Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uniek! Gouda krijgt ijsballenpolitie

winterkutzooi.jpg Dus u dacht dat die overijverige diender onlangs op de voorpagina van de Televaag die serieus een bon uit deelde aan een lief meisje dat sneeuwballen stond te gooien eenmalig was? Op je bolle ogen. Kansengemeente Gouda - waar de rust op straat zoals bekend omgekeerd evenredig is aan de totale airplay van burgemeester Cornelis - heeft sinds kort een heuse IJsballenbrigade opgericht. Een massale politie force wordt ingezet om sneeuw- en ijsbalgooiende Marokkaanse jongeren in toom te houden. Ja hoor eens, wij tikken ook alleen maar Trouw over. Blijkbaar is de pretbeleving tijdens de winterperiode voor boys die oorspronkelijk hun roots in niet besneeuwbare gebieden hebben liggen anders. Alleen dit weekend al werden 23 sneeuwsujetjes gearresteerd. Zeven zitten er nog vast. Heeft natuurlijk alles te maken met de noodkreet van een moeder onlangs in het lokale krantje De Goudsche Post. Onder de kop : "Het moet stoppen!" wordt uitgelegd hoe de 14-jarige Kevin Verkaaik onlangs het Berberse SneeuwRitueel onderging. "Terwijl de anderen Kevin vasthielden, heeft een andere jongen wel dertig keer op zijn gezicht geslagen". Nou hup hup burgemeester Wim Cornelis (PvdA) In galop naar Paul & Witteman. Voor je het weet is alle sneeuw gesmolten.

Reaguursels

Inloggen

Introduceer Mocropest en dan binnen een week ruimen.... subiet!
Dit type menes is het leven niet waardig. Opdonderen!

krokostil | 26-12-09 | 19:01

Da was ik nie... | 25-12-09 | 18:36
:LOL: Daar is geen woord van De kantonnier bij.
Lees het artikel in NRC waar Van Moetes | 24-12-09 | 13:11 naar verwijst even door.

Sanglier | 25-12-09 | 20:55

Links denkend nederland moet duidelijk gemaakt worden dat doen alsof er geen probleem is geen optie meer is.
.
De kantonnier | 24-12-09 | 13:46 verwoordde dat heel mooi.
Dit is anders in tribale samenlevingen: het gebruiken van geweld is een
wezenlijk onderdeel van conflictoplossing en in veel situaties verliest men
zijn eer als men geen geweld gebruikt. Regerende klieks in arabische landen
zijn tribaal van aard en moeten hun onderdanen wreed onderdrukken omdat ze
voortdurend worden uitgedaagd door concurrerende groepen, zodat een
dialectiek van machtsverwerving en uitdaging het geweld gaande houdt.
Nederland is inmiddels het Madurodam van dergelijke groepsconflicten
geworden. Alleen de Hollander die door onwetendheid de onderliggende
groepsmoraal van eer en schaamte niet doorgrondt, spreekt hier van ' zinloos
geweld'. Juist doordat dit geweld door de betrokkenen als zinvol, ja zelfs
als onvermijdelijk voor het behoud van eer wordt ervaren, is het moeilijk
tegen te gaan.

Da was ik nie... | 25-12-09 | 18:36

Sacarest | 24-12-09 | 17:56

Wordt dan ook niet gepakt !, je kan het...... mijn zegens krijg je.

k3VL4r | 25-12-09 | 15:16

en het gaat maar door...... tijd voor de rijdende eigenrechter.....

lachen | 25-12-09 | 11:07

En weer zijn t de lieve [email protected]@ntjes... <<PVV stemmen maar weer>>

P.K. | 25-12-09 | 10:00

Over ± 8 jaar, verandert de roep van het volk om meer blauw op straat naar meer zwart op straat! (néé, gaat niet over huidskleur, maar uniform kleur)
Maar ver daarvoor al volksopstanden in probleem wijken.
Altijd in de geschiedenis valt op één plek al waar te nemen (Gouda) wat in de toekomst staat te gebeuren.

De KENTERING laat niet lang op zich wachten...

Prinz von Emmerstein | 25-12-09 | 01:11

Zullen we in 2010 'ns gaan tellen hoe vaak het woord 'Marokkaan' voorkomt in dergelijke berichten..? Ik zeg: tellertje op de voorpagina..!

Jerry Nick | 24-12-09 | 23:06

Wat zegt het Bureau Jeugdzorg hiervan? Kunnen ze die Kevin zo snel mogelijk plaatsen in een Jeugdgevangenis zodat hij daar verder in elkaar kan worden geslagen door Marokkanen?

Wezel | 24-12-09 | 22:37

Deden we maar eens wat ipv hier onze 'onvrede' te posten en op Wilders te stemmen, want wat die er ECHT aan kan doen moeten we nog maar afwachten toch...? Of veranderd dan in ene alles, en lezen we niks meer uit Gouda e.o.?
Mariniers veegden eens geheel uit vrije wil het strand van Zandvoort schoon en het CS van 020 moest er ook eens aan geloven meen ik. Misschien wordt het dus wel eens tijd voor actief verzet ipv passief; geen woorden maar daden!
Dat zou een mooi zooitje worden zeg...

Abidiliboong | 24-12-09 | 21:29

En volledige schadevergoeding als onderdeel van het strafrecht incl. vergoeden van de kosten van strafvervolging, zoals opsporing en detentie, naast civiele schadevergoeding aan slachtoffers, indien nodig door inhouding op salaris en uitkering is ook aardig om een crimineelonvriendelijk milieu te creeren. Bij een bekeuring voor een snelheidsovertreding schijn je tegenwoordig ook administratiekosten te betalen, dus doortrekken die lijn.

Jaypelsteeltje | 24-12-09 | 21:22

Onder het mom van gezellig oud hollandsch koek en zopi ritueel schuimt de roedel hyanas de straten af op zoek naar een van de kudde afgedwaald jong, ies natuur!

Bamzaaiert | 24-12-09 | 21:05

Ben benieuwd of deze daders onder toezicht van jeugdzorg worden geplaatst en dat uithuisplaatsing wordt aangevraagd.
Het lokale bestuur dient extra bevoegdheden te krijgen om de openbare orde en veiligheid te kunnen bewaren. Mensenrechten zijn een groot goed, maar niet alleen die van wetsovertreders. En om de belangen van de oppassende burgers te beschermen, is het inperken van de rechten van wetsovertreders niet onevenredig. Verder is nog niet veel te merken van de ontwikkeling van krachtwijken. Tegen de vlakte met die jaren 70-getto's en gebalanceerde en diverse wijken bouwen met brede voorzieningen.

Jaypelsteeltje | 24-12-09 | 21:04

ik zeg massaal jatten en omdraaien
onder het mom "IES TOCH KOELTOER?"
berbers sneeuwritueel ftw, onze eigen interpretatie van de arabische cultuur
omdat het kan ;)
enorm veel sterkte aan die gozer trouwens, volgende keer een kettingslot aan je stuur hangen... saves alot of trouble! (ervaringsdeskundige...)

OHFOURSIX | 24-12-09 | 20:36

-weggejorist-

arkboy | 24-12-09 | 19:29

Kunnen we niet de Marokkaanse politie even laten overkomen in Gouda ?
Dan leren die snotjongens het wel af.

websenior | 24-12-09 | 18:57

Hoe lang zullen wij nederlanders dit nog allemaal pikken ,
van die mini-crimi allochtoontjes ,
dit loopt nog eens een keer goed uit de hand de acceptatie houdt een keer op !

JunkyXL | 24-12-09 | 18:54

Maro... ach laat maar.

Tukkerr | 24-12-09 | 18:30

Het is allemaal zoooo Geertbevestigend....

wip.kip | 24-12-09 | 18:22

Misschien een ideetje om een ijskogelregen eens te beantwoorden met een loodkogelregen. Dwingt repsect af en ruimt lekker op!

Brouhaha | 24-12-09 | 18:16

Makakengemeenschap ontkennen natuurlijk alle betrokkenheid...

wip.kip | 24-12-09 | 18:15

De Marokkaanse gemeenschap onderschat de gevolgen van het handelen van hun criminele kroost. Wanneer Marokkaanse jongens voortdurend negatief in het nieuws zijn, wordt de haat tegen hen als bevolkingsgroep steeds groter. In Hongarije, Tsjechië en Ierland worden Roma veelvuldig gediscrimineerd en aangevallen. Het lijkt er steeds meer op dat de Marokkanen de zigeuners van Nederland worden.

De Marokkaanse gemeenschap (opinieleiders, rolmodellen, buurtvaders, imams e.d.) kan het tij alleen keren als zij een grootscheeps offensief aankondigen tegen criminaliteit in 'eigen' kring. En kom niet langer aan met dooddoeners als 'de meeste Marokkanen komen niet in aanraking met justitie'. Het gaat om beeldvorming èn een werkelijk groot probleem.

Aardappeleter | 24-12-09 | 17:56

Ik als Gouwenaar kan wel janken, liefst zou ik met een Stig 551 Swat boven op de toren van de St.Jan snipertje willen spelen.. maar dan beland ik in de bak terwijl ik het voor mn medebewoners opnam.

Sacarest | 24-12-09 | 17:56

tssen ze gaan net zolang door tot de irritatie zo hoog is , dat ze letterlijk door wouter bos eruit geschopt worden ..

sparrow | 24-12-09 | 17:48

Ze hadden zich hier de hele herfst al op voorbereid, met hun bontkraagjes...

cybersnitch | 24-12-09 | 17:00

Zie hier weer een fijn voorbeeld van de toegevoegde waarde voor onze samenleving middels de Multi-Cultuur en de Islam.
En we gaan er steeds meer plezier van krijgen.

Zo jammer! | 24-12-09 | 16:55

ach, werk elke dag met marrokaanse collega's, geen probleem, top collega's. Zelf ergeren ze zich ook rot aan dat soort tuig en ons soft beleid , een collega sprak wijze woorden...." de enige die de waarheid spreekt is de stok"! Kappen met dat thee drinkend soft sociaal "kots"gedoe... praten is voorbij voor dat soort randgroepen...

swafful | 24-12-09 | 16:51

Daarom ligt er dus standaard een hockeystick in mijn kofferbak.

hetgeleteken | 24-12-09 | 16:15

Ik heb zo'n vreselijke hekel aan extremisten, maar Gouda gun ik een bezoekje van een heeeeeeeeeeeeeeeeele grote knokploeg kaalkopjes.

Adriaantjeeeeeuh | 24-12-09 | 16:11

@ Ploertendodert
Dat zou idd een oplossing kunnen zijn. Maar in die jeugdgevangenis zal het wel weer tafeltennis, playstation, vaasje kleien & kringgesprek worden...:S

my anal pony | 24-12-09 | 15:22

En weer worden de feiten zo veel mogelijk door de linkse media verdoezeld.
Weer krijgen veel mensen de juiste informatie niet onder ogen door die zelfde linkse,softe en laffe schijt media.
Nee,die informatie houdt de linkse media mooi achter,bang dat nog meer mensen op de PVV gaan stemmen.
Links met de PVDAllah voorop heeft gewoon bloed aan hun softe handjes kleven,inclusief al hun kiezers.
Tijd dat de PVV shovel de gehele PVDAllah en de andere linkse kliek samen met die Rif ratten de afgrond inkiepert.

Herr Panzer | 24-12-09 | 15:12

@my anal pony | 24-12-09 | 15:02
Je kan maar tot een bepaald minimum van de uitkeringen en toeslagen van die ouders korten, het zal misschien een tientje per maand worden ofzo, maar dat vinden ze niet erg, dat verdienen ze zwart bij, melden een extra kind in marokko voor verhoging van de kinderbijslag, en anders jat het kroost wel weer wat. Het enige wat je met deze krengen kan doen is in een internaat of de jeugdgevangenis gooien.

Ploertendodert | 24-12-09 | 15:06

Ik vind dat de ouders van dit gajes zelf op moeten draaien voorde kosten van al die extra pliesie. En in de praktijk zal dat wel neerkomen op het korten van hun uitkeringen.

my anal pony | 24-12-09 | 15:02

Fratello | 24-12-09 | 14:29
Hoho, niet héél Gouda is een ghetto hoor. In mijn buurt zie je in principe alleen marokkanen rondlopen als de vuilnisbakken buiten staan, als ze de krant of foldertjes rondbrengen of als ze de interieurs van beter gesitueerden komen verzorgen.
Het is al weer even geleden dat ik in mijn buurt een marokkaan langs de auto's zag scharrelen om de inhoud te inventariseren. Zo'n ventje vertrekt meestal erg snel als je hem op de foto zet ;-)

Sanglier | 24-12-09 | 14:51

Alles wordt verziekt in dit land door die kudt Finnen; Geert doe iets aan die sneeuw!!

Dr. Knochenhausen | 24-12-09 | 14:46

@Jokkebrok | 24-12-09 | 13:35
U zou schrijver moeten worden. Mooi geschreven.
Een van de beste comments die ik dit jaar heb gelezen.

galliameloen | 24-12-09 | 14:44

vrede op aarde is natuurlijk de oudste en grootste hoax die bestaat :)

Causa Sui | 24-12-09 | 14:41

Volgens mij zijn dit gewoon inferieure mensen zonder eergevoel, tribaal of niet. Het feit dat ze altijd in groepen opereren zegt al genoeg over hun laffe inborst en ze mogen heel gauw de tyfus krijgen, of iets anders, als ze er maar dood aan gaan.

L Ron Hubbard | 24-12-09 | 14:41

@ zwerfpaal | 24-12-09 | 12:39

Leuk lullen met je kerstmis en vrede op aarde, zal vooral in Gouda en zulke gelijke ghetto's echt goed ontvangen worden..

Fratello | 24-12-09 | 14:29

<Quote>
Sanglier | 24-12-09 | 14:02
de islam inhoudelijk wordt aangepast of wordt verboden.
<Quote>

by the weg geen slechte taal voor een zwitsal

Grundlickgeit | 24-12-09 | 14:22

De kantonnier | 24-12-09 | 13:46
Dank je voor het citeren, ik had het artikel al gelezen. Tribalisering kan alleen worden gestopt als de islam inhoudelijk wordt aangepast of wordt verboden. Dat kan niet of dat willen we niet en dat zal ertoe leiden dat tribalisering doorzet en dat Hollanders weer Geuzen worden met als gevolg dat marokkanen het gaan bezuren. Een kruistocht in eigen land, zoiets. Het zal niet leuk zijn maar het is bijna onvermijdelijk omdat ons openbaar bestuur op alle niveaus faalt.

Sanglier | 24-12-09 | 14:02

nou ik ben afgelopen week veelvuldig in gouda geweest met name in goverwelle wat tegen de oosterwij aan ligt en dar lopen complete groepen kut mocro's rond die auto's bekogelen met ijsballen.
en dan schrik je je kapot.
.
ze moeten die lui in een betonnen bak zetten met met tennisbal kanonnen geladen met ijsballen bekogelen tuig dat het is.
.
/**pvv modus on**\ trap die kapuchon teringleiers het land uit samen met hun hele familie /**pvv modus uit **\

Grundlickgeit | 24-12-09 | 13:59

Vorig jaar rond deze tijd is er nog een jongen de dood in gejaagd voor een aanstormende trein door een groep van 20 Marokkaanse jongens.

Er is kennelijk niets veranderd na een jaar.

omwenteling | 24-12-09 | 13:53

@De kantonnier | 24-12-09 | 13:46
Volgens sommige mensen is "zinloos geweld" als je iemand wil slaan, maar je slaat mis.

galliameloen | 24-12-09 | 13:50

Geachte Sanglier
Dit is anders in tribale samenlevingen: het gebruiken van geweld is een
wezenlijk onderdeel van conflictoplossing en in veel situaties verliest men
zijn eer als men geen geweld gebruikt. Regerende klieks in arabische landen
zijn tribaal van aard en moeten hun onderdanen wreed onderdrukken omdat ze
voortdurend worden uitgedaagd door concurrerende groepen, zodat een
dialectiek van machtsverwerving en uitdaging het geweld gaande houdt.
Nederland is inmiddels het Madurodam van dergelijke groepsconflicten
geworden. Alleen de Hollander die door onwetendheid de onderliggende
groepsmoraal van eer en schaamte niet doorgrondt, spreekt hier van ' zinloos
geweld'. Juist doordat dit geweld door de betrokkenen als zinvol, ja zelfs
als onvermijdelijk voor het behoud van eer wordt ervaren, is het moeilijk
tegen te gaan.

De kantonnier | 24-12-09 | 13:46

van Moetes | 24-12-09 | 13:26
Stop de tribalisering? Tribalisering is een onvermijdbare ontwikkeling. Het zal er op termijn toe leiden dat willekeurige marokkanen door Hollandse tribale knokploegen op straat worden afgetuigd zoals nu in Gouda ook met Hollandse jongens gebeurt.
Weet je wat zo jammer is? Ik krijg zo vaak gelijk.

Sanglier | 24-12-09 | 13:40

Dit gedoe met sneeuwballen heb ik 5 jaar terug al meegemaakt. "s avonds teruglopend door de stad naar mijn huis tref ik een groepje marokkanen in leeftijd varierend van ,naar schatting, 16-23 jaar.
Het heeft gesneeuwd en de wereld ligt er verstild bij. De stilte wordt ruw verstoord door plots opklinkende kreten van opwinding bij dit groepje.
Instinctief voel ik wat er komen gaat en besluit niet om te lopen maar rustig mijn geplande route te vervolgen. Een route die ik sinds jaar en dag zonder enig probleem door deze wijk heb kunnen lopen.
Wanneer ik de jongemannen tot op zo'n 10m. genaderd ben (zij staan op een plein en ik loop op het trottoir) vliegt de eerste sneeuwbal rakelings langs mijn hoofd.
Ik denk "ik doe mee" en probeer het spelement erin te brengen. Fout ! dit is kennelijk de tirgger waarop ze gewacht hebben want als een troep wolven vallen ze nu van alle kanten aan. Kiezels uit het naburige grindpad worden nu in de sneeuwballen verwerkt en met volle kracht naar mijn hoofd gesmeten. Ik stop het spelelement en loop "rustig" verder en besluit te veinzen verder geen acht op hun agressie te slaan.
Als door een wonder wordt ik niet getroffen door hun kiezelballen. Wel treft een van de sneeuwkiezelballen een raam dat ik passeer . Met sensationeel glasgerinkel spat de ruit uiteen. De bewoner van het huis is samen met zijn rotweiler binnen 5 seconden buiten .
De (jonge)mannen stuiven al joelend als stuifsneeuw uiteen .
De (autochtone) man en ik kijken elkaar zwijgend (van ingehouden woede) aan . We knikken elkaar slechts toe en ik vervolg mijn weg.
Op de verdere terugweg dringt een visioen zich aan mij op : het is 2015 de wijk is een no go area geworden en autochtonen worden er door de politie op gewezen dat het betreden van dit gebied (mijn ooit zo geliefde wijk) volledig op eigen risico is. De politie heeft een kaart verspreid van de stad met alle no-go areas hierop vermeld . De kortste verbinding tussen twee punten , de rechte lijn, is verleden tijd. NLD loopt massaal om in de randstad en de plaatselijke economie heeft het nakijken.
Gelukkig was dit slechts een visioen.

Jokkebrok | 24-12-09 | 13:35

Hahahaha, Geenstijl doet weer eens aan politie-bashen. Niet dat de feiten er toe doen, nee, dat is nooit nodig bij drol-journalistiek.
Die ijsballen-politie, zoals zo mooi verwoord, zijn er voor roofovervallen! Door Maroc's. Eerst een auto bekogelen met een ijsbal, auto stopt en vervolgens de automobilist beroven.
Maar ach, waar maakt de politie zich druk over, nietwaar GS?!

datzegik69 | 24-12-09 | 13:29

Misschien is het handig als die gasten eens een keer gedwongen het leger in moeten. Ze zijn dat toch al gewend: groepjes. Ik ben voor.

indark | 24-12-09 | 13:29

Sanglier | 24-12-09 | 13:24
Doe me een lol en lees het artikel dat ik om 13:11 plempte even; veel zal je duidelijk worden.


Reaguren kan ik niet meer, zit op m'n werk en kan maar op de site tot 13.30u. Hoop dat je 't leest.

van Moetes | 24-12-09 | 13:26

Ach mensen waar hebben we het over, ik werd pakweg 27 jaar geleden in Gouda al eens "zomaar" door een groep marokkanen met bakstenen bekogeld.

Sanglier | 24-12-09 | 13:24

Maar gewoon eens een ideetje: één keertje de politie helemaal los laten gaan. Niets geweldinstructies. Gewoon de knuppel en hoplakee! En dan echt snoeihard, he. Dat ze gewoon eens een tijdje hun zonden kunnen overdenken..... ik geloof mezelf niet dat ik dit schrijf, zo ben ik nooit geweest.... maar tegen dit soort ellende valt niet meer op te begriptonen.

Boer in Amsterdam | 24-12-09 | 13:23

Aha, EL Gouda is weder in het nieuws.

En-el Hak | 24-12-09 | 13:12

Houthakkert | 24-12-09 | 13:04
Waar het met mijn gedachtegang even vastloopt is dat die jongens die je beschrijft wel gewoon frinkandelletjes speciaal naar binnen staan te schuiven hier om de hoek bij de plaatselijke FEBO.Maar goed je verhaal klopt redelijk alleen hebben die jongens wat anders in petto voor de hoofddoekmeisjes ipv verkrachting namelijk eerwraak.

De kantonnier | 24-12-09 | 13:12

Zwerfpaal heeft heus een punt hoor, als hij zegt dat dit gedrag verklaarbaar is vanuit culturele achtergrond (hij voegt er zelfs aan toe, vanuit erfelijke factoren, maar dat mag ik als rechtsmensch niet zeggen).
.
Laat ons daarom gehoor geven aan de oproep van Herman Philipse, expert terzake, die stelt: 'Stop de tribalisering van de Nederlandse cultuur'.
www.nrc.nl/opinie/article1616396.ece/S...
.
Stem, desnoods noodgedwongen, Wilders en stel ze voor de keuze: kappen of terug.
Dank u Zwerfpaal, voor de voorzet.

van Moetes | 24-12-09 | 13:11

De enige goede marokkaan.....

Remington.223 | 24-12-09 | 13:09

ongevolgigen --> ongelovigen

Houthakkert | 24-12-09 | 13:05

El_Guapo | 24-12-09 | 12:29

Dat rascisitisch geweld door mocro's en ander hakbar-tuig is toch al lang algemeen bekend?
De eerste mocro die een waggelende pinguin van haar tas beroofd, wordt door de rest van de gemeenschap gestenigd. Dat mag immers niet volgens de Islam. Je mag allleen, sterker nog: je moet, stelen van de ongevolgigen (kuffar).
Het is ook geen toeval dat hakbars alleen maar blanke meisjes verkrachten/aanranden.Dat mag van de Islam; van een willekeurig kopvod op straat moeten ze afblijven.

Houthakkert | 24-12-09 | 13:04

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:51
Je bent dus ongetwijfeld goed vertrouwd met werk van Philipse?

van Moetes | 24-12-09 | 13:04

beter zijn vader hetzelfde laten ondergaan, kijken of die marokkaan dan nog lacht..! ps en daarna zijn moeder uiteraard..
Er zijn zat mensen die het uit willen voeren denk ik zo..

verwilderd | 24-12-09 | 13:00

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:51

Je hebt een punt, ze zijn bij de geboorte al verdoemd tot het leven dat ze zullen gaan leiden, namelijk met een afkeer van Nederland, als klankbord zien ze hun halfbroers, broers, neven en achterneven anderen pesten (bij voorkeur van andere afkomst) mishandelen, bedreigen en beroven.

Ja ze zijn ook slachtoffer van hun eigen mislukte cultuur maar bovenal zijn ze dader en moet de rest van Nederland worden beschermd tegen deze onderontwikkelde mensen die ons intens haten.

El_Guapo | 24-12-09 | 12:59

En toch hebben ze in Gouda heerlijke stroopwafels (met thee).

De kantonnier | 24-12-09 | 12:56

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:51

Ok, je bent dus de hele tijd aan het trollen.

Je zal zo wel weggejorist worden. Toedels!

Houthakkert | 24-12-09 | 12:55

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:39

Dikke bullshit.

Wij gooiden vroeger sneeuwballen, om het sneeuwballen gooien.

De rifapen werpen sneeuwbarricades op, danwel bekogelen groepsgewijs voorbijgangers om ze tot stoppen te dwingen en vervolgens te mishandelen en beroven.

Capiche?

Houthakkert | 24-12-09 | 12:53

@zwerfpaal: ga bij je moeder trollen lutser er discussieren hier grote mensen.......

The Evil One | 24-12-09 | 12:52

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:39

Onder welke steen kom jij vandaan gekropen?

Het gaan helemaal niet over jongens die een sneeuwbal gooien maar over criminelen die sneeuw gebruiken om mensen te mishandelen en te beroven.

El_Guapo | 24-12-09 | 12:52

@René from the Café | 24-12-09 | 12:44

Het ging hier toch niet over overvallen en beroven? Het was gewoon een sneeuwballengevecht in mijn optiek. Ik ben zelf afgestudeerd kinderpsycholoog, specialisatie Noord-Afrikaanse cultuur en weet dus dat dit soort gedrag goed valt te verklaren vanuit de culturele achtergronden en erfelijke factoren die aanwezig zijn. Je moet ze meer zien als slachtoffer i.p.v. dader.

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:51

Beste mevrouw moeder van Kevin, ik ziet hier witheet achter de monitor en voel met u mee, maar vragen aan de meest gedhimmide burgemeester gaat niet veel helpen. Haal uw broers, buren, neven, buurmannen (doen zij ook tenslotte) bij elkaar en pak ze 1 voor 1 's ochtends om 11 uur als ze door gehoofddoekte moeders met veel goed advies de straat worden opgeschopt. Nee, niet dood, maar kellklankstemmetje van de 30 stompen krijgt er 40 etc. etc.. Of u houdt natuurlijk vertrouwen in de politiek en politie om hier iets aan te doen.

The Evil One | 24-12-09 | 12:51

@zwerfpaal | 24-12-09 | 12:39
Wij gooiden vroeger toch ook wel eens een sneeuwballetje?
Jazeker...
Maar we sloegen niet iemand met z'n 4e in elkaar... gooide geen sneeuwbarrières op om vervolgens mensen te overvallen...

ooginal | 24-12-09 | 12:50

@Endoxa | 24-12-09 | 12:43
Ik denk dat we de rechten van de kinderzorg dan moeten uitbreiden: ipv uithuisplaatsing ook uitlandplaatsing? (alleen geldig voor onze Finse vrinden anders krijgt Laura precies wat ze wil)

Mikey is #1 | 24-12-09 | 12:46

@zwerfpaal | 24-12-09 | 12:39
Maar wij deden de mensen niet overvallen en beroven.Dus hou die kerstgedachte maar lekker voor je!

René from the Café | 24-12-09 | 12:44

Waar blijft nou het grof geschut van jeugdzorg zoals bij Laura toegepast?
Onder toezicht stellen en via de rechter uithuisplaatsing afdwingen?
Kunnen ze een keer winnen, durven ze weer niet.

Endoxa | 24-12-09 | 12:43

Na het lezen van zo'n bericht hoop ik echt zó graag dat zo'n tyfusmocro het verkeerde slachtoffer uitkiest en vervolgens wordt doodgetrapt...

zum kotzen | 24-12-09 | 12:39

We zijn weer lekker kort door de bocht bezig in dit topic.
Wij gooiden vroeger toch ook wel eens een sneeuwballetje?
Ben je toevallig een van oorsprong Marokkaanse Nederlander die een sneeuwbal gooit, dan ben je gelijk een veroordeelde crimineel. Het zit de Marokkaanse medemens nou eenmaal niet in de genen en in het bloed om verantwoord met sneeuwballen om te gaan. Die hebben ze namelijk niet in het thuisland.
Dus niet zo stigmatiserend reaguren a.u.b. Het is bijna Kerstmis, de tijd van vrede op aard.

zwerfpaal | 24-12-09 | 12:39

Zo'n artikel over sneewbalgooiende nicht-gewenschten Nederlanders (in de volksmond: De Fin) zorgt altijd voor een goede opschoning van het reaguurders-ledenbestand. Er wordt flink weggejorist vandaag.

Mikey is #1 | 24-12-09 | 12:35

Niemand lijkt het hardop te willen zeggen maar de volgende conclusie heb ik al lang getrokken.

Het geweld van Marrokanen tegen Nederlanders of andere groepen is puur rascistisch geweld. Zij kiezen hun slachtoffers uit op huidskleur en ras.

Het is een structureel probleem. De problemen worden gebagataliseerd. "beetje sneeuwballen gooien" wordt dan gezegd maar er worden dagelijks mensen mishandeld en beroofd. Dat zijn buitengewoon agressieve handelingen en deze worden bewust gepleegd tegen mensen van een andere afkomst dan zijzelf.

Als 5 Nederlandse jongeren een Marrokaan in elkaar zouden slaan zou het land te klein zijn. Nu er echter sprake is van het tegenovergestelde wordt er slechts gesproken over rotjongens.

Ik kots ervan als ik lees dat de dader (die uiteraard ontkent) die een jongen van 14 tot moes slaat met 3 van zijn mede rovers 'savonds al weer bij moeders thuis op de bank zit. Dit land is helemaal vertyfd.

Onze politiek die haar beleid bepaalt door 'smorgens de krant te lezen en 's middags een spoeddebat aan te vragen laat deze issues gewoon links liggen.

We hebben een supergroot probleem in Nederland en het wordt stelselmatig ontkend. Het is geen wonder dat de PVV zoveel stemmen krijgt. Ik gruwel van de PVV maar de rest van de partijen doet heel erg hun best vooral niets te zeggen.

El_Guapo | 24-12-09 | 12:29

Geef je ze eens goedkoop ongesubsidieerd speelgoed wat niet stuk kan, weten ze er een ander mee te slopen. Leuke meisjes ook, zeg....
Maar de speeltuin blijft buiten, volgens jaar gratis zwemles onder ijs voor hen.

Causa Sui | 24-12-09 | 12:27

@okidobi | 24-12-09 | 10:44
"Maar los daarvan ik hoorde net een aandoenlijk waar feit over Libanon.Daar is sex met dieren toegestaan mits het arme beestje van het vrouwelijk geslacht is.Sex met beessies van het mannelijk geslacht is ten strengste verboden en staat uiteraard de doodstraf op.Ik wilde het even kwijt "

***Dank, dank veur de info. Was er niet van op de hoogte.
Begrijp nu waar de weurden kippenneuqer en geitenneuqer vandaan komen.
Persoonlijk zou ik mierenneuqers streng bestraft willen zien. Dát is pas dierenmishandeling.

Marokkaans tuig sneeuwpoppen laten neuqen, lijkt mij in deze een gepaste straf.

VanQuaadTotErger | 24-12-09 | 12:25

Wie de politieke moed heeft, met een goed aangekleed argument, die achterlijke mongolen terug te jagen naar het rif-gebergte scoort zondermeer 10/15 zetels bonus .

daytripper | 24-12-09 | 12:21

ploertendodert 11:44
Bas Rutten door Gouda laten wandelen in een prachtwijk?
Prima oplossing, beter nog met 2 handen tegelijkertijd draai om de oren geven, hoor je ff niets meer en doet veel auwa!

the wanderer | 24-12-09 | 12:16

De dienstplicht herinvoeren, zou dat wat zijn?

Jackanders | 24-12-09 | 12:11

gs, ik vind dit nou net geen onderwerp om lacherig in de hoek te zetten.
dat smerige tuig hoort van de straat af en in een isoleercel, danwel een enkeltje thuisland te krijgen.

0nt0pic | 24-12-09 | 12:09

Graag per stuk 50 zweepslagen en 50x in het gezicht laten trappen

FantaBoy | 24-12-09 | 12:04

@DeRoyVanZuipensteijn | 24-12-09 | 11:01
De Marokkaanse overheid heeft jarenlang lastige mensen over de grens gekieperd in een beleid om een inheemse cultuur te vernietigen. Analfabeten, tokkies en ronduit criminelen zijn in bosjes de grens overgezet, onder andere naar Nederland. Gewoon bewuste export van problemen zoals wel vaker is gebeurd. Denk aan de migratiepolitiek van de UK of Cuba.

De tentakels van het Marokkaanse beleid reiken tot in Nederland. De Marokkaanse overheid bepaalt bijvoorbeeld hier tot de dag van vandaag hoe hier geboren kinderen mogen gaan heten. Berbernamen zijn niet toegestaan, anders krijgt men geen verplicht Marokkaans paspoort. Hoe zout wil je het hebben.

De typische problematiek is m.i. voornamelijk het gevolg van een abject buitenlands apartheidsbeleid dat hier in Nederland dunnetjes wordt voortgezet. Dit krijg je als mensen generaties lang zijn behandeld als tweederangs burgers en jongere generaties een bijzondere status moeten blijven 'genieten'.

Links Nederland mag wel hardop denken dat dat 'tweederangs' iets is waar rechts Nederland voor zorgt, in werkelijkheid ligt het ietsjes anders. Dat 'tweederangs' heeft niet z'n wortels in Nederland maar in Marokko en het is het Marokkaanse beleid wat hier wordt voortgezet, met dank aan overijverige ambtenaren hier die denken dat ze de wereld een grote dienst bewijzen

Verwacht niet teveel inhoudelijk commentaar vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf. De Securitate van de geliefde koning is ook in Nederland actief. Familie in het thuisland kan het knap lastig krijgen als je hier over de schreef gaat en daarnaast mag je al gauw je thuisland niet meer in. Verder zijn veel van die mensen niets anders gewend dan een overheid handelt uit pure willekeur en stelt daarom bijvoorbeeld ook geen vraagtekens bij 'door Marokko toegestane namen' op een Nederlands gemeentehuis.

Oplossing van de problematiek? Alle onzinbanden met Marokko verbreken. Dit is Nederland en wij zijn geen satellietstaat of koninklijke kolonie van ene Hassan. Verder serieuze aanpak van jongeren die problemen veroorzaken, ongeacht kleurtje. Te vaak wordt ook hier gekeken naar de culturele achtergrond. Dat lost niets op wanneer je zelf als overheid actief 'cultuurtjes' in stand houdt.

Stir Glenfarclas II | 24-12-09 | 11:58

@hansvanvoren | 24-12-09 | 11:42
ben je mal,
die bemoeien zich hier niet mee.

vander F | 24-12-09 | 11:55

De maat is nu vol! Het mag niet zo zijn dat we bij zulke praktijken machteloos blijven toekijken?
Liever betrokken raken met kans op een klap op je bek dan lafjes wegkijken en doorlopen. Nee, ik wil ook niet met een mes in mijn hoofd eindigen, en de vraag is zal iemand mij helpen als er 10 zich tegen mij keren?
Ik mag hopen van wel !

Eens kijken wat de burgemeester van Gouda zal doen.. Ik denk het zelfde als altijd.. helemaal niets dus

Fratello | 24-12-09 | 11:54

Ik mis in het verhaal het simpele feitje dat de slachtoffers naast mishandeling ook nog van hun kostbaarheden werden ontdaan.

zuichkragt | 24-12-09 | 11:54

Ploertendodert, wat een zalig filmpje. Je maakt m'n hele kerst goed, bedankt man! Zaaaaaalig....

Stellingios | 24-12-09 | 11:51

Een ijsballenbrigade opgericht is.
*Proest*, of nee, geef me maar een teiltje.

Dostranamus | 24-12-09 | 11:48

Op Elsevier doet anarcho-babe Marike Stellinga een mooie oproep tot oprichting van een nieuwe politieke partij. video.elsevier.nl/11788934/
Zou een boel problemen oplossen.

CoJoNes | 24-12-09 | 11:46

Ploertendodert | 24-12-09 | 11:40
Let me guess, de eerste die een sneeuwballetje jouw kant op werpt, krijgt als feedback een vol 0,5 ltr blikje Schultenbrau in z'n face toegeworpen?
www.youtube.com/watch?v=JOp93NEyE1I ;

Ashtrey | 24-12-09 | 11:46

Wat een vervelende alles wegwimpelende ondertoon heeft deze topic zeg. Ik denk dat wat die jongeren doen vervelender is dan u denkt. Aanpakken die lui.

Ben Wade | 24-12-09 | 11:46

@ Cortes | 24-12-09 | 11:37 :

Zal niet gebeuren, zolang de racisme instanties overwoekerd worden door mensen die ervan overtuigd zijn dat Marokkanen niet kunnen discrimineren. En de voorbeelden zijn zo duidelijk dat het hier om keihard racisme gaat.
.
Lees bijvoorbeeld het boek 'Staatssecretaris of seriecrimineel' eens. Een harde les voor de gutmenschen en een keiharde deuk in hun denken, want het geweld van Marokkanen richt zich op Surinamers, Nederlanders, Chinezen... Eigenlijk op alle groepen behalve de Marokkanen. Hoe duidelijk wil je het hebben?!

koyt | 24-12-09 | 11:45

Bestaat er niet een of ander eng kamelenpokken virus dat enkel vat heeft op Maghrebijnen?

Claude Monet | 24-12-09 | 11:44

@Ploertendodert | 24-12-09 | 11:40
Is al lang gebeurd. Vrouw rijdt achteruit tasjesdief dood in 020. En toen?

ristretto | 24-12-09 | 11:42

.
Kijk hier ligt nog een wereld open voor jeugdzorg !!!!!!
.

hansvanvoren | 24-12-09 | 11:42

Hoelang duurt het voordat de eerste dode, uit mishandeling van de rifrat-kant, of uit wraak van een nederlander die het zat is en zich op zo'n "boefje" afreageert met een steeksleutel?

Ploertendodert | 24-12-09 | 11:40

@jaap1423 | 24-12-09 | 11:33
Onzin. Toen dat nog niet aan de orde was sloeg de ene wijk de ander wijk de tering op de kermis. Desnoods werden messen getrokken. Er was geen internet om het allemaal te verspreiden.

ristretto | 24-12-09 | 11:39

Cortes | 24-12-09 | 11:31
Hear, daarom voel ik mij als keurige burgerT gegeneraliseerT en omdat Geert best weleens op mijn stem kan gaan rekenen eauk nog es gedemoniseerT.
Lees maar eens 'de nakketikker | 24-12-09 | 10:35' je reinste generalisatie, wat ik je zeg.

Ashtrey | 24-12-09 | 11:39

Goed werk, die bekeuring van oom agent. Het moet maar eens afgelopen zijn met ballengooiende meissies, gek wordt je ervan! Levensgevaarlijk hoor die sneeuwballen... Mocros en smeris dezelfde behandeling geven als een kerstboom: neerzetten, piek aftoppen, na de kerst ballen eraf trekken en de fik erin!!!
Mensen fijne dagen!!

Stellingios | 24-12-09 | 11:38

even over het lieve meisje,

ze zegt dat ze er snel vanaf wou zijn, dus maar zij dat ze spijt had enz enz,
ga dan vervolgens ook geen huilie doen bij een krant als je er vanaf wil.

frankie1313 | 24-12-09 | 11:38

Ik zie maar 1 oplossing: Deze naf-jeugd op gesubsidieerd kickboxen, zodat ze hun gevoel voor eigenwaarde weer terugkrijgen.

CoJoNes | 24-12-09 | 11:37

@Jackanders | 24-12-09 | 11:31
Eigenlijk zonde. Met genoeg gezond verstand, wat hier vaak boven komt drijven, is het probleem prima op te lossen. Dienstbaar zijn waar het kan, optreden wanneer het moet. Graag kijken naar wat iemand doet. Niet waar iemand vandaan komt.

ristretto | 24-12-09 | 11:37

Ik prijs de dag dat er geen moslims in nederland meer wonen

jaap1423 | 24-12-09 | 11:33

Cortes | 24-12-09 | 11:21
Bij gebrek aan beter zullen veel mensen -van hoog tot laag- toch voor de PVV gaan kiezen, ik vind het met de dag begrijpelijker worden.

Jackanders | 24-12-09 | 11:31

Doet minigun kopen en wil onderweg naar goude!
Teringberbers! Kutvolk!

HEO200 | 24-12-09 | 11:30

dat is toch ook een verrekt pauperdorp dat gouda

Hank.Moody | 24-12-09 | 11:28

@ Zo jammer! | 24-12-09 | 11:16:

Dat past niet in het linksche straatje van de NOS. En als het er al op komt is het tussen 23.30 en 00.30. Even snel. Hebben 'we' het toch vermeld.
.
Dit gaat net zolang goed, totdat de economie het laat afweten. En dan gaat Milosovic gelijk krijgen toen hij zei: '..... Dit gaat ook bij jullie [het westen] gebeuren, alleen jullie willen het nog niet zien. Op een dag zullen jullie mij begrijpen en dankbaar zijn.'

koyt | 24-12-09 | 11:28

-weggejorist en opgerot-

Kissyfur | 24-12-09 | 11:26

Kunnen we geen handtasje in productie nemen met daarin een op afstand ontsteekbaar explosief, stuur een lokoma op pad door onze mooie pracht/krachtwijken, na een aantal minuten zal het al wel raak zijn dat zo'n bontkraag zo vriendelijk is om oma te helpen haar tas te dragen. Geef oma het recht om direct de sharia uit te voeren, kaboem, zeg maar dag naar je handjes. Bontkraag is handjes kwijt, ies sharia dus halal.

ooginal | 24-12-09 | 11:25

@JodelDeBodel | 24-12-09 | 11:18
En dat moeten ze vooral blijven doen.
Ik heb net zoveel op met vervelende kaalkopjes als vervelende marokkanen.

ristretto | 24-12-09 | 11:23

-weggejorist-

krokostil | 24-12-09 | 11:21

idd Maztadont, en de Völkischer Beobachter, oops, de Volkskrant zal in alle kleuren verslag doen van de erg grote extreem-rechtse scene in Nederland.

JodelDeBodel | 24-12-09 | 11:18

NOS heeft het niet over deze terreur.

Zo jammer! | 24-12-09 | 11:16

Cortes | 24-12-09 | 11:06
De werkelijkheid is helaas weer dat de weg van de minste weerstand wordt gekozen.
Niet te geloven hoe blind de bestuurders zijn, of zich doen voorkomen.

www.spitsnieuws.nl/archives/provinciaa...

Jackanders | 24-12-09 | 11:16

-weggejorist-

trainert | 24-12-09 | 11:16

Racisme door Marokkanen. Alleen de verantwoordelijke instanties willen het nog niet inzien.

koyt | 24-12-09 | 11:16

wordt het nou echt niet eens tijd voor een peloton ME ofzo om de boel voor eens en voor altijd op te schonen, zodanig dat ze in ieder geval de komende 4 weken geen arm meer op kunnen tillen. Ben in principe tegen widers, maar geef dan eens een alternatief. Troetelen werkt echt niet meer.

reneetje | 24-12-09 | 11:15

@Orion83 | 24-12-09 | 11:13
Die RifBerbers weten denk ik beter wat sneeuw is dan wij etnische Hollanders.
De hele winter ligt er daar in het Rifgebergte sneeuw er is zelfs eeuwige sneeuw te vinden.

Mongeaul | 24-12-09 | 11:15

Noem je kind dan ook geen Kevin. Tokkie-naam.

Scheisse65 | 24-12-09 | 11:15

En waar blijft Bureau Jeugdzorg als je ze nodig hebt?

OpperRanger | 24-12-09 | 11:14

Gewoon met scherp schieten op de berbertjes en een avondklok voor dat tuig.
A-sociaal klote volk dat is het en niet anders.
En natuurlijk weer zo'n pacifistische PVDA burgemeester die alles goed praat en ondertussen geen kudt doet.
Wanneer worden we nou eens wakker en betalen we die kloodtzakjes eens met gelijke munt terug?
Deutschland erwache.. Oeps... Nou deze dan: Nederland wrijf de stront uit je ogen en zie hoe het er in de echte wereld aan toe gaat en trap die kamelendrijvers terug naar hun zandbak!

Pete_1968 | 24-12-09 | 11:13

Marokkanen weten niet wat sneeuw is

Orion83 | 24-12-09 | 11:13

Tja met sneeuw komt de Palestijn in ons naar boven.
Alleen jammer dat dat gedrag bij Marokkanen al aan de oppervlakte zit.

Mongeaul | 24-12-09 | 11:13

Je hoeft in dit land helemaal niets van het rechtssysteem te verwachten. Als iemand jou of je familie iets flikt moet je zelf in actie komen om je gram te halen. Dat word namenlijk weer een uurtje over hun gevoelens praten met een jeugdwerker voor de daders van die mishandeling. Want vergis je niet, daders zijn eigenlijk ook slachtoffers.

Randy McRanderson | 24-12-09 | 11:11

@Maztadont | 24-12-09 | 11:08
jawel hoor. Mevrouw die achteruit inparkeerde op een tasjesrovende marokkaanse jongen. Die kon het trouwens niet meer navertellen.

ristretto | 24-12-09 | 11:11

En hoe veel gaat dat geintje kosten? Die kosten kan Geert in ieder geval bij de massa immigratie optellen.

FtotheD | 24-12-09 | 11:11

@ Maztadont | 24-12-09 | 11:08

Omdat we rassisten hebben geimporteerd.

poli | 24-12-09 | 11:10

-weggejorist en opgerot-

Nr. 1 Blondje | 24-12-09 | 11:10

En de premier die zag dat het goed was.....

hoocheecoochee | 24-12-09 | 11:09

OK doe dit ook met een marokaanse moeder en een paar skinheads en succes in de pers.
Skinheads slaan marokaanse moerder 30 maal in het gezicht. Lijkt me dat het dan de landelijke pers haalt en dagen blijft gonzen met verwijzingen naar de rasisten. Nu is het weer van ach het zijn gewoon opgroei problemen. Waarom slaan ze dan nooit een andere marokaan of turk lens???
Niet dat dat goed is maar dit soort problemen hoor ik nooit.

Maztadont | 24-12-09 | 11:08

Cortes | 24-12-09 | 11:04
Ach wat, hij zou zijn oudere broer erbij halen zei hij. Die is twaalf. Laat maar komen!

sjaakdeslinksesul | 24-12-09 | 11:07

Gelukkig gaat het kabinet met kerstreces, hoeven ze hier niets aan te gaan doen.

Zo jammer! | 24-12-09 | 11:07

Ik ben een vrij beheerst persoon, maar het miljoenste mocro kutnieuws begint nu wel eens zijn tol te eisen.
Hoe moeilijk is het om verdomme een keer een strike force op te zetten die jacht maakt op dit soort smerige laffe schertsfiguren?
Normale mensen worden keihard beboet voor een lullig sneeuwballetje en die terroriserende stinkapen komen er vanaf met een gratis overnachting in een comfy cel met ontbijtje toe.. Wat een kutland is dit toch

Klaas_Eindbaas | 24-12-09 | 11:06

Cortes | 24-12-09 | 10:58
Geert zal er onderhand wel bij zitten als Noutje op de pica van het vorige topic.

Kan iemand dat niet even sjoppen?

Jackanders | 24-12-09 | 11:03

Ha... je laat je toch niet dor een stel marokkaantjes (marokkaninnetjes) in elkaar slaan? Gister nog, een jongetje van een jaar of zeven... en huilen dat hij deed. Ja met zijn alle durven ze wel, maar alleen...

sjaakdeslinksesul | 24-12-09 | 11:01

@ Stir Glenfarclas II | 24-12-09 | 10:55

"Zijn vader drong erop aan de aangifte in te trekken" Hoezo? Zal hij eens met zijn zoon gaan thee drinken om te praten over zijn gedrag? Of vormt zijn 'verzoek' een voorbeeld voor zijn zoon in het uiten van dreigementen en het terroriseren van de maatschappij? Ik zou paps ook gelijk aanklagen en de kerkers inschoppen, kunnen ze samen met Kerst in een pliesiecel nadenken over of ze wel goed bezig zijn. De linkschmenschen zullen wel weer ach en wee roepen onder het mom van discriminatie. Kutdland.

DeRoyVanZuipensteijn | 24-12-09 | 11:01

Sietze ziet ze fietse.

pollodepiemel | 24-12-09 | 10:59

nix aan de hand mensen... gewoon doorlopen....

gevulde koek | 24-12-09 | 10:59

Als rifapen q-koorts hadden was de oplossing makkelijk.

el mero mero | 24-12-09 | 10:59

@IndoFortuyn ; buurt van eige soort??? Sinds wanneer bepalen een stel Rifapen waar je wel en niet mag gaan in NL.
Maar die lijn van eige soort vasthoudend , dat betekent dat een kleurling in een 'blanke' wijk volgens jou ook vogelvrij mag worden verklaard. Helaas is dat anno 2010 niet meer haalbaar.

NijnOz | 24-12-09 | 10:56

Volgens dit artikel zou de pappa van dat Marokkaanse tuig hebben gewild dat de aanklacht tegen zijn lieve zoontje zou worden ingetrokken.

www.deweekkrant.nl/artikel/2009/decemb...
(..)
Tot bloedens toe hebben ze Kevin in elkaar geslagen. "Een man in een zilverkleurige auto zag het gebeuren. Hij hield stil en maakte duidelijk dat het groepje van vier moest stoppen met slaan. Ze zijn vervolgens gestopt en weggegaan." Ze lieten Kevin hevig bloedend achter.

Op eigen kracht heeft Kevin vervolgens toch nog met zijn fiets het schoolgebouw van Leo Vroman weten te bereiken. Daar viel hij neer en bleef stil in een hoekje zitten, duizelig en helemaal onder het bloed. Zijn mentor op school tref hem daar totaal verward aan. Anja Verkaaik werd thuis gebeld en haalde haar zwaar aangeslagen zoon op. "We hebben inmiddels aangifte gedaan. Kevin heeft een van de jongens herkend. Die persoon zit ook op de Goudse Scholengemeenschap Leo Vroman. Deze jongen is donderdag door de politie aangehouden en vervolgens rond 18.00 uur vrij gelaten. Hij was met zijn vader op school. Zijn vader drong erop aan de aangifte in te trekken. Zijn zoon ontkent alles. Maar Kevin heeft hem herkend en weet voor duizend procent wie de dader is. Ook op school weten wie de dader is. Iedereen op school neemt deze zaak zeer hoog op. De overigen zitten waarschijnlijk op De Meander of het ID College."
(..)

Stir Glenfarclas II | 24-12-09 | 10:55

Superior Bastard | 24-12-09 | 10:46
Prachtig.

Jaap de Paap | 24-12-09 | 10:51

Lekker pvda blijven stemmen mensen, dan komt álles goed. Not.

mental K | 24-12-09 | 10:51

bestaat er nog niet zoiets als preventief sneeuw ruimen? Desnoods met mocro en al?

Bassie B | 24-12-09 | 10:51

-weggejorist en opgerot-

minister_van_glggrrg | 24-12-09 | 10:49

@ dobi | 24-12-09 | 10:44

shit.....

Geiteneuker | 24-12-09 | 10:49

-weggejorist-

Alexander de Kleine | 24-12-09 | 10:48

@Superior Bastard | 24-12-09 | 10:46
Komt dat even goed uit; ik wil ook graag iets aan die hele groep doen. En daarom stem ik PVV.

Ramses Sappie | 24-12-09 | 10:48

DeRoyVanZuipensteijn | 24-12-09 | 10:43
Ze zijn juist heel sociaal . Ze vragen of je een probleem hebt en vervolgens wil de hele groep er wel iets aan doen.

Superior Bastard | 24-12-09 | 10:46

DeRoyVanZuipensteijn | 24-12-09 | 10:43
Omdat het individueel allemaal schriele flikkertjes van 1.70 zijn die als je ze in hun eentje tegenkomt alleen naar de grond durven te kijken.

Randy McRanderson | 24-12-09 | 10:45

De politie doet helemaal niets. Mogen ze niet van hoger hand. Ze willen in Nederland Parijse toestanden voorkomen. Dus geven ze de crimi mocro's gewoon de macht. En de politiek wil zo graag correct blijven.

womannicer | 24-12-09 | 10:44

Makake apen gooien graag met sneeuwballen.Maar los daarvan ik hoorde net een aandoenlijk waar feit over Libanon.Daar is sex met dieren toegestaan mits het arme beestje van het vrouwelijk geslacht is.Sex met beessies van het mannelijk geslacht is ten strengste verboden en staat uiteraard de doodstraf op.Ik wilde het even kwijt

okidobi | 24-12-09 | 10:44

@ Shalome | 24-12-09 | 10:36

"Want terwijl Nederlanders worden mishandeld, vermoord, beroofd en verkracht"

Heb ik een paar nieuwsberichten gemist?

OT: Politie, weinig kans dat het gebeurt maar: Keihard optreden nu, maak een vuist, laat zien wie de baas is. Laat zien dat je hier nooit mee wegkomt.

DomineeZwemzaad | 24-12-09 | 10:43

Hoe komt het toch dat Mocro's te laf zijn om alleen op straat te lopen, en altijd in groepen opereren?

DeRoyVanZuipensteijn | 24-12-09 | 10:43

-weggejorist-

IndoFortuyn | 24-12-09 | 10:43

Onze GBL had wel een oplossing: het leger naar Gouda.. Ze hebben daar blijkbaar problemen die ze niet aankunnen..

denoorman | 24-12-09 | 10:42

Zo weten die riffertjes zelfs het oeroude Hollandse sneeuwballengooien aan te grijpen om hun asociale gedrag te tonen, de tendens wordt steeds meer zichtbaar. Gewoon uitzetten naar Finland die snotapen.

Superior Bastard | 24-12-09 | 10:40

Naar Pauw en Witteman? Maar dat zijn gore leugenaars:
www.pluspost.nl/pauw-en-witteman-ontma...
Oh, wach' ff ... Juist, naar P&W dus, Cornelis! Een PvdA-thuiswedstrijd. En neem je belangenverstrengelende Marokkaanse vrouwtje mee.

Fijnstoffer | 24-12-09 | 10:40

@Randy McRanderson | 24-12-09 | 10:39
Sneeuwballen iesj haram!

Ramses Sappie | 24-12-09 | 10:40

Wat zou de getinte versie van de gebroeders Grimm over sneeuwballen gooien geschreven hebben.

Randy McRanderson | 24-12-09 | 10:39

@Cruz Azul 10:33

Het Radio 1 hoernaal sprak gisteren konsequent over "Jongeren die te ver zouden zijn gegaan bij het gooien van sneeuwballen". Ook toen was al duidelijk bekend dat het ging om het in groepsverband beroven, mishandelen en vernielen.

widtvoet ® | 24-12-09 | 10:38

@de nakketikker | 24-12-09 | 10:35
ja, heeft u daar problemen mee?

Ramses Sappie | 24-12-09 | 10:37

Dat zouden wij eens moeten doen, een voorbijgaande Marokaan tegenhouden en tot moes slaan. Dan staat de Wereld op zijn kop over zoveel racisme. Hoe moet inderdaad stoppen anders gaan ze inderdaad die 'racisme' krijgen waar ze altijd zo z.g bang voor waren.

En de Politie kan er ook niet veel aan doen. Die handelen ook maar naar opdracht. Het is de Politiek die niet optreed.

Kruiddamp | 24-12-09 | 10:37

trouwens over tijdelijke functie gesproken haha

Gehrao | 24-12-09 | 10:36

Politie houdt extra toezicht ? Wordt het niet eens tijd dat er een andere uitvoerende macht dit soort onkruid gaat gaat wieden.......30 kilometer verderop zitten er wel een aantal die hier trek in hebben........ ongelofelijke kutlui die Finnen.

IepLimbo | 24-12-09 | 10:36

Die kwaadaardigheid zit ze in de genen. Leve de dag waarop ze die "retour afzender"-stempel krijgen - tezamen met hun vermeend 'geweldige' berberlandgenoten. Want terwijl Nederlanders worden mishandeld, vermoord, beroofd en verkracht, kijken die allemaal onverschillig de andere kant op. Dat achterlijke nomadenvolk heeft geen flauw benul hoe je je in een beschaafde, solidaire, moderne, sedentaire samenleving moet opstellen.

Shalome | 24-12-09 | 10:36

Vage sjeisse. Wat doet jouw vader: brandweerman, politieman, nee ijsman!

Gehrao | 24-12-09 | 10:36

@Jaap de Paap | 24-12-09 | 10:31
lol @ erica terpstra = leuk meisje

Ramses Sappie | 24-12-09 | 10:35

(Lekker PVV stemmen, zodat dit ongedierte eindelijk eens uitgeroeid word.)
@Klodder_mayo 10:29

U verwoord de werkelijke gevoelens van de PVV stemmert?

de nakketikker | 24-12-09 | 10:35

Hoe we het ook draaien. Uiteindelijk is het wel gebeurd!

Bert Weter | 24-12-09 | 10:35

Wat een raar stukje, Brusselmans. Het ging feitelijk om berovingen door groepen van 15 tot 30 Marokkaanse jongeren. Dat er sneeuw en ijs ligt om mee te gooien doet er niet zo veel toe.

Cruz Azul | 24-12-09 | 10:33

2010 gaat een fan-tas-tisch jaar worden, mensen! Het jaar van de ommekeer, het grote genezen! Oh, nee... wacht effe... de verkiezingen zijn pas in 2011....
*/zucht...

Ramses Sappie | 24-12-09 | 10:32

het is PauW en Witteman, niet Paul &...

-edit: hoi newbe-

Atomheap | 24-12-09 | 10:32

Pauw en Witteman: Vanaf maandag 4 januari zijn er weer uitzendingen.

DeRookmagier | 24-12-09 | 10:31

LOL @ 'lieve meisje'. Het mens is bijna met pensioen. Erica Terpstra: ook zo'n leuk meisje.

Jaap de Paap | 24-12-09 | 10:31

-weggejorist en opgerot-

Klodder_mayo | 24-12-09 | 10:29

Bekijk het ook eens van hun kant. Nu krijgen ze vrijstelling van het handgranaat werpen in het pakistaanse trainingskamp.

Randy McRanderson | 24-12-09 | 10:29

ThijsDoetRaar | 24-12-09 | 10:23

Toch wel grappig dat een dame die een sneeuwbal tegen een tram gooit acuut bekeurd wordt en een groepje tuig dagenlang zijn gang kan gaan en pas na enorme toestanden gedeeltelijk wordt opgepakt. En nu komt er dan - de sneeuw blijft hopelijk nog lang liggen - een speciale politiemacht () die zich op dit tuig gaat werpen.

Ergens geloof ik er geen barst van en klinkt het absurd dat sneeuw ervoor moet zorgen dat dit () tuig pas speciale aandacht krijgt.

We worden gewoon in slaap gesust. Want volgens JP en zijn vrinden is dat goed voor de economie.

NoMinister | 24-12-09 | 10:28

Balletje gooien naar elkaar, a la. Maar iemand in elkaar beuken moet natuurlijk hard aangepakt worden. Ook als je continue mensen lastig valt met ijsballen mag de politie daar best wat van zeggen. Sneeuwpret is leuk, overlast van rellende (marokaanse) jeugd betekend: aanpakken die gasten.

Of je worst lust | 24-12-09 | 10:28

Integratie lessen "Wat is hollandse sneeuwpret". Kamervragen en Ruktor to the rescue.

denoorman | 24-12-09 | 10:27

Sugeratieve titel...

Hondebrock | 24-12-09 | 10:27

Is er ook een filmpje? Zo ja, wat doet de politie ermee?

Bozebuurman | 24-12-09 | 10:26

Moet ik uit deze tekst nou op maken dat met sneeuw gooien en andere lastig vallen mag omdat het uit de lucht komt vallen en makkelijk op te rapen is ???????????

het is te gek voor woorden dat als de wapens voor handen liggen dat er dan maar gedoogd word, ik word scheit ziek van mensen die het allerhande normaal vinden dat er maar met sneeuw/geperst sneeuw/ijs naar andere gegooit mag worden.

en welke etnische groep of huiskleur daar aan vast hangt intreseert me aller minst.

dakana | 24-12-09 | 10:26

Het nos nieuws voegt er nog wel het detail aan toe dat ze eerst iemand de tyfus gooien met ijsballen en vervolgens beroven van hun tas mobieltje etc....

Hellsmurfje | 24-12-09 | 10:26

Dit gebeurt al jaren.. Zucht. Zet een hek om Gouda en evacueer alle kazen.

Martisco | 24-12-09 | 10:26

Minister Van der Laan zou meteen optreden: de op zich leuke Marokkaanse kereltjes en hun slachtoffers moeten naar elkaar worden toegepraat.

Zoetwaterpanharing | 24-12-09 | 10:25

@ JudgeJay

Fijne kerstgedachte! Ik denk dat het meest effectief is consequent oppakken en vastzetten die handel. Dan een paar generaties wachten, je ziet het nu al (zeer correct ABN sprekende hoofddoekjes), het integreerd uiteindelijk wel. Het zijn en blijven jongeren, als ze ouder worden merken ze vanzelf wel dat je niks bereikt door te schijten in het nest waar je vandaan komt.

monday | 24-12-09 | 10:25

Geert?

Morkovich | 24-12-09 | 10:25

Deze Marokkanen komen voornamelijk uit het Rifgebergte van Marokko. Toen zij in 1958 liepen te "kloten" heeft kroonprins Hassan II ze met militaire middelen in de grond gestampt om hun te leren hoe zij zich gedragen moesten. Ik denk dat die aanpak ook nodig is want dat begrijpen zij alleen. In Nederland zou ik wel iets rustiger beginnen, een bombardement etc. zal vooreerst niet nodig zijn.

lammelul | 24-12-09 | 10:23

Leugen + ambtseed = feit (LAF). En zo werkt het bij de politie. Daar werken gefrustreerde mannetjes met korte piemols die op deze manier wat meer spanning in hun leven krijgen. Afgezien van een balletje gooien tegen een tram (wat op zich best sneu is) is zo'n boete zwaar overtrokken. Ik liet het dan ook voor de kantonrechter komen, dan wilde ik toch eens toelichten aan de rechter hoe het eraan toe gaat. Verliezen doe je toch maar dan heeft het tenminste meer gekost dan opgeleverd.

ThijsDoetRaar | 24-12-09 | 10:23

Hoor verhalen waar groepen marokkanen die 1 persoon aanpakken en insluiten en keihard van korte afstand met sneeuwballen in gezicht gooien met een groep. heeft niks met ouderwetse sneeuwpret te maken. Hun eigen mensen laten ze lopen, anderen worden gepakt.. Politie weet het en kan weinig doen..

denoorman | 24-12-09 | 10:23

@Bello
Zolang er nog quizzen op TV zijn en chips op tafel zal er nooit werkelijk iets gebeuren in Nederland. Wanneer de economie het echter laat afweten en de mensen het minder goed krijgen zal dat keerpunt niet lang op zich laten wachten.

du Roi Soleil | 24-12-09 | 10:21

Mark van Leeuwen | 24-12-09 | 10:12

Als je schrijft 'Marokkaans tuig grijpt sneeuw aan voor variant op hun gangbare haatdragende criminele gedrag' vrees ik dat je wellicht niet de waarheid schrijft en daardoor ernstig in de problemen kan komen, zowel door degenen die de schoen toch blijken te passen en zich aangesproken voelen passen als door ons altijd ijverige OM op dit vlak. Dus staat er sowieso iets anders dan dat en iets dat objectief is. En er was sneeuw. En er waren sneeuwballen. En er waren Marokkanen. En er zijn mensen aangehouden (let wel: onschuldig tot de rechter ze heeft veroordeeld!!!). En iemand roept dat iemand anders in elkaar is geslagen door een Marokkaan met nog een man en twee meisjes.

Wat is waar?

Feit is volgens JP de MP dat de PVV de economie schaadt, dus we houden het zo en praten er niet meer over en doen er zeker helemaal niets aan! Begrepen?! Mooi zo! Ingerukt!

NoMinister | 24-12-09 | 10:20

Terug naar land van herkomst. En de ouders ook. En PvdA'ers en andere linkschmenschen die de problemen maar blijven downplayen en ontkennen mogen gezellig mee.

MarV | 24-12-09 | 10:20

Dat "lieve meisje" is bijna 30 en gooit nog met sneeuwballen? Die zou ik niet zelfstandig laten wonen als ik het RIAGG was. Overigens kan ik de ballenvrouw verzekeren dat hier in de binnenstad van 020 even vaak sneeuw valt als in de provincie. Wat een lulexcuus zeg.

John Muts | 24-12-09 | 10:19

Vreemd... Je zou toch verwachten dat juist Finnen wel gewend zijn aan sneeuw en wel in grotere hoeveelheden dan hier in Nederland ligt... Nou ja, het zal wel een incident zijn. Tenslotte ies Islam vrede... toch?

Maco | 24-12-09 | 10:17

tsjah, wie een vos wilt pakken moet handelen als een vos.. oftwel wie marrokaantjes wil pakken moet handelen als marrokaanse politie: één keer vragen, 2e keer knuppel erop los laten.. godverdomd allochtonentuig

Frenky D. | 24-12-09 | 10:17

Er gaat natuurlijk een keerpunt komen. Kan niet anders, want zoals het nu gaat met de mocro´s....

bello | 24-12-09 | 10:17

Analoog aan de PVV die hier tegen wil optreden en de economie daarmee schaadt moeten al die sneeuwbalgooiende Marokkaantjes dus goed voor de economie zijn. En dat hebben we toch nodig in deze crisistijd.
Het blijft overigens niet bij het onschuldig molesteren van leeftijdsgenootjes: barricades worden opgeworpen en wie er in zo'n sneeuwfuik rijdt wordt gewoon overvallen. "Kwajongens, boefjes, etc " worden ze dan genoemd. Gelukkig staan deze prachtmensen alweer op straat, want het zou wel een beetje gek zijn om iemand voor een overval met geweldspleging iemand langer dan een dag vast te houden.
Maar vooral niet op de PVV stemmen, want dan gaat de economie eraan! En juist wél op Europa, anders gaan de treinen naar het oosten weer rijden.

du Roi Soleil | 24-12-09 | 10:17

-weggejorist-

JudgeJay | 24-12-09 | 10:17

Jeugdzorg gaat het druk krijgen daar in Gouda.

CoffeePatch | 24-12-09 | 10:16

Ga anders even moeilijk doen

Woei-er | 24-12-09 | 10:16

Invriezen die gasten.

Barbatruuk! | 24-12-09 | 10:15

Maar de meerderheid van Marokkanen vinden ons echt wel liev heur. Dank aan nagenoeg alle politici, dank. Dank voor het binnenhalen en beschermen en vertroetelen en afschermen van deze prachtmensen die het zo goed met ons voorhebben en hun liefde en respect voor ons en onze maatschappij alleen zo moeilijk communiceren. het is allemaal een kwestie van communicatie, wat ik je brom. Hoe groot kan en mag onze dank zijn en hoe moeten we die precies tonen?

NoMinister | 24-12-09 | 10:13

Kunnen die gasten ook niet tegen hun verlies als ze een sneeuwbal terug krijgen? By the way, wat heeft dit met sneeuwballen te maken? Dit is toch gewoon iemand in elkaar slaan met z'n 30-en, zoals we dit normaal zijn gaan vinden?

Mark van Leeuwen | 24-12-09 | 10:12

womannicer | 24-12-09 | 10:11 Als het niet mijn kind was geweest maar ik het wel gezien had ook.

zeg maar jansen | 24-12-09 | 10:12

-weggejorist-

womannicer | 24-12-09 | 10:11

-weggejorist-

Gringo187 | 24-12-09 | 10:11

IJsballenbrigade whahah ze hadden beter een buschauffeursbeschermingsbrigade opkunnen richten...

Braakbal | 24-12-09 | 10:10

-weggejorist-

Gringo187 | 24-12-09 | 10:10

JP vindt dat de PVV de economie schaadt. Dus laat je maar gewoon op je bek rammen. is goed voor de economie.

NoMinister | 24-12-09 | 10:07

ijskoud daar in gouda, wat ik je brom

Beau ter Ham | 24-12-09 | 10:07

Marokaanse jongeren.......................

duckhunter | 24-12-09 | 10:07

Oh vandaar dat die Finnen die stenengooiende Palestino's altijd als broeders zien.

Dokter Labia | 24-12-09 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken