
LOLOLOL. De donkere dagen komen er weer aan. Dat betekent dat er weer onverlichte negers kunnen oversteken. Ja sorry, wij verzinnen het echt zelf niet. Maar in het dorp Tienray (
51°29'N 6°5'E) is door de burgers besloten dat ALLE asielzoekers 'savonds fluoriscerende hesjes moeten dragen omdat ze in het donker niet opvallen:
"Asielzoekers hebben geen weet van de verkeersregels. Ze lopen over fietspaden en wegen en houden daarbij geen rekening met andere weggebruikers. Als ze naar een ander dorp gaan, willen we ze daarom 's avonds een hesje laten dragen." Een anti-racismeorganisatie spreekt
in De Limburger dat 'men' asielzoekers zo wel een 'etiket' opplakt. Tegen dat soort logica kunnen we niet op. Maar misschien nog een petje erbij? Rode laarsjes? Samen maken we Nederland veiliger!
Reaguursels
Inloggen"Ach, dat is gewoon iemand die zijn hesjes kwijt moet. Die mensen lopen altijd netjes op het trottoir." Aldus mijn oma die in Tienray woont.
Reacties over sterren en deportatie -1
Dlamme_koos | 24-10-09 | 11:04
Deporteren naar de ster van Gordon, dat wens je niemand toe.
Reacties over sterren en deportatie -1
Je kunt ze in het weekend beter geweaun binnen houden. In het weekend zijn er allemaal veeeeeeeeeeeeeel te sexy geklede meisjes onderweg, m.n. 's nachts. We zouden toch niet willen dat de tere religieuze hersentjes hierdoor in de war worden gebracht?
Door de weex kun je ze trouwens ook beter binnen houden; de R zit weer in de maand dus het weer is ook niet op z'n woestijns.
Het is ook het best om ze geweaun steeds binnen te houden en te beschermen tegen al die perfide, decadente westerse invloeden, zodat het zuivere geloof in de islam niet verloren gaat. Daarom hoge hekken met 10.000 Volt eromheen.
Geweaun omdat het kan. Hoeven we ook geen krampachtige discussie over felgekleurde hesjes te voeren.
Haha, dat is het dorpje naast mijn geboortegrond. Mocht ik de Randstad weer moe zijn dan ga ik een rondje door Tienray maken met een groot zwaailicht op mijn hoofd.
Ik zie op Google Maps trouwens dat direct naast het AZC, een SCHIETSPORTCENTRUM gevestigd is. Lekkere combinatie, zo in provinciaal Limburg met trigger happy boertjes.
Bijstandskoning | 23-10-09 | 23:04
Is maar een boogschietclub, geen echte geweren etc. Zelf doe ik trouwens vaak boodschappen in Tienray en ook woont er familie van me en ik moet toegeven dat ik al eens geschrokken ben terwijl ik s'avonds door het donker reed.
Grijze muizen vallen ook niet op. En als het mist schrik je je helemaal rot als er ineens een voor je opduikt. Verplicht een reflecterende paarse broek dan maar?
Als asielzoekert ben ik ooit op zoek geweest naar een last-minute asiel voor mijn hondt. Ik ben geen negert en mijn hondt ook niet.
Ik ben zelf ook asielzoekert geweest, maar ik houd me altijd aan de verkeersregelts.
oww, wacht ff,, 'tis in Limburg,
Maar is daar geen straatverlichting? Wat een k*tdorp dan,,
goed plan die hesjes.
ze zijn inderdaad niet te zien.
en overal zebra's aanleggen is zo discriminerend.
Ik zie op Google Maps trouwens dat direct naast het AZC, een SCHIETSPORTCENTRUM gevestigd is. Lekkere combinatie, zo in provinciaal Limburg met trigger happy boertjes.
Het klopt wel, bij ons in het dorp lopen negerinnen blootsvoets over de grasvelden. Ze zijn nog niet bekend met het fenomeen verharde weg, laat staan zebrapad. Compleet onbekend met de beschaafde wereld. In hun primitieve landen van herkomst rijdt en loopt alles door elkaar. En over elkaar heen, roadkill hoort erbij.
Tja. Mijn mening is dat je wel enorm dom moet zijn als je niet kunt beseffen dat hier in de ontwikkelde wereld verkeersregels gelden.
Niet tegen de stroom in op de vierbaansweg gaan lopen dus, dat bespaart ons miljarden aan belastinggeld!
Bij een negert zie je de tanden nog, bij een boerka niets. Maar deze zullen wel niet op straat zijn 's avonds zonder ketting.
wat je niet kunt zien hoef je ook niet te ontwijken toch ? ;)
Allemaal verplicht lachen of het gebit ontbloten werkt net zo goed
zeer slecht idee; zijn ze nou helemaal gek geworden?
Elke doodgereden asielzoeker spaart ons 100.000 belastingeld!
Het is toch crisis? Wie stemt er voor mijn idee?
Ken je feiten Hoxha, ze moeten helemaal geen hesjes aan, het mag.
erg triest zeg.
Economisch gezien is dit wellicht het beste idee van wat er afgelopen eeuw is verzonnen.
Zet deze asielzoekers per 5 meter en voor 4 euro per uur langs de rijbaan zodat nergens in Nederland meer verlichting nodig is.
En we hebben er toch genoeg, dus de snelwegen kunnen er ook bij.
OMFG...
.
Echt, hoe durf je de vergelijking met de jodenster te maken.
Hoog niveau hier.
WTF?! Zullen we de sterren en roze driehoeken dan ook maar weer uit de kast trekken?
Liepen ze totnogtoe in hun nakie, of zo?
Ik vraag me dan af waar het echt aan ligt....
Limburgers uit zulke dorpen komen vaak nooit buiten Limburg en zien niet vaak niet-Limburgers. En als ze Nederlanders al "Buutenlanjers" noemen in hun dialect hoe noemen ze die Afrikanen dan?
Ik vind het zielig, wat is de volgende stap? ZE ZIJN NIET ENG!!!!
Tuurlijk is het zwaar discriminerend als het alleen voor asielzoekers geldt. Het moet eveneens gelden voor alle inwoners van Nederland en bezoekers, met een geactiveerde pigmentdispersie van, pak hem beet, 15%. Valt ook het merendeel van de iets donkerder getinte Finnen onder...
Foute actie, je kunt ze ook een gele ster op plakken. En ik denk inderdaad dat asielzoekers naar Nederland zijn gekomen om bumpers te koppen.
-weggejorist-
goh.. het is GODWINS aan het regenen. sukkels.
tijden veranderen daden niet, vroeger had je een ster nu een hesje.
ronduit triest alsof die negert naakt loopt!een blanke met een zwart pak en pet is ook niet te zien.,wat voor een krankzinnige heeft dit bedacht?
Geniaal! Kunnen we ze ook niet voor allerlei klusjes in gaan zetten nu ze hier toch zijn? Bv katoen plukken?
Wuh, en de kindertjes in Afrika dan? Die worden nog steeds platgereden door grote UN- en NGO-trucks?
Krijgen zonnebankverslaafden dan ook een Fluornogwatserend ding om?
Hoppetee... net zoals de joden vroeger... Sticker erop en deporteren maar
Haha,
lol@"Ik heb er begrip voor dat verkeersveiligheid een belangrijk item is. Maar als je op papier stelt dat asielzoekers vanwege hun donkere huidskleur niet te zien zijn in het donker wordt het toch erg bedenkelijk"
Typisch dom gezwets van de vaandeldragers van de white guilt-beweging, die maar al te blij zijn als ze weer eens iet rasiestiesch kunnen noemen. We gaan toch ook niet iedereen met dezelfde factor zonnebrandcreme insmeren omdat het anders racistisch is?
@ Joris de Drakendoder
.
godwin -1
.
Wat je zegt is belachelijk.
Donkere mensen zijn inderdaad in het donker minder zichtbaar.
Als je vanuit verkeersveiligheid dat opmerkt heeft dat niets met racisme te maken.
.
De oplossing hier met hesjes is wat minder flateus, toegegeven, maar met de redenatie dat je donkere mensen minder goed kan zien in het verkeer en dat je daar misschien iets aan moet doen is niks mis.
Ophef gaat echt nergensover, die gasten wordt gewoon een hesje aangeboden en er is geen sprake van verplichting.. Helemaal niet boeiend dus.. waarom is dit nieuws (zie nu.nl)
Joris de drakendoder @ 13:18
Flikker toch op met je godwinnetjes
Ik dacht dat Amsterdam een klein Kudt dorp was
Ik kom er vaak genoeg langs, en ja ik ben Limbo. Ik kan je vertellen dat het eigenlijk geen overbodige luxe is. Je ziet ze niet meer, want ze zijn al zo vaak op hun smoelwerk gevallen met fietsen dat ze geen tanden meer hebt. En geloof het als ze zeggen dat ze overal lopen, dan doen ze dat ook. Je kunt ze wel anders herkennen; ze bellen de hele dag met prepaid naar de Somalische maffia, over de stand van zaken. Elke vergunning is er weer een die op de zwarte markt verkocht kan gaan worden. Ze mogen van mij die hesjes eigenlijk wel weglaten, dat scheelt de maatschappij toch weer geld en ellende als we ze rak..., ik bedoel natuurlijk: proberen te ontwijken.
dit kan echt niet!.. maar ergens is dit wel weer grappig... begrijp het argument en dat het eigenlijk voor de asielzoekers zijn of haar veiligheid is. maar om dit op deze manier te doen gaat wel ver. doch, ergens nu wel grappig.. eenhoedje en rode laarzen.. gniffel
Geen probleem als je voor ALLE inwoners doet, zodat ze lekker zichtbaar zijn... foute boel als het alleen geldt voor groepje X.
Joris de Drakendoder | 23-10-09 | 13:18
Psies.
"Women can now travel on inside of bus, homosexuals no longer have to wear blue hats, and age of consent has been raised to eight years old,"
Cariyla | 23-10-09 | 13:07
Doet 't blijkbaar soms wel en soms niet. Dit was de plaat in kwestie.
Is een hoop gezeik over geweest destijds om die Amish te verplichten om reflecterende driehoeken op hun zwarte, onverlichte wagens te bevestigen.
img27.imageshack.us/img27/685/amishbug...
"Asielzoekers hebben geen weet van de verkeersregels. Ze lopen over fietspaden en wegen en houden daarbij geen rekening met andere weggebruikers."
-
Wat een onzin nou weer. Deze asylanten komen uit landen waar ook verkeer is, waar je ook moet uitkijken. Het betreft hier zeker geen specimen van primitieve natuurvolkeren. Veeleer uitgekookte rakkers die zich in de straten van Mombasa ook redden.
www.nation.co.ke/News/regional/-/1070/...
Maar zwarte pieten lopen toch altijd al in opvallende kleding???
Dus eerst laat je ze hesjes dragen. Maar dat gaat niet werken (omdat het niet mag werken). Dan laat je ze 's avonds in hun centrum blijven (dit werkt niet omdat het niet mag werken). Dan moeten ze voor straf overdag in hun centrum blijven (werkt ook niet). Dan stel je sancties in en zet je er wat ambtelijke controleurs bij in verwarmde bushokjes met eerst beperkte bevoegdheden. Die zeggen na een dag al 'we zijn machteloos' en 'we voelen ons bedreigd'. Vervolgens krijgen deze ambtelijke controleurs meer bevoegdheden om fysiek in te grijpen. Hesje dragers vluchten het centrum uit, dat mag niet. Dus om processen meer te kunnen sturen worden er hoge hekken rondom het terrein gezet. Ambtelijke controleurs krijgen wapens en heel veel kogels. De problemen blijven en worden groter want er komen steeds meer inwoners in het kamp die vanuit het hele land hierheen worden gebracht. De faciliteiten zijn niet toereikend voor zoveel mensen. Er breken ziektes uit oorzaak: 'de hesjedragers zijn vies' Een democratisch gekozen limburgse minister president met geblondeerd haar vaardigt niet lang daarna het bevel uit om 'dat probleem' op te lossen.
www.bild.de/BILD/news/vermischtes/2008...
@ toyotus | 23-10-09 | 13:07
kap is met betuttelen, opa! Verplicht reflecterende strepen op alle jassen? Denk niet dat je dat er doorheen krijgt bij Vic & Rolf!
Dit zouden ze vaker moeten doen. Bij iedereen die 's avonds buiten komt, en vooral als het slecht weer is. Want, wij Nederlanders, kleden ons het liefst zo anoniem mogelijk (donker) want o wee als we opvallen. Dus ben je, vooral als fietser, onzichtbaar totdat je op de motorkap van een auto ligt. Ik pleit voor verplichte reflecterende strepen op alle jassen, en anders voldoen die vestjes ook prima. Tienray heeft het over 150 vestjes, wat kost dat nu, vergeleken met een leven?
@Schoorsteenveger | 23-10-09 | 11:27
403 Forbidden :(
Logisch toch! Hoe kun je dit nou discriminatie noemen? Je helpt deze mensen toch juist om te voorkomen dat ze dood worden gereden? Probeer je iets goed te doen, is er altijd wel weer iemand die de discriminatie kaart trekt!
Of een ster op de jas? Hadden ze vroeger ook al!
Brakke Obama | 23-10-09 | 12:37
Als ik zeg dat ik de schurft heb aan zigeuners, wat ook echt zo is (ik ken die aardige Sinti-bakker niet. En Roma hoeren, ik word misselijk van de gedachte), dan word ik toegejuicht. Dat zijn ook slachtoffers van de nazi's. En niet alleen van de nazi's. Dus inderdaad, het blijft selectief, de verontwaardiging van mensen. Maar als je nou weet dat je een bepaalde gevoelige snaar hebt, dan hoef je toch niet meteen als door een wesp gestoken te reageren op anderen? Dat is wat we ook vragen van moslims. Je moet niet zozeer je eigen gevoelige snaar relativeren, als wel wat anderen erover zeggen.
Mooi initiatief, veiligheid voor alles. Deze maatregel zou op nationaal niveau navolging verdienen.
Bammm, auto weer getectyleerd....
Zippy | 23-10-09 | 12:39
Als in een gehucht van nog geen duizend mensen ineens 250 gelukszoekers geplaats worden gaat het gegarandeert mis.
In de buurt van vliegvelden hangen verkeersborden die waarschuwen voor laagvliegende vliegtuigen. In landelijke gebieden staan verkeersborden die waarschuwen voor overstekende herten. Bij (basis)scholen staan borden die waarschuwen voor overstekende kinderen. Wat is er mis met een bord dat waarschuwt voor mensen in de berm?
/*theekopmodus aan*/
Laat de lokale scholen een ontwerpwedstrijd houden voor dit bord houden om via de kinderen ouders bewust te maken van het probleem. Laat hierna de plaatselijke verkeerswethouder de borden plaatsen samen met enkele mensen uit het asielzoekerscentrum en iedereen is op de hoogte en blij.
/*theekopmodus uit*/
Lijkt me goedkoper en je omzeilt het hele racisme vraagstuk.
necrosis | 23-10-09 | 11:47
Schoorsteenveger | 23-10-09 | 12:23
Alsof je blind bent voor de geschiedenis, als je hier de jodenster erbij haalt. De vergelijking (zoals ik bijv deed) is imo zooo overduidelijk misplaatst, dat jullie moralistische reactie de plank misslaat, en vooral iets zegt over jullie neiging tot ethische betweterij. Tja Schoorsteenveger, jij leest dit toch niet meer, jij verkeert inmiddels weer veilig in je doodserieuze correcte cocon. Ik slecht, jij goed. Over nuance gesproken... Maar ik wou het toch nog ff zeggen. Want ik heb me als een keurig burger uitgebreid verdiept in de achtergronden van de holocaust, en als ik dan een keer het woord jodenster out of context gebruik, dan vind ik dat dat mag. Dus ga mij niet vertellen dat ik niet weet hoe erg het allemaal geweest en wat ik allemaal wel en niet mag zeggen.
Het zal mij niet verbazen als de niet Indo-genen van Wikders in Tienray liggen ^^ Misschien is het beter dat de inwoners van 10ray er aanwennen dat de wereld meer is dan alleen hun roomblanke inteelt club?
Nu nog roze jasjes voor ambtenaren!
Vieze Tonnie | 23-10-09 | 12:17
De term überslachtoffers is zeer goed gekozen, al zal er ook wel weer iemand aanstoot aan nemen. Ik ben van mening dat je alles moet kunnen relativeren, en dat iedereen wel een gevoelige snaar heeft. Vrijheid van meningsuiting is en blijft moeilijk voor sommigen. Ik heb niets tegen de joden, maar ook niets voor. Ik ben tegen immigratie van kanslozen, maar heb niets tegen de Turkse Bakker of een Marokkaanse hoer.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/10/...
Hadden we al hesjesracisme gehad?
Toch altijd weer een spannend moment: 'Het hesjes uitdelen'. Sta je dan in de basis of juist niet?
Gameverslaafd was ik al, Nu ga ik ook nog eens vinden dat ik een bijdrage levert aan de samenleving. www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Kijk es in de comments onder het stukje. De babyboomer gutmensch buitelen weer over elkaar heen om het vergane lijk van de tweede wereldoorlog uit zijn graf te sleuren en voor hun eigen guttmensch porno te misbruiken.
Ik zeg , géén hesjes, uitnodigen in een dorp 15 km verder en vanuit dát dorp een boomklever meeting organiseren. 2 camereaploegen langs de weg, gegarandeerde dumpert klassieker.
Het zijn juist vaak die ontwikkelingslanden waar je wel even drie keer nadenkt voordat je oversteekt.
Gewoon een ver stralende ster op de borst, zet je ze ook nog positief in het licht, soort van shining stars van de buurt.
@Schoorsteenveger 12:17
Mooi betoog maar of het helpt?
Laten we maar wachten op een ander topic.
Is beter voor de bloeddruk.
Schoorsteenveger | 23-10-09 | 12:17
De holocaust was en is verschrikkelijk, maar de overeenkomst tussen een fluo-vestje voor asielzoekers en de jodenster is toch snel gevonden?
Ik vraag me echt af of de 9overlevende0 slachtoffers echt zo gevoelig zijn aan het onderwerp, of dat we op zijn Hollands vooral willen voorkomen dat de joden beledigd zullen worden, net als bij alle andere ' minderheden'. Waarschijnlijk voelen veel NL'ers zich nog steeds schuldig aan het passieve/ontbrekende verzet tegen de Nazi's.
Ik zou zeggen bestraal ze allemaal met plutonium, dan geven ze vanzelf licht in het donker. Sjonge jonge jonge, wat een niveau. Anders schrikt de blanke medemensch........ Jeeeeezus, je meent het gewoon niet.
@schoorsteenveger
Ik begrijp dat het feit dat deze hesjes niet verplicht worden gesteld voor de asielzoekers voor u betekent dat er niets aan de hand is, en in feite hetzelfde als een reclame voor een hesje?
En u ziet dit als een sociale actie van de inwonerscommissie Tienray?
Ik ben wel benieuwd hoeveel asielzoekers zijn uitgenodigd voor het inwonersoverleg Tienray. Heeft iemand daar data over?
necrosis | 23-10-09 | 12:18
Voor de duidelijkheid, ik ben het met u eens en vind het verwerpelijk dat een hesje voor iemands veiligheid vergeleken wordt met een verwerpelijk iets als de verplichte davidsster voor de joden in WO 2.
Vieze Tonnie | 23-10-09 | 12:17
Nog eentje! Gefeliciteerd met je vermogen tot nuanceren.
Een hedendaagse Zionist die te pas en te onpas bij gebrek aan echte argumenten de holocauste erbij sleept, inclusief ster, die mag je wat mij betreft kritisch bejegenen. Maar die moet je niet samen laten vallen met een burger die destijds op basis van zijn afkomst werd opgepakt en de dood werd ingedreven.
Ik laat het hierbij, ik laat deze thread verder aan me voorbij gaan.
sorry voor de lang post btw. iets te lang dan ik voor ogen had. :P
-weggejorist-
Waarom oh waarom mag je een neger(in) niet zwart of donker noemen? Ik woon al jaren in Belgie en mij noemen ze me nog steeds 'die hollander'. Daar kan ik geen speld tussen krijgen of wel? Toch ben ik goed geintegreerd, ik lees de lokale krant, heb geen schotel om RTL triest te kijken en drink Jupiler ipv grolsch.
Toch ben en blijf ik een Hollander, en daar heb ik geen probleem mee!
Racisme is een heel raar iets.
Het gaat namelijk maar al te vaak tegen het logisch denken in.
.
Zeggen dat negers in het donker niet opvallen is geen racisme. Ze vervolgens hesjes geven dat ze WEL opvallen is realisme en nuchter zijn. Geen racisme.
.
Er loopt een hele fijne lijn tussen feiten benoemen en logische vervolgacties op die feiten m.b.t. racisme.
Marokkaanse jongeren komen vaak met criminaliteit in aanraking: FEIT.
Maar.... Alle Marokkaanse jongeren weren uit je winkel is op z´n minst oneerlijk... want niet alle marokkaanse jongeren zijn ook crimineel... en volgens velen is dit wel degelijk racisme. Kan ik inkomen.
.
Maar... Marokkaanse jongeren door je bewaking MEER in de gaten laten houden dan de rest van de klanten in je winkel... is dat dan ook discriminatie?.... nee... zouden velen zeggen... want de ciminaliteits cijfers geven daar duidelijk aanleiding toe...
.
Maar stel nou dat men een bewakingscamera zou ontwikkelen die marrokkanen kan herkennen aan hun gezichtstrekken en hen "slim" in de gaten kan houden: dus meer "video tijd" kan geven dan anderen. Op basis van strikte criminaliteits cijfers nog steeds heel goed te verklaren... maar ethisch gezien al een stuk "racistischer" dan tegen je bewaker zeggen: Hou "ze" extra in de gaten, want het hele proces van "bevolkingsgroepen ANDERS behandelen" is veel omvangrijker. en dus zal men dat ervaren als "racistischer".
.
Racisme puristen vinden trouwens alles hierboven racistisch... je MOET iedereen gelijk behandelen. Praktijk: Dat is onmogelijk. Zowel praktisch (negers ZIJN inderdaad moeilijker te zien in het donker) .. als tussen de oren: Als mensen met een bepaald uiterlijk of met een bepaalde afkomst steeds weer stelen uit jouw winkel dan vorm je daar een mening over. racisme of geen racisme.
En dat is de realiteit die strikt anti-racisme niet aan kan: Er kleven aan verschillende culturele, religieuze achtergronden positieve, maar ook structurele negatieve aspecten, maar die mag je niet benoemen. Voorbeeld: Ik woon nu in een stad met heel veel Chineze jongeren. Daar heb ik nooit "last" van. Ik heb gestudeerd in een stad met heel veel marokkaanse jongeren. Daar heb ik wel degelijk "last" van gehad.
(zich niet kunnen gedragen, irritant doen, provoceren en zelfs geweld)
.
Zodra je bovenstaande wil benoemen, ook al is het gewoon waar, zal er direct iemand zeggen. "ja, maar ik ken ook aardige marokkanen". ja. IK OOK.
Maar dat is dus niet het punt. Wat het punt is.... is dat je dat soort dingen dus niet mag zeggen (racist!) terwijl het WEL zo is. Ik heb het zo letterlijk ervaren en of je het nou wil of niet... je maakt er een waarde oordeel over en de kans is groot dat dat oordeel rechtvaardig is: wat je meemaakte is niet "toevallig" zo.
Vervolgens "onderdruk" je dat oordeel om "correct" te zijn m.b.t. wat "men" acceptabel acht met het oog op racisme.
.
Mijn bottom line is: Laten we ophouden met zo krampachtig te doen over racisme. Je mag niet hele bevolkingsgroepen anders behandelen omdat het simpelweg oneerlijk is t.o.v. die paar die uitzondering zijn op de regel die ten grondslag ligt aan het anders willen behandelen. Maar laten we vooral niet feiten m.b.t. culturen of religieuze achtergronden onder stoelen en banken schuiven omdat we zo bang zijn voor racist te worden uitgemaakt
Wees heel voorzichtig met VOORoordelen. Maar wees in godsnaam niet te bang om te VERoordelen indien rechtvaardig.
@Brakke Obama 12:07
Ik hoor niemand over de slachtoffers van Stalin, Mao en Pol Pot, momenteel worden er alleen maar grappen gemaakt over gele sterren, waarschijnlijk omdat het dichter bij huis is.
En ik ben niet snel op mijn tenen getrapt maar sommige reaguurders gaan nu écht te ver.
Wellicht kunnen ze hun grappige conversatie elders voortzetten, ik neem aan dat je weet over welke blog ik het heb.
Weet je tenminste zeker dat je niet per ongeluk een blanke aanrijdt!
Brakke Obama | 23-10-09 | 12:07
Wat zeg je nou?! Niet alle genocides over één kam scheren, dat mag niet. Want dan ontken je de uniciteit van de holocaust. De joden zijn de uitverkoren überslachtoffers, je weet toch.
hesjes uitdelen is prima, verplichten is bespottelijk.
Brakke Obama | 23-10-09 | 12:07
Ach ja, als iemand een verwijzing naar de jodenster onsmakelijk en bedenkelijk vindt is hij meteen een 'verdediger' van joden? Hoezo verdediging? En zou je mij eens uit willen leggen waarom ie waarom iemand die verplicht een ster moest dragen, verplicht naar een kamp werd vervoerd, verplicht de gaskamer in gedreven werd en daar de dood vond géén 'echt' slachtoffer was?
Destijds was er nog geen Israël, en destijds was er nog geen historische blik op zoiets als holocaust, en werd er nog niet tot vervelens toe aan gerefereerd. Nee, destijds werden doorsnee-burgers, volledig geïntegreerd in hun samenlevingen, door een verderfelijke club uit hun huizen gesleurd, niet wetende wat hen te wachten stond.
Ik weet verder niet wat ik hier nog aan toe moet voegen. Een mens die de dood in gedreven wordt is een mens die de dood in gedreven wordt, en daar mee een echt slachtoffer.
Jezus, dit is te bespottelijk voor woorden. leer die asielzoekers liever de verkeersregels.
@Schoorsteenveger 11:51
Gelukkig, iemand die me begrijpt, ik vroeg me al af of ik maar beter kon uitloggen.
(necrosis | 23-10-09 | 11:47)
(Schoorsteenveger | 23-10-09 | 11:51)
Lieve reaguurders: gelieve de term jodenster alleen nog maar te gebruiken ter aanduiding van de anus van een joods persoon.
Joden en hun (vaak ongevraagde) verdedigers zijn rap op hun tenen getrapt en refereren tot vervelens toe aan de verschrikkelijke holocaust, terwijl de echte slachtoffers meestal in stilte verblijven. Hoor je trouwens nog iemand over de zuiveringen van Stalin?
BASinnic | 23-10-09 | 12:05
Kindertjes in Afrika zijn ook zielig. Gaan we die ook negeren (lol)?
Klein vraagje voor de grappenmakers die joden danwel asielzoekers een ster op willen plakken: hebben jullie daar nog een reden voor, of is dat gewoon enkel om het feit dat ze jood danwel asielzoeker zijn?
@necrosis. Geldt je zorg ook voor mensen die in Japanse kampen hebben gezeten, of staan deze wat lager op je Slachtoffer-Top-10?
Wie zijn toch de geldschieters van deze organisaties.
Verder geef ze maar hun zin.
Geen hesjes.
Laat ze maar tebarsten gereden worden.
Wil je ze helpen hebben ze weer wat te zeuren.
De vinketering voor die lui.
"Maar als je op papier stelt dat asielzoekers vanwege hun donkere huidskleur niet te zien zijn in het donker wordt het toch erg bedenkelijk"
Als je op papier stelt dat gras groen is wordt het toch erg bedenkelijk. Ze ZIJN toch minder goed te zien in het donker? Dat heeft te maken met de kleur van hun huid in het algemeen, en het feit dat donkere huiden simpelweg minder licht reflecteren in het bijzonder. Daar is geen woord racistisch of bedenkelijk aan, dat is gewoon common sense.
Of snap ik het niet?
@koffieboer. Inderdaad, ik las laatst over een west-afrikaanse warlord die helemaal naakt met alleen laarzen en een AK-47 de strijd aan ging omdat hij dacht dat hij door zijn medicijnman onkwetsbaar was gemaakt.
Krijg je er ook punten voor als je d'r eentje raakt? Anders begint ik er niet aan.
Ik hebt al genoeg deuken in m'n kar van die spastmobielen, leauprekjes en kinderdtjes...
@Superior Bastard 11:39
Lees nog even terug wat geplemd hebt, een jodenster is wel even iets anders dan een geel hesje.
nl.wikipedia.org/wiki/Reinhard_Heydric...
En linkje speciaal voor grapjassen.
Krijg je er ook punten voor als je d'r eentje raakt? Anders begint ik er niet aan.
Ik hebt al genoeg deuken in m'n kar van die spastmobielen, leauprekjes en kinderdtjes...
Superior Bastard | 23-10-09 | 11:39
Goh.
Ze hadden ze ook een zwaailicht op de kop kunnen binden.
In dat licht bezien valt een hesje nog wel mee.
Het klopt wel. Derde wereldlandbewoners zijn zich niet bewust van moderne techniek en de gevaren die het met zich meebrengt. Zelf meegemaakt dat ik naar een West Afrikaans land moest om een vliegtuig te repareren. Aangekomen vliegt de piloot eerst laag over de startbaan om de aanwezigen te attenderen op de naderende landing. Hoezo aanwezigen? Nou ter plaatse werd de startbaan gebruikt door voetballende jongetjes en de lokale bevolking. Handig zo'n verhard stuk in een moersgebied. Je verzint het gewoon niet!
ze kunnen ook alle negerts verplicht laten lachen in het donker
In Scandinavie val je als Somalier juist heel erg op in de sneeuw. Autochtone Finnen en Zweden moeten daar verplicht een reflectortje aan hun kleding spelden. Ik kom er vaak en hoor ze nooit over discriminatie jankie-jankie doen
Met zo'n hesje het vliegtuig in. Mooier kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Hesjes koppelen aan huidskleur is een beetje suf misschien, als het goed donker is in die buitengebieden dondert een tintje meer of minder echt niet meer. Maakt die hesjes niet een minder goed idee overigens. Naast wat verkeerslessen misschien, gezien het feit dat die mensen ongetwijfeld wat onwennig zijn in een ander land.
Anti-racisme clubje mag uit principe een muggenplaag krijgen. Een goed idee is een goed idee, aangereden mensen is helemaal niet grappig, ongeacht de pigmentwaarde van de opperhuid.
En met koninginnedag dragen ze
allemaal een oranje zwaailicht.
necrosis | 23-10-09 | 11:47
Ben het roerend met je eens, Necrosis. Hier wordt een grens genaderd die we volgens mij niet echt over willen.
Hou ze van de straat, geef ze verkeersles. Geef ze daarna een baantje, kunnen ze het hesje zelf verdienen.
Superior Bastard | 23-10-09 | 11:39
Inderdaad, in wezen niet meer of minder dan dit:
www.halfords.nl/Images/Catalog/Medium/...
www.welcome-to-lancaster-county.com/im...
www.projectpim.nl/Images/TP20070817-PI...
Voorts wordt nadrukkelijk gesteld dat men niemand kan of wil verplichten. En dan is het óók nog eens zo dat het anderen verboden of ontraden wordt een zelfde hesje te dragen.
Zowel degenen die vinden dat dit discriminerend is als degenen die op dit initiatief hun discriminatoire gedachten kunnen projecteren zijn wat mij betreft versimpelend vervuilend bezig.
hoeveel asiezoekerts zijn er daadwerkelijk doodgereden dan? typischer in Nederland zou zijn dat er eerst een aantal platgereden moeten worden met alle paniek daar omheen. En dat er dan pas ingegrepen wordt.. dus dit hesjes idee, ik ben voor..
@Joris en G-unite
Gelieve de plempsels op dit topic eens onder de loep te leggen.
"Grappen" over gele sterren vind ik niet lollig, mensen die hun hele familie zijn kwijtgeraakt door de Duitsers/ NSB'ers zullen dit beamen.
En "grapjassen" die slecht zijn in geschiedenis, google eens op Treblinka, benieuwd hoe lang jullie nog lachen.
blinden een rood-witte stok? discriminatie! stop al die blinden niet in een hokje!
-weggejorist en opgerot-
Wat een symptoombestrijding is dit weer zeg.
De werkelijke oplossing ligt hem natuurlijk in het afschaffen van elke vorm van verkeer in die regio. Want zijn we nou helemaal van de zotten, een beetje onnodig mensen gevaar laten lopen?
Wees reëel, ga lopen.
hmm.. al genoeg gele fluoriserende sterren in de reaguursels...
ROFLOL, Tienray, man man man wat een dorp en wat een mensen.
Wil je dan echt iets aan de verkeersveiligheid doen, doe het dan op normale wijze: verlicht de wegen, maak duidelijke fiets, voetgangerspaden, geef verkeersles (heb ik ook gehad toen ik een jaar of 10 was). Of als je dit allemaal te duur vindt, maak dan de regel van de hesjes voor IEDEREEN, ongeacht huidskleur.
Still, lol lol lol over de limbo creativiteit!!!
Ja gewoon doen,heb zelf ook besloten op s'avonds zon ding aantetrekken als ik met de hond wandel.
Het scheeld een hoop weg spring werk ze gaan nu met een bocht om me heen.
En je kan natuurlijk goed zien als je fiets word gejat.
@JayKey | 23-10-09 | 11:34
Dan kan Fleauxe zijn hakenkruis ook wel weer om zijn arm doen.
Dolle pret in Limburg vandaag:
www.nu.nl/algemeen/2107917/corporatie-...
"Servatius wil de huurster, Tiny K, uit haar huis zetten...."
"rond de woning van Krijnen......"
@ iedereen die over de jodenster neuzelt
Dit hesjesidee is ter bescherming van die mensen, niet om ze op te pakken en te vergassen.
Laat ze anders begeleiden door een autochtone man met een witte baard!
Liefst op een opvallend wit paard en een groot geel kruis op zijn hoofddeksel!
Zo moeten ze toch wel die donkere wintermaanden zonder ongelukken kunnen overleven!
Misschien zal en cursus verkeersveiligheid (weliswaar in 70 talen) ze een stap op het goede voetpad brengen
Je ziet ze echt bijna niet als het donker is, en als het dan ook nog regent is het dubbel gevaarlijk. Persoonlijk zou ik adviseren om ze een helm met zwaailampje te laten dragen.
het idee van een avondklok is nog niet genoemd?
Tel de kosten van de hesjes wel even mee in de totale kosten van de immigratie.
Misschien is een gele ster van, pak em beet, 10 - 15 cm doorsnee, genaaid op de rechterborst, een goed idee.....
*rillingen van het idee krijgt...
@FirstChoice | 23-10-09 | 11:26
Ik kom ze elke ochtend tegen.
whahahaha, mischien de joden ook meteen weer een jodenster opplakken ?
Shit zeg..
sjaakdeslinksesul | 23-10-09 | 11:13
Crossing borders, reflecting people...
Mooi, echt heul mooi.
Superior Bastard | 23-10-09 | 11:24
Neuh, daar is wijselijk over nagedacht, ze wilde hun habitat zo natuurlijk mogelijk houden, Limboland is dan altijd een perfecte optie.
(voor de record)
Ik heb niets tegen asielzoekers in NL, wél tegen asielvinders!
En terecht, wordt bij het AZC van Dronten echt altijd gek van als die lui gewoon met z'n 4en naast elkaar lopen, en te debiel zijn om je fietsbel te horen!
Ah, de menselijke waardigheid, wat moet je ermee? gelukkig dat er mensen als GW zijn die de paden effenen voor gedachten als de onderhavige.
Hier nog en paar: iedereen die niet universitair geschoold is een groot vraagteken op het voorhoofd, zodat banken weten aan wie ze en lening kwijt kunnen.
voor mensen die bij een bank werken een zwartwit gestreept pak, zodat je weet wie je moet mijden in het cafe.
Gewoon, lekker praktisch
Lol@ Jackanders | 23-10-09 | 11:30
@Lord of Acid 055 11:10
Bedankt voor je informatieve opmerking, als dank heb ik even op je [!] gedrukt.
@yokiamy 11:11
Ook gij, yokiamy!
Tienray tiettuhhhh!*
* = insiderjoke
De claxon met het geluid van een brullende leeuw of tetterende olifant doet wonderen hier.
Bijkomend voordeel is dat ze bleek van de schrik, tot een half uur daarna nog goed zichtbaar zijn voor het overige verkeer.
emmmmmm. waarom nu in eens ? vorrig jaar en afgelopen zomer was de duisternis vast niet anders van kleur ...
@Da_Vincentius | 23-10-09 | 11:16
.
Misschien wel, maar ook schoten voor open doel hebben dat laatste zetje nodig.
Tsaar Guus | 23-10-09 | 11:24
Je bedoelt dus het verkeer afschaffen en de wegen opdoeken.
Handig om ze te volgen als ze op rooftocht gaan.
Tienray? Nooit van gehoord, lijkt me een klusje voor Reinaart
Het is mij ook eens overkomen op een provinciale weg, ergens in Nederland, vlak bij een gelukszoe.... ehhhmmm.... asielzoekerscentrum, om een uur of drie 's nachts dat ik bijna zo'n klant tussen mijn grille moest uitpeuteren omdat meneer geheel donker gekleed (en zelf ook donker, natuurlijk) aan de rechterkant op de weg liep.
.
Toen ik hem vroeg wat-de-neuk hij in godsnaam op dat tijdstip, lopend half op de weg in de richting van Nergenshuizen-buiten, deed antwoordde hij dat hij op weg was naar het station. Ik vertelde hem dat er in die richting wel een snelweg maar zeker geen station was (althans niet binnen een straal van 50km of zo) maar meneer wist zeker dat dat wel zo was.
.
Natuurlijk heb ik hem geen lift aangeboden (ik betaal al genoeg via mijn belastingformulier en die lui betekenen alleen maar problemen), maar hem wel in simpel Engels duidelijk gemaakt dat als hij het station nog wilde halen (waar dan ook, wanneer dan ook), hij maar beter in het gras kon gaan lopen.
.
Daarna heb ik geduimd dat dit advies tot zijn Afrikaanse hersens zou doordringen, zodat niet een volgende automobilist de bak in zou draaien voor het doodrijden van een asielzoekert. Want zo gaat dat in Nederland: de automobilist is ALTIJD schuldig!
.
Moraal van het verhaal: alle asielzoekerts bespuiten met lichtgevende, reflecterende verf zodat je ze van veraf ziet aankomen. Dat scheelt, behalve in de verkeersslachtoffer-statistiek, ook weer in een aantal andere, hier niet nader te noemen want politiek incorrect, statistieken!
Wow.... het heeft 9 hele minuten geduurd voor de eerste gele-fluoriserende-hitler-ster-grap de hoek om kwam kijken. Gefeli Lord of Acid. U krijgt de opendeur-Award van de dag!
-weggejorist-
Joris Draaksteker | 23-10-09 | 11:10
Precies.
k41.pbase.com/u14/terry434/upload/4182...
Lol, geweldig verzonnen.
Vloberto | 23-10-09 | 11:25
Werkt wel inderdaad.
DonQ. | 23-10-09 | 11:25
Top idee !
Of ze verplichtten om met een brede lach rond te lopen. Dat valt ook op in het donker.
Net als honden met zo'n fietsknipperlichtje aan de halsband. Prima idee.
Misschien een fluorescerende ster op hun jas naaien?
onze land in een nieuwe versnelling .... de achteruit !!!
Typisch Nederlands...
Niet de oorzaak aanpakken maar alleen aan symptoobestrijding doen. Het werkelijke probleem is natuurlijk het verkeer en de wegen waar ze niet aan gewend zijn.
Overigens zijn die mensen vast al behoorlijk getraumatiseerd toen ze uit hun oorlogsgebied uitgerekend in Limburg terechtkwamen.
Zolang het etiket leest, pas op hier loop ik, rijd mij niet voor mijn sokken is er toch niets aan de hand? Tis niet alsof de gele sterren van 60 jaar terug dezelfde insteek hadden.
Helemaal mee eens, heb ook ooit een zo'n onverlichte negert bijna voor m'n wielen gehad!
nickolaas | 23-10-09 | 11:20
Gips?
Wit verven, en fluorescerende eye-shadow smeren.
En een clownsneus met een led-lampje erin opzetten.
Dát zal pas helpen!
nickolaas | 23-10-09 | 11:20
Ja hoor, ze hebben de fietsen weer ingenomen.
LOL die commentaren daar en je kunt er alles zonder enige vorm van sensuur opplempen.
ze zitten in een voormalig hotel/restaurant, jaartje geleden failliet gegaan.
Hebben ze meteen ook een uniform voor hun taakstraf.
Ik ken het daar wel een beetje - veel landweggetjes en idd erg donker 's avonds. Toen dat centrum er net zat (weet niet of het nog zo is), waren er ook veel asielzoekers die hun polsen braken bij het leren fietsen. Hopelijk hebben ze daar ook iets op gevonden.
Geef ze een fluo helium ballon (waterstof mag ook) van 20.000 liter en met de overwegend zuidwestenwind is het probleem voor ons snel opgelost.
(AUFSTEIGEN)
;-)
Evocatus | 23-10-09 | 11:13
Als die industrie dan de extra omzet gaat gebruiken om eens een hip/ draagbaar hesje te ontwerpen, zou dat helemaal schelen. Dan zijn witmensen in zwarte kleding ook ineens zichtbaar.
Melaatse bel wil ook wel lukken dacht ik zo
LOL, maar als ze nu gewoon de gehele tijd lachen, is dat toch allemaal overbodig?
Ouderwetsche ROFLOL! @ Sjaak.
Wat een discriminatie dit! Den donkere medemens krijgt hier uit veiligheidsoverweging een voorkeursbehandeling. Doe mij ook zo'n hesje!!!!
Het grappige is wel dat die lui dus ook echt niet op vallen.
@Bronstig; en op onze kosten krijgen ze ook al mobieltjes dus die taxi kunnen ze dan evt. zelf bellen, mits het taxibedrijf een telefoniste aanneemt die hun taal spreekt.
Aiii | 23-10-09 | 11:06
.
Is dit geen schot voor open doel?
Wat is er mis met een grote koebel?
Is ook voor winkeliers een welkome waarschuwing.
ROFLOL only in Noord-Limburg...
Doet me meteen denken aan die taakstraf. Met een kaboutermuts langs de A2 blikjes knijpen.
Hebben ze jaren geleden ook geprobeerd met fluoriserende gele sterren...
Moet Tienray nog bevrijd worden of zo?
kunnen ze niet een verlicht gele ster maken ?
dan weet ik wanneer ik bonus punten krijg
euh.... 7.50 om ze aan te geven als ze zonder ster ehhh... licht lopen?
Er is toch nog wel ergens een ex-missionaris die een koffer met kraaltjes en spiegeltjes heeft staan? Werkt erg effectief, dat goedkope glas reflecteert fantastisch.
Ik dacht eerst: HOAX!
Maar het is nog echt waar ook:
www.dorpsraadtienray.nl/downloads/Vers...
"(...)Wel is provincie bereid 150 reflecterende hesjes beschikbaar te stellen (100 voor volwassenen, 50 voor kinderen) en te betalen. Het gebruik van de hesjes kan niet dwingend opgelegd worden.
(...)
De dagen korten en het weer is minder maar dit weerhoudt de bewoners van de TNV niet om buiten te zijn. Vanwege de donkere huidskleur ziet men de mensen niet of pas op het laatste moment wat tot schrikreacties leidt. Als de hesjes gebruikt gaan worden zal dit minder spelen."
LOL @ sjaakdeslinksesul | 23-10-09 | 11:13
Kunnen we ze niet beter gewoon op kosten van de gemeenschap met de taxi brengen en weer halen?? ;-)
Verkeer. Afschaffen. Nu.
Scheelt een hoop slachtoffers en niet alleen asielzoekers.
Kunnen we ook niet spreken van 'discriminatie'.
-weggejorist en opgerot-
Opstekertje voor de fluoriscerende-hesjes-industrie, toch...
Moet subsidie voor aan te vragen zijn, toch...
Wat denkt Pieter van Vollenhoven hier trouwens van?
Ave, Evocatus
dit soort Dhimmi-status is toch al eens uitgevonden..... als ik me niet vergis moest een bepaalde bevolkingsgroep die in Abcoude "niet welkom was" één of andere fluorescerende ster op......
Jongens, ga eens besturen!
Wat moeten die negerts sowieso in dat andere dorp???
Doen. En ook gelijk bij alle criminelen =).
Al die asielzoekers in de waterproof fluorescerende verf dopen in het kader van de conceptuele kunstmanifestatie "Crossing borders; reflecting people". Heeft alle ingredienten (multiculti, maatschappelijk nut, duurzaamheid) in zich om een paar ton subsidie te krijgen.
Bwahahaha! Zoiets verzin je toch niet?
Ohja, het is fluorescerend btw.
Deze is wel helemaal leuk natuurlijjk..... lach me suf.
Ze kunnen ook de automobilisten verplichten stapvoets te rijden voorafgegaan door een persoon met rode vlag, om de kilometer stoppen, een vuurpijl af laten schieten en tien minuten laten wachten. (goede oude tijd). Alles voor de veiligheid.
@Lord of Acid, je haalt me de woorden uit de mond, dat was exact mijn gedachte!
-weggejorist-
Triest eigenlijk, hoe een prima initiatief wordt gehinderd door een combinatie van politiek correcte bullshit en teveel media aandacht.
-weggejorist-
na ja, een graf is anders eauk een plekkie..
Wat dacht je ervan om deze centra voortaan niet meer in achterlijke onverlichte delen van het land te plaatsen. Maar gewoon in de stedelijke centra waar we straat verlichting en betere hulp aan deze mensen kunnen geven.
Onee liever de problemen bij een paar boertjes neerleggen en dan mauwen dat ze het niet goed doen. Want een AZC bij mij in de stad dat gaat echt te ver....
Aiii | 23-10-09 | 11:06 Als er eentje wordt platgereden die anti-racismeclub persoonlijk aanklagen. Hardlopers wordt ook geadviseerd om fluorescerende jasjes aan te doen 's avonds.
Verplicht de hele tijd die witte tanden blootlachen. Swa!
Geef ze zelf de keus, of opvallen in 't donker, of rondvliegen in het donker.
*nu ineens bedenkt waar die rare bobbel onder de autoband vandaan kan komen*
Ook witmenschen kunnen 's avonds beter niet in donkere kleding op onverlichte plekken lopen. In Amsterdam word je doodziek van zwartgeklede witmenschen op onverlichte fietsen die met zelfmoordneigingen roekeloze verkeersovertredingen in het donker begaan. Je schrikt je het apezuur!
ik ben voor. daarnaast zie je tegenwoordig ook veel andere mensen met die hesjes aan, omdat ze willen opvallen in het donker. het is dus niet zo dat ze compleet voor lul - aap - lopen.
Niets mis met dit initiatief.
Een verkeersdiploma zou beter werken, verwacht ik.
Heb ik ook en iedere nederlander die de basisschool heeft afgemaakt.
LOL, vaak zie je alleen de tanden oplichten.
Goed plan. Schrik me altijd rot als er ineens zo'n gebit voor me staat...
Ik heb liever weekend ...
Missschien gewoon laten bekeuren: bonnenquota etc...
Wat heb je liever, anti-racisme of dode negers? Wie is er dan racistisch bezig anti-racisme organisatie?
REAGEER OOK