
Ja CZ verzekerden, dat wisten jullie niet hè? Dat jullie allemaal meebetalen aan de Lourdesreis van een handjevol zieke katholieken? Is toch echt zo. Iedereen die lekt, in een rolstoel zit of anderszins een klein defect heeft kan zich inschrijven voor een tripje naar de
bedevaartplaats in het mooie Zuid Frankrijk. Werkt bijzonder heilzaam hoor, met 20 andere bejaarden in een bus, en dan in Lourdes (bij uitstek dé
verzamelplaats voor alle bacteriën op dees aard) even met de rolstoel een ranzig slootje in. Hmmm, voelt u de lepra al uit uw lijf vloeien? Nee natuurlijk, want iedere gek weet dat Lourdes vooral heilzaam is voor de bankrekening van alle Mariabeeldjesverkopers, ingezegende kaartenhandelaren en kooplui in lelijke kaarsen. Zit CZ verder niet mee hoor. De reis kost slechts 160,- voor de verzekerde en de rest
betaalt de verzekering uit 'eigen' zak. Inschrijven voor 2010 kan nog dus wees er snel bij... Zielige mensen valse hoop geven met het sprookjesbos van de katholieke kerk? Moet kunnen vindt CZ. Maar daar zijn ze dan ook
niet standaard.
Reaguursels
InloggenJaap de Paap | 28-11-09 | 18:52
Ik zag daar een vent die over de bijbel naar een paar tieners liep te gluren?
Hier hebben waarschijnlijk twee wonders plaats gevonden. Misschien is hij er blind heen gegaan en na zijn inwijding met het Lourdes water genezen. Maar het grootste wonder is toch wel dat hij lopend in zijn rolstoel naar een paar tieners kon gluren. De Wonderen zijn gelukkig de wereld nog niet uit!
vergis je niet, de energie is erg goed daar. Tja, die mariabeeldjesverkopers slaan er een slaatje uit, maar het blijft een goede plek! Heb het zelf ervaren.
so what. zo'n armetierig busreisje lijkt me nog altijd stukken goedkoper dan zo'n vage new-age natuur genezer voor al die zieken die zichzelf te slim vinden voor religie, maar toch wel even een wondertje wensen.
De hele verzorgingswereld moet uitgeschud worden.
Medicijnfabrikanten verleiden artsen tot het voorschrijven van hun dure producten, met snoepreisjes en leuke extraatjes.
De verzorgingsindustrie bestaat voor de helft uit dure overhead: het geld gaat naar de organisatie ipv naar de zorg.
Verzekeraars boeit het allemaal niet: de burger betaalt en zij verdienen hard mee.
Leidinggevenden graaien tonnen uit de pot.
En de politiek doet er niets aan...
Boeiend hoor. Bij CZ beslis ik tenminste zelf of ik me al dan niet bij hun verzeker of een andere maatschappij kies. Als belastingbetaler heb ik geen enkele keus dan mee te betalen aan bootreisjes naar NewYork, vlinders kijken in het Atlas gebergte of reisjes van islamitische scholen naar Mekka. Dat kost mij een heel stuk meer, geeft gegarandeerd geen rendement en is nog een stuk minder onschuldig en linker voor onze maatschappij ook.
Ach, als we moeten betalen voor homeopatische en andere alternatieve behandelingen die alleen de rekening van dubieuze fabrikanten spekken kan dit er wat mij betreft zeker bij. Zoals Fleauxe (aangeeft) zijn hier tenminste positieve effecten van aangetoond, kun je van de meeste homeopatische middelen niet zeggen.
Ziektekostenverzekeringen zijn best nog wel betaalbaar, toch? Niks te duur en je wordt altijd geholpen. Die snoepreisjes kunnen er dus best af. NOT!!
Graag draag ik mijn steentje bij.
Heb mensen gesproken die er zijn geweest,
en nog nagenieten van een reis
die ze anders nooit hadden kunnen maken.
Altijd beter dan mensen laten zitten in pyama
en een keer wassen per week!
En er mogen niet alleen katholieken
mee naar Lourdes
Niet alleen CZ hoor.
Ook VGZ betaalt mee aan de deze reizen.
"Sneu" voor al die mensen dat ze een blanco strafblad hebben andersch hadden ze een gratis reisje naar New York aangebeauden gekregen om op kosten van de belastingbetaler de paalsteek te oefenen.
Dat is nog eensch wat anders dan een kaarsje opsteken in Zuid-Frankrijk op kosten van CZ.
Heb ooit gelezen dat deze reis therapeutisch werkt.
Zelfsch Volkschschrijver G. Reve was een Lourdesfan.
-
Die New York gang(st)ersch zouden ze met bontkraag en al in dat "helende" water in Lourdes motten soppen om daarna verplicht deel te nemen aan de Echternacher Springprocessie.
Tzal ze leren !
Mijn verzekeraar doet gelukkig niet aan paapse fratsen. Helaas wel aan alternatieve "geneeswijzen". Daar moet toch wat uit te halen zijn, ik voel al een aardige hoofdpijn opkomen. Als ik nou bij Scheveningen een aspirientje van de pier flikker mag ik dan met Placebo Tours naar de Malediven? Ga ik daar net zolang op het strand liggen tot dat aspirientje homeopatisch verdunt aanspoelt. In de tussentijd word ik graag bezig gehouden door wat lokale dames, rieten rokjes niet verplicht. Niet dat het helpt, maar ik begrijp dat het voldoende is dat je je er prettig bij voelt. Nou, dat moet zeker lukken. En ik garandeer dat ik dat meer uit zal stralen dan het trieste volk wat bij Lourdes een loer wordt gedraaid, dus dat heeft vanzelf ook een helende uitwerking op mijn omgeving.
Geen commercie rond de grot ?? Heb je de lange (gemeentelijke) waterleiding gezien met al die kranen waar de bezoekers hun flesjes vullen als op de camping. De gemeente Lourdes vaart er wel bij, bij dit hoge waterverbruik. Ingezegend, waar en wanneer dan ?? Al die kaarsenkasten met de verschillende prijsklassen. Wil je er een opsteken bij de 'verbrandings'kraampjers dan zeggen ze: 'sorry er is nu geen plaats, leg de kaars maar onder de kraam dan zullen we die later wel voor je aansteken'. Ik heb echter de indruk dat ze de kaarsen weer terugleggen in de verkoopboxen zodat de kaarsen meerdere keren betaald worden. Nee geen commercie op de 'heilige plek' !! .
titsme | 29-11-09 | 00:27
'Hij is goed!' Ik zal maar niet vragen hoe het met die patient is afgelopen.
Heb wel eens met een halflamme kop een fles Lourdeswater opgedronken dat bestemd was voor iemand met kanker. Maar ja, je bent lui, hebt nadorst en dan is de kraan best ver weg. Overigens viel de kater de volgende dag best mee, wellicht was er een causaal verband.
Ah, redding naakt. Gelukkig.
Wel leuk, te constateren dat er ook gristenreli's hier komen. Welkom, zeg ik maar..
controle | 28-11-09 | 22:52
arschgeige | 28-11-09 | 23:04
'Gaat het verder wel goed met jullie?'
Zelf ben ik ook een keer naar Lourdes geweest. Schitterrrrrend. Wat lopen daar een hoop zielige mensen zeg ongelofelijk. En al die achterlijke souvernirs die ze daar verkopen. Verschrikkelijk is een understatement. Maar ik had dus helemaal niks, ik was gewoon gezond. Dan is het helemaal goed om daar eens in die tranentrekkende klerezooi te gaan kijken. Als deze plek des onheils dan weer verlaten heb kun je je zegeningen tellen. Wat voelde ik mij goed toen ik daar weer weg was. Heeeerlijk, pilsje erbij!
Voor jullie, ongelovigen: Leer onderstaand uit je hoofd, want God weet dat je op een dag hééééél hard nodig zult hebben.
Ik geloof in God de Almachtige Vader,
Schepper van hemel en aarde
En in Jezus Christus, zijn enige geboren Zoon, onze Heer
Die ontvangen is van de Heilige Geest
Geboren uit de maagd Maria
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus
Gekruisigd is, gestorven en begraven
Die neergedaald is ter helle,
De derde dag verrezen uit de doden
Die opgestegen is ten hemel,
En zit aan de rechterhand van God de Almachtige Vader
Vanwaar hij zal komen oordelen
De levenden en de doden
Ik geloof in de Heilige Geest
De heilige katholieke Kerk
De gemeenschap van de Heiligen
De vergiffenis van de zonden
De verrijzenis van het lichaam
En het eeuwig leven.
Amen
Och och och de ongelovigen worden weer gepakt.
.
and I quote:
.
wisdom
.
1 Net als ieder ander ben ik een sterfelijk mens, een afstammeling van de eerstgeschapene, die uit aarde werd gevormd. In de buik van mijn moeder ben ik geboetseerd in vlees, 2 in tien maanden ben ik gestold in bloed, uit het zaad van een man en de lust die met de slaap gepaard gaat. 3 Toen ik geboren werd, ademde ik dezelfde lucht in als andere mensen. Mijn geboorte schokte de wereld niet en ik slaakte eenzelfde eerste kreet als iedereen. 4 Ik heb in windsels gelegen, ik moest verzorgd worden. 5 Want het leven van een koning heeft geen ander begin; 6 voor alle mensen heeft het leven dezelfde ingang en dezelfde uitgang.
7 Dus bad ik om inzicht, en het werd mij gegeven; ik heb gesmeekt, en mij werd een wijze geest geschonken. 8 Ik verkoos wijsheid boven scepters en tronen, rijkdom viel bij haar in het niet. 9 Ze was voor mij onvergelijkbaar met de kostbaarste edelsteen; naast haar waren bergen goud niet meer dan een hoopje zand, en met haar vergeleken was zilver maar slijk. 10 Ik beminde haar meer dan gezondheid en schoonheid, ik verkoos haar boven het licht, want ze schitterde zonder ophouden. 11 Tegelijk met haar ontving ik alle andere goede dingen, ze schonk mij onmetelijke rijkdom. 12 Ik was verheugd over al die gaven, omdat zij het was die ze meebracht, hoewel ik toen nog niet besefte dat zij de bron was van dat alles. 13 Onzelfzuchtig heb ik haar verworven, onbaatzuchtig geef ik haar door, zonder haar rijkdom te verbergen. 14 Zij is voor mensen een onuitputtelijke schat; wie haar verwerft raakt bevriend met God, die mild gestemd is door de gaven die de wijsheid meegeeft.
15 Moge God mij vergunnen met verstand te spreken en te denken in overeenstemming met de gaven die mij geschonken zijn. Hij is de gids van de wijsheid, hij is het die wijzen verbetert. 16 Wij zijn in Gods hand, met alles wat we zeggen, met al ons inzicht en al onze kundigheid. 17 Hij is het die mij betrouwbare kennis verschaft heeft van alles wat er is. Ik kreeg inzicht in de samenstelling van de kosmos en de werking van de elementen, 18 in het begin en het eind en het midden van de tijden, in de baan die de zon doorloopt en de wisseling van de seizoenen, 19 in de kringloop van het jaar en de stand van de sterren, 20 in de aard van de dieren en de driften van wilde beesten, in de kracht van geesten en het denken van de mens, in de verschillende soorten planten en de werking van hun wortels 21 alles heb ik leren kennen, zowel wat zichtbaar als wat verborgen is. 22 De wijsheid, de maakster van alles, heeft mij onderricht.
Zij heeft een geest die verstandig en heilig is, uniek, veelzijdig, verfijnd, beweeglijk, helder, rein, toegankelijk, onkwetsbaar, liefdevol, scherpzinnig, 23 onstuitbaar, weldadig, menslievend, standvastig, onwrikbaar, onbezorgd, almachtig, alles overziend en alle geesten doordringend, hoe scherp, zuiver of subtiel ze ook zijn. 24 De wijsheid is beweeglijker dan alles wat beweegt, ze doordringt en doorstroomt alles met haar zuiverheid. 25 Ze is de adem van Gods kracht, de zuivere straling van de luister van de Almachtige; niets dat onrein is kan haar binnendringen. 26 In haar schittert het eeuwige licht, in haar wordt Gods kracht feilloos weerspiegeld en zijn goedheid afgebeeld. 27 Ze is één maar kan alles, ze is onveranderlijk maar vernieuwt alles. Ze gaat over op elk volgend geslacht van vrome mensen en maakt hen tot vrienden van God, en tot profeten. 28 Want God heeft alleen degene lief die zijn leven deelt met de wijsheid. 29 In schoonheid overtreft ze de zon, haar plaats is boven de sterren. Ze is schitterender dan het daglicht, 30 want dat wordt gevolgd door de nacht, maar de wijsheid wordt nooit verduisterd door het kwaad.
Binnenkort wordt het dan ook rondjes lopen om een steen in Mekka.
Ga maar eens een briefje sturen naar CZ of ze voor moslims ook bereid zijn in de toch nog steeds goedgevulde buidel te tasten. Zou niet meer dan terecht zijn.
En als iemand in een ziekenhuisbed ligt en die kan al geen spier meer bewegen waarom dan in niemands-naam geld spenderen aan zo een geval. Zonde.
Er zijn natuurlijk grenzen.
Ondergetekende Eerwaarde vind dit wel heel goedkoop, en dit is bovendien al lang bekend. Een reisje voor oude mensen afzeiken terwijl er betere gierputten zijn die je kunt opentrekken. Ga eens lopen zeiken over de herinvoering van de Melkertbanen, of op hoe een schandalige manier Tante Neelie te kakken is gezet met een post die niks voor stelt .
Als mensen zich er goed bij voelen, waarom niet. Maar er zijn ook mensen die zich goed voelen bij een healing, of een zweethutceremonie, of bij piskijken, of naar een kruidenvrouwtje gaan, en dat wordt dan nergens vergoed.
Een eigen bijdrage van 160 euro? volgens mij houden ze geld aan over.
Schandalig gewoon, heb vanochted op 1 nog een verhaal moeten aanhoren over mensen die last hebben van een locked in syndroom en door de verzekeringsmaatschappijen maar niet in de gelegenheid worden gesteld om onderzoek op zich te laten doen waardoor ze misschien nog enige vorm van communciatie kunnen hebben. En dan zal wel zo'n CZ mee doen aan dit soort religeuze praktijken. Ik ben inmiddels zo'n 15 jaar lidvan CZ maar als dit hetgeen is wat ze met mijn geld doen terwijl er anderen liggen weg te rotten in hun bed omdat ze geen spier kunnen bewegen en men te beroerd is om ze te onderzoeken dan denk ik dat ik ze maar eens gauw gedag ga zeggen. CZ, st*rf maar met je polis. Voor jou 10 anderen.
@widtvoet ® | 28-11-09 | 20:42: Klopt, maar dan moet je allerlei ingewikkelde video's maken en zo. Ik wil wel, maar zo handig ben ik helemaal niet met computers. Niet elke reaguurder is een ICT-God.
Ik werd vandaag in het centrum een paar keer bijna omver gereden door gasten van Ohra op een Segway (in een voetgangersgebied). Ook weggegooid geld.
Stijlloze bezoeker | 28-11-09 | 20:54
Jezus Gristus te paard.
Ongelofelijk....
www.unicef.nl/nieuws/berichten/2009/11...
Dat is volgens mij al meer dan 20 jaar zo! En dit is nu nieuws omdat...?
Laten we het liever eens over de directeur van unicef hebben die bij zijn vertrek nog even 350.000 euri's vertrekpremie toucheert! Over de graatmagere ruggetjes van Afrikaanse hongerbuikende kindertjes heen!
@Schoorsteenveger | 28-11-09 | 20:24: maar 'ziekteverzekering' is zo algemeen. Er zal best in de voorwaarden van CZ staan dat ze uit de aanvullende verzekering dit soort reisjes betalen. Als je vindt dat zopiets er niet onder moet vallen, staat het je vrij die aanvullende verzekering niet te nemen en zzelfs helemaal over te stpapen nar een 'no nonsens' verzekering.
@widtvoet ® | 28-11-09 | 20:42, vanmiddag maar eens op mezelf zitten googlen en wiki aangepast.
@Fleauxe 20:33
Over dat de inschrijving voor de ledenraad sluit zeer binnenkort en dat het toch wel aardig zou zijn als "de" reaguurdersgemeenschap daar via dat stuk onraad direkt (zeau direkt mogelijk) een vinger in de pap houdt.
@Elisabeth2 | 28-11-09 | 18:31: Heb je goed verwoord, helemaal eens. Hoewel ik niet geloof dat Mutsaerts die intentie heeft. Het is maar een 'stukkie'. ; Toch heb je gelijk, dat dan weer wel.
@widtvoet ® | 28-11-09 | 18:34: Jazeker, ik ben lid van PowNed. Hoezo?
*iets mompelt over dat iedereen lid van PowNed moet worden*
necrosis | 28-11-09 | 20:01
jeroentjegouda | 28-11-09 | 20:05
Klopt allemaal. Maar dan nog. De mogelijkheid van een collectieve verzekering valt of staat met een minimum aantal inschrijvers. Te weinig animo, en de collectieve verzekering komt niet van de grond. Kwestie van statistiek. Begrijp me goed, ik ben helemaal niet mordicus tegen Lourdes-reizen. Die zouden best wel eens effectief kunnen blijken zoals ik hierboven al betoogd heb, en dat zou een gunstig effect kunnen hebben ook op mijn premie. Mijn punt is dat iets dat zich als een ziektenverzekering presenteert ook een ziektenverzekering moet blijven, en dat de consensus mede bepaalt of dat zo is, niet enkel de verzekeringsmaatschappijen. Beetje analoog aan al die financiële producten. Die kunnen onnodig ingewikkeld en overdreven aantrekkelijk gemaakt zijn om de koper te paaien.
Dit is een brabantsche traditie, daar moet je gewean afblijven
@Ashtrey 19:45
Rammstein obsessie?
Heb jij een plaat voor je kop?
Die komt mijn huis niet in, al zou ze op haar knieën smeken.
Duidelijk genoeg?
@Schoorsteenveger | 28-11-09 | 19:51: bijdrage komt dus alleen uit de aanvullende verzekering he. niet uit de basisverzekering die je sowieso ergens moet afsluiten.
Rammstein | 28-11-09 | 19:55
Laterz! En sterkte...
En voor de goede orde: bijdrage in de reis wordt dus niet uit de basis verzekering betaald (via GS op site CZ: ,,Verzekerden die in aanmerking willen komen voor de reis moeten een aanvullende verzekering hebben afgesloten, ziek zijn en niet eerder mee zijn geweest via CZ en de Stichting CZ Lourdesfonds.''). Dus er zit een beperking in.
@necrosis | 28-11-09 | 19:54:
Oké. Dan niet, 't is weekend hè dus we houden het leuk.
* Kaasplankje en schaaltje knabbelnootjes in de groep gooit *
@Schoorsteenveger 19:51
Verzekeringsmaatschappijen mogen in hun polis zetten wat ze willen, jij bent echter vrij om een andere verzekeraar te benaderen.
Heel simpel, alleen lezen heel veel mensen de lettertjes niet wanneer ze een krabbel zetten.
Maar dat is niet jouw of mijn probleem.
Weer een pyamadag?
Sorry mevrouw. De vaste krachten zijn mee met de bussen naar Lourdes.
Voor die 160 eurie is het all-inclusive... vast en zeker... gezien het vervoermiddel.
Jaap de Paap | 28-11-09 | 19:47
Ik ga even een paar uur verplicht sociaal doen, wellicht tot later
@Biep
Sterkte en veel plezier vanavond !
*aus*
Dat hele "Lourdes" gedoe is gewoon een mindfuck, als mensen wat beter om zich heen kijken en oudere mensen wat meer aandacht geven (ook als het geen familie is) dan zijn we al een stap verder, in mijn geval kostte het me 30 meter lopen en dat had ik er graag voor over.
@Reinaert 19:39
Doe maar niet.
Slecht idee!
@Schoorsteenveger | 28-11-09 | 19:51: precies. en als je vindt dat een verzekring dit soort tripjes niet behorot te betalen, kun je overstappen naar een verzekering die alleen pleisters of een ziekenhuisbed vergoedt. Je hoeft niet bij CZ verzekerd te zijn. En voor je roept 'ze doen het allemaal': richt met aantal vreinden de Kale Ziektekosten Verzekering op die alleen het hoogst noodzakelijke vergoedt
necrosis | 28-11-09 | 19:44
Nou ja, punt blijft natuurllijk dat het een ziektenverzekering betreft, en dat er een zekere consensus bestaat omtrent de vraag wat daaronder moet vallen. Het lijkt me niet dat een verzekeringsmaatschappij willekeurig kan bepalen wat er gedekt wordt en wat niet. De discussie is dus of een reis naar Lourdes valt onder datgene wat wij onder ziektenverzekering verstaan. Daar kan verschillend over gedacht worden.
gentle giant | 28-11-09 | 19:35
*vals bescheiden bloost*
necrosis | 28-11-09 | 19:31
Zie tijgertje hout draad op exactly twaalf punt nul nul.
Learn from it, en die Rammstein obsessie kan nooit goed veur uw hart zijn mijn beste.
@jeroentjegouda 19:33
Je eerste comment waar ik volledig achter sta!
Of je er blij mee bent is een tweede maar ik support je mening.
Ik betaal nu ook voor bijna 0,0 zorg maar wellicht lig ik straks achter in een ambulance met een hartaanval.
@Teun van het Tuinpad | 28-11-09 | 18:15 tja, ik ken ook veel mensen die nooit naar Lourdes zijn geweest en ook zijn doodgegaan. Blijft over dat er een groep mensen is die heilig gelooft in de werking an Lourdes, daardoor een opleving kent en dus een x-tijd gelukkiger (lees: met minder pijn, minder zorgen, etc) leeft.
Iemand een lour(des) draaien
@jeroentjegouda | 28-11-09 | 19:40, en 'design vagina's'.
Maar dat is logisch.
widtvoet ® | 28-11-09 | 19:40
Zie
CoffeePatch | 28-11-09 | 19:30
"Dus u wilt een nieuwe heup? Sorry hoor, uw buurvrouw is voor dat geld al naar Lourdes gegaan."
En voor alle reaguurders die zo'n reisje uit de CZ-premie onzin vinden: richt same de Geen Stijl Zorg Verzekering (GSZV) op die alleen pleisters en een ziekenhuisbed voor een week vergoedt.
@necrosis | 28-11-09 | 19:35:
Mijn advocaat is gewoon de goeiste, komt wel goed dusch. En als het niet goed komt dan hebben we altijd nog de Albanese troubleshootingbrigade achter de hand.
* Voor de zekerheid e.e.a. nog ff snel afcheckt met Bram *
@Jaap de Paap 19:25 Misschien zit Maria herself wel inje tuin! Dus neem een shotgun/fotocamera mee!!
Mijn eerste reactie was ook dat dit de grootste onzin is die er bestaat.
Maar na eens nagedacht te hebben valt het wel mee. Die mensen betalen zelf een redelijke eigen bijdrage.
En laten we eerlijk zijn, het zijn voornamelijk die lieve Nederlandse mevrouwtjes die daar naartoe gaan. Zo komen ze ook eens uit die muffe zorginstellingen en hebben ze wat om naar uit te kijken.
Laat die mensen maar lekker genieten van hun reisje. Helpen met hun kwaaltjes zal het niet maar in elk geval doet ´t wonderen om er eens lekker tussenuit te zijn.
Daarom maakt het mij niet uit om een paar euro aan die reisjes mee te betalen.
Wat veel kwalijker is is dat ik betaal voor mensen die wel verzekerd zijn en niet betalen. Of bontkraagjes die mekaar zonodig een mes tussen de ribben moeten steken.
Nee, ik heb niks met geloof maar ik gun deze mensen hun uitstapje van harte.
@Reinaert 19:29
Ik geef jou en je advocaat weinig kans.
Je hebt zelf op mijn linkje geklikt, misschien moet je beter luisteren naar Rammstein.
Die klikt nooit op mijn linkjes (zegt ze).
Enne... wat is er mis met CoF?
@Jaap de Paap | 28-11-09 | 19:25, "all along the watchtower"
www.livios.be/images/web260/al/7332.jp...
Dat ben jij, hulde!
Tja, dan moet je maar niet voor een collectieve verzekering gaan. Van 'mijn premie' (want daar gaat de topic uiteindelijk over) betaatl ik ook mee voor de kankerpatiënt die al 20 jaar rookt... Ik ben bij CZ verzekerd en heb er geen problemen mee. Een andere verzekerde betaalt over een paar jaar misschien ook mee voor mijn 10 dagen op de intensive care...
Laat ze lekker joh.
@Jaap de Paap 19:25
Die zitten niet in de tuin, zal ik even op het [!] van glebber drukken, ik heb tenslotte toch al de naam van nsb'er.
Til je pij maar op en vraag het rammelsteen.
Oud nieuws, daar zijn al Kamervragen over gesteld en die zijn ook al beantwoord www.cz.nl/%7Ba738b32c-9e11-4f3e-9628-5...
alltexx | 28-11-09 | 19:16
i2.photobucket.com/albums/y8/syntax_ma...
@necrosis | 28-11-09 | 19:26:
Eauk niet geschikt voor mensen met zelfs maar een héél klein beetje goede smaak.
Had je er best ff bij mogen roepen enzeau. Nou mot ik m'n letselschadeadvocaat weer bellen en aangezien het zaterdagavond is wordt dat extraduur veur jou. Suffie!
Zorg kan altijd beter.
@Jaap de Paap | 28-11-09 | 19:25:
Vergeet het trollennetje en de drietand niet!
Alvast om op te warmen: muzakje
www.youtube.com/watch?v=qJDOiR_IDjk&am...
(niet geschikt voor mensen met een zwak hart én Rammstein)
Ik hoor wat trollen in de tuin: zal eens even gaan kijken.
glebber | 28-11-09 | 19:19
Zo, ben je daar weer, jongen?
MusEars the Atheist 2 in cinema's now!
kudtpapen
@Ovideandfriends 19:02
Tzou leuq zijn wanneer álle verzekeraars ipv. met mooie spotjes te komen in aanleaup naar 't Nieuwjaar nu eens werkelijk duidelijk zouden maken hoe het geld verdeeld wordt. Beetje toegankelijk graag eauk.
Niet spotten met de Heilige Maagd Maria. Zij verschijnt dagelijks zichtbaar tot mij in o.a. stoeptegels, in de wolken, haar beeltenis in plakken ham en wat al niet meer
Hey René, we're in the café....
Ik heb een tranen met tuiten huilend Mariabeeld in mijn tuin. Als je je goed luistert kun je het soms horen snikken. Gaarne wel eerst EUR 5,00 aftikken aan de poort. Dank u beleefd.
De mensen die in de onzin van de wonderen van Lourdes geloven, verdienen het (stiekem) dan ook gewoon om bedrogen te worden.
@Schoorsteenveger | 28-11-09 | 18:59, nu nog wat gezond verstand in de partij, maar dit is "a giant leap".
Rammstein | 28-11-09 | 19:02
I know, sterker nog ik 'voel' het.
Zowel de 'Star' als het 'weten' zijn 'literally' zichtbaar bij mij.
Een boek such as myself is zelden zo open, voor hen die verder kijken, dat is.
@Schoorsteenveger | 28-11-09 | 18:59:
Die Heilige Maagd, daar mot je niet meer intrappen heur. Da's net zoiets als Sinterklaas: goed geschminkt en gecamoufleerd maar ondertussen in alle gaatjes flink ingereden.
Misschien wel door Sinterklaas zelve, je weet 't niet. Of anders deur zwèrte Piet. Of zou het toch de schimmel geweest zijn? Vragen, vragen, vragen..........
@Elisabeth2 18:50
Niet splinters maar balken lijken het probleem. Het moet toch best kunnen voor dit geld. Voorlopig alleen even de oneigenlijke kostenvreterTs wegsnijden.
Mooi toch, die andere halve roomse die NL nog rijk is mogen we onderhand wel koesteren, overigens is 160eu eigen bijdrage voor dit busreisje ruim betaald.
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:55
;)
@maagwand | 28-11-09 | 18:41
Ik begrijp best dat wat ik nu betaal aan zorg besteed wordt aan mensen die het nodig hebben. Mensen die zo nodig naar een bedevaartsoort moeten betalen dat echter lekker zelf maar. Ik werk me al jaren de klere en het zou mij ook goed doen om een weekje in de zon te gaan zitten, moet ik echter gewoon zelf betalen.
widtvoet ® | 28-11-09 | 17:36
Dat wordt al jaren vergoed door Nederland. Nu komt CZ met hetzelfde en ineens is het een groot mediaprobleem.
.... en daar begint het toneelstukje weer, van voor' af aan.
Ashtrey | 28-11-09 | 18:55
*zet "when U wish upon a Star" in*
@Biep 18:49
Hoe kan jij weten dat ik partysticks in die pot heb zitten?
Ben jij cassiëre bij mijn lokale super?
Je hebt augurken in diverse maten, partysticks en schijfjes en uitgerekend kies je voor hetgeen ik in de pot heb zitten.
*wordt bang van Biep en duikt achter bank*
gentle giant | 28-11-09 | 18:57
Zie je wel, als we maar vurig bidden, dan grijpt God, op voorspraak van de Heilige Maagd, genadeloos in.
groenlinks.nl/
René Danananana........
Sooooo...... Geenstijl wordt wakker.
VGZ doet dit al sinds 2007 en Mekka is daar serieus overwogen.
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:52
Niets menselijks is een man-of-god vreemd, treffend is het zeker.
But then again, hope is a reality if you wish to believe.
Teun van het Tuinpad | 28-11-09 | 18:50
Ja verdomd: de waterman van Jipsingboermussel. Dat moet 'm geweest zijn. Overigens - heb ik wel eens geplempt eerder - is die Bernadette wel goed geconserveerd gebleven; dat vind ik dan weer heel mooi om te zien.
Biep | 28-11-09 | 18:54
welk kinderfeest dan ?
dag, lieve mensjes...'k ga naar 't feestje toe.
*biep*
kees2 | 28-11-09 | 18:50
Dat kan ook als je gezond bent kun je naar Lourdes geen probleem de kans
dat je met een depressie weer terugkomt is zeker aanwezig.
@kees2 maar dan ook wel echt in zoon touringcar
@Biep 18:46
Eh... ja.
Vind ik een bloedstollend mooie vrouw, ze is 47 maar ziet er veel jonger uit.
Daar zou ik best wel ..... een beschuitje mee willen eten (uiteraard na een nacht vol gepaste, passievolle erotiek).
Moeilijke kwestie. onderzoekers beweren dat waarschijnlijk 60% tot 90% van de werkzwaamheid van reguliere geneesmiddelen het gevolg is van het placebo-effect, hetzelfde effect dat door Jomanda, de Heilige Maagd Maria en vele anderen wordt opgeroepen. Als je puur gaat kijken naar de effectiviteit, dan zou zo'n reisje naar Lourdes wel eens kunnen lonen en een besparing op reguliere geneesmiddelen kunnen betekenen die groter is dan de kosten voor zo'n reisje.
En ik kan ook nog uit eigen ervaring spreken. Op reis door de Pyreneeën had ik de euvele moed om met mijn VW-bus Lourdes aan te doen. Meteen panne. Dan móet er toch iets zijn...
Biep | 28-11-09 | 18:48
Ik weet nooit zo goed, wat ik bij u moet verwachten Biepie ;
Ashtrey | 28-11-09 | 18:50
Als mensen er baat bij hebben: helemaal goed. Voor mijn part door suggestie. Ik zag daar een vent met een bijbel, die over de bladzijden naar een paar tieners liep te gluren. Niet dat zulks symbool hoeft te staan voor Lourdes, maar de huichelarij trof me. Maar goed: dat is de roomsen niet vreemd natuurlijk.
widtvoet ® | 28-11-09 | 18:45
Goed om te lezen dat het eigen risico nu wel geldt voor de spoedeisende hulp. Dat zal een hoop "patiénten" schelen die met een splinter in hun vinger gillend naar het ziekenhuis rennen.
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:45
Een handelaar in duister water, kan ook.
En toch wil ik er eens naartoe.Gewoon om het fenomeen te aanschouwen.
Misschien nu GS een omroep vereniging is,om ook GS reizen te organiseren (BV naar Lourdes) Lijkt me best leuk om met een stelletje ongelovig GS gepeupel naar zo iets toe te gaan .
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:45
Hoop doet leven, leven is een kwestie van geesteskracht, daarvoor behoef ik u geen uitleg te geven.
Pijnlijk is het, eerlijk al helemaal niet, thus is life..
necrosis | 28-11-09 | 18:47
Nou, ik weet niet of men daar op zit te wachten: en ik ben nogal van het rechtvaardige, doch beleefde.
*lekker, doe mij ook een slokkie partysticks-sap*
Ashtrey | 28-11-09 | 18:44
Je hoeft van mij geen sorry.. pardon... excuus te schrijven hoor, dotje.
@Biep 18:38
Pica's or it did not happen.
*grinnik en gaat augurkenpot leegdrinken voor wat komen gaat*
necrosis | 28-11-09 | 18:44
Als je maar blij bent, Necro, dan is mijn missie gelukt. En nee, je hoort niet bepaald tot de Wiener Sängerknaben; dat klopt. Die zingen veelal een toontje hoger.
necrosis | 28-11-09 | 18:44
Anietaa Witsier?..................................................................................?
Ik ging met de bus mee naar Lourdes
gevalletje ontstoken tampeloeris
de bus die gaf gas
toen lagen we in het gras
bewijs dat de bestuurder een boer is
jaa lala lalaaa la
www.minvws.nl/dossiers/veranderingen-i...
Ashtrey | 28-11-09 | 18:39
De plaats vond ik wel oké, maar de mengeling van hoop, wanhoop en begeerte op de gezichten van sommigen vond ik treffend. Onder meer iemand die met een steekwagen en daarop een jerrycan van 200 liter water kwam halen. Die baadde er in waarschijnlijk.
Biep | 28-11-09 | 18:41
Excuus, ik lees 'geheel' alszijnde en naar vrije vertaling,'tafereel', 'in het' lees ik nergens..
@Jaap de Paap 18:34
Schurkje?
Ik behoor niet tot de Wiener Sängerknaben!
En Rammstein.... laat die maar onder je pij zitten.
Ik denk niet dat ik iets mis, doe mij Anita Witzier maar (liefst samen met Clairy).....
Biep | 28-11-09 | 18:38
Dat is die uitlaat behoorlijk kapot zeker een slecht merk .
Xzae-lm | 28-11-09 | 18:18
Wat een domme post.Gezondheidszorg werkt alleen goed als er collectief betaald wordt( dus ook die gezonde jonge pikkies).Wat denk je als jij kanker krijgt of een hartkwaal dat die opgepaarde premie van jou alleen kostendekkend is ??
Wil je soms Amerikaanse toestanden?
Ashtrey | 28-11-09 | 18:39
Hij schrijft toch 'in het geheel' ?
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:38
De plaats of de hulpbehoevende, Jaap?
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:33
Dank u! Ik schijt zevenennegentig kleuren stront (maar voor de rest gaat het helemaal goed met me) Scenario's van hyperintellectuelen die ik verbaal niet aankan ofwel nog erger schieten door mijn hoofd.
Curiosity killed the cat?
Paar jaar geleden Lourdes bezocht en ik vond het inderdaad een vrij treurig geheel. Pijnlijk om te zien soms.
Biep | 28-11-09 | 18:34
Succes!
*enkeltje Lourdes boeken gaat*
Rammstein | 28-11-09 | 18:31
Nice, heb redelijk wat gezien en ben op veel plaatsen in de States geweest, Florida reeds nog niet.
Het broeierige (op alle vlakken) South staat nog steeds hoog op de agenda.
*Florida bijschrijven doet*
@Fleauxe 18:26
Prima. Wordt dalijk ongetwijfeld een leuq percentage wanneer iedereen zijn of haar bedevaartsoord mag gaan bezoeken (grotendeels) op de kosten van de verzekeraar.
Maar even heel wat anders nu: jij bent lid van PowNed toch?
Teun van het Tuinpad | 28-11-09 | 18:31
Als ik vantevoren niet mijn nek breek op de oude gracht, moet met zonnebril op verschijnen...(ik neem nog een borrel..)
Kom ik gezond aan, doe ik hem de groeten!
necrosis | 28-11-09 | 18:33
Van iemand die Clairy lekker vindt, beschouw ik dat als een compliment. Rammstein heeft klasse, Necro, en ik denk dat jij dat drommels goed weet; schurkje van me.
Biep | 28-11-09 | 18:31
Het is ieder geval niet de Kwik-Fit.
Biep | 28-11-09 | 18:29
Have fun Biepke!
@Jaap de Paap 18:19
Je gaat me toch niet vertellen dat.... dat.... ieieieieuuuuw, jakkie bah!
Vieze oude man.
Ik dacht dat je smaak had.
*avondmaal van beeldscherm poetst*
Rammstein | 28-11-09 | 18:31
Als je een lamswollen trui aantrekt, val je in het geheel niet buiten de toon op de dag van het offerfeest.
Laat deze mensen toch, als dit nodig is om hun gelukkig te laten sterven mogen ze van mij.
Hee, ik zit bij CZ! Mooi zo, lekker goedkoop meereizen, op locatie mij ff subtiel aan de groep onttrekken om achter de Lourdesiaanse vrouwtjes aan te gaan, en daarna vrolijk weer met ze terug. :-)
Biep | 28-11-09 | 18:29
Doe Cortes de groeten van me.
Ongezien de Typhus mag ook.
;)
Fleauxe | 28-11-09 | 18:26
Die reisjes zijn ook vaak alleen maar mogelijk door de tomeloze inzet van vrijwilligers die met die gehandicapten lopen te zeulen, en die het geheel nog betaalbaar houden voor de verzekering. Die krijgen hier nog even een trap na.
Ashtrey | 28-11-09 | 18:28
Dat is ook gedaan. Gewoon "strollin' around all day with yer ass in the sun".
Ik ben zo geen Nederlander.
*trekt isolatiedeken aan*
Rammstein | 28-11-09 | 18:27
in het Jezus pretpark voor de goede dope.
Rammstein | 28-11-09 | 18:24
*buigt in vriendschap*
Waarom Lourdes als je ze voor een habbekrats een middagje bij Jomanda kunt stallen? Qua heilzame werking doen ze voor elkaar niet onder.
Fleauxe | 28-11-09 | 18:27
We zullen zien. Ik denk toch dat ik dan toch voor de zon en die muizenplaag kies.
CZ onder curatele stellen?
kettinghond | 28-11-09 | 18:26
Welnee.
Niks aan de hand, dood gaan kan iedereen.
Wie weet ga ik vanavond ook wel naar een soort Lourdes toe, om te genezen van het reaguren welteverstaan.
Live reaguren in Utrecht: met filet americain tussen mijn tanden... en een blauwe tong van de bosbessenjam.
Rammstein | 28-11-09 | 18:21
Kuise gelofte, zolang u visjes mag aaien, all for the good cause.
;
Iedereen zijn verzekering bij CZ opzeggen, werkte ook bij DSB. Tenzij je de voorwaarden alsnog aantrekkelijk vindt, dat mag natuurlijk ook, het is een vrij land.
Biep | 28-11-09 | 18:25
En élke dag eindigt aan het kruis. Lijkt me ook een rotbaan eigenlijk.
@Rammstein | 28-11-09 | 18:18: In het voorportaal van de dood is Mickey Mouse, om begrijpelijke reden, niet het eerste waar je op zit te wachten. Zo lijkt mij... ;
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:16
Lekker!
Doe nog maar een schaaltje.
;
Teun van het Tuinpad | 28-11-09 | 18:25
Oh? Is dat alles? Ik dacht dat wat ergs gebeuren ging.......
@Eurotokkie | 28-11-09 | 18:18: Nee, er is een algemene consensus over het effect van Lourdes. Ook het Vaticaan spreekt niet van een gegarandeerde genezing. Zoals de naam het al omschrijft, het is een bedevaartsoord. Geen Medisch-Plein of iets van gelijke -misleidende- strekking.
@widtvoet ® | 28-11-09 | 18:19: Welnu, het is zo'n nietszeggend deel van de begroting, dat nog moet worden aangevuld met een substantiële eigen bijdrage ook. Waardoor ik kritiek op dat element meen af te mogen doen met 'beter lezen, voortaan'. Als jij mij kunt overtuigen, dat dit project meer dan 0.4% van de begroting neemt, dan zal ik m'n standpunt herzien. Zo goed?
@Elisabeth2 18:06
Ik heb zelf een buurvrouw op leeftijd gehad (terminaal) en die zat helemaal niet te wachten op reisjes e.d.
Daarentegen was ze altijd blij als ik gezellig een sigaretje kwam roken (deed zij ook).
Af en toe haalde ik een visje voor haar, of een pakje sigaretten.
Dan straalde ze en zei: ik heb mijn eigen huisje, een lieve dochter en een fijne buurman.
Dat kost nog minder en hopelijk heeft ze ervan genoten, ze is inmiddels overleden.
En ja, ik mis haar (en niet vanwege wat de viespeuken denken!).
kettinghond | 28-11-09 | 18:16
U gaat doohood.
Net als iedereen.
Dood gaan is hetgeen wat ons werkelijk verbinden doet.
Leuk he.
Rammstein | 28-11-09 | 18:24
Gekruizigt de achtbaan in: kikken man!
Elisabeth2 | 28-11-09 | 18:16
Precies. Er is wel selectie want de hopelozen mogen niet mee. Een patiente van de psychiatrische afdeling liep van huis weg om zelf de reis te gaan maken in haar eentje.
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:19
Voor jou neem ik iets moois mee uit het Jezus pretpark.
Eurotokkie | 28-11-09 | 18:21
God komt elke dag naar de mensen toe, maar die willen dat maar niet beseffen.
*Jehovagetuigen nu van de deur wegtrapt*
Jaap de Paap | 28-11-09 | 18:19
Laat mister Krantenwijk maar, hij is een beetje opdringerig.
@necrosis |18:17
Lourdes helpt heel goed tegen jouw midlifecrisis, wist jedat?
Elisabeth2 | 28-11-09 | 18:16
Dat wel maar laat GOD maar bij die mensen komen en niet andersom.
Ashtrey | 28-11-09 | 18:16
Nee, ik sta om 7 am op en lig om 9 pm in bed en hoop dan nog net Letterman te treffen, maar dat mis ik vaak. Dan maakt "Good Morning America" me om 7 am weer wakker.
Eurotokkie | 28-11-09 | 18:01
God is de beste handel die er is.
necrosis | 28-11-09 | 18:17
En ik met een lege pij achterblijven? Tssss.
@Fleauxe 18:02
Beetje raar dat CZ een tripje naar Lourdes wél maar een tripje naar een ander Bededingesoord níet zou vergoeden. Riekt naar willekeur.
Lekker van belang idd. overigens eigenlijk allemaal verder maar wat moet er nou gelezen worden uit dat "Moet je maar beter lezen"? Moet eenieder zijn polis door gaan spitten op rare ventielen waar weleens veel meer dan lucht uit zal ontsnappen? Je mag er toch godverdomme wel op vertrouwen dat je verzekeringsboer er geen dwaze geldzuigvarkens op nahoudt?
Lachen toch, ik betaal ook 120.- p/m voor m'n verzekering en in het ergste geval declareer ik 2 tandartscontroles en wellicht het laten vullen van een enkel gaatje. Verder heb ik de afgelopen jaren weinig gehad. Fijn dat andere mensen dat lekker opmaken zodat ik later m'n extra zorg zelf mag dokken.
Fleauxe | 28-11-09 | 18:13
Het is aangetoond, dat effecten van de Orlando massa, mijn gevoel van welzijn bevorderen, dus waarom niet ?
The Fountain of Youth, remember ?
Jahoor, hoppa dat mag allemaal.
Moet niet veel gekker worden.
Fleauxe | 28-11-09 | 18:11
Hoop ik denk meer aan valse hoop.
@ Elisabeth2 | 28-11-09 | 18:16
Denk eens aan de pensioentjes die doorbetaald moeten worden...
@Rammstein 18:08
Boek een enkeltje en BLIJF daar, samen met je bruce collectie.
*drukt duim op neus en zwaait met vingers*
Rammstein | 28-11-09 | 18:09
Cancun is still the place to be during springbreak, something about being out of the states that drives those silly youngsters wild.
Beetje kleinzielig om vaak doodzieke mensen dit te willen ontzeggen. Die paar dagen geven hen vaak enorme hoop waardoor ze er weer even tegen kunnen. Wat zou het in totaal nu helemaal kosten?
Dus het helpt niet echt daar?
*desillusietjes met dipsaus serveert*
Teun van het Tuinpad | 28-11-09 | 18:15
Ik nog wel..... shit..... staat me nog iets te wachten???????
Nlz® | 28-11-09 | 18:07
Sterker,
van een ieder die ik ken, die in Lourdes is geweest, leeft er geen een meer.
@Maxyaeroxy | 28-11-09 | 18:00
En? Heeft het geholpen?
Dirk staat daarom ook al jaren ingeschreven bij CZ. Take everything, give nothing back!
@Rammstein | 28-11-09 | 18:08: Ghe, leg dat maar uit aan CZ.
@Nlz 18:02
Als dat waar is......
*gaat direct een rook-en drink kerk oprichting incl. 10 geboden.
Hierrrrrrr met de centjes.
Ik ga eens kijken of ik de zooi daar kan opzeggen.
@Nlz® | 28-11-09 | 18:07: Jawel, aangetoond is dat de effecten van de massa; de gecombineerde hoop, en het religieuze element het gevoel van welzijn bevorderen. Zo ook het lotgenotencontact. Sommige ouderen zijn depressief, zo'n reisje maakt dan meer goed dan tien sessies bij de psycholoog. Volgens mij, ik ben niet helemaal zeker, is dat waarom de verzekeringsmaatschappijen de reis ondernemen. Met het oogmerk van kostenbesparing.
Nlz® | 28-11-09 | 18:09
Februari, maart, zo ongeveer dus .... ja !
Als we kwakzalverij gaan vergoeden is het logisch dat je 115 euro in de maand gaat betalen.
Tsss, Lourdes beschimpen, alsof Seedorf ooit nog een penalty in dienst van oranje behoort te nemen (als v. M. hem ooit nog selecteert).
Lourdes beschikt niet over wonderbaarlijke genezende krachten, het is een symbool, een symbool voor ons aller zoektocht naar de vragen die ons pad des levens doorkruist. Een zoektocht naar de ware ik, het leven is een reis, de bestemming is bijzaak. Als deze mensjes hun zielerheil kunnen versterken d.m.v. een tripje Lourdes, dan zal ik hen dit niet ontnemen noch beschimpen.
Heeft Madonna -btw- al gereageerd?
@ Rammstein | 28-11-09 | 18:08
Zo om en nabij Spring Break zeker?
Zijn ze nou echt van de pot gerot?
Fleauxe | 28-11-09 | 18:05
Toch helpt een bedevaart naar Orlando veel meer.
@ Fleauxe | 28-11-09 | 18:05
Niet helemaal. Als ik om een andere reden datzelfde aanvullende verzekeringspakket heb afgesloten betaal ik dus ook voor die trip. Aan de andere kant betalen zij dan weer voor iets waar ik profijt van heb en zij niet gebruiken, dat is dan weer wel zo, maar is er ooit aangetoond dat Lourdes-reizen werken? Ben bang van niet.
@Maxyaeroxy 18:00
Gefeliciteerd, u heeft heeft zojuist een "deze reactie is niet ok" ontvangen.
*grinnik*
www.youtube.com/watch?v=EAwhmk46ZqE
@necrosis 18:02
Lijkt me wel. Het ene (eventueel heilzame) tripje naar een Heilig Oord is het andere. www.cz.nl/
Maxyaeroxy 18:00
U is een bekende van Edwin de Roy? Die had toch euak zijn luchtkasteeltje richting die contreien?
Quote: "Verzekerden die in aanmerking willen komen voor de reis moeten een aanvullende verzekering hebben afgesloten..."
-
Ergo; men betaalt het helemaal zelf. Kritiek is onzinnig.
Mooie actie van CZ!!
Zeeschuimer | 28-11-09 | 18:00
Dat kan maar als je een pijnstiller neemt geloof jij dan dat die werkt .
Eurotokkie | 28-11-09 | 18:01
Dat is waar, maar binnen de muren van Lourdes geen enkele commerciele activiteit!! De verkoop van allerlei shit bevindt zich op de straatjes er naar toe. En het ingestraalde water is gratis!! Jawel.... Maar de flesje (in Maria vorm) zijn heel erg duur....
Reinaert | 28-11-09 | 17:54
Vriend, ik woon in Rotterdam. Ik hoef alleen maar mijn kop uit mijn raam te steken, een ritje met de tram te nemen of me in te schrijven voor een inburgeringscursus om een goed gevoel over mezelf te krijgen.
Die bejaarden kwijlen maar over een ander heen.
Stijlloze bezuinigtip: laat ze via spanje rijden, helpt lekker tegen de vergrijzing.
@ Eurotokkie | 28-11-09 | 18:01
Sterker nog, ik hoorde pas dat de kerk nog altijd het 'goede doel' is waar het meeste aan gedoneerd is in 2008.
@widtvoet ® | 28-11-09 | 17:57: Het zal allemaal best, volgens mij wordt dit probleem zwaar overtrokken. Als CZ dit in haar polis heeft besloten, dan weet iedere verzekerde ervan. Men betaalt niet onbewust mee aan onoorbare praktijken, dit ligt voor iedereen leesbaar ter beschikking. Kwestie van beter lezen, zou ik zeggen.
@Koekje-dr-bij? | 28-11-09 | 17:59: Ah.
@widtvoet 17:57
Ik wil een bedevaartstrip naar het heiligdom der heiligdommen: GSHQ!
Kan ik dat ook declareren?
@Captain Diehard | 28-11-09 | 17:56:
Het schijnt dat er meer verzekeraars zijn die het geloof in stand houden door zieke nep-gelovigen te laten behandelen. Ik mot nog eens op zoek naar een verzekeraar die niet uitkeert aan katholieken, jehova's, zevendedagsadventisten, loudepalingboeristen, pinkstergemeenteraars, moslims, joden, boeddhisten, agnosten en ander schorem.
* Mailtje uitdoet richting wetenschappelijk bureau SGP *
Captain Diehard | 28-11-09 | 17:56
Geloof is geld heel veel geld dit was niet alleen vroeger zo maar ook
vandaag de dag gaan er miljarden in rond .
Ik geloof niets van dat hele Lourdes. Volgens mij is het een erotische ontmoetingsplek voor ouderen.
Gatver wat een misselijke post is dit van Geenstijl. Wat is er mis met deze reis? En ja ik ken iemand die er net van terug is en die inderdaad ziek is. Ik mag hopen dat de schrijver ook snel in een rolstoel zit.
.
groet
-edit en, kan hij/zij weer lopen ? -
Het kan toch geen kwaad? Goede hoop doet heel veel schijnt het. Maar soms ook wel triest. Toen ik daar was zag ik een familie met een jongen die kwijlend en om zich heen meppend in een rolstoel zat. Die had echt geen idee meer. De familie liep daar met hem als was het de laatste hoop op redding. Treurig.......
Fleauxe | 28-11-09 | 17:54
U bent hierbij genomineerd voor de "goed bedoeld maar gemachtzuchtige naïeve zak" ( aka Alexander Pechtold-award) 2009. Gefeliciteerd.
Eurotokkie | 28-11-09 | 17:54
Het smaakt belazerd bedoel je..
Bedankt voor het wereldkundig maken! Blij dat ik jullie getipt heb!
Ik heb een GROOT defect, ik ben verliefd op Clairy, mag ik nu graties mee?
@Teun van het Tuinpad 17:50
Ik pis gewoon flesjes vol (goedkoper dan kraanwater)
@Fleauxe 17:54
Maar waarom zou dat "kleine groepje" bevoorrecht moeten worden? Ongetwijfeld zat CZ verzekerden die eauk best een tripje naar hun heilig oord vergoed zouden willen zien.
dus je betaald mee aan ondersteuning van het geloof bij CZ. Het is dat ik daar niet verzekerd ben anders had ik mezelf meteen overgezet.
Aan de andere kant: Je betaald ook mee aan een chronische zuiper die een nieuwe lever krijgt (eigen schuld denk ik dan) of een roker die ze van zijn longkanker af proberen te helpen.
lol @ steven paul | 28-11-09 | 17:54
Teun van het Tuinpad | 28-11-09 | 17:50
bestraald water smaakt toch anders vind ik.
@widtvoet ® 17:53
Dat had natuurlijk "Afrika" moeten zijn. Tsss...
Hoezo is Lourdes alleen heilzaam voor de bankrekening van mariabeeldjesverkopers? Mijn oma is twee jaar terug ook naar Lourdes geweest. Dat was nog niet zo gemakkelijk in de rolstoel. Maar wat denk je, toen ze weer uit het water gereden werd? Twee compleet nieuwe banden.
Dank U, moeder van God.
@Koekje-dr-bij? | 28-11-09 | 17:49:
In een bus vol kwijlende incontinente bejaarden voel je je wel meteen weer een Jonge God. Zo bezien kan zo'n reisje toch nog een zeker egostrelend effect sorteren.
't Is afzien natuurlijk maar dat mot je er dan maar veur over hebben.
Nog slechts op Lourdes durf ik hopen
Waar kreupelen zien en blinden lopen
Ja, daar nog slechts durf ik hopen.
Want ziet u:
Ik mag geen suiker van de dokter
Ik kan hier geen probleem in zien. Het is maar een klein groepje, en die kunnen het doorgaans ook echt niet betalen. De meerderheid betaald gewoon uit eigen zak.
Wat Pat Condell zegt
www.youtube.com/watch?v=yjO4duhMRZk
Everything about this god has been purposely designed to poison our experience of life on earth, not enhance it.
Ik ben er ooit eens geweest......................... het heeft niet geholpen, kuch, kuch
Dalijk Winti reisjes naar Aprika in het pakket CZ?
Suffe Papist monkeys.
Een beetje bontkragende reljongere doet toch zeker een vlinderreisje of drie per jaar veur niks nada noppes. Lekker in het zonnetje hangen, beetje consumeren en verder geen gezeik. Hoeven ze niet eens een verzekering veur af te sluiten, de inlandse varkens en hoeren betalen het keurig netjes. All inclusive.
* Nog maar eens een kaarsje veur het zieleheil van Ian Paisley brandt *
VGZ ooK:
www.nd.nl/artikelen/2007/juni/06/verze...
*flesjes met kraanwater vullen gaat*
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Elk jaar twee weken wintersport doet mijn tweede kuitheugen hobbelen overigens. Uiterst heilzaam. CZ?
lol. Laatst nog op de cardio-afdeling gelegen en zelf, als CZ-verzekerde, de pijnstillers en ontstekingsremmers moeten betalen.
Maar nu moet ik toegeven dat ik ook liever op de cardio-afdeling lig te creperen dan in een bus kwijlende bejaarden richting lourdes.
Ik geloof niet in een sprookjeswezen. CZ, mag ik ook een reisje decareren?
Verblijf in hotel:
gehandicaptenkamer:
(zeer beperkt beschikbaar)
"De vliegreis is gepland van 21 tot en met 26 mei 2009 "
Tjeezzz.. zolang vliegen is het toch niet ?
@ADO-Le-Cent 17:39
Tis gewoon marketing. Men laat zich een lour draaien.
Er is toch niets mis met af en toe een "wondertje".
Oud nieuws Mutsaers. Dat reisje noar Lourd wordt al jaaaaaren gedaan.
Mijn bedevaartsplaats ligt op de Malediven overigens.
Lourdes, waar zelfs voor geld Maria een h**r is.
ga ik maar eens op zoek naar een andere verzekeraar denk ik.. beetje mijn geld gebruiken voor deze onzin.
widtvoet ® | 28-11-09 | 17:36
Dat geneest ook niet. Hij of zij Islam en dat blijft ook zo.
Om maar eens een bekend Vlaams scepticus te citeren:
"Nog nooit is er iemand die een arm mist naar Lourdes gegaan en met een nieuw armpje weer teruggekomen".
Een reis naar Mekka moeten verzekerden zelf ophoesten?
Liever naar Lourdes dan Mekka, maar dat is mijn bescheiden mening.
REAGEER OOK