Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Kom niet met je vieze vingers aan me!"

schiphol100procent.jpgScheld in Amsterdam een ambulance-broeder uit, en Job Cohen komt je persoonlijk op je flikker geven. Beledig een douane-ambtenaar op Schiphol en Ernst Hirsch Ballin geeft je groot gelijk en zegt sorry sorry sorry voor het gedrag van de kudtambtenaar in kwestie. Hier het verhaal. De Surinaamse minister Gregory Rusland heeft zich op Schiphol zwaar beledigend gedragen tegen iemand die ook maar zijn werk doet. Rusland weigerde mee te werken aan een volstrekt reguliere security check op onze Nationaalluchthaven. Meneer Rusland moest zijn riem afdoen en begon te gillen als een speenvarken. Toen de security poortjes bleven piepen, en de dienstdoende douane controleurs even in zijn onderbroek wilden kijken of daar niet toevallig een pampam of een koudstalen cockring schuil ging, schopte minister Rusland dikke stennis. "Kom niet met je vieze vingers aan me" schijnt Rusland geroepen te hebben. Hirsch Ballin meteen in de excuus-modus, en het NCTB verklaart desgevraagd dat de "wijze waarop gecontroleerd werd onjuist was". Politiek fokking briljant. Want verder geen woord over Ruslands smerig racistisch-sexistische hygienische aantijging mbt de "vieze vingers" van de desbetreffende security ambtenaar. Zegt u het maar. Wie is er hier nu de viespeuk...

Reaguursels

Inloggen

@Boudt | 27-10-09 | 18:17 dat klopt, er staat dan ook te lezen dat zijne excellentie ondanks zijn diplomatieke status wel gecontroleerd mocht worden. Niet het feit dat er gecontroleerd werd maar de manier waarop was fout. Wat er fout was kun je zelf eenvoudig bedenken. Want wat is er gebeurd:

1. poortje piept
2. meneer wordt gedwongen om publiekelijk aan zijn kruis te laten voelen
3. het blijken zijn schoenen te zijn

Wat is er verkeerd gegaan? Als het poortje piept, dan ga je éérst kijken of het losse kledingstukken met metalen onderdelen zijn zoals riemen en schoenen en pas als het dat niet blijkt te zijn ga je mensen in hun onderbroek kijken. Dat staat los van het feit dat meneer Surinamer is of hoogwaardigheidsbekleder. Dat laatste zorgt er alleen wel voor dat de klacht van meneer meer aandacht krijgt van media en politiek.

Blijft over: de veiligheidscontroles worden niet professioneel uitgevoerd.

Alle reaguurders die over de 100% controles (niet aan de orde), diplomatieke paspoorten (niet relevant) of zeurende negers beginnen missen het hele punt.

poppermotje | 27-10-09 | 23:42

Als Maatschappelijk Teleurgestelde vind ik dit een ONT-ZET-TEND belangrijk bericht.

FirstAnnual | 27-10-09 | 21:19

Of je nu Rusland heet of Wilders.
Piepen is piepen, en dus controle.
En maar goed dat deze mensen er zijn.
Anders donderde er zeker weten meer vliegtuigen de lucht uit.
PS... was Hr Rusland zelf wel zo schoon.. want dan hadden ze schone handschoentjes aan moeten doen!

Arie57 | 27-10-09 | 19:48

Veiligheidsregels zijn er nu NET voor IEDEREEN, anders kan je het net zo goed niet doen...

Boudt | 27-10-09 | 18:17

Kan er niet gekeken worden naar 2 andere vreemde dingen uit het nieuwsbericht:
1. Meneer Rusland vliegt vanaf Kenia naar Amsterdam om door te vliegen naar Paramaribo. Waarom niet een vlucht vanuit Kenia naar een vliegveld in de buurt van Paramaribo? Heeft hij toevallig een subsidie potje als hij via Nederland gaat?
2. Meneer Rusland wordt gecontroleerd door de douane. Logisch op een vliegveld. Maar niet als je Schiphol als hub gebruikt. Betekend dus dat hij buiten de douane is geweest, vreemd als je op door reis ben.
GeenStijl redactie, gebruik jullie journalistieke kennis en zoek eens uit!

taakplanner | 27-10-09 | 17:12

Ga me noiu niet vertellen dat ik mij iedere keer onrechtmatig sta te strippen daar op schiphol

Kwatz | 27-10-09 | 16:45

Weet niet wat de Douane te maken heeft met securitypoortjes, die worden namenlijk bediend door particuliere beveiligers onder toezicht van de Kon. Marechaussee. Verder is het al vaker voor gekomen dat Surinaamse politici bewust geen gebruik maken van hun diplomatieke onschendbaarheid om vervolgens lekker stennis te gaan schoppen over de 100% controles. Ik zeg broek uit en bukken!!

de oude nar (5) | 27-10-09 | 16:18

meneer ballin heeft gelijk
doe tenminste een handschoen aan meneer de douanier!!!!

Pl4tium | 27-10-09 | 16:11

Inderdaad. Nu voel ik me als blanke getroffen. Hoe durft deze negert te zeggen dat blanken vies zijn? Ik zeg demonstreren op het malieveld tegen de grote zwarte onderdrukker.

El Santo | 27-10-09 | 15:18

Die controle was 100% correct en dus liegt HB. En die neger heeft een hekel aan blanken, gebaseerd op afgunst.
+ veel voor pampam trouwens, leuk stukje.

Jelotchka | 27-10-09 | 14:04

Wendy v D. Kom er maar in met je typetje....

Drs. D. | 27-10-09 | 13:56

Als deze man met een diplomatiek paspoort onderweg was is het i.d.d een grof schandaal. Zo niet, dan konden de douaniers dit ook niet weten.

kersenflap | 27-10-09 | 13:50

D'r heerst sowieso een nazi-regime op die luchthavens sinds 9/11 en die vloeistofbommen in Engeland. Ik vraag me af of dat niet wat normaler kan. Het wekt alleen maar meer ergernis en agressie op...

Rest In Privacy | 27-10-09 | 13:29

Rusland's maatwerk

Iwmac | 27-10-09 | 13:20

"Minister Rusland van Natuurlijke Hulpbronnen."

Ah, die 'natuurlijke hulpbronnen' is natuurlijk het ontwikklingsgeld wat we naar dat kutland sturen... ah... zo zit het

Masturwasbeer | 27-10-09 | 13:01

Even voor de goede orde: het gaat hier niet om een DOUANE-ambtenaar, maar om een BEVEILIGINGS-medewerker! Op Schiphol heb je drie controlerende instanties:
.
1) Douane, als je het land binnenkomt en die kijken alleen naar smokkelwaar en doen over het algemeen geen "body search";
.
2) Marechaussee, voor grensbewaking, die controleren je paspoort bij uit- en inreis in een niet-Schengenland (ruwweg buiten Europa) en of je geen coke bij he hebt;
.
3) Security, die controleren bij uitreis of transfer of je geen nagelknippers, pennemesjes of ander wapentuig bij je hebt. Dat zijn de mannen bij de pieppoortjes, en die mogen WEL met hun "vieze handen" aan je zitten, vooral als je moeilijk gaat doen!
.
Terecht dus dat die zeur-suri even apart werd genomen...

Brouhaha | 27-10-09 | 12:51

alle security pipo's verdienen het (hard) te worden uitgescholden op schiphol

flunkerT | 27-10-09 | 12:39

Minister Rusland van Natuurlijke Hulpbronnen, 't is toch net een stripfiguur.

The Green*Machine | 27-10-09 | 12:23

obapa | 27-10-09 | 11:42

Reizen wij via hetzelfde Schiphol?

Anarchus_Rex | 27-10-09 | 12:19

Muxje | 27-10-09 | 11:03 Omdat je een minister van een bevriend land niet zo kan behandelen ik snap werkelijk niet waarom mensen dit goedkeuren. Je mag toch verwachten dat een minister geen bolletjes in zijn reet heeft. Zie het van de andere kant, wat voor signaal geef je af door zelfs een minister als een potentieel crimineel te behandelen? Ik kan me zo voorstellen dat ze daar in Suriname een beetje link om zijn, wat als het niet een minister uit Suriname was maar Obama of Sarkozy, die mag echt de broek wel aanhouden ook al piept er wat. Maar deze man behandelen we als een paard dat kan tellen, het is echt walgelijk dit kan gewoon niet .

Uberheertje | 27-10-09 | 12:19

Waarschijnlijk controleerde Rusland de logistieke weg van het belangrijkste export product van Suriname.....

KillaZ | 27-10-09 | 12:19

Beetje onhandig om niet te weten dat het hier een buitenlandse excellentie betrof. Wéten ze dat soort dingen niet op Schiphol?

Boer in Amsterdam | 27-10-09 | 12:09

CDA is de partij voor alle excuusneegertz.
Laat ze zich samen met de PVDA en D66 opheffen.

TonySoprano | 27-10-09 | 12:01

Geef iedere bolletjesslikker een levenslang vliegverbod, dan kun je de rest slechts incidenteel controleren.
Maar nee, een bolletjesslikker krijgt een dag schoffelen als straf.
Justitie = ziek.
Niettemin weten we nog niet waarom de metaaldetector af ging op zijn ballen??

leefbarbaar | 27-10-09 | 11:52

Hirsch Ballin is vies. Niet met je vieze vingers aan mijn Hirsch B.... komen!

Moker van Mierlo | 27-10-09 | 11:50

Zit een beveiligingsbeambte op een verjaardag:

Ooit had ik Rusland bij de kloten. Zo erg dat de minister zijn excuses aanbood.

Is toch ook wel weer stoer.

obapa | 27-10-09 | 11:46

@Anarchus_Rex | 27-10-09 | 11:27

Nou nou nou, ik deel als veel reizer uw mening niet. Ik reis per jaar een 30 maal via Schiphol en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad.

obapa | 27-10-09 | 11:42

In de linksgristelijke kerk hebben mensen met een kleurtje een streepje voor. Dus meteen excuses aanbieden: andermans volk eerst! De eigenlijke racisten zijn de linksgristelijken en deze mensen met een kleurtje.

lekker wijf | 27-10-09 | 11:41

Vroegah zeiden ze bij ons in de buurt: Als zijn schoenen piepen dan zijn ze nog niet betaald. Zou ie een vrek zijn?

Hölzenbein | 27-10-09 | 11:36

Minister Rusland heeft gelijk, dat gefrunnik aan mensen hun lichaam moet maar eens ophouden.

Boellie | 27-10-09 | 11:35

En wat zat er dan tussen zn benen??? Zijn persoonlijke natuurlijke hulpbron?

hero_of_heaven | 27-10-09 | 11:33

Ik wil niet dat ZE met hun vieze vingers aan mij zitten. Dus, om ZE geen excuus te geven om dat toch te doen, kunnen ze maar beter ook niet met hun vieze vingers aan Surinaamse politici zitten of wie dan ook voor mijn part. En dat kleine beetje extra risico dat mijn leven dan oploopt neem ik graag voor lief...

Assimilator | 27-10-09 | 11:30

Schiphol security is tuig van de richel. Je mag ze niet vergelijken met NSB-ers, want daarmee doe je de NSB-er beledigen

Anarchus_Rex | 27-10-09 | 11:27

Uberheertje | 27-10-09 | 10:38
Waarom zou een volksvertegenwoordiger geen bommengordel kunnen dragen? En daarna iedereen zeggen, ja maar dat verwacht je toch niet. Nee, juist dat verwacht je niet. Vandaar de controles. Ik vind het ook knap lastig die controles (ik vlieg regelmatig) en ook vaak heel overdreven, maar het is helaas wel noodzakelijk omdat een paar van die hersenlozen iets met vloeistoffen of schoenen deden in het verleden. Vandaar gelijke monniken, gelijke kappen, dus ook volksvertegenwoordigers. Ik vind wel dat als men het vermoeden heeft dat iets illegaals in de buurt van de schaamstreek zit een douanier dat niet mag controleren, maar daarvoor een arts moet worden ingeschakeld. En al helemaal niet publiek, maar in een hokje voor mij part. Want iedereen heeft het recht op privacy.

Hölzenbein | 27-10-09 | 11:23

Ik vraag me af of hij ook zo boos was geworden als een mooie vrouw de controle uitvoerde. (ik had dan in ieder geval graag in zijn plaats gestaan) :-)

Mulimans | 27-10-09 | 11:22

Alsof het voor de ambtenaar zo'n feest is om aan zwarte Piet z'n pepernoten te zitten.

Larry Cook | 27-10-09 | 11:19

@Uberheertje, de man moest alleen zijn riem afdoen, is heel normaal. Vlieg je zelf wel eens? Securitypersoneel is wel eens wat bot, maken fouten, profiling, etc, allemaal slecht natuurlijk. Maar waarom moet er opeens stennis over gemaakt worden, en excuses aangeboden? Krijg ik van HB ook excuses als ik op Schiphol weer eens verkeerd behandeld wordt?

Muxje | 27-10-09 | 11:03

Waarom laat die vent niet gewoon zijn diplomatenpaspoort zien? Als minister hoort hij dat te hebben.
En als hij dat niet heeft moet hij bij zijn eigen regering gaan klagen, niet bij de onze.

Jim Beam | 27-10-09 | 10:56

Ik irriteer me ook aan de controles op Schiphol. Water is een explosief (gecvaarlijk werk derhalve) en de 100% controle is ongeveer hetzelfde als een veekeuring. Mensonwaardig.

jojan | 27-10-09 | 10:51

Ik loop altijd met riem, schoenen en ringen door die apparaten, en ze gaan nooit af. :P
.
Maar die controleurs zijn wel nazibloemen ja.

BigBabou | 27-10-09 | 10:42

Gewoon het land niet uitlaten en in een cel flikkeren als ie niet meewerkt. Moeten 'gewone' mensen zich ook aan houden aan die regels. Bovendien wou de douane gewoon even voelen of ie jongen of meisje is, dus wat is daar dan weer mis mee? Wat een arrogante zak.

Hölzenbein | 27-10-09 | 10:41

Ik heb best de tyfus aan zo'n beetje iedere vorm van politieke correctheid, maar een minister kan je simpelweg niet zo behandelen, die man is een volksvertegenwoordiger, dit is extreem beledigend tov het Surinaamse volk, dit is ECHT onacceptabel. Een minister die zijn broek uit moet trekken hoe halen ze het in hun botte kop.

Uberheertje | 27-10-09 | 10:38

Je kunt in de ze moeilijk zeggen "Ga terug naar je eigen land", want daar was hij waarschijnlijk al naartoe onderweg. Maar toch, het blijft een raar feit dat mensen die ook maar meer als 2x in de krant verschijnen ineens denken blauw bloed te hebben en dat de wet niet op hun van toepassing is. Niet dat iemand met blauw bloed boven de wet zou staan (he Alex), maar het blijft vreemd. Persoonlijk zou ik Her Ballien dan ook meteen effentjes gefriskt hebben. Maar ik heb toch altijd geleerd, hoe harder ze schreeuwen, hoe schuldiger ze zijn.

Kijk lincksmenchen.. Ik heb gereaguurd zonder het Discriminatie/Slachtofferrollertje drop aan te kaarten:)

nadastilo | 27-10-09 | 10:38

zoekt! sorry

Nicolaks | 27-10-09 | 10:33

Soort zoek soort zou ik zeggen.

Nicolaks | 27-10-09 | 10:32

ach ja, consequent zijn ligt niet geheel in den ggggristelijke aard..........

K. Metjes | 27-10-09 | 10:28

hij mag God gewoon op zijn blote knietjes danken dat hij niet gevisiteerd is.

Alhoewel ? als ik dat smoelwerk zie zou ik zeggen dat het wel is gebeurd.

Zuitschuip | 27-10-09 | 10:27

When a nigger has an attitude...

En-el Hak | 27-10-09 | 10:25

Discriminatie is toch wanneer een blanke iets niet liefs zegt over een zwarte? Als een zwarte iets niet liefs zegt over een blanke dan is dat toch gewoon de waarheid?

gozahtje | 27-10-09 | 10:22

Op een buitenlandse luchthaven maakte ik eens mee bij het inchecken dat twee zwarte Afrikanen voor mij kennelijk problemen hadden bij het inchecken. Zij wilden naar Amsterdam en verder naar Canada. Ze werden na discussie doorgelaten, maar bij de gate was er toch nog een probleem: Er stond geen handtekening in hun gloednieuw paspoorten en die moesten ze er nog wel even inzetten van de stewardessen. Ik was wel even bang voor mensen met paspoorten zonder hun handtekeing, maar als het terroristen waren geweest hadden ze hun valse paspoorten wel beter voorbereid.

juriste | 27-10-09 | 10:22

Tja, niemand wordt graag betast door de onderlaag van de samenleving

Zoiets | 27-10-09 | 10:19

-weggejorist-

Biep | 27-10-09 | 10:16


Wat een zeurpiet. Ik vind dat gefriemel aan mijn testikelen wel lekker.

Willianus Wortelus | 27-10-09 | 10:16

Is Rusland weer een nieuw typetje van Wendy van Dijk?

In de opwinding schreeuwde hij het verkeerd uit.
Hij bedoelde natuurlijk:
" Blijf met je vingers uit mijn vieze kruis ! "

Zuitschuip | 27-10-09 | 10:14

Uberheertje | 27-10-09 | 10:04
Met Indonesië heeft Nederland ook een dergelijke geschiedenis : die kunnen het toch wel, zo goed en zo kwaad als je dat ook mag vinden.
Zij zijn wel zelfstandig van top tot teen.

Je mag een geschiedenis hebben met elkaar(graag zelfs!) maar als de één vaarwel zegt en gilt! 'ik wil mijn vrijheid!' is het toch een geval van : hier scheiden onze wegen?

Alimentatie: daar gaat het om! en ondertussen maar klagen over die nare 'ex' met z'n vieze vingers en zijn bleke kuiten.

Biep | 27-10-09 | 10:14

Trouwens je wordt vaak onbeschoft behamdeld op Schiphol. Op andere luchthavens wordt je veel eleganter en vriendelijker "geholpen". De sfeer op Schiphol is geweaun slecht, veel teveel stress, veel te duur, veel te veel strak en toch weer niet strak dus niet-cosequent georganiseerd.
Vorige week toen ik mijn baggage wilde afhalen bij de transportband stond er een nep-kapitein met megaphoon en iemand met een groot tv-scherm iets onduidelijks om te roepen waardoor veel mensen de kluts kwijt raakten vooral buitenlanders omdat die niet begrepen wat er loos was. Kortom paniek. Wat bleek? Gewoon een reklamestunt, het allereerste wat je ontmoet op NL-bodem wanneer je uit het buitenland komt. Welkom thuis!

ecologiste | 27-10-09 | 10:14

Hirsch = Viespeuk want die zit soms tot zijn polsen in zijn neus te pulliken.
Rus = Viespeuk omdat Russen nu eenmaal viespeuken zijn
Douanenegerts = Viespeuken omdat zij ongevraagd in je kruis wroeten.

Rien7847 | 27-10-09 | 10:12

Surinaamse 'ministers'. Zucht. Hebben die ooit bewezen dat ze serieus genomen kúnnen worden?

ReligionSucks | 27-10-09 | 10:06

Nou moet die Rusland niet raar gaan doen. Want die beveiligingsbeambte scheen hem te herkennen als een darkroom klant.

azijnseikerT | 27-10-09 | 10:04

Biep | 27-10-09 | 09:55 Ach kommop, Suriname en Nederland blijven hoe dan ook een geschiedenis delen, goed of slecht. Het is ronduit schandalig dat een volksvertegenwoordiger als een bolletjesslikker wordt behandeld, ik erger me vaak aan woorden als 'racisme' die sommigen ons menen toe te wuiven maar dit is van een dergelijke arrogantie dat ik er gewoon niet omheen kan.

Uberheertje | 27-10-09 | 10:04

Big Rick | 27-10-09 | 09:57
Toch is het wel zo dat er alarmbellen begonnen te rinkelen in dit geval, het was geen willekeurig 'laten we die mijnheer eens pakken'-situatie.
In het artikel werd geschreven dat de douanebeambte met zijn handen op de heupen van mijnheer Rusland kwam. Het was niet zo dat hij met de broek op de enkels moest, ten overstaan van andere ( en 'mindere') reizigers.

Als je geen onschendbaarheid geniet mag je koekenbakker zijn of minister, je hebt je aan de regels te houden.

Maar goed, jij en ik zijn er beiden niet geweest: dus laten we gissen en vrolijk zijn!

Biep | 27-10-09 | 10:03

terug van een tripje Heineken Regatta St. Maarten kregen ook wij te maken met een 100% controle: in vale jeans gestoken douane-sjacho's opgetuigd met hesjes "douane" die je behandelen alsof je zowieso zwaar crimi bent; onbeschoft provocerend.

glaaf | 27-10-09 | 10:03

GS (Pritt Stift)

Wat is er precies beledigend aan "blijf met je vieze vingers van me af?"

Is toch ff iets anders dan "Als mijn broer dood gaat maak ik je af" of woorden van gelijke strekking roepen tegen een ambulancebroeder.

7anPau1 | 27-10-09 | 10:01

Haha. Kwestie van klassejustitie. Uitschelden van ziekenhuispersoneel gebeurt door het lager opgeleide volk dat geen advocaat kan betalen en dus geen verweer kan voeren. Juristen die een klacht aankondigen tegen een arts in het ziekenhuis moeten ook uitkijken dat ze niet meteen naakt worden opgesloten, want een diagnose is zo gesteld. LOL.

juriste | 27-10-09 | 10:00

Ruslands smerig racistisch-sexistische hygienische aantijging? 'Kom niet met je vieze vingers aan me.' bevat volgens mij weinig racistische dan wel sexistische elementen, tenzij alleen vrouwen vieze vingertjes hebben tegenwoordig.

@vraagstaart 09:42: U moet GS niet als feitenbron gaan hanteren, daar is zij vanwege haar tendensieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende karakter niet heel geschikt voor.

SheriffSharif | 27-10-09 | 10:00

Gewoon negeren die negert.

E.Colli | 27-10-09 | 09:59

@Biep | 27-10-09 | 09:44
@Big Rick | 27-10-09 | 09:37
Het feit dat onze ex-kolonien zwakke knietjes hebben als het gaat om anti-drugs-beleid, kan nooit een rechtvaardiging zijn van de brute 2-maten-meting door de marechaussee en tokkie-hulptroepen. De empathie factor van 0,01 van de betreffende beambte kan niet goedgepraat worden door fouten van landgenoten.

Big Rick | 27-10-09 | 09:57

Uberheertje | 27-10-09 | 09:50
Bevriend?
In welke opzichten als ik vragen mag?

Biep | 27-10-09 | 09:55

Biep | 27-10-09 | 09:48
LOL

KingLear | 27-10-09 | 09:55

-weggejorist-

Poep aan je schoen | 27-10-09 | 09:55

Voor zulke ministers geldt altijd: vrijheid. Geen gelijkheid geen broederschap.

ecologiste | 27-10-09 | 09:52

@ mezelf.
sorry, conventie van wenen.

ijzeren blub | 27-10-09 | 09:50

En ze willen in zn broek maar de bom zat in zn schoenen.
Fail

Braakbal | 27-10-09 | 09:50

Zeg euh mensen, we hebben het hier over een minister van een bevriend land, hoe kan je het in je hoofd halen om zo iemand de ballen te voelen, dit is zo extreem disrespectvol en vernederend ik heb er geen woorden voor. Denken jullie nou echt dat dit gebeurt als het een minister uit een Europees land was geweest. Grappig he die negertjes. Een schande.

Uberheertje | 27-10-09 | 09:50

oh, ik dacht dat het ging over dat jochie dat een pedo in z'n kruis had geschopt gisteren. Is een surinamer met een curieuze schaamstreek ook nieuws?

The Cunning Punt | 27-10-09 | 09:48

Superior Bastard | 27-10-09 | 09:46
Als je bukt word het wel minder pijnlijk: voor iedereen!

Biep | 27-10-09 | 09:48

Schreef Winston Bogarde hier niet al ooit een boek over, met de pakkende titel: "Deze neger bukt voor niemand" ?

Superior Bastard | 27-10-09 | 09:46

Voortaan gewoon laten bukken en de rubberen handschoentjes aan.

ShakeTA | 27-10-09 | 09:45

Simpel gevalletje van .... een minister zonder diplomatiek paspoort, denkt wel dat hij zich diplomatiek kan gedragen, als hulpbronnen aanvoerder. Dus, gewoon als ieder ander behandelen, desnoods een graadje erger, want deze meneer staat niet in zijn schoenen maar ernaast!
Al was het de paus geweest of Obama, zonder een document dat recht geeft op een diplomatieke onschendbaarheid, ben je gewoon zoals ieder ander een burger. Daarnaast ben ik van mening dat het inmiddels maar eens afgelopen moet zijn met al die landen die claimen dat Nederland ze moet onderhouden omdat we een geschiedenis met ze hebben, gewoon geldkraan dicht en de grenzen, de kans dat ze Desi Bouterse binnenkort in mei 2010, in het zadel terug helpen zegt genoeg.

Barbara Drijfzand | 27-10-09 | 09:44

Trompy | 27-10-09 | 09:06
Geen twijfel over mogelijk; of jij zit zwaar overbetaald in het pluche, of je bent nog nooit in Schiphol geweest.

OoO | 27-10-09 | 09:44

Big Rick | 27-10-09 | 09:37
Ik begrijp wel wat je zegt en waarschijnlijk moet het ook een behoorlijke vervelende ervaring zijn geweest (ook voor die gekke mijnheer Rusland) Maar vindt je niet dat ze in Suriname en in de Antillen inmiddels niet eens iets zelf moeten gaan ondernemen om de reputatie in dezen te verbeteren?

Boos worden en naar een ander wijzen is na al die jaren toch veel te gemakkelijk?

Biep | 27-10-09 | 09:44

Het heelal zit vol zwarte gaten. Eén meer of minder...

Waaligator | 27-10-09 | 09:44

ROFLOL@Rammstein | 27-10-09 | 09:38

vraagstaart | 27-10-09 | 09:44

gewoon iedereen op een fatsoenlijke manier controleren, ongeacht functie of stand.

Want als meneer een aanslag op de planning had staan dan was het wel weer huilie huilie en controle moet beter en blablabla.

get a life.

Atomheap | 27-10-09 | 09:44

@Eikenhout | 27-10-09 | 09:34 Uit het stukje lees ik dat het de normale "patting down" was en dat gebeurt wel in het openbaar - ze komen ook niet in je schaamstreek maar op je heupen. 100 keer meegemaakt, niets mee aan de hand.

BTW vind ik ze in Nederland nog alleszins netjes. Probeer de USA eens; als meneer Rusland (LOL) daar zo'n muil opentrekt staat-ie binnen 5 minuten kromgesloten in de ijzers en krijgt-ie een visitatie zonder vaseline.

vraagstaart | 27-10-09 | 09:42

Hirsch Balin, vreselijk vieze man.Stereo type kinderlokker.

Smokum | 27-10-09 | 09:42

Got a plane to catch !
*raus*

Rammstein | 27-10-09 | 09:41

Ernst Hirsch Ballin maakt zichzelf volstrekt ongeloofwaardig, zich aftreden, nationaliteit ontnemen en het land uitzetten en bij enig weerstand de nekschot.
Een minister van de Koninkrijk der Nederlanden die het lands veiligheid aan de kant schuift omdat een nietsnut uit Suriname zijn kleine pielleke met mini-piercing niet wenst bloot te geven.

Mrjoeri86 | 27-10-09 | 09:40

Een cockring die permanent zit heet een piercing en is wat kleiner. Een hele vlucht van hier naar Suriname kan niet echt gezond zijn voor de klabanus. Dan heb je kans op necrose, verwacht ik. En waarom wil je met kloppende boegspriet door de security? Nee nee, een lullige piercing. Dat is het.

wingload | 27-10-09 | 09:39

Big Rick | 27-10-09 | 09:37
Belangrijker: hebben ze Uw drugs gevonden ?

Rammstein | 27-10-09 | 09:38

Een maand geleden was de 100% controle van invliegende Suri's onderwerp van de middag-phone-in van Prem Radakishun op BNR. Lachen natuurlijk - maar Prem heeft wel gelijk; die controle is lomp, mensonterend en dom en dient te worden aangepast zodat burgerrechten worden gerespecteerd. Als je beveiligings-apen hun gang laat gaan maken ze er meteen een potje van. Deze week in Engeland: moeder van kind wordt door school-apparatsjiks gescreend omdat ze misschien te ver van de school woont. Ze lichten haar doopceel, tracken telefoontjes en volgen haar wekenlang. Ze doen dan 'niks verkeerd' en handelen dan 'binnen mandaat'. Ja DOEI!

Ik mocht het genot van een 100% controle eens ondergaan omdat ik van Brazilie via Curacao naar Nederland vloog. De lomperikken behandelen je als stront. Ze schreeuwen tegen je, luisteren niet en zijn vooringenomen. Walgelijk.

Big Rick | 27-10-09 | 09:37

Yep, dit snijdt meer hout dan dat Wendy topic :)
Keep up the good work.

homerpimpson | 27-10-09 | 09:35

Rammstein | 27-10-09 | 09:33
* grinnik*

Biep | 27-10-09 | 09:35

fart majeur | 27-10-09 | 09:31
nou, nou, nou : het was wel een blank poortje hoor!

Biep | 27-10-09 | 09:34

Fouileren in de schaamstreek gebeurd normaal niet in het openbaar. De beveiliger was dus niet goed bezig.

Daarnaast: Surinamers zijn erg overgevoelig. Ongeveer alles wat met Nederland te maken heeft is rascisme en kolonialisme. Dat hebben ze gemeen met Antillianen. Die hebben ook helemaal nooit iets met coke, smokkel, criminaliteit of iets dergelijks te maken. Surinamers ook niet. Ze worden alleen gecontroleerd omdat ze niet blank zijn! Rascisme!

Eikenhout | 27-10-09 | 09:34

Nederland Bukland.

Jaap de Paap | 27-10-09 | 09:33

Biep | 27-10-09 | 09:32
..... en iedereen had mee kunnen eten !

Rammstein | 27-10-09 | 09:33

fart majeur | 27-10-09 | 09:31
.... en een lat in je reeDt een een tazer op de borststreek. Ik bedoel maar.

Rammstein | 27-10-09 | 09:33

@janeedantoch | 27-10-09 | 09:19
als je de nederlandse ambassadeur in brunei bent mag je in brunei doorlopen bij de douane (mits ze akkoord zijn met de conventie van geneve) maar in nederland heb je net zo veel rechten en plichten als ieder ander.

ijzeren blub | 27-10-09 | 09:32

Ctrpllr | 27-10-09 | 09:30
Als dat zo was, was mijnheer Rusland drie keer groter geweest dan de gemiddelde negermijnheer: dan was de douane beambte er als de gillende brandweer vandoor gegaan.

Biep | 27-10-09 | 09:32

Hoe is het nou toch mogelijk dat de PVV zo groot dreigt te worden!!!!!

jasser | 27-10-09 | 09:32

Veronglijktheid is bij die mensen aangeboren. Ga dat eens op een US luchthaven proberen lutser, heb je gelijk een knie in je neq.

fart majeur | 27-10-09 | 09:31

illuvatar | 27-10-09 | 09:25
Heeft die geen diplomatieke onschendbaarheid meer?
Nee, Negerts krijgen hier het nadeel van de twijfel., d'r zit alijd wel een luchtje aan.

JanRap | 27-10-09 | 09:30

@SODEP | 27-10-09 | 09:13 sinds anderhalf jaar ofzo nieuw beleid; na 1e keer piepen nog eens proberen, maar na de tweede keer direct fouilleren.
.
OT: Die man was toch niet op officieel staatsbezoek? Hij was gewoon net als ieder ander op doorrijs. De beveiliger wist waarschijnlijk niet eens wie die kerel was maar als-ie het had geweten had-ie niks met die kennis gedaan cq mogen doen...

Ctrpllr | 27-10-09 | 09:30

Moet ie eens in Thailand proberen!

ZehSpittah | 27-10-09 | 09:30

Lying Dutchman | 27-10-09 | 09:27
Nee hoor, je hebt je bijdrage weer geleverd!
Bukken en dan? Paardje rijden?

Biep | 27-10-09 | 09:29

whoppah | 27-10-09 | 09:27
LMAO ! Geloof je dat zelf wel ?

Rammstein | 27-10-09 | 09:29

Rammstein | 27-10-09 | 09:13
Hoezo diplomatieke rel? Hij heeft ook gelijk, weet je hoe vies die vingers van die beveiligingsmedewerkers zijn. Ze zitten aan alles en iedereen! En met die epidemie.......

Lord of Acid 055 | 27-10-09 | 09:29

@Lardeerik | 27-10-09 | 09:02 en Zuma | 27-10-09 | 09:18:

iemand heeft alleen een diplomatieke status in het land waar hij is geaccrediteerd.
bv de kroatische ambassadeur in nederland kan in nederland niets worden gedaan.
maar in bv duitsland heeft hij geen recht van spreken.
heer rusland is in nederland gewoon als ieder ander. minister of niet.

ijzeren blub | 27-10-09 | 09:28

De schoenmaker van mijnheer Rusland is waarschijnlijk nu ook werkeloos (of is het werkloos?)

Biep | 27-10-09 | 09:27

Mijn full kunstof GLOCK wordt ook nooit ontdekt door zo'n poortje

whoppah | 27-10-09 | 09:27

Is het een groot probleem wanneer dit me geen reedt interesseerd? Ja? Ok, alle negers laten bukken op Schiphol.

Lying Dutchman | 27-10-09 | 09:27

Waarom werd die minister gecontroleerd? Heeft die geen diplomatieke onschendbaarheid meer?

illuvatar | 27-10-09 | 09:25

Waarschijnlijk schoot mijnheer Rusland ogenblikkelijk in het slaventrauma van zijn voorvaderen.

Biep | 27-10-09 | 09:25

Er zou pas sorry gezegd moeten worden als bij een anale visitatie perongeluk een long / maag / hart uit gerukt wordt.

Klablong | 27-10-09 | 09:25

Zal dat trouwens ooit nog wat worden met dat schone Suriname. Het is toch eeuwig zonde dat ze er maar niets van bakken daar.
Waar is de begeesting, waar is de liefde en waar is de mentaliteit?

Biep | 27-10-09 | 09:24

Zuma | 27-10-09 | 09:18
diplomaten bedrijven diplomatie.
je maakt de fout zo consequent dat ik dacht dat je wel prijs zou stellen op een correctie. Het staat zo raar tenslotte als je je in een debat mengt en je kent de basisbegrippen niet.

2emeREP | 27-10-09 | 09:23

... nu moet ik zeggen dat ik het ook nooit zo geinig vindt als ik ff op en neer naar (ik noem maar een dwarsstraat) Londen vlieg met een zakenvlucht, ik met afzakkende broek, leeggehaalde zakken, en op mn sokken me een kleine betasting moet laten welgevallen, maar ik ga er altijd maar vanuit dat dat kleine ongerief in t niet valt bij in de lucht ontploffen, of een wolkenkrabber invliegen.

Comrade | 27-10-09 | 09:22

Piepende schoenen.

*zucht, diepe, diepe zucht*

kolonel klootoog | 27-10-09 | 09:21

Er moet natuurlijk staan; bosneger en regeermeneer. Excuses voor het ongemak.

ojédiaré | 27-10-09 | 09:20

Pff die politiek negert moet niet zo zeuren, als hij gewoon normaal had meegewerkt en niet zo had lopen piepen (zoals jij en ik ook moeten doen) had de beambte nooit aan z'n pielemuisje gezeten.

Mike B. | 27-10-09 | 09:20

Vertegenwoordigers van buitenlandse regeringen genieten diplomatieke onschendbaarheid. Daar zijn goede redenen voor. Als reaguurders hierboven ambassadeur zijn in brunei, of minister van volksverhuizing dan mogen ze ook doorlopen zonder te bukken.

janeedantoch | 27-10-09 | 09:19

Hij is Minister van Natuurlijke Hulpbronnen? Was 'ie onderweg naar Bert Koenders om nog een extra bronnetje aan te boren?

Klukkluk | 27-10-09 | 09:19

Flauw van die beveiligert om deze minister zo te discrimineren. Waarom deze bos- en regeerneger in zijn kruis tasten? Dat kan hooguit twee bolletjes opleveren.
Na twee rectale full-entries is het ook gewoon handen wassen. Mandatory!!

ojédiaré | 27-10-09 | 09:18

Is een kwestie van de schending van diplomatieke status. Excuses zijn wellicht best wel terecht. Ken niet de exacte situatie.

@Lardeerik | 27-10-09 | 09:02
De dipomatiek status is er nu juist voor om te zorgen dat er diplomatiek kan worden bedreven. Als iedere diplomaat maar af en aan onderzocht/doorzocht wordt heb je sowieso geen vertrouwen meer in elkaar en kan je ook niet fatsoenlijk diplomatiek meer bedrijven. Als diplomaten misbruik van hun status maken ten behoeve van smokkel moet dit uiteraard aangepakt worden.

Zuma | 27-10-09 | 09:18

Wellicht zag de security ambtenaar een vreemde bobbel in Rusland's broek en ging daar direkt op af!? Wat een viespeuk..

denoorman | 27-10-09 | 09:17

De grote viespeuk is Ballin natuurlijk *drang onderdrukt om weer over Demmink en Ballin links te plempen*

spooky | 27-10-09 | 09:16

Heb je de zaak verpest. Ga je met lood in je schoenen terug naar huis, zien ze dat zomaar op Schiphol. En zetten dat daarna in de Veletaag. Schande.

Koos Knak | 27-10-09 | 09:16

De man heeft gewoon gelijk natuurlijk. Ik zie wekelijks kuddes schapen hun privacy inleveren op vliegvelden.

lieverdeauddanreaud | 27-10-09 | 09:15

Als zo poortje begint te loeien, beginnen douane-vlingertjes te gloeien.
En ach, het is toch algemeen bekend dat veel surinamers gewoon openlijk rascist zijn.

Biep | 27-10-09 | 09:15

Minister van natuurlijke hulpbronnen..... zoals de onuitputtelijke geldbron uit NL?

RGB | 27-10-09 | 09:15

Schoorsteenveger | 27-10-09 | 09:12
Wat mij betreft is de enige die zijn excuses aan moet bieden de heer Rusland. Hij zou juist blij moeten zijn met intensieve controles.

Superior Bastard | 27-10-09 | 09:15

Het is ook wel een beetje vreemd: Poortje piept, meneer doet riem af, poortje piept nog steeds en gelijk begint overijverig securitymannetje met grondige fouillering. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat na zo'n tweede piep men vroeg om de schoenen uit te trekken, want daar zit dan vaak het probleem. Dat had hier ook moeten gebeuren en dan was er niks aan de hand geweest, want daar zat ook in dit geval het probleem.

Maar ja, gelijk beginnen met schreeuwen is ook nergens goed voor uiteraard.

SODEP | 27-10-09 | 09:13

Lord of Acid 055 | 27-10-09 | 09:10
Hij kan zich ook als minister (lees: fatsoenlijk) gedragen en dan achteraf een diplomatieke rel trappen, mocht hij het dan nog nodig vinden ?

Rammstein | 27-10-09 | 09:13

Wat zeurt die man nou, er werken daar juist veel (te) relaxde Surinamers

kapotte_stofzuiger | 27-10-09 | 09:12

Superior Bastard | 27-10-09 | 09:03
Klein detail. De goede man was op doorreis van Kenia naar Paramaribo. Heeft volgens mij dus formeel geen Nederlands grondgebied betreden. De dienstdoende controleur was misschien wel Nederlander, maar de controles werden uitgevoerd op passagiers die 'in transit' waren. Heeft in elk geval niets met de Nederlandse douane te maken. Als die controleur een Fransman was geweest, had dan Sarkozy of een andere hoge piet zijn excuses moeten aanbieden?

Schoorsteenveger | 27-10-09 | 09:12

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 09:06
Huidskleur doet in dezen, en eigenlijk nooit, ter zake vriend.

Superior Bastard | 27-10-09 | 09:11

@ Mark d'Aviano | 27-10-09 | 09:07
Slecht uit bed gestapt vanmorgen? niet zo happen eikel!

Lord of Acid 055 | 27-10-09 | 09:11

Je gaat toch ook geen minister fouilleren. Dan ben je gewoon dom bezig, groot gelijk geef ik die surinamert!

Lord of Acid 055 | 27-10-09 | 09:10

Geweaun doorgaan met CDA stemmen.
Dan worden zulke gasten nog beter gestimuleerd om ambulance-broeders voor rotte vis uit te maken: een klopje op de schouder, gratis vakantiereisje & hotel naar keuze.
Het CDA heeft in de laatste 5 jaren alle straffen versoepeld, dus totale vrijheid voor dergelijke gasten dat kan er nog wel bij.

uitgeslapen | 27-10-09 | 09:10

Niet alle mongolen zijn douane controleurs en ook zijn niet alle drugssmokkelaars Surinamers, dus...

Caturman | 27-10-09 | 09:08

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 09:06
Waarom haal je er de kleur bij? Smerige racist!

Mark d'Aviano | 27-10-09 | 09:07

Ik vind het maar een bijzonder verwaarend artikel... Surinamers die Rusland heten en stennis schoppen in Nederland.

Kan er geen touw aan vastknopen. Toch maar even wat gaan slapen.....

bees-t- | 27-10-09 | 09:07

crankshaft | 27-10-09 | 08:58
Mwoah, vind ik wel. Ze zijn 29 lentes jong, dus nog lekker mals en niet zo'n zuur bijsmaakje.

Lebowski Achiever | 27-10-09 | 09:07

Doe fokking normaal man. Je gaat een buitenlandse minister toch niet in het openbaar zo denigrerend behandelen! Ten eerste hoef je die niet zo te onderzoeken. Ten tweede, als je dat wilt doen neem je 'm even mee een kamertje in voor een goed gesprek. Denk na man, een buitenlandse minister. Gaan we ook zo om met een minister uit bijvoorbeeld Zweden of Japan ??!

Gauw excuses aanbieden aan de beste man en volgende keer een gepaste ontvangst.

Trompy | 27-10-09 | 09:06

storm in een bord roti

r04dki11 | 27-10-09 | 09:06

Wie niets te verbergen heeft....
Superior Bastard | 27-10-09 | 09:03
en zwart is laat zich gewoon intiem visiteren bij (bijna) ieder bezoek aan de kleinkinderen.

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 09:06

Als je weet dat de Surinaamse opperklasse de grootste dealers bevat, dan moet je zeker hun ministers goed fouilleren. En anders blijft-ie lekker thuis toch?

Bos Hout | 27-10-09 | 09:05

Dus GS vindt het ok dat je ten overstaan van tientallen wildvreemden behandeld wordt als criminineel en anaal onderzocht wordt, zonder handschoenen, door een vmbo-geilneef met uniformfetish?
-
Nou ik niet, en met Hirsch Ballins excuses in de hand loop ik een volgende keer dat ze willen controleren of ik een gun in mn slip draag gewoon door.

2emeREP | 27-10-09 | 09:05

Dus de heer Rusland denkt vanuit zijn superioriteitsgevoel wel even te kunnen bepalen hoe wij hier onze luchthaven beveiligen? Meteen afvoeren met het volgende vliegtuig en nooit meer toelaten.
De controle op Schiphol kan mij niet streng genoeg zijn. Wie niets te verbergen heeft....

Superior Bastard | 27-10-09 | 09:03

Moet je in Amerika mee aankomen! Maar officieel mogen mensen met een diplomatieke status natuurlijk alles flikken... Ook lekker van deze tijd

Lardeerik | 27-10-09 | 09:02

Je gaat toch niet een minister van een bevriend land zo behandelen, ik geef hem groot gelijk dit is een grof schandaal

Uberheertje | 27-10-09 | 09:01

Gelijke monniken gelijke kappen swa!

Mauzzie | 27-10-09 | 09:00

Een Surinamer die Rusland heet. Ik ben met mijn korte attention span de draad al kwijt...

mail cheauvinist pic | 27-10-09 | 09:00

Ze moeten Dushi maar eens op die controleur afsturen. Rare snijboon.

Schoorsteenveger | 27-10-09 | 08:59

Er is overigens een nieuw apparaat dat gewoon scant.
Verder heeft dat ambulancebroedersverhaal een behoorlijke baard.

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 08:58

Lebowski Achiever | 27-10-09 | 08:55
En, heb je een beetje lekkere ballen?

crankshaft | 27-10-09 | 08:58

Volgende keer op Schiphol dus stennis trappen.
Kipz0r | 27-10-09 | 08:54
Alleen als je vriendjes bent met EHB.
Dan heb ik nog liever anaalcontrole.

domheid regeert | 27-10-09 | 08:57

Zo blijkt maar weer: politici, dat is toch een hoger en belangrijker mensensoort - vinden ze van zichzelf en elkaar.

oplosmiddel | 27-10-09 | 08:57

Schipholpersoneel doet zeer genante, discriminatoire en onfatsoenlijke dingen. Terecht dat iemand een keer zijn hakken in het zand zet.

Einde van de Domheid | 27-10-09 | 08:57

Gewoon meteen een hoop stennis gaan schoppen en den Hollander buigt wel weer.

Typisch voorbeeldje van de rubberen ruggegraat van de nederlandse samenleving.

Chris666 | 27-10-09 | 08:57

Hirsch Ballin is hier uiteraard de grote viespeuk, een beetje je eigen werknemert de poten onder de stoel uitzagen, bah!

KaiserSoza | 27-10-09 | 08:56

Wat een onzin als dat ding piept. fouleer je hem of leg je hem onder rontgen apparaat. klaar niks anders om dat hij politicus is, ook als het obama ofzo is.

h.haverkamp | 27-10-09 | 08:56

Rusland moet dat eens in Rusland proberen!

Kutwijf Bert | 27-10-09 | 08:56

Beetje non-topic als je het mij vraagt. Beveiligingspersoneel op luchthavens zijn zo incompetent als de pleuris, iedereen weet dat. Beetje van hun positie misbruik maken maar je kan nog steeds een koffer vol C4 meesmokkelen.
Maar als er een Suri-politicusje mee valt te pesten staan we wel aan hun kant, of niet soms? Lik ballen, man. Zoek iets interessants.

Lebowski Achiever | 27-10-09 | 08:55

Volgende keer op Schiphol dus stennis trappen.

Kipz0r | 27-10-09 | 08:54

die negert natuurlijk...

justinianus | 27-10-09 | 08:54

Mij overkwam zaterdag hetzelfde en toen was het advies "doe eerst je schoenen maar uit, dat is het vaak", en dat bleek ook zo te zijn. Fail voor deze ambtenaar dus; maakt niet uit of de reiziger een surinamer/minister/boerenklootje was.

mokum4all | 27-10-09 | 08:54

Heeft de security mijnheer niet tegelijk ook Holland en Holland lopen neurien dan?
Ja ik heb bolletjes in mijn hol, ik zit met bolletjes boordevol......
www.youtube.com/watch?v=_4_1nPLlyqQ

faz | 27-10-09 | 08:54

Telegraaf: "De NCTB wil niet zeggen wat er dan onjuist is geweest aan de controle.".
Kennelijk zat Hirsch Ballin gewoon te liegen met zijn excuses. Moet trouwens aan Nekschot denken.

Mark d'Aviano | 27-10-09 | 08:53

"Profiling" gaat nog groot worden deze eeuw:
- Voornaam 'Gregory' = flag
- Achternaam 'Rusland' = flag
- Vlucht uit Paramaribo = flag
- Kleurtje = flag
- Vlucht naar Amsterdam = flag


Nee dus! | 27-10-09 | 08:52

Jezus, dit is laag.....
Moeten kiezen tussen een politicus uit Suriname of een hersenloze securitydrone op Schiphol.

Tsaar Guus | 27-10-09 | 08:52

Ik vindt Hirsch Balin een eng heerschap. Sorry sorry sorry Ernst.

k-schaaf | 27-10-09 | 08:51

Hoe meer mensen de volstrekt arbitraire manier van met mensen en security omgaan op luchthavens in vraag stellen, hoe beter.

Niet voor Jan | 27-10-09 | 08:51

Tja..... Waarom heeft deze vent geen diplomaten paspoort, die heb ik ook en ik kan gewoon doorlopen helemaal geen security etc.... Of heeft hij die wel, maar hij valt in een bepaald risico profiel. En dan moet ie niet zo zeiken,

Woutie | 27-10-09 | 08:51

Dhr Rusland zat zoals zovelen uit die streek in de standaard slachtofferrol.

quick nick | 27-10-09 | 08:50

ik ging eens van schiphol naar zagreb.
voor mij was een man waarbij de pieper ging.
hij zei dat hij de ambassadeur was van kroatie in nederland en niet gefouilleerd mocht worden.
na 3 telefoontjes mocht hij verder zonder dat hij gefouilleerd werd.
er zat dus iemand in mijn vliegtuig waar de detector op reageerde maar waar niets mee werd gedaan.
hoe zo, 2 maten.

ijzeren blub | 27-10-09 | 08:50

eerste boot weer terug? eigen schuld, dikke bult

Gillerd | 27-10-09 | 08:50

Schaamte voor een onnegeriaans pielemuisje?

Nee dus! | 27-10-09 | 08:49

Ze leveren toch een paar dingen die we hard nodig hebben.

Marv007 | 27-10-09 | 08:48

der is an veertju voor my poepart blaife plakkuh
Dat is niet leuk dat is niet fain ik kan nie kakku.

geenstijlsteengeil | 27-10-09 | 08:48

Ieder mensch is een viespeuk tot het tegendeel wordt bewezen.

fuckje | 27-10-09 | 08:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken