Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oplichter Stefan Hulman (VVD) heeft weer werk

stefanhulmanoplichtert.jpg Ha fijn! Even lekker schelden op liberale zakkenvullers ter rechterzijde van het politieke spectrum. Uber-crook Stefan Hulman heeft weer een baan in het pluche weten te bemachtigen. Hulman, die namens de VVD als burgemeester in Den Helder dubbele woonlasten declareerde, maar ook nog eens vrolijk luxe diners, business-class tickets naar verre oorden en een maandenlang verblijf in het Beatrixhotel met taxpoet liet betalen, gaat aan de slag als waarnemend burgemeester in Ridderkerk. Huh? Ho eens even! Maar dat kan toch niet zomaar? Heeft het allerzwaarste VVD-lid Ivo Opstelten zich er destijds niet tegenaan bemoeid en geëist dat Hulman NOOIT meer een publieke functie mag uitvoeren namens de Vet Veel Declaren? Jawel, maar onderschat het netwerk van parelkettingen, sherry-zuipende babyboomers & overig conservatief-keurig Dixielandtuig dat in Nederland al eeuwen de dienst uitmaakt. De provincie Zuid-Holland laat bij monde van commissaris van de koningin Jan Franssen (ook van de VVD maar dat is toeval. Erewoord.) weten dat Hulman uitermate geschikt is voor de functie: "Bij deze benoeming hebben de bestuurlijke kwaliteiten van de heer Hulman de doorslag gegeven", aldus Franssen. Nou ja, Jan kan het weten. Die werd tenslotte ook gewoon als commissaris herbenoemd toen bleek dat hij de kluit belazerde via Deloitte waar hij zelf betaald adviseur was. Je weet toch: Iedereen doet mee bij de VeeVeeDee!

Reaguursels

Inloggen

De politiek is zichzelf aan het opheffen. Niks volksvertegenwoordiging maar graaien tot je omvalt.
Wat krijgen we hierna? Anarchie?

leefbarbaar | 28-11-09 | 09:47

heya lambal van een brusselmans!
dan schrijf je zo'n kort stukje en dat kan niet zonder fouten?

"Jawel, maar onderschat het netwerk van parelkettingen, sherry-zuipende babyboomers & overig conservatief-keurig Dixielandtuig dat in Nederland al eeuwen de dienst uitmaakt."

misschien een "NIET" hier aan het einde van de zin? onderschat niet?

DirtyDude | 28-11-09 | 02:00

Welke Partei: de VauVauDee?? Oder?

stadsknurft | 27-11-09 | 23:54

En toch blijft het mijn partij!

Pennebaas | 27-11-09 | 23:23

Volgens Gerrit Zalm (ex DSB, Immer jetzt VVD) zitten hullie reaguurders vol Systeemhaat!

stadsknurft | 27-11-09 | 23:17

Goed speurwerk Brusselmans. Onderzoeksjournalistiek die beerputten opent, daar houden uw lezertjes van.

Meiden van heelul | 27-11-09 | 23:15

Wilt u deze keurige babyboomer niet met dit tuig associëren a.u.b.

Olieboer | 27-11-09 | 22:50

"Eerder deze maand ontstond er grote commotie rond om de bijverdiensten van Commissarissen van de Koningin. De naam Jan Fransen voerde de lijst aan met dertig nevenfuncties. Naar nu blijkt zit Franssen, Commissaris van de Koningin (CdK) van Zuid-Holland, al vanaf 1996 in de Raad van Advies (RvA) van Deloitte Consultancy BV. Over de vergoeding die hij daarvoor ontvangt doet Deloitte geen mededelingen.": Op een gegeven moment is de belastingbetaler het zat!

jospeh6085 | 27-11-09 | 22:34

Kijk het is mooi als al deze beroepsbestuurders hun onbegrensde mogelijkheden in de private sector opofferen voor de publieke zaak tegen een hongerloon. Mogen ze dan hun karige inkomen een beetje oppoetsen? Maar wat krijgen we nou GS? Hallo? En ik al die tijd maar denken dat fraude alleen voor de linkse kerk verboden was. Fransen, die nichterige PC hooftsttaatpoedel zorgt wel dat zijn vriendje weer in het zadel geholpen worden. En GS heeft kritiek. Dat gaat de journalistieke kant op.

dadoorunrun | 27-11-09 | 21:32

Sinds wanneer mag iemand nooit meer 1 fout maken? En zo ja, waarom zit dan die vrouwenmepper designbril van de PVV nog in de 2e kamer? Of is de dubbele moraal en het met 2 maten meten soms exclusief een fout van de linkse kerruk?

Flippo | 27-11-09 | 21:01

Onsympathiek gezicht

Rollins | 27-11-09 | 20:52

Niets aan te doen, want de vrinden spelen elkaar de bal toe en er is niemand die kan ingrijpen. Sommige mensen menen dat er nog rechtvaardigheid is via de rechter, maar dat is zo dom gedacht, want de rechter houdt van z'n eigen soort. De oplichters winnen, de slachtoffers verliezen omdat ze gaan klagen en jammeren bij de oplichters (zoals advocaten of nog erger hulpverleners) die hen nog een keer een poot gaan uitdraaien.

juriste | 27-11-09 | 18:54

Sinds wanneer is de VVD rechts dan? Sinds Rutte aan het stuur zit slaan ze enkel nog linksaf.

Eventhorizon | 27-11-09 | 18:28

Nederland = schurkenstaat

uwesbeki | 27-11-09 | 18:09

Ik verdenk Brusselmans en de redactie er van dit stukje te hebben geschreven om de schijn van onafhankelijkheid op te houden. Zo van "wij zijn heus niet alleen maar rechts hoor". Te makkelijk dit stukje, al heb je op zich wel gelijk.

Bigi Bana Boy | 27-11-09 | 18:00

botje berend | 27-11-09 | 17:35
Het is een langzaam proces, ben ik met je eens. En tja, normen en waarden, fatsoen. Het is maar een enkeling gegeven een hoge ethische standaard te kunnen en willen hanteren zonder dat die afgedwongen is.

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 17:46

Wat deden ze in China ook al weer met die corrupte ambtenaren?
Oh ja, geen gek idee van ze eigenlijk... Kunnen we niet een stukje Chinese gerechtigheid aan onze prachtige moeltikoeltoer toevoegen?

held op het internet | 27-11-09 | 17:41

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 17:08

Ben het met je eens dat de controle steeds groter wordt, ik zie alleen nog geen sancties. De publieke opinie laat ze koud, ze wentelen zich rond in de behaaglijke warmte van hun eigen netwerkkliek. Wat zo jammer is, is dat er steeds en alleen maar achteraf wordt gereageerd in de zin van strakkere regelgeving. Repressie kent deze kliek niet, die geldt alleen voor anderen. En die aangescherpte regelgeving wordt dan ook weer creatief (ikzelf vind crimineel) omzeild. Los van het feit of zaken strafbaar zijn geven ze er ook blijk van geen enkel moreel normbesef en/of fatsoen te bezitten. Water stroomt naar het diepste punt, dunne stront van lafaards ook. Overal vindt dit tuig wel een gaatje (of laat er een voor zich maken). Dit soort opportunisten bekommert zich niet om vrienden, zij leven bij de gratie van hun zakelijke en politieke relaties en zullen er alles aan doen om daar te overleven.

botje berend | 27-11-09 | 17:35

Zit ik net nog rustig met een biertje achter mijn laptop te surfen. Kom ik dit bericht tegen. Van verbazing ben ik na het lezen daarvan bijna van mijn stoel gevallen. Opstelten doe er wat aan, zou ik zeggen. Ik kan niet geloven, dat dit echt gaat gebeuren.

double punch | 27-11-09 | 17:19

botje berend | 27-11-09 | 16:59
Tuurlijk zijn er beperkingen. Maar de controle op bestuurdes wordt steeds groter en verfijnder, mede dankzij de voortschrijdende techniek. Enige decennia geleden had je alleen maar de krant om -als je geluk had- te lezen dat de VVD een oplichter weer aan een leuk baantje had geholpen. Nu is dat nieuws in een poep en een scheet de wereld rond en kan iedereen er zich tegenaan bemoeien op een wijze die niet voor mogelijk werd gehouden. Die ouwe vossen verleren hun streken niet zo snel, maar hier en daar wordt hun speelruimte kleiner en kleiner.
Maar er ontstaan ook weer nieuwe netwerken. Zo blijken de informele netwerken op Europees niveau opeens weer heel erg sterk te zijn, over landsgrenzen en landelijke politieke verhoudingen heen, hetgeen tot bedenkelijke machtsvormen leidt. Maar ook hier geldt dat dergelijke vormen eerder aan het licht komen.

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 17:08

Wordt dit nu verder naast nu.nl helemaal nergens in het nieuws bekend gemaakt?
-
lijkt mij toch het vermelden waard, waarom blijven die lui trouwens niet gewoon op hun positie zitten als ze toch schijt aan de kiezer hebben, dat begrijp ik dan weer niet, blijf dan lekker in Den Helder, ik snap het verschil niet zo, of was dat potje al leeg?

Capt. J.T. Spaulding | 27-11-09 | 17:07

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 15:45
Mr Dixit | 27-11-09 | 15:56

De democratie van nu heeft ook vele beperkingen. 150 mensen zijn uitverkoren door het volk om hen te vertegenwoordigen. Al deze mesen hebben hun (partij)belangen die ze voor waar en heilig beschouwen en deze er door willen drukken. Daar heb je soms anderen bij nodig, waar je dan weer iets voor moet doen. Zo raken belangen meer en meer verstrengelt, voor wat hoort wat, en bestaan er geen onafhankelijke politici meer. Een democratie waar Beatrix van Amsberg 150 "volksvertegenwoordigers" uitnodigt voor een etentje en waar ze dan vervolgens niets over mogen zeggen. Een democratie waar de minister-president hijgend en likkend aan de voeten hangt van de familie Van Amsberg en alles goed praat wat krom is (kijk ook even op www.prorepublica.nl, dank u).
Eerlijk gezegd heb ik direct geen oplossing. Misschien zou het Openbaar Ministerie eens wat meer ballen moeten hebben en dit soort corrupte politici / ambtenaren aanpakken. In ieder geval eens een paar voorbeelden stellen.
Als ik 5 euro onterecht declareer bij mijn baas (ook overheid) zit ik (terecht) thuis en hoef ik niet meer te komen werken. Kennelijk bevat de blinddoek van vrouwe justitia toch één of ander filter waardoor sommige mensen buiten de geldende normen vallen. Triest maar waar.
En die openbare ruimte waar geen plek is voor deze ratten, volgens mij is die er al en leven we daar in. Alleen, wanneer vormen we nu eens één front om ze daar uit weg te jagen.....

botje berend | 27-11-09 | 16:59

@Brusselmans

Natuurlijk is declareerkoning Hulman uitermate geschikt voor invalwerkzaamheden in de regio Zuid-Holland.

Als ik me niet vergis heeft ons aller Stefan in Rofa nog een aller aardigst appartementje à een kleine acht euro ton. Geen gezanik dus over dubbele woonlasten, gewoon lekker op en neer.

Jbuffet | 27-11-09 | 16:49

het valt mij op dat het graaien van die partijbaasjes steeds brutaler en opener wordt, ze proberen het niet eens meer te verdoezelen want wie doet ze wat ? De staatskas is hun privé eigendom om onderling te verdelen en de belastingbetaler krijgt een dikke leuter na want hij stemt straks toch weer braaf VVD, PvdA, CDA, D66 en GL en denkt echt dat het verschillende partijen zijn.

Het enige wat kan helpen is als Geert met 50 zetels de Kamer inkomt maar dat zie ik met dit brave volk dat zichzelf doorlopend in gijzeling houdt niet gebeuren.

wlodek | 27-11-09 | 16:35

Lekker dit! Ik woon in Ridderkerk!
Iemand enige tips om hier iets aan te doen ? op een niet-(te)-gewelddadige manier natuurlijk...
ow en Almelo, succes met jullie nieuwe burgemeester Hermans... hier werd ze (blijkbaar) geroemd om haar keukentafel gesprekken met inwoners "om te horen wat er leeft in de gemeente"... aldus las ik in t lokale weekblaadje, ik heb haar zelf natuurlijk nooit gezien!
zoveel zal t niet uitmaken, de hele gemeente heeft jaren volgehangen met NEE TEGEN TRAMPLUS en STOP TRAMPLUS-posters, en natuurlijk is dat keihard doorgedrukt, alles lag natuurlijk al jaaaaaren vast.
Hulman zal hier wel ontzettend geil worden van ons megalomane gemeentehuis, ik denk namelijk dat alle 45.000 inwoners er TEGELIJK in zouden passen... hehe ff spougen, sorry als t jullie niet bevalt zo!

theamazingrandi | 27-11-09 | 16:02

En met al die gekwalificeerde nieuwe politici van de PVV aan het roer wordt het straks allemaal heel anders.... *proest*

Jaap Knasterhuis | 27-11-09 | 16:01

Ach ja, zo blijkt maar weer eens dat de VVD ook gewoon wanstaltige socialisten zijn, maar dan met v-neck pullover, dan wel broekrok en parelketting.

koerbagh ® | 27-11-09 | 15:57

@botje berend | 27-11-09 | 15:34
Wat doe we er dan aan? Ik beschouw mezelf als iemand die zich afwisselend links en rechts van het midden bevindt, maar de kiesopties aanstaande maart en over ruim een jaar raken uitgeput. Puur links stemmen doe ik zeker niet, PvdA ook niet, D'66 vertrouw ik niet, VVD is te elitair, CDA en de rest van de fundi-clups te gristelijk, PVV te blond en risky. Maar wat is er dan nog?! Had Weesie in plaats van die uit de hand gelopen toekomstige subsidieslurpende proefballon niet beter een politieke partij op kunnen richten?

Mr Dixit | 27-11-09 | 15:56

Grappige is, als wij als burgers, onze werkgever oplichten, nou.. dan kom je dus echt nergensssssssss meer aan de bak he. Dan staat dit in koeienletters in je dossier. En deze gore woefwaf, heeft alweer een nieuwe baan.
Opzich wel lef van degenen die hiermee instemden.. Want als deze aal toch weer de fout ingaat, neemt ie hen zonder pardon mee.
Ik zou zeggen: Ridderkerk, kom in actie, jaag deze bal jullie gebied uit!

stefanovic27 | 27-11-09 | 15:55

botje berend | 27-11-09 | 15:34
Maar we kunnen een poging doen ons te bekwamen in het uitoefenen van het edele beroep van rattenvanger. De democratie zoals we die nu kennen zou nooit mogelijk zijn geweest zonder eeuwenlang volharden in het signaleren en vangen van ratten alsmede het vormgeven van een openbare ruimte die niet kan dienen als habitat van deze diersoort. Uitsterven zal de rat nooit, maar zijn leefruimte kan beperkt worden.

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 15:45

Een gewaarschuwd gemeente telt voor twee; opletten geblazen in Ridderkerk dus.

C.Mill | 27-11-09 | 15:38

Einde van de Domheid | 27-11-09 | 15:17
Dat eerste ben ik met je eens. Kweenie of ze achter Geert aan lopen, maar ze zijn in ieder geval de weg kwijt.

darmflora | 27-11-09 | 15:38

Kijk, we moeten het begrip integriteit natuurlijk niet vanuit ons eigen begrippenkader gaan bekijken. Het tuig dat, in dit geval, benoemd is (en dus niet democratisch gekozen) hanteert waarschijnlijk het begrip opportunistische integriteit. Zo van, daar waar het uitkomt en anders stellen we het gewoon effe bij. Net zoals politici die niet liegen maar creatief omgaan met de waarheid of een meerdimensionale uitleg hebben. Maar goed, zolang wij ze daarvoor niet afstraffen gaat het gewoon door. En of het daarna stopt? Macht corrumpeert, er spelen zoveel (onderlinge) belangen en het wereldje is zo klein. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om dat te kunnen trotseren en als je dat al lukt dan ben je waarschijnlijk nog een roepende in de woestijn (in dit geval meer een baggerput). We doen het ons zelf aan en de profiteurs lachen zich rot. Vermoedelijk heeft Hulman al van diverse netwerkvriendjes tips gekregen hoe hij zijn zakken op kosten van de gemeenschap op wat minder opvallende manier kan vullen.
En de boer, hij ploeterde voort.

botje berend | 27-11-09 | 15:34

Het is allemaal zo makkelijk. Gewoon dit even copy-pasten en vastleggen in NL wetgeving: nl.wikipedia.org/wiki/Sarbanes-Oxley_w...
Het primaat voor het belazeren van de kluit en het verbrassen van taxpoet ligt niet bij een bepaalde politieke richting. Het is inherent aan de menselijke natuur. De gelegenheid maakt de dief, en openbaar bestuur is nu eenmaal een snoepwinkel.

Big Rick | 27-11-09 | 15:32

Ieder mens maakt fouten. Daarom verdient ieder mens een tweede kans. En dat geldt zelfs voor de hoofdredacteur van GS.

Flippo | 27-11-09 | 15:27

En anderen van de VeeVeeDee vulde lekker hun zakken bij de Dee eS Bee.

jaco | 27-11-09 | 15:27

De verzuurde kruideniers zorgen goed voor zichzelf

kapotte_stofzuiger | 27-11-09 | 15:26

@Schoorsteenveger 15:07

Kopy that. Stelen is niet erg zolang het maar niet uitkomt.

widtvoet ® | 27-11-09 | 15:24

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 15:12
Of ik geef mijn stem aan de 'Doemaargewoonlekkerjedingdandoejealgekgenoeg'-partij.

Krachtmeester | 27-11-09 | 15:21

Doelt u niet op Vet Veel Declareren, heer Brusselmans?

Gestapo | 27-11-09 | 15:19

Brusselmans: TOP schrijfsel !

Masturwasbeer | 27-11-09 | 15:17

darmflora | 27-11-09 | 15:07
De VVD zou een leuke partij kunnen zijn.
ALs ze of pro-ondernemers, conservatisne of liberalisme zouden zijn. (Of een mengsel.)
Maar ze lopen achter Rita en Geert aan.... Moehahahaa.....

Einde van de Domheid | 27-11-09 | 15:17

@Reinaert 14:59

Koudwaterkonijnen zijn in deze een soort van bange kruimeldieven. Mensen die hun autootje stiekem in de garage op de rollenbank laten draaien om wat extra kilometers te kunnen deklareren. Dat werk. Een warmwaterkonijn echter staat voor een weinig skrupuleuze rat die out in the open bijeen rooft wat er te roven valt (liefst uit de Greaute Ruif) om vervolgens in een schaterlach uit te barsten wanneer hem voor de voeten geworpen wordt dat dergelijk gedrag zijn ethisch gesoigneerde snorharen weinig rechtvaardigt.

widtvoet ® | 27-11-09 | 15:17

Mmmm, het gehaq op de babyboomers zet door.
Mooi,
'Met babyboomers en PVV buitenspel,
Redden wij Nederlanders het wel!'

Einde van de Domheid | 27-11-09 | 15:15

necrosis | 27-11-09 | 15:11
Die is koeien aan het meppen.
*offerdag mompelt*
Middag vrind.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 15:13

Krachtmeester | 27-11-09 | 15:06
Mijn stem gaat dus naar de "Doemijmaarnu" partij.
Een soort van "Hadjememaar" met uitzicht op resultaat.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 15:12

Ja, en hoe kwam dat nou ook alweer dat de burger zo weinig vertrouwen had in de politiek ? Bedankt Geenstijl dat u deze oplichter even op de voorpagina zet. Ik was altijd VVD, maar hier lusten de honden natuurlijk geen brood van. Ik stel voor dat dit rechtschapen heerschap voortaan hinderlijk gevolgd gaat worden. Zou dat mogelijk zijn ?

Marcus Porcius Cato | 27-11-09 | 15:11

Mag ik nog even tussendoor?
Het ligt niet aan "topuitvreters" dat we ons blauw betalen, het ligt aan de slappe gang van zaken bij justitie.
De "crimineel" wordt beter beschermd dan de belastingbetalende burgerT.
Topuitvreters behoren OOK tot topcriminelen en dienen hoge straffen te krijgen en minstens 8 jaar zeepjes rapen voor de "Bubba-van-dienst".
En niet te vergeten: een enorme geldboete.
"oh, U heeft zoveel geld niet? volgens ons wél"
Dokken of bukken, dat laatste zónder glijmiddel!
*grijns ende grinnik*
En waar is Lets Kuttekrap?

necrosis | 27-11-09 | 15:11

Ah een VVD topic. Einde van de Domheid, Where Art Thou?

darmflora | 27-11-09 | 15:07

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:57
Als je het terugleest snap je nóg beter wat er eigenlijk staat.
"De VVD-top is van mening dat Hulman zijn problemen zelf had moeten oplossen."
Lees:
"De VVD is van mening dat Hulman verstandiger had moeten handelen, niet zo open en bloot had moeten graaien en niet zo moreel verontwaardigd had moeten doen. Hij had het slimmer moeten spelen, zoals het een goed VVD'er betaamt. Wij kuunnen nu niet anders dan hem openlijk aan de morele schandpaal nagelen teneinde de zorgvuldig opgebouwde schijn op te houden dat wij integer zijn. Als de storm is overgewaaid zien we wel hoe we hem kunnen compenseren voor de geleden schade."

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 15:07

Na enkele jaren gewerkt te hebben bij een politieke overheidsinstantie ben ik blij dat meer mensen beginnen in te zien hoe politiek werkt in NL. Heeeel democratisch ....

degrotedromer | 27-11-09 | 15:07

Brouhaha | 27-11-09 | 14:45
Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:57

Blijf altijd alert op het Hadjememaar-argument.
Dat is namelijk al decennialang hèt wapen van de slapende macht om de burgerT bang te maken voor echte, directe democratie.
Want stel je voor, dan wordt er 'zomaar een enge sportschoolhouderT burgo', of dan krijgen we 'Amerikaanse toestanden'.

Uw Krachtmeester zegt: de typhus voor ons uitgewoonde 19e-eeuwse kudtsysteem. Thorbecke was een lutser! Democratisering is een vooruitgangsfeit en zal - goedschiks of ongezelligschiks - hoe dan ook zelfs op politiek niveau plaatsgrijpen.

Krachtmeester | 27-11-09 | 15:06

Over veel declareren en oplichters gesproken, Jack Spijkerman vanavond in DWDD

Karel Kruizenruiker | 27-11-09 | 15:04

En zo is het.
VVD = Veel Vet Declaren
Kijk maar naar die koppen van de meeste VVD-prominente.

Ella | 27-11-09 | 15:02

@Cappuccino | 27-11-09 | 14:59
hehehe

Balzakius | 27-11-09 | 15:01

Fortuin schreef in een van zijn boeken al dat de dienst in Nederland wordt uitgemaakt door het handjevol mensen dat lid is van een politieke partij. En dat zijn er echt niet zo heel veel... Ik moet nog vaak aan dat boek denken als ik dit soort berichten lees.

Alexander de Kleine | 27-11-09 | 15:00

[email protected] "ter rechterzijde"
De VVD is een club communisten met een hypotheek. Die zijn echt niet rechts.

tipo | 27-11-09 | 14:59

fuckje | 27-11-09 | 14:17

AMOK!! Ik ga in ieder geval GEEN VVD stemmen volgend jaar. Daarnaast woon ik op een steenworp afstand van het gemeentehuis. En ik heb stenen.

Cappuccino | 27-11-09 | 14:59

@widtvoet ® | 27-11-09 | 14:50:

En koudwaterkonijnen? Hoe zittut daar mee? Of heeft u last van koudwatervrees?

* Uierzalf adviseert tegen koude, kloverige koudwatervoeten en dito wintertenen *

Reinaert | 27-11-09 | 14:59

De VVD maffia houdt de gelederen gesloten.
De Berlusconi cultuur gaat ook op in deze bananenmonarchie.

BroodenSpelen | 27-11-09 | 14:58

Brouhaha | 27-11-09 | 14:45
Weer wat geleerd.
Thanks voor de link.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:57

Schaamteloze oplichterij.

oranjerood | 27-11-09 | 14:57

Brouhaha | 27-11-09 | 14:45
100% eensch met uw analyse. Erger dan de na-oorlogse nepotistische handenwasregentenkliek kan het toch niet worden.
Hadjememaar ('Hadyoumebut') for president!

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:50

@Schoorsteenveger 14:47

Warmwaterkonijnen vormen een natuurlijke prooi voor een widtvoet.

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:50

en iedere politieke partij (ook de VVD) maar lullen over geloofwaardigheid en politiek dichter bij de burger. Ik geloof echt dat het gaat lukken!!!

SJEAN | 27-11-09 | 14:50

azijnseikerT | 27-11-09 | 14:45
*hond alvast klaarzetten doet*

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:50

en daarom wordt het tijd dat de Society Shop Hooligans teruggaan naar 1 zetel, speciaal voor de goedlachse Gerrit Zalm.

Frederico Jacobse | 27-11-09 | 14:49

"Het allerzwaarste VVD lid Ivo ", Ivo is zwaar afgevallen, dat zal de reden wel zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 27-11-09 | 14:49

@AlfredvonSchlieffen | 27-11-09 | 14:45:

Laat WA nou lekker vakantiehuisjes bouwen in Verweggistan. Gún die jongen z'n zeldzame Erfolgserlebnis. Het joch heeft nog nooit iets zinvols gepresteerd en het ligt in de lijn der verwachtingen dat het er ook nooit van gaat komen, dus láát 'm nou!

Voor je 't weet verzuurt 'ie, wetende dat Jan en alleman 'm toch permanent uitlacht. En zuurpruimen hebben we in dit land al meer dan genoeg! Dan liever een vrolijke dorpsgek!

Reinaert | 27-11-09 | 14:49

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:42
Wat zeg je dat mooi! Je klinkt als een volleerd rattenvanger.

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 14:47

Ambtenarij, door de plee ermee!

gozahtje | 27-11-09 | 14:46

* Zucht * Ik ben ooit (jaja, ik geef het gewoon toe, kommaar, kommaar) VVD-stemmert geweest...
Maar voor mij is het toch al erg lang duidelijk dat ook de VVD tot het regentenclubje behoort dat Nederland bestuur... ehhm.. belazert en uitvreet.
.
Daarom stem ik al jaren op "Hadjememaar"-partijen; nu is de PVV de Hadjememaar-van-dienst, maar ook dat kan veranderen.
Blanco stemmen omdat je het niet eens bent met het hele corrupte, nepotistische ons-kent-ons inteeltzooitje in Den Haag, helpt niet omdat blanco stemmen nooit worden vermeld in de verkiezingsuitslagen.
.
Voor hen die niet gehinderd worden door enig historisch besef, dit was Hadjememaar:
.
nl.wikipedia.org/wiki/Had-je-me-maar

Brouhaha | 27-11-09 | 14:45

@ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:39:

Dat bedoel ik maar. Om over die andere D'666 grootgraaier (van Boxtel) nog maar niet te beginnen. Mannen van stavast, kerels waar we wat aan hebben in deez' roerige tijden.

Kwestie van tijd en Kemalexander Pechtürk flikt hetzelfde kunstje. Maar die is echt van de megalomane seaurt dus het bijpassende baantje kán nog even op zich laten wachten.

Reinaert | 27-11-09 | 14:45

Dit is het gevolg van de nivellering in de maatschappij. De enige wijze waarop men zich nog van elkaar denkt te onderscheiden is inkomen- en uitgavenpatroon. Zelfs WA heeft bijvoorbeeld niet genoeg aan het enkele feit dat hij kroonprins is en mogelijk koning wordt, maar moet zo nodig meerdere meest exclusieve (=meer dan enig andere Nederlander) vakantiehuizen voor zichzelf laten bouwen.

AlfredvonSchlieffen | 27-11-09 | 14:45

@Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:42

Dan is het wachten nu nog op Klootoog om de vrijmibeaux aan te kondigen.

azijnseikerT | 27-11-09 | 14:45

Goh, zefverrijking met overheidsgeld. Dat doen allen VVDers. Bij "Links" zie je dat nooit.

Vogelbeest | 27-11-09 | 14:44

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:35

Het was een retorische vraag, maar bedankt voor het antwoord :)

ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:43

azijnseikerT | 27-11-09 | 14:37
Laten we het maar op jouw Ad houden.
Dat past beter op de vrijdagmiddag.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:42

Duidelijk gevalletje van "gewoon omdat het kan"

Abject & Infaam | 27-11-09 | 14:42

Ik zeg : KAMERVRAGEN !!

Miss Diction | 27-11-09 | 14:42

@Reinaert 14:32

Eens. Het valt de rat moeilijk te verwijten dat hij de voorraadkast leegvreet of de pest verspreidt. Een rat is een rat. Werkelijk gevaarlijk zijn de schimmige krachten die het plaatsen van vallen en gifbuizen verhinderen.

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:42

Ghehehe @ Balzakius | 27-11-09 | 14:40

Pa Cartwright | 27-11-09 | 14:41


Merlot | 27-11-09 | 14:36
Streng en rechtvaardig zijn rekbare begrippen. Verder weet ik niet waar je het over hebt of wat je bedoeling is. I rest my case en beloof weer on topic te blijven.
www.youtube.com/watch?v=Erthun0Pauc&am...

ojédiaré | 27-11-09 | 14:41

Ik vind dit trouwens echt een Geenstijl-waardige discussie aan het worden. Is Fleisch op kantoor ofzo ?

Balzakius | 27-11-09 | 14:40

@Reinaert

Thom de Graaff is typisch zo een voorbeeld van iemand zonder ruggegraat. Uit de landelijke politiek vallen i.v.m. de "gekozen burgervader" maar vervolgens wel een benoemde burgemeesterspost accepteren. mmm, hij heeft niet echt lang volgehouden wat zijn idealen betreft.

ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:39

Merlot | 27-11-09 | 14:37
Je kunt er ook mee naar Dijkzigt.

illuvatar | 27-11-09 | 14:39

@Merlot | 27-11-09 | 14:36
Vervelio ? Dat waren toch herhalio's ?

Balzakius | 27-11-09 | 14:39

illuvatar | 27-11-09 | 14:37
Graag gedaan.

Merlot | 27-11-09 | 14:38

Merlot | 27-11-09 | 14:36
vind met met -dt
*graag gedaan ojédiaré, had je nog tegoed van de bolaai*

illuvatar | 27-11-09 | 14:37

@Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:32

Welke Ad bedoel je Teun? Ik ken nl. alleen Ad Fundum! Mmmmm vrijdag.... middag...

azijnseikerT | 27-11-09 | 14:37

Zo, en nou met kat naar dierenarts.
[Lief stemmetje]
Poes poes poes poes ....

Merlot | 27-11-09 | 14:37

Heel dom van de VVD, maar dat krijg je met een matroos aan het stuur
ipv een kapitein.

Sjeik de Friemel | 27-11-09 | 14:36

ojédiaré | 27-11-09 | 14:31
Het is trouwens 'degene die'. DenkerT.

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:36

illuvatar | 27-11-09 | 14:35
Zou niet weten waar Diederik momenteel uithangt.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:36

ojédiaré | 27-11-09 | 14:31
Je plaat blijft hangen, lulhannes.

Als je bij iedere posting het weer gaat hebben over "schelden" van mensen waarvan jij vind dat ze moeten betalen en verder hun bek houden, ben je een zgn. vervelio.
Daar staan straffen op die niet mals zijn.
En dan hoop ik voor jou, dat G-Unite aan de knoppen zit.
Zeer streng en zeer rechtvaardig, en dus beslist jouw grootste vijand.

Merlot | 27-11-09 | 14:36

@ITEACHYOU 14:31

De kaste der Boven ons Gestelden (of OSM) voert haar eigen agenda. Daarbinnen zijn partijpolitieke scheidslijnen slechts een welkome diffuser. Men heeft maar één werkelijk doel: het handhaven van de huidige verhoudingen.

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:35

Dordrecht zoekt ook nog een burgemeester las ik, heeft nog iemand een stuk politiek verontreinigd afval liggen in een hoekje?

illuvatar | 27-11-09 | 14:35

@ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:31:

Zet die vraag eens uit bij Thom de Graaff. Die heeft 't momenteel toch rustig want z'n stadje is democratisch gezien onbestuurbaar geraakt en heeft dus tijd genoeg om jou van een prachtig onderbouwde uitleg te voorzien denk ik.

Reinaert | 27-11-09 | 14:34

@Insignificant_Cunt | 27-11-09 | 14:29

Tja, leg dat maar eens uit aan de agent die wordt ontslagen omdat hij/zij in het weekend een jointje heeft gerookt. Die komt nooit meer aan de bak als politie agent .

ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:32

@widtvoet ® | 27-11-09 | 14:28:

Het feit dat deze L-U-L is teruggekeerd zegt vervolgens ook wel weer het één en ander over de verantwoordelijken.

Hulman interesseert me waarlijk geen rottende voederbiet, dat is en blijft een kleine graaier, het gaat mij in dit verband even om de I-D-I-O-T-E-N die deze 'comeback' mogelijk hebben gemaakt.

Dat de verantwoordelijken maar snel aan de hooivork geregen mogen worden! De verantwoordelijk minister voorop, uiteraard. Qua voorbeeldfunctie!

Reinaert | 27-11-09 | 14:32

azijnseikerT | 27-11-09 | 14:20
Da's niet helemaal waar.
Neem nu Ad, ook lid van een partij.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:32

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:26
Rustig rustig. Ik ben het, je reclasseringsambtenaar, maar ik geef je niet aan of zo. Ook mensen met jouw capaciteiten verdienen een uitlaatklep. Scheld dus nog maar lekker eventjes door.

ojédiaré | 27-11-09 | 14:31

@sjaakdeslinksesul | 27-11-09 | 14:26
Dat snap ik volledig, maar burgerts moeten ook snappen dat individualisatie nu eenmaal niet uit de mens te halen is. Geldt ook voor jou en mij. Mijn constante drang naar een betere positie / functie is altijd aanwezig. En soms doe ik ook wel eens dingen waar niet iedereen blij mee is, maar waar ik toch door vooruit ga. Het is een parasiet die in een ieder verborgen zit. En leer er maar mee leven. Klagen kunnen we allemaal.

Balzakius | 27-11-09 | 14:31

Kan iemand mij uitleggen welke, in mijn ogen, vreemde krachten er tot op de dag van vandaag voor hebben gezorgd dat we geen gekozen burgemeester hebben? Geen gekozen minister president? Enz enz. Democratie van lik me vessie zeg ik dan, of ben ik nu heel zwartgallig bezig?

ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:31

heerlijk degelijk GS artikel.
neem nu indien mogelijk ook nog een keer bakellende c.s. op de korrel vanwege het negeren referendum EU-grafwet

gruppenfuhrer | 27-11-09 | 14:30

Terecht! Iedereen heeft recht op een tweede kans. En wie zegt dat hij zijn leven niet gebeterd heeft?

Insignificant_Cunt | 27-11-09 | 14:29

@Maaier 14:23

Zakkenvullers zijn zakkenvullers en fraude is fraude. Deze man had nooit meer terug mogen keren op een publieke oorfauteuil.

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:28

duurt lang! | 27-11-09 | 14:22
'k heb die Nina net ook al een rotschop gegeven!

klodder | 27-11-09 | 14:28

Balzakius | 27-11-09 | 14:18
Voor de publieke zaak werk je omdat je er eer, status of een ander goed gevoel uit behaalt. Niet als opstapje naar ander goedbetaalde functies. Daarom hebben burgers geen vertrouwen meer in politici.

sjaakdeslinksesul | 27-11-09 | 14:26

Ach, hier ben je.
Ik heb nog niet alle virtuele winkelcentrum 50plus-nOObs in beeld. Diegene die hier werkelijk hele dagen met iedere wind meewaaien voelen zich blijkbaar niet aangesproken.
ojédiaré | 27-11-09 | 14:19

'In beeld'? U doet 'onderzoek'...? U is .... Jaap van Donselaar?!
Engerd.

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:26

VVD: de enige échte partij van de arbeid

Porrello | 27-11-09 | 14:26

Ik kan niet anders zeggen dan dat ie dat heel goed doet.

Le Bref | 27-11-09 | 14:26

VVD = Vereniging Van Declaratiebobo`s

Dostranamus | 27-11-09 | 14:25

Politiek is de smerigste oorlog die er is en ook altijd zal zijn. Strijden voor een goede zaak, maar wel met alle mogelijke middelen......

ITEACHYOU | 27-11-09 | 14:25

@James Lastig | 27-11-09 | 14:20:

Welke generaal van Uhm? De één, de ander, of allebei?

Zelfs een staatsgreep plegen wordt verdomd ingewikkeld, nepotistisch kleautenland!

Reinaert | 27-11-09 | 14:24

In de wandelgangen aan de Laan Copes van Cattenburch 52 doet overigens al sinds het geruis rond Zalms positie bij de ABN-Amro de naam van Joep van den Nieuwenhuyzen de ronde als zijn mogelijke opvolger.

VVD hoezee!

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:24

Durf eens de zakkenvullers op SLINKS aan te pakken!!!!!

Maaier | 27-11-09 | 14:23

ANARCHIE, NU ! Franssen je bent nu de hoofdschuldige en Hulman jij een schaamteloze zak.

varies | 27-11-09 | 14:23

Balzakius | 27-11-09 | 14:18
Dat u na alle duizenden graaischandalen die momenteel de gehele wereld treffen nog gelooft dat er daadwerkelijk beleidsverbeteringen te bereiken zijn door nog meer ondernemersgeest te stimuleren, acht ik als stuitend naïef.

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:23

Eindelijk! GS is terug! Schoppen tegen iedereen die dat verdient. Links of rechts. De laatste tijd leek GS aan een infuus van Wilders Kool-Aid te liggen.

duurt lang! | 27-11-09 | 14:22

welke zak heeft die man aangenomen ?.

Mr aarsch | 27-11-09 | 14:21

Het is en blijft van de gekke dat je lid moet zijn van een partij om dit soort functies te krijgen.

azijnseikerT | 27-11-09 | 14:20

Nederland is niet corrupt hoor, welnee!
.
Generaal van Uhm ... Staatsgreep AUB!

James Lastig | 27-11-09 | 14:20

Krachtmeester | 27-11-09 |
Ach, hier ben je.
Ik heb nog niet alle virtuele winkelcentrum 50plus-nOObs in beeld. Diegene die hier werkelijk hele dagen met iedere wind meewaaien voelen zich blijkbaar niet aangesproken.

ojédiaré | 27-11-09 | 14:19

Dit gaat toch over die man (dief) die nu eigenlijk in de cel had moeten zitten?
Is ie alweer vrij?
Oh, hij was nooit opgesloten?
Gerechtelijke dwaling?
Niet?
Dan snap ik het niet meer...

Lontekikker | 27-11-09 | 14:19

links en rechts, pvda of vvd, sp of vvd, warm shit or cold shit

Johnny de Baas | 27-11-09 | 14:19

Ben zojuist overigens gepolst door 'De Joop' om daar tegen een fraaie onkostenvergoeding part-time waarnemend reaguurder te worden.

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:18

ik stel voor dat we hem zijn Nobelprijs afnemen! Wie doet mee?

Dur(al)ex | 27-11-09 | 14:18

Sorry voor dubbelpost, maar de server vond het kennelijk belangrijk genoeg.

fuckje | 27-11-09 | 14:18

@Krachtmeester | 27-11-09 | 14:15
Onbenullig bedoel je. Nederland zit, volgens mij, nog steeds te wachten op mensen die de politiek gaan bedrijven als een onderneming. Hoge bedragen uitkeren aan politici is wat mij betreft geen probleem, als in ieder geval 60% van de gemaakte keuzes of geaccordeerde wetsvoorstellen maar financieel rendabel zijn.

Balzakius | 27-11-09 | 14:18

Dit moet een 1 april grap zijn.

Bataaf | 27-11-09 | 14:17

Reaguurders uit Ridderkerk, verzamelt U en ga AMOK maken!

fuckje | 27-11-09 | 14:17

De brutalen hebben de halve werlrd.

Maar zo wordt het nog best druk op hun helft.

Snut Nose | 27-11-09 | 14:17

Kan-ie alsnog teruggraaien wat hem is afgenomen. Zo regel je dat binnen een old boys network.

Schoorsteenveger | 27-11-09 | 14:17

Reaguurders uit Ridderkerk, verzamelt U en ga AMOK maken!

fuckje | 27-11-09 | 14:16

Het doet in eerste instantie een beetje pijn aan je reedt, je eergevoel en je kaakgewricht maar eenmaal gewend aan incest wil je nooit meer wat anders.

Leve Nederland. Leve Incestland.
Hoera! Hoera! Hoera!

widtvoet ® | 27-11-09 | 14:16

Dit treurige bericht bevestigt wederom mijn stelling dat ALLE politieke functies bij wet voor 100% onbezoldigd (lees: GRATIES, liefdewerk oud papier, voor nop dus) gemaakt moeten worden. Dit soort geïnstitutionaliseerde roofridders meent hun 'werk' toch altijd vanuit 'overtuiging' en 'idealen' te doen? Waarom er dan geld voor vragen? En kom nou niet met 'argumenten' dat 'we anders geen goede mensen meer kunnen krijgen', want 'goede mensen' hebben we nu ook niet in regentenland.
Mensuh! STEMPT ALLEN OPN - Onbezoldigde Politiek Nederland!

Krachtmeester | 27-11-09 | 14:15

Had die Stefan geen driehoeksrelatie met Dirk en Nina?

klodder | 27-11-09 | 14:14

... onderschat NIET...

Varreke | 27-11-09 | 14:14

Nou gefeliciteerd dan maar...... heeft ie al een huis in Ridderkerk?

ServerGenius | 27-11-09 | 14:12

Het ultieme doel is natuurlijk deel uit de maken van die kleine groep mensen die elkaar de baantjes toeschuiven en in feite het land geheel besturen. Het leven is goed in een schijn-democratie.

Henry | 27-11-09 | 14:12

@ Stefan Hoogland53078 | 27-11-09 | 14:07

Ik wil het wel doen, maar het wordt niet goedkoop!

ParanoidAndroid | 27-11-09 | 14:12

Bestuurlijke kwaliteiten my ass. Bovendien is het een LUL. Toch mooi dat we er hier in 0223 vanaf zijn.
@Cappucino. Hoorde net op de radio dat gemeentelijk lasten volgend jaar weinig stijgen. Reden? G-e-m-e-e-n-t-e-r-a-a-d-s-v-e-r-k-i-e-z-i-n-g-e-n.

de visser | 27-11-09 | 14:11

Het is ons geld. Stefan graait opnieuw van ons geld. Iedere dag word ik een grotere anarchist. IK WIL EEN EERLIJK SYSTEEM.

Wijnand Duyvendak | 27-11-09 | 14:11

Deed hij ook niet in pensioenfondsen?

illuvatar | 27-11-09 | 14:11

Had het Arend Jan meer gegund.

Teun van het Tuinpad | 27-11-09 | 14:11

Dit kán je toch niet serieus nemen.

N=1 | 27-11-09 | 14:10

En laten die mensen nou marktconforme salarissen eisen en een lange wachtgeldregeling, omdat het afbreukrisico van publieke functies zo hoog is.... Laten we wel wezen, hulman (of vogelaar, franssen, netelenbos en alle die hen voor gingen) zouden na zulk opzichtig falen als bewindvoerder in de private sector nergens meer aan de bak komen. Maar in de publieke sector is er altijd wel weer een burgemeester- of wethouderpost vacant.
Dus ga eens solliciteren Hulman, kijk eens hoe de markt jouw waarde inschat.

sjaakdeslinksesul | 27-11-09 | 14:10

Ik hoop op chocoladeletters: REL IN RIDDERKERK

Zoopje | 27-11-09 | 14:08

JA WEL GODVERDOMME. Hebben ze mij als 0180'er daar wat over gevraagd? De gemeentelijke belastingen zullen volgend jaar wel omhoog gaan.

Cappuccino | 27-11-09 | 14:08

@Stefan Hoogland53078 | 27-11-09 | 14:07
Niemand, want iedereen zou het zo doen. Eerlijk. Ik in ieder geval wel namelijk.

Balzakius | 27-11-09 | 14:08

Linksch en rechtsch in de politiek doen voor mekaar niet onder.

william7055 | 27-11-09 | 14:08

Het is daadwerkelijk een steeds grotere schande dat grijpgrage personen steeds meer de dienst uitgaan maken. Wie kan dit nog tegenhouden??

Stefan Hoogland53078 | 27-11-09 | 14:07

Stelen van de rijken en het meenemen met beide armen.

illuvatar | 27-11-09 | 14:07

-weggejorist-

straat | 27-11-09 | 14:06

No Bourgeoisie, No Democracy.

Pa Cartwright | 27-11-09 | 14:05

Held, leer mij het ook!

illuvatar | 27-11-09 | 14:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken