Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ambtenaar is ook ‘zwaar beroep’

Toedeledokie Omdat wij tijd noch zin hebben wekelijks alle advertentiefuikjes door te spitten uw aandacht nog even voor het nummer van Republic van afgelopen week. Huh, Republic? Ja Republic, een nuffig ambtenarentijdschrift dat ambtenaren gratis krijgen, gevuld met ditjes en datjes die dan tot het belevingswereldje van de Nederlandse ambtenaar moeten worden gerekend (net zo saaaai dus als de Taptoe en de Samsam dat vroeger voor u was). Lectuur die zelfs ambtenaren met een snippertje eigenwaarde zo hop, ongelezen achter de ficus knikkeren. Goed, lees even mee: Niet alleen schoonmakers, staalarbeiders en mijnwerkers hebben een ‘zwaar beroep’. Ook een aantal ambtelijke functies komt voor kwalificatie in aanmerking, betoogt de Abvakabo FNV. Moehaha, jawel, het staat er echt. Minister Donner (CDA) heeft een wetsvoorstel ingediend dat de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67 jaar vaststelt. Onderdeel hiervan is de regeling ‘zware beroepen’. Welke beroepen onder die kwalificatie vallen, staat niet in de regeling en dus vindt iedere beroepsgroep alvast van zichzelf dat zij er absolúút toe behoren. Ambtenaren dus. Denk niet alleen aan brandweermannen, nee, ook gevangenisbewaarders en “medewerkers Jeugdzorg en Burgerzaken” hebben een zwaar beroep. Ja heus. En een ijscoman heeft ook een zwaar beroep. Voor een glazenwasser valt het ook niet iedere dag mee. En wat te denken van een boekenrecensent van de Volkskrant. Dacht u soms dat dát licht werk was? Wat een komedie.

Reaguursels

Inloggen

Als je als verpleger/verpleegster in een universitair ziekenhuis werkt, telt dat? Dat zijn ook ambtenaren zover ik weet.

PauperPanda | 09-02-10 | 21:31

Is Van Pruisen nou ook al te dom om te weten dat menig vuilnisman ambtenaar is?

Anders nog? | 09-02-10 | 02:40

Je blijft lachen met die linkse lui. Het wordt tijd dat ze eens van die pluche bank worden geduwd.

pe4444 | 08-02-10 | 23:16

Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen, Van Pruisen? Dat een ambtenaar met een snippertje eigenwaarde de Republic niet leest, maar Van Pruisen dus wel? Of even het gesunde Volksempfinden kietelen dat een ambtenaar natuurlijk een luie non-valeur is? Moehaha! (sic) Je bent vergeten te vertellen dat het natuurlijk allemaal babyboomers zijn. Gemiste kans!

Dirk5 | 08-02-10 | 23:11

Het leuke is... in dit land kan het altijd nog GEKKER! Is het dieptepunt al bereikt?! Welnee!! Shalalie shalala! Raamambtenaar als zwaar beroep...
Maar let op mensen - het gaat om de KOEK - dus weet de raamambtenaar een deel van de koek van de stratenmaker af te snoepen!? Wordt vervolgd! Het verleden in onsch afgrijschelijk landje leert dat de raamambtenaar STEEVAST den gewoonen man een oor aan weet te naaien...
Gôh, waar zou die steun voor het hoogblonde dwaallicht toch vandáán komen?! Ik ben geen fan van de Mozart uit Venlo maar dat men in Amsterdam-Zuid & Noord (Wouter Bos) alschmede Wassenaer en Aerdenhout (waar de bestuursleden van AbvaKabo natuurlijk wonen) vroolijk doorgaat met fluiten in het donker... Tja.

Prlwytzkofsky | 08-02-10 | 22:20

Het is allemaal zooo voorspelbaar.

Iedereen die PvdA, SP of GL stemt of FNV-lid is moet met 65 kunnen stoppen.

Vandaar dat er zoveel zware beroepen in het onderwijs, gezondheidszorg en overheidsinstanties zijn. Want juist daar zitten de linkse stemmerts. Snappez-vous ?

drs Marcel van Dam j | 08-02-10 | 22:04

“medewerkers Jeugdzorg en Burgerzaken”

Je zou het maar zijn. Kwalificatie verdient en mn medeleven.

Binnenbaan | 08-02-10 | 19:41

Staan de Vpro-ertjes van Jiskefet het wel toe dat jullie een pic van hullie gebruiken?

borox | 08-02-10 | 18:56

Dat iemand bij jeugdzorg een zwaar beroep heeft doet hij zichzelf aan. Die helpen op basis van een paar leugens en verzinsels honderden gezinnen (én die kinderen waar ze zogenaamd voor opkomen) naar de klote en dan vinden ze het gek dat ze kritiek krijgen. Trouwens, die figuren krijgen ongeveer 45K soepsidie voor iedere uithuisplaatsing die ze bij de rechter los krijgen. Dus tel uit je winst als je een gezin met 3 of 4 kinderen kapot maakt.... In één keer anderhalve ton verdiend. Dus mensen die zelf kiezen om te willen werken voor een organisatie die zo rot is, moeten niet zeiken dat het werk zwaar is vanwege de boze ouders (slachtoffers) die ze zelf veroorzaken. Zie de aflevering van "Das je goed recht" van 31 januari, en hou daarbij in gedachten dat er naast de 2 voorbeelden uit het programma nog duizenden gezinnen slachtoffer zijn van deze instanties.

Wat mij betreft hoeven die mensen helemaal niet tot 67 te werken, ook niet tot 65, maar dienen ze meteen ontslagen te worden.

Raceplee | 08-02-10 | 17:35

@ gerrit5042

wtf dude, jij snapt er niet zo heel veel van he?

welsteil | 08-02-10 | 17:14

Ik ben het niet eens met de meesten van jullie.
(ik ben geen ambtenaar!)

welsteil | 08-02-10 | 17:13

gewone burgertjes naaien, da's een zwaar beroep
bah bah bah
k*t ambtenaren, iedere dag met hun trommeltje met bammetjes en bekertje melk naar kantoor, beetje achter een computer zitten te reaguren
bah bah

valerietje | 08-02-10 | 16:12

gerrit5042 | 08-02-10 | 15:12
Vergeet niet de docent Nederlands. Ook een zwaar beroep tegenwoordig!

metzonderzijwieltjes | 08-02-10 | 15:53

Ik ben blij dat ik geen ambtenaar ben. Ik zou dit verhaal niet weten uit te leggen op een feestje. De meeste ambtenaren (ik zeg niet alle) weten goed voor zichzelf te zorgen, altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

Benman | 08-02-10 | 15:44

Ambtenaren bestaan uit middelmatigheid.
Kan je niets, ben je lui, kan je geen verantwoordelijkheid nemen? Ambtenaar worden.

Lompe Loel | 08-02-10 | 15:38

brunz | 08-02-10 | 14:40
Hahaha, stiptheidsacties?? Ik help het je hopen.

De vakbonden beweren dat ze ook mij vertegenwoordigen (in mijn geval bij de semi-overheid) maar gaan wel loonsverhoging eisen (beetje aso, in mijn ogen) en houden vast aan allerhande senioren-regelingen (leeftijdsdiscriminatie & niet meer van deze tijd, in mijn ogen). Maar hoe houd ik ze tegen??

Kaas 82+ | 08-02-10 | 15:16

Zware beroepen zijn ;
straatemakers
vuilnis mannen
boorwerkers
Verplegend personeel
Mensen die in bouw werken
Geen zware beroepen zijn .
Politie
Amdtenaren
Brandweer
Ministers
Kamerleden
Kantoor mensen

gerrit5042 | 08-02-10 | 15:12

Heerlijk krantje overigens. Lekker beetje bladeren door leuke ditjes en datjes en voor je het weet is het 17 uur...
Je zou soms bijna onbedoeld na 17 uur uitklokken (maar die minuten kun je later in de week gelukkig weer compenseren).

metzonderzijwieltjes | 08-02-10 | 15:08

Zwaar? Komt van het hele dag op je luie reedt zitten... en het niets doen... Wij noemen dat echter 'overgewicht'.

Viezevoozert | 08-02-10 | 14:59

Ook wel grappig dat deze dienaars van het KONINKRIJK de Nederlanden een krantje hebben dat REPUBLIEK heet. Zal Bea en Lex wel leuke naam vinden denk ik zo ;-)

brunz | 08-02-10 | 14:41

Gingen die ambtenaren niet ook weer staken ivm loonsverhogingen ed? Op zich wel goed die stiptheidsacties... Zit er weer een keer iemand achter het loket.

brunz | 08-02-10 | 14:40

Ik heb mezelf beloofd om nooit ambtenaar te worden en daar heb ik nu best spijt van. Maar ik geloof beslist in re incarnatie en zoals nu ben ik niets meer dan een luizige luis die zich helemaal suf werkt om vervolgens weer de verdiensten af te mogen staan aan deze superieure goed functionerende mensen die hun beleid perfect uitstippelen, uitvoeren en kunnen handhaven. Ik kijk echt tegen deze helden op en zie ze graag als mijn voorbeeld en hoop ja hoop op mn knietjes en mijn handen samengevat naar de hemel toe dat ik in mijn volgende leven ook ambtenaar mag zijn.................

andre9738 | 08-02-10 | 14:21

Als ze zo doorgaan, moeten alleen directeuren doorwerken tot 67 en nog even een vertrekpremie als genadeklap. Handig. "Ook psychische belasting moet meewegen in bepaalde zware beroepen" Voor autisten/ADD/ADHD/PDD is werken ook vaak psychisch zwaar, mogen zij ook eerder stoppen? Mja, als ik zo oud ben, is de euro/dollar er niet meer, denk ik. Dan betalen we uitsluitend met bierdoppen.

Henk Houthakker | 08-02-10 | 14:13

met zijn aaaaalllleeeen bedoel ik. * out *

NoMinister | 08-02-10 | 14:03

smurfige_smurf | 08-02-10 | 13:38

Heerlijk, met aaaaaaallllen. En dat gevoel kruipt ieder jaar dichter naar de afgrond. Nee, het moet vreselijk zijn.

NoMinister | 08-02-10 | 14:03

sabrina7777 | 08-02-10 | 13:36

Dat veiligheidsgevoel van de politie is redelijk ongevoelig voor leeftijd. Een jonge agent zal sneller niks doen dan dat een oudere agent besluit niks te doen. De hersenen werken sneller en de jonge weet niet beter.

NoMinister | 08-02-10 | 14:01

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:42

Je hebt groot gelijk.
Geen dief van je eigen beurs zijn.
;)

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:51

sabrina7777 | 08-02-10 | 13:45
nice

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:49

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:37 Die gingen ervan uit dat de hele weg opnieuw gelegd moest worden en rekenden daar ook op. Zelf vond ik dat alleen de kuilen weer gelijk met de rest van de weg moest komen te liggen. En dat scheelt een hoop, vooral als het één wit en het uiteindelijke werk zwart betaald wordt.
Zo meteen is het klaar en wat ik er tot nu toe van gezien heb stemt me tevreden.
We zien het van het voorjaar wel.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:42

Hahahahaha. Altijd weer lekker he: scoren voor open doel.
@ Van Pruisen: ga eens aan het werk.

plaklul | 08-02-10 | 13:41

NoMinister | 08-02-10 | 13:26
Babyboomer zijn is an sich al een zwaar beroep.

smurfige_smurf | 08-02-10 | 13:38

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:32
Laat me raden.
Je kreeg een offerte van ongeveer € 9,00 per m2, excl. BTW.
Voor het herstraten dan he.
Eventueel opnieuw stellen van banden en het leveren van aanvulzand daar gelaten.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:37

Men heeft het hier niet over ambtenaren als stadwachten of administratief medewerkers maar bv over brandweerlieden en politiemensen. Deze mensen hebben mi ook wel degelijk een zwaarder beroep en mogen van mij dan ook wel eerder met pensioen, de verpleegsters horen hier overigens ook bij denk ik zelf.
Feit blijft voor iedereen gaat de levensverwachting omhoog en dus hoort de pensioenleeftijd ook evenredig omhoog te gaan. Ik vind wel dat ze voor lichamelijk of geestelijk zwaar belastende beroepen men aanpassingen of uitzonderingen moet maken. Hoe gaat een 67jarige verpleegster een verlamd iemand van 90+kilo vanuit bed een rolstoel inkrijgen? En hoe veilig voelen we ons als de gemiddelde leeftijd bij de politie straks 60plus is ... achtervolgingen met rollater met sirene?

sabrina7777 | 08-02-10 | 13:36

Jeugdzorg kan ik me goed voorstellen - ik heb vrienden/kennissen die met gehandicapte en/of problematische 'jeugd' werkt, en ik zou na een half jaar toe zijn aan een sabbatical... erg klotewerk, 3x per week de politie bellen, af-en-toe een klap voor je kop krijgen van zo'n 15-jarig kloodtzakje - dat is werk wat je echt moet willen... Het loon daar is ook niet je-van-het, de vriendin van een collega werkt met psychisch gestoorde kinderen (13-18j) die ook nog eens uit een verstoorde gezinssituatie komen. Full-time baan, inclusief nachtdiensten, en krijgt er net iets meer dan 1000 euro per maand uit. Dan mag je van mij best met 65 stoppen met werken.

Ter verduideling: ondergetekende is wetenschapper en dus theoretisch door de (in mijn geval Duitsche) staat betaald, maar werkt NIET direct voor de staat...

Taaie-Neuskoek | 08-02-10 | 13:35

Gilles dela Tourette | 08-02-10 | 13:27

O. Op hoeveel is dat en hoeveel is dat bijvoorbeeld bij de politie? Als ik een brand zie - er is dus niet altijd brand - dan zie ik niet heel veel werkzaamheden die niet - bij een goede verdeling - door oudereen gedaan kunnen worden. Auto besturen, stralen instellen, aankoppelen en dergelijke. De echte vraag blijft dan: lopen die risico's bij ouder worden hard op of zijn die werkzaamheden niet zo her te verdelen dat behoudens de echt fysiek intensieve delen de ouderen gewoon door kunnen blussen?

Ik voorzie wel een wending aan deze beschouwing die voor de hele maatschappij gaat gelden, zie mijn eerdere stuk. Want ik denk dat de jongeren dat gewoon niet gaan pikken en dat er dus 'makkelijker' brand moet kunnen worden geblust (betere apparatuur en dergelijke).

NoMinister | 08-02-10 | 13:33

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:29 Het kost op deze manier een fractie van de prijsopgaaf die ik van een erkend straatbedrijf kreeg, echt waar, die berekening is met een vork geschreven. Geen garantie op papier (ook geen rekening trouwens) maar wel "Als er nog wat is dan bel je maar even" afspraak.
De man een meier en een halve voor het zand. Geen geld voor het werk wat ze doen.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:32

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:29

Da's jammer.
Je kunt niet alles hebben in het leven, zeg maar.
Laten die ambtenaren dat nu ook eens begrijpen.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:32

Superior Bastard | 08-02-10 | 13:28
Ik snap het, maar ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken/zeggen. Misschien ook wel niets.
We zullen zien wat het in de toekomst brengt. Gewoon afwachten, lekker rustig zoals een ambtenaar, gewoon GS om 17 uur dichtdoen.
Koffie?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:31

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:27 Kudt man, hier gebruiken ze de stenen die er al lagen ;-)

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:29

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:22
Ah, op die fiets.
Geven ze wel garantie ( ivm de weersomstandigheden) ?

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:29

NoMinister | 08-02-10 | 13:26
Goed gezegd.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:29

Pssssttt... vuilnisophalers? Lijkt me best wel zwaar, stiekem.

Adriaantjeeeeeuh | 08-02-10 | 13:28

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:18
De artikelen en reaguursels waren toen iets origineler. De discussies wat heftiger en het geheel was ongefundeerd tendentieus en soms nodeloos kwetsend. De laatste tijd is het hier een beetje napraterig geworden en schreeuwt men zijn middle of the road mening (ongenuanceerd), omdat men er "graag bij wil horen" of gebruikt de panelen om dagelijks te slowchatten. De goeien daargelaten, is het gewoon allemaal wat minder GS geworden.
Zonder daarbij iemand te willen veroordelen overigens.

Met u persoonlijk heeft dat dus niets te maken.

Superior Bastard | 08-02-10 | 13:28

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:22

Ja, mee eens. En al die stuitende zaken dan moeten verantwoorden aan een oude lul die alleen maar zijn tijd uitzit die wordt aangestuurd door een fanatieke ontkenner uit het huidige bestuudersgilde.

Ik schreef al eerder: als je dat tot 65 overleeft moet je gespeend zijn van werkende hersenmassa.

NoMinister | 08-02-10 | 13:28

Drs. D. | 08-02-10 | 13:21
Ik handel wat in betonwaren (klinkers, tegels, platen, banden e.d), natuursteen, ( tegels, split, keien)
Voornamelijk richting stratenmakers, hoveniers, overheidsinstellingen .

Maar ik moet zeggen dat de handel de laatste paar weken gewoon op zijn gat ligt.
Het is niet anders.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:27

NoMinister 08-02-10 13:19 Per jaar overlijden ongeveer 23 brandweermannen in de uitoefening van hun functie en een paar honderd raken gewond .....

Gilles dela Tourette | 08-02-10 | 13:27

Ok, even serieus.

We stevenen af op een maatschappij met een waterhoofd aan behoeftige niet-producerende ouderen en het maakt daarvoor in slechts een minderheid van de gevallen uit of ze formeel nog werk hebben.

Dus.

Dus behoeftig, dus kost dat veel geld. Wie hebben de macht? De binnekort 65+-ers, de zogenaamde babyboomers. Zelf mooie voorzieningen maken toen er nog heel weinig gebruikers/profiteurs waren en nu de voorzieningen nog net op hen van toepassing verklaren en voor de rest niet meer.

DENK ECHTER NIET dat handhaven een optie is. De optie is ook de babyboomers flink te laten bloeden EN zorg ervoor dat nivellerend 0031 zijn 'sociale' klauwen thuishoudt, want dat brengt alleen maar ellende.

WAT DAN WEL? Investeren in goede bevolking en ik stel het bewust zo breed en een goed infrastructuur. Veel meer wegen, veel meer en betere opleiding, veel meer veiligheid en meer spirit dat we er wat van willen maken. NIET de uitvretersmentaliteit handhaven en 'na ons de zondvloed' onder de stinkende deken van politieke correctheid.

Kortom: er moet nog heel veel water door de Rijn. En dat naar 67 trekken van de AOW is een schijnoplossing die gewoon inkomen scheelt uit de collectieve sector. dat geld is er niet meer straks en dit is slechts een druppel op de gloeiende plaat die collectieve voorzieningen nu zijn. Slechts een druppel, vergeet dat niet.

NoMinister | 08-02-10 | 13:26

Moet ik daar voor wakker gemaakt worden , ik lag net lekker te genieten van mijn post lunch depressie en dan word ik lastig gevallen met zulke futuliteiten, Wij ambtenaren controleren ook nog eens tijdens ons werk de helderheid van de ramen, helaas door tijdgebrek komen wij dit jaar niet toe aan de beschouwing vna de helderheid van onze eigen hersenen, maar ik zeg u toe dat dit in 2011 of 2012 of even later zal plaatsvinden.

druipkaars | 08-02-10 | 13:26

Lekker die plaat van Jos als afbeelding Gheghe

Swarley.. | 08-02-10 | 13:25

Symmachus | 08-02-10 | 13:23
Laten we samen een drankje doen, gezellig

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:24

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:22
Met alle respect, natuurlijk gaat het snel. Maar zou je het willen doen?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:23

@Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:05
O leuk, ik wil ook weer gaan dit jaar. Zoveel beter dan dat tokkievolk in die kudt-RAI.

Symmachus | 08-02-10 | 13:23

Voor ambtenaren is maandag de zwaarste dag van de week, want dan moeten ze twee blaadjes van de kalender scheuren.

schizoïde | 08-02-10 | 13:23

NoMinister | 08-02-10 | 13:19
In feite is elk beroep zwaar als je het niet naar je zin hebt. Elke dag met een chagerijnige smoel opstaan omdat je baalt van je kutwerk werkt natuurlijk niet.
En dat is denk ik de kern van het verhaaltje. Die ambtenaren vinden hun werk gewoon kut.
Wees eens eerlijk, kan je je voorstellen hoe iemand enthousiast kan zijn over wat hij daar doet?
Oooh man, vandaag zo lekker weer mensen aan een nieuw paspoort geholpen, en daarna kwamen er nog een paar langs die geen Nederlands konden, maar gelukkig hoefde ik ze alleen maar uit te leggen waar ze heen moesten om een uitkering aan te vragen.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:22

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:18 Vlakje hier, vlakje daar, het is een weggetje van 300 meter met hier en daar een kuil. Ze halen per kuil een paar vierkante meter weg, uitvlakken met zand, stenen er weer in vlijen en aantrillen maar. Gaat best snel.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:22

Morkovich | 08-02-10 | 13:16

Hij is het nog aan het proberen.
Een echte volhouder, zeg maar
* raam voor de zoveelste keer keihard in zijn gezicht smijten doet *

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:22

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:18
Als ik zo vrij mag zijn Teun, wat voor bedrijfje heb je?..

Drs. D. | 08-02-10 | 13:21

Heb je wel een een pand gekraakt? Dat lijkt me pas zwaar werk!

NoMinister | 08-02-10 | 13:20

Superior Bastard | 08-02-10 | 13:16

Joh, wat ben je lief vandaag, echt !

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:19

Brandweer lijkt me trouwens allerminst een zwaar beroep. Geen eenvoudig beroep en je komt wat ellende tegen, maar dat komt de dokter ook tegen.

NoMinister | 08-02-10 | 13:19

De vader van mijn aangetrouwde nicht Gerard, die had pas een zwaar beroep. Hij moest in Den Haag in het gebouw "Binnenhof", een of andere inrichting voor ambitieuzen, de hele dag mensen optillen die graag belangrijk willen lijken. Hij is dan ook door zijn sterke rug gegaan toen Pim Fortuyn werd vermoord.

BillyTheCad | 08-02-10 | 13:19

Voor een aantal beroepen is er zeker wat voor te zeggen, ook als dat (toevallig) ambtenaren zijn.
Brandweer, politie, gezinsvoogden, ik kan me er wat bij voorstellen.

NatteDweil | 08-02-10 | 13:19

Gilles dela Tourette | 08-02-10 | 13:17

Jou nemen we niets kwalijk. Maar als je weer bewust de juiste toetsen indrukt praten we verder.

NoMinister | 08-02-10 | 13:18

Drs. D. | 08-02-10 | 13:13
Sorry D.
Ik moet je teleurstellen.
;)
zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:14

Straten( steen voor steen met de hamer) ze of maken ze baan, vlijen ze de stenen en trillen ze het straatwerk af ?

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:18

Geestelijk moet het wel ontwrichtend werken om te moeten luisteren naar de huidige politici en bestuurders en dat 'beleid' dan te moeten uitleggen aan de bestaande belangengroepen en subsidieclubjes.

Als je dan op je 65e nog steeds vrij rondloopt, vraag ik me af of wel hersens hebt.

NoMinister | 08-02-10 | 13:18

Superior Bastard | 08-02-10 | 13:16
Wat vond je leuker dan? Of doel je op het feit dat ik toen nog niet was?

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:18

Nog wat “zware” nutteloze beroep: Bonuscollector bij een bank, Telegraafcopieerder bij Geen Stijl, Vorkschrijver in de advocatuur, de DGA Aftrekposten verzamelaar en belasting vermijding (verkapte subsidie) en dat alles tegen een vorstelijk salaris en een leasebak onder kont waar een ziekenhuisdirecteur alleen maar van kan dromen ….. En natuurlijk lekker brandweermannen, gevangenisbewaarders, vuilnismannen en politieagenten in de nek plassen.

Gilles dela Tourette | 08-02-10 | 13:17

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:15
Is de ambtenaar nog door het raam naar binnen gekomen? Zwaar man..
;)

Morkovich | 08-02-10 | 13:16

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:14
2 jaar geleden bestond GS ook al hoor. Sterker nog, toen was het leuker hier. Niets ten nadele van Teun overigens, echt niet.

Superior Bastard | 08-02-10 | 13:16

Ik zou zeggen: afschaffen dan, die zware ambtenaren banen... Is altijd goedkoper, want wanneer een ambtenaar in de WW komt, scheelt dat altijd nog 30% kosten voor de gewone burgert.... Te beginnen bij de belastingdienst. Vlaktaks invoeren en opdoeken die hap !

beastiaan | 08-02-10 | 13:16

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:11
Jep, toeleverancier vandaar.
En ja, betaald verlof (vorstverlet)

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:15

Matige stukjes schrijven voor GeenStijl hoort in ieder geval zeker niet in het rijtje 'zware beroepen'.

Gare Nellie | 08-02-10 | 13:15

Drs. D. | 08-02-10 | 13:13
Al zou Teun geen bedrijf hebben (wat hij wel heeft :) ) dan moet hij betaald worden om hier te blijven.
Kan me echt geen GS voorstellen zonder hem.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:14

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:09 Steentjes eruit, zand er in, steentjes weer terug, aantrillen en klaar.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:14

nadeligs = negatiefs....

Drs. D. | 08-02-10 | 13:14

@Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:08
Inderdaad, zijn stukjes zijn vaak van een laag niveau.

Ikzitopjelip | 08-02-10 | 13:14

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:11
T v h TP heeft geen bedrijf/werk. Is onmogelijk, die gast zit 24/7 op GS.
Niets nadeligs tegen jou Teun, you rule.....

Drs. D. | 08-02-10 | 13:13

Ontsla de helft van alle ambtenaren en geef ze een bijstandsuitkering veel goedkoper dan al die veels te hoge salarissen. En mochten ze over 2 paspoorten beschikken het Nederlandse in beslag nemen en over de grens zetten is nog goedkoper. Ambtenaren zijn niet meer en niet minder dan een stelletje smerige parasieten.

zambezi | 08-02-10 | 13:12

Iedereen die PvdA, SP of GL stemt of FNV-lid is moet met 65 kunnen stoppen.
Dat vereist een hoop creativiteit !!

drs Marcel van Dam j | 08-02-10 | 13:11

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:09
Neem aan dat u een bedrijf heeft in deze sector? Het is zo fucking koud buiten (nog steeds logisch trouwens)
Maar je kan prima werken, alleen is die grond nog steeds bevroren inderdaad.
Krijgen ze dan betaald verlof ofzo (terecht)

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:11

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:05

Inderdaad dubbel, dat klopt.
Herstelwerk met de vorst in de grond in overigens geen pretje.
Moeten die gasten het zand niet van de stenen bikken ?
Sowieso is het niet aan te raden om met dit weer aan de gang te gaan.
*iets met verzakken mompelt*

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:09

Ikzitopjelip | 08-02-10 | 13:08
Dat niet perse, maar hij heeft wel een goede 'bullshit detector'

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:08

Nice... \o/

Drs. D. | 08-02-10 | 13:08

Gelukkig is Van Pruisen zelf iemand die het heel goed kan beoordelen door zijn jarenlange werkervaring in verschillende sectoren. De beste schippers staan aan wal...

Ikzitopjelip | 08-02-10 | 13:08

widtvoet ® | 08-02-10 | 13:05
Bedankt, maar het komt goed. Het duurt ongeveer 5 werkdagen. Maar wat een gedoe. Ben blij dat ik altijd op maandag vrij ben zeg.
Stel je voor dat ik hier speciaal vrij voor moet nemen, kan niet eens. (oja vergeet de 20 euro extra niet, voor het kwijtraken)

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:07

Drs. D. | 08-02-10 | 13:05
Pff, check die site maar even, het tijdschrift moet nog uitbreiden

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:06

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:02 Nou, een poosje geleden al aan één van hen gevraagd of ze "een keertje" wat herstelwerk wilden doen.
Vanmorgen stonden ze aan de deur, of het vandaag uitkwam was de vraag, want ze waren weer uitgevroren.
Ik bedoel, te koud om te werken maar als het volledig voor eigen portemonnee is kan het wel.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 13:05

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:03

Niet aan gedacht.
Verdomd, je hebt gelijk !
;

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:05

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:02
Je paspoort/ID heb je over 5 dagen binnen, dus dat is geen probleem. Ik zoek nog een baan, iemand nodig je je helpt met plannen (voor, tijdens en na de reis)....

Drs. D. | 08-02-10 | 13:05

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:02
Vergeet de lippen niet, na 25 jaar komt er alleen nog wat gepuf uit na al dat gefluit :p

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:03

Als ze het zo zwaar vinden, wordt het dan niet eens tijd om, wegens humane redenen, eens flink te gaan snoeien in het ambtenarenbestand? Stuur die lui lekker naar huis met een bijstandje?

Truttebol | 08-02-10 | 13:02

zeg maar jansen | 08-02-10 | 12:54
Terwijl zo'n trilplaat best herrie kan maken, zeker als je een "zware" gebruikt.
Maar goed, over zware beroepen gesproken.
Stratenmaker is er daar dus 1 van.
Ik ken een flink aantal van die jongens en sommigen lopen na 25 jaar werk echt niet recht meer.
Geloof me.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 13:02

Drs. D. | 08-02-10 | 13:00
Dus ik hoop maar dat alles op tijd binnen is. Verdomme, ik moet de 01-03 daar zijn, ik ga met het vliegtuig.
wat een gedoe.

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:02

Drs. D. | 08-02-10 | 13:00
Autosalon Geneve. jaja, ik mag het journalistje uithangen. Tof he :)

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 13:01

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 12:58
Waar gaat de reis heen mijn vriend?

Drs. D. | 08-02-10 | 13:00

Het is zeker een zwaar beroep. Niet qua werk, maar je wordt compleet gek van al dat niks doen!

Nietvoordekat | 08-02-10 | 13:00

Johnnie Stalker | 08-02-10 | 12:53
Klopt, na je 25e spuit je nog maar 30 cm ver!

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 12:59

Ik als inhuur bij de overheid zit bijna elke vrijdag alleen op kantoor.

Mokum Kosher | 08-02-10 | 12:59

Man godverdomme, kom net terug van het stadhuis.
Paspoortje aanvragen. Het is deels mijn eigen schuld maar COME ON!
Blijkt dat ik nog ergens een ID kaart heb liggen van 5 jaar oud. Heb dat ding allang weggedonderd. Eerst dus maar even naar het politie bureau, maarja, natuurlijk eerst wachten op zo'n mens wat last heeft van de kat van de buren.
Nu wachten op het procesverbaal. Duurt ook weer 2 dagen.... Hopelijk komt alles op tijd in orde voordat ik wegga verdomme!
Kut bureaucratie! ! !

Nacho_Vidal | 08-02-10 | 12:58

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:50 As we speak heb ik er hier een paar aan de gang die tijdens het betaalde verlof even mijn weggetje herstellen.
De man met de trilplaat heeft gehoorbescherming, de rest staat erbij te kijken zonder gehoorbescherming. Typisch.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 12:54

Het enige echt zware aan het ambtenaarschap, althans voor recht-door-zee ruwe-bolster-blanke pit types en waarheidzoekende ONDERNEMENDE mensen is dat ze al deze eigenschappen moeten onderdrukken en doen wat de manager zegt die zijn opdrachten krijgt van corrupte topambtenaren en het netwerk van liegende politici die zoveel mogelijk hun incompetentie willen afdekken. Met andere woorden je moet handlanger worden van een corrupt systeem.

ecologiste | 08-02-10 | 12:54

Porno acteur is ook een zwaar beroep.

Johnnie Stalker | 08-02-10 | 12:53

Denk niet alleen aan brandweermannen, nee, ook gevangenisbewaarders en “medewerkers Jeugdzorg en Burgerzaken” hebben een zwaar beroep.
Dit zijn wel beroepen met de best Secundaire-arbeidsomstandigheden daar hebben we het maar ff niet over!

ONS | 08-02-10 | 12:51

Superior Bastard | 08-02-10 | 12:43
Precies.
zeg maar jansen | 08-02-10 | 12:46
Sterker, de meeste stratenmakers zitten al weken thuis.
En gezien de voorspellingen gaat dat nog wel even duren.
KudT Kou.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:50

Ik vind het lastig om te zeggen wat een zwaar beroep is hoor! Ik heb op een accountantskantoor gelopen... En ik heb in de tuin dagelijks van 7 tot 6 gelopen. Om nu te zeggen dat het een zwaarder is dan het ander? (tuinwerk.. schijnt zwaar te zijn met kisten shouwen enzo...) Na 6 dagen tuinwerk ben ik wel toe aan een midagje rust... en na 5 dagen op kantoor.. ben ik ook wel toe aan een middagje rust...

JustPwnT | 08-02-10 | 12:47

Zwaar beroep: Bankdirecteur

GJ1953 | 08-02-10 | 12:47

Superior Bastard | 08-02-10 | 12:43 Teun heeft het ook zwaar, 16K aan reaguur én koffiezetten en facturen maken voor straatwerk, die is nog bezig als z´n straatmakers allang aan de warme pot zitten.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 12:46

Zeeschuimer | 08-02-10 | 12:29

Je hebt een punt.
Ik denk dat Kee het nu ook wel tot hier zit.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:44

Probeer maar eens 36 uur per week te doen alsof je iets te doen hebt..

Dan is 36 uur per week reaguren een makkie, hè Teun?

Superior Bastard | 08-02-10 | 12:43

Mijnwerkers? Die bestaan niet meer, althans niet meer in Nederland.

Hölzenbein | 08-02-10 | 12:43

Lets face it, élk beroep is zwaar als je ervan uitgaat dat je het je hele leven doet. Op je 65ste wil je lijf niet meer zo mee als toen je 20 was. Dan is het mooi als je dan ook klaar bent. Twee jaar erbij is een Mount Everest die je dan met je stramme botten nog een keer moet beklimmen.

zeg maar jansen | 08-02-10 | 12:41

@Gizza | 08-02-10 | 12:19
Tegen die tijd dat ambtenaren de 65 passeren en door moeten werken verwachten wij van Wc eend dat de Finnen ´ingeperkt´ zijn en dat er voor brandweermannen en vrouwen elektronisch bestuurbare brandweer-spuiten zijn die gewoon vanuit de rollator te bedienen zijn met een soepele joystick. Net zoiets als een vibrator maar dan met spuit.

Meri59 | 08-02-10 | 12:41

Elke ambtenaar met een 36-urige werkweek werkt al 10% minder dan iemand met een 'normale' baan, en zou juist langer door moeten gaan om dat te compenseren.
En als zoveel bouwvakkers en stratenmakers het nu lichamelijk vol kunnen houden om naast een volle werkweek ook nog elke week wat uurtjes zwart bij te beunen moeten ze het ook tot hun 67ste uit kunnen houden zonder dat bijbeunen. Of gaan we zwartwerken subsidiëren?

stom schaap | 08-02-10 | 12:37

Er staat dat ambtenaar eigenlijk een zwaar beroep zou moeten zijn omdat het psychisch belasten zou zijn??? Ambtenaar? Een beetje geld uitdelen of opmaken, geen werkdruk, geen consequenties als een deadline niet gehaald wordt, bij falen wordt je omhoog gepromoveerd, geen verantwoording etc etc.

Eventhorizon | 08-02-10 | 12:36

Toen vadertje Drees de AOW invoerde, haalde 50% van de Nederlanders de 65 niet - zij gingen dood voordat ze van Drees konden trekken. Hoe hoog zou de pensioenleeftijd vandaag de dag moeten liggen om dezelfde statistieken te halen?

Kaas 82+ | 08-02-10 | 12:35

@Zeeschuimer
U heeft gelijk, laten we Kee's rijzende ster niet nog meer aandacht schenken.
Hierbij is wat mij betreft Kee's kees closed.

Ashtrey | 08-02-10 | 12:35

Makkelijk lullen van Pruisen. Jij hebt helemaal geen beroep.

fart majeur | 08-02-10 | 12:34

Nou inderdaad, hard werken hoor als ambtenaar.
Belastingaangifte doen, elk jaar een nieuwe auto uitzoeken, vakanties plannen, ATV-dagen vullen, overwerk declareren, extra bankrekeningen openen, demonstreren om wederom loonsverhoging.
Man man man, wat een ellende.

Koekje-dr-bij? | 08-02-10 | 12:34

Het zijn toch de snelste mensen ter wereld? Mijn buurman is altijd om 16.00 uur vrij, en om 15.00 uur al thuis!

[[[Mad.doC]]] | 08-02-10 | 12:33

Vaak zie je dat de zog. "Jurk-mannen" tot op hoge leeftijd doorwerken.
Bijv. Sinterklaas, Paus, Professor, Rechter, .. etc.
.
Gezien het grote aantal jalebba's in het Nederlandse straatbeeld zou Donner zijn doorwerk beleid toch eens op deze nieuwe categorie jurk-mannen moeten gaan richten.

Mr. Bator | 08-02-10 | 12:33

Vind het op zich logisch dat gevangenisbewaarders en jeugdzorgmensen worden overwogen. De psychische belasting is hoog.

Wel redelijk blijven van Pruisen. Beter plaats je geen stukje als je om onderwerpen verlegen zit

Mr_Robson | 08-02-10 | 12:33

En de mensen die nu een jaar of 20 zijn dan? Die mogen pas met 75 jaar met pensioen. Da's pas een zwaar vooruitzicht.

Kaas 82+ | 08-02-10 | 12:32

Er zijn inderdaad een aantal beroepen die erg zwaar zijn voor de ambtenaar.
Hier mag je wat mij betreft net als in de pirve sector rekening mee houden.
Makelijke beroepen als ambtenaar zoals beleidsmakers etc etc door laten werken tot hun zeventigste jaar, ter compensatie, zeg maar een climaat neutraal pensioen beleid.

weerwolf | 08-02-10 | 12:32

Tuurlijk is het zwaar, elke dag niksnuttig koffieslurpen en weten dat je nergens goed voor bent, word je alleen maar depressief van.

Ploertendodert | 08-02-10 | 12:30

Teun van het Tuinpad & Ashtrey,
De grap is nu wel gemaakt. Excuus, maar ik ben kee spuugzat!

Zeeschuimer | 08-02-10 | 12:29

natuurlijk is ambtenaar een zwaar beroep! Een familielid van me wordt op regelmatige (lees: continu) basis ingehuurd door gemeenten en steevast treft hij bij aantreden minimaal 3 ambtenaren aan die eigenlijk het werk zouden moeten doen waar hij voor ingehuurd wordt... ALLEEN ZE DOEN HET NIET!!!
'
Nu weet ik waarom: ze hebben het te zwaar!
'
Het was komisch als het niet ieder jaar (op landelijke schaal) miljarden gemeenschapsgeld zou kosten.

Rest In Privacy | 08-02-10 | 12:29

kunnen.

widtvoet ® | 08-02-10 | 12:26

Lijkt me veel praktischer een lijst op te stellen met "niet zware beroepen". Moet nadat elke belangenorganisatie etc. zich er tegenaan heeft bemoeid ongetwijfeld op één A4'tje.

widtvoet ® | 08-02-10 | 12:26

Ambtenaar 3.0 is in aantocht!

Morkovich | 08-02-10 | 12:26

Flash | 08-02-10 | 12:22

nouuuuhouuuuuuuuuuu .... sommige hebben het echt zwaar hoor...*proest*

peetd2 | 08-02-10 | 12:25

Of ze nou op kantoor niks doen of thuis zitten, zoveel verschil is er niet.

Osdorpertje | 08-02-10 | 12:23

Laten we aub de raamambtenaren bij de gemeentes en provincie niet over één kam scheren met gevangenisbewaarders en brandweer/politie.

Flash | 08-02-10 | 12:22

-weggejorist-

ongegeneerd | 08-02-10 | 12:22

Ashtrey | 08-02-10 | 12:15

Ghe, Kee heeft zijn handen vol aan die dames.
;)

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:21

Bij de IB-groep werken en dan in de pauze met een andere ambtenaar in het Sterrenbosje duiken. Zwaar werk...

ZDEV | 08-02-10 | 12:21

Snap de commotie niet, het lijkt mij dat iedereen het er over eens is dat Brandweerman zijn een zwaar beroep is. Verder kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat, als je achter een balie werkt waar je elke dag te maken krijgt met agressieve finnen e.d. die recht denken te hebben op uitkeringen, je dat kan zien als een zwaar beroep. Het typsche ambtenaren-profiel is op deze groepen niet van toepassing, in ieder geval niet in de grote steden.

Gizza | 08-02-10 | 12:19

NoMinister | 08-02-10 | 12:15
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Scherp !

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:19

Stel je voor je komt op een feestje en ze vragen; 'wat doe je eigenlijk voor werk?"
Dan moeten zeggen dat je AMBTENAAR bent.
Lijkt me zwaar. Heel erg zwaar!

Elkerlyc | 08-02-10 | 12:05

kom ook niet meer op feestjes,...*huilt nog ff uit*

peetd2 | 08-02-10 | 12:19

waskuip-admiraal | 08-02-10 | 12:11

Omdat het goed gebruik is milieudingetjes in stilte te regelen omdat eerlijk vertellen dat je de mensen belazert het draagvlak voor milieubewustzijn aantast.

Ongeveer net zo als het handhaven van de wet, dat stigmatiserend zou zijn voor groepen die zielig zouden zijn.

Ach, als je je God voelt die heerst over een stel malloten, dan vind je dit soort geestelijk gestoord paternalisme heel gewoon.

NoMinister | 08-02-10 | 12:19

De hele dag regeltjes bedenken waarmee je anderen (maar meestal ondernemers) kunt pesten is ook vermoeiend en daarom zwaar.

henriette | 08-02-10 | 12:18

ik zeg niks

watsinneneem | 08-02-10 | 12:17

Ik werk in een TBS-kliniek, dagelijks met flink gestoorde mensen, moet constant op m'n hoede zijn. Ik vind het regelmatig pittig. Meerdere keren per week een groot alarm dat er een collega in gevaar is, ik vind het nogal wat als ik dat tot mijn 67e moet doen.

Maar goed, dat weet ik nu al, dus kan ik voor die tijd toch op zoek gaan naar een minder psychisch belastend beroep?

Van mij hoeft het niet, dat als zwaar beroep aan te merken.

Maar daarentegen vind ik dat de stratenmaker zich ook prima kan laten omscholen tot iets wat z'n kapotte lijf straks nog wel kan. (misschien ambtenaar van burgerzaken ;-) )

lichtelijk | 08-02-10 | 12:17

'en zelfs een is bent' ... mmm. moet zijn 'je zelfs een ramp bent'

NoMinister | 08-02-10 | 12:16

Krant lezen is soms vermooien.

Rejer | 08-02-10 | 12:16

@waskuip-admiraal | 08-02-10 | 12:11; Goede vraag, ik heb het ook gelezen. Als het klopt, dan worden we pas écht flink bij de neus genomen.

Fleauxe | 08-02-10 | 12:16

Amdtenaren zijn gewoon de mensen die telui zijn om tewerken.
Proberen om zoveel mogelijk regeltjes tevinden burgers dwars te zitten.
En amdtenaren hebben geen zwaar werk want ze doen al bijna niks .
Van het uit raam kijken worden ze al moe van.
Ze hebben eerder recht op loonsverlaging.

gerrit5042 | 08-02-10 | 12:16

Ambtenaren, als jullie je werk te zwaar vinden, dan moet je er mee stoppen en wat anders zoeken. Wij gaan in ieder geval niet betalen voor jullie 'zieligheids'uitkering.

Milton Friedman | 08-02-10 | 12:16

Kinderen opvoeden en het huishouden kan ook zwaar zijn.

Zo jammer! | 08-02-10 | 12:16

Nou ken ik toevallig persoonlijk een gevangenisbewaarder ( vriend van me ), en dat is idd geen kattepis kan ik u mededelen. Maar goed, daar kiest 'ie zelf voor...

bello | 08-02-10 | 12:16

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:09

Of weten dat je de maatschappij met je ongeinteresseerde harses nog een kleine tiental jaren mag verzieken, omdat wachtgeld duurder is, de publiciteit haalt en er toch budget voor je is en de Abva Kabo over je belangen waakt als een onverzadigbaar roofdier. En je zelf toch wel weet dat je nutteloosheid grotesk en zelfs een is bent voor de maatschappij. Dan wordt je wel anti-Wilders, want dat is opeens wel erg bedreigend voor je biotoop.

NoMinister | 08-02-10 | 12:15

@Teun v/h Tuinpad 12:09
Zolang het een (onder)broek uit Kee's keten betaamt. mag ze die broek dragen.
Zonder enige rancune, zoals Kee het graag ziet.

Ashtrey | 08-02-10 | 12:15

Ambtenaren hebben een zwaar beroep? Waarom sturen we ze dan niet per direct voor de rest van hun leven op vakantie naar timboektoe?

zambezi | 08-02-10 | 12:14

Of wat te denken van zorgbestuurder? Vooral dat 'besturen' is hemeltergend zwaar werk.

Boris Poepnagel | 08-02-10 | 12:14

Elke dag een kut recensie in een kutkrant schrijven is zeker heavy shit.

Jolly_Jop | 08-02-10 | 12:13

Vanaf je 67ste hele dagen bij de vrouw op de bank zitten, dat is pas zwaar.

Zeeschuimer | 08-02-10 | 12:12

... omdat de steuntrekker de ambtenaar bedreigt. Twee onrendabelen maken elkaar het leven zuur.

Vieze Tonnie | 08-02-10 | 12:12

Humoristisch topic. Laat Geert Wilders en Agnes Kant maar landelijk met de scepter zwaaien, dan wórdt het wel een zwaar beroep.

Fleauxe | 08-02-10 | 12:12

zambezi | 08-02-10 | 12:05

Nee, dat geeft aan waar zij denken dat de macht ligt, bij hun. Want het gaat er al decennia niet om wat zij WEL doen, maar wat zij NIET doen. Dat we op drift zijn met de 0031-maatschappij komt omdat alles wat goed geregeld zou moeten zijn dat niet is, en de subsidies richting alles wat weinigen veel heil brengt hoogtij vieren.

Daar doet geen Koningin wat aan. En misschien vind ook zij het wel best, ze behoort immers tot de categorie uitkeringsgerechtigden in onze 'democratie'.

NoMinister | 08-02-10 | 12:11

OT:
Waarom niets over dat KM-telling verhaal van Aptroot?

waskuip-admiraal | 08-02-10 | 12:11

Zanger lichte muziek, dát is pas een zwaar beroep. Arme Sieneke.

Schoorsteenveger | 08-02-10 | 12:10

Op het werk baasje spelen met thuis een vrouw op de bank die de broek aan heeft, ja, dat is zwaar.

Teun van het Tuinpad | 08-02-10 | 12:09

Medewerkers burgerzaken? Dat zijn toch die 'mensen' die, op hun comfortabele halfleren bureaustoel achter balie 1 zittend, hun nagels zitten te vijlen, rustig aan hun koffie nippen of gezellig met een collega converseren, onderwijl meewarig kijkend naar de enorme rij wachtenden voor balie 2 waarachter op dat moment niemand zit?

zum kotzen | 08-02-10 | 12:09

Mentaal zwaar, die regeling moet toch enkel en alleen fysiek zware beroepen betreffen........

DGNAT | 08-02-10 | 12:09

hahahahahaahahhahaa

kan dr alleen maar om lachen!

Melkpak | 08-02-10 | 12:08

Ik beschouw ambtenaren eerder als werklozen...

Tommygunner | 08-02-10 | 12:08

@Anarchus_Rex | 08-02-10 | 12:05:

Echt.... Stratenmakers en metselaars mogen dan een zwaar beroep hebben (eens), maar dat ontslaat ze niet van de verplichting om cursussen te doen, zodat ze op latere leeftijd lichtere beroepen kunnen doen. Een hrrrrrr gaat na haar 25e/30e toch ook iets anders doen?

Je bent ècht zèlf verantwoordelijk voor het werk dat je doet.

Balsaq | 08-02-10 | 12:08

Tel alle ambtenaren, uitkeringstrekkers, politici en (semi-)overheidsbestuurders alsmede semi-overheid-werknemers en subsidiegedreven of via werknemersheffingen gefinancierde clubjes-mensen bij elkaar op, en je weet hoe democratie werkt in 0031.

Het zal er wel eer op neerkomen dat we niet mogen discrimineren.

NoMinister | 08-02-10 | 12:08

Nou, ik heb het hier op kantoor ook niet altijd even makkelijk hoor....

Marcus Porcius Cato | 08-02-10 | 12:07

Ik wil even een lans breken voor onze werkloze medemens: de hele dag op de bank hangen is funest voor je gestel, dan ben je met 65 wel aan je pensioen toe.

noorderling | 08-02-10 | 12:07

Dan is leraar ook vast een zwaar beroep, en psycholoog, en kleuterleidster...

da wizard | 08-02-10 | 12:06

Mijnenvegen is toch ook zwaar.

Brompijp de Beer | 08-02-10 | 12:05

Hallóoó, ik zal het nog één keer uitleggen. Stratenmakers en metselaars hebben een zwaar beroep. Voor de resterende kneuzen: kop houden en doorwerken (of wat jullie dan ook doen in ruil voor jullie "loon").

Anarchus_Rex | 08-02-10 | 12:05

Grappig dat het club blad vanambtenaren in een monarchale dictatuur "republic" heet. Is dat met het oog op de toekomst?

zambezi | 08-02-10 | 12:05

Volgens mij slaat Van Pruisen hier de plank enorm mis. Ik werk zelf niet in een gevangenis ofzo, maar dat lijkt me dus zeker wel zwaar werk. Ik zou het nog geen dag volhouden tussen al die agressieve Tokkies en Finnen.

Le Bref | 08-02-10 | 12:05

S. Quentin Quale | 08-02-10 | 12:04

Beetje kort door de bocht, niet waar?!

TisNieZoMoeilijk | 08-02-10 | 12:05

reaguurder zijn is ook zwaar. RSI risico, vierkante ogen en het betaalt nog kut ook.

gruppenfuhrer | 08-02-10 | 12:05

Gelijk hebben ze.
Stel je voor je komt op een feestje en ze vragen; 'wat doe je eigenlijk voor werk?"
Dan moeten zeggen dat je AMBTENAAR bent.
Lijkt me zwaar. Heel erg zwaar!

Elkerlyc | 08-02-10 | 12:05

Artikeltje maar gelezen en alweer ode aan Pauwe(UvT). Als je jezelf voorbereid op de zware situaties die je onder ogen krijgt, kun je ermee omgaan. En dan is het dus geen zwaar beroep meer. Als je die zooi daar niet aankan, moet je het maar niet gaan doen. Punt.
Ik ben het wel eens met het Duitsland-verhaal, daar snappen ze het tenminste.

Avondambtenaar | 08-02-10 | 12:05

als je er geen vieze nagels, littekens op je handen of spierpijn aan overhoudt is het geen zwaar beroep.
Als je mentaal iets niet aankan doe je gewoon het verkeerde werk.

S. Quentin Quale | 08-02-10 | 12:04

Brandweer lijkt me een duidelijk verhaal, schandalig als je hen verplicht tot hun 67e door te werken.

Semmo | 08-02-10 | 12:03

haha ambtenaren.........
Ja, de politiek heeft nog een zware dobber om alle beroepen te categoriseren.
En je kunt hierbij mensen tegen het hoofd stoten.....

DGNAT | 08-02-10 | 12:03

tja... zo kunnen we ze allemaal wel aanmerken als zwaar, schiet het ook niet op met die regeling

Lethal | 08-02-10 | 12:03

tssssssssssssssssss, ik schaam me diep ...

peetd2 | 08-02-10 | 12:01

Ambtenaren.....

Drs. D. | 08-02-10 | 12:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino