Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nico Dijkshoorn legt VI-column uit aan Servië

dijkhoornvuist.jpg Oh jee. De beroemde digter en sympathieke TV-personality Nico Dijkshoorn heeft het aan de stok met het lichtst ontvlambare deel der Balkan. Serviëmensen in Nederland nemen forse aanstoot aan een column van zijn hand die twee weken geleden verscheen in Voetbal International. Hierin brengt Dijkshoorn het bizarre besluit van Robin van Persie - die zijn gescheurde enkelbanden door een Servisch wondervrouwtje liet behandelen met koeienplacenta - op bekende wijze onder de aandacht. In een moeite door legt Dijkshoorn de typisch Nederlandse gewoonte om alles af te zeiken wat afwijkt, genadeloos over de knie. COLUMPIE! (mirror) Geinige genocide-associatie hier. Kwinkslagje over massamoord daar. Materiaal dat u gewend bent van Nico, nietwaar? Nou daar denkt ene Predrag Vitkovic heel anders over. Deze beroepsserviër verklaart in een woedend epistel (mirror) op Wereldjournalisten.nl de oorlog met Dijkshoorn. Zelfs de sussende verklaring van oppersnor Johan Derksen - dat het hier toch echt een satirisch stuk betreft - mocht niet baten. Dijkshoorn = ServenHater. En iedereen wiens achternaam eindigt op -vic wordt opgeroepen zijn VI-abbo op te zeggen. En dus klom de onvermoeibare zanger/digter/tv-personality wederom in pen voor een tamelijk sluitend college 'satire & ironie' (mirror) op eerdergenoemde website. Kritisch reaguren aldaar is was toegestaan. Zoals algemeen bekend staat de Servische medemens daar namelijk altijd open voor...

Reaguursels

Inloggen

Nou, ZDS, dat is belangrijk omdat alles met elkaar te maken heeft. Zonder het een had het ander ook niet gebeurd. En getallen zijn maar getallen. Het rechtvaardigd de misdaden van geen enkele kant. De redenatie van de Bosniërs i.e. "Er zijn er xxx duizend van ons gestorven, dus wij zijn niet verantwoordelijk." gaat ook niet op. De Kroaten moeten dus ook snappen dat in het buitenland zo'n houding ook niet getolereerd wordt.

En mijn weledele heer de wachtmeester: Slovenië heeft zich als eerst onafhankelijk verklaard. Daarna Kroatië. De Kroaten en Serven hebben elkaar zeeën laten bloeden. Die haat was en is véél groter. Dat had direkt met de 1e en 2e WO te maken en niet met Ottoman de Muzelman. De Moslims in vmlg. Joegoslavië zijn namelijk niet je typische bontkraagjes Marrokanen. Het zijn mensen met een europese cultuur die eerder onderdrukt werden dan iets anders, het waren ook niet zij die de wapens in handen hadden genomen. Toen ze dat eenmaal deden waren ze wel net zo slecht als de rest, dus tsjah.

De mens moet zich maar eens afvragen hoe het zou handelen in een echte oorlog. De houding "Geneve ligt in Zwitserland." is volgens mij het eerste wat er gebeurd bij een burgeroorlog.

kutbosniër | 09-12-09 | 15:04

@ Zzzzooooffff
Je zegt dan wel van nummers , nummers , maar als je het nummer niet zo belangrijk vind waarom pak je dan altijd het grootste nummer dat er , alleen op zware Servische propaganda sites , te vinden is ?
Oh god daar hebben we het jasenovac verhaal waar , weer typisch Servisch natuurlijk om terug te gaan naar ww2 als het om de laatste oorlog gaat , en wat betreft jasenovac , daar zullen vast wel wat minder prettige dingen gebeurt zijn ja , ik snap alleen niet waarom dat nou weer van belang is als we het over de vorige oorlog hebben .

ZDS | 09-12-09 | 13:33

wachtmeester de bruy | 09-12-09 | 07:40
Het blijft mij een raadsel dat zo veel lieden van wie je zou mogen verwachten dat ze kunnen nadenken, nuanceren, doorzien, datze kunnen reflecteren, relativeren, deconstrueren zich als één grote kudde klapvee rond de Meester scharen.
Toegegeven, hij weet de Nederlandse taal creatief te gebruiken en is technisch in staat tot een goed opgebouwde column, maar dan? Wat wil Nico Dijkshoorn? Wat wil zijn lezer? Wat is er zo goed, zo scherp, zo geniaal aan zijn pennenvruchten?
Voor mij is Nico Dijkshoorn symptomatisch voor een tijdsgewricht waarin het er allemaal niet meer toe lijkt te doen of kritiek nog ergens over gaat of ergens toe lijdt. Het is kritiek om de kritiek, het is een misschien tot in de perfectie doorgevoerde stijl, maar die stijl verwijst niet meer naar inhoud, naar oorsprong, richting of doel. Kritiek is niet méér dan afbreken, kapotmaken, in mootjes hakken, fileren, pletten, malen. En hoe méér iets of iemand aan gruzelementen gaat, des te hoger de amusementswaarde.
Wat dat is het, plat amusement. Kritiek, ironie, satire is doorgedraaide zelfspot die geen doel meer dient. We hebben geen echte doelen meer, we geloven nergens meer in, we zijn fatalistisch en moe, en daarom moet de wereld om ons heen van al zijn betekenis, zingeving, waarden worden ontdaan, alles moet kaopt en net zo leeg worden als wij. Nico helpt ons daarbij.

Schoorsteenveger | 09-12-09 | 10:18

@ZDS

1 miljoen, 300.000 nummer, nummers.
Kom net van Wikipedia en las hoe men te keer ging in Jasenovac en ben ik nog misselijk van. Zelfs de Nazis waren geshockeerd van de gruwelijkheden gedaan daar.
Ben je daar trots op als Kroaat zijnde? Of viel het eigenlijk allemaal best wel mee?

Zzzzooooffff | 09-12-09 | 09:10

@ kutbosniër | 09-12-09 | 02:17

Goed gesproken. Ik ben het helemaal met je eens dat de Serven de meeste misdaden hebben begaan maar dat de Kroaten en de Bosniaks ook hun aandeel hadden. Daar wordt over heen gekeken want de Serven moeten als enige de zondebok zijn want dat past in de agenda van het Westen.
Ik ben het niet met je eens over complot theorien want landen als Duitsland, de UK en de VS hebben wel degelijk lopen interferen. Duitsland heeft vanaf de begin jaren 70 al geprobeerd Slovenie en Kroatie los te weken. De VS heeft de moslims gesteund in Bosnie. Na de val van het communisme, moest Yugoslavie gewoon weg want die had geen functie meer voor het Westen. De Balkan is altijd de speelbal geweest voor internationale machten en dat is het nog steeds.
Probleem in Bosnie is dat het weer de verkeerde kant op gaat. De moslims willen Republika Srpska opheffen, de Serven willen afscheiding en de moslim/Kroatische federatie is ook aan het afbrokkelen.

Zzzzooooffff | 09-12-09 | 09:02

@Zzzzooooffff
Tudjman een ustasa ? haha gozer jij weet echt niet waar je het over hebt , tudjman was een generaal bij de partizanen in ww2 .
1 miljoen serviers ? .. echt waar haal je het vandaan , het joodse holocoust museum gaat uit van een 3 keer lager cijfer , weet je zeker dat je geen servier bent ?

ZDS | 09-12-09 | 08:45

@ Schoorsteenveger | 08-12-09 | 09:36
Die "kuch' Meester hep zich eauk nog eensch gedrukt veur den Krijgschmacht.
Vervangende dienstplicht in de bibliotheek.... tsss.
Eigenlijk sneu veur de man.
Kapitein Westerling en ondergetekende hadden middelsch een keiharde training de Klinkkloon een roemrijke staat van dienst kunnen bezorgen bij de Administratie Troepen.

wachtmeester de bruy | 09-12-09 | 07:40

@ kutbosniër | 09-12-09 | 02:17
Met excuses veur misschien kort deur de bocht maar volgensch mij ligt de kiem van al die ellende op de Balkan in de bezetting vroegâh deur Ottoman de muzelman.

wachtmeester de bruy | 09-12-09 | 07:17

Nou eeeh, niet om 't een of 't ander eh.

Iedereen weet dat Serven nu eenmaal lange tenen hebben. Net zoals Bosniërs en Kroaten overigens. Het is gewoon typisch Balkanvolk en als ze zich in de bek gescheten voelen laten ze daar echt wel wat van merken.

Ik moet toegeven dat de column van Dijkshoorn wat rake klappen uitdeelt aan de Serviërs. De enige reden dat er zo gereageerd wordt is omdat dit trauma in Servië echt nog geen plek heeft gekregen. Er zijn daar namelijk ook heel veel slimme mensen, maar zoals in elk land wordt dat jammer genoeg gedomineerd door een achterlijke meerderheid. Servië en de Bosnische Serviërs hebben hun verantwoordelijkheid nog niet genomen voor hun aandel in de burgeroorlog van voormalig Joegoslavië. Dat wordt nog altijd stellig ontkent, complottheoriën bedacht over hoe het westen alles heeft verneukt, etc.

De Kroaten en Bosniërs hebben evenwel hun aandeel nog niet geaccepteerd in de ellende die zich daar toen afspeelde. Alle groepen deden namelijk precies hetzelfde. Het feit is echter wel dat de Serviërs degene zijn die de absolute, overgrote, meerderheid van de misdaden voor hun rekening kunnen nemen. In absolute getalen zijn er dan ook veel meer Bosniërs omgekomen dan welke andere bevolkingsgroep ook. Daarom wordt er altijd op Serviërs gezeken en hoor je veel minder over Kroaten en Bosniërs, hoewel wat mij betreft elke groep op ethisch vlak net zo verwerpelijk heeft gehandeld. De een wat meer dan de ander, maar het concept is hetzelfde.

Dit is nu juist het pijnlijke van Nico's column. Diep van binnen schamen de Serviërs, Kroaten én de Bosniërs zich voor wat zich daar af heeft gespeeld. De hele wereld heeft meegekeken toen eigenlijk het meest succesvolle socialistische staatje zichzelf van binnen uit heeft kapotgescheurd. De beelden die zijn uitgezonden staan volgens mij iedereen nog op het netvlies gedrukt.

Wie de cultuur daar kent weet dat 'onze mensen' (i.e. ex-Yugo's) het belangrijk vinden hoe ze aan worden gekeken. Daarom is die oorlog zo pijnlijk en reageren die Serven zo. We hebben het namelijk met zijn allen voor ons allen, gezamenlijk, verneukt en nu is die spiegel voor iedereen veel te pijnlijk om uit de kast te trekken.

Die oorlog is in Servië, Bosnië en Kroatië nog steeds niet objectief behandeld. Het Ironische aan Nico's column is dat het waar is wat hij zegt en als die objectieve behandeling en het collectieve verantwoordelijkheidsgevoel van alle kanten er wel was, dan was dat inderdaad afgewuivd als onsmakelijke satire waar iedereen om moet lachen. Zoals we dat gewend zijn van Dijkshoorn en zoals we dat ook kunnen waarderen. (De een meer dan de ander)

Jammer genoeg is dat voor ons nu nog te vroeg. Wij zitten nog in de ontkenningsfase en de rest van Europa keert de wang. Die willen zich met de schuldvraag in dat wespennest niet bemoeien en dat kan je niemand kwalijk nemen.

Dus, als je je altijd af hebt gevraagd waarom dat Balkanvolk nou zo gevoelig is voor het onderwerp politiek, hier het antwoord: De nasleep en de vernedering is nog lang niet over en hopelijk, als de waarheid overwint, blijft die er nog heel lang. Hopelijk verkloten de volgende generaties niet hetzelfde als die van onze ouders. Dát zou pas Ironie zijn.

Met excuses voor het lange gezever.

kutbosniër | 09-12-09 | 02:17

-weggejorist-

Kiran_ | 08-12-09 | 19:08

@Nonbeliever | 08-12-09 | 18:04
Nou nou ... onnodig genuanceer hoor. Serven deugden destijds niet en hoe het nu met ze gesteld is? .......... Hebben zij iets geleerd van hun rancuneuze acties in de jaren '90 ? Ik zou het niet weten , maar echt gezellig wil het nog steeds niet worden hoor op de balkan. Wat een haat wat een ellende daar, Dijkshoorn mag ? Mag hij dit ? Ja dat mag hij ! Hij mag deze koelere zooi zwaar aan de kaak stellen.
Dat wij hier hebben geleerd om wat krom is recht te praten wil nog niet zeggen dat Dijkshoorn fout zit. Het zegt meer over ons NLD gutmenschen.

Jokkebrok | 08-12-09 | 18:48

Het is natuurlijk een redelijk kwetsend stuk voor de Serven, daar kun je niet omheen. Als ik een Servier zou zijn zou ik dit waarschijnijk ook als kwetsend ervaren. Vind het jammer dat Nico het nodig vond om de oorlog erbij te halen. Neemt niet weg dat er afschuwelijke dingen zijn voorgevallen destijds. Natuurlijk erg pijnlijk allemaal.. maar daardoor niet minder waar. Aan de andere kant is het ook niet zo dat Nico alle Serven van misdaden beticht.

Nonbeliever | 08-12-09 | 18:04

Serven, zucht. Het meest haatdragende volk dat ik ken. Vendetta is daar uitgevonden. Relativeren doen ze zelfs niet als ze pauze nemen tijdens de genocide.

ReligionSucks | 08-12-09 | 13:09

De wereldjournalisten hebben zijn recht van antwoord offline gehaald, alsook hun geloofwaardigheid.

De Bellig | 08-12-09 | 13:00

Schitterende column weer van Nico!
Aan alle Serven die hier verblijven en zich ergeren, zou ik zeggen; ga naar huis, ga je land opbouwen met je eigen bekende normen en waarden, ik zal jullie niet missen, daaaaag...!

laardepul | 08-12-09 | 11:59

Toch ironisch dat de op het columnpje reagerende Serviërs de juistheid van de vooroordelen van de auteur bevestigen, terwijl de auteur die vooroordelen nota bene ironisch bedoeld had.
Valt me tegen dat Dijkshoorn die ironie zelf niet lijkt in te zien en in de verdediging schiet.
Als de familie Timmer zich er nou druk om maakte. Maar als ik Henk (of hoe heet ie) was zou ik ook denken "lekker puh", met zo'n vrouw aan mijn zijde.

7anPau1 | 08-12-09 | 10:37

Sorry, ik ken het 'ironische' taaltrucje van vriend Dijkshoorn zo langzamerhand wel. Iedere Jan Doedel kan tegenwoordig Mart Smeets-in-extremo nadoen. Iedere paerdenlul kan wel wat vooroordelen verzinnen over Serviers, Koleanen -*moehahahaha* en ander volk. Overstatement gebruiken moet je overlaten aan Borat en Bruno.

LJBrinkhorst | 08-12-09 | 10:19

Alle Serven zijn k.u.t. behalve Babovich!!!!!

Kissyfur | 08-12-09 | 10:05

wachtmeester de bruy | 08-12-09 | 08:13
Tuurlijk niet. Die presenteert zich als 'grote overwinnaar' en het klapvee gaat weer vrolijk met hem mee in de illusie zich aldus te onttrekken aan de kleinzieligheid van al die anderen die zo raak door de Meester te kijk worden gezet.

Schoorsteenveger | 08-12-09 | 09:36

Zzzzooooffff | 08-12-09 | 08:45
Slim, sluw, doortrapt, vilein, boosaardig, laaghartig, vals, krenkend, kwetsend.

Schoorsteenveger | 08-12-09 | 09:31

Die columns van Dijkshoorn zijn wel grappig om te lezen maar deze lieden ontlenen hun bestaansrecht aan de controverse: een grove column schrijven, ongrijpbaar blijven en als er dan een hoop heisa is zeggen dat het ironisch bedoeld is. Terwijl je er in principe alle kanten mee uitkunt. Slim.

Zzzzooooffff | 08-12-09 | 08:45

Dat wordt a.s. woensdag bij dwdd een brandend waxinelichtje en een lege stoel.

wachtmeester de bruy | 08-12-09 | 08:13

@ZDS

Nee, ik ben geen Serf. Jij bent een Kroaat neem ik aan.
Ik verdedig de Serven niet voor wat ze gedaan hebben in Vukovar, Bosnie etc.
Maar het was Tudjman die begon met ethnisch zuiveren. Tudjman was een Ustashe Fascist. In Servie is/was er een hoop kritiek op Milosevic always, maar in Kroatie is Tudjman een held. Misschien heeft een enkeling kritiek op hem maar dat staat niet in verhouding tot de kritiek die men had in Servie op Milosevic.
Kroaten moeten maar eens naar hun eigen geschiedenis kijken, ook naar WWII toen Kroaten MASSAAL hun rechterhandje de lucht in staken en an passant een plus minus 1 miljoen Serven, Roma, Joden, communisten etc afslachtten in Jasenovac.
Met de zegening van de katholieke kerk want Kroaten zijn zulke fijne katholieken.
Of is dat niet gebeurd soms?

@treser.info
Wel eens van de Albanese maffia gehoord? Vergeleken daarbij is de Joegoslavische maffia (die zowel uit Serven, Kroaten en Bosniaks bestaat) moeder Theresa. Kosovo is op dit moment de spil in drugs- en mensenhandel en dat gaat tot aan de top van het bewind daar.

Zzzzooooffff | 08-12-09 | 08:11

Wat een ONZIN!

zuiderstijl | 08-12-09 | 07:52

valt mij net nog in dat destijds in de negentiger jaren sprak men in Amsterdam van de Joegoslavische maffia.
Deze werd destijds gezien als de hardste groepering die Holland rijk was.
Niet voor het een of ander maar ik denk toch echt niet dat dit destijds Joegoslavische Kroaten of Moslims waren.

treser.info | 08-12-09 | 02:50

@zovoklets | 07-12-09 | 20:24 hij was alleen op pad dus geen verantwoording voor manschappen en al helemaal niet voor de manschappen op de basis want de rang kapitein in een echte oorlog stelt niet zo veel meer voor.
Maar het is allemaal goed met hem gekomen. Met hem zelfs beter dan met anderen aangezien zijn ervaring nog relatief soft was in vergelijking met wat ik bv zelf heb meegemaakt en wat anderen is overkomen.
Dit vb was uitsluitend om aan te geven dat Serven veel extremer waren dan de overige strijdende partijen.

treser.info | 08-12-09 | 02:47

Guttegut, deze Nieuwe Nl-ers hebben ook al geen gevoel voor humor of satire maar kunnen wel NL's lezen, chapeau mag ik dat zeggen ja dat mag ik zeggen.

Mindy | 08-12-09 | 02:06

Само слога Србина спашава - haal dat maar eens door je vertaalmasjien, dames.
Ach en wee. En als je het echt niet weet kijk je hier nl.wikipedia.org/wiki/Wapen_van_Servi%.... ;)

smoelwerk | 08-12-09 | 01:45

Jongens doe niet zo moeilijk, Nico is toch gewoon wel leuk?

Al dat gezeik politiek correcte er om heen. MAN!!!

TM | 08-12-09 | 00:56

Is dit het maroc.nl van de Serven? Serven betekent zij die behoren te dienen. Slavisch volk lijkt ook al te verwijzen naar een rol van gehoorzaamheid. Nou ja, verder hebben ze zich losgemaakt van Rome. Genoeg reden om te kiezen voor een laag profiel. Dus graag een tandje minder.

dadoorunrun | 08-12-09 | 00:31

Dag Dijkshoorn. Hier is uw grootste kwelgeest weer eens. Lang geleden, Dijks. Beetje te ver naast de satirische pot gepost deze keer? Nu happens it da'k Servië behoorlijk incrowd goed ken. Men is daar (alwaar uw naam consekwent wordt uitgesproken als Dick-shoen, o ironie) werkelijk ronduit pis- en pislink op uwe genadigheid. Negatief reisadvies aanbevolen. Kijk je een beetje uit, jong? Ik wil me graag nog heel lang ultimo aan uwen gebral ergeren. Dank.

Reykjavik | 08-12-09 | 00:08

@Zzzzooooffff

700.000 serven uit Kroatië gezuiverd ? gozer je bent echt een enorme sukkel , ik durf te wedden dat je een servier bent .
Altijd hetzelfde lul verhaal bij jullie he , jullie zijn nooit begonnen jullie worden altijd geprovoceerd jullie zijn altijd de slachtoffers ..... en dan heb je nog het gore lef om over zelfbeschouwing te praten , bah wat walg ik van zulke types zoals jij .

ZDS | 08-12-09 | 00:03

Oorlogen gebeuren niet zomaar maar worden gepland.
Die hele Joegoslavie oorlog werd gearrangeerd door Duitsland, VK en de VS.
Gevolg: 100.000 doden, 700.000 Serven uit Kroatie gezuiverd door Kroatie met hulp van de VS. 200.000 Serven gezuiverd uit Kosovo met hulp van de VS. En nee, het was niet Servie die als eerste begon met ethnisch zuiveren maar Kroatie. Servie ging daar flink overheen. Geen excuus maar actie is reactie.
In Servie was er een grote anti-oorlogs/anti Milosevic beweging genaamd Otpor die uiteindelijk Milosevic hebben getoppled. Zoiets hadden ze niet in Kroatie.
Servie fout? Ja maar Kroatie en Kosovo ook en daar doen ze helemaal al niet aan zelfbeschouwing.
Verder is het eigenlijk een kinderachtige zaak, dat gedoe om dat artikel. Ook van Geenstijl en ook van mij misschien. En van jullie.
Oja, in Bosnie barst het -dankzij de VS- van de Wahabis, Mujahedheen en Al Qaeda.

Zzzzooooffff | 07-12-09 | 23:31

Het stukje gaat toch voornamelijk over Marianne Timmer? Wat een gezeik, allemaal...

Boer in Amsterdam | 07-12-09 | 23:18

Krassimir may rest his case. Die halo is slechts een reflectie uit de ster zelf. Die kun je weg halen door een anal bleach. Voor nadere informatie verwijs ik naar Geer of Goor.

dadoorunrun | 07-12-09 | 23:14

serven zijn, zeg maar, de moslims van de balkan. ironisch bedoeld uiteraard.

I-m-nd | 07-12-09 | 23:14

dat komt er van. 't is allemaal de schuld van dat onnozele getwitter.
'vanavond bij joost en emilie gegeten. erg lekker!"
'bij thuiskomst gauw even rapportje getikt RSRR", stond nog op mijn to-do lijstje"
'kwam vanmorgen moeilijk uit m'n bed, het zal te maken hebben met de herfst'
'zag zojuist in de spiegel van mijn IKEA kledingkast een rode halo rond mijn ster, zou dat een gevolg zijn van het hete eten van gisteren?"

do I need to say more?

Krassimir | 07-12-09 | 23:06

Ik denk dat Nico beter een cursusje 'hoe breng ik over wat ik wil zeggen' kan gaan volgen. Zijn eerste column is een stukje prut waarbij ik de termen ironie en mensen een spiegel voorhouden niet zou durven bezigen.

X-es | 07-12-09 | 22:35

Als Youp van het Hek € 1000,- voor zijn zaterdag-column in de NRC vangt, verdient Nico Dijkshoorn 15 keer de Balkenendenorm als columnfee. Youp is centrum links en idealistisch met een snufje ondeugend (de kleine zonde van de Corvette en de kerstuitgave 1988 van de Playboy verborgen in de gereedschapskist). Youp's tragedie is dat hij wel een sympathieke man is maar dat hem dat niet helpt een goede tekst te schrijven of een goede punch line te bedenken. Dat hij bakken geld verdient is hem gegund wegens best wel aandoenlijk en het hart niet op de verkeerde plek.

dadoorunrun | 07-12-09 | 22:27

Leuk, zo'n ironische reactie op de reactie van een oorlogmisdadiger aangaande een ironische colum.
Ironisch gezien dan he.
Maar dat niveau hee. Tsjonge jonge wat een matige stukjes. Zo zonder humor ook.
Ironisch gezien dan he.

jehebthetnietvanmij! | 07-12-09 | 21:30

Dijkshoorn mag blij zijn dat onderstaande kliek niet meer bestaat, een huisbezoekje van deze lieden was hem niet bepaald in de koude kleren gaan zitten. (Al is de kans best groot dat er enkele leden onder ons zijn, de IND heeft niet bepaald veel moeite met het binnenhalen van voormalig militieleden.
blog.livebooks.com/wp-content/uploads/...

koen_c_s | 07-12-09 | 21:20

Iroonies? Zaatire?? Nico Dijkshoorn???

The Evil One | 07-12-09 | 21:14

Lieve Nico, Laat aub even weten, maakt niet uit hoe, dat jouw reactie op de reactie van deze ongeletterde Servier(s) ook ironisch bedoeld was en dat je in de toekomst, wat er ook gebeurt, nooit, maar dan ook nooit, meer de strekking van je geinige stukjes uit gaat leggen aan wie dan ook. Net zoals vroeger. Dank bij voorbaat.

nicofan | 07-12-09 | 21:06

Wat een ongelooflijke lutsers die daar bij die wereldjournalisten reaguren dat ND z'n excuses aan de Serviërs zou mouten aanbieden.
Wat niet wegneemt dat ik het met ND oneens ben dat er niet zoiets als een volksaard zou bestaan. Natuurlijk bestaat dat weldegelijk. Niet dat je dat vervolgens het recht geeft een individu uit zo'n groep met vooroordelen tegemoet te treden, dat dan weer niet.
Verder is wat rapunzelklokje | 07-12-09 | 20:34 zegt erg raak.

Reaguurbuisje | 07-12-09 | 20:59

Dijkshoorn is een echte Amsterdammor, met een rotaccent, die het bij het minst geringste in zijn broekie doet. De servon hebben dat goed door.

bendie | 07-12-09 | 20:41

Pfff... Dijkshoorn, je had Wilders nodig om je vege lijf te redden?
Het lijkt wel of al zijn tegenstanders hem nodig hebben, ze hebben allemaal de drang zijn naam te noemen om duidelijk te maken hoe "goed" ze zelf zijn.
Het deed me denken aan een column van Ellian een aantal maanden geleden.
Hij stelde dat het zijn tegenstanders zijn die er voor zorgen dat Geert er er ALTIJD is.
Een rake analyse.
Ik heb dan ook medelijden met de mensen die zich nog niet van hun domheid hebben kunnen ontdoen en altijd in de comments roepen dat het een aandachtshoerrrrrrrr is.

rapunzelklokje | 07-12-09 | 20:34

@Fonx | 07-12-09 | 20:28
O?
Nou, dan ben ik op dat vlak maar onwetend. Want het woord dom vind ik zo vaag. Ja, men kan nu eenmaal niet alles weten.
Maar het beste vermaak ís toch leedvermaak?
Nee. Ik mag dan onwetend heten uit uw mond, praten heeft geen zin, behalve dan over het ENE. De rest is bijzaak. En dat ene is het bewustzijn. Zelfkennis omtrent dat is onontbeerlijk voor welke zuivere beschouwing dan ook.

AntiSoof | 07-12-09 | 20:34

Het is tijd om weer terug te keren naar de basis Niceau.

Let the King of the podcast return!

SODEP | 07-12-09 | 20:33

Eerst Patty Brard, nu dit.
Och arme onbegrepen Nicoot.

Rammstein | 07-12-09 | 20:31

zovoklets | 07-12-09 | 20:08

You're welcome

*kuch*

pius | 07-12-09 | 20:29

Ashtrey | 07-12-09 | 20:07

Ik begrijp het, op diep niveau.

*er ook een opsteekt*

pius | 07-12-09 | 20:28

"Daarom, als je wijs bent bedien je je niet van humor, want humor is nu eenmaal het leukst als het een ander voor schut zet, en dat is niet verstandig."

Hmpf. Uit uw reactie blijkt dat u zich maar liever niet van humor bedient, omdat anderen zich dan wellicht voor schut gezet voelen. Jeetje, wat een lafhartigheid. Hoewel ik het eens ben dat humor in zijn algemeenheid aan cultuur is gebonden, gaat het in dit geval om een specifieke uiting van humor. Te weten: ironie. En precies zoals Nico Dijkshoorn dat stelt in de laatste alinea van zijn reactie op die Serviër die er niets van begrijpt, daar is wellicht een bepaald niveau van begrijpend lezen voor nodig.

In andere woorden: als humor te moeilijk wordt, bent u gewoon te dom.

Fonx | 07-12-09 | 20:28

@ treser.info | 07-12-09 | 20:04

En wat heeft dat met blessure van Van Persie te maken? Juist ja, helemaal niets.
Wat column betreft. Het is hetzelfde alsof je de vergelijking maakt dat de Duitsers goed zijn in industrieel ontwerpen getuige de massavergassing in de tweede wereldoorlog. Vertel het tegen een Duitser en kijk hem lachen om de ironie.
Sowieso probeert Nico iets te hard naar mijn mening om leuk te zijn. Ik geloof dat weinig mensen columns van P. Kouwes missen.
Overigens @ schoorsteenveger prima reacties, wellicht een van weinige die echt goed inhoudelijk reageert hier.

Holy Cow | 07-12-09 | 20:25

treser.info | 07-12-09 | 20:19

Die kapitein heeft juist gehandeld. Zijn eerste plicht is zichzelf en zijn manschappen levend uit de rotzooi krijgen.

Ik zou hem elk jaar een kerstkaart sturen.

Wat is er van zijn carriere gekomen? Weet je dat toevallig?

zovoklets | 07-12-09 | 20:24

Jezus wat een dramatisch zwaktebod, Wilders gebruiken om je excuses kracht bij te zetten. Over armoe gesproken,

CoJoNes | 07-12-09 | 20:24

treser.info | 07-12-09 | 20:19

Die twee zijn geknakt, mentaal, zeg maar.
Dat is niet omdat ze daar lekker op terrasjes hebben gezeten met een pint.

bottehond | 07-12-09 | 20:21

@zovoklets | 07-12-09 | 20:12 destijds vonden wij die kapitein allemaal zwak en vonden wij dat je onder geen enkel geval mocht inkrimpen aangezien dat dan het begin van het einde zou betekenen.
@bottehond hoe bedoel je?

treser.info | 07-12-09 | 20:19

Ironie, dat is iets heel persoonlijks en afhankelijk van het karakter, de achtergrond, het standpunt etc.
Al tussen twee families bestaat er soms een verschil in het gevoel voor humor, en humor is nu eenmaal nodig is om de ironie te bevatten.
Soms is er er al een verschil in humor tussen twee familieleden.
Dit in ogenschouw nemend, plus het feit dat we niet allemaal hetzelfde beeld hebben van delen van de geschiedenis, maakt het niet vreemd dat de babylonische spraakverwarring snel een feit is. En als er ook nog meerdere culturen gemixed zijn in één land, dan is het niet vreemd dat er zo nu en dan een conflict ontstaat, sterker nog, hele nare dingen gebeuren.

Daarom, als je wijs bent bedien je je niet van humor, want humor is nu eenmaal het leukst als het een ander voor schut zet, en dat is niet verstandig.

AntiSoof | 07-12-09 | 20:18

treser.info | 07-12-09 | 19:19

Twee van hen hebben ongeveer geen leven meer. Lijkt me voldoende zeggen.

bottehond | 07-12-09 | 20:16

treser.info | 07-12-09 | 20:04

Zoals jij het optekent denk ik ook dat die kapitein daar verstandig aan heeft gedaan.

Wat vond jij toendertijd van die kapitein dan?

zovoklets | 07-12-09 | 20:12

Nico is gewoon altijd incorrect dus laten ze gewoon een zooi van die cloumns vertalen in het Servich en die dan uit een vliegtuig gooien.

Gelardeerd met Kouwes natuurlijk. Maar dat spreekt voor zich.

TM | 07-12-09 | 20:11

pius | 07-12-09 | 20:05
Dank.
*tevreden rookt*

zovoklets | 07-12-09 | 20:08

pius | 07-12-09 | 19:59
Ik reauk dus ik leef.
-overtreffende trap-
In het diepst van mijn gedachte ben ik een reauker.

Ashtrey | 07-12-09 | 20:07

zovoklets | 07-12-09 | 20:01

*Sigaretje aanbied*

pius | 07-12-09 | 20:05

Een Servisch roadblock heeft zelfs eens een kapitein gestript tot aan zijn onderbroek en zo retour basis gestuurd.
De Mercedes terreinwagen, het pistool etc alles afgenomen.
Na terugkomst op de basis kreeg hij het over zijn kloten dat ie alles had afgegeven.
Dat was toch absoluut niet mogelijk dat wij onder dwang onze wapens zouden afgeven.
Maar ja wat doe je als westers soldaatje als je tegenstander veel zwaardere wapens heeft en daarbij niet schroomt om deze ten alle tijde tegen je in te zetten.
jij mag dan wel een Uzi hebben, stomme proppenschieter waarmee je nog beter kunt gooien of slaan ipv ermee te schieten maar mag deze volgens de Rules of Engagement niet gebruiken. Pas wanneer u door een kogel wordt geraakt mag u uw wapen gebruiken.
Dus als ze de kalasjnikov op je slaap zetten heb je weinig keus als die Serv aan geen enkele internationale regel gebonden is.
Dus volgens mij, achteraf gezien, kon die kapitein er destijds niets aan doen dat ie zijn spullen afstond.
Gek toen dacht ik er heel anders dan nu achteraf thuis in de warme zetel ver weg van alle aardse ellende.

treser.info | 07-12-09 | 20:04

pius | 07-12-09 | 19:59

Same here. Hear!

zovoklets | 07-12-09 | 20:01

Ashtrey | 07-12-09 | 19:43

Met mate, haha. Ik rook weer. Maar minder. De loochening is mij niet vreemd. k*troken .Was ik er maar nooit aan begonnen!

pius | 07-12-09 | 19:59

Jaja, Biep is aan het glijen: mijn vriend Dimitri Verhulst bij DWDD.... zucht,ahhhh.
(sorry, moest er even uit)
Niemand schrijft en lees t beter voor dan Dimitri: niemand, en zekr Dijkshoorn niet.

Biep | 07-12-09 | 19:58

Seletitic | 07-12-09 | 19:55
Bij jou in huis is het zeker erg koud?

zovoklets | 07-12-09 | 19:57

+1 voor Nico. Ik heb een schijt hekel aan mensen die ironie niet begrijpen, alles letterlijk nemen en er deste harder over schreeuwen. Maarja, dat krijg je met kamer temperatuur IQtjes.

Seletitic | 07-12-09 | 19:55

bottehond | 07-12-09 | 19:42
Nuff said.

treser.info | 07-12-09 | 19:42
Het is inderdaad belangrijk dat erover gepraat wordt.
Ga door.

zovoklets | 07-12-09 | 19:50

bottehond | 07-12-09 | 19:42
Essence of life; Do we really wanna know the truth?
If yes, can we handle the truth.
Ignorance is bliss, as proven many times before in 'just' my own little life.

Ashtrey | 07-12-09 | 19:46

pius | 07-12-09 | 19:20
Het zoeken naar een gulden middenweg, nog van de sigaretten af kunnen blijven? ;

Ashtrey | 07-12-09 | 19:43

Ashtrey | 07-12-09 | 19:33

Het zaakje stinkt big time en hoe meer je graaft hoe erger de beerput blijkt te zijn. Siebelt heeft een boek geschreven over de machinaties van de boven ons gestelden. Al klopt wellicht niet alles, het is voldoende om misselijk van te worden.

bottehond | 07-12-09 | 19:42

@Biep | 07-12-09 | 19:34 nee doet me niks, het is al positief dat erover gepraat wordt en de waarheid komt toch altijd wel vanzelf bovendrijven

treser.info | 07-12-09 | 19:42

Simon_GS | 07-12-09 | 19:32
lol
Dank voor het opzoeken.

zovoklets | 07-12-09 | 19:38

helaas is er destijds zoveel foute informatie verspreid door de media.
Vaak kwam dat ook omdat onze leiders dit bewust verkeerd lekten.
Propaganda is van elke oorlog. Ook de laatste Europese oorlog.

treser.info | 07-12-09 | 19:37

Hahahahahaha, hier moet ik echt om lachen. Dit gaat werkelijk nergens over.
Trouwens, ik moet altijd erg glimlachen van Nico zijn columns. Die zijn een stuk beter dan die rare gedichten bij Giel.

Officer Barbrady | 07-12-09 | 19:37

treser.info | 07-12-09 | 19:19
Dat iedereen maar lult over oorlogen zonder erbij geweest te zijn moet haast wel één van de grootste frustraties van een militair/ veteraan zijn.

Biep | 07-12-09 | 19:34

Ze pakken het in ieder geval beter op dan veel moslims het doen wanneer er een tekening van Mohammed voorbij komt.

De natte hond | 07-12-09 | 19:34

bottehond | 07-12-09 | 19:17
Jared Israel besluit zijn artikel met de gewraakte foto's, echter meen me toch sterk te herinneren dat er 'genoeg' filmbeeld materiaal was van Bosnische moslim mannen in dat desbetreffende kamp?
De bussen waar de families 'voorgoed' van elkaar gescheiden werden?
Was een hele docu een jaar of wat geleden over die bussen.
Goed de 'indentificatie' is ronduit mysterious, moet gezegd worden.

Ashtrey | 07-12-09 | 19:33

Aiii | 07-12-09 | 17:11
Dutch Rudder? Ik wist nog niet wat dat is en moest het even opzoeken: "When a man masturbates, and another person grabs his arm and makes him do the motion. It's sort of like a cross between masturbation and a handjob. He is still holding on, but the other person is still moving your arm".
Ik geef toe ... typisch Nederlands ook.

Simon_GS | 07-12-09 | 19:32

bottehond | 07-12-09 | 19:17

Je kunt niet rechtpraten wat krom is.
Of bent u een GenocideverklaarderT? Iedereen die een beetje op de hoogte is van deze materie wist dit allang. Maar het stelt geen beelden bij. Bij lange na niet. Schamele poging.

pius | 07-12-09 | 19:26

Ashtrey | 07-12-09 | 19:16

Hulde! Het van twee kanten bekijken is hier helaas een schaars goed.
Par example, ik mis bijvoorbeeld Srebrenica en dat stelt de uitspraken van sommige reaguurders hier in een uitermate schril daglicht.
Hoe kunnen ze het vergeten vraag ik me af.

pius | 07-12-09 | 19:20

Ashtrey | 07-12-09 | 19:16

Ideologieën maken het elkaar naar het Leven staan tot een bijna industriële bezigheid. Op individueel Menschelijk niveau is er veel en veel minder sprake van een dergelijke opgezweepte moordlust, right?
De Mensch maakt het jou in ieder geval niet gemakkelijk.

bottehond | 07-12-09 | 19:19

@bottehond | 07-12-09 | 19:06 ja die gasten zeker die na mij in Bosnië in een gespreid bedje zijn terechtgekomen.
Ik was daar toevallig als allereerste en weet dat mijn latere opvolgers in andere locaties zoals Kosovo andere zaken hebben meegemaakt.
@Biep id ik was daar destijds dienstplichtig vrijwillig VN militair. Het kan id te maken hebben gehad met meerderheid of minderheid. Maar wat mij dagelijks opviel was dat we steeds weer de grootste problemen hadden als we aan een Servisch roadblock kwamen. Daar waar de Kroaten ons nog probeerden te pesten met onnodig oponthoud gingen de Serven een heel stuk verder door gewoonweg hun kalasjnikov op ons hoofd te zetten. Dan vraag ik mij niet meer af wie erger is..

treser.info | 07-12-09 | 19:19

Voor het noodzakelijke tegenwicht, want na al die jaren is het wel tijd dat we onze beelden bij gaan stellen. De tijd is er rijp voor:

" Islamist terrorists, based in Srebrenica, raided local villages, mutilating and murdering Serbian and moderate Muslim villagers."
" The Clinton administration strongly supported the fanatical Islamist faction that controlled Sarajevo. Oric's killers were part of that faction's army."
"The head of that Islamist 'government' was Alija Izetbegovic. He joined the pro-Nazi Young Muslims in Nazi-occupied Sarajevo in 1943. He helped recruit members of the SS Handzar Division."

www.tenc.net/articles/jared/texts.htm

bottehond | 07-12-09 | 19:17

Ironisch vind ik Nico een waanzinnige columnist en dichter!??

klodder | 07-12-09 | 19:16

bottehond | 07-12-09 | 19:05
Ja, laatst 'een schreeuw om recht' gelezen, veelal statistieken (feiten?), die er niet om liegen, derhalve lees ik graag dingen van 'twee kanten'.
Het blijft 'intrigerend' hoe wij mensen elkaar toch naar het leven blijven staan.
Still keeping the faith, ;, verdomme...

Ashtrey | 07-12-09 | 19:16

zovoklets:
Voetbal is kudt, Nico is kudt feitelijk dan he?

klodder | 07-12-09 | 19:14

Biep | 07-12-09 | 18:59
Dag mevrouw.
Die kende ik nog niet.
verraad van links | 07-12-09 | 18:56
Ghehe.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 19:11

bottehond | 07-12-09 | 19:06
Balkanmoslims wisten al heel lang hoe je een concentratiekamp moest inrichten en gebruiken.

Biep | 07-12-09 | 19:10

klodder | 07-12-09 | 19:03

Bedoel je dat ironisch?

zovoklets | 07-12-09 | 19:09

Elisabeth2 | 07-12-09 | 19:04
Nico Dijkshoorn en P.Kouwes zijn nooit geschrapt uit de lijst van 'makers van GeenStijl', dat bedoelde ik.

Biep | 07-12-09 | 19:08

treser.info | 07-12-09 | 19:02

Daar zeggen vrienden van mij die in Bosnië dienden heel andere dingen over.

bottehond | 07-12-09 | 19:06

treser.info | 07-12-09 | 19:02
.... omdat ze waarschijnlijk in de minderheid waren, de balkanmoslims? of zie ik dat verkeerd.
Lees ik dat je militair was daar? in dat geval: mooi dat je er nog bent.
Maar volgens mij waren ze allemaal gek geworden van woede: omdat men nooit het verleden achter zich heeft kunnen laten.
Daar begrijpt de Westerling geen een fuck van.

Biep | 07-12-09 | 19:06

Biep | 07-12-09 | 19:01
Huh? Snap em niet.

Elisabeth2 | 07-12-09 | 19:04

Is het erg als je Nico helemaal niet leuk vindt?

klodder | 07-12-09 | 19:03

treser.info | 07-12-09 | 18:50
Ik snap dat je voor jezelf, ten einde al het 'slechte' te categoriseren die vergelijkingen maakt.
Maar om dan hele bevolkingen weg te zetten als 1 pot nat is te kortzichtig, goed eigenlijk durf ik niet zeggen hoe ik zeau redeneren als zulke tragiek zich voor mijn ogen afspeelt.

Ashtrey | 07-12-09 | 19:03

@Biep | 07-12-09 | 18:55 ik praat niet over wat er in de jaren negentig op tv was.
Sterker nog ik schijt een dikke keutel op alles wat de media verspreid.
Als er een sector is die het hardste liegt is het wel de media. Ben daar zelf ook al meermaals de dupe van geworden.
Als ik hier iets te melden heb over Serven is dat uit eigen ervaring destijds in Bosnië.
En neem van mij aan dat die ervaring heel wat anders in elkaar zit dan datgene waar jij destijds waarschijnlijk mee opgevoed bent.
Destijds krulden onze tenen dagelijks van al die leugens die RTL en anderen over ons verspreiden.

Van de drie strijdende partijen destijds waren de Serven het wreedst gevolgd door de Kroaten en daarna pas de Moslims.
En ik heb helemaal niets met Moslims maar destijds waren zij toevallig wel de liefste van de klas.

treser.info | 07-12-09 | 19:02

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:56
www.geenstijl.nl/contact.html

Er staat toch niet 'wie maakTE GeenStijl'? het lijkt mij dat Nico Dijkshoorn nooit helemaal weg is geweest.

Biep | 07-12-09 | 19:01

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:56

haha, geen idee

pius | 07-12-09 | 19:01

bottehond | 07-12-09 | 18:50
Well it makes you think, echter aan de andere kant, sloten Hitler en Stalin eauk niet een pact (Molotov-Ribbentroppact), dus tja, for what it's worth.
Een gezamelijke 'vijand' heeft in de geschiedenis al vaker groepen aan elkaar verbonden, echter maakt dat nog niet de best friends 4-ever status.
Moeilijk, maar kan me indenken dat deze geschiedenis meespeelt binnen de rol die Wilders momenteel 'vertolkt'.

Ashtrey | 07-12-09 | 19:00

@ Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:56
Nee, nu wel.

verraad van links | 07-12-09 | 18:56

pius | 07-12-09 | 18:53
Hebben Benayoun en Riera wel een mooie urn gekregen nadat ze verast waren?

Sorry, geintje

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:56

koerbagh ® | 07-12-09 | 18:52
Dat weet toch iedereen: De texelaar verkoopt zijn moeder zonder al te veel moeite voor een schaap of twee, dat moge duidelijk zijn.

Biep | 07-12-09 | 18:56

@ klodder | 07-12-09 | 18:54
Als er maar een gat in zit.

verraad van links | 07-12-09 | 18:56

Is Frans Ferdinand al besproken ?

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:56

treser.info | 07-12-09 | 18:50
Dat wangedrag van de Serven in de jaren negentig, tijdens de joegoslavische oorlog die wij op televisie hebben kunnen volgen komt niet uit de lucht vallen( volg de onderdelen in de draad van Botte Hond eventjes)
Het is niet zo zwart-wit als je denkt dat het is.

Biep | 07-12-09 | 18:55

verraad van links | 07-12-09 | 17:02
Nee inderdaad. Maar een kudt hebben ze gelukkig wel.

klodder | 07-12-09 | 18:54

De collums van Dijkshoorn in de VI zijn hilarisch. Messcherp en vol spot.
Dijkshoorn heeft Van Gaal, Koeman, Beenhakker en wie al niet meer door de mangel gehaald. Satire van de bovenste Plank.
Het Servische wondermiddel schijnt niet zonder resultaat te zijn overigens.
Benayoun en Riera, spelers van Liverpool hebben de behandeling ondergaan met verassend resultaat.
Wat de Servische reactie betreft, jammer maar helaas.

pius | 07-12-09 | 18:53

@Biep | 07-12-09 | 18:47:
Ik had hetzelfde over Texelaars gezegd, hoor.

koerbagh ® | 07-12-09 | 18:52

Ashtrey ik denk juist heel erg na en kan helaas niet anders concluderen dat het gedrag destijds van de Serven in Bosnië niet veel verschilde van het gedrag van die andere eskaders die toevallig ook met een S beginnen.
En dat ze elkaar niet mogen is natuurlijk logisch. De geschiedenis heeft ons geleerd dat dergelijke eskaders er altijd alleen maar op uit waren om elkaars plaats in te nemen.
En daarbij moord en oorlog is allemaal hetzelfde of het nu Duitsers zijn of Serven allemaal een pot nat.
Dus vergelijking gaat wel degelijk op.
Net zo goed als je de Serven kunt vergelijken met Marokkanen ondanks dat ze elkaar onderling niet kunnen luchten zijn ze toch allemaal een pot nat aangezien ze er beiden dezelfde onmenselijke domme ideeën op na houden

treser.info | 07-12-09 | 18:50

bottehond | 07-12-09 | 18:35
Juist Botte: ik heb een eenvoudige geschiedenisles gehad van een Servische man uit Belgrado..... wij weten geen flikker van wat er zich allemaal heeft afgespeelt in het voormalig Joegoslavië.

Biep | 07-12-09 | 18:50

Ashtrey | 07-12-09 | 18:47

Voor mij niet, wellicht voor jou?
Alsof de thematiek die Wilders aansnijdt in de verste verte met minilandje Nederland van doen heeft en geen historische context heeft.
Zeg me eens: werpt dit voor jou een ander licht op de man?

bottehond | 07-12-09 | 18:50

@Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:45, waarschijnlijk wel, de tekst is ook al iets minder venijnig.

gentle giant | 07-12-09 | 18:48

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:45
Is hij dan ooit weggeweest?

Biep | 07-12-09 | 18:47

bottehond | 07-12-09 | 18:39
Damn, Botte.
Die parallel is mij nooit aangereikt, ineens past de heer Wilders ook anders 'in the total picture'? or is that just me...
*stomheid geslagen is*

Ashtrey | 07-12-09 | 18:47

koerbagh ® | 07-12-09 | 18:36
In die regionen zijn ze allemaal zo Nationalistisch als de pest: dat krijg je ervan, als je genocide en misstanden in de geschiedenis binnen de landsgrenzen van één land jaren onder het tapijt veegt.
Serven, Kroaten en Moslims hebben allemaal bloed aan hun vingers.

Biep | 07-12-09 | 18:47

Ach, op zich is de column wel grappig, maar ik geloof niet dat er in de VI een zelfde soort column was verschenen als van Persie een weekje naar de marokkaanse woestijn was gegaan.

Charles Bronson .32 | 07-12-09 | 18:45

Nu dat GS een redelijk positief topic aan Nico Dijkshoorn heeft gewijd, is dat de thin end of the wedge voor de terugkomst van Kouwes?

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:45

Wát een SCHITTEREND column! Recht in de kruising mensen!
Het bloed uit je gezicht praten: zo saai ( :) ) ijskoude druiven om het enkeltje, met een vuursteen om de nek lieve dingen zeggen over moeders.
Práchtig!

Overigens zijn ze daar in voormalig Joegoslavië allemaal knettergek geweest. In Tsjechië sprak ik met een Servische zakenman en zijn vriend uit Brno op een terrasje over de kampen die die Kroaten in het verleden gebruikten voor Serven.
Ach, het zijn allemaal zielloze klootzakken geweest, was de conclusie op het eind van het gesprek: we dronken een droge martini met citroen en hebben het nog over veel anders gehad.

Biep | 07-12-09 | 18:44

Je Verzint Het Niet | 07-12-09 | 18:33

Persvrijheid acht ik zeer hoog. Ben je het er niet mee eens, ga dan naar de rechter! Als ik Dijkshoorn was had ik helemaal geen uitleggend stukje geschreven over de door hem gekozen stijlvorm. Laat ze toch in hun sop gaarkoken die
Serverts!

Klinisch dood | 07-12-09 | 18:37

Serven kennen geen ironie. Daarom is het zo'n crimineel kudtvolk.

koerbagh ® | 07-12-09 | 18:36

Maar we gaan ook de Serviërs niet afbranden.
Serven hebben zich misdragen, dat is evident, maar in de westersche media wordt een erg eenzijdig, vaak zelfs leugenachtig beeld neergezet van de oorlogen in Yugoslavië.
De Gutmenschen Internationale heeft er daar een onvoorstelbare puinhoop van gemaakt.

bottehond | 07-12-09 | 18:35

treser.info | 07-12-09 | 18:29
Daar heb ik het niet over, je prachtige Schutz Staffel vergelijking, iemand die zulks aantijgingen maakt denkt niet helemaal na.
Probeer die vergelijkingen, (die je nu weer maakt) gewoon te vermijden.
That's all.

Ashtrey | 07-12-09 | 18:34

pošto Još uvek plaši
Thnx, die vorige kwam niet erg door de translate.

gentle giant | 07-12-09 | 18:34

Als je elke dag een column moet afscheiden heb jeop een gegeven moment geen ander voer meer dan het neersabelen van anderen.

Pinocchio | 07-12-09 | 18:34

oh my, is het niet de ene groep danwel de andere, wat een ongelooflijk bekrompen kloteland is dit geworden de afgelopen 30 jaar zeg.

sufkut | 07-12-09 | 18:33

Die servert van spitnieuws en geen stijl is ook wel eens kut/stuk maar om daar nu negatief over te doen.
*vraagt zich af sinds wanneer serverts boos kunnen zijn*

miko | 07-12-09 | 18:33

@ Krachtmeester | 07-12-09 | 18:07 & 18:08

Uw echo doet? Ik deel uw mening overigens niet; Serviërs hebben overigens al langer dan de laatste Balkanoorlog (en om dit nu de Duitsers in de schoenen te schuiven) een dubieuze reputatie. Maar goed, dát moet je hen niet blijven nadragen.

Geil Kippetje | 07-12-09 | 18:33

@Klinisch dood | 07-12-09 | 18:26
U is ook liev .... om de vrede te bewaren ;-)
Rancune heeft geen enkel nut, hooguit tijdelijk voor het eigen gevoel.

Je Verzint Het Niet | 07-12-09 | 18:33

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:22

Jij hebt het niet begrepen.
Nederlanders zijn zo trots dat zelfs wanneer god denkt kritiek te mogen hebben wij hem wegwuiven als lutser en vragen waarom hij zelf de aarde niet goed heeft geschapen.

Nederlanders
God
en dan zwalkt daaronder de rest van de homo sapiens-achtigedingussen

zovoklets | 07-12-09 | 18:32

@De luie NegerT | 07-12-09 | 18:26
en waarom dacht je dat ze dat van plan waren slimmerd.
Je vergeet voor het gemak ook nog te vertellen wat er nog aan vooraf is gegaan voordat de Duitsers tot dit idee kwamen.

treser.info | 07-12-09 | 18:32

-weggejorist-

gentle giant | 07-12-09 | 18:29

Luie neger en Ashtrey wat lullen jullie nou.
Wie is hier nou degene die niet weet waar ie praat?
Ik heb het zelf aan den lijve ervaren hoe wreed en duivels de Serven zijn.
Of ga je zo meteen nog zeggen dat ik dat destijds zelf heb uitgelokt als blonde blauwogige ariër?

treser.info | 07-12-09 | 18:29

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:28

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:27

daar schrik je toch van

gentle giant | 07-12-09 | 18:27

Serviërs nemen hun moslimbashen nu eenmaal bloedserieus.

jatochnietdan? | 07-12-09 | 18:27

Serven zijn lievv...
Karadcic is lievv...
Tietjana Simic is lievv...
Iedereen is liev....

Kijk, ik krijg dus met niemand problemen en anders piep ik er gewoon tussenuit,
gewoon omdat het kan!

Klinisch dood | 07-12-09 | 18:26

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:26

Ik heb destijds met eigen ogen gezien hoe de Serven huizen van hun eigen buren in de fik staken.
Eerst de bewoners het huis uitschieten en vervolgens eerst ff alle spullen jatten.
En zoiets meent nu de verloren onschuld te spelen?!?!?

treser.info | 07-12-09 | 18:25

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:22
Jij schijnt het te kunnen weten.

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:24

Колико "ић"-ова ово үопште чита? (en nu wegrennen met de vingertjes in de oren)

smoelwerk | 07-12-09 | 18:24

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:23

bottehond | 07-12-09 | 18:22
Yes!!!!

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:23

@ F. von Zeikhoven | 07-12-09 | 18:21
Paja Patak heet ie daar...

verraad van links | 07-12-09 | 18:23

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:22

Nico Dijkshoorn moet met zijn monotone preken in de kerk gaan staan.
Nooit begrepen waarom deze man aandacht krijgt.

D. Bunker | 07-12-09 | 18:22

Fikken af van kouwes, anders ontketenen we een ongekende smeercampagne over Servië. Duidelijk genoeg?

bottehond | 07-12-09 | 18:22

Je mag tegenwoordig niet meer schrijven ... oeps beledig ik nu een analfabeet ?

Je Verzint Het Niet | 07-12-09 | 18:22

treser.info | 07-12-09 | 18:20
Brrrrrrr, wat een simpleton is u.

Ashtrey | 07-12-09 | 18:21

@ Krachtmeester | 07-12-09 | 18:08
Tuurlijk. En die bralaap van een Milosevic wilde eigenlijk Donald Duckplaatjes ruilen op dat Merelveld. Hij riep daar dan ook geheel per ongeluk iets over een nieuwe verdrukking van Serviërs ofzeau...

F. von Zeikhoven | 07-12-09 | 18:21

Dijkshoorn, je bent een gewetenloze opportunist. Wanneer en waar heeft Wilders gezegd dat bepaalde groepen het land uit moeten worden gezet, non valeur dat je d'r bent. Janken omdat je zo hard wordt aangepakt en zelf de waarheid in het gezicht pissen.

Wouter Boslim | 07-12-09 | 18:20

hoe idioot dat er nog primaten bestaan die de Serven verdedigen.
Geeft toch maar weer eens aan hoeveel verborgen SSers er nog onder ons leven.

treser.info | 07-12-09 | 18:20

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:16
Kijk, om zo'n reactie aan het NL-volk liggen wij dan weer niet wakker van. Daar zijn we veel te zelfbewust voor.

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:19

Krachtmeester | 07-12-09 | 18:07
Eens, echter waarom sprong u terwijl Ben the higher ground had?
Idem dito met de serven, ze snappen het wel (grappig ha..?), maar vechten er alsnog tegen omdat ze niet belachelijk gemaakt wensen te worden door Nico -of all people-. Waarom sprong u, -nogmaals- waarom?

Ashtrey | 07-12-09 | 18:16

@ verraad van links | 07-12-09 | 18:13
MontUur.

verraad van links | 07-12-09 | 18:16

-weggejorist en opgerot-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:16

Nico ziet er op die picca trouwens uit als een Amerikaanse seriemoordenaar. Alleen de bril met zwaar monteur ontbreekt nog.

verraad van links | 07-12-09 | 18:13

Wij zijn allen Dijkshoorn.
Voor de ongeletterden: verwijzing naar 'Ich bin ein Berliner' van JFK (John F Kennedy)

antizanic | 07-12-09 | 18:13

lol @ Jackanders | 07-12-09 | 18:11

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:13

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 18:08
Laten we woensdag maar even afwachten.
Kijken wat hij te zeggen heeft.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:12

@poursuivant | 07-12-09 | 17:19 interesseert mij totaal niets hoe ze over mij denken.
Ik heb nooit onnodig ander mensen uitgemoord of andere zwakkere groepen benadeeld.
Fact is dat ik spreek uit ervaring 1992 tot 1993 en dus geen peop praat.
Wie stout trekt de schoen aan..

treser.info | 07-12-09 | 18:12

Internal serviër error?

Jackanders | 07-12-09 | 18:11

*server blussen doet*

verraad van links | 07-12-09 | 18:09

Jammer dat serviërs weer het stereotype beeld dat er van hen bestaat bevestigen door negatief op de column van Nico te reageren. Briljant stukje Nico! Wanneer kom je terug als Kouwes bij GS?

Elisabeth2 | 07-12-09 | 18:09

cutD serverT

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:09

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:43
Ben het met je eens dat zijn schoppen en trappen weinig met ironie te maken heeft. Maar ik vrees dat-ie zelf meent het instrument der ironie op geniale wijze te hebben bijgeslepen en verfijnd en de lat der ironie zó hoog te hebben gelegd dat anderen zelfs met een polsstok niet in staat zijn een geldige sprong te maken.
Maar hoezeer hij ook heen en weer springt en probeert te maskeren wie hij is en wat hij denkt, langzaamaan komt zijn ware gezicht naar voren en blijkt hij net zo'n verstokte moralist te zijn als al die anderen die ons jarenlang bestookten met hún in ironie verpakte preken.

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 18:08

Geil Kippetje | 07-12-09 | 17:56
Nou, lange tenen...
De Serven zijn in de laatste Balkanoorlog wel iets te makkelijk als boosdoeners weggezet. En dat terwijl het om een burgeroorlog ging, die nota bene was aangezwengeld door (tada!) de toenmalige Duitse regering door een eenzijdige erkenning van de oude kameraden in Kroatië. De facto is de Serven alles ontnomen, tot aan hun trots toe. Een beetje lange tenen mogen ze van mij dus best hebben.

Krachtmeester | 07-12-09 | 18:08

-weggejorist-

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:08

Ohoh, posten wordt problematisch. Ze komen eraan! "Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log." En nee, die is niet van SN...

F. von Zeikhoven | 07-12-09 | 18:08

Geil Kippetje | 07-12-09 | 17:56
Nou, lange tenen...
De Serven zijn in de laatste Balkanoorlog wel iets te makkelijk als boosdoeners weggezet. En dat terwijl het om een burgeroorlog ging, die nota bene was aangezwengeld door (tada!) de toenmalige Duitse regering door een eenzijdige erkenning van de oude kameraden in Kroatië. De facto is de Serven alles ontnomen, tot aan hun trots toe. Een beetje lange tenen mogen ze van mij dus best hebben.

Krachtmeester | 07-12-09 | 18:07

Servische bonensoep is anders errug lekker heur....

F. von Zeikhoven | 07-12-09 | 18:07

verraad van links | 07-12-09 | 18:04 :)

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:06

Servische bonensoep is anders errug lekker heur....

F. von Zeikhoven | 07-12-09 | 18:06

De serieuze servier zal in zijn algemeenheid meer een satirische servier moeten worden. Humor.... balkan en humor..... is hier ooit weleens onderzoek naar gedaan ?
En o ja Dijkshoorn kun je nog een paar keer met capitalen schrijven dat je géén racist bent. Ik altijd maar denken dat jij van de blut und boden ideologie bent .

Jokkebrok | 07-12-09 | 18:05

Wezel | 07-12-09 | 17:58

In Bosnie geweest?

zovoklets | 07-12-09 | 18:05

Volgende week Kouwes in VI:
-
Kijk
eens
wat mijn
pappa
met
de
bal
kan.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:05

@ Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:02
Geeft niet.
Die bril gaat wel naar oma. Die ziet sowieso geen reedt...

verraad van links | 07-12-09 | 18:04

verraad van links | 07-12-09 | 17:57
Ik denk dat ik mijn severT even moet laten nakijken.
Scuzi.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 18:02

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 18:01

Jammer dat Nico zijn column moest uitleggen.
Ik kan me dat wel voorstellen als je mailbox vol haatmail staat...
Maar Nico het was niet verplicht hoor.. De "slimme" lezer snapte je wel!

Tetsuo | 07-12-09 | 17:59

Na al hun oorlogsmisdaden moeten de Serviërs hun grote bek houden, zéker als ze in een ander land zijn. Niet praten over gekwetst en beledigd zijn als Serven massale verkrachting als een alternatieve vorm van oorlog voeren beschouwden en gebruikten.
Punt. Einde discussie met Serviërs.

Wezel | 07-12-09 | 17:58

@ verraad van links | 07-12-09 | 17:57
+ik

verraad van links | 07-12-09 | 17:58

Tja, van een afstand een grote mond hebben naar een persoon of groep, om het daarna (als ze toch dichterbij bleken te zijn als gedacht) gauw te gooien op satire/ironie/grapje/whatever. Dat probeerden die knulletjes welke klappen op school kregen ook altijd. Die Nico toch.. Ovaj put si najebao pravo. :')

De-Joego | 07-12-09 | 17:58

Hanz Ziezo | 07-12-09 | 17:55
Tenzij die Servier het ook weer ironisch bedoeld?

zovoklets | 07-12-09 | 17:58

De Serviers zijn na de Albanezen het meest onbetrouwbare wat de Balkan heeft voortgebracht. Nico is erg politiek correct, naja als BNér kun je moeilijk anders.

ikhebgelijk | 07-12-09 | 17:58

@ Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:53
Nogmaals?
*opticien belt*
Voor Nico heb nog wel wat beton trouwens... De tegels gaan over de schutting.

verraad van links | 07-12-09 | 17:57

Nico, Nico, Nico, meer wil ik er niet over zeggen.

Ashtrey | 07-12-09 | 17:57

Thank god for mirrors....

En lange tenen is niet alleen te vinden bij Moslim(-lovers), maar eauk in Zuid-Oost Europa.......?!

* Eek doet *

Geil Kippetje | 07-12-09 | 17:56

Die Nico, daar valt toch geen spelt tussen te krijgen, zijn betoog vond ik meesterlijk. Alleen juist hij krijgt op een negatieve manier met de volksaard van de Serviërs te maken, iets waar juist hij helemaal niet in gelooft. Hoe ironisch...

Hanz Ziezo | 07-12-09 | 17:55

Wat een domme lui.

barq | 07-12-09 | 17:54

zou kouwes inzetten, dat houdt die serven wel even bezig

hetluis | 07-12-09 | 17:54

verraad van links | 07-12-09 | 17:47
Nogmaals,
vriendelijk bedankt.
;)
Misschien dat Nico nog wat "gewicht" kan gebruiken.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:53

MrMojoRisin70 | 07-12-09 | 17:48

Voetbal is zowiezo kudt maar als Kouwes heb ik van hem genoten. Prachtig dingen geschreven die man.

zovoklets | 07-12-09 | 17:52

Lijkt me beter dat die serv naar Joep van het Hek een boze brief stuurt want die column lijkt wel van zijn hand.

miko | 07-12-09 | 17:51

@ Jackanders | 07-12-09 | 17:48
LOL.
Volgens mij reaguurt ze ook zonder toestemming van haar man.
*zweep pakt*

verraad van links | 07-12-09 | 17:51

MIRRORS ZIJN STUK!

ikhebgelijk | 07-12-09 | 17:47

SCHERVEN BRENGEN GELUK!

Krachtmeester | 07-12-09 | 17:51

ow mnee ze doen net toch.

Typisch dat die Serven zo op hun teentjes getrapt zijn. Je zou haast gaan denken dat het zwaar-nationalistsche wacko's zijn.

ikhebgelijk | 07-12-09 | 17:51

@mezelf: 'leert'

Dikr | 07-12-09 | 17:50

Korte lontjes aansteken en tegen de haren in strijken zijn belangrijke onderdelen van je werk als columnist, dunkt me. Daar keert men hopelijk uiteindelijk iets van. Zelfreflectie en relativeringsvermogen niet in de laatste plaats.

Ga zo door Nico!

Dikr | 07-12-09 | 17:49

verraad van links | 07-12-09 | 17:33
Als er nu 'inteeltlectuelen' had gestaan, zou het zo in het grote JdP boek kunnen belanden. Hoef je er alleen nog maar een passend profiel bij te zoeken .... oh, gevonden! ;)

Jackanders | 07-12-09 | 17:48

Ken die nico niet.. ben ook geen VI-lezer. Of heeft ie verder nog iets met voetbal te maken A la J. Derksen. Nitwit zijn is ook een gave. Wat als Mladiæ (where the hell is that killerasshole?) ,en Karadžiæ dat Nicofiguur eens een fijne DP geven... misschien zijn ze dan alledrie eindelijk uitgeluld..

MrMojoRisin70 | 07-12-09 | 17:48

zovoklets | 07-12-09 | 17:43

The Force is strong with this one.

Krachtmeester | 07-12-09 | 17:48

MIRRORS ZIJN STUK!

ikhebgelijk | 07-12-09 | 17:47

Hear [email protected] van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:43: Dat het duidelijk is.

Fleauxe | 07-12-09 | 17:47

@ Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:43
Wil u die tegels (17.21) nou nog hebben?
*tweedehandsauto verkoop trucs doorneemt*

verraad van links | 07-12-09 | 17:47

Ironie werkt verhelderend.

zovoklets | 07-12-09 | 17:47

Lets Kuttekrap | 07-12-09 | 17:38
Snapt dat nou, dat downplayen is ironie. In werkelijkheid heeft hij een gruwelijke tiefushekel aan de hele balkan met die smerige knoflookyoghurt van ze.

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 17:47

Krachtmeester | 07-12-09 | 17:38
Never say never!

Of is the Force 'down there' no longer with you?

zovoklets | 07-12-09 | 17:43

@ boerka_zoekt_vrouw | 07-12-09 | 17:43
Nee.

verraad van links | 07-12-09 | 17:43

verraad van links | 07-12-09 | 17:33

Ook u begrijpt niets van ironie??

boerka_zoekt_vrouw | 07-12-09 | 17:43

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 17:39
Nico durft niet ironisch te zijn, dat is het.
Nico is een zielig mannetje met een drang naar erkenning.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:43

Waar is de tijd gebleven dat Dijkshoorn gewoon iedereen ongezien de tiefus wenste.

Lets Kuttekrap | 07-12-09 | 17:40

Hongersnootjes | 07-12-09 | 17:23
Nico Dijkshoorn is het absolute eindpunt van de ironie. Met Nico Dijkshoorn sterft de ironie een zachte dood. Nico Dijkshoorn is in staat tot een tour de force die alle zin uit zijn geschop weg laat sijpelen. Hij is ironisch in het kwadraad, of indien nodig tot de derde macht, zodat hij altijd naar een positie kan springen van waaruit hij met terugwerkende kracht kan invullen van waaruit hij schopt en in welke richting. Dat betekent dus dat hij eigenlijk positieloos is, geen positie inneemt. Pijnigen is opeens liefkozen of omgekeerd.

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 17:39

Niet iedereen begrijpt de satire in de opstelletjes van meneer Nico, maar dat hij nu als een bibberend juffershondje met trillende lippies en knikkende knietjes zijn column uit gaat leggen aan een gekwetste om maar te benadrukken dat hij vooral geen, hij herhaalt, géén, nationalist en racist is, echt niet hoor, want ik schrijf ook wel eens iets stoms over Wilders, is een zwaktebod van jewelste.

Lets Kuttekrap | 07-12-09 | 17:38

@ Zo jammer! | 07-12-09 | 17:36
True. Alleen pakken ze ook (katholieke) gristenbroeders mee.

verraad van links | 07-12-09 | 17:38

Ik vind het gewoon spijtig dat ik nog nooit met een mooie Servische gemeenschap heb gehad.

Krachtmeester | 07-12-09 | 17:38

Ik mag Serviers eigenlijk wel.
Die weten wel raad met bepaalde gevaarlijke ondermijnende geloven, en hun aanhangers.

Zo jammer! | 07-12-09 | 17:36

@ boerka_zoekt_vrouw | 07-12-09 | 17:31
Schrijf het woord intelectuelen dan tenminste goed.
Sukkel.

verraad van links | 07-12-09 | 17:33

Eerlijk gezegd zag ik de ironie ook niet meteen, maar wie Nico kent, weet dat zijn stukjes vol satire en ironie zitten, en niet gespeend zijn met politiek correct gedrag. Een beetje een dikke huid maken kan al veel helpen denk ik.

BeunDeHaas | 07-12-09 | 17:33

Bezorgde Buurtvader | 07-12-09 | 17:31
George Carlin aanhalen en nog wel volkomen binnen de context. +1

Achterdocht | 07-12-09 | 17:33

vervelende vent die Nico, herhaalt zich al een eeuwigheid met zn verkleinwoordjes, kreeg eens ruzie met hem, vroeg hij schuimbekkend of ik niet wist wie Hij was, nee geen idee, nog steeds niet btw, anders dan een grofgebekte complimentjes jager. Enige lichte kritiek kan hij zelf in ieder geval niet hebben, weet ik uit ervaring.

Causa Sui | 07-12-09 | 17:32

Jezus (als Rene van der Gijp het mag, dan ik ook) die kudt Serviers hebben ook lange tenen. Zou Nico tegen beter weten in toch nog moeten beamen dat kudt Serviers inderdaad levensgevaarlijk crimineel kudt volk is dat niet kan lezen, laat staan nadenken. Nou Nico, die politiek correcte gedachte kan je nu bij het oudvuil zetten en ben je weer een illusie armer. Arme kudt Serviers, staan ze er weer niet goed op. Met dank aan hun eigen tekortkomingen. Wat een fail.

web_krijter | 07-12-09 | 17:32

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 16:59

Briljant.
Dat is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen.

zovoklets | 07-12-09 | 17:32


Wat grappig dat uitgerekend deze Serviers hun eigen vooroordeel bevestigen.
Toch weer de dommen die het voor de rest verpesten... zo gaat het meestal met bepaalde bevolkings groepen.
Was de media nog maar alleen voor de intelectuelen...
.

boerka_zoekt_vrouw | 07-12-09 | 17:31

Quote "mag je niet trots zijn op je etnische, culturele of religieuze identiteit?"

Nee, zoals de beroemde maar o zo dode George Carlin ooit sprak: trots ben je op zaken die je door eigen toedoen hebt verworven. Je kunt niet trots zijn op je etnische identiteit... Als je trots bent dat je amsterdammer bent, of rotterdammer, of nederlander of wat dan ook dan ben jke een domme lul. Je kunt wel blij zijn dat je een amsterdammer, rotter... etc bent maar dat is heel iets anders.

Bezorgde Buurtvader | 07-12-09 | 17:31

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 17:30

Gekwets zijn is zooooooo 1420.

Harry Turtle | 07-12-09 | 17:30

In plaats van met de harsus reageren Serviers met hun ballen. Dat is NIET ironisch bedoelt.

Loeki Knol | 07-12-09 | 17:29

Lol @ aantal Servische mensen. Leuk dat zij inmiddels weten hoe een computer werkt, maar gezien hun reacties weten zij ook niet veel meer.

Mrjoeri86 | 07-12-09 | 17:27

Wach ff wach ff. Die Dijkshoorn schrijft een ironische column waarin Serviers als agressieve hufters worden weggezet en daar reageert een servisch volksdeel op als een stel agressieve hufters? Hadden die gasten van huis uit niet een hekel aan moslims? Waarom gedragen ze zich dan precies hetzelfde? Faalhazen! Beetje opgefokt reageren op een columnist, nee nou ben ik onder de indruk van jullie, gekke serven.

Achterdocht | 07-12-09 | 17:26

"Zoals algemeen bekend staat de Servische medemens daar namelijk altijd open voor..."
Dat is dus ironie die niet mag van Dijkshoorn.

Loeki Knol | 07-12-09 | 17:25

Wat ik ff mis in de ironie van nico, is dat ene subtiele woordje, woordspeling, zo u wil, dat het duidelijk maakt dat het hier om ironie gaat.
Daarvan nix, er worden gortdroog een paar aanspelingen op de genocide geplaatst, waarin ik echt niet kan zien of we hier de serviers door het slijk aan het treken zijn, of dat hier sprake is van een ironische benadering van de vooroordelen van de niet-serviers. Sorry Dijkman, dikke fail

Hongersnootjes | 07-12-09 | 17:23

@ sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 17:20
Das waar.
*Anti-racisme bureau aanschrijft*

verraad van links | 07-12-09 | 17:23

Ja ja dappere Dijkshoorn roept maar snel dat ie de Nederlanders in de zeik neemt. Die doen toch niets al verkracht je hun dochters en jat je meer dan de helft van hun inkomen. Serviërs daarentegen slaan gewoon je hersenpan in als je iets schrijft of doet wat ze niet bevalt.
Dijkshoorn laat zich met zijn 'weg-met-ons' reactie kennen als een devoot lid van de linkse kerk.

Willem VanDer Decken | 07-12-09 | 17:21

-weggejorist-

De luie NegerT | 07-12-09 | 17:21

@ Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:18
You're welcome. Nog interesse in een partij grindtegels?

verraad van links | 07-12-09 | 17:21

Nico ook Mart is het met je eens mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.
Kritische noten zijn nog steeds toegestaan in ons pre Wilders landje.
Zie het niet als kritiek Serviëmensen Nico weet haarfijn uw kwaliteiten op te sommen als is zijn lijstje nogal beperkt.
Wij NLers zijn dan weer goed in het bouwen van dijken zo proberen wij ons te beschermen, ja ook tegen Serviers die ongevraagd met de boot komen.
Zo proberen wij al jaren een oude gek met een baard en zwarte knechten tegen te houden.
Die komt nota bene altijd in de zelfde tijd van het jaar en toch houden we hem niet tegen.
Dus wees slim schminkt uzelf roet zwart volgend jaar trek een leuk pakje aan, zo kom je ongemerkt ons land binnen.
Dus kun je de oorlog verklaring bij deze ongedaan maken.

Steve1234 | 07-12-09 | 17:21

@verraad van links | 07-12-09 | 17:17

Racisme gaat niet alleen over kleur, maar ook over etnische achtergrond.

ITEACHYOU | 07-12-09 | 17:20

verraad van links | 07-12-09 | 17:17
Dijkshoorn is nog blanker dus het gaat wel.

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 17:20

treser.info | 07-12-09 | 16:46
Ben benieuwd hoe die Serviërs over jou denken. Domme kaaskop met het IQ van het achtereind van een varken, bijvoorbeeld? Je weet het niet.
Waar is je zwitsal eigenlijk?

poursuivant | 07-12-09 | 17:19

Maar dan nog, wie zou het missen als Nico D. nooit meer iets zou publiceren? Of dat ie nooit meer bij DWDD zou zitten? Hij heeft trouwens wel erg veel woorden nodig om zichzelf te verantwoorden.

Rest In Privacy | 07-12-09 | 17:18

verraad van links | 07-12-09 | 17:02
Thanks voor de link.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:18

@ sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 17:14
Serviërs zijn gristenen en blank.
Gaat niet lukken.

verraad van links | 07-12-09 | 17:17

Mijn reactie daar aan die twee dombo's die zelfs na de uitleg het nog niet snappen:

"Nebojsa en Arsenovic: ik snap dat Nederlands niet jullie moedertaal is, maar als jullie je beledigd voelen door een stuk tekst wat overduidelijk ironisch bedoeld is, dan moet je toch echt je hand in eigen boezem steken. Hoe kan Dijkshoorn nou excuses aanbieden voor een beperking in jullie begripsvermogen? Als je de tekst gesnapt had, was je niet beledigd en viel er niets te verontschuldigen"

wout nellink | 07-12-09 | 17:16

Ik zou zeggen aanklagen die Dijkshoorn bij een antiracisme bureau!

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 17:14

Sjongejonge, rare jongens die Serviers. Lichtgeraakt ook.

benzinesnuiver | 07-12-09 | 17:13

treser.info | 07-12-09 | 16:56 Wat Duitsers en Serviers betreft, Eensch! Maar ik ga me nu niet als Servier tegenover de Marokkanen opstellen. Die vergelijking is wat zwaar.

Stroopdoos | 07-12-09 | 17:12

columnist die column uit moet leggen = k.a.n.s.l.o.o.s

tweeschepjessuiker | 07-12-09 | 17:12

verraad van links | 17-12-09 | 17:02
Das wel erg lekker. Was haar bijna vergeten.

1 v.d.15 man | 07-12-09 | 17:12

@Simon_GS | 07-12-09 | 17:09

En vergeet de Dutch Rudder niet!

Aiii | 07-12-09 | 17:11

NIco is een bange Rikkie.

--neus-- | 07-12-09 | 17:11

Of Dijkshoorn precies het tegenovergestelde bedoeld - zoals hij in zijn slappe weerwoord beweerd - moet hij maar met Borat uitvechten. Mij interesseert het geen lor. Een column is om te beledigen en daarmee soms een beetje de waarheid recht te doen. Ik lig toch ook niet te janken omdat er internationaal gebezigde uitdrukkingen bestaan als 'dutch courage', 'double dutch', 'dutch auction' en 'dutch treat' ?

Simon_GS | 07-12-09 | 17:09

Ben benieuwd hoe de "wereldjournalisten" (let op Henk Terlingen: het betreft dus geen ruimtevaarjournalisten!) mijn simpele vraag of het in Servië inmiddels weer veilig genoeg is zullen modereren...

Anders nog? | 07-12-09 | 17:09

Kijk, zo horen columns te werken: Ventileren en incasseren! Go Nico, maar laat die uitleg in het vervolg achterwege. Snappen ze het niet, dan lezen ze het toch gewoon nog een keertje ...

R2fu**D2 | 07-12-09 | 17:08

waar staat die tirade over Serven ergens?Ik zie slechts één klein zinnetje over de Balkan in het algemeen.

Zuitschuip | 07-12-09 | 17:06

Nico ftw!

Ok_Insanity | 07-12-09 | 17:06

nog steeds niet dat artikel van die pissige servier gelezen doe die even uplinken iemand.

jcgd | 07-12-09 | 17:05

wel, ik mag de colums van de heer Dijkshoorn altijd graag lezen. Sommige zinnen zijn van hoge kwaliteit. (onlangs beschreef hij nog hoe van Gaal in z'n vrije tijd tegen rivieren loopt te schreeuwen dat het maar eens afgelopen moest zijn met dat meanderen, briljant gevonden, vind ik dan) Echter, als journalist moet je er ook van bewust zijn dat een column c.q. artikel weerstand kan oproepen of reacties kan uitlokken. Daar moet je boven staan. De reactie, ondanks een hoge amasumentswaarde, was totaal overbodig. Als mensen satire niet snappen, dan heeft uitleggen sowieso geen zin.

Locutar | 07-12-09 | 17:04

verraad van links | 07-12-09 | 17:02
Leuk kruidenvrouwtje!

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 17:03

Schoorsteenveger +1

de Bree | 07-12-09 | 17:02

Of was dat nou Frogo of Bauer?

Einde van de Domheid | 07-12-09 | 17:02

Balzakius | 07-12-09 | 16:55

Persrecensie:

'Dat maakt het lezen van de stukken van Dijkshoorn vergelijkbaar met een bruine boterham met kaas. En in het geval van Kuif den Dolder ben je net terug van verre vakantie, is het vers brood en zit een heerlijke lik Zaanse mosterd op de kaas.’ Het Parool
-
En als je nu geen bruine boterham lust ?
En gaat voor een roomblanke snee met worst?
Moeilijk heur.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 17:02

Zelfs Leen heeft een handoplegger.

Einde van de Domheid | 07-12-09 | 17:00

Einde van de Domheid | 07-12-09 | 16:57
Doe net als ik, een fles slibovich in de koelkast en Turkse onderburen.

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 17:00

Nico Nico toch. Je wilde ons, vooringenomenen, vanuit je diep filosofisch inzicht een spiegel voorhouden, en nou wordt die boodschap, dat schotschrift, die gerichte en vlijmscherpe aanval op het vooroordeel van ons, toch potverdorie hélémaal vekeerd begrepen. Zit je plots met je venijnige pen op de kermis in een spiegelpaleis waarvan je niet een twee drie de uitgang kunt vinden. Die poging nu om die ironie van jou uit te leggen aan de mensen die zich geheel ten onrechte aangevallen voelen, is dat óók ironie? Of moeten we met z'n allen nu in één keer snappen dat je hier géén spiegeltruuk hanteert en precies bedoelt wat je zegt?
Triest. Maar wel begrijpelijk. Ironie kan vandaag de dag niet meer alle kanten uit springen, en dan wordt het allemaal een stuk onduidelijker. Sommigen hebben zich met behulp van een Heilig Boek immuun gemaakt tegen ironische aanvallen, terwijl anderen kennelijk nog steeds de volle laag behoren te krijgen. Dan verliest de ironie zijn kracht, Nico. Als ironie selectief wordt, niet meer voor alles en iedereen geldt, dan is het verworden tot onvervalst eenzijdig moralisme. Die Serviërs krijgen nu eenzijdig les in ironie, terwijl anderen niet op de les hoeven te verschijnen. Hoe ironisch!

Schoorsteenveger | 07-12-09 | 16:59

@Tapu | 07-12-09 | 16:55 niet lullen Tapu
je zou willen dat dit bedoelt was als satire

treser.info | 07-12-09 | 16:59

@Einde van de Domheid | 07-12-09 | 16:59
En de FEBO!

Canarie | 07-12-09 | 16:59

En Nederlanders lopen veel te snel naar debiele wonderdokters. Nuchter volk? Duh! Lopen meteen naar een magnetiseur, dodenwhisperers, Jomanda's en Geerts.

Einde van de Domheid | 07-12-09 | 16:59

Ik vind Serviers agressief. *Er wordt hard op de deur geklopt.*

Einde van de Domheid | 07-12-09 | 16:57

@Tapu | 07-12-09 | 16:55
Lul niet, begrijp je verdomme niet eens van cynisme, ironie of sarcasme inhoudt ? Pff eerst keihard mee lachen omdat er een hoofddoek gebashed wordt, en dan gaat het over hunzelf, en dan is het opeens te erg. *kots*

Balzakius | 07-12-09 | 16:57

Tsja Nico,
niet zo slim van je. Het VI publiek is toch al niet het meest intellectuele deel der natie, van de allochtone lezers kun je nu eenmaal niet verwachten dat ze jouw insteek allemaal doorzien.

small_town_dude | 07-12-09 | 16:56

@stroopdoos de Duitsers hadden weinig keuze aangezien ze gedwongen werden door de rest van de wereld.
Met de Serven is dat uiteindelijk niet gebeurd en dat is nu net het grote probleem.
Hetzelfde zie je met de huidige generatie Marokkanen.
Of aanpakken die hap zoals destijds met de Duitsers of accepteren dat ze volledig de maling hebben aan onze westerse idealen en toezien hoe ze volledig onze vrijde maatschappij ondermijnen.

treser.info | 07-12-09 | 16:56

Uiteraard was het ironisch. Ontzettend belabberd, maar desondanks ironisch. Het punt dat hij er blijkbaar mee wilde maken (uitvergroten van opvattingen, zodat mensen die ze hebben zich er ongemakkelijk over gaan voelen), ontging mij echter volledig.
Ironie mislukt derhalve een beetje.

Hwb | 07-12-09 | 16:56

Ben het eigenlijk wel eens met de Serviers. Er zijn dingen die zelfs als satire niet grappig zijn.

Tapu | 07-12-09 | 16:55

@Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 16:54
Kauwes en Dijkshoorn (Tranen van Kuif den Dolder)

Balzakius | 07-12-09 | 16:55

Zowel Nico als Serven zuigen. Kan geen partij kiezen.

de Bree | 07-12-09 | 16:55

azijnseikerT | 07-12-09 | 16:50
ik begrijp hem ook hoor.
nico wil centjes verdienen en het maakt hem geen reet uit wat een ander over zijn schepsels denkt.
of het hem goed maakt ach...

weedo | 07-12-09 | 16:54

haha ze snappen he tniet echt, als ik een paar reacties lees van zijn reactie op de gegeven reacties van 'de simpletons' krijg ik het idee dat de - naar hun eigen idee - slachtoffertjes graag in dat hokje geplaatst willen worden voor de aandacht.. Beetje kansloos dit.

Swarley.. | 07-12-09 | 16:54

@Balzakius | 07-12-09 | 16:53
De vorige bewoners hebben de open haard dichtgemetseld..

Canarie | 07-12-09 | 16:54

Balzakius | 07-12-09 | 16:53
Je hebt hem dubbel begrijp ik.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 16:54

@Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 16:46
Zeer onterecht, leuke boekjes!

Balzakius | 07-12-09 | 16:53

Broodbakblik | 07-12-09 | 16:48
Het gat tussen kunnen en willen is in deze zeer groot.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 16:52

*slik*@Canarie | 07-12-09 | 16:47
Uhh... nee nu kunnen de Serven dus bewijzen hoe beschaafd ze inmiddels zijn geworden en hoe onjuist het beeld is dat in de bevooroordeelde media van ze wordt geschetst *gordijnen sluit en extra slot op deur doet*

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 16:50

Serven doen me aan Turken denken. Ook zo fel in hun nationale trots. Dat daar een paar duizend koppen letterlijk voor moeten rollen mag dan weer niet gezegd worden.
treser.info | 07-12-09 | 16:42
De Duitsers gaven uiteindelijk toe en zijn een stuk liever geworden, dat zie ik de ontkennende Serven, zoals de Turken met Armeniers, nooit doen.

Stroopdoos | 07-12-09 | 16:50

[email protected] van het Tuinpad | 07-12-09 | 16:46: Ik dacht al, aanstoot nemen aan Nico Dijkshoorn? Dat is alsof je aanstoot neemt aan stromend water.

Fleauxe | 07-12-09 | 16:50

@Broodbakblik | 07-12-09 | 16:48

Maar jij begrijpt hem! Jaaaa, geef het maar toe. Je bent 1 van de weinige hoor.
Echt knap van je.

azijnseikerT | 07-12-09 | 16:50

Mag hij dit zeggen ja dat mag hij zeggen.

de kudtkrantenjongen | 07-12-09 | 16:49

Jammer dat er zo weinig mensen zijn die Dijkshoorn écht begrijpen. Toegegeven, de kern is vaak diep verstopt. Maar met enig logisch verstand zie je wat de briljante man daadwerkelijk bedoelt te schrijven.

Broodbakblik | 07-12-09 | 16:48

Finnen, Bontkraagjes... en Serven...

Grolschje | 07-12-09 | 16:48

Nou Nico, dat wordt wachten op dat Servische doodseskader...

verraad van links | 07-12-09 | 16:48

[email protected] moeten uitleggen aan je lezers trouwens, dan ben je toch best wel diep gezakt qua medium.

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 16:47

Nico is een zelfingenomen kleautzak eerste klas. Ik heb werkelijk nog nooit iets goed en grappig gevonden wat deze man allemaal produceert.

StijlvolRechts | 07-12-09 | 16:47

@sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 16:45
U heeft op Post gedrukt in plaats van op F5.
..
ROFL
..

Canarie | 07-12-09 | 16:47

Fleauxe | 07-12-09 | 16:43
Nico heeft dik betaald voor deze aandacht.
Er liggen nog boekjes van de eerste druk die verkocht moeten worden.

Teun van het Tuinpad | 07-12-09 | 16:46

Ik ben ook een Servenhater en er trots op. hulde @ Dijkshoorn

azijnseikerT | 07-12-09 | 16:46

@Fleauxe | 07-12-09 | 16:43
Misschien kon die Servische placenta koningin hem niet helpen met zijn gescheurde ambities..

Canarie | 07-12-09 | 16:46

De Serven die ik destijds mee in aanraking ben gekomen verschilden niet veel van onze huidige generatie Marokkanen.
Zwart bloed in de aderen en het verstand van de duivel.

treser.info | 07-12-09 | 16:46

mail cheauvinist pic | 07-12-09 | 16:43

Kom je na vier kruisingen weer op dezelfde plaats uit.....

2Nicknames | 07-12-09 | 16:46

Ironie of niet. Het Servisch ontkennings- en slachtoffergedrag komt natuurlijk omdat zij wel degelijk weten hoe het werkelijk zit. Het is gewoon te raak, zelfs als het niet serieus bedoeld is. Alleen als je je niet aangesproken voelt kan je relativeren.

Lafayette | 07-12-09 | 16:45

Wat zijn die Serven toch een kleinzieligefiguren. Iedereen gezonde Hollandse jongen fantaseert erover om met een Uzi en twaalf handgranaten in de hand stinkend en wel rond te lopen door de bergen en dan de eerste de beste lekkere moslima of non die hij tegenkomt vaginaal, oraal en anaal uit te wonen en de Serven vinden zoiets kwetsend. ALLE SERVEN ZIJN HOMOS!!11!!

sjaakdeslinksesul | 07-12-09 | 16:45

@dennisdemennis

Daarom zitten de serviërs er ook niet in, oelewapperT!!!

Dur(al)ex | 07-12-09 | 16:44

Misschien missen we de Servische satire. Je afvragen of Nico Dijkshoorn over goede smaakt beschikt is op zich al hilarisch. Ik bedoel, Nico Varahoer Dijkshoorn. Come on, waarom leest die man dat überhaupt?

Fleauxe | 07-12-09 | 16:43

eigenlijk is die pikkepijp boos op zn volk, als die geen koppen hadden gesneld, dan had dijkshoorn het stukkie niet zo kunnen schrijven.
ofmis ik nu wat?

weedo | 07-12-09 | 16:43

Servië. Dat is bij dat kreupele ezeltje van die boerin zonder tanden rechtsaf.

mail cheauvinist pic | 07-12-09 | 16:43

geen link die het doet maar ik zou ik vrezen dat de serf de akelige verwensingen die mevrouw brard hem ooit naar het hoofd slingerde wel eens kon uitvoeren

hetluis | 07-12-09 | 16:42

Serven zijn de massamoordenaars van Europa
Dus Nico wat je ook zegt ze hebben geen poot om op te staan.
Als ze slim zijn houden ze hun bek en zien ze in dat ze blij mogen zijn dat ze niet zo geëindigd zijn als de Duitsers.

treser.info | 07-12-09 | 16:42

Link naar COLLUMPIE brengt me naar de voorpagina van VI en ik ben te lui om te zoeken. Doe 's fixen!

Tapu | 07-12-09 | 16:40

Mijn vader zegt altijd : wie links is, moet rechts lezen en vice versa

HighheelsHotlegs | 07-12-09 | 16:40

-weggejorist-

mr. DG | 07-12-09 | 16:40

Servie is bij lange na niet "het lichtst ontvlambare deel der Balkan."

Merlot | 07-12-09 | 16:40

Waarom doet de mening van meneer Dijkshoorn er eigenlijk toe? Ik kan geen crossmediale applicatie starten of ik wordt met deze man geconfronteerd.

Randy McRanderson | 07-12-09 | 16:38

Zoveel aandacht voor de zoveelste kudtcolumn van Nico Schapendarm Dijkshoorn.
Come on,laat die Serf aansluiting zoeken bij de Humoristische-Unie.
Als ze allemaal zo zeuren, dan krijg je automatisch meer begrip voor die geno....

Fleauxe | 07-12-09 | 16:38

Ola Brusselmans, doe eens een nette spiegel!

LangeT | 07-12-09 | 16:38

die column is trouwens opper gematigd. heerlijk dat die Serven daarvan zo over de pis gaan.

Beau ter Ham | 07-12-09 | 16:37

Sloopservice GeenStijl, voor als uw servert echt kapot mot!

koolteer | 07-12-09 | 16:36

[OT]
dajuno | 07-12-09 | 16:31
Links is al jaren dood.
[/OT]

Het wordt tijd dat zo'n groepje Servische Huurlingovics mijnheer Dijkshoorn een bezoekje komen brengen. Op de scooter ofzo.

Canarie | 07-12-09 | 16:36

Tja, azijnpissers heb je onder alle lagen van de bevolking, dus ook bij de Serviërs of hen die Balkan minded zijn.

poursuivant | 07-12-09 | 16:36

pagina bestaat niet..

tnert | 07-12-09 | 16:35

Wereldjournalisten moeten loterij organiseren om wereldserverdt te kopen, zegt Atsma.

Big Rick | 07-12-09 | 16:35

"En iedereen wiens achternaam eindigt op -vic wordt opgeroepen zijn VI-abbo op te zeggen."
Daaraan valt toe te voegen dat iedereen wiens achternaam niet op -vic eindigt ook best zijn VI abbonnenment op mag zeggen. Immers: Voetbal Zuigt!

JanVergoor | 07-12-09 | 16:35

de wereldjournalisten trekken het niet, rook uit het serverhok

weedo | 07-12-09 | 16:35

severt rookt

weesgegroet | 07-12-09 | 16:35

Karremans kan zijn uniform vast gaan afstoffen.

Bos Hout | 07-12-09 | 16:35

Daarom zal een EU nooit werken

dennisdemennis | 07-12-09 | 16:34

@ dajuno | 07-12-09 | 16:31 & pimh | 07-12-09 | 16:32
daarom ben ik ook rechts..

Schapenwol | 07-12-09 | 16:34

Niet alleen de Serviërs hebben het moeilijk; ook de servers.

Broodbakblik | 07-12-09 | 16:34

Pff, die Serviers denken ook alles met oorlogsverklaringen op te kunnen lossen, vermoeiend. Go Nico!

De Stramme Kabouter | 07-12-09 | 16:33

Links idd dood

pimh | 07-12-09 | 16:32

Links zijn deaud?

dajuno | 07-12-09 | 16:31

Nico gaat nog eens heel groot worden internationaal. Tijd om de Taliban af te zeiken!

Beau ter Ham | 07-12-09 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken