Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil TK2010. U mag het weer zeggen

geenpeilpoll.jpg Daar zijn ze weer. De priemgetallen uit de penaltyreeks die Tweede Kamerverkiezingen 2010 heten. Joop-columnist en DWDD-mol Maurice de Hond zit even in de schmink voor een volgend televisieoptreden. Vandaar dat we vandaag in GeenPeil de voorspelling van TNS NIPO tegen het licht houden. Laatste stand van zaken: PvdA: 35. VVD: 25. CDA: 24. PVV: 18. D66: 16. GL: 10. SP: 9. CU: 8. SGP: 2. Dieren: 2. ToN: 1. U ziet het het. De cohenificatie van Nederland brengt de PvdA naar epische hoogtes. Een volgende kabinet Paars behoort weer tot de mogelijkheden. Niks landslide victories op links en rechts. Lekker dodelijk kalm de middenpartijen weer aan de macht. VVD groter dan CDA. PVV gaat alleen nog maar naar beneden. D66 terminaal. Ton nog altijd verkeerd afgekort. Enfin, uiteraard zijn dit de getrukeerde hoaxaantallen. Nep dus. Vooraf bepaald. Uit de kom met verzwaarde balletjes. Ergo: dat kan beter en vooral secuurder. Voor echte betrouwbare statistieken gaat u even naar het heersende OpinieProjectje van GeenStijl en vul uw keuze in bij GeenPeil TK2010. VOTE!

Reaguursels

Inloggen

Wanneer je je bij www.peil.nl van M.de Hond opgeeft als panellid moet je eerst je politieke voorkeur opgeven.
Daarna selecteert hij uit zijn database wie hij voor de wekelijkse peilingen een mailtje stuurt....
Whoehahaha, een grote hoax dus!

mick jagger | 29-03-10 | 23:52

Aangezien de Libertarische Partij er niet bij staat, overig. Al het andere is tirannie.

Holmert | 29-03-10 | 23:52

de piratenpartij is de SGP?

Madice | 29-03-10 | 23:12

Nu is Maurice de Hond opeens links? Was hij dat ook toen Geert de grootste was?

Meneer Koffie | 29-03-10 | 23:05

Beetje vreemd met die linkse plapdrollen met hun peilingen. Hier bijna 23.000 stemmers en wederom een prima uikomst voor de PVV. Als het echt zo was dat de PVV snel terugzakt zou je dat zelfs ook hier moeten zien. Mooi niet dus! Het is zelfs de PvdA die wat verliest.

rien6139 | 29-03-10 | 21:53

PvdA gestemd....
Alleen al om wat tegengas te geven aan de PVV...
Maar die staan ook alweer om 35 hier.... jammer jongens.

JOPWND | 29-03-10 | 20:53

-weggejorist-

klimaathoax | 29-03-10 | 20:26

Ja maar wacht eens even! Vrouwen mogen ook op het knopje van de SP klikken!? Zijn jullie nu helemaal betoeterd, om zomaar vrouwen hier toe te staan om een mening te geven? Hebben ze überhaupt wel toestemming van hun man om hier te komen? Wordt dit gecontroleerd? Dit is ronduit belachelijk.

NegroideAsteroide | 29-03-10 | 19:45

Kunnen we hier AUB mee stoppen?!!

a1271 | 29-03-10 | 16:57

Zo héé, de GS poll geeft PVV en VVD al 58 % van de stemmen, dat geeft 87 zetels in de kamer.
Laat het waar zijn !

Mazzeltov | 29-03-10 | 16:48

Matthias Reim | 29-03-10 | 15:06
Want?

Zo jammer! | 29-03-10 | 16:39

Die Geenpeil is misschien wat gekleurd wat betreft politieke voorkeur, maar de verschuivingen die zichtbaar zijn, zijn des te interessanter. De falende opstelling van de PVV tijdens de vorming van de GR in Den Haag en Almere doen ze geen goed. Mensen willen gewoon een stop op immigratie en aanpak van criminaliteit en geen onzinnige symboolpolitiek waarmee toch nooit een coalitie kan worden gevormd.

Van een Coheneffect is ook zeker geen sprake hier. Er is zelfs een afname van PvdA. De PvdA heeft hier uiteraard weinig aanhang, maar je zou toch op zijn minst een positieve verschuiving moeten zien. Ik krijg toch de indruk dat die Cohenhype in de andere peilingen ten dele toch vooral de bedoeling heeft om positieve publiciteit voor die man te creëren. Alle traditionele nieuwsbronnen doen daar aan mee.

VerenigdeNederlanden | 29-03-10 | 16:32

LOL @ nooit bestaande peiling!

kiddevil | 29-03-10 | 16:08

Om te mogen voten moet je vroeg opstaan ofzo?

Deaude_Lutser | 29-03-10 | 15:52

Wel bijzonder hoe de reaguurders het ene moment de mening van 'de gewone man' zo belangrijk vinden, maar als de PvdA vervolgens op winst staat zich afvragen of 'ze het dan nooit leren'.

Matthias Reim | 29-03-10 | 15:06

Als er verkiezingen in juni komen zal men toch maar weer uit onverschilligheid op de oude partijen gaan kiezen.

Zo jammer! | 29-03-10 | 14:52

Kak, weer te laat met stemmen :<

Anywho, aantal PVV stemmers zal nog wel afzwakken denk ik.

Pino P | 29-03-10 | 14:36

-weggejorist-

eisie | 29-03-10 | 14:34

Hoe bedoel je 'GS is niet rechts' ? lol

D. Bunker | 29-03-10 | 14:16

Ook ik begin de pest te krijgen aan dit strontland! Waarom mag ik als allochtoon niet meer dan één keer stemmen. Behoort bij onze cultuur, hoor! En die mag ik houden, toch? Nou dan!

Zyxtraal | 29-03-10 | 14:01

Oh ja, tuurlijk joh, señor Brusselmans ! Want het GS-bezoekers vormen namelijk wél een objectieve, representatieve en doorsnee afspiegeling van het Nederlandse volk dat straks naar de stembus gaat, toch !? "De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" heet dat, enorme stumper die je er bent !

Joostmaghetweten | 29-03-10 | 13:59

Leen natuurlijk

No Worries | 29-03-10 | 13:57

Ik zeg: Dries Roelvink.

Watler | 29-03-10 | 13:54

Gordon?

kattenmepper | 29-03-10 | 13:51

*kijkt naar toetsenbord - waarom zorg je ervoor dat ik overkom als een analfabeet?
Geeft toetsenbord opdracht "typ ik doe een voorzet" dank je *

kattenmepper | 29-03-10 | 13:46

kattenmepper | 29-03-10 | 13:44

Emile Ratelband

TabulaRasa | 29-03-10 | 13:46

Ik vraag me af hoe dat moet... Wilders in de oppositie met 25 man. Het lukt nu al bijna niet een beetje niveau bij elkaar te krijgen waarbij de handjes niet los zitten.
We kunnen een lijst gaan opstellen van geschikte kandidaten
Ik doe een een paar voorzet

Regilio Tuur

kattenmepper | 29-03-10 | 13:44

Watunflater | 29-03-10 | 13:32
Nou zal Kees het moeten doen: op naar de drie zetels.

websenior | 29-03-10 | 13:43

Geen link, dan ook geen Vote.

JP_Nee! | 29-03-10 | 13:41

websenior | 29-03-10 | 12:19
Jeeh, wat een flater he. Bas weg zal een gemis worden.

Watunflater | 29-03-10 | 13:32

PvdA weer vreselijk de grootste,ze leren het ook nooit.Nu PVV ook niks meer voorsteld dan maar piratenpartij stemmen?Doen die echt mee?

HamVraag | 29-03-10 | 13:31

Zeg, maar als we draagvlak en invloed van GeenStijl/GeenPeil *kuch* serieus moeten nemen, dan blijkt dus dat de eentonige politieke stukjes onderhand zo saai gevonden worden, dat men als een soort protest tegen het protest alsnog PvdA gaat stemmen..? Hoe anders verklaar ik dat volgens berichten elders de PvdA almaar groeiende is. Maar ja. "Elders". Elders is natuurlijk dom, leugenachtig, en in handen van de linkse kerk. Anders schreven ze de waarheid wel op.

Watler | 29-03-10 | 13:31

De strategie van de PvdA is meesterlijk, Cohen en Marcouch stemmentrekkers bij uitstek. Cohen als de charismatische leider en onbetwiste Nederlandse premier. Eindelijk een einde aan het tijdperk J.P. Dat de PVV aan de verliezende hand is verbaast me niet echt. Zie maar eens het gedoe rond sheriff Brinkman en de idiote prietpraat van oom Geert.
Ik kan niet wachten tot 9 juni.

ir.v.d.Pik | 29-03-10 | 13:28

Er missen wat pasteitjes..

Metrolijn C | 29-03-10 | 13:15

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:23

Koning, Keizer, Admiraal, van de HRA profiteren we allemaal. Een prijsdrukkend effect zal het snijden in de aftrek niet hebben. Daarvoor is het tekort aan kwalitatief interessante koopwoningen gewoon te groot. Het gevolg van een linkse maatregel om de HRA te beperken -zogenaamd ten bate van de niet functionerende woningmarkt- is dus dat de betaalbaarheid van een koopwoning NOG slechter wordt. Bovendien werkt de huurmarkt ook niet optimaal door scheefhuur in het sociale segment en non-subsidiabele woningen in het hogere segment. Het is een catch 22 waar je eigenlijk maar een paar dingen aan kunt doen: veel bijbouwen en het stoppen van het subsidieren van degenen die geen subsidie nodig hebben. Ban de HRA uit voor woningen boven een bepaalde waarde, maar hou de rente wel aftrekbaar, desnoods tegen marginaal 52%. Stel woningen met een hele lage huur niet langer beschibaar aan (boven)modalen.

LJBrinkhorst | 29-03-10 | 13:12

@geenstijl: Favoriete chips zou misschien nog wel eens kunnen kloppen, maar deze getallen gaan natuurlijk he-le-maal nergens over. Dat snappen jullie toch wel hopelijk? Toch?

Friedrich | 29-03-10 | 13:09

dankzij de opkomst van de PVV krijgen we straks een paars-groen kabinet. Want regeren met de PVV gaat niet lukken (want niet bereid tot concessies, zie Den Haag/Almere), dus kabinet 'op rechts' wordt onmogelijk.
Wil je een rechts kabinet, stem dan fatsoenlijk rechts: VVD of CDA.

plaklul | 29-03-10 | 13:09

Na ruim acht jaar Gristenen en met de dreiging van Geert, klinkt paars zo slecht nog niet.

TabulaRasa | 29-03-10 | 12:53

Laatste persbericht van TNS NIPO is
Bankspaarregeling onbekend, maar wel bemind 11 maart 2010?

Vroege 1 april grap?

kiddevil | 29-03-10 | 12:49

NPS NIPO PEILING?????? Ik zie hem niet staan op de site van NPS-NIPO

iemand een linkje?

kiddevil | 29-03-10 | 12:46

Zo, gaat goed met de PVV. Bij de verkiezingen 8- zetels? Mhoewhahahaha.

topcat | 29-03-10 | 12:43

-weggejorist-

Uh-Oh | 29-03-10 | 12:41

@ Roadie68, dat is het probleem met d66, ze beloven van alles maar er komt geen fuck van terecht.
Iets met gekozen burgemeester en tom de graaf?

Slipsnifter | 29-03-10 | 12:41

@Slipsnifter kijk eens op www.d66.nl/ wie weet als je wat leest her en der dat je wat minder roept. ze hebben iig beleid op hun website staan en geen gebakkenlucht gejammer,.

Roadie68 | 29-03-10 | 12:39

Waar is de Republikeinse partij? Zonder de nek van de monarchie te breken wordt het nooit wat met Nederland.

lijm11 | 29-03-10 | 12:39

Vorig jaar zei ik al: come election time gaat het gewoon over de HRA en wie met wie gaat regeren. Dan is Geert van de proletenclub een soort rechtse SP geworden: een stel patjepeeërs met holle retoriek en 0,0 geloofwaardigheid. Jammer, want als hij het voor elkaar gekregen had een fatsoenlijke rechtse volkspartij (zeg van Wiegel tot Eerdmans/Pastors) in elkaar te zetten dan had 'ie mijn stem gekregen. Nu is het gewoon een samenraapsel parvenu's met bespottelijke ideeën. Gevolg: Cohen premier. Een stem op Geert is een stem op Job, mensen. Onthou dat goed.

Boeuf Bourguignon | 29-03-10 | 12:38

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 12:21
Gelukkig heb ik geen kat en heb ik dus ook niet een verderfelijk artikel als de Volkskrant nodig.

websenior | 29-03-10 | 12:31

GS zou veel meer reaguurders krijgen door wat meer in het midden te lobbyen. Dat staat er.

dr. SpermSpammer | 29-03-10 | 12:30

Watunflater | 29-03-10 | 12:25
Jammer genoeg houdt Bas er mee op, anders was alles voor Bassie.

websenior | 29-03-10 | 12:29

Hmm, Draaikonten66 is hier ook nog best populair, wat hebben die lutsers in godsnaam te bieden...

Slipsnifter | 29-03-10 | 12:25

@Woudie | 29-03-10 | 11:10
Vergelijk de peilingen van TNS NIPO en De Hond onderling: altijd grote verschillen. Die peilingen kunnen dus niet betrouwbaar zijn, maar ‘ze’ doen altijd wel net alsof. Dat zuigt. Ik kan je aanraden eens een paar maal de details van onderzoeken na te pluizen, en dan te kijken wat de media er van maken. Om droevig van te worden. De Hond maakt er zelfs een show van met DWDD.
Ik denk niet dat iedereen in dit land zo dom is dat ze hun stemgedrag alleen maar op opiniepeilingen baseren, maar een deel is zeker wel zo dom. Velen reageren als een slecht geïnformeerd kuddedier en volgen de hoofdstroom, om erbij te horen en lekker mee te kunnen lullen.

Fijnstoffer | 29-03-10 | 12:25

Cazi | 29-03-10 | 12:19
Ik begrijp dat nooit, als je christen ben, ben je een hond. Als je moslim ben dan ben je een geit of varken.

websenior | 29-03-10 | 12:20
Ik zei het al senior, u bent ook van de stempel, Bas for president. Wanneer wordt Nederland wakker.


Watunflater | 29-03-10 | 12:25

baatstra | 29-03-10 | 12:06
En de krant past nu nog beter in de kattebak.

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 12:21

Stemt allen SGP.

websenior | 29-03-10 | 12:20

CDA = Gristenhonden
CU & SGP = Hardcore gristenfundi's
VVD = Geldkloppers
PvdA = Leugenaars
D'66 = Geen mening
PVV = FransBauerTokkies
GL = Stinkhippies
SP = Luie flikkers
PvdD = Geen mensen
PirPa = Muziekdieven
Het wordt een bloedige strijd.

Cazi | 29-03-10 | 12:19

De partij van de planten staat er niet bij.

websenior | 29-03-10 | 12:19

Ik beproef ook hier op Geen Stijl de landelijke tendens ofwel het "down the drain" met PVV sentiment. Da's een positieve ontwikkeling voor ons land. Stem toch op een serieuze partij als je wat voor elkaar wilt krijgen wat mij betreft op de VVD als het niet anders kan. Paars (groen) staat er aan te komen. De enige werkbare meerderheid vanaf 9 juni.

Willy Dobbe | 29-03-10 | 12:17

Straks op verkiezingsavond zullen we weer zien: Ze hebben allemaal gewonnen (zo niet t.o.v. de vorige verkiezingen dan wel t.o.v. de laatste peiling van De Hond). Daarom hier een liedje voor Maurice: 'Ze Hebben Allemaal Verloren':
www.deliedjeskrant.nl/liedje.php?recor...

trouba | 29-03-10 | 12:16

heerlijk nieuws,.. al ben ik verre van een pvda`r ik hoop dat ze dik winnen om jullie pvv`s te zien faillen ,.. (en anders wacht ik een jaar om Wilders zelf te zien faillen in den Haag als ie zijn gejank in beleid moet omzetten) ik zou er haast bij een christenpartij om gaan bidden,.. maar zou ver ga ik niet ,.. ik ben die andere sp`r namelijk gehgehgeh pvv yer gooing down

Roadie68 | 29-03-10 | 12:07

Wat heb ik heerlijk vanochtend vroeg in bed de Volkskrant gelezen in tabloid formaat.... lekker handzaam,veel informatie,leuke columns.... gefeliciteerd Volkskrant!

baatstra | 29-03-10 | 12:06

Kaas 82+ | 29-03-10 | 11:44
Voor een betrouwbaar beeld en verder is Bas natuurlijk de enige nog echte staatsman. De rest zit er voor het pluche.

Watunflater | 29-03-10 | 12:04

Wacht maar totdat Netwerk meldt dat "Die Wilders" dit weekend vergeten is zijn gulp dicht te doen en dat alle kleermakers van 0031 daar laaiend over zijn. Commentaar was: "Het is gewoon fascisme/racisme en kopvoddentax dat Die Wilders zijn gulp niet dicht doet." Dat gaat stemmen kosten volgens Netwerk!

Recht(s) Overeind | 29-03-10 | 12:04

Sliptong | 29-03-10 | 12:01
Daarom kom ik niet meer bij als dat het geval is.

van Nazareth | 29-03-10 | 12:03

Als we nu het gemiddelde van Maurice zijn poll en deze. Dan kom je misschien beetje bij de werkelijkheid uit.
Blijft het eng vinden al die PVDA stemmers of zijn dat dezelfde die eerst D66 stemde dus tegen PVV.

Rooie2005 | 29-03-10 | 12:02

Raptor | 29-03-10 | 11:58
Denk dat mensen beginnen in te zien dat Wilders alleen maar loopt te blèren maar niet met concrete oplossingen komt.

Steilloos ten Onder | 29-03-10 | 12:02

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 11:55
Genf dus

James St John Smythe | 29-03-10 | 12:02

van Nazareth | 29-03-10 | 11:50
Ik ga er nog steeds van uit dat dat de coalitie gaat worden. Echter, samen hebben ze geen 76 zetels. Er zal een derde been bij moeten komen. Voorts denk ik dat de val van het kabinet doorgestoken kaart is. Na 9 juni lekker op de oude voet verder. Slaapse.

Sliptong | 29-03-10 | 12:01

SQL> select * from voters that vote PVDA and have brains;
SQL> 0 rows returned

MoonUnit1 | 29-03-10 | 12:00

Niet ideaal maar ik hoop zo dat GS dichter bij de realiteit zit dan Maurice de Hond

Nabbelaer | 29-03-10 | 12:00

LekkahNeukeNieBetale | 29-03-10 | 11:52
U neemt uw oproepkaart alsmede uw paspoort ter hand en vervoegt u naar het dichtsbijzijnde stemlokaa in uw gemeente, alwaar u middels het rode potlood uw stem uitbrengt op de partij van uw voorkeur.
Maak u verder geen illusies... Genaaid wordt u toch wel.(en betalen he)

van Nazareth | 29-03-10 | 11:59

VVD begint op de PVV in te lopen in de GS poll. Worden mensen dan eindelijk verstandig?

Raptor | 29-03-10 | 11:58

enig zinnige dat hierover te zeggen valt is dat binnen de GS populatie de PVV daalt in 3 weken van 32.3 procent naar 30,7 ten gunste van de VVD.
Ervanuitgaande dat hier de harde kern zo'n beetje verpoost kan de landelijke trend (van 28 naar 18) voor de PVV wel verklaard worden, net als de VVD als 2e partij.
Wordt Paars dus.

Sir EnemA | 29-03-10 | 11:57

Neeheee Geenstijl, bok nou eens op met je belachelijke peiling die nergens over gaat enenkel representatief is voor GS-bezoekers, geenszins op die van de Nederlandse maatschappij.

PTS | 29-03-10 | 11:57

Biff Eagleburger | 29-03-10 | 11:56
Lekker aan het trippen, vrind?

Steilloos ten Onder | 29-03-10 | 11:57

-weggejorist-

Biff Eagleburger | 29-03-10 | 11:56

Kaas 82+ | 29-03-10 | 11:54
Ah bedankt, viel net buiten het scherm bij mij... nogmaals bedankt.

LekkahNeukeNieBetale | 29-03-10 | 11:56

Echt een oneerlijk volgorde. De vorige TK2010 verkiezingsuitslag moet de volgorde zijn in de poll, wie ook?

quintyn | 29-03-10 | 11:56

Toch blij dat ik geen PVV meer stem. Gaat vanaf nu helaas alleen maar naar beneden denk ik. Wel mooi dat VVD nu groter is dan CDA.

Steilloos ten Onder | 29-03-10 | 11:55

Balzakius | 29-03-10 | 11:47
Daar gaat het wel steeds meer op lijken. Ik gaf ze tot voor kort het voordeel van de twijfel maar ik zit niet te wachten op een SP 2.0. Anderzijds kon het wel eens heel slim van GW zijn om oppositie te voeren. Dan heeft hij over een paar jaar 45 zetels getuige de puinhopen van voorgaand paars en Grijs.

Sliptong | 29-03-10 | 11:55

@James St John Smythe | 29-03-10 | 11:44
Dan had ik wel benadrukt dat er een casino in de buurt zat.

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 11:55

LekkahNeukeNieBetale | 29-03-10 | 11:52
Rechtsboven aan de webpagina, onder het kopje 'poll'. Als iemand dezelfde PC heeft gebruikt om te stemmen, kunt u alleen de resultaten bekijken. Remedie: koopt uw eigen PC.

Kaas 82+ | 29-03-10 | 11:54

Met Job Mohen aan de touwtjes gaat het straks pas echt faudt.

van Nazareth | 29-03-10 | 11:53

eh, nog maar een keer. Hoe kan ik stemmen? Heb IE8 ligt daar weer aan zeker...

LekkahNeukeNieBetale | 29-03-10 | 11:52

D66 doet het hier ook niet slecht ! Dat komt zeker dankzij Pia Dijkstra ..

MoonUnit1 | 29-03-10 | 11:52

vanuit het buitenland verbaas ik mij toch wel over de vlucht die de pvda ineens weer neemt... hebbik dan wat gemist de afgelopen jaren? ongelofelijk dat cohen alleen goed is voor zo'n 15-18 zetels... jeez

ed.. | 29-03-10 | 11:52

Ik kom echt niet meer bij wanneer we straks een coalitie hebben tussen PvdA en CDA.
Prutsvolk.

van Nazareth | 29-03-10 | 11:50

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 11:44
Ayaan is het schoolvoorbeeld van een boeroeper aan de zijlijn die bovendien garen spint bij elke anti-islam uitspraak. Zelf is ze gevlucht naar de VS en komt nu terug als een soort messias? Laat me niet lachen. Dat wijf neem ik echt niet serieus.

Sliptong | 29-03-10 | 11:49

Nou, voor een underdog pur sang gaat die Piratenpartij toch errug lekker in de GS poll.

Hijo del Sol | 29-03-10 | 11:48

De PVV heeft met de schertsvertoning in Almere en Den Haag een beetje afgedaan voor mij. Wellichtt VVD maar deze partij is in mijn ogen ook niet echt betrouwbaar. Centrum of links stemmen nooit. Dan maar een stijlloze proteststem.

Sliptong | 29-03-10 | 11:48

Watunflater | 29-03-10 | 11:43

U bent waarschijnlijk een vrouw; is een scriptje ..

Virtus Roma | 29-03-10 | 11:48

Watunflater | 29-03-10 | 11:43
.
En terecht, SGP is ook geen democratische partij.

beenthere | 29-03-10 | 11:48

Bos Hout | 29-03-10 | 11:46
*duimen vast houden doet*

lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 11:47

@lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 11:46
PVV-stemmers zetten zichzelf voor paal.

Balzakius | 29-03-10 | 11:47

PVV is kansloos, we krijgen gewoon weer een Paars kabinet.

henkstubbe | 29-03-10 | 11:47

@azijnseikerT | 29-03-10 | 11:11
omdat samen en de boel bij elkaar houden zo lekker bekt.

_____________

De boel bij elkaar houden zal eerder de janboel bij elkaar houden zijn, waarna hij de boel in het honderd zal sturen, en dan kan hij z'n boeltje wel pakken.

donjon | 29-03-10 | 11:46

Balzakius | 29-03-10 | 11:40
Ach, die raadsleden van ze hebben in ieder geval voor vier jaar werk. Hoop voor ze dat ze zichzelf niet te veel voor paal zetten gedurende die tijd.

lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 11:46

VVD gaat goed. Niet te veel hypen, maar steady opwaarts naar 9 juni.

Bos Hout | 29-03-10 | 11:46

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:42
.
Klopt. Dat is het probleem in NL, een echt rechtse partij bestaat niet. Ook de linksche denkbeelden van de PVV is wat dat betreft een aanfluiting:
www.nrc.nl/binnenland/article2269955.e...

beenthere | 29-03-10 | 11:45

Toontje Larger | 29-03-10 | 11:41 Betrouwbaar? Wie heeft het over betrouwbaar? Alsof er nog een betrouwbare poll gehouden kan worden vandaag de dag op het internet.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:44

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 11:34
U zit in Valkenburg?

James St John Smythe | 29-03-10 | 11:44

eh, hoe kan ik stemmen?

LekkahNeukeNieBetale | 29-03-10 | 11:44

ik zal nooit links stemmen

Flapgeit | 29-03-10 | 11:44

Watunflater | 29-03-10 | 11:43
Wilde je dat dan?

Kaas 82+ | 29-03-10 | 11:44

pius | 29-03-10 | 11:16
Ayaan vraagt de grote partijen expliciet de anti-Islamiserings agenda over te nemen, daarnaast zegt ze dat PVV daar geen hout snijdt.

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 11:44

@ Geitenwollensokjuhz | 29-03-10 | 11:37
Jah, daar zal die poll dánig van onder de indruk zijn.

Pa Cartwright | 29-03-10 | 11:43

Wilders roept de problemen natuurlijk wél over zichzelf af zoals hij is omgegaan met de gemeenteraads winst in Almere en Den Haag.
Ik hou m'n hart vast en hoop dat hij wat competente mensen weet te mobiliseren.
Verbazingwekkend is wel dat Amsterdam-sloper en grenzen-opener Cohen zo achterlijk stijgt;leert men nou NIETS van het verleden en de hedendaagse islam-ellende?

R.B.Scott | 29-03-10 | 11:43

Je kan niet eens op SGP stemmen, hoezo betrouwbaar.

Watunflater | 29-03-10 | 11:43

tipo | 29-03-10 | 11:36
Ontwikkelingshulp is ongeveer 5 miljard p/j (0,8% vh BNP).
Moet idd ook weg maar feit blijft dat HRA een vorm van staatssteun is.
Consequent zelfredzaam en libertair zijn betekent dt je het zelf doet en geen hulp of steun van de staat moet accepteren. Doe je dat wel dan ben je niet veel beter dan een linkschmensch. Het gaat mij om het principe. De PVV en de VVD zijn volstrekt door de liberale mand gevallen wat mij betreft. Rechts ? laat mij niet lachen.

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:42

@IJzervreter | 29-03-10 | 11:16
Gelukkig wonen er niet alleen proleten in 0031

lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 11:42

Sliptong | 29-03-10 | 11:31
Nederlanders leren het nooit...

van Nazareth | 29-03-10 | 11:42

@ zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:03 en dennieboy | 29-03-10 | 11:04

Jaap Knasterhuis heeft gewoon gelijk of beweren jullie nou echt dat de GS reaguurders een betrouwbare afspiegeling zijn van de gemiddelde samenstelling van stemmend Nederland?

Ik zeg het niet graag maar de Hondpol is waarschijnlijk een betere richtlijn als je wilt weten wat voor een kabinet wij over enkele maanden hebben.
*gruwelen bij gedachte doet*

Toontje Larger | 29-03-10 | 11:41

@lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 11:39
Inderdaad. Ze hadden beter een marketingbureau kunnen beginnen.

Balzakius | 29-03-10 | 11:40

Denk dat de verschuivingen in de peiling minder te maken hebben met cohenificatie als met het feit dat de PVV hard weg loopt voor enige bestuurlijke verantwoordelijkheid in de twee plaatsen waar ze mee durfden te doen aan GV2010.

lieverdeauddanreaud | 29-03-10 | 11:39

andere hans | 29-03-10 | 11:32
Wij hebben de plantjes bij uitkeringstrekkers geplaatst. Die gunnen we wat extra's naast de WW uitkering, huursubsidie, gemeentelijke toeslagen e.d. Aardig hè, die rechtsmenschen?

Sliptong | 29-03-10 | 11:37

Tijd voor een pollfuk? Of zal ik er een: ienemiene, miene, mutte tegenaan gooien?
Ik vind piratenpoes wel een okeje keuze voor deze keer.

Geitenwollensokjuhz | 29-03-10 | 11:37

je postbode | 17-03-10 | 00:55
.
Met een kiesdrempel van 5% mag iedere onnozele partij meedoen, ook de uwe.
Snel invoeren en val de democratie niet lastig met onzinclubjes voor dieren, piraten, oudjes, jonkies, poezen, bomen, computers of auto's.

beenthere | 29-03-10 | 11:36

@Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:23
Hypotheekrenteaftrek is geen subsidie, maar belasting die niet geheven wordt, omdat die Vinexhokken voor veuls te veul gekocht zijn. De banken die hebben die veuls te hoge taxaties nodig om niet om te vallen.

Genoeg is genoeg.

En 11 miljard/jaar is een schijntje.
Schaf ontwikkelingshulp, PO en klimaat (16)

tipo | 29-03-10 | 11:36

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 11:28
Wijs is links stemmen? Weer zo'n voorbeeld van zelfingenomenheid. Vandaar de term linkse kerk: Ik ben de waarheid, de hele waarheid en niets dan de waarheid. Surrender you're arms en lower you're shields, You will be assimilated.

Sliptong | 29-03-10 | 11:35

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:32 Hypotheekrenteaftrek is zo'n beetje de enige rechtse hobby. De linkse hobby om allochtonen 'te importeren en te houden' is aanmerkelijk duurder.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:35

Leuk appartementje met uitzicht op de bergen, internationale omgeving, autovriendelijk en belastingen zijn welliswaar hoog maar sancties bij het niet betalen bestaan niet: het is niet te koop (mwoehahahahaha), maar voor een paar kratjes Grolsch, hagelslag, pindakaas, hopjes en drop wil ik u, als politiek vluchteling, best een maandje opvangen. Voldoende tijd om eigen huisvesting te vinden.

kapotte_stofzuiger | 29-03-10 | 11:34

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:02
Joh....

Limburg vrij!! | 29-03-10 | 11:33

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:26
En waar past de staatssubsidie in dit verhaal ? Sinds wanneer hoort subsidie verstrekken ten behoeve van kapitaalopbouw van burgers tot het liberale economische model ? We willen allemaal zelfdredzaam zijn en verafschuwen de staatsbemoeienis van partijen als de PvdA e.d. maar houden wel graag onze hand op als het zo uitkomt ? Hoe liberaal is dat ?

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:32

PVV heeft te vroeg gepiekt. Einde oefening tokkies en nu snel terug naar het woonwagenkamp, de wietoogst wacht.

andere hans | 29-03-10 | 11:32

Mooi, mijn kluppie staat een tiende percentje hogerder dan vorige week.
Nu maar eens bedenken wie we gaan uitsluiten, en wie er het kabinet in mag.

Hapax | 29-03-10 | 11:32

An die ARBEIT | 29-03-10 | 11:28
Ik hoop dat "verlijden" een woordgrapje was...? ;

Sliptong | 29-03-10 | 11:32

pius 11:09
"Ik stem VVD. Die hebben een goede kijk op integratie"
Ja natuurlijk en wat hebben ze de afgelopen 40 jaar bereikt op het gebied van integratie?
Behalve verkiezingsposters in het Turks (ooit eens gezien in de Haagse Schilderswijk) helemaal niets volgens mij.

Stiggelaar | 29-03-10 | 11:31

Net in Rotterdam horen fluiseren. Na afloop van de totaal uit de hand gelopen bekerfinale dient burgemeester Abu zijn ontslag in! Hij is net op tijd om in het kabinet Cohen de eerste minister (BZ) van niet Nederlandse komaf te zijn.

superlama | 29-03-10 | 11:31

Dat de pvda nu op 35 zetels staat geeft maar weer eens aan hoe hopeloos verloren we zijn als land.

Sliptong | 29-03-10 | 11:31

verleiden :S

An die ARBEIT | 29-03-10 | 11:31

-weggejorist-

Rechts-is-eng | 29-03-10 | 11:28

GS, toon eens een beetje klasse en laat je niet verlijden tot dit soort BS.

An die ARBEIT | 29-03-10 | 11:28

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:23
Erg slappen hap van het CDA, erg zwak om nu ze slecht ervoor staan in de peilingen opeens niet meer de HRA willen aanpassen. 63% is voor aanpassing van de HRA. Ieder weldenkend mens ziet dat dat niet onveranderd kan blijven doorsukkelen.
Nee CDA gaat geen hoge ogen gooien deze verkiezingen. En wellicht nooit niet meer.

beenthere | 29-03-10 | 11:28

Ik mis nog de isografiek met het verloop tot nu toe per partij. Doet iemand even een Excelwizardje toepassen?

illuvatar | 29-03-10 | 11:27

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:23 Nou, je geeft ze anders prima weer. Alleen dat drie keer aankoopwaarde, dat is een beetje hoog gegrepen. Waarschijnlijker is twee keer aankoopwaarde. En zo'n starter kan dat dankzij de hypotheekrente aftrek.
Afschaffen is in eigen voet schieten.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:26

Voor alle polls, dus ook GS-poll: hoeveel mensen doen er aan mee. En wie?
Maakt nogal wat uit. Synovate and de Hond geloof ik niet meer; ze peilen ca. 1000 mensen. Dat is niet representatief.

loonslaaf_69 | 29-03-10 | 11:26

Waarom kan ik niet op de partij voor de platen stemmen? Die hebben tenminste een stoeptegeltax.

Hellsmurfje | 29-03-10 | 11:25

@landlopertje

dat heet media en populisme, democratie is een gewoon een mooi extra woord in de van dale

*doet definitie opzoeken*

kanaltijd | 29-03-10 | 11:25

Zware Majesteit | 29-03-10 | 11:19
Vertel mij maar wat mijn alternatief is als je enigzins anti-liberaal en een law and order conservatief/nationalist bent. Wat moet ik anders ?

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:24

Toch wel weer humor dat Nederland alle troep van de PvdA ineens vergeten is/vergeven heeft nu dat Cohan aan het roer staat. En daarbij het maandenlange ophemelen van de PVV het andere oor weer uit is gegaan. Ik kan niet wachten tot na de verkiezingen om alle aan alzheimer lijdende (spreekwoordelijke) boeren met kiespijn kostelijk uit te lachen als ze terug zijn gekomen op hun vreemdgaan met rechts en de PvdA weer aan de macht is met het CDA.
.
Aan de andere kant, misschien was de PVV wel een hoaxpartij. Bedoeld om gewoon lekker te stoken met een op waarheid gebaseerd verkiezingsprogramma en de politiek eens goed wakker te schudden. Maarja, de politiek leert niet van haar fouten. Uitgerangeerde gemeenteraadsleden stamelen verder op landelijk niveau en ex-ministers en zakenlieden snabbelen bij met verhaaltjes lezen en boekjes schrijven. Terug naar af. Toch hoop ik van niet, maar gezien het verleden belooft het niet veel goeds.

Prof.Drs.Ing.B | 29-03-10 | 11:24

beenthere | 29-03-10 | 11:22 De berichten over de hypotheekrente-aftrek doen er ook toe. Het is niet voor niks dat het CDA alweer op de terugweg is van hun stellingname.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:23

Overigens prachtig om te zien hoe de vrije liberale jongens van de VVD en de PVV voor instandhouding van het grootste subsidiecircus van Nederland, de hypotheekrente aftrek, blijven staan. Lekker thuis allemaal kankeren op die vermaledijde subsidiesponzen maar wel zelf heerlijk meevreten uit de staatsruif door de maatschappij mee te laten betalen aan je sneu Vinexhok. 11 Miljard euro in 2009 dames en heren. En dan na een aantal jaren datzelfde sneue hok voor drie keer prijs aankoopprijs aan arme onnozele starters door verkopen. Maar ik zal de liberale beginselen wel niet goed hebben begrepen denk ik.

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:23

Binnen 4 jaar gaat de PvdA van 50 zetels naar 14 zetels en weer omhoog naar nu voorlopig 35 zetels. Begin steeds meer te geloven dat democratie een aanfluiting is, en dat de waan van de dag regeert.

landlopertje | 29-03-10 | 11:22

De kiezer krijgt ook door waar het om gaat.
.
Wil je niet dat de PvdA de grootste wordt, dan is het hadnig om VVD te stemmen (of CDA, maar ja). De nieuwe kiezer van de PvdA komen nu van de SP, Groen Links en D66. Het totaal op links blijft hetzelfde.
.
Alleen partijen die mee gaan regeren kunnen de hier zo gewenste veranderingen teweeg brengen. Ook hier zou de VVD de meest aansluitende partij zijn bij de GS reaguurders.
.
En grappig om te zien dat de reaguurders voor een groot deel zo denken (hoge score VVD).

beenthere | 29-03-10 | 11:22

Geile Markeerstift | 29-03-10 | 11:21 Als je je olie peilt is dat voldoende.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:22

Zolang de PVV daalt in deze peilingen, weten we dat Joris zijn werk goed doet.

..zapper | 29-03-10 | 11:21

ik wordt een beetje moe van die peilingen.

Geile Markeerstift | 29-03-10 | 11:21

Ik stem L-U-V!

..zapper | 29-03-10 | 11:21

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:15
Ook hallo mede-gewone man, al koffie gepakt?

dennieboy | 29-03-10 | 11:20

Wel eerlijk stemmen he jongens.

TypeR | 29-03-10 | 11:20

@Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:16
Je bedoelt Fred 'politiestaat' Teeven, die dit land wil veranderen in de natte droom van iedere voormalige Stasi-informant?

Zware Majesteit | 29-03-10 | 11:19

IJzervreter | 29-03-10 | 11:16 De bouwkeet. pfffft. Ja die mannen zeggen allemaal PVV te stemmen, maar als puntje bij paaltje komt stemmen ze dat niet.
Die machtigen hun vrouw om voor ze te stemmen en vrouwen zeggen het een en doen het andere. Daarna kopen ze nog even een nieuw paar schoenen. Om te benadrukken wie er de baas in huis is.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:19

Zolang Wilders bovenaanstaat, geloof ik geen drol van die poll.

Hoog in de bergen | 29-03-10 | 11:18

Goed, dat weten we ook weer

Teun van het Tuinpad | 29-03-10 | 11:18

Ja betrouwbaar hoor met al die wilders stemmers hier!!

AfroArthur | 29-03-10 | 11:18

De nasleep van de gemeenteraadsverkiezingen maakt duidelijk dat de PVV niet bereid is tot noodzakelijke compromiesvorming en dus niet wil meeregeren. Dan maar iets anders gekozen.

landlopertje | 29-03-10 | 11:17

pius | 29-03-10 | 11:09
beenthere | 29-03-10 | 11:14
Exact. PVV stemmen is voor de oppositie stemmen zolang ze redelijk triviale zaken als hoofddoekjes tot speerpunt verheffen. Ik denk dat het Fred Teeven wordt voor mij. Goeie vent over het algemeen.

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:16

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 11:12

Wat heeft Ayaan ermee te maken. Die heeft een stuk pragmatischere kijk op het probleem.

pius | 29-03-10 | 11:16

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:15 Wat de PVV nu deed bij de coalitie-vorming in Almere deed de Sp landelijk drie jaar geleden. Ze hebben een hoop overeenkomsten ja.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:16

Vorige week polletje gehouden in de bouwkeet. Uitslag 83% stemt op de PVV. Gisteren ook eentje bij mijn vrienden gedaan uitslag 96% stemt Geert. Morgen ga ik er een doen bij de moskee maar ik denk dat ik dan de uitslag al weet.

IJzervreter | 29-03-10 | 11:16

Kennen we ook een begrip als 'selectiebias'?

ouwe_trekpop | 29-03-10 | 11:15

paars 3

De Monarchist | 29-03-10 | 11:15

Gaan we nu alwéér benaderen dat de PVV de grootste is onder de GeenStijl bezoekers?

Kaboombaby | 29-03-10 | 11:15

@ zeg maar jansen 11:03
De SP is ook een populistische partij. Had je kunnen weten als je een krant leest.
@ Dennyboy 11:04 Hé hallo gewone man.

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:15

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:11

De andere partijen hebben natuurlijk handig geprofiteerd, maar een hoofdoekjes verbod tot breekpunt uitroepen?? Ik had echt verwacht dat ze pragmatischer waren. De Handelswijze van de PVV is een enorme tegenvaller. Geert's strategische vermogens blijken stukken beperkter dan gedacht. Ik vind het een aanfluiting.

pius | 29-03-10 | 11:15

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:05
Ja.

dennieboy | 29-03-10 | 11:14

No Worries | 29-03-10 | 11:12 Aannemers en huurders.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:14

De PVV is niet slim bezig de laatste weken en dat zien de kiezers. De PVV ontloopt haar verantwoordelijkheid in Den Haag en Almere en laat de besprekingen klappen op een hoofddoekjesverbod. Net zoals straks na de 2e kamer verkiezingen. O nee, wij doen niet mee omdat jullie niet net als wij de hoofddoekjes willen verbieden...
.
Niet handig, net zoals de optredens van Dion, bokser Hero, Fleur en roeptoeter Richard:
www.dumpert.nl/mediabase/870351/c4fef0...
.
Hier prikken kiezers doorheen, ze zijn niet van lotje getikt.

beenthere | 29-03-10 | 11:14

De Piratenpartij blijft lekker groeien !

Lenco | 29-03-10 | 11:14

PvdA -1

OscarWilde | 29-03-10 | 11:14

Piratenpartij.. ik kom niet meer bij als die de kiesdrempel halen. Arrr.. me hearties! En voorts ben ik van mening dat we de Tromp moeten terughalen uit de wateren bij Somaliland.

Zware Majesteit | 29-03-10 | 11:13

Er kan nog van alles gebeuren....
(Misschien slaat de huillie huillie cordon sanitairrr campagne aan, misschien vind iedereen dat Ayaan onzin uitkraamt.... je weet het niet he!)

Einde van de Domheid | 29-03-10 | 11:12

Welke malloten stemmen er nu nog op de pvda????

No Worries | 29-03-10 | 11:12

En toch zal De Hond er uiteindelijk dichter bij zitten dan GS.

N23 | 29-03-10 | 11:12

Zeker weten dat die oudjes die gingen verhuizen omdat ze geterroriseerd werden door Finnen gewoon weer op de PvdA gaan stemmen. Omdat ze dat altijd al hebben gedaan en omdat samen en de boel bij elkaar houden zo lekker bekt.

azijnseikerT | 29-03-10 | 11:11

pius | 29-03-10 | 11:09 De houding van de PVV bij de coalitie-onderhandelingen in Almere en Den Haag hebben ze ook geen goed gedaan.
Ze kunnen daar zelfs geen partij vinden die met ze in de oppositie wil zitten.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:11

Met dit weer neig ik weer meer naar TON.

Toine Rorije | 29-03-10 | 11:11

Hehehe, 35 zetels .....
Niet dat ik PvdA ga stemmen maar ik kan niet wachten om die schuimbekkende reakties hier zo meteen te lezen. Zo'n vals misantropisch sekreet ben ik wel.
Dus laat jullie creativiteit de vrije hand mannen .... ik zit er klaar voor.

* koffie en gevulde koek neemt *

Bigi Bana Boy | 29-03-10 | 11:11

gozahtje | 29-03-10 | 11:08 En voor je het weet wil ie een tunnel van Den Helder naar Maastricht.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:10

@ Fijnstoffer|29-03-10|11:06 en hoe verklaar je dan dat ze er meestal maar een of twee zetels naast zitten? Of denk je dat iedereen in dit land zo dom is dat ze hun stemgedrag alleen maar op opiniepeilingen baseren?

Woudie | 29-03-10 | 11:10

Spannend! Ik zou op de uitkomst van deze poll (bijna) durven te wedden...

Viezevoozert | 29-03-10 | 11:09

PVV zakt ver terug in landelijke peiling. En gelukkig maar. Hoofdoekjesverbod als keihard pun t gebruiken. Ze zijn knettergek. Ik stem VVD. Die hebben een goede kijk op integratie, zijn pragmatisch genoeg en verwoorden zich Fatsoenlijk. Go Rutte. Geert is een jankwijf!

pius | 29-03-10 | 11:09

Het zou toch schandalig zijn dat de persoon die eindverantwoordelijke is geweest voor de ellende met die stinktunnel in onze hoofdstad straks 'beloond' wordt voor z'n wanprestaties met het premierschap! Alleen in Nederland...

gozahtje | 29-03-10 | 11:08

Volgens de altijd betrouwbare en natuurlijk objectieve poll van GS.
Wij van wc eend keuren ons eigen vlees. Zoiets.

Karel Kruizenruiker | 29-03-10 | 11:08

voor een goede opiniepeiling is toch een dwarsdoorsnede van de stemgerechtigde bevolking nodig, dus dat vind je hier niet. Maar het is sowieso beter om naar de peiling van Maurice de Hond te kijken, die zit er meestal minder naast dan TNS/Nipo

Woudie | 29-03-10 | 11:08

Slaap maar zacht.

landlopertje | 29-03-10 | 11:07

R.B.Scott | 29-03-10 | 11:06 Neenee, hier kun je op Patty Brard fappen, niet stemmen nee.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:07

PvdA weer veruit de grootste. Leren we het dan nooit?

Blfrt | 29-03-10 | 11:07

Stijlloos stemadvies nog steeds PvdA?

Achterdocht | 29-03-10 | 11:07

Kan ik hier nou ook op Patty Brard stemmen of heb ik iets niet goed begrepen?

R.B.Scott | 29-03-10 | 11:06

TNS NIPO en Maurice de Hond zijn hoaxers, met hun gekke panels en dubieuze methodieken. Die zouden aan strenge normen moeten worden onderworpen, aangezien 3/4 van de Nederlandse media ze nablaten. Opiniepeiling is verworden tot opiniebeïnvloeding.

Fijnstoffer | 29-03-10 | 11:06

dennieboy | 29-03-10 | 11:04 "De hardwerkende belastingbetaler"

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:05

Wat ben ik toch weer blij dat we eindelijk betrouwbare polls hebben op geenstijl.

de_lutser | 29-03-10 | 11:05

PVV!

Mulimans | 29-03-10 | 11:05

Ja, nog even die piratenpartij eruit halen en dan neem ik jullie serieus.
/////////////
Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:02
Zoiets heet, de gewone man. Eng he.

dennieboy | 29-03-10 | 11:04

Dierenpoes 4 life

Johnny de Baas | 29-03-10 | 11:04

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:02 Laat me raden, jij bent die ene SP-stemmert.

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:03

Wie is eigenlijk de lijsttrekker van de Piratenpartij???

Chris666 | 29-03-10 | 11:03

Heb ik vorige week niet opgelet of neemt ook hier de pvv af?

gevogelte | 29-03-10 | 11:03

Deze poll heeft totaal geen zin want het volk dat deze site frequenteert is meer dan gemiddeld rechts/populistisch.

Jaap Knasterhuis | 29-03-10 | 11:02

D66 zal wel wat hoger eindigen als 16 heur!!

1teen | 29-03-10 | 11:02

De PVV wint deze poll toch.

w0kkel | 29-03-10 | 11:02

Hallo, is die van vorige week al leeggemaakt? Zoveel stemmers nu al?

zeg maar jansen | 29-03-10 | 11:01

PVV en VVD, wat een strijd!

Externible | 29-03-10 | 11:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken