Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live meekijken: wie is de beste politicus van 2009

hanengevecht.pngVanavond (18.15u) bij EenVandaag: de bekendmaking van de Politicus van het Jaar 2009, met in de hoofdrollen Alexander Pechtold en Geert Wilders. Wie zal het worden? Dat is dus al lang bekend, maar om de boel nog wat te rekken wordt teruggeblikt op het afgelopen politieke jaar. Alex en Geert zijn de twee beste politici van dit moment volgens meer dan 32.000 mensen die hun stem uit hebben gebracht, een aantal dat sinds 2004 niet meer zo hoog is geweest. Oh ja. EenVandaag heeft de Tweede Kamer natuurlijk ook even een lijstje gestuurd, wie zij nou eigenlijk zelf de aller- allerbeste politicus van Nederland vinden. Nou. Komt 'ie dan hè. De uitkomst: Op 1 Mark Rutte. Op 2 Jan-Peter Balkenende en op 3 Eberhard van der Laan. Wilders en Pechtold? Nóóit van gehoord. ROFL. Even samenvattend, de politieke situatie in Nederland 7 jaar na Fortuyn is dus als volgt. Interesse in de politiek: zeer hoog. Kloof tussen burger en politiek: nog altijd even groot als de verbale driften van Theo Maassen. Maakt verder niet uit hoor, de verkiezingen komen vanzelf dichterbij dus wees gerust. Live meekijken en Twitteren kan hier, discussieren over de uitkomst doen we in de comments.

Reaguursels

Inloggen

Hoe kun je nou "de beste" kiezen als er geen niet eens iemand tussen zit die in de buurt komt van "redelijk". Wat ik momenteel in de politiek bezig zie is niets meer dan een clubje ratten, daar kun je met geen mogelijkheid een goeie tussen vinden laat staan "de beste"....

DeKeet | 11-12-09 | 23:22

-weggejorist-

realist09 | 11-12-09 | 16:49

Correctie: Minst slechtste politicus

Ze doen het tegenwoordig allemaal niet (heel erg) goed. Verkiezing tot beste zakkenvuller zou wel weer passend zijn.

tadnecty | 11-12-09 | 16:37

Wilders gedraagt zich als een hooligan. Pechtold is een studentikoze, beschaafde man met humor. Ik ben het op veel punten oneens met D'66, maar die Pechtold mag ik wel. De SP doet het stukken minder na het vertrek van Marijnissen. Zijn opvolgster is communicatief niet sterk. Ik begrijp de beweegredenen van Jan, zijn gezondheid. Maar het is jammer. Links heeft nu niet veel verbaal sterke mensen meer. Vroeger, ja vroeger, hadden we Joop den Uyl en Marcus Bakker.

hugochavez | 11-12-09 | 16:34

Bottehond + veel
Baatstra - veel

HamVraag | 11-12-09 | 13:14

-weggejorist-

jay2222 | 11-12-09 | 11:54

@fleurtje
ik had het niet beter kunnen verwoorden.
En daarom zou ik Wilders stemmen, al is het alleen maar om de rest aan de kant te zetten.

0nt0pic | 11-12-09 | 10:31

ik mis André Rouvoet?
Maar Wilders op 1 natuurlijk :)!

0nt0pic | 11-12-09 | 10:28

Ik mis Marianne Thieme in het lijstje!

*fap fap fap*

Viezevoozert | 11-12-09 | 09:33

Absurd dat mensen zich zand in de ogen laten strooien door Pechtold. Is het dan zo makkelijk om de poppenkast te bestieren? Beschaafd uiterlijk en een paar welgekozen nette bewoordingen en voila, "weldenkend" Nederland heeft weer een held. Dat deze meneer alleen maar gebakken lucht verkoopt en het grootste gedeelte van zijn politieke bestaansrecht te danken heeft aan het andere uiterste van de polarisering ziet men kennelijk over het hoofd. Maar ja, je moet je toch ergens mee kunnen identificeren als intellectueel. Zo slim en toch zo blind, hoe is het mogelijk.

knutsel | 11-12-09 | 07:14

Is Berlusconi niet genomineerd?

hassandemosselman | 11-12-09 | 03:41

Doet me toch deugd, dat hele oude MKB wijsheden nog steeds opgaan, je wint iedere discussie, als je als laatste weggaat.

De La Puerco | 11-12-09 | 03:19

zottehond | 11-12-09 | 02:49

slapie slapie doen ?

De La Puerco | 11-12-09 | 03:16

dadoorunrun | 11-12-09 | 03:00
kennelijk desintegrerend argument..... van mij daareven.

De La Puerco | 11-12-09 | 03:09

bottehond | 11-12-09 | 02:49

Ben wat laat online, sorry, maar begrijp niet waarom je Iraniers zou moeten helpen, heeft 1 iranier ooit al eens een nederlander geholpen ??

De La Puerco | 11-12-09 | 03:04

Bottehond. Knap gevonden. Staat voor... Laat maar. Deze treurige misfit vindt het nog steeds grappig om de gedateerde GS-spelling te gebruiken. Hij ligt in een deuk als hij schrijft 'deaud'i.p.v. dood. Ik wens dit droevig wezen een genadeschot. Geen straf maar genade.

dadoorunrun | 11-12-09 | 03:00

Anders nog? | 11-12-09 | 02:37

"Onze" cultuur? Kan mij dat schelen?
Vrijheid, dáár gaat het om.
En buiten Iran heb ik dikke vrinden.
Zoals je wellicht beseft is die diaspora sterk verweven met de Iraniërs in Iran?
Dude, anno 2009 is er Internet en die Iraniers zijn zeer slim en adaptief.
Unieke aantallen bloggers.
Ergo: ons seaurt Menschen.

www.youtube.com/watch?v=MChlT0GvFPM
Goed kijken, dan begrijp je het wel.
Waarom help jij ze niet?

bottehond | 11-12-09 | 02:49

Lieve Agnes kunnen wij over de toekomst niet eens lekker naakt samen dromen
Ik wil graag van die nieuwe orde die einde maakt aan armoe alles weten
Jij kreunt zacht de ingehouden euforische kreten
Als mijn ongevraagde lippendienst jou heftig doet klaarkomen

dadoorunrun | 11-12-09 | 02:47

bottehond | 11-12-09 | 02:33

Beetje doorzichtig: ook in Iran heb jij geen vrinden. Maar toegegeven: je Engels is correct en imposant! Toch altijd fijn dat PVV'ers zo op de bres staan voor het behoud van onze cultuur.

Anders nog? | 11-12-09 | 02:37

Anders nog? | 11-12-09 | 00:35

Mijn Iraansche vrinden laten je per SMS weten dat je geen idee hebt waar je over praat.
Dont blame me, I'm just the messenger.

bottehond | 11-12-09 | 02:33

Pechtold met je extreme eczeem en je schurftige roos
God houdt van jou als schepsel als de parasieten in jouw vrouwse doos
Je ruikt naar een mengsel van trassi en het zaad in homoplees
'Wilders is fascist'dat betekent 25 zetels voor d66 en klaar is smeerkees

dadoorunrun | 11-12-09 | 02:24

Tussen 00:35 en 01:27 is alles verdwenen! Ik vermoed een enorm komplot!

boeglul | 11-12-09 | 02:18

koen_c_s | 11-12-09 | 02:08
Klasgenootje zeker? Wrijf de slaap uit je ogen en lees de rest van de post voor argumenten. Of ben jij ook zo'n pervert die alleen maar wil horen dat Kant een fantastisch politica is omdat ze in jouw ogen fapbaar is? Ja, daar helpen geen argumenten tegen.

Anders nog? | 11-12-09 | 02:15

Agnes Godin van de bovenwereld van rechtvaardigheid
leidt de beperkten van geest naar moreel inzicht
inzake de slachtoffers van armoe en ongelijkheid
Leg de rijken een tax rate van 90 % op dat is uw plicht

dadoorunrun | 11-12-09 | 02:10

Anders nog? | 11-12-09 | 01:47
Mekkeren over taal en spelling is binnen een discussie een drogreden.
Heb je nog wat inhoudelijks te melden? Of ben je een trol?

koen_c_s | 11-12-09 | 02:08

@Bottehond

Ik mis ineens een uur reacties van reaguurders. Maar tik in google eens skeptici+kaste en wat staat dan bovenaan: www.ufowijzer.nl/skepsis.html

Grappig!

boeglul | 11-12-09 | 02:06

dadoorunrun | 11-12-09 | 01:57

Bedankt dat je het brugklasniveau nog even hebt willen illustreren! Ik rook al dat je me niet in de steek zou laten.

Anders nog? | 11-12-09 | 02:02

@ anders nog? Shut the fuck up you ignorant dick. You don't suffer from a national braindrain but from a personal one.

dadoorunrun | 11-12-09 | 01:57

dadoorunrun | 11-12-09 | 01:38

Het is niet flauw maar volkomen terecht dat Kant scoort als slechtste politicus. Dan continu vertrokken bekkie gaat snel vervelen. Een discussie valt met dat mens net zomin te voeren als met Wilders. En om exact dezelfde reden: daartoe ontbreekt de intelligentie. Ze herhalen gewoon hun mening nog maar een keer krampachtig, zonder ook maar een argument toe te voegen of op de argumenten van de tegenstander in te gaan. Ook Kant krijgt op die manier nul komma niks voor elkaar. Wat er fysiek zo'n pluspunt is aan die verzuurde Duitse ontgaat me al helemaal.

Overigens: als je interessant wilt doen door er Engelse termen doorheen te smijten kun je er maar beter voor zorgen dat je die taal minimaal op brugklasniveau onder de knie hebt, anders werkt het averechts.

Anders nog? | 11-12-09 | 01:47

Erg flauw om Agnes Kant op plek drie van slechtste politici te zetten. Misschien is ze minder eloquent als kereltje Pechtold, but can he delivour the goods, Makkelijk scoren `Wilders jij vuile facsist met je commentaar aan de zijlijn.` Ik zet qua fysiek sapsgewijs Agnes Kant op een lijn met de even getalenteerde Mieke Sterk. Ga me niet zeggen dat appearance bijzaak is in het politieke bedrijf. Dat is in het gewone leven niet zo, en in de politiek likewise. Inhoudelijk kun je het helemaal oneens zijn met de PVV, maar wat oud minister minister van dan Broek vandaag bij Pauw en Witteman wist in te brengen tegen de argumenten van het tweede kamerlid Fritsma m.b.t. het Palestijns israelische probleem, was werkelijk pover. Ik vind dat het Nederlandse volk mede gezien de historische morele aansprakelijkheid, behoudens Frits Barendt en Bram moszcovitz, in elk confilict waarin joden zijn betrokken, hogere morele eisen dienen te stellen aan hun tegenstanders, wegens de collectieve schuld die op elke niet jood rust, Oh ja, en dubbele nationaliteit is irrationeel, omdat in theorie de mogelijkheid van onbeperkte naturalisatie kan leiden tot kapitaalvlucht, braindrain, internationale economische misdaad en straffeloosheid, enz. Indien de dijken hier niet meer volstaan, kan de gastheer verzuipen en de gast de voormalige gastheer bescherming ontzeggen. De mogelijkheid van dubbele nationaliteit is niet alleen een keuze van de nationale regering maar ook van degene met die bevoegdheid die anderen niet hebben. Do away with multiple citizenship.

dadoorunrun | 11-12-09 | 01:38

1 Vandaag geen haar beter dan.... de Nederlandse politiek "volkomen onbetrouwbaar", heel vreemd dat er op het opiniepanel bij het kiezen van Politicus van het jaar heel veel voorkeur ging naar Geert Wilders, maar.... achteraf wel als 1 na slechtse Politicus wordt gekozen Ra Ra hoe kan dat? , was het niet de PVV m.n Wilders die het afgelopen jaar de knuppel in het politieke kippehok heeft gegooit waardoor de vele politieke-discussie op scherp werden gesteld ja ja vraag het aan mevrouw Vogelaar (Eberhart van) de Laan uit en Balkenende die bij de algemene beschouwingen zijn beste dag niet!

ONS | 11-12-09 | 00:17

You Go, Vrije BurgerT.

bottehond | 11-12-09 | 01:35

caudillo | 11-12-09 | 01:27

Als het persé mot ben ik beschikbaar. Je hebt overigens gelijk.
Tragisch. Hoezo democratie?

bottehond | 11-12-09 | 01:34

Merlot | 11-12-09 | 01:21

Niet zo zelfingenomen, haar clique is in staat jou te arresteren.
Wegens subversie jegens de staat.
Niet?
Think again.
Mijn beste vrind Fawaz Jneid mag alles zeggen.
Jij niet.
Kruisjes in de metro mogen niet.
Kopvodden wel.
(Zelf)islamisering een hoax?
Kopten en Vrijzinnige Iraniërs worden door Pechtold aangeschoten wild.
Pechtold is een soort NSBerT zonder het te beseffen.
Gemeenlijk noemt men sulck seaurt "useful idiots".

bottehond | 11-12-09 | 01:25

bottehond | 11-12-09 | 01:33

koen_c_s | 11-12-09 | 00:17
Goed gezegd, koen. Dank.

Kardinaal Meier | 11-12-09 | 01:29

MET GEVAAR VOOR EIGEN LEVEN en ten koste van al je privacy voor het redden van ons land op te komen??
Dat verdient meer respect dan men Wilders meestal geeft.
(Sorry, post ontglipte me voor hij af was...)

caudillo | 11-12-09 | 01:29

Sinds ze die zwetsende zwarte president van de USA hebben gemaakt, moet ik elke keer aan hem denken als ik Pechtold zie. Want bevlogen ouwehoeren, dat kunnen ze, allebei! Maar dat is alles, ja helemaal alles, wat ze kunnen.
Wilders heeft geen oplossingen, zeggen ze. Pechtold in ieder geval ook niet. Misschien zijn er wel geen oplossingen. Dat zou natuurlijk lullig zijn, maar daarom kan het nog wel waar zijn.
Telkens als ik een Wildersfan hoor delireren, denk ik: op die club kan ik toch met goed fatsoen niet stemmen. Maar als ik dan vervolgens Alexander Pechtold hoor, dan weet ik het weer zeker: Hup PVV, HUP!
Groot probleem voor PVV zal blijven: het vinden van afgevaardigden. Want hoevelen zijn er bereid, ook al zijn ze't helemaal met Geert W. eens, om

caudillo | 11-12-09 | 01:27

Wolveshead | 10-12-09 | 23:23

Als Wilders het ongenoegen van "veel Nederlanders" vertolkt, dan zijn die 85% die er niet over peinzen om op hem te stemmen een overweldigende hoeveelheid Nederlanders. Holle vaten klinken weliswaar het hardst maar ook kwantitatief stelt het gelukkig niet zoveel voor. Het blijft een alleszins verwaarloosbaar groepje Paayachtige aandachttrekkers. Het probleem is vooral dat ze die aandacht nog krijgen ook.

Anders nog? | 11-12-09 | 00:35

eenvandaag... een links onderonsje dus.

Moi2 | 11-12-09 | 00:31

@frotje | 11-12-09 | 00:10
Dat van die vlag en scholen heb ik eerder gehoord vandaag. Toeval??

Wolveshead | 11-12-09 | 00:24

1 Vandaag geen haar beter dan.... de Nederlandse politiek "volkomen onbetrouwbaar", heel vreemd dat er op het opiniepanel bij het kiezen van Politicus van het jaar heel veel voorkeur ging naar Geert Wilders, maar.... achteraf wel als 1 na slechtse Politicus wordt gekozen Ra Ra hoe kan dat? , was het niet de PVV m.n Wilders die het afgelopen jaar de knuppel in het politieke kippehok heeft gegooit waardoor de vele politieke-discussie op scherp werden gesteld ja ja vraag het aan mevrouw Vogelaar (Eberhart van) de Laan uit en Balkenende die bij de algemene beschouwingen zijn beste dag niet!

ONS | 11-12-09 | 00:17

Of lees dit stuk eens.
nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Mohammed...
Erik80, looi en Abbubakker domineren met z'n drieën alle islam-topics dusverre dat de moderatie hun de laatste stem geeft.
En dan vervolgens deze tekst:

""The Prophet said, "Um, don't trouble me by harming Aisha, for by Allah, the Divine Inspiration never came to me while I was under the blanket of any woman among you except her."' Volume 5, Book 57, Number 119. www.usc.edu/schools/college/crcc/engag...

Mohammed kreeg de opdracht van god om seks te hebben met een klein meisje en kreeg daarbij nog goddelijke inspiratie ook.

Waarom wordt er niet verteld hoe Mohammed twee Joodse stammen uit Medina wegstuurde en van de derde (Banu Qoeraiza) alle mannen liet onthoofden en de vrouwen op een slavenmarkt verkocht of aan zijn volgelingen uitdeelde, en uiteraard een mooi meisje voor zichzelf koos?

"Then the Apostle divided the property, wives and children of Banu Qurayza among the Muslims. (...) Then the Apostle sent Sa'd bin Zayd al-Ansari with some of the captive women of Banu Qurayza to Najd and he sold them for horses and weapons. The Apostle had chosen one of their women for himself, Rayhana, and she remained with him until she died in his power." Ishaq 693

De islam had al in het begin het wonderbaarlijke vermogen mensen tot monsters te maken.

"The apostle said, "Kill any Jew that falls into your power." Thereupon Muhayyisa leapt upon Ibn Sunayna, a Jewish merchant with whom they had social and business relations, and killed him. Huwayyisa was not a Muslim at the time, though he was the elder brother. When Muhayyisa killed, Huwayyisa began to beat him, saying, “You enemy of God, did you kill him when much of the fat on your belly comes from his wealth?” Muhayyisa answered, "Had the one who ordered me to kill him ordered me to kill you I would have cut your head off." Huwayyisa replied exclaimed, "By God, a religion which can bring you to this is marvelous!" and he became a Muslim." Ishaq 554"
- De voorgaande niet ondertekende opmerking werd toegevoegd door 86.92.218.1 (overleg|bijdragen)
Wordt simpelweg zo afgeserveerd:
'Doe Geert de groeten. Bouwen wij hier verder aan een neutrale encyclopedie. MvGr, Erik'80 · 14 apr 2009 09:17 (CEST)
Het wetenschappelijke debat is in Nederland (en het grootste deel van de EU) al lang dood, de babyboomers hebben toch niks meer te verliezen, het zal hun tijd wel duren, en de jeugd is al dusdanig geïndoctrineerd dat ze het slikken als zoete koek.
Blaatstra is daar het schoolvoorbeeld van.

koen_c_s | 11-12-09 | 00:17

frotje | 11-12-09 | 00:10
Koran en sharia zijn niets minder dan een verkapt verkiezings programma.
Over one issue partij gesproken.
Het is dus een buitengewoon verstandig beleid de islam overal te weren.

rapunzelklokje | 11-12-09 | 00:16

Wolveshead | 10-12-09 | 23:53
Nog een laatste dan, waar ik op doelde met mijn verwijzing naar 23:17 was dat er een hoop maatregelen in het program van de pvv voorkomen die het probleem niet oplossen. Het probleem was toch het bestrijden van de islamisering? Dat verhelp je echt niet met zo'n maatregel.
Ik heb het wel degelijk zelf gelezen maar wel een half jaar terug ongeveer. Heb toen het hele program doorgelezen en de conclusie getrokken dat er te veel punten waren waar ik me niet in kon vinden. Me dingen laten aanpraten heb ik een hekel aan.

Wolveshead | 10-12-09 | 23:56
[email protected] kranten

Nee ze discusseren ook heel soms wel over andere zaken maar dan komt het niet boven het niveau van: Wij vinden dat er een vlag op de scholen moeten komen. tja denk ik dan. Enfin ik moet nu echt kappen. Cya

frotje | 11-12-09 | 00:10

@frotje | 10-12-09 | 23:59
Allemaal zaken waar ik de PVV weldegelijk in de kamer over bezig zie en hoor. Dat de media daar verder niet over bericht s niet de PVV aan te rekenen. Jou wel indien je daar een dergelijke stellingname over in neemt.

Wolveshead | 11-12-09 | 00:06

frotje | 10-12-09 | 23:59
Precies. Zorg, onderwijs economie etc.
Dus is het een gotspe alles op te kunnen lossen met Vogelaar wijken.
Een bredere visie dan alleen nieuwe voordeuren en barbecues is nodig.
Welterusten!!

rapunzelklokje | 11-12-09 | 00:05

Zelfs de wikipedia-pagina's zijn aan zware verhulling en mooipraterij onderhevig.
Lees de discussie op deze link (over het onderwerp Dhimmi) maar eens:
Dit geeft precies weer hoe het debat in politieke en academische kringen gaande is. Er is geen debat, er is slechts eenrichtingsverkeer.
nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Dhimmi
(en neen, Koenb is geen koen_c_s, het wiki-wespennest heb ik me vooralsnog niet in begeven).
het gaat er op wiki overigens niet veel anders aan toe dan op universiteiten.
De bagatellisten halen elkander d'r bij om zo enig tegengas af te serveren. Vanzelfsprekend wordt er gegrossierd in termen als onderbuik en racisme.
Als je vervolgens de profielen ziet kan je zien hoe incestueus het allemaal is.
nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Looi

koen_c_s | 11-12-09 | 00:04

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:51
Nogmaals mijn beste, ik ontken niet dat er een probleem is, en zeg ook niet dat als je er maar genoeg geld in pompt dat het dan wel over gaat. Helemaal niet! Echter kun je geen land regeren als de islam, het enige is waar je je mee bezig houdt. Er speelt meer in een land; Zorg, Onderwijs, Economie etc.
Anyway i'm out for now*

frotje | 10-12-09 | 23:59

@frotje | 10-12-09 | 23:46
Dat jij geen politiek24 kunt ontvangen of bekijkt kun je de PVV niet aanrekenen. Daar hebben zij nl. regelmatig discussies over andere onderwerpen die inderdaad de kranten etc. vaak niet halen.

Wolveshead | 10-12-09 | 23:56

frotje | 10-12-09 | 23:46
Nou zeg je weer dat 't een one issue partij is, mag hoor.
BTW wat is je vraag?

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:55

mark twain | 10-12-09 | 23:49
Bravo, eindelijk een keer echt met u eens!

Mekker | 10-12-09 | 23:55

@frotje | 10-12-09 | 23:44
In jouw plemp van 23:17 zie ik niet meer staan dan jouw afkeer aangaande een PVV-standpunt betreffende een langer verblijf van genoemde groepen in het land van herkomst. Het komt mij vreemd voor dat personen die van de staatsruif vreten zo lang vakantie kunnen vieren. Het lijkt mij dat hun primaire bezigheid zou moeten zijn hier een nuttige bijdrage te leveren. Diegenen die zelf in hun inkomen voorzien moeten daarentegen zelf weten hoelang zij in het buitenland verblijven. Dat jij het niet terug kunt vinden zou toch ook voor jou een belletje moeten laten afgaan. Heb je het daar gelezen of is het je door anderen wijs gemaakt?

Wolveshead | 10-12-09 | 23:53

mark twain | 10-12-09 | 23:49
En u de meest overbodige reguurder, dwaas

frotje | 10-12-09 | 23:52

frotje | 10-12-09 | 23:44
Nu wel dan? Hoeveel geld moet er nog ingepomd worden voordat de politiek snapt dat het geen geld probleem is?
Als het een budgettair probleem was, zou die al opgelost zijn. Er is een probleem met de islam en die los je niet op met geld maar harde maatregelen.

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:51

Een ding is wel zeker; D66 is al sinds jaar en dag de meest overbodige partij aller tijden.

mark twain | 10-12-09 | 23:49

Gaan we allen 20-01-2010 naar Amsterdam?

Mekker | 10-12-09 | 23:49

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:34
Dat begrijp ik maar vanuit dat idee kun je toch geen land regeren. Zo van , ja we lullen alleen maar over de islam, en omdat de islam ook de economie en onderwijs etc omvatten zijn wij geen one issue partij en hebbeb we ook een standpunt over die zaken/

frotje | 10-12-09 | 23:46

De onbetrouwbaarheid van de tweede kamerleden is niet beter door henzelf verwoord dan door deze uitkomst. Het enige positieve puntje is dat de man met de visseogen het niet geworden is.

