Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OH NEE! Oliebollen ook al slecht voor het milieu

Ja, dat mag nu dus ook niet meer hè? Goed, dus u dacht morgen zonder schuldgevoelens even een paar schalen oliebollen weg te hakken. Vergeet het maar. Die vieze baksels met beslag en olie zijn een aanslag op het MILIEU! Het kost namelijk miljoenen om al het frituurvet, dat u straks door de gootsteen of plee spoelt, te zuiveren. Zegt de Unie van Waterschappen (UVW). Uw vieze oliebollenvet stolt namelijk in het riool en daardoor verstopt de hele boel. Ook zijn de zuiveringsinstallaties voor rioolwater helemaal niet gemaakt voor zoveel smerige derrie. Dus. Volgens een woordvoerder van de UVW kost het zuiveren een slordige 2,80 euri per liter vet. Geld dat dus niet naar de mensen in Afrika kan. En dan hebben we het nog niet eens over de verschrikkelijke gevolgen voor de ons omringende flora en fauna in het algemeen. Maar het milieu, daar hebben ze bij GroenLinks dus hele dikke peop aan. Ja, ze vernoemen er gewoon doodleuk een prijsje naar. En ze gaan er in het nieuwe jaar gewoon mee door! Jaja, hoe waar, hè Femke? Kan het milieu GroenLinks dan helemaal niets meer schelen!?

Reaguursels

Inloggen

Groenlinks was altijd al heel erg links en erg weinig groen.
Wanneer komt er nou eens groenrechts met echte oplossingen en niet van die onzin als gloeilampenverbod (ik heb groene stroom) en ook geen co2 uitstoot-compensatie, want dat kan helemaal niet, die boom leeft namelijk niet zolang als het geduurd heeft om die liter diesel te maken.

Verhip | 01-01-10 | 13:27

Femke die gooit dat spul ook gewoon in haar tank van die oude merc van haar. Heeft ze vast om laten bouwen zodat die ook op zonnebloemolie kan rijden.

BitchSuperSoaker | 31-12-09 | 22:37

bij m'n tante moest de hele riolering onder het huis vervangen worden wegens vol ziten met frituur vet van de vorige bewoners XD

civicboy | 31-12-09 | 15:49

Wij betalen ons in dit land al blauw aan allerlei riool-/ zuiverings-/waterschapsrechten.
Daarvoor hebben wij in dit land dan ook de beste waterzuiveringsinstallaties van de hele wereld (die overigens per-fect in staat zijn om een paar tonnetjes vet uit het water te scheiden). Mogen wij voor al dat geld alsjeblieft verwachten dat de Waterschappen daarvoor het werk doen waarvoor zij door ons betaald worden?

azoturie | 31-12-09 | 13:26

deaude mensen zijn ook geen verrijking voor het milieu

FredFlinstone | 31-12-09 | 10:55

en dan straks met zijn allen nog ffies voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in schieten oeffffff ik neem nog een oliebol.... en een glaasje champagne... proost ... op naar de nieuwe ijstijd .... burppppp

peetd2 | 31-12-09 | 10:48

Dezelfde smoes gebruikten de Waterschappen vijf jaar geleden ook al om de tarieven te verhogen.

Bedotje | 31-12-09 | 09:55

What's in a name...

Pikkestrijder | 31-12-09 | 09:28

vet direct naar Afrika sturen, is veel goedkoper

aderkalkballenbroek | 31-12-09 | 09:28

als ze denken dat OLIEbollen gebakken worden in Vet, dan wil ik van hun geen bol hebben, getver
Frituur olie stolt niet dus redelijk onzin bericht

Toudiyama | 31-12-09 | 07:15

Zwarte Piet mag niet- oliebollen niet- niet biologisch vlees niet- er mag zoveel niet- Geert Wilders mag ook al niet.
Ik ben te zwaar en als ik het eruit gooi heb ik een pot vol, zo dan.
3 keer spoelen met een half litertje chloor en het is pas weg, hop.
Tijdens de sex doe ik een gezellig duo bouwlampje aan van 500 watt het stuk, waarbij ik nu in de winter de cv op de hoogste stand zet, zodat ik lekker heet blijf. Lichten in de woonkamer--gang ,blijven aan ivm met een ontsnappingsroute bij brand.
Mijn Sprinter-diesel bus laat ik warmlopen tot hij op temperatuur is.
Ben al gloeilampen aan het inslaan zodat ik tot in het jaar 2050 goed voorzien ben.
Pitbull Grijpstra voorziet de straat van gratis mest, glijden maar.
Mijn persoonlijke vleesconsumptie is met kilo,s gestegen dit jaar, --net als m,n gewicht--niet biologisch vlees trouwens.
Mijn vrouw gaat ipv 2 keer nu 6 keer p/week onder het zonnekanon, ook nu is ze bruin, ietsje meer.
De 3 liter frituurpan gaat de deur uit en word vervangen door een dubbel 2 keer 4 liter exemplaar, de biertender van 5 liter verruild voor een proffessionele tapinstallatie met 20 of 30 liter fusten.
Verder hoop ik aankomend jaar mijn prive collectie uit te breiden met een katalysator ontbrekende Hummer, oude legertank van Russische dieselmakelij en een Peugoet 504 diesel uit 1975, die vervoerd gaan worden op een prachtige Kromhout truck incl oplegger uit het prachtige jaar 1950.
Deze al rijdend op benzine helaas, maar aangemengd met 2 takt olie.
Normaal verhouding 1op 20 maar voor een behoud van de motor kan het beter naar 1 op 10.
IVM lekkage in mijn garage, staan de door ouderdom lekkende huidige auto,s nu aan de waterkant bij het drinkwaterdepot bij mij aan de overkant.
Ik bedoel: je wil toch geen oliedruppels op je witte garagevloer, nee.
De grasmat bij het depot kan dat beter verwerken lijkt me zo.
Mijn voornemens, nog iets gemist waar ik op moet letten?
Zeg het mij, dankjewel.

TUBBS | 31-12-09 | 03:46

poppermotje | 31-12-09 | 00:27
Waar in mijn plempsel denk jij te kunnen lezen dat ik dingen door de plee spoel die daar niet horen?

Nietvoordekat | 31-12-09 | 02:15

Bij onze buurtsuper staat een kliko waar je het afgewerkte vet in kan deponeren. Maken ze biodiesel van of zo. Is goed voor het milieu.

[[[Mad.doC]]] | 31-12-09 | 01:36

@vorlijk En ook geen vogelaar

forgoodluck | 31-12-09 | 01:28

Ja ja Van Pruisen zo kan ie wel weer. Frituurvet als ook frituurolie hoort gewoon in de (grijze) afvalbak en niet in de gootsteen of de plee. Dus niets aan de hand mensen gewoon doorlopen.

Hölzenbein | 31-12-09 | 01:24

Hahaha, vandaag nog een leuk tienermeisje uit haar illusiedreaumen geholpen toen ze me vroeg om periodiek extra poet te doneren aan Stop Aids Now. Ze zat redelijk goed in haar verhaal totdat ze begon over het feit dat ze een overkoepelende organisatie vertegenwoordigde waar ook Oxfam Novib van uitmaakt. Heb haar wat feiten verteld en de bronnen meegegeven waar ze e.e.a. kon checken.
O ja, voordat ik het ontopic deel vergeet: zojuist 5 liter zonnebloemolie in de plee gegoten. Moest nog wel een halve fles Glorix achteraan voordat het écht weg was, maar ik ben er vanaf.
* indachtig de factuur voor het wegbrengen van !gescheiden! grof huisvuil à 13,50 voor minder dan één m3 ook de factuur inzake reinigingsheffing, vastrecht, OZB en andere vage niet te herleiden gemeentelijke en plaatselijke heffingen onvrijwillig voldoet *

Chiant | 31-12-09 | 00:29

@Nietvoordekat | 30-12-09 | 20:34 ja vreselijk allemaal. Maar wees nou eens een nette vent en lever olie/vet nou eens gewoon in als KCA ipv dat gezeur over links.

poppermotje | 31-12-09 | 00:27

De definitie van olie is toch dat het vloeibaar is? of is dat intussen ook al veranderd? De waterschappen krijgen er door de bevolking dik voor betaald om het rioolwater te zuiveren, als ze dus gewoon hun werk doen komt het dus NIET in het milieu!
Dus hup gewoon aan het werk en zorg eventueel dat mensen werkelijk gevaarlijke troep niet in het riool gooien, iets wat niet te zuiveren is...... Deze berichtgeving is weer weggegooid geld.... en dus milieuvervuilend.

theGerm | 31-12-09 | 00:00

Welke mongool spoelt zijn bakvet dan ook door de Plee, gooi het gewoon in je GVT-bak en de rest gaat van zelf. Het kost ook gewoon een bak geld om al dat vet er uit te zuiveren, dus in dit geval, heeft GL en het waterschap gelijk.

fritsspits | 30-12-09 | 23:46

@forgoodluck

Een vogelaar zeker
haha

Vrolijk | 30-12-09 | 23:45

Ps. ik ben geen riool ondstopper.

forgoodluck | 30-12-09 | 23:36

Na 7 oliebollen zit ie van mij potdicht, zelfs met de pleeborstel krijg ik ze er niet doorheen geduwd ...

anigroove | 30-12-09 | 23:33

-weggejorist-

forgoodluck | 30-12-09 | 23:33

Even mee bemoeien, oliebollen worden gebakken in U raad het al olie meestal arachideolie hoge kwaliteit maar de meesten toch in zonnebloemolie.
Als een bol in vet wordt gebakken dan zouden het wel vetbollen zijn en die geven we aan u raad het al aan de vogels.
Goedkoop lulverhaal van de waterschappen om straks weer meer geld te kunnen vragen voor het vastrecht en verontreingingsrecht.
Vroeger toen we nog met een hand schaften werd er gewoon motorolie in het riool gedumpt dat was pas verontreinging.Over verontreinging gesproken ga eens een dagje uit naar Pernis, goed voor je longen en je ogen prikken daar ook helemaal niet.
Ik werd er even niet Vrolijk van.Fijne jaarwisseling

Vrolijk | 30-12-09 | 23:16

Wat ben je dan voor een achterlijke kudtmongeaul als je dat vet door de plee spoelt. Gewoon in in de originele (afsluitbare) plastic fles in de vuilnisbak (wel eerst effe af laten koelen hè tokkies). Gestold vet schep je eerst op een oude krant, dichtvouwen en ook in de vuilnisbak.

Reaguurbuisje | 30-12-09 | 23:11

Kan me geen reet schelen betaal genoeg belasting aan die oplichters

Hansvo286 | 30-12-09 | 22:56

Ik snap niet welke idioot tampons, schijtpapier met een luchtje, condooms, frituurvet, wattenstaafjes, tandenborstels door de WC spoelt. Voor dit afval zijn andere wegwerpmogelijkheden bedacht. Je gaat je smerige bord vol met etensresten toch ook niet in de WC pot houden om vervolgens door te spoelen? Die stop je toch ook gewoon in de vaatwasser?

Tokkies.

TovenaarMetStijl | 30-12-09 | 22:34

Speelt ook al jaren. Men heeft er een dagtaak aan om alle vuilnis van vochtig doekjes, tampons, verband, condooms of vet van de hallalthuisschapiesslachtert te verwijderen uit de verstopte riolering dan wel van de roosters en bekkens van de waterzuivering.
De brei in de riolering van de kansenbuurten in de steden is vaker zo dik dat je er enkel met hogedrukspuit met boor doorheen komt.
Men gaat er nog eens liters ontstoppers ingooien en dan komen er ook nog eens lekkere giftige dampen/soep bij wat er dan aan de andere kant weer uit komt bij de "gelukkige" die het allemaal weer mag losmaken. Nog buiten het feit dat het buizenstelsel in deze woonkazernes wel eens de geest geven en dan komt de inhoud je woning binnen via de wcaansluiting.

said_fred | 30-12-09 | 22:05

Stunt van het jaar blijft dat GL folders had gemaakt op niet-circuleerbaar papier, maar op "mooie geplastificeerde" folders. Hierop stond met koeieletters; Denk om het miljeu, wees bewust met wat je doet. Toen een verslaggever vroeg waarom ze het niet op WC-papier hadden gedrukt werd het wel erg stil. En dat is gebleven ook..... jammergenoeg.

Recht(s) Overeind | 30-12-09 | 21:37

wat een bij elkaar gezocht onzin argument, olie die stolt sure niet dus...
en niemand spoelt die olie door de wc

pffffffff

newedav | 30-12-09 | 21:28

milieu clubs zijn pas slecht voor het milieu...

NLD-PATRIOT | 30-12-09 | 21:10

-weggejorist-

Tabris | 30-12-09 | 21:09

Denk even met me mee, waarde reaguurders, en laat het even inzinken.

Vroeger was alles wat ook maar enigszins naar luxe riekt slecht, want god. Die wilde dat je niet al te veel luxe deed, want dat is een zonde of zoiets. Tegenwoordig wordt letterlijk alles wat maar naar luxe ruikt veracht vanwege die andere religie, het global warming-verhaal. Grote auto mag niet meer, grote tv mag niet meer, goed verlicht huis mag niet meer, lekker eten mag niet meer, oliebollen mag niet meer, vuurwerk mag niet meer, de lijst is eindeloos. Wordt ons misschien een tweede soort religie opgelegd?

Vooralsnog is het wetenschappelijk bewijs voor global warming, voor zover het al bestaat, flinterdun. Essentiële gegevens worden weggelaten, en er wordt met grafieken geklooid, om maar het juiste beeld van de wereld te tonen. Dit alles onder het mom van "doe maar lekker arm". Volgt u?

De elite heeft een nieuwe, maatschappelijk breed aanvaarde, religie gevonden, met u, de burger, als zondebok. Dit alles uiteraard om u, de belastingbetaler, maar lekker onder controle te houden, zoals ook vroeger gebeurde. Het ontbreekt er maar aan dat "milieu-ketters", of hoe Halsema ze ook noemt, niet in de kerkers doodgemarteld worden.

Nietvoordekat | 30-12-09 | 20:34

Kortom: ook de waterschapsheffingen gaan veel verder omhoog. Niet voor boeren maar alleen de burgers.

Guido | 30-12-09 | 20:26

Gewoon bewaren tot volgend jaar!

Stille_Willy | 30-12-09 | 19:57

hoe ver wil je het zoeken van pruisen!
flut verhaal... tegenwoordig wordt dat vet gewoon opgehaald en industrieel verwerkt.

Reivilo | 30-12-09 | 19:53

* Behead Groen "links" *

bottehond | 30-12-09 | 19:46

Hoax. Welke mongool gooit een dergelijke hoeveelheid bakolie, oliebollen heten die heerlijkheden, niet frituurvetbollen door het riool? Eigen huis bezitters zeker niet.
Stupide huurhuistokkies misschien, maar die betalen zo wie zo nergens voor.
Die zijn te stom om het concept betalen te begrijpen. Daarom sterven ze dan ook vroeg, ziek en door iedereen verlaten.

jatochnietdan? | 30-12-09 | 19:46

@Zo jammer

Da's best een links standpunt ...

Eelcontrast | 30-12-09 | 19:35

Wat een lulkoek-verhaal Van Pruisen. Gaat helemaal nergens over, je kunt beter!

tittn | 30-12-09 | 19:33

En bij het openen van een fles champagne komt CO2 vrij. IS SLECHT!
Milieutechnisch zou bier dus ook verboden moeten worden...

FirstAnnual | 30-12-09 | 19:28

@ N.O. Brains | 30-12-09 | 19:14
Heb alleen chemische. Maar okay, bedankt.

ooltgie | 30-12-09 | 19:20

@ ooltgie | 30-12-09 | 18:52

Een flinke scheut afwasmiddel erbij dan gaat het nog beter.

N.O. Brains | 30-12-09 | 19:14

Jaren geleden kreeg iemand de gouden oliebol vor maatschappelijk ondernemen.
Nou dat ondernemen kon hij wel in zijn hol steken.
een paar maanden ervoor heeft die al zijn personeel er uit geschopt voor zijn eigen gewin.
Maar maatschappelijk ondernemen zat er helaas niet in.
Groen Links SMEERLAPPEN. meer niet..

Roeptoetertttt | 30-12-09 | 19:14

En leven is ook ongezond, uiteindelijk ga je er aan deaud.
Hou nou eens op met dat geneuzel, mensen, en leef zoals u dat wilt.

Zo jammer! | 30-12-09 | 19:14

@Cortes 18:30

Hijs fijn. Zoudie oliebollen lusten?

widtvoet ® | 30-12-09 | 19:08

Gewoon ipv. water in waterbedden pompen dat spul. Prima handel. Ligt nog lekker ook.

widtvoet ® | 30-12-09 | 19:06

Ken alleen UWV
*verder tukie doet*

Arendje777 | 30-12-09 | 19:04

Olie weg spoelen in toilet...
De olliebollen zitten vol met bakvet.
Wanneer je op 2 januari gaat peopen.. Komt die zelfde Olie (bol) toch eak in het riool?
... of dat telt dan zeker weer niet?

_- ViXXeN -_ | 30-12-09 | 19:02

Op mijn werk zitten ook een paar van die milieuneuroten. Nou, nog 1 x dan: zolang de pijpleidingen in Rusland rechtstreeks het bos in lopen kunnen ze met hun milieugezwam ook het bos in lopen. Zeker de partij van Lulletje Rösenmoller (Dubbele garage) en Femke Moslima (oldtimer die buiten de publiciteit moet worden gehouden. Oldtimers waren toch vrijgesteld van km-heffing? Hmmmm...)

De Zure Citroen | 30-12-09 | 18:57

Als je vloeibaar frituur met goed heet water wegspoelt,
heb je nergens last van!
Dusseh.....

ooltgie | 30-12-09 | 18:52

slecht verhaal

goldproud | 30-12-09 | 18:37

Wat ook slecht voor het milieu is, onzinberichten posten.

Uriël Fack | 30-12-09 | 18:37

Gatverdamme,
heb net zo'n ding in m'n goegel geduwd.
Ga nu het vet over de schutting gooien;
hebben de buren ook nog een warme avond.

Frau Antje | 30-12-09 | 18:32

Dat hele GL is alleen maar bedoeld voor neurotische schuldbewuste mensen die als kruideniers door het leven gaan. Zet die ramen toch open mensen en laat licht en lucht uw leven binnentreden !
Stop de benauwenis ... stop de klimaats hysterie en het multicriminele idee... ga terug naar onze corebusiness namelijk winst maken en een goed leven leiden zonder inklemming in religie en slopende politieke idealen.... en dit alles geworteld in liefde .
Gezond universeel egoisme geworteld in liefde .... beter krijgen wij het echt niet.... de oliebol als symbool voor het universele idee dat iedereen het beter wil hebben dan een ander...........:)

Jokkebrok | 30-12-09 | 18:25

ok.
waarom werd ik weggejorist omdat ik aanbood om te vertellen wat ik dacht dat Femke met die oliebollen mocht doen?
Ik moet zeggen, wat een schijnheilig staaltje censuur... bah!

Ramses Sappie | 30-12-09 | 18:19

ik frituur net zo lang door tot de olie op is.

Causa Sui | 30-12-09 | 18:19

Ik stel voor bij het kopen van oliebollen aan de kraam, of bij AH etc, dat wij dan 50% van het aankoopbedrag storten op het gironummer van Femke.
Dan kan ze weer eens wat kleding aankopen die ze nooit draagt.

Pierus | 30-12-09 | 18:16

@Cortes 17:40

Gewoon laten staan man! Enige eventuele reden waarom je 'm weg zou halen lijkt mij te liggen in de mogelijkheid dat je er achteraf toch niet tevreden genoeg over bent. Vond overigens de eerste Meester (eerste en gelijk laatste keer dat ik dat woord in die betekenis gebruik) in z'n geheel en de tweede vanhetzelfde maar dan met name qua tekening. Blijven doen dit!

widtvoet ® | 30-12-09 | 18:15

Afrika, the everlasting story.
- 1945. De bevrijders, - Tommies, Yankies, Canadezen-, deelden chocoladerepen uit. Mij werd verteld dat ik het `zilverpapier` moest sparen voor de kindjes van Afrika,
- Daarna moest ik kralen en spiegeltjes verzamelen voor de kindjes in Afrika.
- Vervolgens moest ik mijn kleren afstaan voor de kindjes in Afrika.
- Weer later mijn leren bal en voetbalschoenen voor de kindjes in Afrika.
- Daarna oude brillen, pennen en schriften voor de kindjes in Afrika.
- Toen weer medische spullen, behalve condooms of vooehoedsmiddelen.
- Vervolgens kwamen Pronk, Koenders me vertellen dat zij een maandsalaris van mij nodig hadden voorde kindjes in Afrika.
- Elke werkdag komt rond etenstijd iemand aan de Tel. of de deur bellen voor een een collectie voor de kindjes in afrika.
- Elke zingende BN-er stuurt mij een persoonlijke `Ambassadeur`-brief voor een collecte voor de kindjes in Afrika.
- Minister KCramer vindt dat ik de rest van mijnleven al mijn spaargeld aan CO2 compensatie moet geven voor de kindjes in Afrika.
- Etc. Etc.
En dan blijkt nu dat ik met de jaarwisseling geen vuurwerk en geen oliebollen meer mag gebruiken, want dat remt de kindjes van Afrika in hun voorspoed.

´- Maar die kindjes willen alleen maar een roeiboot of vliegticket. enkele rit!

Mr. Bator | 30-12-09 | 18:11

Cortes | 30-12-09 | 17:40
Cartoon 1 is mooi gevonden.

Kei van de Aanstoot | 30-12-09 | 18:09

Nou ik laat het me lekker smaken hoor morgen avond!

Melethwen | 30-12-09 | 18:08

Afgewerkte olie? In de autotank ermee.

Inextremis | 30-12-09 | 18:05

Oooooooh dus ik ben de enige die het terug in de flessen doet en vervolgens in de vuilnisbak smijt ? Nou in dat geval smijt ik het ook wel door de plee.

Trollnado | 30-12-09 | 18:02

Cortes | 30-12-09 | 17:40
Inspiratie Addams family?

democratius | 30-12-09 | 17:52

@ Cortes | 30-12-09 | 17:34
020 zekers?
Een militant waterschap, zeg ik je. Zo kreeg ik reeds driemaal een schriftelijk verzoek of ik mijn natte doekjes gebruik van dagelijks circa 50 stuks dringend zou willen terugbrengen tot onder de 10 stuks. De filters verstoppen er van – wist ik ook niet.

Mijn verweer dat ik reeds jaren woest de Ziekte van Crohn onder de leden heb, pareerde het waterschap eenvoudig door te stellen dat de dagelijkse contactfrequentie met mijn pot daartoe onvoldoende was.

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:52

Deamn, gauw oliebollen kopen en groenlinks stemmen!

chekaz | 30-12-09 | 17:51

@Pa Cartwright 17:38

Staat ook niet voor niets tussen aanhalingstekens. Overgenomen uit de vraag van @JosVerbeek. Doorgaans verversen wij hier de olie met regelmaat, de olie die we gebruiken voor het frituren van oliebollen echter valt dit nagenoeg nimmer ten deel. Oud recept. We hebben hier zelfs nog wat flessen staan met gefilterde olie waarin de overgrootmoeder van mevr. widtvoet vroeger jaarlijks de bollen gaarde. Bewaren we voor een extraspeciale jaarwisseling.

widtvoet ® | 30-12-09 | 17:50

Moeten we het voortaan alweer met gebakken lucht doen? Meer dan mij lief is krijgen we die materie jaar in jaar uit over ons uitgestort.

natte krant | 30-12-09 | 17:48

@ Biep | 30-12-09 | 17:43
Het is even wennen ja...

verraad van links | 30-12-09 | 17:46

dat gaat toch naar de belgen die hun auto's erop laten rijden?

sapjes | 30-12-09 | 17:46

Cortes | 30-12-09 | 17:42
Je oliebollen bakken in wonderolie...

democratius | 30-12-09 | 17:45

@ Cortes | 30-12-09 | 17:42
Het is het proberen waard. Ik heb er vooruitgang mee geboekt...
Enne, baat het niet, dan schaadt het niet!

verraad van links | 30-12-09 | 17:45

Cortes | 30-12-09 | 17:40
Gewoon laten staan. Hij is hard maar wel recht in de roos.

JosVerbeek | 30-12-09 | 17:43

eet smakelijk!
*biep*

Biep | 30-12-09 | 17:43

Cortes | 30-12-09 | 17:40
My honest opinion?
Cartoon 2, matig, te vergezocht imo
Cartoon 1 ,briljant.

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:43

verraad van links | 30-12-09 | 17:41
Over Aromatheraphie gesproken...

Biep | 30-12-09 | 17:43

Cortes | 30-12-09 | 17:40
Flikker toch op met je : 'ik heb een nogal foute cartoon gemaakt' ;)

Biep | 30-12-09 | 17:42

Cortes | 30-12-09 | 17:40
Vraag even aan Widtvoet.

Elisabeth2 | 30-12-09 | 17:41

wie gooit er nou frituurvet door het afvoerputje??? hoogstens mongolen toch?

steef360 | 30-12-09 | 17:41

@ Cortes | 30-12-09 | 17:34
Gewoon tijdens het douchen ontlasten; dan wordt het vanzelf vloeibaar. Het ruikt wel wat, maar u bent toch al het één en ander gewend dus lijkt me niet echt het probleem...

verraad van links | 30-12-09 | 17:41

Volgens mij loopt die ouwe Mercedes van het vriendje van Femke uitstekend op oliebollenolie. Dus, niet door de gootsteen maar inleveren bij Femke. Snijdt het milieumes van twee kanten.

Schoorsteenveger | 30-12-09 | 17:41

*widtvoet eeuwig dankbaar is voor olieadviezen*

JosVerbeek | 30-12-09 | 17:40

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:34
ach zo.....
LOL!!!

Biep | 30-12-09 | 17:39

@ widtvoet ® | 30-12-09 | 17:31
Opmerkelijk dat je spreekt over 'afgewerkte olie'. Afgaande op jouw positieve culinaire ervaringen met ruim 15 jaar oude olie, is olieverversen dan niet zoiets als vloeken in de kerk in huize Widtvoet?

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:38

Cortes | 30-12-09 | 17:27
Jackanders | 30-12-09 | 17:30
Ongeveer dezelfde plemp, shit heppens .. ;

*baalt om het te laat zijn*

Jackanders | 30-12-09 | 17:37

Tyler-Durden | 30-12-09 | 17:28
Biep wel een beetje ontzien hè op WIAVD?

Ze is een beetje gevoelig vandaag..

www.youtube.com/watch?v=FJRQvc37YzY

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:34

geraard | 30-12-09 | 17:32
nee, gloeiend.. anders word het niks.

Biep | 30-12-09 | 17:33

lekker boeiend...

geraard | 30-12-09 | 17:32

@JosVerbeek 17:12

Of anders:

Beste Jos, dat is een vraag die mij vaker gesteld wordt, zeker zo rond de jaarwisseling. Allereerst wil ik je prijzen voor het feit dat je op zoek bent naar mogelijkheden om je "afgewerkte bakolie" te hergebruiken. Misschien liggen andere alternatieven meer voor de hand maar in principe kun je deze olie ook heel goed hergebruiken als massageolie. Probeer ze dan wel zo goed mogelijk te zuiveren. Eerst grof door een keukenzeef en later wat fijner door ze door een koffiefilter te gieten. Ook is het aan te raden de geur enigszins te neutraliseren en dit kun je bereiken door de gefilterde olie met wat citrusschilletjes minimaal twee weken op fles te zetten voordat je haar gebruiken gaat. Succes!

widtvoet ® | 30-12-09 | 17:31

'k Moet zeggen dat de tegels het weer doen hier, dit laatste topic is echt niets grappigs aan.

Achterdocht | 30-12-09 | 17:31

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:25
Met de kalkoen op stok gaan, was de uitdrukking, meen ik.
hartstikke gezond!

Biep | 30-12-09 | 17:31

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:25
Tsja, als je een kalkoen over je leuter schuift is die gevuld he.

Jackanders | 30-12-09 | 17:30

ik gooi het heel milieubewust in mijn oude diesel , vind die lekker....

gatti500 | 30-12-09 | 17:29

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:26
*onopvallend een geeltje richting teun schuift*

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:29

@ Cortes | 30-12-09 | 17:27
Goed punt. Zal ik mijn buurman eens vragen.

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:29

@ Elisabeth2 | 30-12-09 | 17:26


Precies, vandaag is WIAVD.

Morgen zal ik pas toegeven dat ik op jou gestemd heb.

Tyler-Durden | 30-12-09 | 17:28

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:25
Turkeyfucken is de nieuwste trend na het begin dit jaar succesvolle visfukken dus die man gaat aardig met z'n tijd mee.

JosVerbeek | 30-12-09 | 17:28

GroenLinks moet eens hoog nodig bij haar ideologische verwanten in Wallonië op bezoek, zij hebben het inmiddels al wel begrepen:
"fractieleider van Ecolo in het Waalse parlement, is voorstander van een wetgeving die het dragen van hoofddoeken aan banden legt en uiteindelijk verbiedt.

"Wesphael (foto) vindt dat de wet de zwakkeren moet beschermen, met name de meisjes en vrouwen die geen hoofddoek of ander religieus symbool willen dragen, maar die onder grote groepsdruk staan. Ondermeer van de mannelijke moslimbevolking.

Dit is een opmerkelijk standpunt, omdat de Franstalige groenen zich altijd hebben opgeworpen als verdedigers van de hoofddoek."
www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid89005...

koen_c_s | 30-12-09 | 17:27

Jackanders | 30-12-09 | 17:26
Erger, Gerda.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:27

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:25
Ik zal de volgende keer beter opletten met wegrijden.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:26

Tyler-Durden | 30-12-09 | 17:24
't Is dan ook woensdag, hè.

Elisabeth2 | 30-12-09 | 17:26

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:23
"Salueert" :-)

democratius | 30-12-09 | 17:26

@ democratius | 30-12-09 | 17:18

Oh ik dacht altijd dat hij een tuin had, maar hij kan natuurlijk ook een terrarium zijn:-)

N.O. Brains | 30-12-09 | 17:26

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:18
Brings back memories Teun. ;
Heette die tante van jouw ook 'tante Annie'?

Jackanders | 30-12-09 | 17:26

@ JosVerbeek | 30-12-09 | 17:12

Mijn buurman doet al jaren aan aromatherapie – die helemaal gebaseerd is op het gebruik van etherische olie. Een halve liter afgewerkte vetputolie in het Inhalatiebad en hij knapt er helemaal van op. Ik vermoed dat hij – mijn buurman dan hè – het ook gebruikt als allround massage-olie.

Maar nu zag ik 'm laatst ook met een gevulde kalkoen op z'n lul door de straat rennen.

Pa Cartwright | 30-12-09 | 17:25

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:21
Nee toch niet, ik stuur mijn kat om 0.00 uur altijd naar buiten. net zoals ik altijd haar etensbakje aan de andere kant van de straat zet. Totnutoe nog geen succes.

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:25

wegspoelen? Euhm? Ik ben echt niet zo'n dierenvriend maar hier maak ik daar altijd vetbollen van voor de vogeltjes. Ik dacht dat iedereen dat deed.

sufkut | 30-12-09 | 17:25

STOP !!!
Da's dus nie waar he!


Vrouwen zijn het meest vervuilende gepeupel dat er is. Meneer Sibbel heeft dat mooi verwoord in de dumpert.
www.dumpert.nl/mediabase/763301/485daf...


En volgens Midas Dekkers is de meest milieuvervuilende handeling die je kunt doen, een kind op de aarde zetten. En zoals de dames altijd benadrukken: dat doen vrouwen !

* tap tap tap doet met voet *

Tyler-Durden | 30-12-09 | 17:24

Biep | 30-12-09 | 17:21
Thanks voor de tip!

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:24

Biep | 30-12-09 | 17:20
Uit eigen schoonvaders ervaring: In frituurvet oliebollen bakken gaat best wel, direct lekker warm opeten dan, anders stolt 't vet en worden ze onsmakelijk...
Zo werd ik enkele jaren terug in Spanje eens getrakteerd op frites gebakken in olijfolie, gaat ook best, maar wederom, niet koud laten worden, dan worden ze slap en vet...

democratius | 30-12-09 | 17:24

democratius | 30-12-09 | 17:18
Klopt, en als ze een beetje geluk en geduld hebt kun je hem zijn rechterpoot zien uitsteken.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:23

@democratius | 30-12-09 | 17:18

Da's een eend, gek.

sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 17:19

Je kan er ook overheen zeiken. Ze worden wat soppig, maar wel warm.

Biff Eagleburger | 30-12-09 | 17:22

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:18
Koude olie zorgt voor een koude oorlog en één tante minder.

Biep | 30-12-09 | 17:21

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:15
Als u een kat heeft die morgenavond zeker moet binnen blijven, kun je weleens gelijk hebben.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:21

vooreenkeertjedan | 30-12-09 | 17:16
Laat gaan... als ze niet willen horen, moeten ze maar voelen.

Biep | 30-12-09 | 17:20

Oh, nuken ipv neuken...

sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 17:20

Biff Eagleburger | 30-12-09 | 17:14
Drie minuten? Man, dat hou ik nooit zo lang vol.

sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 17:19

+1 voor de stretch Van Pruisen. Verzin je dat nou allemaal nuchter of hoe zit het? ;)

_ILT_ | 30-12-09 | 17:19

Hoezo kunnen we niet èn meer aan de waterschappen afdragen voor iets wat ze al weten en horen te doen èn niet 2,80 euri boete per liter riool-olie voor Afrika afstaan? Wat is het probleem?

Grootmoefti spreekt | 30-12-09 | 17:18

Jackanders | 30-12-09 | 17:12
Vroeger Jack, hadden wij thuis zo'n "tante" die ieder jaar, op oudjaarsdag, een schaal van die verzadigde appelflappen kwam brengen.
Dat betekende: op je knieën onder de vensterbank met de deur op slot en net doen alsof er niemand thuis was.
Dat ging vele jaren goed.
Tot ze een keer omliep en door de schuifpui naar binnen keek.
Best lullig maar we hebben daarna nooit meer zo'n ding gezien.
;

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:18

widtvoet ® | 30-12-09 | 17:08
Dacht het ook al maar vond het wel leuk klinken een olijfoliebol, misschien moet ik zelf een soort tappas bolletje verzinnen en die dan zo noemen .

irriducibili79 | 30-12-09 | 17:18

N.O. Brains | 30-12-09 | 17:16 'n Tuinpad? is dat niet zon bruin kikkerbeest dat kwak zegt?

democratius | 30-12-09 | 17:18

Mijn oliebollen bevatten bijna al de olie en het vet waarin ze gebakken zijn. Weinig vet direct het milieu in. Helaas is de hele handel omgekeerd evenredig want per bol gaat er een halve emmer sproeipeop het riooleum in.

lichtpunt | 30-12-09 | 17:17

oliebollen worden in OLIE gebakken en niet in vet, een ieder die dit wel doet is een complete idioot.

vooreenkeertjedan | 30-12-09 | 17:16

Ik ben helemaal niet wat ik eet en U ook niet.

Einde van de Domheid | 30-12-09 | 17:16

@JosVerbeek 17:12

Hangt ervan af wat je wilt masseren.

widtvoet ® | 30-12-09 | 17:16

@ Jackanders | 30-12-09 | 17:12

Bent u maar blij dat u niet naast Teun woont want die houdt zijn tuinpad goed schoon.

N.O. Brains | 30-12-09 | 17:16

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:12
Buurman?

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:15

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:12
Idd, Femmie word dik he? ;)

Burnt | 30-12-09 | 17:14

pica: komt een vrouw bij de spermabank

hetluis | 30-12-09 | 17:14

@sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 17:10

Gewoon ff 3 minuten nuken in de magnetron doet al wonderen.

Biff Eagleburger | 30-12-09 | 17:14

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:12
Moet je toch eens doen Teun, je weet niet wat je mist.

democratius | 30-12-09 | 17:13

verraad van links | 30-12-09 | 16:58
Zie je? Er zijn legio toepassingen te bedenken voor afgewerkte bakolie. Het spul door de plee spoelen is dan ook puur een kwestie van een gebrek aan fantasie.
widtvoet ® | 30-12-09 | 17:08
Lieve widtvoet, is afgewerkte bakolie bruikbaar als massageolie? *neus dichtknijpt*

JosVerbeek | 30-12-09 | 17:12

Het is dus niet zo zeer slecht voor het milieu, maar vooral voor de portemonnee.

Melchior C Balthasar | 30-12-09 | 17:12

Oliebollen in frituurvet?
Gebakken in olie kan dat mij al niet bekoren, ranzige troep.

De vogeltjes hier zijn wel happy als ik vogelzaad met wat oud frituurvet (ossewit) meng en in de tuin hang.
Zelfs de verdwaalde kruimels van de van Dobben's worden opgepikt, en als dank schijten ze zo af en toe een keer op mijn kraag.
Geweldige beesten, die vogels. Of ze nu in mijn achtertuin fladderen, of op mijn bord gaar liggen te zijn.

Jackanders | 30-12-09 | 17:12

Waarom bakken mensen nog zelf oliebollen? Tenzij je een schuur hebt met een primusstelletje stinkt het hele huis dagenlang.

Elisabeth2 | 30-12-09 | 17:12

zeg maar jansen | 30-12-09 | 17:01
Precies.
Buurvrouwen die genoeg vet van zichzelf hebben om 12 kilo bitterballen mee te bakken, moet je niet serieus nemen.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:12

Oh je moet die dingen bakken? Ik vond ze altijd al zo smerig.

sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 17:10

Idee voor jaquelien cramer is het invoeren van een oliebollen tax

jaap1423 | 30-12-09 | 17:10

@zeg maar jansen.
Spruitjes.....

Superior Bastard | 30-12-09 | 17:09

@irriducibili79 17:02

Nee smaakt niet. Bovendien moet je goed oppassen dat de olijfolie die je gebruikt geen kankerverwekkende verbindingen gaat vormen wanneer je haar serieus verhit.

*vast aan het oefenen is voor de Lieve Mona achtige rubriek die hij volgend jaar in een wekelijks tijdschrift mag gaan vullen*

widtvoet ® | 30-12-09 | 17:08

N.O. Brains | 30-12-09 | 16:58
Check.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:08

Bestaan er al slaolieinzamelpunten waar je een vakantieje kan winnen als je een gebruikte liter slaolie inlevert net als met batterijen? Nee, dan dat eerst doen voor er over te zeuren, milieuvrinden.

democratius | 30-12-09 | 17:07

Slimme mensen hebben een kachel die daarop draait :P

Ni Hao | 30-12-09 | 17:06

irriducibili79 | 30-12-09 | 17:02
Alles smaakt beter in olijfolie. Heb het alleen nog nooit geprobeerd, want ik bak ze niet zelf.

patrizio | 30-12-09 | 17:05

"Geld dat dus niet naar de mensen in Afrika kan."
pffft... zo kan iedereen 'kritisch' zijn...
en hoe je hier verder gl aan koppelt, is mij een raadsel.

'Steeds meer moslims maken oliebollen'
erm... geen commentaar, flapdrol

malompie | 30-12-09 | 17:05

Ze gaan ook over het A4-trace in Delfland wandelen. Voor het uitzicht en de stilte... Veel meer dan dat zullen Groenlinksers niet meenemen, want erg veel verder reikt hun natuurliefde en kennis niet. De natuur is voor hen om actie voor te voeren, niet om je door te laten meevoeren. Een bos... dat zijn eh, bomen, maar dan buiten de stad. Een weidegebied... dat is een groen veld met uitzicht en stilte. Moge 2010 het jaar worden dat de ECHTE natuurliefhebbers en verdedigers zich ontdoen van het monopolie van de Groenlinksers. Natuurbescherming is niet links. Eng, he?

Xanthoria | 30-12-09 | 17:05

En geen woord over appelflappenolie. Diskrimidinges!

widtvoet ® | 30-12-09 | 17:04

Ik ruik weer een extra milieutax.

Conan de Rabarber | 30-12-09 | 17:04

Nou dan doe ik maar die flauwe inkopper:
Moeten we de oliebollen economie ombouwen naar een duurzame licht- en windbollen economie?

feddepetje | 30-12-09 | 17:03

Vraag me af of een oliebol gebakken in olijfolie een beetje smaakt en hoe noem je die dan een olijfoliebol?

irriducibili79 | 30-12-09 | 17:02

@ Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:00

Oh, u bedoelt die korrels waar de muizen zo'n dorst van krijgen? Foei!

N.O. Brains | 30-12-09 | 17:02

Hee van Pruisen, het gaat hier slechts om een vriendelijke oproep om als het even kan het vet niet in de gootsteen of plee te flikkeren. That's all.
"De zuivering van oliebollenvet kost jaarlijks enkele miljoenen euro’s. Om die reden doet de Unie van Waterschappen de oproep om overtollig oliebollenvet bij het huishoudelijk afval mee te geven en niet door de gootsteen of het toilet te spoelen."
Ik mag aannemen dat ook de lieden van GroenLinks niet moedwillig het rioolsysteem extra willen belasten en dat zij dus netjes gehoor geven aan die oproep of zélf al besloten hebben niet exta moeilijk te gaan doen, gewoon omdat het kán...
Mijn hemel, is er nou echt geen leuk itempje te verzinnen?

Schoorsteenveger | 30-12-09 | 17:02

@ Cunnilingus | 30-12-09 | 16:59
Haloliebollen. Met dadels in plaats van rozijnen en krenten...

verraad van links | 30-12-09 | 17:02

Wie spoelt dat dan ook door de gootsteen of wc.

avod | 30-12-09 | 17:01

zeg maar jansen | 30-12-09 | 16:57
wat wil je nou dat ik zeg? ik ben toch duidelijk geweest net?

Biep | 30-12-09 | 17:01

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:00 'Teune oor in, 't andere weer uit toch?

zeg maar jansen | 30-12-09 | 17:01

Oh ik lees net dat terror jaap zichzelf opwerpt als afgewerkte frituurvet inzamelpunt. Aimabele man.

Randy McRanderson | 30-12-09 | 17:01

Oliebollentax!
Goed voorbeeld doet volgen...

Ashtrey | 30-12-09 | 17:00

zeg maar jansen | 30-12-09 | 16:57
En de buren maar zeggen dat het aan die paarse korrels lag, tss.

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 17:00

Als ik mijn gebruikte slaolie dus weer inlever bij het UVW krijg ik 2,75 euro de li'ter? Das voor hen namelijk altijd nog 5 cent goedkoper dan zelf filteren... ik ruik vette handel

democratius | 30-12-09 | 16:59

Steeds meer moslims maken oliebollen.
Meer zeg ik niet.

Cunnilingus | 30-12-09 | 16:59

@ JosVerbeek | 30-12-09 | 16:54
Of als kettingzaagolie. Wordt er echt voor gebruikt.

verraad van links | 30-12-09 | 16:58

@ Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 16:54

Ik bak geen oliebollen want die moeten in olie, en ik doe alleen maar ossewit in mijn frietpan. En daar kun je inderdaad vetbolletjes van maken voor de vogeltjes. (En anders mag je die blok vet gewoon in de GFT-bak gooien)

N.O. Brains | 30-12-09 | 16:58

Vloeibaar (gezuiverd) frituurvet kan zo in je diesel…
Maaaaar dat mag in dit land niet ivm ontduiking van accijnzen…

Burnt | 30-12-09 | 16:58

xzaz2 | 30-12-09 | 16:56
Olie waarin je de bollen bakt stolt niet wanneer je het door het putje spoelt.

Biep | 30-12-09 | 16:58

Biep | 30-12-09 | 16:56 Probeer jij nu in één enkele dag het aantal comments van Teun te evenaren? Deed ie een jaar over hoor.

zeg maar jansen | 30-12-09 | 16:57

@Ramses Sappie | 30-12-09 | 16:32
Nou?

eye | 30-12-09 | 16:57

wat moet ik anders doen met die troep?

Frikometmayo | 30-12-09 | 16:57

Teun van het Tuinpad | 30-12-09 | 16:54 Maar Teun, gebruikt frituurvet is helemaal niet goed voor de vogeltjes.

zeg maar jansen | 30-12-09 | 16:57

zeg maar jansen | 30-12-09 | 16:55
sodemieter op, stoker.

Biep | 30-12-09 | 16:56

@benerklaarmee
En wat denk je dat Olie is?

xzaz2 | 30-12-09 | 16:56

Blijf dan zelf ook maar met je vette vingertjes van de oliebollen af. Er bestaat zeker geen normale manier van vet weggooien? Weldenkende Nederlanders weten wel beter dan vet in de afvoer te gieten...

Snuur | 30-12-09 | 16:56

@Randy McRanderson 16:52

Terug in de fles of het blik stoppen en opsturen naar China alwaar men er mits in voldoende mate gekonsumeerd lekkere wijven mee kan skoren.

widtvoet ® | 30-12-09 | 16:56

Biep | 30-12-09 | 16:52 En dan vind jij het raar als mensen een hekel aan je krijgen?

zeg maar jansen | 30-12-09 | 16:55

wij spoelen ons vet helemaal niet door de plee of de gootsteen.

Frikometmayo | 30-12-09 | 16:55

Supertopicpica, trouwens!

Biep | 30-12-09 | 16:55

Ah.. groenlinks is weer eens aan de beurt van Pruisen? Nou keurig doorgeklikt op de groenlinks homepage hoor. (suf stuk!)

De kantonnier | 30-12-09 | 16:54

Of je gooit het in de grasmaaier. Genoeg brandstof om een hele zomer door te kunnen maaien.

JosVerbeek | 30-12-09 | 16:54

Als Femmie met de PvdA coryfeeën uit gewandeld is over des lands dijken wellicht dat ze dan ook even een meer realistischer standpunt mbt global warming in kan nemen??? Over global cool down bv?

Burnt | 30-12-09 | 16:54

benerklaarmee heeft gewonnen!!

Biep | 30-12-09 | 16:53

Komt nog bij dat oliebollen in plantaardig ! vet gewoon vega zijn. Ergo:
*Vega = evil*

seven | 30-12-09 | 16:53

Volgens Femke hebben we al een kredietcrisis, een klimaatcrisis, een energiecrisis en een voedselcrisis en die gaat ze voor ons allemaal oplossen. Daar komt nu ook nog een frituurvetcrisis bij, Femke heeft het maar druk mee.

CoffeePatch | 30-12-09 | 16:53

benerklaarmee | 30-12-09 | 16:50
Hé, hé.... eindelijk een zinnig comment.
Het is me namelijk veboden om nog langer te spreken vanuit eigen ervaring door meneer Jansen, jeweet wel, ja die.

Biep | 30-12-09 | 16:52

Waar moet je het anders laten eigenlijk?

Randy McRanderson | 30-12-09 | 16:52

Femke slikt niet zo te zien.
sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 16:43
Dat maakt haar niet echt beleefd. Spugen is namelijk niet netjes.
Maar volgens mij heeft Fems daar beneden wel een hele jungle zitten. Ter compensatie voor de ontbossing, dacht ik.

BeunDeHaas | 30-12-09 | 16:52

Je bent ook wel een enorme tokkie om oliebollen bakolie door de plee of gootsteen te spoelen.... Doe je toch ook niet met frituurvet?!

vannikname | 30-12-09 | 16:51

Leuk, maar mensen die hun vet door het riool gooien moeten ook gewoon deaud period.

xzaz2 | 30-12-09 | 16:51

Oliebollen bak je in olie en niet in vet (hoop ik voor je). Gewoon weer een hoop geschreeuw om niks.

benerklaarmee | 30-12-09 | 16:50

Oh, dus nu gooit ineens iedereen het vet door de plee en gootsteen? Waarlijk één schande!
Toch mooi om te zien dat ik geen kuddedier ben. Dat geeft weer een goed gevoel zo op pre-oudjaarsdag.

BeunDeHaas | 30-12-09 | 16:50

Bij de meeste oliebollenbakkers zit er na een paar bollen toch meer vet in de bol dan in de friture.

N.O. Brains | 30-12-09 | 16:50

*niet zoveel zin heeft om te wachten tot de ijsschep uit de vaatwasser kan en nu dus maar één hele grote oliebol voor morgenavond maken gaat*

widtvoet ® | 30-12-09 | 16:48

Ik bewaar het altijd voor het barbecueseizoen. Dat oliebollenaroma geeft het vlees net dat beetje extra smaak.
*aanbevelen kan*

JosVerbeek | 30-12-09 | 16:48

Ik heb nog wel een paar nitraatbommen liggen btw.

*zoekt grote jerrycan*

Biff Eagleburger | 30-12-09 | 16:48

Gelukkig maar dat ik niet door enige vorm van ethisch besef geremd word.

Randy McRanderson | 30-12-09 | 16:47

Dus dát doen ze met die waterschapsbelasting. Ik vroeg me al af waar al dat geld naartoe ging, maar daar zuiveren ze mijn oliebollenvet dus van.

patrizio | 30-12-09 | 16:47

Je hoeft frituurolie niet door de WC te spoelen.

irriducibili79 | 30-12-09 | 16:46

Al twee weken alleen maar saaie kutitems op GeenStijl, jullie hebben maar mazzel dat er hier nog minder te beleven is.

AnoHuf | 30-12-09 | 16:45

Terwijl het toch een vorm van recyclen is.

sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 16:45

Van Pruisen is the best. Prima artikeltje weer!

cugel | 30-12-09 | 16:45

Femke slikt niet zo te zien.

sjaakdeslinksesul | 30-12-09 | 16:43

Oe Vee Wee ies tog voor Autkierung?

-LoKi- | 30-12-09 | 16:43

@Biff Eagleburger
Ik koop altijd een nieuwe frituurpan.

Rest In Privacy | 30-12-09 | 16:40

@j0shua | 30-12-09 | 16:38:

Precies. Oud-Hollandsche huisvrouwenlogica volstaat in dit geval.

Reinaert | 30-12-09 | 16:40

Socialisme is in de praktijk zéér slecht voor het milieu gebleken.
Ecologische rampen galore in het heilstatenareaal.
Verbieden dus maar dat socialisme, of in ieder geval heel zwaar belasten?

Merlot | 30-12-09 | 16:40

@ Biff Eagleburger

Ik drink het altijd op.

Enorm | 30-12-09 | 16:39

ROFLOL @ "Geld dat dus niet naar de mensen in Afrika kan"

CoJoNes | 30-12-09 | 16:39

Eindelijk eens iets dat ze ons niet aan kunnen wrijven! Wij doen nl. al een slordige vijftien jaar met hetzelfde oliebollenfrituurvet.

*genieten gaat van een zelfgemaakt bolletje dat een jaartje in het nu net weer vloeibaar frituurvet heeft liggen rijpen*

widtvoet ® | 30-12-09 | 16:39

Ik doe mijn frituurolie altijd netjes terug in de flessen waar het uit gekomen is, en dan rechtop in de container. Maar dat is dan ook meteen het enige wat ik doe, omdat er anders direct resultaat in mijn eigen riolering terug te vinden is, en niet voor het milieu.

j0shua | 30-12-09 | 16:38

@kom hoe heet ie | 30-12-09 | 16:35

Ik niet, Ik pleur het gewoon over het balkon.

Biff Eagleburger | 30-12-09 | 16:37

Geld gaat hun eigen rechtse zakken in en daar hoor je ze dan niet over.

Stroopdoos | 30-12-09 | 16:36

Welke tokkie spoelt z'n vet door de gootsteen in jezusnaam?

Rest In Privacy | 30-12-09 | 16:35

Nou lekker dan ! Dan is het dus wachten op de oliebollenbakheffing.
Krijg je allemaal een kastje in je pan ingebouwd, zo weten ze in Den Haag dan precies hoeveel eauliebollen er p.p. per pan gebakken zijn.

benzinesnuiver | 30-12-09 | 16:35

Hier kan ik me alleen maar om doodlachen. Zielug heur.

PfftNogEenKeerDan | 30-12-09 | 16:34

-weggejorist-

Bloodzone | 30-12-09 | 16:34

@Mezelf
Dat GL dat dus die zooi het riool in flikkert.

Rest In Privacy | 30-12-09 | 16:33

-weggejorist-

Ramses Sappie | 30-12-09 | 16:32

-weggejorist-

oh zo! | 30-12-09 | 16:32

ik las toch dat steeds minder mensen zelf olibollen bakken.. dus als groen links straks nog de enige is dan is het effect meteen te verwaarlozen

Johnny de Baas | 30-12-09 | 16:32

Leuke aanname, dat die zooi waarin die troep wordt gebakken het riool in wordt geflikkerd.

Rest In Privacy | 30-12-09 | 16:32

"Geld dat dus niet naar de mensen in Afrika kan."

Hoezo meteen dingen aannemen die niet per se waar hoeven te zijn?

Hoezo satire?

Koosalagoopagoop | 30-12-09 | 16:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl