Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-raadslid hoopt op vrijlating overvaller

flapdrolll.pngOntroerende hartenkreet van het Rotterdamse PvdA-raadslid Matthijs van Muijen. Op zijn weblog schreef hij afgelopen weekend een stukje over een goede kennis die nu al dik een jaar vast zit wegens betrokkenheid bij een overval. 'Bijzonder spijtig' noemt Matthijs de zaak, maar dan doelt hij niet op de overval en alle problemen/trauma's/schade die daar voor de slachtoffers bij komen kijken. Nee, Matthijs is vooral zeer begaan met zijn in detentie verkerende kameraad. 'Bijzonder spijtig omdat hij met een opleiding bezig was en net vader was van een dochtertje' aldus Matthijs (mirror). Ja, het is niet niks voor zo'n jongen. En dat terwijl meneer alleen maar 'betrokken' was bij de overval die door zijn neven gepleegd is! Helaas was de rechter ook niet al te mals want Matthijs' onfortuinlijke vrind mag nog 4 jaar brommen voordat hij weer met zijn kleine meid verenigd wordt. Dit tot groot verdriet van het PvdA-raadslid: 'Er komt nog hoger beroep, dus ik hoop dat de straf van 5 jaar verminderd wordt.' Waarvan akte dan maar. Welnu winkeleigenaren uit Carnisse Charlois die de dupe waren van deze crimineel, leest u even mee? Opdat u op 9 juni goed weet wie volgens de PvdA precies slachtoffer is in deze zaak...

Reaguursels

Inloggen

Eigen schuld dikke bult voor paps
Hij wist wel waar hij aan begonnen was dus geen meedelij

Matthijs van Muijen ik vind jouw reactie echt niet op zijn plek
Hoop dat je meer verstand heb van politiek
Of wacht is dat niet hetzelfde schijnheilige gedrag?

maaktnietuit | 17-03-10 | 16:25

laat volkert ook gelijk even vrij en holleder

T-Bone | 16-03-10 | 13:15

Laten we hopen dat dit misbaksel van een PvdA-ert binnenkort zelf slachtoffer wordt van een gruwelmisdaad. Dan zal ik de dader(s) vrijpleiten! Wat een licht...

ReligionSucks | 16-03-10 | 12:45

Geweldige vader >> had ie eerder moeten bedenken.
Iemand schade berokkenen (materieel, emotioneel, e.a. red.) is kennelijk belangrijker dan dat hij dochterlief ziet opgroeien.

Beste Matthijs; meneer is zelf verantwoordelijk en wees een goede vriend en laat hem zijn volle 5 jaar volmaken, zodat hij DES TE BETER weet dat hij dit niet meer zal doen.

Al met al ÉN geen goede vader ÉN een waardeloze crimineel

Smeerdijk | 16-03-10 | 10:35

HJDB | 16-03-10 | 07:41
Ja, dat zou moeten maar................
De PvdArme-Allochtonen drinkt nu eenmaal liever thee met de daders, bij voorkeur met criminele finnen.

Ella | 16-03-10 | 08:54

Da was ik nie... | 15-03-10 | 20:46

Geweldige analyse van de PvdA. Ze zitten dicht tegen het oorspronkelijk CDA aan: schijnheiligen vooraan in de kerk bij de preek en daarna weer een week lang hoeren en snoeren en tenkoste van anderen collectegeld inpikken. En nu wordt ons blazoen nee nog beter ons IMAGO in het buitenland besmeurd.

ecologiste | 16-03-10 | 08:32

Wat een lul. Hij zou bij de slachtoffers langs moeten gaan in plaats van thee drinken met dat gore tuig.
G.dsamme, ik ben echt boos hierover.

HJDB | 16-03-10 | 07:41

Wat blijft er dan over?

De Armeense genocide ontkennen kan gelukkig ook bij de klub van Alexandran Pechtoldian, warm aanbevolen door het Turkse ministerie van geloofszaken.

lijm11 | 15-03-10 | 23:01

Ik kan niet op de Pedo Partij stemmen. Ik kan niet meer op de PVDA stemmen. Zucht, wat blijft er dan over?
En die mevrouw die de huur niet kan betalen omdat haar man in de gevangenis zit kan toch gewoon bij Mathijs in trekken met die koters. Heeft haar man ook ergens om naar toe te gaan als hij met verlof gaat.

KrakerJack | 15-03-10 | 21:36

Eerst denk je, het is gewoon een links onbenul die niet nadenkt. Maar ik sprong uit mijn vel toen ik het in ambtenaren-taal gestelde naschrift las dat Matthijs er aan toe heeft gevoegd. Hij schrijft daarin (niet geheel grammaticaal)

“Ik heb tot mijn spijt de indruk gewekt om te pleiten voor strafvermindering bij hoger beroep.”

terwijl hij in het oorspronkelijke stuk toch duidelijk zegt:

“Er komt nog hoger beroep, dus ik hoop dat de straf van 5 jaar verminderd wordt. “

Is dit geen pleidooi voor strafvermindering of ben ik gek geworden en heb ik slechts de indruk" gekregen?

Wat verschrikkelijk die Orwelliaanse PvdA!

johaster | 15-03-10 | 21:31

Dat hoger beroep lijkt mij typisch iets waar Rutger een mooi filmpje over kan maken! Wanneer en waar gaat het gebeuren?

Handboek | 15-03-10 | 21:00

Volgens mij zijn die PVDAers ook allemaal van die mensen die hun partner ook uitzoeken om ze te kunnen helpen. Dat hulp-syndroom komt natuurlijk met een flink portie zelfoverschatting. Wat natuurlijk geen kritiek kan verdragen. Waardoor elke mening anders dan die van hun gelijk extreem rechts is. Maar zodra er b.v. een vluchtelingen kamp in de straat komt. Waardoor hun eigenwaarde, die stiekum toch samenhangt met de huiswaarde, in gevaar komt. Dan worden we boos, maar verder moeten we veel "goed" (links) doen. Vooral dingen waarvan de resultaten heel abstract en moeilijk meetbaar zijn, zoals miljeu en ontwikkelingshulp, zijn populair. Want daar krijg je ook van je buurman een schouderklopje voor als je hem hierover vertelt.

Da was ik nie... | 15-03-10 | 20:46

Zoek de 4 onwaarheden in 1 zin van Matthijs
"Ik ben blij dat overvallers gepakt en veroordeeld worden en slachtoffers gecompenseerd worden en alle hulp krijgen die nodig is"

Jeronimooo | 15-03-10 | 19:54

@ Geenslijm 18:42
Ik heb het niet over de PVV gehad, kneus. Ik zei alleen dat ik het heel jammer zou vinden als mensen weer PvdA/CDA zouden stemmen en die 2 partijen die dit land de afgelopen jaren zo onderhand naar de afgrond hebben gebracht weer aan de macht zouden komen om het er vervolgens in te duwen. Als je gaat stemmen, stem dan alsjeblieft niet op die 2 partijen, dan weet je zeker dat het nooit meer goed komt.

bodo | 15-03-10 | 19:50

@Man zonder jas

Blijf jij maar lekker blind in de propaganda praatjes van jouw Geert luisteren en tuin openlijk in de kiezersbedrog van de PVV.

Geenslijm | 15-03-10 | 19:27

@ Geenslijm
Ga jij maar fijn PVDA stemmen, aangezien deze partij ons alleen maat voorspoed heeft gebracht?! Damn, idioot!

Man zonder jas | 15-03-10 | 18:52

@ Geenslijm | 15-03-10 | 18:42
Waar in hemelsnaam heeft bodo het over de PVV?
Je bent een grote kneus, waarschijnlijk vastgeroest PVDA met het levensmotto; eens een arbeider, altijd een arbeider, en blijkbaar niet eens in staat om begrijpend te lezen.

Man zonder jas | 15-03-10 | 18:51

@bodo
En het boevenclubje van de PVV gaat Nederland redden zeker? Wake up.

Geenslijm | 15-03-10 | 18:42

De grammafoonplaat/CD blijft nu wel erg vaak steken. Erg doorzichtig allemaal.

antizanic | 15-03-10 | 18:34

En 9 juni stemt iedereen weer op deze partij. Let maar op. Alleen maar omdat Job "oh wat is het toch een fijne man" Cohen nu partijleider is geworden. Slimme zet van de PvdA om zo wat stemmers te lokken, dat wel, maar het is eigenlijk te triest voor woorden. De afgelopen 8 jaar zijn toch echt wel reden genoeg om er niet op te gaan stemmen. Degene die nu nog CDA of PvdA stemmen snappen het echt niet.

bodo | 15-03-10 | 18:18

Ik ga op deze jongeman stemmen, Wel eerst ff een uitkering aanvragen, en dan ga ik een geldwagen te pakken nemen en als ik dan gepakt word dan blijft mijn huis toch van mij. Lekker hoor tijdens detentie toch je uitkering ontvangen...

Geert W | 15-03-10 | 18:17

lijm11 | 15-03-10 | 17:23
Ze kregen resp. 10, 14 en 18 jaar. Aangezien het in 2005 is gebeurd, is de eerste inderdaad al regelmatig buiten de gevangenisdeuren te vinden door het experiment met onschuldigen dat men eufemistisch proefverlof noemt.

Fryske Pugilist | 15-03-10 | 17:27

Na het zoveelste incident : welke sukkel stemt er nu nog op de pvda ?

NOODUITGANG | 15-03-10 | 17:27

-weggejorist-

lijm11 | 15-03-10 | 17:23

-weggejorist-

the wanderer | 15-03-10 | 17:15

Dit is volgens mij de eerste keer in al die jaren dat er op het blog van Matthijs gereageerd wordt, leuk he Matthijs.

de honden blaffen... | 15-03-10 | 17:13

Als een politicus zijn medeleven uitspreekt aan de daders is het een teken dat hij maatschappelijk betrokken en links is. Als een politicus zijn medeleven uitspreekt aan de slachtoffers is hij rechts en goedkoop populistisch.

Je verzint het niet dit soort dingen, maar velen denken echt zo.

Fryske Pugilist | 15-03-10 | 17:05

Hij heeft nog nooit zoveel commentaar en post gehad .

kunstaas | 15-03-10 | 17:04


Neven= halfbroers (inteelt)

@@p | 15-03-10 | 16:59

Ik hoop dat onze o zo begripvolle Matthijs zelf eens zo'n daad ondervind. De daders kunnen bij hem immers op begrip rekenen.

Hockey | 15-03-10 | 16:40

Natuurlijk heeft de beste man wel sympathie voor de nabestaanden, dat was hij alleen toevallig even vergeten. Het is net zo'n toeval dat deze sympathie toevallig slechts naar de dader toe in daden wordt omgezet.

De dader was dan ook zo goed bezig, een opleiding, een kindje. Dat zet een onbelangrijk detail als een gewapende overval met nietszeggende slachtoffertjes natuurlijk wel even in een ander daglicht.

Gelukkig heb ik mijn reactie nog kunnen plaatsen op het blog. Mijn vader is in 2005 bij een gewapende overval doodgestoken en ook in ons geval stonden de do-gooders klaar om de daders met sympathie en medeleven bij te staan. Voor ons zullen ze ook ongetwijfeld sympathie en medeleven hebben gehad hoor, het is er toevallig alleen nooit uitgekomen. Het helpen van de daders en het geheim houden van hun afkomst die marketingtechnisch gezien even niet zo goed uitkwam, was natuurlijk even belangrijker. Volkomen begrijpelijk.

Fryske Pugilist | 15-03-10 | 16:03

@lijm11 | 15-03-10 | 15:57
Het is een domme eikel....... en pvda er

duiker1947 | 15-03-10 | 16:03

"Omdat ik de slachtoffers van de overval niet ken, ben ik daar niet op bezoek geweest. Mijn kennis die veroordeeld is ken ik wel en heb ik bezocht."

Het kwartje is nog steeds niet gevallen.

lijm11 | 15-03-10 | 15:57

Die Matthijs is prima geschikt voor de PvdA, doch niet voor Nederland of de politiek. Wat een meaungeaul.

Hockey | 15-03-10 | 15:50

Dezee mail kregen gen de mesne terug na een boze mail aan dat warhoofd:
Naar aanleiding van alle reacties op mijn weblog, wil ik graag de volgende reactie geven.
Ik veroordeel criminaliteit en zeker criminaliteit met geweld. Geweld grijpt enorm in op mensen. Of het nu geweld of agressie is tegen medewerkers van de sociale dienst, bestuurders van bus of metro of tegen winkeliers. Ik veroordeel plegers van geweld en overvallen met geweld. Het lijkt me een vreselijke ervaring voor al die winkeliers en mensen die overvallen zijn. In die zin spijt het me dat ik aan de slachtoffers van overvallen met geweld geen aandacht heb besteden een verkeerd beeld heb gewekt, alsof ik, en met mij de PvdA slechts oog heeft voor daders. Dat is niet het geval. Ik ben blij dat overvallers gepakt worden en veroordeeld worden en slachtoffers gecompenseerd worden en alle hulp krijgen die nodig is.

In mijn weblog heb ik dat allemaal niet genoemd, maar ik vond en vind dit wel. Omdat ik de slachtoffers van de overval niet ken, ben ik daar niet op bezoek geweest. Mijn kennis die veroordeeld is ken ik wel en heb ik bezocht. Mijn persoonlijke betrokkenheid bij hem doet niks af aan mijn mening dat ik geweld scherp veroordeel en vind dat daders gestraft moeten worden.

In mijn weblog heb ik aangegeven dat ik het verdrietig vind dat hij dit gedaan heeft en in de fout is gegaan. Dat zeg ik omdat ik ook zijn andere kant heb meegemaakt. Hoe hij voetbalde in een team, aan het bidden was voor een wedstrijd, met zijn vrouw en kind aan het wandelen was bij het winkelcentrum, dat hij zijn best doet in een leer-werkplaats om een vak te leren om niet afhankelijk te zijn van een uitkering.
De harde en rauwe werkelijkheid is dat het toch misgegaan is en hij onacceptabele dingen heeft gedaan waarvoor hij nu terecht moet boeten. Het is terecht dat hij vastzit, omdat de onafhankelijke rechter dat geoordeeld heeft, maar dat maakt het niet minder verdrietig.

Gelukkig gaat de politiek niet over het recht en is dat in Nederland gescheiden.
Het spijt me bijzonder voor de slachtoffers, die het geweld nooit zullen vergeten en zeer waarschijnlijk langer dan vijf jaar te kampen krijgen met de gevolgen.

Matthijs van Muijen

jan v.d. pot gerukt | 15-03-10 | 15:47

geen punt cohen wil er marcouch bij hebben dan is het zo voor elkaar.
nederland nog verder in de afgrond door dat soort volk.

mamma5506 | 15-03-10 | 15:40

rien ne va plus, u mag niet meer reaguren, het wordt hem teveel....
"Reageren op dit weblog is niet meer mogelijk."

schizoïde | 15-03-10 | 15:32

ik begrijp dat het hier om een finse-nederlander gaat
volgens zijn geloof is roof op een ongelovige een goede daad.
en natuurlijk heeft hij niets gedaan het waren zijn neven-nichten-kezers
ik zou zeggen matthijs ga nog eens praten met je burgervader, dat vriendje van job, koppie koffie of een koppie thee straks als links aan de macht is en dan is het probleem opgelost, toch
dan zullen jullie die rechtse kloothommels wel even laten voelen wie hier
in nederland de baas is , maar helaas al jaren net als die voetballers in 010 wordt
de huid al verkocht voor de beer geschoten is.
laat hem voorlopig nog maar even vast zitten

harob | 15-03-10 | 15:19

de partij van de ayatollah 's is niets te dol ,als het maar getint ,gekleurd ,of besneden is ,gelukkig kunnen we een beroep doen op onze blonde leider ,tot 9-2 vrienden.

sjonnie jordaan | 15-03-10 | 15:18

-weggejorist-

kees5073 | 15-03-10 | 15:12

Ik ruik hier een gevalletje damage control. Jufr. Verdel heeft weer wat in je oortjes gefluisterd Matthijs?

IJzervreter | 15-03-10 | 15:07

Ik ben bezig met een universitaire studie en heb mijn vriendin bezwangerd, mag ik nu ook ongestraft een overval plegen? Ik heb zelfs nog een extra punt van belang: ik moet meebetalen aan de hypotheek van ons huis.

Als ik nu nog word gepakt na een overval weet ik het ook niet meer.

Framoes | 15-03-10 | 15:02

Wat een "Weichei", deze piemel. Verder... hulde aan ing. Vreugdenhil.

Ignatius Barracuda | 15-03-10 | 14:56

PvdA = toch echt de Partij van de Achterlijke-raadsleden.
Tjonge, jonge, jonge.. Wat een lul-verhaal, Matthijs!

Mutatis mutandis | 15-03-10 | 14:50

matthijs van muijen | 15 maart 2010 - 14:32 | E-mail | Link

Naar aanleiding van alle reacties op mijn weblog, wil ik graag de volgende reactie geven.
Ik veroordeel criminaliteit en zeker criminaliteit met geweld. Geweld grijpt enorm in op mensen. Of het nu geweld of agressie is tegen medewerkers van de sociale dienst, bestuurders van bus of metro of tegen winkeliers. Ik veroordeel plegers van geweld en overvallen met geweld. Het lijkt me een vreselijke ervaring voor al die winkeliers en mensen die overvallen zijn. In die zin spijt het me dat ik aan de slachtoffers van overvallen met geweld geen aandacht heb besteden een verkeerd beeld heb gewekt, alsof ik, en met mij de PvdA slechts oog heeft voor daders. Dat is niet het geval. Ik ben blij dat overvallers gepakt worden en veroordeeld worden en slachtoffers gecompenseerd worden en alle hulp krijgen die nodig is.

In mijn weblog heb ik dat allemaal niet genoemd, maar ik vond en vind dit wel. Omdat ik de slachtoffers van de overval niet ken, ben ik daar niet op bezoek geweest. Mijn kennis die veroordeeld is ken ik wel en heb ik bezocht. Mijn persoonlijke betrokkenheid bij hem doet niks af aan mijn mening dat ik geweld scherp veroordeel en vind dat daders gestraft moeten worden.

In mijn weblog heb ik aangegeven dat ik het verdrietig vind dat hij dit gedaan heeft en in de fout is gegaan. Dat zeg ik omdat ik ook zijn andere kant heb meegemaakt. Hoe hij voetbalde in een team, aan het bidden was voor een wedstrijd, met zijn vrouw en kind aan het wandelen was bij het winkelcentrum, dat hij zijn best doet in een leer-werkplaats om een vak te leren om niet afhankelijk te zijn van een uitkering.
De harde en rauwe werkelijkheid is dat het toch misgegaan is en hij onacceptabele dingen heeft gedaan waarvoor hij nu terecht moet boeten. Het is terecht dat hij vastzit, omdat de onafhankelijke rechter dat geoordeeld heeft, maar dat maakt het niet minder verdrietig.

Gelukkig gaat de politiek niet over het recht en is dat in Nederland gescheiden.
Het spijt me bijzonder voor de slachtoffers, die het geweld nooit zullen vergeten en zeer waarschijnlijk langer dan vijf jaar te kampen krijgen met de gevolgen.

Swedish Chef | 15-03-10 | 14:47

Meneer de criminelenknuffelaar heeft een update geplaatst. Slappe hap weer, zoals gewoonlijk.

Hockey | 15-03-10 | 14:42

Hoop dat die Mathijs nog deze week zelf te maken krijgt met een overval. Graag met zo veel mogelijk geweld.

Kotsende lama | 15-03-10 | 14:40

-weggejorist-

kees5073 | 15-03-10 | 14:38

@kees5073 | 15-03-10 | 14:28
Ooooo zit hij daar.
Hij zal iig NIET bij de ECHTE slachtoffers zijn, want die stemmen (gelukkig) nooit meer PvdAchterlijkearabieren.

duiker1947 | 15-03-10 | 14:36

Ach wat zou het Cohen gaat de kar trekken dan kijk je toch nergens meer na. (zo lijkt het na de laatste peiling iig)

doskabouter | 15-03-10 | 14:33

-weggejorist-

kees5073 | 15-03-10 | 14:28

@kees5073 | 15-03-10 | 14:25
Valt reuze mee dat er nog niks "gejorist" is.....

duiker1947 | 15-03-10 | 14:27

Je zou het in al de euforie over Cohen bijna vergeten, maar gelukkig zet een aanstormend talent in de PvdA ons weer met beide benen op de grond: De PvdA is een stel criminelenknuffelaars. Als je de criminaliteit wilt bestrijden, zul je eerst moeten afrekenen met de PvdA.

MAD1950 | 15-03-10 | 14:25

-weggejorist-

kees5073 | 15-03-10 | 14:25

Barbatruuk! | 15-03-10 | 14:04

JC Superstar zou juist van de keiharde aanpak van criminelen zijn? Wat een onzin, de Puinhopen van Negen Jaar Cohen hebben het grootste aantal Marokkaanse bendenleden (2500) in Amsterdam opgeleverd.

Om even op z'n Cohens te stampvoeten: Zo een amateur (in z'n eigen woorden). Moeten. We. Niet. Willen.

lijm11 | 15-03-10 | 14:24

Wat te denken van al die andere bajesklanten.
Die hebben ook kinderen, sommige hadden ook een goede baan
en er zitten er vast nog meer die heul zielig zijn..
Met iemand die 5 jaar zit voor zijn aandeel aan een roofoverval hoef je geen medelijden te hebben. Don't do the crime, if you can't do the time.

ach, jij.. | 15-03-10 | 14:23

De PvdA hoeft zich voor de lange termijn geen zorgen te maken, de kandidaat premier voor 2030 staat al in de startblokken en is al aan het warmlopen...

tismaareenmening | 15-03-10 | 14:20

Het is wel weer typerend voor een linkse club. Doch, GroenLinks had ook zo'n akkefietje met Tofik Dibi. Toen zijn criminele jeugdvriendjes uitgezet dreigden te worden. Over de slachtoffers toen ook geen woord.

www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

Hockey | 15-03-10 | 14:16

@bloemis | 15-03-10 | 13:51

Welke "racistische kaart" dan? Wanneer ben jij voor het laatst in de grote stad geweest?

Jesusisahoax | 15-03-10 | 14:07

Nederland omarmt desondanks toch Joppie de paardenlul.

Barbatruuk! | 15-03-10 | 14:04

Het valt me trouwens op hoe de racistische kaart in een aantal reacties getrokken wordt. Wit tegenover allochtoon. Zeker provincialen die nog nooit een allochtoon gezien of gesproken hebben.

bloemis | 15-03-10 | 13:51

Dat je als PvdA raadslid persoonlijke compassie voelt voor een vriend die in de gevangenis zit, soit. Dat je zo ongelofelijk dom bent dat en plein publique te etaleren: megafail. Daarbij: als -ie- in dit softe landje vijf jaar heeft gekregen moet hij toch héél wat hebben uitgehaald om dat te kunnen krijgen.

Jerry Nick | 15-03-10 | 13:51

campagne voeren in de bajes?
kijk daar woont de nieuwe achterban van de pvda

sprx | 15-03-10 | 13:50

O god, GS heeft weer iets gevonden. PvdA is een grote partij en deze Van Muijen is niet bepaald een leidend figuur en mag vinden wat hij vindt. Joppie is juist van de keiharde aanpak van criminelen. Dus U begrijpt, stem op 9 juni PvdA voor een nog veiliger NL.

bloemis | 15-03-10 | 13:49

@ Hölzenbein, Tja raar dat mensen zaniken over de PvdA misschien als het stukje van deze PvDA'er op de PvdA site leest dat je dan begrijpt dat mensen zaniken. Er zijn inderdaad andere partijen zat waar je commentaar op kan hebben maar deze plaatsen tot op heden geen waanzin zoals dit op hun sites.

Maen | 15-03-10 | 13:46

Tinusutrecht | 15-03-10 | 12:30
Hou het dan voor jezelf.

lanex | 15-03-10 | 13:46

Mezelf, sorry 'ie' staat voor Cohen.

C.Mill | 15-03-10 | 13:40

Lees net dat ie Marcouch mee wil nemen naar Den Haag, dit land wordt zometeen dus echt aan de Goden overgeleverd; oh nee aan Allah in dit geval.

C.Mill | 15-03-10 | 13:40

Ben geen PvdA aanhanger en stemmen doe ik er al helemaal niet op, maar wat mij opvalt is dat hier heel veel mensen liggen te zanikken over de PvdA. Net alsof we in dit land van die andere prachtige partijen als alternatief hebben. Get a life zou ik zeggen en ga zo door want zo krijgen ze steeds meer stemmen. Raar heh? Ja, iets met hersencellen en nadenken. Pffff...

Hölzenbein | 15-03-10 | 13:40

Reden 16327 om niet op de PvdA te stemmen.

Alexander de Kleine | 15-03-10 | 13:37

Ja ja er staat ons straks wat te wachten als de messias en z'n hulpknecht aan de macht komen, deze mentaliteit dus ongeveer!
Ik wens alle PvdA kiezers een dosis realiteitszin toe, maar vrees het ergste.

lanex | 15-03-10 | 13:34

Vriend Matthijs moet schijnbaar eerst zelf slachtoffer van een zwaar geweldsmisdrijf worden voordat ie de dingen een beetje in de juiste verhoudingen ziet.

zooishettoch | 15-03-10 | 13:32

Ja de PvdA wil dat u graag genuaceerd, weloverwogen en foetsenlijk in het leven staat. ik zou willen dat de PvdA graag wat minder eenzijdig en wat fatsoenlijker in het leven stond.

momplet iets met *splinter en balk in de ogen*

ad melkert | 15-03-10 | 13:26

Het is en blijft de Partij van de Afdracht. Wie niet vrijwillig afdraagt, wordt door de "neven" een handje geholpen.

Whimpysinger | 15-03-10 | 13:26

De PVDA steund nu al boefies, zeker aso,s stemmen nodig.
Kunnen straks even met de boeven bus de krimmie neeltjes laten stemmen.
Maar wel in rotterdam .

gerrit5042 | 15-03-10 | 13:25

Lekker PvdA bashen heh Muts. Gaat weer goed met je he jongen. Gaan we het nog hebben over waarom deze sukkel nog vrij rond loopt na bedreigingen, mishandelingen en stalking? nl.wikipedia.org/wiki/Dion_Graus

Hölzenbein | 15-03-10 | 13:23

Tinusutrecht | 15-03-10 | 12:30

Met zo'n mening moet je haast wel PvdA stemmen. Zo niet, dan adviseer ik jou alleen dat alsnog te doen. Twijfelaar!

SinEstilo | 15-03-10 | 13:22

Volgens mij heeft de gevangenepoort in den haag nog wel wat cellen over ik hoop dat ie daar 5 jaar van mag genieten, en deze pvda malloot mag je er meteen bij opsluiten.

niets over medeleven aan de slachtoffers niets over de jaren trauma die de slachtoffers hebben alleen maar aandacht voor 5 jaar luxe cel en daar dan medelijden me hebben. Ja zo is onze politiek tegenwoordig.

Maen | 15-03-10 | 13:20

Ik hoop dat er nog 10 jaar bijkomt in dat hoger beroep, gewoon, om meneer de PvdA'erT te fucken:D

BeerGod | 15-03-10 | 13:18

van muijen stond als 8ste in de deelgemeente charlois op de lijst, gelukkig heeft hij het niet gehaald zelfs niet met voorkeurstemmen.je mag raden wie er wel op de eerste plaatsen staan,

bekijket | 15-03-10 | 13:16

@Buck Futter | 15-03-10 | 12:50
Iets waar de PvdA speciaal stagiares voor naar Obama heeft gestuurd om de fijne kneepjes hiervan te leren. Ja, en dan kunnen de weldenkende mensen niet achterblijven.

IJzervreter | 15-03-10 | 13:11

verschrikkelijk!! de pvda neemt het land weer over, met zulke figuren als dit, ach laat ook maar.....!!!!

Fatwa | 15-03-10 | 13:10

Tja ze moeten wat bij de PvdA in Rotterdam. Criminelen en allochtonen zijn tegenwoordig de achterban waar de partij het voor doet. Lees en huiver over het stemgedrag in 010 : www.vandaagenmorgen.nl/politiek/algeme...

Jesusisahoax | 15-03-10 | 12:54

Dit moddergooien begint steeds meer te lijken op de vuile oorlog zoals deze doorgaans, voorafgaand aan Amerikaanse presidentsverkiezingen, op TV gebezigd wordt.

Buck Futter | 15-03-10 | 12:50

Waarom zijn mensen nu plots verbaasd? Het knuffelen van criminelen en het laten stikken van de slachtoffers is geheel in lijn met het PvdA beleid en ziet men vooral ook terug bij GL, SP en de D66. Niet dat de CDA en VVD echt iets doen op dat gebied (alleen rond verkiezingstijd dan). Maar kijk eens naar dit schokkende verhaal over meisje Tessa:
eagleview.web-log.nl/eagleview/2005/10...
krant.telegraaf.nl/krant/archief/20011...
Overigens bestond deze deelraad uit 2 PvdA en 2 GL landverraders.

Eventhorizon | 15-03-10 | 12:49

@GS
Is die vriend van Matthijs ook nog eens een nieuwe nederlander?

Je Verzint Het Niet | 15-03-10 | 12:48

BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:08

Ook hier is een etnische zuivering van blanken aan de gang, gezien de door de PVDA georganiseerde invasie, bezetting en steun aan de vijand.

lijm11 | 15-03-10 | 12:47

Matthijs komt zeker en vast in aanmerking voor levenslange TBS. Dit soort mensen is gewoon niet te helpen.

Je Verzint Het Niet | 15-03-10 | 12:46

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 12:17
Dat klopt, de rechter neemt dit natuurlijk alleen in zijn vonnis op als het duidelijk is dat de schuldige in kwestie ook echt wat met het kiesrecht gaat doen (bijv. stemmen). Aangezien dit in 95% niet het geval is, het ontnemen een boel papierwerk en administratie oplevert laat de rechter dit vaak achterwege. Maar voor een politieke partij is het alsnog verspilde moeite om te gaan lopen flyeren in de lokale bajes. De 5% die wel wil stemmen mag dat niet, de andere 95% heeft geen idee wat een stembiljet is en laat het aan zich voorbij gaan.

BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:37

Read 'm and wheap!
houwezo | 15-03-10 | 11:26

Wat is "wheap"? Of bedoelt u "weep"? Dan is het inderdaad om te weepen.

Morgan le Fay | 15-03-10 | 12:37

Tinusutrecht | 15-03-10 | 12:30
Zet hij dat toch lekker op z'n hyves paginaatje!
Als je dit op een politiek blog neerzet, zegt dat wat over waar hij voor staat!
Namelijk, dat criminelen moeten worden aangepakt maar zo gauw het familie betreft mag dat wel wat minder zijn.
GS beschuldigen van iets wat de PVDA notabene zelf doet is een beetje omgedraaide wereld... en je storen aan het onder de aandacht brengen hiervan is een tekortkoming van jezelf.

KeurMeester | 15-03-10 | 12:37

Zijn er nog steeds mensen die op die k.. partij stemmen?
PvdA is Partij voor de Allochtonen, maar dat terzijde.

Giaur! | 15-03-10 | 12:36

Stuur Rutger eens naar die gast toe met een rijtje scherpe vragen, dat zou een nieuw Vogelaarmomentje kunnen worden.

Frederik Vijf | 15-03-10 | 12:34

@Tinusutrecht | 15-03-10 | 12:30
Hoeveel goede vrienden heb jij die langdurig vast zitten voor gweldadige en gewapende overvallen?
Ik niet een. Ik ken wel iemand die vroeger eens fout geparkeerd had, maar dat was nog de tijd van voor het kwartje. Maar goed, ik stem dan ook geen PvdA.

IJzervreter | 15-03-10 | 12:34

Die Matthijs toch, hij maakt een hele berg vrienden. Had `t maar gezegd voor de verkiezing, was er geen hertelling nodig geweest, wat ben jij een eikel zeg, en je `vriendje en zijn neven` zullen vast wel een soort Finnen zijn. Na de oorlog werd je met pek en veren op de platte kar door de stad gereden, als je je land verraden had.

D.Neville | 15-03-10 | 12:33

Geenstijl zakt nu wel heel diep met het pvda bashen. Ik ben zelf ook niet bepaald een voorstander van de partij maar dat men dit soort onzin erbij gaat halen. Het is een goede vriend van je dus tuurlijk hoop je dat hij eerder vrijkomt. Ongeacht hoe schuldig hij is, dat is toch helemaal niet zo heel gek? Hij mag toch hopen wat hij wil?

Tinusutrecht | 15-03-10 | 12:30

Voor alle andere reaguurders, lees voor de gein ook zijn vorige weblogs eens.

IJzervreter | 15-03-10 | 12:28

Qui

IJzervreter | 15-03-10 | 12:27

Beste Matthijs,

ik ken je niet, maar ik merk dat ik zeer betrokken met je ben. De reden is dat ik me zorgen over je maak.
Je partij staat op kop in de landelijke peilingen. Met een beetje gezond politiek inzicht zou je je kunnen voorstellen dat je blogje weinig positieve aandacht gaat genereren. Jullie hebben zelfs alsnog gewonnen in Rotterdam!
Dus wat bedoel je met je blogje nou precies? Wil je een hele slechte viral opzetten voor de Partij waarvoor Iedereen Meetelt? Of ben je een dwarsligger die erop kickt het te verpesten als het goed gaat?
Wat je vriend/kennis betreft, ja vrienden zijn belangrijk. Het lijkt alsof hij druk bezig was met allerlei grote verantwoordelijkheden, zoals een studie en een kind. Je maat, hij is volgens mij al net zo in de war als jij, want in dat rijtje hoort meedoen aan overvallen niet thuis. Afgezien van de slachtoffers, die blijkbaar niet meetellen, heeft zijn dochtertje hier ook onder te lijden. Die vriend van jou heeft last van dezelfde zelfdestructieve neigingen als jij, en daarom ben ik bezorgd. Om jullie. Heel bezorgd zelfs. Ik hoop dat jullie er snel bovenop komen. Iedereen maakt wel eens een klein crisisje mee in z'n leven namelijk. Als je erover wilt praten, krabbel me dan.

Grt.

VictorMancini | 15-03-10 | 12:27

@IJzervreter 12:17

Kleine wereld al met al, non?

widtvoet ® | 15-03-10 | 12:26

@exciter | 15-03-10 | 12:16
:-D
Iets in me zegt dat jouw partijkeuze op een eerder moment al had plaatsgevonden.

Kiegie | 15-03-10 | 12:21

@widtvoet ® | 15-03-10 | 12:09
Jij ook hier?

IJzervreter | 15-03-10 | 12:17

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:12 Lieverd, lees nog eens goed. De ontzegging is een bijkomende straf die door de rechter kan worden opgelegd. Daarom staat er ook "is mogelijk" of "kan worden ontnomen".

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 12:17

Vuile flikker. Nu moet ik PVVV gaan stemmen. Partij van de Aarsneukers.

exciter | 15-03-10 | 12:16

Gaarne even oneens stemmen op de volgende site.... www.stand.nl/

All | 15-03-10 | 12:15

Prima dat hij hoopt op een lagere straf voor zijn neef. Het is een tweede dat hij dat op een gesubsidieerd blog doet en niet op een persoonlijke hyves pagina. Helemaal triest is het natuurlijk dat hij het niet sterk veroordeeld dat notabene een familielid medeplichtig is aan een crimineel feit waaronder andere te lijden hebben. Dan vraag je je af waar de pvda voor staat. Als hij straks wethouder is, gaan familieleden dan ook voorrang krijgen bij vergunningen e.d. ?

KeurMeester | 15-03-10 | 12:15

Persoonlijk hekel ik meer de politieke partijen die een 'C' in hun naam hebben staan...

dyzc | 15-03-10 | 12:09

.
Zowel het CDA als de PvdA aanbidden twee heel belangrijke letters: de P en de C (PC).

Krachtmeester | 15-03-10 | 12:14

Er is geen enkele Antilliaanse vader die zich ene reet aantrekt van zijn kindje. Dus wat nou? Zou er ineens een zijn die interesse heeft in zijn kindje? Geloof er geen reet van. Kindje wordt slechts aangevoerd om de rechter te vermurwen: ben zo zielig, heb een kindje, huil... Hij weet waarschijnlijk niet eens haar naam.

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 12:14

wat mag het zijn deze keer koffie of thee
vuilnisman mag de (kloot) zak ook mee

harob | 15-03-10 | 12:13

Partij voor de Achterdetralies?

Reykjavik | 15-03-10 | 12:13

@Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 12:06
Hier even een wat duidelijker stukje wiki:
"Ontzetting stemrecht
Ontzetting uit het actief en/of passief stemrecht is mogelijk als men tot minstens 1 jaar gevangenisstraf is veroordeeld. Bij een tijdelijke gevangenisstraf (dus niet levenslang) kan het kiesrecht worden afgenomen, maar dit geldt niet levenslang. De duur hiervoor is twee tot vijf jaar bovenop de duur van de straf. Dus wanneer iemand veroordeeld wordt tot twintig jaar, heeft dit tot gevolg dat diegene 22 tot 25 jaar lang niet mag stemmen of gekozen mag worden."
Meneer de pvda kennis hoeft ook voor het volgende kabinet dus nog niet naar de stembus.

BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:12

ben ik de enige die een beetje moet wordt van het pvda bashen? Persoonlijk hekel ik meer de politieke partijen die een 'C' in hun naam hebben staan...

dyzc | 15-03-10 | 12:09

Sociale jongen hoor die Matthijs. Altijd al in de "publieke branche" werkzaam geweest: als procesmanager bij Divosa oa. Kwam een aantal jaren geleden nog met het briljante idee (pilot mocht wat kosten) om minder draagkrachtigen hun energie "cash" en vooraf te laten afrekenen middels een soort van chip-kniplezer die op de stoppenkast was gemonteerd. Echt een ziener.

Valt verder prima een bier mee te drinken overigens (eentje dan) en al helemaal wanneer je 't met hem hebt over de tijd dat hij binnen de PvdA Rotterdam zijn min of meer persoonlijke kampagnebudget verplicht was af te staan aan Richard Moti omdat deze nu eenmaal allochtoon was en derhalve meer allochtonen aansprak. Kan hij nog altijd vrij zuur over ouwesekshostessen.

Hoi @Matthijs (knipoog). Leuq he dat GS!

widtvoet ® | 15-03-10 | 12:09

Jeugdwerk, Neven, Dochtertje, overval, mag ik gokken op een cultuurverrijkertje??

Ik vind het goed dat gevangenen in de bajes een opleiding kunnen volgen voor een echt vak. De daad wordt bestraft, terwijl het vinden van fatsoenlijk werk na het uitzitten van de straf herhaling helpt te voorkomen.

Beetje typerend dat het weer een pvda-er is die tuint in het huiliehuilie verhaal van een crimineel. Deze Antili.... eh.. boef die zich door de zorg voor zijn kind niet liet weerhouden een overval te plegen hoopt nu dattie eerder vrij is?!

klimgek | 15-03-10 | 12:08

lijm11 | 15-03-10 | 12:02
U bent verbaast? Het is hier potdikkemme geen donker Afrika. Als u mensen wil lynchen vanwege hun politieke voorkeur koopt u maar een enkeltje Zimbabwe.

BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:08

stemopgeert | 15-03-10 | 12:04
4 jaar gevangensstraf kosten: 4 x 60 mille = 240.000 euro of een half miljoen oude guldens!
Deze lieden moeten met hun vrienden e neven eruit getrapt worden en ons geen enkel cent meer moeten kosten.

ecologiste | 15-03-10 | 12:06

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:00 Lees nog eens keer goed.

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 12:06

@mayor_pickwick | 15-03-10 | 11:57
Ik heb ook niet de indruk dat Van Muijen zijn vriend wil helpen ontsnappen. Hij hoopt dat in een blijkbaar ingesteld hoger beroep de straf lager zal uitvallen. NIemand heeft het over 'het niet accepteren van uiteindelijke oordeel van de rechter'.

Kiegie | 15-03-10 | 12:05

ecologiste | 15-03-10 | 11:31

Ter verduidelijking. Het zou moeten zijn Penitentie van de Allochtonen maar het is nog steeds Penitentie van de Autochtonen.
Hoe gruwelijk fout kun je zijn Matthijs?

ecologiste | 15-03-10 | 12:05

Partij vd Arabieren knuffelen de criminelen.
Wat een slappe hap.
4 jaar gevangenisstraf is nog veel te weinig.
Het ergste dat nederland kan overkomen is een kabinet waar Cohen minister president wordt.
Pappen en nathouden, knuffelen en thee drinken.
En de echte slachtoffers worden vergeten.

stemopgeert | 15-03-10 | 12:04

Ik blijf me erover verbazen dat er nog steeds geen PVDA-ers gelyncht zijn door razend gepeupel, hoewel het er in 2002 even op leek.

lijm11 | 15-03-10 | 12:02

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:57 Zou het pvda raadslid ook langs geweest zijn bij de slachtoffers, die nu waarschijnlijk geen pvda meer (of nooit) stemmen? Of verloren moeite? Ons Jobje Cohen, ook pvda, drinkt ook vooral thee met de Finse daders; slachtoffers krijgen geen thee.

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 12:01

Menselijkheid: helemaal voor, ook en juist voor gedetineerden - het blijven namelijk mensen.
Maar hoeveel pillen moet je geslikt hebben als je in deze tijd zo'n naïef stukje op je weplok plempt? Dat moedigt toch alleen maar nog meer maatschappelijke woede aan? We hebben het hier toch niet over een 10-jarige die uit dommigheid wat snoepgoed van de bakker heeft gejat?
WAKKER WORDEN PVDA! Stelletje obsolete prutsdemagogen.

Krachtmeester | 15-03-10 | 12:00

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 11:54
Ja, maar alleen als je na een weekend van teveel zuipen in de cel zit tijdens de verkiezingen. Bij gevangenisstraffen van langer dan 4 maanden ben je je kiesrecht kwijt.

Bron: "Artikel 147 bis, 4° van het Algemeen Kieswetboek stelt echter dat de kiezer die de dag van de stemming ten gevolge van een rechterlijke maatregel in een toestand van vrijheidsbeneming verkeert de mogelijkheid heeft om een andere kiezer te machtigen om in zijn naam te stemmen. Dit zal dus het geval zijn voor voorhechtenis of een gevangenisstraf van minder dan vier maanden. "

BlitzFlicker | 15-03-10 | 12:00

Rooibos Theemuts !

Bamzaaiert | 15-03-10 | 12:00

Nu Cohen de liefde van moslims voor de PVDA mogelijk wat minder gaat gaan ze kennelijk stemmen ronselen in de bajes. Zit je wel met het probleem van de overlap van je doelgroepen. Maar we kunnen er na deze oproep op wachten dat deze figuur binnenkort vrijgesproken op straat staat.

jan-lul-de-behanger | 15-03-10 | 11:59

Het is mede te danken aan de gestoorde ideologie van dit soort PvdA-smeerlappen dat duizenden burgers die het slachtoffer zijn geweest van berovingen of overvallen met een levenslang trauma rondlopen.

Zum kotzen, opdonderen met dit soort politieke gedrochten.

Peter Siebelt | 15-03-10 | 11:57

Kiegie | 15-03-10 | 11:55
Wat is er mis mee dat diegene nu moet boeten? Dat is het oordeel van de rechter, en dat moet je accepteren.

mayor_pickwick | 15-03-10 | 11:57

MalteseKnight | 15-03-10 | 11:47
Ik zelf weet ook dondersgoed dat je waarschijnlijk een lange geschiedenis hebt als je vanwege een overval 5 jaar mag weg lopen rotten. Ik beweer dan ook niet dat meneer de kennis z.s.m vrijgelaten moet worden uit de gevangenis.

Meneer het PVDA raadslid wil dat met zijn weblog stukje ook niet beweren, alleen dat het hoger beroep gunstig voor hem uit zal vallen, wat betekent dat zijn huidige straf een vertekend beeld geeft van de ernst van zijn daden. Hij geeft daarnaast ook aan dat het geen feest is om in het gevang te zitten. Iets dat menig hardwerkend Nederlander nog wel eens wil vergeten. Het idee dat criminelen er namelijk makkelijk van af komen en 'dat dit land helemaal naar de tering gaat' is komt niet geheel overeen met de realiteit.

De bewering of de suggestie dat meneer het raadslid een trap na geeft aan de slachtoffers, alle gevangenen op straat wil hebben en weetikveelwatnogmeer zijn in dit geval echter niet terecht. PVDA bashen is prima, maar doe het geloofwaardig.

BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:57

@Kjev21 | 15-03-10 | 11:52: Dat ligt niet aan GS, de PvdA is gewoon hofleverancier van politieke sprookjes.

Fleauxe | 15-03-10 | 11:56

Een dikke knuffel voor de zielige vrind-mede-overvaller en een bosje rode rozen van mattie hoor. Kom op lieverd,rooie mattie is bezig met neven van het regeltype om je snel weer buiten de tralies te knuffelen en je 'opleiding' veilig te stellen.

lichtpunt | 15-03-10 | 11:55

@Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:38
Kom op, het stuk gaat gewoon niet over slachtoffers van geweld. Ook niet over het milieu, niet over de verkiezingschaos, niet over filerijden en niet over moeilijk opvoedbare kinderen. Het gaat over iemand die een fout heeft gemaakt en daar nu voor moet boeten.
Hoe moeilijk is dat te begrijpen voor de gemiddelde GS-papzak?

Kiegie | 15-03-10 | 11:55

Kjev21 11:52
Matthijs basht zichzelf, zeurkous. Don't blame the messentrekker.

tipo | 15-03-10 | 11:55

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:48 Gevangenen mogen per volmacht stemmen. Graag beter opletten op school.

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 11:54

Wat een stomme kut met zijn "hooft'

ibot touch | 15-03-10 | 11:53

Wat is dat toch met dat zielige PVDA gebash van geenstijl?
Het is ook niet mijn partij, maar het wordt nu gewoon kinderachtig.

Kjev21 | 15-03-10 | 11:52

-weggejorist-

kees5073 | 15-03-10 | 11:51

if u cant do the time dont do the crime , dummy! t zal vast een modelburger zijn feit blijft misdaad begaan , dus brommen ,. make friends with bubba and stfu

Mplay | 15-03-10 | 11:51

Sinds wanneer bemoeien raadsleden zich met de rechtspraak? Trekken zij soms het oordeel van de heilige rechters in twijfel? Deze man mag zich gaan schamen.

mayor_pickwick | 15-03-10 | 11:51

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:48 Absoluut geen lollletje. Het een diepte investering, want hij komt nog wel weer vrij, en de tientallen neven en nichten stemmen ook pvda.

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 11:50

Fleauxe | 15-03-10 | 11:47
Het heeft de aandacht.
;)

Teun van het Tuinpad | 15-03-10 | 11:50

OT: LOL, zelfs in de peiling op Geenstijl scoort Cohen hoger dan Wilders als premierskandidaat. Er is nog hoop voor dit land en deze site!

niet voor de hond | 15-03-10 | 11:50

@Fleauxe | 15-03-10 | 11:47
*smikkel*
Lekker die taart.

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 11:50

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:39

"Het heeft geen nut om mensen langer in de gevangenis te laten zitten dan ze verdienen"

En wie bepaalt de strafmaat in een rechtssysteem? Dat doen imho in NL nog altijd de rechters die zich hierin laten leiden door de mate van maatschappelijke ontwrichting van de samenleving die de daders hebben veroorzaakt.

Hij heeft dus wat hij verdient. Dat e.e.a niet aansluit bij uw strafmaatnormering duidt op uit de heup schieten. (wat eigenlijk veel reaguurders hier doen, de kogel komt hier eens van links, straks weer van rechts.)

Succes met zoektocht naar redelijkheid.

houwezo | 15-03-10 | 11:49

Misschien zou hij kunnen ruilen met zijn vriend en zijn straf gaan uitzitten? Nederland kan er gewoon niet slechter van worden als zulke malloten opgesloten worden.
*gaat thee importeur worden als Cohen minister president wordt*

YouBastard | 15-03-10 | 11:49

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 11:46
Oh? grappig.. In Nederland verliest men namelijk het recht om te stemmen bij lange celstraffen.. De gevangenis is dan ook een onverstandige plek om campagne te gaan lopen voeren..

BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:48

Matthijs waant zich moreel superieur, hij weet tenslotte wat goed is voor de boef en -nonetheless- voor ons allen.

Ashtrey | 15-03-10 | 11:48

BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:39
Het is nogal aannemelijk dat het niet zijn eerste aanvaring is met de wet, en dat het een hoge mate van betrokkenheid is - aangezien er een 5 jaar straf is uitgedeeld na een (langdurige) uitvoerige rechtzaak.
Imho, als een rechter tot 5 jaar komt, dan heb je al heel wat op je kerfstok, en is een paar uurtjes werkstraf blijkbaar niet meer voldoende voor de persoon om tot inkeer te komen. 5 jaar dus! Denk er maar es goed overna, zeg maar...
Als ie daarna nog es de wet breekt, dan kunnen ze em van mij part inpakken en wegtoelediedokien.

MalteseKnight | 15-03-10 | 11:47

Zo, de reaguurders gaan los onder het stukje. Thee please!

Fleauxe | 15-03-10 | 11:47

Weet je wat pas echt geestdodend is, Matthijs? Jezelf wijsmaken dat je de wijsheid in pacht hebt met je zoete gelul. Opzouten met die slappe teksten.

patat - generatie | 15-03-10 | 11:47

@wilikniet | 15-03-10 | 11:41
Ben al jaren trots lid van de VVD.. dus helaasch, geen pvda. Maar dat betekent niet dat ik mijn verstand verloren ben of niet rationeel kan nadenken. De wereld zit namelijk een stuk complexer in elkaar dan u wellicht denkt. Als iemand in Hoger beroep bijvoorbeeld een andere gepastere straf krijgt, dan heeft dat niets te maken met linkse of rechtse politiek, maar meer met rechtvaardigheid.

BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:46

En het grote paniekerige PvdA bashen in de aanloop naar juni is begonnen! Deze dude moeten ze eruit flikkeren met zn gebrekkige morele besef, maar weer typisch GS om er een PvdA'er uit te halen. Ooooh wat lach ik op 10 juni, oooh wat heerlijk dat het momentum van Wilders niet goed genoeg getimed is, oooh wat fijn dat we iets minder debielen in het volgende kabinet krijgen dan voorspeld!

PTS | 15-03-10 | 11:46

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:39 Puur eigen belang van de pvda-ert: hij weet gvd goed dat de slachtoffers allang geen pvda stemmen, en ook nooit meer zullen doen. Dus, who cares. De vrindjes, neven en nichten van de zware misdadigers stemmen uiteraard op de, ja zeg het maar,... pvda. Dus duidelijk een berekenende bastaard.

Tiet Quitulaer | 15-03-10 | 11:46

DeChinees | 15-03-10 | 11:39

Ja, laten we vooral niet over misstanden in samenleving praten...

-banned | 15-03-10 | 11:45

Gevalletje teveel 1 kant opkijken. Verwacht je niet meer in 2010. Meneer leert zo wel harde lessen publiciteit. En dacht nog wel met begrijpende invoelende stukjes begrip te kweken bij de mensen. Faal! Terug naar af.

bbbachstra | 15-03-10 | 11:45

vriendje | 15-03-10 | 11:43
Cohen neemt Marcouch mee naar Den Haag ??? Zie het Parool van vandaag.

Simon_GS | 15-03-10 | 11:45

Bos Hout | 15-03-10 | 11:41
Nog een "kopstuk"....
Of was het nu kop stuk ?
;

Teun van het Tuinpad | 15-03-10 | 11:45

tipo | 15-03-10 | 11:40 Jahaa, dat is kudt voor 'm, is ie net lekker aan het wandelen met zijn neven, springen die neven een winkel binnen om die te overvallen. En onwetend als ie was liep ie gewoon mee. De stakker.

zeg maar jansen | 15-03-10 | 11:45

de rechter heeft geen begrip getoond voor de sociale controle binnen een Finse familie. Je neven, die help je, wat er ook van komt

Ed71886710 | 15-03-10 | 11:45

@Bos Hout | 15-03-10 | 11:41
stukkie vanochtend in de televaag gelezen over de wachtgeld regeling? verbaasd me nog dat ze niet allemaal voor hun gezin kiezen

wilikniet | 15-03-10 | 11:43

Gaat Cohen nu ook een bakkie doen met deze mafketel? Of stelt ie gelijk even een daad en dit raadslid op non actief?

vriendje | 15-03-10 | 11:43

@tipo | 15-03-10 | 11:40
Volgens mij was hij volop bezig met de opleiding toen hij opgepakt werd. Hij is denk ik, tijdens het tentamen, gezakt. Maar geen nood, over een paar maanden krijgt hij gewoon weer een herkansing.

illuvatar | 15-03-10 | 11:43

PvdA klojo. Echt "vriendjespolitiek". Hopelijk wordt die "vriend" in hoger beroep nog zwaarder veroordeeld. Zielig hoor maar er wordt weer totaal voorbij gegaan aan de echte slachtoffers.

Stahlhelm | 15-03-10 | 11:42

@BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:39
laat eens raden: pvda, gl of sp lid? altijd huilie huilie doen als het niet goed gaat met de daders. houtocheenkeerop!!

wilikniet | 15-03-10 | 11:41

Shit man. Echt balen. Was ie net een opleiding begonnen, zit ie opeens 5 jaar vast. Echt zielig dat die jongen zoiets overkomt. Hopelijk is er een vormfout ofzo. Kan ie weer zijn kinderen opvoeden.

tipo | 15-03-10 | 11:40

lol die mirror moet ff opnieuw want check al die reacties van de reaguurders xD

reaguurders reageren +100

pvda faalt +onbetaalbaar

reuztachtig | 15-03-10 | 11:39

Non-item. De PvdA-bashing gaat door.. Ik stem er zelf niet op maar KUT, kunnen jullie het nog ergens anders over hebben?

DeChinees | 15-03-10 | 11:39

Iedere verschillige pvda'er zou verplicht een zwak exemplaar uit de samenleving in de kost moeten nemen als bewijs van zijn morele hoogstand. Dat zou ze leren een ander op te zadelen met de zorgen.

Jan Passant mk2 | 15-03-10 | 11:39

Hoe makkelijk het ook is om de PvdA te bashen. Dit stukje geeft daar voor de verandering eens geen aanleiding toe. In het stukje geeft het raadslid alleen weer wat voor een gevolgen detentie kan hebben op het leven van de gevangenen zelf en ook andere mensen zoals hun kinderen. Dat is een stuk heftiger dan de gemiddelde reaguurder waarschijnlijk denkt, aangezien er nog steeds het beeld bestaat dat een gevangenisstraf een door de staat betaalde vakantie is.

Dat het raadslid hoopt dat in het hoger beroep duidelijk wordt dat de bijdrage van zijn kennis niet van dusdanige aard was dat deze celstraf gepast is, is niet meer dan logisch. Het heeft geen nut om mensen langer in de gevangenis te laten zitten dan ze verdienen.. En zoals ook in het stukje staat bepaalt de rechter dat en niet het raadslid zelf.

BlitzFlicker | 15-03-10 | 11:39

Dit PvdA raadslid doet goed werk. Laat hem graag aan de grote klok hangen hoe vervelend gevangenisstraf in de praktijk is en, dat denken dat je er altijd met een uitbrander vanaf komt niet geheel op de feiten berust.

Einde van de Domheid | 15-03-10 | 11:39

@ Kiegie | 15-03-10 | 11:31
Nee, hij zegt niet dat "winkeliers GEEN slachtoffer zijn". Dat had er nog eens bij moeten komen. Maar door over hen, de slachtoffers, te zwijgen en nadrukkelijk wel sympathie te tonen voor zijn gewelddadige veroordeelde criminele vriendje, krijgt PvdA Matthijs wel een beetje terecht kritiek. Snap je het nu?

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:38

Job zal wel blij zijn ,weer een stad om thee te gaan drinken!

Pluto644 | 15-03-10 | 11:38

Neven? Uhuh... En dan die tranentrekker van die "mevrouw" die in detentie geen uitkering krijgt. Pfff, socialo's slaan echt keer op keer door. Let wel, deze kerel schrijft het frank en vrij in zijn weblog, maar dit is hoe de voltallige pvda, sp en gl er over denkt. Als je een overtreding of misdaad begaat is dat niet je eigen schuld, maar van de maatschappij.

Mr Dixit | 15-03-10 | 11:37


''een kennis van mij die nu 13 maanden vast zit vanwege betrokkenheid bij een overval die zijn neven in Carnisse, Charlois gepleegd hadden.''

5 jaar voor alleen maar betrokkenheid bij een overval die anderen gepleegd hebben.
.
Jeetje wat zielig, en wat een hoge straf 5 jaar, terwijl hij eigenlijk niets gedaan heeft.
Ies discriminatie.
Wat een afschuwelijk land is NL.
Zo wreed voor zo'n lieve jongen die geen vlieg kwaad doet, toch?
En dan die zeurende slachtoffers: Een revolver tegen je hoofd en flink wat trappen tegen je rug, da's toch niks vergeleken bij het kleinigheidje dat deze kennis van de PvdArme-Allochtonen Matthijs van Muijen is overkomen. Geheel buiten zijn schuld natuurlijk.
Hoe maken we van criminele daders slachtoffers?
PvdArme-Allochtonen Matthijs van Muijen weet hier wel weg mee.

Ella | 15-03-10 | 11:35

Maar er zullen toch zelfs binnen de PvdA wel mensen zijn die dit stukje van een raadslid van de PvdA met stomme verbazing lezen ? Zoals gebruikelijk overigens weer de omgekeerde wereld bij Linksch, dader is slachtoffer en slachtoffer is dader ?

Marcus Porcius Cato | 15-03-10 | 11:35

@Kiegie | 15-03-10 | 11:31
Precies, nergens NERGENS NERGENS staat iets over de slachtoffers.
*walg, walg, walg*

illuvatar | 15-03-10 | 11:34

@mezelf 11:33
groep=goed

Ashtrey | 15-03-10 | 11:34

Als je in Nederland wordt veroordeeld voor 5 jaar dan moet je wel iets hebben gedaan zelfs als allochtoon. Over zijn kinderen en schulden hoeft de man intussen niet in te zitten die zijn bij de overheid inmiddels in goede handen. En voor het overige zorgt die PARTEI en de gratis rechtshulp.

knight03 | 15-03-10 | 11:34

klompenmeissie2 | 15-03-10 | 11:26
Wat is er met meissie 1 gebeurd? Zit ze vast voor betrokkenheid?
'betrokkenheid' is een eufenisme voor op de wacht staan en goed kijken hoe een overval in elkaar steekt, een overvaller in opleiding dus. Alleen daar krijg je geen 5 jaar voor, dus zal hij heus wel iets meer hebben uitgevreten dan toekijken.

illuvatar | 15-03-10 | 11:33

Antilliaanse daders?
LAten we ze dan even hun straf uitzitten op hun eiland,daar is het zeer gezellig met zn allen.
Vrienden en familie om je heen altijd goed weeer en uitzicht op zee.
Veelplegers waren we toch zat in nederland en daar hadden we toch een oplossing voor..

Braakbal | 15-03-10 | 11:33

houwezo | 15-03-10 | 11:26
Goed stuk.
Mensen op hun gedrag aanspreken wordt steeds meer 'not done', je moet namelijk groep begrijpen waar dit gedrag vandaan komt, sociaal-culturele achtergrond bladiebla *zucht*
‘Umwertung der Werte’ , en zeau is het.

Ashtrey | 15-03-10 | 11:33

5 Jaar straf voor betrokken zijn? Dan was je wel heel erg betrokken.
De meeste straffen zijn lichter.

NewEnglandPatriots | 15-03-10 | 11:33

Onderdompelen in vloeibaar lood, dat schaamteloze linkse tuig. Weer een naam op mijn lijstje, voor als ik dictator word.

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:31

En die opleiding. Wazzie net bezig met de module Overvallen?
Matthijs, je bent een waardig lid van Job Cohen's partij. Zo sociaal, dat het asociaal voor anderen wordt.

Fijnstoffer | 15-03-10 | 11:31

zeg maar jansen | 15-03-10 | 11:27

Heel goed! PvdA: Penitentie van de Allochtonen.

ecologiste | 15-03-10 | 11:31

Jezus, een politicus met mededogen voor zijn vrienden. Vlug, GS, bash hem! Vlug!

Stelletje PVV-huilies dat jullie zijn: nergens, nergens, helemaal nergens zegt Van Muijen dat de winkeliers geen slachtoffer zijn.

Kiegie | 15-03-10 | 11:31

Engagement met gedetineerden. Doet me denken aan Rita Verdonk in haar communistische tijd.

Vieze Tonnie | 15-03-10 | 11:30

volgens mij is die gozer net zo maf als die mallot die vindt dat je op de sabath geen oversteekknopjes mag drukken omdat dat werken is. partij van de achterlijken that is.

wilikniet | 15-03-10 | 11:30

neven? Finnen dus

Ed71886710 | 15-03-10 | 11:30

dezeurpiet | 15-03-10 | 11:20
Gelukkig. Ben zelf veel liberaler dan die andere partij die vrijheid zo hoog in het vaandel heeft staan. Ik reageerde zo (en misschien wel te) heftig op je post omdat ik het jammer vind dat mensen een kritische post van GS zien als een aanval op de PvdA of als promotie van de PVV. De PVV heeft geen promotie nodig met dit soort berichten, terwijl de PvdA dit soort dingen zelf naar buiten brengt.

Tim | 15-03-10 | 11:29

jezus

darn | 15-03-10 | 11:28

@Boer in 020 | 15-03-10 | 11:26
stockholm syndroom?

wilikniet | 15-03-10 | 11:28

Zou hij met zijn zielige Marokkaanse vriend al een uitnodiging hebben gehad voor P&W ?

Pappie | 15-03-10 | 11:27

Billen. Brand. Blaren. Zitten.

rara | 15-03-10 | 11:27

Mogen gedetineerden eigenlijk ook stemmen? Of is dat dan bij volmacht? Dat zou een hele hoop duidelijk maken. Qua waar de PvdA hun electoraat ziet zitten.

zeg maar jansen | 15-03-10 | 11:27

@Boer in 020 | 15-03-10 | 11:24
jong geleerd is oud gedaaan zeggen ze toch?

wilikniet | 15-03-10 | 11:27

@ klompenmeissie2 | 15-03-10 | 11:26
zie Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:24

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:26

@vip33 | 15-03-10 | 11:24
Ja, zo werkt het nu eenmaal. Je ontkomt er niet aan de mens achter de dader te zien. En als je veel met de slachtoffers omgaat, trekt je sympathie weer dié kant op.

Boer in 020 | 15-03-10 | 11:26

5 jaar voor betrokkenheid????

klompenmeissie2 | 15-03-10 | 11:26

eerstneukendanpraten | 15-03-10 | 11:20
Als Gergorius Nekschot nooit, maar dan ook werkelijk nooit grappig is, dan vrees ik dat de status 'cartoonist' niet bij hem past.

Einde van de Domheid | 15-03-10 | 11:25

@ dezeurpiet | 15-03-10 | 11:20
Er wordt zo vaak hier iets negatiefs over de PVV/Wilders gezegd, newbie. Doe je huiswerk.

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:25

Mensen zouden zich meer moeten schamen, daar is de helft van de problematiek mee opgelost. Ook hier weer zo´n ´schaamteloos´ stukje politieke naïviteit. Meneer PvdA zou moeten weten dat die vijf jaar niet slechts ziet op medeplichtigheid aan een overval. Die verhoogde strafmaat komt voort uit de enorme maatschappelijke onrust en schade die ontstaat na een golf overvallen. In Almere hebben we dat ook mogen meemaken.
Moest een keer afrekenen bij de pomp, vertelde de bediende dat ze tweemaal was bedreigd met een wapen. Deed haar niet zoveel, enige was dat ze de gehele mensheid niet meer durft te vertrouwen. Wie een ander dat moedwillig, dan wel onverschillig aandoet heeft die vijf jaar echt aan zichzelf te danken.

Fleauxe | 15-03-10 | 11:25

@MalteseKnight
Yep das z'n neef man.

Braakbal | 15-03-10 | 11:25

M'n moeder heeft ook welzijnswerk gedaan. Bij haar merk ik t ook. Door zo dicht bij de daders te zijn en hun zielige verhalen van hun jeugd aan te horen, ontstaat er sympathie. Ik begrijp dat gewoon niet... als je weer eens leest over een vrouw die in coma ligt, omdat 2 van die finnen op een scooter het nodig vonden om haar tas af te rukken. Dan gaat al je medeleven toch uit naar die vrouw en kunnen die jochies van mij de zwaarst mogelijke straf krijgen! Overvallen & tasjes roven, je maakt bewust die keuze, ongeacht je jeugd.

vip33 | 15-03-10 | 11:24

Wie gaat er nou een toko overvallen met kleine kinderen thuis? Lekker voorbeeld ben je dan. Ik zou het verder, gewoon voor de afwisseling, heel leuk vinden als de dader Jan Maarten de Vries van Bergen zou heten. Gewoon, qua leuk.

Boer in 020 | 15-03-10 | 11:24

Die lach van Matthijs zegt eigenlijk alles al.

Teun van het Tuinpad | 15-03-10 | 11:24

'betrokken bij een overval' is officiele justice speak voor '(mede)dader'. Het betekent dus NIET dat de boef slechts op de uitkijk stond, of de daders slechts een auto heeft geleend. Het boevenvriendje heeft zich waarschijnlijk zeer gewelddadig misdragen (je krijgt niet zomaar 5 jaar cel in NL, duh). Maar PvdA vriendje Matthijs misleidt ons liever met behulp van de gebruikelijke Nederlandse eufemismen.

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:24

"Hij was dankzij kranten en TV nog redelijk op de hoogte."
Wat?! Tuurlijk criminelen mogen hier van een enkeltje 'tot jezelf komen in een minimalistisch oord' genieten... Waardeloos, die gasten moeten alleen maar kunnen denken, niet over dingen die gebeuren in de maatschappij, maar over hun daden ; zonder tv, radio, krant, computer etc.....

Swarley.. | 15-03-10 | 11:22

dezeurpiet | 15-03-10 | 11:20
Kletspraat, pvv word ook gebashed als er aanleiding toe is. Alleen valt er in 99% van de gevallen geen speld tussen de mening van Wilders te krijgen.

Randy McRanderson | 15-03-10 | 11:22

Matthijs ziet de *kuch* werkelijkheid; het systeem heeft deze schavuit gedwongen om een overval te plegen, niet de overvaller zelf is dus schuldig, maar de maatschappij an sich! Daarom moeten we alles in het werkstellen om de overvallerT zeau goed mogelijk te begeleiden en een reintergratie binnen diezelfde maatschappij mogelijk te maken! Tenslotte:

'Iedereen telt mee!'

Mag ik een teiltje?

Ashtrey | 15-03-10 | 11:22

@ DaG | 15-03-10 | 11:18
"NEEF: persoon die je niet laat zitten en hij jou ook niet. Is meestal hoger in rang dan een vriend.(bv: ik heb veel vrienden maar neven zijn er maar schaars. als je ze hebt ga er dan goed mee om) Ik en me neven staan je op te wachten"
www.straatwoordenboek.nl/letter/N/neef...

ecologiste | 15-03-10 | 11:22

@dezeurpiet | 15-03-10 | 11:20 : PVV is nog niet aan de macht en zal dat ook niet komen, dus waarom zeuren over de kleine dingen als de grootste partij van de waanzin wederom het land dreigt te besturen. En nee, ik ben niet pro-pvv.

Frederik Vijf | 15-03-10 | 11:21

Zou het er 1-tje van deze bende zijn?

Antilliaanse roversbende opgerold in Rotterdam
Een speciaal team van de Rotterdamse politie, gespecialiseerd in Antilliaanse daders, heeft de afgelopen maanden een Antilliaanse bende opgerold die verantwoordelijk is voor zeker tien gewapende roofovervallen in Rotterdam-Zuid.
Er zijn acht verdachten aangehouden van tussen de 17 en 24 jaar. Op twee na zijn het broers en neven van elkaar. De verdachten hebben bekend, maar de politie sluit niet uit dat ze meer overvallen hebben gepleegd, mogelijk zo’n 30 à 35. Ze hebben de politie plekken aangewezen waar ze ook berovingen hebben gepleegd, maar daarvan is nooit aangifte gedaan.
Sinds eind januari zijn er na een grootschalig onderzoek te Rotterdam zes verdachten aangehouden door de politie Rotterdam-Rijnmond. Bij dit onderzoek is samengewerkt door diverse afdelingen van de politie waaronder het team Pagang, de wijkpolitie van de districten, de Regionale Ondersteunings Groep, het observatieteam en het arrestatieteam.
In totaal zijn zes verdachten aangehouden. De jongeren, Rotterdammers in de leeftijd van 20, 21, 21, 22, 23 en 23 jaar oud, pleegden in wisselende samenstelling overvallen en straatroven in de omgeving van metrostation Slinge, Zuidplein, Maashaven en Rijnhaven. Ook pleegden zij overvallen en straatroven in de wijken Oud-Charlois, Carnisse, Pendrecht en in de omgeving van de Kop van Zuid.
De overvallen en straatroven waren voornamelijk gericht op Aziatische mensen / ondernemers. De verdachten waren bij de overvallen gericht op het wegnemen van de dagopbrengst van vooral Chinese ondernemers.
Bij de straatroven/overvallen zijn diverse telefoons, waardevolle goederen en vele duizenden euro’s buitgemaakt. In diverse gevallen wachtten de verdachten de medewerkers op nadat ze hun onderneming hadden afgesloten en het geld contant bij zich hadden.
De mannen worden verdacht van meerdere overvallen en straatroven waarbij ze in diverse gevallen gedreigd hebben met vuurwapens en waarbij ook veel geweld is gebruikt. Bij overvallen in woningen werden slachtoffers vaak vastgebonden.
(bron: www.korps-politie-suriname.com/nieuws/...)

MalteseKnight | 15-03-10 | 11:21

"Samen met een jongerenwerker bezocht ik een kennis van mij"

Hé Ad van den Berg, er is dus toch nog gewoon een partij waar je als "jongerenwerker" terecht kan.

oddfellow151 | 15-03-10 | 11:21

DaG | 15-03-10 | 11:18
Ja natuurlijk gaat het om een allochtoon (bij PvdA eufemisme voor moslim).
Anders had die PvdA-er echt niet de moeite genomen om te gaan roepen dat de arme jongen zo zielig is.

Merlot | 15-03-10 | 11:20

-weggejorist-

dezeurpiet | 15-03-10 | 11:20

Alleen maar betrokken,koekoek hallo noknok waar zijn wij mee bezig....
Die komt er wel..
Bedreiging met vuurwapen
De mannen worden verdacht van meerdere overvallen en straatroven waarbij ze in diverse gevallen gedreigd hebben met vuurwapens en waarbij ook veel geweld is gebruikt. Bij overvallen in woningen werden slachtoffers vaak vastgebon­den.
In 2008 hebben ongeveer 100 straatroven plaats­gevonden in Feijenoord en Rotterdam-Zuid overeenkomstig de werkwijze van de daders.
.
Deze arme jongen moet maar weer snel vrij komen dat kan je hem toch niet aandoen hij heeft net een dochtertje .
In de VS kom je dus nooit meer uit de bak zouden wij een voorbeeld aan moeten nemen.
Of van die heropvoedings kampen zou wel eens goed zijn voor dit soort tuig.

Braakbal | 15-03-10 | 11:19

Matthijs neem jij ze lekker zelf op die kinderen, en die trut die voor haar gouwe tanden, nikes voor haar 1-jarig zoontje en plasmascherm op krediet had godverdomme geen misdaad moeten plegen.

Frederik Vijf | 15-03-10 | 11:18

Hiermee is het definitief vast komen te staan.
De PvdA is een criminele organisatie.

Merlot | 15-03-10 | 11:18

Aha, neven. Ik vermoed een gevalletje rifgebied.

DaG | 15-03-10 | 11:18

Raar hoofd heeft hij overigens....

yamahaha | 15-03-10 | 11:18

illuvatar | 15-03-10 | 11:16
Ik ben niet zo soosjaal en voel mij niet geroepen. Weer een verloren ziel. Ach en wee. *koffie scoren gaat*

Sliptong | 15-03-10 | 11:17

Qwrk_II | 15-03-10 | 11:08
Wederom een toevalligheid dat hij ook met een crimineel had gesproken die toevallig geen uitkering kreeg en haar huis uitgezet dreigde te worden. Wat een toeval allemaal. Tegen de pvda zou ik willen zeggen: toe val! Maar dat zit er gezien de prognose niet in. Laat maar weer eens zien dat het grootste deel van Nederland lekker soosjaal is en poep heeft aan problemen. Nederland: het land van melk en honig (pannekoekenbeslag)

Sliptong | 15-03-10 | 11:16

Kan iemand ervoor zorgen dat het dochtertje van de kennis van Matthijs wordt gered van de invloed van haar vader voordat hij weer over een half jaar onvoorwaardlijk op vrije voeten is?

illuvatar | 15-03-10 | 11:16

Over jezelf een brevet van onvermogen opspelden gesproken. Het is volgens deze meneer niet leuk in de gevangenis. Daar snap ik nou helemaal niks van. Ik stelde me de gevangenis altijd als een soort zomerkamp voor met alle ruimte om jezelf te ontwikkelen en ontplooien.
Deze man zou eigenlijk met gillende sirenes afgevoerd moeten worden maar in dit land zetten we zo'n iemand op een kieslijst.

Randy McRanderson | 15-03-10 | 11:16

Wat een malloot. Sluit hem ook gelijk op. Dit soort mafkezen die met criminelen sympathiseren moet je toch niet op straat laten lopen?

Semper Pecunia | 15-03-10 | 11:16

Featuring voor deze gelegenheid: De Partij van de Antillianen, uit de Portemonnaie van de Ander ...

Slopen die verkwanselhandel ...

Behaard smaalkopje | 15-03-10 | 11:15

Volledig doorgeslagen.
Toont tevens zijn incompetentie. Direct op non-actief stellen zo'n gek.

kleingrutter | 15-03-10 | 11:14

Ik vrees met grote vreze dat dit soort types straks toch weer de scepter gaan zwaaien over ons land... we`re lost!!!!

Freezztyler | 15-03-10 | 11:14

Matthijs: "Toevallig had ik ook een gesprek die ochtend gehad met een mevrouw uit Delfshaven die wegens huurachterstand uit huis dreigt te worden gezet. Haar huur was niet doorbetaald, omdat ze tijdens detentie geen uitkering kreeg. Ze heeft twee kinderen die naar de basisschool gaan. Geld voor het openbaar vervoer heeft ze nauwelijks. Gelukkig doet Bureau Nazorg van de gemeente zijn best om te voorkomen dat zij met de kinderen het huis uit moet. Dat is wel lastig, omdat de huurschuld behoorlijk groot is. Ik hoop dat de Kredietbank wat kan regelen want als zij en haar kinderen in de maatschappelijke opvang gaan, zijn we verder van huis".
----------------------------
Ik stel voor om die vrouw onmiddelijk te betalen met het salaris van Matthijs en dat net zolang totdat Matthijs en soortgelijke geldzuigers van de multicultizieligheidsindustrie zelf helemaal aan de grond zitten en rara ineens overstag gaan en Wilders gaan stemmen. Het idee is dus om per ommegaande iedereen die in de multicultizieligheidsindustrie werkt PERSOONLIJK te laten betalen voor de lasten die de multiculti meebrengt vor de maatschappij. Schatting ruwweg 13-17 miljard per jaar.
Weet iemand hoeveel personeel werkzaam is in de multicultiindustrie? Dit soort getallen voorleggen aan Job tijdens verkiezingsdebat met Wilders.

ecologiste | 15-03-10 | 11:14

Eigenlijk moet die arme arme mededader direct in vrijheid worden gesteld. Wie zijn wij nou helemaal om hem te beoordelen? Peace man, lif ent let lif, we zijn allemaal gelijk. Kopje spacethee, iemand? Waarschijnlijk heeft die winkelier het gewoon uitgelokt, met borden en mooie aanbiedingen en zo. De rat. Het komt door die zak van een Geert Wilders, door zijn opkomst doen we plots alsof een gewapende overval een ´big deal´is. Pff, aanstellers.
PvdA- Samen Sterk Kort dat maar af.
-
@Tim | 15-03-10 | 10:58: Wat kapotte-stofzuiger zegt, wel onder de 30cm blijven. Zonder vijl graag.

Fleauxe | 15-03-10 | 11:13

leuke kennis!
het is ook niet gek dat dit land langzamerhand naar de kloten gaat met bestuurders
met deze "sociale" instelling.
wat een sufferd

watsinneneem | 15-03-10 | 11:13

Wat ik me altijd afvraag: worden zulke overvallers ook civiel aangesproken door ( de verzekering van) de slachtoffers en tot de laatste cent uitgeknepen? Zou me een goede zaak lijken. Misdaad mag niet lonen.

witwas | 15-03-10 | 11:12

Doe es gewoon begrijpen trias politica

CT Surgeon | 15-03-10 | 11:12

Deze Mattijs is een excuusautochtoon. En met zijn pro-crime uitspraak krijgt hij straatgeloofwaardigheid bij de criminele achterban van de PvdA. Don't you see?

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:11

dezeurpiet | 15-03-10 | 11:04
Kijkkijk, Matthijs heeft een GS-accountje aangemaakt, welkom.
Geenstijl schikt niet en schrikt niet mijnheer, maar roert waar het stinkt en er valt bij de PvdA nou eenmaal meer te roeren dan elders.......

illuvatar | 15-03-10 | 11:11

Doetie anders nooit

Berthusss | 15-03-10 | 11:11

Maak deze man meteen burgemeester van Amsterdam! Hulde voor het opkomen voor de minder bedeelde in de samenleving.


*had ik mijn sarcasme modus nu aan of uit staan?*

jvlaam | 15-03-10 | 11:10

Merlot | 15-03-10 | 11:04
... tegenwoordig ook wel "Spong-syndroom" genoemd..

oddfellow151 | 15-03-10 | 11:10

Gelukkig, ze bestaat nog steeds, de linkse elite die opkomt voor de "zwakkeren" in de samenleving. "Zwakkeren" die in de pure wanhoop van hun uitzichtloze situatie worden gedreven tot begrijpelijke misstappen tegen de slechte overwegend rechtse middenstand. Helaas worden deze zwakkeren al te vaak veroordeeld tot onterecht lange gevangenisstraffen tot wel vijf jaar! Voor kleine vergrijpen zoals overvallen, soms per ongeluk uitmondend in moord.
*kots*

lieverdeauddanreaud | 15-03-10 | 11:08

[quote]

In de gevangenis

12 maart 2010

Gisteren was ik in de gevangenis, in de Schie. Samen met een jongerenwerker bezocht ik een kennis van mij die nu 13 maanden vast zit vanwege betrokkenheid bij een overval die zijn neven in Carnisse, Charlois gepleegd hadden. Bijzonder spijtig omdat hij met een opleiding bezig was en net vader was van een dochtertje. Na een strenge controle mochten we in de bezoekersruimte plaatsnemen, waarna de mannen binnen druppelden. Hij vond het leuk me weer te zien en een uurtje met elkaar te praten. Er waren opvallend veel kinderen meegekomen met de diverse bezoekers. Het lijkt me heel erg als je vader of moeder in de gevangenis zit. Er komt nog hoger beroep, dus ik hoop dat de straf van 5 jaar verminderd wordt. Positief is een mogelijke overplaatsing naar Krimpen, waar meer mogelijkheden zijn een opleiding tijdens detentie te volgen. Hij was nog opvallend positief, hoewel het mij zeer geestdodend lijkt. Een uur per dag een luchtje scheppen, maaltijden op je kamer in je eentje en na vijf uur op cel tot de volgende ochtend. Hij was dankzij kranten en tv wel redelijk op de hoogte van de verkiezingen.

Toevallig had ik ook een gesprek die ochtend gehad met een mevrouw uit Delfshaven die wegens huurachterstand uit huis dreigt te worden gezet. Haar huur was niet doorbetaald, omdat ze tijdens detentie geen uitkering kreeg. Ze heeft twee kinderen die naar de basisschool gaan. Geld voor het openbaar vervoer heeft ze nauwelijks. Gelukkig doet Bureau Nazorg van de gemeente zijn best om te voorkomen dat zij met de kinderen het huis uit moet. Dat is wel lastig, omdat de huurschuld behoorlijk groot is. Ik hoop dat de Kredietbank wat kan regelen want als zij en haar kinderen in de maatschappelijke opvang gaan, zijn we verder van huis.

Matthijs van Muijen

[/quote]

Qwrk_II | 15-03-10 | 11:08

Ik dacht dat ik een gevoel van verontwaardiging voelde opkomen. Het bleek slechts de dubbele E te zijn. De "ah-gossie-mentaliteit" van de pvda'ers is natuurlijk al lang geen nieuws meer. Het was een samenloop van omstandigheden dat hij met z'n neven toevallig bewapend en voorzien van capuchons en wat al niet meer toevallig die zaak binnen ging en toevallig dat een van die neven bij toeval de winkelbediende vroeg om de inhoud van de kassa en wat al niet meer. Gewoon jammer. Toeval. Toevallig, samenloop van omstandigheden. Spijtig ook voor z'n dochtertje. Hoger beroep: Het hof vind u toevallig ook een overvaller en daar heeft het hof een hekel aan. Toevallig ben ik met mijn verkeerde been uit bed gestapt en bedacht, toevallig, dat u i.p.v. 5 lekker 7 jaar mag gaan brommen. En toevallig ben ik de hoogste rechter. Daar zult u het toevallig met moeten doen. Toedeloe.

Sliptong | 15-03-10 | 11:08

@dezeurpiet 11:04
U bent het met Matthijs eens?

Ashtrey | 15-03-10 | 11:07

Wat een oeverloos geneuzel van dat pvda raadslid. Nou was ik al helemaal geen pvda fan, maar van zulks een treurig relaas zakt me de broek toch op de enkels.

Geitenwollensokjuhz | 15-03-10 | 11:07

dezeurpiet | 15-03-10 | 11:04
Kan jij dit goedpraten? Zo'n bericht is gewoon niet te begrijpen. En als dit van een SPer, GLer of VVDer was gekomen, was er ook zeker een topic aan gewijd. En waar is de PVV/Wilders genoemd in dit topic?

Tim | 15-03-10 | 11:07

Merlot | 15-03-10 | 11:04
Dat zeg je goed.
Zo is het.

Teun van het Tuinpad | 15-03-10 | 11:06

PvdA stemmers zijn vooral barmhartig voor hun allochtoonse familie en/of vriendjes. De rest van Nederland is het zat.

Korreltje Zout | 15-03-10 | 11:06

De PvdA selecteert duidelijk niet op intelligentie asl het om gemeenteraadsleden gaat. Wat een onbenul.

witwas | 15-03-10 | 11:05

Anyway... het is nog niet echt druk hier, dus ik ga maar eens kijken of ik op rechtspraak.nl kan uitvinden wat de neefjes van deze ontzettende PvdA Donald Duck hebben uitgespookt.

Tim | 15-03-10 | 11:04

U weet, iedereen telt mee bij de PvdA. Overvallers, straatterroristen, pedofielen etc.

Randy McRanderson | 15-03-10 | 11:04

-weggejorist-

dezeurpiet | 15-03-10 | 11:04

Mensen die lijden aan slachtofferbewustzijn, halen altijd slachtoffer en dader door elkaar.
Maakt niet uit welke van de drie rollen ze spelen.
Slachtoffer (pathetisch of agressief), Redder of Dader.

Merlot | 15-03-10 | 11:04

Stem PvdA mensen, het kan nu nog in de Nederlands taal. Over 10 jaar is er nog maar 1 partij, de rest was "te Nederlands" en dus rasictisch.
*zich afvraagt welke idiote drijfveren er zijn om PvdA te stemmen*

funkyd | 15-03-10 | 11:03

Ja, geheel in de lijn van PvdA. Dit wordt een toppertje, binnenkort zit hij vast in de Tweede Kamer.

Stijlvol stijlloos | 15-03-10 | 11:03

Zielig voor die jongen en dat terwijl zijn neven de echte schuldigen zijn... Gelukkig is er altijd nog de PvdA die dit soort misstanden aan de kaak stelt. Want overvallers die in de cel belanden, dat kan natuurlijk niet. Zeker als je net een kind hebt en een studie bent begonnen.

FreshClash | 15-03-10 | 11:03

-weggejorist-

kees5073 | 15-03-10 | 11:03

Zegt veel over hemzelf als hij dit soort vrienden heeft.

azijnseikerT | 15-03-10 | 11:02

ik denk ineens Sharia voor deze man.

deenigeechte | 15-03-10 | 11:02

Voor 3 maart hoorde je meneer hier niet over.....

sverige1977 | 15-03-10 | 11:02

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:58
Inderdaad diep treurig.

XaaD666 | 15-03-10 | 11:02

Jaja. Alsof het feit dat hij een dochtertje heeft rechtvaardigt dat hij crimineel is, of althans voor zijn criminele activiteiten geen straf behoort te krijgen...

domme kudt! | 15-03-10 | 11:01

Hmmm, spijtig:
PvdA is deaudt

HomeNieuwsWeblogsAgendaWie is wie?Foto & VideoDeelgemeentenContactActiesWerkgroepenInloggenhome » pagina bestaat niet (meer)
Pagina bestaat niet (meer)
De door u opgevraagde pagina bestaat niet (meer).

illuvatar | 15-03-10 | 11:01

Voordat je in Nederland 5 jaar krijgt, heb je het wel heel erg bont gemaakt

wouter het bos in | 15-03-10 | 11:01

[quote]"Positief is een mogelijke overplaatsing naar Krimpen, waar meer mogelijkheden zijn een opleiding tijdens detentie te volgen. Hij was nog opvallend positief, hoewel het mij zeer geestdodend lijkt." [quote]

Mijn goT, de wereld 180 degrees gedraaid, krijg bijna medelijden met meneer de overvaller. Matthijs ziet achter elke boom een potentieel slachtofferT, ga je eauk nog es langs bij de werkelijke slachtoffers die geestelijk een beetje doodT zijn gemaakt nadat er een pipa op het hoofd werd gezet?

Ashtrey | 15-03-10 | 11:00

@Mutsaerts
Dombo, doe die link dan goed. Twee reaguurders die u al helpen...

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 11:00

-weggejorist-

Morgen weer een dag | 15-03-10 | 11:00

Tobi | 15-03-10 | 10:53

Nee, dat begrijp jij helemaal verkeerd, dat zijn ook mensen, ook Nederlanders, die moeten wij koesteren, ze verrijken omze samenleving.

*Femke haal GOEDVERDOEMME dat pistool nu uit mijn nek...*

eerstneukendanpraten | 15-03-10 | 10:59

@Tim | 15-03-10 | 10:58
Lekker, precies goed. Vanaf 30 cm diameter moet je gaan delen.

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:59

Een heel groot bord. Tegen hoofd. Wat een debiel. Bijna geen woorden voor.

Balzakius | 15-03-10 | 10:59

Met een opleiding bezig, vader van een kind geworden en dan meedoen met een overval? Dombo. Is het dan zo raar dat ik me afvraag waarom iemand dan NIET ver van enige criminele activiteiten blijft?

Achterdocht | 15-03-10 | 10:59

"Een uur per dag een luchtje scheppen, maaltijden op je kamer in je eentje en na vijf uur op cel tot de volgende ochtend. Hij was dankzij kranten en tv wel redelijk op de hoogte van de verkiezingen."
Bejaarden moeten het met minder luxe stellen... Weg met de PvdA!

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:58

Wat een blokhoofd. Het is mij volstrekt onduidelijk wiens belangen de PvdA denkt te behartigen. Het zegt veel over het Nederlandsche volk dat zo'n partij nog overeind staat.

Randy McRanderson | 15-03-10 | 10:58

Fleauxe | 15-03-10 | 10:57
20 centimeters taart dan? (diameter he, diameter! ;-))

Tim | 15-03-10 | 10:58

Vrijheidsstraf is heel vervelend.
Denk niet als je een paar homo's op TV in een sportzaal ziet met allemaal hetzelfde pak aan dat misdaad lonend kan zijn!

Einde van de Domheid | 15-03-10 | 10:57

hm, waanbeelden, valt nog mee.

*mompelt nogmaals dat linkschmenschen sociopaten zijn*

Geile Markeerstift | 15-03-10 | 10:57

"door zijn neven". Niet dat Hollanders geen neven hebben, maar...

Porrello | 15-03-10 | 10:57

@kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:55: Hoedt u! Bij Mutsaerts gaat de beloning in centimeters, meer zeg ik niet.

Fleauxe | 15-03-10 | 10:57

De pvda is weer de grootste. Nederland is ongeneeslijk ziek...

Dafman | 15-03-10 | 10:56

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:55
Een taart? Met veel slagroom en vers fruit graag. (op te sturen naar 0032)

Tim | 15-03-10 | 10:56

Een PvdA'er. Wat had je dan verwacht?

Porrello | 15-03-10 | 10:56

PvdA Rotterdam heeft deze sukkel in bescherming genomen tegen zichzelf, maar geeft eens te meer aan, hoe onze salonkameraden werkelijk in het leven van alle dag staan, go for it Abu!

william7055 | 15-03-10 | 10:56

Nu nog het artikel vinden waarin staat dat Matthijs indirect betrokken is bij promoties wat de rechterlijke macht betreft en de driehoek is weer compleet.

Inferi0r | 15-03-10 | 10:55

Ja de PvdA. Zelfs al ken je die koekenbakkers niet, je wordt er zo mee doodgegooit dat er wel IETS mis moet zijn.

gruppenfuhrer | 15-03-10 | 10:55

Typisch weer linksen gedrag met Stockholm syndroom.
Angsthazen die onder het mom van sociaal elke crimineel steunen.

Lompe Loel | 15-03-10 | 10:55

@Tim | 15-03-10 | 10:53
We zijn veel te goed. Hoeveel denkt u te krijgen van Mutsaerts?

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:55

Nou Matthie, jij bent dus HET prototype van een PVDA lutser

joemiejas | 15-03-10 | 10:54

Ik kan me voorstellen dat die man dat denkt, maar als raadslid hou je dat toch lekker voor je?

padlarf | 15-03-10 | 10:54

namen en rugnummers graag, welke overvaller, overval waarop en heeft hij heus 5 jaar gekregen? Valt me niet eens tegen, dan hebben we het niet over winkeldiefstal en schoffelen!

Er zijn grenzen! | 15-03-10 | 10:54

zo snel eraf gehaald, hmmmm, dat zegt eigenlijk ook al genoeg. fail.

Of je worst lust | 15-03-10 | 10:54

Overval, neven, ik vermoed van Finse komaf

Tobi | 15-03-10 | 10:53

Ben je op tijd, voordat servert reauken gaat, ben je nog te laat...

brienenoord | 15-03-10 | 10:53

Over 'tweede kansen' had de jonge papa eerder moeten nadenken. Maarja, de inhoud van zijn Succes-agenda liet nog geen planning toe tot 2014.

Nee dus! | 15-03-10 | 10:53

"'betrokken' was bij de overval die door zijn neven gepleegd is", over welke bevolkingsgroep zal het gaan?

kapotte_stofzuiger | 15-03-10 | 10:52

Is ook erg zielig hoor, die arme overvaller.

Giles | 15-03-10 | 10:52

dit is een talent in de dop. wat een politicus, wat een mens.

Beau ter Ham | 15-03-10 | 10:52

dit neemt cohen je vast in dank af!!
maar we hebben ook nog een troetelmarokkaan aan de macht die het wel rechtlult...
dus niks aan de hand mensen

de beer van de meer | 15-03-10 | 10:52

Pagina bestaat niet meer. Spiegeltje?

JohandeWit | 15-03-10 | 10:52

pagina bestaat niet meer

conqueror | 15-03-10 | 10:51

PvdA, nuff said!

Ashtrey | 15-03-10 | 10:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken