Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lekker zorgbesturen in een dikke Mercedes

Hap hap hapDe meest AfschuwHorribel sector in de samenleving is toch wel de semi-overheid. Het doucheputje van nietskunners met een titel in de sosjiologie. De reden hiervoor is simpel: bij de semi-overheid draait om het opsouperen van publiek geld zónder verantwoording af te leggen aan datzelfde publiek. Geen flintertje. Accountabiliy kent men niet bij de semi-overheid. Het is hap hap hap vreten maar. Het is daarom logisch dat de semi-overheid een enorme aantrekkingskracht uitoefent op luie, dikke, nietskunnende babyboomers; mensen die maar twee angsten kennen: háár reedt, en zíjn bankrekening. In 2008 verdiende 18 procent van de zorgbestuurders in Nederland meer dan de Balkenende-norm die in dat jaar 176.000 euro bedroeg. 39 procent verdiende meer dan het door de bestuurders en toezichthouders in september 2009 onderling afgesproken maximale richtbedrag. Alle betrokken bestuurders tezamen ontvingen 140,6 miljoen euro aan brutosalarissen. Ja, 2008, een oud jaartal. Zo traag gaat dat dus langs 48 schijven. Denk niet dat deze babyboomers het makkelijk hebben. De gemiddelde cataloguswaarde van de leasetoyota waar deze fatzo’s in rondkarren is 44.000 euro. Ziekenhuisbestuurders poepen daar gewoon op en doen gemiddeld 49.000 euri. Academische ziekenhuizen, jaha – beschaafd graaien met het drs. pinkje omhoog - staan bovenaan de lijst en noteren door de bank genomen dik 60.000 pegels. Grootste dikkerd van de lijst is een of andere Jabba the Hutt uit de sector “verpleging, verzorging en thuiszorg”. Deze smulpaap rijdt rond in een treurige leenbak van 107K. Afgunst? Welnee. Woede.

Reaguursels

Inloggen

€ 107.000 is wel heel erg veel, maar € 44.000 is toch niet raar voor een directeur van een zorginstelling/ academisch ziekenhuis? Dat is de prijs van een kale BMW 320. Personeel (chirurgen/artsen) rijdt in een heel ander klasse auto naar mij dunkt.

rekenwonder | 07-02-10 | 23:32

@ChrisPBacon | 06-02-10 | 19:02
Wat heeft dit met kapitalisme te maken? Dit is juist anti-kapitalistisch: de overheid heeft hier een monopolie op productie-middelen (in dit geval is het product "zorg").

Waarschijnlijk heb je op school niet zo goed opgelet en staat kapitalisme voor jou gelijk aan veel verdienen?

Deipnosophist | 07-02-10 | 23:25

Reactie van een directielid van een zorginstelling:
Volgende week gaat de nieuwe loonsverhoging in (voor mijn medebestuurders dan) en vallen we tevens in een andere (hogere) lease categorie. We moeten bezuinigen, daarom start ik met het afschaffen van het ' gratis' koekje bij de koffie bij onze clienten in het zorghuis. Ook gaat de hoeveelheid incontinentiemateriaal omlaag en tenslotte ga ik bezuinigen op het trainingsbudget van onze medewerkers. Ten slotte moet mijn tweede huis in de Provence ook betaald worden. Weet je wat dat kost man...
*en geniett van z'n geimporteerde sigaren uit Cuba en denkt na over een derde huis in Spanje*

Zeaumaar iemand | 07-02-10 | 21:22

No hard feelings senior.
Maar ik hoop wel dat je vandaag nog van een kerktoren op een puntig hek valt.
;-)
Prettig weekend verder.

ojédiaré | 07-02-10 | 15:13

ojédiaré | 07-02-10 | 15:05
Jij bent niet braaf en jij krijgt geen koekje.

websenior | 07-02-10 | 15:08

@websenior | 07-02-10 | 14:55
Iedereen met een praatfunctie dient onmiddelijk uit de "overheid" en "semi-overheid" gegooid te worden. (1 opperhoofd en de rest indianen).
Nixers blijven nixers, hoe hard jij ook brult of huilt.
**zit je nu dat ene koekje van die arme bejaarde op te vreten senior?

ojédiaré | 07-02-10 | 15:05

@lilluke halve hoan | 07-02-10 | 13:26
En van welke universiteit bent u afgestudeerd?

ojédiaré | 07-02-10 | 14:56

ojediare
Ik verslikte me net in een koekje. Ik heb denk ik duidelijk gemaakt dat ik een heleboel babyboomers (veruit de meeste) helemaal niet irritant vind en dat ik de nix generatie als generatie echt niet verheffender vindt dan de babyboomers. Het gaat juist om die "sociologen" die later manager worden, die alles mee hebben en dan gaan klagen over andere generaties. Ja, daar zakt bij mij de broek vanaf. Jij vindt het toch ook niks dat zo"n manager in een peperdure auto rijdt terwijl die verpleegsters zich in de ronde moeten werken voor een mager salaris, ik denk dat we het daarover eens kunnen worden. Intussen zeik je wel constant de nix generatie af, op een belachelijke manier, bv. hoezo zou die nix generatie niks voor de maatschappij willen betekenen, volgens mij heeft iemand van mijn generatie je behoorlijk gepest, ik kan die waandenkbeelden van jou anders niet verklaren. Waar woon je nu en waarom ben je verhuisd ?

websenior | 07-02-10 | 14:55

@Weblutser
Vergelijk het ook eens met sporters:
Coen Moulijn of Sjakie Sjakie Swart? Of een Tom okker? Die verkoopt nu waarschijnlijk vietnamese loempia's op de zwarte markt.
Of met "artiesten":
Gordon of Joling. Miljoenen op de bank, Hummers en villa's, en voor wat?

ojédiaré | 07-02-10 | 14:54

websenior | 07-02-10 | 05:09
Neuh, ik ben geen babyboomert. Maar de kritiek op die generatie is slechts ten dele waar. Waarom zou een stratenmaker, schoenmaker of zelfstandige van die generatie zichzelf schandalig hebben verrijkt?
Ben die idiote redeneringen van de nixers zat. Nix voor de maatschappij willen betekenen maar wel de welvaart opeisen. "Ik betaal belasting dus mijn hond mag op straat schijten".
Ook het gezeur van lutsers die boven modaal verdienen is een voorbeeld. Ze zijn blind voor de gemeenschappelijke ontwikkelingen in NL. Klagen over de belastingdruk en blind voor hun eigen, steeds verder toenemende, welvaart.
Ik heb het riant, maar ik klaag niet. Tuuk, ook omdat ik niet meer in NL woon ;-)
Wordt maar lekker woest, maar denk aan je hart, okay?

ojédiaré | 07-02-10 | 14:39

Integrevenge | 06-02-10 | 10:32
Ik ben wel chauffeur en ja je hebt gelijk!
Maak alleen van die 10 uur maar gemiddeld 12, 13 ,14 uur!
Basissalaris voor trekkeropleggerchauffeur (mooi scrabblewoordje) ligt momenteel op ongeveer 1450 euri!

lilluke halve hoan | 07-02-10 | 13:26

En ik maar werken.

tisaltwatje | 07-02-10 | 12:57

Moet als ondernemer in crisistijd bekennen dat ook mijn bankrekening en haar reedt inderdaad geen onbelangrijke angsten vormen.

Kerrie Kasparov | 07-02-10 | 10:54

komt er nog een salaris verhoging voor deze man,
zo ja,
hier de oplosing,
extra pyjama dagen,
meer inzet van vrijwilligers,
meer luiers om,
een kopje koffie per dag,
een keer in de week een koekje,
een personeel lid minder,
zie zo komt het wel goed toch,
kan deze heer nog meer tot zich nemen,
hoe zat dat ook al weer met de normen en waarde in dit land ????????

bassie71 | 07-02-10 | 09:58

Babyboomers. Helaas hebben die het nog ff voor het zeggen, oftewel de schade zet nog ff voort.

jan de boer | 07-02-10 | 08:06

ojédiaré | 07-02-10 | 02:33
Het is parels voor de zwijnen, maar goed hier komt ie voor alle kwade babyboomers op websenior nog 1 keer: ik vind de nix generatie geen haar beter dan de babyboomers. Maar en ook u bent er een van ojediare, u wilt van geen kritiek op een bepaalde groep babyboomers horen. Het is de groep die vanzichzelf altijd zo hoog opgeeft, o wat waren we vroeger idealistisch en o wat hebben we de wereld ten goede veranderd en o wat zijn we toch weldoeners en o wat zijn de andere generaties toch zo egoistisch. Beste Ojediare die babyboomers die zo hoog van zichzelf opgeven hebben meestal prima voor zichzelf gezorgd en altijd anderen laten barsten. En dan zou ik me moeten schamen voor mijn generatie ? Hebben de babyboomers massaal hun ouders opgenomen in huis en is het pas misgegaan met de nix generatie, geloof het zelf !
Ik geef gelijk toe dat ik persoonlijk niks te klagen heb, maar ik word altijd woest van zelfverheerlijkende babyboomers.

websenior | 07-02-10 | 05:09

@ Anders nog? | 07-02-10 | 02:25
.
En wanneer ik jou goed begrijp bestaat er tussen beide uitersten totaal geen management ?
Het is of een plunderaar voor een belachelijk salaris of het is een stage vergoeding met plunderen van de kas.
Gewoon iemand vinden die voor een normaal salaris de tent runt (en zo overtrokken moeilijk is dat nu ook weer niet) is absoluut onmogelijk ?
.
Keep dreaming

mambo43 | 07-02-10 | 03:22

websenior | 06-02-10 | 18:17
--"Er zijn echter ook een heleboel babyboomers die geen manager zijn maar van jongsafaan in de fabriek hebben gestaan"--
Beste websenior. Er zijn ook nog wel een paar babyboomerTs te vinden die wat anders hebben gedaan dan management of fabriekslul.
Met de verpleegsters van nu is niets mis. Onderbetaald en zuchtend onder falend en zichzelf verrijkend management, dat wel.
Het is de idiote verwachting van de nixerTs dat alles door de *overheid (* het rijk, de gemeente, het school bestuur, de campingleiding, de taxicentrale, de politie, de machinist, de dokter, enz) geregeld zal worden. Dit tot in het extreme.
Men zoekt bijvoorbeeld ruzie met artsen als de prognose niet goed is. Achterlijk dikke veelvraten die verbaasd zijn als suikerziekte geconstateerd wordt en nijdig zijn als ze horen dat daar nog geen pilletje voor uitgevonden is.
Dat zo'n nijlpaard met twee verpleegsters gewassen moeten worden vinden zij normaal, maar gaat natuurlijk wel ten koste van een andere hulpbehoevende, die moet immers 20 minuten langer wachten, tot die smettende reedt weer naar zeep ruikt.
Het is de gewoonte om alles bij een instantie neer te leggen en vervolgens te klagen en te mekkeren. Jouw generatie, dus zwijg en ga je schamen.

ojédiaré | 07-02-10 | 02:33

Wel ja, laten we iedereen die meer verdient dan de stagevergoeding van Van Pruisen eruit schoppen. Kunnen de alfahulpjes (startkwalificatie niet vereist) de zorg zelf runnen. Moeten de zorgbehoevenden wel heel goed op hun portemonnee letten, want veel van die volkse types blijken daar niet met hun tengels uit te kunnen blijven. Ook "lenen" van dementen is erg populair bij dergelijk volk. Ja, die redden zichzelf wel zonder management. En is er toch behoefte aan een beetje sturing dan huren we gewoon iemand in met een groot rijbewijs als hoogst behaalde diploma, komt alles goed.

Anders nog? | 07-02-10 | 02:25

pek & veren .... ofzeau?

_- ViXXeN -_ | 06-02-10 | 22:48

De groepen die niet voor zichzelf op kunnen komen hebben de bestuurders die het gemakkelijkst kunnen graaien. Bejaarden, verstandelijk gehandicapten, GGZ patienten, etc. worden als melkkoeien beschouwd.

juriste | 06-02-10 | 21:23

"SMILE je staat op geenstijl"
Ga eens deaudt, kutser

michello | 06-02-10 | 19:55

-weggejorist-

ChrisPBacon | 06-02-10 | 19:02

An ass, a fat ass.

En-el Hak | 06-02-10 | 19:00

Maar goed, om te weten, dat we allemaal ouder gaan worden, en van de zorg uiteindelijk afhankelijk gaan worden.
Van je familie hoef je het niet echt meer te verwachten.
Die hebben het te druk.

Zo jammer! | 06-02-10 | 18:46

Omdat rrrrrechts denkt hoe meer je iemand betaald, hoe harder iemand werkt.
*
Of zo iets.
*
Dan zal hij het wel waard zijn toch?
*
Voor minder krijg je niet zo'n goeie dikkedeur.

Analia von Solmsch | 06-02-10 | 18:42

ojédiaré | 06-02-10 | 18:00
Ik wil het je nog wel eens uitleggen hoor. Toen de babyboomergeneratie ongeveer 20 jaar oud was, was alles van het bedrijfsleven taboe. Nu zitten ze zelf op het pluche bij de semi-overheid en nu willen ze dezelfde status en beloning als het bedrijfsleven want ze voelen zichzelf ook ondernemer terwijl ze niet zoals in het bedrijfsleven risico lopen. Er zijn echter ook een heleboel babyboomers die geen manager zijn maar van jongsafaan in de fabriek hebben gestaan, die verdienen het niet om verafschuwd te worden.
Het is triest om te zien dat een dochter naast haar moeder zit te wachten tot de thuiszorgverpleegster een steunkous komt wisselen. Kudt mentaliteit die nix generatie. Ik ben zelf van de nix generatie en wij kunnen wel degelijk steunkousen verwisselen (al zijn mijn ouders nu overleden). De babyboomergeneratie is in deze niets beter (heeft die kudtmentaliteit dus overgegeven) en zal desondanks misschien wel liefdevol verzorgd worden door verpleegers van de nix generatie.

websenior | 06-02-10 | 18:17

websenior | 06-02-10 | 17:46
Onbegrijpelijk stukje. Gefeliciflapt.

ojédiaré | 06-02-10 | 18:00

En het mooie is, dat de zorg enorm achteruit gegaan is, de afgelopen 10 jaar, ondanks dit soort gasten.

Zo jammer! | 06-02-10 | 17:59

Sliptong | 06-02-10 | 17:03
Je hebt gedeeltelijk gelijk. NL is stuk geknepen door rappende lulkoekmanagerts.
Onder de directeuren zit ook nog een volgevreten laag nitwits die niets anders doen dan problemen zoeken.
Maar heeft de tsunami aan zorgbejaarden er nog wat mee te maken? Doordat de pre-babyboomerts niet meer voor hun ouders willen zorgen (moet de staat maar opknappen) lopen de kosten logischerwijs uit de hand.
Het is triest om te zien dat een dochter naast haar moeder zit te wachten tot de thuiszorgverpleegster een steunkous komt wisselen. Kudt mentaliteit die nix generatie.

ojédiaré | 06-02-10 | 17:56

Het zijn deze babyboomers, die toen ze jong waren riepen dat het bedrijfsleven fascistisch was en die nu hetzelfde betaald willen worden als dat bedrijfsleven, die deze generatie een slechte naam geven. Weg met de linkse elitaire babyboomers !

websenior | 06-02-10 | 17:46

Nik neem | 06-02-10 | 17:16
Pim F. was voornamelijk onrendabelen zoals u zat.

ojédiaré | 06-02-10 | 17:41

Doet u dat filmpje van Fortuyn nog eens!!!!!!
Nederland is het zat c ést ca!!

Nik neem | 06-02-10 | 17:16

Ik ben blij dat meneer Van Pruisen, door gedegen wetenschappelijk onderzoek, vastgesteld heeft dat alleen babyboomers, maw personen boven de 55 jaar, zich aan deze schandalige misstanden schuldig maken. Dat pleit mijn leeftijdscategorie gelukkig vrij, en brengt ons weer een stapje dichter bij de onontkoombare conclusie: ausradieren die hele generatie!

Dirk5 | 06-02-10 | 17:04

Heel goed van Pruisen. Chapeau! In de zorg wordt vooral bezuinigd op de handen aan het bed terwijl die toch echt uiteindelijk de mensen moeten verzorgen. Dit soort dikke, volgevreten nietsnutten die alleen maar brallen zorgen ervoor dat er steeds minder budget komt. Uiteraard wordt er naar beneden toe uitgeknepen want stel je toch eens voor dat die Jabba, want dat is het, iets inlevert. Het wemelt in Nederland van de academici en in plaats van innovatief bezig te zijn gaat het deze lieden alleen maar om baantjes verdelen. Sosjiologie: dat studeer je toch als je zogenaamd probleemkinderen gaat helpen die vervolgens doodgeslagen worden om dat er eerst nog wat formuliertjes ingevuld moesten worden en 200 vergaderingen met thee en koekjes belegd moesten worden?

Sliptong | 06-02-10 | 17:03

Pfff die koekjes hebben er niks mee te maken; goed als je dingen aan de kaak stelt maar ga ajb niet zo zitten huilen over wat koekjes die om een heel andere reden geschrapt worden.

hondsdolle baas | 06-02-10 | 16:19

Via deze weg mijn enorme waardering voor dit artikel. Het onderwerp onder die woorden gebracht, herr Van Pruisen mijn complimenten voor uw schrijfstijl.

Mrpurple | 06-02-10 | 15:58

@ Fijnstoffer

Ook ongelofelijk eigenlijk dat je zegt dat de mens geneigd is een parasiet te zijn. Daar ben ik mee eens. Er zijn mensen die zo zijn. Stel je nu voor in welk systeem parasieten meer hun werk kunnen doen:

A. een systeem waarin je als parasiet vrije toegang hebt tot een positie waarin je eenzijdig geld van mensen kunt afpakken en zelf kunt bepalen wat je voor dat geld doet. Je kunt zelfs gewapende mannen gebruiken om je zin door te drijven en al je gastheren mogen geen wapens dragen. De burger is de lul
Lees: de Overheid

B. Een systeem waarin je alleen geld krijgt door iets te maken wat iemand anders wil en dat te ruilen voor geld. In dat systeem zul je niets verdienen als je iets maakt dat te duur is of niet van de goede kwaliteit is voor de mensen die het kopen. De consument is koning.

Zo moeilijk is het niet....

mises | 06-02-10 | 15:54

@ Fijnstoffer
Libertarisme is iets anders dan libertijnisme of wtf libertijnen ook mpogen denken.

Maar je begaat de klassieke fout door te denken dat een libertarische samenleving uitgaat van een stel blije hippies met een iq boven de 150 die vreedzaam met elkaar leven. Het tegenovergestelde is waar. Libertariers gaan er juist van uit dat er altijd verkrachters moordenaars dieven en ander tuig zullen bestaan en dat de Overheid juist veel slechter in staat is criminaliteit te beteugelen dan met elkaar concurrerende bedrijven. Niet alleen laat de praktij van alledag dit steeds zien, maar het is ook theoretisch te beredeneren. Het melkmonopolie kun je mooi vertalen in een veiligheidsmonopolie en dan zal dus de Staat steeds minder veiligheid bieden tegen een steeds hoger wordende prijs. Of misschien heb ik iets gemist en krijg ik als enige niet belastinggeld terug omdat de productiviteit is verbeterd bij jusititie en de rechtspraak en politiediensten beter en goedkoper zijn geworden.

Probleem van mensen als jullie is dat jullie op zich wel een beetje open staan voor anders denken, maar weinig hebben gelezen of bestudeerd (behalve wiki). Voor een uitstekende samenvatting van de libertarische redenering (gewoon logica hoor) Zie bijvoorbeeld: www.lewrockwell.com/hoppe/hoppe16.html...

of het boek The Market for Liberty van tannehill & tannehill

mises | 06-02-10 | 15:47

Dat 'geld't in ELKE sector. Als je je met de inhoud bemoeit (operationeel) verdien je minder dan wanneer je beleid/strategie bepaalt. Dat was, is en blijft zo.
Zelfs een revolutie doet daar niets aan. je krijgt daarna namelijk vanzelf weer baasjes (Napoleon, Stalin,..) die ed touwtjes in handen krijgen.
Welcome to planet Earth...

brunz | 06-02-10 | 15:10

Je zou maar eens bovenmodaal verdienen zeg oioioi! Wat ben je toch een ontzettende graaier in je Audi A6! Geenstijl begint marxistische trekjes te vertonen. Is Joop hier geïnfiltreerd? Want de kleinburgerlijke jaloersheid op mensen die het beter hebben bekeken omdat ze er voor gestudeerd hebben druipt van dit artikel af.

Natte Nel | 06-02-10 | 15:07

Zolang het klootjesvolk niet in opstand komt, zal er niks veranderen.

bandit | 06-02-10 | 15:06

Waarheid als een koe...

VerenigdeNederlanden | 06-02-10 | 14:45

brunz | 06-02-10 | 14:19
Het gaat niet om die directeur, maar om zn organisatie. De verhouding tussen mensen die met patienten bezig zijn en die daar niet mee bezig zijn is helemaal scheef gegroeid. De enige manier om hoger op te komen in die sector is juist een functie waarmee je niet met patienten bezig bent, maar met managen en coordineren etc. Hetzelfde in het onderwijs. Daar was nog niet zo lang geleden voor elke 3 leraren iemand aan het werk die niet voor de klas stond. Tegenwoordig is het 1 op 1. Voor elke leraar is er ook iemand werkzaam die niet voor de klas staat. En de enige manier voor een leraar om meer te gaan verdienen is een functie waarbij hij niet meer voor de klas staat. Bij de politie idem dito.

Kei van de Aanstoot | 06-02-10 | 14:33

Geen koekjes bij de koffie in een bejaardenhuis. Welke enorme eikels verzinnen zoiets.

metdedag | 06-02-10 | 14:32

Van Pruisen. Je kent je veranderende GS doelgroep: Dit was een academisch rechtse groep in de leeftijd van 30-40 en dit wordt langzamerhand een afgebrande ex-SP kliek die uit ondetevredenheid over hun eigen leven schopt tegen buitenlanders (soms volledig terecht, maar vaak ook niet) en tegen mensen die meer verdienen.
Wat is er mis mee dat een algemeen directeur van zegge het Amsterdams Medisch Centrum, verantwoordelijk voor een jaaromzet van 105 miljoen rondrijdt in een Audi A6? Want dat rijdt je voor 60K.
Goed, die vetklep van de thuiswzorg met een leasebak van 105K (= BMW X5 / Audi Q7) kan echt niet. Ik zou hem bijna die scène uit Seven willen zien overdoen...

brunz | 06-02-10 | 14:19

Mannen kom uit je hol, we pikken dit niet langer meer.

Twee Jeetjes | 06-02-10 | 14:15

God, wat haat ik die graaiers en hun vriendjes.
Het gaat al lang niet meer tussen links en rechts.
Maar tussen Onder en Boven.
De partij die zich het hardst tegen die smerige politieke oligarchen verzet, heeft mijn stem.

Merlot | 06-02-10 | 14:11

Wat lopen jullie nou te zeiken? Laten we blij zijn met elkaar! [email protected]!

Harp | 06-02-10 | 14:01

fjordman | 06-02-10 | 13:07
Het teveel aan management is idd problematisch en vooral treurig zoals Brouhaha al mooi verwoordde. Echter, de kosten van het management op het gehele budget, dan hebben we het over peanuts. De kosten die de private sector rekent voor medicijnen en apparatuur. Dat is pas het echte poten uitdraaien. Die ene dikke die een te mooie auto voor zichzelf koopt. Daar lossen we helemaal niets mee op. Behalve dat er weer wat te zeuren is.

De kosten zitten in de hypochondrie van uw buren en de zelfverrijking van GSK's etc..

Jeen | 06-02-10 | 13:57

Nieuwe regel; zorgbestuurders moeten in een goede gezondheid verkeren willen ze aanspraak maken op de baan.

geensteelo | 06-02-10 | 13:47

In werkelijkheid is het allemaal nog veel erger.
Meavita is een thuiszorg instelling die failliet is gegaan. Bepaalde onderdelen hebben toen miljoenen euro's steun gekregen van het rijk. Terwijl er bij deze instelling ontslagvergoedingen zijn uitgekeerd tot een half miljoen, salarissen van 260.000 en pensioenstortingen van tonnen. Interimmanagers die 50.000 per maand kosten moeten nu de boel klaren.
Ik zag laatst een reportage waarin een directrice van een private zorginstelling zei dat ze graag een deel van de klanten van deze zorginstelling wilde overnemen. Haar bedrijf doet het wel goed. Maar dit gaat dus niet door omdat het rijk er miljoenen tegenaan gooit om de niet functionerende instelling te 'redden'.
De mensen in deze instellingen die juist niet bezig zijn met de verzorging van klanten, maar met het 'managen' maken ontzettend veel geld op en produceren daarbij ook nog eens allerlei regeltjes die het werk erg hinderen.
Bij de politie, onderwijs en vrijwel alle ambtelijke organisaties is het precies hetzelfde. Dit is het allergrootste probleem van Nederland. Een zichzelf in stand houdende kliek bestuurders en managers die vrijwel alleen binnen deze kliek opereren en het grootste deel van de koek opsouperen.

Kei van de Aanstoot | 06-02-10 | 13:43

Jabba moét een dik patjepeërsloon hebben: hij moet immers in een vliegtuig voor 8 stoelen Jabbatax betalen als ie weer een snoepreisje heeft.

engerdae | 06-02-10 | 13:29

Als de overheid graag wil besparen ligt bij de semi overheid en verantwoording eisen een mooi startpunt.

Hockey | 06-02-10 | 13:27

Juri Spundentie | 06-02-10 | 13:22

Gaan die beesten schijten op straat, wie gaat dat opruimen?

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 13:24

Zet hem op een platte boerenwagen met 2 dikke trekpaarden er voor.

Juri Spundentie | 06-02-10 | 13:22

Semi-overheid is ook het primair en middelbaar onderwijs. Dat kende gij niet vergelijken! Oftewel, doe eens niet stereotyperen.

Avondambtenaar | 06-02-10 | 13:18

Semi-overheidsbeerputten:
- reclassering
- jeugdzorg
- rijkswaterstaat
- (rijks)universiteiten
- zorginstellingen (zoals riagg's)

Boris Poepnagel | 06-02-10 | 13:17

Wat ik dan wel weer grappig vind, is dat de oudjes wegens geldgebrek bij de koffie en thee geen koekjes meer krijgen. Want koekjes zijn namelijk toch helemaal niet (meer) gezond, o.a. dankzij dat geharde vet er in. Zo doen die rijke mensen aan de top ongemerkt toch nog iets goed, hoewel zij misschien zelf in onwetendheid denken dat het niet goed is. Ja, zo gaat dat met de waarheid hè? Al is de leugen nog zo snel, de waarheid enz..

AntiSoof | 06-02-10 | 13:10

Bigi Bana Boy | 06-02-10 | 12:32

Vrijheid is echter iets waar we naar moeten streven vind ik: vrijheid, gelijkheid en broederschap.
Maar vrijheid zonder regels voor allen van allen is natuurlijk prijft voor enkelen.

ecologiste | 06-02-10 | 13:09

Wtf geen koekje meer. Ik neem altijd één koekje, en vervolgens het hele pak. En als dat niet meer mag schijt ik de hele boel onder. Zo gaat het eraan toe in Huize Vieze Peuk.

Vieze Tonnie | 06-02-10 | 13:09

Jeen | 06-02-10 | 12:45
Heb je zelf ook nog wat toe te voegen dan op de man te spelen? Je hoeft echt geen analytisch wonder te zijn om te zien dat er teveel mensen in management functies zitten die teveel geld opslurpen. De mensen die echt zorg verlenen worden aan het lijntje gehouden met kortlopende contracten en lage vergoedingen.

fjordman | 06-02-10 | 13:07

Welke politieke partijen zijn al jaren aan de macht?

FuckYeah | 06-02-10 | 13:00

Ik zeg:
-op iedere bejaardenkamer een hartlong-machine (gewoon voor als).
-Iedere directeur in een Aygo diesel... per nu.
-geen zorgtaken meer voor kinderen van dangerclose-doden. (aflevering oma of oma in sterfhuis en verder geen omkijken meer aan)

ojédiaré | 06-02-10 | 12:54

Ik gok dat degene met de leasebak van 107K de directeur is van Zorggroep Midden/Noord Limburg, Jos Spätjens. Die heeft immers ook het allerhoogste slaris: 312 (drie-honderd-twaalf!) duizend euro. Zijn arrogante reactie op de ophef bij het bekend worden daarvan: "Ik verdien dat, de klus is ook navenant". Verder commentaar overbodig, lijkt me.

Realo | 06-02-10 | 12:53

Het is goed mogelijk de management salarissen met 50% te korten. En toch gaat er niets verloren. Ideaal, korten op werknemers die toch geen kant opkunnen omdat niemand anders ze in dienst wil hebben. Zie je zo'n directeur opeens een commerciele afdeling runnen? Ik niet
Oerkoendoe, en ook Oerkoenda overigens, willen ieder wel een jaar een zorginstelling managen en een videodagboek bijhouden. Ik moet mij sterk vergissen als de kosten niet met 20% naar beneden kunnen, er toch op de werkvloer meer tijd is voor de klanten en er meer plezier op het werk is. Verantwoordelijkheids gevoel hoeft niet te veranderen. Ik heb daarvan een paar sterke staaltjes gezien

Oerkoendoe | 06-02-10 | 12:51

De beloningen bij de overheid moeten omhoog, hierdoor voelen de betere bestuurders zich aangetrokken, zal het efficiënter worden, en zal uiteindelijk de prijs en kwaliteit van de koekjes verbeteren. Onze bestuurders zijn assets i.p.v. costs, investeer erin. Sommige zien het liefst onze premier in een sociale huurwoning met een tweede hands auto, dit vooruitzicht trekt slechts principiële idioten i.p.v. goede bestuurders.

perpetuum inmobile | 06-02-10 | 12:51

Jezus, de kop van die kerel op de foto laten mijn handen al jeuken. Wat een tuig.

De_Sfinx | 06-02-10 | 12:50

flunkerT
Semi overheid graaiers is mogelijk geworden door, jaja gekozen politiek, zodra er gekozen moet worden gaat men over tot de partijen waar men al jaren op stemt! Leer er toch een keer van....
Het wegzetten van babyboomers als zijnde het probleem, vreemd een beetje solidariteit voor je ouders mag wel (beschaving), zij hebben wel veel aan belasting bijgedragen voor jouw studie of uitkering?????

lanex | 06-02-10 | 12:50

fjordman | 06-02-10 | 12:41
Jeetje, wat een scherp analytisch wonder is u. De kosten zitten die in die ene foute benz of wat voor proleten bak het ook is. Nou zijn we daar ook weer uit.

Jeen | 06-02-10 | 12:45

Die woede link is wel verkeerd gekozen.
Want dat koekje is afkomstig van de clientenraad. Het bestuur is tegen....

2emeREP | 06-02-10 | 12:45

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 12:36

Zo is het. En dan te bedenken dat ik begin jaren 60 een liberaal was en me toen onder morele druk heb laten omturnen in een sociaal-democraat.
Juist daarom ben ik zo kwaad, nu ik zie dat er bij de VVD zeer waarschijnlijk meer sociale mensen aanwezig zijn dan bij de PvdA. Daarom pleit ik al veel langer voor samenwerking SP, PVV en VVD. Zie nu weer hoe het CDA de woningcorporaties wil verplichten geld te investeren in het platteland.

ecologiste | 06-02-10 | 12:42

Het is hartbreaking om te horen hoe de moeder van Ine van Kempen in 't Godshuis letterlijk verkommert zonder Verkade! De basisrechten van oma worden verkwanseld. Geef dat mens godgod godverdomme een koekje!
Het zijn de ouders van de babyboomerTs die hun babyboomerTs hebben gemaakt tot wat ze zijn.
*zich toch afvraagt waarom de dochter niet een doos spritsen meeneemt bij haar halfjaarlijkse bezoek.
*zich verder afvraagt waarom bejaarde "allmost done" mensen gezonde voeding moeten krijgen.

ojédiaré | 06-02-10 | 12:42

En dan vinden mensen het vreemd dat zorg zoveel kost; ja met zoveel managers wel ja.

fjordman | 06-02-10 | 12:41

Haha, die thumbnail. Lijkt wel een figuur uit Ghostbusters.

Albert K. | 06-02-10 | 12:39

Bozebuurman | 06-02-10 | 12:35

klopt, stem lekker op een lokale partij, over het algemeen zitten daar mensen die wel het beste voor hebben met hun medemens

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 12:39

@ CynicalBastard | 06-02-10 | 12:26

Dat klopt en ik wil ook niet zo ver gaan om alle salarissen gelijk te trekken. Maar het is gewoon erg doorgeslagen. Daar gaat in principe dit artikel ook over: dan heeft Balkenende nota bene de moeilijkste taak van alle bestuurstaken en toch verdient 18% van zorgbestuurders meer dan hem. Dat klopt niet. Maar zoals je zegt: zo gaat dat nu eenmaal. Gelukkig vinden er ook veranderingen plaats om het allemaal niet perse gelijker maar wel rechtvaardiger te maken.

Integrevenge | 06-02-10 | 12:38

ecologiste | 06-02-10 | 12:30

klopt, al die sociale schreeuwerts hebben niet in de gaten dat vvd'ers nog socialer zijn, alleen dat mogen we niet zeggen

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 12:36

Dauw deze overbetaalde bloedzuigers dan van hun plek, mensen. Kom in beweging - om te beginnen bij de gemeenteraadsverkiezingen. Niet meer stemmen op de grote, gevestigde partijen. Deze partijen hebben er belang bij om het huidige systeem in stad te houden (veel oud-politici komen ook bij de semi-overheid terecht, dankzij hun diverse vriendenclubjes). "A RUSH AND A PUSH AND THE LAND IS OURS" (The Smiths).

Bozebuurman | 06-02-10 | 12:35

Brouhaha | 06-02-10 | 11:50

helder betoog, dat is ook waarom ik vind dat we rustig 80% van de ambtenaren eruit kunnen mikken

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 12:33

@BattlefieldNL | 06-02-10 | 11:29
Wat Weeraanmelden van 10:50 zegt; nou, maak je het maar waar en geef de naam en plaats van die zorginstelling maar.
Per ommegaande of vóór 3 maart?
Kunnen we vragen in de kamer verwachten en ben je meteen je zwitsalletje kwijt, Joris volente.

stolperstein | 06-02-10 | 12:33

ecologiste | 06-02-10 | 12:23
Het grootste probleem ligt inderdaad bij de PvdA, die nooit onder die walgelijke hypocriet Kok zijn ideologische veren had moeten afschudden en nooit die vrije markt dogma's had moeten omarmen. Na de acceptatie van het liberale gedachtgoed was het hek van de dam en lieten de * kuch * linkse * kuch * baantjesjagers zich de koek goed smaken. Neemt niet weg dat het werkelijke probleem het LIBERALE gedachtegoed is en blijft, al wordt er idd driftig gebruik van gemaakt door de leden van de partij die het belang van de arbeiders (moehahahaha) meent te verdedigen.

Bigi Bana Boy | 06-02-10 | 12:32

Kan er niet echt wakker van liggen. Je kunt het ten hoogste hebben over de voorbeeldfunctie, die ene leasebak haalt namelijk +/- 0,0 uit op die budgetten. Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat zowel de publieke-, als de semi publieke- als de private sector maar op een ding uit zijn; de centjes van het volk. De private sector heeft alleen zijn naam wat meer mee. Ow ja, je hebt ook nog dingen als keuze vrijheid. Maar dat is ook flink overschat.

Jeen | 06-02-10 | 12:31

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 12:27

Dank. Ik gooide gooide het er integraal uit, ik heb zo ontiegelijk de pest aan de verraders van ons Nederland die zeggen sociaal te zijn, die zeggen gristelijk te zijn. Wat een inhalige creaturen.
Ik zeg laat hun de crisis betalen.

ecologiste | 06-02-10 | 12:30

ecologiste | 06-02-10 | 12:23

geen woord aan toe te voegen

neemjemoederindemali | 06-02-10 | 12:27

Brouhaha | 06-02-10 | 11:50

Je verhaal in uit m'n hart gegrepen.

Boy Cot | 06-02-10 | 12:26

Integrevenge | 06-02-10 | 12:21 Het gaat niet om "is" of "is niet zo", het gaat om "zo werkt de maatschappij helaas nou eenmaal".
Aan iemand die dagelijks mensenlevens redt (een arts oid.) na het doen van een lange opleiding hetzelfde salaris uitbetalen als aan iemand die de hele dag achter een bureau stempeltjes zet op ongelezen vellen papier is ook niet rechtvaardig.

CynicalBastard | 06-02-10 | 12:26

Ons gemeenschappelijk terrein, bezit dus is vaak moreel onteigend door de linkse kerk die sinds eind jaren 60 het jachtterrein is geworden van graaiers die mooie zalvende woorden prevelend ons bezit in eigen private zakken stoppen, te beginnen met de nieuwlinksers, dezelfden die ons publieke bezit verkocht hebben aan massa's economische immigranten die voor ons echter niet economisch zijn, slechts voor hen die er goede electorale winsten mee konden halen. Nu klapt de boel want al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel, dit keer in de persoon van GW. Ondertussen hebben we nauwelijks betaalbare woningen, onderwijs, ziekenzorg, gigantische publieke schulden ga zo maar door. en dan te bedenken dat Drees sr. én Drees jr. al in 1970 hiervoor waarschuwden.
Misschien dat de nieuwlinksers het aanvankelijk goed bedoelden maar allengs lieten ze zich het geld welgevallen en konden gaan leven als de VVD elite destijds wanneer ze maar de privileges van de gewone mensch konden verkopen aan de meest biedende, dus het openbare sociale terrein gingen privatiseren in navolging van dezelfde VVD-ers die vooral het economische terrein van oudsher kapitaliseren, iets wat logisch is.
Het morele verval van links werd allengs als dat van het CDA, namelijk hun morele positie gebruiken door te schmieren met de waarheid in ruil voor centen.

ecologiste | 06-02-10 | 12:23

Bigi Bana Boy | 06-02-10 | 11:45
Inderdaad... dat krijg je nou als je de regulering van hogere waarden overlaat aan de lagere waardigheid van de vrije markt. Vrije marktwerking is goed voor de prijsbepaling van het koekje bij de thee, het uitdelen van het koekje aan oudjes echter is een zaak van goedheid. Goedheid en winstbejag zijn twee verschillende dimensies, met allebei is niets mis, maar je moet weten wanneer je via de ene dimensie dient te denken en handelen en/of wanneer via de andere.

ZSU-23-4 | 06-02-10 | 12:22

@ CynicalBastard | 06-02-10 | 12:04

Bedankt voor je uitleg. Ik begrijp (en begreep) wel wat je bedoelt hoor maar het is de vraag of dat ook wel zo is. Het zou toch heel goed kunnen zijn dat iemand die goed is in bedrijfsbesturing dusdanige stress krijgt van op de weg zitten heel de dag dat die het niet aankan.

Ik weet het niet hoor, ik vind het ergens behoorlijk onrechtvaardig hoe de salarissen verdeelt worden maar ik vind het ook niet gemakkelijk om mijn vinger er precies op te leggen.

Integrevenge | 06-02-10 | 12:21

babyboomers hebben het nu eenmaal altijd makkelijk gehad. Het wordt tijd dat ze dat eens gaan beseffen. Misschien door de AOW maar helemaal af te schaffen.

Rest In Privacy | 06-02-10 | 12:21

Regionale Kruisvereniging West-Brabant is ook een campagne gestart. De gemeenten, zorgverzekeraars en zorgaanbieders maken de dienst uit en zij verslinden uw geld. Maar dan komen ze met dit aankakken: www.youtube.com/watch?v=glMpm79tBPE

Zeeschuimer | 06-02-10 | 12:21

oud nieuws en oud zeer.

Patrick Zweedsey | 06-02-10 | 12:08

Rob van Roos | 06-02-10 | 12:04

Aan mijn post te zien kan ik ook daar gaan solliciteren.
"een uitstekende geschikt" moet zijn: uitstekend geschikt.

Rob van Roos | 06-02-10 | 12:06

"Incompetente kwakzalvers met een LOI management training."

FreshClash | 06-02-10 | 11:43

Als dat de kwalificaties zijn dan zou jij een uitstekende geschikt zijn. Wat let je?

Rob van Roos | 06-02-10 | 12:04

Integrevenge | 06-02-10 | 11:58 Het gaat om vraag naar competentie en aanbod van competentie. De _gemiddelde_ vrachtwagenchauffeur kan wel een vrachtwagen besturen maar niet een bedrijf. De gemiddelde bedrijfsbestuurder kan het ook nog wel leren om zonder brokken met een bakwagen over straat te gaan. Daarom krijgt (niet altijd verdient) een bedrijfsbestuurder dus meer - hij (m/v) heeft een competentie die zeldzamer is dan die van de vrachtwagenbestuurder.
Om dezelfde reden krijgt de _gemiddelde_ vrachtwagenbsetuurder ook weer meer salaris dan pak 'et beet een kassière.

CynicalBastard | 06-02-10 | 12:04

mises | 06-02-10 | 10:31

"GS wordt gelukkig steeds libertarischer in de analyse"

Hahahahahahahahahahahaha, wat een fantast ben jij zeg.

Rob van Roos | 06-02-10 | 12:02

antizanic | 06-02-10 | 11:58

Mensen met lease-auto's en hypotheken lopen niet zo makkelijk weg als iemand die zijn salaris kan 'sparen' en niet geeft om materiaal.
Binding, heet dat.

zovoklets | 06-02-10 | 12:02

Voor 40.000 heb je geen bijzondere auto als lease-auto. Iedere lul met vingers in de IT rijdt al in zoiets. Het wordt tijd dat de bedrijven eens wakker worden en stoppen met dat lease-auto verstrekken. Dan is het zo gedaan met de grote monden over nieuwe auto's met winterbanden etc. Van de CEO thuis (de vrouw dus) kunnen ze in een astraatje klimmen want uit eigen middelen komt er nooit 40.000 beschikbaar. Scheelt ook een hoop verkeer op de weg want uit eigen portemonnee hoeven ze die marktplaats dingen uit Limburg opeens niet (vanaf Alkmaar).

antizanic | 06-02-10 | 11:58

@ CynicalBastard | 06-02-10 | 11:55

Het is voor mij makkelijker als je vertelt wat er dan gebeurt dan dat ik ga uitvoeren wat jij voorstelt.

Integrevenge | 06-02-10 | 11:58

Brouhaha | 06-02-10 | 11:50

Nog iemand die denkt dat 'werk' bestaat uit handarbeid. Wees blij dat veel mensen in Nederland hun tijd kunnen volmaken met 'leidinggeven'.

zovoklets | 06-02-10 | 11:58

Integrevenge | 06-02-10 | 11:51 Zet een gemiddelde vrachtwagenchauffeur aan het werk als leidinggevende over andere leidinggevenden en je weet ineens waarom de ene baan beter betaald wordt dan de andere.

CynicalBastard | 06-02-10 | 11:55

He-he PRIMA. Zo, Die zit, Van Pruisen!

Grenswind | 06-02-10 | 11:55

@ Nlz® | 06-02-10 | 10:42

Nee ook niet. Maar iedereen doet waar die goed in is. Waarom zou de een daar meer betaald voor moeten krijgen dan de ander. Al het werk wat gedaan wordt is belangrijk. Als er geen vrachtwagenchauffeurs waren dan kan een zorgcentra ook niet bevoorraad worden.

Integrevenge | 06-02-10 | 11:51

Ooit heb ik eens te maken gehad met zo'n uitvreter, baasje van een bureau voor geestelijke gezondheidszorg of zoiets. Als je de verbale en schriftelijke uitlatingen van die vent zag, wist je dat hij daar eigenlijk meer als patient dan als directeur hoorde te zijn.
.
Ook mij maakt het woest dat mensen in de verzorging die het echte werk doen (ik werk daar zelf niet trouwens) geen reedt verdienen voor moeilijk en zwaar werk, terwijl een hele kerstboom aan organisatorische uitvreters die er boven hangt het meeste krijgt. Het soort tuig dat bepaalt dat een verpleegster niet langer dan 4 minuten, 15 seconden en 34 honderdsten mag besteden aan een patient.
.
Trap die hele uitvretersbende van nietsnutten en pennelikkers eruit en geef de mensen die er echt toe doen in die sector een goed salaris en meer tijd om hun werk te doen, zodat ze er ook weer lol in krijgen.
.
Het probleem in Nederland is dat we hier het waanidee hebben dat je alleen iets voorstelt als je manager bent, of "leidinggevende" zoals dat vaak heet. Op een feestje kun je nog beter vertellen dat je "leiding geeft" aan 15 vakkenvullers bij de Aldi dan dat je, bijvoorbeeld, een verpleegkundige bent. Maar dit land gaat tenonder aan managers, mensen die zelf niets kunnen maar wel heel goed anderen kunnen vertellen hoe ze hun werk moeten doen. Dat terwijl de meeste "leidinggevenden" zelf nooit het werk hebben gedaan van de mensen waaraan ze "leiding geven"!

Brouhaha | 06-02-10 | 11:50

OT *brekend* Wilhelmina crux in VS fundamentalisten organisatie.

Einde van de Domheid | 06-02-10 | 11:50

Einde van de Domheid | 06-02-10 | 11:49

Het maakt niet uit waarop ze stemmen.

zovoklets | 06-02-10 | 11:50

Iedereen een Trabantje en de problemen zijn uit de wereld?

zeg maar jansen | 06-02-10 | 11:50

Graag stemgedrag-onderzoek van ziekenhuisbestuurders tegemoet ziet.

Einde van de Domheid | 06-02-10 | 11:49

Als die engbek van de pica naast je zit in het vliegtuig en hij gaat met een injectienaald richting onderkin:Direkt ingrijpen.

R.B.Scott | 06-02-10 | 11:47

@ harl | 06-02-10 | 11:26
Mee eens.

Fijnstoffer | 06-02-10 | 11:46

Proost makker.
Leve de privatisering. Fuck het klootjesvolk.

BroodenSpelen | 06-02-10 | 11:46

da wizard | 06-02-10 | 11:36

Wat is dat nou voor onzin.
Je verplicht verplegend personeel toch ook niet met ambtenaren te vergaderen en eerste aanzetten te maken tot het onderzoeken van de mogelijkheid om een commissie beleidstrajecten op te richten?

zovoklets | 06-02-10 | 11:45

René from the Café | 06-02-10 | 11:41
Misschien kunnen we een GS-reaguurders inzamelingsactie houden en Rutger met een gigantische GS-taart richting Oosterhout laten gaan?

Ashtrey | 06-02-10 | 11:45

Ik ben GEEN socialist maar heb al zo vaak gezegd dat het liberalisme in bepaald opzichten de meest asociale en maatschappijontwrichtende politieke stroming is. De vrije markt werkt in veel opzichten prima maar in een hoop opzichten ook niet en de onbeschaamdheid van veel bestuurders en topmannen is werkelijk onvoorstelbaar. De brutaliteit om gewoon door te durven gaan met hoge beloningen en bonussen na gered te zijn met belastinggeld zou genoeg voor een kogel door je lege harses moeten zijn.
Kapitalisme is prachtig maar moet geleid worden door een sterke staat en niet door een kernoverheid zoals de vrije markt kerk dat aanhangt. En de belangen van de staat staan boven die van het individu en de bedrijven wat mij betreft omdat ik de staat niet als aparte entiteit zie maar als natie, dwz datgene wat ons bindt en wat ons tot een vok maakt.

Bigi Bana Boy | 06-02-10 | 11:45

Ik zie 'm nog niet aan het bed van een hulpbehoefende bejaarde staan, met z'n volgevreten harses. Ik ook niet, maar ik werk dan ook niet in de zorrug.
.
Zorgbestuurders..... laat me niet lachen. Incompetente kwakzalvers met een LOI management training.

FreshClash | 06-02-10 | 11:43

In de bejaardensoos krijgt de vraag "Ben je geil of wil je een koekje?" in het licht van deze ontwikkeling een heel andere lading.

De Peoplemanager | 06-02-10 | 11:43

-weggejorist-

bassie71 | 06-02-10 | 11:43

Wat zijn het toch godverdomme voor een graaiers. Al dit soort gasten met hun uit hun botte koppen geleerde prietpraat lulverhalen zouden net boven het minimumloon mogen krijgen. Verdienen is in dit verband een te groot woord dat zou inhouden dat er een prestatie tegenover staat. Hoe lang accepteren wij nog deze wanprestaties leverende hufters.

Boy Cot | 06-02-10 | 11:41

BattlefieldNL | 06-02-10 | 11:29 Die twee ton per jaar "verdienen" ze niet, die graaien ze.
Een belangrijk onderscheid dat lang niet vaak genoeg gemaakt wordt.
Het woord "verdienen" dient in het Nederlands weer de betekenis te krijgen die het ooit had. "Verdienen" is niet hetzelfde als "krijgen" ... "verdienen" betekent "verwerven door middel van het leveren van een eerlijke tegenprestatie", in mijn woordenboek.

CynicalBastard | 06-02-10 | 11:41

porcodio | 06-02-10 | 11:37 Die t drinkt ie later.

zeg maar jansen | 06-02-10 | 11:38

Als je pseudo-intelligent wil overkomen door engelse woorden te gebruiken (zoals de meiden van Halal vaak doen) dan moet je wel woorden zoals "accountabiliy" goed spellen.

porcodio | 06-02-10 | 11:37

Gewoon iedere werknemer verplichten om minimaal één dag in de week aan het bed te staan en bejaarden te wassen.
Van directeur tot en met het management...

da wizard | 06-02-10 | 11:36

mooi schrijfsel, van Pruisen.
(mag ook wel eens gezegd worden.)

De semi-overheid en de babyboomers zijn de grootste ziekte in dit land.
Ik kan niet wachten totdat die hele klote-generatie is opgesodeflikkerd.

flunkerT | 06-02-10 | 11:36

"Die salarissen en bonussen moet je wel uitkeren, want anders gaat al het talent naar het buitenland.
.
Het is een duivels dillemma"

HC | 06-02-10 | 11:35

helemaal eens om de ambtenaren die zichzelf vermomd hebben als bedrijfsleven, om zo de publieke salarisnormen te omzeilen, af te schaffen.
Wat zou helpen is als de overheid zich aan haar eigen regels omtrent salariering gaat houden. Niet alleen in vorm (dan zouden de regels alleen maar gelden voor echte ambtenaren) maar ook in substance. Wanneer een ambtenaar weggaat bij de rijksoverheid, maar zijn fotos op zijn buro kan laten staan omdat hij de maandag erop weer gewoon achter datzelfde buro gaat zitten maar dan voor meer geld, dan zouden we eigenlijk moeten zeggen dat dat gewoon niet kan, en dat dit brok talent zijn waarde elders moet gaan toevoegen als hij meer wil verdienen.

Maar ja, 'zou moeten' is zooo PV V of DA, dat wordt niks.

SheriffSharif | 06-02-10 | 11:35

Zo kwam ik laatst iemand tegen die het zich kan veroorloven om voor 1600,- netto per maand te werken. De arrogantie, dan moet je geld van huis uit hebben.

zovoklets | 06-02-10 | 11:32

doorlopen mensen, niks aan de hand

(koeweaut pvda meneer)

basberger | 06-02-10 | 11:31

Ik werk dan ook bij zo'n zorg fabriek in de GHZ. Twee vet betaalde bestuurders.
Die egoïsten 'verdienen' bijna 2 ton per jaar en rijden allebei in zo'n dure leasebak.
Ik schaam me rot voor deze uitnemers. Cliënten en uitvoerend personeel zijn de dupe. Kwalitatieve goede zorg wordt opgeheven en ingeschikt in bestaande bouw. Lekker proppen zodat kosten bespaard worden. Waarvoor? Juist ja, de heren met de 6 koppige directie verhuizen naar een A1 kantoorpand ver weg van cliënten en het uitvoerend personeel. Tussen de Top en de cliënt is er absoluut geen binding. Liever parkeert men de bolide voor het Kantoor op de eigen (betaalde) parkeerplaats en speelt de hele dag mooi weer met uitzicht over het winkelcentrum en stad.
Regering grijp in! Deze heren blijven anders graaien met als motto: Links lullen, Rechts vullen!

BattlefieldNL | 06-02-10 | 11:29

Von Pruisen + 10

crankshaft | 06-02-10 | 11:29

Puik stuk, van Pruisen!

Zeeschuimer | 06-02-10 | 11:27

Ik wil geen eens in een Mercedes rijden. Dat is een oude lullen auto.
Gewoon een auto zoals ik zelf ben: Betrouwbaar, snel reagerend, sportief en duurzaam. Dan kom je vanzelf uit bij BMW.

kleingrutter | 06-02-10 | 11:27

Fleauxe | 06-02-10 | 11:25 Pooiers en oplichters hebben kennelijk ook een grote verantwoordelijkheid, die rijden ook zulke auto's. ;-)

zeg maar jansen | 06-02-10 | 11:27

@mises/Fijnstoffer
Het probleem zit hem dan ook in de manier waarop mensen leven. Er moet een bewustwording plaatsvinden in de mens. Wij zijn nu zo ver geevolueerd dat wij de omgeving naar onze hand gaan zetten. Ons bewustzijn is echter achter gebleven. Pas wanneer wij realiseren wie we echt zijn en wat echt belangrijk is kunnen we verder vooruit.
De mensheid an sich moet nog eens heel hard op zijn bek gaan voor hij weer op gaat staan en gaat nadenken over waar het fout is gegaan. Zolang dat niet gebeurt denderen we door op dit doodlopend spoor. (Gatver, dat rijmt.)

harl | 06-02-10 | 11:26

@zeg maar jansen | 06-02-10 | 11:23: Oh, nu ga je te ver! ;

Fleauxe | 06-02-10 | 11:25

Dr. U.I. Loor | 06-02-10 | 11:24

Accountabilly is de junior medewerker.

zovoklets | 06-02-10 | 11:25

"Accountabiliy" ken ik ook niet uit het bedrijfsleven. "Accountability" daarentegen does ring a bell.

Dr. U.I. Loor | 06-02-10 | 11:24

Fleauxe | 06-02-10 | 11:21 Ja, dan wel. Maar je moet niet alle Mercedesrijders over één kam scheren. Sommige van die bestuurders kiezen BMW.

zeg maar jansen | 06-02-10 | 11:23

@zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:32: Nee nee, m'n beste. Aan die speknekkerige mentaliteit te lezen móét het hier wel een Mercedes betreffen. Overigens, als je een -merk buiten beschouwing gelaten- dikke bak rijdt, ten koste van hulpbehoevende ouderen. En dan ook écht ten koste van ouderen, mag je dan een enorme klootzak genoemd worden? Volgens mij wel.

Fleauxe | 06-02-10 | 11:21

Dit land vraagt om een revolutie.

Drecks | 06-02-10 | 11:19

dubber | 06-02-10 | 11:17 Tabelletje? Ik zie een link naar een CAO, c.q. het wapen der incompetenten.

CynicalBastard | 06-02-10 | 11:19

Bekijk eens rustig dit tabelletje en realiseer je, dat deze mensen dus absoluut ongeschikt zijn voor het bedrijfsleven. Na ontslag verdwijnen ze in prutsbaantjes op trieste locaties: portal.omroep.nl/nossites?nav=pinkcYsH...

dubber | 06-02-10 | 11:17

Een ander probleem met "zuivere marktwerking" is dat dat een systeem is dat niet van hogerhand opgelegd kan worden, anders zou het geen "zuivere marktwerking" meer zijn. Een fijne paradox. En helaas is ons marktsysteem in Nederland door decennia van telkens maar weer kiezen voor uit ideologie bepaalde overheidsregulering zo vakkundig kapodt gemaakt.
Het opnieuw laten ontstaan van zuivere marktwerking, door eenduidige (let wel niet "eerlijke" want dat is een door idiote ideologen ook al vakkundig verkracht begrip) regelgeving die het speelveld gelijkvloers maakt is dus ook al schier onmogelijk.

CynicalBastard | 06-02-10 | 11:14

de uitvreters zijn het gezwel, er moet gesneden worden

Ed71886710 | 06-02-10 | 11:14

bello | 06-02-10 | 11:09
De oudjes zijn het ondergeschoven kindje van de rekening, dat is niet alleen triest, maar ook nog eens zeer zorgwekkend gezien de vergrijzing en de toekomst.

Ashtrey | 06-02-10 | 11:12

Als in het bedrijfsleven een sector niet werkt, wordt alles op de schop gezet en wordt er een nieuw systeem neergezet.
Het hele systeem afhakken en iets nieuws neerzetten.
Zo ook met de zorg & zorgbestuur doen : Volledig mee kappen en een nieuw systeem neerzetten.
En deze keer transparant dan, zodat er gelijk ingegrepen kan worden als de Speknekjes weer proberen in te treden.

Airborne | 06-02-10 | 11:10

Vandaag zijn het de koekjes: morgen de koffie zelf waar ze per kopje voor mogen betalen. Want zo werkt dat.

Die mensen zijn oud. Dan doe je niet moeilijk. Organiseer wat leuke dingen, 'tuurlijk mag het hondje mee naar het verzorgingstehuis. Tuurlijk krijgen ze een koekje bij de koffie. Personeel wordt fatsoenlijk opgeleid en betaald, is dus gemotiveerd om goede zorg te verlenen.

Maar nee, er moet weer eens gegraaid worden... Het is om te janken dit soort verhalen. Deze mensen hebben zich 9 van de 10 keer een heel leven lang de pleuris gewerkt, en dit is het bedankje? Aanpakken die volgevreten klootzakken...

bello | 06-02-10 | 11:09

@ Gilles dela Tourette | 06-02-10 | 10:47
Een korte warrige reactie van jou waarvan ik niet begrijp dat die op mijn plempsel zou kunnen slaan. Ik kan er geen chocola van maken.

Fijnstoffer | 06-02-10 | 11:07

ach weet je laten we de ziekenfonds premie nog eventjes omhoog schroeven, die arme ziekehuis doktertjes moeten natuurlijk wel in stijl naar hun werk kunnen he....

peetd2 | 06-02-10 | 11:06

Hebben we al NAW gegevens van die meneer (nou ja... die vleesberg) die bestuurder zou zijn van een zorginstelling?
Die zal ook vast geen ordinaire mercedes rijden, da's voor het plebs. Nee, dan rijdt een Maybach toch vele malen beter....
De vraag is nu: en wat nu? Als je die hele kliek eruit knikkert, zit je met een systeem dat het waarschijnlijk moeilijk krijgt omdat vanaf het middenkader naar boven toe niemand nog gewend is verantwoordelijkheid te nemen dan wel af te leggen, alles daar onder (de handen aan het bed, het blauw op straat, de man of vrouw voor de klas) krijgt steeds meer problemen omdat er van onderaf gezeik is (de klanten blijven klagen) en van bovenaf helemaal niets meer geregeld wordt. Dus als de lakens op zijn... Pech. Als de computers niet werken en je kunt geen aangifte meer invullen... pech. Krijtje op? Pech.
Toch wordt het tijd dat we hier tegen optreden. Als dit systeem door blijft draaien zoals het nu loopt, terwijl er steeds meer informatie aan alle kanten uit de bolwerkjes lekt, zal er hoogstwaarschijnlijk een moment komen dat de bom barst. Geschiedenis is nooit mijn forte geweest, maar er staat me iets bij dat dit al eerder gebeurt is, in frankrijk? Probleem is hier dat er niet 1 persoon/familie is aan te wijzen die zichzelf verheerlijkt (verheelrijkt?), het zijn er een heleboel. Om die in het gareel te krijgen, moet er vanuit een centrale organisatie controle worden uitgevoerd, met zware consequenties bij het misbruiken van positie. Een goed begin is het openbaar maken en houden van dit soort informatie zoals GS nu doet. Hopelijk kunnen de verschillende partijen hier eens een middagje keuvelen aan besteden... Behalve de PvdA. Die mag het verdedigen (en dat zullen ze toch wel doen.)
T.
PS. het verhaal van de PvdA sollicitatie kan ik zelf bevestigen: een vacature werd tot 3 maanden toe door 'verlengt' omdat de 'beoogde (PvdA) kandidaat' nog niet klaar was met zijn opleiding... Daarvoor werden een aantal goede mensen met meer ervaring opzij gezet, deels omdat ze niet bekend waren in het circuit... Overigens was dat a.: een ICT functie en b.: voor een semi-zorg instelling die van origine een PvdA instelling was maar later een gemeentelijke instantie is 'gemaakt'...

EEnzame SchizofrEEN | 06-02-10 | 11:06

@ mises | 06-02-10 | 10:37
Een halve balkenende norm als VAST bedrag, dat centraal (door de overheid) wordt vastgesteld, lijkt mij ruim voldoende voor zo’n (verantwoordelijke) baan. Ze besturen een lokale zorginstelling, niet de zorginstelling die Nederland heet. Dus wat betreft het vaststellen van eigen salarissen en vergoedingene etcetera: daar moet inderdaad een eind aan komen, want dan gaat het skyhigh en vanuit onze zakken, en ten koste van mensen die het geld nodig hebben.
Ik begrijp dat je libertariër bent. Vind ik wel lieve mensen met sympathieke hoogstaande idealen, maar helaas vaak nogal onrealistisch. Een libertarische maatschappij zou prachtig zijn, maar kan alleen bestaan in een maatschappij van hoog geleerde mensen bij wie gezond verstand en goede wil prevaleren, en die elkaar in hun waarde laten en niets opdringen. Helaas ontbreekt het aan dat alles. De mens (de grote massa) is vanuit een ingebakken egoïsme en egocentrisme geneigd tot alle kwaad en gedraagt zich meestal als een parasiet, en moet daarom helaas op allerlei gebieden waar nodig ingesnoerd worden. Hoezeer ik ook van de richting “vrijheid, blijheid” ben, ’t is niet anders.

Fijnstoffer | 06-02-10 | 11:01

[aardappel in keel]
Gepeupel, jullie weten totaal niet in wat voor positie ik verkeer. Ik heb last van m'n oren, gewrichten, hart/lever/bloedvaten door het jarenlang vreten van dineetjes op kosten van de zaak. Jarenlang moeten vechten voor jullie gezondheid dus het is jullie schuld dat ik er nu zo aan toe ben. Ik moet nu op verzoek van de bedrijfsarts in een Mercedes S klasse of Audi A8 worden vervoerd.
[/aardappel in keel]

Eerst de Provincialebestuurslaag opheffen! en dan eveneens bovenstaande zakkenvullers een workshop aanbieden (liefst in de wintermaanden); stratemaker een prachtig beroep tegen de het bestaande CAO loontje!

ONS | 06-02-10 | 10:58

@Russ Meyer | 06-02-10 | 10:55
Beter een dure hoer dan mijn vriendin ;-)

Je Verzint Het Niet | 06-02-10 | 10:57

Het salaris lijkt hoog, maar een flink deel bestaat uit bijtelling op die verrekte leasebak natuurlijk.

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:57

Als die man al iets met billen wassen en luiers heeft, dan heeft het waarschijnlijk te maken met een fetisj en een dure hoer.

Russ Meyer | 06-02-10 | 10:55

mises | 06-02-10 | 10:31 Die monopolistische staatsorganen hebben we (helaas, want ik deel de libertijnse visie) nodig omdat een concurrerende marktpartij in de medische hoek nog slechts zou richten op ziektes met de meeste lijders waar het meest aan verdiend kan worden, omdat een marktpartij in de zorg zich alleen nog zou richten op die zorgbehoevenden die geld te besteden hebben enz. enz. enz.

Net zoals je sommige dingen niet aan monopolisten moet overlaten (die dingen waar iedereen behoeft aan heeft die dus vraag genereren),
moet je sommige dingen ook niet aan marktpartijen overlaten (die zaken die uit noodzaak de kwaliteit van leven verbeteren waar niet voldoende vraag naar is omdat niet iedereen er behoefte aan heeft).

Niet alles wat je uit mens-zijn zou moeten en willen doen heeft een sluitende business-case.

CynicalBastard | 06-02-10 | 10:54

Ik wil best voor 1,5x modaal zo'n zorginstelling een jaartje runnen. Eens kijken wat er uitgewerkt kan worden aan onnodige managementlagen en achterlijk dure externe onkundigen, wat dan weer teruggegeven kan worden aan de 'clienten'.
Maar ja, ik heb slechts een diploma planologie en ben politiek gezien rechts georienteerd. Dan is dat natuurlijk allemaal onmogelijk, kan ik daar nooit goed over oordelen.

Nlz® | 06-02-10 | 10:54

Arme oudjes. En ze een beetje gezond eten geven. Pfff, geef ze lekker vette hap en laat ze sigaren roken. Gaan ze vrolijker en eerder dood, ipv 20 jaar lang als nukkig kasplantje rond te klooien, en dat scheelt nog een hoop geld in de zorg ook.

Ploertendodert | 06-02-10 | 10:51

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:47

Sprechen Sie kein Deutsch?

*out out out*

eerstneukendanpraten | 06-02-10 | 10:51

Kapot wobben.
Namen en rugnummers op GeenStijl , Twitter en de PVV site.
De gescande contracten - met de handtekeningen van de PvdA bestuurders - online, nog voor 3 maart en bij de landelijke verkiezingen.
Dat zal ze leren.
Oow, en de salaris strook met onkostenvergoedingen als posters in de alle verzorgingshuizen, naast de kostenbesparingsmaatregelen.
(en een hippe pie chart met de stijging van de lonen van de MT en de bezuinigingskosten naast elkaar; 3x wedden dat alle bezuinigen direct in de zakken van die hufters gaan)

Weeraanmelden | 06-02-10 | 10:50

Misschien moeten we eens af van de term semi-overheid ? Iets is overheid of iets is het niet.

Marcus Porcius Cato | 06-02-10 | 10:50

Privatiseren die boel, en dan ook ECHT privatiseren, niet half privatiseren.

zarathustra1 | 06-02-10 | 10:50

Het socialistische antwoord hierop is dat ze vinden dat marktwerking niet heeft gewerkt en dat alles terug naar de overheid moet. Maar dat is van de regen in de drup.

Het gaat om echte marktwerking, met een harde cap op de budgetten vanuit de overheid: een max norm voor salarissen, een max norm voor overheadskosten, een gegarandeerde norm voor de uitgaven.

De links-christelijke overheid heeft na privatiseren verzaakt om controle uit te oefenen op de semi-overheid.

ZDEV | 06-02-10 | 10:49

@man on the edge | 06-02-10 | 10:36
en de sosjalen zeggen tegen u .... Bedankt voor de bijtelling, BPM etc..

Je Verzint Het Niet | 06-02-10 | 10:49

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:42
LOL

Balk-in-je-oog | 06-02-10 | 10:48

eerstneukendanpraten | 06-02-10 | 10:43 En wat kost die boot dan?

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:47

Ik stem voor een "A la Haiti " actie voor de bejaarden!
.
Eens kijken hoeveel miljoenen we voor onze arme bejaarden kunnen ophalen en hoeveel bedrijven koekjes willen doneren..

demonizer | 06-02-10 | 10:47

Je Verzint Het Niet | 06-02-10 | 10:40

Geniaal gezegd van de oude. Verder commentaar overbodig

*out*

eerstneukendanpraten | 06-02-10 | 10:47

Fijnstoffer | 06-02-10 | 10:33 Uw sollicitatiebrief ligt al klaar begrijp ik? Of moeten “anderen” het maar regelen terwijl u in het bedrijfsleven (banksector?) de euris bij elkaar harkt en in uw Audi A8 over de snelweg koerst?

Gilles dela Tourette | 06-02-10 | 10:47

Pak die parasieten aan!

ZDEV | 06-02-10 | 10:46

@ eerstneukendanpraten | 06-02-10 | 10:43

En terecht! Als je niet een volledig door de PvdA goedgekeurde opleiding hebt gevolgd en donaties in de partijkas doet ben je kansleaus voor zulke uitvreetbaantjes.

Nlz® | 06-02-10 | 10:46

Laat me eens raden hoeveel procent van deze proleten PVDA stemt, omdat ze heel diep van binnen toch so enorm sosjaal zijn. Ik denk meer dan 50%...
Nu een waar gebeurd verhaal. Een kennis van me solliciteerde een jaar of 15 geleden op een job als manager van een sociale werkplaats. Hij voldeed aan alle gevraagde criteria. Werd hem tijdens het eerste sollicitatiegesprek gevraagd of hij ook lid was van de PVDA. Nee, zei hij naar waarheid, ik zit meer richting de
sociaal-liberale kant, meer richting D66. Oh zei men toen bot, dan bent u vast niet sosjaal genoeg om een sosjale werkplaats te leiden. Einde gesprek...
Dit is toch niet te geloven. BERUFSVERBOT in Nederland omdat je geen lid bent
van die proletenclub.
*maar bootschappen doen gaat in oude leasebak van net over de 20K*

eerstneukendanpraten | 06-02-10 | 10:43

goed werk van pruisen. Pak de varkens.

superjan | 06-02-10 | 10:43

Waar het bespaarde geld op de koekjes blijft is ook bekend: de gemiddelde bonus bedraagt € 14000.

CoffeePatch | 06-02-10 | 10:43

Balk-in-je-oog | 06-02-10 | 10:41 Wat nou 'wandelen'? U heeft vandaag een pyamadag.

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:42

@ Integrevenge | 06-02-10 | 10:32

Even advocaat van de duivel spelende. Draai je hypothese eens om, gewoon, voor de grap... Zou een vrachtwagenchauffeur een zorginstelling kunnen draaien?

Nlz® | 06-02-10 | 10:42

Hoezo jij wilt douchen? We gaan vandaag wee lekker onze luier aan doen! Nou huppakee!
* Tank volgooit *

Balk-in-je-oog | 06-02-10 | 10:41

Het Godshuis in Roermond, daar gaat Geert Wilders zijn oude dag toch slijten?

Einde van de Domheid | 06-02-10 | 10:38

@peerkepeer
Zelfde problemen in onderwijs en vervoer... zie je een patroon ontstaan???

mises | 06-02-10 | 10:38

@ fijnstoffer
Waarom is een halve balkenende norm wel gerechtvaardigd?
Denk even verder na: de zorgsector is in feite een monopolistisch bolwerk. In een monopolie kunnen de bazen zelf hun eigen lonen bepalen en bepalen hoe hard zij hun best doen voor hun klant. Logisch is dus, als je je eigen salaris kunt bepalen, dat je steeds een hoger salaris neemt en dat je zo min mogelijk daarvoor wilt doen. Consequentie is dat een halve balkenende norm binnen no time weer een hele wordt.

Oplossing: zuivere marktwerking. Nee niet zoals in de VS waar absoluut geen sprake is van zuivere marktwerking, maar sprake van uitbuiting van de productieve burgers die 50% van hun loon moeten inleveren voor o.a. een oorlog 10.000 km van hun vandaan.

mises | 06-02-10 | 10:37

En geen kwaad woord over Rijkman Groenink?

Einde van de Domheid | 06-02-10 | 10:36

Hoe noemt JP het ook alweer? Het maatschappelijk middenveld of zoiets ?
Gewoon, ouwe jongens krentenbrood. Zorg dat je erbij komt. Nee niet de marine, daar wordt nog echt gewerkt, althans door de matrozen. Maar wie betaalt het pakkie van de vice admiraal ? En die dikke leasebak ? Jij en ik , vrees ik. Maar we stemmen straks allemaal weer braaf CDA, want stel je voor dat die fascistische GW het hier voor het zeggen zou krijgen, Brrr.. Ik moet er niet aan denken... Nou vooruit, even dan.

Polletje Piekhaar | 06-02-10 | 10:36

Ik heb een leasebak van bijna 80k.
Maar ja, ik moet dan ook wel werken voor mijn geld.

man on the edge | 06-02-10 | 10:36

Het 'maatschappelijk middenveld' met vocabulaire als 'loongebouw' is het echte probleem.
Als het er morgen niet meer zou zijn, dan kan de economie weer gaan draaien.

Bos Hout | 06-02-10 | 10:35

Integrevenge | 06-02-10 | 10:32 Vrachtwagenchauffeurs, die rijden pas in dure auto's.

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:34

Ja, hier zie je het succes van de strategie die nu wordt uitgevoerd bij de politie (zie mijn comment daar): enorm veel geld verspillen, tegelijk de basale taken verwaarlozen en schreeuwen dat het door geldgebrek (en dus door de politiek) komt.
Nog maar een paar jaar geleden werd er gedemonstreerd omdat de salarissen te laag waren en nu komt de ene mensonterende situatie na de andere boven water. Maar intussen worden 100-en miljoenen uitgegeven aan nieuwe ziekenhuizen (binnen een straal van 35 km worden drie geheel nieuwe ziekenhuizen gebouwd, renovatie van de oude is niet spectaculair genoeg) en vreten managers zich vol ten koste van de patienten. Om vervolgens naar buiten te verkondigen dat er onvoldoende geld is om een beetje fatsoenlijk voor hun patienten (of gasten of bewoners of hoe ze tegenwoordig genoemd mogen worden; er is wel geld beschikbaar om daar over na te denken) te zorgen.

Peerkepeer | 06-02-10 | 10:33

Als al die graaiers 10% inleveren (14 miljoen), merken ze er geen reedt van, maar kan oma gewoon weer een koekje bij de koffie krijgen.
Dat die graaiers dat niet doen, tekent hun totale morele failliet. Ordinaire zakkenvullers zijn het. Geef ze gewoon een trap onder hun hol en stel bestuurders aan met een vast salaris van een halve Balkenende-norm. Als ze dan in een pooierbak willen rondrijden doen ze dat maar van hun eigen geld. Waarom zou de gemeenschap voor hun dure lease-bakken moeten opdraaien?

Fijnstoffer | 06-02-10 | 10:33

Fleauxe | 06-02-10 | 10:26 Behalve in de titel van het stukje komt er nergens een Mercedes voor.
Het kan best zijn dat er een in een Mercedes rijdt maar echt blijken doet dat nergens uit.

zeg maar jansen | 06-02-10 | 10:32

Hij heeft die leasebak dan ook nodig, want zo te zien past deze aliën niet meer in een opel corsaatje.

DSM IV: 302.89. | 06-02-10 | 10:32

Net of zij harder werken als bijvoorbeeld een vrachtwagenchauffeur. Zelfs niet eens qua meer uren draaien. Vrachtwagenchauffeurs zijn ook van groot belang voor de economie. Oh.. er zijn maar weinig mensen die dat beroep uit kunnen oefenen? Dan wil ik wel eens zo'n veelverdiener 10 uur op de weg zien. Kijken of die dat aan kan. Niet dat ik vrachtwagenchauffeur ben ik geef enkel aan dat er geen reden is voor zulke achterlijke hoge salarissen.

Integrevenge | 06-02-10 | 10:32

Ik word hier een beetje treurig van.

*docu "Line of fire - Battle of the Somme part 1" op joeptoep kijken gaat*

Teun van het Tuinpad | 06-02-10 | 10:32

John McClane | 06-02-10 | 10:30
Als het lease is wel ja. Maar waarschijnlijk worden alle kosten gedekt door de organisatie.

Morkovich | 06-02-10 | 10:32

Het hele systeem van democratie moet op de schop. Democratie is geen vrijheid maar een systeem waarin een kleine groep parasieten de productieve burger uitzuigt en uitbuit.

Waarom weet iedereen dat als een monopolie bijvoorbeeld melk produceert dat je dan steeds slechtere melk tegen steeds hogere prijzen krijgt, maar vergeet iedereen dat kennelijk als het gaat om zorg, onderwijs, wegen, veiligheid.
Nee, voor dit soort diensten en producten hebben we ineens een monopolistische Staat nodig. En dan wel zeuren als je als burger geconfronteerd wordt met slechte service tegen steeds hogere prijzen.

GS wordt gelukkig steeds libertarischer in de analyse. Nu nog op abstract niveau begrijpen waar het echte probleem zit dat al deze ellende veroorzaakt: het idee dat democratie het enige systeem is dat goed is en het idee dat we een overheid nodig hebben omdat we anders allemaal dood om zouden vallen. Als die foutieve gedachten verdwijnen, pas dan kunnen we werkelijk de problemen oplossen.

mises | 06-02-10 | 10:31

Leasebak afpakken, vette luie babyboomers verplicht naar hun kantoor laten rennen en van het aldus bespaarde geld koekjes kopen voor de bejaarden!

Aktivist | 06-02-10 | 10:30

Huidige beeld van de 'zorgzame samenleving': de top van de gezondheidszorg zorgt goed voor zichzelf...

rara | 06-02-10 | 10:30

Van Pruisen, tijd voor een carrière switch; ga gewoon die arme bejaarden helpen als bestuurder. D’r zijn vast nog wel wat langdurig werkelozen te vinden die samen met jou die job fixen voor pak ‘m beet 1 X modaal. Doen we d’r ook nog lease Skoda bij. Toppie toch?

Gilles dela Tourette | 06-02-10 | 10:30

Wat nou echt interessant zou zijn, is of ze wel netjes hun bijtelling betalen...

John McClane | 06-02-10 | 10:30

Zou die smulaap de eauteau ook in de woonkamer hebben staan?

Morkovich | 06-02-10 | 10:28

NaV link 'woede: 'Gezonder eten in een zorgcentrum? Dat ze er allemaal twee weken langer mogen lijden? Jabba heeft overigens gelijk als hij zich uitsluitend in dure auto's (wat kosten zo'n chauffeur eigenlijk?) laat verplaatsen: anders issie z'n figuur in no time kwijt!
Gelukkig nemen de echte werkers in de zorg hun werk wel serieus en blijven ze hun best doen ondanks het dikke dikbetaalde kader.

Guido | 06-02-10 | 10:28

*zin in taartgooien krijgt*

Normpje | 06-02-10 | 10:26

Wat maar weer bewijst dat mensen die in een Mercedes rijden niet deugen.
Waarvan akte.

Fleauxe | 06-02-10 | 10:26

Och, het is maar gemeenschapsgeld...

broodje frikandel | 06-02-10 | 10:26

Hoe lang nog pikt de gezapige ingeslapen Nederlander dit alemaal?

Elkerlyc | 06-02-10 | 10:24

Het hele systeem van subsidie moet op de schop. Alleen als ze alles opmaken krijgen ze het jaar daarop weer de volle mep van belastingsgeld.

Hirschi Ballin | 06-02-10 | 10:24

die vent op de foto zou ook eens wat minder koekjes moeten eten....

Paulkruger | 06-02-10 | 10:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken