
Hoe zat het ook alweer met dat
kraakverbod? Even opfrissen. Het wetsvoorstel (
EK 31.560, A) is op 15 oktober 2009 aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamercommissies voor Justitie en VROM/WWI hebben op 10 december 2009 het
voorlopig verslag (pdf) uitgebracht en wachten nu op de memorie van antwoord van de initiatiefnemers en een reactie van de regering. Hoop bladibla en pingpongen: de Eerste Kamer wil zich informeren alvorens men besluit (
kan). Let wel: de Eerste Kamer kan het wetsvoorstel alleen aanvaarden of verwerpen, niet wijzigen. Maar waar hebben we het over: CDA, VVD en de CU beschikken in de senaat samen over 39 van de 75 zetels, ofwel: een comfortabele meerderheid. Met de SGP erbij 41 zetels, dus: pas de problème, kudtkrakertjes. Wanneer het voorstel door de Eerste Kamer is aanvaard kan het naar de regering. Deze zal het voorstel bekrachtigen, of niet, maar weigering van bekrachtiging komt vrijwel nooit voor. En eenmaal bekrachtigd kan het opjagen van krakers beginnen, moehaha. Hoe het zij: om dit proces in goede banen te leiden EN te versnellen vraagt GeenStijl BeleidsAdvies graag uw aandacht voor de volgende prachtige, ja UNIEKE sfeerimpressie uit Eindhoven. Om u een beeld te geven waar we het over hebben. Kijk eens wat voor
smerige tiefusbende dat tuigh, dat elke G20 afloopt om stenen te gooien voor een Schonere Wereld, maakt van andermans spullen. Voor TONNEN schade aangericht: uitgewoond, vernield, finaal gesloopt, uitwerpselen en zeik over de vloer.
Man man man man. Besluiten was nog nooit zo makkelijk.
Reaguursels
InloggenLeuk koppie die Peter. Als je klaar bent met opruimen en douchen wil ik wel een keer een bakkie met je doen :)
Ja omdat er een paar krakers tussen zitten die de boel slopen moet ik daar als normale kraker ook onder lijden. Leuk.
+1 voor MrKoek
Wat een sukkels. Verpesten 't voor mensen die wel gewoon normaal met andermans spullen kunnen omgaan.
Maar uhh, die schade valt best te verhalen.
Allemaal heel zielig hoor. Maar je moet met je poten van andermans spullen afblijven. En als je het al meent te moeten gebruiken dan kun je het toch op zijn minst fatsoenlijk achter laten.
@MrKoek - 14:52
"De discussie zou moeten zijn: Heeft een pandeigenaar enige maatschappelijke verantwoordelijkheid?"
Nee MrKoek, dat staat hier helemaal net ter discussie. Lees het wetsvoorstel. Wat hier ter stemming en discussie is de manier waarop pandeigenaren ter verantwoording geroepen worden. Nu worden ze enigzins wakker gehouden door een onverenigd stel door zichzelf aangewezen eigenrichters.
.
Dat is niet immoreel, maar gewoon niet de manier waarop we dingen regelen in dit land. We hebben hier namelijk rule of law, niet mob rule.
.
Die relschoppers van vroeger zijn ook ouder en wijzer geworden en hebben nu ook politieke functies. Het aanspreken van pandeigenaren op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid geen ruimte te verkwisten in extreem dicht bevolkt gebied (kraken) gaat dus gewoon door, maar voortaan keurig netjes geregeld via de burgemeester en wethouders.
Krakers schijten zo wie zo op de samenleving.
-weggejorist-
We hebben het toch ook niet over mensen...
Ik weet niet of ik het heel goed vind dat er dan heel veel ruimtes leeg komen te staan in gebieden waar een enorme druk op de woningmarkt is. Dit lijkt me om die reden ook niet de ideale oplossing.
Tja, wat niet van jou is...
Dag lieve GS-Reaguurders, kennen jullie me nog? Bedankt voor die drie sterretjes!
Laat ik voorop stellen dat de krakerswereld geen homogene groep is, juist door de verscheidenheid tussen krakers, zijn deze niet verenigd in groepsverband zoals bijvoorbeeld huurders of automobilisten.
De tijd dat alle krakers xenofoben relschoppers zijn ligt ver achter ons. Nu zijn het vooral wat hippies die zijn blijven hangen en studenten die het maatschappelijk niet aanvaardbaar vinden dat ze voor 400 euri een kamertje moeten huren terwijl er in dezelfde straat woningen langdurig leeg staan. In deze laatste categorie wil ik mezelf plaatsen. Ik zie dan ook werkelijk niet in wat er immoreel is aan het in bruikleen nemen van een ongebruikt pand. Mocht de eigenaar besluiten iets te gaan doen met zijn eigendom zal ik vertrekken en de beste man een bloemmetje sturen met een bedankje voor de mooie tijd in zijn pand. Dat je het pand geen schade toe mag brengen staat mijn inziens dan ook buiten kijf. Als je iets leent moet je hier zuinig op zijn! Als krakers de zaak slopen moeten ze hiervoor ook aansprakelijk worden gesteld. De bestaande wetgeving voorziet hier in.
Kortom, het gaat niet zozeer over de vraag of krakers een pand zouden mogen slopen want daar zijn we het snel over eens.
De discussie zou moeten zijn: Heeft een pandeigenaar enige maatschappelijke verantwoordelijkheid?
Hey, wat is er trouwens gebeurd met de foto van de barman van The Minds die bij kraak topics altijd als plaatje diende?
Wethouders Frank de Vries (Groningen)gebruikt zelf krakersjargon:
Jullie rechtsstaat is de onze niet wort in krakerskringen geroepen.
Frank handelt hier naar door in Groningen de anti kraakwet niet te willen toepassen.
Verschil met krakers is er ook wel: Die dikke kale Frank de vries heeft geen hanekam!
Wat mij verbaasd heeft de afgelopen anderhalf jaar is dat de krakers scene ab-so-luut niks heeft gedaan om het stigma van luie uitwoners kwijt te raken. "excessen zijn er altijd, klonk er dan". Lekker makkelijk.
.
Als protest wordt er door de stad geschuifeld met een spandoek, en na afloop met de ME gereld. Of nog een pandje gekraakt, en om te vieren dat we zulleke fijne krakers zijn, doen we er een techno-feestje tegenaan. Godverdomme man, dat kraken was een prachtig burger-recht, en de kraakscene zelf heeft haar om zeep geholpen.
Von Metternich | 03-02-10 | 11:18
Nou, ik moet je teleurstellen, want ik denk dat ze het wel degelijk menen.
De vraag was alleen waarom het zo lang getolereerd is....
Kut krakers, en wij maar gewoon hard werken. En kijk wat voor teringzooi ze achter laten in dat gebouw!! Met een schade tussen de 50.000 - 100.000 alleen al van hun afscheidsfeest! Van mij mogen ze lekker op straat slapen!
*Buienrader kijkt voor sneeuwstormen*
@coolnation | 03-02-10 | 11:46
Woningmarkt in Amsterdam? Je moet gewoon de juiste mensen kennen, anders zit je 10 jaar lang voor nop op woningnet.nl te klikken. Bijvoorbeeld wat WIA trekkende gastarbeiders die terug willen en hun sociale huurwoning voor het dubbele willen doorverhuren en ingeschreven willen blijven staan om 2% AOW per jaar in te verdienen. (Nu snap je gelijk waarom er wel eens studentenkamers gevonden worden waar talloze vertrokken buitenlandse studenten staan ingeschreven, je bent een sukkel die geen gratis pensioen lust als je je uit het GBA laat uitschrijven)
Van Pruisen heeft een cursus recht gevolgd?
Weg met die lui! Ze zijn vooral lui!
Linksch tuig! Leven op de zak van de samenleving en net doen of je je er tegen afzet... Weiger uw uitkering! Herken de ware anarchist!
Creatief gefilmde bijna-geen-rommel. Ik was niet onder de indruk.
@ The_Challenger | 03-02-10 | 11:55
Stel dat jij op vakantie gaat voor een jaar en 2 dagen. Hebben ze dan ook het recht op op de 366e dag jouw persoonlijk eigendom te kraken?
--
Nee dat mogen ze niet, al ga ik 3jr op vakantie.. voorwaarde voor kraak is dat het pand LEEG-staat, als ik op vakantie ben, staat mijn pand niet leeg, het is bewoond.. er staat een koelkast en een bed..
-
Dus wat je zegt is onzin. Het is daarbij zowieso zelden dat het privé-bezit is dat word gekraakt, meestal zijn het kantoorpanden/villa's die toebehoren aan een B.V. of Holding o.i.d.
@rechtsheeftvoorang & vagehond
Ook een leuk verhaal. Er was eens een jonge knul die opgroeide in de straten van philadelphia, op de basketbalveld bracht hij zijn tijd door. Totdat op een dag hij ruzie kreeg met een bende en zijn moeder er zo van was geschrokken dat hij naar zijn oom en tante in Bel-Air moest ... hij stapte in een taxi en wat zag hij daar: het huis vol met krakers en die vonden dat het gekraakte pand hen toebehoorde. Erg he?
Ik ben niet echt tegen kraken en het gebruik van leegstaande panden is ook prima, MAAR misbruik en vernieling, het achterlaten van verdomme een halve vuilnisbelt, geen geld voor een normaal huis maar wel voor een fucking MUUUR VAN BOXEN hebben en dan klagen dat je het zo erg hebt, intussen van het ene kraakpand naar het andere verhuizen omdat je te fucking min bent om als normale nederlander geld te betalen voor je woning, echt daar heb ik geen goed woord voor over.
Voor dit soort tuig van de onderste riggel ben ik blij dat kraken nu verboden is.
Dit soort klotepaupers hebben het hele idee achter kraken, het doel wat kraken eigenlijk voorhad, het voorkomen dat leegstaande panden ongebruikt blijven, volledig door de mangel gehaald voor eigen belang.
Wat ik niet snap is dat bedrijven geen antikraakbeleid hebben, zet er een paar luitjes antikraak in en je hebt het hele probleem opgelost waarbij de kosten gedeeltelijk door de antikrakers worden betaald. Ik zie niets anders dan win-win.
reactie op vagehond
dit mag allemaal in Groningen, zeker volgens PvdA wethouder Frank de Vries.
Andere reaguurders deden al verslag van de lijsttrekkers-bijeenkomst gisteravond.
ten aanzien van de op handen zijnde anti kraakwet antwoordde Frank de Vries:
"Dit is een domme rechtse wet en die gaan we niet uitvoeren". Rare, curieuze uitspraak van een WET-houder. En dan te bedenken dat de heer Frank de Vries gepromoveerd is op het staatsrecht. Of te wel: er gaat niets boven Groningen, en Groningen staat boven de wet.
D) Bijlmer is ook Amsterdam, daar is leegstand........
-
ja hahaha als je daar een woning zoekt dan "cap" je er toch gewoon eentje..
-
Ik denk dat wij allemaal makkelijk praten hebben, de meeste hier hebben gewoon een vaste baan (hoop ik) en een eigen hut (koop of huur) dus is het makkelijk.
Leegstand is niet goed.. en woningnood of niet, het is in ieder geval niet zo als met de cellen in NL, dat we ze écht over hebben.
Die kNakerTs die moeten inderdaad gewoon normaal omgaan met de woningen die ze bezetten, en anders aanpakken.Anderzijds vind ik inderdaad dat mensen die de boel écht alleen maar kopen om leeg te laten staan ook niet wat.. die huizen zijn ook een drama.. onverzorgde tuinen, slecht schilderwerk, je zal maar naast zo'n huis wonen word je ook niet blij van, krijg je ongedierte van en weet ik wat allemaal.
Voorwaarde blijft wel dat die krakers hun steentje bijdragen in ruil voor het ontberen van een huur.Wat ik al eerder zei.. leven en laten leven .. de ene hand wast de andere..
Helaas moet ik toegeven dat de huidige generatie krakerTs vooral zelf leven.. en alleen hun eigen handen wassen (vaak in onschuld XD)
-
ik ben ook wel geneigd te sympatiseren met die lui.. Ik bedoel, meestal hebben ze geen warm water en gas en andere comfortabale voorzieningen, en ik vraag me dan af.. is de druk van de huur alleen al die ellende waard? Die mensen zullen toch wel hun bagage hebben dat ze er voor kiezen om zo spartaans te leven.
Ik doe vrijwilligerswerk, waar ik kook voor dakloze.. daar zitten junkies,en alcoholisten, maar ook tandartsen,en makelaars (niet verslaafd) die door wat voor omstandigheden dan ook nu aan de grond zitten. Nou is dakloos en kraken wat anders, maar ieder normaal mens, wil toch helemaal niet kraken? je wilt toch gewoon leven, naar de buren zwaaien en een beetje quasi burgelijk doen?je wilt toch een lcd-2 tv en een nieuwe BMW voor de deur? Je wilt toch het betere vlees kunnen kopen bij de slager?Volgens mij luisteren sommige naar trasch-dead-doom-diehard-metal, sommige spuiten graffity op muren, gaan bij een motorbende,anderen dragen catsuits terwijl ze er te jong voor zijn, weer anderen gaan drugs slikken op party, sommige gaan kraken.. het zijn vooral mensen die zich willen afzetten tegen al dan niet actuele politieke structuren en daar hun weg in kiezen.
Volgens mij draaid iedereen uiteindelijk wel bij.
-
en die huiseigenaren die zo lopen te neulen, ze kunnen het ook ANTI-kraak verhuren.. Erg populair op het moment. Je weet wie je huurder is, je huis is bewoond, word niet erger gesloopt dan je zou willen en het levert ook nog een beetje huur op. Is snel op te zeggen mocht je bouwvergunning eindelijk binnen zijn.
-
Daarbij is een kraakverbod geen oplossing, das net als dat dierensexverbod.. mooi bedacht allemaal, maar we komen nu al 4000 politieman tekort, en dat aantal groeit alleen maar.. Dus eigenlijk maken we het probleem nog groter door iets te verbieden wat (door gebrek aan blauw) niet te handhaven is.
Van de week ben ik nog bekeurd, voor te hard rijden (eigen schuld) alleen het is is wel wrang dat ik onderweg naar het politieburo met een maat, omdat ze zijn alfa volledig uitelkaar hebben getrokken s'nachts en daar komt niemand naar kijken, geen vingerafdruk niets!!! Maar ze hebben dus wel mannetjes om mij staande te houden.. Dus ze kunnen dat kraken wel verbieden het kan niet gehandhaafd worden.
-
Ik ben ook niet zo bang voor die vingerafdruk op me paspoort, ze nemen ze toch niet af op het plaats delict hahahaha XD
-
@vagehond | 03-02-10 | 12:14
Ook leuk verhaal uit nijmegen....
Wilden een pas vrijgekomen TBS'er zonder vaste woon of verblijfplaats onderbrengen in een kraakpand.
Krakers waren het er niet mee eens, de beste man was niet welkom, zij vonden dat het gekraakte pand hen toebehoorde...... Hoezo andermans eigendom!!!
Aan het wetsvoorstel te zien gaat kraken gewoon door en zijn de krakertjes van vroeger (10Z ed.) tegenwoordig wethouders..
Leuk verhaal:
Centrum van Groningen.
Bejaarde man komt ten val en moet een tijdje naar een verzorgingstehuis.
Meneer is amper opgenomen of de broer van meneer komt bij het post ophalen erachter dat deze leuke stadswoning is gekraakt door tuig.
Af en toe wordt er nog toegestaan dat er post wordt opgehaald, maar verder is de woning inmiddels praktisch uitgewoond en staat er tuinmeubilair op het dak.
Nu wil meneer al een tijdje weer zijn woning in, maar de krakers willen er niet uit. Vonnis gehaald, gerechtelijk bevel, et cetera, maar de deur gaat niet meer open. Politie zegt niets te kunnen doen omdat kraken niet verboden is.
(is nonsens, want er ligt een gerechtelijk bevel tot ontruiming)
Moraal van het verhaal: Bejaarde man, die verder prima gezond is verblijft al drie jaar noodgedwongen in een verzorgingstehuis omdat zijn woning is gestolen.
.
Daar blijf je dan met je rechtstaat.
@Tyler-Durden | 03-02-10 | 11:52
Je weet niet alle achtergronden omdat ik dat niet heb verteld, maar wees niet bang. Ik heb lang genoeg thuis gewoond. Er zijn meerdere oorzaken dat men een andere woning nodig heeft. Ik weet alles van ZO. 750 Euri in Geldershoofd
Vrouw in tweede filmpje.... "ieder mens heeft met de geboorte het recht op een dak boven z'n hoofd", volgens mij heeft ook ieder mens de plicht om z'n eigen geluk na te streven en van andermans spullen af te blijven.... Viespeuken, ik kom uit Nijmegen en ben dit volk mééééééér dan beu!!!!!!!
The_Challenger | 03-02-10 | 11:47
Correct, echter helaas niet alleen daar... in heel Nederland.... maaaaaaar ik had het hier over toekomstige verhogingen. Gemeentes worden gekort, en rijksoverheid verwacht dat ze meer & hogere heffingen zullen eisen ter compensatie. Dit is universieel.
.
Maargoed je kaart het probleem wel aan: oude politiek. Helaas zie ik geen enkele rechte partij die wat meer efficientie in de overheid wil. Links Rechts discussie doet er niet toe... een pot nat... inderdaad oude politiek.
.
Wanneer komt nieuwe politiek?
alles is makelijk voor pruisen
de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:36
Ik kan je zo twee gevallen opnoemen in het eerste geval.
Leven en laten leven ja. Maar niet als de rechten van anderen worden aangetast en persoonlijke eigendommen vernielen.
Stel dat jij op vakantie gaat voor een jaar en 2 dagen. Hebben ze dan ook het recht op op de 366e dag jouw persoonlijk eigendom te kraken?
Nuance heb je weing aangezien je het allemaal wel goed vindt. Een kromme vergelijking trekken schijnt je redelijk te lukken. Een snelheidswet is makkelijk aan te passen. Een wet dat iedereen mag inbreken niet.
@ Boudt | 03-02-10 | 11:52
Dat kan subtieler..........
Voor iedereen met een hekel aan krakers:
Veel succes met de verkiezingen.
Doe het juiste op 3 maart.
Bruut geweld door de ME, das het enige wat helpt. Kudt-krakers. Vieze stinkende met hanenkam bedekte gore tiefusmongeaulen.
@ coolnation | 03-02-10 | 11:46
A) Je hoeft het huis niet uit, je kunt ook langer bij paps en mams wonen, spaart een hoop centen uit.
B) Er is in 020 wel extra ruimte voor juist geboren en getogen amsterdammers.
C) Investeerders die een pand kopen en dat niet wensen te verhuren mogen dat zelf beslissen. Het is volstrekt belachelijk dat anderen daarover zeggenschap zouden moeten hebben. Ze mogen doen met hun geld wat ze willen.
D) Bijlmer is ook Amsterdam, daar is leegstand........
-weggejorist-
verraad van links | 03-02-10 | 11:19
*het zich levendig voorstellen kan*
en voor al die kraker sympathisanten hier:
als je een fatsoenlijke opvoeding zou hebben gehad, dan zou je het verschil weten tussen mijn en dijn. Krakert = gelegaliseerde inbreker
Writhen | 03-02-10 | 11:31
Ok. Dan nu de andere kant van het verhaal. Velen in onze overheid hebben in het verleden gekraakt. Van Duyvendak tot Kramer en van Bussemaker tot ter Horst.
Laten dat nu allemaal linksche mensen zijn die een grote overheid bepleiten en zorgen voor een groot geldverslindend apparaat...
Een groot apparaat houden we toch wel met de oude politiek dus dan maar zonder krakers.
is het niet zo in dat juist in de steden waar een links pvda/gl (SP mocht nergens meedoen) college zit de door jou genoemde heffingen zijn gestegen?
Sjezus..... wat is er nou belangrijker leegstand of woonvoorziening.. lutsers hier.
Even algemeen aan hen die tegen Coolnation aanpraten;-)
Ik heb zeer veel ervaring met het NIET kunnen vinden van een betaalbare woning in Amsterdam. Ik ben een geboren en getogen Amsterdammer en ben van mening dat een Amsterdammer niet gedwongen zou moeten worden om uit te wijken naar een andere stad. Ik heb een geschiedenis van ongeveer 15 verhuizingen binnen Amsterdam, van onderhuur tot een kamer in de meest verschrikkelijke buurten. Het is dan zeer schrijnend om te zien dat er zoveel, heel veel leegstand is. Deze leegstand bestaat uit een heleboel panden die slechst als investeringsobject worden gebruikt en staan te verpieteren. Ondanks ik natuurlijk vind dat mensen mogen doen met hun geld wat ze willen ben ik voor ontmoediging van het opkopen van panden om je geld ergens te stashen.
Tuig dat niet thuishoort in de hoofdstad, zoals bv "gasten"uit Roemenie etc, moeten aangepakt worden. Maar starters, jongeren, studenten, lokale bewoners etc moet gewoon een reele kans worden geboden op een woonplaats op een acceptabele locatie niet te ver verwijderd van de facultiet of plaats van arbeid. Ik ben het er mee eens dat dit eigenlijk niet de verantwoordelijkheid is van een investeerder, maar een taak van de overheid/gemeente. Hoe dan ook.. In gelul kun je niet wonen!
Dit schorriemorrie heeft duidelijk een fatsoenlijke opvoeding ontbeert. Voor straf een maandje met Dhr. Prins meelopen, dan worden de Mores er wel ingestampt..
Punkersprutvolk
ik zeg het maar nog een keer: krakers moeten dead! allemaal!
Ik heb nog een woning te koop. Als er krakers zijn die mij er twee ton voor geven wil ik ze na overdracht graag helpen om er in het pand en zootje van te maken.
@de_nuance-ridder "Vergeet niet dat krakers zijn geboren uit woning-nood". Ik kan best met dit punt meegaan, maar waarom dan niet netjes omgaan met de woning en inboedel van een ander? Waarom niet overleggen met de eigenaar en zich een goede bewoner tonen? Nee, deze krakers maken er een chaos van en verpesten het daarmee voor alle andere krakers.
vip33 | 03-02-10 | 11:23
Inboedel is er vaak niet meer, maar dat er voorzichtig om moet worden gegaagn, met de eigendommen van een ander ben ik het mee eens.
KrakerTs zijn het daar ook mee eens... althans volgens hun ideologie (waar het tegenwoordig inderdaad veel free-rollers zijn)
Kraken is begonnen uit woningnood, en de "bedoeling" was ooit ,dat ze de huizen waar ze in kraken, opknappen en bewoonbaar maken, ipv het ten gronde richten van woningen dat ze tegenwoordig doen.
-
En overleggen met de eigenaar van het pand gebeurde vroeger ook echt wel, tegenwoordig moet ik toegeven dat het meer een kliekje "geverfde marlin manson"fans " zijn die inderdaad graties willen wonen.
-
@ The_Challenger | 03-02-10 | 11:19
Ik moet nog zien dat er een huurhuis word gekraakt.. Het zijn eigenlijk altijd kantoorpanden, of woonvilla's. Volgens mij staan een hoop krakerTs ook wel ingeschreven hoor, ik kende vroeger een boel van die wauzen, en ze hebben tegenwoordig allemaal een baan, en huis, en sommige zelfs kroost (helaas)
en waarom ze dan inderdaad 300mtr verderop gaan zitten weet ik ook niet..
-
Dan nog zie ik het probleem niet zo.. laat ze lekker.. Mijn woning kraken ze niet, dan is het inbraak.. ik bedoel.. 180km/h op de A12 mag ook niet.. toch wint ik me echt niet op als er weer eentje met lichtsignalen door me heen wilt.. ik ga gewoon aan de kant..
-
Leven en laten leven
Iets zegt me dat je beter altijd tegen alles moet zijn waar de CDA, SGP en de CU voor zijn en dan heb je het gemiddeld veel vaker aan het juiste eind. Bewijs maar eens dat het niet zo is. Whatever is the opposite of ignorance is the truth.
.
Wat heeft dit met kraken te maken?
.
De Overheid: Niks fatsoenlijks voor de woning markt doen daarna Kraken verbieden .. dan huren vrijgeven... komt samen met het feit dat onroerend goed belastingen & gemeentelijk heffing flink omhoog gaan vanaf 2011.
.
Hebben jullie eigenlijk wel door dat meer dan 80% van je inkomen straks naar de (semi-)overheid gaat?
.
Allemaal om een lomp, onkundig, onefficient, veeeeeeeeels te grote ambtelijke controle apparaaat te bekostigen [Oh ja jullie hadden "niks te verbergen"... en de overheid 'niks beters met je belastingcentjes te doen'].
.
Heerlijk geen lui de gratis in leegstaande huizen zitten! Wat een overwinning zeg nou gefeliciteerd hoor jongens.... Wees er maar blij mee! U krijgt kruimels en juicht erom! De CDA, SGP en de CU lach u uit.. en onze 'libralen' ook. Liever duizende stinkende krakers en een klein efficient overheid dan dit onefficient geldverslindede apparaat en geen krakers.
.
Prioiriteiten stellen en eisen waar je recht op hebt is moeilijk als de overheid uw zo mooi overwinning schenkt!
.
Wat een NON-issue.
Een jaar geleden:
-----
De eigenaar, Breevast Vastgoed uit Amsterdam, was aanvankelijk van plan de krakers uit het pand te laten zetten. De gemeente en politie constateerden echter al snel dat de krakers op basis van de kraakwet volledig in hun recht stonden. Op dit moment zijn de initiatiefnemers op een goede manier in gesprek met de eigenaar. We proeven bij de eigenaar dat we mogen laten zien dat we het netjes mogen beheren, zegt een van de initiatiefnemers.
-----
www.eindhovenstrots.nl/index.php?page=...
@NoMinister and rest
Ik begrijp de bezorgdheid, maar ga er maar vanuit dat GS alles in het werk zal stellen om de beste man beslagen ten ijs te laten komen.
Duidelijke afspraken en -without a doubt- gaan ze hem niet zomaar in het diepe gooien.
Het gaat om het geluid dat momenteel gehoord moet gaan worden, ben zelf reuze benieuwd in welk keurslijf de oude media hem gaan persen, if successful.
To be continued...
de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02
Hee nuance-ridder. Er is een nuance-verschil tussen lieden die, al dan niet terecht, wijzen op misstanden in onze samenleving en lieden die dat wijzende vingertje laten volgen door gedrag dat door de meesten in deze samenleving eveneens als het creëren van misstanden wordt gekenschetst. Er is een nuance-verschil tussen een kritische toon en een kritische toon die gevolgd wordt door kritiekloos handelen. En er is ook een nuance-verschil tussen lieden die menen anderen terecht te mogen wijzen en lieden die menen dat eenieder terechtgewezen mag worden maar dat zij zelf daarop een uitzondering zijn.
@de_nuance-ridder "Vergeet niet dat krakers zijn geboren uit woning-nood". Ik kan best met dit punt meegaan, maar waarom dan niet netjes omgaan met de woning en inboedel van een ander? Waarom niet overleggen met de eigenaar en zich een goede bewoner tonen? Nee, deze krakers maken er een chaos van en verpesten het daarmee voor alle andere krakers.
@ zeg maar jansen | 03-02-10 | 11:20
klopt als een zwerende vinger
@blinde kip | 03-02-10 | 11:15
Beter het CDA verbieden, dan komt het met de beschikbaarheid van betaalbare huizen vanzelf goed.
Een mooi essay van De heer Prins:
vanguillotinetotschandpaal.blogspot.co...
Kraken mag na 12 maanden, doch als je het eerder kraakt mag het ook. Typisch Nederlands.
Tyler-Durden | 03-02-10 | 11:16 Krakers hebben geen woon-werkverkeer. Als het pandje op loopafstand van de gemeentelijke sociale dienst is vinden ze dat wel prettig.
de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02
Waar is trouwens de nuance ? Jaloezie ? Woningnood is er niet in Nederland.... Krakers willen gewoon gratis wonen. Een meisje dat ruzie krijgt met haar moeder en vertrekt en dezelfde dag nog een huurhuis kraakt kan ik niet tot woningnood rekenen.
Vertel me eens dan waarom sommige huurhuizen niet te slijten zijn en 9 maanden leeg staan.
Vertel me eens waarom de krakers die ik ken niet zijn ingeschreven als woningzoekende ?
Leg me eens uit waarom krakers een woning waar ze nog 2 jaar mochten wonen opgaven om een lege kantoorvilla te gaan bezetten die 300 meter verderop stond
+ 1 @ piemulspitzengefuhl | 03-02-10 | 11:16
@ Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 11:11
Dank.
Het gezin vvl heeft ook persoonlijk de 'geneugten' van de krakers-scene mogen meemaken.
Vandaar de extreme haat.
NoMinister | 03-02-10 | 10:52
Ik hoop bijna dat u gelijk heeft. Het kinderlijk geblaat over eigendomsrecht, de weggeefwinkels, de eetcafeetjes met veganistische keuken, de autonome kunstgallerietjes... Het zou me opluchten, te weten dat ze het allemaal stiekem niet menen.
Ik word altijd zo schijtziek van die figuren die 'kraken op zich' wel goed vinden. Als je vriendin effe droogstaat laat je er toch ook niet de eerste de beste viespeuk over heen kruipen.
@ de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02
Nogmaals, woningNOOD is er niet. Het gaat me om het woord NOOD. Welke NOODzaak is er ? Geen...., niemand hoeft dakloos te zijn.......
En dan het aspect met betrekking tot afstand woon-werkverkeer:
Ook dat is klinklare onzin. Tuurlijk zijn er in bepaalde regio's meer banen en ander type werk. Maar als het werk te ver weg is moet je a) zelf verhuizen of b) een andere baan kiezen of c) gewoon niet zeiken.
Krakers zijn bij uitstek goed in het claimen van rechten op eigendommen van anderen terwijl zij zelf in de samenleving niks hebben bijgedragen.
@de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02
Dat asielzoekers gratis een woning krijgen betekent niet automatisch dat je er zelf een mag pakken. Ik vindt het persoonlijk altijd vreemd dat krakers wel de tijd en energie nemen om de wet te leren kennen en te gebruiken maar niet in staat zouden zijn zelf een woning te vinden. Elke idioot kan dat. Nee, dat doen ze met andersmans geld en zonder te vragen. En het mag ook nog. Nog wel.
Al meer dan veertig jaar hebben krakers de kans gehad om te laten zien hoe je leegstand pand kan omtoveren tot een paleisje. Ik zelf zie alleen afgebrande, ondergescheten panden zonder ramen. Wat is de werkelijke score? Wie gaat er turven?
@Heau even | 03-02-10 | 10:22
Er bestaat ook al een wet die inbraak en huisvredebreuk verbiedt. Krakers aanpakken is in deze dan ook symboolpolitiek.
de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02 Hee, linkse hippie, leegstaande huisjes leveren geen melk op hoor.
Huurders, die elke maand flink over de brug komen, dat levert op.
Krakers laten niets dan een puinhoop achter en de eigenaar van het pand met de schade.
Krakers zijn alleen handig om in je pandje te hebben wanneer je eigenlijk wil slopen maar daar geen vergunning voor krijgt, half jaartje kraak en je vergunning komt er toch. Wat dat betreft is een antikraakwet af en toe niet handig voor een onroerendgoedhandelaar. Maar dat is maar heel af en toe.
NoMinister | 03-02-10 | 10:28
Ze hebben hun lichaam nog. Er zijn altijd wel vieze ouwe mannetjes te vinden die voor een tientje over zo'n uitgemergeld, vervuild, infectueus en geïnfecteerd lichaam willen kruipen. *kotst*
Je kunt je best doen om iets te maken van je leven. Of niet. Dan ben je kraker. Jongens en meisjes, doe eens opgroeien...
Zelf voor je onderhoud zorgen is er natuurlijk niet bij. Lekker de gemeenschap er voor oplaten draaien. Wel kankeren op de maatschappij natuurlijk want daar ligt het aan. Daar moet ik ze wel gelijk in geven, het is inderdaad de schuld van de maatschappij maar dan in de zin van, dat ze een mooie uitkering krijgen en er niets maar dan ook niets voor hoeven doen. Hoe lang tolereren we nog zulke klaplopers, het schorremorrie dat een schande is voor elke samenleving. Jarenlang gedoogd en getolereerd door de linkse kerk, die wegkijken voor de overlast en schade die ze andere berokkenen.
verraad van links | 03-02-10 | 11:08
Gefundeerd ?
Ja.
Het enige wat krakers doen is vernielen, voor overlast zorgen en parasiteren op de door hen zo verfoeide kapitalistische samenleving.
Gevonden: 13.00 uur
de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02
Zelden grotere onzin gelezen.
En ja, ik bezit onroerend goed als investering.
de_nuance-ridder | 03-02-10 | 11:02
Als ze nou eens een gebouw zouden verbeteren ipv onder kladden met die domme anarchistenleuzen... Gewoon eens een muur witten ipv bekladden, en niet alle kozijnen groen kalken met vingerverf uit 4 verschillende potjes.
Krakers zoals wij ze kennen zijn gewoon erger dan ratten, van mij mogen ze in een leegstaand gebouw gaan zitten, maar bewoon het dan eens een keer normaal...
Ik mag graag af en toe eens links denken maar krakers zijn niet meer van deze tijd, die horen op zwart wit foto's.
Krakers moeten standaard deaud.
Ongenuanceerd? Ja!
Wat ik nou nooit begrepen heb is dat krakers geen geld hebben voor een woning, maar wel om zo`n achterlijke dread op hun/hare kop te zetten.
En altijd vergezeld van zo`n stinkhond met een zakdoek.
Of in een bakfiets, nog erger.
Zo zie je maar weer, voor je het weet zit je te lang met honden onder elkaar en schijt je op de vloer.
bamiinjeoor | 03-02-10 | 11:04
Dat is toch geen redelijke gedachte... Zou Pim Fortuyn anders wel door iemand anders zijn gewaxt? Verantwoordelijkheid...
Je zou, naast deze ranzige beelden, ook beelden van gelegaliseerde kraakpanden als het ORKZ in Groningen, of De Grote Pyr in Den Haag kunnen zetten. Om een iets evenwichtiger beeld te krijgen zeg maar.
Want een beslissing gebaseerd op eenzijdige informatie is inderdaad heel 'makelijk'.
bamiinjeoor | 03-02-10 | 11:04
Wat een kromme redenatie.
Mister Write | 03-02-10 | 10:51
toch niet. De rotzooi wordt door anderen opgeruimd. De huur betaalt pappie. En corpsballen worden meestal geen normale mensen, maar blijven onuitstaanbare blaaskaken.
Ik zie weinig verschil met krakers....
En niet te vergeten: de koperdieven.
Zonder krakers zou de schaden ook zijn aangericht. Kinderen die effe hun agressie komen uitten enzo.
Krakers? Dit heeft nix meer met kraken te maken, dit is puur asocialisme!
kleingrutter | 03-02-10 | 10:59
GS kent het klappen van de zweep. Deze man duidelijk niet. Maar goed, zoals Teun zegt: vermakelijk zal het zeker zijn.
* nu echt gaat pissen en koffie zetten *
Ik vraag me echt af wat iedereen hier tegen krakerTs heeft.
Ik krijg sterk het vermoedden dat de gewoon een beetje last van kift hebben.. iets in de trend van "ik moet wel een hypotheek betalen en zij niet, en dat is niet eerlijk" Nou en? dat ik toptarief-belasting moet betalen is ook niet eerlijk.. maar het zorgt er wel voor dat al die SBS6-tokkies kunnen wonen, astfalt hebben en weet ik het wat allemaal.
-
Die mensen kiezen bewust om anders te leven.. is dat nou zo verkeerd??
Alsof er hier meer dan 2 mensen reaguren die zelf huisjes melken die ze te lang leeg laten staan.
Vergeet niet dat krakers zijn geboren uit woning-nood.. dat allochtonen zonder pardon een gestoffeerde huurwoning krijgen aangeboden (en onze blanke KrakerT dus niet)
-
@ coolnation | 03-02-10 | 10:44
geen woningnood.. wat jij zegt is wel erg ongenuanceerd.. dus als het het strooizout in Groningen op is, is er geen nood?
Natuurlijk willen mensen dicht bij hun werk wonen , zijn mensen veels te gebonden aan een locatie, maar zeg nou zelf jij wil toch ook niet helemaal geisoleerd in een of ander buurtgemeentschap in Drenthe wonen?
Ja, klopt. Hebben ze ook gedaan bij het kraken van (een deel van) het Rijksmuseum. Weekend lang feestjes, blowen, zuipen, workshops gas aftappen en op maandagochtend stonk de hele kelder nar schijt..... smerige dieren zijn het. De hond van mijn broer is nog netter. En die kakt in het bos.
NoMinister | 03-02-10 | 11:00
We wachten wel af.
Teun van het Tuinpad | 03-02-10 | 10:58
Dat wel. Maar toch medelijdende vooruitblik hebbende op de toekomst van de man.
* zorgzame huisvader mentaliteit heeft & koffie gaat zetten *
'krakers schijten gebouw onder'
ja, dat doen ze nu eenmaal...
NoMinister | 03-02-10 | 10:54
Geenstijl heeft niet zoveel op met de reguliere gang van zaken ;-)
Dat maakt het juist zo interessant. Je weet toch wel dat ze de raad van jounalistiek negeren?
Bovendien moet alles nog nog bewerkt worden door de eindregie.
Wellicht een paar pilots en vragen wat de GSér er van vindt.
wellicht kan mynheer Prinsz (vorig topic) een van deese kraekerts (lees: snoodaerts) in zijn Bussumsche pied-á-terre eens onderwyes verschaffen over hoe het er in den geciviliseerde wereld an toe gaet?
NoMinister | 03-02-10 | 10:54
Vermakelijk zal het zeker zijn, me dunkt.
Zelfs dieren bevuilen hun eigen nest niet. Krakers? Nog minder dan beesten...!
HJDB | 03-02-10 | 10:56
* bij gebrek aan hanekam en gratis woonruimte ook gaat werken - out *
Pfff, laat die gasten eens gaan werken, zeg.
rara | 03-02-10 | 10:50
Gheghe. Je moet ook op de gro(ot)te (van) lettertjes letten ;-)
Pssst @Van Pruisen, weleens van een novelle gehoord?
kleingrutter | 03-02-10 | 10:51
Eerst alles langs de GS-jurist zal hem doen overleven. Maar volgens mij is hij te eerlijk om in de huidige linkse slangenkuil te overleven. Denk ik gewoon. Hij wordt er heel ongelukkig van. Maar als hij zich wil opofferen doet hij wel goed. Dat wel. We wachten het af...
@ coolnation | 03-02-10 | 10:44
Er bestaat geen woningnood in Nederland. Laat je nou niks wijsmaken door idioten die menen dat er meer mensen zijn dan woningen. Dat is gewoon feitelijk onjuist.
Het is enkel zo dat er meer mensen op bepaalde LOCATIES willen wonen dan dat er huizen zijn. Iedereen wil dicht bij zijn werk wonen, en in de binnenstad en tegelijkertijd ook in de natuur en aan het strand en in het bos....
Von Metternich | 03-02-10 | 10:47
Welnu, laat ik eens raden?
Misschien doordat linkse splintergroeperingen er een anoniem thuis vonden, er geen enkele controle van autoriteiten plaatsvond en de krakers en passant een groot huis bewoonden?
RARA zou nooit zo makkelijk hebben bestaan zonder deze bescherming. Ik vermoed dus dat de tolerantie vanuit links wel een basis had anders dan woningnood. Dat was slechts een - onzinnig maar bij de 'socialen' zeer prettig vallend - argument om ongezonde linkse types op de achterhand te hebben voor druk vanuit de straat (). Is mijn bescheiden inschatting, zeker weten doe je het nooit bij dat soort dingen.
Schade verhalen op de krakers? Kansloze optie? Dan laat je dat tuig toch een paar jaar schoffelen!
Aktivist | 03-02-10 | 10:31
Het verschil is dat studenten hun rotzooi uiteindelijk zelf opruimen. En dat ze huur betalen voor hun hok. En dat ze na vier jaar veranderen in normale mensen. Moet ik doorgaan?
NoMinister | 03-02-10 | 10:45
Juist dat het geen doorsnee vent is maakt hem bijzonder. Zijn leeftijd in acht genomen en het geen blad voor de mond nemen (al of niet waar) kan een frisse wind zijn.
Niet geschoten is altijd mis. Hoxha stuurt hem nog wel bij.
@NoMinister | 03-02-10 | 10:47
Waarom trek je me in deze discussie?
ok, zij moet zijn zei
* koffie nodig heeft *
Ashtrey | 03-02-10 | 10:39
Whahaha, ik kan nu al niet wachten!
on a side note, welke domme vastgoed b.v. gaat tijdens deze recessie nou proberen zo'n gedateerd kantoorpand te verhuren.
trouwens, die speakermuur is cool!
De "principes" van de kraakbeweging zijn op kleuterlogica gebasseerd en kunnen door elke amateurmavofilosoof genadeloos onderuit worden gekegeld. Waar het onuitroeibare geloof in eigen gelijk van deze asocialen vandaankomt is me na het kijken van honderd van dit soort filmpjes nog steeds een volslagen raadsel.
coolnation | 03-02-10 | 10:44
Je bedoelt dat er meer mensen zijn die een woning willen dan dat er woningen zijn?
A. Dat geldt ook voor BMW's
B. Hoe komt dat toch terwijl er zoveel gebouwd is de afgelopen decennia?
RARA?!
coolnation | 03-02-10 | 10:44
Heb je ook nog zinnige argumenten die jouw mening staven? Woningnood is niet het probleem namelijk.
Men wil gewoon gratis op een A1 locatie wonen.
kleingrutter | 03-02-10 | 10:43
Deze man is een groot gevaar voor zichzelf met de huidige regering (OM) en rechterlijke macht. De gewillige politie zal hem graag oppakken want de man doet geen vlieg kwaad.
Hij zal in zijn onschuld zijn mening geven en dan krijgt hij in no time een proces aan zijn broek wegens discriminatie. Want zij hij niet al dat niet iedereen gelijk is? Heb nu al medelijden met hem. Iets specifieker en je draait de bak in in 0031.
coolnation | 03-02-10 | 10:44
Ik denk dat het echte probleem is dat sommige mensen dingen willen zonder er al te veel voor hoeven te doen...
Artikel van zeer dubieuze kwaliteit. Gebruik je spellchecker...
Het probleem is niet dat ook krakers moeten poepen. Het probleem is de woningnood.
Kraken is zeau 1980.
Ashtrey | 03-02-10 | 10:39
Kan nog leuk worden met die vent.
Sliptong | 03-02-10 | 10:29
en hooligans zijn er tenminste eerlijk over dat ze de boel willen slopen..
Ashtrey | 03-02-10 | 10:39
*huppeltje van vreugde maakt*
hobbit | 03-02-10 | 10:23
Jaja, het is wat. Noem eens wat positieve zaken over krakers, dan maak je onze dag weer goed!
O ja, mensen benadelen, gratis wonen en juridisch afgdwingen dat de elektriciteit en het water moeten blijven worden geleverd is niet wat ik bedoel. Ook niet de creatieve verbouwingen en het gezellige matpartijtje met de politie. Maar door de eenzijdige berichtgeving weet ik niet beter...
* wacht in blijde afwachting op positieve berichten *
MAA-KELIJK?
@Teun
Offtopic; Verdomd als het niet waar is.
twitter.com/hansprins
*vreugde dansje maken doet*
De identiteit van de krakers is bij justitie bekend.
Gewoon de schade op deze verstandelijk beperkte slopers verhalen dan leren ze het wel af.
Smerige parasieten zijn het.
En zich maar verschuilen achter idealen om hun aangeboren luiheid te verbergen.
Krakers zijn ratten die niets kunnen dan andermans spullen kapot maken.
Mr aarsch | 03-02-10 | 10:13
Zo ging het ook vaak vrees ik. Rara wie de panden nu in bezit hebben (gehad) en wie er goudgeld aan verdiend hebben? En dan maar klagen dat er verweving van boven- en onderwereld is. Dat heeft onze overheid/wetgever decennialang daadkrachtig bevorderd.
Krakers... weer zo'n groepje onvergelijkte linksch mensen die crimineel gedrag rechtvaardigen met niet sluitende beargumentaties!
Johnny de Baas | 03-02-10 | 10:23
Wij hebben hier in Eindhoven geen grachtenpanden..
Het pand zag er 2 maanden geleden nog redelijk uit (was feestje daar) maar ze hebben hun ware aard laten zien. Dan zijn er nog van die losers die riepen dat het door volk van buitenaf is verneukt, das niet waar want die brengen geen containers vol met rommel mee dat vervolgens wordt achtergelaten.
Ik ben er voor het hele zootje tegen de muur te zetten of alle bekende krakers (die waar de gemeente mee praatte) de rekening te geven. Niet mee eens? Noem dan nog maar wat namen met wie de rekening gedeeld kan worden.
Aanpakken dat volk, tis hier godverdomme amsterdam niet!
Ashtrey | 03-02-10 | 10:35
Precies.. "Goh, wat leuk, dat pand is nu viesch & kapot!"
hobbit | 03-02-10 | 10:23
Je kan het ook negeren hoor!
Jij leest toch ook een boek als het je interesseert?
@hobbit
Ah, dus een pand op dergelijke wijzen ruineren en bevuilen zonder ook maar een cent te betalen is volgens u volstrekt normaal?
Mister Write | 03-02-10 | 10:09
Groot gelijk, geef mij maar een ondergescheten WC van een goor studentenpand vol corpsballen.
NoMinister | 03-02-10 | 10:28
En een hanekam!
Bord bij leegstaand bedrijfspand:
Dit pand staat tijdelijk leeg. Indien u dit pand wenst te kraken zal de toegang u niet onmogelijk worden gemaakt. Wel zal u het pand nooit meer verlaten..............
Bezorgde Buurtvader | 03-02-10 | 10:28
Lol! En, ja.
Als ze nu eens netjes omgingen met datgene wat ze kraken maar nee, alles moet zo veel mogel;ijk beschadigd en bevuild worden. En dan schreeuwen voor een betere wereld. Beetje tegenstrijdig. Ook schoppen tegen het systeem maar wel je smerige klauwen uisteken voor een uitkering. Krakers zijn geen haar beter dan hooligans met dien verstande dat hooligans er over het algemeen wat frisser uitzien. Kraken is zo jaren 80 get a life rukkers. Armand altijd -1
Weet iemand hoe laat de tweede zitting van start gaat voor Geert Wilders. Het zou vandaag zijn maar kan nergens het tijstip ontdekken. Dank!
hobbit | 03-02-10 | 10:23
Wees eerlijk, hier valt toch niets positiefs over te zeggen?
ZDEV | 03-02-10 | 10:27
Ze hebben niks, behalve een sociale advocaat die door de overheid wordt betaald.
jou matras slaapt heerlijk... is er nog iemand van onder de 25 die weet wanneer het jou of jouw is???
Bah. Hanekam eng.Insluiten dat tuig.
Krakers vind ik dieven en niets dan dat. Via allerlei sociale wetgeving wisten ze echter uitzetting veelal te voorkomen en zeker te vertragen. Ergerniswekkend dus dit wetsvoorstel is een heel kleine stap in de richting van reparatie van wanbeleid. Meer is het niet. Het is niet groot, het is niet principieel, het is gewoon een aanpassinkje dat anders veel maatschappelijke onrust veroorzaakt. En trouwens, kun je ook als niet-crimineel weer eens een pand kopen, want die konden goudgeld verdienen door de krakerts iets anders te benaderen dan u en ik dat doen met andere mensen. Maar daar heb ik nog nooit iemand over gehoord, dat de kraak-tolerantie aan de schijnbare () criminalisering van de vastgoedhandel heel hard kunnen hebben bijgedragen.
Hee waarom betalen krakers geen belasting over de panden die ze bewonen?
Als ik als nette woningeigenaar een forfait moet betalen voor niet-bestaande inkomsten uit niet-bestaande huurders, dan horen krakers toch zeker te betalen voor het feit dat ze met hun luie reet een pand bezetten?
Sterker nog, sla ze aan voor 6% overdrachtsbelasting als ze een pand kraken!
@Willem Baarnsch |10:24
Geeft niet, ik ben al lang blij dat ik in dit linksche bolwerk nog een medestander zie!
@ fuckje | 03-02-10 | 10:10
Sorry, had niet verwacht dat er nog iemand die gisteren aanwezig nu al zou hebben gereageerd, excuses!!
kijk dat hele woningnoodargument van die gasten dat is nog leugenachtiger dan de 10 klimaathoaxen.
Als je echt een huis wilt vinden dan lukt het je wel. Enige is dan dat je wellicht niet op loopafstand van het centrum in een grachtenpand woont.
Daarnaast gaan deze mensen er altijd prat op dat ze het huis bewoonbaar houden en opknappen. Waar deze plakharigen dit argument vandaan halen is een groot raadsel. Standaard worden hele huizen gesloopt en afgebroken.
Een kraakverbod had er allang moeten zijn incusief hoge gevangenisstraffen.
Ik blijf het herhalen, invoeren die kukelekukoptax en snel!!
heuj, elke keer als er iets kuts gebeurd met krakers een berichtje maken over krakers. Lekker makkelijke stemmingsmakerij met alle reaguurder apen die de boel weer na gaan praten. Nadenken, moet je ook niet doen.
uitwonen, vernielen en finaal slopen
kapotte_stofzuiger | 03-02-10 | 10:12
En waarom hebben die mensen ook alweer tegen dat verbod gestemd? Juist, het was enkel symboolpolitiek om een dergelijke wet door te voeren die nooit en te nimmer gehandhaafd kan worden. En omdat er al een wet is om dierenmishandeling aan te pakken.
Niet de suggestie gaan wekken dat deze mensen nou zo pro dierenseks zijn. Dat gaat richting het randje van zielig.
Ontopic: Krakers zijn het schuim der aarde, het tuig van de richel. We moeten wel zo lief mogelijk zijn voor de boompjes om ons heen, maar andermans eigendom...
Ach, 't college van B&W van Groningen heeft gisteren in een lijsttrekkersdebat toch al te kennen gegeven dat ze die wet niet gaan opvolgen. Gewoon, omdat het kan...
Dus Groningeners, stem niet op die linkse kerk voor een betere stad!
De meneer deed trouwens niemand kwaad door geen gordel te dragen, dus hij heeft wel een punt over de prioritering bij die polizei. Zijn gedrag is verder aandoenlijk, dus sympathiek, hoewel hij beter gewoon dat boetetje had kunnen betalen, scheelt tijd en ergernis. Maar hij blijft wel gevoelsmatig gelijk houden.
Ashtrey | 03-02-10 | 10:15
Tijd voor radicale actie! Kraken dat huis!
Iedereen is gelijk en als je links bent heb je het.
* wacht op wetsvoorstel dat grote huizen worden gevorderd voor socialere doeleinden *
Haren knippen en rap aan het werk!
Krakerts -1
blinde kip | 03-02-10 | 10:15
Het kapitalisme ondersteunen en je laten uitbuiten? Dat nooit!
(dat doen ze liever zelf, en zij zijn niet de enigen...)
@ Ashtrey | 03-02-10 | 10:15
Ja, mee eens. Maar deze lieden hadden wel hun gordels om.
@kapotte_stofzuiger | 03-02-10 | 10:12
Sex met iets met een hanekan mag ook niet meer. Krakerspopulatie gaat dan hard achteruit.
*koffie haalt*
lol @ Ashtrey | 03-02-10 | 10:15
Voor dit soort werkschuw tuig zou de arbeitseinsatz weer moeten worden ingevoerd. Lekker geketend aan de lopende band pennen in elkaar schroeven, chocolade in doosjes stoppen of geketend aan de vuilniswagen als vuilnisman werken.
weesgegroet | 03-02-10 | 10:15 Dat is het kenmerk van een 'van Pruisen stukje'. Bovendien is het makelijk, te doen dus.
@ van Pruisen
Laatste zin graag veranderen in;
Besluiten was nog nooit zo makkelijk.
of
Besluiten was nog nooit zo vermakelijk.
Tsja, een heel klein drupje op de linkse gloeiende uitvreetplaat. Zal wel lekker sissen.
Als ze de energie die ze in die hanekannen staken nu eens gebruikten om een baan te zoeken. Wat een clowns.
@red.
effe laatste woordje corrigeren.
Er zijn twee problemen. Het eerste is al een politiek welke niks nooit en ook nooit zal doen. Ondanks Balkenende's gejank over de VOC mentaliteit.
Het tweede probleem zijn de hypocriete klootzakken die krakers zijn. Zoals het stukje al zegt, elke G20 aflopen voor schonere wereld en zelf een teringzooi maken. De politieke kleur van de krakerts kunnen we dus ook wel raden.
Het is toch eigenlijk achterlijk dat krakers bijna "legaal" een gebouw kunnen bezetten, om vervolgens de boel kort en klein te slaan wat op niemand te verhalen is. Politie doet haast niets en je kan als eigenaar enkel maar toezien hoe je bezitting wordt bezet.
.
Bizar.
Hans Prins (Kee voor intimi) heeft gewoon gelijk, mensen zijn in beginsel niet gelijk.
Zie het schrijnende voorbeeld in het filmpje.
Goed zo Van Pruisen. Stel dit maar aan de kaak.
Dat tuig is geen haar beter dan draaideurcriminelen.
Ze moeten maar één ding en dat is werken en bovenal hun gore vieze stinkende smoel houden.
Beroepsdemonstranten hebben geen rechten wat mij betreft, ja het recht om te werken.
Schijtlui, die krakers en hun aanhang.
optiefen met die krakerts!
De anti-kraak/leegstandswet heeft verder erg lang op zich laten wachten.
Godverdomme. 26 seconden. Meer hoef ik echt niet te zien. Teringvarkens... ruimen die gasten. Het is werkelijk hemeltergend dat je tegen dit soort figuren niet met grof geweld op mag treden. Het kán niet anders dan dat dat de enige methode is die ze begrijpen.
In het jonge verleden heeft een "kennis"van me ook te maken gehad met krakers, deze meneer heeft wat vastgoed en een mooi statig pandje ervan werd op maandagmorgen gekraakt. en op maandag middag waren de "daders"" al verdwenen! het gekke van dit verhaal is dat er tegelijk op de ehbo post een aantal zuur ruikende personen met diverse verwondingen opdoken die geen van allen een verklaring durfde te geven.
*zo kan het ook*
Het 'man man man man' dient ter vervanging van het 'man man man' wat weer een vervanging is voor 'niet meer normaal'.
honk bal knuppel
krakers zijn 100% kak!!!
LOL, CDA-ers in de Eerste Kamer, dat zijn dezelfde mensen die tegen het dierenseksverbod waren. Met een beetje pech (of geluk) stemmen ze tegen en dat hebben de burgers dan aan zichzelf te danken; stem dan ook een fatsoenlijke partij tijdens de Provinciale Staten verkiezingen...
Neem aan dat op zijn minst een aantal van de krakers zich op het desbetreffende adres heeft ingeschreven. Deze personen aansprakelijk stellen en levenslang plukken, tevens uitsluiten van elke vorm van subsidie of steun tot de laatste cent betaald is.
De klassenloze maatschappij in optima forma.
mezelf 10:07
Sorry, moest natuurlijk deze zijn:
www.natuurinformatie.nl/sites/ndb.wnf/...
Krakers, schijtlui...
Lijsttrekkersdebat gisteravond in Grunn, over de antikraakwet. Lijstrukker Frank de Vries, PvdA : " Het is een domme, rechtse wet, die we in Groningen niet invoeren. Dat kunnen we zelf beslissen ".
.
Je moet idd wel VVD stemmen wil je van die ellende afraken.
Zielig, maar binnenkort voorbij.
Het is en blijft het goorste tuig dat er rondloopt.
Krakerts opgemiept, gewoon betalen voor je huis, doen wij ook. Zielige gedoe over geen huis kunnen krijgen, dan moet je maar gewoon harder werken.
Als jullie ze maar niet het land uitzetten, want dan komen ze misschien wel hierheen!
Welke slaaphouding moet deze toekan aanhouden om zijn kapsel
niet in de war te brengen?
Aanpakken die scheefwoners !
REAGEER OOK