Dostranamus | 10-12-09 | 23:44

Wolveshead | 10-12-09 | 23:23

Die twee punten die je noemt zijn voor mij de minste van d66. Dat referendum lijkt me niks. Ik zou het echter geen probleem vinden als de pvv gaat regeren, denk alleen dat het niet lang stand houdt en dat het de problemen van de intolerante islam niet oplost. Zie ook wat ik frotje | 10-12-09 | 23:17 plempte.
Een hoop zogenaamde maatregelen die het probleem helemaal niet aanpakken.

frotje | 10-12-09 | 23:44

frotje | 10-12-09 | 23:01
Maar ik wel. Je zegt zelf dat Wilders zich over meer zaken druk moet maken.
Als je het over de islam hebt, heb je 't ook over allerhande andere zaken.
Er is niks spiritueels aan de islam, ze bidden niet eens.
Je moet kijken wat islam heeft gedaan met landen waar het de dienst uitmaakt.
Islam heeft ook alles met economie te maken. De economische ellende die islam veroorzaakt (kijk maar in islamitische landen) daarvan worden de contouren hier ook al zichtbaar. Iets met meer dan 200 miljard, reeds.

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:34

@frotje | 10-12-09 | 22:42
Wilders vertolkt het ongenoegen van veel Nederlanders m.b.t. de islam en de ruimte die deze ideologie wenst te claimen. Niet alleen hier maar overal waar zij present is. Dit ongenoegen is niet ontstaan door Wilders, daar hebben aanhangers van de islam zelf voor gezorgd.
Pechtold stelt daar niets tegenover, behalve dan dat Wilders dat niet mag zeggen. Met oplossingen komt Pechtold niet. Laat D66 de kroonjuwelen weer eens van stal halen en een referendum eisen over bv. het oprukkende islamisme in dit land. Dat gaat nooit gebeuren omdat hij weet dat hijzelf een van de vertegenwoordigers is van de tolerantie naar een intolerante club die door veel, zo niet het merendeel van de bevolking niet wordt gewaardeerd. Dat referendum zal dus voor hem negatief uitpakken, dan is zo'n juweel plots een stuk minder waard. Zoiets als een gekozen burgemeester, weet je nog? Wat een principes!

Wolveshead | 10-12-09 | 23:23

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:10
dat zeg ik toch niet?

frotje | 10-12-09 | 23:22

bottehond | 10-12-09 | 23:03
Dat is in elk geval klare taal. Ik zocht zojuist nog even op de site van de pvv maar kon zo snel niet vinden wat ik er eerder wel had gelezen. Namelijk dat noord afrikaanse en arabische immigranten maximaal een x aantal weken buiten Nederland op vakantie mochten. Dat gaat er bij mij dus niet in. Islamisering of niet, daar pak je het probleem niet mee aan. Dit zouden uw Iraanse vrienden lijkt mij ook niet kunnen waarderen.

frotje | 10-12-09 | 23:17

Ben wel eens bang dat onze kennis betreft de Islam die van de moslim zelf-overtreft. Deze kloof moet onnatuurlijk snel gedicht worden door de onophoudelijke stroom aan ( negatieve ) berichtgeving. Dat is wat we Wilders moeten verwijten; doceren is doseren. Deze kunst is hij niet machtig. Nu wordt alleen het tegenovergestelde bereikt.

caravaggio | 10-12-09 | 23:15

mark twain | 10-12-09 | 23:04

* proust! *

Je jokt trouwens, want vorige week waren we het roerend eensch.

bottehond | 10-12-09 | 23:12

bottehond | 10-12-09 | 22:35

Bottehond wil dat artikel niet en stelt alles in het werk met zijn berichtjes een hetze te voeren tegen iemand die er duizenden malen meer van weet dan hij.
Doorzichtiger hoeft het niet.

baatstra | 10-12-09 | 23:12

frotje | 10-12-09 | 23:01
Je denkt dat islam zich niet met andere zaken bezig houdt?
Islam heeft ook grote gevolgen voor de economie. Maak geen denkfout, er is niets spiritueels aan de islam, JUIST NIET.

rapunzelklokje | 10-12-09 | 23:10

@bootehond 22:51
Hoe kom je erbij.? Zeg je eindelijk eens een keer iets verstandigs; is het weer niet goed.

mark twain | 10-12-09 | 23:04

frotje | 10-12-09 | 23:01

De PVV heeft veel meer ideeën, maar die boeien mij niet.
De (zelf)islamisering acht ik dan ook het meest relevante dossier om me mee bezig te houden. Vandaar.

bottehond | 10-12-09 | 23:03

Ongetwijfeld heeft Pechtold minder kennis van de islam dan Wilders. Voor Wilders is het dan ook het enige punt, over andere dingen hoor je hem vrijwel niet.
Ik heb dan liever een partij die zich over iets meer zaken druk maken.

frotje | 10-12-09 | 23:01

Nr

juriste | 10-12-09 | 22:55

Degene die z'n mond heeft gehouden, de holocaust even ter sprake bracht en verder geen standpunten heeft ingenomen staat op nr 1.

juriste | 10-12-09 | 22:53

Wilders en zijn aanhang moet zijn Pechtold en zijn aanhang

bottehond | 10-12-09 | 22:51

Pechtold weet niets over de islam, baart jou dat geen zorgen,
Hij drukt zich eloquent uit, maar is geen haar beter dan Wilders en polariseert er op los richting islamwatchers.
Gezien de stand der natie vind ik dat gevaarlijk.
De fout die Wilders en zijn aanhang maken is dat ze Wilders bestrijden maar zich verder uiit de voeten maken als het over de islamisering gaat.
Dus als je de (zelf)islamisering en de problemen die de islam meebrengt wél ziet kun je NOOIT op d66 stemmen.
Zelfs niet als je het maar voor een klein deel ziet.
Er is uitgebreide documentatie in grote hoeveelheden van Menschen met aanzien en inzicht die ook kritisch zijn over de oprukkende islam.
Dit dossier houdt itt wat Pechtold suggereert bepaald geen Nederlandsch probleem, zelfs geen euopeesch, maar een mondiaal probleem.

bottehond | 10-12-09 | 22:50

Dat was @bottehond | 10-12-09 | 22:15

frotje | 10-12-09 | 22:42

Ik zie het toch eerder andersom. Wilders doet niks anders dan schreeuwen en mensen bang maken. Vooral op zo'n manier dat het lekker bekt en er een mooie show ontstaat. Dat doet ie erg goed maar hett zou mooi zijn als hij eens met wat meer inhoud in het debat zou komen. Ik vind het triest dat Pechtold de enige is die Wilders in het debat aan kan. Denk inderdaad dat een hoop mensen om die reden voor d66 kiezen. Of dat uit angst voor Wilders is lijkt me sterk, eerder omdat ze een Wilders als MP gewoon niet zien zitten voor NL.
Persoonlijk vind ik een aantal standpunten van de pvv wel eng, maar dat is voor mij niet de reden om d66 te stemmen

frotje | 10-12-09 | 22:42

partyflock.nl/topic/911053:Vervloekt_z...

Berger is geobsedeerd met zijn studieobject de islam en lijdt aan overidentificatie. Gevaarlijk dat zo'n man geen schijn van kritiek op de islam an sich heeft en zo'n grote invloed heeft.
Vast een Pechtold groopie.

bottehond | 10-12-09 | 22:35

@ baatstra | 10-12-09 | 22:21
Wat is lam??

ooltgie | 10-12-09 | 22:27

baatstra | 10-12-09 | 22:21

Berger is een dhimmi die alles wat verkeerd is aan de islam en de ummah krampachtig scheidt van de islam.
Hij verdient er zijn hypotheek mee, dus zolang er onnozelaars zijn die hem inhuren om zijn vooringenomen mening wil aanhoren zal de man zijn misleidende praatjes blijven rondstrooien en lui als jij te misleiden zodat je niet alleen geen kritiek meer op de islam hebt, maar haar zelfs promoot.
Berger is geen moslim, maar wel een parasiet.

bottehond | 10-12-09 | 22:26

Talkshow over onderwerpen waarvan je alles al wist... Tenminste, dat dácht je, maar je zult zien dat er meer is... Wat is islam? Gast: Maurits Berger. Maurits Berger (hoogleraar islam aan de Universiteit Leiden) praat ons bij over de islam. Wat is de islam? Wat zijn de vijf pijlers van de islam? Is het een godsdienst of een cultuur? Hoe denken moslims over ons? En heeft de islam de toekomst?

tinyurl.com/yb2sxpv

baatstra | 10-12-09 | 22:21

baatstra | 10-12-09 | 22:15

De mond snoeren? Hoe kom je daar nu weer bij.
Je hysterie kan niet verbloemen dat jij in ieder geval geen beroep kunt doen op betere ethiek dan de gemiddelde PVV stemmerT.
Daar heb je het maar liever niet over, is het wel?

bottehond | 10-12-09 | 22:18

Hölzenbein | 10-12-09 | 22:08

Pechtold weet niets over de islam.
Hij roept maar wat en misbruikt de goedgelovige bange burgers.
Maar laat je door mij vooral niet overtuigen.
Dat de toon van Wilders je niet aanstaat is één ding.
Beweren dat de (zelf)islamisering niet bestaat is gevaarlijk en gebaseerd op angst voor die onaangename werkelijkheid.
Pechtold en zijn bange discipelen brengen het land grote schade toe.

bottehond | 10-12-09 | 22:17

Ja die steun ik... en ik heb jou bij je ballen,vrind.
Denk dus niet dat je mensen die hun vraagtekens bij jouw gedachtengoed zetten de mond kunt snoeren...

baatstra | 10-12-09 | 22:15

frotje | 10-12-09 | 21:59

Mijn Iraansche (moslims) vrienden waarschuwen vrijwel dagelijks tegen het oprukkend islamofascisme en de onnozelheid waarmee onze overheid en elite omgaat met evident Vrijheids vijandige sectariërs.
Stel je voor dat je vlucht voor het islamofascisme in eigen land en dat je gastland zich laat infiltreren door datzelfde islamofascisme.
Pechtold ontkent de (zelf)islamisering en dat is de basis van zijn kritiek op Wilders. Dat hij op het schild gehesen wordt, terwijl de man tijdens debatten steeds aantoont vrijwel NIETS van de islam en haar geschiedenis te kennen, vind ik niet anders te verklaren dan uit angst voor Wilders. Als ik lees op diverse fora wat de aanhangers van Pechtold allemaal aan angst zaaien voor de PVV en haar stemmers, dan weet ik genoeg.

bottehond | 10-12-09 | 22:15

@Hölzenbein | 10-12-09 | 22:08
Een prima idee is bv. het invoeren van een referendum. Toch een van de kroonjuwelen! Jammer genoeg horen we daar van D66 niet zoveel meer over. Ongeveer net zoveel als de gekozen burgemeester destijds, nadat die krullebol als burgemeester was aangesteld.

Wolveshead | 10-12-09 | 22:14

baatstra | 10-12-09 | 21:57

Hoe kom je daar bij? In dergelijke simpele termen denk ik helemaal niet.
Steun jij de Groenen in Iran? Ik wel. Nu jij weer.
Ik heb je bij je balletjes, vrind.

bottehond | 10-12-09 | 22:12

Tja verstand (Pechtold) wint nou eenmaal van hol geblaat (Wilders). Simpel toch.

Hölzenbein | 10-12-09 | 22:08

bottehond | 10-12-09 | 21:20
Kun je dat toelichten? Ik zie dat zelf namelijk niet zo.

frotje | 10-12-09 | 21:59

Voel jij je geen beter mens dan mensen die de Islam belijden?
Nou?.... dus hou maar op.
Daar lopen zo'n beetje al je comments van over,dus doe niet net of je neus bloed,zo onschuldig ben je niet.

baatstra | 10-12-09 | 21:57

*Even naar de tweedekamer live schakelt*

Wolveshead | 10-12-09 | 21:48

baatstra | 10-12-09 | 21:43

Nee, ventje, cuaght with your pants down.
Verders daag ik je uit één comment van mijn hand te tonen waarin ik betere ethiek claim.

bottehond | 10-12-09 | 21:46

bottehond | 10-12-09 | 21:40

En dat zegt u?
U die de platheid in eigen persoon is....
En dat claimt een betere ethiek
Tsss....

baatstra | 10-12-09 | 21:43

@bottehond | 10-12-09 | 21:40
Ha, de botte soortgenoot is er ook weer zie ik, welkom!

Wolveshead | 10-12-09 | 21:43

blaatstra | 10-12-09 | 21:37

Je bent een schande voor de linkse beweging.
Wat een platheid.
En dat claimt een betere ethiek.
Tsss....

bottehond | 10-12-09 | 21:40

Geert is trouwens wel verkozen als beste lid van de PVV.

harry pikkel | 10-12-09 | 20:18

Wilders heeft een heel piepkleintje (lid) als je naar zijn vingers kijkt,dat minderwaardigheidscomplex komt ergens vandaan natuurlijk.... lol

baatstra | 10-12-09 | 21:37

koen_c_s | 10-12-09 | 20:17

* zucht *

En dat zooitje vormt dan onze regering.
We slaan internationaal een pleefiguur!

bottehond | 10-12-09 | 21:21

frotje | 10-12-09 | 20:32

d66 is een partij van en voor bange Menschen.
En dat meen ik zeer serieus.

bottehond | 10-12-09 | 21:20

geilerds!
GW Of AP ?

bluffert20 | 10-12-09 | 21:17

Wel toevallig "Net als vorig jaar heeft Pechtold net iets meer stemmen dan Wilders" Ik zou zo zeggen; Kom op GS even wat onderzoeksjournalistiek en dan aantonen dat het niet toevallig was. Ik geloof er in ieder geval geen reedt van.

Recht(s) Overeind | 10-12-09 | 21:01

wat een onzin, Pechtold... de man met t Byzantijnse gezichtje én de retorische kwalificaties van Pino, altijd praten over juist dátgene waar het niet om gaat,omdat het zo lekker weglult.

Causa Sui | 10-12-09 | 20:47

waarisdelol | 10-12-09 | 20:39
Zit je nou een hele draad te scannen om iemand te vinden die je aan kunt pakken omdat ie iets zegt wat jou niet aanstaat? Hulde! En een rondje van Hero.

sjaakdeslinksesul | 10-12-09 | 20:46

Bigi Bana Boy | 10-12-09 | 19:19
Jij wilt niets liever dan iedereen op één hoop te vegen, iets wat je GS en de PVV juist verwijt. Hypocriet noemen ze dat volgens mij...

waarisdelol | 10-12-09 | 20:39

Pechtold for president! Helemaal terecht dat ie gewonnen heeft.

frotje | 10-12-09 | 20:32

Geert is trouwens wel verkozen als beste lid van de PVV.

harry pikkel | 10-12-09 | 20:18

Zolang de gehele tweede kamer tegen de PVV is zijn het voor mij alle debielen.

leefbarbaar | 10-12-09 | 20:17

tja Pechtold, het is een charimatische vent met domme ideeen.

staaf86 | 10-12-09 | 20:02

ecologiste | 10-12-09 | 19:52
Gy weet het hert ener man te beroeren met uwen lieflycken toespelinghen op spys en dranck in het vooruytsight, alwaer ick my gewaer wordt alsdat ick my niet in opregte positie bevindt, deszulcks ik slegts uyt één monthoeck kweyl.

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 20:01

van de bundel politiek met visie de gedigt çda

ÇDA
nog
elk
jaar
naar
Provesano
ja

widtvoet ® | 10-12-09 | 19:59

van de bundel politiek met visie de gedigt d66

D66
wilders
is
kudt

widtvoet ® | 10-12-09 | 19:56

Wie trapt daar in?

Zo jammer! | 10-12-09 | 19:54

Het ergste is dat de kloof tussen tweede kamerleden en de Nederlanders weer groter is geworden. De tweede kamerleden leven in hun eigen fantoomlandje,
de Nederlanders leven in de realiteit.

Kennis is noodzakeli | 10-12-09 | 19:52

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:47
Waarde Graaf,

Danck en wyn te gaer, doen alle droefhyedt vluchten!
Een ryckelick maeltijd is door mijn meester van cockerye bereydt syn ende het bier sal overvloedichlyk vloeien.

ecologiste | 10-12-09 | 19:52

.. zapper | 10-12-09 | 19:40

U is een kapitalist die alles in geld meet.

zovoklets | 10-12-09 | 19:52

Waarvoor dank. Is een onhaalbaar voorstel, maar het is altijd leuk om te zien hoe het gebracht gaat worden. Het is de toon die de muziek maakt nietwaar? Ben nu al benieuwd naar de verontwaardigde reacties van Femke en Alexander

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:51

Heb danck schoone Vrouwe. Uw vertrouen in my sal ick niet beschaemen

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:47

Pechtold is een meester in het duur verkopen van oud gepruts.

widtvoet ® | 10-12-09 | 19:44

Een Nl politicus van het jaar? Hoezo? Waarom?
Neem dan voor deze verkiezing een dode politicus. Iedereen tevreden.

jatochnietdan? | 10-12-09 | 19:42

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:21

Cloeck en moedig in het stemhock ende daarbuiten. U sijt een groot edelman.
Uwen naam is nooit besmet.
Ik sijt fier op u.

ecologiste | 10-12-09 | 19:41

En de kloof tussen arm en rijk is minstens verdrievoudigd, maarrr daar gaat binnenkort wat aan gebeuren, met de kilometerheffing wordt die kloof als ooit in de middeleeuwen weer vanouds onmeetbaar.

..zapper | 10-12-09 | 19:40

Wolveshead | 10-12-09 | 19:33
Vertel me dan alles over het debat (waarover) en het voorstel van Geert

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:39

@Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:18
Ongetwijfeld, ik ben alleen erg benieuwd naar de reactie op het voorstel van de PVV. Ik kan van dergelijke televisie meer genieten dan van voetbal (dat is overigens weleens anders geweest). Als je dan ook nog "live" kunt meereaguren hier, heb ik helemaal een leuke avond.

Wolveshead | 10-12-09 | 19:33

-weggejorist-

realist09 | 10-12-09 | 19:33

@waarisdelol | 10-12-09 | 19:10
Inderdaad. En wat betekent het, dat "slechtste politicus"? Dat Wilders duidelijke standpunten durft in te nemen; en dat dat slecht valt bij het naïeve en bij het foute deel van Nederland.

Fijnstoffer | 10-12-09 | 19:29

ordnungspolizei | 10-12-09 | 19:20
Das toch geen match voor de gemiddelde reaguurder. Op die site lopen ze met het hoofd in de wolken met een dooie Michael Jackson

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:28

Schoorsteenveger | 10-12-09 | 19:23
ghehe.

Teun van het Tuinpad | 10-12-09 | 19:26

Schoorsteenveger | 10-12-09 | 19:23
lol

zovoklets | 10-12-09 | 19:25

Fijnstoffer heeft gelijk, peggelt is op integratie nog linkser dan de natste dromen van wouter, mariette, ahmed en ahmed. 'alle grenzen wagenwijd open, 1 europa, iedereen is welkom! problemen? daar moeten we maar mee leren leven!'
bedankt voor je bijdrage alex!

KappieJV | 10-12-09 | 19:24

Wie is er verkozen tot het beste staatshoofd van het jaar?

Schoorsteenveger | 10-12-09 | 19:23

Nou Maurice 'd Hondt, kom er maar weer in met een peilinkie. Geertje op +2.

Kruiddamp | 10-12-09 | 19:22

Fijnstoffer | 10-12-09 | 19:18
Hulde

Eigenlijk wel grappig dat alles wat Pechtold Wilders verwijt doet hij.
De PVV zou op Wilders gebaseerd zijn, nou dan is D66 gebaseerd op Pechtold.
En pechtold is net zon populist, wilders een racist noemen..... haha
Gelukkig hebben we de dagelijkse standaard nog met haar anti-D66 campagne

DGNAT | 10-12-09 | 19:21

ecologiste | 10-12-09 | 19:17
Gij vindet my aan uwe seyde. So staentvastig ick myn hooft op het block leghde, so betreedt ick het stemhock.

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:21

precies de reden dat wilders terecht niet op zulk soort linkse feestjes komt...

er werd nog harder geklapt bij de 'slechtste politicus' dan bij 'ik-wil-het-niet-over-wilders-hebben-maar-ik-ga-gelijk-iets-over-wilders-zeggen' Peggelt.

volgend jaar PowNed als organisator van de politicus van 't jaar?!

KappieJV | 10-12-09 | 19:20

Voor de vorm doet Mutsaers ook even quasi verontwaardigd over het ontbreken van Pechtold. Alsof iemand in de GS redaktie zich daar druk om maakt. Wat doorzichtig.

Bigi Bana Boy | 10-12-09 | 19:19

Dat Pechtold nipt wint, ís eigenlijk een bevestiging van de wekelijkse peilingen; zegt veel over het misleide electoraat. Pechtold is een rat, een rasopportunist die stemmen trekt door vooral anti-Wilders te zijn, en ontevreden PvdA'ers aan te trekken. Maar oplossingen of goede ideeën heeft die rat niet. Het is net zo'n landsverkwanselaar en demonisator als Balkenende en Bos.

Fijnstoffer | 10-12-09 | 19:18

Wolveshead | 10-12-09 | 19:17
Is er geen voetbal dan?

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:18

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:09

Mijn waarde Lamoraal,
Laten wij hopen dat de vekiezingen eerlijk zullen verlopen en de kiezers verstandig zullen zijn.
Houdt moed, wij zullen niet versaegen.

ecologiste | 10-12-09 | 19:17

Komt er nog een topic over het debat van vanavond (21.45 uur), dan kunnen we ons weer fijn verder met politiek bezig houden ;-)

Wolveshead | 10-12-09 | 19:17

heuj! terecht

of niet | 10-12-09 | 19:16

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:14
Oh ja... en daarbij nog intelligent ook....... al is dat natuurlijk maar een bijkomende zaak. :-)

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:15

Zeeschuimer | 10-12-09 | 19:12

Show me a good loser and i'll show you a loser.

zovoklets | 10-12-09 | 19:15

Zeeschuimer | 10-12-09 | 19:12
weer zo'n typisch nederlandse instelling: leren verliezen. Geen wonder dat het nooit wat wordt met dit kudtvolk

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:14

@ graaf
Fleur Agema van de PVV, mooie meid.

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:14

Het publiek was weer erg objectief toen bekend werd dat Wilders de slechtste politicus is.....=/
Die pechtold kan leuk schoppen maar verder......

DGNAT | 10-12-09 | 19:14

widtvoet ® | 10-12-09 | 19:10
Potdomme, ik kom er zo maar door!
Ghehe.

Teun van het Tuinpad | 10-12-09 | 19:14

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:11
Toch zou ik haar doen. Wie is het?

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:13

Wilders aanhangers, waarom is dit nu weer oplichterij? U kunt ook leren te verliezen.

Zeeschuimer | 10-12-09 | 19:12

Kom op mensen, over tot de orde van de dag, ff met z'n allen nu gewoon lekker zappen naar "man bijt hond"!

klantenbiboe | 10-12-09 | 19:12

@ Klinisch dood
Leuke meid, maar zo te zien heeft ze niet lang meer, wat een grote tumor op haar hoofd
http://www.berryrutjes.com/cms/inc/spaw2/uploads/images/BR_Kamerlid-Fleur-Agema_PHOTO-ROBERT-VOS.jpg

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:11

Zo'n titel is leuk maar zit er nog een medaille bij? Een geldprijs? Oorkonde voor boven de centrale verwarming?

zovoklets | 10-12-09 | 19:11

@Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:07
Fleur Agema?

Goud! | 10-12-09 | 19:11

Wie was de toezichthoudende notaris op de redactie?

michello | 10-12-09 | 19:11

dat applaus op de achtergrond toen Wilders als slechtste politicus werd gekroond was weer tenenkrommend...

waarisdelol | 10-12-09 | 19:10

nah, gefeli Lex

vriendje | 10-12-09 | 19:10

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:07
*iets van Fleur mompelt*

Teun van het Tuinpad | 10-12-09 | 19:10

ecologiste | 10-12-09 | 19:07
Vind ik ook. Dat geeft ook aan dat er natuurlijk al jaren gesjoemeld wordt om Geert niet als eerste te krijgen. De winnaars tot nu toe zijn "gewilde" eendagsvliegen. We moeten echt de verkiezingen afwachten

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:09

Bij dit soort gemanipuleerde uitslagen ga ik toch ook echt heel hard twijfelen over de integriteit van ons stemsysteem als het om de zetels in de 2e kamer gaat.

michello | 10-12-09 | 19:08

zeker weten dat wilders heeft gewonnen
dikke -1 voor de oplichterij

djjmria | 10-12-09 | 19:07

@ klinisch dood
Moeilijk kiezen, ik vind Marianne een mooie meid, Mei Li ook, en hoe heet die ene ook alweer van de PVV?

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:07

Eigenlijk was het Wilders, maar ze hebben net zo lang gezocht tot ze 211 mensen erbij hadden die op die sprekende pop van een Pechtold wilde stemmen.

klantenbiboe | 10-12-09 | 19:07

Heertje P kan goed lullen maar mijnheer G. W. legt echt de vinger op de zere plekken en is dus de beste politicus. Het is geen wonder dat heertje P. zoveel stemmen pakt omdat hij zo REAGEERT op Geert, ergo heertje P is een gewone REACTIONAIR die alleen maar groot kan zijn door zich af te zetten tegen Geert. It's pathetic. Geert al 3x 2e dus dat geeft zijn stabiele kracht aan.

ecologiste | 10-12-09 | 19:07

Biep | 10-12-09 | 19:04

In sommige klinieken kun je hieraan geholpen worden. Of heb je gewoon penisnijd?

Klinisch dood | 10-12-09 | 19:07

Alexander?

Voor je 't weet wordt zijn naamgenoodt "gekozen" als eerste opvolger van Bea.

widtvoet ® | 10-12-09 | 19:07

Nou gefeli dan maar Peggold! Wat was dat spannend!!!

Wolveshead | 10-12-09 | 19:07

De Gerbrandy van de 21ste eeuw is het dus geworden.

Lets Kuttekrap | 10-12-09 | 19:06

Pechtold concratz!!

Goud! | 10-12-09 | 19:06

Ach het zijn maar peilingen, echte verkiezingen komen nog....

websenior | 10-12-09 | 19:06

@ Biep
Ik wist niet dat je een vrouw was. Leuk :) Maar nee, ik sta voor veel dingen open, mijn vriendin hebben zelfs een keer een schommel in de slaapkamer geplaatst, maar dat was ook geen succes. Waar ging het nou over eigenlijk? Oja, wie heeft er gewonnen? Ik hoop dat Lubbers nog een kansje maak!

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:06

Hoe verdeelt kan het zijn? Zowel Bos als Wilders bij de beste en slechtse drie.

Henry | 10-12-09 | 19:06

Oplichterij hij stond eerst bovenaan en nu OPEENS net niet

Luftwaffe | 10-12-09 | 19:06

En weer staan alle losers weer als eerste te zuipen

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:05

Goh, wat een verassing. Maar het was een klein verschil met slechts 211 stemmen.

bodo | 10-12-09 | 19:05

Ja hoor... HAHAHAHAHA!!!
Beste politicus is Glibbertje. Ik geloof mijn ogen niet.

michello | 10-12-09 | 19:05

oplichterij

klantenbiboe | 10-12-09 | 19:04

@Lets Kuttekrap | 10-12-09 | 19:02
Had ik het toch goed gehoord!

Wolveshead | 10-12-09 | 19:04

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:00
lekker ongecompliceerd: lijkt me heerlijk dat vooruitzicht wat jij zo fijntjes schetst. Zou bijna willen dat ik een paal had, dan zou ik jou eens goed palen!

Biep | 10-12-09 | 19:04

@ Ashtrey
Moeten we meer doen

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:03

@Wolveshead | 10-12-09 | 19:01
Dat hij het niet over Wilders wilt hebben om het daarna 5 minuten over Wilders te hebben.

Lets Kuttekrap | 10-12-09 | 19:02

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:00
LOL, my thoughts exactly, relativeren that's all. ;

Ashtrey | 10-12-09 | 19:02

lol @ "Zelden was het zo spannend"
Yeah right... maak dat de kat wijs.

BakkerHenk | 10-12-09 | 19:02

Geen illusies, wordt Pechtold. Allang voorgekookt.

stoomloc | 10-12-09 | 19:02

Wolveshead | 10-12-09 | 19:01
zoals gewoonlijk weer niets

Graaf van Egmont | 10-12-09 | 19:02

Weet niet, ik heb gewoon geen trek in een livesream, het kan me eigenlijk niet boeien wie er zogenaamd wint. Het is allemaal gebakken lucht waar niemand meer op zit te wachten.
Ik had gewoon moeten blijven piesen.

Biep | 10-12-09 | 19:02

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:00
LOL !!

Rammstein | 10-12-09 | 19:01

Nu heb ik toch echt opgelet maar; wat zei die Peggold nu eigenlijk?

Wolveshead | 10-12-09 | 19:01

@ Ashtrey
Preciesss, daar draait het toch allemaal om in het leven, beetje aanklooien, hier en daar je lul ergens insteken. En dan nog. Stel dat je ooit op een onbewoond eiland terecht komt. Dan zit ik liever met een paar toffe gasten en Mei Li erbij, ipv Balkellende en Bos.
Politiek is heel erg belangrijk, absoluut. Maar als puntje bij paaltje komt geldt maar 1 ding! PALEN!

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 19:00

Een stuk grote propaganda.
nuf said

BakkerHenk | 10-12-09 | 18:59

Glibbertje is aan het woord. Pro-Integratie eikel.

michello | 10-12-09 | 18:59

Oh, Peggold legt het nog een keer aan het plebs uit.

Wolveshead | 10-12-09 | 18:59

Zoiets | 10-12-09 | 18:55
Probably komt dan het gebruikelijke surinaamse modder gooien.

Ashtrey | 10-12-09 | 18:59

Zitten jullie allemaal naar de Nieuwe Moslim Omroep te kijken ?

bijtieakumaai | 10-12-09 | 18:58

Eigenlijk zou iedereen SGP moeten stemmen.... Maar ja inderdaad Groen Links heeft meer stemmen gewonnen......

websenior | 10-12-09 | 18:56

Arend Jan Boekestijn

Rammstein | 10-12-09 | 18:55

websenior | 10-12-09 | 18:51
Als hij het nu nog niet kan, wie dan wel.
Die man heeft heel het Binnenhof al 10 duzent keer gezien.

Teun van het Tuinpad | 10-12-09 | 18:55

Zal me benieuwen wat Wilders zegt als Pechtold wint.

Zoiets | 10-12-09 | 18:55

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:39
Mei li is een verademing tussen al de 'by appearance' mindere goden.
Dat zekers, besides, laten we eerlijk zijn, lekkere wijven zijn toch belangrijker dan dat politiek geneuzel, kom op hey, bier,tieten en voetbal is all I need, jij?
Ghe.

Ashtrey | 10-12-09 | 18:55

websenior | 10-12-09 | 18:51
Van der Vlies zit sinds mensheugenis al in de kamer, is't niet? hij zit er toch al het langst van allemaal?

Biep | 10-12-09 | 18:54

de broodpoliticus: de laagste en meest verachtelijke levensvorm op aarde, te walgelijk om aan te raken.
Enig product: leugens, iedere keer als zo'n creatuur de mond opendoet komen er leugens uit.
Leeft van gestolen en afgeperst geld, belasting dus en is schadelijker dan een complete zwerm sprinkhanen en laat net als deze overal kaalgevreten en volledig geruïneerde landschappen achter.
Schadelijk vanaf de prille geboorte tot aan de dood, waarschijnlijk zelfs nog lang daarna en moet zo vroeg mogelijk worden vernietigd.

De beste politicus is dus degene die de grootste leugens verkondigd die de ergste schade aanricht.

Overigens, wat er in de regering en tweede kamer zit is extra erg omdat dit de figuren zijn de het van de overige rioolratten hebben gewonnen in de strijd naar boven.

wlodek | 10-12-09 | 18:53

Owww, Wilders onaangenaam verrast door microfeaun.

Stroopdoos | 10-12-09 | 18:53

websenior | 10-12-09 | 18:51
Hoeveel zetels heeft hij gewonnen dan?

zovoklets | 10-12-09 | 18:53

Beste politicus: Bas van der Vlies

websenior | 10-12-09 | 18:51

Agent327 | 10-12-09 | 18:42
Dat wordt een probleem inderdaad.

Rammstein | 10-12-09 | 18:48
Geyl! Ik denk dat ze er wel een neus voor heeft.

Jaap de Paap | 10-12-09 | 18:51

fleurtje | 10-12-09 | 18:43

Hé Majesteit, is Nederland van jou dan?

zovoklets | 10-12-09 | 18:50

Ik ga even wat anders doen, prettige avond :)

saugleistung | 10-12-09 | 18:49

Jaap de Paap | 10-12-09 | 18:36
..... in het mannen gedeelte.

Rammstein | 10-12-09 | 18:48

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:39

Het gaat in algemene zin over politiek, nietwaar? En nou ik wat meer foto's bekijk,
ga ik steeds meer met je mee. Geyl....

meili.hyves.nl/album/253735/Iedereen/V...

Klinisch dood | 10-12-09 | 18:47

In weze is de grijze muis Balkenende de beste politicus. Ongelooflijk hoe die man zonder echt ergens voor te staan of uit te dragen, al zo lang MP is. Geen enkele visie of daadkracht en toch 3(!) maal herkozen als premier.

Steevast sterk in het debat zijn mijns inziens Pechtold en Samson.

Farmill | 10-12-09 | 18:47

Jaap de Paap | 10-12-09 | 18:36
Beetje als een miss verkiezing in een gevangenis in Caracas.

Rammstein | 10-12-09 | 18:46

Feliflap dan maar @Ruttel.

widtvoet ® | 10-12-09 | 18:45

-weggejorist-

CamickaezeJunior | 10-12-09 | 18:44

Gaan ze dit serieus nemen? Alles uit de hand laten lopen,de burgers met torenhoge schulden opgezadeld,de bankwereld en managers met peperdure bonussen beloond,ambtenaren die maar raak mogen stelen en declareren.
Nog nooit een grotere puinzooi veroorzaakt,en nu nog gaan voor de eerste prijs.
Opzouten, en je kapot gaan schamen voor het verkwanselen van Nederland,stelletje profiteurs.

fleurtje | 10-12-09 | 18:43

@Jaap de Paap | 10-12-09 | 18:36
Moet ze wel haar gewicht ertegen aan gooien

Agent327 | 10-12-09 | 18:42

10-12-09 | 18:41 reactie op Bolletje

saugleistung | 10-12-09 | 18:42

Dat kan je van de VVD ook zeggen, die willen enkel bezuinigen en verpakken dat in woorden als krachtiger maken en hervormen.

saugleistung | 10-12-09 | 18:41

Wilders verdient het niet. Hij kan bekvechten, maar er komt een hoop onzin uit. En waar zijn meneers oplossingen?

Zeeschuimer | 10-12-09 | 18:40

@ Klinisch dood
Grap is niet goed gemaakt sorry, maar ik vind Mei Lee een stuk. Shit, moet het over de politicus van het jaar gaan, zitten we weer over lekkere wijven te praten

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:39

Ik heb nog niet zo lang geleden serieus erover lopen denken op Pechtold te stemmen. Helaas is zo'n stem nu enkel een anti-Wilders uiting. Of heeft die man nog ergens standpunten?

Bolletje Bakfiets | 10-12-09 | 18:39

Waarom niet JPB? Als een gladde, uitstervende paling glijdt hij overal tussendoor.

Doe ter Nietoe | 10-12-09 | 18:38

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:37

Ervaring???

Klinisch dood | 10-12-09 | 18:38

@ Klinisch dood
Mwah, vind je? Maargoed, ik loop ook bij een psycholoog vanwege mijn libido. Dat mens kan neuken!

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:37

Sorry, geen interesse.

*uut*

Jackanders | 10-12-09 | 18:36

Misschien Mariëtte Hamer wel. Maar dan natuurlijk weer alleen vanwege haar smoeltje.

Jaap de Paap | 10-12-09 | 18:36

Ik denk Van Peggeld.

wo ist der bahnhof | 10-12-09 | 18:35

Het gat tussen Den Haag en De Rest Van Nederland kan me momenteel niet groot genoeg zijn.
Waar blijft die kudT boer nou.
*hard ReinaarT roept*

Teun van het Tuinpad | 10-12-09 | 18:33

Je Verzint Het Niet | 10-12-09 | 18:28

Kloppet, en er is ook geen bier en daarom enz. etc. usw.

Klinisch dood | 10-12-09 | 18:31

@Stoeprand | 10-12-09 | 18:19
Bij de chinees op de hoek. (wel eerst ff bellen)

Agent327 | 10-12-09 | 18:30

Nee, politiek De Haagh en resterend NL zitten echt op één lijn. Ook niet het gevoel dat roodgetint Hilverdorp hier achter zit…

Burnt | 10-12-09 | 18:29

Wilders komt niet op nummer 1. Al krijgt hij 55% van de stemmen van het panel. Ons Soort Mensen wordt altijd met de elleboog aan de kant geduwd. Opzij, opzij, weg, kssst!

michello | 10-12-09 | 18:28

@Klinisch dood | 10-12-09 | 18:26
of 1 miljoen gaat helpen als je klininsch dood bent ... zoals mijn grootmoeder vroeger zei, in de hemel kan je niet pinnen.

Je Verzint Het Niet | 10-12-09 | 18:28

en paul tang die toch maar weer bewijst dat we in een bananenrepubliek leven.

Hertog Palm | 10-12-09 | 18:28

-weggejorist-

Je Verzint Het Niet | 10-12-09 | 18:26

Ik ben meer benieuwd naar de trekking van de Staatsloterij.

Klinisch dood | 10-12-09 | 18:26

lol @ CoJoNes | 10-12-09 | 18:24

Teun van het Tuinpad | 10-12-09 | 18:26

Meest corpulente politicus: Ton Elias.

blinde kip | 10-12-09 | 18:25

"Wilders was wel het meest populair onder de 12- tot 18-jarigen."

Gelukkig mogen die nog niet stemmen.

Hinderlaag | 10-12-09 | 18:25

Wouter Bos natuurlijk. Die gaat straks de ABN met miljarden winst verkopen.

CoJoNes | 10-12-09 | 18:24

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:20

Alleen als je een bezemkast hebt want daar voelt ze zich nogal thuis.

Eurotokkie | 10-12-09 | 18:23

Rita voor het kudste wijf uit den haag

Hertog Palm | 10-12-09 | 18:22

Wat een oplichters, nep,nep nep!!!!

WimDorsman | 10-12-09 | 18:21

-edit stttt -

lokado | 10-12-09 | 18:21

Haha, ik had ook al een "huh-momentje" toen ik 't net in de auto hoorde op de radio. Met name de zeer afwezige, voor zich uit schuivende, baantjeszoeker in Europa die op nr. 2 staat is zeer ongeloofwaardig.......

Oldschool N. | 10-12-09 | 18:20

Beste politicus: Wilders
Slechtste politicus: Wilders.

G-unite | 10-12-09 | 18:20

Als Mei Lee het niet wordt, mag ze bij mij komen uithuilen..ooowwwww

Nacho_Vidal | 10-12-09 | 18:20

Wat die draaikonten al niet verzinnen om hun hachje te redden.
Nu weer een nepstemmig

binnenlander | 10-12-09 | 18:20

@Jaap Brulaap | 10-12-09 | 18:17

klinkt als Theo bij DWDD

Bluebook | 10-12-09 | 18:19

Wie o wie, zal het worden?
Kan je op Unibet hierom gokken toevallig?

Stoeprand | 10-12-09 | 18:19

Wilders is ook neit echt een politicus he, meer een stennisschopper

chew | 10-12-09 | 18:19

Met een straatlengte voor natuurlijk Diederik Samsom

Eurotokkie | 10-12-09 | 18:18

En op welke plek staan de juweeltjes van politici zoals Johan Vlemmix en Ad van den Berg?

Boer Harm uut Twente | 10-12-09 | 18:18

Zo lang Wilders onderaan eindigt vind ik het allemaal prima. Die gast basht iedereen, en negeert vervolgens alle kritiek. Dat kan iedereen.

Jaap Brulaap | 10-12-09 | 18:17

Wilders op 1!

De_Kerstman | 10-12-09 | 18:16

Wilders for sure!

wereldatlas | 10-12-09 | 18:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken