Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit is Nederland. Wit = tuig. Roze = oké

metelkaarbegaan.jpgSchitterende infographic in de Elsevier van vorige week. Zo mooi, dat we m nog even niet in de oudpapierdoos voor de plaatselijke fanfare doen, maar inzetten voor een fijne nationaaldiscussie. Het rechtskeurige opinieweekblad had een special over de ik-cultuur in Nederland en plaatste onder andere een kaart van NL met bijschrift: "Waar zijn de buurtbewoners saamhorig". Hier online. Als we dat kaartje dus mogen geloven (en dat doen we graag) wonen alle echt leuke mensen in West-Friesland, Zeeland, Wadden, Afsluitdijk, Drenthe, Friesland, Achterhoek, Overijssel, Gelderland, NoordOost Brabant. Wel oké qua saamhorigheid zijn de Groningers, de Waterlanders, de Groene Harters, Gooimensen, Brabo's en NoordLimbo's. En echt zwaar asociaal rotvolk zit voornamelijk in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Haarlem, Zandvoort, Almere en omstreken, de NOP, regio Arnhem en Zuid-Limburg. Duidelijker landkaartje HIERRR. En voor de topografisch minder onderlegden hebben we uit goedertierendheid ook een minder blind NL Kaartje. Gefeliciteerd of niet, medemens!

Reaguursels

Inloggen

Donker roze betekent vooral dat je daar niet normaal met je auto op een doorgaande weg kunt rijden omdat op zondag in elk dorp iedereen met zwarte kousen en hoedjes van 200 jaar oud massaal de straat oversteekt om naar de kerk te gaan om daar verhalen te horen van een dominee die dingen gelooft die honderden malen zijn overgeschreven door monniken met kapitale vertaalfouten en waarvan vele verhalen zelfs verlorengegaan zijn in de woestijn. Het is jammer dat op basis van die onjuistheden zelfs politieke partijen bestaan (CDA, CU, SGP) en dat die partijen ons land regeren.

Tommy FaptPineau | 07-02-10 | 04:44

Nog een keer plaatjes combineren en vergelijken: roze vlakken toonden saamhorigheid aan. Waarom is daar dan een exodus aan de gang? Of zijn het vergrijsde gebieden en zijn het juist de uitstervende babyboomers die nog saamhorigheid vertonen? img200.imageshack.us/img200/4819/saamh...

brunz | 05-02-10 | 21:26

Van Almere begrijp ik het wel, stelletje proleten in droevige BMW 1-series met van die afzichtelijke State-of-the-Art/McGregor overhemden. Ik ga nog liever in Kinshasa wonen dan dat ik daarmee moet gaan staan babbelen.

OldBristolian | 05-02-10 | 15:06

Bible belt en randstad is wit... dus gristenen, tokkies en allochtonen deugen niet. Goh.... opzienbarend zeg.

brunswijk | 05-02-10 | 14:38

Roze = woont niemand
Wit = woont iedereen

StuffKikker | 05-02-10 | 12:56

Dit is toch niet echt nieuws? Het is niet voor niets dat er iedere dag een monsterfille staat tussen Meppel en Zwolle..

cognitieve dissonant | 05-02-10 | 12:06

@bertje bachstra. Geen files ? Dus wel! dat was 20 jaar geleden zo maar nu staat er wel degelijk eens wat vast hoor voornamelijk doordat wegwerkzaamheden in Drenthe zo 'slim' worden gepland. En moet ik je even de Turkse drugsdealertjes aanwijzen.. Het dorp waar jij woont moet wel heel erg diep in de bossen verscholen liggen. O, ja een huis is net zo duur als in de rest van Nederland, komt doordat er meer grond bij zit waar je niks mee kan.

mag-moet | 05-02-10 | 11:13

Mmmm, zit volgens dat kaartje in een gemiddeld gebied, maar het voelt niet zo; ik wil namelijk helemaal niets met mijn naaste buurman en de nodige anderen uit mijn buurt te maken hebben. Als zak naast me dood gaat, ga ik alleen naar de begrafenis om te kijken of het wel waar is!

C.Mill | 05-02-10 | 10:24

Ik heb nooit buiten het witte gebied gewoond, maar het lijkt mij ENORM vervelend om elke keer dat je je buren ziet een praatje te moeten maken, bij elkaar koffie te drinken, op verjaardagen te komen etc. En mijn buren denken daar gelukkig net zo over. Een vriendelijk knikje is genoeg om te zeggen: ik respecteer jouw privesfeer en jij de mijne. Heerlijk om met rust gelaten te worden.

John Muts | 05-02-10 | 10:21

Vanavond op de borrel bij de buren want de buurman is jarig. En voor alle randstedelijken die denken dat ze goed zitten: hier geen files, wel goedkope huizen, geen finnen maar wel heel veel groen op loopafstand etc etc. En zeg nou zelf, dat culturele aanbod bij u, daar maakt u toch ook geen gebruik van? Groeten uit Drenthe!

bbbachstra | 05-02-10 | 09:59

Ook de meeste Finnen wonen in die gebieden

Femtex | 05-02-10 | 09:45

En dan nu goedverdoemme dat laatste stuk roze met hand en tand verdedigen tegen dat tuig!! Hooivorken en klompen in de aanslag!

Eagle_Eye | 05-02-10 | 08:19

Achterhoek = goed volk!

Kwelder | 04-02-10 | 16:54

dat klopt alleen zijn daar de koeien knapper dan de vrouwen

straatkat | 05-02-10 | 06:36

In de wildernis ben je meer op je buren aangewezen, dus logisch dat men zich daar saamhoriger voordoet. Ik zie overigens een verband tussen saamhorigheid en bierkeetdichtheid als ik naar de kaart kijk, dus blijkbaar word je er heel sociaal van als je je samen klem zuipt in een caravan.

Anders nog? | 05-02-10 | 01:32

nou wat komen we er weer goed vanaf in zeeland... snap d'r alleen geen reedt van van in bijv vlissingen is het net klein rotterdam. met veel medelanders van bepaalde eilanden aan de andere kant van de atlantische oceaan. Allemaal rondhangen, scooters, honda civics, veel telefoonwinkels, westen union, regelmatig een schietincidentje. je kent het wel. heel saamhorig allemaal.

markuitarnhem | 05-02-10 | 01:32

Gut zeg, die rooie gebieden volgen bijna de lijnen van de oude generaliteitslanden. Zou dat toeval zijn?

El_Rhialto | 05-02-10 | 01:17

Wat een onzinkaart. Dat zal mensen leren die nog de elsevier lezen.

cabbit | 05-02-10 | 00:52

Dus de meeste reaguurders hier zijn zwaar asociaal rotvolk? Nou fijn hoor. Ben ik blij dat ik daar niet bij hoor.

Hölzenbein | 05-02-10 | 00:46

De dans ontsprongen door van de randstad naar drenthe te verhuizen voordat de kinderen kwamen . Over 10 jaar vlucht ik weer maar dan naar het buitenland ...

die-hard | 05-02-10 | 00:28

Haarlem niet saamhorig ? welke flapdrol heb die kaart verzonnen, maurice de hond ofzo. Schalkwijk is misschien niet saamhorig maar de oudere volksbuurten in ieder geval wel.

Sowieso is de binnenstad van Haarlem het mooiste wat er is ^^

Razah | 05-02-10 | 00:26

Brabo's doen het goed dan.

maikelzzz | 05-02-10 | 00:24

Wat een broddel werkje, alsof je naar een lcd scherm kijkt met 8 x 8 pixels. Ik woon midden in de randstad in een klein suffig dorpje, lekker stil, beetje landelijk en tóch Den Haag en Leiden in de buurt, handig maar je moet er niet wonen.

modderfokker23 | 04-02-10 | 23:51

Mooi onderwerp dit. Antropologen hebben al jaren een dispuut over dit onderwerp. Reageert de mens op drukte net als ratten dat doen? Of toch meer als de (andere) apen? Leesvoer voor hen met een tanende interesse in GroenLinks vs PVV geneuzel hierrr... news.google.com/newspapers?nid=1955&am...

brunz | 04-02-10 | 23:43

Ben ik 14 jaar geleden toch goed verhuisd, van wit naar stijlloos roze... Van fokking Spijkenisse (sic) naar 't o zo heerlijk provinciale Assen... And I'm loving it!

Kitstra | 04-02-10 | 23:23

Ik kom uit randje wit. Klopt ook wel een beetje, we wonen hier met zovelen zo dicht op elkaar dat ik het helemaal niet zo vreemd is dat we wat meer privacy willen. :) Maar wat is hier precies de definitie van saamhorig, hangjongeren zijn toch altijd aardig saamhorig.

allesofniets | 04-02-10 | 23:18

Laten we het er maar op houden dat men elkaar in de rest van Nederland meer in de gaten houdt dan in de Randstad.

borderliner | 04-02-10 | 23:18

Werken met laagjes is helemaal in. Om die reden maar even die ouwe GS post uit juli erbij gehaald. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/07/... En beide landkaartjes gecombineerd. Hierrr... img229.imageshack.us/img229/2040/nlbuu...
Krijg je dus een combinatie: buurvrindelijke gewesten in Nederland met een percentage ranzige kinderpr0n freaks.
Wat blijkt? De meest dichtbevolkte gebieden (A'dam, Rotterdam, Utreg, Den Haag, regio Maastricht) zijn dan wel aso, maar per hoofd van de bevolking zijn daar minder Aldus: Tukkerts, jullie mogen dan wel wat vaker jullie buurmans hand schudden, maar vraag je vanaf nu wel even af wat deze Naober ermee heeft uitgespookt voor je dat doet!

brunz | 04-02-10 | 23:17

Zuid-Limburg is roze dus echt geen zwaar asociaal rotvolk. In het westen inderdaad...

Retep Neknarf | 04-02-10 | 23:06

Roze in den helder klopt niet echt :')

Semper fi | 04-02-10 | 22:47

Goh... dus het kutvolk zit in Holland? Wat een verrassing.....
Ben nu toch wel even aan het hyperventileren van deze onthulling.....

YukiNo | 04-02-10 | 22:36

Saamhorigheid betekent dat er geen tuig woont? Ik stel voor dat je dat tussen een groep kampers gaat uittesten, Pritt. Wat een kutverhaal.

Gare Nellie | 04-02-10 | 22:30

LOL! Leg het kaartje maar eens over het overzicht van de allochtoon-o-meter. Kun je lachen!

prakkie | 04-02-10 | 22:30

Hmm, wit? En zelf vond ik Zuid-Limburg niet zo tuigerig. Gelukkig ben ik nu zelf een allochtoon en heb ik d'r geen last vast.. Oh nee wacht, expat heet dat toch voor ons Nederlanders?

keigoed | 04-02-10 | 22:19

BRABANT!

mr-bones | 04-02-10 | 22:16

Keihard de witste.
Maareuh dat moet je in mijn gezicht zeggen...
Ik maak je kapot!

DaveAngel EcoWarrior | 04-02-10 | 22:12

Symmachus | 04-02-10 | 20:42
Ik ben liever Belg dan Nederlander.

juriste | 04-02-10 | 21:56

@ Ab Sconditus | 04-02-10 | 20:13
Heb je wel in de gaten dat Noord-Overijssel wit gekleurd is, op zich niet verbazend met Steenwijk in die regio

vandezijlijn | 04-02-10 | 21:45

-weggejorist-

Rchrd | 04-02-10 | 21:39

-weggejorist-

Rchrd | 04-02-10 | 21:38

Jikovitch | 04-02-10 | 21:00
weet je wel waar amsterdam ligt of niet?

waarisdelol | 04-02-10 | 21:35

Nah. Dat heb ik weer. Woon in GS kleuren

The_Challenger | 04-02-10 | 21:25

Cortes | 04-02-10 | 21:13
Ja, maar het is heel wat anders wanneer het plaatselijke keuterboertje na de zondagsmis netjes eventjes tussen de azalea's gaat hurken dan wanneer een capuchonkloodtzakje met schijterij met de broek op de enkels tussen de afrikaantjes gaat zitten. Iedereen weet dat azaleablaadjes heel zacht en absorberend zijn.

Mijnheer Pastoor | 04-02-10 | 21:16

waarisdelol | 04-02-10 | 20:47
Jij begrijpt het helemaal. Nederland kan zoveel beter. Stem geen PvdA.

websenior | 04-02-10 | 21:11

echt aardige buren (ja, dat kan randstadters)
Cortes | 04-02-10 | 21:07
Voor de gemiddelde Randstedeling betekent "aardige buur" zoiets als "buurman die niet in je tuin schijt". Die verhalen doen immers de ronde.

Mijnheer Pastoor | 04-02-10 | 21:10

de Noord-Oostpolder is bij Flevoland qua karakter??? Dat klop niet en moet gewoon bij Over-IJssel voor wat betreft saamhorigheid. Voor de rest niets nieuws.

antizanic | 04-02-10 | 21:07

Achterhoek FTW

Geile Markeerstift | 04-02-10 | 21:01

Merlot | 04-02-10 | 20:58
Socialisme is andermans geld afpakken onder het mom van "solidariteit" en het in eigen zakken steken. De grote Wim Kok is bijvoorbeeld zo iemand die daar tegenwoordig allerminst een geheim van maakt.

Mijnheer Pastoor | 04-02-10 | 21:00

Asociaal rotvolk in A'dam? Kaartje zegt iets anders.

Jikovitch | 04-02-10 | 21:00

QED: socialisme is een platte handel in zelfzucht en hebzucht, onder het mom van "eerlijk delen".

Merlot | 04-02-10 | 20:58

Kortom.
In de traditioneel socialistische ---en dus vreeslijk soosjale en solidaire!--- gebieden is men het minst saamhorig (grote steden, Groningen, Braboland met zijn PvdA-burgemeesterts)
En in de territoria van de vieze vuile rechtse kapitalisten die geen flikker om andere mensen geven, is men het saamhorigst (Boven-de-Coentunnel, Friepsland, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Limboland, Zeeland)
Hm.
Something is rotten in the State of Wouter ...

Merlot | 04-02-10 | 20:56

Klopt precies.

lekker wijf | 04-02-10 | 20:53

Dus waar de PvdA het grootst is, is de saamhorigheid het kleinst....

waarisdelol | 04-02-10 | 20:47

@juriste | 04-02-10 | 20:40
In Zuid-Limburg wonen dan ook heel veel allochtonen, want reserve-Belgen.

Symmachus | 04-02-10 | 20:42

Lagging | 04-02-10 | 20:30
Het heeft niet direct met allochtonen te maken. In Zuid-Limburg bijvoorbeeld zijn de Hollanders ongewenst en worden als import-Nederlanders beschouwd.

juriste | 04-02-10 | 20:40

ik ben helemaal geen tuig!

Dhr. de Wit | 04-02-10 | 20:35

Als je een over-leg kaartje maakt met import-Nederlanders kom je zeker weten voor 90% op hetzelfde uit.
<p> </p>
Daarom staat Villa Vogelbeest in een heel relaxed dorp in +32

Vogelbeest | 04-02-10 | 20:32

Dordrecht Centrum had knalrood moeten zijn.

Symmachus | 04-02-10 | 20:31

@ jobo | 04-02-10 | 16:41
Je nou net denken dat gebieden met veel nieuwe Nederlanders juist erg samenhorig zijn. Ze komen tenslotte altijd met een hele kudde aanzetten als iets hun niet bevalt.

Lagging | 04-02-10 | 20:30

Hmm ik zit in het gemiddelde

Nifelheim | 04-02-10 | 20:26

@hollandschevisch | 04-02-10 | 17:20

Dat zal wel aan mij liggen. Toen ik verhuisde naar Bos en Lommer werd het ineens een probleemwijk genoemd. Nu ben ik verhuisd naar Haarlem en is Bos en Lommer weer een prachtwijk, en volgens jou Haarlem rotter.

En bedankt ;)

__dictatuur | 04-02-10 | 20:23

wit = kannie voetballuh

roze = wel

Tita Tukker | 04-02-10 | 20:16

Ik woon in het verkeerde deel en dat wist ik allang, maar nu is het dus eindelijk ook bewezen.

juriste | 04-02-10 | 20:14

Amsterdam is niet waar, alle buren zeggen gedag en we lenen regelmatig een kopje suiker e.d. Ik eis een rood stipje!!!

de modelburger | 04-02-10 | 20:14

@Watunflater
Zelfde hier in Noord Overijssel.
Laten een paar finnetjes maar eens proberen de boel hier te verzieken, We zetten ze netjes op de snelweg richting het Westen.

Ab Sconditus | 04-02-10 | 20:13

maar goed dat er in de randstad steeds meer allochtonen komen te wonen.
Die zijn juist heel erg van de familiebanden, toch?

janeedantoch | 04-02-10 | 20:10

Toe maar ! Ik zie dat duffe Drentjes hier gaan zitten afgeven op Groningers en Vlaaienvreters op Randstedelingen.
A. Ooit gehoord wat men over Drenten zegt ? De drie A's van Armoede , Achterdocht en Alcohol. Dan l*l je toch niet meer..
B. Nergens in Nederland vinden zoveel verwensingen en bedreigingen plaats als in Limbabwe en wel onder de locals voor de goede orde.
2 fabels ontkracht in drieendertig seconden.

Trouwens saamhorigheid staat voor kleinburgerlijk en daaraan heb ik een broertje dood, zeker als daarmee wordt bedoeld sociale controle, doet me denken aan zwarte kledij. Jak !

mag-moet | 04-02-10 | 20:05

Nou zeg dat is schokkend nieuws!! Het is allang een feit dat de egotrippende Westerling vooral op zichzelf gericht is. Daar liggen mensen jaren dood in hun huis, zonder dat het opvalt. Of zou het komen omdat het daar tegelijkertijd zo ontiegelijk stinkt en een lijkengeur niet opvalt?

Big Swinging Dick | 04-02-10 | 19:57

Volgens de kaartjes ben ik een onderdeeltje van het 'zwaar asociale rotvolk',de reden dat ondergetekende twee maal per week naar witland gaat om liev te doen tegen de sociale medemenschen.

lichtpunt | 04-02-10 | 19:54

ik heb niets met de makers van dat kaartje.
en mag ik een link naar de opzet van het onderzoek?

0nt0pic | 04-02-10 | 19:50

En een trotse hardwerkende oplichter. Een pijler in de vrije markteconomie. Ik lieg en bedrieg als een rechtschapen liberaal. Iemand die zorgt dat de pijp rookt. Zodat jullie wormen tegen minimumloon kunnen kruipen. En dankbaarheid?

oplichter | 04-02-10 | 19:48

Ashtrey | 04-02-10 | 19:36
lol !

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 19:48

poster kent geen topografie? Arnhem = licht roze = dus wel oké

Nibdib Niddib | 04-02-10 | 19:47

Nacho_Vidal | 04-02-10 | 19:39
Humor is een onverslaanbare kracht, zouden we meer moeten doen.
*lol*

Ashtrey | 04-02-10 | 19:42

Nacho_Vidal | 04-02-10 | 19:35
Dat altijd, want dat accent klinkt inderdaad helemaal nergens naar. :P

GeflipteVlaflap | 04-02-10 | 19:40

Hier, in het midden des lands zijn wij samenhorig, ruimdenkend, gedeeltelijk inteeldt en voor keiharde sex in de politiek. Hetgeen wij dan ook bewijzen gedurende de komende gemeenteraadsverkiezingen: www.stemwijzer.nl/gr2010/rhenen/verkie... Go 8euri.nl!

TheDiplomat | 04-02-10 | 19:40

Ashtrey | 04-02-10 | 19:36
Scheeeeer je weg ? Scheeer je weg!?

Heerlijk

Nacho_Vidal | 04-02-10 | 19:39

GeflipteVlaflap | 04-02-10 | 19:28
Mag ik wel wat zeggen over het accent? ;)

Nacho_Vidal | 04-02-10 | 19:35

WTF? Heb ik buren dan?

uberdude | 04-02-10 | 19:33

Ik ben geboren in Overijssel, maar woon nu op kamers in Grunn. ben ik dan ook oke?

Pfft | 04-02-10 | 19:32

oplichter | 04-02-10 | 19:27
En U bent oplichter?

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 19:28

Metropolis | 04-02-10 | 19:24
Zeg, wil jij je grote mond even houden?
Wij zijn niet afstandelijk, wij leven gewoon volgens 1 heel belangrijke regel: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Daarnaast zijn we enorm nuchter, wat andere volksstammen dan weer opvatten als 'afstandelijk'.
Welnee, we zijn niets gewend en daardoor soms snel af te schrikken, MAAR!! we zijn wel heel vrijgevig.
/einde pleidooi Groningen.

GeflipteVlaflap | 04-02-10 | 19:28

Kaartje kleurt netjes, Zeeland helemaal rosé en geloof me, dat zal altijd zo blijven. Niemand wil hier herrie en als het zover komt: de rieken en hooivorken staan klaar bij de poorten van Zierikzee. Net als in 1600, hou het tuig buiten de deur.

Watunflater | 04-02-10 | 19:27

Ben blij dat ik alleen maar werk in dat stinkende Amsterdam en 's avonds weer lekker in de auto stap om vrolijk naar mijn beschaafde dorpje weder te keren.

oplichter | 04-02-10 | 19:27

Van nature zijn nederlanders saamhorig met elkaar. Door de inmenging van andere culturen (nix ten nadele) en dus gewoontes die misschien botsen, is men individualistische geworden. Groningers maakt dan een uitzondering op die regel, dat volk is gewoon afstandelijk.

Metropolis | 04-02-10 | 19:24

Randje roze. Bij ons die IJssel over en 't is gedaan met de saamhorigheid.

Henry | 04-02-10 | 19:24

Ergo:

Brabant rulez!

*Léo | 04-02-10 | 19:23

Elisabeth2 | 04-02-10 | 19:09

Als ze dat nu eens met asielzoekers deden..

;)

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 19:16

Maar dat wisten wij toch al?

Piet Bakker | 04-02-10 | 19:13

-weggejorist-

Markh | 04-02-10 | 19:10

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 19:06
Zekers. De ene deruit en de andere derin.

Elisabeth2 | 04-02-10 | 19:09

Kan Peek© ( Polyether-etherketon) aan de poll worden toegevoegd?

DonQ. | 04-02-10 | 19:08

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:59
Verkeerd uitgangspunt E2! Het ging hier over buren en kopjes suiker lenen en zo. Of dat gewoon kan zonder dat je meteen een honkbalknuppel in je nek krijgt.

Elisabeth2 | 04-02-10 | 19:06

Nou, misschien moet Elsevier dan maar ook snel de provincie in.
Wordt het nog leuker daar.

Einde van de Domheid | 04-02-10 | 19:06

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:59

Vruchtbaar volkje, is het niet ?

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 19:06

lol , ook een manier om duidelijk te maken hoeveel procent van NLD reeds tot een insulair gebeuren is verworden .
Gelukkig nog omringd door een cohesieve gordel .
De grote vraag is : hoe lang houdt deze damwand nog stand ?

Waar ligt het omslagpunt ?
Hoeveel meer onrendabelen kan een land dragen voordat het een punt heeft bereikt het geheel wordt meegezogen naar beneden ?

Allemaal impopulaire vragen die over het algemeen als "rechtse" vragen worden betiteld door mensen die zich de luxe kunnen veroorloven om ze terzijde te werpen.

Jokkebrok | 04-02-10 | 19:02

Klopt.

@jorisvaneil | 04-02-10 | 18:56
Voor de volledigheid dan: Bron is CBS.

SODEP | 04-02-10 | 19:01

Alhoewel ik in een wit gebied woon en veel van die schaamlappen zeer langzaam drie rijen dik zie voortschuivelen met allemaal een kinderwagen en tenminste drie kleuters aan hun rokken, hebben we er hier voor de rest zeer weinig last van.

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:59

Hey ik ben één van de leuke mensen ... (Gelderland) ... *maakt dansje*

drs. S. Lim | 04-02-10 | 18:59

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:54

Ah, vandaar.

;

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:59

Stom topic geenstijl. Beetje over Elsevier praten terwijl die dat kaartje overduidelijk ergens anders vandaan hebben. Er staat een bronvermelding onder, maar die hebben jullie dan weer weggelaten. Zwakke zwakke post.

jorisvaneil | 04-02-10 | 18:56

achterwege | 04-02-10 | 18:54
Goh, ik was altijd erg saamhorig met de getrouwde buurvrouw van twee huizen verder. Tot ze ging scheiden en verhuizen, uit het oog, uit het hart.
Prachtige vrouw.

Ashtrey | 04-02-10 | 18:56

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:46
Hoi. Nee natuurlijk ligt het niet aan jou. Ik ben de schuldige in dit geval om voor mijn beurt te praten, ik ben úren off-line als ik werk terwijl die stomme Ziggo plat ligt.

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:54

Ik ben echt vet saamhorig met m'n buren!

achterwege | 04-02-10 | 18:54

Twintig minuten geleden noemde iemand op straat mij aso. Was in Den Haag, dus dat klopt.
*voortaan minder sceptisch tegen dit soort onzinkaarten aankijkt*

Dmitri Dmitrievitsj | 04-02-10 | 18:54

eerstneukendanpraten | 04-02-10 | 18:51


Proost dan maar.

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:53

Met saamhorigheid wordt waarschijnlijk ook kneuterige bemoeizucht bedoeld.
Ik woon prima in Loosduinen (bijna 070).
Lekker bij bos en strand.

Arie Lekst | 04-02-10 | 18:53

Licht roze dus.

Oké, kan slechter.

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:52

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:46

Zelden, krijg hier wel een droge strot van.

*bier halen gaat*

eerstneukendanpraten | 04-02-10 | 18:51

Volgens het kaartje is Amsterdam Noord wel OK. Maar dat kan niet, want GS zetelt daar.

bwahaha | 04-02-10 | 18:50

Kaartje klopt lijkt me......

VaVanCulo | 04-02-10 | 18:48

volgens mij is mijn complete regio roze.,

duid dat niet op homosexuele bondkraagjes?

jessezz | 04-02-10 | 18:47

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:44

Het ligt dus aan moi ?

Avond overigens.

eerstneukendanpraten | 04-02-10 | 18:38

Nee, ik gochel mezelf niet, jij wel ?

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:46

Wat ontzettend kan helpen bij de oplossing van dit probleem is dat de meeste witte gedeelten heel erg laag liggen. Alleen Utrecht blijft dan een soort van Tokkkie-schiereiland.
*alvast met schep naar de dijk gaat*

Bakschuif | 04-02-10 | 18:44

Midden in het witte gebied hier. Heerlijk.

Parsons | 04-02-10 | 18:44

Ik heb een hekel aan al mijn buren incl de kinderen, geen privacy, lawaai, ook in huis, kan me muziek niet hard zetten ga zoooo maaar doooor. Kan me voorstellen dat mensen gaan emigreren.

maradria | 04-02-10 | 18:44

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:34
Ik heb ook Ziggo sinds ze Multikabel overgenomen hadden. Echt nog nooit storing gehad. Dit zeggende .....

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:44

Klopt helemaal deze kaart, niets mis mee...

MichieldeMuiter | 04-02-10 | 18:43

LOL. Ik woon in een compleet asogebied.

Elisabeth2 | 04-02-10 | 18:42

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:34

Denk dat het niet veel uitmaakt op 31 december bij het uitroepen van de
reaguurder van het jaar. Heb jij jezelf wel eens gegoogled btw?http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=teun+van+het+tuinpad&meta=&aq=0&oq=teun+van+het+tuinp&rlz=1W1GGLR_en&fp=13eec05eed3f4cf2

eerstneukendanpraten | 04-02-10 | 18:38

Met deze regering nog een jaartje of tien en dan is het hele kaatje wit...

Bill le Koek | 04-02-10 | 18:37

Dat geld had men zich kunnen besparen
Dat in de randstad het meeste tuig woont dat weet toch iedereen.
Gelukkig zijn we daar binnenkort van af . Blub Blub Blub........

discosmurf | 04-02-10 | 18:36

roze gebied waar as der nog zowat speelt als noaberschap.

Geitenwollensokjuhz | 04-02-10 | 18:35

Iemand weleens gehoord van Ziggo ?
Man man, wat een toko is dat.
Ruim 3 uur plat, uit de lucht, foetsie en weg.

Waar hebben we het eigenlijk over ?

Teun van het Tuinpad | 04-02-10 | 18:34

Zelf wonen wij ook in een witte regio ;) Het Gooi.

Saamhorigheid met buren / omgeving, zeker een -10 (veel te vaak last van tennis- en golfballen in tuin van de 'sportieve buren').

Maar we hebben weinig last van de 'criminele finnen', die kunnen een woning hier nooit betalen, zelfs niet met rijks gesubsidieerde wonig voor zo'n vrijstaande woning, via GL, PVDA of D66.

Wel ben erg bij dat ik in witte zone woon, en dat zal ook wel in lengte van dagen een 'witte' omgeving blijven.

Zelf, ben ik meer benieuwd, naar de rood /groene kaart van Nederland, met de nadruk op: past zich niet aan, aan de Nederlandse cultuur / totaal overbodig in ons land / zit al in de gevangenis.

Dus Elsevier, kom eens met een realitisch kaartje over de hedendagse plaatselijke problematiek.

Wederom een grote failure van dit tijdschrift

Ron6019 | 04-02-10 | 18:34

Ik zit gelukkig aan de goede kant van Zwolle. Je zou ook kunnen zeggen wit stemt Wilders en roze gebruikt zijn gezonde verstand.

MM0591 | 04-02-10 | 18:33

Ik ben ook heel saamhorig. Ga nu bier halen en neem even iets meer mee
voor het geval mijn buurman vanavond op bezoek zou kunnen komen.

eerstneukendanpraten | 04-02-10 | 18:33

Tss, in Flevoland zou Urk roze behoren te zijn.

Urkertje | 04-02-10 | 18:31

Ach, ik zit ergens in dat

Geitenwollensokjuhz | 04-02-10 | 18:31

Saam = met elkaar
Horig = gehoorzaam zijn aan

En aan wie dan? Natuurlijk aan de belastingdienst. Kreeg goeddoeme zojuist mijn
jaaropgave. Als ik het bedrag van mijn netto salaris deel op het bedrag loon voor
loonheffing kom ik op 52,03 procent uit. Wordt er dus bijna 48 procent van mijn loon door Wouter Kabouter Windvaan Bos gestolen of mooie linkse hobbies uit te oefenen.

eerstneukendanpraten | 04-02-10 | 18:25

Leuk in beeld gebracht. Jammer dat het nog klopt ook.

jan de boer | 04-02-10 | 18:24

Als ik het niet dacht! Randstedelingen = assholes

Bozebuurman | 04-02-10 | 18:21

Wat een schitterende eindzin.

Gefeliciteerd of niet, medemens!

Keats | 04-02-10 | 18:20

@HansKazan | 04-02-10 | 18:15
Licht-roze, lutsert!

Morkovich | 04-02-10 | 18:20

Dat klopt niet, als je in Rotterdam rondloopt zie je heel veel samenhorigheid, grote groepen bontkraagjes bij elkaar.

caPOWNED | 04-02-10 | 18:18

Niets nieuws dus. Daarom woon ik ook waar ik woon .....

DannyV | 04-02-10 | 18:17

Vieze Tonnie | 04-02-10 | 17:15

100% gelijk ouwe. Liever anoniem in de grote stad dan 'geleefd worden' in een dorp.

stadsjongen | 04-02-10 | 18:15

Arnhem-Nijmegen is ook wel een stedelijk gebied. Maar er wonen ook relatief veel allochtonen dus waarom dat donkerroze is op deze kaart weet ik niet.
Zal wel een fout in het onderzoek zijn :P

HansKazan | 04-02-10 | 18:15

Flauw hoor, dat ze 030 op een grote hoop gooien. In mijn stukkie Utrecht zijn we heel saamhorig hoor, ik heb al met alle buuven seks gehad.

Uriël Fack | 04-02-10 | 18:12

-weggejorist-

michaelgielkens | 04-02-10 | 18:12

HansKazan | 04-02-10 | 18:03
Nijmegen dan! Als zevende stad van Nederland qua inwoners dan.

psycho_3 | 04-02-10 | 18:09

-weggejorist-

michaelgielkens | 04-02-10 | 18:08

@pe4444 | 04-02-10 | 18:04
Ik dan ook? Ik neuk de vrouw van de buurman.

Morkovich | 04-02-10 | 18:07

Ik val binnen Westfriesland en ik maai het gras wel eens voor de buren, dus ik ben saamhorig.

pe4444 | 04-02-10 | 18:04

Voor de geografisch minder onderlegden:

Het gebied met minder saamhorigheid bestaat voor het grootste deel uit de Randstad. De Randstad wordt gekenmerkt door veel stedelijkheid. In steden is de sociale cohesie lager dan in meer rurale gebieden. Of er nu allochtonen wonen of niet in een stad, dit is een beeld dat in stedelijke gebieden over de hele wereld als algemeen beeld naar voren komt.
Wel is het zo dat de meeste allochtonen in de grote steden wonen, wat duidt op een correlatie met verminderde saamhorigheid maar niet noodzakerwijs een causale relatie inhoudt. Alhoewel ik denk dat dit tot op zekere hoogte wel het geval is maar niet de enige of belangrijkste oorzaak is.

HansKazan | 04-02-10 | 18:03

Gelderland de gekste

Yoast92 | 04-02-10 | 18:03

Wat is de BRON en de wetenschappelijke onderbouwing van het ‘saamhorigheidskaartje’ van Nederland in Elsevier?

Scholar | 04-02-10 | 18:03

@J.F.L | 04-02-10 | 17:58
Is al gedaan.
;)

Morkovich | 04-02-10 | 18:02

*enorm asociaal stuk vreten is*

JosVerbeek | 04-02-10 | 18:01

Volgens het kaartje ben ik niet saamhorig,...:(

"even de banden van buurmans scootmobiel gaat lek prikken"

J.F.L | 04-02-10 | 17:58

Als je dit onderzoek 35 jaar geleden had gedaan, zou dat kaartje er precies hetzelfde uit hebben gezien.

Mister Write | 04-02-10 | 17:56

LOL @ "in Afsluitdijk"

Dmitri Dmitrievitsj | 04-02-10 | 17:56

baskerville | 04-02-10 | 16:52
In Nijmegen wonen volgens die kaartjes veel allochtonen en zijn we toch lekker saamhorig.

sizam | 04-02-10 | 17:54

@Morkovich | 04-02-10 | 17:49
REPOST! Lutser..

Morkovich | 04-02-10 | 17:54

Volkomen terecht dat Groningen niet hard roze is, zo vriendelijk zijn die Groningers niet is al jarenlang mijn ervaring vanuit Drenthe. Vreemd stug wantrouwend volk wat nu dus wetenschappelijk vastgesteld is.

vandezijlijn | 04-02-10 | 17:54

Morkovich | 04-02-10 | 17:51
Dank je dat je me erop wijst. Zeer sociaal. Je woont zeker in een roze gebied?

RoyalFlusher | 04-02-10 | 17:53

@RoyalFlusher | 04-02-10 | 17:50
Oud nieuws, zie Spits.

Morkovich | 04-02-10 | 17:51

Minder sociale buschauffeurs daar in Utrecht. Klopt met het kaartje.

121 Teletekst do 04 feb
***************************************
Kort nieuws binnenland

***************************************

` Op het Stationsplein in Utrecht is
gisteren een 23-jarige man aangereden
door een bus.Hij was voor de bus gaan
staan om te voorkomen dat die vlak voor
zijn neus zou wegrijden.De chauffeur
trok op en sleepte de man,die zich aan
de ruitenwisser vastgreep,20 meter mee.
Toen de bus een bocht nam,viel hij.Hij
is gewond aan zijn schouder en been.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport

RoyalFlusher | 04-02-10 | 17:50

Ik zit goed.

Jackanders | 04-02-10 | 17:50

Wat een kudtsite van Elsevier...
Betaal = Faal

Tommygunner | 04-02-10 | 17:49

Kut, ik als Oost-brabander ben saamhorig. Maar goed dat ik volgend jaar naar Rotterdam vertrek.

Uomo Universalis | 04-02-10 | 17:48

Yes! Victory is mine.
*buren omhelzen gaat*

kuierdroad | 04-02-10 | 17:48

Wit is goed toch?

Faalhaas | 04-02-10 | 17:48

Ik woon in een wit gebied... en als ik een paar van mijn buren zo zie kan het wel kloppen.

kwallebal | 04-02-10 | 17:47

Morkovich | 04-02-10 | 17:40
Misschien een andere legenda wit = zwaar kut, roze = behoorlijk kut en paarsroze= gewoon kut!

GLC | 04-02-10 | 17:46

Joepie, ik kom uit het roze gedeelte! Zo'n kaart scheert natuurlijk wel heeeel erg over één kam, maar zonder die kaart had ik ook wel geweten dat op 't platt'lân wel ietwat gemoedelijker is dan in de decadente steden die ons land rijk is.

Renkum0317 | 04-02-10 | 17:46

kanariepop | 04-02-10 | 17:41
Klopt, dan staat het stoplicht op rood en dan weer op groen in Almelo is er altijd wel wat te doen.................

psycho_3 | 04-02-10 | 17:45

Heel toevallig is GS ook roze. Klopt ook wel aardig. Meestal gaat het best wel goed tussen de reaguurders. Kunnen ze best wel op elkaar schieten, ehm, met elkaar opschieten...

RoyalFlusher | 04-02-10 | 17:44

En nu een kaartje van onze finse 'medebewoners'?

Morkovich | 04-02-10 | 17:42

Nou, ik woon in het oké-gedeelte, zoveel is wel duidelijk. De sociale controle is hier soms een beetje té, maar villabewoners zijn nu eenmaal anders dan anders. Ennn daarbij komt dat ik van roze houd, dus ik zit sowieso goed.

Paulette | 04-02-10 | 17:42

@krentenkakker | 04-02-10 | 17:24
ja wist je dat dan niet, in Dordrecht doen wij normaal, en kijken we ook boos, althans volgens de campagne cms.dordrecht.nl/dordt?waxtrapp=auprhO...

Idontgiveafunk | 04-02-10 | 17:42

@psycho_3 | 04-02-10 | 17:40

jah , das waar ;)

prinses zuurbek | 04-02-10 | 17:41

Bij ons in Twente is het zoo gezellig!

kanariepop | 04-02-10 | 17:41

En ik maar denken dat het kaartje ging over de concentraties van Nieuwe Nederlanders, bedankt voor de uitleg GS!

reinaarden | 04-02-10 | 17:40

prinses zuurbek | 04-02-10 | 17:37
Zeeuwen zijn van nature al zuurpruimen, dus ergens anders lijkt het dan altijd al gauw gezelliger.

psycho_3 | 04-02-10 | 17:40

In mijn buurt wonen alleen maar hardwerkende mensen,die s'morgens om zes uur vertrekken,en s'avonds laat weer thuis komen.Dus wij hebben helegaar geen tijd om saamhorig te zijn,of de bemoeial uit te hangen.Wel zo rustig,lekker zo houden.

snoes | 04-02-10 | 17:40

@GLC | 04-02-10 | 17:37
Kun je nagaan hoe het in 'minder roze regio's' aan toe gaat..

Morkovich | 04-02-10 | 17:40

Even een vraag; Waarom, nou daarom? Wonen er nu dus ook meer homo's in die roze gebieden?

psycho_3 | 04-02-10 | 17:38

Echt de grootste bullshit die ik ooit gelezen heb.
Dit mag dan gemiddeld in wat plaatsen "onderzocht" zijn... klopt echt lang niet overal!
Ik kom uit zeeland (middelburg) en woon nu 2 jaar flevoland,
En heb het hier veeeeeeeel gezelliger, zou niet meer terug willen naar zeeland.
Daar is het echt niet altijd zo saamhorig, ja zo'n 20 jaar geleden misschien....
Maar ja, zal idd wel zo'n peop onderzoek van Maurice de beftekkel zijn jah.

prinses zuurbek | 04-02-10 | 17:37

Echt leuk volk in Zeeland.. daarom staat onze Zeeuwse Courant dagelijks vol ongeregeldheden in de 'grote' steden en de kleine kernen. Gewoon weer een stukje kwaliteitsonzin..

GLC | 04-02-10 | 17:37

layars!
ik wil dat elsevier plaatje gecombineerd zien met dat plaatje van nederland van enkele maanden zurück! Je weet wel: dat plaatje waaruit blijkt dat Tilburg kinderpr0n-stad #1 is!

brunz | 04-02-10 | 17:36

Alweer een Elsevier bericht

TimmaiP | 04-02-10 | 17:35

Nederlanders waren in de periode 1940-45 ook behoorlijk samenhorig.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Het gaat natuurlijk niet over de instelling van dit onverschillige volk.

Zo jammer! | 04-02-10 | 17:32

In de roze gebieden wordt gewoon meer geroddeld en wordt je meer in de gaten gehouden. In de witte gebieden kun je eenzaam sterven in je flat en komen ze er pas na 3 maanden achter dat je dood bent.

doe us niet | 04-02-10 | 17:31

@ verraad van links | 04-02-10 | 17:27
verraadT

verraad van links | 04-02-10 | 17:30

010 tokkiedorp!
Ik schijn in een 'goede' regio te wonen, klopt ook wel aardig..

Morkovich | 04-02-10 | 17:29

Katwijk niet saamhorig? Wat een gelul.

1st Male Lesbian | 04-02-10 | 17:28

Hebben jullie ook een kaartje waar de meeste moorden gebeuren.

Eurotokkie | 04-02-10 | 17:27

@ Vieze Tonnie | 04-02-10 | 17:23
Ja, das waar. En er wonen beslist minder NSB'ers dan in de stad. Je kan nog eens zonder vergunning je tuinafval verbranden, een boom neerhalen of je schuurtje (te groot) bouwen zonder dat iemand je verraad. Das in de stad wel anders.

verraad van links | 04-02-10 | 17:27

Hey pritt stift, doe es koppelen aan de allochtoon metert.
leg dan die 2 op mekaar en zeg dan nog maar es dat nieuwe nederlanders geen tuig zijn

lelijkevent | 04-02-10 | 17:26

Waar links overheerst is minder saamhorigheid zo te zien.Verbaast me niks.
Dan wordt het nu dus tijd voor een gesubsidieerd Platform Saamhorigheid of zoiets.

Woedende Man | 04-02-10 | 17:26

@ jobo | 04-02-10 | 16:41

Scherp!

HoogToontje | 04-02-10 | 17:26

He dat klopt niet!
Grun'n hoort ook roze te zijn!!

Bravo Two Zero | 04-02-10 | 17:25

Frederico Jacobse | 04-02-10 | 17:24 Alleen als het flink sneeuwt.

zeg maar jansen | 04-02-10 | 17:25

Dat in Utrecht tuig woont wist ik al in de 80 jaren.

Eurotokkie | 04-02-10 | 17:25

dus Heerlen is asocialer dan Dordrecht en Urk asocialer dan Amsterdam?
Makes sense
not

krentenkakker | 04-02-10 | 17:24

Fijn dat we nu eindelijk duidelijkheid hebben. Ik voelde me al tuig maar nu blijkt dat ik er niets aan kan doen lucht het toch flink op. Dank!

Uni-burger | 04-02-10 | 17:24

Nederland wordt steeds witter.

Frederico Jacobse | 04-02-10 | 17:24

Waar ik woon noemen ze huftergedrag ook wel 'randstadmentaliteit'.
Nee, ik vertel niet waar het is, te weinig inwoners om m'n anonimiteit te waarborgen.

zeg maar jansen | 04-02-10 | 17:23

verraad van links | 04-02-10 | 17:21
Bovendien lopen veel plattelandsregio's leeg. Of er woont import. Dus met de echte verstikkende saamhorigheid wordt het ook wel minder.

Vieze Tonnie | 04-02-10 | 17:23

Zuid-Limburg.. valt hier eggt wel mee hoar. Ik heb m'n buren vorig jaar nog gesproken, volgens mij.

OscarWilde | 04-02-10 | 17:22

@ Vieze Tonnie | 04-02-10 | 17:15
Dat van die sociale controle klopt wel een beetje ja. Maar goed, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen: rust, ruimte (voor Nederlandse begrippen dan) en geen finnen.

verraad van links | 04-02-10 | 17:21

Weinig nieuws toch? kaartje klopt gewoon?
regio arnhem staat niet in het wit trouwens, daar is de boel gewoon licht roze.

bertgert | 04-02-10 | 17:20

Haarlem begint sowieso steeds rotter te worden... Het viel een tijdje mee, maar het is de laatste paar maanden weer lekker .. rot aan het worden

hollandschevisch | 04-02-10 | 17:20

Saamhorigheid is weer zo'n overrated christenhonden begrip, gedver

Hammer | 04-02-10 | 17:20

Nou, ik woon in zo'n happy zone.. kudtburen!! En dan JUIST dat volk dat hier van origine vandaan komt!

Zware Majesteit | 04-02-10 | 17:17

Omdat sociale controle gezellig is.

Disneyland | 04-02-10 | 17:16

Tja, de waarheid is soms verbluffend simpel.

Dosina | 04-02-10 | 17:16

Pardon? Veel onzin te lezen hier. Steden lijden niet aan een gebrek aan saamhorigheid, maar ze bloeien juist door een gebrek aan saamhorigheid. Men bemoeit zich niet met andermans zaken. De anonimiteit van het stedelijk leven is een garantie voor vrijheid. Op het platteland wonen bemoeials en heerst verstikkende sociale controle. Dat noemen we dan saamhorigheid. Ik noem het horigheid.

Vieze Tonnie | 04-02-10 | 17:15

Heerlijk, als rasechte Nijmegenaar krijg ik een geweldig gevoel hiervan.

psycho_3 | 04-02-10 | 17:14

NOP=Niet Ons Probleem

Het kan ook de Noord-Oostpolder zijn...

IkkeWel | 04-02-10 | 17:14

Wat is NOP, of ben ik gewoon heel dom dat ik dat niet weet?

ikzouhetnietweten | 04-02-10 | 17:13

Dat Zuid-Limburg wit is komt door al die import-Hollanders die de randstad zijn onvlucht. Helaas brengen ze hun manieren mee...

IkkeWel | 04-02-10 | 17:13

Ach wat een onzin, ik heb in vele buurten in NL gewoond, en ook in de leuke gedeelten van NL kunnen ze elkaar wel schieten. Maar dan met een vervelend accent, dat dan weer wel. Vooral de zichzelf op de borst kloppende ubergezellige brabo's moeten niet zeuren.. ja hoor bij jullie is het leuk... als je het maar vaak genoeg zegt, ga je het vanzelf geloven.. WC eenden zijn het.

komt dat schot | 04-02-10 | 17:11

Ashtrey | 04-02-10 | 17:07
Raakt u niet een keer uitgekeeken van kee?

Zeeschuimer | 04-02-10 | 17:11

Altijd al gedacht dat ik een vuile tyfuslijer ben.

Huflind | 04-02-10 | 17:10

Uhm ik woon in Zuid Limburg. Kan het eigenlijk wel bevestigen. Behalve met carnaval, dan moet de kaart diep roze zijn.

Mark2007 | 04-02-10 | 17:09

Ik denk dat er in die indeling wel een kern van waarheid zit:
In 020 geen samenhorigheid -> GS-redactie in 020 -> GS-redactie afkeer van Limburg -> Noord-Limburg gewoon een plaatsje declasseren en in de licht roze plaatsen, terwijl het kaartje donker roze aangeeft. Nuf said

Tote Hose | 04-02-10 | 17:09

Ashtrey | 04-02-10 | 17:07
Elsevier is ook allang niet meer van Els. Eigenlijk heet het Keesevier, maar dat dan de wereld nog niet aan.

Heau even | 04-02-10 | 17:08

De vraag is dan weer hoe ze zulks meten.
Persoonlijk denk ik dat ze Kee's oordeel over elke provincie, zwaar laten meewegen.
Keeland is niet veur niets zeau mooi roze...

Ashtrey | 04-02-10 | 17:07

Regio Arnhem klopt wel ja.
*zucht*

verraad van links | 04-02-10 | 17:06

Yep, ik ben een geboren en getogen Noord-Oost-Brabander. Conclusie is toch gewoon: Meer mensen op een vierkante kilometer = minder saamhorigheid.

Jax | 04-02-10 | 17:06

Toeval!

Stinkjanus | 04-02-10 | 17:05

Oftewel: hoe dichter bevolkt, des te vervelender de mensen zijn.

Pinotraffic | 04-02-10 | 17:05

Het valt allemaal best mee, niet waar, mensen?
We kunnen het nog een paar jaartjes uithouden, blijkbaar.
Voordat er ook Brusselse toestanden uitbreken.
Gewoon een beetje afwachten. Verder niets doen.

Zo jammer! | 04-02-10 | 17:04

@Randy McRanderson

Ik bespeur enige frustratie. Wil je erover praten met een kopje thee?

Biff Eagleburger | 04-02-10 | 17:03

het is wel opvallend dat in de gebieden waar mensen dicht op elkaar wonen de saamhorigheid een stuk minder is.....

Faust1 | 04-02-10 | 17:02

Mij bevalt het prima in de omgeving van Rotterdam.

MetallicA | 04-02-10 | 17:02

[email protected] | 04-02-10 | 16:56
Dat hebben ze natuurlijk aan Teun te danken.

Zeeschuimer | 04-02-10 | 16:59

Ook interessant dat de bible-belt hier dwars doorheen loopt, van Vlissingen naar Staphorst. Wetenschappelijk bewijs dat het christendom niets te maken heeft met aardig zijn.

ZDEV | 04-02-10 | 16:59

Is dat niet even handig, zo'n beetje al die witte delen liggen ook zeespiegel. Weer een argument om binnenkort de dijken op te blazen.

MentalDiarrhea | 04-02-10 | 16:59

zullen we die witte strook dan maar de 'boeiuh belt' noemen?

No Worries | 04-02-10 | 16:58

Is samenhorigheid nou goed of slecht??
Bontkaagjes zijn toch ook samenhorig alleen dan in hun eigen groepjes, ze hebben het toch altijd over moslim broeders enzo..

Idontgiveafunk | 04-02-10 | 16:58

Zie hier de invloed van Gruppe Ost.

harry pikkel | 04-02-10 | 16:57

Toch leuk voor Teun dat de Bollenstreek er in het 'witte geweld' nog als 'redelijk' uit de bus komt.

Er is dus een gemiddelde dat roze is en dan zijn er gebieden die beter of slechter scoren. Dat zegt niet of het gemiddeld misschien allemaal hoog of slecht is. En daarom dus ook niet of het nou echt zo dramatisch is in die "slechte" gebieden of fantastisch in de "betere"...

RL | 04-02-10 | 16:56

Ik zweer het je, stop Bloemendaal vol moslims en geef ze het bijbehoorende inkomen en binnen twee maanden is het 1 grote negatieve, agressieve,vervallen klerezooi. Overal waar die lui zitten veranderd het in een shithole. De aard van die mensen is gewoon compleet anders als die van ons. Daarom horen ze niet in dit land thuis.

Randy McRanderson | 04-02-10 | 16:56

'Zet een roze bril op'.

BillyTheCad | 04-02-10 | 16:55

Waarom is oud-zuid niet rood gekleurd?

Willem VanDer Decken | 04-02-10 | 16:55

dit is natuurlijk bullshit

DIPSH0T | 04-02-10 | 16:55

Doe ook even de buurlanden inkleuren graag.
Ik zeg: diep en diep rood.

ecologiste | 04-02-10 | 16:55

@ Balzakius | 04-02-10 | 16:49,

Nee niks hoor meneer, we lopen gewoon door :)

basweetutwel | 04-02-10 | 16:54

Haha, in Utrecht?

Mkx© | 04-02-10 | 16:54

Achterhoek = goed volk!

Kwelder | 04-02-10 | 16:54

Balzakius | 04-02-10 | 16:52

Ik zie een verbandje waarde Watson.

Zzzzooooffff | 04-02-10 | 16:53

Logisch! (laat op de witte vlakken nog maar eens de Allochtoon-o-meter los..)

Brabants_import | 04-02-10 | 16:52

Duidelijk; in de randstand zijn geen Powned believers, die zitten allemaal in de 'Rest van Nederland'.

@Zzzzooooffff | 04-02-10 | 16:50
Goed werk detective.

Balzakius | 04-02-10 | 16:52

Vreemd onderzoekje, in het zuid-limburgse waar ik woon zijn we sinds we zonder winkelcentrum zitten anders knap samenhorig. Denk dat iedereen hier wel een fakkel en 'reek' heeft klaar staan in de hoop er nog achter te komen welke Hollander ons centrum in de henst zette.

SantaX | 04-02-10 | 16:51

De kleuren komen overeen met waar ze 'zij' (roze) en 'hun' (wit) zeggen.

ZDEV | 04-02-10 | 16:51

Binnenkort ook een kaartje met enclaven in Nederland?

Zo jammer! | 04-02-10 | 16:51

Ja ik wist het, wij staan er gekleurd op!

steile helling | 04-02-10 | 16:50

kunnen jullie die link naar de allochtonen-postcode-meter er ook even bijplompen?

Zzzzooooffff | 04-02-10 | 16:50

Balzakius | 04-02-10 | 16:49
LOL

ZDEV | 04-02-10 | 16:49

Nijmegen is geen omgeving Arnhem. Ik zit dus prima qua saamhorigheid.

Zeeschuimer | 04-02-10 | 16:49

We wisten toch al dat mensen in ''de rest van Nederland'' gezelliger waren?

prikbordpen | 04-02-10 | 16:49

Sorry, ik was net een bejaarde aan het doodslaan met een stuk hout. Wat is er ?

Balzakius | 04-02-10 | 16:49

Dus in nieuwbouw zijn mensen minder saamhorig.

Guantanamo Airways | 04-02-10 | 16:48

Lekker roze, hier. Fryslân boppe, zal ik maar zeggen.

H4x TBH. | 04-02-10 | 16:48

op naar 100% nederheerschappij Geenstijl!

Bluebook | 04-02-10 | 16:48

Goh. Alles waar moslims NIET zitten of bij betrokken zijn is automatisch beter/leuker. Ga maar naar scholen of buurten waar alleen blanken zitten. Het zit op de een of andere manier in de aard van moslims om anderen te treiteren of intimideren. Wij Nederlanders mogen bijvoorbeeld graag rustig met een hengel langs de waterkant zitten in onze vrijetijd, de dag van een moslim is niet compleet zonder iemand getreiterd of lastiggevallen te hebben.

Randy McRanderson | 04-02-10 | 16:47

Uit dit kaartje blijkt zelfs dat de paling in het ijsselmeer nog saamhoriger is dan het slag volk waar ik tussen verblijf. Ik dacht dat die gratis fietslessen voor allochtone vrouwen het wij gevoel wel zouden opkrikken maar ik zit er naast.

talibandenwipper | 04-02-10 | 16:47

Klopt zeer zekers. Onze regering zit in Den Haag en laat dat nu net wit zijn.
De enige keer dat ze daar saamhorig zijn is als ze onze zakken aan het plunderen zijn.

053 | 04-02-10 | 16:47

Ik kom uit het witte gedeelte! *Speelt "Aardige mensen, hoe ga je er mee om?" nog een keertje af!

Polderboy | 04-02-10 | 16:47

Ze hebben per ongeluk Den Helder ook roze gekleurd.

Johannes de Sloper | 04-02-10 | 16:46

Al 10 postings en nog geen Teun. Aso. Je woont zeker in een van die white trash gebieden? ;)

ZDEV | 04-02-10 | 16:46

Komt bijna 1 op 1 overeen met waar de minste allochtonen zitten... Hmmmz.... toeval?

VerenigdeNederlanden | 04-02-10 | 16:46

Lol @ Ad Hominem (16:43)

Zeeschuimer | 04-02-10 | 16:46

oost west, thuis best?

eigenwijs isook wijs | 04-02-10 | 16:45

Tsja, die witte vlekken kloppen wel, qua tuig.

Adriaantjeeeeeuh | 04-02-10 | 16:44

Grote Onzin...
Alsof Elsevier buurtonderzoek heeft gedaan in elke buurt van NL. Dit is gewoon weer een maurice-de-hond-onderzoek.
Alles in de Grote Stad is aso toch? En alles op het platteland pedo!

Haragha | 04-02-10 | 16:44

Waar zit het verband tussen saamhorigheid en "lief"/"aardig"/"oke"?

marceautje | 04-02-10 | 16:44

Quote: 'En echt zwaar asociaal rotvolk zit voornamelijk in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht, Haarlem, Zandvoort, Almere en omstreken, de NOP, regio Arnhem en Zuid-Limburg.'

Edit: What's new?

Kobus Kloothamer | 04-02-10 | 16:44

Volgens het kaartje ben ik liev voor mijn buren.
Maar ik heb helemaal geen buren!
*geniet van weids, wit uitzicht*

ZDEV | 04-02-10 | 16:44

taxidermist | 04-02-10 | 16:43
Vanwege de muggenpaag.

Sliptong | 04-02-10 | 16:43

Kan je daar ook een kaartje naast leggen met het procentuele aantal autochtonen per regio?

Kwinten | 04-02-10 | 16:43

Haha. Arnhep is kapodT!

bokbier | 04-02-10 | 16:43

Inteelt is inderdaad ook een soort saamhorigheid.

Ad Hominem | 04-02-10 | 16:43

Klopt als een bus! Heb met mensen uit alle windstreken van het land, moeten werken. Van rijkswege opgedrongen, dus ik kon ze niet kiezen, en 't goede volk kwam uit die streken ;). Het tuig uit de rest van 't land.

Cidel Fastro | 04-02-10 | 16:43

Liever roze en tuig dan wit en een kudtaccent hebben, Oet lul!

Sliptong | 04-02-10 | 16:43

Waarom is Haarlem rood?

taxidermist | 04-02-10 | 16:43

De enige Pink die ik weet te pruimen wordt gevolgd door Floyd.
* Elsevier: Tendentieus en nodeloos saai *

Kobus Kloothamer | 04-02-10 | 16:42

Ik zit in het witte gedeelte. Haarlem.

Sgt. Horvath. | 04-02-10 | 16:42

wat een bullshit.. punt!

Mr MoFo | 04-02-10 | 16:41

Ligt het nou aan mij dat ik zin krijg in RISK! van dat tweede kaartje?

buurvanurk | 04-02-10 | 16:41

En waar zitten de concentraties nieuwe nederlanders?

jobo | 04-02-10 | 16:41

Geen speld tussen te krijgen.
Zal wel iets met een bepaald soort kraagjes te maken hebben.

James Lastig | 04-02-10 | 16:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken