Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Imago NS stukker dan stuk

nspolen.jpgNou beste paarse broeken van de NS en ProRail, jullie wacht een schone taak voor 2010. Dat wordt als een bezetene te dolle virals verzinnen, hilarische acties met Margreet Dolman bedenken, een nieuwe Joost Ravoo aannemen en natuurlijk gratis dingen weggeven. Want zoveel imagoschade als jullie de afgelopen dagen opgelopen hebben, dat maak je niet zomaar goed. Sinds de eerste sneeuwvlok op donderdag rijdt er geen fucking trein meer, en zelfs nu het meeste wel gevallen is blijft de NS de mensen stug adviseren maar gewoon thuis te blijven om de totale chaos op de stations te ontlopen. Gevolg: reizigers zijn pislink, werkgevers lopen te schuimbekken en treindeskundigen lachen zich rot om zoveel onkunde van ProRail. Laatstgenoemde schuift iedere dag een andere woordvoerder naar voren die nog maar eens benadrukt hoeveel spoor wij eigenlijk hebben in Nederland, en dat andere landen ook met deze shit te kampen hebben. Oftewel, men is overgegaan op het hunnie-argument. Dat is een signaal dat ze het nu Echt Niet Meer Weten. Inmiddels bemoeit ook de politiek zich er mee. PvdA en VVD eisen opheldering, de SP gooit het maar weer eens over de privatiserings-boeg en ook het CDA roert zich. Oh ja, het CDA. Hoe is het eigenlijk met die anders zo mediageile Limbo op Verkeer & Waterstaat? Iemand al iets van hem vernomen? Hoe dan ook. ProRail heeft aangekondigd de problemen 'uitgebreid te evalueren' zodra de sneeuw is ontdooid. Succes jongens.

Reaguursels

Inloggen

GELDERMALSSUHHHH!!!!! sorry kon het niet laten.

kakhoofd! | 23-12-09 | 12:14

Evalutie: Men neemt uitgebreid de tijd om te beschrijven wat er is misgegaan en welke personen gefaald hebben. Dit schrijft men op in een rapport, dat men vervolgens opzij legt en waar men niets mee doet.
Op de een of andere manier lijkt het daar in ieder geval altijd op, mijn verwachtingen zijn hooggespannen.....

GeenZeil | 23-12-09 | 08:49

Nou ben ik trein machinist(e), maar dan wel bij een Duitse vervoerder en niet bij de NS (godzijdank)... Als ik tegen mijn baas zeg "ja het sneeuwd en in kan niet op tijd rijden, wordt ik vierkant in mn face uitgelachen.

In Duitsland hebben we:

Beter materieel
Beter onderhoud
Betere organisatie

O verrek... We lijken wel wat op de NS maar dan nog van VOOR de privatisatie!

Trouwens, Tijdens de hevige sneeuwval reed ik richting HEngelo vanaf Bad Bentheim af. Zodra ik bij Oldenzaal de eerste wissel passeerde was het al mis terwijl ik vanaf KEULEN naar BAD BENTHEIM zonder problemen heb gereden..

Shamentha | 23-12-09 | 06:12

...en ik maar fietsen naar m'n werk (dordrecht - sliedrecht, 9.5 kilometer)...Wèl sneu overigens, voor de mensen, die werkelijk afhankelijk zijn van het OV...

Krijgnauwnix!!! | 23-12-09 | 02:06

Als een beetje sneeuw de techniek van ProRail al zo ontregelt...
*investeren gaat in export van exo-atmosferisch exploderende elektromagnetische puls kernwapens*

Chiant | 23-12-09 | 00:35

Ik heb slechts één suggestieve vraag:
Rijden de treinen in Rusland? In Canada? In noord Noorwegen? In Zweden? In Alaska?

Chiant | 23-12-09 | 00:28

Ach ja evalueren, er zijn meer mensen bij prorail die achteraf denken dan lui met nucher verstand die vooruit denken.

Pios | 22-12-09 | 23:24

De bazen van de NS zeggen doodleuk: Het is de schuld van de politiek !
Leuk zo'n privatisering.

websenior | 22-12-09 | 23:08

Als ik dit altijd maar weer lees moet ik toch weer denken aan dit NS "klantenservice" telefoontje
http://www.youtube.com/watch?v=Xix3uBx_wOU

Zit toch wel veel waarheid moet ik zeggen

Tukkerr | 22-12-09 | 22:49

Wat is het laatste slogan van de NS ook alweer? Oh ja: "Wie op tijd wilt zijn, neemt de trein."

Yeah right.

chr!!s | 22-12-09 | 22:27

Deutsche Bahn heeft zich verbaasd over de drama's hier in Nederland, misschien moeten we die gasten het vervoer maar laten regelen.

websenior | 22-12-09 | 21:03

alle managers met fohn bij wissel deponeren die drie dagen per jaar.
zal lachen worden ene helft zoekt naar stopkontakt voor fohn andere helft zoekt wissel in van dale op.

lidlbier | 22-12-09 | 20:52

3 uur heen, 3 uur terug over Amsterdam Bijlmer - Rotterdam CS, wel gratis koffie gehad.

Abugreip | 22-12-09 | 20:35

Vorige week had ik eindelijk de knopen doorgehakt; ik wil niet wéér alleen de kerstdagen door, ik gooi mezelf voor de trein. Inmiddels heb ik mij weer bedacht, ik ga mij een deleruim zuipen tijdens de kerstdagen. Het is de schuld van ProRail dat ik nog in leven ben! Zou ik een klachtenformlier kunnen krijgen?

TeMeijer | 22-12-09 | 20:22

Ja,die malloten van Prorail gaan ook meestal werkzaamheden aan het spoor verrichten juist in dat weekend als op de laaste zaterdag van juni de TT van Assen plaats vindt.Terwijl er dan heel veel mensen de trein pakken richting Assen.
Maak ik onderhand zo'n beetje nagenoeg elk jaar mee dat ze dan net aan het spoor aan het werken zijn,en dan ook nog net zo'n beetje op de hoofdtrajecten.
Denk dat ik volgend jaar maar met de auto ga want ik wil niet het risico lopen om door Prorail/de NS maar iets van de races te moeten missen.

Herr Panzer | 22-12-09 | 20:14

wat bedoelen ze eigelijk met drukste net van de wereld? en kan misschien iemand eens een lijstje van de prijzen maken zoiets als de benzine/wegenbelasting lijst van een tijdje terug

lidlbier | 22-12-09 | 20:06

Geen dank Geenstijl voor het maken en opsturen van deze foto!

CashNash | 22-12-09 | 20:06

Het zijn ook wel fossielen die woordvoerders van de NS en Pro/ANTI Rail.
Ik zeg alleen. Dat krijg je als je je onderhoud uitbesteedt en niet wil investeren in duurdere wissels.

Fireblade1971versie2 | 22-12-09 | 20:06

NL is het meest conservatieve land van EU met de grootste bek.

ecologiste | 22-12-09 | 20:04

Het probleem zit 'm ook in de 'mastertjes' schoolverlaters, ze willen direct 3000 euris per maand plus auto plus pensioen plus spaarloon en denken dat ze meteen op niveau kunnen meedoen. Als ze de boel gaan managen en het loopt fout, hetgeen meestal al het geval in het 1e project, dan halen ze hun schouders op, ze voelen zich niet verantwoordelijk, maar willen wel alles meteen op topniveau. Dit soort lieden komen er bij mij niet in.

pe4444 | 22-12-09 | 19:35

die pannekoeken van Prutsrail doen wel vaker wat fout....... ga niet in details treden maar heb er ervaring mee

DenLangel*l | 22-12-09 | 19:08

Een land met een zwak spoorwegennet is een 3e wereld land.

Koningsluis | 22-12-09 | 17:47

In Siberie rijden de treinen, in Scandinavie rijden de treinen maar vanaf windkracht 3 en een spatje sneeuw ligt de NS infra op z'n reet.Alsof de wintyer elk jaar weer een verrassing is .
De hoge snelheidstrein Shinkansen in Japan (bijvoorbeeld) tussen Osaka en Tokyo (500 km, heen en terug) had in 2008 over het gehele jaar een vertraging van slechts 17 seconden!!!!! Het excuus duurde langer. Overigens daar sneeuwt het ook, en niet zo'n beetje.
Bedenk dat daar 4 treinen per uur heen en 4 treinen per uur terug, 365 dagen per jaar, 24 uur per dag rijden.
En sta je (terug in deze bananen republiek) op Schiphol te wachten op de stopttrein naar Sloterdijk en dan dan hoor je: "de stoptrein naar Alkmaar via Sloterdijk heeft een vertaging van ca. 17 minuten".......................
Als er iets kenmerkend is aan de trieste zwakke Nederlandse mentaliteit dan is het wel het openbaar vervoer, met de NS op kop......
Walgelijk en het blijft zich herhalen.

Koningsluis | 22-12-09 | 17:42

NS sucks realy....

Prijs= te duur
Treinen zijn nooit maar dan ook nooit optijd
Ze zijn echt niet normaal veelste vaak vol!

Gewoon een grote schit...

Jay01 | 22-12-09 | 17:36

Het lijkt mij een goed voorstel van de Deutsche Bundesbahn om ProRail te helpen. Of haal anders de Noorse 'Bahnen' er bij, welke andere Scandinavische Bahn dan ook, die weten hoe je van de sneeuw en vorst geen last hebt. Gooi de NL-managers aan de kant.

pe4444 | 22-12-09 | 17:28

en oh ja, prof. dr. Joop Schippers, ik weiger om thuis te werken als ProRail uit onmacht roept dat de treinen niet rijden. Dat is het afschuiven van door ProRail-managers veroorzaakt leed naar het deel van werkend NL dat wel flexibel is. Dat de treinen niet rijden, heeft niets te maken met overmacht, maar met onmacht die ProRail aan zichzelf heeft te danken, namelijk door verkeerde kostenbesparingen en slechte organisatie 'wat te doen bij slecht weer??'. Jazeker, ik heb een enorme hekel aan overbetaalde managers die zogenaamd goed zijn in besparen op de kosten (het zijn graaiers, vooral de tijdelijke managers in de semi publieke sector).

pe4444 | 22-12-09 | 17:23

Ik moest vandaag wel lachen want ik vond dit bericht op internet
www.trouw.nl/nieuws/article2946415.ece...

dus vraag ik me af hoe laag prorail's verwachtingen waren voor vandaag.

TijnZ | 22-12-09 | 17:08

Het wordt hoogtijd, dat de ingehuurde 'tijdelijke managers', die nu natuurlijk elders de boel zitten vernaggelen met besparingen op kosten ten gunste van hun eigen gaga, een enorme schadeclaim aan hun broek krijgen. Het zijn de managers die NL murw maken.

pe4444 | 22-12-09 | 16:56

De zegeningen van de privatisering. Wel, VVD-ers en andere diehard liberalen, wat kost de economie het meeste, en geprivatiseerd ov of een genationaliseerd?

Waaligator | 22-12-09 | 16:22

Voor hetzelfde geld had er eindbestemming Auschwitz gestaan. Gelukkig maar dat er nog een overstap op Glowny tussen zit.

Frank Culemborg | 22-12-09 | 16:20

Claimde de NS niet dat je met de trein op tijd kwam op je afspraken?

onder den dom | 22-12-09 | 15:50

Wat kost een retourtje Glowny? Vanaf Utrecht Centraal neem ik aan.

Lummel | 22-12-09 | 15:43

Wat mij verbaast, is dat de storingsmonteurs met een auto naar een wissel moeten rijden om die dan sneeuwvrij te maken, terwijl er toch een spoor heengaat. Gewoon een gemotoriseerd skelterachtig, lichtgewicht karretje, dat door twee man van de rails getild kan worden. Probleem opgelost. Zal wel weer te simpel gedacht zijn.

cybersnitch | 22-12-09 | 15:34

Sinds managers, consulenten, types met een master-diplomaatje bedrijfskunde en ander ongeregeld gespuis hun intrede hebben gedaan in de wereld van de voormalige overheidsbedrijven als NS, PTT en de energieboeren betalen wij, de consumenten het gelag voor hun falen. Een simpel briefje vanuit Amsterdam naar Nedersaksen (waar ik woon en waar de treinen nog steeds op tijd rijden) doet er 6 dagen over. Een kaartje aan het loket kost opeens een halve euri meer (en niet omdat die aardige dame meer is gaan verdienen). De Postbank is opeens va de ING, gevolg: minder service. En u allen, reaguurders, doet er niets aan!
Groeten uit het Oosten!

Mr Baron v Toppinghe | 22-12-09 | 15:20

Als je de rails bedekt met een laagje asfalt, kom je met winterbanden een heel stuk verder! Eurlings.

denouden | 22-12-09 | 14:44

NS - studiereisje: www.metrarail.com

Hier in de buurt van Chicago ligt inmiddels 20 cm (per winter een meter of wat), en zonder enig probleem dendert de forensentrein keurig op tijd het hoofdstation binnen. Zelfs drukker dan normaal, want de wegen zijn niet overal even lekker...
Knøzen.

De Zwits | 22-12-09 | 14:40

NS= No Service (High Prices)
Gelukkig worden de kaartjes wel snel weer duurder, dat dan weer wel.
Tsja, prioriteiten hé, daar hebben de onderworpenen aan deze veevervoer'organisatie' alleen maar ellende van!

ReligionSucks | 22-12-09 | 14:16

Misschien moet de NS eens bij Duitsland in de leer gaan.
Dat land presteerde het zelfs om in de barre winter van 45 de treinen nog op tijd te laten rijden.

uitgeslapen | 22-12-09 | 14:02

Kunnen we lui die dit soort opmerkingen posten niet gewoon tegen de muur zetten?

tripel | 22-12-09 | 14:13

@baatstra | 22-12-09 | 11:27

Blaatstra is een wegkijkert. Typisch een volksvertegenweurdiger van het CDA of PvdA. Emiel Eurlings or Mariëtte Hamer for example?

reaudkeaukert | 22-12-09 | 14:09

Misschien moet de NS eens bij Duitsland in de leer gaan.
Dat land presteerde het zelfs om in de barre winter van 45 de treinen nog op tijd te laten rijden.

uitgeslapen | 22-12-09 | 14:02

En weer zo'n sneue kansloze.

tripel | 22-12-09 | 14:06

Misschien moet de NS eens bij Duitsland in de leer gaan.
Dat land presteerde het zelfs om in de barre winter van 45 de treinen nog op tijd te laten rijden.

uitgeslapen | 22-12-09 | 14:02

Sommige zaken moet je gewoon in Staatshanden houden. Zet je gewoon bij elke wissel een ambtenaartje neer en rijdt Nederland vrolijk door.

brabant altijd -1 | 22-12-09 | 14:01

Heb er gisteren verdomme 3 uur over gedaan om van Zwolle naar Deventer te komen. In Zweden banjeren ze met 80cm sneeuw nog met 140 door de sneeuw. Mietjes.

AM. | 22-12-09 | 13:47

Een trein rechtstreeks naar Polen? Da's lang geleden! Jaartje of 65...

Cazi | 22-12-09 | 12:34

En weer zo'n sneue reactie van een kansloos figuur.

tripel | 22-12-09 | 12:37
Ik druk dat uitroepteken in maar als ik de enigste ben gebeurd er niets.

wiers | 22-12-09 | 13:00
...... als ik de enige ben, gebeurt er niets.....
www.Nederlandschetaal.nl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tripel | 22-12-09 | 13:36
Krijg de hik aan je trekspier.

wiers | 22-12-09 | 13:43

Hoe zit het eigenlijk met de OV chipkaart?
Het is zo stil de laatste tijd.

tripel | 22-12-09 | 13:38

Een trein rechtstreeks naar Polen? Da's lang geleden! Jaartje of 65...

Cazi | 22-12-09 | 12:34

En weer zo'n sneue reactie van een kansloos figuur.

tripel | 22-12-09 | 12:37
Ik druk dat uitroepteken in maar als ik de enigste ben gebeurd er niets.

wiers | 22-12-09 | 13:00
...... als ik de enige ben, gebeurt er niets.....
www.Nederlandschetaal.nl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tripel | 22-12-09 | 13:36

Misschien moeten ze de kaartjes weer duurder maken dat lost het wel op.

doskabouter | 22-12-09 | 13:29

Kamervragen aan Balkenende. Je weet wel die man van de zesjes cultuur en de VOC mentaliteit... Erg jammer dat NS en Prorail zelf niet de verantwoordelijkheid kunnen nemen is met name een mentaliteitskwestie.

denoorman | 22-12-09 | 13:24

@ecologiste 13:13

Ga er maar vanuit dat deze mensen geen OV-jaarkaart gebruiken maar een dikke auto met chauffeur. Die lachen zich scheel om al dat gelul over Balkenendenormen etc. (Vind een salaris van rond de zeven ton voor dergelijke halve ambtenaren werkelijk stuitend.)

widtvoet ® | 22-12-09 | 13:18

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 13:16

Hoeveel miljoen steekt de NS eigenlijk jaarlijks in het sponsoren van die klub van Terpstra, het NOC*NSF? Is uit het jaarverslag niet te herleiden.

widtvoet ® | 22-12-09 | 13:13

widtvoet ® | 22-12-09 | 13:06

Ik heb het niet gecheckt maar ik durf te wedden dat die directeuren op plekken wonen waar je met het OV niet komt, waarschijnlijk ergens in een rustieke lommerrijke omgeving.

ecologiste | 22-12-09 | 13:13

@ drie kinderen | 22-12-09 | 13:01
+10
Het is de schuld van de reizigers.... man man hoe kom je erop! LUL.
Je werkt zeker voor de overheid. Of de NS. Of ProFail.

@ 00:00:01 | 22-12-09 | 13:11

bloemcool | 22-12-09 | 13:02

Niemand die hier de holocaust ontkent.
De Duitsers hebben een zeer grote fout begaan door de Joden aan te pakken. Dat blijft ze achtervolgen. Maar Joden en Duitsers lijken meer op elkaar dan menigeen denkt. Let maar eens op hoeveel mensen met Duitse namen belangrijke functies innemen in vrijwel alle landen ter wereld. Een groot deel is Joods of Duits.
Waar het hier om gaat is dat in NL de bourgeoisie het zeer makkelijk krijgt vanwege de nepotistische monopoliespelletjes waarbij alleen de jaknikkende vriendjes mogen meedoen en sinds de jaren 80 mogen de PvdA-ers ook ineens meedoen.. Iedereen die wèl iets goeds wil doen voor NL wordt de nek omgedraaid. Het resultaat is dat steeds minder zaken hier goed gaan, zeker sinds de PvdA ook CDA mentaliteit heeft gekregen..

ecologiste | 22-12-09 | 13:09

Even snel reaguren, ik moet de trein halen...

IN JE MIK | 22-12-09 | 13:08

Goh. De drie bestuurders van de NS beurden vorig jaar gezamenlijk om en nabij de 2.000.000 euro (waarvan een kleine vierenhalve ton aan variabele beloningen). Misschien nog wel te weinig eigenlijk voor zo'n zware baan want zwaar is hij! Daarom zijn die arme mensen natuurlijk geheel versleten op hun 62e en mogen dan met pensioen. Mochten de noeste arbeiders zelfs deze leeftijd niet halen kunnen ze vanaf hun zestigste gebruik maken van een overgangsregeling.

Netjes overigens dat Paultje Rosenmoller in 2008 voor een schamele dertig ruggen als kommisaris op de loonlijst stond. Heeft hij zijn hart toch op de goede plaats. Die man is immers z'n gewicht in goud waard.


www.ns.nl/cs/Satellite?blobcol=urldata...
(pagina's 122-124)

widtvoet ® | 22-12-09 | 13:06

via geldermalsen !!!

DIPSH0T | 22-12-09 | 13:03

Tsja als je km-heffing in wilt voeren moet je ook zorgen dat er geen alternatieven zijn natuurlijk. Best goed gedaan.

IMDNME | 22-12-09 | 13:03

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 13:02

HAHAHA de ns en prorail hebben het toch gezegd: reizigers moeten thuisblijven. Nu hebben de reizigers niet geluisterd en zijn toch op pad gegaan. Puinhoop op het spoor tot gevolg. Tja, schuld van de reizigers natuurlijk. Kunnen de ns en prorail niks meer aan doen als de reizigers niet luisteren. Whaahaahaa.
Suggestie: alle wielen van de nederlandse treinen afhalen, dan kan er niks meer misgaan met het vervoer. Alle treinen staan voortaan de rest van de afschrijvingsperiode keurig op tijd op alle stations gereed. Wel een spoor vrijlaten voor de buitenlandse treinen zodat die er langs kunnen.

drie kinderen | 22-12-09 | 13:01

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 13:01

Een trein rechtstreeks naar Polen? Da's lang geleden! Jaartje of 65...

Cazi | 22-12-09 | 12:34

En weer zo'n sneue reactie van een kansloos figuur.

tripel | 22-12-09 | 12:37
Ik druk dat uitroepteken in maar als ik de enigste ben gebeurd er niets.

wiers | 22-12-09 | 13:00

Milydekoe | 22-12-09 | 12:55
Wat voor paddo had u gebruikt?

Kaas 82+ | 22-12-09 | 12:59

Ik ben zaterdagnacht naar Breda geweest, het sneeuwde hard maar de treinen waren op tijd en reden gewoon dus ik heb geen problemen ondervonden.

Milydekoe | 22-12-09 | 12:55

bloemcool | 22-12-09 | 12:42
Resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het is maar hoe je het leest.

ecologiste | 22-12-09 | 12:52

En nniemand van de hogere echelons kan het ene moer schelen dat NL nar de knoppen gaat. Ze zijn alleen geinteresseerd in hun HPA, pensioen, tweede huis in F en hoelang ze nog moeten om binnen te zijn. Ondertussen werken ze iedereen die wèl het einddoel in de gaten houdt (een beter NL) eruit met goedkeuring van het voltallige koningshuis en hofdienaren. Grrrrrrrr.
N-Z lijn? Betuwelijn? Woningsectordossier? Hoge snelheidslijn? Tunnels A73, ontwikkelingshulp, Afghanistan, het hele onderwijs, justitie, politie, immigratie, noem maar op. Het kost ons miljarden en het levert hun miljarden op. Leuke herverdeling nietwaar? Guillotine kan weer zo worden ingevoerd.

ecologiste | 22-12-09 | 12:47

Mr. Sssh | 22-12-09 | 12:34
Nu schijnen ze ook retourtjes uit te willen geven.

Kunnen we de hele bups niet gewoon aan de DB geven/ verkopen? Die lui weten blijkbaar wat onderhoud is en hoe je een dienstregeling uitvoert (ook bij bladeren, sneeuw en andere bloedenge omstandigheden). Kunnen ALLE kantoormensen van NS en ProRail zich bij de 40.000 onrendabelen voegen.

Kaas 82+ | 22-12-09 | 12:44

Gelukkig hoef ik niet met de trein.

websenior | 22-12-09 | 12:44

Het is ook te bizar voor woorden. Stationsmanagers zijn vervangen door automaten,
een betrokken omroepster is een automatisch bandje geworden.
In plaats van dienstverlenend personeel zijn het nu overhemden en pakken die het voor het zeggen hebben die met hun kop vol theorie moeten anticiperen op onvoorziene omstandigheden, die ze niet uit een boek konden leren.
Volgens mij hebben we hier het hele probleem van de huidige tijd te pakken, de mensen die de beslissingen nemen zijn precies de mensen die geen idee hebben met zaken om te gaan waar ze geen kennis van hebben.
Zoals een minister van defensie die nooit in het leger heeft gezeten.
Dat is pas een staking waard!

editorxx | 22-12-09 | 12:44

Vorige week was ik nog in Finland (het echte). Treinen? Reden gewoon. Net zoals de trams en bussen. Wegen en troittoirs worden schoongemaakt en op het meest verafgelegen voetpad worden nog steentjes gestrooid. Vliegtuigen stegen gewoon op.
En, bij de weg, in Finland is medische zorg en onderwijs gratis en ligt de belastingdruk niet eens veel hoger dan hier.
Concluderende vraag: waar gaat al dat geld heen dat de overheid moet besteden aan haar basistaken?

BASinnic | 22-12-09 | 12:43

Alle grote projecten mislukken omdat er graaiende egoisten zitten die de lakens uitdelen middels gestapomanagers en alle kritische medwerkers eruit flikkeren met goedkeuring van het te-vies-om-aan-te-pakken-CDA ,de zelfzuchtige plucheklevers van de PvdA en de hofdienaars van de vakbeweging.

ecologiste | 22-12-09 | 12:42

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 12:42

Is ook wel een beetje te triest voor woorden. Het weer slaat om en het hele treingebeuren slaat dood. Zo dood dat ze op de website roepen om vooral NIET op ze te rekenen. En morgen (nu vandaag dan) ook niet. De tering hee. Als we dan toch privatiseren, laat die moffen het dan maar doen ook. Hoewel die privatisering de britten wat levens heeft gekost, ook niet alles.

Achterdocht | 22-12-09 | 12:38

Een trein rechtstreeks naar Polen? Da's lang geleden! Jaartje of 65...

Cazi | 22-12-09 | 12:34

En weer zo'n sneue reactie van een kansloos figuur.

tripel | 22-12-09 | 12:37

Eén ding kunnen ze nog wel in dit kudtland namelijk de hobby van de veroorzakers van alle ellende hier: graaiende egoïsten in de politiek, bij de overheid, in de bank- verzekeringwereld, de bouwwereld etc. en dan met name de hogere echelons en de gestapomanagers die door de hogere echelons worden aangestuurd om het wekrvolk te behandeln als q-koorts geiten.
In D is alles beter en veel goedkoper. Mijn advies: NL verkopen als deelstaat en de opbrengst delen onder de have nots. Alle overheden korten met 90% en de bouwwereld en andere sectoren laten concurreren op de vrije markt.

ecologiste | 22-12-09 | 12:35

-weggejorist-

Cazi | 22-12-09 | 12:34

Zo'n dikke 60 jaar geleden kwamen de Duitsers ons ook 'helpen'

Mr. Sssh | 22-12-09 | 12:34

kudtsneeuw

De Koreaanse Slet | 22-12-09 | 12:32

@bloemcool
agreed!
liefst ook even een aantal mensen die naar het kantoor van profail gaan en hier gaan vragen of de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze onzin de reizigers misschien persoonlijk met hun autotje naar huis willen rijden... ipv op het station te laten verrekken

OHFOURSIX | 22-12-09 | 12:29

bloemcool | 22-12-09 | 12:24 Abonnement nemen en elke dag een uurtje vertraging opgeven.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 12:27

Mijn trein reed gisterochtend anders keurig op tijd.
Moet wel zeggen dat ik op de terugweg sneller was geweest als ik ruim 25 kilomter had gefietst.
Maar treinen naar Amsterdam reden superstipt op tijd. Niet zo piepen daar in Amsterdam Noord hey

Spaanse Webvlieg | 22-12-09 | 12:27

bloemcool | 22-12-09 | 12:24 Abonnement nemen en elke dag een uurtje vertraging opgeven.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 12:27

Heel 'toevallg ken ik een aantal capable consulenten die de afgelopen jaren bij ProRail voor management tijdelijk zijn aangesteld, en deze zijn alledrie vroegtijdig weggestuurd omdat ze té lastige vragen stelden en met té lastige conclusies kwamen... Neem ook het 'grotere' plaatje even mee dat ProRail een bedrijf is, en dus als primaire belang heeft om 'risico' (dit zijn hele afdelingen) wat anders te definiëren dan een publieke vervoerder zou doen.
Jammer van alle energie tussen al die vervoersbedrijfen in plaats van een trots op wat aan het eind van deze winterperiode allemaal is gelukt.
Wat gelatenheid, acceptatie en adaptatie bij de reizigers zelf zou ook prettig zijn.

Alquest | 22-12-09 | 12:26

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 12:24

widtvoet ® | 22-12-09 | 12:19 En dan de conducteur nog uit zijn waakzaamheid wekken met gezeur over aansluitingen, dat schiet niet op. Het beste rijden ze helemaal niet. De oplossing voor een hoop gezeik.
Het zal wel even wennen zijn maar dan heb je ook niks.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 12:22

Ja het ligt aan de privatisering. Dat weten we allemaal zeker... toch? Toch?
.
"ProRail
From Wikipedia, the free encyclopedia
.
In the Netherlands, *ProRail is a government task organisation* that takes care of maintenance and extensions of the national railway network infrastructure (not the metro or tram), of allocating rail capacity, and of traffic control.
.
en.wikipedia.org/wiki/ProRail

Neo-Cicero | 22-12-09 | 12:22

@zeg maar jansen 12:13

En te massaal. En niet ordentelijk. En... En... Klotereizigers!

widtvoet ® | 22-12-09 | 12:19

Treinen zijn veur het gepeupel dat iedere dag mot werken. :-)

Stel dat we allemaal geluisterd hadden en ALLEMAAL met OV voortaan reizen.... dan had echt heel Holland stil gelelegn. Hoeveel schade was er dan? En hoeveel doden? Want dan had geen enkele verpleegkundige, brandweer-, politieman, luchtverkeersleider etc. naar zijn werk gekunt. Dan had het hele zooitje plat gelegen. Chaos en anarchie, Mad Max in de straten....

whoppah | 22-12-09 | 12:16

Szczeczin is anders een hele logische bestemming met de kerst hoor

Feuer Frei | 22-12-09 | 12:15

PeterZzz | 22-12-09 | 12:12 Goedemorgen, heb je je heel erg verslapen?

zeg maar jansen | 22-12-09 | 12:14

widtvoet ® | 22-12-09 | 12:11 Of dat er reizigers in willen stappen, want daar begint de ellende, dat doen ze namelijk te langzaam.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 12:13

Als het nou maar niet gaat dooien straks. Of gaat regenen. Of gaat waaien. Of gaat misten. Of dat opeens de zon gaat schijnen. Of dat de dagen gaan lengen. Of... Of...

Vier kwartalen per jaar spoorellende.

widtvoet ® | 22-12-09 | 12:11

Ik snap het probleem niet zo, ben gisteren van Apeldoorn nar Leiden gereist en was maar een half uurtje later (Omdat ie op elk flutstationnetje stopte) Maar verder reed ie prima op tijd.

Maar zeggen dat je niet met de trein moet gaan reizen, dat is toch wel een epic fail van Noob-Rail.

Commander Keen | 22-12-09 | 12:11

De politiek zal het wel weer als een "onwenselijke situatie" afdoen en over gaan tot de orde van de dag.

Randy McRanderson | 22-12-09 | 12:06

Eagle_Eye | 22-12-09 | 12:02 Niet hakkelend en stakkelend maar hibbeldribbel is de juiste uitdrukking.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 12:03

In landen ten Oosten van ons hebben ze elk jaar te maken met meters sneeuw, maar hier ligt het hele land stil met 10cm???? Hoe triest ben je dan als land? Afgelopen nu! JP, met je lelijke torie op tv en ontsla de top van alle vervoersbedrijven waar vadertje staat nog een belang in heeft. Oprotten met die incapabele geldverslindende babyboomers. Als je een echte vent bent, veeg je nu met de bezem door die rotte top van het OV. Maar goed, je zal wel weer hakkelend en stakkelend roepen dat je wat gaat doen, maar vervolgens voor de duizendste keer geen daad bij het woord voegt. Waardeloos stuk snot!

Eagle_Eye | 22-12-09 | 12:02

@ baatstra
.
Wanneer Bertus ergens grof geld voor neer telt, dan wil hij zien dat er geleverd wordt, baatstra; op tijd, in goede orde en volgens de afspraken... waar voor zijn geld! Hoeveel temeer zal hij waar voor z'n geld willen zien, als het hem godnondeju uit z'n zakken is geroofd door de overheid, hmm?

Bertus Betonsloper | 22-12-09 | 12:02

@man on the edge | 22-12-09 | 11:28 :

Gefeliciteerd! U heeft het voor elkaar gekregen om ook in deze discussie een Godwin te scoren!

Le Bref | 22-12-09 | 12:01

bloemcool | 22-12-09 | 11:54 En ze hadden geen van allen een kaartje gekocht. En na de reis waren de spoorwegen deze klanten weer kwijt ook.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:59

bloemcool | 22-12-09 | 11:54
Proost.

Teun van het Tuinpad | 22-12-09 | 11:58

Tijdens de oorlogswinter bleven de treinen wel goed rijden, helemaal naar het oosten, en ze zaten nog vol ook. Die Duitsers die weten het wel hoor. Als het moet dan kan het ook.

bloemcool | 22-12-09 | 11:54

Beetje jammer is dit.

tripel | 22-12-09 | 11:58


Gedeng gedeng
Gedeng gedeng
Joeeehooeeeeee

tripel | 22-12-09 | 11:57

Vroegah was alles beter.

Kets22 | 22-12-09 | 11:57

@bloemcool | 22-12-09 | 11:54
Alaaf.

CoJoNes | 22-12-09 | 11:55

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 11:54

-weggejorist-

Tay$teR | 22-12-09 | 11:53

ristretto | 22-12-09 | 11:49
Precies.
Dan weet je zeker dat je waar voor je geld krijgt.

Teun van het Tuinpad | 22-12-09 | 11:51

Het probleem van het spoor ligt duidelijk iedere keer aan het wanbeleid van ProRail. En laat ProRail nou net een Staatsbedrijf zijn! En dat is zeker geen toeval.
Lekker makkelijk iedere keer zeuren over privatisering als de NS verplicht wordt zijn onderhoud uit te besteden aan het immer falende Staatsbedrijf ProRail.
Je kan pas zeggen dat privatisering lukt als de NS volledig vrij wordt van de Staat en dus ook van ProRail.
Hoe lang nog worden we gekaapt door de Staat en haar falende nepbedrijven?

fris2000 | 22-12-09 | 11:50

Cousin Eddie | 22-12-09 | 11:46 Excuses voor het ongemak.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:50

De oplossing is zo simpel.
Huur een aantal Zwitserse of Duitse treinmanagers in.

ristretto | 22-12-09 | 11:49

Klunzen, prutsers, overbetaalde onbenullen....
Bij onze oosterburen, zijn de weersomstandigheden 'iets' extremer. Daar rijden momenteel 84% van de ritten OP TIJD.... Ze rijden zelfs!!

Werner B | 22-12-09 | 11:49

Jawel, weg met ons! That's the spirit.

niet voor de hond | 22-12-09 | 11:48

De marktsector werkt niet altijd.
Laten we maar weer terug gaan naar Staatspoor.

wiers | 22-12-09 | 11:47

Kunnen ze bij prorail niet het legertje managers, met een vetpot en kwast bij de wissels installeren, doen ze tenminste nog iets nuttigs veur hun eauverbetaalde funktie.

kneuterzak | 22-12-09 | 11:46

en al die grappenmakers met die inkoppers over "treinen en duitsers" opzouten

Cousin Eddie | 22-12-09 | 11:46

Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Treinslachtoffers verenigt U!

www.treinleed.nl/
En het woord is K.L.A.I.M.

*Lakeman belt*

widtvoet ® | 22-12-09 | 11:46

-weggejorist-

bloemcool | 22-12-09 | 11:45

Ik wil niet meer van Eurlings horen dat mensen prima de auto kunnen laten staan in de spits omdat het OV een goed alternatief is. Dus steek die torenhoge spitstarieven maar ergens waar de zon niet schijnt.

Randy McRanderson | 22-12-09 | 11:45

Superior Bastard | 22-12-09 | 11:40
Nee daar heb je speciale langlaufspitzen voor nodig.

sjaakdeslinksesul | 22-12-09 | 11:45

Ik heb bij ProRail gewerkt en het zijn inderdaad prutsers en ex-ambtenaren met dito mentaliteit die al 25 jaar op dezelfde stoel blijven zitten. En nu mogen ze "bedrijfje" spelen. Wat betekent dat er van alles wordt geroepen maar er niks veranderd en dat het onderhoud een ondergeschoven kindje is geworden. De regering kan de concessie beter aan DB geven, dan krijgen we ten minste kwaliteit.

Boudt | 22-12-09 | 11:45

@ baatstra | 22-12-09 | 11:27

ZWARE sneeuwval ? Waar waar waar? Er is gvd een PAAR centimeter sneeuw gevallen en een heel land ligt op zijn gat.
Overigens zit ik in Duitsland en de treinen komen mooi op tijd langs gedenderd.

Sneezy | 22-12-09 | 11:45

@ toaster | 22-12-09 | 11:39
Je ziet inderdaad altijd die arty typjes met een contrabas in de trein. Nooit eens een lekker fris hertje met een cello of zo. En dat is jammer.

Korreltje Zout | 22-12-09 | 11:44

@toaster | 22-12-09 | 11:39
Wel, ik vind het per eerste klasse met de trein binnen de Randstad reizen heel geriefelijk. Bovendien getuigt het van een ontzettende treurigheid om te melden dat het OV er toch niet toe doet.

En-el Hak | 22-12-09 | 11:43

Af laten vloeien naar Rijkswaterstaat!!
Dan kunnen ze gelijk een vette Porsche uitzoeken!!

tripel | 22-12-09 | 11:43

tripel | 22-12-09 | 11:35
Ja inderdaad: da's toch mooi 8000 euri per Nederlander.

Sterker nog, dat is in de juiste verhouding 16000 euri voor hardwerkende autorijdende Nederlanders en 0 euri voor de gemiddelde OV-reiziger.

Waar kan ik mijn bankrekeningnummer opgeven?

mail cheauvinist pic | 22-12-09 | 11:42

En uit die onderzoeken komt straks naar voren dat sommige oh zo goed bedoelende ambtenaren wellicht iets anders moeten gaan doen. Gewoon laten "afvloeien" met een paar ton en ergens burgemeester laten worden ofzo om het zelfde geintje een paar jaar later weer te flikken. De belastingbetaler verbaast het toch al niks meer.

tripel | 22-12-09 | 11:42

We moeten zo langzamerhand wel gaan inzien dat de privatisering van de spoorwegen (maar ook van de PTT) een aanfluiting is geworden. Wij zouden als afnemer voordeel behalen. De spoorwegen zijn ten prooi gevallen aan de efficiëntie-maffia en levert niet het beloofde product. Nu gaat Pro-Fail weer "evalueren" lees, tijdrekken en de overheid kijkt toe terwijl ze mensen uit de auto jaagt. Hoe help ik een economie om zeep? Juist! Het feit alleen al dat wij als consument met twee organisaties (voor zover je van organisatie kunt spreken) van doen hebben die de wijzende vinger naar elkaar uitsteken. Pro-Fail en NS. Zoiets als een bakker die mij een verrot brood verkoopt en me vervolgens naar de meelleverancier verwijst voor mijn klacht.
Vroeger was alles beter!

Jeaup | 22-12-09 | 11:41

" zweefteven op weg naar een 'stukje ik' in Drente "
lol @ toaster | 22-12-09 | 11:39

Teun van het Tuinpad | 22-12-09 | 11:41

sjaakdeslinksesul | 22-12-09 | 11:36
Passen je uggs in je skibindingen?

Superior Bastard | 22-12-09 | 11:40

Ben het, helaas, met de SP eens.

Korreltje Zout | 22-12-09 | 11:40

Ach, wie maakt er gebruik van de trein? Studenten, arti-types met contrabassen, zweefteven op weg naar een 'stukje ik' in Drente , AOW-ers met teveel tijd en ambtenaren met gesponsorde OV-kaart. Een echte vent of griet ploegt zich wel met auto door de sneeuw naar zijn baan..

toaster | 22-12-09 | 11:39

1) Asfalteer het spoornet
2) Verkoop de treinen aan een ander land
3) Haal de acijnzen van de benzine af
4) Haal de BPM en alle andere onnodige belastingen van auto's af

Voordelen:
- Iedereen kan ineens een 4x4 betalen
- We hebben in één klap een prachtige Autobahn door heel Nederland!
nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijnen_in_N...

mail cheauvinist pic | 22-12-09 | 11:38

@baatstra | 22-12-09 | 11:27
Of ben jij misschien vergeten wie het spoornet + alle treinen heeft betaald? En nadat wij alles betaald hadden heeft onze overheid er nog een keer aan verdiend
door het te privatiseren want dat was goed voor de economie, marktwerking, concurrentie ALLEMAAL ten gunste van de reiziger.... want die zou betere service
krijgen voor een lagere prijs. En NU WILLEN WIJ DIE SERVICE!

O, ja in ons omringende landen in het noorden en oosten rijden de treinen gewoon
door en daar valt METERS sneeuw, hier ligt goddomme nauwelijks sneeuw.

ServerGenius | 22-12-09 | 11:37

[email protected] baatstra 11:27. De volgende keer dan maar iets anders stemmen?

knutsel | 22-12-09 | 11:36

Ah heerlijk langlaufweer!

sjaakdeslinksesul | 22-12-09 | 11:36

Alle kantoor NS ers ontslaan en de NS verkopen aan de Deutsche Bahn.

Dunnepoep | 22-12-09 | 11:35

Maar de NS stort wel even 1,3 miljard eigen vermogen terug de staatskas in....

tripel | 22-12-09 | 11:35

ProFail.

woefdrammer | 22-12-09 | 11:34

Woefdrammer + veel!

053 | 22-12-09 | 11:35

Hoeveel jaren duurt deze prorail/spoorwegen ellende nu al? En al die tijd snapt de tweede kamer niet wat 't probleem is, laat staan dat ze enig idee hebben hoe 't op te lossen.
Chronische incompetentie.

Avant | 22-12-09 | 11:35

Zijn de problemen met Prorail en de NS bij sneeuw nieuw dan? Het is de afgelopen 30 jaar nooit anders geweest. 1 vlok sneeuw en de boel licht plat. De privatisering in 2001 heeft het misschien nog wel erger gemaakt, doch in de jaren 80 en 90 daarvoor was het niet heel veel beter.
Ik stel voor strafkamp in Mofrika of Japan voor Prorail en de bestuurders die 10 jaar geleden de boel zo nodig geprivatiseerd wilden zien.

faz | 22-12-09 | 11:34

Moehahahahaha!!!
De Duitse spoorwegen hebben ProRail hulp geboden. De organisatie vindt het "bizar" dat slechts vijftien procent van de Nederlandse treinen rijdt wegens de sneeuwval. "Als ze advies nodig hebben, moeten ze ons benaderen. We willen jullie graag helpen", aldus een woordvoerder. Hoewel in Duitsland ook treinen zijn uitgevallen, is het treinvervoer grotendeels ongestoord. "Ons spoorboekje is niet in de war", aldus de zegsman.
Powned by zie Zjermansch

vriendje | 22-12-09 | 11:34

ProFail.

woefdrammer | 22-12-09 | 11:34

Quid pro quo Camiel. Als jij zorgt dat je die NS een keer op de rails krijgt en de het fileleed op de rit dan ga ik eens nadenken over die verrekte kilometerheffing.

053 | 22-12-09 | 11:34

De treinen rijden niet, de bussen rijden niet, de trams rijden niet, de wegen staan vol files en we hebben een weggelopen zeilmeisje. We staan internationaal weer op de kaart!!!!!
Ik ben zo trots.

tripel | 22-12-09 | 11:34

@ tripel | 22-12-09 | 11:28
Wij doen wel wat, gedwongen zelfs: dikke vette tax afdragen. Dus hebben we reden tot klagen? ... hell yeah!

Korreltje Zout | 22-12-09 | 11:33

Hoe de neuk kan ik de CDA-fractie mailen? Iemand? Duizend adressen op hun, slecht te bereiken site, maar geen enkele box voor actuele kwesties.

En-el Hak | 22-12-09 | 11:33

Niet zo zeiken. Bij droog weer tussen 10 - 20 graden is er niks aan de hand.

henkojenko | 22-12-09 | 11:33

De problemen worden niet door de sneeuw maar door ProRail veroorzaakt. Als er ergens een storing is gaan ze het uitbesteden aan de laagste bieder die het werk dan mag gaan uitvoeren.

Osdorpertje | 22-12-09 | 11:32

Zie je wel dat het Openbaar Vervoer geen alternatief is voor de auto.
Ik weiger nog verder geld te pompen in zo'n kansloos alternatief.
Ik betaal vanaf nu €0,60 aan de pomp voor 1 liter en geen cent meer.
De rest komt Wouter Bos maar halen. Per trein.

mail cheauvinist pic | 22-12-09 | 11:31

@baatstra | 22-12-09 | 11:27
Voor die belachelijke prijs die wij moeten betalen hebben we het recht om een
aantal dingen van onze "Overheid" te eisen, we hebben er godverdomme 200x voor
betaald!

ServerGenius | 22-12-09 | 11:31

Gedikt uit de bundel 'treintje spelen';
-
Sorry muneer,
de treinen rijden niet, probeer het een andere keer.
-
aldus Pro-rail,
de treinen rijden niet, ze staan en masse stil.
-
Zodalijk evalueren,
de treinen rijden niet, dat zal 'ze' leren.

Ashtrey | 22-12-09 | 11:30

Binnekort heb je draadloos internet in de trein, een fatsoenlijk uit te voeren dienstregeling gaat nog jaren op zich laten wachten.
Tot nu toe behelpen we ons met de "theoretische dienstregeling".

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:30

Dat "drukste spoorwegnet ter wereld" argument slaat ook als een tang op een varken want dat zou betekenen dat we minder last dan andere landen moeten hebben omdat die vele treinen de boel schoon rijden. Ik zie het nut er niet van in om veel minder treinen te laten rijden.

Randy McRanderson | 22-12-09 | 11:30

Waar is Riekus Spithorst? Ik mis dat chagrijn!

fuckje | 22-12-09 | 11:30

correctie:op niet doorgaande wegen werd nooit gestrooid... ontsluitingswegen wordt altijd gestrooid

baatstra | 22-12-09 | 11:29

Klopt helemaal, echt een belachelijke situatie.
OV bedrijven in het stadsvervoer gedragen zich overigens al net zo.

Ariel | 22-12-09 | 11:29

De decadentie van de mens tegenwoordig... overal meteen een grote bek over,ondertussen zitten ze zelf op hun luie kont de hele boel te aanschouwen zonder zelf ook maar iets te doen.
Overheid moet alles voor ze opknappen zelfs natuurverschijnsel als deze zware sneeuwval die al dagen duurt moeten ze voorkomen.
Schelden dat er niet gestrooid wordt en niet weten dat er in het verleden oook nooit gestrooid werd op niet doorgaande en ontsluitingswegen.
Is sinds jaar en dag zo geweest en nu wordt er meteen keihard gescholden.
Zware sneeuwval heeft hoe dan ook invloed op de rails waar treinen overheen moeten rijden,ieder normaal mens snapt dat.
Mensen denken niet meer mee maar zijn consument geworden van de overheid.
De overdreven verwendheid is met geen pen te beschrijven.
De burger is de eisende consument geworden,die meent overal recht op te hebben.
Het moet ook direct gebeuren anders vliegen de scheldkannonades in de rondte.
Instantbevrediging.... het moet meteen,zoniet is ie kwaad en schuift ie het in de schoenen van de ander.

baatstra | 22-12-09 | 11:27

Waarom kunnen ze het in het buitenland wel waar de belastingdruk aanmerkelijk lager is?!?!

tripel | 22-12-09 | 11:28

Superior Bastard | 22-12-09 | 11:23 Ja, inkoppertje.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:28

NS adviseert om thuis te blijven.
Helaas we werken niet allemaal bij de NS, sommige van ons hebben we en echte baan.
De NS had in de koude winter van 1944 overigens weinig problemen met hun transporten naar Polen.

man on the edge | 22-12-09 | 11:28

Ze lullen teveel en doen te weinig.
Nederland is één grote modelspoorbaan.

Kraa! | 22-12-09 | 11:27

Scherp opgemerkt door Mutsaerts dat die Eurlings zo stil is. De verklaring is edoch simpel: hij leestbij voortduring op de site ""Kilometerheffing-nee.nl" en telt zijn niet-bestaande draagvlak.

Mr Baron v Toppinghe | 22-12-09 | 11:23

Nee, we schuiven weer even een net afgestudeerde muts naar voren om de pers te woord te staan. Goeie leerervaring in het kader van het interne groeitraject. De stoffige 50-plussers nemen ondertussen weer een slokkie van hun koffie.
Met een koekje!!

tripel | 22-12-09 | 11:27

De decadentie van de mens tegenwoordig... overal meteen een grote bek over,ondertussen zitten ze zelf op hun luie kont de hele boel te aanschouwen zonder zelf ook maar iets te doen.
Overheid moet alles voor ze opknappen zelfs natuurverschijnsel als deze zware sneeuwval die al dagen duurt moeten ze voorkomen.
Schelden dat er niet gestrooid wordt en niet weten dat er in het verleden oook nooit gestrooid werd op niet doorgaande en ontsluitingswegen.
Is sinds jaar en dag zo geweest en nu wordt er meteen keihard gescholden.
Zware sneeuwval heeft hoe dan ook invloed op de rails waar treinen overheen moeten rijden,ieder normaal mens snapt dat.
Mensen denken niet meer mee maar zijn consument geworden van de overheid.
De overdreven verwendheid is met geen pen te beschrijven.
De burger is de eisende consument geworden,die meent overal recht op te hebben.
Het moet ook direct gebeuren anders vliegen de scheldkannonades in de rondte.
Instantbevrediging.... het moet meteen,zoniet is ie kwaad en schuift ie het in de schoenen van de ander.

baatstra | 22-12-09 | 11:27

Dit is toch echt niet meer normaal. NS en KNMI leggen na een sneeuwvlokje en -5 graden vorst de hele economie stil door de 'collega's' te adviseren thuis te blijven op kosten van de baas. En in Nederland/DDR is die 'baas' in 90% van de gevallen de belastingbetaler, die is weer de klos met deze 'goedbedoelde' adviezen.

jospeh6085 | 22-12-09 | 11:26

ProRail - MegaFail. Kijk naar Rusland, Zweden, Noorwegen, geen probleem. Prorail onderneemt gewoon niets terwijl het hun verantwoordelijkheid is dat de treinen normaal rijden. Schandalig. En zich dan verschuilen achter bezuinigingen, privatisering, het weer, dat het zo druk is blabla. Allemaal niets mee te maken, gadverdamme wat een minkukels.

DeRookmagier | 22-12-09 | 11:26

CoJoNes | 22-12-09 | 11:21
Net zoals Guusje ter Horst opstapt na haar wekelijkse fail? En Hirsch Ballin na het weer ontsnappen van een TBS'er? Die vorm van opstappen is de enige vorm van opstappen die hier bestaat in dit land, nl. NIET opstappen.

The Evil One | 22-12-09 | 11:26

Getson | 22-12-09 | 11:24
Strooien, goed idee.

Teun van het Tuinpad | 22-12-09 | 11:25

Het is ook echt schandalig... zoveel vragen voor zo'n kudt treinkaartje en dan nog geen service leveren. Ik snap er niks van. Er zullen wel weer zakkenvullers zitten die zichzelf bonussen geven ed.
Zoek eens uit geenstijl!
Koppen moeten er rollen, treinen terug naar heen en weer rijden de gehele dag zoals in de rest van wereld. Geen leuke tochtjes door het land zodat de machinist zich niet verveelt.
Voor mij is het gedaan met die trein, lekker autorijden en CO2 uitstoten!!! let it snow, let it snow!

bandit | 22-12-09 | 11:25

@Getson
Moet je het er wel goed inrijden he!

Morkovich | 22-12-09 | 11:25

In plaats van papier te produceren kunnen ze bij Prorail beter rails produceren.

tripel | 22-12-09 | 11:25

weetje wat pas echt steekt
als veolia treinen wel gewoon normaal rijden
en ns treinen niet... terwijl ze over hetzelfde spoor gaan
als ik vanavond weer 3 kwartier in de kou kan staan wachten op de bullshit van prorail en ns en de absolute onzin die ze verzinnen gaan er conducteurspetjes vliegen godverdomme

aan de andere kant kan ik wel mooi de NS de schuld geven als ik me een uur verslapen heb hahaha

OHFOURSIX | 22-12-09 | 11:25

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:16
Treinen en Duitsland, die combinatie is wel erg gemakkelijk om te godwinnen..

Zeeschuimer | 22-12-09 | 11:25

En nu opzouten met dat sneeuwnieuws.

Getson | 22-12-09 | 11:24

Reactie van de NS: is de schuld van proreel. Reactie van proreel: is de schuld van de NS. Een hopeloze bende amateurs, die zelf waarschijnlijk met de auto rijden. En er gaat overheidsgeld en subsidie in.

dathoujetoch | 22-12-09 | 11:24

Die hele privatisering opheffen! Het zou toch alleen maar voordelen hebben? Sneller, beter en vooral GOEDKOPER! Sure sure...

Morkovich | 22-12-09 | 11:23

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:16
Kijk eens goed op de pica..

Superior Bastard | 22-12-09 | 11:23

'die anders zo mediageile Limbo op Verkeer & Waterstaat' maakt zich op voor zijn nevenfunctie als prins carnaval over 2 maanden

fred flintstone | 22-12-09 | 11:23

Scherp opgemerkt door Mutsaerts dat die Eurlings zo stil is. De verklaring is edoch simpel: hij leestbij voortduring op de site ""Kilometerheffing-nee.nl" en telt zijn niet-bestaande draagvlak.

Mr Baron v Toppinghe | 22-12-09 | 11:23

Alexander de Kleine | 22-12-09 | 11:21
Amen!

Johnny de Baas | 22-12-09 | 11:23

Het drukste spoorwegnet impliceert ook de hoogste omzet en winst per kilometer spoor, daar mag je toch wel wat van verwachten?

Alexander de Kleine | 22-12-09 | 11:23

Gewaun hard ingrijpen. En met hard bedoel ik echt hard. Directie en bestuur van NS, Prorail, netbeheer en aanverwanten voor eeuwig verbannen, de voorzitters voor het vuurpelton. Onmiddelijk een staatsbedrijf van maken, direct onder de minister van ijzerwaren (jawel een nieuwe) en die gaat het allemaal beter doen. Er is vast nog wel een leerboek uit oost-europa waarin het haarfijn uitgelegd wodt.
Geen dank, er zitten geen auteursrechten op dit idee, dus Brein gaat er niet over zeiken.

Koos Knak | 22-12-09 | 11:22

De top van ProRail moet gewoon opstappen. Simpel. Zoveel wanbeleid en dan nog blijven zitten, daarmee beschadig je het bedrijf alleen maar verder. Als je zo graag geprivatiseerd wilt zijn , moet je ook de consequenties van je falen dragen, je bent immers geen overheid meer.

CoJoNes | 22-12-09 | 11:21

Niet zo klagen en zeuren over die trein!
Dat leidt alleen maar tot nieuwe en veel te dure plannen.
Zoek een alternatief voor OV zodat je niet afhankelijk bent van deze klungelaars en laat de treinen wegroesten.

Gene Style | 22-12-09 | 11:21

"We adviseren niet met de trein te gaan als dat niet nodig is". Pardon? Dachten de NS nono's dat er iemand in de trein gaat zitten voor de lol? Nooit bij stil gestaan dat de meeste passagiers pas instappen als dat wel nodig is...?

Alexander de Kleine | 22-12-09 | 11:21

Een goed stuk in trouw. Het is te gek voor woorden wat er nu gebeurt.
iets voor GS : staan de OV bussen op winterbanden ? (zgn M+S banden)
Ik denk het niet.(vanwege kosten) is het wel zo dan kunnen ze geoon doorrijden.

svw | 22-12-09 | 11:20

Dit is humor mensen. Prorail benadrukt maar eens dat we het dichtst bevolkte spoorwegnet van de wereld hebben. Als er dus minder treinen zouden rijden waren er geen probleem. Laten we dan gewoon elk uur twee stoptreinen op het uitgebreide railnet rijden. Dan zijn we in elk geval niet meer het volste railsysteem.

Prima idee, doen dus. De reizigers staan wel veeeel langer met bevroren ledematen op de perrons en de treinen zitten onverantwoord stampvol, maar dat moet dan maar. Beter een te volle trein dan een te vol spoornet.

Aiiii, het klopt toch niet helemaal. Ondanks dat er zo goed als geen treinen meer rijden, houdt de ellende gewoon aan. Ja maar wat wil je ook. De overheid geeft veel te weinig geld om alle wissels te verwarmen. De overheid houdt geld achter en het is allemaal hullie schuld. Wat verdient die topman van de NS en prorail ook weer samen?

Oplossing simpel: morgen de privatisering terugdraaien en weer terug naar de goede oude Nederlandse Spoorwegen met medewerkers die trots waren om bij het spoor te mogen werken. Vaders en zonen en daar weer de zonen van. Generaties lang.

ed48nl | 22-12-09 | 11:19

Laat die Dietschers er ajb wat van maken want als we 1 ding zeker weten na al die jaren van gekudt is dat ze het zelf niet kunnen...

SuperShota | 22-12-09 | 11:18

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:16
Hij ging al aardig de "goede" kant op.

Teun van het Tuinpad | 22-12-09 | 11:17

ik lach me helemaal kapot om de NS...

Vooral hun laatste reklame: 'Door nu meer te treinen maak je extra veel kans op die kaarten naar vancouver....' Hoezo meer treinen als er f*cking geen treinen rijden ;)

Ronnie_ | 22-12-09 | 11:17

Hee Godver komt "Rail Away" niet vanavond? De wekelijkse EO cursus hoe om te gaan met treinen in ontwikkelde landen.

The Evil One | 22-12-09 | 11:17

The Evil One | 22-12-09 | 11:14
Die dingen hebben hier gelegen. Je moest ze alleen regelmatig invetten en dat vond men teveel werk.

Kaas 82+ | 22-12-09 | 11:16

Ptah | 22-12-09 | 11:14 Het wachten is op de eerste godwin.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:16

Kan toch niet, mensen zo in de steek laten. Waarom zou een trein eigenlijk niet over een besneeuwd spoor kunnen rijden? En ik wed dat een bouwkundig student in no time een wissel kan ontwerpen die niet onbruikbaar is als er een paar cm sneeuw op ligt.

Randy McRanderson | 22-12-09 | 11:15

The Evil One | 22-12-09 | 11:14
inderdaad, dan ook nog een rapportage er tegen aan gooien en een kamerdebat aan wijden en alle problem,en zijn opgelost

Johnny de Baas | 22-12-09 | 11:15

The Evil One | 22-12-09 | 11:14
En vervolgens een parlementair onderzoek...

Kaas 82+ | 22-12-09 | 11:15

De duitsers willen wel helpen, zeggen ze. Goed wurg-contract opstellen en dan snel ver-ramsjen die NS met Pro Rail er achteraan. In Duitsland rijden de treinen op tijd. Dat is voor hen een prestige-kwestie.

Slechter kunnen ze het niet maken...

Ptah | 22-12-09 | 11:14

Prorail.
Zelfs de site is niet bereikbaar.
Sneeuwoverlast?

oplosmiddel | 22-12-09 | 11:14

Die treinen zijn niet voor niets allemaal pisgeel.

zeg maar jansen | 22-12-09 | 11:14

@Johnny de Baas: en als er na dat evalueren nog een adviescommissie komt dan komt het helemaal goed....

The Evil One | 22-12-09 | 11:14

't Is wel een mooi klusje voor de onredabelen: in opdracht van de Duitsers wissels invetten...

Kaas 82+ | 22-12-09 | 11:13

Die trein gaat gewoon hier naar toe: www.youtube.com/watch?v=fGlHNbYIJ-w
Paarse broeken, NS? Muts je bent nu helemaal in de war, ga eens in de hoek staan. Als ik de NS was dan zou ik maar even een paar mensen in van de SJ en de NSB in skandinavië bellen. Die hebben nagenoeg nooit problemen met de spoorwegen, en daar ligt me een potje sneeuw mag ik je vertellen...

Hölzenbein | 22-12-09 | 11:13

neemjemoederindemali | 22-12-09 | 11:08
Zou me ook verbazen als je die nodig hebt.
Vrouwlief ploetert nog steeds vrolijk door de sneeuw in haar 1979 Kever.

Napeauleon | 22-12-09 | 11:13

Ik heb nergens last van, vanochtend had ik maar 15 min vertraging, gebeurt me zonder sneeuw ook wel. Sneeuw of geen sneeuw de NS is toch altijd net niet op tijd.

MartinKoek | 22-12-09 | 11:13

ah! ze gaan evalueren, nou ja dan komt het he-le-maal goed he. Dat weet ik dat en weten jullie.

Johnny de Baas | 22-12-09 | 11:13

Het zal kut blijven bij de ns en prorail omdat dit semi overheids instellingen zijn waar de geflopte politici(pvda,cda enz.) een mooi baantje krijgen. En als nu eens competente mensen komen die de boel een schoonvegen zijn deze figuren hun baantje kwijt.

tuurtjess | 22-12-09 | 11:12

Die mediageile limbo ligt met de feestdagen natuurlijk ergens in een 'romantisch' ingesneeuwd oord zijn Hongaarse mokkel te krikken. Geef hem eens ongelijk!

CynicalBastard | 22-12-09 | 11:10

Ik neem aan dat ze Eurlings bedoelen.......

The Evil One | 22-12-09 | 11:12

Niet dat de NS tot nu toe zo'n fantastisch imago had

Seletitic | 22-12-09 | 11:12

De belangrijkste wissel van NL zit al jaren vastgevroren - de kabinetswissel.

Van daaruit verwacht ik geen oplossing.

Napeauleon | 22-12-09 | 11:12

Lees net dat de duitsers ons willen helpen! Hmmmmmmmm doen!

Morkovich | 22-12-09 | 11:11

Dat de wereld zich niet aan de NS en Con-rail aanpast is wel wat vervelend ja. Eerst koffie, is het motto.

Stroopdoos | 22-12-09 | 11:11

Nee dus! | 22-12-09 | 11:10
hmm, ben ik het ineens met de SP eens.. IEWW

Kaas 82+ | 22-12-09 | 11:10

Die mediageile limbo ligt met de feestdagen natuurlijk ergens in een 'romantisch' ingesneeuwd oord zijn Hongaarse mokkel te krikken. Geef hem eens ongelijk!

CynicalBastard | 22-12-09 | 11:10

SP heeft een puntje. Een NUTS-monopolie -ook nog met vrijwel 'ondeelbare' fysieke infrastructuur- is eigenlijk niet privatiseerbaar.

Nee dus! | 22-12-09 | 11:10

Tja, en de overheid maar proberen ons in het openbaar vervoer te krijgen. De trein is een drama, taxi's zijn onbetaalbaar, bruikbare metro's zijn er niet, trams minimaal en een bus kun je ook vergeten als je buiten de stad komt. Heel gek dat we dan massaal de auto nemen...

Watcher | 22-12-09 | 11:09

Viel dat imago van de NS nog verder te beschadigen dan?
Sinds de vierkante wielen weet iedereen toch dat het prutsers zijn?

Kaas 82+ | 22-12-09 | 11:09

Auto is here to stay! NS en pro rail sporen geweaun niet.

Stroopdoos | 22-12-09 | 11:08

Mijn suzuki samurai nog niet nodig gehad, gewoon te triest voor woorden dat een paar sneeuwvlokken een heel land platleggen

neemjemoederindemali | 22-12-09 | 11:08

Nare
Sneeuw

Superior Bastard | 22-12-09 | 11:08

Leve de auto.

Desondanks blijft OnrendabelenVervoer nodig, anders rijdt men mij maar in de weg.

Nee dus! | 22-12-09 | 11:05

Het glazenhuis is al net zo hopeloos als de NS ...

Je Verzint Het Niet | 22-12-09 | 11:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken