
Eigenlijk is de
Heynsdyk een kitcar, maar daar doen we niet moeilijk over. Dit soort initiatieven valt immers alleen maar toe te juichen. Welnu, de Heynsdyk gebruikt een Porsche 944 als 'donor', waardoor je ook nog belastingvrij kan rondkarren. Je hebt 'm al voor het crisisbedrag van
minimaal 14.725 euro als je 'm zelf afbouwt of 36 duizend als complete automobiel. Is toch lachen.
Reaguursels
Inloggendezenaamhier
De mooiste kitkar op basis van een Porsche vind ik wel de Karmann van Bader Racing. Een Karmann Ghia op het onderstel van een 993 met flinke aanpassingen.
Kost alleen 330.000 ofzo.
www.bader-racing.de/de/home/home_aktue...
Fraai !!!
@Vriendje,
CX GTI Turbo 2..... ook fraai :-)
Zucht, die velgen...De horror. En, hij mist een dakkie? Beetje jammer om hiermee in de file te staan op de A27 op een regenachtige maandagochtend. Verder mooi design, fijne prijs, herkenbaar logo en mooie Hollandsche naam.
Best een strak design, niet heel heftig maar wel lekker goedkoop en Hollandsch. Dus +1
Verbouwd of niet, een 944 blijft een hoerenbak.
Leuk dingetje voor die prijs maar die is enkel inclusief de BTW; de andere belastingen (BPM) zijn waarschijnlijk vergeten. Gelukkig is het geen diesel.
3x nix.
Ik heb nog wel een porsche 944 te koop, dus als je wilt bouwen//
Kut auto... niet eens een electrische uitvoering verkrijgbaar...
Doe je gewoon niet mee
Kut auto... niet eens een electrische uitvoering verkrijgbaar...
Doe je gewoon niet mee
Hee,een gejat De Tomaso logootje!
@ rolliedeman | 20-01-10 | 16:50
De mecc, is dat net zoiets als de Lidl, maar dan voor auto-onderdelen?
Ach, de een heeft voor 15 ruggen postzegels in de kast, de ander een verzameling auto-onderdelen die zich min of meer gelijktijdig in dezelfde richting voortbewegen en die Heinsdijk (laten we gewoon Hollands blijven doen, zeg) wordt genoemd.
Heb hem gezien bij de mecc, best een leuke auto. Ik dacht alleen dat je er een donor auto voor nodig hebt..
Maarja, van de andere kant.. Een porsche 944 is geen porsche.. Motor voorin, dat kan echt niet natuurlijk :P..
Las ergens anders dat je de Porsche 944 als basis nodig hebt!
-weggejorist-
Hebben ze al een bod gedaan op Saab?
Om Jeremy Clarkson bij de review van de spyker C8 te citeren:
"The only thing that puts me off is the front. it's kind of like a fish. And not some killer shark, more like a bottom feeder.... But than again, it IS Dutch and they like this sort of thing.."
En verrek als het niet waar is: Dit ding ziet er ook weer uit als een of andere grondelvis. Lelijk dus...
Hebben!!
040 gaat weer auto's bouwen dus.
Blijf met je poten van de y van Spyker af!
nee, doe mij maar een Saab met winterbanden
Doet me een beetje denk aan Bangla Bangers, by the way.
De naam Heynsdyk doet my denken aan Lynyrd Skynyrd.
heb liever een kever
Kortom 944 body, 968 motor en v-bak gebruiken. Dan wel 6 versnellingen en 260 pk. Verbruik denk ik ook 1 op 13
@Roemeense_Straathond | 20-01-10 | 12:47
Geef mij maar een echte AC Cobra, ruig en sexy.
Heeft dat ding geen dak, of was dat te duur?
Wat een stomme protskar.
En: Heyns-dijk?
Is het soms een samenwerkingsproject tussen Herman Heijnsbroek en Ferry Hoogendijk?
Doe dan maar een Burton, net zo veel lol voor minder dan de helft. En nog een stuk mooier ook.
Hmmm ... niet echt super strak. Wel mooi vind ik het beschaafde neusje. Godzijdank is de ontwerper niet meegegaan met de huidige en afzichtelijke mode van een grote muil als grill (terzijde: vaak veel groter dan nodig voor koeling en soms zelfs zo groot dat intern een deel weer wordt dicht getimmerd ter verbetering aerodynamica, ronduit bespottelijk, het spoor bijster, achterlijk).
Mooi hoor, ik zou hem doen.
Dit weblog is vol!
Palinghaas | 20-01-10 | 13:34
Volgens mij heeft iemand de stekker eruit gehaald. Is niet goed voor ons klimaat.
what happened? bad gateway? eigen servert aan het roken?
Gers! Maar dat wordt dus alsnog een 2e hypotheek, aangezien ik geen monteur ben.
Twitter is ook al dood.
OT
Draadje Wilders vol.
Heeft deze auto iets gemeen met die enge mevrouw die nu bij Blondie aan het woord is ?
rokende serverts zijn naar spitsnieuws verhuisd?
Wut? Bad Gateway net?
www.autotrader.nl/auto/kopen/Porsche/9...
met deze beginnen? Sper diff. en 2.5 Turbo. Zet je 13k terug en dan nog de kitkosten, spuiten, leren interieur op maat, keuringen, en je eigen arbeidsloon...
Of je koopt de Porsche en rijdt hem gewoon zoals hij is.
36k, niet duur!
In het logo staat dat ze een 'norm' fins bedrijf zijn.. HOEZO NEDERLANDS!!?!
Jaja 14000 euro als bouwpakket en nog eens 12000 euro aan contactlijm.
Dat zelf afbouwen kunnen ze bij Toyota ook wel doen. Die plastic rommel heb je zo in elkaar geklikt.
Ik vind het wel een slim concept, behalve dat ik de naam zum kotzen vind. En wie gaat dat ding afbouwen of hoe werkt dat ?
Beter dan die gasten die in deze auto rijden:
www.youtube.com/confettish1#p/a/f/0/gi...
supermooie auto
Ruler | 20-01-10 | 13:12
Ik heb het begrepen, dank. Moeilijk? Hier heb je er 19: www.autotrader.nl/auto/kopen/zoekresul...
Leuk dingetje,
en dan ook nog zelf in elkaar zetten, top!
@ backstreetflex | 20-01-10 | 12:42 je bedoelt de ludolfs ?
Hmmm. Ishet originele produktiejaar van het onderstel automatisch het bouwjaar? Of gaat de RDW de datum 'toelating' hanteren als bouwjaar? Zelf geven ze aan: "Het originele kenteken van de 944 blijft behouden zodat de 2500SF als oldtimer geregistreerd kan worden."
Dus heb je, volgens je kentekenbewijs, dan een Porsche 944 Heynsdijk? Wel een goed idee overigens, belastingvrij én ook nog goedkoop te verzekeren door lage 'nieuwwaarde' en de status '2e object met beperkt aantal kilometers per jaar'.
Zit er ook een premium interieur in en hoe zit het met de crossmediale web 2.0 compatibiliteit.
maggieyoucunt | 20-01-10 | 13:17
En domste is nog dat ze niet eens een goede auto maken, wat heb je in Nederland nu aan een cabrio waar geen regenafweermechanisme (lees: dak) bij wordt geleverd?!
Multiflauwekulti | 20-01-10 | 13:03
Dank. Domme vraag natuurlijk bij een 944. Maar ik weet dat Porsche motoren (de luchtgekoelde) vroeger populair waren, omdat ze zo ruim voorradig kwamen. Met te veel testosteron knalde de rijder vroeg of laat tegen een boom en dan zat de voorkant in de prak, maar de motor achterin was onbeschadigd. Dus veel losse motoren beschikbaar die 1op1 in een kever pasten.
He Prof. Hoe zit het met zijn bandjes? Zijn die Hoxha aproved ??
@Ruler: praat normaal NLs, bitte
Echt iets hééééél innovatief. Daar zit iedereen op te wachten: een auto
Liever een carkit dan een kitcar...
Je moet er wel een garage bijhuren en kunt er gemiddeld 10 dagen per jaar in rijden.
@DavidC, transaxle = motor voorin, transmissie achter meneer de ir.
Ben wel benieuwd hoe hij het doet met donorauto's. Een goede 944 is moeilijk te vinden en daardoor te duur. Los van of het zonde is om een goede 944 te gaan verzagen, lijkt dit mij geen optie. Een kwalitatief mindere 944 is vrij goedkoop maar wil je die technisch weer helemaal top krijgen dan ben je een vermogen kwijt.
Wellicht leuk om zelf te bouwen, maar nieuw is het toch een rare keuze boven een (2e hands) MX-5 of een S2000. Een onafhankelijke torsie-as is toch wel wat gedateerd, en een beperkt slipdifferentieel is ook fijn met een stijf chassis.
In de zomer is dat lachen ja, in de winter zouden er winterbanden onder moeten..
@Mikey is #1 13:08
Dan nemen ze toch gewoon het chassis van een oude amerikaanse dweil. Kunnen ze gelijk een nieuw lelijk ding ontwerpen om er op te knutselen.
Not my cup of tea. Als er geen 33"inch (of meer) terreinbanden onder passen doet het me weinig. In Hollandistan kost het je toch al snel je rijbewijs als je gas geeft, dus ik ga liever langzaam in de blubber.
Al moet ik wel toegeven dat ik van een Carrera GT toch wel een beetje de kriebels krijg op de autobahn, maar ja om ff naar 0049 te karren om gas te kunnen geven doe je ook maar een paar keer per jaar.
Lijkt mij een prima auto om 's zomers te rijden, niet duur ook! (+ goede truc om hem op een oud onderstel te zetten ivm wegenbelasting) Klein risico: wat als alle 944 onderstellen verkocht zijn? Worden niet meer bijgemaakt.
Leuke wagen. Goed initiatief.
VOC-mentaliteit.
Zolang en geen drie kinderen in passen en de sleurhut er niet achter kan houd ik het nog maar bij mijn opel astra.
@ DavidC | 20-01-10 | 13:02
Voorin.
Daar gaat mijn 944-hartje toch harder van kloppen!
Kunnen we allemaal wel gillen dat het zo goedkoop is, maar wat ik begrijp is dat je dus een onderstel krijgt van een auto van minstens 19 jaar oud met dito motor maar met een nieuw jasje en versch interieur.
Wat een feest. Dan koop ik toch liever das Original van de laatste serie voor 8-9K. Toegegeven; geen klassieker a la 911... maar wel een Porsche en geen Glijdijk.
Mooi is anders. En waarom staat dat ding overdwars in de spuitcabine?
Ik kan het niet vinden, maar gaat die 944 motor nou achterin of onder die enorme motorkap? De versnellingsbak ligt iig achterin, maar vóór de achteras.
Eindelijk voor een goede prijs een leuke hobby en een leuk zomerautotje...
Die naad onder de portieren is enkel bedoeld om de hitte van de remschijven af te voeren en nog iets te horen van de rijwind.
Het kreng weegt maar 900kg. Dat wil best vooruit!
Op de site: "ing RJ Heijnsdijk", HBO 'er die ing als titel ziet en ervoor plakt. Bij de TU krijg je ir en dan kan ervoor, ing gaat er met een komma achter.
Maar ja, Ferdinand Porsche's bedrijf (van de 944) heet: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, dus dan wil je wat he als Nederlander.
Ach de dameskappers zullen er wel blij mee zijn...
Mooi ding goedverdoemme!!!!
Goddomme een leuk bakkie voor dat geld!
@vriendje | 20-01-10 | 12:47
Een CX is toch bijna 500kg zwaarder dan dit geinige ding.
In een auto van 900kg hoef je echt geen 5 liter 8 cilinder te leggen om 'lekker' met het verkeer mee te kunnen.
Eindelijk weer een sportauto die aan vroeger doet denken! De lange neus en de ronde vormen, dit is moooooi
nice:P de nieuwe spyker
Laat je je meisie naast je lekker de paraplu vast houden............
Kost niets, maar dan heb je ook niet veel
Fleauxe | 20-01-10 | 12:47
Middag Flooks
De prijs is ook niet geheel onaantrekkelijk.
( vergeet je deel 2 van het proces niet ? )
Lijkt wel of z'n broek afzakt.
Die open richel van 3cm onder de deur krijg je er standaard bij?
Prachtig, hoe naadloos de deur aansluit bij het koetswerk. Maar 2 cm ruimte! Wat een vakmanschap.
gansch niet slecht heur!
Denk bij de naam toch: 'op de dijk vloog hij opeens in de hens'.
Van het weekend in Maastricht op Interclassics zien staan.
Leuk initiatief maar ik wacht nog even. Ook omdat het gewoon een lelijke auto is.
Lelijk
Lelijk ding, zoals MichieldeMuiter al concludeerde: veel te druk. De verhoudingen kloppen naar mijn mening ook van geen kant. Nee jongens, dit gaat de nederlandse economie er niet bovenop helpen.
Een mazda 2 liter V6 motor zou vette upgrade zijn voor deze bak :)
Alle zeurders hier over het aanzien en prestaties van deze bolide: die mannen hebben toch maar iets moois ontworpen en doen dus wat nuttigs met hun tijd ipv hier te reaguren
Geen stijl.
Dat ding dus. De stiling is een mengelmoes van verschillende invloeden, ik zie er van zij en van achter vooral Mercedes in, voorkant heeft wel iets van een aantal Engelse sportwagens.
Al met al geen stijl dus.
Passen er ook winterbanden onder?
Het ziet er uit als een klassieker met opplak zijkanten uit de autostyle catalogus. Wat een teleurstelling
Luchtkoeling ?
Ja. Ies Lachen Gieren Brullen. Echte onversneden LoLoL, weetjewel.
Beetje Cobra-achtig, en, voor de rest een mooi initiatief; ik hoop op meer fortuin dan bij Spyker.
Geyle bak!
Alleen instap bij 163 pk, dat had een Citroen CX GTI Torbo2 al in 1980, dus da's een beetje jammer, en ook de 0-100 in ongeveer 6 seconden is niet echt supercar domein. En een 5-bak kan kan echt niet meer. Maja, voor 14 k kan je wel aandacht trekken in de file. Toch, mooie lijnen. En als je ook een andere donorcar er onder zet.... ga ik toch voor de Ariel Atom. Bijna net zo duur, maar 10 x leuker!
Ik zie Bram er al in rijden.
Vette bak. En van 0-100 in +/- 6 sec is ook netjes.
Spyker is ook een kitcar met Audi-onderdelen. Donkervoort ook. Zie hier de Nederlandse autoindustrie!
Mooie wagen, zeker wanneer je kijkt naar de prijs. Ben alleen niet zo'n klussert.
Porsches zijn niet om te lachen...
De zijkanten van die auto zijn lelijk, veel te druk, dat moet gewoon retestrak zijn...
Niet slecht
By Herman Heinsbroek?
Doe maar ermee racen in TopGear!
En ja, ik laat mijn beslissingen afhangen van onproffesionele mensen die als een idioot over een vliegveld heen scheuren.
Leuk gebakje toch?
ach, een Porsche als basis voor een kitcar... er zijn beroerdere uitgangspunten zal ik maar zeggen. Leuk initiatief!
Nee, auto's zijn niet mijn ding, ik knutsel liever een vliegtuigje in elkaar, net zo 'goedkoop' en geen last van files, moehahahaha
voor die prijs nemen we hem mee. lekker hobbieën in de garage.
zo te zien moet het wel droog zijn als je wil rijden
Voorkant lijkt in ieder geval best wel op de PGO Speedster II.
Voor de rest: niet spannend design. Zal dus weinig succesvol worden naar mijn mening.
Hier ben je toch echt 5 dagen te laat mee Prof.
Instappetje.
Je gaat natuurlijk voor de 2.5 4-cilinder turbo S 250 pk en 350 Nm
wat een lillek ding.
REAGEER OOK