Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verkeerskwesties: Maar mag dit?

radiatorsprings.jpgJahaa, een trage auto rechts inhalen op de snelweg mag niet. Doe je het bijvoorbeeld in Duitsland, dan pakken ze je bijkans het rijbewijs af. Dus ja. Wettelijk gezien mag het niet. Maar toch... Je moet anticiperen, doorrijden en geen files veroorzaken. Dus is het moreel gezien wél rechtvaardig om dit soort inhaalacties uit te voeren? Tenminste, als daar van die particuliere (lees: extraslome) bestelbusjesachtige autootjes bij betrokken zijn. Het is maar een vraag. Dan de volgende verkeerskwestie. Op youtube zien we steeds vaker automobilisten met een ingebouwde autocam die ze altijd aan hebben staan. Vaak zijn het gasten afkomstig uit de flitsservice-hoek. Check dan wat voor wanstaltige overtredingen deze meneer filmde: motoragenten die denken dat ze op het TT-circuit rijden. Goed voorbeeld doet goed volgen toch...

Reaguursels

Inloggen

Kudt! De filmpjes zijn verwijderd.
Ben buschauffeur. Ga ook cam plaatsen.
Ik haal gedurende één dienst meer dan voldoende materiaal op
om blik op de weg af te troeven qua klevers, afsnijders,
nooit_richting_aangevers etc.

Mark Levinson | 12-10-09 | 20:58

Bij die clip (ingebouwde autocam) stond een naam van welk systeem hij gebruikte, weet iemand welke dat was? (clip is offline). Met google maps en gps etc. ziet gut aus.

Tieneus | 12-10-09 | 12:31

Lijkt alsof ie verkeerd voorsorteert... Volgens mij is dag iets van € 96 eurie. Hou maar in van z'n maandelijkse belediging.

Fireblade1971versie2 | 12-10-09 | 07:09

Jammer de zwakkeling heeft t filmpje verwijderd

Zeeland | 11-10-09 | 19:22

Hoe ziet het nou? Ik reed gisteren braaf 55 op een weg binnen de bebouwde kom. Ik zag 2 pliesiewagens achter mij rijden, duidelijk balend omdat ik mij aan de wettelijke snelheid hield. Ze vlogen mij vervolgens voorbij, veel te hard uiteraard. Ze reden minimaal 80-90 km per uur. Ik denk, eens kijken of ze nog meer stoute dingen uit gaan halen. 1 ging links, ik er achteraan. Ja hoor, eerste stoplicht, donkergroen, boem erdoor. Toen met dezelfde snelheid links voorsorteren door het rood, om vervolgens veel te snel rechtuit te gaan. Tel ff op: 2 keer rood, te snel en verkeerd voorsorteren... mag dat? Zonder geluidsignalen en/of zwaailicht? Volgens mij niet toch? Had mijn camera niet aan staan, maar ja, als ik het had opgenomen, dan kreeg ik een ticked voor bellen achter het stuur.... Paupers.

Redrooster75 | 11-10-09 | 17:49

Altijd zo de politie staat boven de wet

papbek | 11-10-09 | 13:50

Die Berlingo gaat naar links om de auto op de rechter baan de ruimte te geven, zodat die op zijn plaats weer ruimte kan maken voor de invoegende vrachtwagen. Geen slaaprijder, maar oplettende rijder dus. Het -in deze situatie- daarop volgende rechts inhalen is weer typisch leasemodaalrijdersgedrag. Proleten.

eXite | 11-10-09 | 13:25

Wat zielig dat je en filmpje op internet zet van je rechts-inhaalactie. Dat doe ik altijd al bij mensen die onnodig links rijden. Sinds ik dat doe irriteer ik me niet eens meer aan linksrijders. Onder het motto: rijden en laten rijden :) Als iedereen lekker zijn eigen ding doet hoeft er ook niet zoveel aan elkaar geirriteerd te worden.

Jippie | 11-10-09 | 13:12

"Check dan wat voor wanstaltige overtredingen deze meneer filmde: motoragenten die denken dat ze op het TT-circuit rijden."

Ja, laat maar zien dan.

fappefras | 11-10-09 | 12:18

kroonprinsgedrag

Uberheertje | 11-10-09 | 12:09

Renault Scenic rijders zijn ook van die sufkutten. Vooral op zaterdag en zondag kan ik ze wel afschieten.

Mordax | 11-10-09 | 10:53

Die Berlingo's worden altijd bevolkt door van die alternatieve linksche trutten. Het is een beetje de opvolger van de 'lelijke eend'. De laadruimte hebben ze nodig om hun biologische groentes mee te kunnen vervoeren of de balen zelfgesponnen wol voor die achterlijke beddenspreien die ze om hebben...

Merugop | 11-10-09 | 08:49

@merlot

Chianti laat het helaas afweten, maar ik heb nog wel wat ja.

De chauffeurs van die busjes die de grootste moeite doen om te laten zien dat hun busje wel een heel "dik?" "vet?" busje is en pertinent links rijden is mij een doorn in het oog. Degene die er achter rijd wil er gewoon langs, het zicht op voorgangers is volkomen ontnomen. Het busje zelf kan niet optrekken dus remt altijd te laat, dit levert gevaarlijke situaties op. Busjes horen gewoon rechts, netjes tussen de vrachtwagens want even snel manouvreren is er ook niet bij. Een volgeladen busje slaat dan namelijk om. Busjes met sportvelgen moeten gewoon meteen in de fik, de eigenaar is ook meteen ontoerekeningsvatbaar verklaard.

Joffri | 11-10-09 | 04:48

Brakend nieuws.

Hölzenbein | 11-10-09 | 01:18

Het mag niet, maar wat dat busje doet mag al helemaal niet, én langzaam rijden én onnodig links rijden.

SaNDR | 10-10-09 | 22:49

Helden zijn het, alle respect.

Spatz | 10-10-09 | 22:45

Ik hang gewoon mijn ipod nano 5the generation in the zonneklep: 16 uur youtube HQ kwaliteit filmen. Vroeg of laat zal ik hier eens filmpje posten...

23:39 | 10-10-09 | 22:19

In the unaitet steets worden die camera's al vaker in de heilige koe geïmplanteerd omwille van de verzekering. De opnames zijn ook af en toe op de buis te zien, vooral grappig als de auto over de kop gaat (je ziet geen horizon, dus is het net of plotseling alles gewichtloos raakt en door de auto vliegt. Altijd leuk zolang er geen dodelijke slachtoffertjes vallen, za'k maar zeggen). In HOLland zal het weer geen flikker uitmaken en blijf je gewoon een te hoge premie betalen... ondanks alle alarmshit aan boord (die vervolgens na een half jaar je auto spontaan in een dwarslesie jaagt waardoor je potdomme 4 uur voor joker moet wachten op een monteur, die met een schroevendraaier en een nagelknippertje het peperdure pokkealarm kan omzeilen)... Euhhh.... maar waar hadden we het over?

EEnzame SchizofrEEN | 10-10-09 | 21:20

is gewoon mooi flitsservice is mooi:)

alles in dit verotte kankerland is gaar, mag niet jagen(op dieren enz) huis bouwen waar je wil en al die lafbekken lopen met dezelfde uitdrukkingsloze kutsmoelen rond...

*fap fap fappert* | 10-10-09 | 21:03

haha, filmpje is er nét vanaf gehaald. Ik vraag me af wat het idee van zo'n drivers eye in je auto is...

Chipdude | 10-10-09 | 20:37

En dat is nou precies een van de problemen in Nederland: mensen maken zich continu druk om het (verkeers)gedrag van een ander. Boys, get a life.

De Keurslager | 10-10-09 | 20:09

ik heb zelf nooit last van mensen die links blijven rijden, nou rij ik zelf niet super hard. Ik heb het idee dat alle mensen die zo het zo irritant vinden dat mensen links rijden zelf de aso's zijn omdat ze gewoon belachelijk hard rijden.

Zullen we hiermee dit topic afsluiten, het is zoooo telegraaf

hermanus | 10-10-09 | 19:53

als je zulke muziek draait in je auto moeten ze sowiezo je rijbewijs invorderen

b_b | 10-10-09 | 19:44

Vandaag een mooi staaltje meegemaakt van Politiewerkzaamheden.
Op de A28 was een ongeluk gebeurd waarbij een bestelbus over de vangrail is gegaan.
Stonden de heren agenten het ongeval af te handelen, file van een paar kilometer.
Kom ik de file uit, staat onder de eerste beste viaduct een flitsapparaat opgesteld.
Dus weer het hele verkeer op de rem.
Vlak voor Zuidlaren stonden ze nog een keer, amper 10km verder dus...
Mijn dag was goed verpest..

vagehond | 10-10-09 | 19:10

Ik dacht altijd dat je helemaal niet onnodig links mocht rijden. Dus vind het onzin dat rechts inhalen niet mag.

tjhaha | 10-10-09 | 19:03

Fleauxe:l
Duitse auto's zijn a- creatief en hersenloos maarr rijden wel .
Het probleem met die audie auto is dat iedereen er mee gaat rijden. Vervelend wel. Cara rijdt een Lotus, daar gaat tenminste nog eens iets aan kapot. Net zoals een alfa....

caravaggio | 10-10-09 | 19:03

Ik rijd regelmatig een tragische sukkel die zit te suffen op de middelste rijstrook aan de rechterkant (waar ik dan 120 rijd) voorbij. Als ik goed pissig ben maak ik in het voorbijgaan ook nog even oogcontact en zwaai ik naar ze. Mijn grootste ergernis is dat soort rijders.
Een hele lege rechterrijstrook en dan zo'n lint van 110-rijders op de middelste rijstrook. Godver, zelfs op de snelweg zitten ze met het poldermodel het midden op te zoeken.

RepubliekNederland | 10-10-09 | 18:55

Elisabeth2 | 10-10-09 | 18:25
Taartjes gegeten? Maak de kat wat wijs

LoopseTeef | 10-10-09 | 18:52

caravaggio | 10-10-09 | 18:31
De Amerikanen de auto uitgevonden?!? Lopende band en massaproductie bedoel je. De Auto is een duitse uitvinding, evenals de verbrandingsmotor.

Stroopdoos | 10-10-09 | 18:50

@Stroopdoos | 10-10-09 | 18:36: Da's waar. Blijf Duitsch rijden, beter gibst es nicht.
@caravaggio | 10-10-09 | 18:31: Amerikanen hebben Ford gebracht, Duitsers vonden de auto uit zoals we die nu kennen.

Fleauxe | 10-10-09 | 18:44

Rechts inhalen is levensgevaarlijk zeggen ze.... Ja hoor... Waarom mag men in Noord Amerika dan wel rechts inhalen? Ik zou zeggen, hier ook toestaan. Iedereen heeft er tegenwoordig een rechter buitenspiegel op dus ik zie het probleem niet. Volgens mij zijn de file's ook minder lang als men ook rechts mag inhalen.

De Witt | 10-10-09 | 18:39

Off-topic: Nobelprijs van de vrede? Omdat die bush niet is? , heb gelijk geen respect meer voor de vorige nobelprijswinnaars, dat nobel-commitee heeft zeker een shot dollars gehad...

Calzone | 10-10-09 | 18:38

volledig begrijpelijk, berlinge heeft niks te zoeken op linkerbaan, haalt rustig in verder niks geks.

Stef_4 | 10-10-09 | 18:37

Fleauxe | 10-10-09 | 18:07
Kom op Fleauxe, je kent me beter dan dat. Geen vrouw en Amerikaanse bakken zijn al lang of zelfs nooit een optie geweest. Ik rij Duits en blijf dat doen. Dat het bedrijf waarvoor ik werkte die bakken nu eenmaal had...

Stroopdoos | 10-10-09 | 18:36

Fleauxe:
Amerikanen hebben juist eerst de auto uitgevonden en daarna pas de mens die erin moet rijden... nu keert het tij enigzins

caravaggio | 10-10-09 | 18:31

Ah, politie-rukkers in de draad. Hopelijk hebben ze het bonnenboekje niet bij zich.

Fleauxe | 10-10-09 | 18:27

nou, nou. Wat een filmpjes!

Er is ook een filmpje van twee treinen op YouTube. Die komen elkaar tegemoet !

RomaNrsOne | 10-10-09 | 18:27

Is het een idee om een vorm van 'adaptive cruise control' verplicht te stellen die er voor zorgt dat je harder gaat rijden als je links blijft hangen en er iemand achter je komt rijden die wel een thuiskomen heeft? Andersom bestaat al (www.youtube.com/watch?v=PDPuNlWXtlI) en er is vast wel iemand in staat het systeem een beetje aan te passen.

Arent Storm | 10-10-09 | 18:26

Fleauxe | 10-10-09 | 18:20
Zinloos, om je daar mee bezig te houden, 1 politie agent telt voor 2 in een rechtszaal dus ze hebben geen reden om daarover na te denken.

Calzone | 10-10-09 | 18:26

A) rechts inhalen mag niet, rechs passeren mag wel. Dus sneller rijden op de rechterbaan terwijl er iemand 110 zonodig links moet blijven hangen is prima. Je mag alleen geen inhaalmanoevre doen... Dus gaat deze meneer in de fout... tja. Normaal gesproken zal een agent hier weinig van zeggen.
B) Goeie actie van die brommeragenten! Vooral diegene die bijna de vangrail meepakte... Ach ja, agenten zijn ook maar mensen. Ze zaten een beetje te klooien, maar heel erg is dit nou ook weer niet. Niemand had er echt last van. Het is niet zoiets als rechts langs de file rijden over de vluchtstrook met licht en geluid om maar op tijd te zijn voor het schaften.
Trouwens: ik ga ook maar eens zo'n cam op mijn dashboard plakken. Altijd goed voor verzekeringskwesties. En voor beroep tegen bonnen.

MDA | 10-10-09 | 18:26

[email protected] | 10-10-09 | 18:04
Ben daar ook eens geweest. Heerlijke taartjes gegeten.

Elisabeth2 | 10-10-09 | 18:25

Ohhh Nee, de politie rijdt over een doorgetrokken streep en een verdrijvingsvlak terwijl ze dit misschien wel doen ter uitvoering van hun werk. Jullie hebben weer een primeur te pakken hoor, werelds dit!

RickXX | 10-10-09 | 18:21

als agenten zich ook aan alle regels moeten houden, kunnen ze nergens meer surveilleren, omdat ze bijvoorbeeld in de file staan...

kay de cop | 10-10-09 | 18:21

@Cookie8022 | 10-10-09 | 18:07: Dit is een terugkerend thema in de media, hoe de politie zich bij tijd en wijle onuitstaanbaar gedraagt. Misschien moet de sterke arm daar een over nadenken, hoe dat toch komt.

Fleauxe | 10-10-09 | 18:20

Lol. Rechts inhalen heb ik een beetje als sport gemaakt. Steeds proberen een hogere score te halen, rechts inhalen over een uitvoegstrook telt als 2. Hoogste score tot nu toe is 16.
Grootste verkeersergernis vind ik auto's die met 85 a 90 km/h vrachtwagens gaan inhalen op een 2-baans snelweg. Dan kan je dus (laten we het een beetje normaal houden, vluchtstrook gaat me wat te ver) niet meer rechts inhalen, en zie je ondertussen een complete file onstaan bij 2+ vrachtwagens. Dat vind ik onnoemelijk veel storender nog als inhalende vrachtwagens die met zo'n snelheidsverschil inhalen, daar kan ik dan nog begrip voor opbrengen.

germ | 10-10-09 | 18:20

Sjongejongejongejonge... Wat een kleuters op de redactie. Ga eens even ergens anders uit zitten janken joh.

De Huisregel | 10-10-09 | 18:19

Cortes | 10-10-09 | 18:13
Ik ga er bij zijn..... dat spreekt

LoopseTeef | 10-10-09 | 18:17

Ik zie het meestal niet zo als rechts inhalen, meer als naar rechts uitwijken en vervolgens normale snelheid aanhouden. Als de auto links naast me dan langzamer rijdt, tjah daar kan ik niks aan doen.

JaJijWel | 10-10-09 | 18:11

Ik begin een beetje moe te worden van dat gezeik over hoe fout de politie wel niet is. Net zo vervelend als die anti-geenstijlsites die willen laten zien hoe fout geenstijl wel niet is. Doe es een leuke topic maken, in plaats van dat gejank over dat de pliesies zomaar dingen doen die wij niet mogen.

Cookie8022 | 10-10-09 | 18:07

@Stroopdoos | 10-10-09 | 18:03: Ah, een vrouw met verstand van rijden. Mooi.
Wel jammer dat je Amerika en auto's in een zin noemt. Voor het geval je nog onwetend bent; Amerikanen kunnen geen auto's bouwen. Raketten, spaceships en earth penetrating radars, geen probleem. Maar vraag ze een auto te bouwen, en ze schieten direct in de stress.
@LoopseTeef | 10-10-09 | 17:56: Nee, achterwielaandrijving. No achterwielaandrijving, no donuts.

Fleauxe | 10-10-09 | 18:07

Ik heb een tijd lang 15 zitters gereden in de VS en Mexico. Van de V8 of V10 -en met meer dan 7 liter motoren. Niet dat die bakken veilig zijn maar ik heb na enkele 100 duizenden mijlen (500 +/-) heel wat situaties meegemaakt waarin het einde nabij was. Aqua planning in 30 cm diep water, betonblokken op de weg, koeien en andere malloten. Ik leef nog en heb verdomd handige dingen geleerd. Elk jaar zoek ik de sneeuw of ijs op om wat rare manoeuvres uit te halen en het gevoel voor de wagen wakker te houden. En! Mijn rijinstructeur heeft me op het circuit van Assen ook de grenzen doen ervaren! Klasse en noodzaak!

Stroopdoos | 10-10-09 | 18:03

Ja, dat mag. Berlingo rijders is kut volk!

joemiejas | 10-10-09 | 18:00

Ja, leuk id, idd, maar wat nou als er voor je een ongeluk gebeurd?, zoals ik heb meegemaakt.

Calzone | 10-10-09 | 18:00

Fleauxe | 10-10-09 | 17:53
Daar heb je het weer......... met moderne auto's. ABS ESP EPS enz. enz. Achterwielaandrijving is zowiezo kudt. Ik zeg: rij in NL sneller dan 140 en je wordt nooit van achteren aangereden!!! :)

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:56

Heb zelf ooit eens vangrail & andere auto gekozen, omdat het het enigste was waar ik m'n wagen tussen kwijtkon.

Calzone | 10-10-09 | 17:56

Zit ik nog wel op GeenStijl.nl?

muzeak | 10-10-09 | 17:54

@LoopseTeef | 10-10-09 | 17:52: Dat mag met moderne wagens geen verschil maken. In het voorbeeld dacht ik echter een achterwielaandrijving, het beste wat er is.

Fleauxe | 10-10-09 | 17:53

Fleauxe | 10-10-09 | 17:42
Je mist een mogelijkheid, Flooksje.
Namelijk: pijpbeurt bestuurder onderbreken, en hem toebrullen dat hij gas moet geven en tegensturen.

Merlot | 10-10-09 | 17:53

Fleauxe | 10-10-09 | 17:42
voorwiel- of achterwielaandrijving?

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:52

We weten toch wel zo langzamerhand dat we in een politiestaat leven?

Franciscus Borchwerf | 10-10-09 | 17:51

Nee, vind een gaatje hoe krap het ook is.

Calzone | 10-10-09 | 17:50

Fleauxe | 10-10-09 | 17:42
Antwoord D

jopi | 10-10-09 | 17:50

@Eurotokkie | 10-10-09 | 17:49: ABS zal je niet helpen, vertrouw liever op de ESC ;)

Fleauxe | 10-10-09 | 17:50

@Calzone & Stroopdoos: Inderdaad. Doe je dit niet, dan kan het fout aflopen. Mocht het noodlot echter onafwendbaar zijn, stuur dan aan op een frontale botsing.

Fleauxe | 10-10-09 | 17:49

@ maar16jaar | 10-10-09 | 16:17
Wat weet jij met 16 jaar nou van wat een echte vent wel of niet zou moeten doen? Of blaat je gewoon een populaire kreet na? Dat zegt dan meer over jou dan over agenten denk ik.

turbopriest | 10-10-09 | 17:49

C Fleauxe
D een wagen kopen met ABS etc en 12 airbags, ugh

Eurotokkie | 10-10-09 | 17:49

Gas geven trekt de auto weer in z'n spoor. (voorwiel aandrijving)

Stroopdoos | 10-10-09 | 17:48

Fleauxe | 10-10-09 | 17:42 Antw, c)

Stroopdoos | 10-10-09 | 17:47

C Fleauxe

Calzone | 10-10-09 | 17:45

Nou je kan beter 5 a 10 km te hard rijden, km afwijking ligt meestal naar beneden toe.

Calzone | 10-10-09 | 17:43

Nee, het mag niet. Toch zou het de politie sieren als ze eens wat minder spastisch deden over bumperkleven. Net nog, ik rij in de bocht van A/10 naar de A1, netjes met 140. Moet ik vol in de ankers voor een of andere idioot met een GSM aan z' n oor. Die lul ging maar 60(!!!). Nou, dan kleef en flits ik tot ik een ons weeg.
-
PS; het rijbewijs wordt te makkelijk vergeven. Men moet eerst een uitgebreide les voertuigbeheersing volgen. Leren slippen, weten hoe je met over en onderstuur werkt en omgaat. Liever heeft de overheid een peperdure cursus, waardoor Jan Lul eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is. Voorbeeld:
U rijdt met 120 over de snelweg, plots wordt u van achter geraakt.
De wagen slipt met de neus naar rechts, wat moet u doen:
a) tegensturen en vol op de rem
b) vol op de rem, tegensturen en gas geven
c) tegensturen, vol gas en licht bijremmen

Fleauxe | 10-10-09 | 17:42

Stropdasje | 10-10-09 | 17:37
Ja wij vrouwen zijn van het voorzichtige type. Mag je 100 moet je daar even dik onder gaan zitten. Zo wordt je nooit verrast door een bekeuring op de mat.
*iets met afwijking van km-teller en werkelijke snelheid mompelt*

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:40

Hoezeu1 | 10-10-09 | 17:27

Je kunt natuurlijk ook meehuilen met te politie zoals 95% van de bevolking dit doet.

Eurotokkie | 10-10-09 | 17:40

Ik heb een bus.
Had je wat?

Merlot | 10-10-09 | 17:40

Nou nou Hoxha, het is zeker weer zaterdag.
Rechts inhalen bij linkskleverts is voor mij zo normaal als 3x daags een maaltijd. Niet schokkend, niet verwerpelijk, niet gevaarlijk, wel verboden. En die motorpliesies heb ik ook niks raars zien doen. Het tempo zat erin, dat wel, maar het zag er niet gevaarlijk uit en, minstens net zo belangrijk: er werden geen medeweggebruikers gehinderd!

Zet die Citroënrijders maar te kakken die met hun zelfgenoegzame blikken de linkerrijstrook bezetten vanuit hun overtuiging dat je er 120 MAG, maar niet móet.
Of dat aannemers- of ander klusvolk in hun witte busjes met een abonnement op de linkerrijstrook.

Chiant | 10-10-09 | 17:39

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:23
Ik had al de indruk dat het een asociale was. Maar waarom reed je maar 90, je mag daar 100 hoor (als de spits stook open is). Bang om geflitst te worden?

Stropdasje | 10-10-09 | 17:37

Drecks | 10-10-09 | 17:32

klopt maar dan graag zonder dat andere weggebruikers hier hinder van hebben.

Eurotokkie | 10-10-09 | 17:35

Eauh eauh.. wie filmde mij in de berlingo?
Ik zie nou dat links rijden...
Maar eehm, ik was ff aan het bellen.

_- ViXXeN -_ | 10-10-09 | 17:34

Ja, en? We kunnen allemaal hierover door blijven gaan, maar iedereen die een rijbewijs heeft weet wat niet of wel mag, als jij het doet krijg je een prent en als hun het doen gaan ze vrijuit, net als in laatste filmpje, gele seat heeft stopteken genegeerd, of die nou tijd had om in te kunnen grijpen of niet, hij is fout. regels zijn k* maar ze zijn er nou eenmaal.

Calzone | 10-10-09 | 17:33

GAAAAAAAPPPPP....
Helaas, de Purlitzerprijs gaat wederom niet naar GeenStijl.

datzegik69 | 10-10-09 | 17:30

Godverdikke, en ik me maar druk maken om de politiek, nucleaire staten, opwarming van de aarde en natuurrampen.

AM. | 10-10-09 | 17:28

Sjee, dit topic lijkt wel verdacht veel op de topics in die huilebalk-site van Flitsservice.nl...
Stelletje randdebielen dat elkaar daar ontmoet nadat ze door de politie terecht terecht zijn gewezen.
En dan wat huilen over hun bekeuring.
Aso clubje allah creme, FS -100

Hoezeu1 | 10-10-09 | 17:27

Stropdasje | 10-10-09 | 17:12
Ja.... ik zag het gebeuren, maar ik dacht nog: "als die lul denkt dat ik naar rechts ga, dan heeft ie het goed mis." Per slot van rekening betaal ik wegenbelasting, dus betaal ik ook voor die linkerrijstrook. Zou een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik daar niet geregeld te vinden ben.

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:23

Overigens die bestelbusjes van tegenwoordig kunnen ook hard scheuren. Af en toe niet normaal wat er in je achteruitkijkspiegel opduikt. Die rijden te hard om rechts in te halen...

Stropdasje | 10-10-09 | 17:20

ik proef JALOEZIE!

deAmbtenaar | 10-10-09 | 17:19

Jee, saaiste topic in tijden...

DaisyC | 10-10-09 | 17:19

In veel landen is rechts inhalen volkomen normaal. Alleen in aangeharkt NL kan men zich om dit soort futiliteiten nog druk maken.

Francisco | 10-10-09 | 17:18

Alles onder de 200 PééKaa verbieden om op de linkerbaan te verschijnen ! !

drs. G. Flater | 10-10-09 | 17:17

Ach agenten mogen alles.

Dhr. Bart | 10-10-09 | 17:14

bestelbusje anticipeerde op invoegende vrachtwagen rechts en de auto op de 1e baan die waarschijnlijk naar links wil. Dat ie vervolgens niet weer direct naar rechts gaat, tsja...

Jan Kaas | 10-10-09 | 17:13

@LoopseTeef | 10-10-09 | 17:10
Vrijwel elke dag. Of ik kruip er langzaam voorzichtig rechts voorbij, of ga via de linker baan maar dan wel demonstratief terug naar de spits strook. Meestal helpt het geen zak...

Stropdasje | 10-10-09 | 17:12

Dat was op schiphol met de 3 mennekes toch al gauw ruim 1000 euri boete. 2 maal links inhalen, 2 maal verdijvingsvakje, verkeer in gevaar brengen, geen richting aangeven, afwijken van de gekozen rijrichting (krijg je in Nijmegen een boete voor bij rechtdoor) en waarschijnlijk ook nog ietwat te vlot allemaal, je mag die stukkies schijthol maar 50.

faz | 10-10-09 | 17:12

Ik ben vandaag van Utrecht naar Twente gereden en weer terug.
Nou ik word niet vrolijk van mijn medeweggebruikers.
Ik ben wel >100 automobilisten tegengekomen die NIET hun richtingaanwijzer weten te vinden. Geen enkel signaal geven. Levensgevaarlijk!
Onnodig links blijven rijden. Ik heb dan echt de neiging om rechts in te gaan halen, of in ieder geval 'op de bumper' te gaan rijden met lichtsignalen.
Ik doe het maar niet, omdat ik bang ben dat diegene voor4 mij ineens wakker wordt en rare dingen gaat doen die je niet met een auto hoort te doen.
Het is tenenkrommend en hoogst irritant om te zien hoe het rijgedrag op de wegen is. Blijkbaar is 'inzicht' niet de sterkste kant van de gemiddelde weggebruiker.
Hier is nog veel winst te halen door rij-instructeurs en tijdens het examen.
En uit elk onderzoek komt naar voren dat het overgrote deel van de weggebruikers het 'links' rijden verafschuwd, maar diezelfde meerderheid rijdt 'links' lijkt het wel.
Ik heb mij weer enorm geërgerd.

borderliner | 10-10-09 | 17:12

@Stroopdoos

Precies!

@LoopseTeef | 10-10-09 | 17:05

Goed geregeld :-D


overVecht | 10-10-09 | 17:11

Stropdasje | 10-10-09 | 17:06
Oh, was jij dat afgelopen donderdag??

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:10

Hoe vaak ik op de A50 niet mensen tegen kom die in het midden blijven rijden terwijl ze langzamer dan 100 rijden en de spits stook rechts leeg is. Als ik op de spitsstrook rijdt en me aan de wet wil houden moet ik dus 2 banen over naar links, inhalen en dan weer 2 banen naar rechts. Om je dood te ergeren.

Stropdasje | 10-10-09 | 17:06

overVecht | 10-10-09 | 16:57
Beetje vooroordeel van je. Mijnheer Teef rijdt mij ook altijd zodat ik kan zuipen. Hij rijdt dan naar mijn gevoelen ook teveel onnodig links en véél te langzaam. Maar daar doe ik dan weer niet over zeuren.

LoopseTeef | 10-10-09 | 17:05

@Henkster | 10-10-09 | 16:21
keep your lane

Je Verzint Het Niet | 10-10-09 | 17:03

goed kijken en dan zie je een mier oversteken, vandaar dat de berlingo naar links ging ....
* pakt nog maar eens een fles champagne *

Je Verzint Het Niet | 10-10-09 | 17:02

@j0shua | 10-10-09 | 17:01

Ga dan ook naar rechts!

overVecht | 10-10-09 | 17:02

j0shua | 10-10-09 | 17:01 Iedereen is gek behalve ik.

zeg maar jansen | 10-10-09 | 17:02

overVecht | 10-10-09 | 16:57
Pcies! En de Zondagsrijders die nu ineens de weg voor zichzelf claimen.
*iets met zonder het te weten en a-sociaal en zeau*
Bumperkleven is erger en gevaarlijker dan rechts inhalen. Veel mensen wachten op een klever alvorens ze erover na gaan denken naar rechts te gaan. Vrouwen zijn minst bewust van regels. (met alle respect, dat dan weer wel)

Stroopdoos | 10-10-09 | 17:02

Toch maar eens gaan overwegen, zo'n DriversEye in de wagen.. ik zie elke dag van die achterlijke mensen op de weg..

j0shua | 10-10-09 | 17:01

Hebben jullie niet iets beters te doen dan dit soort non-topics te behandelen?

Journalistiek bedrijven bijvoorbeeld.

De Omlutsman | 10-10-09 | 17:00

@Stroopdoos | 10-10-09 | 16:53

En het valt me op dat, dat voornamelijk in het weekend is..... dan mogen ineens de partners rijden zodat de man kan zuipen.

overVecht | 10-10-09 | 16:57

rechts voorbij dus.

deNelis | 10-10-09 | 16:53

De boetes voor onnodig links rijden verdubbelen, en boetes voor rechts inhalen halveren. Als er niemand onnodig links rijdt, hoeft er ook niemand rechvoorbij.

deNelis | 10-10-09 | 16:53

Mocht het druk zijn op de weg laat ik het rijstrook wisselen achterwege. Dus ook geen inhalen rechts. Rechts inhalen doe ik wanneer er voor de linkshangerT geen reden is daar te zijn.

Stroopdoos | 10-10-09 | 16:53

Cameraatje op je dashboard = zielig, filmpjes op youtube plaatsen = nog zieliger.

zeg maar jansen | 10-10-09 | 16:53

Heb m'n wilde jaren al lang achter de rug, maar zo'n knurft ga ik toch echt wel rechts voorbij. Dij snelweg is bijkans leeg!

de veteraan | 10-10-09 | 16:52

Die Berlingo is een echte slaaprijder rijdt duidelijk onnodig links, en wordt vervolgens terecht rechts ingehaald. Had ik ook gedaan in deze situatie.

MarV | 10-10-09 | 16:44

Heaumeaus en sherrykurende huisvrouwen die links rijden, blijf ik ook rechts inhalen!

Dundunbanza | 10-10-09 | 16:41

Tjsa, wat nu.

Teun van het Tuinpad | 10-10-09 | 16:40

Om te beginnen moet die Berlingorijder niet op de grote weg.

Daarnaast is het geven van een groot lichtje het meest effectief en het veiligst. Het kan je een smerige blik opleveren, maar als je voor je kijkt zie je die toch niet.
(Groot lichtje niet doen bij verlaagde autootjes met meer dan twee personen erin. Het opjutproces binnen die autootjes kan leiden tot achtervolging.)

Bos Hout | 10-10-09 | 16:40

Linkshangers haal ik rechts in. Kom maar op met je bekeuring, ik kap er iig niet mee.

Stroopdoos | 10-10-09 | 16:39

Erg kansloos dit.

overVecht | 10-10-09 | 16:36

Zag van de week nog een tweestreperT op klaarlichte dag met zijn diensttrapperT een stukje over de stoep fietsen. Wij kijken hier dus nergens meer van op.

widtvoet ® | 10-10-09 | 16:36

Flitsservic.nl altijd +10000000000000000000000.

Dundunbanza | 10-10-09 | 16:34

@jimbrowski | 10-10-09 | 16:28 Maar dat is "soms" niet het geval.

Treurig varken | 10-10-09 | 16:34

Wat mag hier niet dan? Die discussie is hier toch al eeuwig gevoerd?
Die gasten maken gewoon gebruik van hun vrijstelling. Niets aan het handje.
Maar welke fucking nerd laat er een video meelopen in zijn auto. En begint dan ook nog boeeeee te doen.

Amati | 10-10-09 | 16:33

de police mag alles,en heeft altijd gelijk!!!

de kikker-verklikker | 10-10-09 | 16:32

Waar ik een beetje moet van wordt is zeiken om te zeiken. Rijdt de politie te langzaam, dan zijn het bange en laffe sukkels. Rijden ze te hard, dan is het weer schandalig dat ze zo hard racen. pfffffff...

whatever123 | 10-10-09 | 16:31

Linksrijderrs... haal er tien per dag rechts n, doe geeneens de moeite meer te wachten.

Exorcist | 10-10-09 | 16:30

de politie mag toch alles, en zij hebben altijd gelijk. de buitenwereld is een boevenbende. zo worden ze opgeleid. arrogant volk.

robert-05-06-65 | 10-10-09 | 16:29

Soms is het handig als de politie ergens snel ter plekke is.

jimbrowski | 10-10-09 | 16:28

Die pet pest ons allemaal

slim blontje | 10-10-09 | 16:27

Ja de politie is je beste vriend, als je met z'n drieen naast elkaar fietst naar school DAT is pas gevaarlijk!

marcelgroningen | 10-10-09 | 16:25

GS begint nu wel op elke slak zout te leggen...

basvdkant | 10-10-09 | 16:24

Spoedje misschien?

Zeeschuimer | 10-10-09 | 16:23

Geen commentaar.........
Gisteren nog twee hersendode 90 rijdende boerenburgers die links hingen rechts ingehaald.
Let wel! In m'n Subaru Mini Jumbo uit '92. Ben geen platte BMW/Audi-lul die dan gaat bumperkleven om te laten zien hoe geweldig snel hij wel niet is...... Nee, gewoon omdat het MOET.
Fuck die linkse linksrijderTs.

Treurig varken | 10-10-09 | 16:23

jeetjemineetje wat een topic en wat een overtreding! Schokkend!

Drs.. Gelul | 10-10-09 | 16:23

schors deze losers eens schnell

Prof. Drs. Klavan | 10-10-09 | 16:21

Rechts inhalen moeten ze hier gewoon toestaan. In Amerika is het geen probleem

Henkster | 10-10-09 | 16:21

Die pet past ons anaal

cynic | 10-10-09 | 16:21

Ohnee, ze rijden over een doorgetrokken streep :(

lessthanthree | 10-10-09 | 16:20

Op een in of uitvoegstrook mag je rechts inhalen, je mag alleen niet over de doorgetrokken streep. Behalve dat, wat is er dan mis met dat tweede filmpje?

Simurgh | 10-10-09 | 16:20

schoften

Weggejorizt | 10-10-09 | 16:17

Een echte vent wordt geen agent.

maar16jaar | 10-10-09 | 16:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken