Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA. Wie krijgt de 19 zetels

zucht Zeau. En dan gaan we eens kijken wat voor electorale gevolgen het moedwillig slopen van het kabinet door het CDA danwel de PvdA heeft gehad. Nou, en dat valt niet mee. PvdA 4 zetels vooruit (19) en CDA 1 achteruit (26) na De Val. Beide partijen verliezen “nu vrijwel evenveel zetels sinds 2006 (14 en 15)” aldus peilingmeester De Hond. Man man! Wat moeten Diederik Samsom en Martijn van Dam hier nu van leren? Is dit dan de de zogeheten prijs die men betaalt voor een fuck up? Nooit meer draaien, nooit meer beginselen verkwanselen. Allemaar waar. Maar die dingen moet men wel op het juiste moment doen, zou je zeggen, en militairen inzet van het geding maken terwijl men voor een fucking GR naar de stembus moet is dat NIET. Whatever. U heeft gesproken en U heeft altijd gelijk, basta. Zeteltje erbij of niet: het goede nieuws van deze week is dat de PvdA voor het komende decennium waarschijnlijk naar de oppositiebankjes is verwezen. Prima. Kan men in die betrekkelijke luwte weer eens uitvogelen hoe Drees de sociaal-democratie nu eigenlijk bedoeld had. Update: Geert Wilders oefent alvast voor het aanstaande premierschap.

Reaguursels

Inloggen

Na de uitspraak van Geert Wilders dat hij met het CDA en de VVD wil samenwerken en daarbij ook nog in wil leveren op zijn principes, denk ik dat de verkiezingen toch anders uit kunnen pakken.

Fukjoe | 23-02-10 | 10:41

Een jaar of 40 geleden was de PvdA de partij van en voor het volk die opkwam voor de belangen van de gewone werkende mensen in dit land; helemaal niet zo'n slechte club en heb er vroeger (hoewel gristen) ook vaak op gestemd.
Het ging verkeerd nadat de elitaire babyboomers de winkel overnamen en helemaal fout nadat men het voorbeeld van ''New Labour'' meende te moeten volgen, inclusief de Tony Blair-kloon Wouter Bos.
Laten ze zich inderdaad maar eens bezinnen op hun sociaal-democratische erfgoed.
Maar laten ze vooral eens leren hun oren opnieuw bij hun oude achterban te luister te leggen in plaats van te gaan zeveren over ''een opstand van de elite' en daarmee in feite te zeggen dat iedereen die het niet met hun eens een achterlijke tokkie moet wezen.

Ab Sconditus | 22-02-10 | 11:29

Nee hoor. Bos gaat helemaal niet zoveel verliezen, let maar op. Niemand ondersteund Uruzgan, het volk wil dit niet en DAAR maakt Bos van harte gebruik van. De grote verliezer zal het CDA worden, mark my words.

Masturwasbeer | 22-02-10 | 07:55

Massaal 1 partij stemmen, de PVV.. Dus niet drie rechtse partijen met 20 zetels, maar 1 partij de PVV met 60 zetels.

nicknaam1 | 22-02-10 | 01:05

Ik hoop dat het CDA eindelijk eens buiten spel wordt gezet door de kiezers want daar zit de macht.

frisenfruitig | 22-02-10 | 00:27

Geert premier? Moge God dat verhoeden.

Flippo | 21-02-10 | 22:23

@Remus McMillan | 21-02-10 | 20:11

Van mij mag de PvdA best (virtuele) zetels winnen, landelijk of gemeentelijk, dankzij deze stunt. Dat is zoals jij stelt een 'democratisch goed'.
Maar of de PvdA deed wat het moest doen, zoals jij zegt? Volgens mij heeft de PvdA samen met de CU en het CDA van de kiezers een vierjarig mandaat gekregen om het land te besturen. Dat had het dus de afgelopen 3 jaar moeten doen, en het komende jaar. En dat doet de PvdA dus niet. En dat kan er ook voor zorgen dat mensen die overwogen PvdA te stemmen dat nu niet doen. Niet op een partij stemmen omdat die zijn regeringsverantwoordelijkheid ontloopt is immers ook een 'democratisch goed'.

Flatser | 21-02-10 | 22:00


Wat een slappe gemene pvda achterbaks zooitje dit is alleen maar om stemmen te hebben en een verdere opbouw als alochtone partij, mesnen tuin er toch niet in.
Laat ze niet meer als pakweg 10 zetels krijgen.
We zijn allemaal de L.. als ze er een meer hebben. U weet toch allen dat het een gedoog partij is.

bernhardes | 21-02-10 | 20:52

Flatser,
doe eens sportief, PvdA doet eindelijk een keer wat het moet doen en dan is het nog niet goed.
Eerlijk is eerlijk als zij door een duidelijk geluid minder krimpen of juist groeien is dat een democratisch goed.
Nu maar zien dat de door vele mensen gelauwerde PVV kan presteren wat het pretendeert.
@ Lenco
eens,
geen sprookjesgelovers meer in ons zogenaamde seculiere kabinet.

Remus McMillan | 21-02-10 | 20:11

Waarom is Harry Potter zo super snel verkozen als nieuwe lijsttrekker van de gristenhoden ?
Juist ja, omdat 'griezel Verhagen' op de baan van HP aasde.
HP heeft die kwal met z'n mottige kop mooi buiten spel gezet.
En laten we wel wezen, 'Mottige Verhagen' heeft de boel laten klappen omdat hij op het baantje van HP aasde.
En ik ben het eens met DePsych, ik snap echt niet waarom mensen uberhaupt nog op partijen stemmen die in sprookjesboeken geloven !

Lenco | 21-02-10 | 18:47

Ik snap dat veel mensen denken dat de PvdA zal groeien, of minder sterk zal krimpen, als gevolg van het opblazen van het kabinet. Toch vraag ik me af of die actie niet een boomerangeffect zal hebben. Je kunt de PvdA heel goed verwijten dat ze door uit het kabinet te stappen wegloopt voor de verantwoordelijkheid om belangrijke beslissingen te nemen. Over stimulering van de economie, over de aangekondigde bezuinigingen, over hervorming van sociale voorzieningen. Allemaal zaken waarover de PvdA straks niets meer te zeggen heeft, ervan uitgaande dat ze niet terugkeren in een nieuwe coalitie. Daar staan ze dan met hun goede bedoelingen. In de oppositiebankjes. Dikke middelvinger naar alle trouwe PvdA-stemmers die al die jaren hun rode plicht hebben gedaan.

Flatser | 21-02-10 | 18:21

King of controversy | 21-02-10 | 16:04
U ziet Mark met Femke wel zitten ?

websenior | 21-02-10 | 17:50

metdedag | 21-02-10 | 13:43
De solidariteit van socialisten strekt zich niet uit over landsgrenzen of generaties. Socialisten denken alleen aan hier en nu.

BombieDeZombie | 21-02-10 | 17:27

Het moet gezegd worden; Bos heeft gegokt en gewonnen.
Zijn stunt levert hem toch weer extra zetels op.

kuifje. | 21-02-10 | 17:23

Donner laatste keer met de fiets na val kabinet ping.fm/Qo9Lq

nicodejong | 21-02-10 | 17:12

Verhagen krijgt Cubaan bij vertrek ping.fm/weeOl

nicodejong | 21-02-10 | 17:12

De PVDA is een partij van niets geworden. Ze zouden juist, als 'arbeiderspartij' op moeten komen voor het volk dat nu massaal Wilders gaat stemmen.

De arbeider heeft het meeste last van hangberbertjes, tokkietuig etc. aangezien ze in dezelfde wijken wonen.

Maar nee, PVDA gaat lekker met gluiperige conservatieve idioten van het CDA regeren, en probeert ondertussen allochtonen aan zich te binden om gebrek aan steun onder ons eigen volk op te vangen!

Ik ben zelf ook links, maar ik WALG van de allochtonenknuffelarij, het niet hard genoeg in opstand komen tegen conservatieve mongolen, en het samenwerken met de meest evil partij van NL (het CDA). Fuck off, laat deze partij AUB vandaag nog van de aardbodem verdwijnen.

En daarnaast is het zo ontzettend jammer dat Marco Pastors niet meer in de landenlijke politiek zit, nu is er geen 1 iemand op wie ik zou willen stemmen...

Ratzenberger1985 | 21-02-10 | 16:52

@eerstneukendanpraten

Mensen met een uitkering betalen ook gewoon belasting hoor..

jesrr | 21-02-10 | 16:45

De moslims keren terug naar de taliban-vriendelijke PvdA, precies zoals het partijbestuur het gepland had.

Ivoren Toren | 21-02-10 | 16:08

seven | 21-02-10 | 15:52

D'66 heeft vrij veel gekwalificeerde bestuurders, en achter de schermen werken ze daar ook hard aan heb ik begrepen.

Ben benieuwd of dit dan het eerste kabinet ooit zonder CDA of PvdA gaat worden. Eigenlijk alleen als VVD en GL elkaar zouden kunnen vinden, in duurzame technieken bijv.

pruttelprut gsi | 21-02-10 | 16:07

19 PvdA
23 VVD
13 GL
20 D66
__ +
75 Paars 3.0 (Bos als Premier

King of controversy | 21-02-10 | 16:04

Wellicht eens goed d66 te ontleden. Een partij die van 3 nu naar 20 zetels gaat. Heeft deze partij wel gekwalificeerde bestuurders? De top nu bestaat uit
Pechtold een echte alfa en enkel (kunst) geschiedenis gestudeerd. Wellicht handig voor zijn eerdere beroep veilingmeester maar nou niet echt de kwaliteiten om een land door de zwaarste economische crisis sinds 100 jaar te loodsen.
Verder is er Boris vd Ham na de mavo en havo 2jr hbo geschiedenis (niet afgerond/ gesjeesd ) en de toneelacademie (hbo) te Maastricht.Alleen gewerkt als acteur.
Fatma ( Koşer ) Kaya is een Armeense genocide-ontkennende juriste..
D66 aan retorisch onderlegde mensen ontbreekthet niet, maar aan de inhoud schort het een en ander.

seven | 21-02-10 | 15:52

@rincewindrules | 21-02-10 | 14:57
Man wat lul je nu, ik doe niet anders...
Echt een atheïstische vorm van communiceren
Of is je mannelijke ego aangetast...

Meri59 | 21-02-10 | 15:36

inderdaad zucht, het zwalkende van dag tot dag van mening veranderende electoraat.
Bokito electoraat.

bakoenin | 21-02-10 | 15:28

Gek genoeg krijgt de VVD deze keer mijn stem. Niet omdat ze zo goed zijn, integendeel, maar omdat de rest nog brakker is.

Appleflap | 21-02-10 | 15:13

Jongens, de PvdA heeft de hele tijd vastgehouden aan de gemaakte afspraken, het CDA heeft gekonkeld. Verhagen heeft zijn persoon boven het landsbelang en de regering gezet. Dan kun je wel over Bos heen vallen, maar hij is niet de boosdoener, het CDA met vooral Verhagen is de boosdoener en Balkenende is de MP die geen leider is, die geen regie had en niet de heren tot de orde riep. Verhagen heeft iets aan de NAVO beloofd wat niet de afspraak van de regering en de Tweede Kamer was.
Het CDA krijgt hopelijk de kous op de kop, maar ik ben bang dat het CDA toch weer de grootste gaat worden en dan gaat regeren met VVD en PVV en dan krijg je dus Balkenende V en die geef ik een jaar, hooguit.

borderliner | 21-02-10 | 15:10

Volgens Maurice hebben veel Nederlanders last van een Chronische ziek "ik heb een bord voor mn kopheid"

Nee, dat vreemde hondje moeten we niet serieus nemen. De vorige verkiezingen voorspelde hij 1 zetel voor de PVV, wat er uiteindelijk 9 zijn geworden. Tijdens de komende verkiezingen zal blijken dat Bos, Balkenende en ook Maurice de Hond volledig incapabel zijn.

Bluemonkey | 21-02-10 | 15:08

@ Meri59 | 21-02-10 | 14:41
Net als op GS dus? Tja, als je geen eigen mening hebt, dan moet je kennelijk iets om je er een te vormen. Lees de partijprogramma's, volg de discussies en discussieer zelf met mensen. En wie weet heb je dan straks ook een eigen mening!

rincewindrules | 21-02-10 | 14:57

@ bos hout
Met dit soort politieke akkefietjes is hier zeer veel ervaring. Maar men schrikt wel een beetje van Nederlanders onder elkaar.

SheriffSharif | 21-02-10 | 14:56

Als de nood op het hoogst is, is GEERT nabij !
Gelukkig maar.

Frederik Puntdroad | 21-02-10 | 14:55

Verstandige mensen stemmen geen PvdA. Iemand die jong is en SP, PvdA of Groenlinks stemt is een idealist, wanneer je ouder wordt en nog steeds op deze partijen stemt ben je niet goed bij je hoofd. De reden dat dit kabinet niet goed uit de verf gekomen is, is niet de schuld van Balkenende, maar komt primair door de partijpolitiek van de PvdA.

JSD75 | 21-02-10 | 14:45

@rincewindrules | 21-02-10 | 14:37
Of vind je dat jij onder media behoort hier met je plempsels?

Meri59 | 21-02-10 | 14:43

@rincewindrules | 21-02-10 | 14:37
Nee ik baseer me op meningen die ik vond op het internet, die behoren niet onder de media. Ik heb het daar over allerlei comments die ik op verschillende flora op internet gezien heb.

Meri59 | 21-02-10 | 14:41

Zo jammer! | 21-02-10 | 14:32
Precies, het CDA komt gewoon weer in de coalitie.

Buffell | 21-02-10 | 14:40

@ Meri59 | 21-02-10 | 12:12
Nee, JIJ laat je niet leiden door de media:
'Ik zei het gisteren al, we steven gewoon weer af op een cda / pvda kabinet. Dit resultaat kon je gisteren al zien overal op het internet. Mensen hebben hier echt een plank voor hun hoofd en laten zich hoofdzakelijk leiden door de media. Zelfonderzoek is hier in Nederland erg schraal onder het volk.'
Meri59 | 21-02-10 | 12:07

'Dit resultaat kon je gisteren al zien overal op het internet.'

Verder reageer je uitsluitend op meningen van anderen die daar voor het grootste gedeelte net als ik zelf hebben bedacht. In tegenstelling tot jou, want jij baseert jouw mening op het Internet :-)

rincewindrules | 21-02-10 | 14:37

Jammer dat we GS niet weg kunnen stemmen.

bloemis | 21-02-10 | 14:34

Zo zie je maar, er veranderd politiek helemaal niets in dit landje.

Zo jammer! | 21-02-10 | 14:32

Meri59 | 21-02-10 | 14:13
Ow zeker wel! Wie 4x niet de finish haalt verdient een eenzaam pensioen in een hutje ergens ver weg gestopt in de Ardenne.
Maar Bos lijkt hier als winnaar uit te komen en dat is van een nog veel schandaliger kaliber!

gozahtje | 21-02-10 | 14:20

gozahtje | 21-02-10 | 14:12

Nee het volk blijft gehersenspoeld door de staatsteevee.Het probleem is dat Bos een veels te goed debater is voor een slechte partij als PvdA.

HamVraag | 21-02-10 | 14:20

Tja Geert for MP. Al lost daarmee ook niet meteen het probleem op! Politici zijn nu eenmaal fuck ups!
Those who can, do
Those who can't, teach
Those who fuck up, become politicians

gozahtje | 21-02-10 | 14:16

Raar dat mensen überhaupt nog willen stemmen.

Inextremis | 21-02-10 | 14:16

@gozahtje | 21-02-10 | 14:12
Alleen Bos? Ik denk dat Verhagen en Balkende van hetzelfde slag zijn.

Meri59 | 21-02-10 | 14:13

LOL update

Zo jammer! | 21-02-10 | 14:12

Is PowNed al in de lucht tegen de tijd van verkiezingen? Er is namelijk veel te veel dom PvdA kudde volk dat nu denkt dat Woutertje Bos juist een eerlijk man is en zijn woord houdt, terwijl hij een huichelaar eerste klas is!

gozahtje | 21-02-10 | 14:12

@Fleauxe | 21-02-10 | 13:31
Wie zegt dat bij een terugtrekking van een missie alle militaire betrekkingen met een bondgenoot beëindigd wordt? Waar het hier om ging is om de missie terug te trekken. Balkenende kan daar wel mooi Verhagen op af sturen om de intentie te geven dat alle opties nog mogelijk zijn bij de NAVO en denken dat hij er nog wat uit kon slepen, maar daar is hij dus nu met een "koude kermis" van terug gekomen. Er was afgesproken dat nederland al zijn militairen terug zou trekken, dan is er hoe je het ook went of keert geen enkele optie meer mogelijk. Zelfs alleen bij het trainen van afghanen heb je militairen nodig om te bewaken. Dus hij is absoluut gedraaid voor de goodwill van Amerika, of beter gezegd Obama.

Meri59 | 21-02-10 | 13:58

SheriffSharif | 21-02-10 | 13:35
Hoe zijn de reacties rond het Wouterbos?

Bos Hout | 21-02-10 | 13:50

Zooo 19 zetels voor de PVDA en dat is nog maar het begin! Langzaam zal de partij van Allah naar 30+ zetels gaan.We kunnen zeggen wat we willen maar die Bos kan liegen en bedriegen als de beste en het volk wil nu eenmaal voorgelogen worden.Had wel een daling van D666 verwacht maar ook dat zit er niet in.NL is nu definitief verloren...

HamVraag | 21-02-10 | 13:46

Solidariteit. Al jarenlang verbindt de PvdA zich met deze term. Alsof medeleven en steun aan hen die dat nodig hebben een eigenschap is van alleen maar socialisten. In Afghanistan weten ze nu wat de solidariteit van de PvdA waard is. Honderden vrouwen die voorheen alleen in huis mochten blijven zijn de afgelopen jaren opgeleid voor vroedvrouw, leraarres enz... Vrouwen die voorheen voor zulke akties zouden worden gestenigd of in een stadion met joelende idioten (laffe mannen) zouden worden doodgeschoten. Dankzij de PvdA laten wij deze vrouwen en anderen die het land willen verbeteren leijk in de steek. Als alle westerse landen deze instelling zouden hebben zou de Taliban de zaak weer overnemen. Veel fantasie is niet nodig om te bedenken wat er met deze dappere mensen gaat gebeuren. Bos moet zijn excuus niet alleen aan de militairen in Uruzgan maken maar moet moet de inwoners van Uruzgan die akties ondernemen om het land op poten te zetten smeken om vergiffenis voor zijn laffe daad.

metdedag | 21-02-10 | 13:43

Fleauxe | 21-02-10 | 13:1

Volgens mij is deze hele Uruzgan kwestie een voorbeeld van gedraai?
Er ligt een regeerakkoord. De meerderheid van de kamer wil weg en wat doet JP? Die laat z'n oren hangen naar z'n internationale vriendjes. De lafbek.
Gewoon nee is nee. Weet je hoeveel dat hele gelul in Uruzgan kost? Ik niet, maar ik weet dat het genoeg is om een hoop nationele problemen het hoofd te bieden. En het is niet dat er niets te doen is hier in 0031 toch?

En dan hoor ik Verhagen huilen dat we buitenspel staan bij de NAVO etc. Dan denk ik waar zijn de credits die we de afgelopen jaren als 'leading nation' in Uruzgan hebben opgebouwd?
Gewoon weg daar, hebben we niks te zoeken en dat was ook de afspraak.

Weird Guilders | 21-02-10 | 13:42

Een kabinet met PVV en VVD a.u.b. alleen als de VVD daarin verantwoordelijk is voor economische en financiële zaken.

SODEP | 21-02-10 | 13:38

Laten we nu van het moment genieten: de Pvda heeft zich wederom van haar slechtste kant laten zien. Het loser gehalte druipt er vanaf. Elke check met werkelijkheid is weg. Bos, verlaat de politiek.. is nix voor je. Een bestuurlijke non-profit organisatie is dat wel imo. Plooien glad strijken, mensen van dichtbij aaien, bijsturen en al van dat meer. Btw.. Diederik gaat onverminderd voort met dat toontje van hem.. zie zijn twitter. Beetje inbinden zou 'm sieren, maar da's nie aan hem besteed. Jammer, vooral voor hem. Van Pruisen doe nog eens een stukkie schrijven over 'm :D

Rob_Utrecht | 21-02-10 | 13:38

Verhagen is dus de verrader geweest en dommie Boshad nog geen poll voorhanden om zijn standpunt vast te stellen.
Nu, het is een mooie dag voor de mensen in het land ;)

Cinq-Marquis | 21-02-10 | 13:35

Even voor alle Grote Geile Geert aanhangers: de PVV komt natuurlijk nooit en te nimmer in het kabinet. Dat hebben ze aan GGG te danken, die iedere afwijking van zijn islamstandpunt als knettergek wegzet. Ik neem aan dat de PVV geen knettergekke dingen wil doen.

SheriffSharif | 21-02-10 | 13:35

@Meri59 | 21-02-10 | 13:25: Dat standpunt staat niet haaks op de bereidheid tot onderhandeling met de VN. Zo kon nog worden onderhandeld over het gebruik van de F-16's, waarvan het achterblijven ook de op goedkeuring van Bos kon rekenen. Het is een misverstand om te denken dat terugtrekking van een missie gelijk staat aan het beeindigen van alle militaire betrekkingen met een land/bondgenoot.

Fleauxe | 21-02-10 | 13:31

Ik voorspel nu al dat het Balk 5 gaat worden.
Voor het eerst in een minderheidskabinet van 3 partijen, wat officieel niet mogelijk is maar wel wenselijk omdat de Tweede Kamer dan tenminste haaar controlerende functie kan uitoefenen.
OF: een zeer instabiel vier partijen coalitie met terreurgrefo Balk aan het hoofd.
Dan zal eerder vroeger dan later de bom opnieuw barsten omdat coalitiepartners zich niet laten sandwichen door grefo streken.
en zo wordt door een dergelijk grefo terrorisme ons land dus onbestuurbaar en kunnen we opnieuw naar de stembus.

Rest In Privacy | 21-02-10 | 13:31

Fleauxe | 21-02-10 | 13:27
Helemaal mijn ding.
Als het eetbaar zou zijn at ik het dagelijks.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:29

@Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:24: Peilingen, verkiezing, campagne, demonisren. Enfin, we gaan roerige tijden tegemoet. Heb je er al zin an? Ik wel! ;

Fleauxe | 21-02-10 | 13:27

CDA/PVV/VVD kabinet, kom d'r maar in.

Perv | 21-02-10 | 13:27

In Amsterdam zijn heel veel directieleden van gemeentediensten lid van de PvdA. Ook in de woningcorporaties en de plaatselijke media (Parool en AT5) is de PvdA oververtegenwoordigd. Er zijn directe lijntjes naar het PvdA-polit-bureau aan de Herengracht. Maar het machtsblok wankelt. Alles wordt nu in het werk gesteld om de voorrechten te behouden. Orwell aan de Amstel

colonnecinco | 21-02-10 | 13:26

vraagje: moet de partijleider van een coalitiepartij wel of niet in een toekomstig kabinet gaan zitten?

Gasten als Rouvoet weten dat hun kabinetsdeelname waarschijnlijk eens maar nooit meer is, dus die zijn tot het einde bereid hun partijstandpunt te 'verfijnen' om maar te blijven zitten. Dan zou je een partijleider liever in de kamer zien, kan ie zijn rug een rechter houden, veel minder macht te verliezen.

SheriffSharif | 21-02-10 | 13:25

@ Dafman | 21-02-10 | 13:19
Vraag jij ook om een verzoek van iemand als je al weet dat je er nee op gaat zeggen? Beetje vreemd toch? Ik geloof de Slinkse Verhagen-theorie. Verzoek gewoon laten komen, PvdA voor het blok zetten. En stel DAT Bos ervan wist. Dan heeft hij daar inderdaad over gelogen. En vervolgens nog steeds 'nee' gezegd, tot het kabinet erbij neerviel. Er is tijdens de kabinetten Balkenende wel over meer ernstige zaken gelogen, en nooit met zon mooi resultaat.

PTS | 21-02-10 | 13:25

@Fleauxe | 21-02-10 | 13:19
Simpel, in 2007 was hij nog voor het weggaan in afghanistan.

Meri59 | 21-02-10 | 13:25

Fleauxe | 21-02-10 | 13:19
Gezien de ontwikkelingen (peilsgewijs bezien) hoef je je niet druk te maken.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:24

mokum4all | 21-02-10 | 13:15
Ghe ghe, u haalt wel gelijk de slechtste combinatie van stal, vooral met wederom de CU erbij.
Peilingen zeggen natuurlijk niet alles, en een vier-partijen kabinet is niet wenselijk. Ik denk dat het uiteindelijk VVD/CDA/D66 of VVD/CDA/PVV gaat worden.

Heau even | 21-02-10 | 13:23

P.S. Was het meer mensen opgevallen dat zuurbekje polak Balkenende net op tijd wegstuurde van het zeggen dat bos iedereen voorgelogen heeft? Gemene (s)linkse trut!

Dafman | 21-02-10 | 13:20

@Weird Guilders | 21-02-10 | 12:56: Dat zijn vooral meningen, behalve je opmerking over het vermeende 'draaien' van de premier. Kun je een voorbeeld geven?
@Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:55: Dat denk ik ook. Hij blijft altijd zo aangenaam rustig, laat hem in godsnaam de nieuwe premier worden.

Fleauxe | 21-02-10 | 13:19

Ik blijf het zeggen: bos wist van het verzoek van de NAVO, omdat hij er samen met de rest van het kabinet om had gevraagd. Bos is dus een enorme LEUGENAAR en wie nog op de partij van de afbraak stemt heeft een enorm bord voor z'n kop (en moet vanwege Darwin-technische redenen meteen tegen de muur).

Dafman | 21-02-10 | 13:19

eerstneukendanpraten | 21-02-10 | 13:10
Zekers. Ze zei letterlijk dat ze niet volgens haar eigen reputatie interviewde vandaag.

Bos Hout | 21-02-10 | 13:16

God wat een scherp interview zeg. Waar zouden we zijn zonder zulke kritische hoernalisten bij de PO. Pfff.

*gewapend de auto instapt (munitie gescheiden van het schietgeweer hoor!) en hazen gaat schieten op de akkers van een bevriende boer*

widtvoet ® | 21-02-10 | 13:16

Heau even | 21-02-10 | 13:13
VVD, D66, CDA, CU? Ik spuug normaal gesproken op reaguurders die aankondigen te willen emigreren maar nu... * bijlage nrc 'Adios Nederland' lezen doet *

mokum4all | 21-02-10 | 13:15

26 zetels is genoeg voor Balkende ezel 5.
Ga maar na: 20 voor die witkop, 20 voor die l*l met vingers, 20 voor het corrupt communisme, 15 voor De Partij, 15 voor de pragmatisch gedesorienteerden, 10 voor de afrastering van groen hout, en dan heb je er nog een stuk of 20, give or take, voor uitgezakte brontosaurussen als de SGP en andere kleine gluiperds.
Verdeel en Hirschi.

Rest In Privacy | 21-02-10 | 13:15

Heau even | 21-02-10 | 13:13
*helemaal opklaart*

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:14

Waarom staat er nu op NOS TELETEKST pag. 101 helemaal bovenaan: PVDA wint in peiling na crisis? Kan dit niet helemaal onderaan de pagigna staan? Waarom staat daar niet: CDA verliest in peiling na crisis?

Nee, de linksche menschen van de publieke omroep zitten er elleboogdiep bij de PVDA in...

eerstneukendanpraten | 21-02-10 | 13:14

mokum4all | 21-02-10 | 13:11
Nee, het wordt Rutte I.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:10
Een betere: Kijk naar Hamer en Kant, en alles valt mee.

Heau even | 21-02-10 | 13:13

Harry de Slijter | 21-02-10 | 13:07
Bespaar je de moeite. En politiek moet je niet te emotioneel benaderen. Opschoning is goed.

Bos Hout | 21-02-10 | 13:12

Het wordt Balkenende 5. Omdat we een dom volk zijn, omdat we weten dat Wilders vroeg of laat voor schut gaat, omdat we liever de bekende ellende kiezen dan nadenken over iets nieuws. Het is triest.

mokum4all | 21-02-10 | 13:11

Heau even | 21-02-10 | 13:06

Ach, kijk naar JP en alles valt wel mee.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:10

Bos Hout | 21-02-10 | 12:58

Macht erotiseert blijkbaar...

eerstneukendanpraten | 21-02-10 | 13:10

Bos Hout | 21-02-10 | 12:52
Nee..., volgens mij gaf hij echt aan dat hij ze heeft gelaten.
Maaruhhh........, we kunnen het allemaal nog eens na zien.
Maar laten we er nu maar hier geen punt van maken, want iedereen is nu al emotioneel genoeg dat dit kabinet gevallen is.

Harry de Slijter | 21-02-10 | 13:07

De afgelopen vier kabinetten was huilen met de pet op. Helaas begint Het Grote Janken pas pas écht.

Jerry Nick | 21-02-10 | 13:07

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:57
De geest wil nog wel, maar het lichaam werkt niet echt meer mee. ;-)

Heau even | 21-02-10 | 13:06

@fuckje 12:45

Een kundig man en iemand die bewezen heeft zich niet al te veel gelegen te laten liggen aan politieke spelletjes. Een praktisch figuur. Een herenboer. Toch houd ik wat hem betreft nog even een slag om de arm.

Een Zakenkabinet verder zou ik (herhaald) meer dan toejuichen. En dan alle politieke "leiders" in de TK graag. Gelijk het een goede demokratie behoort te betamen.

widtvoet ® | 21-02-10 | 13:05

spanarchist | 21-02-10 | 13:04
Hij heeft het over de tegenstellingen.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:04

"Op een aantal punten is Nederland sterker geworden".
WTF?

spanarchist | 21-02-10 | 13:04

Geert gaat nooit genoeg ja-knikkers vinden voor een kabinet.
Bovendien heeft JP Nederland nu wel genoeg voor schut gezet. Komt Geert er achteraan dan we stellen internationaal helemaal niets meer voor.

Ik weet het beter | 21-02-10 | 13:03

Kijk nu, Elsevier op de spreekstoel.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 13:01

Ah, Clairy pakt door.
En Balkenende kan aan zijn retoriek gaan beginnen.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:59

LOL. Clairy geylt op JP. Ze schrikt er zelf van.

Bos Hout | 21-02-10 | 12:58

@lion@night | 21-02-10 | 12:54: Daaraan refereerde ik ook. Lubbers was een premier waarvan je op z'n minst kunt zeggen dat hij oog had voor de financiën. En dan druk ik me zéér beschaafd uit. Dat kun je van Balkenende niet zeggen.

Fleauxe | 21-02-10 | 12:58

beenthere | 21-02-10 | 12:37

Hij gaat maar tegen zijn Bank vrindjes zeggen dat ze komende 5 jaar al hun winsten aan de belastingbetaler moeten afdragen. Nu heeft ie zijn vrindjes gered van de ondergang. Meer ook niet. De rest wil ie bij ons vandaan halen.

Kruiddamp | 21-02-10 | 12:57

Heau even | 21-02-10 | 12:54
Hier nog 1.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:57

Fleauxe | 21-02-10 | 12:49

JPB oprecht? Verhagen een Heerser?
JPB heeft meer zitten draaien dan Bos.
En Verhagen is een hele enge man wat mij betreft.
Overigens vind ik dat Limbo's per definitie niet mogen regeren omdat ze niet uit Nederland komen.
Shoot me.

Weird Guilders | 21-02-10 | 12:56

Fleauxe | 21-02-10 | 12:49
Balkenende ziet het dus echt als zijn missie.
Zoveel is duidelijk.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:55

@Harry de Slijter | 21-02-10 | 12:47
Goeie tranentrekker, 90% van de vrouwen om, behalve deze dan.

Meri59 | 21-02-10 | 12:55

En zo hoort het. PvdA zou idd rijkelijk beloond moeten worden voor deze euthanasie. CDA en CU zijn nu blootgelegd als draaikonten inzake Uruzgan, maar dat zal de met de rechterhand murwgeslagen hypocriete guurder hier niet zo snel toegeven. Nu nog ns uitscheien met dat allochtonengeknuffel en dan hebben we weer een partij met hersens, ervaring en capaciteit. Stel je voor, 25 zetels voor de PVV. Die moeten straks de zetels opvullen met etalagepoppen.

PTS | 21-02-10 | 12:54

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:51
Nou, dat heb ik gisteravond wel ontdekt ja. Man man man, ik ben geen 20 meer...

Heau even | 21-02-10 | 12:54

Vanmorgen in De Zevende Dag op het Belgische EEN ging het ook over de val van het kabinet waarin Louis Tobback zei dat Woutert gelijk had ... ach ja, Louis is van de SP.a (Socialistische Partij Anders) ... het lijkt de NOS wel ... ZUCHT

Je Verzint Het Niet | 21-02-10 | 12:54

19 zetels? Laat me niet lachen. Die draaiende plucheplakkers mogen straks blij zijn als ze elkaar de tent mogen uitvechten voor 15 zeteltjes.

Sanglier | 21-02-10 | 12:54

@laagvliegert 12:37

Dat het dak lekt wil niet zeggen dat je de kapotte waterleiding in de badkamer maar moet vergeten. Bovendien is er weinig schamels aan 6 mld euro taxpoet en al helemaal niet aan de 12 die het gehele projekt (voorlopig) gaat kosten.

Grappig trouwens. Heb het een jaar of acht geleden meer dan een uur met Mat Herpes over dat (toen vooral nog komende) JSF drama gehad en uiteindelijk was (ook) zijn belangrijkste argument om eea. weg te wuiven dat er wel grotere (financiele) problemen speelden cq. op de loer lagen.

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:54

@ Fleauxe | 21-02-10 | 12:49
doet me denken aan 'n 'ouwe';
"laat Lubbers zijn karwei afmaken"

uit de wiki;
De verkiezingscampagne van 1986, die het CDA voerde onder de leuze “Laat Lubbers zijn karwei afmaken”, werd een groot succes voor de partij. Dit ging grotendeels ten koste van coalitiepartner VVD, hetgeen de verhoudingen niet ten goede kwam.

Een horror scenario.

lion@night | 21-02-10 | 12:54

Harry de Slijter | 21-02-10 | 12:47
Chill.
Hij zei dat hij tranen heeft gezien, niet gelaten.

Bos Hout | 21-02-10 | 12:52

lion@night | 21-02-10 | 12:41
Thanks !

Heau even | 21-02-10 | 12:43
Wees blij dat we er nog zijn.
Ik hoorde net dat we dood kunnen gaan.
;)

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:51

@beenthere | 21-02-10 | 12:47: Dat eerste geloof ik niet, Balkenende is een integer man. Hij wil ´de klus´ klaren. Toegegeven, bewijzen kan ik het niet.
Wat dat laatste betreft, sorry, maar ik vind Verhagen een Heerser!

Fleauxe | 21-02-10 | 12:49

King Kermis | 21-02-10 | 11:27
zou niet best zijn... en dan niet vanwege Wilders, maar vanwege die kwal van een Graus...

Geile Markeerstift | 21-02-10 | 12:49

Breaking news ...... Breaking news ....... Breaking news ....... Breaking news

Jan Peter heeft zojuist in Buitenhof op Nederland 1 aangegeven dat hij na afloop van de laatste kabinetsvergadering emotioneel is geweest en zelfs tranen heeft gelaten!

Zie ook: www.uitzendinggemist.nl

Harry de Slijter | 21-02-10 | 12:47

@100%Isis | 21-02-10 | 12:45: Dan kunnen we Nederland net zo goed teruggeven aan de Duitsers.

Fleauxe | 21-02-10 | 12:47

PTX | 21-02-10 | 12:44
Zou mooi zijn, maar die doet 't rustig aan. Beetje vd zijlijn roepen enzo.

Bos Hout | 21-02-10 | 12:47

Want dat JP opnieuw de MP gaat worden, daar twijfel ik niet aan.

Fleauxe | 21-02-10 | 12:44

Vlak na de verkiezingen zal JP het voor gezien houden en een EU / VN functie gaan vervullen. Mark my words. Die heeft er echt geen zin meer in een 5e keer. Hij zal de scepter aan Maxime overdragen en dat is een vreselijk vooruitzicht.

beenthere | 21-02-10 | 12:47

Paars 3: PVDA-VVD-D66-GL

100%Isis | 21-02-10 | 12:45

Goed, 4 regeringen voortijdig laten stranden maar het heeft niet, ik herhaal, niet met een gebrekkige regie van de MP te maken. Duidelijk.

spanarchist | 21-02-10 | 12:45

@widtvoet |12:40
Mocht de PVV regeringsverantwoordelijkheid krijgen, kan Wilders ook beter in de Kamer blijven, en bv De Roon op Justitie als VMP laten optreden.
Wat vind je btw van mijn voorstel om Veerman van stal te halen?

fuckje | 21-02-10 | 12:45

We moeten deze getallen nog optellen bij de zwevende kiezers. Dat maakt het doen van een voorspelling behoorlijk lastig. Er zijn twee scenario´s denkbaar.
1) Weimar
Zowel links als rechts heeft onvoldoende stemmen om een regering te vormen, zodoende verzand het land in onbestuurbaarheid door maandenlange onderhandelingen.
2) Wij tegen hem
Met uitzondering van de VVD zetten alle partijen hun kaarten op Wilders en kiezen te directe aanval. Er ontstaat er een duidelijke links-rechts tweedeling en de grootste gaat regeren. Waarschijnlijk met het CDA.
Want dat JP opnieuw de MP gaat worden, daar twijfel ik niet aan.

Fleauxe | 21-02-10 | 12:44

Hoe groot is een kans op een terugkeer van Frits "El Salvadore" Bolkestein..??

PTX | 21-02-10 | 12:44

@ Meri59 | 21-02-10 | 12:42
no worries mate!

lion@night | 21-02-10 | 12:43

Ieder antwoord van JPB begint met: "Het is zo..."

Bos Hout | 21-02-10 | 12:43

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:40
En daarom zo lekker makkelijk om te maken :-).
Argh, ik word oud.

Heau even | 21-02-10 | 12:43

@lion@night | 21-02-10 | 12:39
Ok, ik vond het storend worden, maar alsnog mijn excuses

Meri59 | 21-02-10 | 12:42

Op kieskompas voor de lokale gemeenteraadsverkiezingen in Maastricht staat D^66 het verst in het links/progressieve kwadrant, gevolgd door Groenlinks, en het PvdA. In feite is het één grote partij. Ik voorspel dan ook misschien wel het meest linkse kabinet ooit als het kieskompas lokaal representatief is voor de landelijke partijbeginselen. CU erbij, en feest is het. Men heeft er alles voor over om zonder Geert te regeren.

Het_leuke_zuiden | 21-02-10 | 12:42

Vind overigens ook dat WA in het kader van zijn opleiding tot koning zijn kroonprinsenlijke reedt zsm richting Den Haag moet begeven.
Of misschien juist niet...

Bos Hout | 21-02-10 | 12:41

Polak denkt even met wat goedkope retroriek Balkesteijn neer te sabellen....

woefdrammer | 21-02-10 | 12:41

@spanarchist 12:24

De horror. De horror!

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:41

@ Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:37

*biertje aanreiken doet aan Teun*

lion@night | 21-02-10 | 12:41

Ach ja, het grootste part van de nederlandse kiezers zijn net zulke slapjanussen als WB, in oorlogstijd zou je ze onder de NSB kunnen plaatsen landverraders zijn het.
Eigen belang speelt een grote rol bij flapdrol WB en z'n partij, een land in crisis laten barsten, militairen een klap voor de kop geven, diverse projecten ten behoeve van extra werkgelegenheid laten lopen, vindt het diep triest en dan ook nog WB en gelijk geven?
De media werkt er ook aan mee dat WB er goed uitkomt na dit landverraad.
Had liever gezien dat ze eruit gestapt waren vanwege een bezuiniging maar dit niet.
Na jaren van kontdraaierij heeft WB deze zegetocht niet verdient.
Partij van de Arbeid?, Partij van de Eigenbelang.

F.Fluitketel | 21-02-10 | 12:40

@widtvoet ® | 21-02-10 | 12:32
Eensch.

SODEP | 21-02-10 | 12:40

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:36
Ah, ik was te voorbarig.
Mijn excuus.
spanarchist | 21-02-10 | 12:37
Fijn dat je mijn twijfels deelt.
Heau even | 21-02-10 | 12:36
Het was te simpel, klopt.
;)

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:40

@fuckje 12:32

Meer dan eens. Dat redelijk konsekwent nageleefde uitgangspunt spreekt me danook erg aan bij de VVD. De belangrijkste politieke man of vrouw hoort in het hoogste demokratische orgaan thuis: de TK.

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:40

Twan Huijs gisteren en Polak nu doen niet eens meer moeite de schijn van onpartijdigheid op te houden.

spanarchist | 21-02-10 | 12:39

@ Meri59 | 21-02-10 | 12:35
Bij mijn weten zaten we in de 'cynisme mode', zo ook mijn reaguursel.

lion@night | 21-02-10 | 12:39

aardig die stukjes maar het slaat vooral nergens op. Men is vooral ergens voor vooral ergens tegen te zijn. Eigen bijdrage aan maatschappij verbetering? Geen. Economische problemen? geen oplossing.
Dit is de afnemende popi telegrof site voor ranzige rechtspraat. Niet een gemeente waar de PvdA stemmerts zich ophouden. Dus de betogen hier leiden niet tot ander stemgedrag.

antizanic | 21-02-10 | 12:39

En dat is mooi. Maar daar gaan we geen krankzinnig JSF avontuur voor aan.
@widtvoet ® | 21-02-10 | 12:19

Wat maken mensen zich toch druk om die JSF? Het gaat hier om een schamele 6 miljard euro. Van de week van Geel van het CDA horen zeggen dat hij rustig (maanden) wil kijken hoe om te gaan met het gat van 35 miljard. Simpele rekensom: 100 miljoen euro per dag extra schuld = 3 miljard per maand. Een paar maandjes rustig blijven zitten op je reet is dus duurder als de gehele aanschaf van de JSF. Een schijntje als we zo doorgaan. Voordat er een nieuwe regering is zijn we misschien wel een half jaar verder en nog eens 18 miljard euro armer. Om nog maar van een scenario te zwijgen waarin er geen regering te formeren is. IMHO zijn we doomed\fucked.

laagvliegert | 21-02-10 | 12:37

lion@night | 21-02-10 | 12:34
Dat gaat 'm niet worden.
Ik kan niet schaatsen.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:37

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:35
Dat was de enige van de drie stellingen waar ik mijn twijfels over had.

spanarchist | 21-02-10 | 12:37

Wouter Bos, ga die 35 Miljard maar bij je Bank vrindjes halen!

Kruiddamp | 21-02-10 | 12:33

Die vrindjes zijn allen VVD'ers (Nijpels, Frank de Grave, enz). Wouter bevindt zich aan de rechterkant van de PVDA. De financiele crisis heeft ie goed afgehandeld. Dat geld aan die banken hebben we snel terugverdiend met een flinke winst. En Nederland staat er best goed voor als je kijkt naar de rest van de EU.

beenthere | 21-02-10 | 12:37

Kabinet wordt CDA-VVD met gedoogsteun van PVV en SGP
Maar daar komen ze pas achter na een halfjaar formeren..........

pim achtertuin | 21-02-10 | 12:36

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:28
Dat zou immers zo'n troep opleveren op het beeldscherm, mijn beste.

Goeoeoedemorgen overigens.

Heau even | 21-02-10 | 12:36

@Teun van het Tuinpad 12:31

Formeel dient de voordracht van het CDA bestuur nog geakkordeerd te worden door (de rest van) de partij volgens mij.

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:36

spanarchist | 21-02-10 | 12:31
Potverdrie, we gaan dus dood.
*bier halen gaat*

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:35

@lion@night | 21-02-10 | 12:34
Gaan we nu zitten debatteren over hoe vaak en lang hier Teun zit? Wat een afbraak in korte tijd.

Meri59 | 21-02-10 | 12:35

@ Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:28
nou...
Reaguurder Teun van het Tuinpad

Aantal reaguursels : 22803 (Rank #5, 2010 #1)

Je gaat voor de gouden plak!

lion@night | 21-02-10 | 12:34

De verkiezingen zijn definitief begonnen: Bos mocht gisteren kritiekloos zijn verhaaltje afdraaien bij Nova en JPB krijgt, voor het eerst, bij de PO kritiek van Polak.

spanarchist | 21-02-10 | 12:34

Wouter Bos, ga die 35 Miljard maar bij je Bank vrindjes halen!

Kruiddamp | 21-02-10 | 12:33

zal Wilders veel van zijn nou ja ideeen kan ik het niet noemen om een enigzins een kans te maken op het baantje van Balkenende

istawa | 21-02-10 | 12:33

@SODEP 12:21

Oh daar heb je in principe gelijk aan maar om nu obv. een als-dan skenario... Nugoed.

Onze insteek in deze was (is) een andere. Ben zelf behoorlijk geinteresseerd in dat Stork-Vellekoop-JSF dossier en vooralsnog lijkt er voor Nederland nagenoeg niets te winnen. We worden belazerd waar we bijstaan. Maar zoals gezegd: is een andere diskussie.

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:32

Geen enkele coalitie kan bestaan uit minder dan 4 partijen. Kortom, het land is stuurloos geworden.

topcat | 21-02-10 | 12:32

Tja en als je het eigenlijk goed beschouwt had JP leiderschap moeten tonen en Wouter en Maxime in het garfeel moeten houden. Mijn conclusie is dan ook definitief: CDA is hoofdschuldige aan deze val.

beenthere | 21-02-10 | 12:32

@widtvoet |12:22
De politiek leider kan beter in de Kamer zitten, en dan kan bv Cees Veerman, een man met vele kwaliteiten, als MP aan het werk gaan.

fuckje | 21-02-10 | 12:32

Ik voorzie een nieuwe coalitie van PvdA, CDA en CU. Wat een nachtvrouwelijkpaard.

Roedenko | 21-02-10 | 12:31

Buffell | 21-02-10 | 12:23
Teun is de nieuwe van Dal. Er zijn in het leven een aantal zekerheden: we gaan allemaal dood, JPB is de minister-president en Teun reageert op GS.

spanarchist | 21-02-10 | 12:31

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:22
Dat is hij al.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:31

@ VerenigdeNederlanden | 21-02-10 | 12:27
lol!
Meer vanuit een geslaagde linkse indoctrinatie.
Links denken is goed, rechts denken is racistisch.

lion@night | 21-02-10 | 12:30

VerenigdeNederlanden | 21-02-10 | 12:27 Je zou het haast denken. De hemel der achterlijkheid.
En ze moeten ook nooit meer een vergelijking trekken naar het bedrijfsleven als het gaat om beloning want wat er in het politieke pluche belandt is gewoon absoluut ongeschikt voor een commerciële functie in het bedrijfsleven.

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:30

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:22
Dat zeg ik niet.
Het lijkt me alleen wenselijk dat de PVDA de komende 15 jaar met 9 zetels in de Kamer zit.
Overigens doe ik dat reaguren op zondag in het geniep.

Buffell | 21-02-10 | 12:23
Wat nou obsessie, ik kom hier nauwelijks.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:28

lion@night | 21-02-10 | 12:23

En hoe denk je dat al die politici daar terecht zijn gekomen? Zijn die uit de hemel der achterlijkheid neergedaald?

VerenigdeNederlanden | 21-02-10 | 12:27

Maar er is één ding wat dit kabinet duidelijk heeft gemaakt. Het hele stelletje incompetente hufterige ruifeters kan zelfs met een minimum aan daadkracht nog niet een kabinet vier jaar laten bestaan.
Zelfs dat kunnen ze niet.

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:26

@ noorderling | 21-02-10 | 12:21
Ook als kiezer zul je voor jezelf moeten betalen welke punten je belangrijker acht voor de volgende regeertermijn.

lion@night | 21-02-10 | 12:26

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:22
Erger nog. Zolang er zich geen nieuwe topfunctie op Europees niveau aandient naar alle waarschijnlijkheid de volgende minister-president.

spanarchist | 21-02-10 | 12:24

@ VerenigdeNederlanden | 21-02-10 | 12:13
Om de gehele Europese bevolking als achterlijk te bestempelen gaat me te ver, maar de Europese politici wel.
De prioriteiten in de Europese regeerkamers liggen compleet anders (lijkt mij) dan bijvoorbeeld Zuid-Korea zoals jij aangeeft.
De prioriteiten in de Europese reageerhuizen liggen op vlakken die geen direct rendement opleveren voor de Europese economie, ergo, geld kosten hetgeen ten koste gaat van de economie.

Ik noem de creatie van de Europese versie van de 'melting pot', de ongekende drang om een strever te zijn t.a.v. de klimaatpolitiek en tevens de ongekende drang om de USA ter wille te zijn en tevens de ongekende drang om een über positief imago te realiseren rond ontwikkelingshulp en 'vriendjes' worden met Islametische landen.

Brussel is meer bezig met het welzijn van anderen dan haar eigen economie.

lion@night | 21-02-10 | 12:23

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:22 Harry Potter is dan ook 'the dutch friend' van de Neger des Heils.

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:23

@Arrabinekoeterine | 21-02-10 | 12:20
Over nummer 2 heb ik een vraag.
Hoe denk jij dat het gelopen zou zijn wanneer er totaal niet gereageerd was na de aanslag op het WTC. Zouden we dan geen aanslagen meer gehad hebben?

Meri59 | 21-02-10 | 12:23

Ah, ze hebben nog kadootjes uitgedeeld ook.
Wat een bofkont, die Eimert.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:23

Dit is funest voor m'n kater en dan heb ik het niet over mijn huisdier.

R.B.Scott | 21-02-10 | 12:23

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:20
Wat vind Misses Van het Tuinpad eigenlijk van Uw obsessie met GS?

Buffell | 21-02-10 | 12:23

En daar zit hij dan. Nog altijd fier en onverveerd. Jan Pieter Balkenende. Naar alle waarschijnlijkheid opnieuw de lijsttrekker van het CDA.

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:22

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:20 Jij wil de geloofskwesties wel behouden? Mag jij eigenlijk wel reaguren op zondag?

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:22

@widtvoet ® | 21-02-10 | 12:19
Die afweging wordt in Den Haag gemaakt. Ooit... Dit gaat erom waar de fabriek dan zal komen, wanneer het doorgaat. Als je dan als argument gebruikt dat je beter kan investeren in innovatieve bedrijven, snap je het geloof ik niet helemaal.

SODEP | 21-02-10 | 12:21

@lion@night | 21-02-10 | 12:11
Dat lukt niet. Stel je bent voor vrijheid en privacy en tegen opgelegd multiculti gedoe. Dan valt er niks te kiezen uit links of rechts want je stemt dan altijd tegen je eigen principes.

noorderling | 21-02-10 | 12:21

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:17
Doe maar niet.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:20

(1)

Het is waar dat Martijn van Dam niets leert. Iemand die Hamas steunt is te dom.

(2)

Het is niet waar dat de PvdA de zaken op scherp heeft gesteld voor de verkiezingen. Dat is wel de beeldvorming, maar Verhagen had ook gewoon kunnen zeggen "We doen wat we hebben afgesproken, de situatie in Afghanistan is niet veranderd - Bin laden is niet gevangen of opgedoken in China, de Amerikanen doden nog altijd burgers, de regering is nog altijd corrupt en bij de Taliban zijn geen gematigden opgestaan."

Het probleem ligt dit keer meer bij het CDA dan bij de PvdA. Daarover moet je eerlijk kunnen zijn.

(3)

Zie (1).

Arrabinekoeterine | 21-02-10 | 12:20

spanarchist | 21-02-10 | 12:19 Met VVD en PVV erbij wel. Die remmen dat wel af.

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:20

@SODEP 12:15

En dat is mooi. Maar daar gaan we geen krankzinnig JSF avontuur voor aan.

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:19

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:17
Geloofskwesties uit de regering als de pvda meeregeert? Ik heb mijn twijfels.

spanarchist | 21-02-10 | 12:19

De zetels voor Bos komen van de goedsukkelige naïevelingen; van linkse volksdelen (GL, SP, linkse vleugel van CDA; een stel communicerende vaten).
Het zeteltje op rechts wisselt van PVV naar VVD. Ook communicerende vaten.
Ook kan worden geconcludeerd dat het bedriegoffensief van Bos heeft gewerkt. Als het om verkiezingsretoriek gaat, is hij een meneer die met ferm klinkende woorden even doet alsof hij ruggegraat heeft en geen draaikont is. Met grote dank aan Eenvandaag, Nova en Met het Oog op Morgen, die hun camera's en microfoons gisteren graag leenden voor de propaganda van de PvdA.
Iedereen die Bos nu steunt: let vooral op wat hij heeft gezegd en gedaan de afgelopen jaren nadat hij Minister werd. Dan blijkt hij een grote leugenaar, een islamnuffelaar, een dubbelepaspoortenpromotor, een volksverlakker, een AOW-killer, een miljardenverbrander en landverkwanselaar. Verhagen heeft meer dan gelijk gekregen: met Bos zijn we goed de klos.

Fijnstoffer | 21-02-10 | 12:17

Balkie nu op 1. Jemig je moet er toch niet aan denken dat Verhagen hier over een jaar zit als premier? En dan Geert. Zojuist bij Harry een goede analyse door Mark: PVV heeft wel een erg linkse agenda op economisch vlak. Zijn de Geert adepten zich hier wel bewust van? Net zo links als de SP op social-economisch vlak!

beenthere | 21-02-10 | 12:17

SODEP | 21-02-10 | 12:15
Dacht ik nu ook.
Stom wicht.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:17

*Kijkt in glazen bol*
En verwacht een coalitie van PvdA, VVD en PVV.
Waarmee geloofskwesties alvast uit de regering gehaald zijn.

zeg maar jansen | 21-02-10 | 12:17

Les uit Update Picca:
Wat krijg je als je Wilders met Balkie kruist?
HENK WESTBROEK!

godsammekrake | 21-02-10 | 12:16

LOL @ Bakito | 21-02-10 | 12:09
*De grote Lijder op 1 ziet en bier pakt*

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:16

@ geurtje | 21-02-10 | 12:07
ROFLOL!

lion@night | 21-02-10 | 12:15

Mevrouw van GL Hoogeveen bij Buitenhof: Het is innovatief wat ze daar doen, doos!

SODEP | 21-02-10 | 12:15

Maar goed, er is nog hoop dat alles goed komt, als de wil er maar is.
Hamer 1, Cohen 1, Kant 1, Mohammed Rabbae 1, Vogelaar 1, Aboutaleb 1 (die is inmiddels ook weer toe aan een nieuwe functie), Thieme 1.
Kortom, er zijn nog zo veel goede opties voor Nederland.

spanarchist | 21-02-10 | 12:14

Aardbewoner | 21-02-10 | 12:03

Dat klopt. De Europese bevolking is te achterlijk en decadent om het tij nog te keren. Misschien maar eens naar Zuid-Korea migreren ofzo. Homogene bevolking, weinig criminaliteit, extreem intelligent, welvarend en ze zijn net als heel Oost-Azië 'on the rise'. In Oost-Azië hebben ook niet zoveel last van emotionele beperkingen ten opzichte van de acquisitie van grondstoffen, en de beperking van migranten en gelovigen. Gewoon 'realpolitik'. Ze maken al betere auto's in Oost-Azië en in de elektronica sector streven ze ons ook voorbij. Technische ontwikkeling vindt daar steeds meer plaats. Voor ons geldt Untergang des Abendlandes...

VerenigdeNederlanden | 21-02-10 | 12:13

ik houd het kort... en begin bij de Romeinen.

MacVulpen | 21-02-10 | 12:13

@rincewindrules | 21-02-10 | 12:11
Misschien dat je eens wat meer lef moet tonen door niet jezelf door de media te laten leiden. Bij jou is dat duidelijk te proeven.

Meri59 | 21-02-10 | 12:12

CDA: gaat bestuderen hoe God de wereld eigenlijk bedoeld had
PvdA: gaat bestuderen hoe Allah de wereld eigenlijk bedoeld had
Nieuwe overeenkomsten nieuwe kansen voor nieuw kabinet met CDA en PvdA totdat blijkt na veel gedraai dat de verschillen toch te groot zijn.

Zoetwaterpanharing | 21-02-10 | 12:11

@ Pierrepoint | 21-02-10 | 11:59
Eens.
De PvdA heeft de zit in de regering behouden na Paars, de multi-culi problemen verdubbelden zich nogmaals.

In feite is het puur op een partij stemmen irrelevant aangezien geen enkele partij in dit partijenstelsel ooit de meerderheid kan/zal (be)halen. Daardoor is geen enkele partij in staat haar standpunten 100% door te voeren.

Het gaat er om wát je stemt, links of rechts, en in hoeverre je het linkse of rechtse gedachtengoed wilt laten wegen in de nieuwe coalitie. In het huidige partijenstelsel zijn er meer linkse partijen dan rechtse partijen. Een coalitie vormen zonder een linkse partij is lastig.

Gezien het linkse overwicht zou je daar een 'zware' rechtse stem tegenover moeten zetten, dan kom je toch snel uit bij de PVV. Dan hoef je het niet 100% eens te zijn met het programma van de PVV, echter dan geef je wel mede richting aan de belangrijkheid van meer rechts geluid in de coalitie.

Zo sta ik er in. Ik kan niet echt aansluiting vinden bij een partij, maar een meer rechts gewicht en geluid in de nieuw te vormen coalitie vind ik onontbeerlijk.

lion@night | 21-02-10 | 12:11

Haha geweldig die pica van Drees!

wakkere_nederlander | 21-02-10 | 12:11

@Niet voor Jan | 21-02-10 | 11:55
Om in uw redenatie te blijven, je geeft wel op als je jouw bouwvakkers, voor 2 weken uitleent aan de buren en afspreekt dat de rest van de straat daarna hun bouwvakkers uitleent.
Als er dan na die 2 weken geen andere bouwvakkers zijn omdat de rest van de straat ze liever voor zichzelf houden, jij aanbied dat jou bouwvakkers voor nog maximaal 2 weken gaan blijven, moet "Moeders de vrouw" daarna niet gaan zeuren over nóg een keer onze bouwvakkers uitlenen.
Dat is verantwoordelijkheid nemen.

Kenny013 | 21-02-10 | 12:11

Lekkere keuze de komende verkiezingen: Dhimmi 66, Partij van de Allochtonen doen precies wat ze op dat moment goed uitkomt en zijn bewezen onbetrouwbaar, religieuze partijen vertegenwoordigen mij al atheïst niet, socialisme loopt ruim 100 jaar achter, liegende milieuclubjes zouden moeten worden afgeschaft en het liberale gedeelte verlinkst erg snel. Dankzij ons linkse kabinet is er weer verschrikkelijk veel geld uitgegeven aan dingen die niets opbrengen en dat terwijl we nu die gigantische schuld moeten zien op te lossen. Tijd om het roer om te gooien en het schip weer op koers te zetten, maar wie kan dat op een geloofwaardige manier doen?

rincewindrules | 21-02-10 | 12:11

Je zult het mij normaalgesproken niet zien doen, maar in deze moet ik het toch echt opnemen voor dhr. Bos ten opzichte van de CDA-farizeeërs. Het besluit over terugtrekking in Uruzgan wás al genomen en het wás al lang duidelijk dat er geen meerderheid bestond voor verlenging van de missie. Eventuele druk of wenselijkheid vanuit het CDA doet hier niets aan af. Zij waren op de hoogte van het PvdA-standpunt en van de reeds gemaakte afspraken. Natuurlijk komt het Bos goed uit, primair gaat het hier echter om een vals spelletje van het CDA.

Snouck Hurgronje | 21-02-10 | 12:10

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:06
http://funnyartpictures.com/pics-funny-stuff/?images/midsize/celebrity-photos-oops/vladimir-putin-dobby-harry-potter.jpg

Bakito | 21-02-10 | 12:09

Op de Dag des Heren is De Schoorsteenveger bezig vriendjes aan het maken met de Duivel.

Zoals Dora dan zingt: en het lukte!!

MacVulpen | 21-02-10 | 12:09

Ben ik in opperste staat van verbazing nog vergeten het werkwoord 'willen' in eerder reaguursel te zetten.

kapotte_stofzuiger | 21-02-10 | 12:08

*overschakelt op Staats1 en biertje plopt*

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:08

spanarchist | 21-02-10 | 12:03
Kan ook.
MacVulpen | 21-02-10 | 12:04
Verlicht me en spreek.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 12:08

Bos heeft het kabinet laten vallen enkel om Wilders ter wille te zijn.

Sidi Tamentis | 21-02-10 | 12:08

Ik zei het gisteren al, we steven gewoon weer af op een cda / pvda kabinet. Dit resultaat kon je gisteren al zien overal op het internet. Mensen hebben hier echt een plank voor hun hoofd en laten zich hoofdzakelijk leiden door de media. Zelfonderzoek is hier in Nederland erg schraal onder het volk.

Meri59 | 21-02-10 | 12:07

26 zetels, oftewel een achterban van 3 miljoen mensen die graag kilometerheffingen, rookverboden, privacyschendende maatregelen, willekeurig afgeslachte geiten, winkelen op dinsdag tussen 14:00 en 15:00 en uiteraard fokpremies uitdelen aan ouders met kinderen in Marokko en Turkije.
"KNETTERGEK", om maar eens een andere politicus te citeren.

kapotte_stofzuiger | 21-02-10 | 12:07

Schoorsteenveger | 21-02-10 | 12:01

de god van verhagen is de iGod.
en maxime is zijn proleet.

geurtje | 21-02-10 | 12:07

www.youtube.com/watch?v=-Yymv2fbAnU
Half uur terug zelf gefilmd: Pvda hangt hier gewoon complete uitklapborden op de voor posters bedoelde plakplekken.
Als iedereen zo gaat beginnen kunnen we wel ophouden.
Werkelijk A-sociaal!

PS En de SP plakt zijn posters gewoon OVER die van collega-partijen heen. Zoek het VVD-logo...

Bos Hout | 21-02-10 | 12:07

Ik zie maar èèn mogelijkhied Bouterse....

Sean9238 | 21-02-10 | 12:06

Het is schandalig dat 'ze' het kabinet hebben laten vallen in een tijd waarin juist een daadkrachtige regering nodig is, waarin zware en ingrijpende beslissingen genomen moeten worden.
Hopelijk is er snel een werkzame regering om de problemen het hoofd te bieden.
Anderzijds, gelukkig.... weg met die incapabele groep egootjes die er helemaal niets van terecht brengen.
Gelukkig ook, omdat het morrende en ontevreden volk (terecht), nu zijn stem en daarmee dus ook zijn mening kan geven op de problemen en de aangedragen 'oplossingen' door de div partijen op zowel lokaal als nationaal niveau.

flacho | 21-02-10 | 12:06

@MacVulpen 12:04

Noemden ze dat vroeger een diktatuur joh? Vertel...

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:06

@vraagstaart & Teun vh Tuinpad
Het is juist die daadkracht die ontbreekt overal.

Stroopdoos | 21-02-10 | 12:06

Een zakenkabinet, Teun?
Dat noemden ze vroeger een dictatuur.

MacVulpen | 21-02-10 | 12:04

Schoorsteenveger | 21-02-10 | 12:01
Amen!

ach, jij.. | 21-02-10 | 12:04

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:59
Of op personen stemmen voor bepaalde functies i.p.v. op partijen. Dat zou ons verlossen van de volgende Vogelaar, Middelkoop, van der Hoeven, Cramer, Huizinga, ter Horst, etc., etc.

spanarchist | 21-02-10 | 12:03

Het komt nooit meer goed met Nederland. Troost je: met de rest van Europa ook niet.

Aardbewoner | 21-02-10 | 12:03

De hele rooie media machine draaid weer op volle toeren, zie Nova waarbij Bos weer van alles kan ventilieren waarbij hoor en wederhoor voor Nova niet geldt! Eveneens NOS met 1 zijdige berichtgeving van Wouter Bos ect etc. laten we nou na 30 jaar Rood Populisme (zie de gevolgen eindeloze discussies over intergratie en de mislukte multicultie hobby waarmee Nederland opgezadeld zit). Nu maar het andere regeren met "HEDENTIJDSE POLITIEK", en nu eens een x niet vanuit het slinkse gedachtengoed!

ONS | 21-02-10 | 12:02

Hoogmoed komt voor de val. Het CDA dacht uit naam van God de Navo aan te roepen om die verdomde heidense socialisten op de knieën te dwingen, en dat is uiteindelijk niet gelukt. Balkenende meende toen de verhoudingen al volkomen verziekt waren alsnog met steun van de Heer een dictaat op te kunnen leggen richting die goddelozen, maar die wilden niet meer meedraaien. 'Zonder geloof kun je niet functioneren' zei Jan Peter Balkenende een tijd geleden vanuit het Catshuis nog met die typisch christelijke zelfgenoegzaamheid op zijn smoel. Maar mét geloof lukt het ook niet altijd, ook al heb je Rouvoet, die nog een korter lijntje met God schijnt te hebben, náást je om je te helpen normen en waarden en fatsoen op te leggen aan die seculieren. Exit Balkenende. Ik zal nooit vergeten hoe hij verongelijkt wegliep van het katheder nadat hij zijn definitieve nederlaag wereldkundig had gemaakt. Geen president van Europa, geen minister-president meer, maar een deerniswekkende aftocht. Nu maar eens afwachten wat God van Verhagen vindt. Die is nóg ambitieuzer en nóg valser, dat moet de Heer gunstig stemmen.

Schoorsteenveger | 21-02-10 | 12:01

al 20 jaar lang heeft GroenLinks altijd meer zetels in de voorspellingen dan vanuit de daadwerkelijke verkiezingen. Voor CDA geldt precies het omgekeerde.

CDA zal weer de grootste partij worden. Op het moment supreme zullen alle gereformeerde en katholieke natuurliefhebbers en socialisten weer stemmen op alles wat begint met C.

MacVulpen | 21-02-10 | 12:01

Mja, die peiling bevat geen GS-reaguurders, denk ik zo.

Buffell | 21-02-10 | 12:00

@knutsel 11:53

Eens! Weg uit het midden.

[OT] Rutte bij Barry Mens. [/OT]

widtvoet ® | 21-02-10 | 12:00

NoMinister | 21-02-10 | 11:56
Laat iedere partij een zakenkundig persoon van buiten de actieve politiek aanwijzen en vorm een zakenkabinet.
Te simpel, dat weet ik.
Maar toch.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:59

En toch electoraal heel knap gespeeld van de PvdA. Een staatsschuld die nooit op te lossen is zonder dat het ook ten koste gaat van je eigen achterban, je partij staat zwaar in de min vanwege je gedraai, gelieg en gebrek aan ruggegraat gedurende drie jaar en dan laat je het kabinet vallen op een relatief onbelangrijk thema "wegens de belofte aan de kiezer". Zo, wij hebben wel principes, wij hebben wel ruggegraat. Vervolgens doen de policore media de rest en je plust direkt in de peilingen.

spanarchist | 21-02-10 | 11:59

lion@night | 21-02-10 | 11:50
Inderdaad, ook dreigt er paars III, met cohen als premier; de kans hierop is niet verwaarloosbaar.

Paars I en II hebben sterk bijgedragen aan de huidige multi-culti problemen.

De zelfrelativering van de paarse partijen zou ons ook nu weer veel ellende op kunnen leveren.

Misschien is cda of pvv stemmen het minst slecht.

Pierrepoint | 21-02-10 | 11:59

@Teun van het Tuinpad 11:54

Mijn idee. Knap waardeloos dat de man zo goed kan schaken. Hoop dat ze 'm een keertje goed op beeld krijgen wanneer hij een van zijn woedeuitbarstingen heeft. Komt z'n ware aard wat meer aan de oppervlakte.

widtvoet ® | 21-02-10 | 11:58

@spanarchist | 21-02-10 | 11:35 . En GS steunt Wilders. Zo gaat het in de (oude) media.

dezeurpiet | 21-02-10 | 11:58

Het zou wel eens fijn zijn als we probeerden gezamenlijk iets te vinden. Lastig als een symbool als 'de Nederlander' beledigd/geledigd wordt, dat wel.

In een legbatterij heerst meer saamhorigheidsgevoel dan in 0031. Verder verschillen we niet zoveel heb ik het gevoel soms.

NoMinister | 21-02-10 | 11:56

eau is zo 2008

wolfje23 | 21-02-10 | 11:56

Waarom is dit 'militairen inzet maken van het geding' ? En waarom is 'militairen inzet maken van het geding' fout ? Ik snap dat niet. Alsof soldaten heilig zijn, en een doel an sich. Je geeft toch ook het bouwen een huis niet op omdat dat zielig is voor de bouwvakkers ? Er zijn gewoon andere redenen. Een daarvan is dat het gewoon 'standing policy' was om ons terug te trekken eind 2010.

Niet voor Jan | 21-02-10 | 11:55

Vrij naar Napoleon: de enige overwinning bestaat uit vluchten.

vraagstaart | 21-02-10 | 11:54

widtvoet ® | 21-02-10 | 11:51
Jack is eng.
Meer kan ik er niet van maken.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:54

Dus, de regering valt om daarna weer met dezelfde partijen een coalitie te vormen. Dat schiet lekker op. Ik blijf bij het stemadvies om iets anders te stemmen.

knutsel | 21-02-10 | 11:53

Wie nog zou denken dat het Bos werkelijk om Afghanistan te doen is zou ik willen vragen om even terug te denken aan de manier waarop hij de Belgen met Fortis een loer gedraaid heeft. Bos is een man zonder scrupules.

Aardbewoner | 21-02-10 | 11:52

Drees is dood. Dusss...

NoMinister | 21-02-10 | 11:52

Eindelijk een nieuw topic. Begint Buitenhof zeau. Nou ja, toch wel een beetje blij dan.

Morkovich | 21-02-10 | 11:52

@Teun van het Tuinpad 11:46

Die Jack. De voetbalverhaaltjes van zijn kroost twitterende nieuwe Mister JSF. De vleesgeworden leugen. De engerd is de nieuwe gordijnen voor op Defensie al aan het uitzoeken. Echt een man met een missie! (En met voor Nederlandse begrippen nogal heel warme kontakten met de machtigste wapenlobbyist van ons land.)

widtvoet ® | 21-02-10 | 11:51

@ spanarchist | 21-02-10 | 11:35

Precies. Mensen zijn echt veel te optimistisch hier. Onderschat de totale achterlijkheid van de Nederlandse bevolking niet. De PvdA en het CDA gaan helemaal niet zo heel veel verliezen. Nu de PvdA niet meer in de coalitie zit kan Bos vol op campagnetoer zonder compromissen te hoeven sluiten. Daar is hij nou eenmaal erg goed in. Hij heeft zo grote delen van achterlijk Nederland met een kort geheugen weer achter zich. De media zal alles doen om hem daarbij te helpen. Denk ruim 25 zetels.

CDA blijft de ''middenpartij'' met een trouwe achterban die in welke coalitie dan ook cruciaal is. Het wordt al moeilijk, zo niet onmogelijk om mét het CDA een coalitie te vormen met meer dan 75 zetels, laat staan zonder. Het volgende kabinet Balkenende is nu al een voldongen feit.

VerenigdeNederlanden | 21-02-10 | 11:50

@ Pierrepoint | 21-02-10 | 11:44
Goede uiteenzetting van mijn punt!
Ondanks dat ik de PvdA verafschuw, ben ik het wel eens met de val van het kabinet en heb ik ergens nog respect voor Bos dat hij ditmaal niet draaide.
Echter, voor de PvdA gaat de val meer voordeel opleveren dat wij wellicht onder ogen zien.

lion@night | 21-02-10 | 11:50

Kiezen tussen 11 kwaden... Soort van Russisch roulette, met het verschil dat je zeker weet dat je, wat je ook kiest, sowieso genaaid gaat worden.

SODEP | 21-02-10 | 11:48

Jackanders | 21-02-10 | 11:45
Eens maar dat gaat 'm helaas niet worden.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:48

Ik vind het een bloody shame dat het kabinet in tijden van economische crisis zich bezig houdt met stammenstrijd en eigenbelang. Wat niet erg is, is dat er een aantal maatregelen op de lange baan gaan, zoals rekeningrijden, eigen bijdrage voor thuiszorg, AOW leeftijd verhoging (?). Elk nadeel heb zoals altijd weer z'n voordeel..

Zeijckweijff | 21-02-10 | 11:47

Stroopdoos | 21-02-10 | 11:42
Z.s.m een daadkrachtig Kabinet.
Aldus Jack de Vries.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:46

LOL @ update.

Wat mij betreft mogen beide partijen een decennium of twee vanaf de zijlijn meekijken.
Ons landje wordt al jaren onder onze reedT weggegeven alsof het gratis airmiles, freebees, voetbalplaatjes of spaarzegeltjes zijn.
Tijd voor een brute noodstop, goeverdoemme!

Jackanders | 21-02-10 | 11:45

damagecontrol 1.01:
partij gedecimeerd; bos uitgekotst als leugenaar:
vervolgens meld je in de media dat deze actie heel principieel was
dan dat dit wel eens sympathie stemmen zou kunnen gaan trekken.
dan gooi je er een peiling tussendoor waar de pvda ineens wint
en volgende week staat de pvda bovenaan in de peilingen en rent al het klootjesvolk er weer achteraan...

Nescio25 | 21-02-10 | 11:45

lol @ Bakito | 21-02-10 | 11:41

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:44

lion@night | 21-02-10 | 11:26
Dit kan niet anders dan een tactische zet van bos zijn.
De pvda behoudt hierdoor de macht in de grote steden en kunnen vandaaruit op een effectieve manier landelijk beleid blokkeren. Voorbeelden zijn er te over:
-opvang van uitgeprocedeerden;
-inkomenspolitiek;
-subsidies voor allerlei clubjes die het met Nederland niet goed voor hebben maar electoraal interessant lijken;
-pamperen van straattuig;
-handhaving bijna onmogelijk maken;
-negeren van het kraakverbod;
-etc.

Een volgend rechts kabinet zou er goed aan doen wetgeving te maken die dit soort gedrag door lokale bestuurders lastig zo niet onmogelijk maakt. Dit zou wel een kwestie van lange adem en een rechte rug zijn.

Pierrepoint | 21-02-10 | 11:44

@Stroopdoos | 21-02-10 | 11:42 het ergste wat er kan gebeuren de komende maanden is, dat het zittende demissionaire kabinet geen besluiten neemt.

Ik zie dan geen verschil met de afgelopen drie jaar.

vraagstaart | 21-02-10 | 11:43

Tja, ik heb het liefste noch CDA noch PvdA terug in de regering. Ik ben echter bang dat dit niet haalbaar is. Als ik dan toch mag kiezen, dan maar de PvdA. Dan heb je de meeste kans dat die verstikkende betutteling door de overheid, die zo kenmerkend was voor de laatste drie jaar, een keer ophoudt. Dan houdt de overheid misschien ook eens een keer op met het bouwen van geldverslindende systemen die bedoeld zijn om ons vierentwintig uur per dag in de gaten te houden. De OV-chipkaart dient radicaal te worden afgeschaft. Geen kilometerheffing. Stoppen met het Elektronisch Patiënten Dossier en het Elektronisch Kinddossier. Geen downloadverbod. Ik geef toe: ook de PvdA heeft op deze terreinen een hele slechte score. Ter Dorst heeft niet voor niets de Big Brother Award gewonnen. Maar ik heb toch het idee dat hier met de PvdA iets meer te bereiken is.
Dus als je mij een plezier wilt doen: geef mij dan maar Paars III, en dan ook nog met de VVD als grootste partij graag.

MAD1950 | 21-02-10 | 11:43

WaarDeWindWaait | 21-02-10 | 11:41
Belastingplannen? "Sterkste schouders, zwaarste lasten", "geen hypotheekrenteaftrek voor huizen boven het miljoen" en meer van dit soort onzin en het klootjesvolk is weer tevreden.

spanarchist | 21-02-10 | 11:43

Van Pruisen je bent een zwitsal. Had pdf-alert bij eerste twee links gemoeten.

UselessGirl | 21-02-10 | 11:42

Kabinet mag dan wel gevallen zijn, de problemen zijn nog steeds aanwezig. Wat nu?

Stroopdoos | 21-02-10 | 11:42

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:39
Wim Updateman

http://www.wsns3504.nl/cgi-oic/pagedb.exe/..%5C..%5Cuimages%5Cdeetman.gif

Bakito | 21-02-10 | 11:41

Eén peiling zegt meer dan 1000 woorden van Wouter Bos.

Merlot | 21-02-10 | 11:41

De (tijdelijke) winst van de PvdA komt voornamelijk uit SP en PVV, niets aan de hand dus. Daar verliezen ze nog wel wat van als de PvdA straks met zijn belasting plannen naar buiten komt.

WaarDeWindWaait | 21-02-10 | 11:41

lion@night | 21-02-10 | 11:39
Vergeet de naren niet.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:40

lol @ update.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:39

@ eerstneukendanpraten | 21-02-10 | 11:32
Volledig mee eens!
Daarmee valt meteen een groot fundament weg onder de aanhang van GL (werkschuw tuig, bijstandstrekkers) en PvdA/CDA (kudt bejaarden die hun hele leven al PvdA of CDA stemmen en nooit meer anders zullen doen).

lion@night | 21-02-10 | 11:39

eerstneukendanpraten | 21-02-10 | 11:32
Degenen die dan nog mogen stemmen, stemmen doorgaans op partijen die belastingverlaging propageren. Komen we dan niet in een soort van neerwaartse spiraal terecht?

Bakito | 21-02-10 | 11:38

@Heuvel | 21-02-10 | 11:31
'Komma' gevolgd door 'en' ? Tikfoutje?

Agent327 | 21-02-10 | 11:36

He verdorie, om 11:34 weer die ironieknop niet ingedrukt.

vraagstaart | 21-02-10 | 11:36

@eerstneukendanpraten
kom maar door met die insideinfo
*proest*

ed.. | 21-02-10 | 11:36

dat gelul dat het over de rug van de militairen gaat. wat een nonsens. die lui moeten daar gewoon hun werk doen. niets meer en niets minder. het in slaap gesuste pvda is wakker geworden en het politieke bedrijf is weer tot leven gekomen. internationaal gezichtsverlies lijden? we kunnen niet altijd blijven bukken. verhagen had zijn werk beter moeten doen. opportunistische prutser. dit was allemaal niet te voorzien? laat me niet lachen. hij is in zijn eigen val gelopen. het is goed dat de focus meer op de binnenlandse en minder op de mondiale en europese zaken komen te liggen. het een kan niet zonder het ander. eerst eens orde op zaken stellen.

@raket | 21-02-10 | 11:36

De meeste conservatieven zijn voor persoonlijke vrijheid, en de regentenpartij CDA is nou niet bepaald voor vrijheid. Big Brother kan niet groot genoeg worden voor ze.

Wie weet zit er een coalitie in met PVV en VVD, en dan mag TON aanschuiven voor die ene zetel die ze dan nog missen ;)

DePsych | 21-02-10 | 11:36

Uiteindelijk blijft alles bij hetzelfde. De CDA zal ook onderdeel van de nieuwe regering zijn, JPB zal weer de MP worden en er komt weer een ruggegraatloze compromisregering waar niemand blij mee is.
En de PvdA zal echt wel meer zetels krijgen, daar zullen de PO, de VK en de NRC wel voor zorgen.

spanarchist | 21-02-10 | 11:35

Maakt niet uit wie er zit, het blijft één en dezelfde regentenkliek. Beroeps-plucheklevers die elkaar de bal blijven toespelen en het contact met de realiteit al lang kwijt zijn.

Behalve als de eigen positie echt in gevaar komt; dan moet er even intens worden verketterd, beschimpt en karaktermoord gepleegd.

Het een jaar vervroegen van de verkiezingen betekent overigens wel dat de planning van een spontane moord door een eenzaam opererende activist vervroeg moet gaan worden.

Ik ben benieuwd hoe René Danen c.s. met deze nieuwe uitdaging van hun opdrachtgever omgaan.

vraagstaart | 21-02-10 | 11:34

@CoffeePatch 11:32

"Wij van WC-Hond..."

widtvoet ® | 21-02-10 | 11:34

- BREAKING NEWS _
Mark Rutte :
De aanrijtijd van de politie op het platteland moet fors omlaag.
-
Alexander Pechtold :
Meer bibliotheken op zondag open.

nachtschilder | 21-02-10 | 11:34

@harryss 11.27u
Tja, gewoon smerig. Al zit de Hond er meestal ook naast. Als het klopt gaat die winst gelukkig ten koste van Frau Kont.

rien6139 | 21-02-10 | 11:33

playboii 11:27
Als Bakellende het pluche ruikt zal hij zelfs met de duivel en zijn ouwe moer een coalitie vormen. Dus wordt het CDA-PVV-VVD. Tenzij Wilders er voor bedankt, natuurlijk. Het wordt nog spannend.

Polletje Piekhaar | 21-02-10 | 11:33

Maar ff de politieke barometer afwachten (ff wat betrouwbaarder).
Tja, dan is de Nederlandse kiezer toch weer in het plannetje van Bos getrapt...
Hoop op regering PVV, VVD, CDA. Wilders mag laten zien wat hij kan

OuweJan | 21-02-10 | 11:32

Maar goed dat we vandaag geen parlementsverkiezingen hebben. Heb het wel eens vaker geplempt, hoe zouden de verkiezingen verlopen als naar oud Romeins gebruik het census kiesrecht zou worden ingevoerd? Wie belasting betaalt mag stemmen. Oitkering? Jammer, mag nie stemmen nie... Denk dat de door mij intens gehate PVDA (wil ik verder niet over in detail treden, heb wat inside info over deze kudtpartij) dan ONDER de 10 zetels zou uitkomen... Ook de andere linksche partijen zouden dan worden gedecimeerd, ben ik van overtuigd!

*droommodus uitzet*

eerstneukendanpraten | 21-02-10 | 11:32

Maurice had op de site van van Jeauleau al een stukkie geschreven: "Hoe de PvdA nu kan profiteren van een val van het kabinet".
Toch wel knap van Maurice dat zijn voorspelling wordt bevestigd door zijn peiling.

CoffeePatch | 21-02-10 | 11:32

"militairen inzet"..? Tikfoutje?

Erg jammer dat CDA weer de grootste partij gaat worden waarschijnlijk, en er daar wss wel een coalitie mee aangegaan moet worden.

Heuvel | 21-02-10 | 11:31

Maurice de Hond? Dan kan ik het nog beter aan mijn moeder vragen.

..zapper | 21-02-10 | 11:31

BozeMan | 21-02-10 | 11:26
.
Dat is met de PvdA het zelfde zijn veel oude mensen/arbeiders waar de PvdA veel voor heeft betekend vlak na de oorlog en dat maakt ze trouw ten tijden van wanbeleid.

königsberg | 21-02-10 | 11:30

En weer gaan er twee SP zetels in PvdA rook op. Gaat lekker Agnes!

widtvoet ® | 21-02-10 | 11:30

Ja en het is allemaal de schuld van de Klusjesman.

Teun van het Tuinpad | 21-02-10 | 11:30

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat mensen nu nog op de PvdA of het CDA stemmen. Hoe groot is dat bord voor je kop dan?

Zeaui | 21-02-10 | 11:30

betaalD moet betaalT zijn !

AbuTelfan | 21-02-10 | 11:29

Wat De Hond zevert komt zelden tot nooit uit.

Hölzenbein | 21-02-10 | 11:29

Krijg ik nou mijn belastingcenten terug?

langelijs | 21-02-10 | 11:29

En dat neemt niet weg dat die kudpartij nog steeds de grootste is en we dus tegen de zomer alweer met dezelfde bak ellende zitten maar dan misschien wel met een CDA/VVD coalitie en dus alweer de grootste konkelaar van de laatste jaren als onze premier.
Ik moet er nu nog even niet aan denken maar dat gaat er dus waarschijnlijk wel weer van komen.

Benman | 21-02-10 | 11:28

Helaas zeggen peilingen weinig... maar ik hoop vurig dat zowel PvdA als die christenfundi's uit de regeringsbank blijven.
En, Van Pruisen: 'men betaald' is fout... betaalt is met een t, in de door u bedoelde variant...

- MJ - | 21-02-10 | 11:28

Raar Dat uberhaupt op 1 van de coalitie partijen nog mensen stemmen

stofwolk | 21-02-10 | 11:28

Als dit ook daadwerkelijk de uitslag wordt waarmee een coalitie gevormd moet worden, zijn er binnen een jaar nieuwe verkiezingen.

Waarom proberen we 't niet eens vier jaar zonder 'regering'.

SODEP | 21-02-10 | 11:27

PvdA misschien in de oppositie, CDA blijft waarschijnlijk rond het zelfde aantal zetels steken bij de volgende verkiezingen en dat maakt ze nog steeds erg groot. Ik voorspel enorme zegen voor de PVV, CDA die gelijk blijft, PvdA met veel verlies, D66 die een grote sprint trekt en de VVD die ook nog wel eens prima uit de bus komt.
Maar dan, durft CDA een coalitie aan met de PVV? Ongetwijfeld niet…

playboii | 21-02-10 | 11:27

broomstick | 21-02-10 | 11:26
U was me voor.

stelmar56 | 21-02-10 | 11:27

Zo, net wakker en ik had gedroomd dat de pvv 77 zetels had...

King Kermis | 21-02-10 | 11:27

En hoe zit het met GW ? Krijgt die er ook nog wat stemmen bij, of gaan die allemaal naar Damen 66

Polletje Piekhaar | 21-02-10 | 11:27

wat een lijer die bos schijnheilige gladjanus

harryss | 21-02-10 | 11:27

@DePsych | 21-02-10 | 11:24
Oude mensen stemmen al 100 jaar op CDA en nu dus ook.

BozeMan | 21-02-10 | 11:26

Daarom een tactische zet van Bos.
De steden die zuchten onder het PvdA bewind zullen blijven zuchten onder het PvdA bewind aangezien de PvdA weinig tot niet aan zetels zal verliezen.
Een paar dagen geleden zag dat er nog geheel anders uit.

lion@night | 21-02-10 | 11:26

DePsych | 21-02-10 | 11:24
Dat heet conservatief...

Bakito | 21-02-10 | 11:26

Nog gekker is het dat er nog steeds mensen zijn die op de PvdA willen stemmen.

stelmar56 | 21-02-10 | 11:26

Raar dat mensen NOG STEEDS op de PvdA willen stemmen...

broomstick | 21-02-10 | 11:26

En toen kreeg ik hoofdpijn.

Hölzenbein | 21-02-10 | 11:25

Raar dat mensen NOG STEEDS op 't CDA willen stemmen...

DePsych | 21-02-10 | 11:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken