Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit is een woonwagen

woonwagen477.jpgDe tijd dat zigeuners Roma en Sinti in Pipo de Clown caravans woonden die vol hingen met schilderijen van huilende jongetjes, is alweer een tijdje geleden. Zoals u hierboven kunt zien, hebben ze tegenwoordig gewoon huizen zonder wielen, maar dan in hun eigen getto's die ze 'woonwagenkampen' noemen. En maar klagen dat ze zo moeilijk integreren in de samenleving. Tja, in de grotemensenwereld betaal je je huur gewoon met een automatische incasso. Als dat tegen hun principes is, moeten ze Kluk-Kluk en Mamaloe uit die woonwagen donderen en weer fijn de wereld in trekken. Nogal wiedes trouwens dat ze niet in een Vinex-hel zoals Nieuwegein of Leidsche Rijn willen wonen, want daar kan je maar moeilijk onbespied je wietplantjes verbouwen.

Reaguursels

Inloggen

Kijk nog maar eens goed mensen dit zijn de huizen van doorsnee kampers, bijstand en geen geld om de huur te betalen maar wel 200.00 euries contant in hun schamele optrekjes.

TiSNiX | 04-10-09 | 18:49

-weggejorist-

Hertog van Alfa | 04-10-09 | 18:07

Die huizen zijn zo goedkoop omdat het op een woonwagenkamp staat, en daar wil niemand tussen wonen. Wel graag gewoon belasting betalen of er zwaait wat. Zo zou het moeten zijn.

Boudt | 04-10-09 | 13:30

Woonwagens vallen onder het bouwbesluit. De resessie vliegt de woonwagen bewoners voorbij want zij hebben geen te zware hypotheken zoals de meeste huis eigenaren,lachen toch! Overigens wil ik ook wel zo woning hoor.

Don Ballin | 04-10-09 | 12:41

Woonwagenproblematiek is moeilijke problematiek. Gemeenten hebben speciale ambtenaren en adviesbureaus die zich daarmee bezig houden. Discrimineren is buitensluiten. Buitensluiting van bepaalde groepen kost de overheid veel geld, omdat daar dan weer beleid voor moet worden gemaakt, welzijnswerkers moeten worden aangesteld, etc. Het buitensluiten gebeurt door de samenleving als geheel. Ik heb eens aan zo'n project gewerkt en dan merk je de volkswoede tegen die mensen enerzijds en het betuttelende van de welzijnswerkers anderzijds, die vergaderen over deze mensen. Bij de vergaderingen worden de mensen om wie het gaat niet betrokken, alles wordt over hun hoofd heen bepaald.

juriste | 04-10-09 | 12:27

@Gilena
Trek het je niet zo aan. Generaliseren is heel menselijk en iedereen weet dat er ook altijd uitzonderingen bestaan. Niemand bedoelt bewust ALLE kampers voor teringleier uit te maken. Of jij zelf tot die nauwelijks aanwezige uitzonderingen behoort, betwijfel ik eerlijk gezegd enigszins. Ik krijg namelijk het gevoel dat je staat je liegen als een kamper, want villa's en mooie auto's zijn namelijk in 100% van de gevallen geen "toeval".

Van8er_t_behang | 04-10-09 | 10:33

wil ook wel.... maar durf niet.

H.Ork | 03-10-09 | 19:14

@gilena
Helemaal waar, niet minder dan schandalig ze allemaal over 1 kam te scheren. Excuses als ik onbedoeld die indruk heb gewekt. Goedmakertje; Alle lof voor de 2 % (waaronder u ..) die zich wel wist aan te passen en min of meer volwaardig weet mee te draaien..

justinianus | 03-10-09 | 14:06

Hallo
jullie kunnen hier nu wel leuk allemaal je commentaar neer gaan lopen zetten, maar jullie weten er geen hond van!! als jullie zoveel te melden hebben gaan jullie toch naar een woonwagenkamp en leg je daar al je frustraties neer, maar nee daar zijn jullie te laf voor, ik kan ook wel anoniem berichten gaan zitten sturen, al die vooroordelen waar niets van waar is. Ik zelf woon oon in een woonwagen en betaal maar liefst 480 euro per maand, ik heb geeen huurachterstanden, geen schulden, geen drugsdeal, geen oud ijzer, mijn kinderen zijn gewoon normale kinderen die naar school gaan op zwemmen, op dansen en gym zitten, Meestal zien zij er nog het best gekleed uit van de klas, wij doen wel alles zoals het hoord, dus ga niet hier zielig je berichtjes neer zitten zetten met je vooroordelen, waarschijnlijk zitten jullie er nogal mee, anders maak je je er niet zo druk om, waarschijnlijk jullie jaloers op de villa's die wij hebben tegenover jullie kleine apartementje, of als wij toevallig een mooie auto rijden die jullie niet hebben?? hebben wij ook voor gewerkt, je kan wel iedereen over een kam scheren maar slaat nergens op!! nou dat is dan jammer, want wij betalen ook gewoon huur, en als je die niet betaald word je ook op straat gezet net als ieder ander. dus stelletje betweters, als jullie het zo goed weten en alles kwijt willen stap dan gewoon aan!!

Gilena | 03-10-09 | 13:39

Beetje makkelijk om over zigeuners te klagen.. zij hebben wel principes en Frans Bauwer is er ook één.

spek | 03-10-09 | 12:22

Dit komt tegenwoordig zoooo vaak voor.. stel hufters.
Shoot'em all !!

Femer | 03-10-09 | 11:40

Niet voor niets ziijn deze mensen de meest gehate bevolkingsgroep in Oost-Europa. Hoe zou dat toch komen?

Roto | 03-10-09 | 10:16

sorry, maar dit is niet meer nodeloos kwetsend en ongefundeerd en weet ik wat.... dit zijn maar gewoon agressieve kletspraatjes,,,

DeeDeeCaten | 03-10-09 | 07:13

in nederland komen minderheden altijd goed weg.en komt der nog bij dat kampers een hekel aan buitenlanders hebben terwijl ze toch de zelfde voordelen krijgen

straatkat | 03-10-09 | 06:59

@ Waaligator | 02-10-09 | 20:59
Jonge? voor zo ver ik weet ben ik nog steeds een vrouw....

Dan der bij onder een woonwagen zit een ijzer stel met wielen en woonwagens blijven altijd verplaatsbaar. Anders word het een chalet.

@ peterdj | 02-10-09 | 21:29
Ben het helemaal met je eens!

Nens- | 03-10-09 | 02:34

Een woonwagen? Echnie! Die woonwagen staat ergens in het midden van de kamer zeker en rest eromheen zijn uitbouwtjes?

TonyM | 03-10-09 | 01:25

Ongelooflijk hoe de overheid zich al decennia lang door dat werkschuwe tuig laat ringeloren. Er zijn ,echt waar , al miljoenen aan opvoed- en bijstandsubsidies ingepompt. Resultaat nix , nada , niente. Wel een grote bek , nog altijd nauwelijks verstaanbaar, als centjes niet snel genoeg worden overgemaakt, of als ze eens op hun plichten worden gewezen. Gatverdamme...

justinianus | 02-10-09 | 23:26

@Cortes | 02-10-09 | 14:06
Gewoon zeggen dat het een moskee is.

Bram de emmer | 02-10-09 | 22:43

Zigeuners = Boeren
Ze klagen altijd, maar ze hebben wel allemaal een Mercedes voor de deur staan.

1sokkie | 02-10-09 | 22:40

Nieuwegein een vinex hell noemen: +1

Dat is het namelijk ook.

GVH | 02-10-09 | 22:10

Ze hebben ergens wel gelijk, op een groot huis betaal je veel belasting, zelfs als je het eigenhandig gebouwd hebt.
Op een lege kavel beginnen is leuk tot de belasting ambtenaar je opbouw taxeert op vijf ton en meer,die je niet hebt omdat je heel je leven al bezig bent met onafhankelijk zijn en al het geld dat in je kavel zit dus geen opbrengsten geeft.
Echt,het leven zuigt tot je dood bent.

Beëlzebul | 02-10-09 | 21:55

kijk, das allemaal hout, daar zijn echte sleurhutten van gemaakt. nu alleen nog een tank om 'm vooruit te krijgen.....

paardmans | 02-10-09 | 21:32

wietplantjes, sinti's, roma's, getto........ Dat zijn een hele hoop vooroordelen.

En wat als hier nu toevallig gewoon een legaal hard werkende nederlander in woont.

Beetje stemmingmakerij dit.......

Ik vind het een mooie wagen......

Beetje zielig dat bepaalde mensen "kampers" (zoals jullie ze noemen) niks gunnen.

Als ze een dikke auto rijden of ineen grote wagen wonen dan zijn het direct zigeuners die dik in de wiet zitten....

peterdj | 02-10-09 | 21:29


Nens- | 02-10-09 | 20:50 : "Stelletje jankers dat jullie zijn..."

Ja, jongen, we kunnen niet allemaal vrolijke tokkies zijn. Wie zou dan het geld verdienen voor je lollige huisvesting?

Waaligator | 02-10-09 | 20:59

Stelletje jankers dat jullie zijn...

Nens- | 02-10-09 | 20:50

Als ik een schuur wil bouwen in mijn tuin mag dat niet omdat ik 20 centimeter buiten de rooilijn zit.
Oplossing zojuist op geenstijl: ik zet een "woonwagen" neer.

robert39 | 02-10-09 | 20:28

Waarde Ferrari-racer ik drink slechts cola...

Corleone | 02-10-09 | 20:23

Kampers het land uit!! Ut tuig!!!!

prinsclaus | 02-10-09 | 18:13

Slecht artikel, de meeste woonwagenbewoners in Nederland zijn helemaal geen Roma en Sinti maar Nederlandse tokkies met een hele andere achtergrond, hun voorouders waren wel van die types die van stad naar stad trokken voor hun zaakjes en op die manier zijn die kampen ontstaan.
Voor de rest klagen ze ook niet dat ze zo moeilijk integreren in de samenleving want ze willen juist niet integreren maar hun eigen 'tradities'(lees: stelen/oplichten zonder lastiggevallen te worden) in stand houden, daar maken ze ook geen geheim van.
In Oost-Europa, waar de echte Roma's wonen, ligt de zaak vaak anders. Ondanks het feit dat ze er ook nare gebruiken op nahouden en er een algemene onwil is om te integreren, hebben ze in de praktijk ook echt moeite om aan onderwijs en werk te komen.

jeanmondo | 02-10-09 | 17:52

@Corleone, hebben wij 'destijds'...(nu alleen nog maar ikke en pushouuueerrrr) toen ook naar gekeken. Kunnen vanavond wel een biertje komen doen bij elkaar! :-)

Rest In Privacy | 02-10-09 | 17:32

@Corleone: Aquarena toevallig? Haha...
@Hailstorm: Ik maak mij meer zorgen om die halfbakken wijkagentjes van Vleuterweide en Vleuten-Noord/Haarzuilens wat een druifjes zijn dat. Die snelweg mag er van mij komen hoor... de Paardenbloemsingel blijft wel groen.

Lekker ontsluiten noem ik het maar!

Rest In Privacy | 02-10-09 | 17:30

GVD, ik kan echt NIET tegen zigeuners/zwervers die geen land hebben !

a1271 | 02-10-09 | 17:27

Waarom mogen we eigenlijk geen zigeuners meer zeggen?

Kingeef1975 | 02-10-09 | 17:19


Kyokushinkai | 02-10-09 | 16:54

Je kunt elke euro maar één keer uitgeven. Bijkbaar bent u een soort Jezus Christus met zijn wonderbaarlijke vermenigvuldiging van broden en vissen. Tegen de Zoon van God kan ik niet op. Excuses.

Maar eer u zich terugtrekt in uw god-menselijke alwetendheid nog dit (= uw "punt") : "Ze" hebben natuurlijk ALLEMAAL zulke huizen, en "ze" klagen natuurlijk allemaal, en "ze" verbouwen natuurlijk allemaal wietplanten.

Ze hebben natuurlijk niet allemaal zulke huizen, maar ze hebben wel huizen die er op lijken, ook hier in de streek, op ELK wwonwagenkamp. "Ze" klagen niet -geen enkele van hen - zolang de politie en de belastingdienst hen met rust laat, ongeacht wat ze uitvreten, het omkatten van gestolen wagens o.a. . En je kan geen krant openslaan of er is weer in een kamp een wietplantage opgedoekt. "Ze" zijn goed bezig. Met parasiteren.

Waaligator | 02-10-09 | 17:06

Als jullie je echt hadden verdiept in Nieuwegein, dan had je geweten dat er daar in (bijna) alle wijken zigeuners in woonhuizen leven. Overigens zou ik in Nieuwegein m'n hond nog niet willen laten zeiken. Hoewel ik geen hond heb, dat dan weer niet.

Dr.Zeldenrust | 02-10-09 | 16:59

@de beer van de meer | 02-10-09 | 16:47> "Ze"? Als er ook maar 1 is die niet zo handelt als jij voorstelt dan lul je dus uit je nek en behoeft jouw reactie nadere nuancering.

Kyokushinkai | 02-10-09 | 16:59

@Waaligator | 02-10-09 | 16:46> Bij ieder topic over iets anders toch maar weer eens je dwangmatig ongezonde obsessie over alweer hetzelfde menen te moeten botvieren. En daarbij de plank volledig misslaan door het punt dat ik maakte niet eens te zien. Proficiat. Zoek eens professionele hulp.

Kyokushinkai | 02-10-09 | 16:54

altijd maar janken, en als ze vinden dat ze niet genoeg geld hebben, dan gaan ze wiet telen

de beer van de meer | 02-10-09 | 16:47

Kyokushinkai | 02-10-09 | 15:24 : ... volgende bijdrage van Stockton: Titel: Negers. Inhoud: Ze zijn lui. Ze willen niet werken. Ze pikken onze banen in."

Negerts? Antillianen en Marokkanen zal je bedoelen. Uw eerste twee kwalificaties kloppen dan wonderwel. De derde, "zij pikken onze banen in", ook, maar onrechtstreeks. Zij kosten de staat zoveel geld op zoveel manieren - je welbekend veronderstel ik (en anders informeer bij het CPB of Else4) - dat dit geld moet weggehaald worden bij de werkenden en dus niet meer kan worden ingezet voor het investeren. Dus geen banen, dus...

Het wordt nog erger als je er de totaal mislukte ontwikkelingshulp bij betrekt en de enorme bedragen die gestort zijn in die bodemloze put.
Fraai schot in eigen voet. Proficiat.

Waaligator | 02-10-09 | 16:46

uit gesprekken met een paar-kampers leert,.. ze betalen huur voor de grond,.. ongeveer 150-euro per maand,.. verschilt van gemeente,.. en dan nog voor licht en water,.. that-s it!!!,.. moet je kijken wat je over houdt,als je bijstand hebt,.. of beter,.. als je werkt,..!!!!!!!!!!!!

de kikker-verklikker | 02-10-09 | 16:41

Bij god, wat zijn die zielug, zeg!

Snel een belasting invoeren die we aan hen kunnen besteden opdat ze zich gerespecteerd zouden weten, niet gediscrimineerd en goed geïntegreerd. want zij verrijken zichtbaar de samenleving met hun arstistieke architectuur. Een kunstsubsidie dus.

Waaligator | 02-10-09 | 16:34

Niet te geloven. In wat voor een land leven we hier? Kan Wilders geen Kampertax invoeren?

ready | 02-10-09 | 16:17

A Stockton
Hoezo kun in een 'Vinex-hel' niet onbespied wietplantjes 'verbouwen'? Die dingen laat je toch niet in je voortuin groeien? Wat een rare opmerking van Stockton. Had je aan het eind van je poepstukje nog een zin tekort of zo? Bovendien verbouw je geen wietplantjes, maar teel je ze.

Wijnand Duyvendak | 02-10-09 | 16:12

En ze hoeven nog steeds geen belasting te betalen, even om aan te geven hoe blind Duh Haag is.

KevinBeun | 02-10-09 | 16:11

Zigeuners... Was dat niet dat volkje met een arbeidsparticipatie van minder dan 5% en vanaf hun kinderjaren tot crimineel worden opgeleid. Vroeger deden ze niet zo moeilijk met dat soort mensen. *zucht*

VerenigdeNederlanden | 02-10-09 | 16:09

@GS - wat kost zo'n "woonwagen" nu aan wegenbelasting ?

Je Verzint Het Niet | 02-10-09 | 16:06


paco007008 | 02-10-09 | 14:14 Je bent in de war vriend. Er wonen helemaal geen Roma's in de nederlandse woonwagenkampen.

Kampers en Roma's HATEN elkaar. Roma's trekken rond en wonen in rollende hutjes.
Kampers wonen in kastelen.

Willianus Wortelus | 02-10-09 | 15:54

@Hailstorm
Als u ook tussen al dat water woont wel ja...

@Ferrari-racer
Was nog niet af toen ik vluchtte...

Corleone | 02-10-09 | 15:48

Prima stukje!

Misschien dat er ook woonwagenbewoners zijn die niet asociaal zijn maar dat zullen er weinig zijn.
En altijd in de slachtofferrol. Op welke manier je je huur ook betaalt: je moet gewoon zorgen dat je op tijd bent. En de woningcorporatie valt waarschijnlijk niet over een dag of twee... wel over een maand of langer.... tuig!

Eikenhout | 02-10-09 | 15:32

-weggejorist-

chiloh | 02-10-09 | 15:31

Krijgen ze ook subsidie? Of heb ik weer eens wat gemist.

Zo jammer! | 02-10-09 | 15:30

Ferrari-racer | 02-10-09 | 15:25
Aardig, maar ik heb binnenkort geen behoefte aan verkeer tussen de A2 en A12 langs mijn voortuin.

Hailstorm | 02-10-09 | 15:30

@Hailstorm en @Corleone.... Vleuterweide Heren is zoveel mooier.

Rest In Privacy | 02-10-09 | 15:25

"Ze" hebben natuurlijk ALLEMAAL zulke huizen, en "ze" klagen natuurlijk allemaal, en "ze" verbouwen natuurlijk allemaal wietplanten. Hier een voorproefje van de volgende bijdrage van Stockton: Titel: Negers. Inhoud: Ze zijn lui. Ze willen niet werken. Ze pikken onze banen in.

Kyokushinkai | 02-10-09 | 15:24

En alles altijd -sorry, meestal- zonder tegenwind van de gemeente. Leuke huisjes hoor. Foute oorden, ja okay, maar ik zou best zo'n huisje willen. Ook al zitten er wieltjes onder.

grote haas | 02-10-09 | 15:23

Nee hoor, ik kan ook geen huur overmaken. Is net zo iets als stempelen in de bus (als ze me dwingen krijg ik last van plotseling opvliegende ADHD, zit in de familie). Nog meer k*tsmoezen? Next.

Koos Knak | 02-10-09 | 15:16

2e huisje, uhh bedoel wagen, van Frans Bouwer?

Vitayalin | 02-10-09 | 15:08

@Voorstopper
Corleone was eerst zo stom om in een kanswijk/prachtwijk in Den Haag te wonen.
Alles nieuw en mooi appartement, dit om rijke/succesvolle NL'ers te mixen met kansmensen.
Tip: Nooit doen!
Nu verhuisd naar het pittoreske LR met rondom zijn woning 20 m breed water en 1 kleine toegang. Kortom rustig slapen. Auto's worden niet bekrast, radio's worden er niet uitgestolen. Zelfs mijn BMW M3 spiegels en voorspoiler zitten er al meer dan 2 jaar onaangeroerd op. Ook mijn motor is met nog geen vinger aangeraakt (volgens het alarm).

Corleone | 02-10-09 | 15:02

Op het 'kamp' hiro een eind verderop heeft driekwart van de 'wagens' afmetingen van 5 bij 20 meter, met twee verdiepingen. In één geval staat er nog een caravan naast, voor de logeetjes.

Hapax | 02-10-09 | 15:00

Tuurlijk, de redenen zijn allemaal heel errug zielig maar nu eens een keer een goed besluit van een woningcorporatie.

man on the run | 02-10-09 | 14:51

"en daarover zijn de woonwagenbewoners teleurgesteld" Ha! Wat een taalgebruik. Een echte woonwagenparkwagenbewoner is vrolijk of verschrikkelijk furieus.

Balzakius | 02-10-09 | 14:48

Wat een verbazing, zeg. Die dingen worden al minstens vier jaar zo gebouwd.

Uriël Fack | 02-10-09 | 14:47

Te gek voor woorden. Kan allemaal in Nederland.

Hölzenbein | 02-10-09 | 14:46

Lol @Klukkluk

Fiets dagelijks langs zo'n 'kamp'. Minstens 1x/maand wordt er een villa bijgeplaatst.
En dat aan de rand van de moerputten, beschermd natuurgebied. Vooral opvallend is het af- en aanrijden van Duitsers met een nummerbord uit Kleef.

DonQ. | 02-10-09 | 14:46

Vogelbeest | 02-10-09 | 14:31
U heeft helemaal gelijk.

mail cheauvinist pic | 02-10-09 | 14:44

Als je ziet hoe die lui in Roemenië leven, sla je stijl achterover. Midden in de -nog steeds behoorlijk armoedige- stad ineens een enorme kast van een villa, met marmer op de grond en gouden kranen: zigeunerhuis.
Ik kwam daar eens langs een kerk waar op dat moment een zigeunerbruiloft aan de gang was: ik had nog nooit eerder een Audio R8 van dichtbij gezien, en hier stonden er zeker vijf bij elkaar. De rest van de straat was ook gevuld met peperdure auto's.
De Roemenen en de Roma's leven ook volledig langs elkaar, en de meeste Roemenen moeten weinig van de Roma's hebben.

Predateur | 02-10-09 | 14:37

@Corleone
U geeft hier zo maar toe dat u woonachtig bent in Leidsche Rijn?

*pittoreske*
Moehahahaha

voorstopper | 02-10-09 | 14:36

Corleone | 02-10-09 | 14:13
U bent mijn buurman?

Hailstorm | 02-10-09 | 14:34

Wees blij dat er kampen zijn. Stel je voor dat zo'n Pipo je buurman is. Lekker bij elkaar laten stinken. Dat werkt het beste met minderheden.

Getson | 02-10-09 | 14:32

@mail cheauvinist pic | 02-10-09 | 14:28 Maar niet door middel van intimidatie en bedreiging van inspecteurs.

Vogelbeest | 02-10-09 | 14:31

@ recessieloos | 02-10-09 | 14:25
Is de paus een moslim?

@WiN™ | 02-10-09 | 14:31

@Cortes | 02-10-09 | 14:18 U mag jij zeggen.
LOL@Napeauleon | 02-10-09 | 14:23
-
*de wijde wereld in trekt, en Teun groet*

Fleauxe | 02-10-09 | 14:28

Elk mens heeft recht om te proberen de belastingen te omzeilen.

mail cheauvinist pic | 02-10-09 | 14:28

overVecht | 02-10-09 | 13:32
en jij wilt wel ruilen zeker, of moet je eerst je hbo-diploma nog verzilveren?

k-schaaf | 02-10-09 | 14:27

Wat een baggerhuis, met veel wind is het weg dus laat maar lekker flink waaien!

upperchiller | 02-10-09 | 14:27

betalen die mensen eigenlijk OZB?

recessieloos | 02-10-09 | 14:25

Balzakius | 02-10-09 | 14:02
Hero Tolerance

Fleauxe | 02-10-09 | 14:17
Omdat ze ook in de wiet-kas tegenwoordig energiezuinige lampen moeten gebruiken (is de wet) die vrijwel geen warmte afgeven, hun plasmaschermen ook niet. Derhalve gaan de hittezoekers rechtsaf naar Den Haag (ook geen slecht plan)

Napeauleon | 02-10-09 | 14:23

Analfebetisme is onevenredig groot onder kampers. Aanmaninkje om toch eindelijk de huur eens te betalen heeft dus weinig zin.

de visser | 02-10-09 | 14:23

Fleauxe | 02-10-09 | 14:17
lol

Teun van het Tuinpad | 02-10-09 | 14:22

@paco007008 | 02-10-09 | 14:14
Ho ho. Laten we eerst eens de Roma's gaan registreren. Als dat mag, kunnen we actie ondernemen.

Balzakius | 02-10-09 | 14:18

Vraagje: Waarom hebben we helikopters met hell-fire raketten, maar bestaan er alsnog woonwagenkampen?

Fleauxe | 02-10-09 | 14:17

Woningwet


Hoofdstuk I. Algemene bepalingen Artikel 1 1. Voor de toepassing van het bij of krachtens deze wet bepaalde wordt verstaan onder: e. woonwagen: voor bewoning bestemd gebouw dat is geplaatst op een standplaats en dat in zijn geheel of in delen kan worden verplaatst;

Hoe mooi en/of groot wil je ze hebben

www.tuintemobihome.nl/

Bobber1237 | 02-10-09 | 14:17

@Corleone | 02-10-09 | 14:13
Als u het driedubbele van een paar euro hebt afgetikt per m2 mag u nog steeds niet klagen in dat pittoreske stukske NL...;-)

OxyMoroon | 02-10-09 | 14:16

@Balzakius | 02-10-09 | 14:13

;-) begrijp ik

overVecht | 02-10-09 | 14:15

Zo, Stockton heeft ook eens wat ondekt...

Gifkikker | 02-10-09 | 14:15

En ontopic: alle roma-kinderen gedwongen naar school, de mannen die menen te trouwen met 14 jarige meisjes veroordelen voor pedofilie, elke dag politiecontroles op de kampen aangezien er een wildgroei aan criminaliteit is (desnoods ME) en dan moet je eens kijken hoe snel de problemen opgelost zullen zijn.

Het feit dat deze mensen denken boven de wet te staan (wat in de praktijk ook zo is) en enkel hun eigen achterlijke tradiotionele levenswijze omarmen, DAT is de reden dat ze zo slecht integreren. AANPAKKEN in plaats van pappen en nathouden ....!!!!!!

Oja en laat ze alsjeblieft een een kunstje doen in plaats van zielig op de grond met een baby je handje open te houden voor wisselgeld.
bah wat haat ik dat volk.

paco007008 | 02-10-09 | 14:14

@overVecht | 02-10-09 | 14:09
Ik heb ook niets tegen kampers en The Hells Angels, maar tegen de uitwassen van kampers en The Hells Angels.

Balzakius | 02-10-09 | 14:13

@Cortes | 02-10-09 | 14:10: ? Gewoon inhoudelijk reaguren, dat gedoe met 'fipo's' doet een beetje kinderachtig aan.

Fleauxe | 02-10-09 | 14:13

Deze 'woonwagen' staat in het pittoreske LEIDSCHE RIJN....
Sterker nog.. Ook nog in het relatief mooie en zeker dure Terwijde. Waar de zielige woonwagen bewoners slechts een paar euro de m2 betalen (een woonwagen is per slot van rekening sociale woning bouw), mocht de heer Corleone het driedubbele aftikken voor zijn lapje grond.

Corleone | 02-10-09 | 14:13

Cortes | 02-10-09 | 14:10
Eensch.
Maar laat Nico er even buiten, het weer is hier al kudT.

Teun van het Tuinpad | 02-10-09 | 14:12

@Cortes | 02-10-09 | 14:06: Vergunning? Ha, doe niet zo elitair. In kamper-kringen is het plaatsen&afwachten. Ben al lang blij dat ze de riolering ontdekt hebben.
@Merlot | 02-10-09 | 14:07: Gelieve geen Franse producten te bestellen, die moet je eerst ontdoen van een dikke dikke laag eigendunk.

Fleauxe | 02-10-09 | 14:11

Fleauxe | 02-10-09 | 14:04
*krukje zoeken doet*

Teun van het Tuinpad | 02-10-09 | 14:11

De gemiddelde nederlander heeft wat moeite met woonwagenkampen. We kunnen allemaal wel verzinnen hoe dit komt. Als die jongens nu allemaal een dergelijke woning aanschaffen lost het probleem zich vanzelf op. Als de laatste pipowagen is wegesleept, halen we het bord "woonwagenkamp" van het hek en hangen we een nieuw bord op "vogelaarwijk" of verzin het maar. Durft de belastingdienst misschien ook ter plaatse weer een keer aan te bellen.

obapa | 02-10-09 | 14:09

van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31

Jij hebt echt iets gemist in het artikel, en gezien de inhoud van je reactie heb je zelf een groter probleem dan Hero.

paco007008 | 02-10-09 | 14:09

@Balzakius | 02-10-09 | 14:06
Ja maar dat is niet zo want ik heb heulemaal nergens ook maar iets proberen te zeggen over dat die groepen ook maar op welke manier iets met criminaliteit te maken hebben.... daar geloof ik namelijk helemaal niets van!

overVecht | 02-10-09 | 14:09

Weg met die kampen met hun eigen 'rechts'regeltjes en herhuisvest de bewoners maar in pracht- of kracht- of kansenwijken of wat voor idioot superlatief daar nu weer voor gebruikt wordt. Zou interessant kunnen worden.

Iets anders: de taalkwaliteit hier is van een steeds treuriger tokkieniveau. *Er regelmatig van bloost*

Morgan le Fay | 02-10-09 | 14:07

Fleauxe | 02-10-09 | 14:04
[*Sarkozy belt om te vragen of ze die radicale kappersstoel nog ergens hebben staan*]

Merlot | 02-10-09 | 14:07

@overVecht | 02-10-09 | 14:05
Boven de boevenwet mag dan weer wel. :)

Balzakius | 02-10-09 | 14:06

Roma.... dat zijn toch van die tomaten. Boeiend...

OxyMoroon | 02-10-09 | 14:05

@BASinnic | 02-10-09 | 13:55
Reiden?

IkkeWel | 02-10-09 | 14:05

Duh, ik wil best in zo'n woonwagen, het probleem is alleen dat ze op pauperplekken staan....

captainobvious | 02-10-09 | 14:05

boven.... wilde boeven en boven tegelijk schrijven maar boeven leek me niet zo slim....

overVecht | 02-10-09 | 14:05

Kampers en bijv. Hells Angels.... die staan op een wonderbaarlijke manier boen de wet ofzo.

overVecht | 02-10-09 | 14:04

ROFLOL@Teun van het Tuinpad | 02-10-09 | 13:57: Dat dacht ik dus ook. En zo zijn er wel meer types die er voor in aanmerking komen. Dikke villa, mij hoor je er niet over. Doch op deze manier woont het heerschap op jouw en mijn kosten, neuk dat. De politie heeft toch een vuurwapen opzak? Ik zie het probleem niet.
*galg uit schuurtje haalt*

Fleauxe | 02-10-09 | 14:04

rare mensen die zigeuners....

GeglazuurdCakeje | 02-10-09 | 14:04

Ik heb me dit ook al een tijd afgevraagd...
Bij mij in de buurt zijn ook een aantal van die kampjes, op zich prima, niemand heeft last van deze mensen (bij ons dan). Als ze zich in woonwagens beter voelen heb ik er geen probleem mee.
Maar die woonwagens worden inderdaad steeds groter, complete huizen. Dus waarom dan toch nog een kamp?

macflipper | 02-10-09 | 14:03

Waarom is het in Nederland legaal om zo te wonen ? We hebben verdomme genoeg huizen. en dat die smerige semi-oost-europese sub-cultuur dat niet wil, is niet ons probleem. Huis of Weg (of Deaud). Zero Tolerance.

Balzakius | 02-10-09 | 14:02

Is dit een foto van de nieuwe woning van Frans Bauer?

zambezi | 02-10-09 | 14:02

@ van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31

ben jij een infiltrant van de pvda gedachtenpolitie? waarom ga je bij een topic over kampers lopen zeiken over hero brinkman?

1nfidel | 02-10-09 | 14:01

@BASinnic | 02-10-09 | 13:55
In Zwitserland?

kapotte_stofzuiger | 02-10-09 | 14:00

Fleauxe | 02-10-09 | 13:53
Omdat 1 of andere fipo'r te diep in het glaasje gekeken heeft.
En wat roepen we dan:

Op dit tijdstip ?
De galg, de galg!

Teun van het Tuinpad | 02-10-09 | 13:57

Leers moet een soort Reidende Burgemeester worden en die steden gaan helpen waar de eigen burgemeester te laf is of liever thee drinkt

BASinnic | 02-10-09 | 13:55

@Willianus Wortelus | 02-10-09 | 13:37

Klopt, er zitten inderdaad wielen onder zo'n constructie. Dit is een foefje bij de bouw van zo'n gevaarte, om aan de criteria van een woonwagen te voldoen moeten er wielen onder zitten. De bouweisen spreken nergens dat ze ook daadwerkelijk moeten rijden. Zo pakken ze allerlei voordeeltjes en wonen ze gewoon in een (nagenoeg) normaal huis.

Bluto Blutarsky | 02-10-09 | 13:55

deurwaarders, nutsbedrijven, woningcoöperaties, gemeentewerken de politie, officiers van justitie durven 9 van de 10 kampen in Nederland niet eens op zonder dat daar een M.E. bij aanwezig is..... en wij maar braaf alles betalen.

afvaller | 02-10-09 | 13:54

Het moet maar eens afgelopen zijn met die gedoogde rechtsongelijkheid. Oppakken en opsluiten, weg met het tuig!
-
PS: Waarom gaat dit topic ineens over de PVV?

Fleauxe | 02-10-09 | 13:53

Lekker wazig verhaal, zou zo op spitsnieuws kunnen :P

Blague | 02-10-09 | 13:53

Nog even en we krijgen ook nog vouwwagenkampen!

overVecht | 02-10-09 | 13:52

Als men gewoon nou eens de eis aan elke verstedelijkte nomade zou opleggen dat je maximaal 1 jaar op een woonWAGENkamp mag staan en dan weer met je huifkarretje moet verder trekken, dan was het probleem zo opgelost..

Scheepskameel | 02-10-09 | 13:51

Pachten ze de grond, of krijgen ze die nog steeds "toegewezen"?
Ik betaalde in Castricum ooit 550,- per m2
Vier straten verderop, twee jaar later, ook 450 m2, naar een kamper voor 850,- per jaar, vastgelegd voor 30 jaar.

Dat vind ik er niet leuk aan, voor de rest hebben we er prima lui aan. Wel een redelijk hoog wiet-rokersgehalte hier.

Napeauleon | 02-10-09 | 13:51

Zeg Stocktong, beetje repsect graag

Klukkluk | 02-10-09 | 13:51

@ Mr Dixit | 02-10-09 | 13:46
Echte mensen zijn nu aan het werk, dus niet veel reaguurders. Men bereidt zich tevens voor op de VrijMiBo.

PuistenZuiger | 02-10-09 | 13:51


@ van lith de jeude |

U is zelf een KamperT ?

tijgernoot | 02-10-09 | 13:49

Als ze zo'n ding kunnen betalen kunnen ze toch ook huur betalen?
* naïviteitsmodus *

Kobus Kloothamer | 02-10-09 | 13:47

Wat goed dat het Stockton iedere keer weer lukt om topics te schrijven waarin niemand geïnteresseerd is.

Mr Dixit | 02-10-09 | 13:46

Tja in twee Nederlanden zijn er nu eenmaal verschillen

Fragony | 02-10-09 | 13:45

Huurachterstand omdat ze geen automatische incasso kunnen afgeven.. ooit van automatische betalingsopdrachten gehoord? Kun je netjes elke 1e van de maand een bedrag over maken naar Portaal.

MeLikeGS | 02-10-09 | 13:45

kampers zijn sowieso raar, omdat ze ons "burgers" noemen.

PuistenZuiger | 02-10-09 | 13:45

@aight.. | 02-10-09 | 13:43

zeker kul. kadasteromzeilerts

chevyeddy | 02-10-09 | 13:45

@van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31
Biertje? Je comment slaat helemaal nergens op....

Kobus Kloothamer | 02-10-09 | 13:45

Aangezien ik toch in Godwin-modus ben: lekker op het NSB-knopje gedrukt bij die rare fipo.

kapotte_stofzuiger | 02-10-09 | 13:43

wereldgemeente rucphen heeft hier de oplossing voor gevonden: alles wat illegaal aangebouwd is achteraf een vergunning geven. ofwel bouwen dat het een lieve lust is zonder te vragen, anders mag het niet

aight.. | 02-10-09 | 13:43

Dat soort huizen kan je bouwen als je maar 6% belasting betaald en veel auto.s verkoopt zonder factuur.

gerrit5042 | 02-10-09 | 13:43

Ik weet dat het tegenwoordig is toegestaan, maar:
Lieve redactie,
Willen jullie alsjeblieft niet meegaan in de verloedering van de samenleving en in het vervolg in plaats van `kan je' het klassieke (en tot voor kort enige juiste) `kun je' gebruiken?
*A2 richting Limburg neemt en plaatsje op Vinkenslag gaat zoeken*

Dolle Dries | 02-10-09 | 13:42

Moet je eens in Maastricht komen kijken, daar staat er één met twee verdiepingen erop, en een tuinhuisje waar een normale eengezinswoning niks bij is.

IkkeWel | 02-10-09 | 13:41

van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31
gast, ga ff een stukje fietsen ofzo

Lebowski Achiever | 02-10-09 | 13:39

Sinti's en Roma's zijn beroepscriminelen, die kunnen best hun huur wel overmaken, alleen is het altijd zwart geld wat daar rondgaat.
@van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31
Waar heb je het on godsnaam over... Wel on-topic blijven.

Booka | 02-10-09 | 13:39

Ben nu vooral benieuwd met wat voor auto ze zo'n woonwagen trekken...

Don Sputare | 02-10-09 | 13:38

@van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31
Verkeerde topic of gewoon fulltime pvv hater?

Framoes | 02-10-09 | 13:38

van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31
Ik zie het verband niet met RomaaTs.
Dus.

Teun van het Tuinpad | 02-10-09 | 13:38

@Stockton:
vooroordelen Stockton, vooroordelen...;-)

chevyeddy | 02-10-09 | 13:37


Stockton | 02-10-09 | 13:29 Die dingen hebben WEL wielen. Meestal maar een stuk of zes armzalige gevallen die meteen door zouden zakken als ze het huis erboven zouden moeten dragen maar ze zitten er weldegelijk onder.

Het huis wordt met een kraan van een dieplader rechtstreeks op de juiste plaats gezet door een kraan. Het huis wordt op blokken gezet. Meestal zijn het twee helften die aan elkaar worden getimmert. Vervolgens wordt de zijkant dichtgetimmert zodat je de wielen niet meer ziet.

Ik heb ooit een jaartje dit soort dingen in elkaar getimmert.

Willianus Wortelus | 02-10-09 | 13:37

Als ze daar nu de kamelen in vervoerden..

Ennib | 02-10-09 | 13:37

Hulde voor de woonwagenbewoners! Automatische incasso's zijn de grootste gestapo-methode van na de 2e Wereldoorlog [joepie... een Godwin.]

kapotte_stofzuiger | 02-10-09 | 13:37

Kan een ezel zoiets trekken ?

slim blontje | 02-10-09 | 13:37

Waar zit de dissel voor hem achter mijn benz te zetten?
* meld zich aan als kampert *

RGB | 02-10-09 | 13:37

Lijkt de nieuwe Ark van Noach wel, horen dan ook geen wielen onder.
Nu nog volstoppen met uitwassen en dan buiten de territoriale wateren flikkeren. Hoeven ze meteen legaal geen belastingen meer af te dragen. win-win.

De waard zijn gast | 02-10-09 | 13:35

@ van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31
Hero is geen alcoholist, dat is weer een hersenscheet van de propagandamachine van de PVV

BlackDeathMetal | 02-10-09 | 13:34

De twee wielen liggen er ergens onder zeker?

quadtuning | 02-10-09 | 13:33

"De actiegroep zegt dat zoiets regelmatig voorkomt omdat zij geen automatische huurincasso kunnen afgeven, iets dat ieder ander bewoner van een huurhuis wel kan."

Ze kunnen dus niet eens met een automatische incasso betalen. Ik vind kampers en zigeuners ook kutvolk, maar laten we wel de waarheid spreken. Dit is namelijk gewoon sentimentjes creëren.

Framoes | 02-10-09 | 13:33

Dat is nog maar een kleintje.

Big Ern | 02-10-09 | 13:33

Ja raar.

K.jongerensponsor | 02-10-09 | 13:33

Je moet wat met je drugsdeal opbrengst.

Bomber | 02-10-09 | 13:32

Dan geen maandelijkse incasso.
Je kan toch wel godverdomme twaalf keer per jaar onthouden dat je geld moet overmaken. Waarschijnlijk elke maand op dezelfde dag, en ook nog eens hetzelfde bedrag. Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker godverdomme ook niet meer.

Colin O | 02-10-09 | 13:32

Hey! Het huis van k-schaaf!

overVecht | 02-10-09 | 13:32

O, de zigeuners zijn de nieuwe Marokkanen?

Goed dat je 'het Roze Leger' even informeert, Stock.

Matthias Reim | 02-10-09 | 13:32

Niet slecht, zo'n sleurhutje.

Sgt. Horvath. | 02-10-09 | 13:31

-weggejorist en opgerot-

van lith de jeude | 02-10-09 | 13:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl