Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie liet Utrechtse viespeuk gewoon lopen

lolwuthb.jpg Even uw aandacht voor de zoveelste enorme MEGAFAIL van justitie. Het mysterie omtrent de viespeuk van afgelopen vrijdag is ontrafeld. Dankzij twitterjournalist Wouter de Heus zag u hoe de politie in het holst van de nacht en met gillende sirenes een anonymus arresteerde die "een bekende van het OM" zou zijn maar verder "geen TBS-er die teruggekeerd is van een proefverlof." Het is inmiddels maandag en het OM geeft zojuist uitleg en heeft bijna niet gejokt: Meneer de verkrachter hoorde vanwege eerder gepleegde vrijheidsberoving, bedreiging en verduistering eigenlijk thuis in de bak, maar keerde vanzelfsprekend niet terug na verlof van drie dagen. Dat kreeg hij in juni, maar op de laatste dag werd hij stomdronken achter het stuur aangehouden door agenten. In plaats van hem direct weer terug de bak in te smijten, lieten de alerte bromsnorren hem na een proces verbaal voor dronken rijden gewoon lopen. Pas toen bleek dat onze vrouwenverkrachter zo flauw was om zich niet eens de volgende dag vrijwillig te melden op het bureau besloot de politie een kijkje te gaan nemen op zijn voormalige woonadres. Niet dat daarna enige actie werd ondernomen. Wat kan een straalbezopen recidivist nu voor een kwaad? Welnu, een geslaagde en een mislukte poging tot verkrachting. Het OM zegt zich te realiseren hoe pijnlijk de kwestie is voor de slachtoffers. GeenStijl gelooft daar geen barst van. Pas als Justitiebaas Hirsch Ballin zijn biezen pakt veranderen we (misschien) van mening. UPDATE: Kijk eens aan: Mijnheer wordt ook verdacht van poging tot moord.

Reaguursels

Inloggen

Ik vermoed dat er een dag komt dat het volk dit (het rammelende en onrechtvaardige overheidsbeleid) alles niet meer pikt. Je ziet het al gebeuren wat perfect geillustreerd wordt door de vermeende grimmmigheid. Dat die dag eraan komt is vrij waarschijnlijk, maar ik realiseer me dat deze dag ook iets engs kan hebben.

de tandarts | 03-11-09 | 22:22

Verkrachters en moordenaars hebben nog meer verlof dan ik. Zeker ook nog ADV-dagen en een 13e maand!

Ikkele | 03-11-09 | 16:41

Hoe lang hoor je al over een falend rechtssyteem / OM?
Antwoord: dat ligt eraan hoe oud je bent.

Hanz Ziezo | 03-11-09 | 15:35

Wanneer schroeft iemand nou eens die nederlandse straffen op! Ohja, dat is wilders, is ook zo. Stemmen dan maar.

emocore | 03-11-09 | 13:16

Waarom neemt die verkrachter alleen normale vrouwen laat hem ook eens een keer een ministers vrouw of dochter nemen, misschien dat ze daar dan wakker worden, alleen daarvoor stem ik al op Geert Wilders.

Eerlijkisheerlijk | 03-11-09 | 12:42

Blijf de volgende keer maar weer geweaun CDA stemmen!!
Maar kom dan niet kankeren als uw minderjarige dochter wordt verkracht door een krimineel die ook van het CDA een midweekje op verlof mocht.
Met jullie stemgedrag hebben jullie dit immers allemaal zelf zo gewild.

uitgeslapen | 03-11-09 | 09:42

Wordt hoog tijd om de verlofgevers maar eens op 'langdurig verlof' te sturen !

Zuitschuip | 03-11-09 | 09:35

Alweer, en het zal natuurlijk niet de laatste zijn omdat ze werkelijk helemaal niks kunnen. Maar ondertussen maar afluisteren bespieken en controleren, overal onze vrijheden beperken.

Uberheertje | 03-11-09 | 09:24

de zoveelste fail idd .. en weer een paar slachtoffers erbij

slootschurftklootzak | 03-11-09 | 09:17

Hirsch Ballin gewoon NIET weg laten gaan, en hem als de sodemieter de rotzooi op laten ruimen, en regelen.

Mac The Ripper | 03-11-09 | 09:08

Het is overigens veelzeggend dat de oppositiepartijen in de 2e kamer zo onderhand NIET schreeuwen om het hoofd van EHB en zijn directe onderknuppels op een zilveren bordje met scharlakenrood kussentje.

Tobus | 03-11-09 | 08:10

Deze gediplomeerde christen hond stapt echt niet op.
Oplossing meer bekeuringen voor zware criminelen die 3 km te hard rijden.
Dus burger even bukken de staat en de criminelen nemen u weer even anaal.

veel vaak en vet | 03-11-09 | 08:09

Zit ik hier goed voor dat stukje over de bedreiging van de Nederlandse Rechtsorde? Of moet ik dan ergens anders zijn?

Snoodkapje | 03-11-09 | 03:33

het was dus nog erger dan ik dacht wat een uitzichtloos en dieptriest land zeg. Werkende burgers moeten hun bek houden en betalen met alleen maar beperkingen maar ben je een randdebiele viespeuk dan kan je er maar op los leven nou CDA en PVDA bedankt hoor!

andre9738 | 03-11-09 | 02:59

Jaja, langzaam maar zeker raken we eraan gewend; Fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail na fail .
En dus zeggen we over een tijd gewoon wanneer dit wéér gebeurd: "Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen".
Als het maar vaak genoeg gebeurd wennen we er vanzelf aan, vooral de slachtoffers enzo ook.

Benman | 03-11-09 | 02:33

Leren van fouten, een systeem gebruiken.
Eigenlijk is het tijd voor nieuwe verkiezingen.

Heerschap | 03-11-09 | 00:36

hoe kunnen ze zo stom zijn om de ene na de andere (zelfde) fout te maken. stelletje rasmongolen.

koenk | 02-11-09 | 23:55

En precies daarom is het nu tijd voor de PVV!

Eventhorizon | 02-11-09 | 23:34

@ Floddder: (vervolg)

en die jou en mij wel even daadkrachtig uit bed tillen indien wij binnen een gerede tijd onze rekeningen niet betalen.

groetjes.

ad melkert | 02-11-09 | 23:05

ad melkert | 02-11-09 | 20:01
Hoezo gering inschattingsvermogen? Ik schatte juist in dat jij onzin aan het blaten was zonder dat je goed informeert.
ps. zie ook even Flodder | 02-11-09 | 17:03
Flodder | 02-11-09 | 20:34

Lul je er maar uit. Weinig clementie. Ik zou mijn aandacht en energie maar richten op deze personen/organisaties die aaneenschakelend falen.

ad melkert | 02-11-09 | 23:03

Helaas leest EHB hier niet alles. Wat wel helpt is een brief (zeg maar email 1.0) naar willekeurige volksvertegenwoordigers waarin je om opheldering vraagt. Hierdoor spoor je (met name oppositiepartijen) aan om kamervragen te stellen. Hoe meer vragen, hoe groter de kans dat EHB de kamer aantoonbaar voorliegt. Dan hoort hij te gaan.

Ik zeg "hoort te gaan" want de rimpelheks Verdonk deed dit ook nooit.

Maar met comments op GS krijg je EHB nooit weg van het pluche.

acac | 02-11-09 | 22:24

Wat een debiel stukje rechterlijke macht weer.

Triest.

H2O | 02-11-09 | 21:28

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 18:14

Waarom is mijn comment gejorist?
Het was on topic, de links verwezen naar teksten over het OM en er kwam geen onbetamelijk woord in voor.
Is er een lijstje (....) met sites waar je NIET naar mag linken? Dat ik het even weet voor de toekomst en de klok niet meer ga luiden als de klepel niet gewenst is.
Met excuses voor de overlast.

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 20:54

Aftreden van Ernesto Balin

Rotzak84 | 02-11-09 | 20:50

ad melkert | 02-11-09 | 20:01
Hoezo gering inschattingsvermogen? Ik schatte juist in dat jij onzin aan het blaten was zonder dat je goed informeert.
ps. zie ook even Flodder | 02-11-09 | 17:03

Flodder | 02-11-09 | 20:34

Ik denk dat hiermee, zo vlak voor het einde van het jaar, de grootste understatement van 2009 is gemaakt door de immer autistische bollebozen van justitie: "wij begrijpen dat het extra pijnlijk is voor de slachtoffers". Misschien kan iemand die contactgestoorden even uitleggen dat een vrouw levenslang krijgt doordat een gore tyfuslijer van een verkrachter deze vrouw verkracht. En heerschap de verkrachter kan over 3 jaar weer vrolijk verdergaan met z'n misselijke leventje. Ik ben niet gelovig maar als de hel bestaat, dan graag met z'n ballen er op. Voor eeuwig!

Sliptong | 02-11-09 | 20:18

Vindt die overheid het gek dat 031 grimmiger wordt. Een overheid heeft macht omdat ze dat verdient. Als ze de boel zo oplutst als deze, wordt die macht afgepakt. Als het kan door verkiezingen maar als ze teveel aan het pluche plakken op een dag op een andere manier.

Gimmel | 02-11-09 | 20:01

ad melkert | 02-11-09 | 18:03
Was geen tbs'er.
*stoort zich aan slecht geïnformeerde reaguurders*

Dan krijgt hij na dit voorval zeer waarschijnlijk het predikaat, want zo te zien herhalingsgedrag.

* stoort zich aan mensen met een gering inschattingsvermogen, maar wel de behoefte hebben om zich te laten gelden"

ad melkert | 02-11-09 | 20:01

ad melkert | 02-11-09 | 18:03
Was geen tbs'er.
*stoort zich aan slecht geïnformeerde reaguurders*

Dan krijgt hij na dit voorval zeker waarschijnlijk het predikaat, want zo te herhalingsgedrag

* stoort zich aan mensen met een gering inschattingsvermogen, maar wel behoefte hebben om zich te laten gelden"

ad melkert | 02-11-09 | 19:59

Laat-ie dan ieg even bij huize Ballin langswippen.

ReligionSucks | 02-11-09 | 19:52

Heel goed jongens! pitbull tacktiek. Niet meer loslaten die vent. Engnek!
Anyways, dat terzijde, wat mijn verbazing schetst is dat de laatste tijd steeds vaker dit soort "vergissingen" gebeuren.

En wat ik mij dan afvraag, is dit iets van de laatste tijd, of komt dit door de openheid van het wereld wijde web dat dit soort informatie gedeeld wordt en op sites als geenstijl beland?
Als het dat laatste betreft betekend het dat ons justitie systeem permanent aan het falen is. En ook al jaren faalt. Dat we het nu zo vaak lezen komt door de vrijheid van informatie.

Ik vind dit een enge gedachte, dat zou inhouden dat onze huidige rechtspraak en naleving daarvan al jaren gewoon niet deugd.

Alleen in Nederland...

Stevie_Ray_Vaughn | 02-11-09 | 19:36

Dat is toch triest, het verbaast me niet eens meer...
.
Toont maar weer aan hoe droevig dit land is geworden.

reinaarden | 02-11-09 | 19:29

Hup GS: vastbijten en niet meer loslaten!

mail cheauvinist pic | 02-11-09 | 19:27

Het zal wel eerder gezegd zijn maar aangezin ik geen zin had om alles door te lezen: Afschafffen dat "proefverlof"!

Broken,Beat&Scarred | 02-11-09 | 19:07

Ernst Hirsch (zelf de) Bakkin!

Qrazybertje | 02-11-09 | 19:07

Die kampioen "boeven met vakantie sturen" kan beter zelf op vakantie gaan.... en niet meer terugkomen graag.

Anon9090909 | 02-11-09 | 19:05

Wat wil je anders in een land met pedofiele officieren? Wat wil je anders als een Turk in een SS-klasse wegkomt met bedreiging en belediging van de politie omdat zijn rijbewijs werd ingenomen, terwijl ik als blondharige en groenogige Fin (terecht) een procesverbaal kreeg omdat ik een parkeerwachter voor kl**tz*k uitmaakte? Wat wil je in een land dat zichzelf gewonnen geeft aan idiote ideologien? Wat wil je in een land waar politie elkaar beschermt en alle verkeersregels overtreedt? In een land waar de directeur vvn zich niet aan zzijn eigen regels kan houden?

de tandarts | 02-11-09 | 19:04

Hirsch moest toch al eerder weg, was dat vanwege de IRT affaire?
Zo zie je maar, die Duisters hebben gedacht, wat in Nederland kan, kan ook bij ons.

murciano | 02-11-09 | 19:02

Wat een trieste prutsers zijn de mannetjes van justitie toch, gevangenis in Tilburg kan verhuurd worden omdat er niet genoeg Nederlands gevangenen zijn. Nee tuurlijk, waardeloze proef verloven met ontsnapte kanslozen die de gewone burger allemaal kan opvangen.

Pios | 02-11-09 | 19:01

De samenleving verhardt omdat alle criminelen hier vrij rond lopen en iedere burger die drie centimeter te snel rijdt of een inbreker aanhoudt in zijn schuurtje tot in de hel wordt achterna gezeten door Justitie.
Steekt uw deze ook even in uw zak,meneer Balkenende?

Beëlzebul | 02-11-09 | 18:47

Als we dit soort falen niet meer willen zullen we, om te beginnen, de verantwoordelijken eens moeten ontslaan in plaats van hen te berispen (of knuffelen). Misschien de minister van justitie als eerste, het moet maar eens afgelopen zijn met sussen, pappen, nat houden en weer een onderzoek zonder gevolgen.

Alexander de Kleine | 02-11-09 | 18:41

Tja wat moet je er nog van zeggen, politie === fail!

Uruzgaan | 02-11-09 | 18:36

Tobi | 02-11-09 | 18:20
ROFLBOLLAH!

Merlot | 02-11-09 | 18:25

Waarom wordt zijn naam niet genoemd eigenlijk?
Het is een veroordeelde crimineel, per slot van rekening, Jan P.? Piet J.? of zou het .......

gentle giant | 02-11-09 | 18:21

Wie in de wereld neemt Nederland en het falende justitiele systeem nog serieus?
Ik in elk geval niet meer, al heel lang niet meer.

Tukkerr | 02-11-09 | 18:21

Stelletje prutsers daar bij het OM
En welke baas draagt dat Fail-beleid beter uit dan Hirsch Bollah

Tobi | 02-11-09 | 18:20

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 18:14
Ik heb me ook eens helemaal ingelezen in deze materie door meterslange verslaggevingen. Het is niet fris om het zachtjes uit te drukken en niemand brandt zijn handen er aan.

Elisabeth2 | 02-11-09 | 18:17

@Flodder | 02-11-09 | 18:06
Gokje wagen prijsje winnen, ik ga er voor dat de viespeuk de vorige keer ook uit was op sexueel genoegen.

De La Puerco | 02-11-09 | 18:15

-weggejorist-

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 18:14

misschien wordt het is tijd dat de slachtoffers de Nederlandse Staat in gebreke gaan stellen.

Dauthi | 02-11-09 | 18:12

Wanneer trappen ze die prutser er een keer uit. Iemand die tijdens zijn proefverlof een overtreding begaat, sluit je weer in. Dat is heel erg logisch, maar kennelijk voor Kolonel Ernesto is het niet mogelijk om dit in beleid om te zetten. Incapabele lutsert.

Brandje | 02-11-09 | 18:12

gentle giant | 02-11-09 | 18:09
Als ik zo af ga op de bedroevende spelling zal ze in het echt wel Neintje heten.

LoopseTeef | 02-11-09 | 18:11

Hoor ik daar een brandbom?

gentle giant | 02-11-09 | 18:10

PG4161 | 02-11-09 | 18:05
Klopt helemaal. Iedereen op het Binnenhof heeft de bek vol over verantwoordelijkheid nemen. Maar als het er dan op aan komt is niemand aanspreekbaar. Of ze willen geen kabinet naar huis sturen, of ze hebben zelf even andere belangen dan die van de bevolking die ze zeggen te vertegenwoordigen

LoopseTeef | 02-11-09 | 18:08

ad melkert | 02-11-09 | 18:03
Was geen tbs'er.
*stoort zich aan slecht geïnformeerde reaguurders*

Flodder | 02-11-09 | 18:08

De La Puerco | 02-11-09 | 18:04
Nou, ik zal maar niet te snel wedden en zeker niet voorbarig zo'n grote bek opzetten. Voor poging tot verkrachting of aanranding is hij namelijk ook niet veroordeeld. Die vrijheidsberoving kan dus heel goed in een andere sfeer liggen. Is zelfs meer waarschijnlijk icm met de andere delicten. Maar goed, fles wijn erop.

Flodder | 02-11-09 | 18:06

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 18:01
Ja en nee en ja.
Zie je al een busje zonder zijruiten in je straat staan?

Elisabeth2 | 02-11-09 | 18:06

In Den Haag weet men al lang niet meer wat het woord "verantwoordelijkheid" betekent. Zelfs als men inziet hoeveel verdriet men heeft veroorzaakt, blijft men gewoon op zijn arrogante respectloze reet zitten. Ongelooflijk.

PG4161 | 02-11-09 | 18:05

@Flodder | 02-11-09 | 18:00
Er is (nog) niet naar buiten gebracht wat hij met zijn (vorige) poging tot vrijheidsberoving beoogde, maar zullen we een weddenschap afsluiten.....

De La Puerco | 02-11-09 | 18:04

Ernst Ballin zegt: "dit moeten we in het vervolg beter communiceren". Ik zeg (mede namens de 2 dames, en wie weet nog meer): RAUSSSSS BALLIN, und lass dich nimmer wiedersehen. En iedereen die hier verder bij betrokken is (agentjes, rest van het OM,etc. ): een jaartje of 5 binnendienst en geen promotie. Ik heb het even helemaal gehad met dit soort zielige TBSpatientjes. Of bij gevaar voor altijd binnenblijven of om ieder ledemaat en lid een gps-detector.

ad melkert | 02-11-09 | 18:03

Het wil er bij mij niet in hoe iemand die zo bezoedeld is als Joris Demmink, aan kan blijven als SG op Justitie. Waarom stopt HB zijn hoofd in die strop? Wie oefent er waar druk uit dat deze omstreden man mag blijven functioneren?
Hoe kun je met een uitgestreken zondagsgezicht beweren dat je je ook maar iets gelegen laat liggen aan de gevoelens van slachtoffers, aan het recht in het algemeen?
>
Waar zit het 'em in? Zijn er pedonetwerken in de hoogste kringen die niet mogen worden ontdekt? Liever de vinger wijzen op verkrachters van lager allooi om het duister te houden in de gegoede kringen?
Het klopt niet, het stinkt en het is On-Nederlands om dit in de doofpot te houden.

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 18:01

De La Puerco | 02-11-09 | 17:52
Hey kneus, er is geen sprake van een zedendelict bij zijn vorige veroordeling. Die vrijheidsberoving kan net zo goed een ripdeal zijn waarbij iemand wordt vastgehouden, oid.

Flodder | 02-11-09 | 18:00

Zal wel de schuld zijn van Geert Wilders dat Hirsch Ballin zo'n kloodtzak is

Cousin Eddie | 02-11-09 | 17:59

You's gotta be kidding me?
So, let me recite this for myself.
Convicted rapist, get's a couple a of days off (prison life gots to be hard..), doesn't return, gets a DUI, they release this scum.
Next thing he attemps a rape which fails and one that doesn't?
Goddamnit, heads got to roll, (literally in mr. rapist's case).
*Furious as hell*

Ashtrey | 02-11-09 | 17:57

Het TBS-systeem is een volledige bedrijfstak. Die zullen ten alle tijde proberen zichzelf in stand te houden en dat gaat ze echt wel lukken. Stel je voor dat we kinderverkrachters levenslang opsluiten. Niks ervan: Behandelen en weer de straat op! Kinderen genoeg in Nederland, toch Ernesto?

Ales | 02-11-09 | 17:57

Tsja en dit was dan nog een kleine vis. Hirsch Ballin is weliswaar verantwoordelijk, maar het tolerante operationele beleid t.a.v. zedenmisdrijven moet toch een niveautje of twee lager gezocht worden.

R. Pankaurowasmetomo | 02-11-09 | 17:57

Tam Tam | 02-11-09 | 17:54
Hij doet z'n best, maar is niet geschikt voor de post.
Donner wel. En de wisseling van posten zou slechts tijdelijk zijn.
JP kijkt leuk uit over zijn kudde.
En daarna is ie weg....

Zo jammer! | 02-11-09 | 17:56

shopt = schopt

gozahtje | 02-11-09 | 17:55

Wie shopt die Hirsch Ballin van z'n stoel, want als ik het moet doen komt ie er niet zo goed vanaf. Ik spuug op deze man en z'n beleid en hij moet dan ook onmiddelijk uit z'n functie ontheven worden voordat hij Nederland nog dichter bij de afgrond brengt.
Laat trouwens maar meteen het hele kabinet opdonderen, daar zit toch heel nederland op te wachten!

gozahtje | 02-11-09 | 17:55

Ik begrijp het dus goed dat hij op dit moment gewoon weer vrij rond loopt? Ik verwacht eigenlijk niet anders, doch wanneer ik hier iemand "beledig" staat de gestapo op mijn stoep (of op de stoep van Geenstijl).

faz | 02-11-09 | 17:55

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:41
Nou zeg... Dat wist ik niet, dat je een crimineel tot niets kan verplichten.
*Kijkt een beetje verloren rond*

Elisabeth2 | 02-11-09 | 17:55

Begrijp het dan toch eens. Dit kabinet bereidt ons voor op een islamitische maatschappij waarbij vrouwen ondergeschikt zijn aan de man. Verkrachten mag, vrouwen verdienen stokslagen.
Het kan uiteraard ook zijn dat dit kabinet terug wil naar oude christelijke tijden. Het zich vergrijpen aan vrouwen was in de biblebelt gebieden immers ook schering en inslag.

knight03 | 02-11-09 | 17:54

Misschien moet EHB eerst zelf 's door zo'n verkrachter worden verwend voordat hij echt van zijn pluche af komt.. Die man had al een jaar terug af moeten treden. Slechtste minister van Justitie ooit!

Tam Tam | 02-11-09 | 17:54

@Flodder | 02-11-09 | 17:00

Tjonge, wat een inzicht. Om wat voor reden zou de verkrachter de vorige keer iemand gepoogd hebben wederrechtelijk van (haar) vrijheid te beroven ? Wat de vorige keer niet geheel gelukt is, deed hij nu tijdens zijn 'proef' verlof, het bleek een nu wel volledig geslaagde poging. Denk eens na, probeer het eens.....

De La Puerco | 02-11-09 | 17:52

Misschien kan Hirsch Ballin aan het verkrachtingsslachtoffer uitleggen waarom het systeem 'werkt' zoals het werkt? Hoe is het toch mogelijk dat zo'n failer nog in het pluche zit. Walgelijk!

Tiepgeit | 02-11-09 | 17:52

JanRap | 02-11-09 | 17:29
"nadat mede door links gedram de apartheid in ZA afgeschaft werd."
.
Tss, eikel.

Flodder | 02-11-09 | 17:48

Wijnand Duyvendak | 02-11-09 | 17:40

Mag ik met je mee haten?

BigBill | 02-11-09 | 17:48

Zeg HirSSch, vuile achterbakse grrristenhond... weet je wat Bertus zich nou afvraagt, hmm? Bertus vraagt zich af hoe zo'n stakker als jij nou zou reageren als jouw vrouw of dochter door deze meneer de verkrachter op gelijke wijze onder handen zou zijn genomen. Zou je de MEGAFAIL van het OM in de media dan ook afdoen als een 'pijnlijke' en 'zeer betreurenswaardige' vergissing? Zou de dader er dan ook met een maandje schoffelen vanaf komen?
.
Nee he, vuile rat. Dan zouden er van hoog tot laag wél koppen rollen, behalve die van jezelf natuurlijk en zou de dader 'levenslang' krijgen, in het gevang dan wel daar buiten...
.
Ongezien de graftakkentyfus HirSSch, voor jou en voor dat compleet verrotte en gecorrumpeerde Nederlandse justitiële apparaat van je!

Bertus Betonsloper | 02-11-09 | 17:48

Justitie moet op de schop.
De Rechterlijke Macht en het OM onder dezelfde baas?
Hoezo belangenverstrengeling?
>
Misschien durft er ook eens iemand kritisch naar de Reclassering te kijken.
Als je je zo vaak moet verantwoorden (lees: verontschuldigen) voor je blunders "in het veld' is er structureel iets mis binnen je organisatie.

tankyouveddymuch | 02-11-09 | 17:47

Zucht ........ nog even mensen en de eindjes komen bij elikaar.

doskabouter | 02-11-09 | 17:47

Ah, HB kan voor de 3e keer worden ontslagen in 2 weken

ßø® | 02-11-09 | 17:46

Elisabeth2 | 02-11-09 | 17:37
Daar gaat dit topic nou helemaal over. Een crimineel stel je niks verplicht. Hij mag zwijgen, mag liegen, mag ontsnappen, mag niet terugkeren van verlof. Waarom zou ie dan wel eerst naar de wc moeten?

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:41

Ik haat het systeem. Ik haat de mensen die het systeem gemaakt hebben. Ik ben boos.

Wijnand Duyvendak | 02-11-09 | 17:40

Ik het kader 'oog om oog' eis ik dat Ballin ook verkracht wordt, bij voorbaat met een bezemsteel die d'r via z'n strot weer uit komt.
Overheidsdienaren die dusdanig moedwillig blunderen dat mensen er zo aafgrijselijk slachtoffer van worden zijn al even misdadig als de daadwerkelijke dader.

koen_c_s | 02-11-09 | 17:38

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:35
Gatverdamme, zeg. Het mag toch op zijn minst wel verplicht gesteld worden dat criminelen eerst thuis naar de WC gaan.

Elisabeth2 | 02-11-09 | 17:37

wie riep daar 'spoeddebatjuh' ?

nachtschilder | 02-11-09 | 17:36

En politici zich maar afvragen waarom de sfeer zo grimmig is in Nederland. Buitenhof wijdt er zelfs een hele serie aan. Rara politiepet.

liggend_streepje | 02-11-09 | 17:35

Muxje | 02-11-09 | 17:32
Ik denk dat je er te licht over denkt. Elke crimineel staat stijf van de adrenaline als ie ergens naar binnen gaat. Sommige schijten van de spanning gewoon ergens in een hoek

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:35

Muxje | 02-11-09 | 17:32
Pakkans 4% geloof ik.
Kan gemakkelijk uit.

Merlot | 02-11-09 | 17:34

@Raer Wijf 17:12: Ik hoorda laatst van iemand wiens zoon bewust voor een criminele carriere heeft gekozen. Met wat inbraakjes en heling heeft hij geen riant maar wel een aardig inkomen, en tja, af en toe moet je even zitten. Niet bepaald het einde van de wereld, "het circuit" van kraakjes, politie, rechter en gevangenis went snel; die vent zal een heel wat minder stressvol bestaan hebben dan menig kantoorslaaf.

Muxje | 02-11-09 | 17:32

atje | 02-11-09 | 17:24
Het belastingsysteem gaat ook elke 10 jaar gedeeltelijk door de shredder om het voor ons Lekker Gemakkelijk te maken.
Ernst Hirsh Ballin weg en alles is beter? dat denk ik ook niet.

Het rechtssysteem moet gewoon eens drastisch herzien worden, slechts wetswijzigingen kunnen de radars weer smeren. Hoepenlijk maken ze het voor ons op deze manier ook makkelijker, maar voor de criminelen moeilijker: Mag dat nu ook eens een keer.

Slachtofferhulp voor het slachtoffer, en niet voor de dader: Loop naar de maan met die verloven.

Biep | 02-11-09 | 17:30

men

JanRap | 02-11-09 | 17:30

Stelletje prutsers daar! Het lijkt me erg simpel, als je in de bak zit kom enkel en alleen nog uit die poort voor een proces, geboeid en onder strenge begeleiding of als je straf erop zit. Lijkt me simpel. Had je je maar AAN DE WET moeten HOUDEN! Niks geen verlof. De slachtoffers kunnen ook geen VERLOF nemen van hun LEED! En die Hirsch Ballin kom op, als je die vent ziet en je hoort hem vervolgens praten, dan bekruipt mij altijd meteen het gevoel: wereldvreemd. Met zijn kutkop! Hirsch Ballin flikker lekker op! Je mag het niet zeggen maar iets met: Nek en ....

Aad Teïst | 02-11-09 | 17:29

Vorsicht! Hirsch hört mit!

Ed71886710 | 02-11-09 | 17:29

Mr aarsch | 02-11-09 | 16:32
"Misschien beter om de NIET criminelen te beschermen met muren etc "
Dat is het Zuid-Afrikaanse model nadat mede door links gedram de apartheid in ZA afgeschaft werd. Wat een gemiddelde blanke Zuid-Afrikaan (of immigrant uit Europa) kwijt is aan privé beveiliging, is ongeveer net zoveel als wat met in NL méér aan belasting betaalt. Alleen kun je in ZA van beveiligingsfirma switchen, in NL wordt de Staat verondersteld voor je veiligheid te zorgen. Als ze dat nou eens privatiseerden... misschien wel een idee.

JanRap | 02-11-09 | 17:29

This is a monopoly children. Hmmkay. And we all know children, hmmkay...., that all monopolies are bad. They're bad, hmmkay.

_ILT_ | 02-11-09 | 17:28

www.geitenneuker.nl/
Ik heb niet alles doorgeworsteld, maar ik heb het nog niet gezien vandaag.

gentle giant | 02-11-09 | 17:27

"Pas als Justitiebaas Hirsch Ballin zijn biezen pakt veranderen we (misschien) van mening." Oh ja, dat helpt. Pff, ik zou niet zo te koop willen lopen met mijn iq van 80, Brusselkees. -1 Voor je domheid.

atje | 02-11-09 | 17:24

Ironisch Naakthuisje | 02-11-09 | 17:21
Fijn dat je er zelf bent uitgekomen. Je had ook het GS-topic goed kunnen lezen.
"Meneer de verkrachter hoorde vanwege eerder gepleegde vrijheidsberoving, bedreiging en verduistering eigenlijk thuis in de bak,.."

Flodder | 02-11-09 | 17:24

deministerpresident | 02-11-09 | 17:18
denk jij een beetje om je nederlandse taalgebruik? Ronduit om te huilen zo onleesbaar

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:24

*Zucht*
Op een verjaardag laatst, peeuwde een roodgelovige de welbekende bla: "In Amerika is hardstikke veel criminaltiet, 1 % van de bevolkiing zit in de gevangenis".
Ik antwoorde: "Wat fantastisch, hier hebben we op zijn minst eveneveel criminelen, maar die lopen bijna allemaal vrij rond".

Merlot | 02-11-09 | 17:22

Waneer gaat die (vieze) Hirsch Ballin eens weg? Wat is dit voor land? Fail na fail na fail.. moet een burger eens doen, fouten maken. Zucht, te bizar dit.

Smokum | 02-11-09 | 17:21

Ironisch Naakthuisje | 02-11-09 | 17:17
Nee, dat was voor 'poging tot wederrechtelijke vrijheidsberoving, bedreiging en verduistering.' Wat dat preciezer inhoudt, vertelt het artikel niet.

Flodder | 02-11-09 | 17:21

@ mezelf @| 02-11-09 | 17:17

... doorlezen knuppel, dat artikel op DNU stopt niet bij de eerste alinea:

"De 31-jarige man zat sinds 20 november 2007 een straf uit van ruim twee jaar voor een poging tot wederrechtelijke vrijheidsberoving, bedreiging en verduistering. Toen hij 19 juni door de politie niet werd teruggebracht naar het gevang moest hij nog anderhalf jaar van zijn straf uitzitten."

Ironisch Naakthuisje | 02-11-09 | 17:21

Eurotokkie | 02-11-09 | 17:07
In het persbericht staat dat Romplul de beste papieren schijnt te hebben. Maar iedereen weet, dat, wanneer je naam publiekelijk genoemd wordt je de functie wel op de buik kunt schrijven. Ik ga dus voor niet Romplul en niet Blère.
Wat 1 steen in het duits is weet ik niet, maar in het maleis is het satoe batoe.

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:21

wat zou er gebeuren als de dames en heren van het OM na het maken van zulke foutjes, zelf structureel zouden worden v.......

Sodommer | 02-11-09 | 17:18

Ik begrijp niet waarom de PvdA hier meer hoon over zich heen krijgt als de CDA. Als er 1 partij is die pluchegeil, regentesk, achterbaks en verraderlijk zijn is het de CDA wel. De PvdA (totaal niet mijn partij overigens) gooit tenminste de grootste failende ministers de regering uit (Vogelaar). Die EHB is volgens mij echt een viezerik overigens. Zo'n mannetje dat zich stiekum afrukt bij snuff-movies of zo. Let maar es goed op als hij praat, net het vieze mannetje van van Kooten en de Bie

deministerpresident | 02-11-09 | 17:18

Discussies lopen nu wel een beetje door elkaar. Toen de Utrechtse politie de man liet lopen was hij nog niet veroordeeld voor zedendelicten/viespeukerij.
Titel van topic is enigszins misleidend.
Maakt het laten lopen van deze crimineel niet minder tenenkrommend. Dronken in een auto zitten, lijkt me genoeg reden om het proefverlof op te heffen.

Flodder | 02-11-09 | 17:17

Zit nog eens verder te lezen:

Uit DNU: "het blijkt te gaan om een gesignaleerde crimineel die nog anderhalf jaar in detentie moest doorbrengen"

Nog anderhalf jaar. Dat is echt niet voor het stelen van een pak koffie......

Ironisch Naakthuisje | 02-11-09 | 17:17

ShakeTA | 02-11-09 | 17:10

Hier in Nederland is het zo dat van de eerst dag dat iemand is veroordeeld
er wordt gewerkt aan de terugkeer in de maatschappij hier is het hele
systeem op berust.

Eurotokkie | 02-11-09 | 17:17

Is het raar als ik er niet meer verbaasd van op kijk dat dit soort dingen gebeuren?

Georges | 02-11-09 | 17:17

Leuke fail van pliesie utrecht, je zou denken dat deze 'systemen' als je het al systemen kunt noemen gekoppeld zijn bij pliesie, justitie en al die '@\>#\<"-organisaties in nederland

Dropey | 02-11-09 | 17:17

RaerWijf | 02-11-09 | 17:12
Ik zal eens mijn gedachten laten gaan.
;)

Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 17:16

www.depers.nl/binnenland/349586/Aanhan...
"Van der Laan doelt op de grote PVV-aanhang. Hij denkt niet dat de hoge peilingen voor Wilders’ partij werkelijkheid zullen worden. ‘Daar ben ik heel optimistisch over."
MHOEHAHAHA ........

gentle giant | 02-11-09 | 17:14

Alle proefverloven met onmiddellijke ingang stopzetten zolang er geen competente mensen zijn aangesteld binnen het penitentiair stelsel. Dat is daadkracht die we van HB helaas wel nooit te zien zullen krijgen.

Superior Bastard | 02-11-09 | 17:14

Op deze manier krijg ik echt een t3ringhekel aan m'n eigen land!

The NutzZ | 02-11-09 | 17:13

Wellicht kop van het artikel wijzigen? Fail van OM niet van pliesie?

killermiller | 02-11-09 | 17:12

@ Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 17:08
Ik zal es een criminele carriere overwegen. Ik werd vroeger ook altijd van school getrapt (5 middelbare scholen verder had ik dan toch eindelijk mijn diploma) dus dat moet in zo'n gevangenis van tegenwoordig een eitje zijn. Moet natuurlijk wel een beetje een lucratief vergrijp-dingetje zijn...

RaerWijf | 02-11-09 | 17:12

Het absolute en concequente falen, liegen en moreel uitwonen van Nederland door de 'overheid' zorgt voor de spanningen in de samenleving.

Hanxie | 02-11-09 | 17:11

koetmeurning | 02-11-09 | 17:05

Het wordt gewoon die belg wat een afgang voor balkie.

Eurotokkie | 02-11-09 | 17:10

@koetmeurning

Schiet me ineens te binnen dat het misschien een idee is om Balkenende proefverlof te geven. Volgens mij is dan zo weg...

Monkeyman | 02-11-09 | 17:10

Waarom hebben we dit belachelijke verlof systeem? Dit soort volk moet blijven zitten tot het einde van zijn/haar straf, daarna psychologisch worden geevalueerd en bij niet geschikt bevonden een langere straf worden opgelegd. Verschuif dat rechtsssyteem nou eens van het behartigen van de rechten van de crimineel naar het beschermen van de samenleving tegen dit soort figuren. Bij zeden delicten zowiezo altijd zorgen dat zoiets pas weer vrij komt als alles en iedereen er ab so luut van overtuigd is, inclusief slachtoffers, dat de dader het ab so luut nooit meer in zijn hoofd haalt in herhaling te vallen.

ShakeTA | 02-11-09 | 17:10


"Het OM zegt zich te realiseren hoe pijnlijk de kwestie is voor de slachtoffers."

..... nou dat lijkt me niet. Pas wanneer er "maatschappelijke onrust" ontstaat wordt er snel geroepen dat men "begrip heeft", "meeleeft", "passende maatregelen zal treffen", "de daders niet ongestraft zal laten" etc. etc.

Dat heeft totaal niets met medeleven of begrip te maken, maar gewoon het redden van de eigen hag. Over een week hoor je er niemand meer over, dus roep nu maar dat je er echt alles aan zal doen, over een week is iedereen het vergeten. (Hetgeen natuurlijk wel weer een hele voordelige manier van "oplossen" is).

Ironisch Naakthuisje | 02-11-09 | 17:08

RaerWijf | 02-11-09 | 16:58
wat illuvatar | 02-11-09 | 17:02 zegt.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de bewaarders het niet meer zien zitten.
Alle mensen die lastig zijn sturen ze gewoon naar huis.

Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 17:08

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:03

Ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt ik sta er zelf van te kijken.
trouwens hoe heet 1 steen in het Duits ?

Eurotokkie | 02-11-09 | 17:07

Het ligt natuurlijk ook helemaal niet aan Hese Ballein, maar aan de huidige (ja, nog steeds!!!) Secretaris-Generaal van Justitie!

Boris Poepnagel | 02-11-09 | 17:06

Wat wel een voordeel is, is dat ze gewoon die persberichten telkens opnieuw kunnen gebruiken, alleen de initialen van de dader en de datum even veranderen , en hup de deur uit !

Monkeyman | 02-11-09 | 17:06

Het Kabaret van de dolle pret.
En nu kan Balkenende ineens weer niet weg.

koetmeurning | 02-11-09 | 17:05

Ballin rot toch eens op daadkrachtloze sukkel!

bhtriks | 02-11-09 | 17:04

Raar toch ?
Als je je parkeerbon niet hebt betaald komen ze bij het krieken van de dag je met 8 ''blauwe helden'' te gelijk van je bed lichten.....
Tis maar net waar de prioriteiten liggen bij OM en pliessie...
(is mij zelf namelijk overkomen).......
Om en pliessie zijn HEEL GROOT in het piepkleine werk....
Daarom is het ook zo'n Eldorado in dit land voor echte criminelen...
Die lachen zich de lul uit de broek.....
en de pliessie maar zoveel mogelijk simpele verkeersovertredingen scoren om de chefs en linkse politici maar te bevredigen en vooral ontkennen, dat Nederland een poel van criminaliteit zou zijn..... allemaal voor de ''verkeersveiligheid''
HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHA...(zie Peter R. de Vries gisteren)
Welke slampamper wil nog een baan bij pliessie of OM ?
Doei

JoepMeloen | 02-11-09 | 17:04

Nu zal deze man in de toekomst waarschijnlijker wel als tbs'er door het leven gaan.

Flodder | 02-11-09 | 17:03

Flodder | 02-11-09 | 17:00
idd het bekende proefverlofverkrachterssyndroom

Eurotokkie | 02-11-09 | 17:03

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:59
waar heb je die wijsheid vandaan? Komen we straks ook nog met een huilende depressieve MP te zitten.

LoopseTeef | 02-11-09 | 17:03

@RaerWijf | 02-11-09 |
Nee, die gaan gewoon naar huis terug:
16:58http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/gevangenis_niet_leuk_dan_maar.html

illuvatar | 02-11-09 | 17:02

het was maar een verkrachter hoor... als ie nou een cartoon had getekend dan was hij er niet zo gemakkelijk mee weggekomen.

jan-lul-de-behanger | 02-11-09 | 17:01

Het zijn epic FAIL acties zoals DIT, waardoor ik dus extra-klaar ben met dat gepeupel in den haag.
Verkiezingen graag, de tijd tikt....
Ik wil namelijk in een leuk land wonen anders ging ik wel naar sudan of zo.

lul-ijzer | 02-11-09 | 17:01

De man die wordt verdacht van vrijheidsberoving, verkrachting, poging tot verkrachting en poging tot doodslag op politieagenten keerde in juni niet terug van zijn proefverlof...

Nederland is een kudtland, die Turk met zijn Mercedes S heeft volkomen gelijk...

WimDorsman | 02-11-09 | 17:00

Deze man werd verkrachter ná het ontvluchten van het proefverlof.
"De 31-jarige man zat sinds 20 november 2007 een straf uit van ruim twee jaar voor een poging tot wederrechtelijke vrijheidsberoving, bedreiging en verduistering."
.
Sommige reaguurders dienen beter te lezen.

Flodder | 02-11-09 | 17:00

Een normaal mens zou geen oog meer dicht doen als je mede verantwoordelijk
bent voor deze bunder het gaat niet alleen om het slachtoffer maar ook
om de familie die nu een zware tijd tegemoet gaat.
Het kan niet anders of er moet koppen rollen maar ja het blijft Nederland daar
is alles mogelijk.
Off-topic : het ziet erna uit dat Balkie toch niet het zinkende schip kan verlaten.

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:59

Tijd om een wapenvergunning te vragen.
De Politie is niet langer in staat mijn veiligheid te garanderen, dus dan doen we het zelf maar..

vagehond | 02-11-09 | 16:59

@Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 16:55
Je vraagt je af: zouden er in de gevangenis ook mensen zitten die overspannen van de gevangenis zijn... En wat doen ze daar dan mee? Niet kunnen niet meer naar de bezigheidstherapie maar mogen de hele dag internetten?

RaerWijf | 02-11-09 | 16:58

Enne, kunnen de statistici onder ons eens uiteenzetten hoeveel "incidenten" een patroon vormen ????

Monkeyman | 02-11-09 | 16:56

En dan zijn er nog die beweren dat Ballin een goede minister is,zegt genoeg over de rest.

fleurtje | 02-11-09 | 16:56

en jullie denken dat een nieuwe Hirsh dit probleem oplost .... nee het zit veel dieper.

Je Verzint Het Niet | 02-11-09 | 16:56

koerbagh ® | 02-11-09 | 16:49
Nha, ze laten de dader langs gaan met een bloemetje en een gezellige kaart. "Sorry, ik had het niet zo bedoeld... Neuken?"

RaerWijf | 02-11-09 | 16:55

RaerWijf | 02-11-09 | 16:53
Sommige mensen zijn niet dententie-proef, je weet tog.

Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 16:55

Hij moest 2 jaar zitten en nu foei, een jaartje erbij.

Vieze Tonnie | 02-11-09 | 16:55

Kan Geenstijl geen teller maken waar het wel en niet goed gaat bij de pliesie?
Net zoiets als bij de mehhiconese griep, altijd leuk om stats te zien.

Kipz0r | 02-11-09 | 16:54

Beste GS, vorig jaar nog het, wel/niet TV Moment van Het Jaar. Waar blijven jullie nu met zoveel kansen zoals dit topic. Als pokeren belangrijker is dan heeft vak K jullie verslagen. Succes verder.

Parelman | 02-11-09 | 16:53

Ik begrijp dat verlof nooit zo goed. Je hebt iets fout gedaan, ze bergen je op voor een x periode, daar hoef je dan 2/3 van uit te zitten en daar krijg je dan vrij van? Waarom krijgen mensen vrij van gevangenisstraf?

Is dat de nederlandse "Oh, ik ben het zo zat, ik moet er even helemaal tussenuit!"-mentaliteit? Krijgen ze dan ook een kortingsbon voor Centerparcs of zo?

RaerWijf | 02-11-09 | 16:53

@Cortes | 02-11-09 | 16:34
O ja, altijd als een TBS'er zich weer eens heeft 'onttrokken' van zijn bewaking of zich niet meldt tijdens z'n proefverlof zul je deze uitspraken veelvuldig horen: 'dit valt te betreuren', 'we voelen mee met de slachtoffers', 'intern onderzoek', 'valt helaas niet te voorkomen', 'humaan strafstelsel', 'we willen geen politiestaat worden', 'rehabilitatie belangrijker dan straf'... en zo gaat het lekker verder.

De Vrolijke Kaafir© | 02-11-09 | 16:52

koerbagh ® | 02-11-09 | 16:49
Het zal blijven bij deze verklaring.
Excuses betekent betalen.

Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 16:51

Is er al een spoeddebat aangevraagd door Wilders ? Op deze manier maken ze het de PVV wel erg makkelijker, want de hoeveelste fail is dit nu in korte tijd ? de 3e ?

Monkeyman | 02-11-09 | 16:51

@ zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:45
babyface moet zijn strontbek houden
Met je achterlijke naam...

Geiteneuker | 02-11-09 | 16:51

Weet er iemand toevallig hoeveel paspoorten de dader heeft?

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:50

'vigilat ut quiescant' staat voor "slaap lekker,dat doet de politie ook".

lichtpunt | 02-11-09 | 16:50

Nu wij het toch over de moreel failliete Nederlandse "rechtsstaat" hebben: www.telegraaf.nl/binnenland/5218132/__... . Het wordt tijd de bezem door de juristerij te halen.

Sir Galahad the Pure | 02-11-09 | 16:50

@GS, nieuwe roeping gevonden; iedere avond iemand af laten treden? Titel had natuurlijk moeten zijn 'Hirsch Ballin treedt af' maar dat spreekt voor zich.

R-W | 02-11-09 | 16:50

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:48

Dat bedoel ik , ghe

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:49

Dus door de incompetentie van het Urechter OM in juni zijn 2 vrouwen slachtoffer geworden van aanranding cq. verkrachting. Nou, daar ben je mooi klaar mee.
Gaat het OM de getroffen dames nog excuses, smartengeld en een bloemetje aanbieden, of blijft het bij de verklaring: "Dat hadden we misschien niet zo moeten doen".? Overigens vind ik dat zedendelinquenten nooit op verlof van detentie mogen en chemisch gecastreerd moeten worden, maar dat terzijde.

koerbagh ® | 02-11-09 | 16:49

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:46 En anders zou dat niet kunnen? Dat zou helemaal vreselijk verschrikkelijk zijn.

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:48

Als die sufkut dan toch gaat, laat hij dan de rest van het cda ook meenemen.

Karel Kruizenruiker | 02-11-09 | 16:48

Hakkie Takkie recht toepassen.

Yeah-banned | 02-11-09 | 16:47

Het geeft mij een veilig gevoel dat ze in ieder geval Gregorius N. vervolgen, want dat is pas echt echt belangrijk...

/cynic mode off/

Rest In Privacy | 02-11-09 | 16:46

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:42

Dat niet maar met dit geld kan ze wel een goede professionele hulp zoeken.

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:46

Als dit geen exit wordt dan weet ik het ook niet meer.

StijlvolRechts | 02-11-09 | 16:46

Sorry mevrouw! Tja, de prijs voor vrijheid hè? Vroeg u er ook niet een beetje om, zo laat nog in het donker? Kon u niet worden opgehaald door iemand met een auto? Zo lokt u het wel een beetje uit hè, dat vindt u toch zelf ook wel.
De dader die kennen we goed hoor, ja mevrouwtje, dat is een echte boef. Hij had een paar dagen vrij hè, dan kunt u natuurlijk beter binnen blijven. Hij was dronken en wist niet was hij deed. Hij zit in de kamer hiernaast en wil het graag nog even aan u uitleggen hoe hij ertoe kwam. Wij gaan even lunchen, tot straks, in geval van nood laten we de buitendeur op een kier en staat er een busje, waarvan we de kleur om tactische redenen niet kunnen noemen, met de sleutels in het contact klaar.

illuvatar | 02-11-09 | 16:45

@ pleijpje @ 16:43
Dat valt niet uit te leggen.

Sir Galahad the Pure | 02-11-09 | 16:45

Geiteneuker | 02-11-09 | 16:44 Gaat eensch deaud.

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:45

lol @ Geiteneuker.

Ari Gold | 02-11-09 | 16:45

WaitingLine | 02-11-09 | 16:42
GS schrijft ze ook... Voor veel poen

Insignificant_Cunt | 02-11-09 | 16:44

Deze meneer kreeg van de rechter twee jaar aan zijn broek. Volgens het bericht van het OM had hij daarvan nog anderhalf jaar uit te zitten wat betekent dat deze verkrachter al NA 6 MAANDEN verblijd werd met weekendjes buiten de gevangenis.

WTF!!

Ik ben al geen voorstander van proefverloven maar ik ging er altijd vanuit dat misdadigers deze pas tegen het einde van hun straf kregen om zo weer aan de maatschappij te kunnen wennen. Blijkbaar kunnen gevangenen al vanaf het begin om de zoveel maanden een weekend naar huis.

Nogmaals: WTF!! Een gevangenisstraf in NL stelt werkelijk geen ene klap voor. Wat een blamage is dit rechtsystsmee ook...

ymmv | 02-11-09 | 16:44

En wie is de burgervader van Utrecht ?
Juist.
Kunnen we die man ook gelijk lozen.

Teun van het Tuinpad | 02-11-09 | 16:44

-weggejorist-

Geiteneuker | 02-11-09 | 16:44

obapa | 02-11-09 | 16:41

Geert is te druk met zich zelf hij heeft helaas geen tijd voor deze onzin.

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:43

Hoe moet ik dit in godesnaam nou weer uitleggen aan mijn familie in de USA???

pleijpje | 02-11-09 | 16:43

Een fout van het OM? Nee toch?! Dat verwacht je in een bananenrepubliek maar toch zeker niet in Nederland? *Kuch*

Maar goed, in Duitsland kunnen ze er ook wat van!

www.sueddeutsche.de/muenchen/624/49297...

Piet Purestront | 02-11-09 | 16:43

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:40 Zou de verkrachte mevrouw van mening zijn dat het met geld weg is?

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:42

Zooo wat erger ik me aan die ingezonden mededeling onder dit topic. Welke paarse broek haalt het in zijn hoofd om een advertorial te schrijven waarbij ze net doen alsof het van de hand van Geenstijl komt? De schrijfstijl in een slappe poging na proberen te doen *proest*

WaitingLine | 02-11-09 | 16:42

te druk met pesten van hardwerkende burgers

Ed71886710 | 02-11-09 | 16:42

Einde van de Domheid | 02-11-09 | 16:39 Hoe vaak is het proefverlof al ter discussie gesteld in de kamer? En wie is er daar verantwoordelijk voor deze tak van sport?
Dat is echt Hirsch Ballin en als een minister faalt moet ie opstappen, niet geschikt, ga maar weg.

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:41

Voelt vragen van Geert aankomen

obapa | 02-11-09 | 16:41

Ze kunnen ook alleen maar boete's uitschrijven voor te hard rijden, een viespeuk vasthouden is erg lastig

Krokoklaas | 02-11-09 | 16:41

Dat wordt dus een schadevergoeding door nalatigheid.

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:40

De minister weg voor een paar Utechtse bromsnorren?
Begin eens met de commisaris.
(Je gaat toch ook niet de Islam aanvallen als je een rustiger straatbeel in NL wil.)

Einde van de Domheid | 02-11-09 | 16:39

En wij lachen om de België? Dit is weer eens te gek voor woorden. Dit is Nederland zat, hoe moeilijk kan het zijn??

ColinDexter | 02-11-09 | 16:38

Proefverlof-fail nummertje ontelbaar ondertussen, wel jammer dan het niet om JD ging.

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:38

Fuhrer Hirsch pleegt eerder een coup dan dat hij zijn biezen pakt.

Juche | 02-11-09 | 16:37

Leuk Nederland als open inrichting.

Eurotokkie | 02-11-09 | 16:37

Heren,wij moeten niet vergeten dat als er iemand wordt opgepakt voor de bajes,kost dat geld.
De staat der Nederlanden heeft hier geen geld voor over.
Die mensen kunnen beter los lopen en anderen lastigvallen.
Dat is de mentaliteit van de dienders in opdracht van de Regering.

jezuz | 02-11-09 | 16:36

Goh, had niet gedacht dat Ernst nóg dieper in mijn achting kon zakken...

Frankster001 | 02-11-09 | 16:36

En dat laat het hele land afluisteren, ook mijn moeder. Ze kunnen helemaal niks ze moeten ophouden met wat te proberen.

Uberheertje | 02-11-09 | 16:35

Albayrak en hirs balin aftreden.

Blunder na blunder na blunder....

Wanneer stoppen ze er nou eens mee?
Dit kabinet moet vallen.

solidstate | 02-11-09 | 16:35

Met het opstappen van Hirsch Balin schiet je weinig op. Die gedemotiveerde agenten hebben leiders die ze moeten motiveren, daar zit een dikke laag tussen die weggesneden moet worden.

jvlaam | 02-11-09 | 16:35

En waarom kon dit vrijdag niet in het nieuws? Moest Ernst nog even een smoes bedenken?

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:35

Dit hoeft toch niemand te verbazen? Ernst HirSSch Ballin en consorten hebben het immers veel te druk met het bestrijden van "opiniedelicten": thewestistheverybest.punt.nl/index.php... . De boven-ons-gestelden zijn niet geïnteresseerd in echte misdaad (zoals moord, doodslag en verkrachting), want misdadigers zijn volgens hen immers "slachtoffers" (van een "moeilijke jeugd", et cetera). Vraag Femke maar, die zal het beamen.

Sir Galahad the Pure | 02-11-09 | 16:35

En zet meteen Demmink in de bak kthnx.

Jazekerrr | 02-11-09 | 16:35

Warning! You want a warning? O.K., I'm warning you not to do that again or I'll give you another ticket...

Shavemeister | 02-11-09 | 16:35

Is dit niet een goede reden om het proefverlof gewoon maar af te schaffen? Nou? Nou? Of is dat weer te makkelijk en te populistisch? Alexander Pechtold, kom d'r maar in!

Cappuccino | 02-11-09 | 16:34

Maar het was GEEN tbsert, dat het WEL een verkrachter was is Hirsch even vergeten.

zeg maar jansen | 02-11-09 | 16:34

@ zelf
Hirsch Ballin

Dr. Steylloos | 02-11-09 | 16:34

Justitie, een falend orgaan van de overheid.
Ik neem aan dat ze net zo goed voor hun medewerkers zorgen als voor onze maatschappij.
*verscheurt sollicitatie formulier*

Zo jammer! | 02-11-09 | 16:34

Stroopdoos | 02-11-09 | 16:30
Motto van Hisch Ballin: Als het kalf verdronken is, geeft niet: koe krijgt nieuw kalf.

Hoe dan ook schandalig, hij zou eens serieus moeten overwegen om op te stappen, laat hem de eer aan zichzelf houden ipv te wachten op een motie...

Dr. Steylloos | 02-11-09 | 16:33

En neem godverdomme gelijk de rest van de regering mee.

James Lastig | 02-11-09 | 16:33

Die Hirsch Ballin moet echt eens keihard in zijn reet worden geneukt. Zonder vaseline welteverstaan. Pas dan zal hij ervaren wat slachtoffers doormaken. Man man man wat een man ..

noobie | 02-11-09 | 16:33

Klaag als slachtoffer zijnde, dat zooitje bij t OM eens aan!

brtnsnwbrd | 02-11-09 | 16:33

Fuck you Balin. And fuck you, Justitie.

(iets teveel South Park gekeken afgelopen week)

Teenie in Bikini | 02-11-09 | 16:32

Zolang het OM niet wordt gereorganiseerd blijven alle poppetjes op hun plaats en zal er nooooit iets veranderen.

Ad337 | 02-11-09 | 16:32

Misschien beter om de NIET criminelen te beschermen met muren etc , blijkbaar lukt het ze niet om gevangenen binnen te houden , laten we het eens proberen met BUITEN houden ?

Mr aarsch | 02-11-09 | 16:32

tik tak tik tak
dat is het tikken van de bom die zo barst.
Zoals vaak wordt gezegt: Knettergek die hele bende !

eed | 02-11-09 | 16:32

NL laat zijn gevangenen ontsnappen en verhuurt de vrijgekomen celruimte aan Belgie. Zo gaat dat hier.

JanRap | 02-11-09 | 16:32

EHB: -1

leef!! | 02-11-09 | 16:31

Jaja, geen tbsser, maar wel weer een 'proefverlof' dus.

Deaude_Lutser | 02-11-09 | 16:31

Grote schande... maar ja, we zijn hier in NL niet anders gewend

NouNouMoetDatNou | 02-11-09 | 16:31

Hirsi Balin pakt echt niet zijn biezen. Niemand in Den Haag pakt ooit zijn biezen. Hooguit een promotie in het verschiet, maar dan moet je het wel heel bont maken. Een handjevol verkrachte vrouwen liegt hij zich wel uit. Glas, plas, was.

DeBruineSter | 02-11-09 | 16:30

Kalf is dus nu verdronken voor de 3e keer?

Stroopdoos | 02-11-09 | 16:30

zoveelste fail voor overheid... dahaaag hirsch ballin. Optyvuh

Jasperaldo | 02-11-09 | 16:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken