
Brrrekend! Wie vandaag met de trein in de buurt van Den Bosch moet zijn heeft even pech. Het NS-station is vanochtend met
grote spoed ontruimd wegens een bommelding. Al het treinverkeer ligt stil. Alle gebouwen in een omtrek van 250 meter worden eveneens leeggehaald. Het stikt er van de politie, ambulances en ongetwijfeld ook de EOD. Volgens de NOS is er een gestoorde man in een
witte jurk gearresteerd, die beweerde een explosief tot ontploffing te zullen brengen. Het explosief zou inmiddels uit de trein zijn gehaald. Wellicht hebben we hier wel te maken met zogenaamd terrorisme (
uitleg) Gevolg is in ieder geval dat half forensend Nederland du moment staat te vloeken op een bomvol stationsplein. Terreurdreiging in Den Bosch volgen op Twitter kan
hier. Voor uw ter plaatse is onze correspondent Mutsaerts, die elke dag tussen Parijs naar Amsterdam pendelt om stijlloze topics voor GeenStijl te tikken. Mutsaerts, hoor je ons? Je bent
NU LIVE IN DE UITZENDING!
UPDATE: Volgens de NS zijn er explosieven uit de trein gehaald. De politie wil dit echter nog niet bevestigen. Foto's
hier. Video
daar.
UPDATE: Ooggetuige: man riep Allah Hakbar en hield onsamenhangend verhaal over Osama Bin laden.
UPDATE: Bom nog altijd niet gevonden. Politie blijft zoeken. Ook als ie er niet ligt.
Reaguurder Algebra:
"Ik kom er net vandaan: meneertje stond in een wit gewaad met een wit hoofddekseltje te schreeuwen ALLAH ALLAH ALLAH. Vervolgens vroeg hij een voorbijganger om een sigaret, waarna hij riep: I LOVE HOLLAND, FUCK BIN LADEN. Daarna ging hij vrolijk verder: ALLAH ALLAH ALLAH. Ik vond het overigens wel eng dat de man in hetzelfde treinstel als mij plaats had genomen en dat zijn witte gewaad rond zijn middel opvallend goed gevuld was (het was overduidelijk geen dikke buik)."
algebra | 09-02-10 | 09:33
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
mikenew | 09-02-10 | 09:27
He Zwitsal?
Jij vind t écht allemaal hééé'l spannend he?
doe eens vlug huiswerk maken gaan!!!
Jaahaa, de was bekaant zonne grote oranje vuurbal jonge, BAM!
Jammer he? anders had je nog meer geplempt hierzo!
Ella | 09-02-10 | 21:03
Ja, en als je je schoenen aan wilt houden kom je er niet in.
@captainobvious | 09-02-10 | 23:04
Lijkt me niet. Maar als ik GeenStijl moet geloven kan die man een trein opblazen door een sigaret te roken en wartaal te bezigen. Knap.
Ook weer geweldige aktie van dat juffie van de NS.
Gelukkig is vanaf zondag de leiding van het station in handen van Oeteldonk!
Goede voorbereidingen. Rijden de treinen zondag in ieder geval wel!
www.oeteldonk.org/index.php?option=com...
Dat was dus allemaal much ado about nothing, maar dat gaan we hier zeker niet teruglezen?
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 15:18
Volgens mij was het een Moslim op weg naar de disco in Nijmegen.
Maar hij had de verkeerde trein genomen.
Kopvoddendisco Nijmegen, dans mee tegen de PVV
Wilders sluit ook jou uit.
Benefiet voor 'Wilders sluit ook jou uit' met speciale dresscode. Want heb je geen hoofddeksel, dan betaal je extra kopvoddentax!
Djs Johnny Smoke en le Di draaien voor de gelegenheid de beste niet-Westerse dansmuziek.
KOPVODDENDISKO: Dans mee tegen de PVV!
indymedia.nl/nl/2010/01/64817.shtml
Heeft hij een zachte G en een harde L?
@ Marokkkaan | 09-02-10 | 19:10
Ik zei enkel dat er haat is aan beide kanten. ik gaf geen kwantitatief oordeel en jij weet ook dat dit niet alleen de pvv stemmer is.
Marokkkaan | 09-02-10 | 19:10
Volgens mij ligt het nog genuanceerder en zijn er vele bontkraagjes die als het erop aankomt helemaal niet zo haatdragend zijn, en zijn er ook vele PVV-stemmers voor wie hetzelfde geldt.
ecologiste | 09-02-10 | 18:33
Ik wist niet dat je zo'n romanticus was. Ruïnes, treurwilgen, wenende meisjes die de dood van hun geliefde overpeinzen en zo.
Die kerken hoeven van mij niet in te storten. Die grote kathedralen zijn prachtige staaltjes bouwkunst. Bijna niet te geloven dat ze die overeind hebben gekregen.
@t C.onjo,
Nee, je vergist je, de haat is er alleen bij de 14 tot 20 jarige bontkraagcrimineeltjes, en de pvv'ers. De rest van de Marokkanen haat geen NL'ers, de rest van de Nl'ers op hun beurt haten geen Marokkanen.
Ik denk, witte tonnie...
Dus toch zeg je dat ik nog wortels heb. Dit kan je simpelweg niet weten. Maar goed dat maakt verder niet uit.
c.onjo | 09-02-10 | 18:08
Ik insinueer niet. Ik veronderstel dat onze westere cultuur diep geworteld is in het christendom en dat iedereen die in die traditie geworpen wordt er niet aan ontkomt tot in de kleinste details door die cultuur gevormd te zijn. Wij verschillen van mening omtrent de mate waarin. Jij denkt je christelijke wortels doorgesneden te hebben, ik denk dat dit maar voor een heel klein deel het geval is.
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 16:21
Ik ben geen mycofoob, maar dat zul je wel gemerkt hebben.
Oorspronkelijk waren de tempels zelfs in de open lucht, eerst later zijn ze er gebouwen van gaan maken en weer later heeft de kerk er zelfs gebouwen van gemaakt die niet meer naar buiten gericht zijn maar naar binnen, afgesloten van het profane.
De Germanen zaten 'gezellie' bij de eik.
Ik blijf het beeld van kerk open dak mooi vinden vooral wanneer het een ruïne is en de natuur langzaam weer overneemt, zoals in Nostalgia Tarkovsky of neem nu die kerk in Lissabon.
www.tobedetermined.org/images/nostalgi...
IK DENK:
Dat NS hun mond had voorbijgepraat.
dat er een bom is gevonden.
En dat de politie het in het doofpot wil gooien.
Ik heb mijn islamitische/boeddhistische/etc. wortels dan evenmin doorgesneden...... toch? Het lijkt er trouwens op dat je insinueert dat ik nog wortels heb met het christelijke geloof. Laat ik dan in ieder geval zeggen dat alle religieuze wortels bij mij niet meer bestaan. Dieper dan je denkt trouwens!
c.onjo | 09-02-10 | 17:35
Dieper dan je denkt. Door God dood te verklaren heb je je christelijke wortels nog niet doorgesneden. Dat is pas het begin.
Ik weet als atheïst niet hoe diep het christendom zit, dus daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen. De wilders discussie maakt inderdaad niet vrolijk, maar wel broodnodig helaas. Ik zou liever een middenweg vinden, maar ik denk het uiteindelijk toch de kant op gaat die jij noemt in je twee voorbeelden. Ook helaas.
Niet zo paniekerig. Hij zat gewoon niet zo lekker in zijn vel en wilde even aandacht. Vervelende tijd achter de rug en zijn jeugd was ook niet 'je van het'.
Er zit veel positiefs in.
Alle hulpdiensten hebben goed kunnen oefenen voor iets wat in Nederland niet zal bestaan.
Kom op.. over tot de orde van de dag. Morgen zijn we weer met wat anders bezig.
Slaap lekker allemaal en morgen gezond weer op.
O ja... Ik werd er echt door overvallen..... Wat was het vandaag koud zeg!!
c.onjo | 09-02-10 | 17:13
Het Christendom is nog lang niet dood, dat zit diep. Dubbel oppassen dus, want voor we het weten willen we zélf niet meer nadenken. Die hele Wilders-discussie stemt wat dat betreft niet vrolijk. Het is óf de duisternis van van het multiculturele denken óf de duisternis van het 'gesundenes Volksempfinden', zo lijkt het. Zelf de 'redelijken' uit het D'66-kamp zien al geen andere weg meer.
Ik kijk ook niet naar het individu. Ik kijk inderdaad naar het systeem. In dit geval dus het islamistische en het atheïstische. Om even te reageren op wat je verder verteld. Het is maar beter dat het systeem van de katholieken veranderd is. Als dat niet zo was zouden we nu nog bezig zijn met kruistochten. Dat eureka moment moet bij de islamieten denk ik nog moet komen, nietwaar?
Dit is allemaal te danken aan onze vrienden in amerika, als zij die gasten niet genaaid hadden vroeger, waren die aanslagen nooit geweest in NL. Echter we zijn bondgenoten en accepteren als hondjes met hangende pootjes alles van die amerikanen. Nu weer met afganistan, wat hebben we daar te zoeken, die jongens gaan der aan omdat die malloot van een bush bin laden moest oppakken, nou ik wacht nog steeds.
Word wakker holland. FCU till i Die!
c.onjo | 09-02-10 | 16:44
Maar als je naar oplossingen zoekt ben je naar mijn idee beter bezig wanneer je de invloed van de systemen poogt te doorgronden dan wanneer je de individuën probeert te snappen. De invloed van de katholieke kerk op de enkeling is een heel stuk kleiner dan een paar eeuwen geleden. Die enkelingen zijn nauwelijks veranderd, de evolutie gaat traag, maar de katholieke kerk als systeem is ingrijpend veranderd. Onze samenleving is sterk veranderd, en de macht van de priester om ons te sturen en te manipuleren is drastisch verminderd.
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 16:21
Ik vind dat je het niet zo goed kan vergelijken. Ze zijn allebei gek, dat wel. Een atheïstische gek is toch anders dan een gelovige extremist. Al is het maar omdat de atheïst niet het idee heeft dat hij in de hemel komt en daardoor de drempel al lager ligt om zoiets te doen!
zeker een moslim kelly,
boos om dat hij/zij niet mocht trouwen van alla
had hij /zij lekker laten zitten en zelf hard weg lopen,
weer een minder
@Venter | 09-02-10 | 16:10
Zie www.brabantsdagblad.nl/regios/denbosch...
c.onjo | 09-02-10 | 16:14
Ja, het resultaat is gelijk, maar de vraagstelling is een andere. Dan is de constatering dat we te maken hebben met het gedrag van een gek minder relevant geworden en vervangen door de constatering dat we te maken hebben met de invloed van een bepaalde cultuur op een bepaald soort gek.
Let maar eens goed op hoe verklaringen met het grootste gemak switchen van het een naar het ander, al naar gelang de politieke lading. Vraag het aan een weldenkende: een PVV-stemmer die zich gek gedraagt is een PVV-stemmer die gek doet, een moslim die zich gek gedraagt is een gek die moslim is.
ecologiste | 09-02-10 | 15:59
Je moet de schimmels bestuderen en daar je voordeel mee doen, denk ik. De juiste penicillines ontwikkelen. Schimmels zijn op zichzelf niet goed of slecht.
Ik denk overigens dat er hier eerder te véél gelucht wordt dan te weinig. Champignons gedijen het beste in een donkere, vochtige, gecontroleerde ruimte. Zo is het ook met religies, die hebben donkere vochtige kerkgebouwen nodig, en bedompte leslokalen vol met muffe boeken. Dan krijg je eenvormigheid, goed afgerichte gelovigen bij wie het besef van goed en kwaad er vakkundig in is geramd. Die durven niet gauw te spijbelen of hun geloof af te zweren.
Breek je die kerken af, dan krijg je eerst wildgroei, onkruid, en een veelheid aan volkstuintjes waar elke tuinder het nóg beter weet dan de ander.
We branden ons aan de brandnetels en verwonden ons aan de doornen en stekels, en doen bangerig, alsof we zojuist uit het aards paradijs zijn geflikkerd. We snappen te weinig hoe open onze hemel is, vrees ik, en verlangen nog te veel terug naar die duisternis.
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 16:07
Als nummer 2 waar is: Het werkt dus anders uit, dan is de atheistische gek toch sowieso al anders?
frenkie4alllll | 09-02-10 | 15:42
Ah, heb je een linkje?
Venter | 09-02-10 | 16:06
Say again??? Ik volg het niet.
c.onjo | 09-02-10 | 15:52
Wat zegt dat? Dat atheïstische gekken andere mensen zijn dan islamitische gekken? Of dat eenzelfde gekte in het ene geval anders uitwerkt dan in het andere geval? Ik neig tot het laatste. Sommige gektes kunnen in sommige culturen prima gedijen, in andere helemaal niet, worden in sommige culturen geabsorbeerd, in andere exploderen ze. Sociale systemen, en met name religies, zijn uiterst efficiënt in het kanaliseren van emoties.
Flodder | 09-02-10 | 15:46
Uw ego is verblindend, maar ik heb mijn vrijwilligerswerk gedaan...
@Marokkkaan | 09-02-10 | 16:00
Ja allemaal PVVers, jij je zin, probeer dan de Volkskrant maar of marok.nl
Televaag geenstijl, beide dezelfde baas, beide deze aanhang.
Marokkkaan | 09-02-10 | 15:53
De haat is er toch al lang aan beide kanten? Daar hoef je het niet meer voor te doen!
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 12:58
So it is. Mooi beeld van de islamisering.
Ooit eens een mooi verhaal van Jean-Marie Pelt gehoord dat de Fransen zo een zeeslag met de Engelsen gewonnen hebben door schimmels in hun houten boten te smokkelen. Met de zware kanonen aan boord zonken ze nog eer er gericht geschoten kon worden.
Zou onze maatschappij ook zo ten onder gaan omdat hier te weinig gelucht wordt en er te weinig zuurstof lees waarheid is waardoor de aantasting steeds verder gaat?
@Marokkkaan | 09-02-10 | 15:53
En jij dacht, ik ga er nog eens wat opgooien om het verhaal een complete draai te kunnen geven. Daar moet je toch echt hier geen zwitsal hoofd voor hebben. Dat is voor volwassenen, probeer eens bij de Televaag...
Geen bommen gevonden, geen moslimterrorist geweest die ooit een aanslag op een openbaar gebouw heeft gepleegd (in nl), alleen maar voedingsbronnen die worden gezocht voor haat en angst.
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 15:37
Ik ken nog geen gekke atheïst die in een witte jurk de boel loopt te verzieken. M.a.w. terrorisme, geweld, bomaanslagen.... etc. Jij wel?
frenkie4alllll | 09-02-10 | 15:42
Laat maar. Ik heb het al gegoogeld. Hmm, the plot thickens....
Hopelijk gaan de journalisten hun werk eens doen vandaag. Veel vragen en nog weinig antwoorden.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 15:42
Bron???
Venter | 09-02-10 | 15:26
Je leest mijn posts niet goed.
Bob_ | 09-02-10 | 15:26
Nee, nog steeds een gek in een jurk, en een ouwe gek die met zijn uitspraak 'duizend bommen en granaten' mogelijk heeft bijgedragen aan, wellicht een groot aandeel heeft gehad in de ontstane vewarring.
@JWT Gnoe | 09-02-10 | 15:39
Integreren is moeilijker dan datums onthouden ;)
Burgemeester Ton Rombouts van Den Bosch meldde kort voor het middaguur nog dat de situatie serieuzer was dan we in het eerste uur dachten. Hij wilde daar toen niet over uitweiden.
Vandaag is het 9-2. Oftewel 9-II 2010 ipv 9-11-2001
c.onjo | 09-02-10 | 15:24
Nou, dat denk ik niet. Onder moslims kom je alles tegen wat je ook onder christenen tegekomt, of onder atheïsten. De vraag is hoeveel invloed iemands culturele en religieuze 'achtergrond' kan hebben en wat voor gedrag er dan uit voortkomt. De weldenkenden zien een dergelijke invloed bij sommigen heel duidelijk, bij anderen in het geheel niet. Zo zouden ontevreden PVV-tokkies vanwege hun achtergrond van het ene moment op het andere kunnen veranderen van volgzame burger in racisten die er niet de minste moeite mee hebben zich in knokploegen te formeren en huis te gaan houden op bevel van de Blonde Leider, zo beweren zij, terwijl gematigde moslims tot het einde der tijden gematigd zullen blijven omdat Islam gewoon vrede is en onmogelijk tot haat kan oproepen.
Dat leidt tot een moraal die elke misstap van een moslim vergoeilijkt en elke misstap van een PVV-aanhanger veroordeelt. De ene achtergrond is geïmmuniseerd, de andere uitvergroot en gepersonifieerd.
Ik was ook eventjes behoorlijk in verwarring nadat ik de Koran had gelezen.
Maar reis nooit met het openbaar vervoer.
Die gast heeft gewoon niks beter te doen en wil ook even een verzetje, dus verzint hij maar wat!
Deze link is een kunstacademie project als ik me niet vergis. Een test met het opzettelijk plaatsen van 'vergeten' tassen op station Den Bosch. En de (non)reacties daarop (2007)
weblogsarebeep.blogspot.com/2007/05/op...
@Bob_ | 09-02-10 | 15:26
Een echte carnavaller ;)
Flodder | 09-02-10 | 15:10
Kerel, je verzuigt je in de details en hersenspinsels. Wat hier belangrijk is, is dat een persvoorlichter van de NS in het 'begin' van het voorval klip & klaar heeft verklaart dat er een bom is gevonden, en dat deze wordt ontmanteld. Dit was om circa 9:00, een verklaring van de NS! Die vrouw als persoon is helemaal niet interessant of van enkele waarde.
Slik dit!
Nu is er schijnbaar niets aan de hand en was er een gekke man in het stationsgebouw oid...
LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
weblogs.vpro.nl/oorsmeer/2010/02/09/ik...
GEWOON EEN OUDE BLANKE GEK!!!
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 15:18 "is gewoon een gek mannetje dat gek doet."
Dat is toch normaal voor misloms?
Station vrijgegeven na 8 uur stil gelegen te hebben.
112alarm.net/index.php?regio=&zoek...
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 15:18
Gelukkig blaast hij de bus niet op.
c10 | 09-02-10 | 15:16
Zou die op tijd rijden?
www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland...
Weer zo'n halve zool. Heeft niks met zijn achtergrond te maken, is gewoon een gek mannetje dat gek doet.
Politie wil geen persconferentie geven over de bommelding, goed zo geen aandacht meer geven en het belangrijkste uitzoeken. Na carnaval bekend maken, thank you.
LOL@c.onjo | 09-02-10 | 15:11
Wie weet maken ze dat ding eens schoon voor de verandering.
- behoorlijk trouwens*
Flodder | 09-02-10 | 15:11
Zou behoorlijk een behoorlijke fail zijn als ze het de eerste ronde niet zouden vinden en ze toch opeens een bom vinden als de trein al verplaatst is naar de remise!
c10 | 09-02-10 | 15:08
Uhh, voor de veiligheid, misschien. Zou lullig zijn als er alsnog een bom afgaat op dat treintoestel, he.
c10 | 09-02-10 | 15:08
Werkverschaffing!
Venter | 09-02-10 | 15:04
Uhh, wat? Dat is alu-hoedjestaal. Ben ik niet in thuis. Leg eens uit.
Een idioot in een witte jurk die roept dat hij tegen Bin Laden is en graag een sigaret wilde, is een professionele terrorist met explosief materiaal en alle berichtgeving hierover is ingegeven door het kabinet omdat het anders Wilders in de kaart speelt. Zoiets??
Ik ben nog niet heel goed in dat conspiracy-gebeuren. Let wel: Ik wil ook weten waarom die ns-voorlichter zei wat ze zei. Maar word echt gek van die mafketels hier die precies weten hoe het zit omdat dat in hun idiote straatje past. Wacht nou even om meer bewijzen voordat je met de meest waanzinnige complottheorieën komt. Aub.
Het treinstel wordt voor nader onderzoek leeg naar Tilburg gereden,mmmh waarom zou dat zijn dan?
@Flodder | 09-02-10 | 14:57
Adde da mar wit :-)
Er is geen bom gevonden.
Die vent had gewoon het station uitgezet of met de politie meegevoerd moeten worden.
Dikke hype dit en de NS die er nog een schepje bovenop doet door paniek te zaaien. Laat ze dat eens uitvergroten ipv dat non nieuws van die gek.
Flodder | 09-02-10 | 14:46
De pil is groot, hard en bitter. Probeer hem stuk te kauwen en in één keer door te slikken. Het spijt me.
The_Challenger | 09-02-10 | 15:01
Koekoek. I love a good paranoide.
"definitief geen explosieven gevonden"
Flodder | 09-02-10 | 14:47
Aangezien er binnenkort verkiezingen zijn en een bom dus niet gebruikt kan worden.
Dubbelzinnige antwoorden die vanuit een andere hogere bestuurslaag zijn aangereikt om het laatstje restje goodwill niet te verspelen. Als je debatten volgt zie je dezelfde antwoordtechniek bij het kabinet. Datzelfde kabinet wat vandaag toevallig bij elkaar zat. Niet alles in het torentje ging vanmorgen over com.Davis en verlenging van de missie.
ff wachten op de wijven van halal... Die gaan het op een of andere manier weer goedpraten..
Meri59 | 09-02-10 | 14:53
Carnaval gaa deur. Da ken inne gek nie verklooien. Da wi'k zekur.
Venter | 09-02-10 | 14:52
Nou, ik weet niet hoe zij tot die uitspraken is gekomen. Dat wil ik juist horen. Maar jij weet het blijkbaar al helemaal. Typisch. Laat me raden: je gelooft ook dat 9-11 een inside job was met geplaatste explosieven.
@Flodder | 09-02-10 | 14:40
De werkelijkheid is dat er gekken in lange jurken rondlopen, waar lijkt dat op? Het is erg goed dat jij het zo oppikt, maar jij bent niet de enigste die carnaval viert. Ik zal het zeker doen, maar je kunt niet verwachten dat iedereen het zo gemakkelijk naast zich neerlegt al is dat wel het beste wat je kunt doen. Wat zal zo'n stad hiermee gaan doen? Hoeveel wordt de vrijheid ingeperkt door zo'n actie. Misschien is het beter inderdaad om maar geen nieuws uit te brengen wat deze dader in werkelijkheid is, want het kan enorm veel verpesten voor mensen die maanden voor deze 4 dagen aan het werken zijn geweest.
Flodder | 09-02-10 | 14:40
"En die ns-voorlichter moet weer spreken. Ben erg benieuwd naar haar verklaring voor de gedane uitspraken."
Godsklere, wat denk jij nu zelf dan?
Zeg eens eerlijk, denk jij echt dat er een kans is dat mevrouwtje-NS bij haar (NS) verklaring blijft? Echt?
The_Challenger | 09-02-10 | 14:43
En heb jij haar gezien? Dacht dat het een radio-interview betrof?
Aan de antwoorden is duideliijk af te lezen dat de politiek zich er al ingemengd heeft.
The_Challenger | 09-02-10 | 14:43
.
Hoezo?
Venter | 09-02-10 | 14:40
Een lachende en complimentjes-makende voorlichter op een dergelijk moment vind jij helder? Daarbij als er wordt doorgevraagd over de explosieven weet ze er weer niets van. Mijn gevoel zegt dat ze zich een beetje heeft laten meeslepen en het een en ander verkeerd verwoord heeft. Blijf het wel bizar vinden hoe ze tot die uitspraken kwam. Neem aan dat dat vandaag nog verhelderd wordt.
Flodder | 09-02-10 | 14:27
Jij hebt een andere voorlichter gezien dan ik vanmorgen vroeg?
De voorlichtster bevestigde zelfs en 2e keer dat er een bom was gevonden. De verklaringen die door de politie zijn afgegeven waren dubbelzinnig.
Er is geen bom op het station gevonden wil niet zeggen dat ze geen bom hebben gevonden.
Als de dader een bomgordel droeg en men gaat zoeken na de arrestatie dan vindt men ook niets op het station.
De politievoorlichter zei ook 'De kans is groot dat er niets gevonden is'.
Aan de antwoorden is duideliijk af te lezen dat de politiek zich er al ingemengd heeft.
Flodder | 09-02-10 | 14:24
Even buiten jouw perceptie om, de boodschap van mevrouw is geheel duidelijk. Ook al vind jij haar hysterisch , what-ever.
Meri59 | 09-02-10 | 14:34
Ik ben er niet banger van geworden en ga goed los met carnaval. En wat is de werkelijkheid volgens jou? Dat er angst is gezaaid door een psychoot, naar hoe het er nu naar uit ziet. Tss, bangerik. Of dat er islamtisch terrorisme bestaat? Goh, nieuws!
Lijkt me voor zich spreken dat ze die malloot goed onderzoeken. Maar om nu al moord en brand te schreeuwen. Nou, Nee.
En die ns-voorlichter moet weer spreken. Ben erg benieuwd naar haar verklaring voor de gedane uitspraken.
@Flodder | 09-02-10 | 14:20
Zelfs al is het een gek, begrijp jij nog niet wat hier in werkelijkheid gebeurd. Dan maakt het niet uit waar je fan van bent. Maar angst is er gezaaid in een stad die drie dagen voor carnaval staat. Maar schijnbaar zie jij die werkelijkheid niet. Het is nu de vraag alleen, waar we dus nog geen antwoord op hebben, hoe gek was in werkelijkheid deze allochtoon. Ik hoop dan ook dat ze dit goed onderzoeken.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 14:25
Waarheid? Wens vader van de gedachte?
.
Bij doorvragen naar de explosieven weet de voorlichter opeens niets meer en zegt dat er teams mee bezig zijn. Ik vind haar nu niet echt betrouwbaar.
Morgen in de krant:
"Woordvoerster NS ontslagen na vertellen van waarheid"
Venter | 09-02-10 | 14:21
Jij vond die voorlichter helder?? Was een hysterische muts van het ergste soort maar zie Flodder | 09-02-10 | 14:05 en Flodder | 09-02-10 | 13:15. Ik vraag me ook enorm af hoe ze er bij komt om het over explosieven te hebben.
Woordvoerder NS zegt heel duidelijk dat er explosieven zijn aangetroffen.
Iemand moet het haar ingefluisterd hebben. Vind die man/vrouw!
Flodder | 09-02-10 | 14:07
Die beste man is niet interessant, wel de verklaring van de NS-voorlichter. Die verklaarde helder en kort na het voorval: Bom gevonden, nu bezig met ontmantelen.
Ik denk dat de informatie nu centraal geregeld word, zie hier:
"Bronnen binnen justitie melden de NOS dat er geen sprake is van een terroristische daad, maar dat het gaat om een verwarde man."
Geweldig toch!
BomFincident
Jerry Nick | 09-02-10 | 14:14
Dat er terroristen zijn, betekent nog niet dat er geen mensen meer in de war kunnen zijn. Maar dat past niet in jouw agenda, is het wel? Deze kwestie heeft nutcase written all over it. Het lijkt hier voor sommige wildersfans even slikken maar wees gerust: die aanslag komt er vast een keer.
Ach, de man krijgt een aai over de bol en een gratis OV jaarkaart. "Nooit meer doen, hè..?" 'Man is geen terrorist, maar in de war.' Als dat waar zou zijn, zouden er geen terroristen bestaan. Slechts mensen die in de 'war' zijn. *** zoekt 'war' op in Engels woordenboek ***
Venter | 09-02-10 | 14:03
Jij denkt niet dat de kans groot is dat die man gewoon een psychoot is die zijn pillen is vergeten? Bij een bomaanslag ga je niet in je jurk lopen roepen dat je een bom hebt en al helemaal niet dat je tegen Bin Laden bent, en meer van die kwats. Het heeft alle kenmerken van een doorgedraaide pruster ipv een professionele terrorist. Dan was het namelijk gewoon BOEM gegaan.
Kei van de Aanstoot | 09-02-10 | 13:49
Yep, denk ik ook. Maar hoe kwam ze er bij om tweemaal te vermelden dat er EXPLOSIEVEN zijn gevonden? De hoofdvraag voor alle media. Wie gaat er als eerst met het antwoord vandoor? Denk dat veel mensen op dit moment in contact proberen te komen met mevrouw. Benieuwd of ze haar baan mag houden als ze heeft lopen blunderen. Ze heeft een uitspraak gedaan met verstrekkende gevolgen.
@Kei van de Aanstoot | 09-02-10 | 13:49
Ik geef alleen nieuws door, ik wist niet dat je er aanstoot aannam, ik zal volgende keer kijken of ik nog wat meer neer kan plempen. Altijd jolig te zien hoe sommige daarop reageren :-) En opgewonden wordt ik van iets anders, zeker niet van moslims :P
-
eppy | 09-02-10 | 13:46
Er zijn er veel die dit niet begrijpen, alleen echte carnavallers beseffen wat hier gebeurt is. Ik hoop dan ook dat men in Den Bosch gewoon doorgaat met haar carnaval. Den Bosch is de carnavalsstad van Brabant, hou dat zo.
Jaaah!
"Bronnen binnen justitie melden de NOS dat er geen sprake is van een terroristische daad, maar dat het gaat om een verwarde man."
Hahahaaa... Geweldig weer.
Maar wat gaan we nu doen met die woordvoerster van de NS? Eens even kijken...
dats pech bom weg
Flodder | 09-02-10 | 13:15
Dat wijf lijkt het erg leuk te vinden dat ze het nieuws kan brengen. Ze is er helemaal opgewonden van. Ze is natuurlijk totaal ongeschikt. Maar ja, dit land stikt van die miepen (m/v) op dat soort functies bij de (semi) overheid bedrijven.
als dit maar geen gevolg heeft voor het carnaval, die gemeente van ons kan nog wel eens hysterisch reageren op dit soort situatie's. en aangezien het carnaval zijn aftrap heeft op het station met het halen van onze amadero en zijn adjudant, vrees ik het ergste...
overgens denk ik ook dat het gewoon een mafkees was die zijn pillen is vergeten in te nemen, en hoop dat deze zo snel mogelijk achter gesloten deuren word gezet waar men van de sleutel kwijt raakt.
wat mij het meest stoorde was het feit dat er volgens de verslaggever Mutsaerts op twitter hakbars rond het station zeiden dat we het er zelf naar gemaakt hadden en dat het weleens tijd werd, met de 11 september ramp stonden ze te juigen voor de moskee en dit zelfde gebeurde met de dood van fortyuin en van gogh..... lekker volk hebben we hier wonen in nederland. en maar afvragen waarom ze de discotheken en kroegen niet inkomen, zetten ze onze dochters en of zussen niet achter het raam, hangen ze van die moslimfundi 's aan. ik zeg terug sturen met dat dubbele paspoort en snel!!!!
hij wilde natuurlijk op de trein van den bosch naar casa blanca of zo , maar was de weg al langer kwijt dat is wel duidelijk.
Deze 'incidenten' mogen van mij uitgesteld worden tot vlak voor de 2e kamer verkiezingen, volgend jaar.
"Een gestoorde man in een witte jurk" Je bedoelt een moslim.
Het geeft trouwens wel de mindset weer van onze islamitische medeburgers. Althans van een deel van hen. Out.
Meri59 | 09-02-10 | 13:13
Ik zie het vanavond wel op het nieuws. Moet nu nog even aan het werk. Toch moeten er op explosieven gelijkende dingen gevonden zijn, anders komt een NS voorlichster daar toch niet mee. En te horen aan de beschrijving van de gearresteerde gast gaat het om een als moslim geklede geschifte allochtoon. Waarschijnlijk een geval van niks aan de hand, gewoon doorlopen. Schizofrenie komt onder kwetsbare allochtonen meer voor dan onder idem autochtonen.
Diederuck Samson vanavond bij Pauw & Witteman?:
"De meeste nieuwe Nederlanders in witte jurken met een explosievengordeltje hebben het beste met ons voor, dat hebben ze zelf tegen mij gezegd".
... Omdat het kan...
begint nu allemaal wel heel eng te worden met die rare baardapen,zometeen ligt heel Nederland plat door lui die eigenlijk hier naar toe zijn gehaald om schijthuizen schoon te maken.
lol@zeg maar jansen | 09-02-10 | 10:53
Ik denk inderdaad dat hij bosche bollen bij zich had.
Geen wonder dat die "bom" opeens verdwenen was.
Die dingen zijn niet te versmaden! :-)
Het station ligt nog steeds stil, er zitten enorm veel reizigers in treinen die voor den Bosch stilstaan omdat de treinen niet het station in mogen, nog steeds niet vrij gegeven. Dat is dus nu al 6 uur lang. Hier is een foto te vinden van een trein die voor Den Bosch stilstaat.
picfog.com/search/bommelding
NEE! De vertraging ligt dit keer echt NIET aan de bevroren wissels.
*spuugkwat, erewoord, lul eraf als ut nie waar is, op hoofd van mijn zoontje, echt waar.
Meri59 | 09-02-10 | 13:13
Wie zijn die 'en anderen'?
frenkie4alllll | 09-02-10 | 12:55
Staat ook gewoon op de nos.site. Heel het interview met die ns-voorlichter. Vond het gelijk een rare vrouw. Ze moest ook lachen en complimenteerde de journalist dat hij boven op het nieuws zat. Gek wijf. Zij heeft met haar (waarschijnlijke) gezwets nu wel voor een hoop heisa gezorgd. De complottheorieën zijn hier al niet van de lucht.
@cugel | 09-02-10 | 13:07
Ik weet niet wat ik van die explosieven moet denken. Een NS medewerker en anderen melden dat ze gevonden waren een uur later meld de politie dat er niets gevonden is. Dat het iemand is die niet normaal is, is wel duidelijk dacht ik.
Die zogenaamde gevonden bom is gewoon ingevlogen....
daar heb je gelijk in
@bolieman | 09-02-10 | 13:05
Spijt me dat te horen,maar liever 15liter benzine kwijt dan het leven laten op een stationetje toch?
solidstate | 09-02-10 | 13:02
Eensch!!
Meri59 | 09-02-10 | 13:02
Bedankt, maakt het al weer iets duidelijker. Wel een geschifte waarschijnlijk. Hoe overigens een geschifte zo helder is dat hij aan explosieven kan komen is me dan weer niet duidelijk.
Bij de volgende verkiezingen a.u.b de juiste partij aanvinken,het is eigenlijk al te laat.
c10 | 09-02-10 | 13:01
+1 .... die jallala heeft me 15 liter benzine gekost :o
kluisjes op perron 1 Den Bosch worden nu opengemaakt en onderzocht.
c10 | 09-02-10 | 13:01
Maak je niet bezorgd! Hoewel ze niet meedoen met de gemeenteverkiezingen in 020. :(
@Arrabinekoeterine
Je vergeet de supermarkten. Wedden dat ze straks absurde beveiliging bij bijvoorbeeld de Albert Heijn hebben? Och nee, dat hebben ze al. Van die dombo's die hun LBO niet eens hebben afgemaakt en dan in zo'n apepakkie met zo'n metalen V op hun jasje, die dan de hele tijd in je tas willen kijken.
Toch raar dat het de eikels uit de samenleving zijn die ons zogenaamd een 'veilig gevoel' moeten geven. Ik voel me echt niet meer of minder veilig als ik zo'n drop out van de LBO zie.
@cugel | 09-02-10 | 13:00
Het is een Moslim, of in iedergeval een allochtoon uit Bergen op Zoom. Een woordvoerder van Omroep Brabant heeft dat net gemeld. Bekend gemaakt door omstanders die in de trein aanwezig waren.
@ Bloodzone | 09-02-10 | 12:52
Zijn familie is deel van zijn basis.
Hij weg en in het kader van gezinshereniging kan zijn familie met hem mee.
Dat is zowel goed voor zijn genezing als voor zijn gezin die bij hem is.
Precies hetzelfde als omgekeerd ons jaren is voorgehouden om hier mohammedanen heen te halen en met hun gezin te herenigen geldt dat natuurlijk nu ook.
Als hakbar moet je overigens wel leip zijn om een witte jurk aan te trekken als je je bompakketje komt deponeren. Wat is hier dus aan de hand?
Bij de volgende verkiezingen a.u.b de juiste partij aanvinken,het is eigenlijk al te laat.
En geen carnavalganger mag ik aannemen als er inderdaad explosieven zijn gevonden.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 12:55
Tja.... ze zegt het met de nodige stelligheid zo krijg je de indruk.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 12:55
Oke, goede post! Dus er was wel wat aan de hand.
Man komt uit Bergen op Zoom
Gewoon een gast die zich een week vergist heeft in de datum voor het canaval in Oeteldonk. Kan gebeuren, niets aan de hand.
ecologiste | 09-02-10 | 12:22
En schimmels kunnen tot prachtige en eetbare paddestoelen uitgroeien, maar ook tot giftige exemplaren. Wat je niet ziet is hoe ze ondergronds meters maken, alle kanten uit.
Openbaar vervoer is enige troef der idioten dus parkeergarages van metros maken en asfalt over rails gooien ( bruggen & wegstations = check) . Kunnen de knakkebars enkel aandacht trekken door zich op vooraanstaande sterk beveiligde personen te richten.
even mijn carnavalskraker uir de kastgehaald. Ik draad het hierbij op aan Oeteldonk.
allah hakbar, boem boem
allah hakbar, dat moet je doen.
allah hakbar, knal uit mekaar
allah hakbar, wordt martelaar
en zeventig maagden die staan voor je klaar,
dus doe je bommelgordel op,
doe je bommelgordel op,
doe je bommelgordel op en knal uit elkaar.
We hebben geluid mensen..... we hebben inderdaad explosieven aangetroffen.
Luister hier: twaud.io/1QN
Er wordt melding gemaakt dat er meer stations ontruimd zijn, nog geen bevestiging van het bericht.
-weggejorist-
Meri59 | 09-02-10 | 12:49
Een psychoot is iets anders dan een psychopaat.
Misschien was dit nou net die ene keurig geintegreerde man die zichzelf verkleed had en gewoon 'ALLAAF' bedoelde?
@Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 12:38
Omdat elke psychopaat hier in Nederland serieus genomen wordt, psychopaten kunnen behoorlijk gevaarlijk zijn in een samenleving en voor zichzelf. We hebben niet voor niets TBS klinieken.
is natuurlijk allemaal hoax... alleen heeft onze jurk met rekenen wel goed opgelet, 't is precies 100 maanden na 9/11. toen dat kwartje bij rombouts na anderhalf uur viel, "liet het zich ernstiger aanzien" ;-)
Hij zei alleen iets over een bomvolle trein :)
Dikke hoax en aandachttrekkerij.. als je daadwerkelijk explosieven bij je draagt
en een trein wilt opblazen hou je wel je strot dicht
algebra | 09-02-10 | 10:24
Een dronken moslimfundamentalist, dat is een goeie!:p
Iets met niet mogen drinken?
Lucky Luuk | 09-02-10 | 12:40
Gordijnwinkel, lijkt me.
heeft iemand misschien enig idee waar je zo'n kostuum kan halen....?
solidstate | 09-02-10 | 12:30
Ik weet het niet. Zullen we niet eerst eens kijken wat er met deze man aan de hand is ? Je loopt wel erg hard van stapel. Misschien is het wel een gewone psychoot en waarom zouden we die nu ineens wel bloedserieus nemen omdat het moslim is ?
Tja, ondanks van Gogh is het inderdaad nog afwachten tot er een overvol station of trein wordt opgeblazen door één of andere haatbaard. De kans is enorm dat ook wij er aan moeten geloven vroeg of laat.
Dit noemen ze dus intimidatie en terror met als doel de samenleving te dhimmificeren.
Het enige dat helpt is deze gek zijn paspoort af te pakken en met zijn moslim familie terug te sturen naar het land van herkomst.
En bij elk
fincident
een moskee sluiten en afbreken.
ME Gearriveerd op station Den Bosch
Wat is dit nu weer voor krankzinnig verhaal..
Weet nog niet helemaal zeker hoe serieus ik dit moet nemen..
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 11:46
Over een tijdje komen de asperges weer uit de grond. Ik hou ervan vooral de groene zijn zo heerlijk. Zulke vegetables zijn net als de mens een speling van de natuur.
Maar de boer moet ook op zijn kippen passen, q-koorts, Lyme, MK, Vogelpest en Coloradokevers liggen op de loer en de imams moeten op hun haatbaarden passen, Mohammed A., B., C. liggen op de loer.
kloppende sidderaal | 09-02-10 | 12:02
LOL
In het buitenland heeft men terroristen.
In Nederland hebben we gekken (Mohammed B., Volkert van der G., Karst T, en nu deze verwarde witte jurk die deze week zijn pilletjes niet heeft ingenomen)
Ab Sconditus | 09-02-10 | 11:51
Hier zijn geen doden gevallen, ze zijn allemaal gestoord maar daar houd de vergelijking ook wel mee op.
Vind het wel erg gesteld met Nederland dat gelijk het hele land in rep en roer is om een in mijn ogen ongevaarlijke gek, je hebt niet ééns een bom nodig om het land lam te leggen.
Het campagneteam van Wilders on tour!
Goh, niet verbazingwekkend dit... Al die hysterie over moslims en terrorisme... het was wachten op een of andere verwarde mafketel (ook die heb je bij moslims) die wat gaat bleren over 9-11... Wel een goede plek om zaken op te blazen trouwens... Brabant, de endeldarm van Nederland...
Koude poten gekregen daar vanochtend. Uiteindelijk maar van armoe met de bus verder gereisd. Heerlijk door elk Brabants gehucht.
En we hebben beeld!
dimpost.files.wordpress.com/2009/06/ga...
@HammetjuH | 09-02-10 | 11:45
Ik wil gewoon weten waar die vent ongeveer vandaan komt. Het kan gewoon geen intercity geweest zijn vanuit Roosendaal. Je kunt wel naar Breda, daar overstappen op een intercity die via Den Bosch naar Zwolle gaat. Dan moet het de stoptrien van 6:54 zijn vanuit Breda. Een NS medewerkster zij bij de NOS dat de trein om 7:44 uur zou vertrekken vanuit Den Bosch.
De vertrektijd van de intercity van Den Bosch naar Zwolle via Utrecht is 7:38 die vertrekt op een ander perron namelijk 3. De aankomst van de stoptrein vanuit Breda is perron 4a.
Hij riep nog ; Alaaf Hakkebar
Geen bom...
wel wat anders dan protesteren tegen de OV-chipkaart.
In het buitenland heeft men terroristen.
In Nederland hebben we gekken (Mohammed B., Volkert van der G., Karst T, en nu deze verwarde witte jurk die deze week zijn pilletjes niet heeft ingenomen)
Opeens heb je het: je wordt conducteur. Jahoor!? www.youtube.com/watch?v=miiggVX7ac8
Sliptong | 09-02-10 | 11:15
Zulk enen hoop is er vaak vlak vóór de echtscheiding, een kabinetscrisis, een wereldoorlog...
ecologiste | 09-02-10 | 11:09
Inderdaad. En het komt op Nederlandse bodem, nee in de hele Westerse wereld mooi samen. Al Qaida, Moslimbroederschap, de Salafisten, zij maken gebruik van idioten en halve zolen, domoren en dwalenden, verschoppelingen en gefrustreerden, en dat zonder dat zij hoeven te begrijpen hoe de psyche van die pionnen er volgens de laatste stand der wetenschappelijke inzichten precies functioneert. De Verhevene maakt het echt niet uit of een gelovige volgens westerse maatstaven psychisch gezond is of niet, als hij maar doet wat hem bevolen wordt. Het getuigt van een grenzeloze naïviteit om te menen dat halve zolen minder gevaarlijk zijn omdat ze langs een bepaalde meetlat gemeten een aberratie vertonen. Daarmee ontken je ten enen male de kracht van een geloof, van een ideologie, van een collectieve waarheid. Er zijn ook gekken die uit naam van een andere God of uit naam van een ideologie tot rare dingen in staat zijn. Kijk naar Volkert van der Graaf. Die individuën, met hiun typische wellicht herkenbare persoonlijkheidsstructuur zullen er altijd zijn, de vraag is méér of er een voedigsbodem is voor dergelijke gekken om juist die ene richting uit te lopen en niet die andere.
@Meri59
Je kan best eens gelijk hebben ja, zag op de foto's op www.nu.nl ook een stoptrein staan(wie weet is dat 'de trein').
Ze gaan de trein nogmaals doorzoeken met een hond. benieuwd of ze zich aan de regels gaan houden!
Dagkaart Hond
* Een hond tussen de benen van zijn baasje in, in de treinEen klein huisdier mag gratis met u mee in de trein.
* Voorwaarde is dat het dier in een tas, mand of op schoot gehouden wordt.
* Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming , een Dagkaart Hond voor 3.
* Als u een NS- of OV-Jaarabonnement heeft, mag u één hond gratis meenemen.
kom hoe heet ie | 09-02-10 | 11:25
idd. En wellicht blijft er ook niets over van hun melding van 10:00;
"In een trein in Den Bosch zijn explosieven gevonden. Experts zijn bezig de bom te ontmantelen. Dat meldt de NS. De politie heeft het bericht niet bevestigd."
De NOS heeft het art. na een update "Experts zijn bezig de bom te ontmantelen" al even verwijdert, nu de rest nog ;-)
Dit kan toch niet lang meer duren voordat het echt helemaal fout gaat in NL? Burgeroorlog of zo?
Ik heb het zo gehad met die lui. Opbokken aub met je achterlijke geloof!
-weggejorist-
Beste mensen,
Wordt het nu toch eens geen tijd om ons als autochtonen aan te passen aan de nieuwe dominante cultuur in Nederland?
Anders gaat het straks helemaal mis met ons mooie landje.
De nieuwe orde wil graag dat we ons conformeren aan hun levenswijze. Wat kan daar nou op tegen zijn? We hebben ze nota bene zelf uitgenodigd.
Wanneer we daar niet bereid toe zijn dan vraag je toch zelf om bomaanslagen?
Toch, toch?
Twitter:
FrancisOdilia: RT @edsabel: RT @arnoudboer: Een verwarde man in Den Bosch met een baard? Pierre Kartner?
-
Lol
Laat ons hopen en bidden vrienden dat deze witjurk een forse afstraffing krijgt wegens het reauken in de trein.
Een milieuterrorist, dat is het.
Mensen hebben het weer niet begrepen met die dienstregeling.
Er is gewoon een intercity van Roosendaal naar Zwolle die via 's-Hertogenbosch gaat en die rijdt twee keer per uur. Dit al jaren lang.
JIP! | 09-02-10 | 11:14
LOL. Allalieh, Allalah, allalieh, allalah. Ik heb m'n witte jurk aangetrokken en een bomgordel omgedaan, Allalieh.... Witte Jurk is er klaar voor.
Volgens mij is die heli niet van Defensie, maar van het KLPD:
www.airliners.net/photo/Politie-Luchtv...
@HammetjuH | 09-02-10 | 11:23
Is het geen stoptrein vanuit Roosendaal naar Breda waar men overstapt op een intercity naar Zwolle? Die intercity vanuit Roosendaal kan ik niet vinden bij de NS planner. Alle intercity's van Roosendaal naar Zwolle gaan via of Rotterdam, Dordrecht, of Breda richting Utrecht.
Hoax joh, het zal wel een bommel-ding zijn geweest een boemmeltreintje dat op ieder station stopt.
leuk: RT @msteeman: microsoft© wist van #bommelding! typ het treinstelnummer NS MU66 eens in wrd en verander lettertype naar wingdings!
about 1 hour ago from TweetDeck
Typisch weer dat de NOS meldt dat meneer 'god is groot' riep. Terwijl hij het volgens mij toch echt over Allah had. Klein nuanceverschil.
@Meri59
Uuuuh de intercity gaat van Roosendaal LANGS Breda richting D-B!
Eerste les al gemist, benieuwd of ik uberhaupt nog op school kom vanmiddag.
"Jurkoff..." aldus John McClane.
Die trein kan nooit vanuit Roosendaal gekomen zijn, geen enkele intercity vanuit Roosendaal naar Zwolle komt in Den Bosch terecht. Wel vanaf Breda.
Zat die gek nu al in de trein of is hij in Den Bosch ingestapt, dat is mij nog niet duidelijk.
@Randy McRanderson | 09-02-10 | 10:57
Gedeeltelijk mee eens, maar ik moet er ook niet aan denken dat Hero Brinkman minister van binnenlandse zaken is en allemaal onzin gaat praten om de schuld maar in de schoenen te schuiven van de gehele moslimgemeenschap..
"als mij" .... ach...... zucht
gewoon boem headshot :)
Allah de ghâkste.
ecologiste | 09-02-10 | 11:10
Waarmee u de stelling van Bigi met een zin van argumenten voorziet. Exact de mentaliteit van Nederlanders: let's hope for the best.
'AllahAllahAllah'? Zat het liedje van Vader Abrahams Sieneke in z'n kop, maar lukte het 'Shalalie' nog niet lekker? Inshallah...
Zojuist binnen de peilingen van M. de Hond
PVV met 8 zetels gestegen!
*Zijn al die witte jurken en baardmeneertjes psychisch wel oké?* <-- vraagt Ferrari-racer zich af.....
Rustig Heren/Dames, het was Dorpsidioot zijn schoonmoeder. Gewoon doorlopen, niets aan de hand............
Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 11:03
Let's hope for the best man.
Vanmorgen tijdens het ochtendgebed in een Bredase moskee
La lala - Dat gaat naar Den Bosch toe, zoete lieve moslimpje - La lala
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 10:40
Ik weet niet waarom sommige mensen krankzinnig zijn, maar ik denk dat mensen behoorlijk stuk gemaakt kunnen worden door een weird geloof.
Carnaval wordt een knalfuif.
Kiek 'm goan
Recht(s) Overeind | 09-02-10 | 10:45
Carnaval he ? Alles staat op zijn kop. Den Bosch de ghâkste.
Oei wat slecht. Een nieuw linkje van de defensieheli:
twitpic.com/1278e2
Gewoon doorlopen mensen. Er wordt geen bom gevonden, jurkmans is gewoon een beetje de weg kwijt.
NL is nog steeds te klein voor moslimterroristen.
pepper71 | 09-02-10 | 10:58
... en daar gaat uw geloofwaardigheid *flush*
NOS heeft de link van frankie4all al aangepast.
Wordt minister Plasterk ook al ingeschakeld bij terreurdreiging...
ecologiste | 09-02-10 | 10:51
Met alle respekt voor Nederlanders maar een opstand of een revolutie zal hier nooit plaatsvinden. Daar heeft dit volk de mentaliteit (gelukkig) niet voor. In andere landen zie je dat wel, ik noem Suriname, Italië, Spanje, Roemenië. Als men daar genoeg van migranten en de bijbehorende problemen heeft, slaat de vlam in de pan. Hier niet. De onvrede is we wel maar Nederlanders hebben de mentaliteit er niet voor. Ik weet niet waar het hem dat in zit. Aan de andere kant is het wel prettig ook want in normale omstandigheden maakt het juist dat NL een vrij prettige, sociale en vriendelijke maatschappij is. Het enige aktieve verzet dat men pleegt is op Fortuijn of op Wilders te stemmen. Voor de rest neemt men het zoals het komt, tegenslag na tegenslag, overval na overval en inbraak na inbraak.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 10:56
L(l)ink fail
Eduardo1735 | 09-02-10 | 10:55
Idd, het kwartje zal pas vallen als ze botsplinters in full HD van een Nederlandse straat geveegd zien worden.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:50
Dus u neemt semantiek als uitgangspunt voor uw waarheidsbevinding? Interessant..
@Randy McRanderson | 09-02-10 | 10:57
Kijk uit met wat je zegt, want je wordt door de Al Gore vriendjes hier zo voor gek verklaard.
Venter | 09-02-10 | 10:54 het nos artikel zegt day de politie niet bevestigd dat er explosieven zijn gevonden. Weet niet welk artikel u leest. Maar doet er niet toe, we wachten gewoon af. Moeilijk he, gewoon effe wachten voordat je gaat speculeren.
pepper71 | 09-02-10 | 10:50
De feiten zijn dat de NS heeft gemeld dat de bom ontmanteld wordt. De politie zegt dat er niks is gevonden in de trein.
Ook is er het feit dat er binnenkort verkiezingen zijn.
Ik vraag me nu af wat de bedoeling van nieuws is. Moet nieuws het ene oor in gaan en het andere oor uit?
Of mag ik over de feiten gaan nadenken en mijn conclusie maken?
Klinkt meer als verwaalde gek dan geharde terrorist, maar toch engig,
Natuurlijk heeft de overheid er belang bij om dit te downplayen. Hoe breeder dit incident uitgemeten wordt des te groter is de winst voor Wilders. Daarom zullen ze de "verwarde man die alleen handelde en toevallig moslim is" kaart proberen te spelen ipv het als een volwaardige poging tot een bomaanslag van Al Qaida te kwalificeren.
@Zeeschuimer | 09-02-10 | 10:52
Beeld van de defensieheli:
web7.twitpic.com/img/64162794-dee7ed6f...
Snel body scanners aanschaffen! En vingerafdrukken verplicht in paspoort! Ja op een of andere manier heeft dat met deze aanslagen te maken, ik weet alleen nog niet hoe..
BNN Viral?
Misschien is het wel goed wanneer er een keer zo'n knalbaard afgaat...
Of blijven de Nederlandse politici hun kop in het zand steken?
11-9-2001 9-2-2010
1+1=2 ???????
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:50 ja, het is een doofpot affaire, nu al. Overigens, als ik een trein ga opblazen, ga ik dat ook even rondschreeuwen op 't station voordat ik dat ga doen. Dan gaat 't vast wel lukken om iedereen op te blazen zonder dat mensen het weten. Denk eens na joh.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:42
Ja hoor, van een alcoholroes kom je tot inkeer...
Neem er maar gauw ééntje van mij dan.
pepper71 | 09-02-10 | 10:50
Art. NOS is een feit draaibips, punt.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:50 Was het maar een Bossche bol, daar heb ik best zin in.
Den Bosch???????? Is dit een verkiezingsstunt om dit dorp op de kaart te zetten??
the wanderer | 09-02-10 | 10:49
Ga eerst maar eens lichte muziek zingen.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 10:48
Is defensieheli, en maakt plaatjes..
Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 10:42
Het belang is dunkt me dat er geen burgeroorlog uitbreekt wanneer enkele NL-ers het heft in eigen hand nemen en een paar gestoorde moslims laten verdwijnen. Dan komt de moslimbroederschap in beweging en actie rectie enzo.
Verder is er vandaag een heikel Afghanistan debat en misschien wil de PvdA zoveel mogelijk de arabieren helpen om nog stemmen over te houden weet ik veel. Er kunnen vele motieven zijn. Punt is dat ik nog nauwlijks vertrouwen heb in deze overheid die zichzelf steeds belangrijker gaat vinden en probeert de priviliges die ze heeft verder uit te bouwen, ze zijn bang en zetten overal camera's neer, laten ons schaduwen, al onze sporen op het internet worden bewaard, onze auto's krijgen kastjes die alles registreren, etc. en ze kunnen wanner zij dat willen ik herhaal wanneer zij dat willen je zo oppakken vanwege iets wat je niet eens gedaan hebt gewoon omdat ze bewijsmateriaal kunnen vervalsen.
toevallig zat iemand van de afdeling arabisch van de wereldoproep bij de man in dezelfde coupee, zodat hij verslag kon doen op TV.
zeg maar jansen | 09-02-10 | 10:46
Het bericht van eerste hand was "er is een bom gevonden"
De autoriteiten berichten later "er is geen bom gevonden"
Dat het overheidsapparaat een chronische leugenaar is dat is zo onderhand bekend.
Maar wat doen ze het toch slecht...
Ze hadden moeten melden: "het bleek geen bom te zijn" dan had ik het geloofd.
Venter | 09-02-10 | 10:44 u speculeert liever en breit eigen theorietjes dan gewoon even afwachten wat de feiten zijn.
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:36
überlol van de dag! Hulde!
nu ik dit allemaal gelezen heb , heb ik een trauma gekregen.
Waar kan ik mij aanmelden voor WAO voor de rest van mijn leven?
Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 10:42
Er is naar mijn idee toch een klein nuanceverschil tussen een situatie waarin een fundamentalist doelbewust een trein op wil blazen en een situatie waarin een halve gare veinst of zich inbeeldt dat te doen. In het eerste geval zou de angst voor aanslagen danig worden aangewakkerd, in het tweede geval minder of helemaal niet.
Zeeschuimer | 09-02-10 | 10:41
Ik heb hem dan ook nog nooit gehoord. (Op de testen na dan)
Ik ging in ieder geval om 9 uur weg bij het station, en toen had ik nog niks gehoord.
We moesten wel steeds verder weg gaan staan. Eerst stond iedereen bij de voorkant van het station, maar vanaf half negen moest iedereen een metertje of 300 naar achteren.
Vrij merkwaardig, alsof die fin ineens een waterstofbom meegenomen had...
lion@night | 09-02-10 | 10:38
Zover was ik ook al:-)
Het is i.i.g een college van linksche plucheklevers.
De NS heeft gemeld dat de bom wordt ontmanteld. En nu wordt alles ontkent door de politie.
Het zal me niets verbazen als er vanmorgen in het kabinet over totaal andere zaken is gesproken dan het rapport Davids.
RT @zorgimpact: #denbosch#bommelding Groteheli hangt stil boven NS,is geen politie heli, grote leger heli. Wat willen die nu? Wanneer ga ...
Over het vinden van een bom kan je dus van mening verschillen, wat voor de één een bom is hoeft dat voor een ander kennelijk niet te zijn.
Prins pilsmodus aan: "Dat zijn slechts meningen" Prins pilsmodus weer uit.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:42
Nee verhaal niet goed, intercity van Roosendaal naar Zwolle gaat via Rotterdam.
ik pak nooit meer de trein, ik jat wel een scooter van een moslim.
Aparte videorep trouwens. Mensen gaan op hun kop met de roltrap naar boven.
pepper71 | 09-02-10 | 10:40
Draaibips, punt.
Een woordvoerdster van de NS verklaard om 9:05 dat er een bom gevonden is op het station van Den Bosch. Ze liegt? Een woordvoerder van de Politie zegt na overleg met Guusje Ter Dorst een uur later dat ze voor haar beurt heeft gesproken en dat er niets gevonden is. Vandaar ook dat er legerhelicopters boven het station van Den Bosch vliegen.
Ik denk dat dit het verhaal is:
(met dank aan de link van Venter nos.nl/artikel/135311-ns-explosieven-g... )
De man was vastberaden de trein op te blazen.
Echter van zenuwen heeft hij eerst flink wat ingedronken. (wat hij normaal nooit mag doen als moslim)
Door die roes is hij tot inkeer gekomen en riep tegen de Nederlandse mannen vrouwen & kinderen die hij in naam van Bin Laden wilder vermoorden: Ik hou van jullie!
schizoïde | 09-02-10 | 10:41 Ja, dat is humor. Jammer dat je er niet de eerste mee bent.
ecologiste | 09-02-10 | 10:38
Oh luister, ik weet van genoeg smerige zaakjes om wel zeker te weten dat de overheid niet in hun eerste leugentje gestikt is. Denk de kwestie Kahn, denk het fotorolletje van Srebrenica, denk de zaak Spijker versus Defensie enz enz. Wat dat betreft wil ik wel met frenkie mee gaan. Alleen zie ik niet waarom in dit geval de overheid het zou willen downplayen. Ik zie het belang voor ze niet.
De televaag doet ook weer een handige zet, een intercity van Roosendaal naar zwolle via den Bosch bestaat niet. Wel van Breda naar Zwolle via Den Bosch. Die sinterklaas komt dus uit omgeving Breda.
Hij riep geen ALLAH maar ALLAAF!
Bom? De NS zegt van wel, de politie zegt van niet. Later op de dag zullen de verschillende voorlichters het dispuut op sportieve wijze beslechten in een boksring.
Prof. Cor Rupt | 09-02-10 | 10:34
Ding blijkt dus van weinig nut te zijn. Ik had wel verwacht dat hij zou loeien (vanwege gevaardreiging).
ecologiste | 09-02-10 | 10:14
Dat is wat mij betreft nou juist het punt. Al Qaida hoeft niet méér te doen dan het vuurtje zo nu en dan wat op te poken en aan de andere kant van de wereld is er altijd wel een gek type Bouyeri die er vatbaar voor is, zeker als figuren als Fawaz nog hier en daar een extra duwtje geven.
Natuurlijk staan de Ramadans van deze wereld dan al te popelen om ons te kapittelen en te verwijten dat we iets zien wat er helemaal niet is, dat de islam op vrede uit is, en dat we het allemaal aan onszelf en onze vooroordelen te danken hebben dat die gekken zich zo gedragen, gevolgd door een kolonne menswetenschappers die de nogige 'objectiviteit' aan komen dragen om het downplayen professioneel af te ronden.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:37 verschillende media melden dat er geen bom is gevonden, en mocht er wel één gevonden zijn dan zullen we dat ook horen.
Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 10:29
HERSTEL:
Het lijkt me veel waarschijnlijker dat de kans dat de overheid achterhoudt of het echt om een bom ging groter is en dat de overheid iets zal verzinnen waardoor het hele gebeuren weer gedownplayed wordt.
"du moment" betekent niet "op dit moment", maar "vanaf het moment" Brusselmannetje. En "voor uw ter plaatse" is evenmin sterk. Los daarvan: beter niet te veel over dit onderwerp schrijven, ies gevaarlijk: www.nu.nl/binnenland/2180227/gelderlan...
Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 10:29
Het lijkt me veel waarschijnlijker dat de kans dat de overheid achterhoudt of het echt om een bom ging groter is dan dat de overheid iets zal verzinnen waardoor het hele gebeuren weer gedownplayed wordt.
@ The_Challenger | 09-02-10 | 10:27
Burgemeester is CDA.
Verder in college; 2xPvdA, 1x GL, 1xCDA en 1xVVD.
Oftwel; links overheerst in Den Bosch.
Nuf said...
www.s-hertogenbosch.nl/content.cfm?con...
pepper71 | 09-02-10 | 10:35
Dat zeg jij.
Grapjurk.
Ek's 'n dapper muis, kyk hoe stap ek deur die huis,
en daar's niks waarvoor ek skrik nie.
Vir niemand is ek bang, daar is niks wat my kan vang,
nee daar's niks waarvoor ek skrik nie.
pepper71 | 09-02-10 | 10:35
DUS WEL!
De politie sommeerde ons om het station in een polonaise te verlaten
en toen bleek het om alberto stegeman of een of andere bnn idioot te gaan
@algebra | 09-02-10 | 10:24: Dat zou zeer wel het geval kunnen zijn, dat de man slechts paniek kwam zaaien. De vraag is waarom, maar dat komt later wel.
Volgens de omschrijving van algebra | 09-02-10 | 10:12 was het een standaard middenlandse-zee type.
Toch lijkt het er op dat hoe meer Somaliers we krijgen, hoe meer van dat gezeur we gaan krijgen.
Er is geen bom gevonden. Punt.
Zeeschuimer | 09-02-10 | 10:33
Nee
frenkie4allll is niet gek. Update NOS art. van omstreeks 10:00
nos.nl/artikel/135311-ns-explosieven-g...
Heeft de sirene nog zijn werk gedaan?
frenkie4alllll | 09-02-10 | 10:23 In chemtrails zit een code verborgen.
+n
Ja ach ze hadden eerst mij gevraagd om voor wat opschudding te zorgen tijdens carneval zodat ze die bankgegevens waar Clinton om vraagt wat makkelijker weggeven kunnen worden, om het rekeningrijden wat meer naar de achtergrond werken en de klap in het gezicht wat te verzachten als ze straks bekend maken dat we toch in afghanistan blijven, maar ze wilde per se in dollars betalen dus dat ging niet door.
Superior Bastard | 09-02-10 | 10:25
Superior Bastard | 09-02-10 | 10:16
"Juist, niets weten, maar toch oordelen op basis van iets dat op GS staat. Typisch."
Huh?
Er zitten hier 2 ooggetuige te commenten en voor de rest haal ik mijn info van het journaal, twitter, youtube, google en de rest van internet.
Ik weet niets?
@Bigi Bana Boy | 09-02-10 | 10:29:
Wat dacht je van niet onder de pet KUNNEN houden? Als er zoveel agenten en NS-personeel bij betrokken is moeten die allemaal hun muil houden en in het gareel lopen van een of ander propagandistisc complot. @frenkie4allll: Doe eens koffie gaan drinken.
hij wilde geen 72 maagden, maar 72 x Bubba!
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:28
Misschien leer je er wel wat van.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 10:23
Ook wij moeten tegen onszelf in bescherming worden genomen door informatie achter te houden waardoor de verhoudingen in NL verder op scherp worden gesteld, gewoon zelfde maatregelen als altijd door de BV NL List en bedrog voor ons eigen bestwil. Zie ook ecologiste | 09-02-10 | 09:56
Beide zijden worden beschermd tegen zichzelf.
We zijn nu eenmaal niet volwassen hè? Gelukkig hebben we een wijze MP... en een goede rekenaar bij het ministerie van financiën, banken- en immigratensubsidies.
-weggejorist-
Ineens snap je die lui met vouwfietsen.
Waarom zijn er geen foto's van die gek? Een tjokvolle trein en niemand die van een lange jurk in een groen jas een foto maakt? Dat feit alleen alleen al moet genoeg zijn om een foto te maken. Fijne carnaval en bedankt moslimbroeders.
frenkie4alllll | 09-02-10 | 10:23
Je bent een aluhoedje aan het worden frenkie. Als er een bom aangetroffen wordt kan ik mij niet voorstellen dat ze het onder de pet zullen willen houden. Ik geloof veel wat de overheid betreft maar je kunt ook spoken zien.
*met bijzondere aandacht naar de comments van albegra en Prof. Cor Rupt luistert*
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:20
Nah, daar was ik te lam voor.
Gewoon een verwarde man die verlegen zat om aandacht dus. Next!
@frenkie4alllll: inderdaad, ze liegen gewoon dat er geen bom was om de rust te bewaren. Eigenlijk was er ook niet één man in wit gewaad, maar het waren er 12. Het was ook niet in een trein, maar in een vliegtuig. Het was ook niet vanmorgen tijdens de spits, maar gisteravond. Dit doen ze allemaal om ons rustig te houden! Zeau doorzichtig!
*zet aluhoedje op*
Zit de PVDA soms in het Bossche college?
Ik kan me voorstellen dat ze ivm de aanstaande verkiezingen daar geen Mohammedaanse bom kunnen gebruiken.
Een linkse driehoek zou zelfs kunnen beslissen dat er geen bom is/was
frenkie4alllll | 09-02-10 | 10:23
Nog zo'n eentje. Hou toch op man. U gelooft alleen maar degene die u wilt geloven om eens lekker op de moslims te kunnen schelden. Niets mis mee, maar doe dat dan wel op basis van feiten en niet van geruchten.
als dit echt waar is dan is het vanaf nu een feit: terroristen zijn echt KKdom, je hoeft er niet eens angst voor te hebben want ze verneuken het KEER OP KEER hoeveel 'training' ze ook gehad hebben
Randy McRanderson | 09-02-10 | 10:23
Het hele land is lachwekkend, als zich het in een Britse comedy af zou spelen.
Wat dacht je hoeveel witte jurken hier het komende weekend rondlopen (rondschuiven)?
lol@ecologiste | 09-02-10 | 10:25
"Direct nadat de conducteur na gedane arbeid het treinstel had verlaten stond de witgejurkte man boos op en riep keihard "fuck'in Bin Laden... ik deed op Alle Gemak maar... hij geef mij BON!".
Den Bosch? Dan kan Marco Kroon toch wel optreden tegen de Taliban.
@frenkie4alllll geloof je het zelf.
Het lijkt mij een vrij eenvoudige kwestie. Deze meneer is ernstig in de war. Er zijn wel meer mensen ernstig in de war zo af en toe. Met moslimterrorisme als zodanig heeft dit niet zo veel te maken denk ik. Wel goed op zich dat de politie in eerste instantie de zaal serieus neemt, maar meer dan een aktie van een psychotische man lijkt mij het verder niet. Next derhalve zou ik zeggen.
Obelix | 09-02-10 | 10:18
Slim bedacht, ingefluisterd door Asterix?
"Ok dan is het duidelijk dat hij ergens iets achtergelaten heeft."
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:20
Tsss. U lijkt me zo iemand die het jammer vindt dat er niets aan de hand is..
@ Fleauxe | 09-02-10 | 10:14
Ja, in eerste instantie leek het gewoon een dronken moslimsfundamentalist die erg in de war was. Ik denk ook dat meneer vooral paniek wilden zaaien. Als hij echt veel doden had willen veroorzaken had hij de 'bom' af moeten laten gaan terwijl de trein en het perron overvol waren.
Wat maakt het uit of de bom wel of niet echt was? Dat hij te achterlijk is om een echte bom in elkaar te knutselen maakt niet dat dit opeens geen big deal is.
Het downplayen door de politie is begonnen. Er was een bom. De NS heeft dat gezien en gemeld. Maar om paniek te voorkomen zegt de politie nu dat er niets gevonden is en dat de NS voor zijn beurt heeft gesproken. Het is zo doorzichtig allemaal dat het bijna lachwekkend begint te worden.
@ Obelix | 09-02-10 | 10:18
Dan is hij een dag te vroeg.
(Madrid 11-3)
Een man in een jurk die een week voor carnaval in Den Bosch loopt te roepen... 't zal wel ALAAF ALAAF geweest zijn.
Obelix | 09-02-10 | 10:18
En Nostradamus zal er vast ook wel iets over gezegd hebben.
Om 09:05 wist een heel vrolijke woordvoerster van de NS al te melden dat er een bom gevonden was. 'Ja' zei ze tegen de reporter van Radio1 "we zitten boven op het nieuws, heel actueel, net gebeurd..." EN TOEN WAS ER GEEN BOM, Hwaaa
Carnaval in volle gang dus. Dit jaar staat carnaval dus in het teken van onze muslimfundi broeders. Gezelli.
larie | 09-02-10 | 10:19
lariekoek!
Een terrorist doet beide!
Prof. Cor Rupt | 09-02-10 | 10:13
Ok dan is het duidelijk dat hij ergens iets achtergelaten heeft.
Ik hoop dat je als ooggetuige een filmpje gemaakt hebt met je mobiel.
Iedereen heeft tegenwoordig een camera op zak dus ik denk dat er nog wel interessant beeldmateriaal opduikt.
Had die witte jurk niet beter de pont over het IJ kunnen nemen?
Politie Brabant "NS Zaait paniek en heeft voor hun beurt gesproken"
Geen bom ? Enkel een waterpijpfundi? Nou dan ga'k maar weer aant werk..
een "terrorist" zegt niet dat hij/zij een bom heeft maar laat 'm ploffen.
Het is vandaag weer een dag met een magisch nummer: 9 02 10
Net als eerder de twin towers (9-11) en Theo van Gogh (11-2)
Vooalsnog valt het bij niet in de categorie terrorisme. Vind het meer iets zoals 'er is op schiphol een vliegtuig de lucht in gevlogen' en 'in een broodjeszaak is de staat van beleg afgekondigd' (vrij naar F.Jansen)
@algebra: bedankt voor je reactie. Als je je meldt op Twitter zijn er voldoende media die je verhaal willen optekenen (ik zag DWDD en NOS en vele anderen voorbij komen) dus wellicht nog wat te verdienen aan deze rommelige ochtend. Ben benieuwd naar je antwoord op de vraag van Fleauxe | 09-02-10 | 10:14
algebra | 09-02-10 | 10:16
Niet voor de feiten vooruitlopen, de explosieve opsporingshond moet nog per helicopter arriveren. (aldus Radio1)
Fijn filmpje ook. Lamme klauwen van het beeldscherm heen en weer kantelen.
@Fleauxe | 09-02-10 | 10:12: Do'h! Getuige moet zijn verdachte.
@handsomedevil | 09-02-10 | 10:14: Inderdaad, dat zou hij in Iran niet moeten proberen.
@dawahdude: i lol'd
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:09
Juist, niets weten, maar toch oordelen op basis van iets dat op GS staat. Typisch. Wat had je dan gewild dat het Radio 1 journaal zonder ook maar eén bevestigd feit even over een verijdelde terroristische aanslag had gesproken.
Ik hoor trouwens van steeds meer mensen dat het puur paniekzaaien was wat de man deed. Het pakketje dat hij achter liet blijkt ook geen bom te zijn(?)
algebra | 09-02-10 | 10:12
Brrr, eng.
Helemaal als hij nog een last wish sigaretje reaukt.
@algebra | 09-02-10 | 10:12: Dat van die bom is nog niet officieel bevestigd. De vraagt is of we te maken hebben met een gestoorde herrieschopper, of met een serieuze bedreiging voor de (staats)veiligheid en openbare orde.
Had je de indruk dat hij onder invloed was van het één of ander. Drank/drugs of wellicht een psychose?
Fleauxe: Misschien zei hij: 'I fucked Bin Laden?'
Dan kan het weer wel. Al keur ik deze weinig verheffende manier van liefde betuigen ten strengste af.
Godsakker ik moet dadelijk nog naar school in Den Bosch, verplichte lessen! Oh wee als ik die nu moet missen...
Hoax!
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 10:00
Als ze door Al shalalala shalalala gestuurd worden of denken dat ze gestuurd worden dan kunnen we nog wat verwachten.
"Aber Ali Boemboe Bali Boem Boem Aber Ali Boemboe Bali Boem Boem neuriet"
We zullen dankzij de Nederlandsche linkschmensch moeten leren leven met die rare gewoontes binnen die gezellige islamcultuur. Af en toe een bommetje in een trein of op een marktplaats zijn nu eenmaal cultuur en geloofsuitingen van die baardjurken.
Riep 'ie niet gewoon "A la snackbar" en was 'ie op weg naar de stationsrestauratie?
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:09
Niet toen ie afgevoerd werd. Ik stond op dat moment aan de achterkant van het station. De ontruiming begon toen net. Ik moest de trein hebben waar de hakbar inzat.
Update2: De getuige zou geroepen hebben "I love Holland" en "Fuck Bin Laden"
Dergelijke uitspraken kan ik niet rijmen met het voornemen een Hollandse trein op te blazen. Hier klopt iets niet.
-
PS: Heeft Bin Laden zich al bij meester Spong gemeld, wegens belediging?
De meneer had een ligt baardje en hij had een stereotype uiterlijk voor een moslimfundamentalist. Ik nam hem in eerste instantie eigenlijk niet echt serieus, omdat hij tegelijk Fuck Bin Laden riep en gewoon met andere mensen stond te praten, maar toen hij maar door bleef gaan en richting mekka begon te bidden werd het wel steeds enger. Ik heb hem overigens niet horen roepen dat er een bom in ons treinstel aanwezig was.
Als die maar wel een bom bij heeft. Ik zit toch niet te F5'en voor een man in een witte jurk die allah hakbar roept.
plastic zakje | 09-02-10 | 10:07
Hoor net op Radio1 dat er in Tilburg ook geen treinen rijden.
*witte jurk uittrekt*
NEWSFLASH: foto van de dader in wit gewaad en groene jas ONLINE:
www.annetanne.be/kruidenklets/images/g...
Ik haak af.
Lijkt erop dat het helemaal niets was. Paniek om niets.
De ooggetuige heete Regillio?
Superior Bastard | 09-02-10 | 10:05
Prof. Cor Rupt | 09-02-10 | 10:06
Ik wist niet dat er beeldmateriaal was van zijn arrestatie...
Hij had toch iets om zijn middel?
Is er al een foto van Sam Pormes aangetroffen bij de dader?
Een aandachtshoerrr, met laken, slaagt dus in opzet. Is er al iemand woest?
*witte jurk aantrekt en met de trein gaat*
-edit-
Als de foto niet meteen in beeld is even op "foto's" drukken;)
De volgelingen van het kereltje laten weer eens van zich horen.
Mark d'Aviano | 09-02-10 | 10:00
www.fliptext.org/
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:04
Nou daar was niks van te zien toen ie afgevoerd werd. Misschien hebben ze die achtergelaten in de trein.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:04
De MSM zijn meester in het verzwijgen van feiten.
binnenkort dus ook een bodyscan als ik de trein wil nemen?
NS heeft zelfs al een foto vrijgegeven van de dader toen hij de bom aan het plaatsen was!
ns.nl/
Zo te zien is die witte jurk gewoon een gerucht...
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 10:04
Ben je nu echt zo dom, of is dat sarcastisch bedoeld?
'020 CS? '
'Nee'
'Euromast'?
'Nee'
'010/020WTC'
'Nope'.
'Binnenhof? Paleis op de dam?'
'Ook niet'
'De intercity van R'daal naar Zwolle?'
'JA, direct! Opblazen!'
Dorpsidioot die dacht dat het al reedts carnaval was?
Ik hoor het 10 uur nieuws en constateer dat GS nu al meer info heeft dan de autoriteiten:
"De politie heeft het station Den Bosch afgezet op zoek naar explosieven maar heeft niets gevonden"
Citaat ooggetuige reaguurder Algebra:
"zijn witte gewaad rond zijn middel opvallend goed gevuld was (het was overduidelijk geen dikke buik)."
.....
BREKEND:
De bom is gevonden! Het was een 500ponder!
blogs.usatoday.com/photos/uncategorize...
Arme drommel, geef hem maar gauw een kalmerende finjectie.
-weggejorist-
Rijdt de NS 1x op tijd, krijg je dit weer.
"in hetzelfde treinstel als IK", hoe moeilijk kan het zijn?
dan kunnen we er op rekenen dat de OV-poortjes binnenkort ook explosieven kunnen meten. en andere metalen voorwerpen. geen drankjes meer in de trein. dit zit wel snor!
@Zuitschuip | 09-02-10 | 09:57
LOL. Maar er is wel een verschil tussen een verwarde zwerver in een jelaba en een verder goed geklede verzorgde man met designbril in jelaba, agree? Ook omdat ik op Twitter lees dat de man zou hebben gezegd "I LOVE HOLLAND" (in het Engels dus) dus als die gast eruit ziet als een Brit zegt dat wel iets toch? Just askin'
Wellicht zijn het de slapende terroristencellen uit België die in Den Bosch hun zelfmoordopdracht uitvoerden:
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Lajalaja lajalaja lajalaja lalalalaja. (2x)
Zo heet in de stad, zo heet, we rennen de straten en drinken de zon.
Zo heet in mijn hart, zo heet, we kapen de stad, schreeuwen van het balkon.
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Wie nu blijft zitten is er geweest.
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Want vannacht vieren wij feest.
Iedereen klaar? Wij gaan springen.
Lajalaja lajalaja lajalaja lalalalaja. (2x)
Bij station ZaltBOMmel was het leuker geweest. Daar staat ook nog een chemische fabriek langs het spoor (Sachem - in handen van Saoedi's geloof ik)
Niets aandehand gewoon doorlopen,dit persoon is er niet op uit om hollanders naar het hiernamaals te blazen,das wel overduidelijk.
Als hij dat had gewild zou je hem wel in de zomer in benidorm tegenkomen...
lion@night | 09-02-10 | 09:54
cache.boston.com/resize/bonzai-fba/Glo...
Lichtbruine suit met gifgroene handschoentjes en als afleiding bananengele laarzen. Design; Karl Lagerfeld.
Ik zal nu toch via een bomweg in Tilburg moeten komen.
ecologiste | 09-02-10 | 09:56
Het is weer een aardige testcase ja. Wat mij wel boeit is de vraag hoe ook halve zolen vandaag de dag ervoor kiezen om treinen op te blazen in plaats van Napoleon te spelen, een popartiest af te knallen of een beroemd schilderij te beschadigen. Er is een trendbreuk gaande.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:45
Hoe krijg jij dat antwoord op z'n kop?
Ik las eerst witte jerk, hihi.
Als zijn eigen bedrading alles behalve optimaal is, geldt dat wellicht ook voor de bom.
Geen bom gevonden? Nou in dat geval #koffie
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 09:57
Autochtone Bekeerlingen zijn vaak de mafste van het stel.
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 09:57
Eens, zag je reaguursel 9:57 pas net.
plastic zakje | 09-02-10 | 09:58
(sssst, je maakt slapende honden wakker)
Goh, deze keer geen dus geen Zuid-Molukkers, die hebben ook iets met treinen en terrorisme...
dawahdude | 09-02-10 | 09:54
Hij had een baard, keek niet blij, liep met zn 2 'bodyguards de gestreepte auto met lampen op het dak in, en ik geloof dat ie ook nog een maf hoedje op had. Dat was om 5 voor 8. 2 uur geleden dus al.
Is er maar ééntje. Alle anderen zijn heel vriendelijk, goed geintegreerd en hard werkende mensen.
Nou, de update zegt eigenlijk alles. Een ontsnapte gek...
Radio1 heeft het over een "explosieve opsporingshond"
Hmm..
Gewoon doorlopen, ies koeltoer.
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:52
Ik denk dat we niet veel verder komen dan een eenmansactie van een idioot. Zou zelfs nog zo kunnen zijn dat het een idioot is die zichzelf tot martelaar of terrorist heeft uitgeroepen en niet eens een moslim is. Je ziet uiterst vreemde plotselinge bekeringen tegenwoordig, dus waarom hier niet?
reade romke | 09-02-10 | 09:53
Ja misschien had hij wel een sixpack bier om zijn middel.
En zo slopen onze djalalah, boerka & kopvodden medelanders ook nog eens het carnavalsfeest.
@algebra: hoe zag die kerel er verder uit (behalve zijn kleding dan he)?
dawahdude | 09-02-10 | 09:54
al had ie een grote snor.
een vent in een jurk omschrijf je toch het makkelijkst als een vent in een jurk.
niet als die vent met die snor heeft het gedaan.
@vliegenvanger, ik bewonder uw kunst om te lezen wat er niet staat.
Ik ben juist blij dat kennelijk alleen de zwakbegaafde moslimbroeders uitverkoren zijn om de twaalf maagden te bezoeken...
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 09:47
Precies. De man wordt tegen zichzelf in bescherming genomen net als afgelopen vrijdag met het provinciale scooterklootzakje wiens familie reeds 1 aardige bioscoopkaartverkoper uit Nijmegen op zijn geweten heeft, en die bovendien het Radboud en afgelopen vrijdag de Gelderlander wilde molesteren.
'Een bomvol stationsplein' +1
Ik weet nu hoe ik verkleed ga naar carnaval.
Mensen m ensen, Politie zegt net op de radio dat er niets gevonden is.
Paniek om niets. Snuffelhond doet nog even een laatste check.
I love Holland? Hij zat duidelijk in de verkeerde trein, want hij zat natuurlijk in Brabo land. Zeker iemand met wat astronautjes die hij aanelkaar had geplakt? Is deze persoon niet ontsnapt uit een gesticht?
plastic zakje | 09-02-10 | 09:52
Klopt.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:53
Da's fijn.
Voor jou dan.
;)
@ Fleauxe | 09-02-10 | 09:35
Mooiste reactie van 2-010!
zijn de mannen in witte pakken ook al gesignaleerd?
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:53
Moet wel een verademing zijn geweest na alle Wilde(rs)dromen.
@algebra: hoe zag die kerel er verder uit (behalve zijn kleding dan he)?
Te huur, 72 maagden. Graag vooraf betalen.
[OT]
Er is weer een nieuwe cartoon:
photos1.blogger.com/blogger/461/349/16...
Was het niet iemand die verkleed was voor het caranaval?
kuierdroad | 09-02-10 | 09:51
Desgewenst doet hij ook in oliebollen.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:49
Ik heb vanacht over "Marlous" gedroomd.
Het was een heerlijke droom trouwens.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:50
Ah, Gerard Spong is dus gewoon een man zonder karakter.
Als de man "Marlous" had geroepen was het een stuk duidelijker geweest.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:49
+1
Vaak worden dit soort mongeaulen ingezet als afleidingsmanoeuvre.. een echte terrorist maakt namelijk niet van tevoren bekend wat hij van plan is.
*Wacht rest van de ochtend in spanning af*
heb je weer zo een idioot met een IQ van rond de 50. Meteen droppen in de woestijn zou ik zeggen.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:49
Gaat dat liedje dan over een douche van bloed?
*bij nader inzien deze carnavalshit toch niet meer meezingen gaat*
@Stiggelaar: Zong hij ook Sha-la-alahakbar?
ROFLOL@Multiflauwekulti | 09-02-10 | 09:38
@verraad van links | 09-02-10 | 09:38: Je moet als terrorist el heul laag op de ladder staan om in Den Bosch te moeten eindigen, met een plak semtex in je rugzak.
Dat sulletje Van Jole kan zich weer in bochten gaan wringen om hier een pro multiculti draai aan te geven, of hij negeert het gewoon. Wie dit nog steeds incidenten noemt heeft moeite met begrijpend lezen en verbanden leggen.
plastic zakje | 09-02-10 | 09:48
Aandacht en
algebra | 09-02-10 | 09:33
He Algebra da's cool!
Hoe doe je dat zo'n reaguursel zonder tegel?
Had u nou gewild dat de bom was ontploft? Stem dan de volgende keer D66, PVDA of GroenLinks.
Domste terrorist ever ??
Als de man "Marlous" had geroepen was het een stuk duidelijker geweest.
Hier Hillary, heb je de bankgegevens. Dat lastige EU-parlement zal nu wel stil zijn.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:45
*laptop op de kop moet houden om het goede antwoord te kunnen lezen, en dus blijkbaar al helemaal gehersenspoeld is door de overheid*
Ivoren Toren | 09-02-10 | 09:46
Precies!
*Geniet van dit ON-topic moment*
stom schaap | 09-02-10 | 09:47
Dat zeg ik!
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:47
Spong is een islamofiele homo. Ik snap die man niet.
Heftige shit. Kom net uit Breda/Tilburg.
Kan het BBT die jurken niet gewoon meteen double-tappen in dit soort gevallen ?
Waarom al die moeite ?
Gilles dela Tourette | 09-02-10 | 09:38
Aan u de eer de eerste stuip te trekken! Hoeze verduiveld slim plan? U deelt al in, u onderscheidt al tussen maffe plaatselijke gelovigen en maffe gelovigen die via een netwerk gestuurd worden. Als er geen visitekaartje van Al Qaida bij zit of de persoonlijke groeten van Osama Bin Laden mogen wij een dergelijk handelen niet betrekken op een brede discussie die er ligt?
Het enige dat ik zeg is dat ik verwacht dat er alles aan gedaan zal worden om deze man geheel los te weken van datgene waarvan hij zEelf beweert dat het zijn identiteit is, zijn kern, zijn wezen, dat hem voor de lieve vrede zijn identiteit zal worden afgenomen. Maar daar is men in de menswetenschappen altijd goed in geweest. Zijn de naweeën van de inquisitie.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:45
C. Antwoord B, maar is niet in staat een inhoudelijke discussie daarover te voeren.
Brabant, witte kleding en een baard.
Het zou ook om Vader Abraham kunnen gaan.
"man is in breda opgestapt,was verward en riep ik heb n bom"
Lijkt me duidelijk, dat moet Pierre Cartner zijn.
Ik denk dat de advocaat zich al gemeld heeft.
www.novatv.nl/uploaded/IMAGES/Gerard-S...
Laatste nieuws: het was Gerrie in de ochtendjas van zijn moeder. BAM! Zone grote vuurbal, jonguh!
gentle giant | 09-02-10 | 09:20
Maar het interview publiceren doen ze niet, dus het doel van de bedreigert is bereikt.
@ Porrello | 09-02-10 | 09:42
Nee. Het is die gek in die witte jurk die bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitst. Wat jij als oorzaak ziet, is in werkelijkheid het gevolg.
Randy McRanderson | 09-02-10 | 09:40
Welke stelling is juist:
A. Wilders zet aan tot haat
B. Wilders verwoordt het gevoel dat leeft onder de Nederlandse bevolking
Deze twee zaken worden abusievelijk door elkaar gehaald door onze overheid.
(.q sı pɹooʍʇuɐ ʇǝɥ)
ojédiaré | 09-02-10 | 09:41
Ik mis een optie:
www.yam-dance.nl/afbeeldingen/koop/pro...
Even dit dan:
het is een prestatie van formaat als al binnen twee generaties de contouren zichtbaar zijn van een heuse allochtone middenklasse; ondernemers, nieuwslezers, advocaten, ambtenaren, mannen in witte jurken die treinstellen willen opblazen, journalisten, voetballers, promovendi én schrijvers die soms sterker dan hun Nederlandse vakgenoten als erfgenamen optreden van Reve en Couperus.
Porrello | 09-02-10 | 09:42
Ben jij het, René Danen? :)
lol@Jackanders | 09-02-10 | 09:39
vandezijlijn | 09-02-10 | 09:36
Is daar de eerste professionele downplayer? Hoe kom jij bij 0,1 % ?
Een oficieel onderzoekscijfer (IMES.. powered by PVDA) geeft al 2% aan.
Hier een link www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/9...
Alleen in Amsterdam al waren er in 2006 al meer dan 1440 radicale moslims.
@ojédiaré | 09-02-10 | 09:41
Ik kies D
En ondertussen is de AIVD druk met nummertje 24.
Dat krijg je als je bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitst.
[/opendeur]
We zitten hier nu wel allemaal naar de haatbaarden te wijzen, maar was het niet één of andere katholieke malloot? De paus ofzo.
-1 voor de foto's
Weer bangmakerij! De kranten maatschappij zit hier achter vanwege internet nieuws!!
Het is 1 groot complot!!
Discussie tijdens college hier:
Ik: "Waarom dreigen die mensen alleen maar en blazen ze niet gewoon op?"
Jongen naast mij: "Hij had geen zin in een taakstraf en dat hij zijn eigen troep op moest ruimen"
Wilders, je hebt er weer 2 stemmers bij!
Je MOET kiezen:
A- een witte jurk
B- een rode jurk
C- een blauwe jurk
D- een combinatie van bovenstaande maar dan zonder explosieven
Alberto Stegeman kan de komende tijd weer lekker gaan undercoveren.
NS zo lek als een mandje..
Zijn die bommen wel milieuvriendelijk, mijnheer Bin Laden?
oops arabische bedoel ik
Oh ja dit is natuurlijk de schuld van Wilders omdat hij mensen tegen elkaar op zou zetten. getthefuckouttahere. Zo'n achterlijk barbaars volk hoort niet in dit land thuis of in de rest van de beschaafde wereld for that matter.
mikenew | 09-02-10 | 09:37
Serieus die versie van die meidengroep Loeks had een vet dimmie gehalte met die achterlijke Arabische fluit er in!
Gewoon doorlopen mensen, het is Pfins carnaval maar.
Menschen, dit is een incident. Het is heus niet zo dat vrijwel al het terrorisme direct of indirect in relatie staat met de Islam.
Schoorsteenveger 09-02-10 09:23 Nee, je hebt gelijk man. In een witte jurk in de trein roepen dat je bom zult laten ontploffen; dan behoor je duidelijk tot de elite van de Allah Akbar martelarenbrigade die met een verduiveld slim plan de Nederlandse democratie een zware slag toe wilde brengen. Onbegrijpelijk dat het is mislukt Neem maar een Bossche Bom; een explosief lekkere traktatie!
@ Fleauxe | 09-02-10 | 09:35
Hij dacht dat ie er al was.
Dat is het gevolg van topografie in de zandbak krijgen.
Hij had ook een groene jas aan; wederom een milieu-activist aan t werk.
Hier zit natuurlijk wél een carnavalshit in.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:37
Dank je, nu loop ik ook ermee in m'n kop.
@ Fleauxe | 09-02-10 | 09:35
Als we die man een fatsoenlijke inburgeringscursus hadden gegeven was dit niet gebeurd en had 'ie gewoon geweten welke trein 'ie wél moest hebben.
Het is onze eigen schuld. Dus.
mikenew | 09-02-10 | 09:31
Televisieverkeer??? Praat je terug tegen dat ding ofzo?
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:36
20 uur Vader Abraham luisteren lijkt me voldoende.
♪ djalabie, djalaba, djalabie, djalaba ♫
♫ 'k Gaat niet uit m'n kop ♪
♪ djalabie, djalaba, djalabie, djalaba ♫
♫ 'k Heb een vodden kop ♪
Hij zong gewoon DE hit van tegenwoordig.
"Sj'allah lie, Sj'allah La"
Logisch.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:35
lol
Het was een inside job, wedden?
@ Schoorsteenveger | 09-02-10 | 09:30
Je was me voor. Maar inderdaad, je ziet de smoezen al van mijlenver aankomen. De oplettende waarnemer weet genoeg.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:35
Eigenlijk zou hij moeten worden berecht volgens de Shalaliawetten.
Eerste wat in je opkomt is de vraag; waarom niet in Amsterdam?
Dit is een beetje teleurstellend.
Fleauxe | 09-02-10 | 09:35
Ja precies, knallen in Damsco zou veel mooier zijn geweest..., oh wacht....
mikenew | 09-02-10 | 09:32
Let maar op. Zo is Bouyeri, toen Wilders hem als getuige wilde opproepen, ook weggezet, als niet representatief, als aberratie. Dat is standaard-procedure om een gedachtengoed te immuniseren, te vrijwaren van kritiek. Het zou me zelfs niet verbazen als er lieden gaan beweren dat het de toegenomen grimmigheid is die deze man tot zijn daad heeft gedreven, een grimmigheid die door rechts-radicale sentimenten wordt opgeroepen.
@ mikenew | 09-02-10 | 09:34
Het is lang geleden dat er zich iemand in de panelen ophield die zo heerlijk hapte als jij. Huldo's.
Slechts 0,1 % van de Moslims radicaliseert, we hebben ongeveer 1 miljoen Moslims in ons land, dat betekend dus dat we 1000 malloten in ons land hebben die, heeft de geschiedenis bewezen, tot idiote dingen in staat zijn. Misschien is de witte jurk er één van.
Hij zong gewoon DE hit van tegenwoordig.
"Sj'allah lie, Sj'allah La"
Logisch.
niks aan de hand, lijkt op een geregiseerde hype van de nos.
Multiflauwekulti | 09-02-10 | 09:32
Ik vind hem lievv..
Peter R. de Vries komt a.s. zondag met een repo waaruit blijkt dat de verwarde man in opdracht van Geert Wilders handelde.
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:28
Dat zijn de jongens van carnaval fanfarevereniging 'T Maaskantje, aardige gasten.
wakkere_nederlander | 09-02-10 | 09:34
Die jurken heten volgens mij djalaba, of zoiets.
Eerste wat in je opkomt is de vraag; waarom niet in Amsterdam?
Dit is een beetje teleurstellend.
Misschien laat wilders deze hakbar wel oproepen voor zijn proces? ben benieuwd... not.
Spannond ! bijna onze eigen boemaanslag gehad
mikenew | 09-02-10 | 09:32
De PvdA is mij veel te rechts.
kuierdroad | 09-02-10 | 09:33
Het woord boerkaverbod ken ik wel.
Maar hoe heet zo'n witte jurk eigenlijk?
Hoe kan je iets demoniseren als je er de naam niet van weet...
opeens heb je het...
tm2000 | 09-02-10 | 09:01
Je wordt conducteur?
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:31
lol
@ multiflauwekulti
haatbaard is gewoon een uitdrukking, jongen. En de desbetreffende man had inderdaad wél een baard, ja. Volgens getuigen die bij hem in de coupé zaten/.
De man had een onsamenhangend verhaal over Osama bin Laden? Dan zou het ook advocaat Spong kunnen zijn.
Ik kom er net vandaan: meneertje stond in een wit gewaad met een wit hoofddekseltje te schreeuwen ALLAH ALLAH ALLAH. Vervolgens vroeg hij een voorbijganger om een sigaret, waarna hij riep: I LOVE HOLLAND, FUCK BIN LADEN. Daarna ging hij vrolijk verder: ALLAH ALLAH ALLAH. Ik vond het overigens wel eng dat de man in hetzeflde treinstel als mij plaats had genomen en dat zijn witte gewaad rond zijn middel opvallend goed gevuld was (het was overduidelijk geen dikke buik).
Bossche Bommen! Ze zijn er weer!
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:31
" Finske de Rat "
*van stoel afrolt van het lachen*
Zeau, das lekker wakker worden zeg! Den Bosch is godverdoeme niet eens in de randstad, straks moet ik me hier in het verre oost'n ook nog zorgen gaan maken.
*Niet meer naar bruiloften met witte trouwjurken durft*
Maar hij wast(e) zijn jurk met Witte Reus.
Ies lekker schon!
Zo'nne grote vuurbal jonge! BAM!
Gek dat die nog niet geweest is.
@ mikenew | 09-02-10 | 09:28
En wie zegt dat de door SB aangedragen verdachte(n) m/v géén baard heeft/hebben?
Zou het niet eens hoog tijd worden dat amateur-terroristen een eigen vakbond + bijbehorende subsidie krijgen zodat ze beter hun werk kunnen doen? Het vaststellen van toegangseisen alsmede een landelijk erkend vakdiploma zou ook niet verkeerd zijn..
;-)
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:29
Geen zweet.
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:28
Inderdaad, iedereen kan Allah Akbar roepen. Dat zegt op zich niks.
Schoorsteenveger | 09-02-10 | 09:31
oke dus iemand die seconden voor dat hij een explosief tot ontploffing niet om zijn moeder, maar om Allah schreeuwd is geen haatbaard?
oke, stem jij maar lekker weer pvda dan.
Kudtzooi, ik moet er straks langs met mijn auto....... bedankt haatbaard!
He verdorie, het is weer zo ver..... Hopelijk kunnen ze alles ontmantelen zonder problemen. Die kerel zit voorlopig in Hotel Justitia; morgen weer Nationale Excuusdag.
Internationale media bemoeid zich er ook mee. Men verwacht grotere aanslagen in Nederland. Telefoonverkeer hier platgelegd, televisieverkeer hier ook platgelegd.
Gelukkig zijn moslims zo fucking achterlijk anders moesten we ons nog zorgen maken ook.
Superior Bastard | 09-02-10 | 09:28
Inderdaad, iedereen kan Allah Akbar roepen. Dat zegt op zich niks.
F. von Zeikhoven | 09-02-10 | 09:29
Ik was ook heel boos dat meneer pastoor mij op een gegeven moment te oud vond. Goede hypothese.
Wie weet is het Albert Verlinde wel die aandacht wil voor zijn nieuwe musical.
" Finske de Rat "
heeft de familie al excuses aangeboden
Het zal er net zoals bij Bilal Bajaka wel weer op gegooid worden dat hij schizofreen was of zoiets. (De Marokkaanse Bajaka stak in 2007 onder het roepen van "Allah akbar" twee agenten dood in Slotervaart, maar het mocht geen terrorisme genoemd worden, laat staan dat er iets over de islam gezegd mocht worden.) Reken maar dat op het stadhuis van Den Bosch de spindoctors al aan het bedenken zijn hoe ze deze mogelijke nieuwe smet op het multiculturalisme onder het tapijt kunnen vegen.
Hij riep volgens treingenoot Allah hakbar, maar hij was ook tegen Bin Laden, dus da's dan weer een meevaller.
mikenew | 09-02-10 | 09:28
Goh... Bedankt, had ik nog niet in de gaten.
Dick Johnson | 09-02-10 | 09:25
Zo gaat het straks niet uitgelegd worden. De man kan duizend keer Allah Akbar roepen en bezweren dat hij gehoorzaamt aan de Wil van de Verhevene, de specialisten en deskundigen zullen als vliegen op de poep op de gebeurtenissen afvliegen om haastig te verklaren dat we hier met een daad van een individu te maken hebben, een individu dat de draad een beetje kwijt is, geestelijk niet helemaal in orde is, de weg kwijt is, gestoord is, en dat we dus bevooroordeeld zijn wanneer we in zijn daden maar de minste bevestiging zien van wat door islamcritici voorzichtigjes wordt aangekaart.
Als dit geen opgeblazen verhaal is, (lol@mezelf) dan mag dit behoorlijk ernstig heten.
Iedereen die zegt dat het een gastgelovige is, zit er naast. Het is geweaun een te oud geworden koorknaapje, die niet meer mee mag zingen bij meneer pastoor. Hebbe altijd van die witte jurken aan, die koorknaapjes...
Misschien was hij wel een pot pindakaas aan het leegeten met een plastic lepeltje.
Douane: We hebben explosieven aangetroffen.
Polies: Wij weten nog niet zeker of het explosieven zijn.
*zucht*
@ Teun,
Sorry, je was me voor, had ik niet gezien.
Bom niet ontploft... Zal wel in Jemen opgeleid zijn! Maar wat een chaos weer, moest naar Schiphol vanochtend, kwam niet verder dan Den Bosch vanaf Eindhoven. Heb daar weer een drie kwartier vast gestaan...!
Ja, is weggevoerd
Waarom toch steeds van die amateur terroristen?
Iemand in een witte jurk pfffffff.
Nederland wordt duidelijk niet voor vol aangezien door de haatbaarden
Jezus. En die man leeft nog ?
@ superior bastard.
het ís ook een haatbaard mongol! getuigen beweren hetzelf
mikenew | 09-02-10 | 09:26
Misschien stond die getuige op zijn tenen, weten wij veel.
We kunnen in ieder geval gevoeglijk vaststellen dat het geen PvdA'er is. Veuls te koud vandaag.
polt | 09-02-10 | 09:23
Tactiek, dan denken ze dat zoiets wordt aangekondigd. Geen bommelding->veilig->veel mensen op 1 plek->niet aankondigen->BOEM!->veel slachtoffers->Allah blij->72 maagden->Groenlinsk zegt eigen schuld Nederland, moeten ze maar meer uitkering en kalifaat krijgen.
Voor iedereen die er maar weer blind van uitgaat dat het hier een moslim betreft:
britandgrit.com/wp-content/uploads/200...
Stel je toch voor dat we vroeger de landsgrenzen gesloten hadden gehouden voor dit soort prachtige verrijkingen der Nederlandse cultuur. Je moet er toch niet aan denken?
His dress gave him away..
i.thisislondon.co.uk/i/pix/2009/12/HOT...
voor iedereen die ut wil volgen:
search.twitter.com/search?q=%23Denbosc...
En nu nog even uitleggen waarom de beveiliging in Schiphol zo absurd is. Want de overheid heeft precies bereikt wat ze wel moest bereiken: dat terroristen die zich de tanden kapot beten op een redelijke beveiliging van de luchthaven, zich op andere doelwitten gingen richten. Straks hebben we dus ook scanpoortjes bij de treinen en de bussen. Ze had beter Schiphol kunnen laten wat het was, en ervoor kunnen zorgen dat de terroristen zich op de luchthaven bleven concentreren, waar ze nauwelijks een kans hadden.
@ teun
lol
@ polt | 09-02-10 | 09:23
Hij is heaumeau en wist zich geen raad met de aanstaande overdaad aan maagden.
bewijs:
borg05: RT@anoukt collega ... zat bij de verwarde man in trein: man sprong op, begon hard te schreeuwen en riep: Allah oh Akbar #bommelding #denbosch
Kijk, dat krijg je nu als je Sieneke naar het Songfestival stuurt.
"Voor uw ter plaatse is onze correspondent Mutsaerts,...."
Uw=u
Nee het was een haatbaard.
Getuige die naast de man zat zegt: De man begon spontaan te springen en Allah oh Akhbar te schreeuwen
Multiflauwekulti | 09-02-10 | 09:19
Vanaf vandaag full body scans op ieder station.
Wat eene Mongol.
Zelfde woordvoerder NS zegt nu op Radio538 dat 'men niet weet of het om explosieven gaat' . Oops geblunderd op Radio1.
pleonasme:
een gestoorde man in een witte jurk
Ik denk niet dat het zo'n jurk is geweest.
www.democraticunderground.com/top10/07...
Normaal scheppen ze niet zo op dat ze een bom gaan ontploffen. Toch zijn er explosieven gevonden. Amateurterroristje?
Nieuwe carnavalsnaam voor Den Bosch: Bómmelding
Ashtrey | 09-02-10 | 09:17
Moggûh !
Dit zou ook een optie kunnen zijn:
217.64.57.239/images/Carnaval_000.jpg
Licht ontvlambaar, zeg maar.
Op dit soort momenten ben ik blij dat ik vanochtend toch op tijd mijn bed uit heb kunnen komen. Ik stond anderhalf uur geleden nog op dat station...
@ landlopertje | 09-02-10 | 09:19
Hahaha... wat een goei! Zelden zo gelachen.
Ben je niet per definitie gestoord als je als man in een jurk rond loopt?
*verklaring voor carneval gevonden*
Gewoon de komende weken de plaatsnamen traditioneel aanpassen, dan komen er ook geen vervelende scootersnorretjes op af tijdens de kernevalsvakansie:
In de gelebuis van Tullepetaonestad naar Sassendonk zat een witte jurk die ter hoogte van Oeteldonk een confettiknaller wilde doen afsteken. De YMCA heeft de witte jurk uit de gelebuis getrokken. De gelebuis is vervolgens teruggereden naar Lampegat.
www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmege...
Redacteur doet aangifte!
Goed werk GS!
Ik neem aan dat de rest van de dag de stations in de gaten worden gehouden door gewapende milities? A la Parijs... pak 'm beet een jaar of 10-15 geleden? Of gaan we er van uit dat jurkmans dit geheel en al in zijn eentje doet?
Gaan we nu dan ook bodyscanners voor de trein invoeren?
Randy McRanderson | 09-02-10 | 09:18
Meneer kon niet zeggen dat z'n broek ervan afzakte.
Beeld van de dader:
userserve-ak.last.fm/serve/252/2868.jp...
Tja, niet alle moslims zijn terroristen ...
Prof. Cor Rupt | 09-02-10 | 09:16
Heeft u hier bewijs voor of roept u zo maar wat?
GroenLinks kom er maar in. Welke kaart zal er gespeeld worden? Is deze man opgegroeid in een wijk zonder buurthuis? Werd hij nooit ergens aangenomen ondanks dat hij altijd met een fris gewassen jurk op zijn sollicitatiegesprekken verscheen? Wat?
Ik was het niet
verraad van links | 09-02-10 | 09:15
De lokale Chinees kan bij mij in ieder geval niet stuk.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:13
Die zoeken nog gepaste kledij om aan te trekken.
www.youtube.com/watch?v=CS9OO0S5w2k
Mogguh Teun. ;)
Een zelfmoord-travestiet?
Jaap Brulaap | 09-02-10 | 09:12
Tja, niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims!
@ Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:13
En dan nog vind ik Chinezen lievv.
*weet wat hij gaat eten vanavond*
illuvatar | 09-02-10 | 09:11
Ja, een baard en dan een bom op je hoofd, ook leuk, en het verbroedert zo.
Terecht dat Den Bosch opgeblazen moet worden. Die Neanderbrabo's hebben geeneens webcams op de internets aangesloten...
NS-bom: tijdbom met vertraging.
RT@anoukt collega ... zat bij de verwarde man in trein: man sprong op, begon hard te schreeuwen en riep: Allah oh Akbar #bommelding #denbosch
Waar blijft zijn boze familie ?
@ Jaap Brulaap | 09-02-10 | 09:11
Corry Konings... volledig over de pis?
Achterdocht | 09-02-10 | 09:10
Graag gedaan.
;)
verraad van links | 09-02-10 | 09:10
In een l'urk met een l'om.
Peter Breedveld?
@ Jaap Brulaap | 09-02-10 | 09:11
Kelly op de terugweg van een afterparty?
Bom is niet interessant.
NS blundert weer.
Prof. Cor Rupt | 09-02-10 | 09:09
Dat is het mooiste altijd, dat je er vanuit gaat dat het een Moslim is, iedereen begint te zeuren dat je dat nog niet kunt stellen en dat het ALTIJD zo blijkt te zijn. Zoals ik al zei, heurlijk.
Dat wordt roepen: disriminatie! En een schadekleem!
Zie het probleem niet, dit wordt een vrij normaal verschijnsel in onze moslimstaat in oprichting. Kom op zeg ouderwetse Nederlanders doe je eens aanpassen.
Als moslimterroristen slim waren geweest hadden ze de echte bom op het stationplein gelegd en deze ongeveer een uur na de bommelding laten ploffen.
Maar ja, als je als man zijnde al een jurk draagt........
"Er is wel wat gevonden ,maar het is niet duidelijk of het explosieven zijn"
Politiewoordvoerder Brabant: "NS PRAAT PEOP!"
Geinig: tijdens de carnaval een baard met witte jurk met ge-duck-tapete rode zuurstokken eronder dragen en om een vuurtje vragen. Altijd leut!
Oetelbomk
harl | 09-02-10 | 09:07
Een man in een witte jurk met een bom, hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik ben altijd al voor het verbieden van jurken in het openbaar vervoer geweest.
Maar luisteren... heau maar! Dan zie je wat er van komt.
Vast weer een Chinees.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:08
Bedankt zeg, ben ik nu net te laat.
Ge heddu oew bus gemist, kut!
normaal gesproken worden er bijna nooit mededelingen gedaan - wordt een trein 2 uur vastgezet - en nu hoor ik op de radio "we hebben inderdaad explosieven gevonden"
Als ik Wilders was zou ik hem als getuige-deskundige oproepen.
harl | 09-02-10 | 09:07
Het was een fin. En hij keek niet blij
Toch maar even navragen op het stadhuis of er op het laatste moment misschien een huwelijk niet is door gegaan?
Den Bosch wordt nog eens helemaal de bom...
Op Niburu zeggen ze dat het een hoax is om lekker door te kunnen blijven vechten in Weggaaniestan
Sliptong | 09-02-10 | 09:05
Ghehe.
Zou het trouwens geen trouwjurk zijn geweest ?
www.youtube.com/watch?v=U2u0KNu1QfU
GVD Gordon, aandachtshoerrrrrrrrrrrrrrr.
@ Jaap Brulaap | 09-02-10 | 09:04
Je bent zelf degene die als eerste dat fijne vredelievende geloof ter sprake brengt.
Lol @ lagonada.
@Jaap Brulaap
Moslim bashen? Ik heb nergens het woord Moslim gezien in dit stuk. Dit zijn duidelijk jouw associaties bij dit verhaal. Hoe zou dat nou komen?
Jurkje van Dior?
En ? is het een confettibom ? en die witte jurk een kostuum?
Man in blauwe kiel wil trein (naar) Den Bosch afblazen ....
@Jaap Brulaap | 09-02-10 | 09:04
't Zou ook een katholieke priester, of een transsexueel geweest kunnen zijn. Dat kun je nooit uitsluiten.
Jaap Brulaap | 09-02-10 | 09:04
Hoho, voorlopig is het alleen een witte jurk. Als het haatbaard is kunnen we in de rebound bashen.
Een gestoorde man in een witte jurk? Dus er wordt nu weer een nieuwe paus gezocht. Even controleren of er geen koorknaapje meer onder die jurk zit te lurken!
Goed getimed ivm kabinetoverleg over Afghanistan vanmiddag.
Ik zag inderdaad dat die fin weggevoerd werd. Heb verdomme een uur buiten gestaan.
Teun van het Tuinpad | 09-02-10 | 09:03
Tegen pliesie: Ge kan de groetuh ut Bravbant krijgen kut! Witte jurk met airmax?
pff... een schreeuwjurk. Dat is net zoiets als blaffende honden...
Die idioten in Spanje en Engeland die riepen ook niet dat ze een bom hadden.
Is het mogelijk naast NSFW er ook een twitteralert komt?
Politie meldt zojuist dat er explosieven zijn gevonden (Radio1).
Ook goeiemorgen. De dag beginnen met vertrouwd moslimbashen, heurlijk.
Een bomvol station: levensgevaarlijk maar wel makkelijk te vinden.......
En hij zong daarbij: "Ik heb niet alleen een zachte G maar ook een harde L "
GeenStijl Live was te duur voor @Mutsaerts?
Groeten uit Brabant, kut!
Top die kop!
Trouwjurk?
Volgens NOS journaal zijn er daadwerkelijk explosieven aangetroffen.
Waar ging de trein naar toe?
Sinterklaas is al vroeg in de war dit jaar...
Bijna Carnaval zullen we maar denken.
opeens heb je het...
REAGEER OOK