk goedgekeurde regeling, niets schimmigs, als je er een probleem mee hebt dat het bestaat, zal je dat moeten aankaarten bij de tweedekamer.

repulse | 13-04-10 | 13:14

@repulse | 13-04-10 | 12:15
kortom; we worden compleet verneukt!
afschaffen die hap, maar wel gefaseerd, anders klapt de hele economie in elkaar..
wat ook niet uitmaakt, kunnen wij ens om gratis geld vragen bij de EU!

theos | 13-04-10 | 13:12

detering, dan zou prem alweer iets zinnigs gemeld hebben?? Moet niet gekker worden..

Dekkz0r | 13-04-10 | 13:08

www.afm.nl/nl/professionals/afm-actuee...

We hebben het hier dus niet over dossiers tot 2007 maar uit 2009. Als je van percentages houdt, kun je je lol op. Bijvoorbeeld: "DSB heeft hiernaast in 25 (van de 27 = 93%) dossiers onvoldoende informatie ingewonnen over vermogensbestanddelen waarover de cliënt beschikken (anders dan de eigen woning) die zouden kunnen worden aangesproken bij inkomensverlies door arbeidsongeschiktheid, werkloosheid of overlijden...
-
Één van de vele genoemde overtredingen.

MacReady | 13-04-10 | 13:08

@repulse | 13-04-10 | 11:49

met een akte van cessie kun je GEEN herfinanciering van je schulden meer doen (bijv. tegen een lager rentetarief) en kom je niet in aanmerking voor schuldhulpverlening. Deze akte van cessie werd in veel gevallen al bij het aangaan van de lening bij de klant onder de neus geschoven. Niet pas bij betalings problemen. Ja mensen waren er zelf bij en waren heel dom om die handtekening te zetten. Dat gezegd hebbende blijf ik erbij dat het niet meer dan terecht is dat de DSB voor dit soort bijkans misdadige praktijken moet bloeden.

en de termijn... bij een aflossingsvrije hypotheek blijven mensen dus wel degelijk hun hele leven aan ome Dirk vastzitten.

Persoonlijk vind ik dat de hele DSB top de gevangenis in moet.

JanVergoor | 13-04-10 | 13:06

Dit artikel is een klein beetje gerechtigheid, Jan Mulder de verschrikkelijke.

websenior | 13-04-10 | 13:06

het bekende links lullen en rechts vullen. Niks nieuws onder de zon alleen is het nu officieel en dat is toch wel bijzonder. Jan Mulder dient op te stappen bij elke programma waar hij zich ingeworsteld heeft.

svw | 13-04-10 | 13:05

MacReady | 13-04-10 | 13:01
heb je een link naar die betreffende boete?

repulse | 13-04-10 | 13:03

Canis Ferox | 13-04-10 | 12:55
Ik zelf ben meestal de mening toegedaan dat als je vind dat iets anders moet je beter dat in 1 keer kan doen dan uitspreiden over een lange periode. De investeringen in met name weggennet/spoorwegen terugbrengen van productie werk van uit lage lonen landen gecombineerd met kerncentrales hoort allemaal in het pakket om de economie weer gezond te maken.
Helaas zie ik bij geen enkele partij de echte lange termijn visie...

repulse | 13-04-10 | 13:01

repulse | 13-04-10 | 12:57
Niet alleen dat, om goede adviezen te geven moet je ook iets doen met de informatie die je wél hebt. De DSB gaf niet alleen adviezen op basis van incomplete informatie, ze verzweeg of gebruikte bepaalde informatie die ze wel had bewust niet. Daarvoor is ze ook specifiek beboet en dát was niet aan de orde bij de ING.

MacReady | 13-04-10 | 13:01

MacReady | 13-04-10 | 12:49
Zucht.. om goede informatie te geven moet je eerst goed informatie inwinnen, de boete is dus met dezelfde grondslag gegeven. Hier wordt het wat duidelijker uitgelegd.
contradicere1.wordpress.com/2009/10/17...

repulse | 13-04-10 | 12:57

@ repulse.
Waar wat je zegt maar ik heb het niet over een rigoreuze afschaffing daarvan. Je kunt mensen die pas een huis gekocht hebben op BASIS van de hra niet in de kou laten staan door dat platvorm even snel af te laten fikken. Je kunt het echter wel geleidelijk aan wat verminderen. Mensen die het netaan halen, halen het met die geleidelijke vermindering ook wel en moeten gaan kijken op welk huishoudelijk budget ze iets kunnen gaan korten of een beter betaalde baan gaan zoeken. Speel maar een keer geen Lotto of trap je karretje voor de deur een half jaar langer of maak meer gebruik van de fiets of openbaar vervoer, of noem maar iets. Je staat er van te kijken hoe die kleintjes dat gaatje in de hra kan vullen. Beetje hersens gebruiken en doen.

Ben echter ook van mening dat het bnp op andere manieren gevoedt kan worden die tevens de werkgelegenheid verder kan doen stijgen. Kijk naar uitbreiding van oa. de zorg, energie-zuiniger woningen, modificatie van het wegen- en spoornet, een duurzame energiecentrale, enz. Iets waar we allemaal wat aan hebben en de sociale lasten zal doen dalen.

Canis Ferox | 13-04-10 | 12:55

repulse | 13-04-10 | 12:42
Ik mis het woord informatievoorziening (advisering). Ik lees: inwinning. Los daarvan geeft de ING in 2009 aan sinds 2007 de methodiek te hebben verbeterd.

MacReady | 13-04-10 | 12:49

Ik irriteer me al jaren aan die moralistische media hoer Jan Mulder.
Het is net een klein kind, beetje verongelijkt zitten doen, drammen en zijn zin doordrijven.
Hij is een beetje zo`n triest Youp van het Hek figuur aan het worden.
Ooit was het grappig, nu is het genant.

Spokoynoy Nochi | 13-04-10 | 12:42

Jantje Mulder: schoolvoorbeeld van links lullen en rechts etc. Cf. Harob

Hamertje Tik | 13-04-10 | 12:39

SuperTinus | 13-04-10 | 12:35
DSB was niet te redden. Een bankrun draai je niet om en de kapitaalmarkt had al lang geen vertrouwen meer in DSB.

MacReady | 13-04-10 | 12:38

repulse | 13-04-10 | 12:32
Nee, die 21% van de Postbank gaat over overkreditering op basis van eigen toetsingsmethodiek van de Postbank. Ik heb het over onjuiste informatievoorziening, een separate overtreding waarvoor de Postbank niet is beboet.
De focus lag bij DSB aantoonbaar grotendeels op schimmige praktijken.
Let wel, *jij* kwam met de stelling dat DSB *netter* zou zijn dan andere banken, ik heb alleen aangegeven dat dat zéker niet het geval is, blijkens de historie.

MacReady | 13-04-10 | 12:37

Er wordt onderling een spelletje gespeeld met die banken, dat is toch allang duidelijk. Als DSB gered was, zou aan het licht komen dat andere banken (waaronder Postbank) nog veel erger waren en zouden ook al deze banken, want het zijn er nog veel meer, ook hun regels moeten aan passen...
Hulde aan Nederland. Hulde aan leven in Nederland.

SuperTinus | 13-04-10 | 12:35

MacReady | 13-04-10 | 12:22
Ah dus die 15% van dirk hebben geen of onjuiste informatie gekregen, maar die 21% van de postbank kregen wel de juiste informatie en zijn zelf gewoon dom...
Dat het verdienmodel van de dsb meer steunde op de hoge provisie als andere banken maakt andere banken niet minder slecht, alleen meer divers

repulse | 13-04-10 | 12:32

mulder links lullen rechts vullen een beter voorbeeld is niet denkbaar
ja toch wilhelm kok en pouw en lulleman en dikke homo paul de l. en .....

harob | 13-04-10 | 12:30

Canis Ferox | 13-04-10 | 12:16
het grootste probleem om nu rigoureus de hra af te schaffen is juist die verlaagde bnp. Met een nauwelijks groeiende economie betekend dat we ons zelf in de zelfde positie manoeuvreren als griekenland nu is. Wij hebben ook een ongelooflijk hoge staatsschuld, dankzij bos en wellink. Wanneer je nu dus het bnp laat instorten(ook al maakt het de financiële positie van nederland gunstiger) haal je de waarde van het onderpand voor die staatsleningen weg. Dit betekend dus weer minder investeringen van uit het buitenland, moeilijker geld lenen, enzenz. Je zal dus eerst de economie op een andere manier een kickstart moeten geven, voor je daar aan kan beginnen.

repulse | 13-04-10 | 12:28

repulse | 13-04-10 | 11:49
Niks netter dan de meeste banken. Andere banken hebben ook te hoge hypothecaire leningen verstrekt, maar bij de DSB was ook de informatievoorziening en gebruik van verkregen informatie onvoldoende of niet juist (zie o.a. tweede boete). Daarnaast draaide DSB hoofdzakelijk op hoge provisiemodellen en overkreditering, voor de meeste andere banken was het één (wel een goede) van de vele inkomstenbronnen (hetgeen grotendeels ook de uiteindelijke problemen voor eerstgenoemde verklaart).

MacReady | 13-04-10 | 12:22

dirk scheringaart is een goede man, maar wouter bos heeft ons allemaal bedrogen, heb zelf altijd bij dsb mensen hypotheken verkocht en voor de gek gehouden, maar iedereen wist hoe het zat, ook de mensen thuis die een dom plasmascherm kochten en waarvan het merendeel op de partij voor verongelijktheid stemt, maar het is allemaal echt de schuld van de pvda, want die hebben een hekel aan noord-holland en onze frisse manier van zaken doen, en ze willen daar arabieren plaatsen. ze hebben ook die kunst van dirk gejat en verdeeld over hun eigen leden, zo gaat het gerucht, nu kijken ze naar die mooie schilderijen, het zijn gewoon linkse dieven. en nu willen ze ook al dat wij geen kip meer eten, schande, maar die buitenlanders die eten mijn kaas op. die cohen is ook geen haar beter, die gaat straks nog meer van ons belastingeld jatten, echt waar, zogenaamd voor het onderwijs, maar het gaat direct naar de zakken van wouter bos, die nog rijker is dan dirk scheringa, echt het is allemaal een groot complot.

christiaan weijts | 13-04-10 | 12:22

Jan, die draagt echt nooit niets bij in DWDD.

Drs. D. | 13-04-10 | 12:21

Kwil die pica van Jan Mulder op de Harley in 't groot. Wie is die l*lhannes achterop?

Twee Jeetjes | 13-04-10 | 12:21

@ azijnseikerT en Repulse
Ben het denk ik wel met je eens maar die groep die wel geraakt wordt zal toch uit de brand worden geholpen. Zo is deze maatschappij nu eenmaal. Nederland heeft daar ook het geld voor als we het niet wegsmijten aan multi-culti spelletjes en gek wapenspul. Van die hypotheekrente kan ook best een 1/2 - 3/4 % per jaar af. Dat valt voor iedereen best mee als je er reeds in zit en leg die slagboom voor nieuwe aanvragen maar gerust voor onroerend goed op 500.000 Euri. Dan hebben ze maar vakantie in Europa of eigen land.
.
Ik besef echter dat het gros van de mensen niets van hun eigen financiele huishouding afweten en zich maar wat aan laten leunen door professionele zakkenvullers die er maar vanuit gaan dat de Staat (wij) het wel zal betalen. Dat gedeelte van die groep die dat verloren kapitaal de volgende 35 jaar niet meer kunnen wegwerken zal hulp moeten krijgen en onder een soort van curatele moeten worden gezet.

Canis Ferox | 13-04-10 | 12:16

Elke keer als ik die afgezakte bek zie van die dementerende opa Mulder in dat Pvda programma word ik blij ! Want dan zie ik dat het einde niet ver meer is. Ik bedoel het rusthuis! Misschien samen met Remco C in één kamer? Kunnen ze elkaar hun kutboekjes voorlezen.

god is de geest | 13-04-10 | 12:15

theos | 13-04-10 | 12:08
Het helpt ook om ons bnp omhoog te trekken, dus een hogere afdracht richting europa en hogere bijdrage ontwikkelingshulp.

repulse | 13-04-10 | 12:15

@repulse | 13-04-10 | 12:01
en banken investeren vooral in het buitenland, dus weg is het geld..
het primitieve concept is zelf in Engeland al afgeschaft, terwijl dat toch een van de conservatievere landen is..

theos | 13-04-10 | 12:08

"Luister nou eens wat ik zeg" .. en zelfs de brutale Prem valt stil.
Wat is dat toch met die Jan Mulder, die iedereen doet sidderen. Wanneer komt eindelijk de gast in DWDD die hem eens verbaal vloert en niet onmiddellijk een angstig klein kind wordt als God Jan zijn langzamerhand niet meer aan te horen stem verheft?
Hij is zo hypocriet als de pest, weet van veel onderwerpen geen flikker af maar redt zich er vaak weer uit en anders wordt ie even stil en even later vindt ie een andere manier om zijn frustraties te uiten en ondertussen verdient ie met zijn gekots en gekwijl een kapitaal bij elkaar waar de meeste gasten die door hem worden gekweld alleen maar van kunnen dromen.

punter | 13-04-10 | 12:02

theos | 13-04-10 | 11:45
yep, dus dan weet je ook direct waar de hypotheekrente aftrek voor bedoelt is, om de zaken van de banken te vullen, niet voor de gewone man in de straat. Het enige wat de hypotheekaftrek doet is kunstmatig de prijzen hoog houden, zodat mensen hogere hypotheken moeten nemen om een huis te kunnen kopen, hierdoor verdwijnt het geld wat je eigenlijk als hypotheekrente aftrek krijgt rechtstraaks in de zaken van de banken aangezien je over het hogere hypotheek bedrag meer rente moet betalen.

repulse | 13-04-10 | 12:01

JanVergoor | 13-04-10 | 11:31
Goed lezen, ik heb gezegd `netter als de meeste banken` iets wat nu ook langzamerhand steeds duidelijker zal worden aangezien de andere banken grotere % van dezelfde soort hypotheken op hun naam hebben staan.<
Kijk even heel goed naar de principe overeenkomst tussen jelle en dsb die op aangeven van de ombudsman tot stand is gekomen, deze afspraak was bindend geweest voor alle banken en had een geweldige strop betekend voor de NOG minder nette banken...
Verder zou ik nog eens goed naar het gebruik van akte van cessie kijken, mensen zijn zelf bepaalde schulden aangegaan, als ik geld uitleen aan mensen verwacht ik het ook terug via de afspraken die er zijn gemaakt. Als de ander aangeeft dat hij niet wil/kan terug betalen is een akte van cessie mogelijk, de cessie is niet levenslang zoals jij wil laten geloven maar alleen voor de termijn dat het duurt om de schuld af te betalen. Het werkt ongeveer hetzelfde als een loonbeslag van de belastingdienst.

repulse | 13-04-10 | 11:49

@repulse | 13-04-10 | 10:40
inderdaad, door het gezeur omtrent de hypotheekaftrek wordt de onrust groter, men wacht langer met kopen en de te koop staande huizen zijn niet te verkopen.
ironie is overigens dat juist de rijkere laag van de bevolking zijn huis niet kan slijten, bijvoorbeeld door gedoe met hun beleggingen (of beleggingshypotheken):
.
"De hypotheekrenteaftrek is al jaren een punt van discussie bij de Nederlandse overheid en instellingen, dit omdat mensen met een hoger belastbaar inkomen uit box 1, meer voordelen zouden behalen uit de hypotheekrenteaftrek regeling, dan mensen met een lager belastbaar inkomen. Tevens wordt door tegenstanders van deze regeling beweert dat dit de huizenprijzen in de markt laat stijgen, iets wat negatief is voor starters doordat ze de hogere huizenprijzen nauwelijks of niet kunnen betalen"
.
Vooral de rijkere mensen zullen tegen de afschaffing zijn, waarbij vooral de duurdere woningen het hardste zullen dalen in waarde..

theos | 13-04-10 | 11:45

@Chris666 11:12

Te makkelijk. Een onderzoeksplicht kent als "tegenhanger" een informatieplicht maar ik sprak niet voor niets over een zorgplicht. Om even in uw beelden te blijven; wanneer u als volslagen leek bij Widtvoet Medikal Supplies & More chirurgische instrumenten komt kopen en operatiekamertijd in één van onze privéklinieken wil huren om uw buurman te opereren en u krijgt van ons een deels in medische termen gestelde vuistdikke offerte zou het zomaar kunnen dat wij volledig aan onze informatieplicht hebben voldaan... aan een eventuele -al dan niet uitgeschreven- zorgplicht echter niet.

Banken hebben jarenlang bewust en vooropgezet "produkten" dusdanig schimmig versleuteld en verpakt dat zelfs financiele specialisten er niet na eerste lezing uit konden halen wát er nou precies stond en wélke implikaties een aankopen van die "produkten" had en kon hebben. Kosten en provisies wegmoffelen, rekenmodellen hanteren die alles behalve reeel zijn, risiko's onbelicht laten etc. etc. Ordinaire tillerij.

Het is volgens u toch aub. niet zo dat je alleen veilig een auto (race of niet) kunt aanschaffen wanneer je tot in de puntjes de werking van een verbrandingsmotor begrijpt?

widtvoet ® | 13-04-10 | 11:40

Jan Mulder is - net als Freek de Jonge en Jack Spijkerman e.d. - een onbeschaamde Links-Liegert

Een Soort Iets | 13-04-10 | 11:39

Canis Ferox | 13-04-10 | 11:27
Natuurlijk moet de rente aftrek worden opgeheven, aangezien de enige die er echt aan verdienen de banken zijn. Je zal alleen wel eerst de overheidsfinanciën op orde moeten hebben, dus minder geld naar het buitenland, meer investeren in nederland.

repulse | 13-04-10 | 11:33

DSB hing omdat er in de kapitaalmarkt geen vertrouwen meer was in DSB. Dat verdwenen vertrouwen hadden ze geheel aan zichzelf te danken en de praktijken als hypotheeknemer waren daar slechts deels debet aan.

MacReady | 13-04-10 | 11:33

En voetballen kon-ie ook al niet. Zo.

Biff Eagleburger | 13-04-10 | 11:33

@Canis Ferox | 13-04-10 | 11:27

Als het pang zegt, dan zal maar een beperkte groep bloeden. (waarom?) Nl. de mensen die zijn huis de laatste jaren heeft gekocht. Die daarvoor kunnen 30% makkelijk opvangen met de overwaarde die hun huis heeft.

azijnseikerT | 13-04-10 | 11:33

Mulder is een Schwalbe.

Hölzenbein | 13-04-10 | 11:31

@repulse | 13-04-10 | 11:21
"die netter is als de meeste en de problemen die er waren op een correcte manier wilde oplossen"
Ten eerste, de DSB was GEEN NETTE BANK. Dat jij een zwak hebt voor de "man van het volk" danwel "underdog" betekent niet dat de DSB een nette bank was.
Een nette bank laat mensen geen akte van cessie tekenen. Dat betekent dat die mensen tot aan hun dood vast zitten aan de bank. Oversluiten? Neen meneer, dat kan niet, u heeft een akte van cessie getekend. Uw geld, ach in feite uw hele leven is nu van ons. U heeft daarover niets te zeggen. Uw salaris? Nee, dat is ook van ons. U heeft immers die akte van cessie getekend...
Ten tweede, de probelemen die er waren op een correcte manier oplossen?????
Nu opeens na al die jaren WEL? Waarom? Omdat Dirkje plots in de gaten kreeg dat niemand dit meer pikte. Niet vanuit de pure goedheid van Dirkmans zelve...

JanVergoor | 13-04-10 | 11:31

Ag we wisten toch allang dat de banken gestapo gewoon express heeft laten omvallen, want wat hun deden, dat deden/doen ze bij alle banken.
Trouwens vond die ellen altijd al trekjes hebben van een oplichtster

Opperknuppel | 13-04-10 | 11:29

Vond die ellen altijd trekjes hebben van een oplichtster....

Opperknuppel | 13-04-10 | 11:27

Kijk, al die lui die zich zogenaamd extra hypotheken lieten aansmeren wisten dat ze gebruik konden maken van de hypotheekrente aftrek. Van ons aller belastinggeld dus. Kon het stulpje mooi mee gemeubileerd worden. Dat bracht een steeds hogere huizenprijs met zich mee. Het was dus gewoon een gigantische luchtballon die werd opgeblazen en een hoop zorgden ervoor dat ze nooit een afbetaling op het huis deden.

Dan:
1) komen ze erachter dat het toch niet valt op te brengen.
2) vinden ze uit dat er al een poosje aan die renteaftrek wordt gemorreld die dus op een gegeven moment echt wel het onderspit gaat delven.
3) vinden ze dat ze maar uit een noodfondsje geholpen moeten worden die ook door de belastingbetaler wordt betaald.
4) stemmen ze op die partijen die de renteaftrek regeling in stand willen houden uit angst hok en boedel kwijt te raken.

Die luchtballon is bezig "PANG" te zeggen en hoe je het ook wendt of keert, wij gaan er allemaal dik voor betalen. Afrekenen dus met die partijen die het uitgevonden hebben en het in stand hebben gehouden.

Laat het zaakje maar ploffen. Beter nu dan later. Kan het allemaal netjes betaald worden uit de pot voor ontwikkelingshulp, immigrate, integratie en defensie en komen die achterlijk hoge onroerendgoed prijzen tenminste naar beneden, naar een normaal peil. Stap net over de grens en je betaald zeker 30% minder voor hetzelfde type huis. Dat is normaal.

Canis Ferox | 13-04-10 | 11:27

die postbanksnol was best lekker, ik zou graag bij der storten

Bamzaaiert | 13-04-10 | 11:25

Fijnstoffer | 13-04-10 | 11:02
Yep, stuur een lakeman een briefje, waaruit duidelijk wordt dat de enige manier waarop hij de mensen, die hij vertegenwoordigt, alleen kan helpen als de bank op slot wordt gegooid door dnb. Hij doet een oproep tot een bankrun en dnb/financiën huren ondertussen alvast een uitzendbureau in, zodat je zeker weet dat ook aan die kant wordt gelekt. Presto.. zonder problemen een bank, die netter is als de meeste en de problemen die er waren op een correcte manier wilde oplossen, is om zeep geholpen. De burgers kunnen ongezien de typhus krijgen, de rest van de banken gaan gewoon verder op de zelfde voet.

repulse | 13-04-10 | 11:21

@Chris666
Dat is echt de meest bezopen redenering. Je gaat voor een product naar iemand die daar zijn werk van heeft gemaakt. Dan mag je echt verwachten dat je eerlijk en kundig geholpen word, daar betaal je ook voor. De rest van mkb nederland, aannemers, verkopers, winkels hebben zich daar aan te houden. Alleen de financiele sector niet. Rara hoe kan dat? Neem een aannemer, die is verplicht jou te melden wanner er iets fout is aan constructies of tekenwerk, doet hij dat niet, dan kan hij bloeden. Zorgplicht. Of moet iedere huizenkoper in Nederland volgens jou een opleiding aannemer gaan volgen, daarna funderingstechnicus en daarna makelaar, om aan zijn onderzoeksplicht te voldoen. Bezopen.

Zeau-steoer | 13-04-10 | 11:21

De aanwezigheid van Antoine Bodar vond ik destijds al erg dubieus.
De kerk & kapitaal connectie.

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 11:19

grote haas | 13-04-10 | 11:06
;

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 11:18

DWDD met jan mulder vind ik altijd geweldig om naar te kijken. Beter dan dat wijf van boer zoekt vrouw ofzo die hele uitzending geen commentaar geeft. Jan trekt ze bek open als hij het niet ergens mee eens is en dat levert soms grappig en beschamende situaties op.

kettingzaag | 13-04-10 | 11:17

Scherp van Prem, en vervelend voor die sympathieke worstelaar.

Einde van de Domheid | 13-04-10 | 11:17

*zacht vloekend volledig gebarsten tegeltje uit de oven haalt en de restanten met een 1-2-3 Daar ga je dan! de vuilemmer inmikt*

widtvoet ® | 13-04-10 | 11:14

Linkse moraalridders zijn de grootste zakkenvullerts..

kippeNeukert | 13-04-10 | 11:13

doe ff normaal.

welsteil | 13-04-10 | 11:12

@60CX | 13-04-10 | 10:11 en widtvoet ® | 13-04-10 | 10:19
Ik heb geen verstand van ralley rijden, dan ga ik toch ook geen race auto kopen en door een woestijn knallen??? Ik weet niks van hersenchirurgie, dan ga ik toch ook niet mijn buurman z’n kop open zagen om een tumor te verwijderen? Waarom dan wel een hypotheek of lening nemen terwijl je geen idee hebt waar je mee bezig bent?

Onderzoeksplicht heet dat.

Chris666 | 13-04-10 | 11:12

Mooi, dan nu allemaal ons geld weghalen bij die nare ING, kijken wat Wouter nog gaag doen.
Kom op, doe het!
We zullen die banken eens leren!

0nt0pic | 13-04-10 | 11:08

VARA-coryfeeen, salonsocialisten, links lullen, rechts vullen: allemaal MIN veel en zum kotzen.

Rest In Privacy | 13-04-10 | 11:07

**Teun van het Tuinpad** 10:10

Ha ha, ik moest lachen om dat 'stoempen'.

grote haas | 13-04-10 | 11:06

neutje-nout neemt veel zijn graf in,.. zelfs zijn bril!,.. Als daar nou een zendertje in zat.

gerardlenorman | 13-04-10 | 11:04

In Nederland hebben we maar drie problemen: overheid, overheid en overheid.
Alle andere knelpunten zijn afgeleiden daarvan.
Zoals bijvoorbeeld Jan Mulder en ING.

Merlot | 13-04-10 | 11:03

widtvoet ® | 13-04-10 | 11:00
Gaan we zeker doen.
*naar oven van widtvoet kijkt en tegel bruin worden ziet*

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 11:03

@ repulse | 13-04-10 | 10:54
Right. En als die aan touwtjes gaan trekken, wordt Dirk’s bankje ineens De Schurk der schurken die om moet vallen.

Fijnstoffer | 13-04-10 | 11:02

Die Mulder deugt sowieso voor geen cent. Stiekemert heeft het achter de ellebogen. Lekker in zijn mooie, donkerblauwe Jaquar naar de DWDD studio de rooie uithangen. Jort Kelder zei toch ook eens: 'Jan je bent gewoon een super rechtse bal. Is niks mis mee, maar dan moet je niet op tv Groen Links aanhangen'.
Misschien wil Mulder Femke neuken? Heleen van Rooyen zei -nadat hij haar op het Boekenbal heel opdringerig vol op de mond had gekust- : 'Mulder stinkt verschrikkelijk uit zijn strot'. Vieze Jan. Ik mot 'm niet.

grote haas | 13-04-10 | 11:02

en wat te denken van onze socialist Wim Kok die al weer vele jaren als commissaris bij de ING interessant zit te doen?

adamsmith | 13-04-10 | 11:01

@vage hond, ga eens gauw het stuk nog een keer doorlezen. Wat heeft de grote van de bank te maken met de percentages?

timmo34 | 13-04-10 | 11:01

vreemd dat men scheringa verwijt geld van z'n bank in z'n hobby's te hebben gestoken. k weet toch ook niet wat rijkman groenink met z'n 23 miljoen afkoopsom en bonus van 1,4 miljoen heb gedaan

De Lopende Hollander | 13-04-10 | 11:01

@Teun van het Tuinpad 10:43

Wanneer je er weer eens bent zeker even gaan buurten bij Gerret (bestiert wat tenten en een pension in Pas de la Casa), wereldgast.

*on topik tegeltje over de waanzin van zelfregulatie, het institutioneel falen van toezichthouders en de farce van een Kifid en haar inhuis ombudsman in de oven gooit*

widtvoet ® | 13-04-10 | 11:00

Tobi | 13-04-10 | 10:58
Welcome.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:59

@ Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:42
Ach ja natuurlijk, iets met De Man. Dank daarvoor

Tobi | 13-04-10 | 10:58

@ brienenoord | 13-04-10 | 10:52
Ja, da’s een feit. Zo is er een tokkie-omroep SBS6, die de mensen doet geloven dat 'mentalisten' (goochelaars, illusionisten) werkelijk bovennatuurlijke gaven hebben. Dat type mensen bedoel ik dus: goedgelovige sukkels die tesamen het substraat vormen waarop corruptie, bedrog en SBS6 welig kunnen tieren; en Jan Mulder uiteraard.

Fijnstoffer | 13-04-10 | 10:58

Idd tijd voor een nieuwe bankrun.

Abugreip | 13-04-10 | 10:56

brienenoord | 13-04-10 | 10:52
Nog wel ja.
Klopt.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:54

Fijnstoffer | 13-04-10 | 10:48
Welke bank je daadwerkelijk neemt is nauwelijks van belang, het cartel van centrale banken is het probleem, de rest van de banken kunnen alleen maar rommelen in de marge's die hun aangeven. Wat dat betreft is het belangrijk om te weten hoe dnb in handen van de staat is gekomen en met welke voorwaarden. Hoe dnb aan de bank of international settlements gekoppeld is, wie de beleidsmakers benoemen(nee dat is niet de staat....)

repulse | 13-04-10 | 10:54

@varkensjuin 10.10
Klopt, maar daar is vakkundig omheen geluld door de comissie de Wit.
De hele financiele wereld is een enorme bubble. Die gaat vanzelf een keer knappen. Dan blijkt voor de babyboomers dat hun pensioen ook opeens foetsie is. Waarschijnlijk mag de next generation er voor opdraaien. Ik verheug me er al enorm op.

Strohond | 13-04-10 | 10:52

Fijnstoffer | 13-04-10 | 10:48
Voorlopig flikt ie het wel met z'n verlopen kop. Kunnen jij en ik nog een puntje aan zuigen.

brienenoord | 13-04-10 | 10:52

Fijnstoffer | 13-04-10 | 10:48
Hoor hoor!

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:50

De meest voorkomende mensen (PvdA-tokkies, D66-stemmers, Jan Modaal, ...) hebben niet eens door dat ze belazerd worden. Ze blijven stemmen op de corruptocraten, ze blijven luisteren naar de leugens vann de msm's, en ze blijven klant van ABN-AMRO/ING/Aegon. In zo'n milieu moet Barbertje DSB hangen. En Jan Mulder pikt z'n graantjes mee. Echt zo'n slap lullende baby-boomert die het verdient de grond ingestampt te worden.

Fijnstoffer | 13-04-10 | 10:48

Rechts oud rose | 13-04-10 | 10:42
Vrouwen mogen het alleen via de TV kijken... geniaal.

mayor_pickwick | 13-04-10 | 10:45

Grootste woekeraar is natuurlijk de belastingdienst.

Het meisje van Yde | 13-04-10 | 10:44

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:40
Als jij het zegt.
Dan is het zo.
Heb daar geen ervaring mee.
;

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:43

Tobi | 13-04-10 | 10:40
Ellen de Man Lapidoth.
Graag gedaan.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:42

Jan Mulder is altijd al fout geweest, heeft vanaf zijn 34ste al een uitkering. En vult zijn zakken met zijn linkse vrienden van P&W, DWDD en studio sport.

Dr Lambiek | 13-04-10 | 10:41

En toch zou het zo moeten zijn dat de banken de zwaarste lasten moeten dragen van de bezuinigingen.
Zij veroorzaken de Crisis. Ruim de rotzooi dan over een paar jaar ook maar op als het weer wat beter gaat. Dat moet ik ook als ik er een puinhoop van maak.

Mike4fun | 13-04-10 | 10:41

azijnseikerT | 13-04-10 | 10:32
Ja. Ik durf het nog veel sterker te vertellen, door dat de huizen prijzen hard aan het kelderen zijn, gaat de waarde van de hypotheek portofolio's van veel banken hard achter uit. Terwijl dat geld dus wel uit staat, hierdoor wordt de credit rating van banken onderling dus weer onder druk gezet. Dus zelfs zonder de slechte hypotheken van de amerikanen zitten we al diep in de problemen. Het gemorrel aan de hypotheek rente aftrek op dit moment is dan dus ook funest. In de zogenaamde hoogconjunctuur onder paars(gecreëerd door de verkeerde wisselkoers gulden/euro) had de hypotheek rente aftrek moeten worden afgeschaft, nu is onze huizenmarkt ook alleen maar 1 grote luchtbel die ieder moment kan barsten.

repulse | 13-04-10 | 10:40

@Teun van het Tuinpad 10:34

Heb er meerdere malen mogen proberen Jan en zijn zoons onder de tafel te drinken maar ondanks dat ik toch werkelijk een geoefend drinkerT ben (subtop Eredivisie) heb ik het nog nooit voor elkaar gekregen als laatste op de kruk te blijven zitten. On-voor-stel-baar wat die kunnen wegtikken (mams kan er ook wat van trouwens). Absolute nr. 1: Gerret.

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:40

Tsja, hoe heette dat Postbankmeisje ook al weer

Tobi | 13-04-10 | 10:40

-weggejorist-

patteks | 13-04-10 | 10:38

-weggejorist-

(soera5:33) | 13-04-10 | 10:37

vagehond | 13-04-10 | 10:20
OK, dan begrijp ik uw reactie. Mij werd ook lang niet alles duidelijk.

Dolle Dries | 13-04-10 | 10:36

DSB zat fout met z'n beleid gericht op woekerpolissen, net als de ABN, ING etc. DSB had daaarnaast ook nog een baas die het spaargeld van zijn klanten in privé-hobby's stak. En alle banken bij elkaar waren schuldig aan het gokken met het spaargeld van hun klanten door het kopen van ondoorzichtige financiële pakketten. Dat dit allemaal de afgelopen 15 jaar binnen de (neoliberale mazen van de) wet gebeurde, maakt het nog niet beter. Dat DSB niet gered werd en ING en ABN wel, komt door de omvang. DSB is door de staat/DNB in zekere zin als voorbeeld gesteld aan alle andere banken. Dat je de ING en ABN niet laat klappen als staat/DNB lijkt me nogal logisch gezien het feit dat dan ongeveer heel (spaar)rekeninghoudend Nederland een probleem heeft.

Veel erger vind ik momenteel dat het lijkt alsof ING en ABN geen snars van deze les(sen) hebben geleerd en langzaam maar zeker weer in de reflex van 'business as usual' komen. Ik wil veel meer horen van stringent beleid gevoerd door toezichthouders van de staat (Zalm e.a. bewindvoerders bij ABN en ING).

Eelcontrast | 13-04-10 | 10:34

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:33
Andorra is goed te doen.
Weet er alles van.
( Jan waarschijnlijk ook )

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:34

@Teun van het Tuinpad 10:27

Zal kijken waK voor je kan betekenen maar reken er beter maar niet mee: wagen zit doorgaans tjokvol op de terugweg. Man wat is het lekker shoppen daar.

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:33

Anders doen we hier ook even een Lakeman.

Canarie | 13-04-10 | 10:33

@repulse | 13-04-10 | 10:27

Ik heb niet zoveel verstand van banken. Maar is door het nationaliseren van de ING de kans aanwezig dat wij in een soort Icesave situatie komen waarbij de slechte leningen, van hypotheken van Amerikanen die de ING heeft overgenomen, ons land enorm gaat raken?

azijnseikerT | 13-04-10 | 10:32

Bij de postbank liet men hypotheekgevers geen akte van cessie tekenen.
Alleen al om die praktijk verdiende de DSB het om om te vallen!
Brusselmans; het nieuwe financieel-morele kompas van +31...

JanVergoor | 13-04-10 | 10:31

Allemaal overgewaaid uit de VS waar legaal stelen de norm is. Wel een enorme peut ellende voor de tokkies die zich lieten naaien. Over dwdd zwijg ik verder. *pvda meuk vervloeken doet*

Stroopdoos | 13-04-10 | 10:31

En hij is gisteren reeds bij Oor geweest.
Da's weer boffen voor der Jan.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:30

Hoor die Prem daar eens gelijk hebben.

mayor_pickwick | 13-04-10 | 10:29

zeg maar jansen | 13-04-10 | 10:28
Uiteraard, ik gaf er maar een draai aan.
Een linkse, dat is.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:29

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:26 OMG, Die ook ja. Maar ik bedoelde die Marc-Marie.

zeg maar jansen | 13-04-10 | 10:28

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:25
2 jerrycannetjes rood graag.
;

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:27

Chris666: Helemaal mee eens. Het wordt tijd dat we elkaar weer eens gaan behandelen als de autonome, zelfstandige en verantwoordelijke volwassenen die we allemaal zijn. Gewoon je eigen verantwoordelijkheid nemen in het leven. Niemand anders doet het voor je.
(Het zijn trouwens altijd 'de anderen' die - schijnbaar - niet voor zichzelf kunnen zorgen.)

Theodoros | 13-04-10 | 10:27

vagehond | 13-04-10 | 10:20
De postbank is vele malen groter, het totaal bedrag wat er zou moeten worden terugbetaald voor de woekerpolisen aan de gedupeerde burgers, zou veel groter zijn als bij de dsb. Denk even heel goed na wat dus de nout heeft gedaan, nout heeft doelbewust er voor gezorgd dat de burger niet schadeloos word gesteld voor het falen van het toezicht van de dnb en de afm. Dnb is officieel van de staat, wij als burgers vormen de staat, nout heeft dus ons als burger en als opdrachtgever een giga groot oor aan genaaid. Nout moet worden vervolgd en de dnb ontmanteld.

repulse | 13-04-10 | 10:27

En ook daarom: afschaffen die hypotheekrenteaftrek. Des te minder domme tokkies kunnen zich een hypotheek veroorloven.

kapotte_stofzuiger | 13-04-10 | 10:27

Zo, zet die maar in je ergernissen top 5 Jan!

Teruggejorist | 13-04-10 | 10:26

zeg maar jansen | 13-04-10 | 10:24
Ik heb ook een hekel aan Rottenberg.
Eens.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:26

Over Mulder gesproken, ben verdomme al weer ruim een jaar niet in Andorra geweest.

*agenda trekt*

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:25

DWDD zie ik liever met Jan Mulder dan met die schreeuwhomo die nooit uit z'n woorden kan komen.

zeg maar jansen | 13-04-10 | 10:24

Zeg als ik een product verkoop waarbij ik na 30 jaar sparen 75.000 euro (pessimistische schatting) krijg en vervolgens blijkt na afloop dat het resultaat nihil (lees o euro) is; waarbij bewust door de verkoper een onjuiste inschatting is gemaakt en bewust getracht is dat te verhullen door overcomplexe productstructuren en of contracten, dan heet dat toch gewoon oplichting? Waarom wordt er eigenlijk geen aangifte van oplichting gedaan?

Fred Janssen | 13-04-10 | 10:23

@HAL 9000 | 13-04-10 | 10:18
Eensch.
Als ze haar waffel maar houdt.

Canarie | 13-04-10 | 10:23

Ik voel een nieuwe Suske en Wiske aankomen; " de Wognumse Woekeraar"

KaiserSoza | 13-04-10 | 10:21

Juf Ellen uit Haarlem natuurlijk. Google away

rotweer | 13-04-10 | 10:20

@Dolle Dries | 13-04-10 | 10:10
Ok, 10 bij de ING, maar van de 47 onderzochte dossiers.
Het is niet door te trekken naar het volledige hypothekenbestand van de ING, laat staan dat het representatief zou zijn voor de werkwijze van de ING.
Bovendien is een groot concern als de ING niet te vergelijken met een one-trick-pony als DSB.
DSB had een EV van 227 miljoen tegenover zo'n 30 miljard bij de ING, dus om dan de staat van 47 dossiers naar het gehele bedrijfsmodel te extrapoleren is een beetje kort door de bocht.
Dus: Nee, ik heb het stuk van Brusselmans niet goed kunnen lezen, omdat het gewoonweg niet goed geschreven is.
Het is niet objectief en slecht onderbouwd.

vagehond | 13-04-10 | 10:20

De woekeraars uit Wognum, had een Suske en Wiske kunnen zijn.

loerelau | 13-04-10 | 10:20

Postbank/ING zijn de grootste naaiers die er bestaan (heb er in ver verleden als loonslaaf gearbeitet). Jammer van Postbank, want dat was een sympathieke bank totdat ze door ING ingelijfd werden.

Ik zit verder niet zo in dat hypotheek-gebeuren maar worden die woekerpolissen niet nog steeds afgesloten of is daar inmiddels een stokje voor gestoken? Ben het verder met Varkensjuin | 13-04-10 | 10:10 eens dat om verdere escalatie te voorkomen van claims DSB vakkundig uit de weg geruimd is. De financiele variant van de moord op Fortuyn, zeg maar.

Jopie2009 | 13-04-10 | 10:19

@Chris666 10:08

Zegt het begrip zorgplicht u wellicht iets?

widtvoet ® | 13-04-10 | 10:19

met die zgn. 'Postbanksnol' zou ik trouwens toch best nog wel eens een beschuitje willen eten Heer Brusselmans!!

HAL 9000 | 13-04-10 | 10:18

Dat Dirkje gewoon genaaid is wisten wij allen toch al langer?

Ergo | 13-04-10 | 10:17

Zo dus we kunnen nu eindelijk definitief concluderen dat dsb daadwerkelijk geslacht is omdat ze een regeling troffen voor de gedupeerden?
Dnb heeft doelbewust de bankrun op dsb gecreëerd, om de overeenkomst tussen scheringa en jelle onderuit te halen aangezien dit een precedent zou scheppen waardoor er nog veel meer banken in de problemen zouden komen. Nout en Wout en Zalm zouden hoofdelijk verantwoordelijk moeten worden gesteld.

repulse | 13-04-10 | 10:17

Blief mit joewn rotpoot'n van oons Jan af jao!

fuckje | 13-04-10 | 10:17

Het is fijn dat een onderzoek weer juist die uitkomst heeft die iedere hardwerkende Nederlander op een bierviltje kan schrijven.

superlama | 13-04-10 | 10:16

Klink je een link aan, zie je die Halina weer.
Kunnen ze die niet permanent in een blauw pak stoppen ?
Dankoewel.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:15

Wim-Lex | 13-04-10 | 10:10
heeft u het verhaal wel goed gelezen?
het gaat om percentages, dus niet enkel absolute aantallen.
het lijkt me ook niet dat de rente het probleem is maar eerder het grote bedrag dat is geleend,

Robert Irving III | 13-04-10 | 10:14

Jan Mulder is en blijft een held, al is het alleen maar omdat het Grunninger is :-D

ServerGenius | 13-04-10 | 10:13

Er is geen significant verschil tussen de proporties, aangezien het dus uit een steek proef komt - kan het verschil puur door toeval zijn ontstaan. Ik ga er dus vanuit dat er geen verschil is tussen postbank an DSB.
nl.wikipedia.org/wiki/Significantie

Writhen | 13-04-10 | 10:11

Chris666 | 13-04-10 | 10:08
Misschien wel eens bedacht dat er mensen zijn met minder capaciteiten als jij, die het allemaal niet zo goed begrijpen, en dus niet verder kijken?

60CX | 13-04-10 | 10:11

Jan Mulder. Een ijdeltuit met te veel vrije tijd.

Arts zonder grenzen | 13-04-10 | 10:11

DSB is niet omgevallen door overcreditering, maar door een ongelukkige uitspraak van Dirk Scheringa in de volkskrant, nml. dit zinnetje:
"U bent beschikbaar?
‘Ik ben beschikbaar. Ik wil die kar wel twaalf maanden trekken. Als gevolmachtigd crisisminister op financieel gebied. Om dit op te lossen. Dan denk ik dat de crisis veel korter duurt. Daarna ga ik weer naar mijn baan hier in Wognum"
zie www.volkskrant.nl/economie/article1157...
deze uitspraak heeft zoveel kwaad bloed gezet bij Wouter Bos (herinnert u hem nog ??) dat het binnen een half jaar met Dirkje gedaan was.
En deze wijsheid heeft De Literator echt van insiders !!!

De Literator | 13-04-10 | 10:11

Lijkt me logisch... DSB had maar 34 klanten in totaal. Postbank heeft volgens mij iets van 9 lopende miljoen rekeningen. Wet van de grote aantallen.

Trouwens, of je nou bij Postbank of DSB een hypo afsluit; je bent er zelf met je stomme kop ingetrapt. Moet je maar een beetje rondshoppen voor de laagste rente.

Wim-Lex | 13-04-10 | 10:10

Daarom vreet ik nooit HAK. Door die geile Martine Bijl

Klukkluk | 13-04-10 | 10:10

Dit is dan ook de reden waarom de DSB nooit gered is. Scheringa wilde schuld gaan bekennen en schadeloosstellen. De andere financiele instellingen waren net zo fout of mogelijk nog fouter. Die zouden dan ook schuld moeten bekennen en voor miljarden het schip in gaan.
Dus op het moment dat het fout ging bij de DSB heeft men netjes afgewacht en toegkeken. Was een prima bliksemafleider.
Scheringa wilde de grote brave leider uit gaan hangen. En dat had hij niet moeten doen.

Varkensjuin | 13-04-10 | 10:10

Het wachten is op de eerste Tokkie die Jan een paar stoempen voor zijn kop geeft en zegt:
"Giroblauw pas bij jou"

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:10

vagehond | 13-04-10 | 10:06
Heeft u überhaupt het door Brusselmans geschrevene gelezen?

Dolle Dries | 13-04-10 | 10:10

Èn toch gun ik het Jan Mulder.

ChillBill | 13-04-10 | 10:09

Jan verdient misschien wel meer dan Matthijs..

brienenoord | 13-04-10 | 10:09

Zo is het, en niet anders. Links lullen, rechts zakken vullen. Tell me something new.

60CX | 13-04-10 | 10:09

alles leuk en aardig hoor, maar je bent er als consument toch potverdorie ZELF bij??? Dus ga elkaar nu niet aanpraten dat het aan de bank ligt. Als je geld moet hebben dan vraag je toch verschillende offerte's, win je informatie in en maak je op basis daarvan een goede keuze?

Je kunt niet alle schuld maar bij de banken leggen... Banken zijn geen grotere klootzakken dan elke andere instantie die geld probeert te "verdienen".

Chris666 | 13-04-10 | 10:08

Jaja de schandalen zullen blijven komen totdat we al die kut banken alsnog failiet laten gaan.

Kets22 | 13-04-10 | 10:08

LOL @ " de seksueel misbruik wegzalvende brommerpoot Antoine Bodar"

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:07

Dat is duidelijke taal.
Ik vind toch al dat Jan Mulder de laatste tijd vervelende trekjes vertoont.
Vraag mij af of dat door de leeftijd komt.
Jan ga lekker wat anders doen zou ik zeggen.

Mike4fun | 13-04-10 | 10:07

Ik denk dat de absolute getallen wel een ander verhaal vertellen.
5 dossiers bij de ING tegenover 5 dossier bij de DSB?
Kijk dan ook naar de grootte van de bank.

vagehond | 13-04-10 | 10:06

Vara -- DWDD -- Jan Mulder -- Postbank -- ING -- Wouter Bos -- Vara.
*aluhoedje gaat vouwen.

kapotte_stofzuiger | 13-04-10 | 10:06

Jan Mulder is een karikatuur van zichzelf geworden. (net als Freek)

azijnseikerT | 13-04-10 | 10:05

Babyboomert.

Nee dus! | 13-04-10 | 10:05

Jan is een ouwe steeldief.
Op een scooter, dat dan weer wel.
Ga eens gauw een bontkraag kopen Jan !
En snel.

Teun van het Tuinpad | 13-04-10 | 10:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland