
Wat je hierboven ziet zijn alle snelheidscontroles van de KLPD van 2009. Het zijn hun vaste stekjes, want slechts bepaalde stukken snelweg en b-weg zijn geschikt voor de incassomachines van Wouter Bos. Google Maps link
hierrr. Doe er je voordeel mee.
Reaguursels
InloggenA5 staat er wel bij maar niet op het vaste plekje. Ik zie ze elke week wel staan daar, dus dit zijn ze nog lang niet allemaal.
Hulde aan degene die dit heeft gemaakt. Als iemand dan nog de kilometerpaaltjes erbij wil zetten, is het helemaal geniaal.
ze staan nog wel 's bij dat 100 km stuk op de afsluitdijk zelf, bij 't monument zeg maar.... mis er wel meer, dus echt kloppen doet 't idd niet...
ok dus vanaf begin afsluitdijk tot aan nieuweschans word nooit geflitst? een stuk van meer dan 200 km? op flitsers.nl staan regelmatig meldingen en ik zie ze zelf ook regelmatig staan..
Langs de A2 tussen Vianen en Utrecht mis ik aan weerzijde een aantal veel gebruikte plekken door de Groep Spee (KLPD). De totale lijst is dus duidelijk nog langer. VID, beter je best doen.
Ongezien de tiefus, ook zonder hectometerpaaltjes.
Stelletje kansloze namaak-hermandad-sukkels. fokin' NSB-ers.
dus geen flisters op de A10? geloof d'r geen zak van
Dit zijn ´slechts´ de controleplekken van het KLPD. De overige regiokorpsen houden hun eigen controle´s op lokale wegen, deze staan niet niet op vermeld. Je kan dus eigenlijk vrij weinig met deze kaart...
-weggejorist-
Wat een onzinkaart! ik mis er nu al twee rond amsterdam.
Hey Geenstijl,
Doe es GeenFlits ontwikkelen!
Online kaartje en reaguurders kunnen die Melkertbaanlutsers verklikken.
Heel de A12 maar twee ongevallen in een heel jaar ik denk dat er nog wat info achterwege is gebleven
Mensen, mensen, inderdaad er zijn veel meer plekken waar geflitst wordt, maar dit is van de KLPD. De flitskliko bij u om de hoek is daar gedeponeerd door een bromsnor van uw plaatselijke korps.
Mhh, lijstje klopt niet helemaal maar dat is van de overheid dan ook wel te verwachten. De incompetente gauwdieven staan ook op N en B wegen
Onvolledig. Ik noem maar het punt op de A4 300m naar het zuiden vanaf het prins clausplein richting afrit hoornbrug. Of op de A13 richting den haag vlak voor afrit delft ter hoogte van het benzinestation. Beetje veelrijder kent meer plekken.
Nog mooier was het geweest als jullie er een woord van hadden "geplakt" bijvoorbeld, KUT of OETLUL.
Waarvan akte, groet Dick Advocaat.
Ik vouw mn nummerbord (motor) altijd om. 1 keer vergeten en gelijk 280 euro boete. Hard rijden doe ik niet in de bebouwde kom, daar let ik altijd op, maar een snelweg? daar kan ik niet onder de 160 blijven. Al vaak geprobeerd maar het lukt echt niet.
Ik kan nog 40+ plaatsen aanwijzen waar ze ook "vast" staan. Dus dit is gewoon een kaartje om mensen op bepaalde plekken tot overtredingen te verleiden, zodat ze alsnog boetes kunnen schrijven....
Dat blijft dus de poen die eigenlijk gestoken moet worden in fatsoenlijke IT bij onze vrinden met de pet.
Ze hebben mij vorig jaar gelukkig geen een keer te pakken gehad. Dat is best mooi, aangezien ik een aantal keren (op een lege snelweg, dat wel) een uur lang dik 190-210 heb gereden op dat A16. Als je de ruimte hebt, moet dat gewoon kunnen vind ik. Zolang je dit niet doet bij anderen in de buurt
Grensovergang Nieuweschans worden geen snelheidscontroles uitgevoerd. Je kan er met je NL of D kenteken nog met 150 kmh overheenknallen terwijl de douane staat toe te kijken en niets doet. Rij je er met 110 overheen met PL op je kenteken dan is die per definitie het haasje. maar op snelheid... neuh... niet echt.
Het is HET klpd en niet DE...
Ondanks de Orweliaanse pogingen van de overheid om een iedere snelheidsovertreder een extra belasing te laten betalen, is het onze walgelijke overheid in 2009 slechts één keer gelukt om Deipno te laten betalen. In drie gevallen was een bezwaarschrift afdoende. Mooiste was de "overwinning" in het geval van een "niet-wet-Mulder", waarbij de overheid faalde om aan te tonen wie de daadwerkelijke bestuurder was.
Voor alle linksch-mensjes: dit betroffen overtredingen diep in de nacht, als enige op de weg (en ja, in nuchtere toestand). Ik bracht op dat moment niemand anders in "gevaar" dan mijzelf. In jullie ogen bracht ik natuurlijk ook het milieu in gevaar door extra CO2-uitstoot, maar daar heb ik 100% SCHIJT aan, gelet op de ongekende miskleun wat betreft "Global warming"
Kenkerhenk | 30-01-10 | 18:55
Korporaal Banaal | 30-01-10 | 19:03
Tobus | 30-01-10 | 19:07
elvis_is_niet_deaud | 30-01-10 | 19:11
// / > | 30-01-10 | 19:34
aardt | 30-01-10 | 21:17
smiley365 | 30-01-10 | 22:41
jjay | 30-01-10 | 22:43
Zoals ik al zei: een of andere malloot heeft op elke snelweg afslag een markertje gezet.
Er klopt geen ene flikker van deze kaart. Hooks. Next.
ze missen er tig, en 't zijn alleen de A wegen, niet eens de grotere N wegen ook...
Daarnaast weet je als regelmatige rijder meestal toch wel waar die krengen staan!
er missen nog een heleboel :)
En wat gaan ze doen aan al die ouwe wijven in Soezoekie Altoos met hoedjes op en handschoentjes aan die niet weten waar het gaspedaal zit? Als ze nou een Toojootaa hadden was dat geen probleem geweest...
Handig om te weten dat op deze plekken geen sneeuw ligt.
Ik woon officieel in Spanje en betaal daar 85 euro belasting per jaar en rij hier=bij jullie regelmatig heel veel kilometers in mijn spaans gekentekende auto in Bak ellende-land.
Gewoon omdat het kan.
Rammstein | 30-01-10 | 21:50
Ik ook niet. Ban is jammer, maar huisregels gelden gewoon. Hun blog immers. Ik ga even lekker aan de koffie. Laterzz.
Jaap de Paap | 30-01-10 | 21:47
Dat vermoedde ik al. Ik vind de ban niet nodig, maar die "acties" ..............
daar doe ik dus niet aan mee.
Rammstein | 30-01-10 | 21:33
Van de jongensclub: ik weet niet precies wie, maar degenen die boos waren op GS omdat bottehond was geband. Is ook niet relevant verder: er zijn topics, reaguurders en wij zijn er; wat wil een mens nog meer?
@Rammstein | 30-01-10 | 21:44
No probs, meis. Sterkte, op alle vlakken.
*tombe*
gepost op | 30-01-10 | 21:38
Thanx anyway : )
@Rammstein | 30-01-10 | 21:33
Jij bent hier prominent, top 10 materiaal usw. Hij is alleen en zit verlegen om aandacht. Hoe meer hij zuigt terwijl jij hem negeert, hoe meer hij zal blijken de stalker te zijn die hij is. Hopelijk pikt de moderatie dit op.
Jaap de Paap | 30-01-10 | 21:28
Van wie niet, als ik zo brutaal mag zijn ?
gepost op | 30-01-10 | 21:28
Tried & failed, will try again.
@Rammstein | 30-01-10 | 21:25
Ik heb het (bijna) allemaal gelezen. Compleet negeren lijkt mij de beste optie.
Rammstein | 30-01-10 | 21:26
Volgens mij wel. Dat we niet mochten reaguren of zo. Maar het kan ook gisteren of morgen zijn... Niet dat het uitmaakt, verder.
Jaap de Paap | 30-01-10 | 21:17
Is het vandaag Nationale Boycot Dag ?
gepost op | 30-01-10 | 21:12
Ik heb al talloze malen geprobeerd om het normaal te krijgen, heb al meerdere malen opgegeven, maar als ik niet reageer, gaat hij helemaal vervelend doen en zuigen.
Hmz, ik heb op meerdere plaatsen boetes gekregen dan daar aangegeven. Maar dan nog zit ik in een relatief rustig gebied.
Zo, hier nog iets leuks tijdens de boycotdag?
@Rammstein | 30-01-10 | 21:03
Negeer hem gewoon. Hij zal niet ophouden, het voegt niets toe aan GS, dus hou alsjeblieft de eer aan jezelf.
necrosis | 30-01-10 | 21:00
Nope, no can do.
lekker heen en weer rijden op de a4! tussen hoogmade en alphen aan den rijn! word je niet gecontroleerd.. maarja, of je er wat aan hebt...
Ga nou weg...
Rammstein 20:47
je vergat "alstublieft" te teipen.
* zet "niet" tussen "ging" en "aus" *
necrosis | 30-01-10 | 20:42
Ga nou weg, je hebt een nieuw topic.
Ik ging aus omdat jij weg zou gaan.
necrosis | 30-01-10 | 20:44
*Regenlaarzen aangetrokken heeft*
Dág Necrotje, fijne avond.
@Rammstein 20:38
Braaf?
*licht poot op en pist tegen enkels van Rammstein*
@Rammstein 20:35
Je lijkt wel een politica, je was *aus* maar blijft kleven als een hinderlijke Eikenschorsrups.
En weet je wat men daar mee doet?
Quuick & Dirty | 30-01-10 | 20:38
U niet dus.
Wieringen-Harlingen v.v 28 minuten, wie doet het sneller?
necrosis | 30-01-10 | 20:35
Nee, je hebt het al zo vaak geplempd, dat iedereen ondertussen wel weet wat je bedoelt.
Ga eens fijn in het volgende topic spelen, toe. Vort, kssshhhht.
Braaf.
@Elisabeth2 20:26
Leuk dat jij en Ramm zich aangesproken voelen tot mijn "Viva" opmerking, iets met kern en waarheid?
Elisabeth2 | 30-01-10 | 20:26
Hij gaat het echt nooit snappen, oostindisch blind 2.0
gepost op | 30-01-10 | 20:28
Als dat door je heen dreunt, wil je alleen nog maar links. Man man man wat zou ik zonder die muziek moeten in de auto.
necrosis | 30-01-10 | 20:29
Jij bent een kindje van Botte ?
Er stond om 20.01 al een nieuw topic. Dus je liep, zoals gewoonlijk, weer om niets te zeuren en te klagen om 20.19.
Vandaar dat ik dacht dat je aandacht tekort kwam.
@Rammstein 20:21
Geef je zo snel op?
Ik had van jou een beetje "kloten" verwacht.
Nieuwe gok: je bent KLPD'er?
@Rammstein | 30-01-10 | 20:26
LOL. Da's ook een goede inderdaad. Ik vind hem wat te traag.
@ Teun 20:23
Je doelde op met zonder harnas van Ramm @ 20:14
gepost op | 30-01-10 | 20:23
Nog eentje dan, deze werkt bij mij retegoed als het snel moet.
Rammstein - Links 2 3 4
www.youtube.com/watch?v=qydHfYC0duc
*enfin ...*
Rammstein | 30-01-10 | 20:24
Point taken, you have a nice evening.
Zo, necrosis | 30-01-10 | 20:19 - Rammstein | 30-01-10 | 20:21 die kun je even in je zak steken en je handen aan verbranden.
Ashtrey | 30-01-10 | 20:19
PS nog even: dat heb ik met mensen die niet alleen kunnen zijn, dat niet helemaal "right". Die worden zenuwachtig van hun eigen gezelschap.
Necrosis, the floor is all yours.
@ de rest, een prettige avond.
*aus & aus*
@Rammstein | 30-01-10 | 20:12
Check.
Maar ik vroeg me af welk muziekje het meest effectief noopt dat plankje tegen de vloer te stampen.
Zoiets? www.youtube.com/watch?v=3f20L0msLsM&am...
STRAPPING YOUNG LAD - Detox
@ Rammstein
Gelijk heb je.
Ashtrey | 30-01-10 | 20:19
Wanneer ik de kans krijg, pak ik 'm aan.
Maar laat maar weer, die meneer boven jouw plemp heeft aandacht nodig. Het gaat namelijk al enkele minuten niet meer over hem.
*aus*
Rammstein | 30-01-10 | 20:11
Persoonlijk vind ik mijn eenzaamheid, isolatie op deze wijze ergens niet helemaal 'right', but then again; personal.
En omdat mijn harnas momenteel ook op een laag pitje staat.
Kunnen we een nieuw topic krijgen, dit topic is gehackt door Viva!
Rammstein | 30-01-10 | 20:11
LOL. Stiekem toch yay high opgezocht in de Urban directory, door jou gelinkt en bij mijn favorieten gezet.
Melodramatisch is ook helemaal mijn ding, het kan niet erg genoeg aangezet worden.
Teun van het Tuinpad | 30-01-10 | 20:12
Tenue is met pj bottoms, dikke sokken, tshirt en haar op zolder.
En, en dat is wel het allerlekkerste, geen harnas om.
gepost op | 30-01-10 | 20:10
Klopt.
Het is het laatste liedje wat de chauffeur zingt voordat hij .... you know.
Dat is meer voor als ze je op de hielen zitten en je nog maar één uitweg ziet.
Rammstein | 30-01-10 | 20:06
Mijn idee.
Vergeet de buitenwereld en doe wat je niet laten kunt.
Mevr Teun denkt dat ze Michael is en ik ziet hier te genieten van een stukje film.
Helemaal goud.
*plop*
Ashtrey | 30-01-10 | 20:07
Waar zie jij tragedy ? Dat vind ik al leuk vanaf yay high.
@Rammstein | 30-01-10 | 20:05
Die kende ik nog niet van Bruce. Mooi, teder, maar niet iets waar ik een zware voet van zou krijgen.
Deze misschien? www.youtube.com/watch?v=olWceMfXGD4
Vendetta - Go And Live, Stay And Die
Elisabeth2 | 30-01-10 | 20:04
Heeft altijd wel iets knus en romantisch, besides tragedy.
Elisabeth2 | 30-01-10 | 20:04
Deur op slot & trap afzagen. Heerlijk.
Dit is dan meer van toepassing
Springsteen - State Trooper
www.youtube.com/watch?v=rA5XxF0Zh38
Rammstein | 30-01-10 | 19:56
Ja, ook een paar keer meegemaakt vanuit Duitsland, en dan meteen hier ook weer die suffe linksrijders. Schijnt typisch NLs te zijn. Ik ga vaak met de auto naar Engeland en op de terugweg in België, zelfs met die tweebaanswegen, rijdt dat op de een of andere manier beter door dan in NL. Hier vertraagd het altijd enorm.
Moest er straks nog even uit om de kat van de buurvrouw eten te geven, voor de rest graaf ik me voor het weekeind helemaal in. CV staat op hoog, eten genoeg in de ijskast, sigaretten en whisky plenty.
Wat is de beste muziek voor een snelheidsovertreding? www.youtube.com/watch?v=Vppbdf-qtGU
ZZ Top - La Grange
Jackanders | 30-01-10 | 19:58
Sad to hear.
Fred667 | 30-01-10 | 19:48
Nee hoor, ik heb verloren. Twee keer in een klap.
2010, da's handig. 2009, da's geweest.
Elisabeth2 | 30-01-10 | 19:48
Wanneer je vanuit Duitsland komt is het helemaal naad: alsof je 50 moet rijden. Ik ben overigens blij, dat ik er niet meer uithoef vandaag.
Hopeloos foutief en incompleet. Alle 4 de 'controlepunten' op de A7 tussen Hoorn en de Afsluitdijk zijn punten waar ze nooit staan. Ze staan altijd precies tussen al die punten in.
Jackanders | 30-01-10 | 19:43
En dankzij uw soort zienswijzen is nederland nu overspoeld met wetgeving gebaseerd op de grootste gemene deler.
En daardoor woon ik er niet meer. U en de uwen winnen.
Slechts twee keer in 20 jaar een snelheidsboete gehad, beide keren in de bebouwde kom. En toch rij ik vaak veel te hard op snelwegen, vooral vanuit het buitenland. Dan wil je alleen maar zo vlug mogelijk naar huis en fuck the flitsers.
@Ashtrey | 30-01-10 | 19:21
Doelend op iedereen die voor meer zinloze controles pleit.
Te hard rijden is iets anders dan gevaarlijk rijden. Flitscameras controleren alleen het eerste en veroordelen daarbij automatisch en vaak onrechtmatig tot het laatste. Beleid dient alleen het laatste te voorkomen.
Wie houdt er niet van snelheidsboetes? www.youtube.com/watch?v=fm4X9yElG9Y
Ministry - Jesus Built My Hotrod
Fred667 | 30-01-10 | 19:30
Hard rijden doe je op een circuit, daarbuiten heb je nu eenmaal rekening te houden met ..
Nog een muziekje, voor in de file: www.youtube.com/watch?v=ZXQ0uMu9YXU&am...
Lard - Forkboy
BULLshit.. ik kan er zo een paar opnoemen die niet staan aangegeven.
Jackanders | 30-01-10 | 19:25
Dat is redelijk kort door de bocht. Hard rijden is gevaarlijk rijden en dergelijken.
How is the moral high ground these days?
Muziekje voor onderweg: www.youtube.com/watch?v=eMtO_FVnS2w&am...
Nomeansno - Metronome
Fred667 | 30-01-10 | 19:06
Als één of meer dierbaren van u doormidden worden gereden door een lutser als u bent, piept u wel anders.
Dat is nog eens blauw op straat!
H@XoR | 30-01-10 | 19:19
Doelende op welke politieke partij(en), als ik vragen mag?
beetje laat
De snelheidscontroles in 0031 hebben het karakter van het schrikbewind van een politiestaat. Het is een vorm van training om de bevolking zinloze regeltjes van de overheid te laten volgen en burgers te reduceren tot schaapjes zonder initiatief.
Er is niet een europees land waar de controleterreur zulke extreme vormen heeft aangenomen als in nl. Jammer dat er schaapjes zijn die tegen hun eigen belang in voor nog meer controles pleiten.
En zo was ik vorige week in Winterberg, Duitsland..
Wat zie ik tot mijn schrik: 2 politiebusjes!
Wat deden ze daar? Beetje zuipen en op de lange latten.
Echt, ongeloofelijk... gaan we de bestuurder ook even bijtellen?
www.plaatjesupload.nl/bekijken/2325124...
www.plaatjesupload.nl/bekijken/2325135...
elvis_is_niet_deaud | 30-01-10 | 19:11
Lezen lampie. De edit van 16:42 bijvoorbeeld.
Fred667 | 30-01-10 | 19:06
Eet smakelijk toch.
Larie, N11 staan ze om de dag, maar.... NIET op de kaart!!
Oh ja en morgen begint er weer een ijstijd met -20 of erger,
kap es met die sensatiezoekerij
Merlot | 30-01-10 | 18:38
'2. Alleen de brandstofaccijns in stand houden, maar wel méér dan halveren (van 7,5 miljard naar 3 miljard).'
Die maatregel is onduidelijk (waarom precies de helft?) en daarom oneerlijk. Bewijs dat iets nut heeft of schaf het af, maar ga het niet halveren. Dat is de middenweg, en die is, zoals bekend, immer inferieur.
Klopt geen hol van. Ik zie al 3 vaste stekkies op mijn woon-werk-route niet op de kaart aangemerkt staan.
Rammstein | 30-01-10 | 19:04
Hmmm, how now brown cow.
Ik zal volgende keer eens een fotootje maken van de hud en de paal.
Ik heb er toch een hekel aan voor grootprater uitgemaakt te worden zo vlak voor het eten.
Fred667 | 30-01-10 | 18:58
Yep.
CDlogo | 30-01-10 | 18:47
Dat klinkt inderdaad zorgelijk. Jammer dat een nick nergens te linken is naar een naam en adres in dit geval.
Er klopt inderdaad geen ene flikker van. Ik rij nu al 5 jaar vrijwel elke doordeweekse dag (en geregeld in het weekend) meestal tijdens de spits op de A79 van Heerlen naar Maastricht en retour uiteraard. Er is daar één favoriet plekje waar die klootzakken vrij vaak staan (elke maand wel een paar keer) en dat is bij het viaduct op ongeveer 300 meter vóór afslag Klimmen (richting Maastricht, maar ook in tegenstelde richting). Andere locaties komen zelden voor. Gek genoeg staan drie vlaggetjes op de A79 op plekken waar ik ze nog nooit heb gezien en hangplek nummer 1 staat er niet bij. Compleet waardeloos dus.
Ook ontbreekt de locatie waar ze me gisteren waarschijnlijk weer te pakken hebben gekregen en waar ik ze de afgelopen maanden ook al verschillende keren heb gezien. Dat is op de plek waar de N2 weer overgaat in de A2 als je net alle stoplichten hebt gehad dwars door Maastricht (richting Eijsden). Daar staan ze meestal bij het "buiten bebouwde kom" verkeersbord waar je dus weer 120 mag, maar waar iedereen al 120 rijdt.
Dood moeten ze, dood!
255 moet 263,65 meter naar rechts en an de andere kant van de weg
Rammstein | 30-01-10 | 18:53
U gelooft mij niet begrijp ik?
necrosis | 30-01-10 | 18:20
Minder flitsen, meer patrouilleren, waarbij de agenten de ruimte hebben om in te schatten wat wel en geen gevaarlijk gedrag is. Ik rijd alleen op tempo als het ook echt goed leeg is op de weg. En met goed weer. Toch rijd ik het liefst op de Autobahn. Tenzij er een Nederlander met camper rijdt.
treser.info | 30-01-10 | 18:29
Helemaal eens!
Rammstein | 30-01-10 | 18:53
Hele lange veters in zijn schoenen ..
-weggejorist-
CDlogo | 30-01-10 | 18:47
Joris is geen mens? U durft wel hè?
Fleauxe | 30-01-10 | 18:23
LOL
Je Verzint Het Niet | 30-01-10 | 18:47
En als ze dan mogen komen, lopen ze de hele avond rond met drankjes.
;)
Fred667 | 30-01-10 | 18:50
Ruikt U net zo sterk als Uw verhalen ?
CDlogo | 30-01-10 | 18:47
Ik las het.
Al iets bekend?
Je Verzint Het Niet | 30-01-10 | 18:47
Of als ze al durven te zeggen wat ze echt doen.
Misschien denken familie en vrienden al wel jaren, dat meneer/mevrouw een held is die gemene boeven vangt.
Totaal geen problemen met mijn GB kentekenplaten. Ik zwaai vriendelijk naar de flitspalen als ik langskom met 140. Mijl, geen km.
Die zwarte Z4M dames en heren hardwerkende ambtenaren. En de groeten.
necrosis | 30-01-10 | 18:46 Het wordt 'kostenneutraal' uitgevoerd, het gaat de overheid dus geen geld kosten. Ons echter des te meer.
Zie hier de uitleg van 'kostenneutraal'.
Sorry mensen en joris dat dit off topic is.
maar wel zorgelijk......
www.joostniemoller.com/2010/01/brullio...
@Teun van het Tuinpad | 30-01-10 | 18:01
als iemand ze al uitnodigd op een verjaardag ....
@zeg maar jansen 18:33
Dat kastje van Camiel komt er niet, komt het er wél, dan duiken er zoveel problemen op dat ze tot minstens 2035 niet kunnen "heffen".
Als je je afvraagt waar ik me zo druk over maak: de huidige politici hebben verantwoording af te leggen aan de gemeenschap, iets waar ze simpelweg de kwaliteiten niet voor hebben.
Het kost echter klauwen vol taxpoet, simpel voorbeeld:
Waar mijn huis woont wilde ambtenaren "DifTar" invoeren, een ondergronds vuilniszakkensysteem dat burgers moest laten betalen per zak afval.
Het geheel heeft zo'n 56 mio gekost en het werkt gewoon niet, als ik 56 Mio van mijn werkgever door het toilet spoel sta ik morgen op straat.
*zet tanden in tikplank*
keverman | 30-01-10 | 18:42 Maar, zo'n kevertje, dat is toch helemaal niet zo rap dat je je er druk over moet maken? 120 is toch wel de top voor zo'n gemotoriseerde kruiwagen?
Kijk, dit is GeenStijl!
Probeer hetzelfde te bereiken met PowNed!
keverman | 30-01-10 | 18:42
Volgende keer beter.
er klopt geen ruk van. Jammer. Geenstijl dacht ff snel te scoren, plaatje googlemaps plakken, klaar. Niet onderzocht, geen goed artikel erbij. Jammer.
Rammstein | 30-01-10 | 18:36 Nou je het zegt: www.dumpert.nl/mediabase/2617/97641d4e...
Die 831 miljoen aan boetes jaarlijks, moet eigenlijk nog opgeteld worden bij de 19 miljard aan verkeersbelastingen die de overheid ieder jaar int.
En als je dan weet, dat de overheid slechts 3 miljard van dit geld aan de automobilist uitgeeft, dan weet je wat voor megascam hier plaatsvindt.
De overheid, en dan met name de Socialist van Financien Wouter Bos, moet vooral niet klagen over "graaien" in het bedrijfsleven: zelf zijn ze veel en veel erger.
Als de overheid dus écht een "eerlijkere manier van betalen voor rijden" zou willen, zoals ze nu met de discussie over de kilometerheffing beweren, dan zouden ze het volgende moeten doen:
1. Alle huidige verkeersbelastingen afschaffen.
2. Alleen de brandstofaccijns in stand houden, maar wel méér dan halveren (van 7,5 miljard naar 3 miljard).
3. Flitsterreur aanpassen tot een niveau in overeenstemming met verkeersveiligheid, in plaats van misbruiken als instrument om de geldhonger van de overheid te stillen.
Ik vond het al zo raar dat ik in 2009 zo weinig boetes binnen kreeg, maar rondom Nijmegen werd dus niet gecontroleerd..
zeg maar jansen | 30-01-10 | 18:33
Ideaal, duitse kentekenplaten.
treser.info | 30-01-10 | 18:29
Dus iemand die zijn wagen om een boom heeft gevouwen was een slapend schaapje
en geen snelheidsduivel .
necrosis | 30-01-10 | 18:31 Vestig je in België of Duitsland via een postadres, koop in het land van je keuze je auto of voer je auto uit naar het land van keuze. Je krijgt dan een kenteken in de kleur van je land van keuze en geen kastje van Camiel.
Jerry Nick | 30-01-10 | 18:26 Hoe kunt u bijna een uur later nadat G-U zijn bon heeft uitgeschreven nog lezen wat er stond?
een brokkenpiloot bent zouden ze beperkingen moeten opleggen. Eens zien welk effect dat zou hebben op de doorstroming van filerijden in nederland
@Fleauxe 18:08
Wat ik meer interessant vind: Fransozen, Belgen en Duitsers die op NL wegen rijden hebben/ krijgen geen SStasikastje in hun voiture.
Hieruit begrijp ik dat niet-NL'ers ongestoord de lucht in NL mogen verpesten zonder te dokken.
België wilde een soort van betaalsysteem voor iedereen, alleen kregen Belgen het geld weer terug via de belasting.
Mag ik NL in deze een KUTLAND noemen?
Aan het plaatje te zien iig genoeg blauw op straat :)
@ZDEV | 30-01-10 | 18:00 ik ben het helemaal eens met je stelling dat niet het doorrijden gevaarlijk is maar de slapende schaapjes onder ons het grootste gevaar zijn.
vannacht ook weer zo mongool tegengekomen op de autobaan. Kom ik aanrijden met 2 x de snelheid rijdt er een golfje op de linkerbaan helemaal alleen geen sneeuw op de rechter baan dus geen enkele reden om links te blijven rijden.
probleem is gewoon dat zo iemand de linkerbaan gebruikt terwijl rechts voor minstens 10 km vrij is en vervolgens zichzelf in een soort slaaproes brengt.
Ondertussen kom je dan aan en zie je geen enkele reactie van de rijder om naar rechts te gaan. gewoon totaal in coma. pas als ik dan van ellende 3 x knipper met mijn grootlichten zie je in een keer de hele auto naar rechts zwaaien waaruit je kunt afleiden dat die gast totaal niet door had dat ik al km'ters achter hem zat.
Dit soort gasten moeten ze hun rijbewijs laten inleveren ipv de doorrijders onder ons.
Daarbij rij ik al 20 jaar schadevrij dus heb ik in mijn ogen alle recht om door te rijden.
Pas als blijkt dat je
Eurotokkie | 30-01-10 | 18:22 Eens, maar er zijn genoeg wegen waar er harder gereden zou kunnen worden zonder dat daar de veiligheid in het geding zou komen.
AntiAso | 30-01-10 | 17:36: Sow, jij kunt zó op de radio verkeersinformatie gaan voorlezen volgens mij. "En dan is er ook nog een spookrijder gesignaleerd die een file heeft veroorzaakt van 780 regels in het meest recente topic op GeenStijl. Haal niet in, blijf rechts rijden en probeer de topicdeelnemer met lichtsignalen te waarschuwen." Knipper, knipper...
De flitskliko
www.oliepeil.nl/beeld/Flits_kliko-thum...
A35 ter hoogte van Enschede (Sparrendaal) rechts naast het geluidsscherm is een vaste plek, daar hebben ze zelfs een stukje berm bestraat.
dit slaat nergens op.. zijn alleen de snelwegen, ik ben al 3x in tilburg centrum geflitst door een mobiele controle.. :(
@Teun van het Tuinpad | 30-01-10 | 18:12: Da's waar. i.thisislondon.co.uk/i/pix/2008/11/ugg... Proost!
Morkovich | 30-01-10 | 18:21 Daar gaan ze staan als ze geen zin in werken hebben, voor het oog van de baas werken ze toch.
Russ Meyer | 30-01-10 | 18:13
Kijk hardrijden is best leuk maar niet tussen Utrecht en Amsterdam , dan ben je
dom bezig en ook nog eens een gevaar voor andere weggebruikers.
moeten we hieruit wijzer worden dat is gewoon overal! behalve waar ik woon :) daar hebbe we goeie woute ja mensen goeie wouten
Volgens dit kaartje hebben ze ook 7 keer bij een trajectcontrole gestaan. Beetje onzinnig lijkt mij!
is dit het nieuwe email variantje ? ik heb al tig x die fakemail gekregen terwijl op de helft van deze plekken gewoon een file camera staat
Sneeuw, heel veel sneeuw hier. Niet te hard rijden dus.
@ZDEV 18:00
Je wilt geen stasikastjes in de auto maar wel meer controle.....
Ik wil jouw inschattingsvermogen wel eens zien bij ruim 200 km/ uur.
Oh, wacht even, 85 km/ uur te hard is invordering rijbewijs, ik spreek je wel als je je rijbewijs terugkrijgt, oké?
voordeel voor de fscus is dat de kilometerheffing van de kastjes regsitreert waar je hebt gereden en hoelang je over een kilometer hebt gedaan. kwestie van uitlezen en afrekenen aan het eind van het jaar.
tolpoortjes idem dito scheelt een hoop cameras op de weg en dan kunnen zij alleen nog in de stad flitsen.
Over snelheid gesproken ; www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2010/...
Snel rijden moet naar mijn mening gewoon kunnen. Het niet kunnen anticiperen op anti-rijders, zie laatste alinea ZDEV | 30-01-10 | 18:00, is het probleem bij hard rijden en niet het hard rijden ansich.
Laat men maar eens een trajectproef doen dat op de linker baan een minimum van 130 km/u en een maximum van 160 km/u geldt en op de rechter baan een minimum van 100 km/u en een maximum van de huidige 120 km/u. Ben benieuwd wat voor effect dit op de doorstroom heeft.
@Reykjavik 18:07
Balkenende (die van lekkere wijven als Katja en Bridget, snelle auto's, basketbal en skateborden) wil er daar natuurlijk nogal eens de kantjes vanafrijden. Vandaar.
Fleauxe | 30-01-10 | 18:08
Wat denk jezelf ?
Kom op zeg, je "kent" me toch langer dan vandaag..
*laarzen voor morgen poetsen gaat*
Dr klopt geen fuck van. Volgens het kaartje zitten ze alleen bij afritten.
@GU 17:36
Job well done!
*schouderklopje uitdeelt*
Beetje Off-topic: Weet iemand of we met het plan van Eurlings ook betalen over gebruik in het buitenland?
-
@Eurotokkie | 30-01-10 | 18:01: Schaam je DIEP!
@Teun van het Tuinpad | 30-01-10 | 18:02: Ook Gij, Teun?
Ik zie dat Zeeland vrijwel volledig gevrijwaard is van snelheidscontroles in 2009. Waarom is dat? Ik wil Kamervragen!
Eurotokkie | 30-01-10 | 18:03
Het is maar goed dat je de Koningin niet noemt.
Dan sta je gelijk buiten.
Jackanders | 30-01-10 | 18:03
;)
Teun van het Tuinpad | 30-01-10 | 18:01
Beroep : in naam van de overheid mensen het leven zuur maken.
Teun van het Tuinpad | 30-01-10 | 18:01
Ik zeg altijd dat ik in de bijstand zit ..
Oepss!
;
Zullen we voor de grap met z'n allen gewoon een heel jaar te langzaam rijden?
Fleauxe | 30-01-10 | 17:59
Nee, maar het loopt wel.
Fleauxe | 30-01-10 | 17:59
Ze zitten wel lekker warm, ugh
Ik vind die Flitsmannen en vrouwen best moedige mensen.
Iedere verjaardag moeten vertellen wat je in het dagelijks leven doet.
Hulde daarvoor.
Naar de snelweg toe heb ik de RDS al in de gaten gehouden. Bij rustig verkeer en goed weer gaat de cruise control op 169KM/u, rijdt lekker door. Goed de bermen in de gaten houden, en kijken of er geen stille plisie rondrijdt. Bij een lege snelweg en goed weer trek ik door tot boven de 200.
Ik houd netjes afstand, druk niemand op en snijd niemand. Let scherp op. Een snelle heer in het verkeer dus.
Vorig jaar 1 bekeuring voor 8KM/u te hard, hehe. Geen wonder dat ze die kilometerheffing-stasi-kastjes willen hebben. NOOIT!
Maar van mij mogen ze veel meer gaan patrouilleren. En meer gaan bekeuren op werkelijk gevaarlijk gedrag. Want mijn stelling is dat snel rijden niet gevaarlijk is. Onoplettend rijden is gevaarlijk.
Als je ziet hoe idioten m/v zich in het verkeer gedragen: geen knipperlicht gebruiken, niet op de weg letten, niet op ander verkeer letten, niet anticiperen, veel te langzaam rijden, niet handsfree bellen, radio friemelen, make-up, haar doen, eten... Vooral in het weekend en bovenal op zondag is het drama met al die versteende fossielen achter het stuur.
Te hard rijen mag niet, maar mannen mogen ongestraft op Uggs lopen.
Dat klopt toch niet!?
@AntiAso 17:36
Voor je geweldige bijdrage heb ik op je "pluskudo" knopje gedrukt.
*zwaait*
Heb wel eens gehoord dat mensen op deze ' vaste' plekken een plankje met wat spijkers leggen....
Als nu straks de bezuinigingsronde faalt is Nederland dus failliet?
kaart klopt niet of is heel erg onvolledig. Bij mij in de buurt zijn er veel meer vaste stekken.
Met alle respect, maar ik rijd de A59 heul heul heul vaak en GEEN ÉÉN flitspunt op die kaart klopt.
Een of andere frikandel heeft d.m.v. een scriptje markers op alle afritten geplaatst ofzo. Erg grappig, dat dan weer wel.
@Eurotokkie | 30-01-10 | 17:33
Helemaal mee eens. Ik had niet zo'n zin om te tikken nu. Kutdag gehad. Maar je haalt de woorden uit m'n mond.
Russ Meyer | 30-01-10 | 17:50
Dat niet ,maar als mensen toch hard blijven rijden omdat ze bijvoorbeeld genoeg geld hebben en erom lachen als ze een boete krijgen dan is de kans dat er
meer trajectcontroles komen zeker aanwezig ,en daar wordt je niet vrolijk van.
Kan iemand dit even converteren naar een POI voor Garmin? Alvast bedankt
De lulligste controles zijn die vlak op de grens. Kom je met 250 van de autobahn afrollen, staat om agent al klaar met z'n lasergun. De rat...
G-unite | 30-01-10 | 17:49
-weggejorist en opdebon-
@Mister Crabs | 30-01-10 | 17:24
LOL
Is allemaal ter uwer verkeersveiligheid mensen......
*Bon uitschrijft*
Zeelanders: u kon een heel jaar op één plekje na over de dijken scheuren. Ook gedaan?
Klopt niet, op de A4 staan ze ook vaak bij Stompwijk.
Jezus wat veel! Ze hebben wel héééél dringend geld nodig....
omdat_ik_het_zeg | 30-01-10 | 17:42
Idd , kijk richting Venlo om 02:00 uur ja dan mag je best 150 km.
@Art Vandelay Ultor 17:29
Voor mij hoeven ze geen uitzondering te maken, het steekt gewoon dat ze werkende burgerTs nog eens een trap nageven terwijl pedo's, criminele importjeugd en drugsdealers (waarvan naam en rugnummer vaak bekend is) NIET de aandacht krijgen die ze verdienen.
Het is natuurlijk veel veiliger om "de werkmensch" stevig aan te pakken, die dragen doorgaans geen doorgeladen 9 mm en dus een makkelijke prooi voor de flits/ boete quota van "Glaasje".
Ben je zelf een éénstreper? Wees er maar trots op!
Ben je dat niet, krijg dan ongezien de typhus.
Mensen gewoon aan de max houden dan is er niks aan de hand.
AntiAso | 30-01-10 | 17:36 doe jij es rustig. hansteeuwen modus off
Ik denk dat Joris zo iemand van de weg haalt.
AntiAso | 30-01-10 | 17:36
Niemeerdoenhè!
Het zijn ze niet allemaal, want ik zie er zowizo 1 niet staan.
@AntiAso 17:38
Linkje had ook gemogen.
AntiAso | 30-01-10 | 17:36
Leuk bedacht maar dat vindt Joris niet zo lief. Je kan beter even een linkje plempen.
AntiAso | 30-01-10 | 17:36
ASO!!!
AntiAso | 30-01-10 | 17:38
Heel leuk dat het zo overzichtelijk is.
Ik ruik een aankomende 'wegjorissing'.
Klopt geen zak van. Heb er genoeg gezien die er niet opstaan.
-weggejorist-
AntiAso | 30-01-10 | 17:36
Doe es niet!
Heeft iemand ook kaarten van Duitsland ofzo? Ben echt benieuwd wat een gigantisch verschil hier wel niet in zit.
Lang niet compleet...
Jammer
-weggejorist en opgerot-
Een beetje ervaren automobilist weet toch wel waar ze staan of kunnen staan, even van het gas af bij de viaducten, bruggen en tankstations oppassen voor Volvo's waar 2 snorren in zitten en midden in de open polder kan je het gas er weer op gooien.
Als er na het viaduct allemaaal remlichtjes oplichten terwijl er niets aan de hand is weet je het zeker en ga je even helemaal terug naar de snelheid op de bordjes, anders zak je alleen even terug zodat het niet al te veel kost. Zo kan je toch een beetje opschietten zonder Wouter Bos al te veel te sponsoren.
Eemshavenweg in Groningen wordt echt wel eens geflitst 100% zeker... Maar bij jullie mooie kaartje staat niks. Kan je ook flitsers hebben die commercieel zijn en niet bij de KLPD zitten?
Bram de emmer | 30-01-10 | 17:18
Yep en door dat verschil tussen mensen die hard en normaal rijden gebeuren dus
ongelukken , dus als je in de file staat denk daar maar eens aan.
Veel mensen die kunnen dan wel de overheid de schuld geven van diefstal maar in
de file staan kost het bedrijfsleven miljoenen per jaar alleen omdat iemand zo nodig
160 km gaat rijden waar het niet kan dus ja wie is hier nu de dief.
speelboot | 30-01-10 | 17:28
Tsja, het is wat.
Peanuts, volgens mij hebben ze controles weggelaten omdat je anders het kaartje niet meer kunt zien.
Hier in Zeeuws Vlaanderen is dus heel het jaar niet gecontroleerd... Of gaat het alleen over de snelwegen? Tja die zijn hier niet.. en ook niet nodig want hier kan je nog gewoon doorrijden en zijn nooit files. Waar je 80 mag, rijdt iedereen 100 of harder. Ongelukken? Niet vaak, alleen soms een mongol op zondag morgen.
@JosVerbeek 17:19
Ik heb heel wat flitskasten bekogeld met BKK's (met dank aan Teun) maar die krengen staan te hoog op die palen.
Hierbij dien ik een motie in dat flitskasten niet hoger dan 1,20 meter geplaatst mogen worden.
Mijn dank is (letterlijk) verpletterend!
En voor de grapjassen op GS, ik ben 1,85 meter!
Nu ook nog even de vaste flitspalen erbij en we zijn helemaal gelukkig ... In Walonie staan maar 30 flitspalen, als ze al werken :-)
www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...
@necrosis | 30-01-10 | 17:20
Nee, ze gaan voor jou een uitzondering maken...
Het KLPD.
Goh, er wordt niet standaard gecontroleerd op racebaan A5...
Ja, en nu..? Wat kan ik inhoudelijk met deze informatie..? Provinciale wegen zijn niet eens in kaart gebracht, en daar kom je toch echt óók tegen. Je had beter een kaartje kunnen laten zien met alle Burger King's langs 's Neerlands wegen plus een bannertje er onder voor twee euro korting op een King menu, Hoxha. Dáár had ik tenminste iets aan gehad. Gemiste kans. Jammer.
JosVerbeek | 30-01-10 | 17:19
Waarschijnlijk is er toch nog een greintje rpectse voor politie & justitie, plus dat de vandalen van bushokjes eerder vandaaltjes zijn, qua leeftijd dus.
Alleen klopt hij niet. Op de A15 staan ze steevast op dezelfde plek, onder het viaduct bij uit m'n hoofd gezegd 53,9. Donderdag nog. Hier staat hij 200 meter verder aangegeven.
.
Als je overal een 200 meter de ene kant op, 200 meter de andere kant op blauw mag maken, krijgen we dit:
maps.google.com/?ll=47.931066,-22.9916...
En waar komt deze informatie vandaan?
Ik zie niets meer dan dat iemand blauwe vlaggetjes heeft geplant en beweert dat daar geflitst wordt.
@Nlz® 16:54
Jij hebt geen auto en dus interesseert het je geen reedT?
Ik heb wél een auto en die heb ik nodig om op de meest absurde momenten op mijn werk te kunnen komen (daar rijdt geen OV).
Dankzij mijn auto kan ik dus geld verdienen om daarmee de salarissen van éénstrepers en Guusje, linkse hobbies van het kabinet en andere onzin te betalen.
Oké, ik rij wel eens iets te hard, maar is dat reden genoeg om mij financiëel te laten bloeden terwijl de échte criminelen zich kapot lachen in dit land van wormen en maden?
Das weer eens wat anders dan een wit lijntje, aan deze blauwe lijntjes is de overheid verslaaft!
Wat ik nooit begrepen heb is dat die dingen niet net als bushokjes wekelijks ten prooi vallen aan vernielende vandalen.
Iemand een idee hoe dat komt?
En nog steeds wordt er te hard gereden. Hardleers hoor.
Ik hoop dat iedereen stevig blijft doorgassen, dan krijg ik niet op een andere wijze dit soort belastinginkomsten op mijn bordje. Er zit namelijk in mijn auto een apparaat dat snelheidsboetes voorkomt: cruise control.
Tilburg-'s-Hertogenbosch v.v.:meerdere prominent aanwezige flitspalen, duidelijk zichtbaar, toch vergaarbak voor onze altijd open schatkist.
Nu de controles van de regiowouten en de vaste flitskasten erbij en heel Nederland is 1 grote blauwe ballon...
Ze staan bijna wekelijks tussen Groningen en Zuidhorn. Kijken we echter op de kaart... nada.
Pfff die flikkers staan potdomme ook overal. Een vette file van KLPD apparaatjes op zowat iedere A-'weet ik veel' en N-'zeg ook eens wat'. Zie je eindelijk geen rode lijntjes zie je kanonnen nog-an-toe alleen nog maar van die blauwe homo puntjes op die plaatjes.
Ashtrey | 30-01-10 | 17:12
Domste wat je kunt doen: een donutshop overvallen.
Nou, even een rectificatie t.a.v. Zeeland en Zuid-Hollandse eilanden:
Ook hier wordt veelvuldig gecontroleerd, maar dan niet door de KLPD, maar gewoon door de plaatselijke politie korpsen.
En niet te weinig ook...... die fuckin lasergun heb ik al vaak genoeg gezien.
Dus u bent gewaarschuwd.
Dit zal waarschijnlijk ook voor de andere delen van NL gelden, daar waar bijna geen spots staan op Google Maps.
Misschien is het een instinker van de polities ?
Ashtrey | 30-01-10 | 17:12
Niet dus, de prentenbrigade was er nog niet klaar veur, negatieve associaties blijkbaar;
www.missethoreca.nl/1027759/nieuws/dun...
Meestal kan je probleemloos 140 rijden, midden op de dag en 's avonds, waarom zou je dat af willen straffen met een boete?
Automobilisten die krampachtig 95 blijven rijden en bij het geringste vermoeden van een flitser op de rem gaan staan zijn veel gevaarlijker dan lieden die fatsoenlijk doorrijden. Het fabeltje dat strenge controle de verkeersveiligheid bevordert is daarmee ook meteen ontzenuwd.
sjaakdeslinksesul | 30-01-10 | 17:08
In de Stees is dat dus de dunkin' donuts, maar geloof dat die nu ook de weg naar ons landje gevonden hebben.
er missen er echt extreem veel. De vaste locaties op snelwegen waar ik ze vaak zie staan, staan er bijvoorbeeld ook niet op. Leuk plaatje dus, maar je hebt er niets aan.
ik mis der een paar op de a20 Rdam centrum - utrecht
Heej!
In Zeeland maar 1tje!
Scheuren dus daaro!!
Afgelopen jaar ga ik niet meer te hard rijden...
@Art Vandelay Ultor
Werk jij bij de overheid ofzo? Met een "als je zo nodig hard moet rijden" opmerking.
Die controlles op 5km/h te snel hebben niets met verkeersveiligheid te maken. Als je 20km/h te hard gaat hoor je pas een boete te krijgen, alles daaronder is mieren neuken. En precies 120 rijden is (volgens mij zelf wetenschappelijk bewezen) ook nog eens slecht voor de verkeersdoorstroming.
Gewoon nooit binnen een straal van vijf kilometer van de MacDonalds te hard rijden.
beetje oud nieuws, hier heb je heel europa meer dan 15000 flitsters www.earthview.nl/15000_flitspalen_in_e...
Sinclair | 30-01-10 | 17:04
Vergeet de N206 niet.
sjaakdeslinksesul | 30-01-10 | 16:41
LOL@velocipide
www.youtube.com/watch?v=UF_4VdgYR8c
Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit overzicht redelijk tot zeer onbetrouwbaar is. In één oogopslag zou je zeggen; 'jeetje, dat blauwe maffia tuig staat overal', maar niets is minder waar volgens deze kaart. Op bijvoorbeeld de N34 en N381, staan ze regelmatig op vaste punten, verdekt opgestelt. Enkel de geur van dampende koffie kan soms hun opstelling prijsgeven. En zo zijn er meerder provinciale wegen die volgens dit overzicht flitsvrij verklaard zijn. Onzin. Dus gewoon blijven waarnemen, en tijdig de rem aantikken, daar waar nodig.
Prrrfffff ik mis een paar plekken op de A44 en N44 waar ze bij goed weer zeker minimaal 1x per week staan.
Resistance is futile, ze staan overal! En anders pakken de regio-coppers je wel, die moeten hun quota ook nog halen.
Ze zijn er maar druk mee geweest. Dit, old.vid.nl/klpd_2009.kml , omzetten in beeld. Ik heb er geen donder verstand van, dus of het ook zo gebeurd...
O mensen, ik heb al een fout geparkeerde gezien in mijn eigen omgeving, althans die heeft de verkeerde informatie, staat zogenaamd recht tegenover mijn deur. Dat kan wel, maar de info klopte niet.
Bij deze wil ik IEDEREEN oproepen om de komende 2 maanden minstens 10 km/ uur onder de maximumsnelheid te gaan rijden, de toch al zwaar gefrustreerde flitsmeneren en mevrouwen zullen hun boetequota elders moeten scoren.
Benieuwd wie het volgende doelwit wordt......
waar niet :)
Maakt geen ruk uit, als je ergens naartoe wilt sta je toch stil...
Sorry, maar d'r klopt geen ene moer van
Doe er uw voordeel mee......... Thuis blijven?
Op de Klagenfurtlaan in/bij Venlo (kom je langs als je via de A61 0049 ingaat) staan ze ook weleens. Net op het stukje waar je van 80 naar 50 moet afremmen.. ratten zijn het.
maps.google.nl/maps?q=klagenfurtlaan+v...
Jammer dat het al 2010 is.
Goh, 'verrassend': op de A-wegen in de Randstad om de 5 à 10 km... Niets nieuws onder de zon.
Slechts één boete vorig jaar, op de hoofdweg van ons dorp, volgens de prent reed ik circa 10km te hard, wat het dus +/- 60km p/u maakt.
Verder rij ik altijd zeer beschaafd.
@lens_uit_de_struik | 30-01-10 | 16:49
Maar hij heeft wel gewoon gelijk. Gewoon aan de limiet houden en als je zo graag harder wilt moet je niet zeiken als je een boete krijgt. Te hard rijden is een keuze en keuzes hebben consequenties. Simpel.
Neemt niet weg dat onze politiemacht meer energie moet stoppen in het oplossen van echte criminaliteit. Niet in de laatste plaats omdat er dan wat meer vertrouwen in de politie wordt gekweekt onder de bevolking... want dat is nu vrij laag. Ook is het belangrijk om het gevoel van rechtvaardigheid wat op te veizelen. Het valt natuurlijk moeilijk te rijmen wanneer dieven en verkrachters hier en daar met hun misdrijven wegkomen, terwijl jan modaal weer een boete binnen krijgt.
Is er een ballonnen-met-kaartjes-eraan-wedstrijd aan de gang?
Ze staan Godverdomme overal!
@Scaldis | 30-01-10 | 16:54
+ van (schele)
Toch mis ik er een paar...
Niet in de zin van 'Ik wil er meer', maar ze staan er gewoon weg niet op..
TIEL!:P
Is niet compleet, op de Sloeweg (verstopt achter het talud het viaduct) staan ze ook regelmatig. En ook in 2009 heb ik ze daar gezien.
Als je uitzoomt krijg je wel een grappig beeld: nergens in 0031 ben je veilig voor de fotograferende arm der wet.
Ik heb pas in een sprintje op de mountainbike de 56 aangetikt, maar helaas, geen flitskast langs de route.
Verder heb ik voorlopig nog geen voiture nodig, dus interesseert het me niet zo gek veel of ze veel flitsen of niet.
Fuck this,ik capituleer.
#... blokje onder gaspedaal schroeven gaat...#
Uit deze kaart blijkt dat men niet controleert op stillere wegen omdat daar de opbrengst niet hoog genoeg is.
Dat is een pas een schande en ik ga er morgen lekker racen.
Kan iemand Prof. Hoxha even meedelen dat het inmiddels 2010 is en dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst.......
Uit deze kaart blijkt dat men niet controleert op stillere wegen omdat daar de opbrengst niet hoog genoeg is.
Dat is een pas een schande en ik ga er morgen lekker racen.
lens_uit_de_struik | 30-01-10 | 16:49
.
Geen idee
in zeeland kan je extragraties racen
Na de 30 boetes van 2009 nu maar eens onder 20 proberen te blijven...
Maar we moeten natuurlijk waakzaam blijven dat 't hier geen politiestaat wordt...
The schoenveter | 30-01-10 | 16:43
.
Ahh een brave burger. Wat moeten we toch zonder.
Hebben we nu nog veel aan idd.
Klopt aardig, als ik zo maar mijn regio kijk.
Tussen Zwolle en Arnhem mag het volgens mij nog.
Handig, alle controles van 2009! Zeker wanneer ik met mijn tijdmachine over de A2 raas...
Hoe kan je daar je voordeel mee doen? Ze zitten overal, je ontkomt er niet aan.
Doe er je voordeel mee en rij niet te hard.
Het mmaakt namelijk wel uit of je een bekeuirng aan een PvdA minister betaald of aan Scrooge Zalm. Bij de een denk je dat hij hebberig is, bij de ander denk je dat je er genadig vanaf komt.
Laat je niet lijmen door deze info, op de N-wegen staan ze veel vaker te flitsen en die staan niet op deze maps.
-edit: dat is vaak regiopolitie-
Gewoon overal dus!
Klopt geen zak van
In Zeeland en de kop van NoordHolland halen de paardentram en velocipede de 50 km per uur toch niet?
overal waar ze niet gestaan hebben wonen geen mensen of er is traject controle. graag altijd langzaam rijden dus :O
nice, nu nog in me tomtom.
Wat leuk: Ministeck. Had ik vroeger ook als welpje...
ah gelukkig niet bij mij in de buurt
REAGEER OOK