Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-docent laat klas Wilders bashen

droeftoeter.jpgAltijd lachen met die opiniemakers van het VARA-linksblog Joop.nl. Als bezoeker kritiek hebben op de artikelen mag niet (daar zit chef censuur Jeroen Mirck namelijk 'niet op te wachten'), maar de eigen huiscolumnisten mogen ongeremd los gaan. Neem nou zo'n Bas Huijbers. Bas is docent maatschappijleer in Amsterdam en op De Joop meldt hij dat zijn recente plan voor een anti-Wilders campagne op YouTube helaas heeft moeten afblazen. Jazeker, Bas was serieus van plan om samen met zijn leerlingen een tweetal clipjes te maken om zo een helder anti-Geert geluid naar buiten toe te communiceren. Want "Mijn leerlingen en ik wilden een tegengeluid geven tegen Wilders met zijn Islam hetze. (...) Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet." aldus Bas. De reden voor het afblazen is overigens niet het feit dat Bas bij nader inzien toch vindt dat een docent maatschappijleer objectief en politiek neutraal moet zijn, maar hij twijfelt simpelweg aan de effectiviteit van zo'n filmpje. Tja. Huijbers is naast leraar ook PvdA-bestuurslid dus wat verwacht je van zo'n man... Wat zou het IJburg College er eigenlijk van vinden dat een van hun docenten onschuldige scholieren voor zijn politieke karretje probeert te spannen? Hallo directie, doe 'es reageren!

Reaguursels

Inloggen

'Waarom zijn er eigenlijk zo weinig rechtsgeorienteerde (maatschappij)leraren?"
Omdat rechtsgeorienteerden meestal niet hoog genoeg opgeleid zijn.

Overigens, Wilders objectief bashen kan om dezelfde reden als Pim Fortuijn objectief bashen, de man is geen politicus maar een bullshit verkoper (andere soort bullshit) - met wat voor de camera brullen komen ze ver in de peilingen maar uiteindelijk heeft deze man nog nooit iets uitgevoerd dan een Movie Maker filmpje op Youtube slingeren en een ministersalaris trekken, hoeveel van je problemen heeft hij al opgelost?
Ah, maar natuurlijk, het zijn de *anderen* die hem belemmerden, toch? Het is altijd de schuld van een ander.
Overigens is Wilders wel fail omdat hij hier stopt, Fortuijn had tenminste nog een politiek agenda - uiteraard volslagen ongerelateerd aan wat hij brulde, want als hij dat in zijn verkooppraatje zou mengen kreeg hij nul stemmen (begin van dienstplicht en een einde aan kinderbijstand, anyone?)

Pax | 31-03-10 | 22:48


Wel een leuke vraag:
'Waarom zijn er eigenlijk zo weinig rechtsgeorienteerde (maatschappij)leraren?'

Heerlijk topikje.
En GS heeft ook zo zn eigen reflexen lees ik.

hoezodat | 31-03-10 | 09:34

Bas is cool! En kan top les geven!

Lorenzo3849 | 30-03-10 | 22:58

En leraar bashen omdat hij alleen zijn mening geeft?
Jullie zijn zielig.
@Mutsaerts.
Waarom zou de directie van onze school een top leraar ontslaan?
Weet je eigenlijk wel over wie je het hebt?
Of is dit weer zoiets stereotypisch?
Bas is ook gewoon een mens en heeft daarmee ook rechten.
Vrijheid van meningsuiting hoort daar ook bij.
Net als Wilders met zijn mislukte poging om de Islam te beledigen.
En je weet niets, ik herhaal "NIETS" over onze klas.
Je praat over onze klas alsof we een stelletje mongolen zijn.
WIj hebben ook onze eigen meningen.
Het wordt tijd voor een reality check.

yourmom | 30-03-10 | 21:51

oke,
wat is dit nou weer,
een beetje lopen bevooroordelen over iemand
die jullie niet eens kennen ?
wat een slappehap !
Zijn jullie ooit in onze lessen geweest?
nou k geloof het niet hé !?
Bas, is een geweldige docent, jullie denken wel ; Oh die tegen wilders dus zegt ook alleen maar slechte dingen over wilder in zijn lessen,
nou kan dat asjeblieft op houden !
Echt totaaaaale onzin
Bas leert ons van alle politieke partijen wat !

GEWOON STOPPEN MET VOOROORDELEN OVER BAS !

julia--x | 30-03-10 | 20:46

Geen idee waarom jullie denken dat een leraar neutraal moet zijn. Ik stem PVV en geef Maatschappijleer. Ik kan daar best voor uitkomen in de klas. Leerlingen zijn niet dom en achterlijk! Sommige ouders daarentegen....

StepByStep | 30-03-10 | 19:20

Dat hij van de pvda was had er niet bij hoeven worden gezet, 'Amsterdam' en 'leraar' zeggen al genoeg...

brrr

Soeted | 30-03-10 | 13:21

Het zijn ook een stel zielepoten ook he, maar wel top die kop!

Ik vraag me wel eens af waarom mensen op de PvdA stemmen. Is het misschien compensatiegedrag omdat ouders/familie fout zaten in de oorlog. Bang misschien voor die grote boze buitenwereld en geen vertrouwen in de Nederlandse burgers.

Denk dat laatste, maar dan wordt het tijd voor een coup, want dan zitten ze er niet voor ons :-)...stelletje prutsers zijn het!

Snavel | 30-03-10 | 12:41

De beste anti-reclame voor Wilders is Wilders zélf. Niks aan doen, komt helemaal goed.

Xinicus | 30-03-10 | 09:59

Als docent moet je sowieso nooit politieke kleur bekennen.

Raptor | 30-03-10 | 05:47

-weggejorist-

yeay | 30-03-10 | 01:51

Vraag voor het maatschappijleeruurtje;
Waarom gelden de 7 zetels van D'66 ( gescoord in 1967)als Triomf van de Democratie en
de 9 zetels van de P.V.V.( gescoord in 2006) als resultaat van vuig Populisme?

noly | 30-03-10 | 01:11

Maatschappijleraar, per definitie zo links als de pest. Wekt dat nog verbazing op?

natte krant | 30-03-10 | 00:48

Ik had vroeger op de middelbare school een leraar geschiedenis. Ik vond het een goede leraar en heb nooit iets van zijn politieke kleur gemerkt. Hij is wel ontslagen omdat hij extreem-rechtse sympathieën zou hebben gehad. Als ze hadden gezegd dat hij extreem-PVDA'ert was geweest dan had ik het ook gelooft. Hoewel hij dan waarschijnlijk wel had lopen drammen tijdens het doceren.

Max Stirner | 30-03-10 | 00:33

@bloemis | 29-03-10 | 23:30
Bij de Europese verkiezingen haalde Wilders in Amsterdam 12,5 procent.
In wijken met veel islamieten zoals Slotervaart was het zelfs 25 procent.
In het Centrum ben ik de enige PVV-stemmert. Dat dan wel weer.

Lewinsky | 29-03-10 | 23:48

Grappig dat stukje met die hond op het bord tekenen! Ik ga het eens proberen.

Nifelheim | 29-03-10 | 23:40

Haaaah, GS is lekker los. Wat verwacht je nou. In Amsterdam heeft Wilders helemaal geen aanhang en weten mensen, ja zelfs scholieren, waar ze over praten. Dat er een aantal provincialen menen dat het allemaal bagger en ellende is in de grote steden en daaarom Wilders willen stemmen, daar kun je je inderdaad zorgen om maken. Maar er zijn dus geen filmpjes gekomen, omdat je dan alleen maar GS en www.pvv in de kaart speelt. Maar toch gaat GS weer los. Ach, GS is zoooooo 2008.

bloemis | 29-03-10 | 23:30

What the freaking fuck is nieuw dan. Ik zat op een school circa 25 jaar geleden die men nu een soort progressieve MAVO zou noemen. Wij moesten mee op schoolreisje naar Amsterdam om tegen de kruisraketten te protesteren. Net als het niet dragen van een hoofddoek in sommige kringen was je al snel een paria als je niet meeging protesteren in onze toen al heerlijke PVDA hoofdstad. Raad een wie persona non grata was geworden! Trouwens wel een schande dat het nog steeds gebeurt maar wat verwacht je dan van die slangen bij de P van de kAnsarmen.

Michael Vail | 29-03-10 | 22:30

Wanneer laat de PvdA nu eens zijn ware gezicht zien, en veranderen ze hun naam in "Partij van de Allochtonen"? Arbeiders stemmen allang niet meer op deze partij.
Het is ook geen Partij van de Aanpak; criminaliteit wordt immers niet door hen aangepakt; het enige dat ze aanpakken is Geert Wilders. Figuren zoals die Bas denken echt dat Wilders het probleem is, en dat er zonder hem geen "onderbuik-gevoelens" meer in Nederland zouden bestaan. Hoe naïef kun je zijn ?

wise-guy | 29-03-10 | 22:10

Wij krijgen op school ook erg links maatschappijleer. Ben benieuwd wat voor cijfer ik voor een rechts werkstuk krijg..

811 | 29-03-10 | 21:54

"Website likt Wilders' reedt"

Baculum | 29-03-10 | 21:21

kanaltijd | 29-03-10 | 17:54
Die heb ik onlangs gezien. Hoezo?

my anal pony | 29-03-10 | 21:11

Huh? Leraar? Of haatzaaiert?

BarneyBoner | 29-03-10 | 20:59

Waar zijn de kudo's voor Kustaw Bessems die eea gister op Twitter keurig op een rijtje gezet heeft?

waskuip-admiraal | 29-03-10 | 20:41

Of hij kan er gewoon niet tegen dat er in 1 keer reacties zijn op z'n site. kijk eens hoeveel reacties deze ma krijgt op de rest van zijn blogs.

blackgear | 29-03-10 | 20:40

Ben heel benieuwd of er iemand in die klas geweigerd heeft mee te werken, en hoe daar op gereageerd werd. doet me bijna een beetje denken aan 70 jaar geleden.

blackgear | 29-03-10 | 20:34

@-=PyP=- | 29-03-10 | 20:14
Omdat de maatschappij niet is wat híj voorstaat, lullo.

stekelige | 29-03-10 | 20:17

Waarom moet een leraar maatschappijleer neutraal zijn dan? Een standpunt innemen zorgt juist voor discussie wat belangrijk is in een les maatschappijleer. Dus ik vind het niet zo schokkend.

-=PyP=- | 29-03-10 | 20:14

Bas Huijbers "Mijn leerlingen en ik wilden een tegengeluid geven tegen Wilders met zijn Islam hetze. (...) Mutsaerts | 29-03-10 | 14:20 |
Deze man kan beter een werkshop houden met zijn leerlingen... iederedag blazen Moslimbroeders in grote getalen elkaar op waarbij vele onschuldige slachtoffers vallen waarook ter wereld, hoe kunnen wij als klas deze barbaren op andere gedachten brengen om hiermee te stoppen, misschien ook wel zinnig om Moslimorganisaties en Imams te benaderen en vragen waarom deze niet openlijk van dit barbaarsegeweld afstand wensen te nemen!
Dan is Wilders met de film Fitna niet het probleem, deze benoemd alleen de bovenstaande feiten.

ONS | 29-03-10 | 20:10

Als Joop.nl een VARA linksblog is, betekent dat dan dat GeenStijl een Telegraaf rechtsblog is?

Navar0x | 29-03-10 | 20:10

en juist deze meneer heeft zijn mond vol over segregatie.

Baron de laclou | 29-03-10 | 20:04

Deze meneer staat in ieder geval nog voor de klas waar ook dit soort kansenkindjes les van hem krijgen waardoor hij in ieder geval iets probeert te doen om hun een kans te geven. Hij ziet ze dus iedere dag en weet dat de soep niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend door de heer Wilders. Ik zie de gemiddelde reaguurder alleen maar zeiken. Ik weet uit de (gemengde) klassen waar ik voor sta dat de meeste leerlingen fel anti-wilders zijn. Ze zien het al voor zich dat hun vriendjes/vriendinnetjes straks het land uit worden gezet (wat de reden ook mag zijn!)

deministerpresident | 29-03-10 | 20:00

Het stukje tekst op www.geenstijl.nl/archives/images/kwets... geeft een vrij kansloos beeld van een onderbetaalde docent maatschappijleer in een persoonlijkheidscrisis, waar ik overigens alle partijen behalve PVV van verdenkt.

- Gun die mensen toch ook eens wat waardering.
Q Maar ehhh, ze doen er zelf geen moeite voor om waardering te krijgen.
A Doe toch maar...

Niederlande: communistisch (www.vrijspreker.nl/wp/2010/03/partij-v...)
Onderaan staan alle partijen die de revue hebben gepasseerd...

Wat is het mooi hier | 29-03-10 | 19:56


@
Schoorsteenveger | 29-03-10 | 19:42
Zie ook mijn comments bij Asscher.

stekelige | 29-03-10 | 19:44

stekelige | 29-03-10 | 19:39
Maatschappijleer > maatschappijkritiek > links. Dat is nog steeds het sjabloon, terwijl links inmiddels niet maatschappijkritisch meer is.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 19:42

Ik heb op de basisschool een keer geweigerd, toen ze ons probeerden te dwingen om posters tegen dierproeven te maken. Ach ja.
Ze zeggen dat als je nooit links bent geweest, je dan geen hart hebt. Tja.

Septimus | 29-03-10 | 19:41

Ze worden erop geselecteerd.

stekelige | 29-03-10 | 19:40

anti020front | 29-03-10 | 19:32
Omdat deze moordenaar, oorlogshitser en kinderverkrachter toevallig als profeet wordt aanbeden en verheerlijkt binnen een geloof dat het tot wereldgodsdienst heeft geschopt en wereldgodsdiensten om een veelheid van redenen met fluwelen handschoenen worden aangepakt. Daarom.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 19:40

Mág je als leraar maatschappijleer objectief zijn en/of een ander geluid laten horen dan links? Ik vrees dat je door je collega's 't leven behoorlijk zuur wordt gemaakt. Als je een ander lied zingt dan 't linkse, krijg je gelijk de zak wegens 'incompabilté d'humeur'. Onderwijs.....? laat me niet lachen.

stekelige | 29-03-10 | 19:39

Een linkse leraar maatschappijleer. Je verzint het niet.

Parsons | 29-03-10 | 19:34

Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom ik moordenaar Mohammed geen moordenaar zou mogen noemen? Of waarom ik oorlogshitser Mohammed geen oorlogshitser zou mogen noemen? Of kinderverkrachter Mohammed dan wel Kaj Mallo geen Mohammed dan wel Kaj Mallo mag noemen?

anti020front | 29-03-10 | 19:32

Kudtkip | 29-03-10 | 18:47
Mooi, betoverend en inspirerend, is dat hetzelfde als goed? Wat mooi is hoeft niet goed te zijn, wat betoverend is hoeft niet goed te zijn, wat inspirerend is hoeft niet goed te zijn. En omgekeerd. Wat volgens een bepaalde leer goed is hoeft niet mooi, niet betoverend en niet inspirerend te zijn. Wat goed is en wat slecht wordt bepaald door een ethisch systeem, een stelsel van normen en waarden, en dat stelsel heeft -gelukkig- geen claim op wat mooi, betoverend of inspirerend is.
Als onze Bas alleen al in staat zou zijn om de eventuele betovering van Wilders beweging op gelijke wijze te behandelen als de betovering van Cohen, dan zijn we al een heel eind op weg.
Ik heb wel een beetje met lieden als Bas te doen. Maatschappijleer, wat een vak. Naast geschiedenis het vak bij uitstek dat bol staat van normativiteit. Trekt ook precies het verkeerde volk aan, namelijk wereldverbeteraars die te weinig talent hebben om echt aan het verbeteren te slaan.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 19:32

Mirck weer eens zelf het zoveelste graf gegraven? LOL!

Mirakel | 29-03-10 | 19:18

Deze leerkracht ontneemt zijn leerlingen het recht om zelf een eigen mening te vormen. Zij dienen hun eigen pad te volgen, niet wat deze socialistische propagandist wenselijk vindt. FAIL!

PG4161 | 29-03-10 | 19:12

Oh en verder zijn hoofddoekjes gewoon cliche hollandsche bejaarden he.
In de jaren tachtig wist je bij hoofddoekje direct dat je er om heen moest navigeren,die oudjes lopen niet zo snel.

Beëlzebul | 29-03-10 | 19:01

Wat een onzin over hoofddoekjes,het zijn de boerka's en bivakmutsen waar de m16'onder schuilgaan tegenwoordig.
IF=geen sneeuw/hete middeleeuwse zandbak THEN=boerka/bivakmuts stront aan den knikkert!!

Beëlzebul | 29-03-10 | 18:59

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 17:58
Op zoek naar het goede (mooie, betoverende, inspirerende etc.) in den mensch, daar is niks mis mee. Het is te vinden namelijk!
Echter, en goed gezien, deze docent schat het onderscheidend vermogen van zijn leerlingen te hoog in. Op meerdere manieren.

Door te acteren ipv. te debatteren en ook nog eens buiten de klas óver zijn klas en lessen niet neutraal te spreken. Die leerlingen en ouders hebben ook internet en kunnen zo nog even bij lezen welke methodes hij allemaal uitprobeert. Dat youtube-filmpje is nu min of meer toch gemaakt...
Doceren met flair juich ik toe, empirisch ook nog, maar dan wel vanuit kennis, van de stof én het niveau van je leergroepen.

Chiant | 29-03-10 | 18:14
Heel scherp inderdaad. Ik herhaal 'm, voor de duidelijkheid:

"Dus als er geacteerd wordt tijdens maatschappijleer mag de hoofddoek af?"

Kudtkip | 29-03-10 | 18:47

@ kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 14:25 - Nietes! Alleen docenten maatschappijleer zijn allemaal lid van de PvdA.

huisregelneef | 29-03-10 | 18:41

Hij zou dus een goede minster van Propaganda kunnen worden, wanneer de Partij van de Arabieren de grootste wordt....

Prof. Enskedeee | 29-03-10 | 18:32

@de kudtkrantenjongen | 29-03-10 | 18:17
Petite Chiante komt ook welhaast dagelijks thuis met verhalen over leraren (Duits, Beeldende Vorming, Geschiedenis, Nederlands) die van Wilders-bashen nagenoeg een dagtaak maken. Diezelfde lieden komen er ook openlijk voor uit dat de partij van kereltje Pechtold de waarheid en het morele gelijk in pacht heeft. Niets nieuws onder de zon dus sedert de jaren 80.
Wat ze alleen vergeten is dat de hedendaagse jeugd zich niet meer alles op de mouw laat spelden door een docent die voor de klas staat. Voorheen kon dat nog, toen de internets hun tere zieltjes nog niet konden bevuilen en de couranten en televee nog gedomineerd werden door geïndoctrineerde linksdragende journalisten.

Chiant | 29-03-10 | 18:25

Mijn docente Nederlands doet anders ook aan Wilders bashen in de les. Is helemaal niet zo bijzonder hoor.

de kudtkrantenjongen | 29-03-10 | 18:17

Alle waardevolle en minder waardevolle reaguursels hierboven ten spijt: de reactie van ene @Ron de Boer @12:29 onder het Joop!-artikel van Bas Huijbers dekt volledig en op treffende wijze de lading.

Chiant | 29-03-10 | 18:14

Morgen krijgen jullie van mij het het rekeningnummer van de BvB.

Bril voor Bassie gaat er vanuit binnen een maand voldoende donaties binnen
te krijgen voor een bril op sterkte.

basweetutwel | 29-03-10 | 18:14

laat die oetlul eens bij mij langs komen dan leg ik hem in 10 minuten even iets uit
zoat hij direkt ontslag gaat nemen bij zijn baas en zich spontaan bij wilders gaat aanmelden

harob | 29-03-10 | 18:11

@ ChillBill | 29-03-10 | 14:25,

Tja.. maar zet ze dan op een vak als Wiskunde.
Kan het wellicht minder kwaad.

basweetutwel | 29-03-10 | 18:05

Ariel | 29-03-10 | 16:57
Je bedoelt dat de nazi-trekjes nu niet meer te missen zijn. Ze waren er altijd al, geloof me...

Aktivist | 29-03-10 | 18:00

Kudtkip | 29-03-10 | 17:04
Hij laat zich kennen. Na zijn verhaal smeekt hij om goedkeuring, bevestiging, een schouderklopje. "Kan ik dat maken?" Wat zijn leerlingen meekrijgen is de twijfel van een linksdraaiende maatschappijleraar die er zo ontzettend veel behoefte aan heeft om een goed mens te zijn maar elke avond met twijfel zijn bed instapt maar na een natte droom over een prettige wereld die mede door hem is vormgegeven weer fris en monter richting het schoolgebouw gaat.
Die jongen komt nooit verder en zal tot aan zijn pensioen, als hij al niet eerder doordraait, blijven zweven tussen hoop en vrees, steeds maar weer op zoek naar het goede in de mens. Die jongen zal nooit in staat zijn om zijn leerlingen echt intellectueel uit te dagen en aan het denken te krijgen. Dat heeft hij geprobeerd, zo vertelt hij, maar dat heeft hij opgegeven. Die leerlingen zijn nog niet toe aan het vergelijken van normen, van idealen, van wereldbeelden, hun hersentjes zijn er nog niet rijp voor, zo weet hij, dus dan maar eenzijdig zijn en hard hopen dat die jonge mensen hun eigen lijn leren volgen.
HJij heeft opgegeven om zelf na te denken, dat is zijn probleem.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 17:58

ik moet zeggen dat ik het idee best grappig vind. Gewoon ophef aansturen over een filmpje dat gemaakt is, nou vind ik best grappig. Je gaat je afvragen hoeveel mensen naar dat filmpje gaan kijken natuurlijk, en dat zal wel nihil zijn...

trouwens over alle reaguurders die zeggen: leerlingen voor hun karretje spannen.. Ik denk niet helemaal dat je het snapt.

@my anal pony
rofl, doe es fitna kijken?

kanaltijd | 29-03-10 | 17:54

Mijn docent maatschappijleer is ook wel heel erg duidelijk anti-liberaal en anti-PVV

dennis123 | 29-03-10 | 17:53

Zielig wanneer je op zo'n manier je zogenaamde gelijk wil halen als zogenaamde leraar.

patat - generatie | 29-03-10 | 17:49

Hij zegt "Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet."
Bij deze nodig ik die oetlul uit om eens een paaar avonden voor mijn deur te komen kijken en wellicht dat hij het dan werl snapt.Ik snap de islam waar wilders het over heeft helaas maar al te goed.en de goeie islam aanhangers heb ook ik niks tegen.

huppeltrutje | 29-03-10 | 17:47

Deze smerige vorm van indoctrinatie komt bijna altijd van linkse kant.
De meeste pubers houden zich trouwens nauwelijks bezig met politiek, dat komt vaak pas later. Dan zie je dat ze eerst een tijdje fanatiek links zijn (mede dankzij de linkse propaganda op scholen), maar als ze 20 jaar later hard moeten werken en een eigen bedrijf hebben, dringt de waarheid tot hen door. En dan beseffen ze dat er op een slinkse manier misbruik is gemaakt van het feit dat ze vroeger jong & beinvloedbaar waren.

my anal pony | 29-03-10 | 17:45

Heerlijk die pvda' ers .... altijd overtuigd van eigen gelijk en kunnen..

Kwatz | 29-03-10 | 17:42

Fuck al die linkse mensch

Martje1 | 29-03-10 | 17:10

Oja, en meneer doet nu wel laf over toch maar geen youtube maken met leerlingen, maar lees deze quote:
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/pol...

"En tot slot brand ik Wilders nog even af met zijn gezeur over de islamisering van Nederland. Kom toch op! In Nederland leven 16,5 miljoen mensen, waarvan 1 miljoen moslims. Hoe wil die 6 procent dan heel Nederland islamitisch maken?"

Bas, tip: bestudeer eens de maatschappij. Ja, van heel Europa, waar je zo voor bent.
Laat in het bijzonder de mohammedaanse invloeden je aandacht vragen. De gewenste uitzonderingen wat betreft gescheiden inburgering, aparte scholen, islamitisch bankieren (liefst de exclusieve halal-hypotheek), taalbehoud uit land herkomst of voorouders (Turks in Duitsland), en zo verder.
Succes!

Kudtkip | 29-03-10 | 17:04

Wel geinig hoe links steeds meer nazi trekjes begint te krijgen.

Ariel | 29-03-10 | 16:57

ik ben samen met deze man tegen segregatie. (art 23 afschaffen dus!)
dat gelul over een niet gemaakt filmpie vind ik niet interessant.

KPA | 29-03-10 | 16:55

Ik stap wat later in, maar deze docent houdt dus wel van een experimentje:

"Daarna probeerde ik tijdens het doceren de verschillende waarden zo goed en zo eerlijk mogelijk naast elkaar te zetten. Dit deed ik door de verschillende waarden naast elkaar te doceren, maar ook door de leerlingen te prikkelen, onjuistheden te vertellen en typetjes te spelen die mijn waarden ontkrachtten."

En die methode werkte dus niet, omdat, zoals gelukkig zelf bemerkt, de leerlingen nog niet het referentiekader hebben om gedegen onderscheid te maken.
Leraar maatschappijleer, typetjes spelen... had die niet beter naar het lokale amateurtheater kunnen gaan?

Kudtkip | 29-03-10 | 16:52

*vingers in oren: lalalalalalalalalalalalalalalalalalaallalaaa...
Ik erken die Bas Huijbers hetze niet!
halalalalalalalalaalalalal.

OomAgentFactcheck. | 29-03-10 | 16:49

Is de man zijn goed recht natuurlijk.. ieder zijn mening. Persoonlijk zou ik het wel tof hebben gevonden want ik moet die blonde joker ook niet.

OpperRanger | 29-03-10 | 16:43

Als aanvulling op mijn verhaal. Het anti-terrorisme beleid wordt misbruikt om de jeugd te programmeren om hun onnadenkenend te volgen en dit gebeurd ten koste van waar het beleid over zou MOETEN gaan. De zakkenwassers vinden hun eigen hachje belangrijker dan de veiligheid en leefbaarheid van ons land en veeeel belangrijker dan ons geluk.

djaxefield | 29-03-10 | 16:42

[Aluhoedje op] CDA en PvdA kweken stemmers voor de toekomst. Early advantage noemen ze dat.

Sliptong | 29-03-10 | 16:36

Mijn docent Maatschappijleer was een PSP'er, rookte shag (in de klas !) en reed in een met hand zwartgeverfde Saab 96. Nothing's changed, really.

fart majeur | 29-03-10 | 16:34

@Marcus Porcius Cato | 29-03-10 | 16:14
Hans Janmaat dus

jeph | 29-03-10 | 16:31

Lees dit TNO rapport eens! www.nuansa.nl/uploads/Lu/aU/LuaUO-UcEo...
Er wordt opgeroepen tot meer aandacht voor tegengaan van radicalisering naar echts, maar niemand praat over radicalisering naar links wat net zo erg is. Wat er gebeurd in dit land bij ontwerp van de PvdA en CDA is het bewust programmeren van leerlingen in een richting waarin zij denken te strijden voor een betere wereld maar intussen worden gevormd tot makkelijk te leiden volk, daarbij is ook het bewust dommer maken van de leerlingen onderdeel van hun aanpak. Dit is allemaal gepland en bewust neergezet, de verloedering van het onderwijs is geen toevalstreffer door domme beslisisngen maar bewust ontworpen en uitgevoerd door uiterst goed geinformeerde en intelligentie klootzakken die hun machtspositie willen verstevigen. Duzzz

Heel ander onderwerp, de PvdA dankt haar succes aan Wilders. Omdat Geert zo'n harde focus legt op discriminerende uitspraken trekt de PvdA massaal alle allochtonen en gunstiggezinden naar zich toe, dat plus alle mensen die perse links willen omdat Geert ook duidelijk aangeeft te weigeren om met links samen te werken. Daar komen dan ook mijn grootste kritiek punten, enerzijds laat hij zich afleiden van de sterke punten in zijn verhaal door teveel te focussen op het shokkeren en anderzijds stelt hij zich opeen manier op dat niemand met hem kan/wil samenwerken. Als hij bepaalde zaken wat meer de focus op de inhoud van zijn verhaal zou richten en het discriminerende element eruit zou halen en beter zou kunnen samenwerken zouden er minder tegenstemmers zijn bij de PvdA en zou hij minder stemmers verliezen aan de VVD.

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet rechts of links, ik vind die politici allemaal een stelletje randdebielen bij elkaar.

djaxefield | 29-03-10 | 16:29

Volgende rondje pvda bashen, begint een beetje te vervelen. Next.

60CX | 29-03-10 | 16:28

Bassie, kan je het nu nog steeds niet alleen? Sukkel!

Pfft | 29-03-10 | 16:26

"Die Wilders" demoniseren totdat de dood erop volgt. Waat je nog Pim ?

Recht(s) Overeind | 29-03-10 | 16:24

Dit is niets nieuws. Dat gebeurt al jaren in het onderwijs door leerkrachten. Dat begint al op de basisschool dan worden kinderen al door de leerkracht verteld dat politieke partij zus of zo een hele goede partij is. Dat kinderen dan thuis komen en hun ouders de haren recht overeind gaan staan vinden onderwijskrachten onbelangrijk.
Deze man moet onmiddelijk ontslagen worden. Politieke voorkeur is iets dat thuis moet worden bepaald en niet door een onderwijzer.

Pappie | 29-03-10 | 16:23

GAAAAAAP,..
pvda wint mutseart verliest ,.. doorlopen allemaal!

Roadie68 | 29-03-10 | 16:20

Vanhetgoor +1

Munitie | 29-03-10 | 16:20

@ Zo jammer! | 29-03-10 | 16:15
Dat zijn uw woorden. Ik stel wel vast dat ze erg creatief zijn en veel gevoel hebben voor de laatste modetrends.

Marcus Porcius Cato | 29-03-10 | 16:19

Het was een beetje dom van deze leraar want elk filmpje tegen Wilders maakt Wilders sterker. Kijk maar naar GS. Bij elke anti-PvdA reactie komen er weer zetels bij voor de PvdA. Zo werkt dat in eigenwijs Nederland.

leverworst | 29-03-10 | 16:16

Marcus Porcius Cato | 29-03-10 | 16:14
Homo's zijn ook een genetisch manco.

Zo jammer! | 29-03-10 | 16:15

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een maatschappijlera(a)r(es) die rechts is. Het zijn toch per definitie Linksch menschen ? Het is ongeveer hetzelfde als vragen of een modeontwerper homo is. Je zit in het onderwijs en je geeft maatschappijleer.... ja, dan is je leven wel een succesverhaal. Maar nog even een tip voor dhr. Huijbers: zeg Bas, kun je in je les ook eens ingaan op de wellicht zeer voor de hand liggende vraag welke partij het bewind voerde en nog steeds voert in de steden die inmiddels door jarenlang wanbeleid Vogelaarwijken hebben ? En of dat wellicht de PVV was ? Of was dat misschien toch een andere partij ? Als je het antwoord op die vraag gevonden hebt, dan kan je wat mij betreft los gaan met bashen. Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 29-03-10 | 16:14

Bas Huijbers op lijst Landverraders zet. (Arthur's list)

acsmscm | 29-03-10 | 16:12

vanhetgoor | 29-03-10 | 15:43
Juistem.
Het is natuurlijk wel zo dat in de tijd van "zo is het.." maatschappijkritiek gelijk stond aan schoppen tegen de schenen van wat toen het 'establisment' heette, schoppen tegen de schenen van de gearriveerden die zelfgenoegzaam meenden en beweerden dat ze tot in alle eeuwigheid gearriveerd zouden blijven, en dat dat ook precies was wat God en de Wereld gewild hadden. De schenenschoppers van toen zijn de gearriveerden van nu, en hun schenenschoppen is een zelfgenoegzaam schenenschoppen geworden, precies in de richting die God en de Wereld gewild hadden.
Nieuwe schenenschoppers zijn er nog niet. Wilders heeft geen nieuw maar een oud geluid, net zoals de andere politieke partijen.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 16:11

Is dit nou ex-redacteur Bas Taart?

kentika | 29-03-10 | 16:11

Een cordon sanitaire om de pvda is dringend nodig.

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 16:09

Bas is niet uniek met zijn anti Wilders strapatsen. Ik zit zelf in 5V en onze maatschappijleer docent steekt haar mening over wilders en de politiek in het algemeen niet onder stoelen of banken. Iedereen die bij ons in de les een rechts geluid durft te laten horen wordt direct snoeihard afgekapt en alleen de keurige linkse meningen worden getolereerd.

Hill 1 | 29-03-10 | 16:07

"Bas is docent maatschappijleer in Amsterdam" Dat is sowieso al fail, docent maatschappijleer. Mijn docent op de middelbare school maatschappijleer was een SP'er. Hij gaf aantekeningen in de klas dat rechts een negatief mensbeeld had en links een positief mensbeeld had, dit was dan ook tentamenstof. Te belachelijk voor woorden. Dat is al 7 jaar geleden en heb ik gehoord dat hij nu in Nieuw-Zeeland woont, gelukkig maar voordat hij meer kinderen had besmet.

Stakkert | 29-03-10 | 16:07

Is dit iets nieuws dan? Bij mij op school word je ook voor gek verklaard door je leraren als je zegt dat je Wilders stemt. Dat is natuurlijk niet helemaal onterecht, maar het hoort niet.

-sjaak- | 29-03-10 | 16:00

Ik lees dat het een initiatief was van de klas, niet de leraar.. maar ik heb m'n rechtse-complot bril natuurlijk ook niet op....

An die ARBEIT | 29-03-10 | 16:00

@gozahtje | 29-03-10 | 15:33
Had zeker extra veel okselhaar :-)

Je Verzint Het Niet | 29-03-10 | 15:56

IJ-code 2009 -2010: goeie naam daar hoort hij thuis: in het IJ. De code wordt immers toch niet gehanteerd: wij luisteren naar elkaar, wij sluiten niemand uit, wij respecteren etc.. Dat doet het IJ college niet, dus ben ik een ei of is het college een IJ. Laat maar het antwoord weet ik al.
Besef: een ei hoort erbij

Fred Janssen | 29-03-10 | 15:55

vanhetgoor | 29-03-10 | 15:43
Dus!

Zo jammer! | 29-03-10 | 15:54

Leraren maatschappijleer.. :')
In mijn middelbare schooltijd ging het gerucht dat de leraar maatschappijleer uit de gemeenteraad van (naar ik meen) Laren was gezet wegens het aannemen van steekpenningen. Ik heb er achteraf wel spijt van dat ik die vent daar nooit in de klas naar heb gevraagd, nadat hij een of ander politiek correct kutpraatje heeft opgehangen. Dat zou ongetwijfeld een mooie situatie hebben opgeleverd, eventuele nadelige consequenties die dat geintje me zou hebben opgeleverd gemakshalve buiten beschouwing latend.

CYFAWS | 29-03-10 | 15:50

@-banned | 29-03-10 | 15:39

Daar heb je gelijk in, en is ook de reden dat ik regelmatig deze site bezoek.
Maargoed wel objectief blijven allemaal, voor de liefhebbers van openende doofpotten nog een leuke site: www.wikileaks.org echt een aanrader!!

deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:50

Zulke dingen worden kinderen op middelbare scholen ook opgelegd:
www.youtube.com/watch?v=OQFYAxLHNmM

Naast het gebruikelijke Wilders=Hitler, derde wereld=zielig en het is aan ons om er wat aan te doen, milieu=kapot en het komt door ons, iedereen is hetzelfde en we moeten voor iedereen zorgen etc.

henkdekanarie | 29-03-10 | 15:48

Bleh de Pvda is nie eens meer de moeite van het plempen waard, waar staat die a trouwens hedendaagsch voor? A.... tonen?

Dannii Dumbass | 29-03-10 | 15:47

Kunnen liefhebbers van graffiti het land even onderkalken met de tekst:
STOP DE LINKSE HETZE.
Dank.

lekker wijf | 29-03-10 | 15:46

Dit soort onbenullen mag dus lesgeven. Linkse haatzaaiers die hun Goebbelspropaganda loslaten op de schooljeugd.

lekker wijf | 29-03-10 | 15:45

Wat is die PvdA ook een walgelijk, ziek zooitje politiek corrupte haatzaaiers. Direct ontslaan die PvdA schoft die onze kinderen politiek misbruikt.

Hanxie | 29-03-10 | 14:29

hahahahahahahaahah noem je dit haatzaaien?.. haha sukkel

kringspier.musketier | 29-03-10 | 15:33

Ja, figuur met je ranzige naam... dat noemen we idd haatzaaien... lutsert

Feiten | 29-03-10 | 15:43

Vanochtend zag ik het ook op Joop.nl staan, maar ik weet dat reageren daar geen zin heeft. Ik heb het wel geprobeerd. Elke vorm van lichte kritiek wordt daar weggemeulenbelt. Dit is wat ik schreef:

"Ik heb het niet gedaan, ik heb het niet gedurfd!" En er dan toch over doorgaan. Je moet ergens voor staan, of je moet het achter je laten. Of je bent betrokken bij de moslims of je laat hun bijna onmogelijke strijd gewoon over je kant gaan en laat ze verrekken, klaar! Makkelijk zat, of je doet je bek open en je vertelt wat er allemaal fout is in dit land of je behoort tot die grote groep mensen die het geen moer kan schelen dat er anno 2010 nog steeds vrouwen niet vrij zijn, onderdrukt worden, er niet uit zien, en alleen als sloofje in de keuken en baarmachine worden gebruikt.

Als je leraar maatschappijleer bent dan heb je een verantwoordelijke taak. Je moet kinderen niet indoctrineren, je moet kinderen zelfstandig laten denken. Filmpjes niet maken, en filmpjes niet plaatsen op YouTube dat is geen kunst dat doe ik dagelijks. Maar ik ben dan ook geen leraar, ik heb geen verantwoordelijke taak. Maar als je dit wel hebt dan moet je handelen, dat ben je verplicht. Dat ben je verplicht aan de kinderen, dat ben je verplicht aan de ouders van die kinderen, dat ben je verplicht aan de Nederlandse maatschappij.

Het is nog maar anderhalve eeuw geleden dat dominees en priesters de mensen gingen vertellen wat zij moesten denken en doen. Maar daar heeft de Nederlandse maatschappij zich met een lange strijd aan ontworsteld. De moslims op dit moment zijn er net zo aan toe als Nederlanders honderdvijftig jaar geleden. Dom en onwetend, vol met achterlijke gedachten die werden ingeprent door hun geestelijk leiders. Er is een emancipatie gekomen, algemeen kiesrecht en de vrijheid van meningsuiting (in de omgekeerde volgorde). Maar er is nu nog een groep die daar geen gebruik van kan maken. Dat zijn de moslims omdat deze nog steeds door imams worden volgestopt met leugens over hoe Allah vrouwen haat en hoe negers tot slaaf gemaakt moeten worden en dat in de heilige maand ramadan zo veel mogelijk joden vermoord moeten worden. (de obligate moord op joden staat in de koran en in de hadith)

Het is de taak van een leraar maatschappijleer om zo hard mogelijk te schoppen tegen deze achterlijke systemen, het maakt niet uit dat er mensen door gekwetst zijn. Ik weet nog hoe bij de Vara een item werd uitgezonden in "Zo is het toevallig ook nog eens een keer" over beeldreligie, daarin werd de draak gestoken met de aanbidding van de TV. Men koos ervoor het gebed. Het kostte toen de Vara veel opzeggingen, en er zijn zelfs kamervragen over gesteld. Dat was kwetsend voor veel mensen, maar het doel was dat duidelijk zou worden dat de dagelijkse aanbidding van het TV-toestel eens ter discussie moest worden gesteld. Toen had de Vara nog ballen, nu hebben ze Joop.nl waar een moderator met zijn rode potlood allereerst de vrije meningsuiting om zeep helpt en daarmee ook de democratie.

Beste Bas Huijbers, jij bent docent maatschappijleer en het is jou taak om kinderen zelfstandig te leren denken. Het is daarom ook jouw taak om filmpjes te maken. Het maakt niet uit dat daar mensen door gekwetst kunnen worden, soms moet je met de botte bijl hakken om tot de afgestompte hersens door te dringen. "Ik heb het niet gedaan," en "ik heb het niet gedurfd," dat klinkt verdacht veel als "ich habe es nicht gewusst!" Je weet wel, dat zijn die wijze woorden van een bisschop vorige week. Die bisschop die plotseling van niets meer wist. Als jij nu niet handelt dan sta jij over tien of twintig jaar ook met je bek vol tanden: "Ik heb het niet gedurfd!"

vanhetgoor | 29-03-10 | 15:43

deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:12

Inderdaad, de berichtgeving is de laatste tijd wel wat achteruit gegaan. Dat is jammer.
Verder toch goed dat ze er zijn. Vooral als je denkt wat er vroeger allemaal gewoon in de doofpot bleef zitten.

-banned | 29-03-10 | 15:39

@ dutchdj | 29-03-10 | 15:16

Raar, ik zie dit soort acties al jaren vanuit links, maar vanuit rechts nog nooit gezien.

"Dus wie de bal kaatst, goed, de rest kennen jullie wel..."
Dat betekend dat jullie hem terug kunnen verwachten, maar tot nu toe hebben jullie hem nog niet terug gekregen. Rechts is gewoon te fatsoenlijk en sociaal om zich te verlagen tot jullie niveau.

Jij bent er zeker ook zo een die denkt dat bij de moord op Theo van Gogh, Cohen iedereen bij elkaar heeft gehouden, niet? Zal ik je een geheimpje verklappen. Cohen heeft toen niets bij elkaar gehouden. Rechts, de rechtse mensen die ondertussen alle reden hadden om in actie te komen (net zoals links dat bij elke scheet doet) hielden de boel bij elkaar. Al hebben zelfs fatsoenlijke rechtse mensen een breekpunt waarop ze in actie komen hoor.

DasUnterMensch | 29-03-10 | 15:38

Systeem herstel voor een land waar politici er een zootje van gemaakt hebben en waar de burgers het gelag gaan betalen.
En waar diezelfde burgers weer op die partijen gaan stemmen die de rotzooi veroorzaakt hebben.
Uitgebracht door microsoft.

winterpeen | 29-03-10 | 15:37
-weggejorist-
Lontekikker | 29-03-10 | 15:35

@ Geiteneuker | 29-03-10 | 15:24

Ik heb nog een account uit 2005 maar die werkt geloof ik niet meer, maargoed lekker belangrijk, niet iedereen voelt zich geroepen om zomaar iets te roepen.
Ik heb net gereageerd op banned, en verder heeft niemand op mij gereageerd, of wel dan?
Als je volledige zinnen zou kunnen lezen en ook nog begrijpen dan had je gelezen dat ik absoluut niet op de PVDA stem, vroeger zeker geen ster ik begijpend lezen.

Hoop dat ik volgende keer een inhoudelijk interessantere reactie krijg, want dit gaat natuurlijk weer helemaal nergens over Geert jr.

deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:35

Mijn maatschappijleer lerares was fan van Groenlinks, nou dan weet je het wel.

gozahtje | 29-03-10 | 15:33

dit soort gedram komt ook altijd van links , wordt daar scheitziek van. kutsocialisten, eng volk. moet je als VVD er of erger als PVV er eens proberen, wordt je opgeknoopt ! of neergeknalt ! midden op de Dam. man o man.

Baron de laclou | 29-03-10 | 15:33

Wat is die PvdA ook een walgelijk, ziek zooitje politiek corrupte haatzaaiers. Direct ontslaan die PvdA schoft die onze kinderen politiek misbruikt.

Hanxie | 29-03-10 | 14:29

hahahahahahahaahah noem je dit haatzaaien?.. haha sukkel

kringspier.musketier | 29-03-10 | 15:33

Kijk, Wij van de PvdA weten heel goed, dat je op scholen onder jonge naïef mensen nog lekker gemakkelijk kan scoren.
Daar moeten jullie islamofoben niet te moeilijk over willen doen.
Om die zelfde reden, pleiten wij ook al jaren voor het verlagen van het stem recht van 18 naar 16, 14/12 was nog beter voor ons, maar we zijn ook wel zo realistisch dat we dat er (nog) niet doorheen krijgen.

En natuurlijk, zijn wij onze leraren veel dank verschuldigd, dat ze deze arme onwetende zieltjes indoctrineren met onze propaganda. Wie moet het anders doen?

Jemaintiendrai | 29-03-10 | 15:32
-weggejorist-
Lontekikker | 29-03-10 | 15:32

tja da's een bitter pil voor hardwerkend, belastingbetalend en wakker nederland (de internationale aanheffen doet)

deDirectie | 29-03-10 | 15:31

@Sliptong | 29-03-10 | 15:25
Zie het zo: geconfronteerd worden met dit soort halfzachte imbecielen helpt je later om je geest te slijpen en je weerbaar tegen dit soort roodgelakte fascisten te maken.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:29

Sinds de invoering van maatschappijleer op de middelbare school eind jaren 60 hebben de leraren geschiedenis er een honds(ge)trouwe collega bij gekregen die slechts één evangelie (= goede boodschap) kent en dat is het socialisme, je weet wel het credo van de afgunst !

AbuTelfan | 29-03-10 | 15:27

Sanglier | 29-03-10 | 15:11
Daar hebben ze inderdaad grote zorgen over bij PvdA en GroenLinks, traditioneel de partijen die met hun geitenwollensokkenkaders de indocratinatie binnen het onderwijs "verzorgen".
Het aloude adagium dat "iedereen links is als hij 16 is", begint razendsnel tot het verleden te behoren.

De ooit zo succesvolle linkse indoctrinatie begint onder autochtone leerlingen zelfs contraproductief te worden.
Tenslotte zijn veel van de huidige scholieren de eerste generatie Nederlanders, die met een allochtone heerschappij/meerderheid te maken hebben.

Maar dat snappen die geitenwollensokkenkaders in het onderwijs niet.
Want dat **wíllen** ze niet snappen, en daar zijn ze toevallig heel goed in.
Dus roepen ze maar wat over "zorgwekkend toenemend extreemrechts onder autochtone jeugd".
Daarmee hun eigen pikzwarte en loodzare schuld afschuivend op de jongeren, die aan hun zorgen zijn toevertrouwd.
.

Merlot | 29-03-10 | 15:26

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 15:15
Tja je kan "d'r niet met je hoofddoek naar gooien " natuurlijk.

van Nazareth | 29-03-10 | 15:25

Leraren en de PvdA; het blijft een raadsel.
'
Beste leraren WIE is begonnen het onderwijs af te knijpen in de jaren 70?
'
Juist, Den Uyl. En zijn opvolgers hebben er weinig aan veranderd.
'
Waarom zijn alle leraren dan toch PvdA of D66?

Rest In Privacy | 29-03-10 | 15:25

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:22
Geen hippie maar een toffe peer die geen meneer genoemd wil worden maar Bash, Bash Huijbers. Kindervrind pur sang. Kumbaya docent.

Sliptong | 29-03-10 | 15:25

@ Deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:00

Dua sinds vroeger geenstijl lezen, maar wel een switzalhoofdje?
Lezen en een mening hebben, maar niet met je medereaguurders in debat?

pvda-stemmert zeker....

Geiteneuker | 29-03-10 | 15:24

Jeetje mina zeg. Wat weer een tendentieuze berichtgeving.
Het lijkt wel of ik zo zachtjes aan de enige ben die het tenminste nog een beetje begrijpt.
Ik heb dan ook per onmiddellijk een nieuwe stichting in het leven geroepen nl;
Stichting verdediging PvdA en verdere verspreiding van de Islam (SVPVVI)
De subsidie moet ik nog even regelen, maar dat is vanzelfsprekend maar een formaliteit.

Ik zal het jullie allemaal nog 1 keer uitleggen hier.
Kijk, wij van de PvdA, wij begrijpen tenminste wat goed voor jullie is. Jullie hebben het nodig, dat jullie geleid worden naar een betere samenleving, een samenleving waarin IEDEREEN mee doet. Vanzelfsprekend, is er in ons ideaal geen plaats voor Islamofoben van de PVV.
Om onze doelstellingen te realiseren, ondervinden we steeds vaker hinder van die losgeslagen media. Bv. GS hier, zaagt telkens weer aan onze stoelpoten, maar ook bronnen als de teleslaaf, Elsvlier worden telkens brutaler in hun berichtgeving. Gelukkig, hebben we nog opinie sturende media als de VARA, die door programma’s als DWDD en P&W tenminste nog ruim baan geven aan onze propaganda. Uiteraard, zijn wij ook NOVA veel dank verschuldigd.

Maar, op deze manier, blijven we natuurlijk achter de feiten aanlopen. Eerst hebben we dat gedoe gehad toen het om electorale redenen handig was om uit het kabinet te stappen. Telkens weer waren er geluiden, die ons de PvdA in een kwaad daglicht wilden stellen.
Toen kregen we het geëmmer in Rotterdam, dat mensen maar niet wilden begrijpen, dat het heel normaal is dat je de verkiezingen een beetje probeert te manipuleren. U vergeet gemakshalve maar even, dat door al die tegen geluiden, veel stemvee een beetje op drift zijn geslagen. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Daardoor, voelen we ons toch wel een beetje belachelijk gemaakt. Gelukkig, hebben we nog 2 van de 3 kiezers overgehouden, en dat hebben we dan ook groots gevierd.
Gelukkig, heeft Wouter Bos het licht gezien, en heeft kans gezien, om weg telopen van zijn verantwoordelijkheden inzake wat in afvallige media wel het banken schandaal wordt genoemd. Pure domheid ten top.

Job Cohen, is onze man, waar we denken nog wel weer wat mee te kunnen, we zijn druk bezig om allerlei leuk klinkende leuzen te verzinnen. Goed voorbeeld is Yes we Cohen.
Maar het blijft ontzettend lastig tegenwoordig om de propaganda machine lekker te laten draaien. Sommige dingen gaan aardig goed, zo hebben we een goede deal weten te maken met DWDD, hier kunnen we bijna iedere avond wel iemand aan tafel krijgen, die onze boodschap ruim baan kan geven. En Matthijs van Nieuwkerk, mag in ruil daarvoor van ons gewoon zijn zakken blijven vullen. Mede omdat nu ook wekelijks de gemanipuleerde peilingen van Maurice de Hond als wetenschap kan worden gepresenteerd. Voor wat hoort wat. Jullie lijken dat maar niet te willen begrijpen.

Jemaintiendrai | 29-03-10 | 15:24

Mijn oude tekenleraar hebben ze er een keer voor ontslagen. Was CPN-er of zo. Maar Bas mag blijven. Als-ie PVV voorlichting had gegeven hadden ze hem er direct uitgeknikkerd.

Canis Ferox | 29-03-10 | 15:23

Docenten maatschappijleer zijn er alleen maar in een linkse variant. Dat had ik in de brugklas al in de gaten.

watergeus | 29-03-10 | 15:23

Eurotokkie | 29-03-10 | 15:21
Net m'n paarse broek bij steam4U opgehaald.

Sliptong | 29-03-10 | 15:23

Godver uit welk ei is die gekropen? Verrekte mongol

Dannii Dumbass | 29-03-10 | 15:23
-weggejorist-
Lontekikker | 29-03-10 | 15:22

-banned | 29-03-10 | 15:21
kinden = kinderen

-banned | 29-03-10 | 15:22

Eurotokkie | 29-03-10 | 15:21
Inderdaad.
Het valt wel opperdepop.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:22

Mensen, wat maken jullie je druk om zo'n kwibus met zijn gefossiliseerde gedachtengoed uit de jaren '70. Afgaande op de reacties hadden de meeste reaguurders linkse waailappen als leraar op de middelbare school en de teneur is hier echt niet links te noemen. Er is namelijk een grote rechtse stemmen maker in Nederland, en dat is de fiscus. En wie dan nog links is heeft bewezen toch niet over verstand te beschikken. Het heeft zelfs wel iets nostalgisch, zo'n hippie als leraar.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:22

Die gasten zijn zo dom dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze zelf die z,g. hetze aan het opzetten zijn.

Kruiddamp | 29-03-10 | 15:21

Wat een babyboom de laatste tijd op GS , valt verder niet op of zo.

Eurotokkie | 29-03-10 | 15:21

TonieNovio | 29-03-10 | 15:18

Heeft met salaris niks te maken. Je moet gewoon kinden niet een politieke voorkeur 'leren'.

-banned | 29-03-10 | 15:21

dutchdj | 29-03-10 | 15:16
LOL @ Visa Versa!

Sliptong | 29-03-10 | 15:21

En zijn haar zit als dat van Jeroen Pauw.
Dan weet je het wel.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:20

dutchdj | 29-03-10 | 15:16
Daar zeg je wat. Ik zie het helemaal voor me, een maatschappijleraar, lid van de PVV, die samen met de hele klas een leuke Fitna-sequel in elkaar flanst. Met een beetje geluk nóg eentje die permanent beveiligd moet gaan worden.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 15:20

Krachtmeester | 29-03-10 | 15:16
Hear Hear Hulde! [email protected] ruggegraatloze systeemhoer. Haha. Bash Huijbers de toffe peer, zeg maar Bash en geen meneer.

Sliptong | 29-03-10 | 15:20
-weggejorist-
Lontekikker | 29-03-10 | 15:19

fart majeur | 29-03-10 | 15:17
Bas is ziende blind.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:18

dutchdj | 29-03-10 | 15:16

wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Eurotokkie | 29-03-10 | 15:18

dutchdj | 29-03-10 | 15:16
Nou nou nou, dat is wel heel eenzijdig allemaal. Ik denk dat een PVV leraar ontslagen zou worden…

Drs. D. | 29-03-10 | 15:18

Laat die rechtse jongens dan lekker zelf voor de klas gaan staan om hun geweldige politieke inzichten over te brengen aan onze jeugd. Maar neuh hoor, daarvoor is het salaris uiteraard veel te laag.

TonieNovio | 29-03-10 | 15:18

@dutchdj | 29-03-10 | 15:16
Hoi Volkert!

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 15:17

"Bas is dyslect, en houdt van boeken."

fart majeur | 29-03-10 | 15:17

Het blijft moeilijk, misschien moet ik maar eens een subsidie vragen om een pc cursus te doen.http://www.youtube.com/watch?v=tREybc0_naU

hero_of_heaven | 29-03-10 | 15:17

winterpeen | 29-03-10 | 15:15
De jeugd heeft de toekomst.
*flauwe vergelijkingen Manmetsnorjeugd niet maken doet*

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:16

' Laat ik het anders formuleren. Ik ben fel tegen segregatie. Segregatie staat in mijn ogen lijnrecht tegenover een prettige samenleving. En segregatie in de samenleving is maar moeilijk te beïnvloeden. Echter, het onderwijs is één van de weinige plaatsen waar je als politiek invloed op hebt. En daar moet de partij gebruik van maken. '

aldus Bas Huijbers Zo 31 Jan 2010

maar wat vind Bas van dit soort berichten :

' De Duitse bondskanselier Angela Merkel voelt niets voor het voorstel van haar Turkse collega Recep Tayyip Erdogan om in Duitsland Turkstalige vwo-scholen te beginnen.

De Turkse premier geeft steeds meer blijk van een nieuw Turks imperialisme en nationalisme.'

dan is het erg stil in PvdA kringen ..

nachtschilder | 29-03-10 | 15:16

Wilders bashen altijd +1. En bovendien een non-item, want een PVV stemmende leraar had visa versa gedaan, en had er waarschijnlijk zelfs nog een schepje erbovenop gedaan. De PVV-ers en hun aanhang zijn overduidelijk geen heilige boontjes eerder zelfs fatsoenloos. Dus wie de bal kaatst, goed, de rest kennen jullie wel...

dutchdj | 29-03-10 | 15:16

Bij ons kreeg je een 7 als je alleen maar aanwezig was tijdens de maatschappijlessen.. En ik kan je zeggen.. die leraar had het zwaar!

Claude Jacque | 29-03-10 | 15:16

Leraar Nederlands 95% links, leraar maatschappijleer 100% links.
Ze gaan niet voor vakken met logica, daar begrijpt links namelijk niets van (anders waren ze ook niet links)

Verder niets aparts aan dit artikel. Leraren nemen hun basisschoolleerlingen ook mee de staat op om te demonstreren als klasgenoot Hassan het land uit moet.

DasUnterMensch | 29-03-10 | 15:16

'Mijn leerlingen en ik'.
Goedverdegoedver Bas! Uilebal! Het zijn helegaar niet JOUW kinderen. Jij hebt slechts de eer om ze les te mogen geven. En dat doe je niet. Nee, bij gebrek aan kennis c.q. inhoud c.q. een goed verhaal doe je alleen maar héél erg je best om vooral een toffe gozerT gevonden te worden bij de hanghomies in 'jouw' klas - en het maakt je kennelijk niet zoveel uit of je en passent 's lands waarden, de wet of je eigen ziel moet verkopen.
Ruggegraatloze systeemhoer.

Krachtmeester | 29-03-10 | 15:16

ik citeer: "Als bezoeker kritiek hebben op de artikelen mag niet". klop nie hè?

TvdF | 29-03-10 | 15:16

Aaaaahhhh ik dacht al, het is weer 3 dagen geleden dat GS een PVDA bash artikeltje geschreven heeft. Net zo onpartijdig als de dames en heren van NOVA toch GS?

Sir van Rimmentijn | 29-03-10 | 15:15

Mooier zou zijn als zo een docent een pro-Wilders filmpje zou maken om in de geest van zijn stemmers te kruipen en proberen te redeneren hoe dit tegengeluid ontstaat, inplaats van het afdoen als "vaut".

Opnieuw zo een mislukte powerpoint in de vorm van Fitna 3? Kom maar op! Want dat kunnen middelbare scholieren ook, wellicht beter dan meneer Wilders.

Paranoid Android | 29-03-10 | 15:15

@van Nazareth | 29-03-10 | 15:09
Petten mogen niet, maar hoofddoeken wel. Vreemdt.

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 15:15

Leerlingen wordt geleerd om iemand uit te sluiten.
Het toekomstige kader van links.
De haat kan er maar niet vroeg genoeg ingepompt worden.

winterpeen | 29-03-10 | 15:15

"Ik heb het filmpje uiteindelijk niet gemaakt"

Next.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:14

ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar zo langzamerhand word ik een beetje pvda-moe. Kan die partij zich niet opheffen?

Karel Kruizenruiker | 29-03-10 | 15:13

Oeps ik vergat het bewijs mee te sturenhttp://www.youtube.com/watch?v=tREybc0_naU.

hero_of_heaven | 29-03-10 | 15:13

-banned | 29-03-10 | 15:03

Jawel, zeker wel .. ik vind geenstijl alleen vaak prutsen wat betreft de feiten, om als voorbeeld het topic over mr. Mohandis te noemen, het was al vrij snel duidelijk dat geenstijl de plank volledig missloeg, maar dat toegeven homaar!
Geenstijl focust zich in mijn optiek onder andere heel erg op de PVDA & Marokkanen en wat daar allemaal misgaat, prima hoor maar blijf gewoon objectief want anders is deze site ook gewoon een vorm van indoctrinatie.
Ik ben absoluut niet pro-islam en zeker geen PVDA stemmer maar vind de redactie van geenstijl absoluut niet redactie-waardig ...

deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:12

Wat heeft de Partij van de Alochtonen toch tegen Wilders? Kan iemand mij dat uitleggen?

YamahaRay | 29-03-10 | 15:12

Ach ..... wat mag wel en wat mag niet?
Je mag wel meebetalen aan alle onzin subsidies, maar als je dan voor het nageslacht wil vast leggen welke fantastische dingen er mee gedaan worden krijg je een tik op je vingers.
Die vent hoort duidelijk niet thuis voor de klas. Srax gaat tie ook nog verkondigen dat Allah (****) liev is.

hero_of_heaven | 29-03-10 | 15:11

reaList48 | 29-03-10 | 15:06 ik zat in begin jaren 80 op de lagere school, daarna middelbaar onderwijs, toen was het ook al zo hoor... ik had echt zo'n herboren gristenhippy freak leraar in de laatste jaren lagere school, inclusief baard, gitaar en sandalen en 2CV met 'kernenergie-NEE' sticker. Heel ernstig. Schoolreisjes op de fiets, dat niveau. Ik vrees dan ook voor veel van mijn klasgenoten, zelf kon ik er gelukkig redelijk afstand van houden, toen al.

iwoj | 29-03-10 | 15:11

Paniek bij de pvda, de van oorsprong Nederlandse jeugd kiest massaal voor Wilders.

Sanglier | 29-03-10 | 15:11

beetje laat maar @Pa Cartwright | 29-03-10 | 14:32

Janmaat was ook leraar Maatschappijleer

jeph | 29-03-10 | 15:10

Zulke mensen horen geen les te geven.

steile helling | 29-03-10 | 15:09

Gedragscode IJbergcollege...
Kledingvoorschriften;
Daarnaast mag je geen jassen aan, petten op of andere gezichtsbedekkende kleding dragen in de klas en in de school. Deze code geldt ook voor andere werksituaties en stages, dus ook voor het leren in een leergemeenschap.

van Nazareth | 29-03-10 | 15:09

Die "Hans" waarop Jeroen Mirck reageert op zijn weblogje, dat ben ik dus. Ik heb het wel gehad met JOOP nu, dat er op fatsoensnormen gecensureerd wordt vind ik nog tot daaraantoe maar dat er dus kennelijk ook op inhoud wordt gecensureerd... dat trek ik niet. Dikke doei voor JOOP!

LastShadowPuppet | 29-03-10 | 15:09

Hij is volgens mij meer met twitter bezig als met lesgeven in het lokaal:

Gaat trouwens ook lekker daar:
"Uit de klas: zo gaan we met 4havo en 4vwo buitenhof naspelen, maar nu eerst bijkomen van 2 jongens van 20 die een leering kwam bedreigen"

keffa | 29-03-10 | 15:08

Bas doet precies wat hij belijdt:
"Echter, het onderwijs is één van de weinige plaatsen waar je als politiek invloed op hebt. En daar moet de partij gebruik van maken."
Hij bedoelt het waarschijnlijk een beetje anders, maar hij slaat desondanks de spijker op zijn kop. Je kunt als je je idealen wilt verwezenlijken met indoctrineren niet snel genoeg beginnen, en de school is een uitgelezen plek om met dat zendingswerk te beginnen. En die idealen zijn bij socialistisch dagdromer Bas terggebracht tot een in bleke waterverf opgezet multicultureel plaatje. Hij noemt dat "een prettige samenleving." En Wilders is, zo weet ook Bas inmiddels zeker, het kwaad dat deze droom kapot dreigt te gaan maken, Wilders is het kwaad dat een einde maakt aan alles wat "prettig" is in onze wereld. Man, wat zou hij een pret hebben gehad samen met zijn leerlingen. Eensgezind en in een prettige sfeer samen Wilders te lijf gaan, dat is wat de opgroeiende jeugd die nog moet leren hoe hard de wereld is en hoe groot de verschillen tussen droom en werkelijkheid zijn beslist nodig heeft, alle neuzen één kant op, geen compromissen, geen twijfels, allemaal de barricade op, als één blok strijden voor een nog prettiger samenleving dan we al hebben.
Triest. We mogen hopen dat er op z'n minst één leerling is die reeds in staat is zelf na te denken en ook reeds voldoende moed heeft enige kritische kanttekeningen te plaatsen bij deze hetze tegen de hetze. Die hiervan leert en maximaal voordeel haalt uit deze vorm van onderwijs. Die in staat is zich niet door het groepsgevoel te laten leiden en zich niet zomaar conformeert aan het soort prettige samenleving dat Bas voorstaat, uitdraagt en opdringt. Als dat zo is, dan zou het initiatief van Bas wel eens effectiever kunnen zijn dan hij zelf ooit beseft, dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij in zijn overmoed om horden leerlingen dezelfde richting in te drijven bij één van zijn leerlingen iets wakker heeft gemaakt dat niet meer in slaap te sussen is, door geen enkele strijdkreet en geen enkel strijdlied, iets wat vrije geest heet, iets wat als het gerijpt is in staat zal zijn om figuren als Bas, maar ook de figuren bóven Bas, te verachten en altijd zijn eigen weg te gaan. Of die weg richting Wilders gaat is zeer te betwijfelen, maar dat terzijde.

Schoorsteenveger | 29-03-10 | 15:07

Moi2 | 29-03-10 | 15:04

of , ik weet dat de PVDA geen kans heeft met Wilders daarom proberen we hem nog voor de verkiezingen en kopje kleiner te maken.

Eurotokkie | 29-03-10 | 15:07

www.joop.nl/opinies/detail/artikel/pol...

"Mijn ouders hebben op de PvdA gestemd, omdat u ook voor de PvdA bent!"
.
"In eerste instantie, in het begin van mijn onderwijscarrière, probeerde ik zoveel mogelijk waardevrij onderwijs te geven, maar waardevrij onderwijs geven lukt eenvoudigweg niet."
.
etc...

-banned | 29-03-10 | 15:07

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:03
Eigenlijk zou ik het mijn dochter ook wel laten lezen.
Als ze dat wil.
Uiteindelijk is het met mij toch nog goed gekomen.
;)

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:07

-weggejorist-

reaList48 | 29-03-10 | 15:06

"Mijn leerlingen en ik wilden een tegengeluid geven tegen Wilders met zijn Islam hetze"

Lees: IK en daarvoor misbruik ik de leerlingen die mij zijn toevertrouwd wil een tegengeluid geven.

Moi2 | 29-03-10 | 15:04

newsflash: dat is op alle scholen zo.

aight.. | 29-03-10 | 15:04

"Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet".

"Wij" herkennen echter de Liberaal-hetze maar al te goed.
Want democratie, dat vinden "wij" alleen maar leuk als iedereen "ons" gelijk geeft.
Toch, Meester Bas?

Merlot | 29-03-10 | 15:04

.... tsja, wij kregen vroeger ook standaard een 5 voor werkstukken van de maatschappijleraar/lokale PvdA raadslid als je een rechts geluid naar voren bracht, uiteindelijk werden aan het eind van het jaar dan om onverklaarbare redenen schriftelijke overhoringen anders meegewogen zodat niemand op maatschappijleer zou blijven zitten. Ik vond het heel waardevolle lessen: linkse indoctrinatie,objectieve beoordeling en marchanderen met de spelregels wanneer het zo uitkomt. Een wijze les voor iemand die zichzelf later in een door christen democraten en sociaal democraten gedomineerde samenleving moet gaan redden.....

Fimbulvetr | 29-03-10 | 15:04

deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:00

U vind dat dit soort gevallen niet bekend mogen worden?
Er schrijft verder namelijk niemand over.
Ik kan me goed voorstellen dat de ouders van kinderen op deze school zulk soort dingen graag willen weten.

-banned | 29-03-10 | 15:03

@Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:01
Destijds wel te verstaan. Ze liggen nu op de kleine slaapverstoorder in spé te wachten.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:03

Ik was tijdens de lessen maatschappijleer gelukkig vooral bezig met andere zaken, zoals vrouwelijk schoon.
Zou het daarom zijn dat ik me niet in een links-rechts hokje heb laten manoeuvreren?

Martinello | 29-03-10 | 15:03

Ze beginnen bang te worden , ik voel de spanning al stijgen.

Eurotokkie | 29-03-10 | 15:02

Smeltende ijsschotsen, uitgeprocedeerde medeleerlingen en bombarderende Amerikanen zijn gemeengoed op het Jeugdjournaal. Er wordt op het gemoed van onschuldige kinderen ingespeeld door het overwegende linksche lerarencorps.
.
Kinderen naar hun mening vragen over onderwerpen waar ze geen mening over kunnen hebben, is schandalig.
"Wat vind je van kernenergie?' "Dat vind ik echt niet kunnen hoor, alle dieren gaan dood" En vervolgens stopt ze haar lolly weer in har mond en hinkelt naar huis.

FreshClash | 29-03-10 | 15:02

hetze: Uitspraak: ˈhɛtsə de -woord (vrouwelijk) hetzes Zelfst. Naamw. "actie die tegen iemand gericht is". Oftewel, de strijd van Wilders tegen de islam kun je een 'hetze' noemen. Als Bas Huijbers dus zegt 'Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet" dan is er blijkbaar óf niets aan de hand, óf hij begrijpt het woord 'hetze' niet. In beide gevallen is Bas gewoon een beetje een Hele Grote Domoor. Maar goed het feit dat ie van de PVDA is verklapte dat al.

iwoj | 29-03-10 | 15:02

De directeur van de mij werkverschaffende firma vond het pas ook gepast om op een bedrijfsdag zich uit te spreken over wat we zoal moesten kiezen. Braak, braak. Wat ontzettend fout.

Don Bomgordello | 29-03-10 | 15:02

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:00
Succes.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:01

Lord_Crapsalot_II | 29-03-10 | 14:59
En CDA en PVV hebben geen smerige truukjes? Pas dan heeft u recht van spreken volgens mij.

Hölzenbein | 29-03-10 | 15:01

Haha! Dit comment is door de moderatoren van jeaup toegelaten:

Wat vind je nou zo goed aan de islam, Bas?
Vertel dat eens. De negatieve punten van de islam zijn duidelijk: steniging, vrouwenonderdrukking, zelfmoordaanslagen, om er een paar te noemen. Maar wat voor positieve punten zie jij dan?
Leg eens uit, s.v.p..

*grijnst gemeen*

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 15:01

Merlot | 29-03-10 | 14:52
Euh, de Kabouter Partij.

Waar mag ik die piano afhalen ?

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 15:00

Merlot | 29-03-10 | 14:52
Pianoles nemen gaat.

van Nazareth | 29-03-10 | 15:00

@Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 14:58
Ik ben met de 100 jarige oorlog trilogie begonnen, dus ik begon vol goede hoop... sniffff.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 15:00

Vroeger las ik dagelijks met veel plezier jullie website, altijd scherpe journalistiek, hier is helaas weinig meer van terug te zien/lezen..

Een week of wat terug mr. Mohandis bashen, wat natuurlijk nergens op sloeg (dikke fail), niks rectiviceren en niet goed lezende members in de waan laten dat hij (weer een marokkaan) stond te liegen ..

Ik begrijp dat jullie vinden dat een docent maatschappijleer objectief en politiek neutraal moet zijn, waar ik het mee eens ben, jullie (redactie) hoeven niet politiek neutraal te zijn en zijn ook duidelijk allemaal PVV stemmers, wat mij prima lijkt voor mensen met een IQ onder de 80 ... jullie zijn alleen totaal niet objectief, stemmingmakers zijn jullie.

Nog een vraagje? Zit Geert Wilders toevallig in de redactie ??

deslagervanhalal | 29-03-10 | 15:00

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 14:58
Huijbers zit in lokaal 13b, zoek hem anders even op.

James St John Smythe | 29-03-10 | 15:00

@Hölzenbein | 29-03-10 | 14:55
Met de steun van de media kan iedereen winnen, ja zelfs de SGP.
De Pickwick van de Aarbei is zo gevestigde orde, dat het gewoon moeilijk te verslaan is. Bovendien hebben ze de halve ambtenarij aangenomen, die raken hun baan hoogstwaarschijnlijk kwijt als ze rechts stemmen, zelfde geldt voor immigranten, die raken hun uitkering kwijt als ze geen Pickwick stemmen.
Ze jatten de verkiezingen, d.m.v het forceren van een bandwagon-effect. Het hypen van Cohen. Smerige truukjes uit het rode boekje.

Lord_Crapsalot_II | 29-03-10 | 14:59

@Bas Huijbers: Je hebt niet één positive kant van de islam kunnen vinden.

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 14:58

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 14:43
Ik schaam me deaud.
Met name De trilogie Geef me de ruimte! (1976), Triomf van de verschroeide aarde (1977) en Het rad van fortuin (1978) - over de Honderdjarige Oorlog tussen Engeland en Frankrijk en Stad in de storm (1979 heb ik destijds verslonden.

Nee, het komt nooit meer goed met me.
*in hoekje schamen gaat*

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 14:58

-weggejorist-

Dr.Oei | 29-03-10 | 14:58

@Bas Huijbers: Geen twee positieve dingen aan de islam te vinden? Noem er dan één.

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 14:58

@Bas Huijbers: Lukt drie niet? Noem er dan twee!

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 14:57

@Bas Huijbers: Noem nou eens drie dingen die goed zijn aan de islam.

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 14:57

Bas, vertel die kinderen nou gewoon die mooie verhalen over Jan Pronk enzo.

James St John Smythe | 29-03-10 | 14:56

@ Maxx! | 29-03-10 | 14:54
Sorry pik. Ik ben geen arts.

Multiflauwekulti | 29-03-10 | 14:56

baatstra | 29-03-10 | 14:44
Ja hoor spontaan zijn alle leerlingen het eens met de meester....

websenior | 29-03-10 | 14:55

"Bas is docent maatschappijleer" en precies daar ben ik gestopt met lezen.

fart majeur | 29-03-10 | 14:55

Altijd lachen met die opiniemakers van het Telegraaf-rechtsblog geenstijl.nl PvdA zal me worst wezen, maar opmerkingen over treurige bende, flapdrollen, etc.: de PvdA heeft voorlopig wel de meeste stemmen.

Hölzenbein | 29-03-10 | 14:55

Sinds de komst van internet is Bas overbodig geworden.
-
@ Bas: het verdient de voorkeur om de ontslagbrief aangetekend aan de directie te sturen. Zelf meenemen naar school staat zo knullig.
Zet er maar in dat het nooit je bedoeling is geweest om je eigen kijk op de maatschappij ijzeren Hein-ig door te douwen bij je leerlingen, óók als je er geen zak van meent.

Multiflauwekulti | 29-03-10 | 14:55

Doe liever hier eens wat aan: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6406299/__Jongens_mishandelen_vrouw__50___.html

Maxx! | 29-03-10 | 14:54

Geert heeft in de peilingen de weg naar beneden toch al lang weer ingeslagen? Waarom dan zoveel moeite doen?

niet voor de hond | 29-03-10 | 14:54

@Bas Huijbers: Wat is er zo goed aan de islam? Vertel dat nou eens.

Lewis Lewinsky | 29-03-10 | 14:52

Die vent moet meteen ontslagen worden.

Wel zou ik eerst nog willen weten of hij in zijn klassen wel les geeft over holocaus, mensenrechten, etc, of dat hij juist de Moslims in de klasse nog meer terwille is door die onderwerpen maar weg te laten?

JoopRe | 29-03-10 | 14:52

Heeft men hier de boeken van Maatschappijleer ooit wel eens gezien? Regelrechte PvdA propaganda. Uberhaupt het vak Maatschappijleer is een creatie van de PvdA, een indoctrinatie middel van het politburo. Schandelijk dat een docent niet objectief kan blijven. Daar betalen we ze voor goedverdoemme.
Ambtenaren -1
Ambtenaren altijd links -10
Docenten die kinderen indoctrineren -100
Pickwick van de Aardbei (PvdA) -1000

Lord_Crapsalot_II | 29-03-10 | 14:52

Maar ow wee als je zegt dat het onderwijs toch echteen tikje links is, en zou moeten ophouden met de kinderen tot links klap-, melk- en stemvee te vormen.
Dan zijn de rapen gaar, want ze zijn juist zo gigantisch neutraal.
Nou ja --- als je jezelf als maatstaf voor alle dingen ziet, zoals politiek gajes als die Huijbers, dan denk je natuurlijk ook dat je neutraal bent.

Overigens: ik had op het VWO een leraar geschiedenis, die de leerlingen ter leringhe ende vermaeck meenam naar het stemlokaal, toen er verkiezingen gehouden werden.
Ik zal nooit vergeten wat hij ons "leerde":
"Je moet niet zomaar altijd het bovenste hokje links rood maken, want de PvdA is ook wel eens níet de grootste partij".
Sic!

Deze man is later gemeenteraadslid geworden.
Degene die kan raden voor welke partij krijgt een witte piano.
.

Merlot | 29-03-10 | 14:52

Mijn dochter kwam ook thuis met dit soort verhalen todat pappie even de school binnen stapte en meneer even vertelde dat ie zijn indoctrinatie bij zich moest houden sindsdien is het rustig.
Overigens ben ik van mening dat de mentaliteitsomslag voor het oprapen ligt.
Hoog nodig ook,gezien het aantal groeiende kopvodden op school in ons dorp.

scoootertjeee | 29-03-10 | 14:52

@Pa Cartwright | 29-03-10 | 14:49
Was dat niet zo dan? Van rampokkertjes een loempiarol maken, kostelijk.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 14:51

Het komt door zulke indoctrinanten dat jongeren links zijn. Later met de jaren - nadat ze zelf geld hebben moeten verdienen - krijgen ze meer wijsheid en worden ze rechtser.
Schandalig eigenlijk.

Rico Tampeloerus | 29-03-10 | 14:51

Dikr | 29-03-10 | 14:45
Je zou zomaar denken dat excuses en uitvluchten zoeken een links genetisch manco is.

Zo jammer! | 29-03-10 | 14:50

Ook nog niet gezien: Hey teacher: leave those kids alone... We don't need no indoctrination. Leave those kids alone. We don't need no education
We don't need no thought control: Hey Bash, leave those kids alone.

Sliptong | 29-03-10 | 14:50

@Ahasveros | 29-03-10 | 14:44 Vergeet Moskou (29 maart 2010) niet.

Vogelbeest | 29-03-10 | 14:50

@ Sliptong | 29-03-10 | 14:38
Vást. Wellicht kan men dit dan beter duiden als een gegeven ipv indoctrinatie.

Meningsvorming, waarheidsvinding, politiek oriëntatie en wat dies meer zij; een béétje normaal denkend wezen vindt z'n eigen weg daar later wel in.
Op het lyceum stond indertijd in mijn geschiedenisboekjes ook dat de politionele acties zo ongeveer een zegen voor Indonesië waren, tjah.

Pa Cartwright | 29-03-10 | 14:49

baatstra | 29-03-10 | 14:44
Dikr | 29-03-10 | 14:45
Ik dacht hetzelfde. Maar sommige meningen zijn natuurlijk gelijker dan anderen.

janeedantoch | 29-03-10 | 14:49

Zo worden van onschuldige kinderen kleine Volkertjes gemaakt.

-banned | 29-03-10 | 14:49

@kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 14:25 Ik heb ooit een leraar Nederlands gehad die een rechtgeaarde VVDer was.
Was wel een verademing tussen al dat linkse gedoe.

Vogelbeest | 29-03-10 | 14:49

Waar ze nog moeite voor doen, je vraagt het je af. Wilders en z'n PVV willen helemaal niet regeren, willen nergens in een college van B en W. Raadslid willen ze wel zijn, en kamerlid.
En zoals de Islamitische lastpakken er voor zorgen dat de PVV stijgt in de poll's zo zorgt de houding en het gedrag van de PVV-ers zelf wel weer voor een daling.
Het is evenwicht, maar dan anders.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 14:48

Sufkonten bij het PvdA hebben echt niks bijgeleerd sinds Ab Melkert....

DikHoofd | 29-03-10 | 14:46

Je bent in Nederland toch pas politiek neutraal als je links bent? Al het nadere ongelovige volk valt in de categorieën: neo-liberaal, systeem hater, extreem rechts en tokkies.

Gorgias | 29-03-10 | 14:46

Ik was op de middelbare school extreem links. Kreeg ik van mijn geschiedenisdocente een artikel te lezen van de nederlands-russische vriendschapsvereniging over de oprichting van de NAVO en de Warschau Pact. Pure propaganda, ik was gelijk genezen, ze liet het mij zelf ontdekken, een goede docente, heel wat beter dan die Bas Huijbers.

websenior | 29-03-10 | 14:45

Wat zou er met 's heer's kapper aan de hand zijn? Kan hij zich beter druk om maken dunkt mij.

Viezevoozert | 29-03-10 | 14:45

Zeikurs. Het zou zo maar kunnen dat leerlingen in kwestie dit idee zelf volkomen onderschrijven en misschien zelf bedacht hebben wat natuurlijk als muziek in de oren klonk van PVDA leraar in kwestie. Ohnee, wacht ... scholieren hebben zelf geen mening en hebben dus ook niet de gelegenheid gekregen om die te uitten in deze kwestie. Als ik me IETS kan herinneren van lessen maatschappijleer is dat er te pas en te onpas over zaken gestemd werd. Democratie enzo.

Dikr | 29-03-10 | 14:45

Een leraar die de kinderen niet leert nadenken, maar slechts zijn eigen egotripje opdringt. Bah, ga eens deaud!

OpenDeur | 29-03-10 | 14:44

Ik had zelf ook een nederlands leerkracht die nogal reclame maakte voor de SP, kregen folders en sponsjes uitgedeeld en alleen maar te horen hoe goed de SP was. Toen ik er iets van heb gezegd was haar antwoord "Je moet nog een half jaar jongen, ik kan het jou heel moeilijk maken." Ik heb het natuurlijk gemeld bij de directeur, die er vervolgens totaal niks aan deed natuurlijk.

spamkoning | 29-03-10 | 14:44

Wat is er mis met iemand zijn gedachtengoed ter discussie te stellen?
Als je daar een youtube filmpje over wilt maken,gewoon doen..... als scholieren het zelf aangeven te willen doen,gewoon doen.
Waarom je de mond laten snoeren door de GS-teapartyist van Pruisen?

baatstra | 29-03-10 | 14:44

"Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet."
-
Gaat DAT maar in Slotervaart, Gouda, 020 en 010, Mumbay, NYC, London, Madrid, Beshlan, Bali en Darfur vertellen!

Wellicht dat ze je daar wél geloven...

Ahasveros | 29-03-10 | 14:44

Lachen met Bos Hout.

Parelman | 29-03-10 | 14:44

@lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 14:38
Wij hadden een gestaald kader als geschiedenisleraar. Hij bewierookte de vijfjarenplannen van Stalin en zei het nog elke dag te betreuren dat de USSR was ingestort.
@Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 14:39
Of die van de Beweging was weet ik niet. Maar mon dieu, wat een gruwelijke nieuw-feminiestiese indoctrinatie heb je dan voor de kiezen gehad. Voelde me trouwens nooit zo in mijn zak gescheten als toen ik erachter kwam dat er geen druppel Saracenenbloed vloeide in Kruistocht in Spijkerbroek.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 14:43

Laat me raden, een louter autochtone VMBO-groep?

Mongoose | 29-03-10 | 14:43

Had vroeger ook zo'n Rooie Tuinbroek op de basisschool die riep dat het DDR het paradijs was (serieus) en ik was acht. Als ik dan de kritische vraag stelde waarom mensen neergeschoten werden als ze over een muurtje daarvandaan en niet andersom klommen kreeg ik straf. Dat leerde mij om niet mijn bek te houden en heeft mij aangestuurd om niet te vevallen in "Het Kapitaal" maar "Effectenbezit, Hoe en waarom". Laat die Rooie Rakker lekker zijn projectje doen want er zullen altijd een paar meelopen. De rest kijkt deze o zo ludieke actie aan, trekt zijn of haar conclusies en stuurt een sollicitatie naar Geen Stijl en opent een effectenrekening. Darwinisme in werking.

Oktoberfest | 29-03-10 | 14:43

Het is natuurlijk op z'n zachts gezegt wat "dommig" om een geloof de schuld te geven van "kut-marokkaantjes" en gesluierde vreemdelingen. Mensen kan je alleen aanspreken op hun gedrag, niet op een geloofsovertuiging.
.
Aan de virtuele peilingen te zien zijn de zwart/wit denkende haatrechtjes gelukkig aan het afnemen.

Inguz | 29-03-10 | 14:43

Kindermisbruik is strafbaar.
Achter de tralies met die haatzaaier.

aquarius | 29-03-10 | 14:42

Zullen we Rutger daar maar eens langs sturen?

Piet Politiek | 29-03-10 | 14:42

"oeps, ik heb kleur bekend"
domme leraar, gelijk 4 schalen terugzetten

de beer van de meer | 29-03-10 | 14:42

Sowieso geen politieke indoctrinatie op scholen. Van kinderen blijf je af, JA! Te belachelijk voor woorden. Maakt niet uit welke partij promo, maar als het naar azijn begint te rieken moet je snel ingrijpen.

JP_Nee! | 29-03-10 | 14:41

Indoctrineren kun je leren.

van Nazareth | 29-03-10 | 14:41

lol @ Bos Hout | 29-03-10 | 14:38

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 14:40

@Bos Hout | 29-03-10 | 14:38
LOL @ profielplaatje Ron Jeremy

Steil_lozer | 29-03-10 | 14:40

Dr.Oei | 29-03-10 | 14:32
Ga is terug naar Joop.nl, vuile links-mens.

dennieboy | 29-03-10 | 14:40

Sliptong | 29-03-10 | 14:34
+1 haha, zo onthou je het voor lange tijd... Bash Huijbers.

Parelman | 29-03-10 | 14:40

Onderwijs,politiek,kranten,tv enz, enz, enz. Allen zijn links en MOETEN dat ook zijn. Een ander geluid zal nooit OK gevonden worden. We zitten in een linkse draaikolk! Zal het ooit anders zijn? Roepende in de woestijn zal je bedoelen! Rust zacht mijn Nederland.

superlama | 29-03-10 | 14:40

Een leraar maatschappijleraar (ont)slaan is een makkie?

Fijnstoffer | 29-03-10 | 14:39

Was Thea Beckman ook van de Partij ?
Zoja ben ik mijn halve jeugd flink geïndoctrineerd.

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 14:39

"Want "Mijn leerlingen en ik wilden een tegengeluid geven tegen Wilders met zijn Islam hetze. (...) Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet." aldus Bas."

Moet je je ogen opendoen, Bassie!

Rambeu | 29-03-10 | 14:38

Pa Cartwright | 29-03-10 | 14:32
Daar komt bij dat ongeacht datgene wat de docent wil doceren, het lesmateriaal wars is van enig rechts geluid. Zo staat er al sinds jaar en dag bij de VVD: rechts - sluit mensen uit - is voor rijke mensen. Later namen de CD, Lijst Fortuin, PVV, TON die rol over.

Sliptong | 29-03-10 | 14:38

Trouwens, mijn leraar maatschappijleer was een overtuigd communist. Dat stak hij ook niet onder stoelen of banken. Was een paar keer naar de Sovjet Unie geweest om met de kameraden de partij leer te bespreken. Heb ik verder niets aan overgehouden, maar wellicht zat Van Pruisen wel bij me in de klas en komt z’n onbedwingbare drang tot PvdA bashen daar vandaan. Ik denk dat de meeste leerlingen wel door het lichte gedachtegoed van hun middelbareschool leraren heen prikken.

lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 14:38

En kinderen die niet mee willen doen krijgen een onvoldoende?

-banned | 29-03-10 | 14:37

Funest voor het bijbrengen van kritische meningen zo'n Joop docent, maar natuurlijk wel heel voorspelbaar.

websenior | 29-03-10 | 14:37

Wat een gajes zeg. Als je niet genoeg PvdA roept en hard genoeg meezingt met de internationale krijg je een onvoldoende van deze meneer?

Lekker_Bami | 29-03-10 | 14:37

Wat een populist.

Kotsende lama | 29-03-10 | 14:36

Ik had op de aloude MTS Zuid te Rotterdam anno begin jaren '90 een docente maatschapplijleer die nog bij een commune zat. En dan zeggen ze dat het onderwijs de jeugd niet indoctrineert....

The Evil One | 29-03-10 | 14:36

Degene die 3 leraren kent die GEEN PvdA stemmen heeft gewonnen.

ZDEV | 29-03-10 | 14:36

Fout zeker - al herinner ik me met enig genoegen onze docent maatschappijleer aan HNL te Hilversum die toch ook veronderstelde (en meestal terecht) dat wij eigenlijk allemaal wel VVD zouden gaan stemmen...

pvpb | 29-03-10 | 14:35

treurige bende die pvda, zal er niet beter op worden met cohen...

w31rd0 | 29-03-10 | 14:35

Bijna net zo erg als bijzonder onderwijs.

TabulaRasa | 29-03-10 | 14:35

Maar goed. pvda - 020 - wilders - voedingsgebied school. Was te verwachten.

Sliptong | 29-03-10 | 14:35

Na hun studie rechten/economie/bedrijfskunde gaan die leerlingen toch gewoon op de VVD stemmen. Alleen weten ze dat nu nog niet.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 14:34

Was iedereen maar neutraal, objectief en rationeel. But guess what!

sjuurd | 29-03-10 | 14:34

Die directie vindt dat prima want die zitten ook zo in elkaar. Net zoals overigens 95% van al het overige onderwijs in NL.

Lucifer | 29-03-10 | 14:34

Bash Huijbers, dat is.

Sliptong | 29-03-10 | 14:34

Dhimmi's daar bij Joop.
Soort van nieuwe NSB, zeg maar.

Zo jammer! | 29-03-10 | 14:33

Gadver, kinderen gebruiken voor je eigen gewin.
Van mij mogen ze zulke leraren direct ontslaan.

-banned | 29-03-10 | 14:33

Yep. Las dit stuk verdriet reeds dagen geleden. U moeten weten dat ik niet eens meer de moeite neem om op zulks te reageren, mijn comments komen toch vrijwel nooit door de filter der linkse ontkenners. Werkelijk, ze zijn zorgvuldig geformuleerd, want cynische humor kunnen de polikorwezens helemaal niet aan, maar dan nog blijven mijn stukjes allemaal hangen in Jolo's vislijnen.
Soi.

En-el Hak | 29-03-10 | 14:33

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Waarschijnlijk had die eikel nog subsidie gekregen voor zijn filmpje idee ook.

MoonUnit1 | 29-03-10 | 14:32

Alleen ondermodalers stemmen PVDA, daarmee hopende dat de beter verdienende (let wel: verdienende!!) 0031-ers wel even wat extra geld voor hun ophoesten, omdat zij zo nodig ook beter verdienend willen lijken.
Ga wat ondernemen! Maak zelf je geld en hou op met handje ophouden bij de overheid

Emma Watson | 29-03-10 | 14:32

"Wij herkennen de Islam hetze waar Wilders het over heeft niet"
.
u is blind of gewoon achterlijk?
ik hoop dat je deze week nog door een groepje allochtonen van je fiets gereten wordt gast, ik hoop het zo hard!!!
de 2e en 3e generatie allochtonen = FUCKED UP en ze geven geen hol om de zgn normen en waarden die hier gelden
als we ze niet afremmen en laten zien dat wij nog altijd geen Islam-slaafjes zijn (zoals de PvdAllochtonen) zullen ze uiteindelijk over ons heenlopen en is de islamisering een feit. Pas dan zullen alle anti-wilders mongolen realiseren dat deze Wilders vaak onzin riep, maar zeker gelijk had wat de Islam betreft!
.
dit soort allochtoon-knuffelende, "blind voor de waarheid" berichten zorgen ervoor dat ik steeds meer de kant van extreem rechts opga...
.
Bas Huijbers met je intelligente smoel, ik daag je uit om eens savonds in het weekend op een groepje hangjurken af te lopen en een gesprek met ze te beginnen... misschien zie je dan de Islam Hetze... DEBIEL!

OHFOURSIX | 29-03-10 | 14:32

Pfff, na circa 30 jaar moet de éérste réchtse docent Maatschappijleer zich nog aandienen, vermoed ik. Zie het probleem aldus niet zo.

Pa Cartwright | 29-03-10 | 14:32

Logisch dat hij er vanaf ziet want hij is er natuurlijk achter gekomen dat tv zenders er niets in zagen en dat het uit eigen zak betaald moest worden...
Volgende keer eerst groen licht hebben en dan pas de media opzoeken, loze beloftes hebben we niks aan PVDA'rt...

Modder Neetjer | 29-03-10 | 14:32

"Als bezoeker kritiek hebben op de artikelen mag niet"
In tegenstelling tot geenstijl, want daar word je niet weggejorist als je kritiek hebt op het zoveelste broddel stukje van Van Pruisen?

lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 14:32

In feite zijn ze alleen bang voor hun baantje. Verder moet je het niet zoeken.

azijnseikerT | 29-03-10 | 14:32

Meneer Bas is gewoon een beetje een boterletter.

Nlz® | 29-03-10 | 14:32

-weggejorist en opgerot-

Dr.Oei | 29-03-10 | 14:32

Gaan we weer... In de good old days van le petit Boeuf hadden we nog gewoon een ex-krakert die voor vrouw moest doorgaan en je heel indringend aankeek als je zei dat er eigenlijk wel genoeg immigranten waren en je dan vervolgens door politiek-correcte athenaeum 5 gansjes wilde laten afslachten. Hilarisch, zo'n hele klas hockeymeisjes die dan aangaf dat er toch wel teveel negurrrrs waren in Nederland. Dat mens is geloof ik nog één keer bij ons op school verschenen.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 14:30

Mijn leraar Maatschappijleer probeerde ons D66-fan te maken...

DE secretaresse | 29-03-10 | 14:30

Bas, geef die kinderen gewoon les. Die kinderen gaan toch wel hun eigen weg zoeken en wat denk je er mee te bereiken, ik bedoel, denk jij dat de wereld beter wordt van jouw denkbeeld in kinderen te plaatsen... Doe eens gewoon en geef goed onderwijs.

Parelman | 29-03-10 | 14:29

Wat is die PvdA ook een walgelijk, ziek zooitje politiek corrupte haatzaaiers. Direct ontslaan die PvdA schoft die onze kinderen politiek misbruikt.

Hanxie | 29-03-10 | 14:29

Bas heeft kennelijk een mislukte carrière in de politiek achter de rug en nu probeert hij via het onderwijs zijn politieke loopbaan voort te zetten.

Angelica | 29-03-10 | 14:29

Zucht...... onbegrijpelijk, als we de peilingen mogen geloven, gaat een groot gedeelte van het stemvee gewoon weer op die kudT partij stemmen......
Is het dan zo lekker om 'genomen' te worden door de PVDA?

Fatwabuster | 29-03-10 | 14:28

Wat zou er gebeuren als een PVV-er als maatschappijleraar zijn leerlingen zou vragen Fitna 3 te maken en op Youtube te plempen?
.
Wat zou er gebeuren als een PVV-er als maatschappijleraar zijn leerlingen alleen zou vragen Fitna 3 te maken?
.
Wat zou er gebeuren als een PVV-er als maatschappijleraar zou werken?
.
Precies.

vagehond | 29-03-10 | 14:28

ik ben geen directie maar wil toch reaguren: opknopen die man!!! aan de hoogste boom

roverbaronambrose | 29-03-10 | 14:27

Een flinke schop onder zijn rode kont lijkt me wel op zijn plaats.

aquarius | 29-03-10 | 14:26

Na de religieuze indoctrinatie kwam de politieke indoctrinatie jaren 60/70, nu komen ze net als heel vroeger gezamenlijk, dankzij dit soort PvdA debielen!

william7055 | 29-03-10 | 14:25

Boeiuh, objectieve docenten bestaan niet.

ChillBill | 29-03-10 | 14:25

Bij ons op school ook al het geval, oud nieuws...

johnvotskanon | 29-03-10 | 14:25

Het is pure kindermishandeling.
Echter: Na een tijdje belastingbetalen geneest dit soort 'verheffing' bij vrijwel iedereen.

tipo | 29-03-10 | 14:25

Bas Huijbers is geen docent maar een kinderindoctrineerder. Het zijn godverdomme kinderen, die betrek je niet in je eigen opportunistische wereldje. Ontslag voor de man.

Biff Eagleburger | 29-03-10 | 14:25

Alle docenten stemmen per definitie PvdA/D66.

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 14:25

Schandalig.
Godsamme, of was dit op een PvdA-school? Oh wacht die bestaan niet. Er is 1 oplossing hiervoor, ontslaan!

Kaas de Vies | 29-03-10 | 14:24

Meester Bas en zijn leerlingen. Klinkt als Ali Baba en de 40 rovers ....

lustgeenthee | 29-03-10 | 14:24

-weggejorist-

Dr.Oei | 29-03-10 | 14:24

plurt "is" naar boven

GeenZeil | 29-03-10 | 14:24

Het zit ze wel hoog, die Wilders. En dat terwijl het helemaal niet nodig.

GeenZeil | 29-03-10 | 14:23

Waar privé-onderwijs al niet goed voor is.

Symmachus | 29-03-10 | 14:23

Dit soort mensen leven echt in een eigen wereld

bravvour | 29-03-10 | 14:23

wordt niet goed van die PvdA flapdrollen... damn!

Mr MoFo | 29-03-10 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken