Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV'ers en SP'ers blowen het meest

lolstoned.jpg Niet zo'n verrassende ontdekking van pollhoaxer Maurice de Hond. Volgens hem stemmen de meeste gebruikers van hasj en wiet op de SP of de PVV. Nee, daar willen we verder niks mee beweren of zo. Maar het staat er toch maar mooi. Toch leuk om te weten dat mensen die zich hartstikke druk maken over de inkomensverschillen wel een paar keer per dag 12 euro per geestverruimende gram uitgeven om de dag weer aan te kunnen. Of dat uitgerekend het brokje hasj dat die zure Marokkanenhater dagelijks nodig heeft om een vlammend betoog op Het Vrije Volk te plempen, van origine via het darmkanaal van een capuchonklootzakje Nederland is binnen gekomen. Laten we het er op houden dat de vaagheid rondom beide partijen ineens beter valt te verklaren. Overigens ook niet zo spectaculair: Vooral GroenLinksers zijn voor algehele legalisatie. CDA'ers zijn allemaal tegen. In de rest van Nederland ligt de balans op 50/50. Vanavond debatteert de Tweede Kamer over het onderwerp. (update: debat gaat niet door. Ab Klink is ziek..) De VVD is sinds gisteren - geheel in de traditie van verkiezingen - 180 graden gedraaid en pleit ineens voor legale teelt voor nationaal gebruik. (zoals iedere blower weet: Een delier is een van de eerste symptomen van probleemgebruik) Enfin, hier nog een prettig ingezonden stuk van vakantiehuizenspecialist Gerd Leers, toevallig de enige CDA'er met verstandige teksten op dit onderwerp. En hier nog een voorlichtingsfilmpje. Ah joh heee vergeet niet de planten goed water te geven!

Reaguursels

Inloggen

laat me lekker mijn jointje roken, dit doe ik al 17 jaar lang. zo s'avonds als het werk gedaan is. ik heb huisje boompje beestje en heb een leuk leven. ik laat iedereen in zijn waarde en doe niemand kwaad. ik stem idd op partijen die niet anti- coffeeshops zijn. maar pvv? dacht het niet.
ik ben niet crimineel en veroorzaak geen overlast. laat me gewoon met rust.
berbke

berbke | 05-02-10 | 12:41

hoe chill is dat de liberalen geven studenten de kans alsnog een eigen stufie bij elkaar te kweken! dat kan wel iets meer dan max. 500 per maand worden :D

walliee | 05-02-10 | 10:08

Big Swinging Dick heeft helemaal gelijk.. meerdere mensen helemaal verpest zien worden door die meuk...

zelfdestructief achterlijk gedrag..

Russkoja.zjopa | 05-02-10 | 00:42

Het verbaasd me dat de PVDA er niet bij staat. Want je moet wel knap high zijn wil je op deze partijen stemmen.

HenkiePankie | 04-02-10 | 23:06

Blowen: heeeeeeeeeeeeel slim wordt je er van: in het verkeer bv en je loopt ook nog de gerede kans op een leuke psychose. Moet je doe!!!

Big Swinging Dick | 04-02-10 | 22:04

En wie peopen het meest?

deteauvenaar | 04-02-10 | 21:45

PVV en SP zijn de enige partijen die de autochtone onderklasse vertegenwoordigen, dat is de enige verklaring.

caspert79 | 04-02-10 | 20:35

Necramonium | 04-02-10 | 19:15
PVV'ers zijn zuur (getuige jouw reactie),
ze haten marokkanen (of moeten ze nu ineens weer niet het land uit),
en ze kunnen niet tellen.
Want jullie zijn niet in de meerderheid. ongeveer 17 % (www.politiekebarometer.nl/) is nog niet eens de helft van de helft. Lutser.
.

janeedantoch | 04-02-10 | 20:33

-weggejorist-

Imprimatur | 04-02-10 | 20:24

ben een blower van het eerste uur!
maar wiet legaliseren nooit!

ik betaal nu al zo 8 euro voor mijn grammetje, maar als de overheid zich er mee gaat boemoeien stijgen die prijzen helemaal de pan uit!

ik wil niet weten hoeveel accijn er op komt!

ik vind het wel best zo!

iemieuw | 04-02-10 | 19:50

Zolang de winkels volstaan met flessen hallucinerende gistpoep en dodelijke gedroogde bladeren mag niemand zeiken over een blowtje.

oplichter | 04-02-10 | 19:18

'zure Marokkaanhaters'

Dus zo denkt GS dus over de meeste PVV stemmers, het merendeel van het volk!!!

Necramonium | 04-02-10 | 19:15

Meeste blowers vergeten uberhaupt te stemmen.

Binnenbaan | 04-02-10 | 18:53

Wie betaald er 12 euro per gram? dat is nog eens dikke business voor 2-3 euro per gram inkopen en voor 12 verkopen. Degene die dat kopen moeten echt 24/7 high zijn en niet helder meer kunnen denken.

Maar is de grote Geert niet tegen drugs????

MM0591 | 04-02-10 | 18:44

@ Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:35
1) Hashgebruik is effectief het meest schadelijke dat Nederland de afgelopen 30 jaar is overkomen. Er is weinig dat op zoveel fronten licht destructief is als hash en het grenst aan het onmogelijke om de opgedane schade op te heffen.
Fout: dat is bondkraagjestuig. En btw alcohol is er misschien langer maar is veel gevaarlijker/zwaar destructief en werkt verslavend.
2) Als verbod een toename in de hand werkt dan kan de overheid niets anders dan een gedoogbeleid SAMEN laten gaan met een demotiveringscampagne.
Conclusie: bij legalisering is die demotiveringscampagne dus ook niet meer nodig? Ja, sorry dan krijg je ook gewoon een dom antwoord ook hoor.
A) Schadelijk voor je carriere
Wanneer: misschien alleen als je chef zo'n bekrompen geest geeft. Of als je stoned bent op je werk, maar dat moet je met alcohol ook niet doen. Maar ik doe al jaren een blowtje eens in de maand ofzo en het gaat prima met mijn carriere.
B) Schadelijke voor de economie
Fout: geeft extra inkomen voor de staatskas als we er gewoon btw op heffen. Ja verder kom je ook niet met argumenten waarom dan.
C) Zeer schadelijk voor de sociale cohesie en de veiligheid op straat.
Want? Heb je wel eens een blowtje gedaan in een shop met je vrienden? Bakje koffie erbij enzo... Of gewoon bang om naar binnen te lopen omdat je het niet kent? En hoe is dit anders dan drinken in een kroeg en dan over straat? Of bedoel je de handelaars? Nou dan noem ik wel gewoon weer Al Capone en drooglegging.
D) De best manier om een 'looser' te worden.
Fout: daarvoor moet je bij alcohol zijn, want dat is verslavend. Kun je aankomen als 14 jarige en hangt een stoerheidsfactor omheen als je overmatig gebruikt.
Daarom raadt iedereen die van je houdt het gebruik ten zeerste af, in de kennis dat een verbod deze bedreiging van de geestelijke volksgezondheid alleen maar grotere en interessanter maakt.
Volksgezondheid huh? Oh daarom schrijven doctoren medicinale wiet voor. Want chronische pijn heeft pas invloed op je geestelijk functioneren.
.
Man je zit zo vol onzin. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt. Ik krijg zelfs het gevoel dat het niet eens onwetendheid is maar vooral angst. Iedereen kijkt weer alleen naar de paar procent die er niet mee om kunnen gaan. Sorry maar die heb je overal. Daar moet je geen landelijk beleid op baseren.
.
Gewoon een lekker belgisch biertje in het weekend of een glaasje goeie donkere rum. Avondje uit eten. Als ik er aan toe kom een blowtje in de maand, liefts met een goeie massage. Gewoon lekkere genieten momentjes in het leven. En ik ben heel blij dat dat allemaal kan in NL en legaal. Want waar ik nu woon zou ik het bij een dealer op straat moeten zoeken en daar pas ik voor. Dan weet je bijna zeker dat je rotzooi hebt.

Da was ik nie... | 04-02-10 | 18:37

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 16:02He snuivert,nog een leuk stukje over Pechtold
Dat hij geen intellectuele hoogvlieger is en geen solide analyse inzake de islam heeft werd duidelijk toen Hans Jansen, de arabist, Pechtold in zijn hemd zette bij een televisiedebat. Pechtold bedient zich gewoonlijk van plattitudes en vooroordelen jegens Wilders. Dat doet het goed bij de in intellectuele nood verkerende weldenkenden, die geen valide antwoord hebben. Niet op de islam en niet op Wilders. Pechtold bedient deze doelgroep feilloos met zijn intellectueel populisme.
Bat Ye'Or over Geert Wilders: “Ik denk dat hij een moedig mens is. Hij riskeerde tenslotte zijn leven om de realiteit van de islam te laten zien en de lafheid van de Europese politici. De meeste politici zijn te zeer verblind door macht en aanzien om de ogen te openen. Wilders liet zien waar de islam toe leidt: de rechteloosheid van vrouwen, het onthoofden van tegenstanders, het doden van afvalligen. De film is beslist niet islamofoob. Wilders vindt de dingen die hij laat zien niet zelf uit.” Het komt op mij heel wat rationeler en genuanceerder over dan de zielloze en gemakzuchtige Wilders-kritiek van Alexander Pechtold.

mister charley | 04-02-10 | 18:34

@mister charley | 04-02-10 | 16:33

Dat zal wel meevallen, aangezien je nog niet eens de spatiebalk kan vinden. Trol. Next.

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 18:07

DMT is trouwens een supertoffe drug, raad het iedereen aan die leeft als een zombie en die inspiratie nodig heeft.

berry appelman | 04-02-10 | 17:14

Ik krijg soms het gevoel dat het hele kabinet stonend is! en dat de SP en PVV stiekum een trekkie hebben genomen!

ONS | 04-02-10 | 17:11

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 16:02
Niks mis mee,om af en toe de dingen weer even aan te halen,snuivert
We gaan D66 even afbreken,zal er met plezier aan mee werken.
Maak je borst maar nat.

mister charley | 04-02-10 | 16:33

Ietsiemandeenpersoon | 04-02-10 | 15:39
*Speakers beuken laat*

Canterwood | 04-02-10 | 16:06

@mister charley | 04-02-10 | 14:29

Oud nieuws. Trol.

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 16:02

Blowers zijn gewoon sociaal

maaktnietuit | 04-02-10 | 15:20

Extreem links en extreem rechts verbroederen met een joint in de klauwen. Ik zou het bijna mooi gaan vinden.

FirstAnnual | 04-02-10 | 14:35

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 14:26
Willen ze graag onder tafel houden ,en gaat ze niet lukken .Ook jou niet snuivert.

mister charley | 04-02-10 | 14:29

@mister charley | 04-02-10 | 13:52

Leuk geprobeerd, alhoewel nee, niet eens leuk, gewoon slecht. Dag trol.

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 14:26

@Meri59 | 04-02-10 | 10:50
Dat klopt, maar die criminaliteit en het gezeik van de buurlanden heb je nu ook al. Als je wiet enz. verbiedt blijft deze criminaliteit nog steeds voortbestaan, en wordt zelfs aantrekkelijker omdat er meer winst te halen valt (vraag/aanbod). Het enige wat men hier tegen kan doen is grenscontroles, die al gebeuren.

JL1 | 04-02-10 | 14:11

zolang je het zelf betaalt met zelfverdiend geld moet je het vooral lekker zelf weten.

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 13:49
--
Definitie 'zelfverdiend geld' ontgaat velen die zich in het *kuch* drugscircuit ophouden.
Verder kan ik niet anders dan je comment(s) ondersteunen.

kwajtsnet | 04-02-10 | 14:07

Het valt me op dat D66 hier altijd aardig uit de wind wordt gehouden,zij kunnen er anders ook wat van.
De heren die bij D'66 de dienst uitmaken, allen de vijftig ruim gepasseerd, blijken hun positie vaak te gebruiken om jonge, ambitieuze dames in bed te krijgen. De jongedames van D'66 laten zich neuken "in ruil voor een interessante regel in het CV." De redactie van HVV is geschokt door de lage prijs die binnen D'66 geldt voor Het Omhoogtrekken Van De Rok. (Hoewel: de permanent loopse Lousewies van der Laan verleende die dienst vooral gratis.)

Het was dan ook in die tijd dat de cocaine-tracer diep blauw uitsloeg op de toiletten van D'66 (gelukkig hebben we de beelden nog; overigens doodgezwegen door álle media behalve Elsevier). Wij hopen dat onze infiltrant hier ook nog het fijne van weet. Wie van de D'66 fractie waren nu precies de cocaine-junks? Welke debatten werden onder invloed van het witte poedertje gevoerd? Of is het hele D'66 beleid 'besnoven'?

mister charley | 04-02-10 | 13:52

kwajtsnet | 04-02-10 | 13:12
De grens is denk ik daar waar de vrijheid te gebruiken buitenproportioneel ten koste gaat van de vrijheden van anderen en de kosten van het gebruik ten koste gaan van de productiviteit van het individu zo erg dat anderen voor de ellende op moeten draaien.
Een blowtje op zijn tijd is tot daar aan toe, mensen die de hele dag in de koffieshop hangen op kosten van de gemeenschap moeten daarentegen een trap onder hun reet krijgen.
Geld denk ik ook voor islamisering. Je kunt wel een aantal aanhangers van een geloof hierheen halen, maar je kunt je afvragen bij welke hoeveelheid aanhangerts van dat geloof de kosten buitenproportioneel worden en het maatschappelijke klimaat op een door de Nederlanders niet te aanvaarden manier aangetast zal worden. En dan zijn wij vrij om daar vraagtekens bij te zetten en op een partij te stemmen die een en ander zal tegengaan.

Over het af en toe blowen zou ik zeggen, zolang je het zelf betaalt met zelfverdiend geld moet je het vooral lekker zelf weten.

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 13:49

"De VVD is sinds gisteren - geheel in de traditie van verkiezingen - 180 graden gedraaid" En hier dan maar steeds verkondigen dat de PvdA draait. Leuk hoe al die 'waarheden' draaien.

Hölzenbein | 04-02-10 | 13:47

*Mompelt iets over verschil tussen correlatie en causaliteit...*

Behoorlijk VerBaasdt | 04-02-10 | 13:26

Gerd Leers +10000000000000000000

polt | 04-02-10 | 13:19

@ZSU-23-4 | 04-02-10 | 12:44
--
Afhankelijkheden bestaan immer binnen de menselijke optiek. Hoe je daarmee omgaat is niet iedereen gegeven. Indien 'gelukvlinders' menen dat-zonder te willen badineren-er geen groter geluk bestaat dan je te willen onderwerpen middels het gebruik(en) van geestverruimende middelen, dán is er een ongewild een splitsing gaande tov economisch-afhankelijken. Waar trekt men een grens?

kwajtsnet | 04-02-10 | 13:12

kwajtsnet | 04-02-10 | 12:09
Ik denk dat hetgeen je bestempelt als materie afhankelijk eigenlijk valt onder de bereidheid van velen, vanuit de vrije wil (opgeteld tot de collectieve politieke en sociale uitkomst) anderen te steunen in hun vrije wil al dan niet te werken.
Met andere woorden, wat jij beschrijft als materieel versus vrij wil (toch?) zie ik als eerder een geestelijk streven met een materieel resultaat. En het spanningsveld is waar de optelsom van de vrije wil van allen in strijd kan zijn met de vrije wil van het individu.
Hoop niet dat ik te ingewikkeld ben...

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 12:44

Blowen teveel drinken is ongezond.

websenior | 04-02-10 | 12:41

@Antitheïst | 04-02-10 | 12:15
Hardwerkende blowers blowen natuurlijk niet tijdens het werk, maar erna, als ze het avondeten hebben gehad en thuis even lekker willen chillen.
Dus kan kloppen dat je dat nooit ziet, ik ga natuurlijk niet met een joint op de lip over straat oid.

'TrauMa | 04-02-10 | 12:24

Voor 12 euro per gram eis ik wel dat die hasj het land in is gesmokkeld in de kont van Doutzen Kroes.

'TrauMa | 04-02-10 | 12:17

Ik heb nog nooit een hard-werkende blower gezien, maar als mensen dat willen doen dan zijn ze daar vrij in. Een Harddrug zoals alcohol is namelijk wel geheel vrij, sterker nog: de staat vult er zijn zakken mee door middel van accijnzen.
Eigenlijk moet gewoon alle drugs gelegaliseerd worden. Iedereen weet hoe je naar de klote gaat van een heel aantal spuiten heroïne dus om daaraan te beginnen is gewoon een slechte keuze of het nu legaal of illegaal is.
Om de chaos een beetje in de hand te houden moeten 'wilsonbekwamen' die drugs gebruikt hebben gewoon harder gestraft worden dan andere misdadigers dan wordt het gewoon duidelijk dat je alles zelf in de hand hebt.
Druggebruik moet je verdienen, van mij mag iemand die heel de week hard gewerkt heeft best een paar pilletjes nemen in het weekend, is me zelf ook altijd goed bevallen. Maar een uitkeringstrekker die heel de dag stronken in een park hangt heeft daar toch echt heel wat minder recht op.
Er moet gewoon een vrije drugs etiquette opgesteld worden in Nederland want momenteel zijn er in Amerika meer voorstanders voor legalisering van de wietteeld dan in in Nederland.

Antitheïst | 04-02-10 | 12:15

Ab Klink ziek. Q-koorts?

Dolle Dries | 04-02-10 | 12:11

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 11:58
--
Saillant detail:..én werken opdat de economie geen schade oploopt. Ben toch wel benieuwd of materie-afhankelijkheid rechtevenredig te verdisconteren is met de 'vrije wil' .. whatever daar voor zou moeten doorgaan.

kwajtsnet | 04-02-10 | 12:09

tekst van de steekproef van maurice de Hond

`heeft u zelfs wel eens softdrugs gebruikt?

ik gebruik het nu heel af en toe:
PVV 3%, VVD 4%, CDA 1%, CU 0%, PvdA 2%, SP 6%, GrL 3%.

ik gebruik het nu met enige regelmaat:
PVV 4%, VVD 0%, CDA 0%, CU 0%, PvdA 0%, SP 5%, GrL 2%.`

al die nullen, dat geeft mij pas te denken. plus natuurlijk dat de PVV=ers eigenaardig scoren, 4% met regelmaat, 3% heel af en toe. hoe doen ze dat...

keesenkeetje | 04-02-10 | 12:09

wakkere_nederlander | 04-02-10 | 10:45
Dank.

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 12:05

Nog beter kun je helemaal niet blowen en je liever bezighouden met normaal gezond eten, frisse lucht nemen, sporten, er een (overwegend, hoeft ook weer niet te naief) positieve mentaliteit op na houden en genoeg neuqen.

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 11:58

+1
En als je daarnaast af en toe een jointje rookt ontspan je af en toe nog óók. Het 1 sluit het andere nl. niet uit... :-)

You-On-A-Gin | 04-02-10 | 12:05

Pa Cartwright | 04-02-10 | 11:11
LOL en scherpe timing.

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 12:04

Overigens kun je beter wiet gebruiken dan hash, aangezien een hele zak wiet niet zo eenvoudig in een marokkanenreet past. Wel zo veilig.
Nog beter kun je helemaal niet blowen en je liever bezighouden met normaal gezond eten, frisse lucht nemen, sporten, er een (overwegend, hoeft ook weer niet te naief) positieve mentaliteit op na houden en genoeg neuqen.

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 11:58

Die CDAerT is niet zo hard van Leers, laat hem even zijn eigen partij overtuigen dan hebben we zo een meerderheid voor legalisatie. Zou veel politie kracht besparen die dan bezig kan zijn met echte boeven pakken ipv de wietdealers en thuiskwekers.
Dat pvv stemmers veel blowen wijst er wel weer op dat ze niet al zijn standpunten kennen maar alleen met de moslimbashen hype meegaan, of nemen ze dat maar voor lief omdat er toch wel aan te komen is???

Idontgiveafunk | 04-02-10 | 11:53

Wat men heeft gemeten is natuurlijk de leeftijd van de PVV aanhang. Jongeren stemmen veel minder traditioneel, dus op de relatief nieuwe partijen en daarom is het wietgebruik onder de stemmers op die partijen hoger.
Zo eenvoudig is dat. Tenzij de onderzoeksresultaten al gecorrigeerd zijn naar leeftijd, dan is het uiteraard anders.
Overigens ben ik niet tegen marokkanen, maar tegen een enorme toevloed van moslims en de daarmee ontstane islamisering van ons vrije westen. Als iemand zich aanpast, een bijdrage levert en de westerse waarden onderschrijft kan het me niet schelen uit welk PokkieWokkieland hij/zij komt.

ZSU-23-4 | 04-02-10 | 11:52

lol#Fijnstoffer | 04-02-10 | 10:48
--
Wat is waar mbt wat anderen dagelijks wordt voorgeschoteld? Binnen de confessionele gedachte-de gedachte van confessionelen hoe de wil van een persoon te kunnen sturen- is het mogelijk gebleken de geest van dezen(..) te *kuch* verruimen met nietszeggende 'waarheidsgetrouwe' beelden. Beelden die de confessionelen gedachT doen afleiden van de irl . man, man, man.. Gelukkig dat niet iedereen deze lutsertsgedachte (nog!) als 'waarheid' wil aannemen. Prettige bijkomstigheid: internet.
btw: Zouden de dhimmy's ook eensch wat vaker moeten raadplegen opdat de verziekte Geest wat sturing behoeft dunkt me.

kwajtsnet | 04-02-10 | 11:50

@ SONEOK | 04-02-10 | 11:39
Als hij dat doet dan ga ik in mijn vrije tijd eens de hangjongere uithouden.
Want, ik mag van het geld waar ik hard voor werk niet af en toe een jointje roken?
Goed, dan zoek ik wel een andere vorm van vertier.
En geloof me, zo'n kortzichtige anti-blowen tokkie heeft 10x liever zo'n mocro melkmuil aan z'n broek dan mij!

You-On-A-Gin | 04-02-10 | 11:48

Leers:
"Want geloof me, cannabis is rotzooi. Ik ben er tegen, fél tegen, en dat geldt voor de meeste Nederlanders."

Grappig, je zou dat *bijna* serieus kunnen nemen ware het niet dat het een CDA-er is en blijft, en die hebben het niet zo op feiten controleren.
"en dat geldt voor de meeste Nederlanders"
Het geldt gelukkig uitsluitend voor een select groepje wereldvreemde loonslaven danwel uitkeringstrekkers danwel grrristenen.

You-On-A-Gin | 04-02-10 | 11:44

Religie leidt tot intolerantie. Het CDA is daar het dagelijkse voorbeeld van.
Zelfs omgang met het CDA leidt tot bekrompenheid. De PvdA is inmiddels ook steeds meer een verbodspartij die de burger totaal wil controleren.
Blowen leidt tot een opener en minder bekrompen wereldbeeld.
Mijn conclusie: als Donner, als meest bekrompen CDA'er, eens een goeie joint zou roken, zou zijn inzicht en wereldbeeld radicaal veranderen. Hij kan met 1 joint een sprong van 500 jaar vooruit maken. Weg uit de donkere middeleeuwen, waar de kerk en de inquisitie de dienst uit maken en waar hij nu zo naar terug verlangt.
Waarom heeft het CDA zo'n haat tegen blowen? Angst voor het onbekende. Angst dat er meer is dan in hun boek staat. Angst dat ze zelf moeten denken en zelf hun wereldbeeld moeten bepalen. Angst om zelf verantwoordelijkheid te nemen.

domheid regeert | 04-02-10 | 11:42

Blowen? Maurice zegt DOEN !

Fratello | 04-02-10 | 11:41

Gelukkig gaat Wilders een einde maken aan het legaal blowen!

SONEOK | 04-02-10 | 11:39

Een historisch moment op GS: een tekst van een CDA'er wordt warempel 'verstandig' genoemd. Uiteraard omdat ie in de eigen straat past, maar toch. Er staan overigens inderdaad verstandige dingen in - of dat genoeg is om over het geheel het predikaat 'verstandig' te krijgen laat ik in het midden. Wel meesmuilend nog eens 'Nederland Gidsland' gelezen. Nederland Gidsland? Zorg eerst eens dat je je eigen burgers bescherming kunt bieden. Tot zolang is Nederland dwalende.

Aardbewoner | 04-02-10 | 11:36

Heeft Maurice niks beters te doen ofzo

Graaninspecteur | 04-02-10 | 11:36

Krijg steeds met het gevoel hier de weblog van de Azijnbode te lezen .....

DannyV | 04-02-10 | 11:36

Ik zou willen dat ik dit zelf geschreven had. :) Mijn complimenten, Brusselmans. Ik heb overigens niets tegen blowen, maar wel tegen het type dat hier omschreven wordt en helaas een mooi voorbeeld is van het overgrote deel van de blowers.

Interflow | 04-02-10 | 11:30

Maurice, klojo, je wordt weer bedankt. Scheer iedereen maar weer over een kam! Je bent weer aardig aan het stemming kweken (en waarschijnlijk i.o.v. de linkse partijen).

Stahlhelm | 04-02-10 | 11:30

De PvdA spindokters hebben het maar druk met geld uitgeven aan Wilders-disinfo. Eens kijken wat ze binnenkort weer voor iets nieuws verzinnen. LOL trouwens om de mensen die de trits: blowen - gestoordheid - Wilders - blowen - maken. Ga uithuilen bij je Pechold ofzo...

Harp | 04-02-10 | 11:29

goed stukje Brusselmans

Bukoswski | 04-02-10 | 11:29

oeps sorry

borox | 04-02-10 | 11:23

+1 Gerd Leers.
Perfect omschreven. Helaas gristen democraat.

C:/SanMiguel | 04-02-10 | 11:23

Blauwe knoperiger dat mijn persoontje is bijna niet voorstelbaar. Wat ik echter tot me neem zonder wie dan ook, behalve wellicht mezelf, te schaden is volslagen mijn zaak; dat een ambtenaartje in Den Haag of waar dan ook daar over beslist is voor mij onverteerbaar.

borox | 04-02-10 | 11:23

Blauwe knoperiger dat mijn persoontje is bijna niet voorstelbaar. Wat ik echter tot me neem zonder wie dan ook, behalve wellicht mezelf, te schaden is volslagen mijn zaak; dat een ambtenaartje in Den Haag of waar dan ook daar over beslist is voor mij onverteerbaar.

borox | 04-02-10 | 11:22

Jezus, jullie waren ooit lekker scherp en origineel - nu lijken jullie langzaam te verworden tot een stelletje zeikende huisvrouwen, zeuren over de splinters in andermans ogen en ondertussen die balk bij jezelf niet waarnemen... Mogen we van jullie nu ook al niet meer blowen, is dat ook alweer fout? Ik begin jullie echt vertrutters te vinden. Jammer. Maar drink vooral je biertje vanavond mannen! Op jullie gezondheid! En vergeet niet CU te stemmen - jullie passen daar zo zoetjesaan perfect bij.

Truttebol | 04-02-10 | 11:20

0031 onder PVV bewind:
- Jaar 1: Kopvodden tax en algeheel drugsverbod, introductie van wettelijke definitie van “niet westerse allochtoon (NWA)”. Beetje volgens dezelfde principes gevolgd voor het definiëren van wie “zwart en blank” was in Apartheid Zuid-Afrika.
- Jaar 2: Stop op immigratie NWA’s en criminele NWA’s het land uit, doodstraf heringevoerd,
- Jaar 3: Alle NWA’s het land uit, protesten gewelddadig in de kiem gesmoord, de internationale gemeenschap zegt uiterst bezorgd te zijn over de situatie in 0031
- Jaar 4: Verkiezingen uitgesteld en verbod op oppositie partijen met “staatsgevaarlijke ideeen” verboden.
- Jaar 5: VN kondigt economische sancties aan tegen het bewind in 0031, aanslag door “terroristen” op grote blonde leider voorkomen
Jaar 23: grote blonde leider verslikt zich en overlijd, na vijf maanden hysterische nationale rouw volgt zijn zoon hem op.
Ok, ik geef toe ben een beetje op een zijspoor geraakt, maar het begon wel met drugs.

lieverdeauddanreaud | 04-02-10 | 11:19

Blowen is voor VMBO-tokkies.

epo | 04-02-10 | 11:19

@knutsel | 04-02-10 | 11:15
LOL, en op den duur niemand meer die gezag heeft :-)

Meri59 | 04-02-10 | 11:18

Goh,.. alweer iets gemeen wILDERS ,.. we kijken allebij stoened neer op de achterban v/d pvv,.. en dan nu het andwoordt op: hoeveel cda`rs zuipen zich s`avonds klem? nadat ze hun nerve systm gecooled hebben met die ozo dodelijke nicotine?

Roadie68 | 04-02-10 | 11:15

Als je maar genoeg blowt vertrouw je na verloop van tijd geen enkele politieke partij meer. Dus, op naar de coffeeshop!

knutsel | 04-02-10 | 11:15

@ Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:44
Dat waardeer ik bijzonder, Einde. Een beetje empathie, waar vind je dat nog op GS.

Kleine Joe en Vette Hoss zijn mij reeds lang geleden ontvallen – maar om hen gaf ik toch al nooit veel. Adam was altijd al mijn oogappeltje hoor, mag je bést weten. Al was het een luie schuinsmarcheerder.

Pa Cartwright | 04-02-10 | 11:11

Totaal onzinnig verhaal dit ook, behalve wanneer het over overmatig gebruik van cannabis gaat, dan snap ik waarom je op Wilders stemt. Daar moet je wel lichtelijk gestoord voor zijn :)
Ik blow zelf ook voor wie het zich afvraagt.

wlm91 | 04-02-10 | 11:11

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:54 Ik gaf ook twee linkjes door, vooral die van Nutt (what’s in an name) is interessant. Lees ook zijn artikel: equasy an overlooked addiction with implications for the current debate on drug harms ( www.synchronium.net/wp-content/uploads... ) Erg leerzaam. Maar ik sta open voor serieus onderzoek waaruit de enorme schadelijkheid van cannabis blijkt, bij voorkeur in vergelijking met alcohol. In mijn omgeving neem ik bij sommigen gematigd gebruik van cannabis en xct waar zonder dat dat aanleiding tot problemen geeft. Dat kan ik niet zeggen van alcohol ….

Gilles dela Tourette | 04-02-10 | 11:10

Meer en meer blijkt dat er werkelijk geen partij is die deugt; de burgers de vrijheid toekent die hen toebehoort; ik weet niet meer waar ik het met mijn sterk democratische gezindheid zoeken moet. Ellendig

borox | 04-02-10 | 11:06

Een tevreden roker is geen onrusstoker, ik vind het niet erg als je niet blowt...

StuffKikker | 04-02-10 | 11:05

Ach ja... en deze pothead is VVD'er.
Het kan allemaal!

eekeek | 04-02-10 | 11:01

eehhhhh, SP-er, inderdaad.

Qwrk_II | 04-02-10 | 11:00

Ashtrey | 04-02-10 | 10:53
Yes daddy ;) m'kee!

MiaWallace | 04-02-10 | 11:00

@The_Challenger | 04-02-10 | 10:51
Die criminaliteit ontstaat ook niet in die shops, wel rondom de shops. Daar lopen de criminelen illegale drugs aan de man te brengen. Overdag in wijken, waar je eigen kinderen aan het spelen zijn lopen ze rond met wapens. Dus een coffeeshop trekt ook de crimineel van harddrugs aan. Vooral in de grenssteden. Nu kun je het hier in Nederland legaliseren, maar hoe doe je dat met je buren?

Meri59 | 04-02-10 | 11:00

Overigens wel weer ironisch, de "Partij voor de Vrijheid" die tegen drugsgebruik is.

Maaier | 04-02-10 | 11:00

12 euro per geestverruimende gram?

5 kloontjes a EU 6.00
5 bakken a EU 4.00
----------
Totaal EU 50.00

Opbrengst 500 gram = 10 Eurocent per gram

En je krijgt het in 2 jaar niet op.

Qwrk_II | 04-02-10 | 10:59

Zou de PVV nu gaan draaien en opeens vóór legalisering zijn? Tot op heden was de PVV nogal tegen drugs.

Maaier | 04-02-10 | 10:59

Zo kennen we die PVV-stemmers weer, stem maar lekker op de partij die blowen wilt verbieden.

Alibido | 04-02-10 | 10:59

borox | 04-02-10 | 10:50

Helemaal mee eens. Het helpt ook flink tegen het doorprikken van de ballon met gebakken lucht van de PVDA/D66/NPO.

The_Challenger | 04-02-10 | 10:57

Laat Maurice zijn statistieken maar los op wanneer hij zijn volgende kind zal krijgen met zijn 34 jaar jongere vriendin! Net zo onzinnig als deze poll!

c.onjo | 04-02-10 | 10:55

Willianus Wortelus | 04-02-10 | 10:44
Totdat je buurman wordt opgepakt, zijn huis wordt uitgezet en een ontnemingsvordering aan zijn broek krijgt.
Zolang de politie makkelijk punten kan scoren door thuiskwekertjes op te pakken, hoeven ze geen moeite doen om achter gevaarlijke overvallers aan te gaan.

domheid regeert | 04-02-10 | 10:55

Gilles dela Tourette | 04-02-10 | 10:45
Je eerste regel: Originele riposte!
Inhoudelijk: dat rapport is een mooi voorbeeld van creatieve statistiek. (David Simon) Soms worden de negatieve gevolgen voor het individu benoemt, soms voor de sameleving. Het lijkt wel opgesteld door een blower die er zo gunstig ogelijk vanaf wil komen.
Mag ik n dit licht zeker voor de vierde keer opmerken de volgens onderzoeker Peter Cohen van de UvA de schadelijke werking van heroine nog steeds niet is bewezen.

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:54

@Mia 10:31
Geleauf me maar, hoe cliché het eauk klinkt, het blowtje kan zonder meer een opstapje zijn naar het grotere werk. Goed, aangezien je me (een beetje) kent, weet je hoe het bij mij is gegaan. So kids, be careful, cause drugs can be bad, mmkay?

Ashtrey | 04-02-10 | 10:53

@Bakito | 04-02-10 | 10:49
:-) Punt, ik had namelijk iets niet goed gelezen ;)

Meri59 | 04-02-10 | 10:53

Maurice de Hond en opiniepeilingen? Dat is zo een beetje vergelijkbaar met de Titanic en een ijsberg........

Geitenwollensokjuhz | 04-02-10 | 10:52

Meri59 | 04-02-10 | 10:41

De criminaliteit kwam in dit geval van het PVDA/GL/CU college hier. Een CU burgemeester en ze konden allemaal sluiten ondanks die 2 coalitiepartijen die voor legalisering pleitten.

Ik kom al 25 jaar in coffeeshops en ben opgegroeid met het caféleven. Nu mag jij raden waar ik de meeste criminaliteit heb meegemaakt. Schiet en vechtpartijen, maar nooit in een shop.
Wiet(gruis) heb je al vanaf 3 euro per gram, kan je een dag van roken. Denk je dat zulke prijzen de criminaliteit doen stijgen?

The_Challenger | 04-02-10 | 10:51

Blowtje is vaak een goeie remedie tegen tunnelvisie(xtc nog beter, lsd het best); jammer dat deze vlieger niet opgaat voor de PVV en de SP

borox | 04-02-10 | 10:50

@JL1 | 04-02-10 | 10:44
Je vergeet maar even de verkoop aan criminelen uit de omliggende landen, daar zullen de buren blij mee zijn. ;)

Meri59 | 04-02-10 | 10:50

Meri59 | 04-02-10 | 10:45
Geheel in de lijn van uw partij verheft u overdrijven tot kunst.

Bakito | 04-02-10 | 10:49

Breaking news! Rectificatie door pollhoaxer Maurice de Hond. Bericht moet zijn:
"De meeste blowers zijn te vinden bij de geënqueteerden die aangaven SP of PVV te stemmen: van hen geeft momenteel aan respectievelijk elf en zeven procent af en toe of regelmatig een joint te roken. Erg weinig mensen dus."
.
De Hond gaf in een toelichting de reden aan voor deze rectificatie:
"We weten niets zeker. Is mijn steekproef representatief voor de bevolking of voor de stemmers van een partij in het algemeen? Is de pool van ondervraagden niet sowieso een vreemd type mens, omdat ze tijd besteden aan het invullen van online vragenlijstjes en niets beters te doen hebben? Deugt mijn methodiek? Is mijn vraagstelling subjectief of suggestief? Zijn die mensen waarheidsgetrouw in wat ze aangeven, of vullen ze zomaar wat in? Zijn het werkelijk PVV- of SP-stemmers? Blowen ze echt? En wat is 'af en toe of regelmatig''? Eéns per jaar? Elke dag? Hoe weet ik überhaupt of de CDA-stemmers wel de waarheid invullen (huichelen is geen christen vreemd!)?
Hoe weet ik dat allemaal in godsnaam? Wat is waarheid?!
Kortom, u heeft geen ene fuck aan mijn poll! Goedemorgen."

Fijnstoffer | 04-02-10 | 10:48

Legalize it, don't criticize it.

En-el Hak | 04-02-10 | 10:47

MiaWallace | 04-02-10 | 10:31
Een oud misverstand, net als de plaats van THC op de drugslijst.
THC is voldoende om je leven definitief op een zijspoor te krijgen.

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:47

@The_Challenger | 04-02-10 | 10:42
Alcohol is net zo triest inderdaad. Eens. Ook thuisblijven dus.

Chris666 | 04-02-10 | 10:46

Ben PVV Stemmert, luste idd vroeger wel eens een blowtje (eens in de 3 maanden ofzo), nu eigenlijk al weer een hele tijd gestopt. Meeste van mijn vrienden zijn geen PVV stemmers maar die blowen wel harstikke veel (nee het zijn ook geen SP'ers). Dus ja ik weet niet echt wat ik van deze poll moet denken. Beetje mislukte steekproef ofzo.

Poepus | 04-02-10 | 10:46

@Bakito | 04-02-10 | 10:42
Ben ik met je eens, buiten dat je kinderen maar met voorbedachte rade de dood in moet jagen. Dat is voor mij geen concessie n.m.l.

Meri59 | 04-02-10 | 10:45

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:35 Nou volgens mij is het einde nog niet in zicht hoor …… Zou u uw stellingen misschien wat kunnen onderbouwen? Want recente onderzoeken wijzen toch echt in een andere richting ( www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/3400... en
www.crimeandjustice.org.uk/opus1714/Es... ). Misschien kunt u dan even aangeven waarom alcohol anders behandeld zou moeten worden dan cannabis en b.v. xtc.

Gilles dela Tourette | 04-02-10 | 10:45

Van CDA en CU mag je ook slechts high worden als je bid tot die woestijngod van ze. Alleen daarom al zou ik al bijna een voorgedraaide halen op de hoek. Maar cannabis is troep, net als tabak en alcohol en E-nummers. Zie hier de hypocrisie van onze regering.

Rest In Privacy | 04-02-10 | 10:45

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:35
En zo is het!

wakkere_nederlander | 04-02-10 | 10:45

Gewoon legaliseren.
Verhelpt een hoop criminaliteit. Hoe het nu gaat, dat coffeeshop eigenaars toevallig elke dag een pakje vol met wiet 'toevallig' bij de achterdeur vinden is onzin.

Als je het legaliseert kan de overheid fijn alles produceren. Verbeterd de kwaliteit en minder rotzooi erin, kunnen ze er ook nog wat belasting opheffen (19%, -geen accijnzen van 500% zoals het geval is bij sigaretten-).
De eventuele prijsstijging door de BTW voor de consument kan verholpen worden door een maximumprijs in te stellen per gram. De coffeeshops zullen dan nog steeds meer dan genoeg verdienen, ze hebben nu al een mooie marge, en waarschijnlijk kan de overheid de wiet veel goedkoper produceren . verkopen dan nu het geval is met allemaal 'kleinschalige' telers.

Dit leidt tot een win-win situatie
Overheden: Meer controle op drugs (kwaliteit), meer transparantie. Meer geld door de verkoop van hun wiet en door de btw op de verkoop van coffeeshops.
Coffeeshops: Niet meer met criminelen in aanraking, gegarandeerde bevoorrading van softdrugs.
Consumenten: Betere kwaliteit, en het is tenminste 100% legaal.

Maar het hele principe wordt natuurlijk verpest als er buitensporig veel accijnzen zullen worden geheven op softdrugs, dat je geen zakjes van 5 / 10 etc. hebt maar €20+++.

JL1 | 04-02-10 | 10:44

Pa Cartwright | 04-02-10 | 10:39
Alles rijmt op die plek Pa.
(Nog gecondoleerd met het recente verlies van je zoon.)

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:44


Wie betaald voor wiet die snapt het niet. Ik krijg elk jaar een mooie zak van de buurman. Oudhollandsch zoldergedroogde biologische handgeknipte tophennep.

Willianus Wortelus | 04-02-10 | 10:44

Pa Cartwright | 04-02-10 | 10:39
Een joint voor het slapen
werkt beter dan 't tellen van schapen.

Bakito | 04-02-10 | 10:43

Whahahahaha! Maurice wordt betaald uit de clubkas van de PvdA?

gozahtje | 04-02-10 | 10:43

Chris666 | 04-02-10 | 10:38

Alcohol is voor trieste mensen die de realiteit niet aankunnen en werkt verslavend. Wetenschappers beschouwen alcohol zelfs als een harddrug
Zou nog leuker zijn als die thuis blijven met de verkiezingen

The_Challenger | 04-02-10 | 10:42

Meri59 | 04-02-10 | 10:37
Als je 16 miljoen mensen wil besturen, zul je toch concessies moeten doen ipv halstarrig vasthouden aan principes.

Bakito | 04-02-10 | 10:42

@The_Challenger | 04-02-10 | 10:38
OK, die heeft het dus ervaren wat voor criminaliteit het met zich meebrengt, of begrijp ik dat verkeerd?

Meri59 | 04-02-10 | 10:41

Ik ben fan van geenstijl, maar ook van HetVrijeVolk, GregoriusNekoschot, Hoeiboei etc.
Ik vind HetVrijeVolk een welkome aanvulling op internet met zeer interessante stukjes over de iraanse revolutie en misstanden rondom de Islam in Europa.
Ik snap niet dat Geenstijl zo laagdunkend doet over deze site, want we kunnen volgens mij iedere hulp tegen de linkse dictatuur in de media gebruiken.

Of Geenstijl moet een draai naar links hebben gemaakt de laatste tijd? Zou zeer jammer zijn....

The NerdHunter | 04-02-10 | 10:41

@The_Challenger | 04-02-10 | 10:31
Idem mbt cocaine en alcohol en gokverslaving, maar denk je dat het helpt?
Verder feliciteer ik iedereen die stoned naar zijn werk gaat en toch carriere maakt. Chapeau.

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:40

Een blow in de morgen,
is een dag zonder zorgen.

Pa Cartwright | 04-02-10 | 10:39

Mr. Burn | 04-02-10 | 10:37

En dat laatste regeltje komt uit jouw grote duim?

The_Challenger | 04-02-10 | 10:39

"een paar keer per dag 12 euro per geestverruimende gram uitgeven"

Weet je wel hoe FUKKING veel je dan moet blowen om dat op te krijgen? Totaal ongefundeerde uitspraak, slaat dus nergens op...

Sas | 04-02-10 | 10:39

Blowen is voor trieste mensen die de werkelijkheid niet aankunnen. Laat die met verkiezingen a.u.b. lekker thuis blijven. (medisch gebruik daargelaten misschien)

Chris666 | 04-02-10 | 10:38

Ik zie mooie belastingcentjes als de overheid drugs teelt en kan de illegale handel makkelijk worden bestreden omdat de overheid goedkoop kan produceren en beheren. Zo is ook makkelijk bij te houden aan een coffeeshop wat er is geleverd en dus ook hoeveel er binnen zou moeten komen.

Met de huidige regering is bovenstaande natuurlijk nooit uitvoerbaar: actie ondernemen is eng. Doe eerst maar 4 commissies.

Kirbai | 04-02-10 | 10:38

@lovekila | 04-02-10 | 10:33
Eindelijk, iemand die ook gewoon nuchter naar de cijfers kijkt.
Het afgelopen jaar in 0033 heb ik meer mensen een joint zien opsteken, dan in 0031 over de 10 jaar daarvoor.

kapotte_stofzuiger | 04-02-10 | 10:38

Meri59 | 04-02-10 | 10:35

Jazeker weten ze dat. Ik ken zelfs een ex-growshophouder die PVV stemt. Zijn keus is liever een veilig Nederland dan rijk.

The_Challenger | 04-02-10 | 10:38

@Bakito | 04-02-10 | 10:36
Hmm, het is een optie, maar als PVVer ben ik met dit soort gedachtegoed het helemaal niet eens.

Meri59 | 04-02-10 | 10:37

@ Mr.newz | 04-02-10 | 10:26
De Partij Van (het) Verbieden is TEGEN de legalisering van softdrugs sterker nog ze willen het verbieden
en de gebruikers VERVOLGEN!

Mr. Burn | 04-02-10 | 10:37

Dankzij drugs schakelt de helft van de lastige hangjeugd zichzelf al vroeg op de dag uit.

Bakito | 04-02-10 | 10:36

ZDEV | 04-02-10 | 10:32

Ervan uitgaande dat de CO2 leugen waarheid is... Klimaatneutraal als ze binnen staan. CO2 reducerend als ze buiten staan.

CO2 filters horen trouwens tot een standaard binnenuitrusting

The_Challenger | 04-02-10 | 10:36

Nu zit ik me als PVVer wel af te vragen, of de drugsgebruikende PVVer dit wel weet.

Meri59 | 04-02-10 | 10:35

1) Hashgebruik is effectief het meest schadelijke dat Nederland de afgelopen 30 jaar is overkomen. Er is weinig dat op zoveel fronten licht destructief is als hash en het grenst aan het onmogelijke om de opgedane schade op te heffen.
2) Als verbod een toename in de hand werkt dan kan de overheid niets anders dan een gedoogbeleid SAMEN laten gaan met een demotiveringscampagne.
A) Schadelijk voor je carriere
B) Schadelijke voor de economie
C) Zeer schadelijk voor de sociale cohesie en de veiligheid op straat
D) De best manier om een 'looser' te worden
Daarom raadt iedereen die van je houdt het gebruik ten zeerste af, in de kennis dat een verbod deze bedreiging van de geestelijke volksgezondheid alleen maar grotere en interessanter maakt.

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 10:35

@Rammstein | 04-02-10 | 10:28
Ik zie heus wel de nuanceverschillen tussen de gelegenheidsroker en de dagelijkse blower. Van die laatste groep heb ik er te veel zien afglijden.
Wat de SP'er en de Pvv'er in deze bindt is de basisgedacht dat de overheid alle problemen voor je op moet lossen en je zelf geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen. Lekker op de bank liggen blowen tot het geluk voor je geregeld wordt...
Werk ze.

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:34

De jeugd legaal vergiftigen, moet kunnen toch?

harriedeparrie | 04-02-10 | 10:34

@Tieners in Spanje, Frankrijk, Italië en Tjechië gebruiken de meeste cannabis, terwijl er in die landen geen 'coffeeshop' te vinden is.
kapotte_stofzuiger | 04-02-10 | 10:18
Precies, dit is al jaren bekend, percentueel gezien hebben die landen veel meer gebruikers en kan je daar bij je wietdealer ook gelijk heroine en cocaine aanschaffen. Schien toch wel goed idee dat gedoogbeleid?

lovekila | 04-02-10 | 10:33

GroenLinks voor? Maar hoeveel CO2 stoten wiettelers, wietplanten en blowers wel niet uit?

ZDEV | 04-02-10 | 10:32

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:25

Ja ik ken er genoeg. Met een normale vaste baan, koophuis, auto, en kinderen. Bovendien durf ik mijn handen ervoor in het vuur te steken dat ze na jarenlang gebruik niet crimineel zijn geworden, geen zombiegedrag vertonen en harddrugs verafschuwen.

The_Challenger | 04-02-10 | 10:31

Oudere mensen denken altijd dat als je een keer blowt, je meteen in de goot eindigt om daar heroine in je oogbollen te gaan spuiten. No worries man!

MiaWallace | 04-02-10 | 10:31

Ik vind het wel grappig.

PVV standpunt: Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking

Meri59 | 04-02-10 | 10:30

Mooi stukje proza Gerd Leers. Eindelijk eens verstandige taal.

Firm36 | 04-02-10 | 10:30

brusselmans wat zwets je hier uit je nek. tis 12 euro per 2,4 gram gemiddeld en niet iedere roker hangt de gehele dag aan een joint of waterpijp, zelf rook ik in het weekend wel eens een jointje, doe dat al jaren en werk op maandag weer gewoon normaal en vaak harder en gemotiveerder dan mijn alcoholnuttigende voetballende collega's. Verder stem ik inderdaad PVV, heb ik het (heel gek) als Gouwenaar niet op bontkraagtuig, echter rookt men (hier) de laatste 15 jaar meer hollandse weed dat die slechte maroc hasj, sinpelweg om dat NL weet hoe ze cannabis goed moeten kweken... doe eens onderzoeken ipv van CDA verhaaltjes te typen...

lovekila | 04-02-10 | 10:30

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:25
Van mijn part blijft U in Uw aanname.
Ik weet dat het U nog zou verbazen, hoeveel, in Uw wereldje "normale" mensen genaamd, blowen.
Maar nogmaals, Uw mening staat toch al vast.
Jammer.

Ik ga even buitenlucht blowen, tot laat *aus*

Rammstein | 04-02-10 | 10:28

Meerdere x 12 euro per dag? Right. Kan me trouwens niet voorstellen dat je met je stonede kop Wilders nog relaxt vindt. Tenzij je denkt dat de laatste V van de PVV ook echt voor vrijheid staat ipv meer restrictie.

Spartz | 04-02-10 | 10:28

iet wiet waait weg
daar wil ik het bij laten

watsinneneem | 04-02-10 | 10:27

CoffeePatch | 04-02-10 | 10:15
sterk!

Strange Glue | 04-02-10 | 10:27

Och drugs. Voor sommigen is het een uitkomst, bij anderen zou het verboden moeten worden. Niettemin raad ik iedereen aan om in ieder geval alles een keer te gebruiken, behalve heroine en crack.

Bakito | 04-02-10 | 10:27

Ashtrey | 04-02-10 | 10:21

Klopt. En vaak is dat nog vervuilde wiet ook wat je koopt.
Voor mij persoonlijk is de tabak duurder. lol

The_Challenger | 04-02-10 | 10:27

CoffeePatch | 04-02-10 | 10:15

Beter dat gezweef dan het land in de vernieling laten brengen door alcoholisten als Brinkman ?????????????????????????????????????????????

puntertje | 04-02-10 | 10:27

Maurice le chien. Wat een betrouwbare info komt er toch van die man. Verkiezingstijd, tijd voor gevestigde partijen om het "populistische onderbuikgevoelenspotje" te openen en mee te profiteren. Was dat ook niet de voornaamste beschuldiging aan het adres van Geert? Rare tijden doen rare dingen met rare mensen.

Sliptong | 04-02-10 | 10:26

heerlijk daarom pvv!

Mr.newz | 04-02-10 | 10:26

@Rammstein | 04-02-10 | 10:20
Ken jij dan blowers die wel lekker bezig zijn?
Anders blijf ik bij mijn aanname.

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:25

peterdj | 04-02-10 | 10:24
U mag zelf nadenken.

Rammstein | 04-02-10 | 10:25

tot hoever moeten we maurice de hond nu wel geloven dan?

peterdj | 04-02-10 | 10:24

MiaWallace | 04-02-10 | 10:22

Ik weet het, het is een schande.
:)

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 10:24

ik merk toch wel omdat de verkiezingen er weer binnenkort aankomt dat wilders overal mee onderuit gehaald word.... nederland is het gewoon zat met deze regering ... stelletje zakkenvullers en oplichters.... en ik blow niet ....!

peetd2 | 04-02-10 | 10:23

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 10:14
Dat is misschien nog wel erger ;)

MiaWallace | 04-02-10 | 10:22

Van Femke Halsema mag het.

JP_Nee! | 04-02-10 | 10:21

@The_Challenger
Dat zijn volgens mij de prijzen in 020 toeristische coffeeshops, hier in Roffa liggen de prijzen beduidend lager.

Ashtrey | 04-02-10 | 10:21

Ik zoek nog een blow job.

Morkovich | 04-02-10 | 10:21

Zeer goed stukje van Leers. Uit welke krant komt dit?

No Worries | 04-02-10 | 10:20

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:19
En nóg een aanname, twee zelfs. Wie zegt dat ik blow en leuk reaggae kan maken ?

Rammstein | 04-02-10 | 10:20

wat ZDEV zegt.

braadlap | 04-02-10 | 10:19

CoffeePatch | 04-02-10 | 10:15

Beter dat gezweef dan het land in de vernieling laten brengen door alcoholisten als Pronk/ter Horst/van Dam. Die zwevers waren wel de eerste realisten die de PVDA in de steek lieten.

The_Challenger | 04-02-10 | 10:19

@Rammstein | 04-02-10 | 10:13
I've had my share...
Vanuit de liberale gedachte is iedereen zelf verantwoordelijk voor zijn eigen succes en geluk, als jij denkt dat blowen je daarbij helpt hoop ik dat je een beetje de looks en sound van Bob Marley hebt.

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:19

Geile Markeerstift | 04-02-10 | 10:16
Toch zou je er vandaagdedag zo weer aan beginnen. Wie kan er nog zonder verdoving.

Rammstein | 04-02-10 | 10:18

Gevonden!
Pagina 41:
www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/...
Tieners in Spanje, Frankrijk, Italië en Tjechië gebruiken de meeste cannabis, terwijl er in die landen geen 'coffeeshop' te vinden is.

kapotte_stofzuiger | 04-02-10 | 10:18

tja. Ik blow niet en stem ook geen SP of PVV... Misschien eens proberen, kijken wat ik dan stem.

Geile Markeerstift | 04-02-10 | 10:16

De ene keer stemmen ze SP de andere keer PVV. Het zijn gewoon zwevende kiezers, de oorzaak van dat zweven is nu bekend.

CoffeePatch | 04-02-10 | 10:15

OT
Miesje Kat wordt weggestuurd bij het verhoor van Wellink.
Wellink uiterst relaxed, maar dat was hij helaas de afgelopen 30 jaar ook...

Bos Hout | 04-02-10 | 10:15

De foto van het vorige wiettopic liet ook al zo'n dure wietprijs zien.. Voor dat geld heb je hier in de shops 2 gram goeie wiet. Weekendaanbieding 5 gram voor 30 euro.

The_Challenger | 04-02-10 | 10:14

Ik bowl graag.

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 10:14

Ik heb een automaat om ze water te geven

IJzervreter | 04-02-10 | 10:14

Terrortwist | 04-02-10 | 10:08
Verbaast me niets die stelletje tokkies...

Ben jij toevallig een Hollandse nieuwe?

kersenflap | 04-02-10 | 10:13

ZDEV | 04-02-10 | 10:11
Sir EnemA | 04-02-10 | 10:11
Knappe aannames allemaal. Jullie komen er wel !

Rammstein | 04-02-10 | 10:13

"Of dat uitgerekend het brokje hasj dat die zure Marokkanenhater dagelijks nodig heeft om een vlammend betoog op Het Vrije Volk te plempen, van origine via het darmkanaal van een capuchonklootzakje Nederland is binnen gekomen.". Hij is leuk!

Maar ff serieus: je gaat toch geen gele of rode maroc roken als je nederwiet tot je beschikking hebt? Het is geen 1975 meer hoor. Een echte PVV-er rookt Nederlandsche waar! Koopt niet bij den Muzelman!

vraagstaart | 04-02-10 | 10:13

Brusselmans, doe de Europese cijfers eens. Iets met: hoe strenger het beleid, des te meer marihuana-gebruik. Alleen Google laat me een beetje in de steek.

kapotte_stofzuiger | 04-02-10 | 10:12

lol @ pica

Lebowski Achiever | 04-02-10 | 10:12

werkloze tokkies allemaal dus....

Sir EnemA | 04-02-10 | 10:11

Blowen is voor losers.

ZDEV | 04-02-10 | 10:11


Terwijl Geert zwaar anti-dope is.

Willianus Wortelus | 04-02-10 | 10:10

Weet wel wat delier is, maar niet dat dat met blowen te maken heeft. Persé.

Rammstein | 04-02-10 | 10:10

Zo ken ik er ook nog een:
"Alcoholgebruik erg laag onder moslims"
Wat moet je met zo'n statistieken?

wakkere_nederlander | 04-02-10 | 10:09

Was maurice de hond soms stoned toen hij dat onderzoek verichtte?

grappert | 04-02-10 | 10:09

Verbaast me niets die stelletje tokkies...

Terrortwist | 04-02-10 | 10:08

Verklaart wel het stemgedrag.

Joachim1376 | 04-02-10 | 10:06

12 euro per gram? Onder welke steen leef jij?

Dr Denker | 04-02-10 | 10:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken