Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haïti. Kunnen wij het maken?

bobdebouwerrr.jpgNou en of! En wie het niet gelooft mag opklikken voor groot. Meer nieuwsfoto's (ANP) uit het rampgebied in Dumpert. Realtime burgerfotografie via Picfog en Twicsy en Flickr. Warning. Graphic.

Reaguursels

Inloggen

Nou ik geloof dat onze meningen samengesmolten zijn tot dezelfde conclusie.
Je hebt het precies verwoord zoals ik dacht alleen drukte ik me - in alle nijd bij het zien van foto/situatie en bepaalde lompe commentaren- een beetje plastisch uit tov van die fotograaf.

Zuitschuip | 14-01-10 | 12:26

Zuitschuip | 14-01-10 | 09:51
Toen die ethiopiëmoppen getapt werden was ik een jaar of 10-12, die grapjes werden gemaakt door de ouderen (en toen moest je ook lachen terwijl dat kindje met die dikke buik en vliegjes in dr ogen op je netvlies lag).
-
Ik moest gewoon denken aan absurdistische vergelijkingen. Dat in dit geval zoiets absurdisdisch (bob de bouwer tas) in een plaatje met een hopeloze mevrouw is te gek voor woorden. Zo gek dat ik een lachreflex krijg, terwijl het inderdaad niet grappig is. Net zo min als de ethiopiëmoppen in de jaren 80.
-
Maar laten we wel wezen, wij hebben er allemaal niets aan kunnen doen. Natuurrampen zijn nou eenmaal niet selectief. Ik kan nu ook niets anders dan jou even laten weten dat ik het ook erg vind, maar schuldig kan en mag ik me niet voelen.
-
Mij was het te doen om de morele discussie. Ja, GS kan de foto plaatsten, en heel veel mensen raken ervan over de zeik. Ik heb mijn bedenkingen dan over de fotograaf die de foto heeft genomen en verkocht aan de speculanten van het ANP. Anderen gaan zeiken op GS omdat zij de foto plaatsen. Niet terecht omdat GS erom bekend staat dit soort grenzen op te zoeken en discussies uit te lokken.

Warren G. Harding | 14-01-10 | 11:57

kansloos.
Dit gaat te ver mutsaers

blubberbol | 14-01-10 | 11:45

Warren G. Harding | 13-01-10 | 17:23

vroeger vond ik die ethiopie grappen altijd erg leuk, ook om te vertellen.
Inzicht en ontwikkeling (en een heeeeeeel klein beetje ervaring) hebben mij doen beseffen dat er gewoon helemaal niets leuk aan is.
Maar dan ook ECHT HELEMAAL NIETS leuks aan om er uberhaubt grappen over te maken.
Hoewel het me soms zwaar valt om er geen grappen over te maken (ik kijk nog steeds GS)probeer ik andermans echt leed niet te gebruiken om er mee te 'scoren' zodat je zelf denkt dat je een getapte peer bent.

dat dus.

Zuitschuip | 14-01-10 | 09:51

Do we know? YES.. Do we care?... NO. Dus...... ga lekker heen zou ik u willen voorstellen maar val ons er niet me lastig.

Met vrindelijke groet,

AJH van Buuren

AJH.van.Buuren | 14-01-10 | 08:35

@datzitzo

Wij ( allemaal) hebben er eeuwenlang met "onze" VOC mentaliteit een k#tzooi van gemaakt in deze landen, en nu is het payback time.....

laat maar eens zien wat je woorden waard zijn...

DOE IETS ZINNIGS

pippi kanglous | 13-01-10 | 20:43

@ Requiescat in pace
Als je het voor elkaar krijgt om tussen 12:43 en 16:39 zo ongeveer om de 3 minuten een reactie te plaatsen, dan ben je toch wel echt een beetje een zielige gast... Niets anders te doen?

Jimmydepimmy | 13-01-10 | 20:11

Stort nu nog meer geld in de bodemloze put die Haïti heet. Ooit brachten we er mensen heen met onze VOC mentaliteit, en verdienden we er aan. Die mensen waren alleen geschikt als slaaf. Helaas lijkt dat in de genen te zitten.
Goede doelen zien hun omzet weer stijgen. U betaald uw Idiot tax, maar dat doet u met liefde. Westerse mensen zullen het land wederom mogen opbouwen. Haïti faalt immers al een eeuwen lang collectief.

datzitzo | 13-01-10 | 20:00

Lachen man, 100000 doden. Echt lachen.

StYxX | 13-01-10 | 19:46

volgens div. media; 100k doden

kwajtsnet | 13-01-10 | 19:09

In dit geval doet GS niks verkeerd. haiti kunnen wij het maken? om de foto's te laten zien ? Bijv. De tas als symbool van de ellende daar.
maar sommige commentaren wel even wegjorrisen want die kunnen totaal niet.

svw | 13-01-10 | 19:05

de ware aard van GS: gewoon omdat het vmbo-niveau kan, en wel een autoprogramma op tv willen

Ed71886710 | 13-01-10 | 18:34

De draak steken met deze ellende vind ik persoonlijk niet kunnen. Mutsaers: -10 voor je toonzetting.

OpperRanger | 13-01-10 | 18:27

Geenstijl.

Naar het nu laat aanzien DUIZENDEN doden en dan nog zo'n bijdehand topic plempen.
Jammer.

Weird Guilders | 13-01-10 | 17:36

-weggejorist-

BaadErInMeinhof | 13-01-10 | 17:25

Zuitschuip | 13-01-10 | 16:58
Verlicht me eens met uw inzicht, terwijl mijn inzicht u al laat toegeven dat ik stiekem wel gelijk heb ? Trouwens, die van die streepjescode ken ik al, en die van die punaise ook !

Warren G. Harding | 13-01-10 | 17:23

-1
Volgens de president liggen er ''veel doden in scholen''.... niet grappig

Arrr | 13-01-10 | 17:17

Requiescat in pace | 13-01-10 | 16:39
U is wel heel vurig advocaat van GS. Is GS inmiddels zo commercieel dat ze een werkloze raadsheer betalen om in de comments bekritiseerde GS-topics te verdedigen?

niet voor de hond | 13-01-10 | 17:10

Stiekem toch wel grappig eigenlijk...

Klapband | 13-01-10 | 17:02

Warren G. Harding | 13-01-10 | 15:26
Vroeger maakte men flauwe grappen over Ethiopiërs, nu plaatst men foto's van Haïtianen met bob de bouwertasjes. Zie het verschil niet.
Als je ouder wordt en je ontwikkeld dan zie je het verschil wel.
Inzicht heet zoiets.
wellicht iets voor jou? om inzicht te ontwikkelen.

(Jammer genoeg heb je stiekem wel gelijk, zal ik nog een paar goeie gouwe ouwe vertellen?)

Zuitschuip | 13-01-10 | 16:58

Van de regen in de drup die lui.
Hoe zou dat toch komen............

Mongeaul | 13-01-10 | 16:48

Requiescat in pace
Wat ben jij een rare zeg! Maar toch, in het laatste topic over de mannenliefde vond ik je reacties toch overtuigender, terwijl ik had verwacht dat je er fel op tegen zou zijn.

radeloosje | 13-01-10 | 16:45

@ludokrijger | 13-01-10 | 16:26
Ah, ik zie het al. U is intellectueel. U ziet zichzelf als lid van weldenkend en respectvol Nederland, en u vindt, zoals zovelen, dat een heleboel dingen niet gezegd mogen worden. Want, niet respectvol.

Jammer voor u dat GeenStijl nog nooit aanspraak gemaakt heeft op een respectvolle invalshoek. Integendeel.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 16:39

Warren G. Harding
Ben jij wel de doelgroep want ik zag je laatst rijden zonder winterbanden, boefje!

radeloosje | 13-01-10 | 16:36

Wat een mavo humor Mutsaerts.

ludokrijger | 13-01-10 | 16:26

De tas is overigens authentiek, want die staat ook al op deze foto:

twitpic.com/xvfbn

die van dezelfde twitteraar afkomstig is als de meeste foto's die momenteel in omloop zijn.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 16:16

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:53
Lullig als je geprojecteerde gal ongefundeerd en misplaatst blijkt te zijn nietwaar ?
-
Ik ben de doelgroep, ja kan best, als het u gelukkig maakt dat ik bij een doelgroep hoor, soit. Op het moment dat ik me verveel ben ik weer pleite, niemand dwingt me.
-
Ik weet ook iets voor je selectieve verontwaardigingsgevoel:
Bel je moeder op, of je zus of andere familie of vrienden, die hebben je empathie harder nodig dan 10000 Haïtianen die je niet kent en 10000 kilometer verderop onder bakstenen liggen.

Warren G. Harding | 13-01-10 | 16:10

@nicknamewasalweg | 13-01-10 | 16:05

Nee, er is maar een iemand geweest die het lef had om wat dooie kindertjes te posten. Beetje jammer, hoor.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 16:06

@Requiescat in pace
Ja op een of andere manier ben ik een beetje te lang tussen de "voorvochtmensen" van Theo Maassen blijven hangen, ben nu echt weg hoor! Trouwens, er is zowiezo al een tijdje geen grappige foto van een lijk gepost, valt weinig te lachen hier!

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 16:05

@nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:56

U is ook de doelgroep, want u reaguurt nog steeds.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:58

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:50
Lezen en analyseren blijft moeilijk, onderwijs is niet meer wat het geweest is. ;)

Warren G. Harding | 13-01-10 | 15:58

Bukoswski
U is ook de doelgroep blijf kijken!

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:56

Warren G. Harding heeft geijkt gelijk
.
met een makkelijk 'schande' loopt de discussie al gauw deaudt

Bukoswski | 13-01-10 | 15:53

Warren G. Harding
U is de doelgroep blijf kijken!

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:53

@Warren G. Harding | 13-01-10 | 15:48
Hulde. Ik zie, ik lees en ik leer.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:50

@niet voor de hond | 13-01-10 | 15:45

Het wijst zichzelf, denk ik. Ctrl-Shift-K, met de muis over het hinderlijke stuk, met 'w' en 'n' heen en weer (in de hierarchie) en verder gewoon een beetje proberen. Zo nu en dan zult u een filter weer weg moeten werken om de site nog fatsoenlijk te zien, maar over het algemeen werkt het heel aardig. Ik heb zelfs de tekst-ads in Gmail weten te verwijderen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:49

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:33
Het onderwerp is moraliteit, over wat wel en niet kan, dat wordt al aangegeven in de titel van het stuk, en het eerste zinnetje. Het stukje is overigens niet grappig geschreven, er staat zelfs een waarschuwing bij. Dus wat lul je nou met je grappig zijn, er wordt een stelling geponeerd op een tendentieuze ongefundeerde manier om een discussie uit te lokken (feli) en jij en een aantal anderen schieten uit reflex in de policor foetus "DAT KAN NIET" positie zonder verder meer na te kunnen denken.
-
Het is ironisch en sarcastisch, en dat kan wel.

Warren G. Harding | 13-01-10 | 15:48

Requiescat in pace
Nee, die had ik nog niet. Thanks. Kijken wat-ie doet.

niet voor de hond | 13-01-10 | 15:45

Overigens, mijn dank voor het correct spellen van mijn naam. U heeft zojuist mijn dag goed gemaakt...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:41

@niets van waar toch | 13-01-10 | 15:38

Nee hoor, kijk maar naar mijn post op 15:33. Ik probeer eigenlijk stiekem om geenstijl.nl's inkomstenbronnen te ondermijnen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:39

-weggejorist-

niets van waar toch | 13-01-10 | 15:38

@nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:33

GeenStijl staat er dan ook niet om bekend om sympathiek of respectvol te zijn. En dat heeft goede redenen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:36

@ Requiescat in pace
Gaat om het feit dat men hier (weer) vooraan staat om iemand die diep in de shit zit te gebruiken om grappig te zijn. Maar vrijheid blijheid veel suc6 hier!

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:33

-weggejorist en opgerot-

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:33

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:27
Ik gebruik FF en AdBlock. Vertelt u me even hoe ik adblock configureer zodat ik de reclametopics niet meer zie? (die met 100.000 comments waar je niet meer op kunt reageren?). Dank u.

niet voor de hond | 13-01-10 | 15:32

@nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:29

Heel Haiti mag mijn familie keihard uitlachen als ze in Nederland bij een of andere overstroming verzuipen. Doet me niets. Zeker niet zo lang ik niet weet dat ze dat doen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:31

@Requiescat in pace
Mogen we er ook met z'n allen hartelijk om lachen als het je zus is op de foto met een zoontje die dood onder het puin ligt? (die tas is van haar zoontje) Niet alles is humor.

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:29

@Ben Adam | 13-01-10 | 15:26

Er zijn al zoveel organisaties die u geld proberen af te troggelen met zielige foto's. Waarom moet GS dat ook doen?

@Warren G. Harding | 13-01-10 | 15:26

Hear hear!

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:28

@niet voor de hond | 13-01-10 | 15:25

Een terechte opmerking, ware het niet dat daar al lang geleden oplossingen voor bedacht zijn. Neem firefox, en voorkom dat u ooit nog reclames ziet. Ik ga geen ruzie maken met Joris door u te vertellen wat u precies moet doen met firefox, maar ik ga er van uit dat dat voor zich spreekt.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:27

Vroeger maakte men flauwe grappen over Ethiopiërs, nu plaatst men foto's van Haïtianen met bob de bouwertasjes. Zie het verschil niet.
-
De selectieve verontwaardiging alhier laat zien dat men meestal niet verder denkt dan wat er geplaatst wordt. Deze plaat is erg interessant, ik ben benieuwd naar wat de maker dacht toen hij het kiekje maakte. Daarnaast is het uiterst boeiend dat dit soort beelden door het ANP naar buiten worden gebracht en verkocht. Dat GS er aandacht aan besteedt is niet meer dan logisch als shock-log.
-
Al die mensen die er over zeuren moet dat bij het ANP doen en de fotograaf die het verkocht heeft.

Warren G. Harding | 13-01-10 | 15:26

ik dacht serieus even dat bij het aanklikken van deze foto er een rekeningnummer zou verschijnen.
Hulpactie ofzo....

Je zou dit alsnog kunnen overwegen.

Ben Adam | 13-01-10 | 15:26

@Canis Spurcus | 13-01-10 | 15:22

Maar zo is het juist zo leuk! Als iedereen maar ja en amen zou zeggen, zou GeenStijl al snel saai worden, en dan hadden we hier niet zo'n boeiende discussie.

Hoewel ik het tot op zekere hoogte wel met u eens ben. Er zijn teveel correctelingen hier, die vinden dat van alles en nog wat 'niet kan' en 'niet gezegd mag worden' en 'onbehoorlijk is' enzovoorts. Dat valt me toch wat tegen van de GS-reaguurders.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:25

@Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:13
Stompzinnige vraag. Waarom moet ik zelf een weblog beginnen.
Ik constateer achteruitgang van kwaliteit. GS was beter. Pritt kan het nog steeds, van Pruisen soms, zolang hij niet over politiek begint, de rest draait op de automatische piloot. Dodelijk.
Ik moet ook allemaal reclame hier verduren. In ruil daarvoor mag ik wel wat kwaliteit verwachten. (ja, laten we het eens omdraaien).

niet voor de hond | 13-01-10 | 15:25

@nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:19
Ik begrijp zeer zeker dat u, en anderen met u, zich ergeren aan dergelijke stukken, die inderdaad van weinig respect getuigen. Toch moest ik lachen toen ik de titel + foto zag. Hoe schrijnend het ook is, ik moest lachen. Dat betekent niet dat ik het niet kudt vind voor de mensen daar. Maar ik vind het niet nodig om een algemeen verbod op humor in te stellen zodra er iets ergs gebeurt.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:23

*trekt haren uit zijn kop* Godverdomme GS, DOE hier iets aan. Weg met die jankerds!

*roept de Kolonel*

Canis Spurcus | 13-01-10 | 15:22

@Requiescat in pace
Geenstijl hoeft niet netjes te zijn maar kwetsend zonder grappig te zijn en dan ook nog zo geradicaliseerd en onverdraagzaam zijn is wel heel erg de andere kant op. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die Geenstijl vanaf het begint zich volledig kan vinden in de content die de laatste tijd wordt geplaatst. Het is gewoon altijd kwetsend en zelfingenomen zonder ook maar een heel klein beetje grappig te zijn. Door de centjes van de Telegraaf is men daar in staat om een Q7 (small dick compensation edition)te rijden met winterbanden, point taken! En de Geenstijl belastingcentjes mogen niet naar de sociaal zakkeren, punt gemaakt.

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:19

@niets van waar toch

Waar bent u nou? Ik verveel me, en ik ben zo benieuwd hoe u mijn naam voor de vierde keer op rij verkeerd gaat spellen...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:17

Audacitus | 13-01-10 | 15:09
met je companen.?
Is dat een benaming voor homo's in twittertaal ofzo?

Zuitschuip | 13-01-10 | 15:16

@Zuitschuip | 13-01-10 | 15:09

Alle discussie is leerzaam, maar zeker niet altijd op de manier die de andere partij in gedachten had ;)

@NBoerke | 13-01-10 | 15:09
U bent niet de enige, zie de reaguursels boven u.

@niet voor de hond | 13-01-10 | 15:08
Als u het beter kunt, wilt u dat dan even bewijzen en zelf een weblogje starten?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:13

@Zuitschuip | 13-01-10 | 15:07

Nee, dat is zeker waar. Overheden kunnen de vrije toegankelijkheid van informatie zo sterk hinderen als ze willen. Zie Noord-Korea. Maar het verhinderen of op zwart zetten van sites is iets dat ik, uitzonderlijke omstandigheden daargelaten, niet kan toejuichen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:10

wat Ramasjang | 13-01-10 | 12:36 zegt.
.
OT: Geen dooie Nederlandsche soldaten vandaag?

Bukoswski | 13-01-10 | 15:10

Geenstijl gaat weer eens te ver....
Mijn zus zit namelijk in Haiti en dit is een ramp van de hoogste klasse en dan gaan jullie daar lekker grapjes over maken? Sorry hoor, maar ik kan hier niet bij...

NBoerke | 13-01-10 | 15:09

nmiddels zijn ze nogal geradicaliseerd.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:05

Dus had 'niets van waar toch' wel gelijk.
iedereen kan radicaliseren.
Heb je er toch nog iets van geleerd. ;-)

Zuitschuip | 13-01-10 | 15:09

Die vrouw flipt natuurlijk omdat ze wél winterbanden had. En ik ben blij dat er nog mensen als Niets van waar toch bestaan, zodat ik in ieder geval nog mensen heb als 'rolmodel' om ver vanaf te staan. Je moet toch érgens over klagen terwijl je een sigaar rookt bij je cognac met je companen.

Audacitus | 13-01-10 | 15:09

Dit en dat bericht over die zomerbanddode tonen aan dat Geenstijl de weg volledig kwijt is. Men schopt maar wat blind in het rond, het is niet meer grappig of origineel en de timing is volledig zoek. Dat verplichte aantal topics per dag is killing. Alleen Pritt weet de juiste toon nog te raken: spottend, raak en grappig.
@MichieldeMuiter | 13-01-10 | 12:50: Hoxha biedt geen excuses aan voor het zomerbandtopic, hij zegt dat het te ver ging en genoeg geweest was. Maar wel pas nadat iedereen het had gelezen.

niet voor de hond | 13-01-10 | 15:08

@Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:57
China deed bepaalde toegangen en zoekwaardes van Google verbannen.
Daar gaat het om. En dat was helemaal niet moeilijk om te doen.Dat bedoelde ik.

Zuitschuip | 13-01-10 | 15:07

@Charme | 13-01-10 | 15:03

Oh, maar ik ben het roerend met u eens dat het extreem onnodig is. Ik vind 'nodeloos kwetsend' dan ook een goede typering van GeenStijl. Kwetsend zijn terwijl het nergens goed voor is. Omdat het kan, ofzo.

@nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:03
Inderdaad. Vroeger was GeenStijl nog netjes, en was er nooit ophef over hun stukjes. Maar inmiddels zijn ze nogal geradicaliseerd.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:05

@niets van waar toch | 13-01-10 | 15:01

Nou en of. Zoals u kunt zien, ben ik diep onder de indruk van de grenzeloze wijsheid van uw posts.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 15:03

Geenstijl is gezakt naar een all time low. Wat een zelfingenomen onverdraagzaam bolwerkje is u geworden. Mutsaerts? Bent u een van de weinige overlevende NSB-ers die geldschieter Telegraaf groot heeft gemaakt?

nicknamewasalweg | 13-01-10 | 15:03

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:54 die mevrouw heeft inderdaad wel andere dingen aan haar hoofd dan geenstijl.
dus waarom van iets triest iets lachwekkends willen maken? Dit topic is niet nodig, dat is mijn mening

Charme | 13-01-10 | 15:03

-weggejorist-

niets van waar toch | 13-01-10 | 15:01

@Smakeloost | 13-01-10 | 14:58

Dat is niet het origineel, daar staat nog steeds een tas op. Ik wil het origineel zien zonder tas.

Overigens lijkt het mij zeer goed mogelijk dat hij inderdaad gesjopt is, maar bewijs heb ik nog niet gezien.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:59

Die foto met de Bob Bouwer tas is gesjopt. Ik kwam op internet het origineel tegen, zie nl.tinypic.com/r/21o8qj4/6

Smakeloost | 13-01-10 | 14:58

@Zuitschuip | 13-01-10 | 14:55

Google heeft zich vrijwillig teruggetrokken. Dat is nauwelijks 'verbannen' te noemen. Je kunt een site misschien op zwart dwingen, maar ik vind een site niet een nationaal iets dat je zou kunnen verbannen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:57

*emmer chloorxylenol oplossing met schrobber klaarzet voor GU*

Canis Spurcus | 13-01-10 | 14:57

@Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:42
Een site verbannen?
Zie google China. (een ander topic)
Dat is niet zo moeilijk, zeker niet als Geert het ook wil.

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:55

@Zuitschuip | 13-01-10 | 14:52

Waarschijnlijk zelfs dan nog. Maar zo a-emotioneel (hoe zeg je dat eigenlijk) als ik ben, kan ik tenminste met een iets minder gekleurde bril naar het nieuws kijken, nietwaar?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:55

@Charme | 13-01-10 | 14:48

Ik heb nogal een bijzonder gevoel voor humor. Maar dat was u vast al wel opgevallen.

Toch wil ik u er op wijzen dat ik er achter sta dat GS de zomerbanddode gerectificeerd heeft. Ik vind het namelijk te ver gaan als het een specifiek persoon betreft. Maar zo algemeen als dit... nee, deze vrouw gaat er niet onder gebukt dat GeenStijl lacht om haar tas. Als het haar niet kwetst, waarom zouden wij ons dan moeten gedragen?

@niets van waar toch | 13-01-10 | 14:50

Zoals Arie Lekst al zegt, mensen slaan uw posts juist over vanwege de caps. Verder wil ik niet afdwalen in discussies over binnenlandse politiek, daarvoor verwijs ik u van harte naar het nieuwste topic over criminaliserende Marokkaantjes. Daar voelt u zich vast thuis als een vis in het water.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:54

@ Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:46
Waarschijnlijk ben jij net zo emotioneel als een naaktslak.
(Totdat het dichterbij komt.)

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:52

tabs is wel minder - lezen als jou fam (1x is genoeg)

Charme | 13-01-10 | 14:50

-weggejorist-

niets van waar toch | 13-01-10 | 14:50

maken

Charme | 13-01-10 | 14:49

Ik hou wel van caps , hoef ik m,n bril niet erbij te pakken. hoewel die bril mij wel nog meer sexy maakt dan dat ik al ben . maar dat ziet toch niemand hier op geenstijl. dus caps graaag
Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:42 doe nou niet zo dapper. wil je wel eens lezen als jou fam lezen als jou fam wordt getroffen door zoiets en alleen een tas overblijft. denk niet dat je het dan ook zo komisch vind als mensen grappen

Charme | 13-01-10 | 14:48

@Arie Lekst | 13-01-10 | 14:44

Ik probeer het te ontcijferen, maar volgens mij gaat het niet helemaal goed want ik lees echt de meest belachelijke dingen...

@Zuitschuip | 13-01-10 | 14:44

Net zoals die foto van die vrouw eigenlijk dateert van een paar jaar terug met een heel andere ramp. GeenStijl heeft natuurlijk gewoon gewacht tot de gelegenheid zich voor deed om er een grap over te maken.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:46

@DeChinees | 13-01-10 | 14:42

Dat valt nog wel mee. "Over lijken gaan" is natuurlijk overdreven, GeenStijl maakt niemand dood om daar nieuws over te brengen. Voor de zomerbanddode ben ik het met u eens - dat ging te ver, en was kwetsender dan ergens goed voor was. Maar in dit geval gaat het om een ver land, met mensen die totaal niet gekwetst zijn door wat een of ander vaag weblogje in Verweggistan schrijft.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:44

Bovendien is het een hoax.
een fotoshop.
alles zit onder het stof behalve die tas.. die is er gewoon ingeshopped om leuk te doen.

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:44

@ Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:42
Wat zegt 'ie eigenlijk? Ik versta er geen zaq van.

Arie Lekst | 13-01-10 | 14:44

sneakez | 13-01-10 | 14:43

Gericht aan: niets van waar toch | 13-01-10 | 14:40

sneakez | 13-01-10 | 14:43

Grotendeels ben ik het met je eens hoor. Maar als je niet in discussie wilt gaan Waarom dan posten?
En als GS dan zo'n kutsite is, wat doe je hier dan?

sneakez | 13-01-10 | 14:43

@niets van waar toch | 13-01-10 | 14:40

Zou u uw spelling iets beter kunnen controleren? Mijn tenen trekken zo krom in mijn schoenen dat ze pijn beginnen te doen...

Verder maakt u zich ook ronduit belachelijk. Een site verbannen? Hoe dan? En als u GS niet mag, wat doet u hier dan? En als u zo verdrietig bent, waarom windt u zich dan zo op? En waarom denkt u dat mensen uw posts meer zullen waarderen als u ze in all caps schrijft?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:42

@ Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:23
Er zijn grenzen. Dit is letterlijk over lijken gaan. Zélfs op het internet en ja, zélfs op GeenStijl bestaat er nog zoiets als respect. Iets waar ze meestal zelf nog aan vasthouden, daarom kom ik hier nog. Maar soms zijn er uitzonderingen en zien zij na zelfreflectie dat iets te ver kan gaan. Bij de zomerbanddode was dit zo -waarvoor veel respect- en hopelijk ook bij dit artikel.

DeChinees | 13-01-10 | 14:42

@moraalridders
schokkende beelden die op schokkende wijze worden gebracht zoals kan worden verwacht van een shocklog. Er lijkt me geen betere PR mogelijk voor de slachtoffers van deze ramp. De boodschap komt zo iig. stukken beter over in vergelijking tot een droog stuk tekst met wat slachtoffer cijfertjes.

terrOJist | 13-01-10 | 14:41

@ terrOJist | 13-01-10 | 12:45
Goedverdoeme!

@Bonk | 13-01-10 | 12:27
Wat hij zegt..

kaalschaap | 13-01-10 | 14:41

-weggejorist-

niets van waar toch | 13-01-10 | 14:40

Is niet om te lachen, want het is echt. Maar dat snappen we eigenlijk allemaal wel.

keeskwal | 13-01-10 | 14:39

-weggejorist-

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:36

@Zuitschuip | 13-01-10 | 14:35

Als hij die foto niet gemaakt had, had u zich nu niet zo heerlijk op kunnen winden. Dus wees hem dankbaar, in plaats van hem zulke nare dingen toe te wensen...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:36

@niets van waar toch | 13-01-10 | 14:31
*zuchten doet*

@Zuitschuip | 13-01-10 | 14:32

Misschien wilt u even naar Afrika emigreren. Dan kunt u de hele dag huilen om alle ellende, zonder tussenkomst van GeenStijlers die weigeren hun leven te laten verknoeien door ellende aan de andere kant van de wereld.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:36

Die fotograaf moeten ze zijn darmen ook maar uit zijn lichaamm draaien. nog zo'n loser die geen hulp bied maar op een halve meter afstand gaat staan klikken.

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:35

Niet leuk, niet grappig.
En daarmee is alles dan ook gezegd.

sneakez | 13-01-10 | 14:34

@niets van waar toch | 13-01-10 | 14:25
Nog even een complete spellingsanalyse van uw post (in mijn geval in lowercase):
ordiniar?
gaan komen -> gaat komen
moge alles?
de drama? propganda?

Ga anders eerst eens even fatsoenlijk de lagere school afmaken, zet uw Caps Lock uit, en probeer dan nog eens mee te doen aan de discussie.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:33

-weggejorist-

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:33

-weggejorist-

Zuitschuip | 13-01-10 | 14:32

-weggejorist en opgerot-

niets van waar toch | 13-01-10 | 14:31

@ProfessioneelPrutser | 13-01-10 | 14:24

Nee, maakt dat uit dan? Ik dacht dat u het punt probeerde te maken dat twee miljoen niet uitmaakte. Als die twee miljoen niet naar mij gaat, dan hoeft-ie voor mij ook niet naar Haiti.

@niets van waar toch | 13-01-10 | 14:25
Het is altijd buitengewoon prettig als mensen zo overduidelijk solliciteren naar een permaban. Dat scheelt de moderators een hoop tijd en subtiele afwegingen.

*Op NSB-knopje drukken doet*

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:30

-weggejorist-

Gavrilo | 13-01-10 | 14:27

-weggejorist-

niets van waar toch | 13-01-10 | 14:25

@Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:51
U heeft ook te lijden gehad onder een aardbeving en 10miljoen mondjes te voeden?

ProfessioneelPrutser | 13-01-10 | 14:24

Je kan er grappen over maken, maar het hoeft niet. Misschien dat enkele emotioneel en verstandelijk gestoorde personen zich niet kunnen beheersen. U kunt uw sollicitatie en cv mailen naar de redactie.

Gavrilo | 13-01-10 | 14:24

@DeChinees | 13-01-10 | 14:21

Inderdaad. Wat vreselijk onfatsoenlijk van GeenStijl. Zo worden ze nooit zo netjes als de rest van keurig Nederland. Hoe durven ze toch zo nodeloos kwetsend te zijn...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:23

Eerst de zomerbanddode, nu dit. Wat een laag niveau, getuigt van een totaal gebrek aan empathie.

DeChinees | 13-01-10 | 14:21

@eric de blois | 13-01-10 | 14:11

Nee, niet alle leedvermaak. Zo vond ook Hoxha met zijn zomer/winterbanden. Maar flauwe grapjes maken over mensen die met een Bob de Bouwer-tas tussen de ruines doorlopen, moet kunnen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 14:15

Medelijden is uitgevonden door de linksche kerk om de hard werkende burger nog meer geld uit zijn zak te kloppen.

Gavrilo | 13-01-10 | 14:14

Zelf's GS kan te ver gaaan. Niet alle leedvermaak is grappig.

eric de blois | 13-01-10 | 14:11

@ProfessioneelPrutser | 13-01-10 | 13:49

Geef mij dan ook maar 2 miljoen. Die kan ik namelijk best gebruiken, en als er toch niemand is die die 12,5 cent mist...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:51

@aalscholver | 13-01-10 | 12:29
Doe niet zo moeilijk. Als dat 2 miljoen uit NL is, is dat 12,5 cent per nederlander. Ik vraag me af of jij uberhaupt de moeite doet 10 cent op te rapen als je het op de grond ziet liggen. Dus doe er dan ook niet zo moeilijk over, iedere Nederlander kan met gemakt 12,5 cent missen.

ProfessioneelPrutser | 13-01-10 | 13:49

@Charme | 13-01-10 | 13:46

Nee, topics over Wilders worden ook vervelend. PVV-bashen wordt een beetje saai zo onderhand. Dat heb je met aandachtsgeile partijen, die worden na verloop van tijd een beetje saai.

@Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:47
Waarschijnlijk de vrouw zelf. Die huilt omdat haar winstgevende kindslaafjes-industrie een zware slag is toegebracht, zodat ze de komende jaren nauwelijks beter af is dan de rest.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:49

Schreeuwbuis +1

Geenstijl

timmiedinnie | 13-01-10 | 13:47

Charme | 13-01-10 | 13:37
Kan ik je troosten door je keihard in je kont te neuken?

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:47

@De Literator | 13-01-10 | 13:43

Zo is het maar net. Die mensen krijgen gewoon hun verdiende loon.
.
U onderhoudt zeker ook banden met bepaalde organisaties in Amerika die demonstreren bij begrafenissen van Amerikaanse militairen?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:47

@ De Literator | 13-01-10 | 13:43
Feitelijk bevestigt u hiermee de frase "Looft den Heer... hij is één Toffe Peer".
Ik denk overigens dat de eigenaar van de Bob de Bouwer tas zo'n kudtkind was dat zijn slaafgenoten uitbuitte. Anders kun je zo'n tas nooit betalen.

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:47

@Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:42 Mis wel een topic over Meneer Wilders die klaagt over rode vingers. Maar dat is natuurlijk niet om te lachen

Charme | 13-01-10 | 13:46

Haïti is een kut-land met kut-inwoners, die allemaal meewerken aan het fenomeen "kindslaven", zie www.trouw.nl/nieuws/wereld/article1674...
.
Die aardbeving is een straf van de Heer.

De Literator | 13-01-10 | 13:43

@Charme | 13-01-10 | 13:41

In dat geval, veel succes met het vinden van een website waar het nieuws op ernstiger wijze gebracht wordt. Ik ben bang dat u hier aan het verkeerde adres bent.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:42

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:38
Dan maar heel naief of heel dom

Charme | 13-01-10 | 13:41

@Charme | 13-01-10 | 13:37
Overigens, wat die tas aan gaat, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die van een van de kindjes was. Er zijn zoveel kinderen onder het puin geraakt, dat dat wel erg toevallig zou zijn. Daar komt bij dat, als er duizenden gebouwen instorten, er meestal wel mensen onder het puin bedolven raken. Dus dan kan het u toch nauwelijks verbaasd hebben dat daar ook een aantal kinderen onder waren?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:40

*Wacht geduldig op zo'n inzamelings-actie-initiatief met een schattig fotogeniek kindje op de poster*

Avant | 13-01-10 | 13:39

@Charme | 13-01-10 | 13:37

U gelooft niet dat dit topic, getiteld "Kunnen wij het maken", lachwekkend bedoeld was? Dan bent u of heel naief, of heel dom.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:38

@ mezelf.dit=die

Charme | 13-01-10 | 13:37

Ik dacht dat ik wat onverschillig was geworden. Dat aardbevingen met het gevolg er van mij niet zo meer raakte. de foto van de link ,: terrOJist | 13-01-10 | 12:45
deed mijn handen voor mijn gezicht gaan en zei uit het diepste van mijn ziel oh my God . Dit tas op dit topic zou die van 1 van die kinderen zijn geweest?!
Nee dit topic is niet lachwekkend bedoeld van GS . dat geloof ik nooit

Charme | 13-01-10 | 13:37

Bert "Lutser" Koenders, wat maakt je me nou? Er zit nog ongebruikt geld in de pot van die zoenaamie een paar jaar terug, waarom gaat dat niet naar Haaietie? Ik heb liever dat je hier oplet dan dat je die troela van een Hamer aan het aflikken bent om samen met je PvdA kameraden JP te gaan sukken. Kun je dat geld - het is per slot van rekening geld voor ontwikkelingssamenwerking - niet beter besteden aan repatriering van mocro's?

DeRoyVanZuipensteijn | 13-01-10 | 13:35

@mijzelf
Of we gaan een debat aanvragen om 14.05. Naja, we zien het wel.

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:35

OT nieuws uit Den Haag: we gaan debatteren op 14.05. Komt daar nog een topic over?

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:33

Pietje Bell1 | 13-01-10 | 13:30
Of 30% minder budget krijgen.
Dan ga je automatisch beter verdelen.

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:33

@Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:29

Misschien. Als hij namelijk te weinig publiciteit scoort met dit topic, heeft hij het te keurig geschreven, en dat is inderdaad GeenStijl-onwaardig. Dan verdient hij die bonus inderdaad niet. Dit topic had veel scherper gekund.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:31

Haiti: vreselijk he en in deze situatie moet direct worden geholpen.

Aan Teun van het Tuinpad,

Bij ons Bertje is het altijd, kijk mij eens...
het liefst vol met de camera in zijn mik, zie recente voorbeelden.
Verder: heer B. moet zijn portefeuille voor een jaar eens beter leren verdelen.
Ik zeg Basta tegen dit kabinet. Roetsssssssjjjjjj en weg.

Pietje Bell1 | 13-01-10 | 13:30

@Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:24
Geweldige reactie! chapeau

Uw opinie | 13-01-10 | 13:30

Waar zijn al die heerlijk zielige en aanstellerige mensen nu eigenlijk? In discussie gaan is er ook al niet meer bij...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:29

[email protected] | 13-01-10 | 13:23
Die kan zijn bonus inleveren deze maand hoop ik.

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:29

Conclusie: mijn wereld stortte in.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:28

@Jacko_j7 | 13-01-10 | 13:23

Leuk he, hoe GeenStijl zo nu en dan even opruiming houdt onder haar reaguurders om de al te fatsoenlijke zielen even af te schrikken. Het zou toch onvoorstelbaar zijn dat GeenStijl, na zoveel jaren, plotseling braaf, keurig, netjes en ernstig zou worden?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:27

De vrouw heeft misschien wel een kind onder het bouw afval liggen zie die wanhoop dan. is echt erg
@jaap1423 | 13-01-10 | 13:18
Wanhoop? Volgens mij gaat ze net op der knieën in ruil voor die prachtige tas.
Fair trade

Uw opinie | 13-01-10 | 13:26

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:23
lol

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:26

Goed verhaal, lekker kort.
+1.

GeflipteVlaflap | 13-01-10 | 13:25

@ Jacko_j7 | 13-01-10 | 13:23
Bob de Bouwer is géén smakeloze bagger, vrind. Dat is heel educatief.

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:24

Valt mee dat Mutsaers zijn epistel niet begint met "In het rockende en bouncende centrum van Port au Prince..."
Gemiste kans.

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:23

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:19
Bien.
Ze zeggen het maar ik heb zelf nog niets vernomen.
Maar goed, we wijken af.
Het is te hopen dat de hulpverleners daar wel alle ruimte krijgen om hun werk te doen.
*naar het finnengehalte aldaar zoeken gaat*

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:23

-weggejorist en opgerot-

Jacko_j7 | 13-01-10 | 13:23

jaap1423 | 13-01-10 | 13:18

Dan ren je naar de Gamma, voor een schep en een kruiwagen. Maar neen. Het zal wel te ver zijn.

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:23

't was ooit een episch centrum..
(/seth)

Superior Bastard | 13-01-10 | 13:21

jaap1423 | 13-01-10 | 13:18
Of ze is grammaticaal niet zo sterk, dat is ook een ramp.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:21

@jaap1423 | 13-01-10 | 13:18

Da's geen bouwafval, hoor. Je moest eens weten hoeveel daarvan gerecycled kan worden bij het opnieuw opbouwen van de krottenwijk.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:20

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:15

Dank U.
*maakt buiging*

uitderuifvreter | 13-01-10 | 13:20

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:16
Hoe is het verder Teun? Ben je nou nog reaguurder van het jaar geworden? Ik heb het allemaal niet zo goed gevolgd, zat even op de Antillen.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:19

De vrouw heeft misschien wel een kind onder het bouw afval liggen zie die wanhoop dan. is echt erg

jaap1423 | 13-01-10 | 13:18

@Mikey is #1 | 13-01-10 | 13:15

Natuurlijk niet, ik rijd in een klein pauperautootje. Maar ik kan tenminste wel rijden, en ik beheers mijn vehikel. Volledig. En dat is iets dat pijnlijk veel mensen niet kunnen zeggen op de winterse wegen. Je ziet aan hun rijgedrag dat ze geen enkel vertrouwen hebben in hun eigen kunnen.

Verder ben ik het met u eens. Er zou een winterrijbewijs moeten komen om te voorkomen dat de wegen dichtslibben met prutsers, knoeiers en ander incapabel volk.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:18

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:12
Nee ik heb een teringhekel aan alles dat vliegt

ITEACHYOU | 13-01-10 | 13:17

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:14
Elk nadeel...

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:16

Niet verwacht ooit nog eens om Bob de Bouwer te moeten lachen.

Reporter | 13-01-10 | 13:16

@ Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:14
Hij is fijn!

Mikey is #1 | 13-01-10 | 13:15

uitderuifvreter | 13-01-10 | 13:13
Gottering.... en het jaar is nog maar net begonnen. Je hebt de Award hoor.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:15

@ Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:08
Maar jij rijdt dan ook in een Audi toch?

En je hebt gelijk over de gemiddelde NL'er. Ik vind dat er twee soorten rijbewijzen moeten komen: een voor de winter, een voor de zomer.

Mikey is #1 | 13-01-10 | 13:15

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:08
Klopt. Vreselijk al die ingestortte panden, maar ik zie ook kansen. Goed voor de werkgelegenheid en weer een paar monden mind.......................

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:14

Gelukkig is de Gamma daar tot 22.00 uur open.

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:14

Grapjes hierover zijn wel op het randje Mutsaerts.

Zal ik er dan maar wat zinnigs over zeggen?
Haal alles wat we in Afghanistan hebben weg daar en stuur het naar Haïti.
Punt.

uitderuifvreter | 13-01-10 | 13:13

@Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:10

En terecht. Het is verschrikkelijk, dat wens je toch niemand toe. Maar hoe verschrikkelijk de dingen ook zijn, men moet wel zijn gezonde verstand blijven gebruiken, en niet toelaten dat mensen hen geld aftroggelen door in te spelen op hun gevoelens. Zodra er een vraag naar geld staat bij iets 'verschrikkelijks' vind ik het plotseling een stuk minder verschrikkelijk...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:13

ITEACHYOU | 13-01-10 | 13:08
Gotzijdank. Al vetbollen in je tuin gehangen?

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:12

Volgens mij hebben we hier te maken met een hele grote ramp. trieste beelden.

svw | 13-01-10 | 13:10

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:07
Ik bagataliseer niks en vind het weerzinwekkende foto's.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:10

Tja, eiland ligt op een breuklijn en de boel mag dan niet zo stevig gebouwd zijn in Haïti, maar er is daar tenminste nooit gezeik over winterbanden.

darmflora | 13-01-10 | 13:10

@ITEACHYOU | 13-01-10 | 13:08: Zie mijn post 13:00... vertrouw nooit iemand die vraagt om financiele bijdrages. Om wat voor reden dan ook.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:10

@Mikey is #1 | 13-01-10 | 13:06

Natuurlijk niet. Mijn zomerbanden zijn van dermate kwaliteit dat ik ook 's winters beter grip houd dan de meesten. Ik heb me laatst op een ijsbaan-A2 nogal opgewonden over de trage gang van de meesten. Die mensen die zo panisch zijn dat ze niet eens rechtdoor durven te rijden, of op de rem trappen zodra ze ijs op de weg zien... die zouden in zulk weer de weg niet eens op mogen.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:08

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:05
Puin doet het wat dat aangaat sowieso altijd minder, klopt.

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:08

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:05

Het is gewoon wachten op het bedelfilmpje van een of andere goede daden organisatie, waarbij die vliegen er bij zijn gefotoshopped.....

ITEACHYOU | 13-01-10 | 13:08

Vreselijk. Nog meer ellende in de ellende die daar al was. Bah.

Adriaantjeeeeeuh | 13-01-10 | 13:07

veel hypocrieten.
ik niet. zeker niet om een ver van mijn bed "verhaal".

Uw opinie | 13-01-10 | 13:07

@Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:05

U zou niet naar zulke foto's moeten kijken. Die leiden tot afstomping, namelijk. En als Nederland straks overstroomt als gevolg van de stijgende zeespiegel, en uw eigen kindertjes zien er zo uit, haalt u uw schouders op met de woorden "Ach, dat gebeurt zo vaak."...

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:07

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:04
Dat is dan ook weer zo.

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:07

-weggejorist-

jan390 | 13-01-10 | 13:06

@ Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:04
Ah, kijk... winterbanden! Daar heb ik al even niets over gehoord. Heb je ze er al onder liggen?

Mikey is #1 | 13-01-10 | 13:06

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:03
Sorry Teun, maar als ik geen vliegen op die lieve gezichtjes zie, raakt het me gewoon een stuk minder.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:05

Beetje sneu dit topic.

Zieke Hond | 13-01-10 | 13:05

@Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:03

Het had erger gekund. Als ze 's winters winterbanden moesten aanschaffen, of strooizout om het zandpad voor hun krot sneeuwvrij te maken, waren ze nog armer geweest.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:04

Mozes. Wat een geouwehoer allemaal.
Ja, het is vreselijk wat er gebeurt. Echt waar.
Moeten we daarom allemaal maar heul serieus gaan doen? Nee.
Als u anders van mening bent tyft u maar lekker op.

RepubliekBanana | 13-01-10 | 13:04

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:00
Eensch.........

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:04

Als je daadwerkelijk op niveau wenst te acteren dan moet je in de politiek, als je wil zeiken en lachen en geinen, dan ben je bij Geenstijl aan het goede adres.
Niet zo lopen janken allemaal dat het allemaal zo erg is wat hier wordt gezegd. Als er 6 maanden overheen zijn, dan mogen de cabaretiers er wel zonder al teveel gemor grappen over maken, zo kort is het geheugen van vele namelijk dus......

ITEACHYOU | 13-01-10 | 13:03

Lying Dutchman | 13-01-10 | 12:57
Precies.
Let even op je woorden ja!
We hebben het hier wel over hele arme mensen die niet eens in de vorstverlet kunnen.

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 13:03

@Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:00

De hand van God, natuurlijk. Ik weet namelijk zeker dat dat degene is die de meeste hulpverzoeken van de lokale bevolking krijgt.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:02

Kunnen de verontwaardigden en jankerds weer naar eens school gaan ofzo? Het begint uit de hand te lopen met al hun gezanik.

Canis Spurcus | 13-01-10 | 13:01

@ Lying Dutchman | 13-01-10 | 12:57
Weerzinwekkend is een beter woord. Laten we hopen dat ze nooit geweten hebben wat ze geraakt heeft.

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 13:00

@terrOJist | 13-01-10 | 12:58

Kwade tongen zouden kunnen beweren dat u geld probeert op te halen op dubieuze gronden, namelijk door middel van een foto op Twitpic, iets dat nu niet de betrouwbaarste bron is... dat kunnen even goed dode kindertjes in een willekeurig derdewereldland zijn, op een willekeurig ander moment.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 13:00

@Requiescat in pace
Ik trek alweer wat bij. ;-)

Morkovich | 13-01-10 | 13:00

Haha, geniaal.

DutchLibertarian | 13-01-10 | 13:00

terrOJist | 13-01-10 | 12:58
Ik heb meerdere persoonlijkheden. Om 16.00 zeg ik -5416 (geschat slachtofferaantal). Zo ben ik ook. Dat is ook geen stijl.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 13:00


Ze moeten niet zo zeuren. Ze hebben in ieder geval lekker weer daar.
Lying Dutchman | 13-01-10 | 12:55

Haha, true true

WatEenGeluk | 13-01-10 | 12:59

Klus voor boer Reinaard-op-locatie. De resten van Haïti - Port au Prince. Een tweedelige repo lijkt me zeer gepast.

Multiflauwekulti | 13-01-10 | 12:59

@ITEACHYOU | 13-01-10 | 12:53
Maar je hebt wel een punt *hug*

wintergreens | 13-01-10 | 12:58

Eigen schuld dikke bult. Had ze maar niet als arme negerin op Haiti geboren moeten worden. De meeste mensen weten wel beter.

Gavrilo | 13-01-10 | 12:58

@Lying Dutchman bespeur ik daar een 180 graden draai in opinie tussen 12:55 en 12:57?

terrOJist | 13-01-10 | 12:58

@Morkovich | 13-01-10 | 12:54

Nauwelijks. In het geval van de zomerbanden werd een enkel persoon aan de schandpaal genageld. Dat is voor haar, en haar nabestaanden, nogal vervelend. In dit geval gaat het om mensen in een ver land en het kan ze daar geen reedt schelen wat vage weblogjes aan de andere kant van de wereld precies over hen schrijven.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 12:57

Hiervoor kom ik dus op Geenstijl; confronterend, maar messcherpe journalistiek. *zucht diep en mompelt iets over tanende niveau*

Harry Turtle | 13-01-10 | 12:57

@terrOJist | 13-01-10 | 12:45
Oeps, niet zo leuk.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 12:57

Ze moeten niet zo zeuren. Ze hebben in ieder geval lekker weer daar.

Lying Dutchman | 13-01-10 | 12:55

@ Enola Gay | 13-01-10 | 12:49


Als je het niet ziet heb je nog een groter probleem dan ik in eerste instantie inschatte. Ik vermoedde een lichte geestelijke afwijking bij je, zo iets met pruillipje en permanente tranen enzo. Maar het is nog erger dus. Ik maak het makkelijker voor je:


Je hebt als nick een naam gekozen die verbonden is aan het massaal vernietigen van onschuldige burgers. En niet zomaar 1, 2 of 3 burgers...... nee, gelijk een paar duizend keer zoveel als er bij deze aardbeving vallen.


Dus je kan wel huillie huillie doen over GS, maar je bent geen steek beter. je bent van het type dat alleen maar "ohhh....." kan roepen en vingerwijzend verontwaardigd aan de zijlijn kan staan.


Verman je of val van de aarde af !

Tyler-Durden | 13-01-10 | 12:54

@Requiescat in pace
Eens, maar in het geval van Hoxha's zomerbandenshow zijn ook excuses gemaakt. GS geeft dus toe, zo nu en dan, te ver te gaan. Dit is weer z'n gevalletje..

Morkovich | 13-01-10 | 12:54

@ michiel: dank

Petrus de Rewa | 13-01-10 | 12:54

@Wintergreens
Ik zie dat je de betekenis van het woord "empathie" begrijpt

ITEACHYOU | 13-01-10 | 12:53

@michieldemuiter

Hoxha heeft helemaal niets toegegeven.

Bonk | 13-01-10 | 12:52

@Morkovich | 13-01-10 | 12:48

Journalistiek gezien is GeenStijl pulp. Maar satirisch gezien vind ik het meesterlijk. Natuurlijk gaan ze zo nu en dan te ver, maar ik vind het onzinnig om me daar druk over te maken.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 12:52

@ terrOJist | 13-01-10 | 12:45
Ai ai ai.

Pa Cartwright | 13-01-10 | 12:51

@Woutorious
De tas staat inderdaad wel heel opvallend te 'poseren.'

bintang | 13-01-10 | 12:51

@ITEACHYOU | 13-01-10 | 12:49
Iets met medeleven tonen en dan doorgaan met je leven?

wintergreens | 13-01-10 | 12:51

wat Tyler-Durden | 13-01-10 | 12:42 zegt

Big Ern | 13-01-10 | 12:50

Petrus de Rewa | 13-01-10 | 12:48
Zoek 'm maar even terug in het archief, foto is weg en hoxha heeft er een excuus verhaaltje bij gezet...

MichieldeMuiter | 13-01-10 | 12:50

Empathie ok, maar de snelle berichtgeving van tegenwoordig, met voor zich sprekende plaatjes en beelden, zijn funest voor de gemoedstoestand van de mensheid. Je MOET wel egoïstisch reageren op dit soort berichtgeving, want anders draai je door. Life goes on you know.....

ITEACHYOU | 13-01-10 | 12:49

@MichieldeMuiter
Is dat zo ja? Dat prijst hem dan wel weer..

Morkovich | 13-01-10 | 12:49

@tyler, zie niet wat mijn nick hier mee te maken heeft maar het lijkt me dat ik niet de enige ben die toch net iets te ver vind gaan

Enola Gay | 13-01-10 | 12:49

Gratis Aardbevingtips van Tyler aan Haïtianen:


- In geval van aardbeving, ga onder iets stevigs staan, bv de kont van je tante.
- Probeer geen zaken te bezitten, kan alleen maar stuk gaan dan.
- Als je uit je raam een kloof zigzaggend op je toe ziet komen, stap naar links of rechts.
- Wees niet bang voor aardbevingen, de meest doden vallen niet door aardbevingen maar door branden die erna ontstaan.

Tyler-Durden | 13-01-10 | 12:49

De kantonnier | 13-01-10 | 12:45
Het gaat niet om die centen.
Het gaat op de manier waarop.
Bertje is mij een beetje teveel "Kijk mij eens".
Maar goed.

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 12:49

Je moet dus geen geld gaan sturen he, daar kopen ze wapens voor, de materiele in dat soort landen is altijd heel laag.

caPOWNED | 13-01-10 | 12:48


Tyler-Durden | 13-01-10 | 12:42 Je was me voor. +1.

Willianus Wortelus | 13-01-10 | 12:48

@Requiescat in pace
Dit is echt z'n laag nivo. Als dit, journalistiek gezien, hoogwaardige kwaliteit moet zijn, dan staat het er niet best voor..

Morkovich | 13-01-10 | 12:48

@ITEACHYOU | 13-01-10 | 12:46

Misschien kunnen ze met het noodgeld wel gebouwen neerzetten die wel blijven staan bij een aardbeving? Bijvoorbeeld door het beton te wapenen?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 12:48

@ MichieldeMuiter | 13-01-10 | 12:46
Waar dan?

Petrus de Rewa | 13-01-10 | 12:48

@ terrOJist | 13-01-10 | 12:45
Die is inderdaad te treurig voor woorden...

Petrus de Rewa | 13-01-10 | 12:47


Enola Gay | 13-01-10 | 12:39 "stelletje zieke retard pubers" zegt het vliegtuig die de eerste atoombom gooide waar ruweg 150.000 onschuldige mensen aan stierven.

Willianus Wortelus | 13-01-10 | 12:47

Hoxha heeft tenminste toegegeven dat ie met het zomerbandtopic te ver ging...

MichieldeMuiter | 13-01-10 | 12:46

@Jan Boel | 13-01-10 | 12:44

Voor ernstige en bedroefde berichtgeving wordt u vriendelijk doorverwezen naar de gebruikelijke nieuwskanalen. Het brengen van nieuws is niet de bestaansreden van GeenStijl. Wat die precies is, weet ik ook niet, maar dat GeenStijl al sinds tijden aanspraak maakt op nodeloos kwetsend zijn, weet ik wel. Waarom u dan ook zo verbaasd bent, snap ik eigenlijk niet.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 12:46

Die aardbeving heeft wel een voordeel, alles nieuw net als in Rotterdam na het bombardement.......
Stuur ons geld, want alle wegen zijn weg................ heyyyyyyy, jullie hadden voor de aardbeving al geen verharde wegen, maar alleen zandpaden.......

ITEACHYOU | 13-01-10 | 12:46

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 12:32
Niet zeuren Teun in dit soort gevallen is hulp op z'n plaats. (en please niet mekkeren over ondoorzichtigheid, verkeerde besteding en corruptie gewoon voor het hele bedrag spullen sturen en manschappen)

De kantonnier | 13-01-10 | 12:45

Niet echt leuk. Kunnen jullie niet even JP of de PVDA nodeloos gaan kwetsen?

Petrus de Rewa | 13-01-10 | 12:45

Kunnen we lager onder de gordel trappen, ja GS +1, straks nog een vrolijk filmpje van een paar grappig uitziende puinkruiperts misschien, ah toe?

Jan Boel | 13-01-10 | 12:44

@Morkovich | 13-01-10 | 12:42

Tja. Waar moet het heen met de wereld. Nu is GS al zo lang online, en nog steeds zijn ze het stoutste jongetje van de klas. Worden ze dan nooit braaf?

Requiescat in pace | 13-01-10 | 12:43

Erg leuk.
Was dit nou het land van die aardbeving of van die vulkaanuitbarsting...

da wizard | 13-01-10 | 12:43

@ Enola Gay | 13-01-10 | 12:39


Iemand met zo'n nick gaat de redaksie uitschelden voor retard pubers ?
(het is retarded overigens en niet retard in bijvoegelijk zin, maar dat terzijde)


Ga even lekker terug naar Libelle.nl ofzeau om met je vriendinnetjes je gevoelens te delen hoe erg alles wel is en zo......... tskk, huilwijf

Tyler-Durden | 13-01-10 | 12:42

Aub voor de tip ;)

WatEenGeluk | 13-01-10 | 12:42

Kansloos GS..
Eerst Prof. Hoxha, nu Mutsaerts..

Morkovich | 13-01-10 | 12:42

Mooie tas!

plastic zakje | 13-01-10 | 12:42

En dat te bedenken dat de fotograaf deze tas bij zich had en in ruil gaf voor een foto.

Woutorious | 13-01-10 | 12:41

Kunnen we het laagopgeleide kanonnenvlees niet verplaatsen van Afghanistan naar Haïti om, ipv papavervelden plat te branden, de boel een beetje op te bouwen...?

Bakito | 13-01-10 | 12:41

What to say...?

Einde van de Domheid | 13-01-10 | 12:40

Ze hebben de komende tijd een hele hoop Bob de Bouwers nodig, dat is zeker. Maar of ze het kunnen maken, betwijfel ik.

Of Mutsaers het kan maken om zoiets te zeggen? Natuurlijk.

Requiescat in pace | 13-01-10 | 12:40

Tja zijn weer lekker bezig bij Geenstijl.

Kaas de Vies | 13-01-10 | 12:40

Tsja, 7.0, 20km van breuklijn, al 200 jaar geen ervaring met aardbevingen, geen geld voor normale stevige bouw. Dat kan alleen maar een ramp worden.

uberdude | 13-01-10 | 12:39

@ redactie : Stelletje zieke retard pubers, vies woord he; empathie

Enola Gay | 13-01-10 | 12:39

Zijn geen grappen.

Bos Hout | 13-01-10 | 12:38

Goed voor de lokale bouwnijverheid. Die hebben de komende jaren werk.

rara | 13-01-10 | 12:37

Beetje té, GS. Ben niet vies van een foute grap maar je kunt ook overdrijven.

Symmachus | 13-01-10 | 12:37

Wat Schreeuwbuis zegt.....

Ramasjang | 13-01-10 | 12:36

" Shaken not stirred"...

MichieldeMuiter | 13-01-10 | 12:36

Misplaatste en smakeloze grappen over een ramp waarbij waarschijnlijk duizenden doden zijn gevallen -1000

Bodde | 13-01-10 | 12:34

Hmm, laag niveau. Beetje sneu om de armste mensen ter wereld die ook nog eens een vreselijke ramp op hun flikker krijgen te gaan zitten bespotten omdat ze spullen hebben die wij ze hebben gestuurd. GeenHumor.

Schreeuwbuis | 13-01-10 | 12:33

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 12:32
Een druppel op een gloeiende aardplaat idd.

Superior Bastard | 13-01-10 | 12:33

Heftig.

Bob de Bouwer hebben ze er hard nodig...

ZDEV | 13-01-10 | 12:32

Grappen maken over slachtoffers aardbeving... -1

Bigfoot87 | 13-01-10 | 12:32

Welja, Bertje trekt zijn flappen.
€ 2000.000,=

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 12:32

Leedvermaak:

Tendentieus: check!
Ongefundeerd: check!
Onnodig grievend: check!

GS is back! Check!

Stijlicoon | 13-01-10 | 12:31

Lijkt me meer iets voor Haïti Ta Tovenaar dan voor Bob de Bouwer.

Superior Bastard | 13-01-10 | 12:31

Schokkend beeld. Ben beetje stil. Pfff

JP_Nee! | 13-01-10 | 12:30

Zoals ik al eerder meldde:
Wat lopen die Haïtianen nou te klagen daar ?

Okay, goed........ beving is niet zo leuk en ja ja, ze hebben het een stuk minder breed dan wij hier in Nederland............. maar wij komen niet op TV !

Tyler-Durden | 13-01-10 | 12:29

Hoxha ingelogt op Mutsaerts?
Bonk | 13-01-10 | 12:27

Dacht t zelfde...

JPODUDE | 13-01-10 | 12:29

Hoor net dat er 2.000.000 euri hulp gegeven is door een minister.Vast niet van zijn eigen rekening.Makkelijk he geld weggeven wat niet van jezelf is.

aalscholver | 13-01-10 | 12:29

nou eens opletten of we er bouwvakkers naartoe sturen om het land weer op te bouwen of centjes voor de graaiers ..

demonizer | 13-01-10 | 12:29

Ok ik moest gniffelen

ServerGenius | 13-01-10 | 12:28

Poor bastards are fucked.

Vieze Tonnie | 13-01-10 | 12:28

kunnen ze gebruiken, wat positiviteit daar. wat een doffe ellende

Beau ter Ham | 13-01-10 | 12:28

Hoxha ingelogt op Mutsaerts?

Bonk | 13-01-10 | 12:27

Weet je en toch doet het me weinig dat die Voodoo kunstenaars getroffen zijn.
Eng land.

aalscholver | 13-01-10 | 12:27

Zodan, ik zat net CNN te kijken en heb me weer stierlijk zitten ergeren over het gemekker van larry! Maargoed, die aardbeving, Erg kut voor alle mensjes die daar wonen...

bmxje | 13-01-10 | 12:27

LOL

RepubliekBanana | 13-01-10 | 12:26

Bob de Bouwer ?
In het kader van opbouwen zoals we dat in Afghanistan doen..
*proest*

Teun van het Tuinpad | 13-01-10 | 12:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken