Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Hollandse schapenfeesten komen eraan!

Hé vriend, is dat jouw schaapVandaag Schapendag op GeenStijl. Niet alleen Hollanders vieren feest in deze tijd van het jaar. Ook Nieuwe Nederlanders hebben binnenkort weer wat te vieren. Het Offerfeest, of Slachtfeest of Schapenfeest, is het leukste feest van de islam. Gezellig mensen. De fuif duurt liefst drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. Even omgerekend is dat 27 november a.s. DUS DAT IS ALWEER BIJNA! Het offerfeest is het feest van het offer van Ibrahim (Abraham, duh). Een beetje moslim die geld heeft slacht op de eerste dag van het Offerfeest een schaap. Maar dan moet je dus wel eerst een schaap kopen. En dat is niet goedkoop, mensen, vandaag de dag. Een schaap kost tegenwoordig soms wel 300 euri. Nou, dat zullen ze weten in de Rest van Nederland. Tadaa, wij presenteren u: Het Geheim van het Verdwenen Schapenmysterie (mirror)! Islam is de waarheid, jeweettog. Instant Update: Dat u het even weet, gezien het topic hieronder. Palingvissers hebben een vaste inkoopdeal bij de slacht, want met slachtafval vangen ze palingen.

Reaguursels

Inloggen

Waar zijn Wakker Dier, Milieu Defensie en andere soortgelijke organisaties nou?

Barbertjehangt | 22-11-09 | 18:47

'De dief man of vrouw, hak zijn of haar hand af als vergelding voor wat zij hebben gedaan, een straf als voorbeeld van Allah'. Hier wordt de rechter wel heel weinig beslissingsruimte gelaten m.b.t. de strafoplegging. Hand eraf bij Harry Mens lijkt me niet onbillijk, maar hand eraf bij je zusje die een eyeliner pikt lijkt mij overdreven. Dat vindt ik nou weer niet zo leuk aan die sharia.

dadoorunrun | 21-11-09 | 19:09

a) 300 euro voor een schaap is nie duur. zit minstens 50 kilo vlees op, 6 euri per kilo vlees ren-en-dartel-vlees is een koopje.
b) de wreedheid van vlees eten zit em vooral in het houden van de beesten. Of je nou slacht door strot door te snijden ( dood in 20 seconden), of door electrocutie (vaak niet eens dood, maar dus toch pijnlijk) of met een schietmasker (he kut, weer mis!) maakt niet zo gek veel uit in de praktijk. Daarnaast wordt er in niet halal slachthuizen vooral verdoofd omdat het de dieren handelbaarder maakt. Wil je halal slachten zul je veel rustiger, en dus waardiger, met de dieren om moeten gaan. Het is veel belangrijker hoe een beestje de 6-8 maanden daarvoor doorbrengt.
Schaapjes worden over het algemeen nog gewoon in de wei gehouden, en zijn wat betreft dierwelzijn een goede koop. Zie ook de hier zo verguisde linksche vleeswijzer, die tot doel had de hardwerkende nederlander zijn vleesch te ontnemen, en te veranderen in tofu vretende zombies. Maar goed, ik hou u alweer van uw superioriteitsfantasie af. Excuus, edelweldenkende reaguurder.

janeedantoch | 21-11-09 | 17:25

@Prins Pils | 21-11-09 | 15:24
Proost

Pr0phet | 21-11-09 | 16:05

Pr0phet|21-22-09|13:30
He, gevalletje linkse geschiedsvervalsing!
De Nationaal Socialistische Partij van gek Hitler is nog altijd de partij waar PvdA-roerganger malle Jopie Den Uyl zoveel sympathie voor had.

Prins Pils | 21-11-09 | 15:24

Mensen, mensen.. Niemand die op het idee komt dat die schapen gestolen worden door handelaren(dit kunnen zowel moslims als niet-moslims zijn). Deze houden de prijzen in deze periode kunstmatig hoog (€300!). Zou me niets verbazen als zij de schapen jatten van boeren, zij hebben ook de juiste vervoersmiddelen ervoor.

Maar de Mo-modaal gaat geen schaap jatten, kan ie net zo goed een varken gaan kopen voor een paar euro

Gosat | 21-11-09 | 13:48

Jezus van Pruisen. Wanneer komt je eerste echte inhoudelijke artikel nou eens.
Tot nu toe lijken het meer op open sollicitaties bij de NSDAP van de heer Wilders.

Pr0phet | 21-11-09 | 13:30

wachtmeester de bruy | 21-11-09 | 08:29
Streaum op de anus ies effectiever

Word er zo moe van.. | 21-11-09 | 13:24

en dat terwijl Allah niet bestaat

Ed71886710 | 21-11-09 | 12:39

Dat de boeren maar even hun schaapjes op het droge halen de komende week.
In de polder laten lopen is te aantrekkelijk voor onze moslim nieuwe Nederlanders.

Hei-kneuter | 21-11-09 | 10:26

Ik lees in 'De Waarheid' over een of andere allah die vanalles gezegd zou hebben. Nou, deze schertsfiguur bestaat niet. Waarom moeten in dit land sraks weer duizenden schapen worden afgeslacht alleen maar voor een figuur die niet bestaat en alleen tussen de oren zit? En hoezo koeltoer? Als deze onwetenden zonodig hun koeltoer willen uitoefenen, laten ze dat dan ergens anders gaan doen. In ieder geval niet hier.

SecretService | 21-11-09 | 09:57

Dat je een ander ervoor laat opdraaien ies koeltoer. Zo is dat nu eenmaal *aan kopje thee lurkt maar de harde klap van rechts niet aankomen ziet*

Stroopdoos | 21-11-09 | 09:50

Ik ben wel voor ritueel slachten, maar zeg er bij ben vegetariër.

veel vaak en vet | 21-11-09 | 09:34

het ritueel slachten bestaat er uit dat het dier zo snel mogelijk, met zomin mogelijk leed wordt gedood (mes enorm scherp liefst met 1 snee). Ook wordt aan God en aan het dier excuses aangeboden.
Dat het dier in oude tijden niet verdoofd mocht worden, komt doordat in die tijd hiervoor alleen opiaten en andere plantenextracten gebruikt konden worden en die zou je later weer samen met het vlees opeten en das nie handig.
Dus tot zover: zoveel mogelijk respect voor dier en God
echter:
Als God tegen mij gaat praten dat ik mijn zoon moet vermoorden, blijf ik toch echt met een steen tegen mijn eigen hoofd aanslaan, tot ik een ander kanaal ontvang. Dat de God daarna roept dat ik een schaap mag pakken, zal ik daarna ook niet al te serieus nemen...(ik vind schapen gewoon niet opwindend...)

vriendhenk | 21-11-09 | 09:07

Echt weer een item van Victor Van Pruisen (PVV, maar dan andersom)

Omdat ik het zeg | 21-11-09 | 08:55

-weggejorist-

alisnackbar | 21-11-09 | 08:37

Hep een lokschaap in de wei gezet en krachtstreaum op de schrikdraad.

wachtmeester de bruy | 21-11-09 | 08:29

achterlijk geloof

malaclypse | 21-11-09 | 04:31

ja ja 300 euro is ook goed

reppert | 21-11-09 | 03:22

-weggejorist-

reppert | 21-11-09 | 03:20

@dawahdude | 20-11-09 | 16:18
Wat fijn dat jullie daar wel 3 dagen per jaar "over denken". Ik doe dat nooit, ik werk nl., dus de Overheid denkt w.d.b. al 365 dagen per jaar daarover in mijn naam. Om mij en mijn soortgenoten te behoeden voor mogelijk onheil in het hiernamaals heeft de Overheid in al haar wijsheid beslist dat ik hiervoor een standaard bijdrage/afdracht betaal, die naar haar Goeddunken voor soortgelijke doelen wordt ingezet. Met dat verschil dat dat niet beperkt wordt tot 3 dagen per jaar. Better save, than sorry zeg maar...

Wolveshead | 21-11-09 | 02:05

@jezuz | 20-11-09 | 16:05
Excuus voor deze late reactie op jouw post, was pas laat thuis. Het word voor Thieme vrij lastig dit onderwerp hard aan te kaarten. Ik herinner mij nog oed haar aanwezigheid bij P&W enige tijd terug met haar no. 2 op de lijst. Was ook een maangod aanbidder die aan dergelijke rituelen ook deelnam. Je zag haar verbaasd kijken en denken "wat moet ik hier mee, hoe red ik me hier uit? Help". Soms is P&W mooie televisie, met de nadruk op soms.

Wolveshead | 21-11-09 | 01:49

Count me in. Gek op feestjes.

JP_Nee! | 21-11-09 | 01:35

Ik weet niet wie het allemaal zijn geweest maar wat een zieke en zielige reacties zijn daar achtergelaten. Laat mensen lekker geloven wat ze willen, ZO LANG ze er anderen geen kwaad mee doen. Niet alle moslims zijn extremisten hoor. En nee, ik ben er geen en heb ook geen kennissen die moslim zijn. Maar met dit soort reacties druk je ze wel in een hoek en ben je bezig met haatzaaien, alsof dat er al niet genoeg is. Sneue gasten die die reacties geplaatst hebben.

AyaT | 21-11-09 | 00:05

Wat is het nut van deze mirror?

LazyLady | 20-11-09 | 22:13

ik zie 't pas net en miljaar roflol voor de topic keuze zo achterelkaar, en zonder van de update eigenlijk. *buikpijn*

sufkut | 20-11-09 | 21:56

Gezellig met je zoontje een lamsstrot doorsnijden: Veel bloed maar niet hypocriet.

*jjjj vat even de multicultisami samen zèg!*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 20-11-09 | 21:42

Die zielige lammetjes.... Laat ze d'r vanaf blijven, de schaapjes zijn van Mijn Herder!

Daarom ga ik PVV stemmen! (deed ik toch al)

superlutser | 20-11-09 | 21:40

Hahaha, hoor net van mijn buurman dat ze vanmiddag bij de lokale kinderboerderij 2 webcams hebben geplaatst om schapen en geitjes in de gaten te houden. Na het verlies van verleden jaar willen ze geen risico meer lopen.
Wat een land !

Oyibo | 20-11-09 | 20:32

Partij
van
de
dieren
discrimineert!
Het hele jaar door trekt Marianne Thieme haar snavel open als ergens sprake is van dierenmishandeling door autochtone Nederlanders. Doch ten tijde van het islamitische offerfeest is deze politica en haar partij muisstil. Blijkbaar is zij zo bang als een wezel om de islamitische medemens te wijzen op het grote dierenleed bij de slacht. In tegenstelling wat voor andere normale Nederlanders verplicht is bij het slachten van dieren in ons land, mogen islamieten schapen onverdoofd slachten. Met een groot bot mes wordt het schaap de strot doorgesneden, waarna het een langzame en pijnlijke dood sterft. Maar dat is nu eenmaal moslimtraditie en aangezien moslims als een soort heilig verklaarde exoot hun gang mogen gaan in Nederland zal ook de Partij van de Dieren geen actie ondernemen.
Het is hoog tijd geworden dat de huidige policore politici het hazenpad gaan kiezen!

Prins Pils | 20-11-09 | 20:15

Vraag me af hoeveel schapen er eerst geneukt worden
Voordat ze geslacht worden.

BeyondChaos | 20-11-09 | 20:13

LOL @ otter op islam-waarheid.skynetblogs.be/post/543...

"Wat een kneusjes allemaal, religieuze sufferds!
God ligt Allah te zuigen terwijl Mohammed alles op film zet. Fatima rijdt op een varken naar de moskee om Geurt Weeilderts de hand te schudden en samen een dier te slachten voor een religieus fiesta'tje.

Goed weekend allemaal:) "

Hilarisch. Moslim wanneer ze uitkomt. Hypocriete hufters.

frummel | 20-11-09 | 20:00

dawahdude | 20-11-09 | 16:18
Welk offer herdenken ze dan dude?
of eh komt dat ff niet goed uit?

ethan_joy | 20-11-09 | 19:38

uh.. ik moet reageren... mochten dieven van schapen worden betrapt bind ze vast plaats topic op internet en de foto's van officieel rituele slacht van dief schaap.. mag het net zo erg zijn als hun willen uitspoken met het schaap.

ps. love GS

garlicha | 20-11-09 | 19:23

schapenneuqers?... waar????

Wabbit_was_here | 20-11-09 | 19:20

De palingvisser laat ons mooi zien hoe gruwelijk de praktijken van de mosselman zijn. Laatst hoorde ik ook al over een slachting op schapen in een veld. De daders worden natuurlijk nooit gezien of gevonden. De kinderboerderijen in de stad mogen ook wel weer oppassen...

fjordman | 20-11-09 | 19:05

@ Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 18:56
Ieuw.
*Bier en karbonade naar dahwahdude gooit*

verraad van links | 20-11-09 | 18:59

En voor wie nog niet wist waar 'dawah' voor staat:
nl.wikipedia.org/wiki/Dawah
.
'dahwahdude' is dus een soort stijlleauze 'missionarisdude'...

Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 18:56

Moslims mogen gewoon stelen van niet-moslims als dat nodig is. Met het offerfeest voor de boeg is het dus duidelijk dat het nodig is. Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.

Word er zo moe van.. | 20-11-09 | 18:52

dawahdude | 20-11-09 | 17:15
.
Vanuit de 'judeo-christelijke traditie' (god, drie-eenheid, kruisigingsdood, opstanding, 'plaatsvervangend sterven', 'eeuwig leven', 'naastenliefde' en de gulden leefregel: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet) is islam (maangod, mohammed, verheerlijking van de dood en de gulden leefregel: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet, met uitzondering van de ongelovige honden, apen en varkens, want die moeten worden afgeslacht) een ernstige dwaalleer, een verdraaiing van de judeo-chriselijke traditie met een valse waarheidsclaim, niet 'uit god' en derhalve afkomstig van 'de boze'... maar dat terzijde.
.
Wat mij nu echt stoort en verontrust, is dat jij van mij, met jouw geloofsopvattingen en de jood, de christen, de boedist, de hindoeïst en weet ik wat voor gelovigen al niet meer, van mij allemaal in vrede mogen leven; dit geheel in tegenstelling tot die allah van jou, die jou de opdracht geeft mij van het leven te beroven, omdat ik die allah en dat geloof van jou in het geheel niet zie zitten.
.
Wat vindt jij daar nou zelf van?

Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 18:44

300 euro... jammerdebammer :).

Yarvis | 20-11-09 | 18:42

En opnieuw zwijgt Marianne Thieme in alle talen. Hypocriet

Arrabinekoeterine | 20-11-09 | 18:36

Doe mij het Boeddhisme dan maar, die zijn tenminste wel wat ze zeggen, beetje beweren dat een vredelievende religie bent en dan dieren offeren voor een god ? je zou dan bijna gaan denken dat God eigenlijk gewoon Satan is.

apenplas | 20-11-09 | 18:22

Te koop zware rammen voor Offerfeest kunnen geslacht geleverd worden
op zowel 1e als 2e feestdag. VOL is VOL
Bij voldoende afname gratis thuis bezorgd .

link.marktplaats.nl/291634169

fix-it | 20-11-09 | 18:21

Waar zijn nu de dierenactivisten ? ohja vergeten, selectief tegen dierenleed zijn.

apenplas | 20-11-09 | 18:20

een schaap 300 euro? dikke lol... ga naar een boer en je hebt er een van onder de 100 euro

3747 | 20-11-09 | 18:18

Vader Ibrahim | 20-11-09 | 18:00
Ik had het net over u, kent u geen mooi schapenslachtlied.

irriducibili79 | 20-11-09 | 18:13

is-lam of is-schaap ?

hauwz | 20-11-09 | 18:13

EvertsNL | 20-11-09 | 17:51
ROFL
"Wat dijn is, mijn is".

Merlot | 20-11-09 | 18:02

Is leuk onderwerp, dit.

Vader Ibrahim | 20-11-09 | 18:00

Esjchappensjchlacht

cekars | 20-11-09 | 17:59

de één zijn feest is de ander zijn beest ( oud marokkaans gezegde)

EvertsNL | 20-11-09 | 17:51

@W. Eldenkend | 20-11-09 | 17:46: Die zijn soms nog veel erger, daar gaat het alleen nog maar om geld. Ethiek vinden ze maar 'van vroeger'. Dus... ;

Fleauxe | 20-11-09 | 17:50

Fleauxe | 20-11-09 | 17:38
Tot op de dag van vandaag worden vissen zonder verdoving geslacht: de ingewanden worden weggesneden, ze worden levend ingevroren of in zout gegooid. De pijnlijke doodstrijd duurt minuten tot meer dan een uur. Dierwetenschappers verkozen in 2005 de gruwelijke slachtmethode van vissen als het ergste dierenleed in de vee- en vissector, erger nog dan de onverdoofde biggencastratie en legbatterijen.
.
De geen religies kunnen er ook wel wat van. Oh, en ik ben ook tegen ritueel slachten!

W. Eldenkend | 20-11-09 | 17:46

Mmmmmm.... lekkerrrr, shoarma!!!, ook heel fijn met oud en nieuw!!!.
Nog spul nodig voor oud&nieuw? bollie39@hotmail.com voor de fijnste shoarma klapper van de week!!!!!!!!!!!!!!!!

henk en henk | 20-11-09 | 17:41

Oh het is dus Abraham Affelay en vader Ibrahim. En wij geven toch ook een feestje als iemand Abraham ziet, dan heb je een behoorlijk deel van je leven opgeofferd aan ons geloof "democratie".

irriducibili79 | 20-11-09 | 17:41

@Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:02: Dat is het zeker. Sommigen komen nog op de proppen met een of ander pseudo-wetenschappelijke -doorgaans islamitische- studie/proefschrift, waar uit zou moeten maken dat de beesten het helemaal niet merken. Wat zeg ik, je snakken er naar. Eén keer "ozewiezewozewieze Allah Kristallah" en de pijn is weg. En links gelooft dat...

Fleauxe | 20-11-09 | 17:41

@harry1588 | 20-11-09 | 16:56: Wel, het ritueel slachten stuit me tegen de borst. En wel hierom; het doden van een dier is een wezenlijk feit. Hoewel verschillend kan worden gedacht over nut en noodzaak van vleesconsumptie, kan worden vastgesteld dat 'de mens' nu eenmaal -graag- vlees eet. Tot zover het doden, daarin verschillen we niet van mening, met de islamieten. De schoen wringt echter bij de wijze waarop.
Dat we vlees eten, ontslaat ons niet van de welhaast organische plicht humaan te handelen jegens dieren. Om die principes toe te kunnen passen, en evengoed te doden, is bedacht het dier eerst te verdoven alvorens het te doden. Zo doet de verwerkingsindustrie het al jaren, en niet voor de efficiency. Daar hebben ze weer andere gruwelijke methoden voor, die men ook dient te bestrijden. Nee, ze verdoven uit humaniteit.
Dat zie ik als een teken van beschaving, en vele met mij. Zelfs wanneer religie een andere handelswijze, dan een humane voorschrijft, dienen we dat te verbieden en te verhinderen. Geen enkele uitzondering daargelaten.

Fleauxe | 20-11-09 | 17:38

@ dawahdude | Onderbouw of weerleg de verregaande intollerantie ten aanzien van niet-moslims in de gelinkte 448 soera's uit de koran maar eens en probeer mij aan de hand van deze soera's dan maar eens uit te leggen wat 'islam ies vrede' nou precies inhoudt: www.ex-moslim.nl/
.
*Snert met rookworst eten gaat. Smakelijk!*

Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 17:33

Stelen van een ongelovige hond is rechtmatig toeeigenen.
Liegen tegen ongelovige honden is uit naam van Allah.
Dus denk je nu echt dat je op gelijkwaardige voet met dit soort 'gelovigen' kunt samenleven?
Schijt aan de Duvel en z'n ouwe moer.

Snut Nose | 20-11-09 | 17:32

dawahdude | 20-11-09 | 17:15
Welke onjuiste conclusie dan?

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 17:29

Frau Antje | 20-11-09 | 17:25
De Rozen !

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:28

Ik zou alle beesten met krulletjes maar uit de buurt houden van moslims, voor je het weet is je bouvier weg. (En de Opel passat station btw.)
dawahdude | 20-11-09 | 17:15
Dat andere geloven eerst waren als bevestiging van de islam is hetzelfde als zeggen dat degene die als eerste over de finish rende, dat alleen maar deed om te bevestigen dat jij (als 3e) de snelste bent.

funkyd | 20-11-09 | 17:28

Eerst de schapen fucken en dan de strot af snijden

Hansvo286 | 20-11-09 | 17:27

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:18
En...,
ga nu koken.
Toedeloe.

Frau Antje | 20-11-09 | 17:25

dawahdude | 20-11-09 | 17:15
Het is niet god die de mens geschapen heeft het is de mens die god geschapen heeft. Over schapen gesproken!

W. Eldenkend | 20-11-09 | 17:24

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:18
volgens mij wel.
Ik heb in ieder geval een bock biertje gesloopt.

Frau Antje | 20-11-09 | 17:22

dawahdude | 20-11-09 | 17:08
Islam is onverenigbaar met het vrije westerse denken. Het predikt haat, staat voor onderdukking en onderwerping, ongelijkheid tussen man en vrouw, ongelijkheid tussen gelovige en ongelovige en zaait wereldwijd slechts dood en verderf. Jij bent met jouw huigelachtig mooie praatjes hét voorbeeld van het valse jasje: 'islam ies vrede', wellicht zonder het zelf te beseffen... Bertus durft het te betwijfelen. Dat is een 'waarheid', als een koe, m'n beste.

Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 17:19

Frau Antje | 20-11-09 | 17:06
*gniffel*
Overigens,
mag er eigenlijk wel gedronken worden in dit draadje ?

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:18

Yep, mijn oom had schapen. Elk jaar vlak voor het schapenfeest werden er een paar gestolen, vaste prik. Uiteindelijk hield hij ze maar een maand binnen. Diefstallen zijn nooit opgelost. Terwijl schapenvlees helemaal niet lekker is. Lamsvlees daarentegen...

Uriël Fack | 20-11-09 | 17:16

@ Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:55
Euhm.... op het sarcasme na en een onjuiste conclusie links en rechts benoem je inderdaad het verhaal van Ibrahim. We geloven trouwens inderdaad dat we "de enig ware godsdienst aanhangen", namelijk de Godsdienst die eerst aan de Joden en daarna aan de Christenen en daarna aan ons is geopenbaard, steeds als bevestiging van het voorgaande. Het verhaal van Ibrahim komt dan ook in de Bijbel voor en is een belangrijk stuk tekst voor de velen die in dit land hebben bijgedragen aan de Judeo-Christelijke traditie waar we o zo trots op zijn.
-
Een vergelijking tussen het verhaal in de Bijbel en de Koran kan je hier trouwens teruglezen:
koranenbijbel.nl/verhaal.php?lIntEntit...

dawahdude | 20-11-09 | 17:15

[ALUHOEDJE MODUS ON]
Ai, volgens mij is dit een complot van de Islam! Nederland zit immers vol met (makke) schapen, die zich door de overheid gewillig laten uitmelken met Big Brother Black Boxes in de auto....
En die moslims gaan er allemaal 1 afslachten?!?! Maar ze betalen er 300 euri's voor, dus dat is dan wel weer ok...
[ALUHOEDJE MODUS OFF]
.
En nu.... Bierrrrr! Wijven!

Brouhaha | 20-11-09 | 17:14

Biep | 20-11-09 | 17:05
Dexter is mijn favo.;
Wat een een lekker ding en wat ga je steeds meer met hem mee voelen.
Btw eet smakelijk van je huzarensalade:
www.youtube.com/watch?v=M_parysyOJg

Frau Antje | 20-11-09 | 17:12

Islam en de moslim Jihad:
Monthly Jihad Report
October 2009
Jihad Attacks:

156
Countries:

15
Religions:

5
Dead Bodies:

909
Critically Injured:

2024

Zo jammer! | 20-11-09 | 17:10

@W. Eldenkend | 20-11-09 | 16:59
Afschaffen dat hele halve gare artikel! De Grote Pim had gelijk! Discrimineren moet mogen. Ik als ongelovige hond word ook aan alle kanten gediscrimineerd, zelfs door premier "zonder geloof kan je niet functioneren" JPB.
*koe ritueel doormidden gaat hengsten en offeren aan De Grote Pim*
Doegie!

Lets Kuttekrap | 20-11-09 | 17:09

overVecht | 20-11-09 | 16:59
Mais oui, oui... Gérard Wieldèrs !

Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 17:08

@ "mijn zus" | 20-11-09 | 16:40

Ik benoem dat de tekst in het artikel "een aantal keer" (dus niet helemaal) "redelijk" (*nuance alert*) overeenkomt met hoe het is in Islam, bijv. de volgende tekst:
"De fuif duurt liefst drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender (...) Het offerfeest is het feest van het offer van Ibrahim".
Het gebeurd niet vaak dat hier iets staat dat inhoudelijk juist is, nu wel, dus ik denk dat benoem ik eens op een positieve manier. Verder laat ik zien dat veel Moslims niet een schaap in Nederland kopen & (laten) slachten, maar betalen om dit in het buitenland te laten doen voor de minder bedeelden; lijkt me iets positiefs, zeker in deze context.

Maar ongetwijfeld zijn er wat Moslims in Nederland die een schaap stelen voor het offerfeest. Dat is zo'n beetje het stomste wat je kan doen, want niet alleen bega je een zonde die op de Dag des Oordeels tegen je gebruikt gaat worden, maar je maakt ook nog je offer ongeldig omdat het niet op een halal (=toegestane) manier verkregen is. Het is dus FAIL^2e.

Verder zijn de maatregelen die binnen het Islamitische recht gelden voor mensen die dergelijke zaken doen een stuk strenger zijn dan de huidige Nederlandse wetten; feitelijk is de visie vanuit de Islam op dergelijk crimineel gedrag nog meer afwijzend dan de huidige Nederlandse visie.

Het is jammer dat zo'n mooie religie ook vogelingen hebben die er zo weinig kaas van hebben gegeten, want ik kan me goed voorstellen dat mensen er hierdoor een erg negatief beeld over hebben. Dat is ons Moslims dus aan te rekenen. Maar als we in de discussie de 'verkeersregels' en de 'verkeersdeelnemers' door elkaar halen, gaan we de waarheid niet onder ogen zien.

dawahdude | 20-11-09 | 17:08

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:55
Treffend.
Je spiegel naar het geloof is uitermate goed.

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:07

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:02
Oh Teuntje toch,
Volgens mij is de eerste serie voorbij: www.youtube.com/watch?v=ofJKaB8yB9o
(Blèh, kan hem eigenlijk ook niet aan horen..)

Frau Antje | 20-11-09 | 17:06

Frau Antje | 20-11-09 | 17:02
Mijn mond spoelen was geen optie: ik zit net een huzarenslaatje naar binnen te lepelen. En het is gewoon zo: Dexter is geweldig.
Die acteur heeft een schoonheid van de Robert Redfort in de jaren 60/ 70.
Maar alle acteurs zijn eigenlijk van topkwaliteit.

Biep | 20-11-09 | 17:05

Gewoon de nog niet gejatte schapen met varkensbloed insmeren en speklapjes voeren.
FF nieuws verspreiden en alle schapen zijn weer veilig.

Oyibo | 20-11-09 | 17:03

Biep | 20-11-09 | 17:00
Goed zo Biep,
helemaal mee eens!

Frau Antje | 20-11-09 | 17:02

Frau Antje | 20-11-09 | 16:49
Dank je.
Ik mag van mezelf vanavond opblijven dus misschien kom ik er aan toe.
;

Fleauxe | 20-11-09 | 16:49
Dito.
Maar goed.
Vroeger toen Teun een kleine Teun was heeft hij menig schaap "gepild".
Schaap tussen de benen, mondje open en plop, een pil tegen wormen in die keel.
Mooie tijd.
Overigens gaat mijn voorkeur uit naar de geschoren versie.
Schapen die niet geschoren zijn en de poeperietus hebben zijn vies bah.
Maar zelfs dat is geen reden om zo'n beest onverdoofd af te slachten.
Wat dat is het.

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 17:02

Flodder | 20-11-09 | 16:55
Nou, het komt qua niveau wel in die richting hoor. Het is alleen een totaal ander thema (om het zo maar te zeggen)
Wat betreft onvoorspelbaarheid en camera- en acteerwerk is het ERG goed: Dexter.

Biep | 20-11-09 | 17:00

Artikel 1 betreft een voor Nederland fundamenteel beginsel, het luidt:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.De eerste zin geeft het gelijkheidsbeginsel of beginsel van gelijke behandeling; de tweede zin het verbod van discriminatie.
.
Het beginsel van gelijke behandeling geldt alleen in de verhouding tussen overheid en burger (de zogenaamde verticale werking); het discriminatieverbod is zo fundamenteel dat het ook geldt tussen burgers onderling (horizontale werking).

W. Eldenkend | 20-11-09 | 16:59

Met Gerard Wilders aan de macht was dit allemaal nooit gebeurd!

overVecht | 20-11-09 | 16:59

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:55
Jezus...

Frau Antje | 20-11-09 | 16:57

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:53
Ja, eigenlijk wel.

Biep | 20-11-09 | 16:56

@fleuax, tja nederlandse politici en principes. In contradictio in terminis. Er is geen enkele politicus die zijn principes niet bijschaaft zo nu en dan.

Kijk, ik vind het prima dat schapen op een rituele manier geslacht worden. Het is misschien barbaars in de uitvoering, maar zo'n schaap heeft er verder niet zoveel last van. Al aangehaald, ook in slachthuizen wordt echt niet diervriendelijk met het slachtvee omgesprongen. Bovendien zit er een mooie gedachte achter, met respect het schaap slachten, d.w.z. dat je je bewust bent van het feit dat je een leven neemt om jezelf te voeden. Zo bewust gaan veel mensen niet met hun vlees om, die denken dat vlees in supermarktverpakkingen aan bomen groeit.
Echter, regel is wel regel. Als je het verbiedt hou je er dan ook aan. Overigens worden ten aanzien van geloven wel meer uitzonderingen gemaakt, zoals het recht om een kromzwaard te dragen en het gebruik van een of andere tripthee. Dus, het slachten an sich is niet erg, het feit dat het verboden is en er voor religie een uitzondering wordt gemaakt wel. Dikke kans immers dat als ik op 27 november een schapie slacht ik toch opgepakt wordt voor dierenmishandeling (aangezien ik geen moslim ben).

harry1588 | 20-11-09 | 16:56

Wanneer je 'autoradio gestolen' intypt op google, krijg je 13 hits. En bij schapen gestolen... ook 13 hits. Zouden dit dezelfde mensen kunnen zijn? Beetje toevallig he?..

Wanneer ik iemand een schaap zie stelen ga ik over tot ritueel slachter, en slacht ik alles ritueel af wat nog beweegt.

Moslimextremist | 20-11-09 | 16:56

Ik hoop wel dat ik iemand gekwetst heb met mijn opmerking.

overVecht | 20-11-09 | 16:56

Biep | 20-11-09 | 16:44
Komt niet in de buurt van Soprano's. Ga je mond spoelen.

Flodder | 20-11-09 | 16:55

Arie Lekst | 20-11-09 | 16:35
Omdat ze de Koran lezen. En daar staat een verhaal in van Ibrahim (Abraham) die van Allah (God) de opdracht kreeg om zijn enige zoon te offeren door hem de keel door te snijden. Ibrahim (Abraham) was er zo eentje die precies deed wat Allah (God) hem beval, dus hij pakte zijn mes en wou gaan snijden. Maar net op dat moment greep Allah (God) in en zei dat het niet meer hoefde. Grapje. In plaats daarvan liet Allah (God) een schaap uit de hemel neerdalen en zei tot Ibrahim (Abraham) dat hij dat beest maar de keel door moest snijden, en dat het dan allemaal dik in orde was met dat offeren en zo.
Moslims hebben het idee dat ze de enig ware godsdienst aanhangen, en dat dat verhaaltje een diepere betekenis heeft. Dat hebben ze door elkaar gehusseld tot datgene wat we nu Offerfeest noemen. Door een schaap te offeren speelt men Ibrahim (Abraham) na en ondergaat men als het ware wat Ibrahim (Abraham) onderging. Het offeren van een schaap wordt begrepen als een Offer aan De Verhevene, wordt zelfs begrepen als een Opoffering. Gelovig zijn en niet zondigen, doen wat De Verhevene je opdraagt is in de plaats gekomen van de bereidheid om je eigen kinderen te slachtofferen. Dat dat schaap vervolgens gewoon wordt opgevreten doet hier in het geheel niet terzake. In het hoofd van de Gelovige kunnen veel discrepaties samengaan.

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:55

Biep | 20-11-09 | 16:51
IK ga nooit vroeg naar bed;
dus zie die 'lieverd, dat stuk' steeds ... nou ja.. live.

Frau Antje | 20-11-09 | 16:54

Ik ben ook groot geschapen

randemiel | 20-11-09 | 16:54

Biep | 20-11-09 | 16:51 Iets van UPC wat werkt?

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:53

@ lion@night:
Is dat een drie generaties finnen volgesausd moslimschaap dat als Coburger ham geneden is?

KraterAars | 20-11-09 | 16:53

dawahdude | 20-11-09 | 16:18
.
Als jij nou wilt gaan ervaren wat het betekent om in vrijheid, zelfstandig na te kunnen denken om in vrijheid jouw eigen keuzes te kunnen maken in het leven, zweer dan eerst eens dat malle, middeleeuwse geloof van je af.
Je kunt het, geloof me en er zal een wereld voor je open gaan.
www.ex-moslim.nl/

Bertus Betonsloper | 20-11-09 | 16:52

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:51
soms wel ;)

Biep | 20-11-09 | 16:52

Flikker op met de Islam.
Die ideologie heeft totaal geen toegevoegde waarde aan onze huidige samenleving, het betekend eerder een gevaar, voor onze verworven vrijheden, democratie en veiligheid.

Zo jammer! | 20-11-09 | 16:51

Frau Antje | 20-11-09 | 16:49
Je kan het ook opnemen als je een digitale decoder hebt van UPC, werkt als een trein wanneer je altijd vroeg naar bed gaat.

Biep | 20-11-09 | 16:51

*plop*

Borreltopic neem ik aan?

kolonel klootoog | 20-11-09 | 16:51

Biep | 20-11-09 | 16:46
U is liev.

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:51

Ehm stelen is gewoon toegestaan van de islam, zolang je maar een ongelovige besteelt.

Eventhorizon | 20-11-09 | 16:50

Ik zuip me wel lam.

Boomschade | 20-11-09 | 16:50

Lets Kuttekrap | 20-11-09 | 16:47
mijn overbuurmeisje heeft seizoen twee thuisliggen (werkt voor een videotheek... ik ben zo gezegend met de straat waarin ik woon..)

Biep | 20-11-09 | 16:50

Gelukkig hebben wij het nieuwe testament en is Jezus voor ons gestorven. Zodoende hoeft het bloed voor ons niet meer te vloeien.
.
Zo dat was mijn lesje aan jullie. Next!

xzaz2 | 20-11-09 | 16:49

@Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:47: Ha Teun, m'n rechtgeschapen vrind.

Fleauxe | 20-11-09 | 16:49

Schaapje schaapje heb je witte wol ,ja baas ja baas 3 zakken vol. Een voor de meester en een voor zijn vrouw.............. Dat waren nog eens tijden vroeger.

NOODUITGANG | 20-11-09 | 16:48

Beesten slachten is altijd goed.... maakt niet uit voor welk feest want het is altijd een feest!!

overVecht | 20-11-09 | 16:48

ritueel slachten zou verboden moeten zijn.

beetje om je eigen fantasiewereld te bevredigen dieren leed de wereld in brengen.

klootte religies

malaclypse | 20-11-09 | 16:48

@Biep | 20-11-09 | 16:44
De eerste vier seizoenen staan in de nieuwsgroepen te trappelen om down geload te worden. Ik denk, ik tip maar even.

Lets Kuttekrap | 20-11-09 | 16:47

Biep | 20-11-09 | 16:44
Ah, tv.
Ik kom daar de laatste tijd niet aan toe.
Te vinden op JoepToep ?

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:47

@Fleauxe | 20-11-09 | 16:46: 'waar' moet zijn 'wat'

Fleauxe | 20-11-09 | 16:47

lion@night | 20-11-09 | 16:11
Coburgerfuchs schaap.

David Hume | 20-11-09 | 16:46

Honderden dieren, met een keukenmes in de huiskamer over de kling gejaagd.
In sommige landen heet het een schande, hier noemen we het 'gedogen'. Misselijkmakend voorbeeld van hoe politiek Nederland met graagte haar principes overboord kiepert, teneinde lof van minderheden te oogsten. De gangbare procedure is om het dier eerst te verdoven, en daarna pas de doodsteek toe te brengen. Willens en wetens wordt dit genegeerd, iets waar mening schrijf-grage eenstreper niet te vaak kan voorkomen. En toch laten we het toe. Uit naam van de tolerantie. Bleh.

Fleauxe | 20-11-09 | 16:46

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:41
NEEEEEEEE, Teun, weet jij niet wie Dexter is? godverkutje, dat is een geweldige televisie serie: niveau Soprano's..

Die rottige Rammstein heeft al vier seizoenen gezien: dat gulzige Steets-gangstertje.

Biep | 20-11-09 | 16:44

W. Eldenkend | 20-11-09 | 16:41
Het feit dat je dat nogmaals moet concluderen zegt mij genoeg.

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:44

Andermans schaap stelen begrijp ik, dat kost je niets ... maar andermans schaap offeren kan natuurlijk niet een offer zijn want het kost je immers niets .... toch?

Munitie | 20-11-09 | 16:44

Biep | 20-11-09 | 16:41
Lekker wief,
ik zit de hele dag al omgeven door kerels + compjuters....
Blèh, ga even niks doen nu.

Frau Antje | 20-11-09 | 16:43

Schaamteloos www.de-chef.nl promoten:

Is niet helemaal halal, en ik weet niet of je er paling mee kan vangen:

Haggis recept
1 schapenmaag, lever, hart en longen van een schaap
500 gr runderniervet
500 gr grof havermeel
1/2 theelepel gemengde gedroogde kruiden (tijm, peterselie, salie, rozemarijn)
1/2 theelepel zout
1/2 theelepel gemalen peper
4 middelgrote uien

Bereidingswijze:
Was de maag in koud water, schraap hem goed af, maak hem goed schoon en laat hem een nacht in koud water met wat zout liggen.
Was de lever, het hart en de longen, leg ze in een pan kokend water met een theelepel zout en laat ze 2 uur koken, met de luchtpijp over de rand van de pan.
Laat ze afkoelen.
Maak een grote, zware koekenpan heet en rooster het havermeel tot het droog en iets donkerder gekleurd, maar niet bruin, is.
Snijd de luchtpijp van de afgekoelde longen.
Maal de helft van de lever (de andere helft wordt niet gebruikt) het hart, de longen, het rundvet en de uien.
Voeg het havermeel, de peper, het zout, de kruiden en ongeveer 1/2 liter van het kookvocht toe en meng goed (het mengsel moet zo dun zijn, dat het net van de lepel afdruipt).
Vul de maag voor iets meer dan de helft met het mengsel en naai hem dicht.
Leg de haggis in een pan kokend water en laat hem 3 uur koken.
Prik er af en toe in om barsten te voorkomen.
Dien hem heet op met aardappelpuree, koolraap en natuurlijk een 'quaich'

de Chef | 20-11-09 | 16:42

Zij willen onze sinterklaas niet? Wij willen hun halal-feestjes niet.

~Johan | 20-11-09 | 16:42

De reacties overziend concludeer ik nogmaals `wat een ongelooflijke hoeveelheid gefrustreerde figuren tref ik toch aan op GS´.

W. Eldenkend | 20-11-09 | 16:41

Frau Antje | 20-11-09 | 16:37
LieferT, verlicht me even.
Wie de neuk is Dexter ?

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:41

Biep | 20-11-09 | 16:39
"So U Want To Be A Serialkiller"?

Elisabeth2 | 20-11-09 | 16:40
Is goed wijffie.

Rammstein | 20-11-09 | 16:41

Frau Antje | 20-11-09 | 16:37
Kom je ook naar de reaguurdersborrel die Cortes en Pius gaan organiseren? Straks ben ik omgeven door louter kerels die alles weten van kompjuters en trapisten-bier...

Biep | 20-11-09 | 16:41

dawahdude | 20-11-09 | 16:18 - volgens mij gaat het in dit topic meer over de talloze diefstallen van schapen momenteel, met het gruwelijke offer'feest' in zicht niet moeilijk te raden in welke richting de daders te zoeken zijn. Leuk dat u vindt dat dit topic redelijk overeenkomt met de waarheid over de islam, je kunt er ook niet omheen natuurlijk.

mijn zus | 20-11-09 | 16:40

Biep | 20-11-09 | 16:39
Okay,
heb jij een punt.

Frau Antje | 20-11-09 | 16:40

Rammstein | 20-11-09 | 16:35
Wat weet die er nu vanaf?

Elisabeth2 | 20-11-09 | 16:40

Dus ze maken lasso's van darmen? Ik ben een beetje confuus.

sjaakdeslinksesul | 20-11-09 | 16:39

Islam, helemaal geïntegreerd in NL:

Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet:
Artikel 19. (Ramadan)
1.De in artikel 2, eerste lid, van de wet vervatte verboden, voor zover deze betrekking hebben op de zondag en de feestdagen, gelden gedurende de Ramadan vanaf twee uur voor zonsondergang tot zonsondergang niet ten aanzien van winkels, waar brood en gebak wordt verkocht dat in het bijzonder is bestemd voor hen die zich aan de Ramadan houden, mits in die winkel dat brood en gebak ook pleegt te worden verkocht buiten de periode van de Ramadan.
2.De in artikel 2, tweede lid, van de wet vervatte verboden, voor zover deze betrekking hebben op de zondag en de feestdagen, gelden gedurende de Ramadan vanaf twee uur voor zonsondergang tot zonsondergang niet ten aanzien van het te koop aanbieden en verkopen van brood en gebak dat in het bijzonder is bestemd voor hen die zich aan de Ramadan houden.

(echt waar: wetten.overheid.nl/BWBR0007953/geldigh...)

Bern. | 20-11-09 | 16:39

Frau Antje | 20-11-09 | 16:37
Een dood dier bloedt niet meer, daar gaat Dexter nooit mee accoord.

Biep | 20-11-09 | 16:39

En ook wij herders worden regelmatig bestolen....

randemiel | 20-11-09 | 16:38

Rammstein | 20-11-09 | 16:35
Inderdaad: waarom zou een schaap minder pijn lijden dan een kat.
btw: wel eens een konijn horen gillen van de pijn: nou, ik wel.... dat is niet prettig kan ik je vertellen.

Over vergiftigte honden en katten nog maar te zwijgen. De grootste beesten onder de dieren zijn de mensen.

Biep | 20-11-09 | 16:38

duh, 300 euri. Een Got/dschaap kost maar 91

Tolenquatz | 20-11-09 | 16:37

Zeg Biep,
Ga jij eens met Dexter samen werken.
Wordt een lollig programma voor Powned.

Frau Antje | 20-11-09 | 16:37

vorige draadje:
Daar vangt hij normaal gesproken zijn paling mee.

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 15:02

Verders is alles goed met me.
*kuch*
Proost.

Teun van het Tuinpad | 20-11-09 | 16:36

Frau Antje | 20-11-09 | 16:34
Zelf verzonnen! (dit is slechts een fragment uit mijn huisvrouwenlectuur- oeuvre)

Biep | 20-11-09 | 16:36

Ik als schaapsherder, moet toch toegeven dat ik het offerfeest een mooi feest vind. *teld geld nog eens*

randemiel | 20-11-09 | 16:36

Elisabeth2 | 20-11-09 | 16:32
Vraag het maar aan je kat.

Rammstein | 20-11-09 | 16:35

Waarom offeren ze hun kinderen eigenlijk niet?

Arie Lekst | 20-11-09 | 16:35

*psychomodus off*

Biep | 20-11-09 | 16:35

Biep | 20-11-09 | 16:32
Wat een ráár verhaal?!

Frau Antje | 20-11-09 | 16:34

Frau Antje | 20-11-09 | 16:30
Wow, ik heb wel eens wat lijken mogen snijden van mijn vader, dat was in de zomer niet echt een pretje, maar ik vond wel zo nu en dan een tennisbal of een knoop uit een chesterfield.
Wel kicken ook.

Biep | 20-11-09 | 16:34

Vorig jaar verloor een man op naaldhakken nog beide benen toen hij daarmee tussen de tramrails bleef steken, terwijl hij een lammetje redde van de reli-slagers te Amsterdam. Zijn benen droegen niet de goedkeuring weg van Allah en de profeet. Zodoende kon hij ze met een gerust hart 's Zomers op de BBQ leggen na ontdooiing

Biep | 20-11-09 | 16:32

Is halal slachten wel zo barbaars eigenlijk? De beesten komen al heel vlug in een, pijnloze, shocktoestand door bloedverlies.
Ik vraag het me alleen maar af, hoor. Het lijkt me in de reguliere slachthuizen ook niet zo fijnzinnig toegaan.

Elisabeth2 | 20-11-09 | 16:32

Schipper hou je schaapjes op het droge.

Sliptong | 20-11-09 | 16:31

Tja, als het ruikt naar paling, beweegt als paling en smaakt naar paling, dan is het waarschijnlijk paling. Maar bewijs, dat moslims die schapen gejat hebben dat hebben we niet.

En mensen doen wel zo moeilijk over het ritueel slachten, maar ga eens een kijkje nemen in een willekeurig slachthuis en je weet dat het nauwelijks verschil maakt.

Tot zover de nuancering. Dieven moet je oppakken en flikker ze maar in voorarrest tijdens het offerfeest, dat zal nog het meest pijn doen, naast een goede straf voor diefstal uiteraard.

harry1588 | 20-11-09 | 16:31

Biep | 20-11-09 | 16:25
Nou,
Heb hem niet zelf bestuurd.
Dat was mijn vader.
Maar...... kicken,
echt waar.

Frau Antje | 20-11-09 | 16:30

Brekend nieuws! Van 27 tot 30 november is Dordt drie dagen lang hermetisch van de buitenwereld afgesloten en wordt er een avondklok ingesteld, vooral in de Vogelbuurt. Zich met hoofddoekjes, baarden en bontkraagjes op straat vertonen ist Verboten!

F. von Zeikhoven | 20-11-09 | 16:29

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:25
Voor mij is iedereen gelijk die zelfstandig kan nadenken.

Biep | 20-11-09 | 16:27

CoffeePatch | 20-11-09 | 16:23
Het gaat om het onnodig lijden van het dier, toch? Als dat met goede verdoving wordt voorkomen, lijkt mij het geen probleem. Neem aan dat PvdD ook die filosofie aanhangt.

Flodder | 20-11-09 | 16:26

Frau Antje | 20-11-09 | 16:24
Echt waar.... wat stoer zeg!

Biep | 20-11-09 | 16:25

Biep | 20-11-09 | 16:23
Foei. Alcohol mag niet van De Verhevene.

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:25

tjeu2 | 20-11-09 | 16:21 Ja, mits actueel. De N.O.S. laat ook elke zondag voetbal zien. Zit jij dan in je huiskamer te schreeuwen dat het een repost is? Een herhaling?

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:24

nenny | 20-11-09 | 16:20
Absoluut, als dier ben je vogelvrij. Ga over de grens van Nederland hee en het is al snel een stuk slechter.
Slechts die onaangepaste Islamfanaten mogen ongestoord de wet overtreden, geen probleem:

*slok alcohol neemt en 'Fuck Allah!' roept*

Biep | 20-11-09 | 16:23

Flodder | 20-11-09 | 16:15
Verdoofd ritueel slachten blijft ritueel slachten.
Overigens niet al dat vlees belandt als halal vlees in de Nederlandse of buitenlandse schappen. Het ritueel geslachte vlees dat niet als halal vlees afgezet kan worden, komt als ‘gewoon’ vlees in de winkels te liggen. (*bron PvdD)
.
Dat wordt dus een varkenshaasje afgewisseld met een karbonaadje en een schnitzel te komende weken.

CoffeePatch | 20-11-09 | 16:23

"niet alle moslims kopen een schaap om te slachten"
dawahdude | 20-11-09 | 16:18
Insinueer je hiermee dat er ook zijn die ze stelen?

Schaatser | 20-11-09 | 16:22

@zeg maar jansen
ieder zondag is er voetbaal, ieder werkdag file, de zon komt op en gaat weer onder
dus deze topics (laten) herhalen?

tjeu2 | 20-11-09 | 16:21

dawahdude | 20-11-09 | 16:18
Haha, bedankt voor de commentknaller. Dit wordt smullen. En succes.

Flodder | 20-11-09 | 16:20

Ok. ff een kleine wrap-up uit de topics van vandaag.
- 28.000 asielzoekers kosten ons minimaal 100.000.000,00 per jaar (ze leveren dan niks op, dat is nog niet eens berekend).
- Schapen worden in de 2e helft van november (massaal?) gejat.
- Nederlandse palingvissers mogen hun (eeuwenoude) ambt niet meer uitoefenen.
- Invallen bij Nederlandse burgers om 'achter de (geforceerde) deuren' te kijken. -- Balkenende blijft

Ik vroeg me al af waarom ik me een beetje miserabel voelde. Tis de regen...

henkojenko | 20-11-09 | 16:20

@ Flodder
.
Ik vind dat Thieme op veel punten enorm gelijk heeft.
Ben in veel standpunten niet links, maar wat betreft dierenrechten is er veel mis.

nenny | 20-11-09 | 16:20

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:18
Jahaaaaaa! dat had je al geschreven en ik wist dat zelf ook al.

Biep | 20-11-09 | 16:19

Je kunt best een goed Moslim zijn als je een schaap steelt. Je steelt ze van ongelovige honden. Dat mag.

womannicer | 20-11-09 | 16:19

Aha, leuk dat er zowaar een stukje over Islam op GS staat dat inhoudelijk zowaar een aantal keer redelijk overeenkomt met hoe het echt zit in Islam, +1.
Inderdaad, het offerfeest is een feest waarbij we het offer van Abraham herdenken, de grondlegger van de drie grote monotheistische religies. Het is de belangrijkste feestdag in Islam, belangrijker dan het 'Suikerfeest' dat we ook wel 'het kleine feest' noemen.
Wel een nuance: niet alle moslims kopen een schaap om te slachten. Kijk, in dit land hebben we alles wat ons harte begeerd, dus is zo'n feestdag een mooie gelegenheid om ook aan de armeren te denken. Daarom wordt er ieder jaar via Islamic Relief (www.islamic-relief.nl) een actie gehouden waarmee je een schaap in een ander land kan kopen, daar laten slachten en schenken aan de minder bedeelden aldaar. Een mooie campagne van een mooie stichting.
En euhm, mocht je als vaste GS bezoeker na alle artikelen en comments over Islam eens benieuwd zijn hoe het er nou echt aan toe gaat op zo'n dag, drop dan voor komende vrijdag eens ergens een moskee* binnen en vraag of je bij iemand mag mee eten vrijdag; een leuke ervaring en als men dan weer over Islam gaat praten heb je tenminste echt wat te vertellen.
* een moskee bij jou in de buurt vind je op www.moskeewijzer.nl

dawahdude | 20-11-09 | 16:18

Biep | 20-11-09 | 16:16 Ja Biep, maar het is geitenvlees en geen schapenvlees.

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:18

Ze smelten de schapen!

Fleauxe | 20-11-09 | 16:17

nenny | 20-11-09 | 16:13
Gewoon wat minder vlees eten, doe ik ook.

Biep | 20-11-09 | 16:17

Sinar | 20-11-09 | 16:14
Ik zou erom moeten lachen als het niet zo sneu was. Om jou dan, he. Volledig buiten alle realiteitszin.

Flodder | 20-11-09 | 16:17

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:14
sateh Kambing is heel lekker.... dun snijden, kort roosteren. jammmie

Biep | 20-11-09 | 16:16

Maar naar Den Haag daar lopen genoeg makke schapen om die wel hun kop kunnen missen ... Bakellende , W. Boslim , v/d/ Laan etc. zullen zich graag opofferen t.b.v. de multiKUL en dan snijd het mes aan 2 kanten.

klasos1967 | 20-11-09 | 16:16

lol@al die politie berichten over gestolen schapen... de afgelopen week

ServerGenius | 20-11-09 | 16:15

Wees blij dat je nog varkensvlees kan kopen bij de slager. Zal niet lang meer duren dus geniet er nog van zolang het kan.

Sinar | 20-11-09 | 16:14

_ILT_ | 20-11-09 | 16:10 Kambing is niet van schaap, kambing is van geit.

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:14

@ Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:05
.
Behoorlijk walgelijk om te lezen, op z´n zakelijke en statische manier, wat de spelregels zijn om een schaap de keel door te snijden en te laten leeglopen.
Als je de wetgeving zo leest dan is een koe, schaap of varken in alles een ding. brrrr.

nenny | 20-11-09 | 16:13

Drie dagen feesten vanuit een religieus motief en dat dan puur misbruiken om je vol te vreten met vlees. Wat een stomme mensen, die moslims.

Flodder | 20-11-09 | 16:13

@ Fleauxe | 20-11-09 | 16:09
ies cultoer!

lion@night | 20-11-09 | 16:13

Ja, die christenen in dit land... Die moeten volgens hun leer leven als het Lam Gods.
Ze bidden en bedelen als het ware om een rituele halalslachting door de religie der vreedzamen.

Waaligator | 20-11-09 | 16:13

deoudererijperevrouw | 20-11-09 | 16:03
He, dat is dan wel in tegenstrijd met hun verheerlijking van het Joods-Christelijk erfgoed. Koosjer slachten is dus ook not done volgens Wilders. Heel goed, maar weten zijn Semitische financiers dat ook?

Flodder | 20-11-09 | 16:12

@ Van Pruisen
Huiswerk even beter doen.
Volgens die site ies skaap goetkoop, iek gesien hebben skaap van 28 euro of een mooj skaap uut Drentje fan 46 euro.
Ies duur so niet.
Waar jij sien skaap van bijna 300 euro?

lion@night | 20-11-09 | 16:11

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:06
Jij maakt me niet boos, maar het feit dat die achterlijke debielige religieuze vieskezen Nederlandse schapen mogen slachten volgens de wet van de Koran en dat ze schijt hebben aan de Nederlandse wetten die voor het slachten gelden.

Maar dat Sinterklaas en Kerstfeest altijd maar weer ter verantwoording moeten worden geroepen op totaal onschuldige details.
Godvercholera!

Biep | 20-11-09 | 16:11

PS: Uitgezonderd meesterlijk bereidde Sate Kambing natuurlijk. Einde bijdrage voor dit non-topic.

_ILT_ | 20-11-09 | 16:10

@jezuz | 20-11-09 | 16:05
Dat is niet helemaal waar. De PvdD heeft wel degelijk iets geprobeerd echter werd het verworpen door de Raad van State onder het mom van Godsdienstvrijheid....

www.partijvoordedieren.nl/news/view/24...

Piet Purestront | 20-11-09 | 16:10

Schapenvlees is niet eens bovenmatig lekker, zure pissmaak!

_ILT_ | 20-11-09 | 16:09

schaap wordt gestolen van ongelovigen en is derhalve een uiting van goed geloof voor moslims. gs: blijf bij je leest.

Abugreip | 20-11-09 | 16:09

Schapen, paling, en Islam. Man man man, wat kudtland.

Fleauxe | 20-11-09 | 16:09

tjeu2 | 20-11-09 | 16:06 Offerfeest komt dan ook regelmatig voor.

zeg maar jansen | 20-11-09 | 16:09

Staan al die gestolen schapen straks in de voortuinen van alle medewerkers van de PvdD?

de Bleek | 20-11-09 | 16:09

Daar heb je het al, de plantsoendienst gaat het druk krijgen om slachtafval op te ruimen en eindelijk krijgen de Schotel-flat-balkons in Nederland weer een likje rode verf. Ben benieuwd hoeveel kinderboerderijtjes nu weer nachtelijk bezoek krijgen, ik durf te wedden dat er een islam idioot rondloopt in Nederland die eerst het schaap verkracht en dan de strot door snijdt.

Westheimer 2.0 | 20-11-09 | 16:08

Ik hóu van Holland, moslimlandje aan de zee.
Ik hóu van Holland, met in elk stadsdeel een moskee.
Ik hóu van Holland, zoveel hoofden zijn bedekt,
Ik hóu van Holland, zoveel centjes weggelekt.

binnenlander | 20-11-09 | 16:08

<Insert ontzettend kwetsende vloek hier> Waarom staan we deze onzin hier in Nederland toe? Ennehh... drie <nog een vloek invoegen> dagen feesten? Moeten die uitkaaiende kudtlui niet werken? Nee, ik betaal waarschijnlijk dus het schaap samen met de rest van werkend Nederland! De Islam moet eruit! Verbieden! <Insert nog ergere vloek hier>!

ShakeTA | 20-11-09 | 16:08

Nee, dat Pruisische schaap heeft het echt niet. Hopelijk zit hij nog in zijn proeftijd anders zit je tot zijn 67e aan hem vast.

Anders nog? | 20-11-09 | 16:07

deoudererijperevrouw | 20-11-09 | 16:03
het zoveelste goede punt.
Jaren geleden moest ik van mijn partner toen ik in een 'dip' zat de voordelen tegen de nadelen van 'het leven' afstrepen, en kiezen voor de langste lijst.
Ik ben maar weer eens begonnen met een lijstje.
Kies altijd voor, kies niet tegen.

Biep | 20-11-09 | 16:07

Biep | 20-11-09 | 16:03
Oeps, ik wou je niet boos maken hoor.

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:06

repost van een topic, stond er al eerder op GS

tjeu2 | 20-11-09 | 16:06

De Pvda er van der Laan heeft al twee scahpen gekocht voor de slacht,is dus een halve moslim geworden.Dit inclusief de Blowende Linkse hap.
Maar nooit commentaar gelezen van de partij voor de dieren.
De schaapjes worden toch de strot afgesneden door de baardapen????

jezuz | 20-11-09 | 16:05

barq | 20-11-09 | 15:57
Even doorlezen...
www.dierenbescherming.nl/downloads/pdf...
... en je vervolgens afvragen, als de stank van het geslachte schaap de schutting over waait, waarom er nooit ingegrepen wordt.

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:05

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:00
je zou toch met speklappen gaan gooien tijdens zo'n offerfeest. Zoals jij het opschrijft komen er weer woedegolven in me naar boven....

Biep | 20-11-09 | 16:03

@ Schoorsteenveger
.
hear, hear.
Zwarte pieten mogen niet zwart, maar schapen mogen wel rustig doodbloeden.

nenny | 20-11-09 | 16:03

Daarom is de PVV een goeie partij omdat ze tegen ritueel slachten zijn.

deoudererijperevrouw | 20-11-09 | 16:03

Het Geheim van het verdwenen Mysterie is een (ok, briljante) titel van Gummbah. Verzin zelf iets beters, Van Pruisen, of zet het er gewoon bij.

DeRookmagier | 20-11-09 | 16:03

Schaap liegt!

Dr. Klahn! | 20-11-09 | 16:03

Laat maar komen, in ons durp waar normaal geen moslimte bekennen is, krioelt het straks weer van de hakbars met hun schaap, mijn buurman, samen met de lokale slager helpen hun in hun nood! -en gaan aansluitend weer 3 weken naar thailand- hoppa! -( hun vrouwen naar ghana.. btw..)-

H.Ork | 20-11-09 | 16:02

Schapen, palingen, honden, cavia's... Geenstijl is veranderd in een online dierentuin.

kapotte_stofzuiger | 20-11-09 | 16:01

Kunnen we niet ergens in het voorjaar een "Schapendag" instellen, dus dat dan die schapen......

Zaadterdag | 20-11-09 | 16:01

Maar als de palingvissers de schaapjes niet hebben gestolen, wie dan wel?

Schaatser | 20-11-09 | 16:00

Druk druk drukke tijden voor de gemiddelde 0031 hakbar, eerst op de meest diervriendelijke manier een über volgeblaft schaap ritueel openhakkuh om deze vervolgens bij moeder de slaapzak thuis af te gooien, die ook haar ritueeltje even doet. 100% halal, dat dan weer wel. Ies koeltoer, Marrianne Thieme...... wie?

mauryn1673 | 20-11-09 | 16:00

Merlot | 20-11-09 | 15:54
Ik vrees dat het zo niet werkt.
Het suikerfeest wordt als algemeen feest in een kinderprogramma gestopt, het onreglementair slachten tijdens het offerfeest wordt geen strobreed in de weg gelegd, maar sinterklaas en kerstmis staan elk jaar weer ter discussie als belemmerend voor de integratie.

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 16:00

Gelukkig maak ik dat dit jaar niet mee. Hier gaat het volgende week slechts om kalkoen.

quackel | 20-11-09 | 15:59

Schapen stelen van ongelovige honden, dat valt wel te verantwoorden bij Allah. Interessante link trouwens, naar die prijslijst van schapen -bestelt Kameroen schaap, gewoon voor de heb-

brutus68 | 20-11-09 | 15:59

Kill 'm all,.............. die schapen dan he.

Cantamus | 20-11-09 | 15:58

Slachten is noodzakelijk kwaad, noem het offeren en het is verwerpelijk kwaad.

barq | 20-11-09 | 15:57

@ bwahaha | 20-11-09 | 15:48
.
Dat slachten zou verboden moeten worden.
Beesten dood laten bloeden is onnodig lijden. Maar nee hoor... dat mag allemaal. Netjes in de supermarkt "halal" erop zetten.
.
Of een sticker: "dit dier heeft nog meer geleden dan het "normaal" al zou doen". kan ook.

nenny | 20-11-09 | 15:57

Tekkeldief | 20-11-09 | 15:54
Ik denk eerder dat een tekkel de moslim slacht dan andersom: tekkels zijn geen honden, dat zijn karakters op poten.

Biep | 20-11-09 | 15:56

Ik hoop stellig dat die mensen op de Uithof in Utrecht schapen komen stelen. En dan vooral die schapen komen stelen met een gekleurd kruis of iets dergelijks op de rug. Van die schapen die gebruikt worden bij de studie Diergeneeskunde. ;)

Slome Duikelaar | 20-11-09 | 15:56

nenny | 20-11-09 | 15:53
je was me nét voor Nen,
Proost! Dat ze over het bloed mogen uitglijden en daarbij hun nekken breken.

Biep | 20-11-09 | 15:55

bwahaha | 20-11-09 | 15:48
Plus de suggestie dat al die gestolen schapen met hun kop richting Mekka moeten.

Schoorsteenveger | 20-11-09 | 15:55

Drie 020 kruisjes op de mijter van de Sint, in plaats van een kruis?
Best.
Maar dan slachten de moslims op Offerdag een varken in plaats van een sjchaap.

Merlot | 20-11-09 | 15:54

Zolang ze maar van tekkels afblijven. Die zijn te klein voor islamitische gemeenschap aan de achterkant.

Tekkeldief | 20-11-09 | 15:54

"Allah zegt:
"De dief man of vrouw, hak zijn of haar hand af als vergelding voor wat zij hebben gedaan, een straf als voorbeeld van Allah. En Allah is de Almachtige, Alwijze." (Qor’aan :38)"
.
Gelukkig hebben wij een normale rechtsstaat.
oh ja... en uitkeringen.

nenny | 20-11-09 | 15:53

Ach zo. my bad.

Strotgrondel | 20-11-09 | 15:52

Nou ... hebben we weer iets geleerd vanadag. Moslims slachten schapen met slachtfeest. Zeer interessant topic :/
Ga lekker palingvissers pesten.
bwahaha | 20-11-09 | 15:48

Dat slachten gebeurd ook op zo'n lieve manier. Wat zijn ze toch lief die moslims....

reade romke | 20-11-09 | 15:51

Als ze die schapen maar niet eerst onzedelijk betasten voor de slacht.

Cantamus | 20-11-09 | 15:51

Eén frozen Pernod op 15:50 voor de rituele vrijdagsviering.

Biep | 20-11-09 | 15:50

Hallo-o-o-o.. alle comments verdwenen? Rare seack.

Strotgrondel | 20-11-09 | 15:49

Nou ... hebben we weer iets geleerd vanadag. Moslims slachten schapen met slachtfeest. Zeer interessant topic :/
Ga lekker palingvissers pesten.

bwahaha | 20-11-09 | 15:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken